Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 91

Mitä mieltä muut on? Oonko ihan pimee?
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 91

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 46 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Sopan hämmentäjä 23.1.2020 0:17
      Tulos: -271 (395 ääntä)
      Näin amatöörivalokuvaajana, jos alastomia naisia pääsen kuvaamaan niin harkitsen kyllä ammatiksikin mokomaa. Tyttöystäväkin sanoi, että tukee minua. Ja voin vaikka pyytää hänet mukaan katsomaan, niin ei tule paha mieli kenellekään

      Lainaa

    2. Tulos: -194 (502 ääntä)
      Virvellä on ihan pointti, ei ole mun mielestä mielensäpahoittaja. Jos mies olisi lääkäri tai gynekologi niin eiköhän mies karsiutuisi pois jo seurusteluvaiheessa, jos asia on ongelma. Kullekin makunsa mukaan.

      Lainaa

    3. Tulos: +490 (558 ääntä)
      En ole ammattivalokuvaaja, mutta voin vilkaista.

      Lainaa

    4. Tulos: +621 (705 ääntä)
      Valokuvaus voi olla hyvinkin seksuaalinen tilanne; gynekologin vastaanotto harvemmin.

      Lainaa

    5. Tulos: +67 (327 ääntä)
      Mitä yhteistä on koiralla ja likinäköisellä gynekologilla? - Molempien nenänpää on märkä.

      Lainaa

    6. Tulos: +653 (725 ääntä)
      Mäyrä: Virvellä on ihan pointti, ei ole mun mielestä mielensäpahoittaja. Jos mies olisi lääkäri tai gynekologi niin eiköhän mies karsiutuisi pois jo seurusteluvaiheessa, jos asia on ongelma. Kullekin makunsa mukaan.
      Musta on kanssa vähän tylsää nauraa Virvelle, joka kertoo kuitenkin avoimesti tunteestaan ja on avoin vastakkaisille näkökulmille. Tunteita me ei usein saada pois järkeilemälläkään, mutta keskustelun kautta voi saada uutta ymmärrystä asiaan. Ja on munkin mielestä valokuvattavana oleminen hieman eri luontoinen tilanne, kuin lääkärin vastaanotto...

      Lainaa

    7. Tulos: +432 (448 ääntä)
      Viimenen juttu oli kyllä ihan turha.

      Lainaa

    8. Tulos: +90 (158 ääntä)
      Tosta valokuvauksesta tuli mieleen kun kuulin yhden tutun saaneen huomenlahjaksi pikkutuhmia valokuvia vaimostaan. Tälle henkilölle se oli oikein mieluisa lahja. Jäin kuitenkin miettimään sellaisen lahjan toimivuutta jos on mustasukkaisuutta. Lahjan saaja voi vain ajatella sitä miten kumppani on vähän ennen häitä keikistellyt seksikkäästi jonkun toisen edessä. Yleensä sitä toki tunnetaan se kenen kanssa mennään naimisiin ja osataan tunnustella mikä lahja sopisi. Minäkään en siis nauraisi Virvelle. Valokuvaus lienee kuitenkin ammattina joko passikuvan ottamista, tapahtumien kuvausta tai lehtikuvia. Mallien kuvaamiset, varsinkin alastomien tuskin tuo monelle tässä maassa elantoa.

      Lainaa

    9. Tulos: +69 (125 ääntä)
      Hennalle ja Tuijalle yksi kysymys: Mitä sitten? Kuinka tyhmä pitää olla että ei ymmärrä niin yksinkertaista kysymystä minkä Virve esittää.

      Lainaa

    10. Tulos: +187 (241 ääntä)
      Kyllä mielestäni valokuvaus ja sairaanhoito vähän eri asioita tämän suhteen. Lähihoitajat ja lääkärit eivät kovin paljoa voi valita asiakkaitaan, valokuvaajat voivat. Ja ei sillä, että sen 90-vuotiaan papan pippelin pesu olisi kovinkaan eroottinen kokemus tälle pesijälle. Mutta toisaalta taas, saa sitä vähän miettiä suhteen realiteetteja jos aikoo viettää aikansa murehtien tuota. Ymmärtääkseni kuitenkin eroottisten kuvien valokuvaajat ovat erikseen, ja todennäköisesti naiset menisi muutenkin naisvalokuvaajan kuvattavaksi. Tai ainankin itse tekisin niin, kun en todellakaan halua jollekkin Reijolle jättää alastonkuviani. Oli kuinka ammattitaitoinen kuvaaja tahansa.

      Lainaa

    11. Tulos: +74 (162 ääntä)
      Hanna ja Tuija tässä mokailijoita ovat. Valokuvaus on aivan eri tilanne kuin lääketieteellinen.

      Lainaa

    12. Tulos: +101 (129 ääntä)
      hfjfk: Kyllä mielestäni valokuvaus ja sairaanhoito vähän eri asioita tämän suhteen. Lähihoitajat ja lääkärit eivät kovin paljoa voi valita asiakkaitaan, valokuvaajat voivat. Ja ei sillä, että sen 90-vuotiaan papan pippelin pesu olisi kovinkaan eroottinen kokemus tälle pesijälle.
      Joo siis valokuvaajilla on niin paljon keikkaa, et rumimpia tyrkkyjä pitää hakata kepillä kauemmaksi. Mäkin kävin ostamassa 500 euron halpisjärkkärin ja tuon jälkeen on keikkaa pukannut niin pirusti, etten ole edes ehtinyt tuhlaan rahoja.

      Lainaa

    13. Tulos: +97 (117 ääntä)
      Mäyrä: Virvellä on ihan pointti, ei ole mun mielestä mielensäpahoittaja. Jos mies olisi lääkäri tai gynekologi niin eiköhän mies karsiutuisi pois jo seurusteluvaiheessa, jos asia on ongelma. Kullekin makunsa mukaan.
      Niin. Lääkäri tai gynekologi tosin eivät samalla tavalla voi valikoida työkeikkojaan kuin joku amatöörivalokuvaaja. Ja tbh, ei se gynekäynti kyllä mitenkään ole seksuaalinen tilanne, valokuvan voisi jossain tilanteessa kuvitella olevankin. Varmaan siitä lääkäristäkään ole kauhean kiihottavaa tutkia visvoja ja kuvailla munasarjoja

      Lainaa

    14. Tulos: +52 (62 ääntä)
      Keijo: Tosta valokuvauksesta tuli mieleen kun kuulin yhden tutun saaneen huomenlahjaksi pikkutuhmia valokuvia vaimostaan. Tälle henkilölle se oli oikein mieluisa lahja. Jäin kuitenkin miettimään sellaisen lahjan toimivuutta jos on mustasukkaisuutta. Lahjan saaja voi vain ajatella sitä miten kumppani on vähän ennen häitä [...]
      Jos tuollaista mustistelua esiintyy, niin eiköhän ne kuvat käytäisi ottamassa omaa sukupuolta edustavalla kuvaajalla... Omat huomenlahjakuvat otin itse ja olin myös kaverille kuvaajana kun tämäkin halusi antaa miehelleen huomenlahjakuvat.

      Lainaa

    15. Tulos: +101 (121 ääntä)
      Minunkaan mielestäni tuo valokuvaus ei ole ihan verrattava juttu. Toki kuvien ottaminen voi olla kuvaajalle täysin neutraali tilanne, mutta on ihan ymmärrettävää, jos joku ei tykkää ajatuksesta, että puoliso ottaisi muista eroottisia kuvia. Huomautan tosin sen, että alastomuus ei välttämättä tarkoita kyseessä olevan eroottinen valokuva. Siltikin, on ihan okei keskustella tällaisista asioista kumppanin kanssa, jos arveluttaa.

      Lainaa

    16. Tulos: +135 (147 ääntä)
      Naqu: Valokuvaus voi olla hyvinkin seksuaalinen tilanne; gynekologin vastaanotto harvemmin.
      näin kuvaajana niin.. Ei ke kuvaajalle ole mitenkään seksuaalista ja harvemmin kuvattavallekaan. Jos joku haluaa, että otetaan alaston kuva niin se otetaa (pornokuvat on asia eriksee). Kuvaaja keskityy siihen että kohde näyttää hyvältä eikä mauttomalta (porno kuvat). Suurimmaksi osin kuvaaja keskittyy kuvausteknisiin asioihin kuvakulmiin, valoihin yms. Jos on ammattimalli niin kuvaus hoituu hyvin nopeasti ja jos amatöörimalli niin niitä jännittää usein niin paljon, että se kyllä vie mallilta itseltäänkin viimeisekin halut.

      Lainaa

    17. Ulla os. Korpela 23.1.2020 9:50
      Tulos: +81 (91 ääntä)
      Just: Niin. Lääkäri tai gynekologi tosin eivät samalla tavalla voi valikoida työkeikkojaan kuin joku amatöörivalokuvaaja. Ja tbh, ei se gynekäynti kyllä mitenkään ole seksuaalinen tilanne, valokuvan voisi jossain tilanteessa kuvitella olevankin. Varmaan siitä lääkäristäkään ole kauhean kiihottavaa tutkia visvoja ja kuvailla munasarjoja
      Tuli mieleen eräs vanhempi herrasmiesgynekologi, joka ultraäänikeppi kourassa messusi: "teillä on kauniit munasarjat! Todella kauniit munasarjat!!" Kiihottui siis ammatillisesti, ei varmaankaan seksuaalisesti. Mutta kyl hieman ahdisti maata siinä reppu levällään...

      Lainaa

    18. Tulos: +128 (200 ääntä)
      Olen hämmentynyt siitä, että suurin osa kommentoijista on samaa mieltä siitä, että on ok kieltää miestään tekemästä työtään, koska mustasukkaisuus. Väittäisin, että jos mies haluaa vaimoaan pettää, niin hän pettää - oli alastomia malleja lähellä tai ei. Ja toisaalta taas jos mies haluaa olla uskollinen, niin hän on - oli alastomia malleja lähellä tai ei. Väittäisin myös, että paljon todennäköisemmin työasiat luisuvat pettämiseen vaikkapa firman pikkujouluissa tai työmatkan kosteilla illanistujaisilla kuin valokuvauskeikalla. Sinänsä vaimolta ihan ok avaus, hän oli itsekin vähän epävarma suhtautumisestaaan ja mietti, onko ok. No, minun mielestäni ei ole ok kieltää puolisoa tekemästään työtä, koska on itse epävarma. Tekisin siis omalle epävarmuudelle jotain pikemminkin kuin alkaisin latelemaan sääntöjä, miten mies saa työtään tehdä.

      Lainaa

    19. Tulos: +75 (87 ääntä)
      Lumi: Hanna ja Tuija tässä mokailijoita ovat. Valokuvaus on aivan eri tilanne kuin lääketieteellinen.
      Ammattimainen pitää silti olla. Jos ei pysty hillitsemään itseään kun joku on alasti niin ei kannat hakeuta näihi tilanteisiin eikä näihin ammateihin sillä näissä saattaa joskus joku tulla vastaa alasti; lääkäri,sairaanhoitaja,palomies,poliisi,valokuvaaja,malli,hautausurkakoitsia, lastenhoitaja, vanhustenhoijata,elokuva-alan työntekijä,editoija, puvustaja,uimavalvoja,tatuoija ja hotellisiivooja. Ammatteja on varmasti monia lisää, mutta joka tilanteessa alastomuutta pitää kohdella ammattimaisesti. Jos epäilet että et pysty siihen tai et luota kumppanisi kysyy toimia ilman sinua niin syytä on ehkä keskustella mustasukkaisuudesta ja luottamuksesta.

      Lainaa

    20. Kielipoliisi 23.1.2020 10:01
      Tulos: +97 (127 ääntä)
      Saaga: Olen hämmentynyt siitä, että suurin osa kommentoijista on samaa mieltä siitä, että on ok kieltää miestään tekemästä työtään, koska mustasukkaisuus. Väittäisin, että jos mies haluaa vaimoaan pettää, niin hän pettää – oli alastomia malleja lähellä tai ei. Ja toisaalta taas jos mies haluaa olla uskollinen, niin hän on [...]
      Ihan samaa ihmettelin! Ihan oikeastiko ajatellaan, että pro-kuvaaja jotenkin seksualisoi aina kuvaustilanteen, etenkin jos kyseessä on niukkavaatteinen kuvaus? Ammattilaiskuvaaja on ammattilainen, ja sillä ei ole suuremmin väliä onko kuvaaja lettusillaan vai otetaanko edustuskuvaa naamasta.

      Lainaa

    21. Tulos: +67 (77 ääntä)
      Itte valokuvausta harrastannu käytännössä koko ikäni eikä tulis mieleenkään pilata hyvää harrastusta tekemällä siitä ammatin. Ensinnäkään en jaksais vääntää joka helvetin Pirjon kanssa siitä miksi ne kuvat maksaa niin paljon kun "Vaan otan ne kun se käy multa niin näppärästi eikä nykyään mene sitä filmiäkään". Ja toi "Römpsä levällään" ja alastonkuva on niin kaukana toisistaan ettei niitä voi verrata keskenään.

      Lainaa

    22. Tulos: +67 (93 ääntä)
      Saaga: Olen hämmentynyt siitä, että suurin osa kommentoijista on samaa mieltä siitä, että on ok kieltää miestään tekemästä työtään, koska mustasukkaisuus. Väittäisin, että jos mies haluaa vaimoaan pettää, niin hän pettää – oli alastomia malleja lähellä tai ei. Ja toisaalta taas jos mies haluaa olla uskollinen, niin hän on [...]
      Siis olin tulossa kirjoittamaan täysin samaa. Useat kommentoijat jopa vannovat, että "kyllä kyseessä on ihan eri tilanne" vaikka eivät sataprosenttisen varmasti ole itse valokuvaajia. Jos suhteessa on tuon kaltaista mustasukkaisuutta, tai itseasiassa minkäänlaista mustasukkaisuutta, kannattaa siitä keskustella ja asiat purkaa paloihin, mennä sinne alkulähteelle, että minkä takia tätä esiintyy, mitkä ovat niitä konkreettisia pelkoja, mitkä taas liioiteltuja pelkoja. Mustasukkaisuus ei ole KOSKAAN hyvä tai postiivinen asia, vaikka niin halutaankin uskotella.

      Lainaa

    23. yli opisto hörhö 23.1.2020 11:33
      Tulos: +70 (90 ääntä)
      Varmasti aika harva ammatiltaan valokuvausta tekevä voi valita asiakkaansa. Sori, paljon olisi taas laskuja ja vaikka olenkin opiskellut kymmenen vuotta tähän ammattiin, en nyt voi ottaa susta noita alastonkuvia kun mun vaimo ei oikein tykkää.. Samalla tavallahan se on duunia kuin joku gynekologin homma. En oikein ymmärrä tätä kommentoijien näkökulmaa.

      Lainaa

    24. Tulos: +18 (42 ääntä)
      bing: Musta on kanssa vähän tylsää nauraa Virvelle, joka kertoo kuitenkin avoimesti tunteestaan ja on avoin vastakkaisille näkökulmille. Tunteita me ei usein saada pois järkeilemälläkään, mutta keskustelun kautta voi saada uutta ymmärrystä asiaan. Ja on munkin mielestä valokuvattavana oleminen hieman eri luontoinen tilanne, kuin lääkärin vastaanotto…
      Jep. Virven ulosanti on ihan kiitettävää suorastaan, eikä sen perusteella vaikuta ihmiseltä joka löisi päätään seinään kaikenmaailman asioilla miehensä suhteen. Virvellä voisi sikäli olla hyvät eväät jatkaa asian käsittelyä mielessään enemmänkin. Esimerkkikysymyksiä Virvelle: - onko ongelmasi sama muulloinkin, kun kuvittelet miehesi kahden jonkun viehättävän naisen kanssa? Tiedäthän että miehen ei tarvitse nähdä ketään alasti kuvitellakseen hävyttömyyksiä tämän kanssa? Eli onko sinulla ongelma sen asian kanssa, että miehesi ylipäänsä kyllä todennäköisesti huomaa muidenkin viehättävien naisten olemassa olon tämän tästä? - liittyvätkö esimerkiksi avustajat sinusta siihen, mitä kuvittelet miehesi saattavan ihan konkreettisesti tehdä toisen naisen kanssa tilaisuuden tullen, tai ”yllytettynä”? Epäiletkö enemmän miehesi tarkoitusperiä vai itsehillintää? Molempia? Jos vastaukset ovat ”kyllä”, voisi olla hyväksi käsitellä asiaa muihinkin asiayhteyksiin, kuin alastomien naisten kuvaaniseen liittyen? Mutta, yleistähän tuollainen ”mustasukkaisuus” on eikä mielestäni tuon perusteella kuitenkaan kamalan pahalla tasolla.

      Lainaa

    25. Tulos: +22 (30 ääntä)
      hfjfk: Kyllä mielestäni valokuvaus ja sairaanhoito vähän eri asioita tämän suhteen. Lähihoitajat ja lääkärit eivät kovin paljoa voi valita asiakkaitaan, valokuvaajat voivat. Ja ei sillä, että sen 90-vuotiaan papan pippelin pesu olisi kovinkaan eroottinen kokemus tälle pesijälle. Mutta toisaalta taas, saa sitä vähän [...]
      Entä jos se kuvaus ei ole kuvaajalle eroottinen kokemus? Sama asia.

      Lainaa

    26. Mauno 6isto 23.1.2020 15:42
      Tulos: +19 (31 ääntä)
      bing: Musta on kanssa vähän tylsää nauraa Virvelle, joka kertoo kuitenkin avoimesti tunteestaan ja on avoin vastakkaisille näkökulmille. Tunteita me ei usein saada pois järkeilemälläkään, mutta keskustelun kautta voi saada uutta ymmärrystä asiaan. Ja on munkin mielestä valokuvattavana oleminen hieman eri luontoinen tilanne, kuin lääkärin vastaanotto…
      Se on valokuvaajan TYÖTÄ. Ja jos kuvattava on järjissään, hän ottaa jonkun ystävän mukaan maku- ja erotuomariksi. Työ ventovieraan alastomankaan mallin kanssa tuskin tunteita nostattaa, ellei joko kuvaaja tai kohde pode jotain maniaa.

      Lainaa

    27. Mauno 6isto 23.1.2020 15:44
      Tulos: -17 (35 ääntä)
      LaLa: Entä jos se kuvaus ei ole kuvaajalle eroottinen kokemus? Sama asia.
      Nämä akat kuvittelevat, ettei mies voi hillitä itseään. Ja kotona on se rontti joka todellakin on hillinnyt itsensä viimeiset viisi vuotta.

      Lainaa

    28. Tulos: -27 (47 ääntä)
      Kielipoliisi: Ihan samaa ihmettelin! Ihan oikeastiko ajatellaan, että pro-kuvaaja jotenkin seksualisoi aina kuvaustilanteen, etenkin jos kyseessä on niukkavaatteinen kuvaus? Ammattilaiskuvaaja on ammattilainen, ja sillä ei ole suuremmin väliä onko kuvaaja lettusillaan vai otetaanko edustuskuvaa naamasta.
      Eikä monen naamaa ja lettua edes erota toisistaan

      Lainaa

    29. Tulos: +57 (69 ääntä)
      Saaga: Olen hämmentynyt siitä, että suurin osa kommentoijista on samaa mieltä siitä, että on ok kieltää miestään tekemästä työtään, koska mustasukkaisuus. Väittäisin, että jos mies haluaa vaimoaan pettää, niin hän pettää – oli alastomia malleja lähellä tai ei. Ja toisaalta taas jos mies haluaa olla uskollinen, niin hän on [...]
      Mun mielestä ei tässä juurikaan porukka ole sanonu että on ok KIELTÄÄ miestä tekemästä työtään, vaan sanonut ymmärtävänsä, että kyseinen tilanne saattaa ahistaa. Voin toki olla väärässäkin. Tiiän et itteäni saattais myös ainaki alkuun häiritä, ja ajatukset olis hyvinkin samanlaiset joten todellakin ymmärrän Virven kysymyksen. Silti tiiän myös ettei mul ois oikeutta alkaa toista kieltämään, vaan mun tehtävä ois sopeutua tilanteeseen.

      Lainaa

    30. Tulos: +36 (42 ääntä)
      Naqu: Valokuvaus voi olla hyvinkin seksuaalinen tilanne; gynekologin vastaanotto harvemmin.
      Ihan samalla tavalla gynekologillakin käynti voi olla seksuaalista. Oon nähny monta videoo aiheesta. FYI: Pornoleffat eivät kuvaa todellisuutta. Alastonkuvaukset harvemmin sisältävät mitään seksuaalista kuvaajan ja mallin välillä sen enempää kuin se gynen vastaanottokaan. Kyseessä on puhtaasti ihmisten väärät mielikuvat, jotka tulevat siitä kun aiheesta ei tiedetä tarpeeksi. Tästä huolimatta ohan varmasti on sellaisiakin moukkia jotka alkavat ehdotella mallilleen ja samaten duunataan myös molemminpuolisesta halusta. Sellaiset ovat kuitenkin aika harvassa. Gyneä parempi vertaus olisi tatuoijaan tai lävistäjään joka tekee myös intiimialueille. Kyseessä ei ole seksuaalisten palveluiden vaihtokauppa.

      Lainaa

    31. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Varmasti monelle alastonkuvaus voi olla ihan neutraalia valokuvausta siinä missä muukin kuvaus, mutta onhan näitä pervoja, joilla perimmäisenä tarkoituksena on se pornoaspekti eikä taide.

      Lainaa

    32. Tulos: +21 (35 ääntä)
      Kielipoliisi: Ihan samaa ihmettelin! Ihan oikeastiko ajatellaan, että pro-kuvaaja jotenkin seksualisoi aina kuvaustilanteen, etenkin jos kyseessä on niukkavaatteinen kuvaus? Ammattilaiskuvaaja on ammattilainen, ja sillä ei ole suuremmin väliä onko kuvaaja lettusillaan vai otetaanko edustuskuvaa naamasta.
      Mutta kun kyseessä ei ole pro-kuvaaja, kyseessä on amatööri joka haluaisi olla pro jonain vuonna ehkä. Mikä ei oikeastaan alunperinkään ole kovin realistinen tavoite. Jos pro-kuvaaja jolla on vuokra maksamatta saa mailia naiselta joka haluaa vaikka juuri ne huomenlahjakuvat, ymmärtää että ammattilaisella on ammattilaisen taksa ja vaikuttaa miellyttävältä asiakkaalta, niin ihan varmasti lähtee kuvaamaan, innostuneena kuin jos samalla tavalla maksava ja täyspäinen asiakas haluaisi vaikka muotokuvan koirastaan. Siihen ei valokuvaajan heilana olisi mitään muistuttamista. Mutta sanoohan yleinen elämänkokemus että yleensä jos kyse on "aloittelevasta mutta ihan kohta ammattilaisesta" kuvaajasta joka haluaisi ottaa "glamourkuvia", yksityisesti, nuorista naisista, niin kyse on jostain ihan muusta. Yhden taideopiskelijan malliksi olen suostunut silloin kun olin vielä itse sen ikäinen että tarjokkaita oli jonoksi asti ..koska tunsin hänen _poika_ystävänsä. Jos maailmassa häärisi viljalti amatöörigynekologeja jotka kaipaisivat harjoitusta suhtautuisin yhtä skeptisesti.

      Lainaa

    33. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Keijo: Minäkään en siis nauraisi Virvelle. Valokuvaus lienee kuitenkin ammattina joko passikuvan ottamista, tapahtumien kuvausta tai lehtikuvia. Mallien kuvaamiset, varsinkin alastomien tuskin tuo monelle tässä maassa elantoa.
      Tulet pettymään, kun kerron, että Suomessa on ihan valokuvataiteilijoitakin. Ja ihan valokuvataiteen museokin. Ja myös monet muut taidemuseot esittelevät valokuvataidetta. Ja niissä taidevalokuvissakin saattaa esiintyä alastomia ihmisiä. Lisäksi joka toinen suomalainen haluaa olla jonkin valtakunnan julkimo ja mikäs sen kätevämpää, kun kävellä valokuvausstudioon ja otattaa itsestään portfoliokuvia, ehkä jopa alasti. Sitten pääsee Seiskalehden tähdetytöksi.

      Lainaa

    34. Tulos: +3 (17 ääntä)
      Lumi: Hanna ja Tuija tässä mokailijoita ovat. Valokuvaus on aivan eri tilanne kuin lääketieteellinen.
      Lääketieteellinen kuvaus?

      Lainaa

    35. Tulos: -6 (56 ääntä)
      bing: Musta on kanssa vähän tylsää nauraa Virvelle, joka kertoo kuitenkin avoimesti tunteestaan ja on avoin vastakkaisille näkökulmille. Tunteita me ei usein saada pois järkeilemälläkään, mutta keskustelun kautta voi saada uutta ymmärrystä asiaan. Ja on munkin mielestä valokuvattavana oleminen hieman eri luontoinen tilanne, kuin lääkärin vastaanotto…
      Sulla taitaa Virven ja parin muun kommentoijan tavoin olla sairaalloisen heikko itsetunto. Tai jokin muuu oireyhtymä. Miten tilanteeseen liittyvä ulkopuolisen ihmisen alastomuus voi aiheittaa noin pahaa katkeruutta. Oli kyse hoitajasta, uimahallin siivoojasta, tatuoijasta tai vaikkapa räätälistä, jonka asiakas saattaa olla vähissä vaatteissa? Meillä urheiluseurassa sekasaunotaan joka viikko. Mitähän nämä 1800 luvulle jääneet sanovat siitä?

      Lainaa

    36. Tulos: -12 (42 ääntä)
      bing: Musta on kanssa vähän tylsää nauraa Virvelle, joka kertoo kuitenkin avoimesti tunteestaan ja on avoin vastakkaisille näkökulmille. Tunteita me ei usein saada pois järkeilemälläkään, mutta keskustelun kautta voi saada uutta ymmärrystä asiaan. Ja on munkin mielestä valokuvattavana oleminen hieman eri luontoinen tilanne, kuin lääkärin vastaanotto…
      Oho, taisin just lukea järkevimmän kommentin jonka oon Feissarimokissa nähnyt.

      Lainaa

    37. Tulos: -7 (9 ääntä)
      Ei taida lähteä valokuvaajan ura ainakaan nousukiitoon

      Lainaa

    38. Sattuipa näin 24.1.2020 18:37
      Tulos: -2 (32 ääntä)
      ööööö.. Kaikilla naisilla on valokuvaajafantasia, mutta ktään miestä ei kiinnosta hoitajat.

      Lainaa

    39. Tulos: +9 (23 ääntä)
      Valokuvaaja saa ottaa ihan millaisia kuvia itse tahtoo, ja on ihan urpoa moraaliurpolumustasukkailua kuvitella että siihen asiaan olisi muilla sananvaltaa.

      Lainaa

    40. Tulos: +5 (21 ääntä)
      hfjfk: Kyllä mielestäni valokuvaus ja sairaanhoito vähän eri asioita tämän suhteen. Lähihoitajat ja lääkärit eivät kovin paljoa voi valita asiakkaitaan, valokuvaajat voivat. Ja ei sillä, että sen 90-vuotiaan papan pippelin pesu olisi kovinkaan eroottinen kokemus tälle pesijälle. Mutta toisaalta taas, saa sitä vähän [...]
      Onko sitten kovinkin eri asia, että sun kuville runkkaa Pirjo eikä Reijo? Siis oletan, että sitä pelkäät jättäessäsi valokuvat valokuvaajalle. Vai mitä pelkäät kuvaajan kuvillasi tekevän? Kyllä se minulle ainakin olisi ihan yksi ja sama, onko kuvaaja mies vai nainen. Ja tuntuu naiset tyrkyttävän itseään baarissakin miehelleni. Olisihan se kätevää, jos edes tienaisi siitä keikistelystä jotain.

      Lainaa

    41. Tulos: +32 (36 ääntä)
      Ja mites tuo hierojan ammatti sitten? Minä ainakin ihan hiljattain makasin tissit paljaana mieshierojan pöydällä. Ensin vatsallani, mutta lopuksi selälläni, kun rintalihaksia kävi läpi. Ja ihan puin ja riisuduin hänen nähden. En tajunnut kysyä, mitä hänen vaimonsa ajatteli siitä. Enkä tajunnut oman miehen mielipidettäkään kysyä. Hän tosin hyvin tietää, missä kävin.

      Lainaa

    42. Jussi Olavi Jokinen 27.1.2020 9:22
      Tulos: +5 (33 ääntä)
      Some-päivityksen takana on aina ihminen, jolla tällaisissa tapauksissa yleensä on vielä joku tunne tai pelko sisällään. Näin siis Virvelläkin ja tuota tunnetta pitää kuulla ja ymmärtää. Myös miehen halua ammatinvaihtoon tai vaikka alastonkuvaukseen ihan harrastusmielessä tulee ymmärtää. Taiteessa on pitkä historia alastoman ihmisvartalon tutkimiseen ja ihminen ylipäätään on ehkä kaikkein kiinnostavin tutkimuskohde taiteessa. Tai jos mies haluaa kuvata eroottisia kuvia tai jopa pornoa, niin sekin on ok ja ihan normaalia. Virve ja mies joutuvat varmasti käymään pitkän keskustelun ja tekemään kompromissin suuntaan tai toiseen tai sitten eroamaan, jos sopu ei synny. Kummankaan tunnetta ei kannata tukahduttaa tai muuten syntyy ongelmia ennemmin tai myöhemmin. Toki se on oma kysymyksensä tarvitseeko huumorisivustolla miettiä asioita näin juuriaan myöten empaattisesti, mutta miksipä ei. Toinen ihan ok vaihtoehto on tietysti hörähtää vain ja jatkaa eteenpäin. Mikä asia nyt sattuukaan enemmän huvittamaan, miehen yllättävä unelma, Virven reaktio ja hätä vai liemi johon pariskunta on yhdessä joutumassa. Empatia-keskustelukin on kyllä tarpeen, koska some-maailmassa meidän on helppo unohtaa ihminen ja tunne kirjoituksen takana ja alkaa vain pintapuolisesti neuvomaan täysin tuntemattomia ihmisiä. Virvekään tuskin pohjimmiltaan kaipasi neuvoja, vaan enemmän ymmärrystä ja ihmistö joka kuulisi hänen huolensa. Some nyt vain sattuu olemaan todella huono työkalu tähän perusinhimilliseen toimintaan eli puhumiseen. Ystävä toimii yleensä paremmin.
      bing: Musta on kanssa vähän tylsää nauraa Virvelle, joka kertoo kuitenkin avoimesti tunteestaan ja on avoin vastakkaisille näkökulmille. Tunteita me ei usein saada pois järkeilemälläkään, mutta keskustelun kautta voi saada uutta ymmärrystä asiaan.

      Lainaa

    43. Tulos: -1 (31 ääntä)
      Jussi Olavi Jokinen: Some-päivityksen takana on aina ihminen, jolla tällaisissa tapauksissa yleensä on vielä joku tunne tai pelko sisällään. Näin siis Virvelläkin ja tuota tunnetta pitää kuulla ja ymmärtää. Myös miehen halua ammatinvaihtoon tai vaikka aIastοnkuvaukseen ihan harrastusmielessä tulee ymmärtää. Taiteessa on pitkä historia [...]
      Virveä pitää kuulla ja Virven miestä pitää kuulla ja kaikkia osapuolia pitää ymmärtää jaaa... mitä hyötyä tästä nyt on kenellekään kun voi ihan suoraankin sanoa, että Virve nyt järki käteen ja se on sun ongelmasi eikä kenenkään muun, man up. Toki jos tykkää jaaritella niin voihan sitä kaikkea pohtia.

      Lainaa

    44. Kaiken kautta me kasvetaankin.. 2.2.2020 21:29
      Tulos: -5 (15 ääntä)
      Mustasukkasuus on valitettavasti valitettavan tuhoava voima, joka yrittää tappaa parisuhteet, koska sen molempia puolia ei ymmärretä. Mulla kokemusta molemmilta puolilta asiaa, ja siksi haluisinkin kokemuksiani jakaa tähän vähän. En itse tuntenut mustasukkaisuutta aiemmissa suhteissani, (ja niissä toinen osapuoli on ollut vaikeastikin mustasukkainen, ammattilaiselle niistä kertoessa hän oli sitä mieltä että mun ei olisi aina kaikissa tilanteissa tarvinnut ymmärtää, mutta itse olen toista mieltä, että tietenkin mun piti. Kun multa löytyi ymmärrystä, sain sillä luottamusta rakennettua edes hivenen, joka jo muutenkin ihmisiin oli niin horjunut: "Tuo ei suuttunut, eikä lähtenyt menemään, hän ymmärsi ja välitti ja pysyi vierellä", ja toisen menneisyyden tunteminen jos mikä todella auttoi ymmärtämään, mistä pelot ja haavat kumpusivat. Taustalla voi olla lukuisia petetyksi tulemisia, mustasukkaisen eksän henkistä ja fyysistäkin väkivaltaa ja eksän näkemistä itse teossa pettämässä, taikka lapsuuden vanhempien erosta johtunut trauma jne, jne. Kyllä sarveiskalvot ja sydän muistaa sen pelon, kun uuden suhteen aloittaa ja taas laittaa jo rikotun sydämensä alttiiksi. Jos tässä vaiheessa olisin suuttunut, olisi epäluottamus ja pelko vain kasvaneet: "Onko mun siis syytäkin pelätä jotakin, kun toinen reagoi asiaan noin voimakkaasti?", ja epävarmuus itsestään vaan kasvaa, sen sijaan, että sitä voisi helpoilla lauseilla (ei tietenkään loputtommiin, mutta edes alkuun) kuten että sä olet se ykkönen kaikkien muiden joukossa, ei mua kiinnosta muut kun mulla on sut, tai; vaihtoehtoisesti sitä voi rikkoa entisestään tyyliin vilkuilemalla muita tai tarkoituksellisilla ilkeyksillä tai toisen nujertamisella, ja kaikkea siltä väliltä ja niiden yli. Mutta siis, en ollut itse tuntenut mustasukkasuutta ennen kuin tapasin sen elämäni rakkauden, ja sitä kautta, jouduinkin itse kokemaan, mitä oli mustasukkaisuus. Ja se oli kamalinta tunnetta, mitä ihminen voi ikinä kokea. Sillä se on pelkoa, suurimmillaan, että menettää toisen, johon on niin syvästi rakastunut, mikä onkin surullista, koska lopulta jos se pääsee pahenemaan, se ajaa toisen lähtemään. Ja ajattelen, että ei ole ihan tuulesta temmattua, että mustasukkaisuutta koetaan juuri silloin, kun oikein kovin rakastaa. Itse onneksi sain sen niiden edellisten suhteiden kautta suhteellisen hyvin taltutettua ajoissa, koska tiesin mihin se voi mennä. Ja, aloin ymmärtää niitä mun entisiä yhtäkkiä ihan eri tavalla, vaikka rajat kunkin itselleen on mustasukkaisuudessakin tietenkin aina asetettava ja tietää missä kulkee toisen rajat ja oikeudet, ja mitä rakkaus on, se ei kahlitse. Mutta ymmärrän nyt, että miltä heistä ehkä saattoi tuntua, ja missä meni omalta osalta vikaan. Seuraavaa en kaikkea ole siis itse kokenut, mutta kokemuksieni kautta tänäpäivänä ymmärrän, mitä se mustasukkasuus sisällä pahimmillaan kasvaessa voi olla..: Se on pelko, jonka synnyttää se, että välittää toisesta niin kamalan paljon että pelkääkin kuollakseen menettävänsä toisen, mistä sit alkaa valheryöpyt mielen ympärille; ja valitettavasti, siinä tilassa, sitä uskoo ne kaikki, mikäli sitä rauhatonta mieltä ei ajoissa rauhoitella ja pysäytetä, kerrota, kuinka rakas ja tärkeä toinen oikeasti on.. Ajattelee että toi on niin ihana että se varmasti ei haluakaan olla mun kanssa, ja sit alkaa vertailu muiden naisten tai miesten suhteen kuinka ne on varmaan toisesta paljon kauniimpia ja parempia tuon mielestä kuin itse.. Ja lopulta se valheiden tulva on paisunu niin suureksi et kaikki mahdollinen vain kasvattaa sitä, ja pato, psyyke murtuu. Alkaakin uskoa että kyllä toi tekee jo jotain pahaa, koska niin monet tekevät/+voi menneissä olla mitä järkyttävimpiä pettämisen kokemuksia ennestään, ja se trauma asuu sisällä vielä, niin kauan, kunnes sen on saanut puhua jonkun kanssa, joka ymmärtää. Valitettavasti, edes terapeutit, eivät aina riittävästi kuitenkaan ymmärrä, jos eivät tuota tunnetta ole itse koko tuskallisuudessaan kokeneet. Ja tämä ei tapahdu ainoastaan niille, joilla on jo valmiiksi huono itsetunto. Vaikkei koskaan olisi kokenut itsetuntoaan muuten huonoksi, se voi kuitenkin iskeä kehen tahansa kun kohtaa jonkun, jonka kohdalla koko sydän syvyydeltään asti huutaa tuntiessaan ääretöntä rakkautta ja samalla hetkellä saattaakin iskeä ääretön menettämisen pelko, kun kukaan muu, ei vaan voi olla niin kuin hän. Mutta tosiaan mulla on kokemuksia kuitenkin myös siitä kuinka rikkovaa se on sisältä, että toinen epäilee ilman syytä. Miten satuttavaa se on, ja kuinka sitä joutuu pelkäämään kaikkia sosiaalisia tilanteita ja kontakteja; teenkö nyt väärin, uskallanko olla edes oma itseni.. Ja ne toisen rajat voi todella mennä epäoikeudenmukaisiksi, ei saa puhua vieraille miehille/naisille, ei saa halata siskon aviomiestä, pahimmillaan mitä vain.. Se kuinka mustasukkainen toimii, ei ole oikein, ja se vetää toisenkin psyykettä alas. Sitoa rakkaus ei saisi eikä rajoittaa häkkiin laittamalla, häkkiin laitettu lintu haluaa ulos. Jos ajatukset lähtee liian vaarallisille vesille, silloin täytyy vain stopata se kokonansa koska se on myrkyllistä parisuhteelle. Alkaa pahimmillaan ajatella että "jos toi nyt sit jo pitää mua syyllisenä niin ehkä parempi kun olisin jo syyllinen". Samoin se jolla se kamala mutasukkaisuudentunne on, tai oikeastaan sanoisin paremmaksi sanaksi oman rakkaansa menettämisen pelko, niin se taas ajattelee pahimmillaan: "tuo varmasti jo pettää minua, ehkä minäkin sitten alan, niin se ei satu niin lujasti kun se tulee ilmi. Meidän" mieli on valitettavan armoton itseämme kohtaan, ja rakkautta itseensä on joskus vaikeaa löytää, jos sitä ei kuule riittävän usein toisen suusta. Mutta eihän sitä kuule, jos oma käytös ajaa toista etäämmäs. Mikä taas lisää sen mustasukkaisen osapuolen epävarmuutta itsestään, samoin se oma käytös, pelottaa, että nyt se ainakin haluaa jonkun muun, kun minä olen näin rikki. Me ei vaan valitettavasti osata puhua tästä tunteesta, se on niin vaikea ja hävettävä, samoin se oma käytös, sitä voi olla vaikeaa myöntää. Mutta rehellinen sydämensä avaaminen olis ensiaskel pahan kierteen lopettamiseen. Ja nää on just näitä yksilöllisiä rajakysymyksiä että mikä kenestäkin sit pahalta tuntuu, mutta maalaisjärkikin niissä kuuluu säilyttää, ja sitä tarttis jotenkin koittaa puhua ja yrittää ymmärtää että miks toisesta tuntuu pahalta ja mikä tuntuu, koska ne solmut voi aueta jo sillä että ne on saanut ilmaista, samoin siitä, et miltä toisen mustasukkaisuus ilman mitään aihetta tuntuu, tai kuinka nurkkaanajetulta tai häkissä/kahleissa olevalta tuntuu. Ja että mikä ehkä sitä luottamusta on syönyt ja miten sitä voisi rakentaa. Ja jos kumpikaan ei pysty ymmärtämään tai yhteisymmärrykseen rajoista ei päästä, niin tarvitaan vähintäänkin joku ammattitaitoinen avustamaan, jos suhdetta yhä halutaan jatkaa. Mutta jos molempien tunteet ei tule puhutuks ja sitä kautta ymmärretyks, mennään kovaa vauhtia ongelmiin, kun kumpaakaan osapuolta ei ymmärretä. Ja sekä pelko että vapaaksi pääsemisen halu senkun kasvaa. Sit sitä ei nää enää muuta kun et pakkohan tästä on pois lähteä, ja niinhän se onkin, jos sitä tilannetta ei saada jotenkin auki, ja siksi mustasukkaisen (mutta myös molempien osapuolien, jos aiheuttaa esim. toiminnallaan jopa tahallaankin epäluottamusta toiselle) kannattaisi peilata omaa käytöstään. On tosi harmillista, että meit ei opeteta sanoittamaan ja ymmärtämään meiän tunteita paremmin, myös kannattelemaan itseämme vaikeissa, myös mustasukkasuuden tunteissa ja purkamaan sitä, ja sitä kautta käsittämään myös toisen tunteita. Mustasukkasuus on kuitenkin jo sanana mielestäni aivan liian negatiivinen, kuin joku joka olisi kulkenut jossain tervassa pahojaan tekemässä tms. Paljon paremmin kuvaa pahin mahdollinen rakkaansa menettämisen pelko; joka voi joko kasvaa tai sitten vähetä, miten siihen suhtaudutaankin. Se ei ole kuitenkaan pelkkää negatiivista, että joku rakastaa mustasukkaisuuteen asti. Omassa parisuhteessa käytetään leikillisesti ja hellitellen sanaa mustaherukka, jolloin toisen on vaikeampaa ottaa asiaa liian negatiivisesti. :) Mut kaiken kautta me voidaankin tosiaan kasvaa, viimeistään itse kokemalla se sama tunne, miltä toisesta tuntui..

      Lainaa

    45. Kaiken kautta me kasvetaankin.. 2.2.2020 21:41
      Tulos: -2 (10 ääntä)
      ^Ja mä sit jaarittelinkin edellisenkin puolesta <3 :D mutta ehkä ens kerralla tosissaan asioita pohtiessani vaihdan johonkin muuhun ku huumorisivuun, pitääki käydä vilkasee onko suomi24-palstat vielä toiminnassa vaikka s-posti ei olekaan:D Mutta onhan se joskus kiva itseään haastaa pohdinnoilla. ; )

      Lainaa

    46. Lypsylämmin kesyaasi 1.6.2022 8:35
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Saaga: Olen hämmentynyt siitä, että suurin osa kommentoijista on samaa mieltä siitä, että on ok kieltää miestään tekemästä työtään, koska mustasukkaisuus. Väittäisin, että jos mies haluaa vaimoaan pettää, niin hän pettää - oli alastomia malleja lähellä tai ei. Ja toisaalta taas jos mies haluaa olla [...]
      Word

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kuva, auto, kuvanmuokkaus, Photoshop, kuvamanipulointi, valokuvaajat, naisten loppuunmyynti, lääkäri, lähihoitaja, malli