Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Koti kuntoon, osa 2

Tapetti näytti kivalta. Sitten levitin sen koko seinälle.
Koti kuntoon, osa 2

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 44 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +390 (482 ääntä)
      Mites jos divaaniosan saa keskelle kolmenistuttavaa sohvaa (kuten meillä)? Onko se sitten tuplakulmasohva vai mikähä? Toi muumitapetti ei toimi sitten mitenkään päin noin isoina alueina. Ahdistava ja epämääräinen. Hienon kuvan raiskaamista.

      Lainaa

    2. Tulos: +300 (366 ääntä)
      Miten sohvan kulmasohvaisuus/ei-kulmasohvaisuus vaikuttaa tyynyjen ja vilttien asetteluun? Täh? En vähättele kenenkään ongelmia, mutta oon Karoliinan puolesta onnellinen, että hänellä on aikaa pohtia tätä. (Ps. Karoliina, mahdollisimman muka-huolettomasti asettele tyynyt. Viltti silleen rennosti lattiaa laahaamaan. Pidä huoli, ettei kukaan sotke kulissia.)

      Lainaa

    3. Tulos: +316 (424 ääntä)
      Piti kyllä ihan ettimällä ettii niitä "kikuleita".....

      Lainaa

    4. Tulos: +375 (393 ääntä)
      Teini_tyttö on varmasti riemuissaan siitä, että äiti löysi tapetista muumikikuleja.

      Lainaa

    5. Tulos: +497 (553 ääntä)
      En nää yhtäkään kikulia tapetissa. Tapetti ei toimi noin patternina ollenkaan.

      Lainaa

    6. Tulos: +307 (351 ääntä)
      Minkä takia sohvat ja muut istuimet pitää täyttää tyynyillä niin ettei istumaan sovi?

      Lainaa

    7. Tulos: +284 (314 ääntä)
      Petkele: Minkä takia sohvat ja muut istuimet pitää täyttää tyynyillä niin ettei istumaan sovi?
      Just meinasin sanoa samaa, että aiheellisempi kysymys ois: "Te jotka peitätte sohvanne tyynyillä, miten istutte siinä/missä sitten istutte?"

      Lainaa

    8. Tulos: +230 (268 ääntä)
      Ameella on kyllä melkoset itsetunto-ongelmat kun pitää nurmikonkin olla näyttävä jotain randomeita ohi ajavia autoja varten.

      Lainaa

    9. Murmurmurmeli 12.12.2019 6:06
      Tulos: +141 (205 ääntä)
      Teini on varmasti muutenkin innoissaan muumitapetista, oli siinä kikuleita tai ei...

      Lainaa

    10. Tulos: +131 (193 ääntä)
      Divaani ei kyllä ole kulmasohva. Kulmasohvan istuinosassa on kulma. Divaanissa tuo pidempi pätkä on tarkoitettu jaloille, eikä se siis varsinaisesti ole istuinosaa, eikä siinä ole selkänojaakaan.

      Lainaa

    11. Tulos: +108 (150 ääntä)
      Ei tuossa kyllä mitään kikuleita näy vaikka kuinka katsoisi pitkään. Sitäpaitsi tuollainen maisematapetti ei toimi ns monimuodossa.

      Lainaa

    12. Ruttotohtori 12.12.2019 7:46
      Tulos: +25 (43 ääntä)
      Kikuleita en nää, mut mörköjä kyllä.

      Lainaa

    13. Tulos: +69 (89 ääntä)
      Lumi: Ei tuossa kyllä mitään kikuleita näy vaikka kuinka katsoisi pitkään. Sitäpaitsi tuollainen maisematapetti ei toimi ns monimuodossa.
      Kyllä näkyy, kun hakemalla hakee. Ensisilmäyksellä ei huomaisi, mutta tuo kohta, missä Nuuskamuikkunen seisoo on nuppi ja lahdelma alapuolella kulkuset.

      Lainaa

    14. Tulos: +114 (154 ääntä)
      Armi näki kysymyksen, lähti varastoon etsimään sitä keltasta vilttiä, löysi viimein, imouroi ja siivosi, asetteli tyynyt nätisti, otti 27 kuvaa mistä yksi oli ihan jees jonka laittoi "Näin meillä"

      Lainaa

    15. Divaani ei ole kulmasohva 12.12.2019 8:44
      Tulos: +67 (77 ääntä)
      jukkapalmu: Armi näki kysymyksen, lähti varastoon etsimään sitä keltasta vilttiä, löysi viimein, imouroi ja siivosi, asetteli tyynyt nätisti, otti 27 kuvaa mistä yksi oli ihan jees jonka laittoi “Näin meillä”
      Minuutissa?

      Lainaa

    16. Tulos: +116 (158 ääntä)
      Mä en ymmärrä, miksi kotona on asioita joilla ei ole mitään funktiota. Niinkuin nuo koristetyynyt, joita ei saa laittaa pään alle tai selän taakse, koska ne menee pilalle. Toinen on sängyn päälle kasattavat pikkutyynyt, joita niitäkään ei saa käyttää. En tajua. Ja sitten niitä perkeleen tyhjiä kippoja joka puolella. Osassa on ehkä joku risu tai turhia valoja, jotka ei valaise.

      Lainaa

    17. Kirjautuminen epäonnistui 12.12.2019 9:35
      Tulos: +159 (167 ääntä)
      Murmurmurmeli: Teini on varmasti muutenkin innoissaan muumitapetista, oli siinä kikuleita tai ei…
      Juu, kyllä voi olla, ilman ironiaa. Pikkulasten jutut ovat noloja ala-asteella, mutta kun tulee vielä vanhemmaksi eikä ole tarvetta enää todistella, ettei ole juuri eilen vasta päässyt leikki-iästä, voi rauhassa söpöstellä taas. Itselläni oli 16-vuotiaana päheät Nalle Puh -koulutarvikkeet :D Lienemme myös huomanneet, että kovin monet aikuisetkin tykkäävät muumeista.

      Lainaa

    18. OG Kilokalori 12.12.2019 9:45
      Tulos: -134 (172 ääntä)
      Kirjautuminen epäonnistui: Juu, kyllä voi olla, ilman ironiaa. Pikkulasten jutut ovat noloja ala-asteella, mutta kun tulee vielä vanhemmaksi eikä ole tarvetta enää todistella, ettei ole juuri eilen vasta päässyt leikki-iästä, voi rauhassa söpöstellä taas. Itselläni oli 16-vuotiaana päheät Nalle Puh -koulutarvikkeet Lienemme myös huomanneet, että kovin monet aikuisetkin tykkäävät muumeista.
      Paitsi täyspäiset aikuiset.

      Lainaa

    19. Ponne Jarkka 12.12.2019 9:58
      Tulos: +99 (99 ääntä)
      Komppaan tuota hiekkojen työntämistä nurtsille (ehkä eri syistä kuin Amee). Samaa tapahtuu meidän talon edessä ja keväällä saan pari kottikärryllistä hiekoitushiekkaa roudata pois nurtsilta. Kaupungin aluettahan se on mutta meillä on kuitenkin määrätty velvollisuus pitää alue siistinä (tontin rajan ja kadun välinen alue).

      Lainaa

    20. Tulos: +83 (87 ääntä)
      Toj Karin: Ameella on kyllä melkoset itsetunto-ongelmat kun pitää nurmikonkin olla näyttävä jotain randomeita ohi ajavia autoja varten.
      En tuosta tiedä, itseä ei haittais, mutta se ei varmaankaan ole kivaa, jos oma nurmikko kuolee hiekkakasan alle. Miten estää? Aita.

      Lainaa

    21. Syntax Error 12.12.2019 10:30
      Tulos: +52 (60 ääntä)
      Lumi: Ei tuossa kyllä mitään kikuleita näy vaikka kuinka katsoisi pitkään. Sitäpaitsi tuollainen maisematapetti ei toimi ns monimuodossa.
      Vasemmanpuoleisesta kuvasta ei hahmotu, mutta oikeanpuoleista kun kauempaa katsoo, valkoiset kikulit pomppaavat mustalta pohjalta.

      Lainaa

    22. Tulos: +10 (26 ääntä)
      Vee: Miten sohvan kulmasohvaisuus/ei-kulmasohvaisuus vaikuttaa tyynyjen ja vilttien asetteluun? Täh? En vähättele kenenkään ongelmia, mutta oon Karoliinan puolesta onnellinen, että hänellä on aikaa pohtia tätä. (Ps. Karoliina, mahdollisimman muka-huolettomasti asettele tyynyt. Viltti silleen rennosti lattiaa laahaamaan. Pidä huoli, ettei kukaan sotke kulissia.)
      Ainut ongelma minkä itse keksin kulmasohvan ja tyynyjen kanssa, on että miten sijoittaa ne tyynyt siinä kulmassa. Useinhan tyynyt on juuri vinosti eteenpäin laitettu (niin kuin kuvassa), mutta omaan silmään sama ei toimi juuri kulmasohvan kanssa. No, tästä viisastuneena tiedän että meille ei tule koskaan kulmasohvaa :D

      Lainaa

    23. Tulos: -34 (44 ääntä)
      Ponne Jarkka: Komppaan tuota hiekkojen työntämistä nurtsille (ehkä eri syistä kuin Amee). Samaa tapahtuu meidän talon edessä ja keväällä saan pari kottikärryllistä hiekoitushiekkaa roudata pois nurtsilta. Kaupungin aluettahan se on mutta meillä on kuitenkin määrätty velvollisuus pitää alue siistinä (tontin rajan ja kadun välinen alue).
      Kukaan ei työnnä hiekkoja nurtsille. Ne on siellä kolatun lumen seassa.

      Lainaa

    24. Tulos: +61 (63 ääntä)
      PIN: Mites jos divaaniosan saa keskelle kolmenistuttavaa sohvaa (kuten meillä)? Onko se sitten tuplakulmasohva vai mikähä? Toi muumitapetti ei toimi sitten mitenkään päin noin isoina alueina. Ahdistava ja epämääräinen. Hienon kuvan raiskaamista.
      Joo ois ollu hienompi jos toi yks kuva ois täyttäny koko seinän. Nyt se on vaan joku tylsä toistuva kuvio kaukaa kattottuna.

      Lainaa

    25. Tulos: +68 (78 ääntä)
      OG Kilokalori: Paitsi täyspäiset aikuiset.
      Tarkotit varmaan tylsät ja kuivat aikuiset.

      Lainaa

    26. Tulos: +70 (72 ääntä)
      Petkele: Minkä takia sohvat ja muut istuimet pitää täyttää tyynyillä niin ettei istumaan sovi?
      Mä kasaan tyynyt toiseen päätyyn kasaks ja katon leffoja puoli-istunnassa siinä. Tai oikeestaan puolikyljellään.

      Lainaa

    27. Tulos: +16 (24 ääntä)
      PIN: Mites jos divaaniosan saa keskelle kolmenistuttavaa sohvaa (kuten meillä)? Onko se sitten tuplakulmasohva vai mikähä? Toi muumitapetti ei toimi sitten mitenkään päin noin isoina alueina. Ahdistava ja epämääräinen. Hienon kuvan raiskaamista.
      Itse sanoisin sitä tetriksen tunnus palaksi.

      Lainaa

    28. Tulos: +59 (59 ääntä)
      jukkapalmu: Armi näki kysymyksen, lähti varastoon etsimään sitä keltasta vilttiä, löysi viimein, imouroi ja siivosi, asetteli tyynyt nätisti, otti 27 kuvaa mistä yksi oli ihan jees jonka laittoi “Näin meillä”
      Oma kotini on sotkuinen, mutta jotkut vaan on siistejä. Kuva on tosiaan laitettu minuutti kysymyksen jälkeen. Voi myös olla, että Armi laittoi kuvan jonka on ottanut joskus aiemmin.

      Lainaa

    29. Suolakurkku 12.12.2019 16:13
      Tulos: -11 (47 ääntä)
      Mikä vitun logiikka tuossa sohva jutussa on? Vois itekki mennä eläinkauppaan "haluan ostaa käärmeen" *myyjä näyttää käärmettä * "Eiku haluan semmosen jolla on jalat, kun mää miellän liskotkin käärmeiks"

      Lainaa

    30. Tulos: +62 (64 ääntä)
      Nuo hiekat nurtsilla on ihan tuskaa saada pois, kun ei se nurmikkokaan niitä tuossa määrin kestä. Kaupungissa sitä lumitilaa ei aina ole järkevästi ja sitten tulee niitä neropatteja neuvomaan, että puistoihin on hyvä kipata. Joo, ei kiitos t. ex-puistoduunari

      Lainaa

    31. Mister D:n kaveri 12.12.2019 18:41
      Tulos: +51 (51 ääntä)
      Toi hiekoitussepeli lentää muuten ku sirpaleammukset ku vedät leikkurilla tai siimakoneella. Ihan meidän tontille omalle nurmikolle joka vuosi työnnetty. Kamala työ saada pois!

      Lainaa

    32. Tulos: +7 (25 ääntä)
      Mun silmään osu kikulit heti.

      Lainaa

    33. Tulos: +66 (66 ääntä)
      OG Kilokalori: Paitsi täyspäiset aikuiset.
      Muumithan on alunperin ollut nimenomaan aikuisille tarkoitettu. Lapset ei edes tajua kaikkia alkuperäisten muumien nyansseja. Eikä kaikki aikuisetkaan...

      Lainaa

    34. Epäpoliitikko 12.12.2019 23:29
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      PIN: Muumithan on alunperin ollut nimenomaan aikuisille tarkoitettu. Lapset ei edes tajua kaikkia alkuperäisten muumien nyansseja. Eikä kaikki aikuisetkaan…
      Jep. Tässä havainne niistä nyansseista: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/11/08/outo-laakso-muumitarina-vai-kauhuelokuva-tee-testi

      Lainaa

    35. King Arthur 13.12.2019 0:23
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Petkele: Minkä takia sohvat ja muut istuimet pitää täyttää tyynyillä niin ettei istumaan sovi?
      Täysin samaa mieltä. Ne pitää kuitenkin aina siirtää alta pois ennen kuin istuu! Olen itse tosin ommellut (ja täyttänyt) ison kasan tyynyjä vain yhtä sohvaa varten, se ei nimittäin ole muu kuin puinen ja lastulevyistä taiteiltu sohvanrunko, mihin piti itse hommata patja ja selänpehmike. Ymmärrän pari sohvatyynyä tavalliselle sohvalle, jos vaikka alkaa tekemään mieli oikaista sille ja pään alle kaipaa jotain. Muuten en asettele mitään mihinkään, vaikka sisustankin mielelläni.

      Lainaa

    36. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Tötterö: Mun silmään osu kikulit heti.
      Sama täällä.

      Lainaa

    37. Tulos: +13 (21 ääntä)
      Justjoo: Divaani ei kyllä ole kulmasohva. Kulmasohvan istuinosassa on kulma. Divaanissa tuo pidempi pätkä on tarkoitettu jaloille, eikä se siis varsinaisesti ole istuinosaa, eikä siinä ole selkänojaakaan.
      Ja sitten vielä se, että divaani on eri asia kuin divaanisohva. Ihmiset, jotka eivät erota kulma- ja divaanisohvaa, tai esim. tiikeriä ja leijonaa (voi kyllä!) toisistaan, miellän tyhmiksi.

      Lainaa

    38. Tulos: +11 (11 ääntä)
      IronFox: Itse sanoisin sitä tetriksen tunnus palaksi.
      Tunnuspala on yhdyspala

      Lainaa

    39. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Ah, nyt! Täyspäiset aikuiset ei tykkää muumeista! Miten aikuista onkaan taas dumata muiden tykkäilemiä asioita ja muita ihmisiä koska tykkäilevät muumeista, kikuleista, tyynyistä omalla sohvallaan, ym.? Niin aikuismaista! Ei mikään kerro aikuisuudesta kuin muiden dissailu. Itselläni tää vaihe jäi teini-ikään, eli vissiin oon vaan jotenkin tosi epäaikuinen. Ps. en tykkää muumeista, mutta tykkään doctor whosta ja sarjakuvista.

      Lainaa

    40. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Lunta ei saa kolata toisen nurmikolle, eikä edes toisen joutomaalle. Lumet läjitetään omille maille. Jos ei pysty niin sitten kuljetetaan lumenkaatopaikalle.

      Lainaa

    41. Tulos: -12 (14 ääntä)
      Muumeilla ei ole reikiä alapäässä. Mitä ne tekisi kikuleilla?

      Lainaa

    42. Tulos: -6 (8 ääntä)
      Divaani ei ole kulmasohva: Minuutissa?
      JOo. Minuutissa. Ei oo mikään temppu noilta ketkä käy Habitare- messuilla kuuntelemassa jonkun luennon ja alkaa kutsumaan itseänsä sistustussuunnittelijaksi.

      Lainaa

    43. Taltioitu pöllö 22.9.2021 2:56
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Ameen kannattaa rakentaa vaikka lauta-aita tontin rajalle, ettei noi sepelit ja aurauslumet tule tontille.

      Lainaa

    44. jukkapalmu 2.4.2023 14:32
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Divaani ei ole kulmasohva: Minuutissa?
      Ai paska joo :D

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: sohva, divaani, kulmasohva, kuva, tyynyt, viltti, lumi, nurmikko, hiekka, piha, tapetti, Muumit, muumitapetti