Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Epäreilu elämä, osa 2

Ajokortti ei enää kelpaa pankissa.
Epäreilu elämä, osa 2

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 69 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +673 (687 ääntä)
      Osuuspankkia varmaan ihan hirmuisesti nyt harmittaa jos Seppo ei pääse käyttämään rahojaan, oppivathan olemaan.

      Lainaa

    2. Tulos: -204 (274 ääntä)
      Mitähän lie minä oon tehny väärin, kun en omista ajokorttia kummallisempaa henkilötodistusta ja silti rahnaa saan ja rahnaa menee sekä verkkopankki toimii? Matkahuollosta paketitkin sain ja posti tulee vaikka sekin piti estyä. Formuloiden tulosten veikkaaminenkin onnistui.

      Lainaa

    3. Tulos: +147 (205 ääntä)
      Huilu: Mitähän lie minä oon tehny väärin, kun en omista ajokorttia kummallisempaa henkilötodistusta ja silti rahnaa saan ja rahnaa menee sekä verkkopankki toimii? Matkahuollosta paketitkin sain ja posti tulee vaikka sekin piti estyä. Formuloiden tulosten veikkaaminenkin onnistui.
      No "rahnaa" ainakin on väärin. Miten posti liittyy sun ajokorttiin?

      Lainaa

    4. Tulos: -117 (201 ääntä)
      traumcity: No “rahnaa” ainakin on väärin. Miten posti liittyy sun ajokorttiin?
      Emmää sanonukkaa että posti liittyy ajokorttiin tai ajokortti postiin. Tarkotin sitä että tossa vuoden vaihteessa iltapuluissa kerrottiin että postinkin palveluita ei välttämättä saa ilman passia. Silti nuo vähä aikaa sitten toivat pesukoneen kotiin eivätkä mitää kyselleet. Edes yleistä nimikuittausta ei Pate kaivannut. :) Rahaa on meilläpäi melko yleisesti kutsuttu rahnaksi, ikävää jos se siellä aiheuttaa hermoromahduksen ja kaljuuntumista. Pärjäile.

      Lainaa

    5. Tulos: +283 (295 ääntä)
      "Minkään kortin ei tulisi maksaa yhtään mitään" - muropaketistako Seppo on ajokorttinsa löytänyt, vai peräti ihan itse askarrellut? Autokouluhan ei tunnetusti maksa mitään. No, toivottavasti kortti pysyy tulevaisuudessa hyvässä tallessa, sillä sen uusiminen maksaa jonkin verran myös...

      Lainaa

    6. Tulos: -72 (114 ääntä)
      Huilu: Emmää sanonukkaa että posti liittyy ajokorttiin tai ajokortti postiin. Tarkotin sitä että tossa vuoden vaihteessa iltapuluissa kerrottiin että postinkin palveluita ei välttämättä saa ilman passia. Silti nuo vähä aikaa sitten toivat pesukoneen kotiin eivätkä mitää kyselleet. Edes yleistä nimikuittausta ei Pate [...]
      Älä sitten kysele tyhmiä jos ei psyyke kestä leikkimielisiä vastauksia. Hermoromahdus on oikea termi, mutta älä peilaa omia fiiliksiäsi muihin.

      Lainaa

    7. Kummallista 24.9.2019 5:47
      Tulos: +166 (180 ääntä)
      Tuota Fabun harjoittamaa mentaliteettiä yksittäistä ammattiryhmää kohtaan en ole koskaan ymmärtänyt. Seppoa ymmärrän siinä suhteessa, että kokoajan pitää olla eri kortteja lompakko täynnä ja/tai päivittämässä niitä. Näitäkään ei tarvisi tehdä, jos ihmiset osaisivat olla rehellisiä muille ja itselleen.

      Lainaa

    8. Tulos: +71 (137 ääntä)
      Mulle työnantaja sanoi tossa alkuvuonna että passi pitää hankkia, koska lakiuudistukset, niin voi tarvittaessa hoitaa jotain ongelmia mihin tarvitaan virallista tunnistautumista. Työnantaja suostui maksamaan hakemuksen, niin mikäpä siinä sitten. Kaikki sujui hyvin siihen asti, kunnes tuli passin noutohetki. Noudettaessa sitä R-kiskalta, ilmoitti myyjä että mulla pitää olla passi että voin saada passin. Rupes siinä hieman naurattamaan. Enpä saanut passia, tällä hetkellä passini seilaa jossain päin poliisilaitoksia, vaan antaa sen seilata, minä jo luovutin eikä työpaikkaakaan ole se sen koommin kiinnostanut.

      Lainaa

    9. Tulos: -43 (107 ääntä)
      Mistähän maasta fabu on tullut

      Lainaa

    10. Tulos: +147 (161 ääntä)
      Noita Seppoa käy valitettavasti pankissa päivittäin. T. Pankkivirkailija

      Lainaa

    11. Tulos: +162 (180 ääntä)
      qwerty: Mulle työnantaja sanoi tossa alkuvuonna että passi pitää hankkia, koska lakiuudistukset, niin voi tarvittaessa hoitaa jotain ongelmia mihin tarvitaan virallista tunnistautumista. Työnantaja suostui maksamaan hakemuksen, niin mikäpä siinä sitten. Kaikki sujui hyvin siihen asti, kunnes tuli passin noutohetki. [...]
      No tuo on kyllä sinun oma mokasi. Uutta passia haetessa sinulta kysytään millä henkilöllisyystodistuksella voit noutaa uuden passin. Vaihtoehtona voimassa oleva passi, vanhentunut passi (kyllä), henkilökortti, tai valtuutat jonkun toisen hakemaan passin.

      Lainaa

    12. Isä neljän, joka olet töissä 24.9.2019 7:50
      Tulos: -75 (105 ääntä)
      Lumi: Noita Seppoa käy valitettavasti pankissa päivittäin. T. Pankkivirkailija
      No tämähän johtuu täysin siitä, ettei asiaa ole merkattu havainnollisesti. Tulee muistaa, ettei ihmiset ole välttämättä lukenut asiasta, että vaikka sinä näet merkinnän 100% ajasta. Näin ollen suosittelen vähintään emolehmän kokoisia vilkkuvilla värivaloilla varustettuja kirjaimia rakennuksen katolla.

      Lainaa

    13. Tulos: -75 (97 ääntä)
      Lumi: No tuo on kyllä sinun oma mokasi. Uutta passia haetessa sinulta kysytään millä henkilöllisyystodistuksella voit noutaa uuden passin. Vaihtoehtona voimassa oleva passi, vanhentunut passi (kyllä), henkilökortti, tai valtuutat jonkun toisen hakemaan passin.
      En muista että olisi kysytty, tai jos kysyttiin varmaan vaa ohitin sen, koska ei mulla ole olemassakaan vanhaa passia tai henkilökorttia. Saati ketään kaveria mukana. :D

      Lainaa

    14. Tulos: +33 (49 ääntä)
      traumcity: Älä sitten kysele tyhmiä jos ei psyyke kestä leikkimielisiä vastauksia. Hermoromahdus on oikea termi, mutta älä peilaa omia fiiliksiäsi muihin.
      Psykiatriassa ei tunneta hermoromahdusta. Se on Post-traumaattinen stressireaktio, jota kukin potee tavallaan.

      Lainaa

    15. Tulos: +46 (80 ääntä)
      Lumi: Noita Seppoa käy valitettavasti pankissa päivittäin. T. Pankkivirkailija
      On ihmisiä, joita mikään tiedottaminen ei tavoita. He elävät omassa todellisuudessaan, joka on irrallaan yhteiskunnasta. He eivät lue lehtiä, eivät seuraa uutisia, eivät ylipäätään kovin ahkerasti käytä aivojaan, paitsi johonkin omaan fakki-idiotiaansa kuten postimerkkien keräilyyn.

      Lainaa

    16. Tulos: +115 (123 ääntä)
      qwerty: En muista että olisi kysytty, tai jos kysyttiin varmaan vaa ohitin sen, koska ei mulla ole olemassakaan vanhaa passia tai henkilökorttia. Saati ketään kaveria mukana.
      Ei sen pitäisi antaa ohittaa tuota kohtaa. Jos et omista henkilöllisyystodistusta, sun pitää käydä poliisilaitoksella tunnistautumassa. Passin/henkilökortin voi sitten noutaa sieltä, jos et halua/pysty ketään valtuuttamaan hakemaan sitä sieltä Ärrältä.

      Lainaa

    17. Tulos: +103 (139 ääntä)
      qwerty: En muista että olisi kysytty, tai jos kysyttiin varmaan vaa ohitin sen, koska ei mulla ole olemassakaan vanhaa passia tai henkilökorttia. Saati ketään kaveria mukana.
      Ellei ole vanhaa henkkaria, biometriset tunnisteet tallessa tms, poliisi selvittää henkilöllisyyden kuulustelemalla. Poliisi on ystävä. Jos joku nimittelee siaksi, se kertoo huonoa nimittelijästä itsestään. Muistaakseni viime vuonna (?) tehdyn tutkimuksen mukaan yli 80% suomalaisista luottaa poliisiin. Ja ne loput, hyi olkoon.

      Lainaa

    18. Tulos: +114 (128 ääntä)
      Toivottavasti joku käy sotkemassa fabun kämpän ja toteuttaa siinä vain itseään,jos menis taiteilijalla kaaliin miltä näyttää noi vitun sotkut seinissä.

      Lainaa

    19. Passiportti kiitos 24.9.2019 8:15
      Tulos: +95 (105 ääntä)
      Ite kävin joskus Valko-Venäjän jäkiskisojen aikoina hakemassa passin, kun ajattelin lähteä pelejä katselemaan. Poliisi kyseli ennen luovutusta että onko mulla henkilötodistusta, vastasin että ei kai sitä vielä ole, kun oon sitä täältä hakemassa. Poliisi naurahti ja katsoi uudesta passista että yhtä ruma punkero se sieltäkin katselee ja antoi passin :)

      Lainaa

    20. Tulos: -1 (41 ääntä)
      Facebookin aktiivisimmat on pelkkää white trashia.

      Lainaa

    21. Tulos: -49 (59 ääntä)
      traumcity: Osuuspankkia varmaan ihan hirmuisesti nyt harmittaa jos Seppo ei pääse käyttämään rahojaan, oppivathan olemaan.
      No yleensä verkkopankissa maksetaan laskut. Et en usko et vuokranantaja/talonyhtiö tykkää et vuokra/yhtiövastike ei ole maksettu, sähköyhtiö,netti ja puhelin liittymien tarjoojat pidä ettei laskuja ole maksettu. Mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

      Lainaa

    22. siiseliini 24.9.2019 9:26
      Tulos: +60 (66 ääntä)
      Sen passin voi passittomana hakea helpoiten kahdella tavalla: 1. Haet poliisilaitokselta maksuttoman väliaikaisen henkilöllisyystodistuksen 2. Annat passilliselle kaverille valtakirjan hakea sen sun passin Tää valtakirjajuttu on läppä, koska ite en kerran saanu yhtä pakettia ku oli henkkarit jostain syystä jääny kotia > suttasin paperille valtakirjan avomiehelle joka paketin kävi hakemassa

      Lainaa

    23. Tulos: +88 (92 ääntä)
      Jupjep: No yleensä verkkopankissa maksetaan laskut. Et en usko et vuokranantaja/talonyhtiö tykkää et vuokra/yhtiövastike ei ole maksettu, sähköyhtiö,netti ja puhelin liittymien tarjoojat pidä ettei laskuja ole maksettu. Mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
      No eipä nuo Osuuspankkia harmita pätkääkään.

      Lainaa

    24. Tulos: -24 (50 ääntä)
      Lumi: No tuo on kyllä sinun oma mokasi. Uutta passia haetessa sinulta kysytään millä henkilöllisyystodistuksella voit noutaa uuden passin. Vaihtoehtona voimassa oleva passi, vanhentunut passi (kyllä), henkilökortti, tai valtuutat jonkun toisen hakemaan passin.
      Vaihtoehto on asua pienemmällä paikkakunnalla. Ikinä ei kukaan kysy henkkareita kun kaikki tuntee naamalta. Orwellilainen byrokratia on kaupunkilaisten rapautuneen moraalin ja keskinäisen epäluottamuksen tulosta.

      Lainaa

    25. Tulos: +61 (63 ääntä)
      Fabu ja Seppo kimpassa olisi melko dream team.

      Lainaa

    26. kaupan setä 24.9.2019 10:54
      Tulos: -86 (102 ääntä)
      Passiportti kiitos: Ite kävin joskus Valko-Venäjän jäkiskisojen aikoina hakemassa passin, kun ajattelin lähteä pelejä katselemaan. Poliisi kyseli ennen luovutusta että onko mulla henkilötodistusta, vastasin että ei kai sitä vielä ole, kun oon sitä täältä hakemassa. Poliisi naurahti ja katsoi uudesta passista että yhtä ruma punkero se sieltäkin katselee ja antoi passin
      Hauska tarina. Paskaahan tuo kyllä oli. Poliisi ei niitä valmiita passeja luovuttele vaan ärrän tai matkahuollon täti ja siinäpä ei sitten auta vaikka olis kuinka hassu punkero siellä tiskin toisella puolella ilveilemässä.

      Lainaa

    27. Muumi (kopio) 24.9.2019 11:19
      Tulos: +69 (77 ääntä)
      kaupan setä: Hauska tarina. Paskaahan tuo kyllä oli. Poliisi ei niitä valmiita passeja luovuttele vaan ärrän tai matkahuollon täti ja siinäpä ei sitten auta vaikka olis kuinka hassu punkero siellä tiskin toisella puolella ilveilemässä.
      No kyllä minulle poliisi passin antoi. Kun tarvitsivat allekirjoituksen.

      Lainaa

    28. Tulos: +57 (59 ääntä)
      Fabu on oikeen kunnon elämämkoulu; poliisit on sikoja ja päivityksiä ei voi kirjottaa suomeks. Varmaan joka kaupungissa on nykyään lailliset graffitiseinät, miksei sinne voi mennä maalaamaan? Vai eikö oo niin coolia?

      Lainaa

    29. Tulos: -27 (33 ääntä)
      Annikki: “Minkään kortin ei tulisi maksaa yhtään mitään” – muropaketistako Seppo on ajokorttinsa löytänyt, vai peräti ihan itse askarrellut? Autokouluhan ei tunnetusti maksa mitään. No, toivottavasti kortti pysyy tulevaisuudessa hyvässä tallessa, sillä sen uusiminen maksaa jonkin verran myös…
      Mielenkiintoista törmätä nimikaimaan feissarimokien kommenteissa

      Lainaa

    30. Tulos: +82 (84 ääntä)
      "Olin 17 h vankilas en putkas vaa vankilas" Jep jep......

      Lainaa

    31. anonyymi ameeba 24.9.2019 12:34
      Tulos: +15 (23 ääntä)
      Vaakku: Fabu on oikeen kunnon elämämkoulu; poliisit on sikoja ja päivityksiä ei voi kirjottaa suomeks
      Hmm, eihän ne mitään kieliä osaa yleensä, edes suomea kunnolla

      Lainaa

    32. Tulos: +1 (17 ääntä)
      Aaa: Psykiatriassa ei tunneta hermoromahdusta. Se on Post-traumaattinen stressireaktio, jota kukin potee tavallaan.
      Mielenkiintoista, toisaalta kukaan ei kysynyt tai puhunut psykiatrista mitään.

      Lainaa

    33. Tulos: +52 (54 ääntä)
      kaupan setä: Hauska tarina. Paskaahan tuo kyllä oli. Poliisi ei niitä valmiita passeja luovuttele vaan ärrän tai matkahuollon täti ja siinäpä ei sitten auta vaikka olis kuinka hassu punkero siellä tiskin toisella puolella ilveilemässä.
      Minä ainakin kävin oman passini poliisilaitokselta. Ehkä en vain ymmärtänyt tekstiäsi...

      Lainaa

    34. Palsternakka 24.9.2019 16:39
      Tulos: +64 (64 ääntä)
      kaupan setä: Hauska tarina. Paskaahan tuo kyllä oli. Poliisi ei niitä valmiita passeja luovuttele vaan ärrän tai matkahuollon täti ja siinäpä ei sitten auta vaikka olis kuinka hassu punkero siellä tiskin toisella puolella ilveilemässä.
      Lol: Minä ainakin kävin oman passini poliisilaitokselta. Ehkä en vain ymmärtänyt tekstiäsi…
      Sama täällä. Sekä oman, että lasten passit menin ja hain poliisilaitokselta. Joudunkohan nyt olemaan 17h vankilassa? Ei putkassa, vaan vankilassa.

      Lainaa

    35. Voi nyt taas 24.9.2019 19:08
      Tulos: +63 (65 ääntä)
      Ai että minä inhoan näitä "poliisit on sikoja yhyy yhyy"-ihmisiä. Tekevät väärin, rikkovat tietoisesti lakia ja päätä vain pitäisi taputtaa. Mikä saa ihmiset käyttäytymään noin itsekeskeisesti??

      Lainaa

    36. Kaupansetä 24.9.2019 19:14
      Tulos: +60 (60 ääntä)
      Ambamdam: On ihmisiä, joita mikään tiedottaminen ei tavoita. He elävät omassa todellisuudessaan, joka on irrallaan yhteiskunnasta. He eivät lue lehtiä, eivät seuraa uutisia, eivät ylipäätään kovin ahkerasti käytä aivojaan, paitsi johonkin omaan fakki-idiotiaansa kuten postimerkkien keräilyyn.
      Tulee mieleen kun olin vielä kaupassa töissä ja itsepalvelukassat tulivat. Alue oli aidattu muista kassoista erikseen, katosta riippuivat kyltit "vain korttimaksu", myös lattiassa oli isot teippaukset "vain korttimaksu", ja sisääntulon edessä oli alkuun metrin kyltti "vain korttimaksu!". Kyseistä kylttiä piti väistää, jotta pääsi alueelle. Silti pari ensimmäistä kuukautta joka päivä joku valitti, miten ei selkeästi misään lue ettei käteinen käy ja kaupan vika ja "minä en ainakaan mene enää jonottomaan normaalikassalle". Joskus joku taisi ehdottaa, että pitäisi olla vilkkuvia valoja. Siitä olisi tietysti saanut kunnon shown, mutta en usko että silläkään olisi näitä arjensankareita herätelty kuplastaan.

      Lainaa

    37. Tulos: -8 (48 ääntä)
      Voi nyt taas: Ai että minä inhoan näitä “poliisit on sikoja yhyy yhyy”-ihmisiä. Tekevät väärin, rikkovat tietoisesti lakia ja päätä vain pitäisi taputtaa. Mikä saa ihmiset käyttäytymään noin itsekeskeisesti??
      Muuten samaa mieltä, mutta tuota tekevät väärin kohtaa en allekirjoita. Katutaide piristää kaupunkimaisemaa, kanjabis on hyvä lääke ja miljoona muuta lakia joita on ihan suositeltavaa rikkoa. Mutta ei se nyt yllätyksenä voi tulla että se on kuitenkin laitonta, ja ne poliisit tekevät duuniaan. Sitten kärsitään ne rangaistukset kuin mies jos jostain tälläisestä jää nalkkiin. Vinkuminen on supernoloa. Älä duunaa jekkuja jos et kestä kakkua.

      Lainaa

    38. yli opisto hörhö 24.9.2019 19:38
      Tulos: +49 (49 ääntä)
      Nämä "rikon lakia ja itken kun virkavalta joka valvoo lain noudattamista ottaa minut kiinni" nillittäjät on kyllä ihan ihme sakkia. Protip: Jos haluat rautoihin ja putkaan plus sakot virkamiehen vastustamisesta niin tappele vastaan. Jos et, käyttäydy kuin ihminen. Simple as that.

      Lainaa

    39. yli opisto hörhö 24.9.2019 19:41
      Tulos: +60 (60 ääntä)
      traumcity: Muuten samaa mieltä, mutta tuota tekevät väärin kohtaa en allekirjoita. Katutaide piristää kaupunkimaisemaa, kanjabis on hyvä lääke ja miljoona muuta lakia joita on ihan suositeltavaa rikkoa. Mutta ei se nyt yllätyksenä voi tulla että se on kuitenkin laitonta, ja ne poliisit tekevät duuniaan. Sitten kärsitään ne [...]
      Fabun ulosanti taas antaa olettaa ettei hänen taiteensa välttämättä ole sitä kaikkein kauneinta. Pääsääntöisesti graffitit on hienoja joo, piristää ankeita betoniseiniä kyllä, mutta on myös todella laiskoja tägejä yms mistä pitäisi saada automaattisesti 10v pakkotyötä jossain Siperiassa. Ennemmin katson rumaa betoniseinää kuin jtn suttua missä ehkä lukee jotain tai sitten ei.

      Lainaa

    40. Insinööri 24.9.2019 19:45
      Tulos: +53 (59 ääntä)
      Olen kyllä samaa mieltä, että yhteiskunnan pitäisi tarjota jonkinlainen tunnistautumiseen kelpaava henkilökortti.

      Lainaa

    41. Tulos: +53 (55 ääntä)
      Insinööri: Olen kyllä samaa mieltä, että yhteiskunnan pitäisi tarjota jonkinlainen tunnistautumiseen kelpaava henkilökortti.
      Samaa mieltä. niinkuin kelakortti on ilmainen. Tuo on aika järjetöntä, että pitää uusia 5 vuoden välein ja maksaa joka kerta.

      Lainaa

    42. Epäpoliitikko 24.9.2019 22:05
      Tulos: -11 (15 ääntä)
      Voi nyt taas: Ai että minä inhoan näitä “poliisit on sikoja yhyy yhyy”-ihmisiä. Tekevät väärin, rikkovat tietoisesti lakia ja päätä vain pitäisi taputtaa. Mikä saa ihmiset käyttäytymään noin itsekeskeisesti??
      Kyllä Ville Niinistö ja Anna-Maja Henrikkson taannoin kehottivat ihmisiä tekemään väärin, rikkomaan tietoisesti lakia. Vallan kolmijako on ilmeisesti puutteellinen, kun lain säätäjät voivat itse kehottaa vastustamaan toimeenpanovaltaa?

      Lainaa

    43. Tulos: 0 (18 ääntä)
      Epäpoliitikko: Kyllä Ville Niinistö ja Anna-Maja Henrikkson taannoin kehottivat ihmisiä tekemään väärin, rikkomaan tietoisesti lakia. Vallan kolmijako on ilmeisesti puutteellinen, kun lain säätäjät voivat itse kehottaa vastustamaan toimeenpanovaltaa?
      Niinhän se on, jos laki on typerä niin aika uuvatti saa olla jos sitä silti tottelee.

      Lainaa

    44. Tulos: +15 (15 ääntä)
      Insinööri: Olen kyllä samaa mieltä, että yhteiskunnan pitäisi tarjota jonkinlainen tunnistautumiseen kelpaava henkilökortti.
      Samaa mieltä. Varsinkin kun nykyään toi virallinen tunnistautuminen pitää hoitaa näköjään pakollisissa askareissa. Itse en ole koskaan passia tarvinnut, eikä sitä siksi ole, vaan joskus noi avainluvut loppuvat, mokasta päätellen en uusia saa op:lta ilman passia. Korjatkaa jos oon väärässä.

      Lainaa

    45. Tulos: -5 (19 ääntä)
      Polokka: Ellei ole vanhaa henkkaria, biometriset tunnisteet tallessa tms, poliisi selvittää henkilöllisyyden kuulustelemalla. Poliisi on ystävä. Jos joku nimittelee siaksi, se kertoo huonoa nimittelijästä itsestään. Muistaakseni viime vuonna (?) tehdyn tutkimuksen mukaan yli 80% suomalaisista luottaa poliisiin. Ja ne loput, hyi olkoon.
      Joo Jari aarnio on kans ystävä. toimitti meille huumeita ja sillee :DD

      Lainaa

    46. Tulos: +24 (24 ääntä)
      qwerty: Mulle työnantaja sanoi tossa alkuvuonna että passi pitää hankkia, koska lakiuudistukset, niin voi tarvittaessa hoitaa jotain ongelmia mihin tarvitaan virallista tunnistautumista. Työnantaja suostui maksamaan hakemuksen, niin mikäpä siinä sitten. Kaikki sujui hyvin siihen asti, kunnes tuli passin noutohetki. [...]
      Kirjoita valtakirja kelle tahansa tutullesi jolla on passi. Problem solved.

      Lainaa

    47. Tulos: +19 (25 ääntä)
      Irvikissa: Kirjoita valtakirja kelle tahansa tutullesi jolla on passi. Problem solved.
      Eikä tarvi olla edes tuttu. Minusta ajokortti olisi turvallisempi kuin epämääräinen valtakirja.

      Lainaa

    48. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Se on jännä miten pikku- tai isompia rikoksia harrastavien mielestä se poliisi on aina epäoikeudenmukainen. Seppo voisi perustaa sen neuvostososialistisen ilmaisvaltionsa vaikka jonnekin Venäjän pohjoispuoliseen saareen ja fabu muuttaa sinne miliisien huoleksi. Saisi suomalaiset poliisin siat jahdata muita syyttömiä vaihteeksi.

      Lainaa

    49. kaupan setä 25.9.2019 12:13
      Tulos: -26 (38 ääntä)
      Palsternakka: Sama täällä. Sekä oman, että lasten passit menin ja hain poliisilaitokselta. Joudunkohan nyt olemaan 17h vankilassa? Ei putkassa, vaan vankilassa.
      Tässä lainaus poliisin sivuilta "Valmis passi toimitetaan suljetussa kirjekuoressa valitsemaasi Matkahuollon tai sen alihankkijan toimipisteeseen. Saat ilmoituksen, kun passi on noudettavissa. Ilmoitus voidaan lähettää tekstiviestinä, sähköpostilla ja kirjeenä. Ilmoitus sisältää lähetystunnuksen ja noutopaikan osoitteen. Säilytä lähetystunnus huolellisesti. Passia ei luovuteta ilman sitä." Valmista passia ei poliisi luovuta vaan edelleen se matkahuollon tai ärrän täti.

      Lainaa

    50. Muumi (kopio) 25.9.2019 12:54
      Tulos: +27 (27 ääntä)
      kaupan setä: Tässä lainaus poliisin sivuilta “Valmis passi toimitetaan suljetussa kirjekuoressa valitsemaasi Matkahuollon tai sen alihankkijan toimipisteeseen. Saat ilmoituksen, kun passi on noudettavissa. Ilmoitus voidaan lähettää tekstiviestinä, sähköpostilla ja kirjeenä. Ilmoitus sisältää lähetystunnuksen ja noutopaikan [...]
      Kyllä minulle vaan luovutti.

      Lainaa

    51. Tulos: +34 (34 ääntä)
      kaupan setä: Tässä lainaus poliisin sivuilta “Valmis passi toimitetaan suljetussa kirjekuoressa valitsemaasi Matkahuollon tai sen alihankkijan toimipisteeseen. Saat ilmoituksen, kun passi on noudettavissa. Ilmoitus voidaan lähettää tekstiviestinä, sähköpostilla ja kirjeenä. Ilmoitus sisältää lähetystunnuksen ja noutopaikan [...] Valmista passia ei poliisi luovuta vaan edelleen se matkahuollon tai ärrän täti.
      Väärin. Kyllä sen voi poliisilaitokselta hakea. Itse hain vasta keväällä.

      Lainaa

    52. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Ihimemies: Väärin. Kyllä sen voi poliisilaitokselta hakea. Itse hain vasta keväällä.
      Tämä pitää toki erikseen passia hakiessa pyytää.

      Lainaa

    53. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Rolls: Samaa mieltä. Varsinkin kun nykyään toi virallinen tunnistautuminen pitää hoitaa näköjään pakollisissa askareissa. Itse en ole koskaan passia tarvinnut, eikä sitä siksi ole, vaan joskus noi avainluvut loppuvat, mokasta päätellen en uusia saa op:lta ilman passia. Korjatkaa jos oon väärässä.
      Minä ainakin asioin pankissa sujuvasti kuvallisella henkilökortilla. Ja passin hain poliisilaitokselta.

      Lainaa

    54. Tulos: +1 (13 ääntä)
      Sepon kirjoituksessa on kyllä totuuden siemen,jos jotain kaikilta vaaditaan se pitäisi kaikille olla maksuton.

      Lainaa

    55. Tulos: +14 (14 ääntä)
      siiseliini: 1. Haet poliisilaitokselta maksuttoman väliaikaisen henkilöllisyystodistuksen
      Väliaikaisen henkilöllisyystodistuksen saa poliisilta vain äänestämistä varten vaalien alla maksutta. Muutoin se kustantaa 36€ poliisilaitoksesta riippumatta.

      Lainaa

    56. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Taidan tietää, kuka Seppo on kyseessä, koska teksti ja tyyli on niin helvetin tuttua ja mies lensi pois kavereista juuri tällaisten julkaisujen ja kommenttien vuoksi. Otin itseasiassa tuolloin muinoin muutaman screenshotin juurikin sen takia, että materiaali oli ihan feissarimokat -kamaa, mutta en sitten iljennyt lähettää kun hieman kävi sääliksi. Tallella toki ovat vielä. Mietinkin, milloin Seppo esiintyy feissarimokissa ja nyt se päivä on tullut.

      Lainaa

    57. Tulos: +28 (30 ääntä)
      siiseliini: Sen passin voi passittomana hakea helpoiten kahdella tavalla: 1. Haet poliisilaitokselta maksuttoman väliaikaisen henkilöllisyystodistuksen 2. Annat passilliselle kaverille valtakirjan hakea sen sun passin Tää valtakirjajuttu on läppä, koska ite en kerran saanu yhtä pakettia ku oli henkkarit jostain syystä jääny [...]
      Asiakkaan kannalta se on yksi vitsi, mutta paketin antajan kannalta ei todellakaan. Se on lain kirjaimen täyttävä dokumentti, jolla paketin antaja pesee kätensä korvausvastuusta, jos paketti annetaan väärälle henkilölle. Jopa väärennetty lappu poistaa tämän vastuun paketin antajalta ja siirtää sen lapun väärentäjälle, mutta ilman minkäänlaista dokumenttia, paketin antaja kantaa kaiken vastuun ja on korvausvelvollinen virheen tapahtuessa. Kun ajattelet asiaa paketin antajan ja lain näkökulmasta, valtakirja ei yhtäkkiä olekaan enää niin vitsikäs asia.

      Lainaa

    58. Tulos: +8 (10 ääntä)
      kaupan setä: Hauska tarina. Paskaahan tuo kyllä oli. Poliisi ei niitä valmiita passeja luovuttele vaan ärrän tai matkahuollon täti ja siinäpä ei sitten auta vaikka olis kuinka hassu punkero siellä tiskin toisella puolella ilveilemässä.
      Joo kyllä itsekin kävin juuri poliisiasemalta passin hakemassa, ei tarvinnut antaa edes vanhaa passia vaihdossa.

      Lainaa

    59. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Fabu, se on ite joka haukkuu. Ei löydy sulle ymmmärrystä kuin ääliöiden joukosta.

      Lainaa

    60. Tulos: +16 (16 ääntä)
      qwerty: En muista että olisi kysytty, tai jos kysyttiin varmaan vaa ohitin sen, koska ei mulla ole olemassakaan vanhaa passia tai henkilökorttia. Saati ketään kaveria mukana.
      Mies sai passinsa ärrältä valtuuttamalla random spurgun joka oli siel kiskalla juuri silloin ja jolla oli henkkarit mukana. Ei se sen vaikeampaa ole :D Taisi ärrän kassa itse ehdottaa tätä taktiikkaa.

      Lainaa

    61. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Blob: Mies sai passinsa ärrältä valtuuttamalla random spurgun joka oli siel kiskalla juuri silloin ja jolla oli henkkarit mukana. Ei se sen vaikeampaa ole Taisi ärrän kassa itse ehdottaa tätä taktiikkaa.
      Eihän siitä ole kauaa kun netissä pyöri video jossa herra Viheraho kävi hakemassa terassilta jannun jolla oli henkkarit ja valtuutti sen noutamaan tavarat jostai postista. :D Tietoturva huipussaan.

      Lainaa

    62. Tulos: +14 (16 ääntä)
      On tuo "ajokortti ei käy" kyllä taas yksi turhan byrokratian huipentuma, kiitos keskusta-kokoomus-persuhallitukselle. Onneksi nyt on jotain järkeä maan johdossa.

      Lainaa

    63. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Mä voin myöntää Sepolle henkilöllisyystodistuksen. Maksaa vain 100€, mutta on voimassa 200 vuotta. Menee sitä sitten heilutteleen pankin tiskille. On muutes siitä kätevä todistus, ettei tarvi edes kuvaa.

      Lainaa

    64. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Tämä on sitä moniosaajaporukkaa?

      Lainaa

    65. Tulos: -3 (5 ääntä)
      jake kilka: On tuo “ajokortti ei käy” kyllä taas yksi turhan byrokratian huipentuma, kiitos keskusta-kokoomus-persuhallitukselle. Onneksi nyt on jotain järkeä maan johdossa.
      Persuhallitukselle? Hahha! Ja nyt järkeä on tosiaan, nauretaan maailmallakin meidän viisaalle pääministerillemme :D

      Lainaa

    66. Louis Friend 12.10.2019 13:12
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Ei graffitien tekemisestä mihinkään vankilaan todellakaan viedä ja vaikka joutuisikin ei ketään sinne suorilta vietäisi vaan olisi ensin putkassa/tutkintavankeudessa. Suomessa saa aika paljon perseillä ennenkun viedään vankilaan ja varmaan ainoa keino päätyä vankilaan graffitien takia on jättää maksamatta graffiteista saadut oikeuden määräämät (ei poliisin kirjottamat) sakot, ja sillonkin joudut sakkojen maksamattomuuden takia etkä itse graffitien takia ja vankilaan vietäisiin vasta kuukausien/vuosien päästä itse teosta.

      Lainaa

    67. Nulkun Pissijä 8.8.2021 14:15
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Huilu: Emmää sanonukkaa että posti liittyy ajokorttiin tai ajokortti postiin. Tarkotin sitä että tossa vuoden vaihteessa iltapuluissa kerrottiin että postinkin palveluita ei välttämättä saa ilman passia. Silti nuo vähä aikaa sitten toivat pesukoneen kotiin eivätkä mitää kyselleet. Edes yleistä [...]
      Vittu sä oot retardi😄

      Lainaa

    68. Ympäripyöreä puhveli 24.1.2023 18:00
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Eihän Fabu aluksi puhunut poliiseista mitään. Graffiteja oli menossa maalaamaan, ja seuraavaksi sanoi nussivansa sikoja. :D

      Lainaa

    69. Ympäripyöreä puhveli 24.1.2023 18:07
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Jupjep: No yleensä verkkopankissa maksetaan laskut. Et en usko et vuokranantaja/talonyhtiö tykkää et vuokra/yhtiövastike ei ole maksettu, sähköyhtiö,netti ja puhelin liittymien tarjoojat pidä ettei laskuja ole maksettu. Mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
      En ole vielä vuoteen 2023 mennessä maksanut ainoatakaan laskua verkkopankissa. Maksuautomaatilla olen aina maksanut.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: graffiti, poliisit, vankila, putka, pankki, pankit, ajokortti, passi, henkilötodistus, henkilökortti, tili, pankkitili