Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Herkkuruokaa koiralle

Mitä eroa on kissojen ja koirien ruualla?
Herkkuruokaa koiralle

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 58 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +265 (341 ääntä)
      Kaupolle ei kyllä uskaltaisi lemmikkikiveäkään antaa ihan vaan lemmikin itsensä sekä muiden turvallisuuden takia

      Lainaa

    2. Tulos: +858 (882 ääntä)
      Alemmassa mokassa kaikki mokasivat Jaria lukuunottamatta.

      Lainaa

    3. Tulos: +536 (554 ääntä)
      En edes osaa päättää, oliko Jonina vai Kaupo pahempi, ja Samuli vielä päälle. Aikuiset ihmiset, pliis.

      Lainaa

    4. Tulos: +344 (358 ääntä)
      Ois mielenkiintoista kuulla perustelut tälle koirien ruokaan liittyvälle väitteelle paremmasta laadusta...

      Lainaa

    5. Tulos: -17 (81 ääntä)
      Monan juttu ei ilmeisesti ollut tarpeeksi outo kun ei kukaan kommentoinut? Hyi helvetti tota! Mistä Jonina (en oo ikinä kuullut tollasta nimeä) oletti Kaupin automaattisesti olevan virolainen?

      Lainaa

    6. Tulos: -58 (200 ääntä)
      Sirppe: Monan juttu ei ilmeisesti ollut tarpeeksi outo kun ei kukaan kommentoinut? Hyi helvetti tota!
      En ymmärrä mitä outoa siinä edes oli. Joissakin kulttuureissa on tapana syöttää istukka talon koiralle. Se tekee koirasta suojelijan uudelle perheenjäsenelle. Ihan kaunis tapa minusta. Oman istukkani hautasin maahan, ja teen saman luultavasti seuraavallekin.

      Lainaa

    7. Tulos: +211 (243 ääntä)
      Jos puhutaan yleisesti laadukkaista kuivaruuista, niin sanoisin kyllä kissanruuan olevan laadukkaampaa korkeamman lihapitoisuuden vuoksi. Kissan ruuansulatus ei juuri pysty hyödyntämään kasvikunnan proteiineja ja kissanruuassa tulisi olla mahdollisimman korkea lihapitoisuus luokkaa 70-90%. Koiranruuassa taas usein jotain 30-60% ja loput pääosin esim. riisiä, jota voivat jonkin verran hyödyntää ja toimii mahantäytteenä, joten on koiralle kuitenkin ihan sopiva laatu. Marketin pöperöt taas ovat suurimmalta osin niin laaduttomia, että ihan turhaa edes vertailla, toki poikkeuksiakin on.

      Lainaa

    8. ihanmummovaan 25.2.2020 1:48
      Tulos: +140 (144 ääntä)
      Ihmiset on sekasin. Ei muuta.

      Lainaa

    9. Tulos: +148 (218 ääntä)
      Izev: En ymmärrä mitä outoa siinä edes oli. Joissakin kulttuureissa on tapana syöttää istukka talon koiralle. Se tekee koirasta suojelijan uudelle perheenjäsenelle. Ihan kaunis tapa minusta. Oman istukkani hautasin maahan, ja teen saman luultavasti seuraavallekin.
      On superoutoa vaikka muissa kulttuureissa tehtäisiin mitä tai vaikka tomppacruise söisi koko vauvan.

      Lainaa

    10. Tulos: -16 (84 ääntä)
      haistavittukuja 6a tampere

      Lainaa

    11. Tulos: +82 (110 ääntä)
      kipsu: Jos puhutaan yleisesti laadukkaista kuivaruuista, niin sanoisin kyllä kissanruuan olevan laadukkaampaa korkeamman lihapitoisuuden vuoksi. Kissan ruuansulatus ei juuri pysty hyödyntämään kasvikunnan proteiineja ja kissanruuassa tulisi olla mahdollisimman korkea lihapitoisuus luokkaa 70-90%. Koiranruuassa taas usein [...]
      Alkuperäinen ruokien laadunvertailu Kaupolta vaan on aivan järjetön, kun kyseessä kaksi täysin eri eläinlajia, joilla omat vaatimukset ravinnon suhteen josta jo mainitsitkin. Vaikka kissan kuivaruoka olisi lihapitoisempaa verrattuna koirien kuivaruokaan (merkki X), on se huomattavasti haitallisempaa kissalle joka on edelleen genetiikaltaan aavikkoeläin. Ei sillä että koiratkaan luonnossa kuivattaisi omat ruokansa... :D

      Lainaa

    12. Kommentoin 25.2.2020 2:45
      Tulos: +79 (95 ääntä)
      traumcity: On superoutoa vaikka muissa kulttuureissa tehtäisiin mitä tai vaikka tomppacruise söisi koko vauvan.
      Eikö ne jossain syö itse sen istukan?

      Lainaa

    13. Tulos: +86 (96 ääntä)
      Kommentoin: Eikö ne jossain syö itse sen istukan?
      Joo, siitä tomppacruise viittaus.

      Lainaa

    14. Tulos: +47 (55 ääntä)
      Sirppe: Monan juttu ei ilmeisesti ollut tarpeeksi outo kun ei kukaan kommentoinut? Hyi helvetti tota! Mistä Jonina (en oo ikinä kuullut tollasta nimeä) oletti Kaupin automaattisesti olevan virolainen?
      Kommentoi siihen useampi sata. Ei vaan ole tänne laitettu kommentteja

      Lainaa

    15. Tulos: +154 (170 ääntä)
      kipsu: Jos puhutaan yleisesti laadukkaista kuivaruuista, niin sanoisin kyllä kissanruuan olevan laadukkaampaa korkeamman lihapitoisuuden vuoksi. Kissan ruuansulatus ei juuri pysty hyödyntämään kasvikunnan proteiineja ja kissanruuassa tulisi olla mahdollisimman korkea lihapitoisuus luokkaa 70-90%. Koiranruuassa taas usein [...]
      Ruuan laatua ei mitata sen lihapitoisuudella, vaan sillä kuinka soveltuvaa se on käyttötarkoitukseensa. Täten et voi verrata kahden täysin eri vaatimukset omaaville elukoille tarkoitettuja ruokia keskenään lihapitoisuuden mukaan.

      Lainaa

    16. Tulos: -29 (37 ääntä)
      Izev: En ymmärrä mitä outoa siinä edes oli. Joissakin kulttuureissa on tapana syöttää istukka talon koiralle. Se tekee koirasta suojelijan uudelle perheenjäsenelle. Ihan kaunis tapa minusta. Oman istukkani hautasin maahan, ja teen saman luultavasti seuraavallekin.
      Hautasin maahan eli siis vedin vessasta

      Lainaa

    17. Tulos: +71 (79 ääntä)
      kipsu: Jos puhutaan yleisesti laadukkaista kuivaruuista, niin sanoisin kyllä kissanruuan olevan laadukkaampaa korkeamman lihapitoisuuden vuoksi. Kissan ruuansulatus ei juuri pysty hyödyntämään kasvikunnan proteiineja ja kissanruuassa tulisi olla mahdollisimman korkea lihapitoisuus luokkaa 70-90%. Koiranruuassa taas usein [...]
      Kissan ja koiran ruuansulatus on kumminkin aika erilaiset, että riippuu ihan eläinlajista kumpi on laadukkaampaa. :D Koiralle pieni määrä kasviperäistä ainesta voi olla ihan terveellistä, kissalle ei. Ja löytyyhän molemmista kategorioista toki niitä sokerivehnämurojakin.

      Lainaa

    18. Tulos: +92 (106 ääntä)
      Izev: En ymmärrä mitä outoa siinä edes oli. Joissakin kulttuureissa on tapana syöttää istukka talon koiralle. Se tekee koirasta suojelijan uudelle perheenjäsenelle. Ihan kaunis tapa minusta. Oman istukkani hautasin maahan, ja teen saman luultavasti seuraavallekin.
      Siis raahaako joku istukkansa sairaalasta kotiin?

      Lainaa

    19. Tulos: +1 (9 ääntä)
      Sirppe: Monan juttu ei ilmeisesti ollut tarpeeksi outo kun ei kukaan kommentoinut? Hyi helvetti tota! Mistä Jonina (en oo ikinä kuullut tollasta nimeä) oletti Kaupin automaattisesti olevan virolainen?
      Itseasiassa siinä oli todella paljon keskustelua :D joku vaa lähettäny sen ennen kommentteja sitte tänne :D tuossa istukkakeskustelussa

      Lainaa

    20. Kaupunkilainen 25.2.2020 8:58
      Tulos: +80 (128 ääntä)
      Kaupon kysymys oli ihan asiallinen, koirille myydään viljattomia lihavalmisteita paljon halvemmalla kilohinnalla kuin kissoille. Joten voisiko koiranruokaa syöttää kissalle laadukkaana lihatuotteena? En tiedä mitä niihin lisätään, kun niin halvalla pystyy myymään mutta tuoteselosteessa ei lue mitään kasviksista tai vijoista. Ei ne silti voi olla 100% lihaa sillä hinnalla, eihän? Ymmärrän myös Kaupon ylireagoinnin kommentteihin. Arvelen hänen saaneen vastaavaa asiatonta kohtelua ennenkin ja sellainen kuluttaa ihmistä. En hyväksy Kaupon käytöstä, mutta ymmärrän sen lähtökohdat. Sen sijaan Jonina ja Samuli ei voi perustella omia kommenttejaan muulla kuin kusipäisyydellään. Milla esiintyy tällaisena kuuluisana "tolkun ihmisenä", joka nuhtelee tietysti rasismin kohdetta ylireagoinnista eikä sano sanaakaan rasistille sen käytöksestä. Uhrin vika.

      Lainaa

    21. Tulos: +43 (53 ääntä)
      Koirien ruoka laadukkaampaa? No nyt tuli kyllä ihan täyttä sitä itseään :D Kissojen ruoka on syystäkin kalliimpaa, jo pelkästään lihan ja tauriinin takia. Kissa on luonnollisesti karppaaja, koira tarvitsee enemmän hiilihydraatteja.

      Lainaa

    22. Tulos: -14 (36 ääntä)
      Kaupunkilainen: Kaupon kysymys oli ihan asiallinen, koirille myydään viljattomia lihavalmisteita paljon halvemmalla kilohinnalla kuin kissoille. Joten voisiko koiranruokaa syöttää kissalle laadukkaana lihatuotteena? En tiedä mitä niihin lisätään, kun niin halvalla pystyy myymään mutta tuoteselosteessa ei lue mitään kasviksista tai [...]
      Ei todellakaan voi. Mitä laadukkaaseen lihatuotteeseen tulee, niin esimerkiksi 100g hevosen fileetä on tasan yhtä laadukasta lajista ja ruokavaliosta riippumatta. Oli sitten seka- tai lihansyöjä; kissa, koira tai ihminen. Minkähän valmisruoan tuoteselosteesta sä puhut? - PEDIGREE: Viljaa, liha- ja eläinperäisiä tuotteita (22%, josta 4% kanaa), kasviperäisiä tuotteita (josta 2% kuivattua juurikaspulppaa) - FRISKIES: viljat, liha ja lihan sivutuotteet (10%*), kasviproteiiniuutteet, kasviperäiset sivutuotteet, vihannekset (0,6%**), hiivat. - APPLAWS (koirille): kana 66% (kuivattu), kananjauheliha 8%, herne 8% (kuivattu), juurikaspyre, tomaatti (kuivattu), porkkana (kuivattu), sikuriuute, sinimailasjauho, merilevä, porkkana, piparminttu, paprikajauho, kurkuma, timjamiuute, sitrusuute, Yucca-uute, karpalo, fenkoliuute, johanneksenleipäpuu-uute, inkivääri, ruusunmarjauute, voikukkauute, rosmariiniöljyuute, oregano. - APPLAWS (kissoille): kuivattu kananliha (65%), tuore kananjauheliha (17%), oluthiiva, kuivattu juurikasleike, merilevä, puolukka, Yucca-uute, sitrusuute, rosmariiniuute. Mitä kilohintaan tulee, niin 7,5 kilon säkki Applawsia on 5,33e/kg kissoille JA koirille. Suoraan ruokien kilohintaa ei myöskään voi verrata toisiinsa, kun ruokamäärät on molemmilla erikokoisia. Esimerkkinä käytetty Applaws; 5kg kissan ruokintasuositus 60g/vrk ja 5kg koiran ruokintasuositus 90g/vrk.

      Lainaa

    23. Tulos: +29 (39 ääntä)
      Joopajoo: Alkuperäinen ruokien laadunvertailu Kaupolta vaan on aivan järjetön, kun kyseessä kaksi täysin eri eläinlajia, joilla omat vaatimukset ravinnon suhteen josta jo mainitsitkin. Vaikka kissan kuivaruoka olisi lihapitoisempaa verrattuna koirien kuivaruokaan (merkki X), on se huomattavasti haitallisempaa kissalle joka on [...]
      On tosiaan turhaa ja jopa haitallista syöttää kissaalle joka päivä kuivaruokaa oli miten laadukasta tahansa.

      Lainaa

    24. Tulos: +42 (44 ääntä)
      Toj Karin: Ruuan laatua ei mitata sen lihapitoisuudella, vaan sillä kuinka soveltuvaa se on käyttötarkoitukseensa. Täten et voi verrata kahden täysin eri vaatimukset omaaville elukoille tarkoitettuja ruokia keskenään lihapitoisuuden mukaan.
      Kaupunkilainen: Kaupon kysymys oli ihan asiallinen, koirille myydään viljattomia lihavalmisteita paljon halvemmalla kilohinnalla kuin kissoille. Joten voisiko koiranruokaa syöttää kissalle laadukkaana lihatuotteena? En tiedä mitä niihin lisätään, kun niin halvalla pystyy myymään mutta tuoteselosteessa ei lue mitään kasviksista tai [...]
      No ei todellakaan voi, kissa pikkuhiljaa sokeutuisi koiranruoalla, tauriini on sille elintärkeää varsinkin näön kannalta. Tilasin kerran vahingossa kissoille Applawsin koirille tarkoitettua ruokaa ja en edes yrittänyt moista niille tarjota vaan annoin pois. Tauriini puuttui tietysti kokonaan ja A-vitamiinia oli senkin edestä.

      Lainaa

    25. Tulos: +61 (69 ääntä)
      ??: Siis raahaako joku istukkansa sairaalasta kotiin?
      Ilmeisesti kyllä. Muistan, kun kätilö järkytti jo valmiiksi synnytyksestä järkyttynyttä isää kysymällä istukka kädessään, että halutaanko tämä mukaan.

      Lainaa

    26. Tulos: +41 (41 ääntä)
      Joo o: En edes osaa päättää, oliko Jonina vai Kaupo pahempi, ja Samuli vielä päälle. Aikuiset ihmiset, pliis.
      Aikuisen kokoiset henkiset kolmivuotiaat.

      Lainaa

    27. Tulos: -7 (93 ääntä)
      Koiranruoka ei täytä kissan tarpeita. Se on liian kasvispitoista. Kissa on pieni lihansyöjä toisin kuin sekaravintoon sopeutunut koira. Kissojen vähättelyn soisi loppuvan. Nehän osaavat (toisin kuin koirat) tehdä tarpeensa pottaan ja pitää itsensä puhtaana. Niin puhtaana, että kuivallailmalla kipinöivät silittäessä. Koira tunkee kuononsa kaikkialle, reuhuu ja kuolaa ja haisee härskille ulsterille ja syö omaa sontaansa.

      Lainaa

    28. Tulos: +31 (39 ääntä)
      Onneksi ei oo lemmikkieläimiä joiden puolesta voisi vihata muita ihmisiä ja syötellä niille ruumiinosiaan.

      Lainaa

    29. Isä neljän, joka olet töissä 25.2.2020 10:37
      Tulos: +43 (51 ääntä)
      Mitä tämä höpinä istukasta on? Synnytyksessä irronnutta jätelihaa/töhnää, joka ilmeisesti menee kätilön toimesta johonkin. Syöttäkää vaikka kultakalalle, jos huvittaa, eikä ajatus ihmisperäistä ruokaa syövästä eläimestä järkytä.

      Lainaa

    30. Tulos: +13 (21 ääntä)
      Joopajoo: Ois mielenkiintoista kuulla perustelut tälle koirien ruokaan liittyvälle väitteelle paremmasta laadusta…
      Koska minä sanon niin, piste. Jos olet eri mieltä olet väärässä.

      Lainaa

    31. Tulos: +42 (48 ääntä)
      Tottahan se koira on hyvä opettaa ihmisen makuun

      Lainaa

    32. Tulos: +1 (15 ääntä)
      Sirppe: Mistä Jonina (en oo ikinä kuullut tollasta nimeä) oletti Kaupin automaattisesti olevan virolainen?
      (Suku)nimestä?

      Lainaa

    33. Tulos: +1 (27 ääntä)
      Joo o: En edes osaa päättää, oliko Jonina vai Kaupo pahempi, ja Samuli vielä päälle. Aikuiset ihmiset, pliis.
      Kyllä uhkailija on aina pahempi kuin vittuilija.

      Lainaa

    34. Comfortably numb 25.2.2020 15:19
      Tulos: -22 (34 ääntä)
      Margariini maistuu paremmalta, ku kissalle syötellään sekä istukoita että koiranruokaa.

      Lainaa

    35. Tulos: +3 (45 ääntä)
      Uffe: Koiranruoka ei täytä kissan tarpeita. Se on liian kasvispitoista. Kissa on pieni lihansyöjä toisin kuin sekaravintoon sopeutunut koira. Kissojen vähättelyn soisi loppuvan. Nehän osaavat (toisin kuin koirat) tehdä tarpeensa pottaan ja pitää itsensä puhtaana. Niin puhtaana, että kuivallailmalla kipinöivät [...]
      Johtuiskohan tuo koirien ulosvienti vaikka siitä että kaikki eivät halua säilyttää paskaa laatikossa kotonaan?

      Lainaa

    36. a whole gang 25.2.2020 21:20
      Tulos: +41 (55 ääntä)
      Uffe: Koiranruoka ei täytä kissan tarpeita. Se on liian kasvispitoista. Kissa on pieni lihansyöjä toisin kuin sekaravintoon sopeutunut koira. Kissojen vähättelyn soisi loppuvan. Nehän osaavat (toisin kuin koirat) tehdä tarpeensa pottaan ja pitää itsensä puhtaana. Niin puhtaana, että kuivallailmalla kipinöivät [...]
      No jos tolle linjalle lähdetään niin koirahan on kissaa siistimpi, kun ei pääsääntöisesti halua tehdä tarpeitaan sisätiloihin lainkaan. Sen sijaan kissani kerran pissasi sänkyyni, vaikka siistejä hiekkalaatikoitakin olisi ollut tarjolla. Ai kauhee. Tai sitten vaan muistetaan, että kissa ja koira ovat molemmat oikein oivia elikoita joista on ihmiselle paljon iloa ja seuraa, ja niiden vertaaminen toisiinsa on lapsellista.

      Lainaa

    37. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Toj Karin: Ruuan laatua ei mitata sen lihapitoisuudella, vaan sillä kuinka soveltuvaa se on käyttötarkoitukseensa. Täten et voi verrata kahden täysin eri vaatimukset omaaville elukoille tarkoitettuja ruokia keskenään lihapitoisuuden mukaan.
      Voisitko tarkentaa, mitä ovat nämä "täysin eri vaatimukset”? Kyllä vaan koirallakin ruokavalion perustan tulisi olla eläinperäinen, vaikkakin koira pystyy myös kasviperäistä ravintoa hyödyntämään. Myös koiranruokien laatua arvioidaan usein juurikin lihapitoisuudesta, joka joissain hyper-super-premium-kuivaruuissa lähenteleekin kissanruokien lukuja. Joo kissoilla korkea lihapitoisuus tosiaan on vaatimus ja koirille "vaan" suositeltavaa, mutta kyllä kummallakin se ruokavalion lihapitoisuus kertoo laadusta. Jos pitää riisiä laadukkaana koiranruokana niin sitä saa ihan sellaisenaankin.
      Just: Kissan ja koiran ruuansulatus on kumminkin aika erilaiset, että riippuu ihan eläinlajista kumpi on laadukkaampaa. Koiralle pieni määrä kasviperäistä ainesta voi olla ihan terveellistä, kissalle ei. Ja löytyyhän molemmista kategorioista toki niitä sokerivehnämurojakin.
      ”Pieni määrä kasviperäistä” tarkoittaa siis jotain 50-70%, millaista määrää koira ei todellakaan tarvitse. Kasviperäiset raaka-aineet nyt vaan on halvempia, joten niitä käytetään paljon, vaikka hyötysuhde ei olekaan yhtä hyvä, mikä sitten näkyy mm. ulosteen määrässä.

      Lainaa

    38. Tulos: +24 (30 ääntä)
      En minä ainakaan näe, miksei istukkaa voisi syöttää jollekin eläimelle. En tosin tiedä, mitkä ovat sen ravintoarvot, ja tykkäisikö esim. koira sen syödä. Jos tykkäisi, niin järkeväähän se olisi käyttää hyödyksi. Ei tuo sen kummempaa ole kuin meidän lihansyöjien tapa popsia ties mitä muiden otusten sisäelimiä.

      Lainaa

    39. Kilokalori 26.2.2020 0:44
      Tulos: -9 (21 ääntä)
      Anopoi söi jouluna istukkaa karjalanpaistissaan.

      Lainaa

    40. Kilokalori 26.2.2020 0:45
      Tulos: -4 (10 ääntä)
      *anoppi

      Lainaa

    41. Tulos: +11 (23 ääntä)
      Nimi "Jonina" on kyllä paras moka tässä julkaisussa. Jollei sit satu olemaan islantilaninen. Mutta joo. Joni ja Nina, miksi olette antaneet lapsellenne noin tyhmän nimen?

      Lainaa

    42. Tulos: -12 (16 ääntä)
      …..: Alemmassa mokassa kaikki mokasivat Jaria lukuunottamatta.
      Entäpä, jos Jari lähetti sen myös tänne "haha, olimpa kerrankin nokkela". Tällöin väittäisin kaikkien mokanneen. Valitettavasti tarina ei tätä kerro

      Lainaa

    43. Tulos: +26 (26 ääntä)
      Uffe: Koiranruoka ei täytä kissan tarpeita. Se on liian kasvispitoista. Kissa on pieni lihansyöjä toisin kuin sekaravintoon sopeutunut koira. Kissojen vähättelyn soisi loppuvan. Nehän osaavat (toisin kuin koirat) tehdä tarpeensa pottaan ja pitää itsensä puhtaana. Niin puhtaana, että kuivallailmalla kipinöivät [...]
      Panettelua! Meidän koira syö lähinnä muiden koirien sontaa!

      Lainaa

    44. Hamsteristi 26.2.2020 20:27
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      …..: Alemmassa mokassa kaikki mokasivat Jaria lukuunottamatta.
      Et selvästikään tunne hamsteripiirejä. Tai ylipäätään lemmikkijyrsijäpiirejä.

      Lainaa

    45. Jaahansvilivililailai 27.2.2020 5:34
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      kipsu: Jos puhutaan yleisesti laadukkaista kuivaruuista, niin sanoisin kyllä kissanruuan olevan laadukkaampaa korkeamman lihapitoisuuden vuoksi. Kissan ruuansulatus ei juuri pysty hyödyntämään kasvikunnan proteiineja ja kissanruuassa tulisi olla mahdollisimman korkea lihapitoisuus luokkaa 70-90%. Koiranruuassa taas usein [...]
      Katoin ensin et kuivausrummuista. Hämmensi hiukan.

      Lainaa

    46. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Joopajoo: Ois mielenkiintoista kuulla perustelut tälle koirien ruokaan liittyvälle väitteelle paremmasta laadusta…
      Koiran omistajan omiin kuvitelmiin.

      Lainaa

    47. Tulos: -16 (16 ääntä)
      Öm: Panettelua! Meidän koira syö lähinnä muiden koirien sontaa!
      Sinun kannattaisi ehkä harkita ihan oikean ruoan hankkimista sille? Varmasti söisi sitä mielummin jos sitä olisi tarjolla?

      Lainaa

    48. Kummikäki 27.2.2020 7:40
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      Söisikö Mona koiran istukan? Se on kai pienempi kuin ihmisen mutta jos pentuja on useampi niin istukoitakin saisi kerralla monta. Niitä sitten pieniin pusseihin ja pakastimeen niin on vastaisen varalle. Niitä kissa ostaisi.

      Lainaa

    49. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Kaupunkilainen: Kaupon kysymys oli ihan asiallinen, koirille myydään viljattomia lihavalmisteita paljon halvemmalla kilohinnalla kuin kissoille. Joten voisiko koiranruokaa syöttää kissalle laadukkaana lihatuotteena? En tiedä mitä niihin lisätään, kun niin halvalla pystyy myymään mutta tuoteselosteessa ei lue mitään kasviksista tai [...]
      Hinta on aika pitkälti pakkauskoosta riippuvainen. Harva ostaa kissalle 15kg säkkiä. Mä aikanaan ostin kyllä, koska laadukas ruoka oli markettisafkaa halvempaa kilohinnaltaan noin. Koirille tosin myydään laadukasta safkaa marketissakin. HHC SP esimerkiksi pieksee 90% eläinkaupan safkoista. Koirille voi syöttää myös kissanruokaa, kissalle ei saa antaa koiranruokaa.

      Lainaa

    50. Tulos: -6 (26 ääntä)
      -: Johtuiskohan tuo koirien ulosvienti vaikka siitä että kaikki eivät halua säilyttää paskaa laatikossa kotonaan?
      Ei sitä säilytetä siellä. Se lapioidaan pönttöön. En halua tulla teille kylään, kun säilyttelet sontaasi siellä.

      Lainaa

    51. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Pitääkö kätilön jatkossa kysyä istukkaan liittyen "syötkö täällä vai otatko mukaan?"

      Lainaa

    52. Tulos: +1 (15 ääntä)
      ??: Siis raahaako joku istukkansa sairaalasta kotiin?
      Ei sitä raahata tarvitse, ei se niin painava ole. Yhdellä kädellä kantaa helposti pussissa.

      Lainaa

    53. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Onpahan yksi natsikissanomistaja vähemmän maailmassa
      Ei kukaan sattuisi tietämään, mistä sitä saisi natsikissoja? Kaverin puolesta kyselen.

      Lainaa

    54. Tulos: -1 (11 ääntä)
      Vera Aloe: Ei sitä säilytetä siellä. Se lapioidaan pönttöön. En halua tulla teille kylään, kun säilyttelet sontaasi siellä.
      Pakko vähän jankata. Jos lähdet kaupungille hoitamaan asioita ja kissa kakkaa laatikkoon 3 min. Lähtösi jälkeen ja palaat kahden tunnin kuluttua, niin kyllä; olet säilyttänyt paskaa laatikossa vajaa pari tuntia.

      Lainaa

    55. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Uffe: Koiranruoka ei täytä kissan tarpeita. Se on liian kasvispitoista. Kissa on pieni lihansyöjä toisin kuin sekaravintoon sopeutunut koira. Kissojen vähättelyn soisi loppuvan. Nehän osaavat (toisin kuin koirat) tehdä tarpeensa pottaan ja pitää itsensä puhtaana. Niin puhtaana, että kuivallailmalla kipinöivät [...]
      Kyllä se koira on enemmän lihansyöjä kuin sekasyöjä. Se voi syödä kasvisruokaa saamatta vatsanpuruja tai muuta, muttei sen elimistö osaa hyödyntää siitä vitamiineja.

      Lainaa

    56. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Käy Porin maxi purgerissa niin tiedät

      Lainaa

    57. Kummikäki 3.3.2020 1:54
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Jhjh: Pitääkö kätilön jatkossa kysyä istukkaan liittyen “syötkö täällä vai otatko mukaan?”
      Tuleeko kaikki mausteet?

      Lainaa

    58. Tulos: +3 (3 ääntä)
      On taas lasta paiskattu nimellä, Jonina?? Seuraava penska on varmaan Mattina tai Reinona. Jumankauta.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: koirat, kissat, ruoka, koiranruoka, kissanruoka, virolainen, virolaiset, rasismi, rasistit, istukka