Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 84

Onko tämä taas joku feministien juttu?
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 84

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 63 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1322 (1368 ääntä)
      Lihan piiloitus leikki ja huulihölkkä. Voisko noi sanat kieltää

      Lainaa

    2. Jeesjepujee 10.12.2019 0:33
      Tulos: -183 (313 ääntä)
      Simonalle ilmoitusluonteisena mainintana: Seksi on paska lahja vain jos käydään huolimattomasti kakkosen puolella.

      Lainaa

    3. Tulos: -356 (680 ääntä)
      Linda on oikeassa. Feministit pilaa maailman.

      Lainaa

    4. Tulos: +634 (712 ääntä)
      Linda, sä nyt vain et ole hauska. Ja alentuvasti kommentoiminen ("mikä nyt kiristää pikkuista päätäsi", "hauska nähdä miten menee noin tunteisiin" jne.) tekee nolon vain susta.

      Lainaa

    5. Tulos: +456 (678 ääntä)
      Ast: Linda on oikeassa. Feministit pilaa maailman.
      Yhyy byhyy snif snyf tasa-arvo kieltää meiltä miehet ja naiset. :'''''( Naiset keittiöön ja miehet saa käydä vaan metsällä ja tehdä raavaita töitä ku hippien höppejä muut hömpöttelyt. Sadannen kerran taas uudestaan, sukupuolineutraalisuus ei ole viemässä naisia tai miehiä pois, vaan tarjoaa molemmille sukupuolille ja muillekin sukupuolille tasavertaiset lähtökohdat elämään ja välttää stereotypioita esimerkiksi että nainen on sihteeri ja mies pomo sekä nainen on hoitaja ja mies lääkäri ja niin pois päin. Yksikään itsensä tosissaanottava feministi ei kiellä leipälaadun nimeä "tasa-arvon nimissä".

      Lainaa

    6. hölkynkölkyn 10.12.2019 1:30
      Tulos: +367 (409 ääntä)
      Öllötys: Lihan piiloitus leikki ja huulihölkkä. Voisko noi sanat kieltää
      Voisi. Jos mies joskus kysyisi että saisiko tänään huulihölkkää, näytän sille ulko-oven jonka takana voi hölkkäillä ihan itsekseen.

      Lainaa

    7. Tulos: -233 (349 ääntä)
      bleb: Yhyy byhyy snif snyf tasa-arvo kieltää meiltä miehet ja naiset. :””’( Naiset keittiöön ja miehet saa käydä vaan metsällä ja tehdä raavaita töitä ku hippien höppejä muut hömpöttelyt. Sadannen kerran taas uudestaan, sukupuolineutraalisuus ei ole viemässä naisia tai miehiä pois, vaan tarjoaa molemmille sukupuolille ja [...]
      Kylläpäs jysähti tunteisiin. Kannattaa opetella tunnistamaan ja ignooraamaan selkeet provot, tämmösiä vastauksia nuo just haluaa

      Lainaa

    8. Kilokalori OG 10.12.2019 1:32
      Tulos: -290 (508 ääntä)
      Feministit, tai tarkemmin sanottuna liberaalifeminatsit, ovat änkyröinnillää itse saaneet "mies"vainon näkyvälle paikalle nykyisessä yhteiskunnassa. Jos esimies, palomies, puhemies ja päämies on jo kiellettyjen sanojen listalla, ei ole ollenkaan tavatonta että joku haluaa kieltää myös reissumiehen.

      Lainaa

    9. Tulos: -289 (417 ääntä)
      Feministejä ei saa sanoa femakoiksi, sillä oikea nimitys on EMAKKO.

      Lainaa

    10. Tulos: +222 (244 ääntä)
      No huh. Kai se nyt on aika selvää et me ollaan kaikki samalla puolella. Jos ehdoin tahdoin haluaa toiselle huonompaa kuin itselleen, niin voi reilusti myöntää olevansa pahojen puolella. Ei siinä trollausta tai provokaatiota tarvita. Kukin voi miettiä tykönään: oonko hyvä tyyppi vai en. Ja sit ne keittiö-vitsit voi jättää narikkaan, kiitos.

      Lainaa

    11. Tulos: +492 (630 ääntä)
      Kilokalori OG: Feministit, tai tarkemmin sanottuna liberaalifeminatsit, ovat änkyröinnillää itse saaneet “mies”vainon näkyvälle paikalle nykyisessä yhteiskunnassa. Jos esimies, palomies, puhemies ja päämies on jo kiellettyjen sanojen listalla, ei ole ollenkaan tavatonta että joku haluaa kieltää myös reissumiehen.
      Höps. Esimies, palomies, puhemies ja päämies ovat vanhanaikaisia ja nykyaikana typeriä nimikkeitä tehtäville, joissa nykyään työskentelee myös naisia, mistä syystä nimikkeet ovat epätarkkoja, ja niitä on EHDOTETTU PÄIVITETTÄVÄKSI. Reissumies on tuotemerkki, jonka maskotiksi on valittu fiktiivinen henkilö. Tämä henkilö on mies. Kyseisen hahmon kutsuminen mieheksi ei ole epätarkkaa eikä väärin, sillä luonnollisesti hahmon luoja voi itse päättää, mitä sukupuolta hänen keksimänsä hahmo on. Feministit ehdottavat, että kutsutaan mieheksi sellaista, joka on mies. Esimerkkejä: Reissumies, Tarzan, James Bond, Sauli Niinistö, Puuha-Pete Naiseksi kutsutaan sellaista, joka on nainen: Peppi Pitkätossu, Hanna-tädin kakuissa se Hanna-Täti, Pamela Anderson, sun mutsis Ei kutsuta mieheksi sellaista, joka ei välttämättä ole mies eikä naiseksi sellaista, joka ei välttämättä ole nainen. Esimerkkejä: postinkantaja, putkiasentaja, puheenjohtaja, presidentti, poltergeist, auto, appelsiini, sosiaalipolitiikka, kumisaapas, rautalanka josta väänsin tämän sinulle Simples.

      Lainaa

    12. Tulos: -122 (224 ääntä)
      Kyöpeli: Höps. Esimies, palomies, puhemies ja päämies ovat vanhanaikaisia ja nykyaikana typeriä nimikkeitä tehtäville, joissa nykyään työskentelee myös naisia, mistä syystä nimikkeet ovat epätarkkoja, ja niitä on EHDOTETTU PÄIVITETTÄVÄKSI. Reissumies on tuotemerkki, jonka maskotiksi on valittu fiktiivinen henkilö. Tämä [...]
      Oletitko juuri mun mutsin ja parin muun tyypin sukupuolen? No ei.. olen kanssasi 100% samaa mieltä, mutta toisin kuin pari kommentoijaa täällä väittää, jotkut feministit pahoittavat mielensä jopa niin pienestä kuin jonkun kutsumisen mieheksi tai naiseksi ilman että on etukäteen kysynyt lupaa tähän operaatioon puhumattakaan monista muista "patriarkaalisista", jotka eivät ole patriarkaalia nähneetkään.

      Lainaa

    13. Tulos: -241 (385 ääntä)
      En kyllä yhtään yllättyisi, jos Reissumieskin olisi sukupuolineutraaliuden nimissä vaihdettu Reissuhenkilöksi. Niin naurettavaks pelleilyks mennyt koko homma, että pysty ottamaan enää ketään tosissaan joka näistä asioista tunteella paasaa. Viimeisin järjettömyys mihin itse törmäsin oli ’jokamiehenoikeuksien’ vaihtaminen jokaHENKILÖNoikeuksiin.

      Lainaa

    14. Tulos: +19 (41 ääntä)
      Vittu ku rasahtelee.

      Lainaa

    15. Tulos: -153 (311 ääntä)
      Kyöpeli: Höps. Esimies, palomies, puhemies ja päämies ovat vanhanaikaisia ja nykyaikana typeriä nimikkeitä tehtäville, joissa nykyään työskentelee myös naisia, mistä syystä nimikkeet ovat epätarkkoja, ja niitä on EHDOTETTU PÄIVITETTÄVÄKSI. Reissumies on tuotemerkki, jonka maskotiksi on valittu fiktiivinen henkilö. Tämä [...]
      En ymmärrrä, mitä vi...unkaan väliä on nimikkeellä kun kaikki tietävät ja ymmärtävät mistä on kyse. Vakiintunut sana. Uakallan väittää, että 98% ihmisistä ei edes noteeraa "mies" osaa mitenkään sukupuolisidonnaisena. Eri asia jos sillä verukkeella estetään naista olemasta ko. Tehtävässä. Jota taas ei tapahdu. Kyl monessa feministissä on se vika, et mennään yli eikä todellakaan olla enää tasa-arvossa vaan naisten parempiarvoisuudessa. Omat taistelut olen minäkin tyttönä/naisena käynyt mutten enää kutsu itteäni feministiksi vaan tasa-arvon kannattajaksi. En vaan osaa loukkaantua siitä, jos mies avaa mulle oven, kuten osa tuntemistani feministeistä tekee.

      Lainaa

    16. Tulos: -138 (198 ääntä)
      hölkynkölkyn: Voisi. Jos mies joskus kysyisi että saisiko tänään huulihölkkää, näytän sille ulko-oven jonka takana voi hölkkäillä ihan itsekseen.
      Noin huumorintajuttoman ihmisen luota kannattaakin lähteä heti ja mahdollisimman kovaa.

      Lainaa

    17. Tulos: -11 (73 ääntä)
      Houkuttelipas snowflake Linda monta kaltaistaan kommentteihin jakamaan viisauttaan :DD Onpa kova pala teille että hän oli väärässä ja joutui naurunalaiseksi, nyyh :'(

      Lainaa

    18. Tulos: +62 (84 ääntä)
      Olipa paska lahja Jonnalla.

      Lainaa

    19. Tulos: -110 (196 ääntä)
      Kyöpeli: Höps. Esimies, palomies, puhemies ja päämies ovat vanhanaikaisia ja nykyaikana typeriä nimikkeitä tehtäville, joissa nykyään työskentelee myös naisia, mistä syystä nimikkeet ovat epätarkkoja, ja niitä on EHDOTETTU PÄIVITETTÄVÄKSI. Reissumies on tuotemerkki, jonka maskotiksi on valittu fiktiivinen henkilö. Tämä [...]
      Mites pyykkipoika? Joudutaanko päivittämään? Tai luolamies, esi-isä? :O Puhutaanko tästä lähtien luolahenkilöstä tai *tirsk* esihenkilöstä? C'moon, ne on vaan nimikkeitä eikä nimi *henkilöä* pahenna.

      Lainaa

    20. Tulos: -67 (117 ääntä)
      Jos ne on vain nimikkeitä joilla ei ole väliä, voidaan siirtyä käyttämään sukupuolineutraaleja termejä. Mutta sillä on väliä. Koska feministit tahtoo. Ja feministit on ärsyttäviä. No niinhän ne on. Joskus ovat asioissa väärässäkin, mokomat. Silti en jaksa heitä juuri näissä asioissa myötäillä tai vastustella, kummassakin leirissä löytää itsensä niin äkkiä melkoisesta idioottilaumasta. Olisiko viisainta vaikka muuttaa viralliset termit ja antaa kansankielen tulla perässä, jos on tullakseen? Kulttuurisia seikkoja kun ei vaatimalla muuteta.

      Lainaa

    21. Tulos: +78 (100 ääntä)
      Linda sentään asuu ESPANJASSA!

      Lainaa

    22. Tulos: -44 (96 ääntä)
      Noi hellittelynimet ei vaan jotenki toimi suomeksi :'D En tahdo mitään pahaa siis niille jotka tälläsiä höpsöttelynimiä käyttää, mutta jotenki ihan tavallisissaki hellittelynimissä on suomessa paljo koomisempi sävy ku esim. englannin kielessä. En tiä mikä siinä on, että meillä on tää söpöilypuhe vähä kömpelöä.

      Lainaa

    23. Innostunutsonni 10.12.2019 13:01
      Tulos: +117 (125 ääntä)
      Litton: Noi hellittelynimet ei vaan jotenki toimi suomeksi :’D En tahdo mitään pahaa siis niille jotka tälläsiä höpsöttelynimiä käyttää, mutta jotenki ihan tavallisissaki hellittelynimissä on suomessa paljo koomisempi sävy ku esim. englannin kielessä. En tiä mikä siinä on, että meillä on tää söpöilypuhe vähä kömpelöä.
      Canna?

      Lainaa

    24. Tulos: -46 (68 ääntä)
      hölkynkölkyn: Voisi. Jos mies joskus kysyisi että saisiko tänään huulihölkkää, näytän sille ulko-oven jonka takana voi hölkkäillä ihan itsekseen.
      Entäs sitten suukuorma?

      Lainaa

    25. OG Kilokalori 10.12.2019 13:08
      Tulos: -111 (177 ääntä)
      Jollakin taas vähän psykoosit tulilla kun puhuu useammasta kuin kahdesta sukupuolesta. Takaisin kouluun lukemaan biologiaa. Feministit, hipit, punavihreet ja muut roskat pilaa maailman.

      Lainaa

    26. Tulos: +236 (268 ääntä)
      Köh: En ymmärrrä, mitä vi…unkaan väliä on nimikkeellä kun kaikki tietävät ja ymmärtävät mistä on kyse. Vakiintunut sana. Uakallan väittää, että 98% ihmisistä ei edes noteeraa “mies” osaa mitenkään sukupuolisidonnaisena. Eri asia jos sillä verukkeella estetään naista olemasta ko. Tehtävässä. Jota taas ei tapahdu. Kyl [...]
      Sitä voisi luulla niin, mutta heti kun miehiä alettiin kouluttaa lentoemänniksi, niin ei se nimike sitten kelvannut niille miehille. Miksei ne miehet voineet vaan olla lentoemäntiä, mitä väliä? Se oli ihan vakiintunut sana ja kaikki ymmärsi mistä on kyse. Vai?

      Lainaa

    27. Tulos: +15 (63 ääntä)
      Mahtaa Jonnalla ja miehellänsä mennä hyvin jos seksikin on joku lahja :D

      Lainaa

    28. Sukupuoleton tuulivoimahelikopteri 10.12.2019 13:48
      Tulos: -102 (180 ääntä)
      bleb: Yhyy byhyy snif snyf tasa-arvo kieltää meiltä miehet ja naiset. :””’( Naiset keittiöön ja miehet saa käydä vaan metsällä ja tehdä raavaita töitä ku hippien höppejä muut hömpöttelyt. Sadannen kerran taas uudestaan, sukupuolineutraalisuus ei ole viemässä naisia tai miehiä pois, vaan tarjoaa molemmille sukupuolille ja [...]
      Mille muille sukupuolille? Tuhansia vuosia ollu vain kaksi sukupuolta ja sitten kun tultiin 2000-luvulle niin "Pam", yhtäkkiä meillä onkin nyt kymmeniä sukupuolia. Vaikka kuinka pistät silmät kiinni ja kuvittelet olevas jotain muuta, ei tee minusta hämähäkkimiestä, eikä sinusta erisukupuolista vaan kaikki on pääsi sisällä. Ps. Ja lumihiutaleet turha tulla pätemään kun faktat on faktoja.

      Lainaa

    29. Tulos: -56 (142 ääntä)
      Sukupuoleton tuulivoimahelikopteri: Mille muille sukupuolille? Tuhansia vuosia ollu vain kaksi sukupuolta ja sitten kun tultiin 2000-luvulle niin “Pam”, yhtäkkiä meillä onkin nyt kymmeniä sukupuolia. Vaikka kuinka pistät silmät kiinni ja kuvittelet olevas jotain muuta, ei tee minusta hämähäkkimiestä, eikä sinusta erisukupuolista vaan kaikki on pääsi sisällä. Ps. Ja lumihiutaleet turha tulla pätemään kun faktat on faktoja.
      Asia on just näin. Jos joku kokee elävänsä "väärässä kehossa" ja korjata sukupuolensa, ja kun se on nykylääketieteen avulla mahdollista niin siitä vaan! Ei ole minun eikä se voi olla tai saa olla kenenkään muunkaan ongelma, jokainen tekee kropallaan mitä haluaa. Mutta se ei tarkoita että biologia ja tiede olisi väärässä ja sukupuolia olisi enemmnän kuin kaksi, ihan täyttä huuhaata väittää muuta. Joku ihmeellinen massapsykoosi on tästä aiheesta tullut, joku pienen pieni marginaali on saanut tälläisen harhan yllättävän monen muuten rationaalisesti funtsivan ihmisen päälle. Ja tämä kaikki vuodatus jonkinlaiselta semifeministiltä täältä.

      Lainaa

    30. Tulos: -102 (148 ääntä)
      bleb: Yhyy byhyy snif snyf tasa-arvo kieltää meiltä miehet ja naiset. :””’( Naiset keittiöön ja miehet saa käydä vaan metsällä ja tehdä raavaita töitä ku hippien höppejä muut hömpöttelyt. Sadannen kerran taas uudestaan, sukupuolineutraalisuus ei ole viemässä naisia tai miehiä pois, vaan tarjoaa molemmille sukupuolille ja [...]
      Miesvihasi on sairaalloista ja viestisi typerää olkiukkoilua. Tasa-arvossa jokaiselle sukupuolesta riipoumatta halutaan oikeus ilmaista omaa itseään. Myös trans ja muut ihmiset ansaitsevat korostetusti täyden tuen. Feministit ovar tasa-arvon pahin vihollinen ja tuhoavat mm. satojen vuosien työn naisten oikeuksien ja tasa-arvon puolesta. Hyökkäämällä -mies päätettä vastaan neutraaleissa asioissa ei saavuteta kuin eripuraa ja vastakkainasettelua.

      Lainaa

    31. Tulos: +112 (142 ääntä)
      nimi: Mites pyykkipoika? Joudutaanko päivittämään? Tai luolamies, esi-isä? Puhutaanko tästä lähtien luolahenkilöstä tai *tirsk* esihenkilöstä? C’moon, ne on vaan nimikkeitä eikä nimi *henkilöä* pahenna.
      Mulle ihan yksi hailee että päivitetäänkö virallisia termejä vai jätetäänkö päivittämättä. Kansa kuitenkin puhuu niinkuin puhuu, ei ketään pakoteta muuttamaan sanavarastoaan. Mutta jos nuo sun esimerkit halutaan päivittää, niin ei mikään ongelma: pyykinpidin, luolaihminen, esivanhempi. Ole hyvä.

      Lainaa

    32. Tulos: -15 (31 ääntä)
      Öllötys: Lihan piiloitus leikki ja huulihölkkä. Voisko noi sanat kieltää
      Lihahölkkä ja huuleen piilotus?

      Lainaa

    33. Epäpoliitikko 10.12.2019 21:43
      Tulos: -104 (132 ääntä)
      Maida: Sitä voisi luulla niin, mutta heti kun miehiä alettiin kouluttaa lentoemänniksi, niin ei se nimike sitten kelvannut niille miehille. Miksei ne miehet voineet vaan olla lentoemäntiä, mitä väliä? Se oli ihan vakiintunut sana ja kaikki ymmärsi mistä on kyse. Vai?
      Todellako? Kovin kuulostaa keksityltä jutulta! Mikäs se sellainen stuertti sitten on?

      Lainaa

    34. Tulos: +136 (158 ääntä)
      Epäpoliitikko: Todellako? Kovin kuulostaa keksityltä jutulta! Mikäs se sellainen stuertti sitten on?
      No se on sellainen lainasana, joka kelpasi miespuolisille lentoemännille ammattinimikkeeksi. Kun se lentoemäntä ei siis heille kelvannut, jostain syystä.

      Lainaa

    35. Tulos: -10 (24 ääntä)
      Öllötys: Lihan piiloitus leikki ja huulihölkkä. Voisko noi sanat kieltää
      Voisko noita saada? ...taas sanoi, että menen nukkumaan.

      Lainaa

    36. Tulos: -79 (111 ääntä)
      Tumppu: No se on sellainen lainasana, joka kelpasi miespuolisille lentoemännille ammattinimikkeeksi. Kun se lentoemäntä ei siis heille kelvannut, jostain syystä.
      Aivan, LAINASANA. Toisen nimikkeen rinnalle otettiin käyttöön toinen. Mitään ei ruvettu muuttamaan tai vaihtamaan.

      Lainaa

    37. Tulos: -6 (16 ääntä)
      Oi Jonna <3

      Lainaa

    38. Tulos: +83 (117 ääntä)
      Köh: En ymmärrrä, mitä vi…unkaan väliä on nimikkeellä kun kaikki tietävät ja ymmärtävät mistä on kyse. Vakiintunut sana. Uakallan väittää, että 98% ihmisistä ei edes noteeraa “mies” osaa mitenkään sukupuolisidonnaisena. Eri asia jos sillä verukkeella estetään naista olemasta ko. Tehtävässä. Jota taas ei tapahdu. Kyl [...]
      Uskalla vain, mutta olet väärässä. "Yleispäteviä maskuliinimuotoja ei myöskään todellisuudessa tulkita yleispäteviksi ja sellaisiksi, että ne viittaisivat yhtä lailla naisiin ja miehiin. Kyseisten ilmaisujen tulkintaa on kokeellisesti vertailtu vastaavien sukupuolineutraalien muotojen tulkintaan yli 30 vuoden ajan. Myös suomen osalta on käynyt ilmi, että lakimies-tyyppiset ilmaisut tulkitaan miehiin viittaaviksi merkitsevästi useammin kuin niiden juristi-tyyppiset neutraalivastineet. Kyse ei liioin ole siitä, että miehinen tulkinta viriäisi vain naisten mielessä. -- Lisäksi maskuliinimuotojen yleispätevällä käytöllä on haitallisia vaikutuksia ajatteluun. Sen ohella, että ne sulkevat naiset ihmiskäsitteen ulkopuolelle todennäköisemmin kuin neutraalivastineet, niiden on ulkomaisissa tutkimuksissa todettu muun muassa tekevän tekstin muistamisen vaikeammaksi naisille ja vähentävän naisten kiinnostusta miesvaltaisia työpaikkoja kohtaan. " https://www.kielikello.fi/-/seksistinen-suomi

      Lainaa

    39. Tulos: -19 (55 ääntä)
      Wow mikä feminismisota on taas vallannut kommenttipalstan.

      Lainaa

    40. Tulos: -5 (9 ääntä)
      Johannalla on ongelma. Johannaa ei oo äiti opettanut.

      Lainaa

    41. Tulos: +64 (112 ääntä)
      Päähän sattuu näitä konservatiivi- ja punaniskakommentteja lukiessa. Ihmislaji on selvästi saavuttanut älyllisen huippunsa, kun taaksepäin pitää mennä ja näin vauhdilla vielä. Luuletteko ihan oikeasti, että tähänkään pisteeseen olisimme päässeet, jos lisääntyvää tietoa ja tieteen läpimurtoja yms. emme olisi koskaan omaksuneet, vaan jankkaisimme edelleen hampaat irvessä että kyllä se maailma lättänä on. Eikun ai niin, jotkuthan todellakin tekevät niin. Sama näyttäisi pätevän myös ihan kaikkeen muuhun. "Kyllä silloin joskus 50-luvulla kun minä olin nuori, ei ollut (lue: ei tunnettu/tunnustettu) tätä eikä tuota, kyllä kaiken pitäisi junnata iänkaiken sellaisena kuin silloin kun minä olin nuori, jadda jadda, ja mikäli joku kehitystä ja sivistystä edistää niin feministejä sun muita viherpiiperöitä kaikki tyynni, pilaavat mokomat minun lättänän maailmankuvani~"

      Lainaa

    42. Tulos: +70 (108 ääntä)
      Tuntuu moni feminismiä pelkäävä tosimies olevan sitä mieltä että sitä kassan takana työskentelevää äijää pitäisi kutsua kassaneidiksi, koska vakiintunut sana.

      Lainaa

    43. Tulos: -28 (58 ääntä)
      Jonna voisi edes antaa painaa kakkoseen.

      Lainaa

    44. Tulos: -31 (73 ääntä)
      Inu: Päähän sattuu näitä konservatiivi- ja punaniskakommentteja lukiessa. Ihmislaji on selvästi saavuttanut älyllisen huippunsa, kun taaksepäin pitää mennä ja näin vauhdilla vielä. Luuletteko ihan oikeasti, että tähänkään pisteeseen olisimme päässeet, jos lisääntyvää tietoa ja tieteen läpimurtoja yms. emme olisi koskaan [...]
      Eihän se ole mitään tiedettä, että fyysistä ominaisuutta kuvaavaa sanaa ok yhtäkkiä alettu käyttää jotain tuntemuksista ja alettu kieltää sanojen käyttäminen niiden alkuperäisessä merkityksessä, vaan nykyään miehiä pitäisi kutsua miesoletetuiksi jne.

      Lainaa

    45. Tulos: +22 (34 ääntä)
      Tuli kyllä aika wt-vibat Jonnan "lahjasta".

      Lainaa

    46. Fanaatikot hirteen! 11.12.2019 21:21
      Tulos: -66 (118 ääntä)
      Tää on huumorisivusto. Minkä vitun takia kaikki vihervasemmistokusipääfemakot on täällä julistamassa omaa "intellektuallisuuttaan". Teillä on yhtä paljon huumorintajua kun hitlerillä ja asenteetkin samaa luokkaa! Menkää vertailemaan kainalokarvojanne ja keksimään omia sanojanne joilla luulette osoittavanne oman ylemmyytenne jonnekkin vittuun täältä! Ei saatana jaksa lukea JOKA HELVETIN kommenttiketjussa enää noita persu sitä, junttimiehet tätä -juttuja!!! Ikävä hauskoja kommentteja mokiin...

      Lainaa

    47. Mustalaisnaamio 11.12.2019 22:09
      Tulos: -40 (82 ääntä)
      Ast: Linda on oikeassa. Feministit pilaa maailman.
      Feministeissä on se hauska puoli, ettei koskaan tiedä miten överiksi ne vetää seuraavan ulostulonsa. On ne niin hauskoja tyttösiä ne.

      Lainaa

    48. Mustalaisnaamio 11.12.2019 22:10
      Tulos: -45 (91 ääntä)
      Fanaatikot hirteen!: Tää on huumorisivusto. Minkä vⅰtun takia kaikki vihervasemmistokusipääfemakot on täällä julistamassa omaa “intellektuallisuuttaan”. Teillä on yhtä paljon huumorintajua kun hitlerillä ja asenteetkin samaa luokkaa! Menkää vertailemaan kainalokarvojanne ja keksimään omia sanojanne joilla luulette osoittavanne oman [...]
      100%:sti komppaan! Vauva.fi olisi hyvä näille femakoille.

      Lainaa

    49. Tulos: +42 (72 ääntä)
      Köh: En vaan osaa loukkaantua siitä, jos mies avaa mulle oven,
      Ei sun tarvi loukkaantua, jos joku on kohtelias. Mutta jos joku olettaa, että olet heikko/huono jossain asiassa/kiinnostunut tietystä asiasta ja toisesta et sen takia, että sulla on naistyypillinen ulkonäkö, niin saat loukkaantua siitä. Sun ei myöskään tarvi välittää siitä, mistä muut loukkaantuu ja mistä ei.

      Lainaa

    50. Tulos: +52 (90 ääntä)
      Fanaatikot hirteen!: Tää on huumorisivusto. Minkä vⅰtun takia kaikki vihervasemmistokusipääfemakot on täällä julistamassa omaa “intellektuallisuuttaan”. Teillä on yhtä paljon huumorintajua kun hitlerillä ja asenteetkin samaa luokkaa! Menkää vertailemaan kainalokarvojanne ja keksimään omia sanojanne joilla luulette osoittavanne oman [...]
      Mee sä takas vaan ylilaudalle. On se kumma, etät feministit sitä ja tätä, mutta NOTALLMEN

      Lainaa

    51. Tulos: -43 (87 ääntä)
      Inu: Päähän sattuu näitä konservatiivi- ja punaniskakommentteja lukiessa. Ihmislaji on selvästi saavuttanut älyllisen huippunsa, kun taaksepäin pitää mennä ja näin vauhdilla vielä. Luuletteko ihan oikeasti, että tähänkään pisteeseen olisimme päässeet, jos lisääntyvää tietoa ja tieteen läpimurtoja yms. emme olisi koskaan [...]
      Sehän se ongelma onkin, kun tieteen ja kehityksen sijaan viherfemakot kuvittelevat parantavan maailmaa hyökkäämällä sanoja vastaan. Siis sanoja kuten pyykkipoika halutaan kielletyiksi. Siinä vaiheessa yhteiskunnallinen kehitys kääntyi selvästi taaksepäin, kun nämä feministien elämäm koululaiset tuollaisia aivopierujaan alkoivat ajamaan.

      Lainaa

    52. Totuudentorvi 12.12.2019 5:42
      Tulos: -10 (30 ääntä)
      hölkynkölkyn: Voisi. Jos mies joskus kysyisi että saisiko tänään huulihölkkää, näytän sille ulko-oven jonka takana voi hölkkäillä ihan itsekseen.
      Täten kiellä hölkynkölkyn ja öllötyksen koska uli uli ja kättä housuun

      Lainaa

    53. Suomalainen 12.12.2019 6:42
      Tulos: +21 (37 ääntä)
      Jonnalla ei ole näemmä hajuakaan yhdyssanoista. "lihan piilotus leikki" , "pillulla kiristäjä narttu". Hyivit mitä suomen kielen pahoinpitelyä.

      Lainaa

    54. Tulos: +56 (98 ääntä)
      Köh: En ymmärrrä, mitä vi…unkaan väliä on nimikkeellä kun kaikki tietävät ja ymmärtävät mistä on kyse. Vakiintunut sana. Uakallan väittää, että 98% ihmisistä ei edes noteeraa “mies” osaa mitenkään sukupuolisidonnaisena. Eri asia jos sillä verukkeella estetään naista olemasta ko. Tehtävässä. Jota taas ei tapahdu. Kyl [...]
      Mitä "mies"-sana on jos ei sukupuolisidonnainen?? Sehän on kirjaimellisesti sukupuolen nimi! Saman tien voidaan sitten vaihtaa stuertitkin lentoemänniksi ja koti-isät kotiäideiksi, koska miksi miespuoliselle tekijälle pitäisi olla oma titteli? Itse olen naisena työskennellyt huoltomiehenä ja rakennusmiehenä, ja kyllä joka kerta särähti korvaan ja tuli usein takelleltua kun piti kertoa ammatti muille ihmisille. Kiinteistöhuoltaja ja rakennustyöntekijä sopii paremmin nykyaikaan ja kuvastaa työnkuvaa aivan hyvin! Kieli kehittyy jatkuvasti yhteiskunnan tarpeiden mukaisesti. Mies-päätteiset ammattisanat eivät kuvaa nyky-yhteiskuntaa, jossa naiset ovat laaja-alaisemmin mukana.

      Lainaa

    55. Tulos: +40 (74 ääntä)
      Fanaatikot hirteen!: Tää on huumorisivusto. Minkä vⅰtun takia kaikki vihervasemmistokusipääfemakot on täällä julistamassa omaa “intellektuallisuuttaan”. Teillä on yhtä paljon huumorintajua kun hitlerillä ja asenteetkin samaa luokkaa! Menkää vertailemaan kainalokarvojanne ja keksimään omia sanojanne joilla luulette osoittavanne oman [...]
      Hienosti teitkin osasi "hauskojen kommenttien" eteen, onnittelen!

      Lainaa

    56. Tulos: +42 (86 ääntä)
      Wiggin: Wow mikä feminismisota on taas vallannut kommenttipalstan.
      Tietyt tahot täällä aina provosoituu feminismistä... enkä tarkoita feministejä

      Lainaa

    57. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Innostunutsonni: Litton
      Guldcibeiggo

      Lainaa

    58. Tulos: 0 (56 ääntä)
      Fanaatikot hirteen!: Tää on huumorisivusto. Minkä vⅰtun takia kaikki vihervasemmistokusipääfemakot on täällä julistamassa omaa “intellektuallisuuttaan”. Teillä on yhtä paljon huumorintajua kun hitlerillä ja asenteetkin samaa luokkaa! Menkää vertailemaan kainalokarvojanne ja keksimään omia sanojanne joilla luulette osoittavanne oman [...]
      Tän sivuston tykkäyksiä kun katot niin huomaat että olet ite "väärässä korttelissa", altrightsekopääporsas. Mee muualle julistamaan epäintellektuaalisuuttas. Tai sitten tehään kaikki niinkun huvittaa ja annetaan muiden tehä ja olla mitä ne tahtoo. Ite en oikeasti kiinnitä itteeni tai muita näihin leikkikerhoihin. Tulee vähemmän lapsellisia ulostuloja niin, kuin mitä toi sun oksennus oli. :P

      Lainaa

    59. Tulos: -24 (74 ääntä)
      Oli asioista mitä mieltä tahansa, on feminismi valtiettavasti yksi pahimmista tasa-arvon (ja yhteiskuntamme) vihollisista. Ääriajattelua saatetaan tarvita murrokseen, mutta se, kuten feminismi, on kokonaisuutena yhteiskunnallita kehitystä jarruttava voima. Ei tarvitse mennä kuin 80 vuotta taaksepäin Saksaan, jossa vastaavaa ääriajattelua kokeiltiin hieman erilaisella konseptilla. Kuitenkin monilta osin vastaavalla.

      Lainaa

    60. Sudenkorento 12.12.2019 19:40
      Tulos: -2 (54 ääntä)
      Fanaatikot hirteen!: Tää on huumorisivusto. Minkä vⅰtun takia kaikki vihervasemmistokusipääfemakot on täällä julistamassa omaa “intellektuallisuuttaan”. Teillä on yhtä paljon huumorintajua kun hitlerillä ja asenteetkin samaa luokkaa! Menkää vertailemaan kainalokarvojanne ja keksimään omia sanojanne joilla luulette osoittavanne oman [...]
      Ihan vain tiedoksesi, ettei se että joku on feministi, tarkoita sitä, että tällä olisi kainalokarvoja. Jotkut feministit ajavat ne pois samoin kuin säärikarvansa. Oikea kunnon feministi haluaa tasa-arvoa naisten ja miesten välille ja ajaa molempien asioita (kuten parempia asemia iseille). On olemassa myös feministejä, jotka ovat miehiä. Sitten ovat nämä radikaalifeministit, jotka ovat pilanneet feministien maineen miesvihallaan. Ei parane sekoittaa radikaalia miesvihaajaa oikeaan feministiin.

      Lainaa

    61. Tulos: -14 (60 ääntä)
      Siinä on ihan vissi ero että meneekö joku töihin vastakkaisen sukupuolen perinteisesti dominoimalle alalle ja ottaa itselleen käyttöön eri tittelin kuin että vaatii kaikkia muita vaihtamaan tittelinsä. Ei lentoemäntiä vaadita kutsuttavan stuerteiksi siksi että pari homppelia halusi päästä ko. ammattiin ja aivan samalla tapaa naispuolinen huoltomiehenä, sähkömiehenä tai rakennusmiehenä toimiva voi kutsua sitten itseään vaikka huoltohenkilöttäreksi, sähkertiksi tai rakennusnaisettareksi jos siltä tuntuu mutta älkää yhtään kuvitelko että kyseisten alojen äijät ovat kiinnostuneita vaihtamaan titteliään yhtään miksikään.

      Lainaa

    62. Tulos: -26 (40 ääntä)
      Sudenkorento: Ihan vain tiedoksesi, ettei se että joku on feministi, tarkoita sitä, että tällä olisi kainalokarvoja. Jotkut feministit ajavat ne pois samoin kuin säärikarvansa. Oikea kunnon feministi haluaa tasa-arvoa naisten ja miesten välille ja ajaa molempien asioita (kuten parempia asemia iseille). On olemassa myös feministejä, [...]
      Asiaa auttaisi kun nämä "kunnon" feministit lakkaisivat sekoittamasta itsensä "vääriin" feministeihin, adoptoimalla termin jonka alle epätasa-arvofeministit eivät yksinkertaisesti mahdu: egalitarismi. Selkeää eroa ei haluta tehdä koska silloin heidän pitäisi luopua myös kasuaalista seksismistä miehiä vastaan ja se koetaan liian suureksi vaivaksi. Ihan niinkuin suuri osa miehistä ei millään suostu luopumaan kasuaalista seksismistä naisia kohtaan.

      Lainaa

    63. Tulos: +5 (23 ääntä)
      Naistenhuone on niin kesken kasvuisten ruhmä ettei mitään rajaa. Ihan etsimällä etsitään draamaa joka aloituksesta

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: miestenpäivä, lahja, lahjakortti, kuva, kirje, viesti, lappu, Reissumies, leipä, ruisleipä, feminismi, feministit, kultsipeikko, mainos, kampanja