Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Ylläpidolla on asiaa, osa 9

Muistatko kohun aiheuttaneen lompakon? Nyt puhuu ylläpitäjä!
Taustatietoja: Aihetta on aiemmin käsitelty julkaisussa Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 82. Alla oleva keskustelu on käyty ryhmässä Ylläpitäjien kahvihuone, joka koostuu eri ryhmien ylläpitäjistä. Ylläpidolla on asiaa, osa 9

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 57 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Ehkä tämä selittää miksi Pasi on yp 3.12.2019 0:32
      Tulos: +289 (341 ääntä)
      Näin hauvan! Mikäli kyseinen lompakonmurhetta näkyy enää liikkeellä vailla omistajaa, olen valmis maksamaan siitä kympin jotta voin ripustaa sen näiden keskusteluiden kera seinälle kehyksiin. Niin eeppiseksi on tuo taisto käynyt.

      Lainaa

    2. Tulos: +437 (443 ääntä)
      Ai että on Pasilla kirkas otsa. Niinku tavallaan sinänsä.

      Lainaa

    3. Tulos: +326 (330 ääntä)
      Ei helvetti pasi..

      Lainaa

    4. Tulos: +523 (527 ääntä)
      Minäkin haastelen kaikki oikeuteen aina. Jätän turhat tutkintapyynnöt tekemättä ja suoraan haastelemaan.

      Lainaa

    5. Aasiantuntija 3.12.2019 0:47
      Tulos: +475 (475 ääntä)
      Ei ole Pasilla kaikki hyvin. Joko liikaa seurannut jotain Amerikkalaista oikeusdraamaa, tai jotain vastaavaa.

      Lainaa

    6. Kaikkivaltias 3.12.2019 0:47
      Tulos: +337 (339 ääntä)
      Voi että kun Pasia nyt jaksaa kirvellä ite järkkäämänsä hölömö episodi. Taitaa olla useampikin vastaavanlainen keissi Pasilla plakkarissa. Odottelen mielenkiinnolla tuon saatanallisen pätemisen esiintuloa koko komeudessaan.

      Lainaa

    7. Piisamirotta 3.12.2019 0:51
      Tulos: +302 (320 ääntä)
      Matteus, Markus, Luukas ja Pasi.

      Lainaa

    8. ............. 3.12.2019 1:51
      Tulos: +89 (93 ääntä)
      Ehkä tämä selittää miksi Pasi on yp: Näin hauvan! Mikäli kyseinen lompakonmurhetta näkyy enää liikkeellä vailla omistajaa, olen valmis maksamaan siitä kympin jotta voin ripustaa sen näiden keskusteluiden kera seinälle kehyksiin. Niin eeppiseksi on tuo taisto käynyt.
      Korotan hintaa.. Tarjoan 15 e :D

      Lainaa

    9. Tulos: +401 (403 ääntä)
      Siishä. Oma nimi näkyy omassa ryhmässä = kunnianloukkaus feat. Pasi. En mäkään ole valitettavasti hyvä ottamaan vastaan kritiikkiä, mutta kritiikistä johtuva mielipaha ei ole polisiisikeissi.

      Lainaa

    10. Tulos: +265 (273 ääntä)
      Onko ylläpitäjillä jokin maksimi ÄO jota ei saa ylittää? Käytetyn tavaran kaupassa ei ole samat säännöt ja feikkejäkin saa myydä, kunhan ei yritä myydä niitä aitoina tuotteina.

      Lainaa

    11. Tulos: +376 (376 ääntä)
      Parhaat puolustukset on aina just nää "periaatteessa tavallaan sinänsä mun mielestä mä oon oikeessa". Ei voi ku voittaa.

      Lainaa

    12. Tulos: +286 (290 ääntä)
      Pasi on kyllä surullisen yksinkertainen kaveri. Luulee päässeensä isoihinkin piireihin valvoessaan jotain nappikauppaa Fasessa ja kunnianloukkaus-kortinkin vetäisi mukamas ässänä hihasta. Harmi, että tällaiset Pasit eivät koskaan osaa katsoa egoansa pidemmälle vaikka järkipuhetta tulisi joka tuutista ja taajuudelta.

      Lainaa

    13. Lohikäärme 3.12.2019 2:53
      Tulos: +270 (270 ääntä)
      Taas on ihmiskunta saanut yhden lisäpisteen silmissäni. Jotenkin lohdullista että muutkin yp:t pitävät Pasia kaistapäänä

      Lainaa

    14. Tulos: +147 (151 ääntä)
      Mitä mitättömämpi ihminen IRL sitä pahemmin kihahtaa hattuun kun saa edes täysin mitätöntä "valtaa" jonkun fb-kirppiksen ilmaisena vapaaehtoistyöntekijänä. Voi pientä.

      Lainaa

    15. Tulos: +305 (307 ääntä)
      "Tavallaan laitonta" on yksi mun lemppari logiikoista, kuten myös "tavallaan laillista". Kyllä ihan kaikki nyt vaan on joko laillista tai sitten laitonta. Mitään 'tavallaan laitonta' ei ole olemassakaan.

      Lainaa

    16. Tulos: -134 (210 ääntä)
      Pasi, tahdon sanoa suoraan sydämestäni, HAISTA VITTU. voit vapaasti loukkaantua niinkun neidit tuppaa tekemään..

      Lainaa

    17. Miksi oi miksi 3.12.2019 4:17
      Tulos: +174 (174 ääntä)
      Tekikö Pasi koskaan rikosilmoitusta? Voi kun olisin kärpäsenä katossa kun kaveri marssii laitokselle todistusaineiston kanssa.

      Lainaa

    18. Tulos: +160 (176 ääntä)
      En mikään ammattilainen ole, mutta eikös tuotejäljennöksen myyminen ole ihan sallittua kunhan ei vain väitä sitä aidoksi?

      Lainaa

    19. Ylläpitäjä 3.12.2019 5:06
      Tulos: +199 (201 ääntä)
      Tavallaan sinänsä mielestäni Pasi voisi jo tajuta lopettaa. Mutta hei, jäikö ketään muuta askarruttamaan kuka on mahtanut saada kunnian nousta kaikkien muiden ylläpitäjien yläpuolelle ja toimia ylläpitäjien kahvihuoneen ylläpitäjänä?

      Lainaa

    20. Tulos: +166 (168 ääntä)
      Tavallaan niinku jos periaatteessa miettii, niin kiristäminen on myös laitonta. Hyvä Pasi!

      Lainaa

    21. Tulos: +124 (124 ääntä)
      Sitten tälläset idiootit kuormittavat poliisia turhilla rikosilmotuksilla, koska "MINÄ!". Tätähän tämä on nykyajan someloukkaantumiskulttuuri, tekopyhiä ihmisiä.

      Lainaa

    22. Kilokalori 3.12.2019 8:07
      Tulos: +50 (64 ääntä)
      Lisko: En mikään ammattilainen ole, mutta eikös tuotejäljennöksen myyminen ole ihan sallittua kunhan ei vain väitä sitä aidoksi?
      No tavallaan on laillista, mutta rikot louis vuittonin tavaramerkkisuojaa, jos myyt heidän logoaan käyttäen. Eli "tavallaan" laitonta.

      Lainaa

    23. Tulos: +131 (135 ääntä)
      Miten tää Pasi kuvittelee Suomen oikeuslaitoksen toimivan :D Kunnianloukkauksesta voi haastella oikeuteen ei mistään syystä ja feikkilompakon jälleenmyyntiyrityksestä menettää luottotiedot! ja saa rikosrekisterin! Mihin ne luottotiedot menee? No rikosrekisteriin ja jos muuta väittää niin oikeuteen haastan.

      Lainaa

    24. Tulos: +87 (93 ääntä)
      Mulla tavallaan ikään kuin vähän heräsi kiinnostus liittyä Pasin ryhmään. Tavallaan mulla on aika tylsää ja kaipaan draamaa :D

      Lainaa

    25. Tulos: +88 (88 ääntä)
      Jos Pasi oikeasti pistää tuon poliisille ja tullille nii ne nauraa paskasesti ja käskee olemaan kuormittamatta jo muutenkin ylityöllistettyjä virkamiehiä tollasella aivan turhalla nysväämisellä. Tuollasesta saa edes sakkoa, korkeintaan sanotaan soo soo ja palataan tutkimaan niitä oikeita rikoksia.

      Lainaa

    26. Tulos: +35 (37 ääntä)
      Nyt taitaa pasilta jäädä rikosilmotukset tekemättä kuitenkin, siinä postauksessa ei todellakaan käy ilmi nimiä (viestiketjussa lukee vaan että ylläpito - ryhmän nimi) mutta hyvä yritys. Tai oikeastaan ei.

      Lainaa

    27. Tulos: +64 (76 ääntä)
      Miten ne luottotiedot menee jos myy feikkitavaraa? Siis laitonta se on ja varmasti sakot siitä saa, mutta että luottotiedot menis jotenki mystisesti.

      Lainaa

    28. Tulos: +93 (93 ääntä)
      Päivä on pelastettu, kun näkee uusissa mokissa otsikon ”Ylläpidolla on asiaa”. Se ja ”Ikuisesti iholla” ei petä koskaan!

      Lainaa

    29. Tulos: +57 (67 ääntä)
      Pitäisiköhän perustaa ylläpitäjien kahvihuoneen ylläpitäjien kahvihuone ryhmä jotta olisi ylläpitäjien ylläpitäjien ylläpitäjä :O

      Lainaa

    30. Tulos: +76 (76 ääntä)
      Pasi elää vissiin amerikkalaista unelmaa, jossa kaikki epämiellyttävät ja omasta mielestä väärin toimivat ihmiset ollaan haastamassa välittömästi oikeuteen...

      Lainaa

    31. Tulos: +59 (59 ääntä)
      Poistakaa Pasit internetistä, kiitos.

      Lainaa

    32. Tulos: +25 (35 ääntä)
      Ylläpitäjä: Mutta hei, jäikö ketään muuta askarruttamaan kuka on mahtanut saada kunnian nousta kaikkien muiden ylläpitäjien yläpuolelle ja toimia ylläpitäjien kahvihuoneen ylläpitäjänä?
      Mua jäi nyt askarruttamaan kuka mahtaa toimia ylläpitäjien kahvihuoneiden ylläpitäjien kahvihuoneen ylläpitäjänä. Donald Trump?

      Lainaa

    33. Tulos: +49 (57 ääntä)
      Huvittaa kun jotkut luulee että rikosrekisteri tulee rattijuopumuksesta, lievästä petoksesta ja muista joista saa vain sakkoja. Rikosrekisteri tulee vain jos saa vankeutta (ehdotonta/ehdollista). Ja tietty muutama poikkeus. Mistä tuohon revittiin luottotietojenkin menetys :D Ja toinen huvittava asia on tuo että "haastan oikeuteen!" Höpöhöpö, haastemiehen hommia! Rikosilmoituksen toki voi tehdä mutta olen 100% varma että ei tutkittaisi edes. Jos sinä sen feikkilompakon omistaja luet tämän, niin sano tolle Pasille että senkus tekee rikosilmoituksen :D Saat hyvät naurut, samoin poliisi. Älä vaan usko noita uhkauksia.

      Lainaa

    34. Tulos: +53 (53 ääntä)
      Mä aina luulin, että feikkitavaran myynti feikkitavarana on ookoo, mutta feikkitavaran myyminen aitona on petos. Omat sotkut tulee taas siitä, jos tuotteissa on suojattu logo tai materiaali. Mutta aina oppii uutta.

      Lainaa

    35. ............. 3.12.2019 12:13
      Tulos: +37 (37 ääntä)
      BonnieC: Huvittaa kun jotkut luulee että rikosrekisteri tulee rattijuopumuksesta, lievästä petoksesta ja muista joista saa vain sakkoja. Rikosrekisteri tulee vain jos saa vankeutta (ehdotonta/ehdollista). Ja tietty muutama poikkeus. Mistä tuohon revittiin luottotietojenkin menetys Ja toinen huvittava asia on tuo että [...]
      Pakko saivarrella sen verran, että rattijuopumuksesta voi kyllä saada vankeutta, jos se on törkeä. Muuten olet aivan oikeassa.

      Lainaa

    36. Tulos: +51 (51 ääntä)
      ”Rikos tavallaan sinänsä” ja ”mielestäni oli hyvä idea.. ...niin kaikki olisi ollut kuten ennenkin”. Pasin logiikka on rautaa. Tää tyyppi on siis ehkä vielä typerämpi kuin se dinosaurusmimmi.

      Lainaa

    37. Tavallaan sinänsä oikisopiskelija 3.12.2019 12:59
      Tulos: +67 (69 ääntä)
      Mitähän käräjäoikeuden tuomari sanois, jos syyttäjänä käyttäisi argumenttina tuota Pasin "onhan se rikos... tavallaan sinänsä". Tosin, jos tuomari ei ole samaa mieltä asiasta, niin syyttäjähän voisi haastaa tuomarin oikeuteen kunnianloukkauksesta, koska näkyyhän sen syyttäjän nimi niissä kaikissa tuomioistuimen pöytäkirjoissa.

      Lainaa

    38. Tulos: +80 (80 ääntä)
      Kun Pasi sanoo että se "on jo sinänsä tavallaan rikos", se on vaan kaunis kiertoilmaus sille että kuitenkin, oikeastaan, itse asiassa, joka tapauksessa se ei ole itsessään, varsinaisesti, vakavasti ottaen, totta puhuen minkään sortin rikos.

      Lainaa

    39. Tulos: +49 (51 ääntä)
      BonnieC: Huvittaa kun jotkut luulee että rikosrekisteri tulee rattijuopumuksesta, lievästä petoksesta ja muista joista saa vain sakkoja. Rikosrekisteri tulee vain jos saa vankeutta (ehdotonta/ehdollista). Ja tietty muutama poikkeus. Mistä tuohon revittiin luottotietojenkin menetys Ja toinen huvittava asia on tuo että [...]
      Myös lainat irtisanotaan, menetät kotisi, työsi ja kaverisi. Kannattaa siis miettiä että ei ala fb-kirpparin ylläpitäjälle pistään vastaan.

      Lainaa

    40. Arkkienkeli 3.12.2019 13:12
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Petkele: Onko ylläpitäjillä jokin maksimi ÄO jota ei saa ylittää? Käytetyn tavaran kaupassa ei ole samat säännöt ja feikkejäkin saa myydä, kunhan ei yritä myydä niitä aitoina tuotteina.
      Siltä vaikuttaa. Äo on arviolta ala-asteikäisen luokkaa. Ainakin jos kirjoitustaidoista voi niin päätellä Pasin kohdalla.

      Lainaa

    41. Tulos: +45 (47 ääntä)
      PekkaKana: Minäkin haastelen kaikki oikeuteen aina. Jätän turhat tutkintapyynnöt tekemättä ja suoraan haastelemaan.
      Toi "Haastan oikeuteen" on kyllä aina merkki siitä ettei tiedä asioista paskaakaan :D

      Lainaa

    42. Tulos: +37 (41 ääntä)
      Jurri: Mua jäi nyt askarruttamaan kuka mahtaa toimia ylläpitäjien kahvihuoneiden ylläpitäjien kahvihuoneen ylläpitäjänä. Donald Trump?
      Ei, vaan tietenkin Ukko Yliylläpitäjä.

      Lainaa

    43. Arkkienkeli 3.12.2019 13:45
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Dipoli: Mä aina luulin, että feikkitavaran myynti feikkitavarana on ookoo, mutta feikkitavaran myyminen aitona on petos. Omat sotkut tulee taas siitä, jos tuotteissa on suojattu logo tai materiaali. Mutta aina oppii uutta.
      Ei ihan petos, sillä väärennetyn tavaran myymisestä saa yleensä uhkasakon ja määräyksen lopettaa väärennetyn tavaran myynti. Esim. yksi suomalainen halpakauppaketju myi Maxell 16Gt USB-tikkuja (kaikissa sama sarjanumero) ja joissa oli vain 128Mt muistia (tämän näki Linuxilla & Mac OS:llä) ja Windowsiin automaattisesti asentuva ohjelma joka vain ylikirjoitti tikun dataa ja väitti tilaa olevan. Saivat uhkasakon (2017) 40th € ja jatkoivat myyntiä. Seuraavan vuotena (2018) saivat 60th € uhkasakon ja lopettivat myynnin. Nyt taas joulukuussa näyttää samoja tikkuja olevan samassa ketjussa kaupan. Toki -50% alennuksessa. Petossyytettä ei kuitenkaan tullut. Eikä varmaan tulekaan.

      Lainaa

    44. Setä Tiramisu 3.12.2019 14:15
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Tavallaan sinänsä oikisopiskelija: Mitähän käräjäoikeuden tuomari sanois, jos syyttäjänä käyttäisi argumenttina tuota Pasin “onhan se rikos… tavallaan sinänsä”. Tosin, jos tuomari ei ole samaa mieltä asiasta, niin syyttäjähän voisi haastaa tuomarin oikeuteen kunnianloukkauksesta, koska näkyyhän sen syyttäjän nimi niissä kaikissa tuomioistuimen pöytäkirjoissa.
      "Hän osoitti huonoa makua, mikä on jo itsessään rikos. Sinänsä". Mutta sitä olen miettinyt, että syyttäjä joutuu perustelemaan syyttämättäjättämis päätöksen tarkemmin, kuin syytteen. Tavallaan hyvä, että ei tule jätettyä syyttämättä, koska just tänään ei voinut vähempää kiinnostaa. Mutta tuleekohan koskaan nostettua syytettä sen takia, että ei vaan jaksanut vääntää rautalangasta, että miksi ei nostanut syytettä. "Juu juu Arvon Tuomari. Onhan tässä kyse vain parin euron lompakosta ja tämä rikoskin on ehkä vähän enemmän silleen tavallaan. Mutta onhan tällä suurta yhteiskunnallista merkitystä oikeuskäytännön muodostumiseksi, että kyllähän nyt kantaja ainakin jostakin on silleen tavallaan tuomittava".

      Lainaa

    45. Voihan kunnianloukkaus! 3.12.2019 14:26
      Tulos: +64 (64 ääntä)
      Kunnianloukkaus olisi sitä, että joku yrittäisi pilata Pasin maineen valehtelemalla hänen vaatineen lompakon silpomista. Pasi kuitenkin itse myöntää toimineensa näin, ja vielä kuvailee sitä "hyväksi ideaksi", joten kuka tässä Pasin kunniaa on loukannut? Pasi itse? Vielä ei yksityisyydensuoja ole sillä tasolla, etteikö kukaan saisi koskaan kertoa kenellekään, mitä joku on jossain sanonut.

      Lainaa

    46. Muurahaiskäpy 3.12.2019 14:33
      Tulos: +53 (53 ääntä)
      Olisi mielenkiintoista tietää, miten monta kunnianloukkussyytettä Suomessa tehdään vuosittain, ja miten monessa niistä on mitään ainesta oikeusjutuksi asti. Voin kuvitella että useimmissa ei ole. Pasi, tiedoksi vaan että jos sinä teet jotain tyhmää niin toiset saavat sanoa sitä tekoa ja sinua tyhmäksi. Se ei ole kunnianloukkaus. Jos joku väittäisi sinua perättömästi vaikka pedofiiliksi, se olisi kunnianloukkaus. Hieman eri asia.

      Lainaa

    47. yli opisto hörhö 3.12.2019 15:43
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Ja sekö ei ole minkään laista pienimuotoista kiristämistä jos vaadit että toisen henkilön on tuhottava omaisuuttaan että saa olla sinun ylläpitämässäsi facebook-ryhmässä? Kumpikohan tässä nyt on tehnyt sen suuremman rikoksen, Pasi vai se joka on yrittänyt myydä rehellisesti feikkituotetta kirpparilla (mikään laki ei sellaista kiellä). Turhauttava ihminen kun heittelee noita "kunnianloukkaussyytteitä" aina kun joku on jostain eri mieltä. Mahtaa olla yksinäinen elämä.

      Lainaa

    48. Tulos: +17 (19 ääntä)
      BigM: Pasi elää vissiin amerikkalaista unelmaa, jossa kaikki epämiellyttävät ja omasta mielestä väärin toimivat ihmiset ollaan haastamassa välittömästi oikeuteen…
      Tajusin just että tää meininki kuulostaa tosi paljon vanhoilta kunnon noitavainoilta.

      Lainaa

    49. Tulos: -8 (46 ääntä)
      Miksei Pasi vaan vedä itseään jojoon? Varmaan ahdistaa aika moni muukin asia tässä maailmassa sen verran että se olisi ihan hyvä ratkaisu.

      Lainaa

    50. Tulos: +4 (10 ääntä)
      ”Kiristäminen” jollain laillisella toimenpiteellä ei kylläkään ole laitonta. Koska ryhmästä on sallittua poistaa, on sillä uhkaaminen typerillä ehdoilla laillista.

      Lainaa

    51. kalajannellesoppaa 4.12.2019 12:38
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Vai että kunnianloukkaussyytteitä taas. Taitaa Pasi olla vähän tyhme.

      Lainaa

    52. Tulos: -12 (20 ääntä)
      Pasi taitaa olla koulukiusattu :)

      Lainaa

    53. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Vittu mikä kontrollifriikki ja vielä tosissaan luulee että poliisilla on kiinnostusta tai aikaa metsästää jotain euron kiinalaukkua.

      Lainaa

    54. Mitävittuanyttaas 5.12.2019 2:03
      Tulos: -4 (14 ääntä)
      Haista nyt jo pitkä vittu, Pasi.

      Lainaa

    55. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Lisko: En mikään ammattilainen ole, mutta eikös tuotejäljennöksen myyminen ole ihan sallittua kunhan ei vain väitä sitä aidoksi?
      Ylen uutinen muutaman vuoden takaa: Lakimies tyrmistyi oikeuden linjauksesta: "Sallii väärennösten myymisen netissä" Käräjäoikeus antoi hiljattain tuomion, joka kauhistuttaa tavaramerkkien puolustajia. IPR-lakimies Jani Kaulo pelkää sen johtavan väärennösten lisääntymiseen nettimarkkinoilla. Kotimaa16.5.2016 klo 21.50

      Lainaa

    56. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Luottotietojen menetys ja rikosrekisteri!! xD Pasilla ei nyt kyllä ole kaikki kotona.

      Lainaa

    57. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Mistä helvetistä näitä Paseja sikiää??!!

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: feikki, väärennetty, väärennös, lompakko, kirpputori, messenger, yksityisviestit, leikata, laukku, ylläpitäjä, yp, ylläpito