Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 78

Onko kloorilla siivoaminen turvallista?
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 78 Sensuroimattoman kuvan voi katsoa omalla vastuulla tästä.

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +190 (288 ääntä)
      Toi Eveliinan kommentti!! Näitä ei todellakaan saisi lukea näin myöhään kun räjähtää nauramaan ja puoliso nukkuu.

      Lainaa

    2. Tulos: -177 (649 ääntä)
      Yleensä on kohteliasta kertoa saatteeksi, mitä sensuroitu sisältö sisältää, tai mitä jaettu linkki sisältää. Niin tylsää kuin kohteliaisuus onkin.

      Lainaa

    3. Tulos: +518 (550 ääntä)
      En varmasti yrittänyt klikata Tiinan sensuroitua kuvaa auki..

      Lainaa

    4. Tulos: +111 (165 ääntä)
      Mikä elukka toi oikein on? Millä on tuollainen hammakalusto?

      Lainaa

    5. Tulos: -175 (245 ääntä)
      Ei ole uimahallissa räjähteleviä lapsia, mutta ei siellä sekoiteta klooria (joka on kaasu) ammoniakkiin, koska reaktiossa muodostuu myrkyllisiä höyryjä.

      Lainaa

    6. Tulos: +305 (349 ääntä)
      Klikkasin kuvan auki linkistä ja kyllä minä nyt niin järkytyin, vähän oisitte hei voinu varoittaa selkeemmin

      Lainaa

    7. Tulos: +133 (145 ääntä)
      No olihan siellä raakaa.

      Lainaa

    8. Tulos: +152 (170 ääntä)
      2 = 10 jos tietää mistä puhutaan.

      Lainaa

    9. Hightower71 31.10.2019 2:34
      Tulos: +294 (304 ääntä)
      Hermes: Mikä elukka toi oikein on? Millä on tuollainen hammakalusto?
      Veikkaan hirveä, koska; A) Märehtijöillä ei ole yläleuassa lainkaan etuhampaita, ainoastaan rustopoimuja jotka ohjaavat heinä/lehtimassaa kohden suun takaosaa ja nielua. B) Hirvenmetsästyskausi alkoi 2vko sitten

      Lainaa

    10. Tulos: -53 (201 ääntä)
      Periaatteessa oikeassa tuosta, et vähän avata kuvan sisältöä, jos tulee sensuuri. Sehän ois voinu olla vaikka kuollut lintu tmvs, kun ei fbsta aina tiedä mitä se sensuroi. Tosin ei ole itselle ikinä tullut vastaan, niin tiedä millaisista kuvista sensuuri tulee päälle poislukien kikkelikuvat

      Lainaa

    11. Tulos: +248 (302 ääntä)
      Kommentoin: Periaatteessa oikeassa tuosta, et vähän avata kuvan sisältöä, jos tulee sensuuri. Sehän ois voinu olla vaikka kuollut lintu tmvs, kun ei fbsta aina tiedä mitä se sensuroi. Tosin ei ole itselle ikinä tullut vastaan, niin tiedä millaisista kuvista sensuuri tulee päälle poislukien kikkelikuvat
      Siinähän se sisältö lukee, "väkivaltaista tai järkyttävää sisältöä", jos silti on pakko klikata, on ihan oma syy jos siitä kuvasta järkyttyy

      Lainaa

    12. Tulos: +171 (199 ääntä)
      Nimesi: Yleensä on kohteliasta kertoa saatteeksi, mitä sensuroitu sisältö sisältää, tai mitä jaettu linkki sisältää. Niin tylsää kuin kohteliaisuus onkin.
      Siinähän kerrottiin. Koira saa herkkua. Minä ainakin pystyin hyvin päättelemään tuosta, että kuvassa on koira, joka syö jotain ”väkivaltaista tai järkyttävää”. Niinpä otin riskin ja katsoin kuvan, vaikka yleensä jätän ”ei herkille” - kuvat katsomatta, koska niistä tulee paha olo. Tämä ei sitä aiheuttanut.

      Lainaa

    13. Niinpäniin 31.10.2019 5:47
      Tulos: +109 (113 ääntä)
      Hightower71: Veikkaan hirveä, koska; A) Märehtijöillä ei ole yläleuassa lainkaan etuhampaita, ainoastaan rustopoimuja jotka ohjaavat heinä/lehtimassaa kohden suun takaosaa ja nielua. B) Hirvenmetsästyskausi alkoi 2vko sitten
      C)Turvan etuosasta ja päälaelta on osa nylkemättä ja niissä on ruskeaa karvaa.

      Lainaa

    14. Tulos: +209 (219 ääntä)
      Oho. Tessu tappanut lohikäärmeen.

      Lainaa

    15. Isä neljän, joka olet töissä 31.10.2019 6:42
      Tulos: +41 (115 ääntä)
      Carmic: No olihan siellä raakaa.
      Silloin auttaa kun heittää pataan muutamaksi tunniksi, joskin koirat ei välitä, joten mitäpä sitä turhia. En vaan itse näin maalla kasvaneena ymmärrä sitä, että mitä pahaa tuollaisen kuvan näkemisessä on.

      Lainaa

    16. Mietitään hetki 31.10.2019 6:52
      Tulos: +62 (108 ääntä)
      Petkele: Ei ole uimahallissa räjähteleviä lapsia, mutta ei siellä sekoiteta klooria (joka on kaasu) ammoniakkiin, koska reaktiossa muodostuu myrkyllisiä höyryjä.
      Jolta kulta meni vitsi ohi

      Lainaa

    17. King Arthur 31.10.2019 6:53
      Tulos: +144 (154 ääntä)
      Oon itse useasti räjäytellyt koiranpissat pois lattiasta. Säilyy naapurisopu hyvänä kun välillä jysäyttää oikein kunnolla eikä haise sit enää.

      Lainaa

    18. King Arthur 31.10.2019 6:55
      Tulos: -24 (38 ääntä)
      Hightower71: Veikkaan hirveä, koska; A) Märehtijöillä ei ole yläleuassa lainkaan etuhampaita, ainoastaan rustopoimuja jotka ohjaavat heinä/lehtimassaa kohden suun takaosaa ja nielua. B) Hirvenmetsästyskausi alkoi 2vko sitten
      Itse veikkasin peuraa mutta saatat olla oikeassa.

      Lainaa

    19. Tulos: +24 (102 ääntä)
      Musta ei olis ollut mitää haittaa laittaa julkasuun teksti et kuvassa hirven(?) pää, nii kaikki ois pysyny tyytyväisinä

      Lainaa

    20. Tulos: +103 (123 ääntä)
      Nimesi: Yleensä on kohteliasta kertoa saatteeksi, mitä sensuroitu sisältö sisältää, tai mitä jaettu linkki sisältää. Niin tylsää kuin kohteliaisuus onkin.
      Kohteliaisuus ei ole tylsää. Se on älykästä ja edistää ihmisten välisen kanssakäymisen sujumista.

      Lainaa

    21. Tulos: +223 (233 ääntä)
      Kommentoin: Periaatteessa oikeassa tuosta, et vähän avata kuvan sisältöä, jos tulee sensuuri. Sehän ois voinu olla vaikka kuollut lintu tmvs, kun ei fbsta aina tiedä mitä se sensuroi. Tosin ei ole itselle ikinä tullut vastaan, niin tiedä millaisista kuvista sensuuri tulee päälle poislukien kikkelikuvat
      "Koira sai herkkua" + kuva saattaa sisältää järkyttävää materiaalia + tossa on joku peuraemoji + sensuurin alta paistaa iso, punainen kohta. Eikö tuosta oikeasti osaa laskea, mitä voisi olla luvassa?

      Lainaa

    22. Tulos: +85 (99 ääntä)
      Ammoniumkloridi = salmiakki Mee Tiina nuolemaan sitä lattiaa

      Lainaa

    23. Tulos: +96 (130 ääntä)
      Nämä herkkikset ovat vielä usein sellaisia, jotka kuitenkin itsekin syövät lihaa ja sitten järkyttyvät, kun näkevät mistä ja miten se liha tulee. Kyllä, se eläimen tappaminen on raakaa, siitä tulee verta ja suolenpätkiä, se luultavammin kokee kipua ja pelkoa, jos ei sitä asiaa voi hyväksyä, niin lopettaa sen lihan syömisen ja lakkaa klikkailemasta sensuroituja kuvia.

      Lainaa

    24. Tulos: +27 (55 ääntä)
      Itsehän näin ton kuvan ennen kun tuli toi sensurointi, sanotaanko näin että mielelläni olisin sen varoituksen lukenut, vaikka kuvan olisinkin avannut :'D

      Lainaa

    25. Niinpä niin 31.10.2019 9:37
      Tulos: +49 (69 ääntä)
      Petkele: Ei ole uimahallissa räjähteleviä lapsia, mutta ei siellä sekoiteta klooria (joka on kaasu) ammoniakkiin, koska reaktiossa muodostuu myrkyllisiä höyryjä.
      Ai että miten mieltä lämmittää tälläset tyhmien ihmisten, jotka luulevat tietävän asiasta jotain, pätemiset. :D

      Lainaa

    26. Hightower71 31.10.2019 9:40
      Tulos: +44 (50 ääntä)
      King Arthur: Itse veikkasin peuraa mutta saatat olla oikeassa.
      Turvan etuosassa on nylkemätöntä tummanruskeaa karvaa. Väri on liian tumma ollakseen valkohäntä- tai kuusipeura. Toisekseen tuo kallo on varmaan 2/3 sitä syövän beaglen kokoinen ja hirvillä on hiton iso kallo. Toki se voisi olla hevosen pää, mutta edelleen ne märehtijän hampaat.

      Lainaa

    27. Tulos: +35 (57 ääntä)
      Petkele: Ei ole uimahallissa räjähteleviä lapsia, mutta ei siellä sekoiteta klooria (joka on kaasu) ammoniakkiin, koska reaktiossa muodostuu myrkyllisiä höyryjä.
      Reaktiossa muodostuu ammoniumkloridia, joka tunnetaan suomessa myös salmiakkina.

      Lainaa

    28. Tulos: +46 (54 ääntä)
      Ehh: Siinähän se sisältö lukee, “väkivaltaista tai järkyttävää sisältöä”, jos silti on pakko klikata, on ihan oma syy jos siitä kuvasta järkyttyy
      Sumeaa esikatselukuvaakin kannattaa tihrustella ennen kuin klikkaa, jos on utelias. Antaa tässäkin tapauksessa pientä osviittaa siitä mitä on luvassa.

      Lainaa

    29. Tulos: +55 (63 ääntä)
      SaKoz: Reaktiossa muodostuu ammoniumkloridia, joka tunnetaan suomessa myös salmiakkina.
      Eipäs muodostukaan, sillä siihen tarvitaan kloorin sijaan Vetykloridia. Jatkakaa.

      Lainaa

    30. King Arthur 31.10.2019 11:11
      Tulos: +38 (42 ääntä)
      Hightower71: Turvan etuosassa on nylkemätöntä tummanruskeaa karvaa. Väri on liian tumma ollakseen valkohäntä- tai kuusipeura. Toisekseen tuo kallo on varmaan 2/3 sitä syövän beaglen kokoinen ja hirvillä on hiton iso kallo. Toki se voisi olla hevosen pää, mutta edelleen ne märehtijän hampaat.
      Totta puhut, katsoin kuvaa ennen aamukahvia. Olet oikeassa kallon koosta myös!

      Lainaa

    31. Tulos: +149 (157 ääntä)
      Kuva on hirveä

      Lainaa

    32. Tulos: +47 (53 ääntä)
      Hermes: Mikä elukka toi oikein on? Millä on tuollainen hammakalusto?
      Dinosaurus

      Lainaa

    33. Sitäminävaan 31.10.2019 12:36
      Tulos: +71 (77 ääntä)
      Isä neljän, joka olet töissä: Silloin auttaa kun heittää pataan muutamaksi tunniksi, joskin koirat ei välitä, joten mitäpä sitä turhia. En vaan itse näin maalla kasvaneena ymmärrä sitä, että mitä pahaa tuollaisen kuvan näkemisessä on.
      Näin kaupungissa kasvaneena kasvissyöjänä en myöskään ymmärrä, mitä pahaa tässä kuvassa on. Minä pärjään mukavasti pavuillakin, mutta koira on lihansyöjä ja hirvi on lihaa. Kiva, että haukulle annettiin herkkua.

      Lainaa

    34. triplaviiva 31.10.2019 15:59
      Tulos: -9 (11 ääntä)
      Hermes: Mikä elukka toi oikein on? Millä on tuollainen hammakalusto?
      Hirvi. "Hammaskalusto" on ikenen rustoa tjsp.

      Lainaa

    35. Tulos: -52 (82 ääntä)
      Kerrankin oon "mokailijan" kanssa samaa mieltä. Siis eihän joku "saattaa olla järkyttävää sisältöä" kerro ihmiselle yhtään mitään. Enkä oo muuten "herkkä", mut kärsin verifobiasta, niin todellakin arvostan et varotetaan jos on kyseistä sisältöä. Eikä maksa paljon vaivaa, vaik ei ite olis kuvasta moksiskaan. Ihme epäempaattisuutta.

      Lainaa

    36. Tulos: +24 (32 ääntä)
      Tiril: Ammoniumkloridi = salmiakki Mee Tiina nuolemaan sitä lattiaa
      Korjataan, ettei jää vääriä käsityksiä. Ammoniumkloridi toki on salmiakkia, mutta kloori puhdistusaineena lienee kloriittina myytyä tavaraa, jossa vaikuttavana aineena on natriumhypokloriitti. Tämä reagoi ammoniakin kanssa muodostaen haitallisia kaasuja kuten puhdasta klooria tai kloramiinia. En suosittele kuitenkaan nuolemaan. Salmiakkia saa valmistettua ammoniakista ja suolahaposta.

      Lainaa

    37. Tulos: +4 (14 ääntä)
      Onneksi koiran kusi ei ole ammoniakkia, eikä sitä putsattu kloorilla: "Ammoniakki reagoi kiivaasti ja lämpöä kehittäen happojen ja hapettimien kanssa. Aine voi muodostaa räjähtäviä yhdisteitä kullan, hopean ja elohopean sekä näiden yhdisteiden kanssa. Halogeenit (fluori, kloori, bromi ja jodi), hypokloriitti ja etyleenioksidi voivat aiheuttaa räjähdyksen sekoittuessaan ammoniakin kanssa."

      Lainaa

    38. Tulos: +17 (23 ääntä)
      Hightower71: Veikkaan hirveä, koska; A) Märehtijöillä ei ole yläleuassa lainkaan etuhampaita, ainoastaan rustopoimuja jotka ohjaavat heinä/lehtimassaa kohden suun takaosaa ja nielua. B) Hirvenmetsästyskausi alkoi 2vko sitten
      On se hirvi. Kuulun tuohon ryhmään ja aloittaja kertoi siellä myöhemmissä kommenteissa.

      Lainaa

    39. Tulos: -6 (10 ääntä)
      Nimi: Korjataan, ettei jää vääriä käsityksiä. Ammoniumkloridi toki on salmiakkia, mutta kloori puhdistusaineena lienee kloriittina myytyä tavaraa, jossa vaikuttavana aineena on natriumhypokloriitti. Tämä reagoi ammoniakin kanssa muodostaen haitallisia kaasuja kuten puhdasta klooria tai kloramiinia. En suosittele kuitenkaan nuolemaan. Salmiakkia saa valmistettua ammoniakista ja suolahaposta.
      Oletko varma, että et tarkoita klooriamiineja? Kloramiinia ei tuosta synny, joku sulfidi tms. tarvitaan, koska kloramiini sisältää rikkiä. Klooriamiineja taas syntyy kun esim. natriumhypokloriitti reagoi ammoniumin lähteen, kuten vaikkapa ammoniumsulfaatin tai ammoniakkiveden kanssa vesiliuoksessa. Kloramiini taitaa olla aika paljon vaarallisempaa kuin klooriamiinit.

      Lainaa

    40. Kilokalori 1.11.2019 0:40
      Tulos: +3 (17 ääntä)
      triplaviiva: Hirvi. “Hammaskalusto” on ikenen rustoa tjsp.
      Se hammaskalusto on aivan normaalit poskihampaat ja purentahampaat sekä niiden välinen ien. Pitkäturpaisella eläimellä poskihampaat vain ovat hyvin takana. Ylähuulen päälle jätetty turkki on niin selkeästi hirvelle kuuluva, että luulisi jokaiselle olevan selvää mistä eläimestä kysymys.

      Lainaa

    41. Tulos: -6 (20 ääntä)
      Näin ite ton vikan julkaisun ja mulla ei ollut tuota varoitusta sillon ollenkaan. Oli kyllä vähän häiritsevä kun välähti etusivulle ilman mitään. Ei ollut sillon tosin edes kommentteja tossa että ehkä siksi se oli vielä sensuroimaton.

      Lainaa

    42. Tulos: +23 (29 ääntä)
      mikään ei oo hirveempää ku hirven pää

      Lainaa

    43. Tulos: +2 (24 ääntä)
      Ei oo muka herkkä ja silti ahdistui tuosta? En ymmärrä miten jotkut voi ällötä tommosia kuvia. Toisaalta oon ite ruumishuoneella töissä ja päivittäin tekemisissä asioiden kanssa jotka ällöttää joitaki. En kyllä ymmärrä siltikään mitä ällöä tuossa oli..

      Lainaa

    44. NytTarviiPäteä 1.11.2019 19:13
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      Petkele: Ei ole uimahallissa räjähteleviä lapsia, mutta ei siellä sekoiteta klooria (joka on kaasu) ammoniakkiin, koska reaktiossa muodostuu myrkyllisiä höyryjä.
      Eikä taida senenmpää eläinten kuin lastenkaan pissassa ammoniakkia sentään olla.(◠‿◠) - Ammoniumioni NH4+ (virtsan osa-aine) - Ammoniakki NH3 (myrkkykaasu)

      Lainaa

    45. Tulos: -6 (12 ääntä)
      SaKoz: Reaktiossa muodostuu ammoniumkloridia, joka tunnetaan suomessa myös salmiakkina.
      Eipä taidä olla kyseessä sentään ammoniakki. Eikäpä taida olla salmiakissa klooria. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ammoniumkloridi

      Lainaa

    46. Tulos: -3 (21 ääntä)
      Sitäminävaan: Näin kaupungissa kasvaneena kasvissyöjänä en myöskään ymmärrä, mitä pahaa tässä kuvassa on. Minä pärjään mukavasti pavuillakin, mutta koira on lihansyöjä ja hirvi on lihaa. Kiva, että haukulle annettiin herkkua.
      Koirakin on lihaa. Kiva välillä postailla kuvia koiranlihafestareilta ja seurata miten lumihiutaleet ahdistuvat.

      Lainaa

    47. We come in peace 3.11.2019 1:57
      Tulos: -12 (18 ääntä)
      Voi urpot. Ei toi ole mikään FB:n oma sensuuri. Noita voi ite tehä mielinmäärin, mutta toistaiseksi vain iPhonella. KVG ✌

      Lainaa

    48. Tulos: -18 (24 ääntä)
      Oliskin ollut hirvi, kyllä se hepon pää kieltämättä pisti hieman nieleskelemään vaikka itsepä klikkasin auki.

      Lainaa

    49. Tulos: -8 (14 ääntä)
      Bertta: Oliskin ollut hirvi, kyllä se hepon pää kieltämättä pisti hieman nieleskelemään vaikka itsepä klikkasin auki.
      Jaa tuo olikin eri kuva, näin sen missä koiru retuutti vielä oikein hyvin tunnistettavaa hevon päätä, teksti oli vaan lähes identtinen.

      Lainaa

    50. Tulos: -12 (26 ääntä)
      Kouluttaja: Nämä herkkikset ovat vielä usein sellaisia, jotka kuitenkin itsekin syövät lihaa ja sitten järkyttyvät, kun näkevät mistä ja miten se liha tulee. Kyllä, se eläimen tappaminen on raakaa, siitä tulee verta ja suolenpätkiä, se luultavammin kokee kipua ja pelkoa, jos ei sitä asiaa voi hyväksyä, niin lopettaa sen lihan syömisen ja lakkaa klikkailemasta sensuroituja kuvia.
      Mä tykkään lihasta ja tiedän kyllä mistä se tulee, mutta inhoan silti verisiä eläimenkuvia. Olin 5v kun olin ensimmäistä kertaa mukana metsästämässä. Asuin maatilalla, landen tapana oli esimerkiksi antaa kissojen lisääntyä vapaasti ja ylimääräiset pennut tapettiin lyömällä kivellä päähän. Vanhaksi elänyt metsästyskoira laitettiin elävänä jätesäkkiin ja ammuttiin. Verisiä kyyhkyjä perattiin keittiön pöydällä. Syön mielelläni lihaa, mutta en todellakaan halua nähdä tai käsitellä eläimien verta tai muutenkaan nähdä kuolleita eläimiä yhtään enempää kun on pakko. Tekopyhää tai ei.

      Lainaa

    51. Tulos: 0 (14 ääntä)
      No, tässä nyt voi aika hyvin päätellä millasesta sisällöstä on kyse. Mutta koska mokassa kukaan ei tuo tätä esiin, vaan puhuu vain sensuurista itsestään ja sen avaamisesta, niin yleisesti ottaen Sofia on ihan oikeilla jäljillä. Sisältövaroitukset toimii vain, jos niissä kerrotaan mistä varoitetaan. Aika harva on herkkä "kaikelle", vaan aiheet on monesti hyvinkin spesifejä. (Ja vaikka tää nyt meneekin aivan mokan aiheen ohi, niin erityisen tärkeetä tää on niille keillä on PTSD, koska traumatriggerit on tosi rankkoja ja vaikeuttaa paranemista tosi paljon. Ihan sillä vaan, et on hyvä muistaa ettei sisältövarotusten pääasiallinen tarve sit kuitenkaan oo nää Sofiat, jotka "säikähtää" tai ne keille tulee muuten vaan paha mieli.)

      Lainaa

    52. Ylipäällikkö 7.11.2019 12:55
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Espanjassa nyljettyjä päitä silmineen oli aina tarjolla lähilihakaupan tiskissä... tosin lampaita eikä hirviä.

      Lainaa

    53. Tulos: -9 (15 ääntä)
      Hightower71: Veikkaan hirveä, koska; A) Märehtijöillä ei ole yläleuassa lainkaan etuhampaita, ainoastaan rustopoimuja jotka ohjaavat heinä/lehtimassaa kohden suun takaosaa ja nielua. B) Hirvenmetsästyskausi alkoi 2vko sitten
      D) Hirvi ON märehtijä

      Lainaa

    54. Esko Daavid 18.11.2019 2:11
      Tulos: -4 (18 ääntä)
      Kaikenlaisia lumihiutaleita se maailma elättääkin. Ruoka on ruokaa ja jos kuva on vieläpä "sensuroitu" niin mikään ei pakota sitä avaamaan. Muutenkin nämä hihhulit valittavat kaikesta ja sitten ihmettelevät, että miksi ihmiset ei vaan käy ostamassa kaupasta lihaa. Liekö sitten mennyt ala-asteen biologian tunnit ihan ohi korvien, mutta elävistä eläimistä se liha on peräisin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: sensuuri, varoitus, sensuroitu, ammoniakki, kloori, kemia, uimahalli, siivota, järkyttävä