Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Koronakatsaus

Eeppinen väittely poikaystävän kanssa. Tässä on parikymppiä kiinni.
Koronakatsaus

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 76 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Elämä on kovaa. 26.3.2020 0:26
      Tulos: +343 (573 ääntä)
      Iira on täysin oikeassa, maapallolla on liikaa ihmisiä. Hän voikin tehdä hyvän työn ja aloittaa ylikansoituksen vähentämisen itsestään.

      Lainaa

    2. niinpäniin 26.3.2020 0:36
      Tulos: +218 (262 ääntä)
      Aivan niin Iira, ei se virus elukoista liikkeelle lähtenyt vaan sinun tilauksestasi.

      Lainaa

    3. Tulos: -13 (351 ääntä)
      Iira on oikeassa. Usein samaa kavereiden kanssa mietitty ja toivottu.

      Lainaa

    4. Tulos: +339 (469 ääntä)
      Linkolainen ekofasismi ei ole ratkaisu ylikansoittumiseen tai ilmastonmuutokseen, iira vois miettiä jotain muutakin ku omaa persettään välillä. Myöskin tää juhliminen että korona tappaa pääosin vanhuksia on oksettavaa, vanhuksissa elää valtava määrä meidän historiaa ja kulttuuria ja tarinaa ja ne asiat kuolevat heidän mukanaan.

      Lainaa

    5. Tulos: +255 (415 ääntä)
      Ei se nyt ole mikään fakta että ihmisiä on liikaa, se on hyvin vahvasti mielipide. Se on fakta että maapallo ei kestä nykyistä kulutusta tällä väestönmäärällä kovin pitkään, ja se on fakta että aikamoinen sekopää saa olla jos näkee paremmaksi vaihtoehdoksi ihmisten joukkotuhon eikä kulutuksen vähentämistä. Ja mitkä on perustelut sille että elukasta ei voi levitä helposti ja nopeasti leviävää virusta?

      Lainaa

    6. Tulos: +417 (433 ääntä)
      Susanin pilkutus ja isot kirjaimet saavat kyllä otsasuonen tykyttämään. Plus mikä "Kiinan uhka" 30-luvulla? Kiina kärsi japskien käsissä erittäin paljon eikä aiheuttanut silloin uhkaa kenellekään. Plus SS-ihminen voisi kerrata itsekseen ketkä olivat herrakansaa ja ketkä eivät. Ei tainnut suomityttö kuulua eliittiin.

      Lainaa

    7. Tulos: +189 (209 ääntä)
      Oho: Susanin pilkutus ja isot kirjaimet saavat kyllä otsasuonen tykyttämään. Plus mikä “Kiinan uhka” 30-luvulla? Kiina kärsi japskien käsissä erittäin paljon eikä aiheuttanut silloin uhkaa kenellekään. Plus SS-ihminen voisi kerrata itsekseen ketkä olivat herrakansaa ja ketkä eivät. Ei tainnut suomityttö kuulua eliittiin.
      Mitä, olemmehan me suomalaiset ihan arjalaisia, natsien ihannekansaa! Etkö nyt tuosta Susanin kuvasta selkeästi huomaa, että kyseessä on pitkä, jäntevä, vaaleatukkainen, sinisilmäinen ja vaaleaihoinen ihannerodun edustaja!? Historiaa vähänkin tietävät tietää että etenkin suomalaisten lisääntymisoikeutta säännösteltiin SS-miesten toimesta.

      Lainaa

    8. Tulos: +197 (247 ääntä)
      empä tiä paljonko siitä läskistä käsivarresta on apua kun kaikki romahtaa.

      Lainaa

    9. Tulos: -39 (59 ääntä)
      Elämä on kovaa.: Iira on täysin oikeassa, maapallolla on liikaa ihmisiä. Hän voikin tehdä hyvän työn ja aloittaa ylikansoituksen vähentämisen itsestään.
      ` Sä kai tiedät, että tuollainen ekofasismi ei ole mitenkään muotia?

      Lainaa

    10. Tulos: -52 (212 ääntä)
      Mitenköhän tuo Susannan ällöttävän läski käsivarsi liittyy hänen asiaan? Kuvaa katsoessa tulee mieleen että Susannan kaltaiset ihmiset ovat ennemminkin verisukulais-lisääntymispolitiikan seurausta. Äiti ja isä kenties sisaruksia keskenään.

      Lainaa

    11. Tulos: +132 (158 ääntä)
      Jussi: Iira on oikeassa. Usein samaa kavereiden kanssa mietitty ja toivottu.
      Valitettavasti nämä vaikuttavat eniten niihin, joilla on vähiten tekemistä maapallon tuhoamisen kanssa.

      Lainaa

    12. Arkkienkeli 26.3.2020 7:17
      Tulos: +131 (141 ääntä)
      Ihmisen henkinen ikä näkyy kirjoitustaidoista. Susan on ehkä siinä 9-10 vuoden kieppeillä.

      Lainaa

    13. Kahen Kilo Kalori 26.3.2020 7:56
      Tulos: -85 (109 ääntä)
      Hyvä, Teemu. Olihan siinä 2/6 oikein. Turvapaikanhakijoita voidaan edelleen ottaa,kaupoissa on jälleen tavaraa aivan normaalisti, yrityksille pitää kohta löytää entistä enemmän tukia ja baarit ovat edelleen auki.

      Lainaa

    14. Tulos: +103 (135 ääntä)
      Jussi: Iira on oikeassa. Usein samaa kavereiden kanssa mietitty ja toivottu.
      Oletko samaa mieltä siinä vaiheessa kun sun kaverit kuolee? Hyvä vaan niin ylikansoitus taantuu?

      Lainaa

    15. Tulos: +24 (114 ääntä)
      As: Linkolainen ekofasismi ei ole ratkaisu ylikansoittumiseen tai ilmastonmuutokseen, iira vois miettiä jotain muutakin ku omaa persettään välillä. Myöskin tää juhliminen että korona tappaa pääosin vanhuksia on oksettavaa, vanhuksissa elää valtava määrä meidän historiaa ja kulttuuria ja tarinaa ja ne asiat kuolevat heidän mukanaan.
      Ystävä hyvä, kun ei tunnu ihmiskunnalle uppoavan kalloon, että pitäisi sitä kulutusta vähentää, niin jotainhan se luontoäiti keksii. Kolmannen maailman maat kun teollistuvat, niin vauhti sen kuin kiihtyy. Meillä täällä hyvinvointivaltiossa ei juuri luonnonvalinnalla ole tekoa, kun länsimainen lääketiede hoitaa lähes kaiken koronasta kuppaan. Sanon myös koronan, koska koko väestön tasolla tavoite on että mahdollisimman vähän ihmisiä kuolee ja muutama prosentti väestöstä ei ole paljon. Surullistahan se on, että ihmisiä kuolee, mutta se nyt on vaan luonnollista ja kuuluu luonnon kiertokulkuun. Terveisin, Ekofasisti Penan jalanjäljissä PS. En ole vihreä.

      Lainaa

    16. Satunainen kommentoija 26.3.2020 8:02
      Tulos: +12 (50 ääntä)
      Kumpi voitti eeppisen väittelyn, Niina vai poikaystävä? Ilmeisesti poikaystävä Niinan viimeisestä kommentista päätellen.

      Lainaa

    17. Kummallista 26.3.2020 8:18
      Tulos: +44 (72 ääntä)
      Eniten ihmetyttää, miten lainsäädäntö voi olla sellainen, että rajat voidaan laittaa kiinni, liikkumista voidaan rajoittaa yms. Mutta baarien sulkeminen on lähes mahdotonta?

      Lainaa

    18. Tulos: +54 (136 ääntä)
      Iira on jäänyt ajattelutavallaan jonnekin 14-vuotiaan angstisen teinin tasolle, joka koettaa olla niin kovin edgy. Kun tuo puhuu maailman ylikansoittumisesta niin hän ei missään nimessä tarkoita itseään saati muita länsimaalaisia. Iira yrittää lähinnä siis sanoa, että ihmiset Afrikassa ja Aasiassa saavat hänen puolestaan kuolla, jotta Iira saa jatkaa yltäkylläistä läskeilyelämäänsä täällä. Eräällä toisessa maailmansodassa vaikuttaneella viiksimiehellä oli vähän samantyylisiä ajatuksia sen suhteen, miten tietyt ihmiset joutavat kuolla pois hänen etunsa takia... Veikkaan kyllä että Iiralla tulisi kyllä itku sen jälkeen, kun vaikkapa kolmanneskin maailman ihmisistä olisi pyyhkäisty pois. Eipä olisi lääketeollisuutta, vaateteollisuutta, somea, matkailua, oikeastaan mitään mistä Iira tällä hetkellä nauttii muiden kustannuksella, tässä muodossa enää ollenkaan. Toivon että Iiran kaltaisilla ihmisillä olisi sitten edes pokkaa aloittaa itsestään tuon ongelman ratkaisemisen, kerta ovat siitä niin kovin huolissaan.

      Lainaa

    19. Tarkennusta 26.3.2020 8:43
      Tulos: +54 (74 ääntä)
      Ei muuten tartte aivastaa edes päälle että saa tartunnan. Riittää että joku on hetki sitten aivastanut tilassa jonne toinen pahaa-aavistamattomana kävelee. Pöpöpilvi leijailee siellä vielä, ja sen läpi kulkiessa hengittää virusta keuhkoihinsa.

      Lainaa

    20. Tulos: +44 (68 ääntä)
      As: Linkolainen ekofasismi ei ole ratkaisu ylikansoittumiseen tai ilmastonmuutokseen, iira vois miettiä jotain muutakin ku omaa persettään välillä. Myöskin tää juhliminen että korona tappaa pääosin vanhuksia on oksettavaa, vanhuksissa elää valtava määrä meidän historiaa ja kulttuuria ja tarinaa ja ne asiat kuolevat heidän mukanaan.
      Mikä sitten mielestäsi olisi ratkaisu? Mikään "kyllä ihmiset nyt ite tajuaa" ei toimi ainakaan koskaan kun ei ne ihmiset oikeasti itse vaan tajua suurin osa.

      Lainaa

    21. Tulos: +56 (94 ääntä)
      traumcity: Ei se nyt ole mikään fakta että ihmisiä on liikaa, se on hyvin vahvasti mielipide. Se on fakta että maapallo ei kestä nykyistä kulutusta tällä väestönmäärällä kovin pitkään, ja se on fakta että aikamoinen sekopää saa olla jos näkee paremmaksi vaihtoehdoksi ihmisten joukkotuhon eikä kulutuksen vähentämistä. Ja mitkä [...]
      Ihmisten liiallinen määrä ei ole mielipide, vaan se on fakta. Sinun täytyy ymmärtää että asioilla on muuttujia ja niitä voidaan katsella erilaisista näkökulmista. Nykyisenkaltaisella kulutuksella ihmisiä on liikaa. Tai toisinpäin; Nykyisenkaltaisella ihmismäärällä meidän kulutus on liikaa. Molemmat noista on todistettavia faktoja, mutta ovat täysin vastakkaisista näkökulmista esitettyjä pointteja. Mielipiteeksi asia muuttuu vasta siinä vaiheessa, kun keskustellaan mikä on oikea tapa tarkastella asiaa, mutta kumpikaan noista näkökulmista ei ole mielipide.

      Lainaa

    22. erä-uolevi 26.3.2020 9:10
      Tulos: -40 (82 ääntä)
      Susanin läskikäsi olis joutunut uuniin 40-luvulla. Muutenkin vaikuttaa heikkolahjaiselta, joten ei edes laihdutus olis auttanut.

      Lainaa

    23. Tulos: +181 (199 ääntä)
      Susan puhuu roskaa, mutta kyllä nuo läski-hyihyi-kommentitkin aika sairaita ovat.

      Lainaa

    24. Tulos: -31 (39 ääntä)
      Mun mielestä näyttää siltä, että toi käsi ei ole ihan kokonainen. Muutenkin kuvasta saa sellaisen käsityksen, että neiti itse on pienempi, mitä käsivarsi antaa ymmärtää. Olisko tynkä?

      Lainaa

    25. Tulos: +74 (118 ääntä)
      Ihmiset, jotka kertoilee siitä että maapallolla on liikaa ihmisiä ja niitä pitäis karsia, on tekopyhiä; kyllähän se sillon kelpaa ja on vaan hyvä kun ne ihmiset kuolee Aasiassa ja Afrikassa, mutta mikä ois asenne, jos joku tauti lähtisikin tappamaan rankalla kädellä omia läheisiä, perhettä ja ystäviä? Toteaisivatko silloinkin vaan että hyvä vaan että kuolette, meitä on täällä liikaa.

      Lainaa

    26. Tulos: +39 (53 ääntä)
      Tää "Susan" on erinäisissä fb-ryhmissä tullut vastaan ja taitaa olla vintti aika pimeänä juttujen perusteella. Ja tuo iso käsi, mitä porukka täällä ihmettelee, niin johtuu varmaan ihan siitä, että oikeastihan tämä Susan on keski-ikäinen mies naisten vaatteissa.

      Lainaa

    27. Tulos: -37 (53 ääntä)
      Ihan kivan näköinen pullataikina Susanilla kuvassa.

      Lainaa

    28. я твой слуга 26.3.2020 10:44
      Tulos: +12 (58 ääntä)
      Maapallolla ei ole liikaa ihmisiä. Joka vuosi tuotetaan 9 miljardille ihmiselle ruokaa, kun lähes 1 miljardi näkee nälkää. Maapallolla on liikaa Iiran kaltaisia ihmisiä.

      Lainaa

    29. Tulos: +20 (44 ääntä)
      Tarkennusta: Ei muuten tartte aivastaa edes päälle että saa tartunnan. Riittää että joku on hetki sitten aivastanut tilassa jonne toinen pahaa-aavistamattomana kävelee. Pöpöpilvi leijailee siellä vielä, ja sen läpi kulkiessa hengittää virusta keuhkoihinsa.
      Älä pliis levitä väärää tietoa. https://yle.fi/uutiset/3-11264651

      Lainaa

    30. Tulos: -4 (52 ääntä)
      Toj Karin: Ihmisten liiallinen määrä ei ole mielipide, vaan se on fakta. Sinun täytyy ymmärtää että asioilla on muuttujia ja niitä voidaan katsella erilaisista näkökulmista. Nykyisenkaltaisella kulutuksella ihmisiä on liikaa. Tai toisinpäin; Nykyisenkaltaisella ihmismäärällä meidän kulutus on liikaa. Molemmat noista on [...]
      Miten ihmisten liiallinen määrä on fakta? Kuka sen määrittelee paljonko ihmisiä on liikaa, liian vähän, sopivasti? Kuten kirjoitin niin ongelma on kulutus, elintaso, ei ihmismäärä.

      Lainaa

    31. Tulos: -29 (61 ääntä)
      Ohis: Oletko samaa mieltä siinä vaiheessa kun sun kaverit kuolee? Hyvä vaan niin ylikansoitus taantuu?
      Ihmiskunnalle on hyväksi, jos jo valmiiksi sairaat ja pelkästään lääkkeiden voimalla laitoshoidossa elävät pääsisi eroon tuskistaan. Perusterveelle korona on lähinnä flunssa. Italiassa kuolleilla on lähtenyt elämän loppupäästä muutama kuukausi noin keskimäärin, ja noillakin on yli 99 prosentilla ollut joku toinen sairaus jo valmiiksi päällä ja taisi yli 70 prosentilla olla kaksi sairautta. Eipä nuo laitosvanhukset kylläkään paljoa rasita yhteiskuntaa, tuottaa vaan hyvää liikevaihtoa lääkefirmoille. Oikeasti tehokas virus tappaisi alle 40 vuotiaita ja terveitä, tuolla saataisiin väestönkasvu kivaan pikku dippiin.

      Lainaa

    32. Tulos: +8 (14 ääntä)
      Kahen Kilo Kalori: Hyvä, Teemu. Olihan siinä 2/6 oikein. Turvapaikanhakijoita voidaan edelleen ottaa,kaupoissa on jälleen tavaraa aivan normaalisti, yrityksille pitää kohta löytää entistä enemmän tukia ja baarit ovat edelleen auki.
      Eikä Väyrynen ole karanteenissa, koska on kaupunginvaltuutettuna Helsingissä.

      Lainaa

    33. ............... 26.3.2020 13:12
      Tulos: +7 (39 ääntä)
      Jussi: Iira on oikeassa. Usein samaa kavereiden kanssa mietitty ja toivottu.
      Kukaan muuhan ei ole ajatellut näin koskaan. Olette varsinaisia uniikkeja lumihiutaleita.

      Lainaa

    34. ............... 26.3.2020 13:18
      Tulos: -7 (19 ääntä)
      Huh: Tää “Susan” on erinäisissä fb-ryhmissä tullut vastaan ja taitaa olla vintti aika pimeänä juttujen perusteella. Ja tuo iso käsi, mitä porukka täällä ihmettelee, niin johtuu varmaan ihan siitä, että oikeastihan tämä Susan on keski-ikäinen mies naisten vaatteissa.
      Oikeastikko? :D

      Lainaa

    35. Kahen Kilo Kalori 26.3.2020 13:25
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Nälkämaa: Eikä Väyrynen ole karanteenissa, koska on kaupunginvaltuutettuna Helsingissä.
      Sekin vielä.

      Lainaa

    36. Tulos: +68 (92 ääntä)
      Iiran lapsellinen ja "puolueeton" mielipide perustuu kuitenkin pitkälti siihen, että muut kuolevat, ei hän. Tämä on aika yleistä kyseisessä, muka-karussa "suurin osa ihmisiä sais vaan kuolla pois"-tyylisessä ajattelussa, jota on helppo kailottaa somessa, mutta ihan toinen asia kokea todellisuudessa. Otetaan nyt ruton sijaan vaikka semmoinen kiva vitsaus kuin ebola. Ebolan "hävittäessä ihmisiä" Afrikassa, sitä nyökytellään täällä pohjolassa niin tietäväisenä ja ajatellaan, ettäs siitäs saitte, tätä tarvittiin, mutta sanonpa vaan, että Iira itkisi naama punaisena maailman julmuutta, jos tämä sama karu kohtalo osuisi omalle kohdalle ja kyseessä olisi omat läheiset tai, vielä osuvammin, hän itse. Empatia on oikeasti ihan tosi tärkeä juttu, sitä kautta oppii heijastelemaan asioita vähän toisestakin näkökulmasta kuin vaan siitä omasta.

      Lainaa

    37. Perhospersilja 26.3.2020 14:44
      Tulos: +35 (39 ääntä)
      Mitä nyt näitä ihmisten koronakauhkoomisia oon netistä seurannut, niin veikkaan, että kesään mennessä ollaan saatu Koronakatsaus osa 286.

      Lainaa

    38. Tulos: +8 (36 ääntä)
      Maapallo kestäisi vaikka kaksinkertaisen määrän ihmisiä jos kulutukseen saataisi järkeviä ratkaisuja. Kulutus on ongelma, ei ihmismäärät.

      Lainaa

    39. Tulos: -3 (25 ääntä)
      traumcity: Karin
      Luitko kommenttiani ollenkaan? Perustelin siinä hyvin selkeästi miksi se on fakta. Jos et ymmärtänyt jotain osaa kommentista, kerro toki niin yritän selventää.

      Lainaa

    40. Tulos: -3 (17 ääntä)
      Äh.. aina menee quotet fiduiks, kun etsii vastauksia omiin kommentteihin. Ehkäpä tänne joskus saadaan mahdolisuus editoida kommentteja...?

      Lainaa

    41. Tulos: +42 (50 ääntä)
      Jos Susanin SS-lisääntymispolitiikka tarkoittaakin SisäSiittoista.

      Lainaa

    42. Tulos: +31 (59 ääntä)
      Teemun postaukseen voisi vielä lisätä, että päästään myös kerralla eroon osasta yhteiskuntamme heikoimmasta aineksesta, eli pitkäaikaissairaista ja etenkin vanhuksista, joiden olemme jo vuosikausia anyway antaneet maata paskavaipoissa vailla kunnollista hoitoa, toivoen että kuolisivat jo pois. Säästyy pitkä penni kun luonto hoitaa homman, joutaa enemmän rahaa veroparatiiseihin ja luksusautoihin, kun ei tarvitse kaiken maailman avustuksia ja eläkkeitä ihan niin monelle ihmiselle maksella, eikä kapitalistienkaan tarvitse liata käsiään. (: Lisäksi vielä liikakansoituskeskusteluun kommentti: pidittepä te ajatuksesta ei ette, maailmassa ON liikaa ihmisiä. Se ei ole mielipide, vaan fakta. En nyt sano, että korona olisi mitenkään hyvä asia, enkä ilakoi ihmisten kuolemalla. Tämä on täyttä paskaa ja olisi ollut moneen otteeseen vältettävissä asiaankuuluvilla toimenpiteillä. Ihmisten välinpitämättömyys (karanteenista poistuminen, matkustaminen kielloista huolimatta, töihin meneminen sairaana jne.) sekä viranomaisten hidas reagointi sai aikaiseksi tämän hullunmyllyn. Totuus kuitenkin on, että jos ei perheiden lapsilukua aleta säännöstellä ja kasvissyöntiä lisätä, planeetan kantokyky ei kestä. Jos joku tästä sanoo, niin siinä on turha tulla vinkumaan, että aloitappa itsestäsi väestönvähennys. Se ei mitään auta, kun jossain joku vääntää tilalle 10-20 uutta mukulaa kuitenkin. Lisäksi koronakriisi on myös loistava tilaisuus ihmiskunnalle kehittyä henkisesti. Päästä yli itsekkyydestään, lyhytnäköisyydestään ja alkaa kantaa huolta kanssaihmisistä ja kohdella eläimiä ja ympäristöä paremmin. Ennen kaikkea lakata kuvittelemasta, että olemme planeetan herroja. Toivon että pääsemme tästä yli pian, mutta toivon myös että kokemus ei unohdu ikinä. Pahin mahdollinen, mitä voisi tapahtua, olisi että yhteiskunta taantuisi takaisin hektiseen oravanpyöräelämään, missä ainoastaan rahalla ja omalla perseellä on väliä.

      Lainaa

    43. Tulos: +27 (43 ääntä)
      Selittäkääs joku nyt tyhmälle että miks vassarit haluaa kaupat tyhjiksi...

      Lainaa

    44. Tulos: +37 (39 ääntä)
      Kummallista: Eniten ihmetyttää, miten lainsäädäntö voi olla sellainen, että rajat voidaan laittaa kiinni, liikkumista voidaan rajoittaa yms. Mutta baarien sulkeminen on lähes mahdotonta?
      Ehkä lainsäätäjä naiviudessaan luuli että jos tulee Tilannne, ihmisiä pitää estää pysymästä oman turvallisuutensa vastaisesti rakkaissa kodeissaan a'la Tsernobyl, tai että heitä ehkä pitäisi estää ryntäämästä hakemaan rakkaitaan jostain paikasta mihin on silkkaa itsemurhaa rynnätä. Ei tullut ajatelleeksi että ihmiset ryntäisivät ostarille hakemaan ämpäreitä ja sieltä hiihtokeskuksen baariin ja sitä vastaan tarvittaisiin laki, joten ei tullut sellaista laatineeksi. Lainsäätäjän usko ihmisyyteen lie ollut viime viikkoina koetuksella...

      Lainaa

    45. Tulos: -3 (37 ääntä)
      Toj Karin: Luitko kommenttiani ollenkaan? Perustelin siinä hyvin selkeästi miksi se on fakta. Jos et ymmärtänyt jotain osaa kommentista, kerro toki niin yritän selventää.
      Maapallo ei kestä pitkään nykyistä kulutusta, oli ihmisiä sitten tuhat tai 20 miljardia, eli ihmisiä ei ole liikaa vaan kulutusta on. Nykyisenkaltaisella kulutuksella ihmisiä on liikaa maapallon sietokyvyille on fakta, Iira ei kirjoittanut noin, joten en nyt taas tiedä mitä vänkäät.

      Lainaa

    46. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Paras keino vähentää ylikansoitusta? Homoseksuaalisuus.

      Lainaa

    47. Avaruusleijona 26.3.2020 22:52
      Tulos: +23 (33 ääntä)
      Jee: Selittäkääs joku nyt tyhmälle että miks vassarit haluaa kaupat tyhjiksi…
      Selittäkää mulle vassarillekin.

      Lainaa

    48. Tulos: +5 (13 ääntä)
      Jokainen tapahtuma palvelee kehitystä ja tämä on ihmiskunnan herätykseksi. Ihmiskunta herätetään joko hellemmin tai sitten väkisin. Moni miettii jo asioita, mitä on syytä miettiä ja mitä eivät ole aiemmin miettineet. Nykyinen yhteiskuntarakenne ei olisi mahdollinen, jos valtaosalla ihmisiä olisi luontoyhteys. Nyt ihmiset ovat sankoin joukoin metsissä ja ulkona ja kodeissaan pysäytettyinä. Muutos on väistämätön, eikä enää peruttavissa ja lopputulos tulee olemaan parempi kuin nykyinen. Jokainen voi miettiä haluaako käyttää tilaisuuden kenties kehitykseen vai panikointiin.

      Lainaa

    49. Tulos: +17 (31 ääntä)
      traumcity: Maapallo ei kestä pitkään nykyistä kulutusta, oli ihmisiä sitten tuhat tai 20 miljardia, eli ihmisiä ei ole liikaa vaan kulutusta on. Nykyisenkaltaisella kulutuksella ihmisiä on liikaa maapallon sietokyvyille on fakta, Iira ei kirjoittanut noin, joten en nyt taas tiedä mitä vänkäät.
      En mä vänkää mitään. Sinä sitä teet. Kyse on täysin näkökulmasta. Kumpikin seuraavista väitteistä on tosia, vain näkökulma on eri: Kaksi litraa vettä on liikaa litran pulloon ja Litran pullo on liian pieni kahdelle litralle vettä. Molemmat väitteet kertovat samasta asiasta, mutta väitteen painopiste vaihtelee pullon koon ja veden määrän välillä. Asioita voi tarkastella usealta kantilta ja ympärillä oleva konteksti määrittää oikean tai parhaiten asiaa palvelevan näkökulman. En väittänyt sinun olevan väärässä. Lisäsin sinun kommenttiin toisen näkökulman mikä on myös totta. Lisäämäni näkökulma on yhtä tosi loogisesti kuin sinunkin väite. Tätä et pysty kumoamaan millään, joten menehän nyt siitä muualle vikisemään.

      Lainaa

    50. Törppönen 26.3.2020 23:56
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Tietenkään korona ei vaikuta sinuun! Ota vain vastaan kaikki mahdolliset yskökset!

      Lainaa

    51. Tulos: +4 (16 ääntä)
      Keskustelusta unohtuu aina tekniikan ja teknologian kehitys, jolla voidaan saavuttaa huomattaviakin harppauksia esim. ruoantuotannossa. Geeniteknologialla ruokakasveille on mahdollista esimerkiksi saada lisää kestävyyttä kuivuutta ja kylmyyttä vastaan sekä muutoinkin saada sadoista runsaampia. Avaruudesta aletaan jossain vaiheessa louhimaan mineraaleja ja energiateknologian kehitys tuo myös yltäkylläisyyttä. Jokaisella alalla mennään vuosittain huimasti eteenpäin ja luulen, että maapallon tulevaisuus on valoisa. Tärkeää on se, että kaikissa maissa satsattaisiin koulutukseen ja tutkimukseen, mikä on paras mahdollisuus ihmisille ja eläimille. Historian läpeensä on ollut toitottajia siitä, että maapallolla on liikaa ihmisiä ja että ruoka/resurssit eivät riitä enää kovin pitkäööe - toistaiseksi ovat riittäneet. Ongelmia ja vaikeuksia toki on runsaasti ja juurikin resurssien keskittyminen pienelle ihmismäärälle on yksi iso ongelma. Toisin sanoen en tarkoita, että ongelmia ei olisi ja että ihmiset voisivat ihan miten tahansa kuluttaa, mutta ei se tulevaisuus ihan niin synkkä kuitenkaan ole tai ainakin toivon ettei ole.

      Lainaa

    52. DannieDorko 27.3.2020 3:13
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Burned: Iiran lapsellinen ja “puolueeton” mielipide perustuu kuitenkin pitkälti siihen, että muut kuolevat, ei hän. Tämä on aika yleistä kyseisessä, muka-karussa “suurin osa ihmisiä sais vaan kuolla pois”-tyylisessä ajattelussa, jota on helppo kailottaa somessa, mutta ihan toinen asia kokea todellisuudessa. Otetaan nyt [...]
      Tätä oon kans huomannut. Yksi kaveri toivoi kovasti maapallon kannalta että virus veisi nyt väestöstä Thanoksen lailla puolet. Kun kysyin että eikö haittaisi jos sitten matemaattisesti puolet omasta perheestä kuolee niin lähinnä suuttui ja meinasi että ei se sit niin menisi. On omastakin mielestä ihmisiä juu turhan paljon, mutta ehkä mieluummin rajoittaisin lisääntymistä ennenaikaisten kuolemien sijaan. P.S. Ei nyt ideaalia tai tarkoituksen mukaista ole omalla kuvalla kommentoida mutta ilmeisesti Gravatar lykännyt kuvan tännekin kun tarvi laittaa toisaalla. Noh ei jaksa selvittää tähän aikaan ja toisaalta mitä väliä kuollaan kaikki kuitenki.

      Lainaa

    53. Tulos: +4 (10 ääntä)
      En tiedä miks mut Susanin kuvasta tuli heti mieleen Frederik. Ehkä pitäs mennä jo nukkumaan.

      Lainaa

    54. Tulos: -15 (23 ääntä)
      diddidii: Mitä, olemmehan me suomalaiset ihan arjalaisia, natsien ihannekansaa! Etkö nyt tuosta Susanin kuvasta selkeästi huomaa, että kyseessä on pitkä, jäntevä, vaaleatukkainen, sinisilmäinen ja vaaleaihoinen ihannerodun edustaja!? Historiaa vähänkin tietävät tietää että etenkin suomalaisten lisääntymisoikeutta säännösteltiin SS-miesten toimesta.
      Melko taikinainen olkavarsi herrakansan edustajalla; olisko noin 30 kg ylipainoa?

      Lainaa

    55. Tulos: -3 (17 ääntä)
      Jorma: En tiedä miks mut Susanin kuvasta tuli heti mieleen Frederik. Ehkä pitäs mennä jo nukkumaan.
      Frederik on kyllä sedistä ällöin. Hän on saanut Espanjassa köhän omien sanojensa mukaan paskaisesta mikrofonista. En sitten tiedä, miksi hän sanoi mikissä olleen nimenomaan paskaa. Liekö tuo yleistäkin taiteilijoiden keskuudessa, mikin tunkeminen hanuriin.

      Lainaa

    56. Tulos: -17 (31 ääntä)
      Toj Karin: En mä vänkää mitään. Sinä sitä teet. Kyse on täysin näkökulmasta. Kumpikin seuraavista väitteistä on tosia, vain näkökulma on eri: Kaksi litraa vettä on liikaa litran pulloon ja Litran pullo on liian pieni kahdelle litralle vettä. Molemmat väitteet kertovat samasta asiasta, mutta väitteen painopiste vaihtelee [...]
      Kun äly ja argumentit loppuvat, alkaa aggressiivinen kielenkäyttö.

      Lainaa

    57. Tulos: -20 (24 ääntä)
      ……………: Oikeastikko?
      Juu kyllä se transu on. Tullut itellekkin vasta internetin syövereissä joskus

      Lainaa

    58. Tulos: +30 (36 ääntä)
      Elämä on kovaa.: Iira on täysin oikeassa, maapallolla on liikaa ihmisiä. Hän voikin tehdä hyvän työn ja aloittaa ylikansoituksen vähentämisen itsestään.
      Vapaaehtoinen lapsettomuus on ihan kelpo tapa vaikuttaa asiaan. Ei siihen itsemurhaa tarvita. :)

      Lainaa

    59. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Jaz: Kun äly ja argumentit loppuvat, alkaa aggressiivinen kielenkäyttö.
      Aika naiivi tämä suosittu ja jopa ylikäytetty pelkistys. Kyse on vaan temperamentista sekä harjoitetusta itsehillinnästä. Joillakin palaa hermo nopeammin kuin äly. Toiset ovat sellaisia lehmänhermoja, ettei se pala senkään jälkeen kun kaikki sanat on käytetty. Useilla ihmisillä on maltti ymmärrettävästi koetuksella, jos ja kun toinen osapuoli ei edes halua ymmärtää mutta pitkittää keskustelua. Siihenhän trollaaminenkin perustuu. Ei se sitä tarkoita, että se joka vihastuu on automaattisesti väärässä ja häviäjä. Suuttunut puhuja vain näyttää ja kuulostaa epämiellyttävämmältä eli vähemmän uskottavalta, joten ihmiset haluavat uskotella itselleen ettei suuttunut voisikaan olla oikeassa. Tässä tapauksessa Toj Karin nyt on oikeassa. Hän ilmaisi traumcityn pointin "nurinkurisesti": Ihmisten liika määrä perustuu resurssikulutukseemme. Turhaa väittelyä samanmielisyydestä. Jos näin ollen rajoittaisimme kulutustamme, voisi (nykyinen) populaatio olla sopiva. Toinen vaihtoehto on kutistaa populaatiota kulutukseen nähden, mutta se tuskin on kestävä vaihtoehto, koska osa nykyisestä kulutuksesta on itsessään kestämätöntä. Kolmas vaihtoehto on säädellä sekä populaatiota että kulutusta. Ensimmäinen keino on tietenkin ylivoimaisesti inhmillisin.

      Lainaa

    60. Arkkienkeli 27.3.2020 10:57
      Tulos: +6 (22 ääntä)
      NipaMan: Ihmiskunnalle on hyväksi, jos jo valmiiksi sairaat ja pelkästään lääkkeiden voimalla laitoshoidossa elävät pääsisi eroon tuskistaan. Perusterveelle korona on lähinnä flunssa. Italiassa kuolleilla on lähtenyt elämän loppupäästä muutama kuukausi noin keskimäärin, ja noillakin on yli 99 prosentilla ollut joku toinen [...]
      Jahas... Eli siis 37 vuotta (teinistä) 1 tp. diabetesta "sairastaneena" joutaisin mielestäsi kuolemaan pois? Muitakin sairauksia sairastavat, kuten korkea verenpaine, korkea kolesteroli yms. joutaisivat mielestäsi kokemaan saman. Miten olisi myös alhainen älykkyysosamäärä? Ei kaltaisillekaan oikein tarvetta ole.

      Lainaa

    61. Tulos: 0 (10 ääntä)
      Jaz: Kun äly ja argumentit loppuvat, alkaa aggressiivinen kielenkäyttö.
      Kyllähän tuossa epäkunnioitus haiskahtaa, vaikka itse kommentissa asiaa onkin. Hyvää asiaa pahalla ololla ja syyttelyllä höystettynä.

      Lainaa

    62. Tulos: -8 (32 ääntä)
      Ihan hyvä että väkiluku harvenee, ihan samalla tavalla luonto tappaa liikaa lisääntyneitä muitakin elukoita. Miks meidän pitäis olla joku poikkeus, siksikö kun ollaan ihmisiä? Just. "Mitä jos kaveri kuolee" no se on sitten voi voi valitettavasti jos jonkun tutun tai oma henki menee. Oli kuka vaan niin ainoastaan hyvä juttu maapallon kannalta että ihmisiä kuolee, karu fakta vaikka miten porukka ulisee vastaan että on niin hirveä mielipide.

      Lainaa

    63. Tulos: -24 (36 ääntä)
      Jee: Selittäkääs joku nyt tyhmälle että miks vassarit haluaa kaupat tyhjiksi…
      Selitä sinä, mistä olet moisen idioottimaisuden saanut päähäsi.

      Lainaa

    64. Tulos: -1 (21 ääntä)
      Toj Karin: En mä vänkää mitään. Sinä sitä teet. Kyse on täysin näkökulmasta. Kumpikin seuraavista väitteistä on tosia, vain näkökulma on eri: Kaksi litraa vettä on liikaa litran pulloon ja Litran pullo on liian pieni kahdelle litralle vettä. Molemmat väitteet kertovat samasta asiasta, mutta väitteen painopiste vaihtelee [...]
      Sun esimerkkiä käyttäen Iira kirjoitti "litran pullo on liian pieni, ja se on fakta" joten tuon ns faktan minä kyseenalaistin. Minä kirjoitin tarkalleen näin: "Ei se nyt ole mikään fakta että ihmisiä on liikaa, se on hyvin vahvasti mielipide. Se on fakta että maapallo ei kestä nykyistä kulutusta tällä väestönmäärällä kovin pitkään" Joten kiitti infosta että asialla voi olla muitakin näkökulmia! Se ei silti tarkoita, että väite siitä että maapallolla on liikaa ihmisiä olisi sellaisenaan totta, kuten ei myöskään se että litran pullo on liian pieni. Eli sä et lisännyt mitään näkökulmia mun viestiini, sä vain toistit sen minkä jo omassa viestissäni kerroin.

      Lainaa

    65. Tulos: 0 (18 ääntä)
      traumcity: Sun esimerkkiä käyttäen Iira kirjoitti “litran pullo on liian pieni, ja se on fakta” joten tuon ns faktan minä kyseenalaistin. Minä kirjoitin tarkalleen näin: “Ei se nyt ole mikään fakta että ihmisiä on liikaa, se on hyvin vahvasti mielipide. Se on fakta että maapallo ei kestä nykyistä kulutusta tällä [...]
      Sä tunnut vänkäävän vain vänkäämisen ilosta. Vieläkään et sitä osaa lopettaa, vaikka asian pitäisi olla jo selvä. Paljon onnea valitsemallesi tielle.

      Lainaa

    66. Tulos: -9 (21 ääntä)
      Näin se luonto korjaa heikoimmat yksilöt pois. Lopettakas panikointi

      Lainaa

    67. Tulos: +1 (15 ääntä)
      Doh: Maapallo kestäisi vaikka kaksinkertaisen määrän ihmisiä jos kulutukseen saataisi järkeviä ratkaisuja. Kulutus on ongelma, ei ihmismäärät.
      Ihmiset kuluttavat. Ongelman perimmäinen syy on siis ihminen. Mutta ei pelkästään ihmisten määrä vaan myös ihmisten laatu. Vain vastuuton ihminen kuvittelee että ihminen olisi muutettavissa vähemmän kuluttavaksi. Kun länsimaat pyrkivät korjaamaan kulutuksen vinoutumia, se aiheuttaa kustannustason nousua josta hyötyy vähemmän kehittyneet maat jotka eivät pyri korjaamaan niitä vinoutumia vaan haluavat päästä nauttimaan samasta elintasosta. Ei tämä ole korjattavissa. Ainoa mahdollinen/vastuullinen keino on hillitä väestönkasvua.

      Lainaa

    68. Tulos: -4 (8 ääntä)
      Maikkeli: Jos Susanin SS-lisääntymispolitiikka tarkoittaakin SisäSiittoista.
      Näin mä sen tulkitsin.

      Lainaa

    69. Sisäsiittoisuus 29.3.2020 13:30
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Oho: Susanin pilkutus ja isot kirjaimet saavat kyllä otsasuonen tykyttämään. Plus mikä “Kiinan uhka” 30-luvulla? Kiina kärsi japskien käsissä erittäin paljon eikä aiheuttanut silloin uhkaa kenellekään. Plus SS-ihminen voisi kerrata itsekseen ketkä olivat herrakansaa ja ketkä eivät. Ei tainnut suomityttö kuulua eliittiin.
      Susan näyttää olevan SS- eli SisäSiittoistoisen lisääntymispolitiikan tuotos. Kaikki (paitsi Susanin kaltaiset tuotokset) tietävät mitä se aiheuttaa ja minkälaisia ihmisiä se tuottaa....

      Lainaa

    70. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Nämä jotka ehdottavat maailman ylikansoitusongelman ratkaisuksi "ylimääräisten" ihmisten tappamisen. Eli teoriassa valtio voisi pistää jonkun partion tätä varten pystyyn, joka sitten ihan randomilla käy ihmisten oven takana ilmoittamassa, että olet nyt ylimääräinen ihminen ja tulehan mukaamme. Haluaisin miten tämän toiminnan puolustajat suhtautuisivat, kun nakki napsahtaa omalle kohdalle. Jos he kannattavat ajatusta, niin lähtevät harvennuspartion matkaan muitta mutkitta ajatuksella, jonkunhan tämäkin on tehtävä. Tuskin kuitenkaan. Koronaan on tällä hetkellä kuollut vajaa 20 000 ihmistä. Olisi ikävää kuulua siihen tilastoon.

      Lainaa

    71. Tulos: +4 (12 ääntä)
      Jee: Selittäkääs joku nyt tyhmälle että miks vassarit haluaa kaupat tyhjiksi…
      Koska kommentin on kirjoittanut ei-vassari, joka haluaa napakan ja jotain tunteita herättävän väitteen.

      Lainaa

    72. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Elämä on kovaa.: Iira on täysin oikeassa, maapallolla on liikaa ihmisiä. Hän voikin tehdä hyvän työn ja aloittaa ylikansoituksen vähentämisen itsestään.
      Tai kaikki ne jotka eniten paasaavat ilmastonmuutoksesta ja silti lisääntyvät. Minä olen kuitenkin se kaiken pahan alku ja juuri kun ajan henkilöautolla lähinnä kauppaan ja töihin. Tällä hetkellä lähinnä naurattaa, että nytkö niitä julkisia sitten pitäisi ruveta käyttämään..

      Lainaa

    73. Tulos: -5 (11 ääntä)
      PipGame: Nämä jotka ehdottavat maailman ylikansoitusongelman ratkaisuksi “ylimääräisten” ihmisten tappamisen. Eli teoriassa valtio voisi pistää jonkun partion tätä varten pystyyn, joka sitten ihan randomilla käy ihmisten oven takana ilmoittamassa, että olet nyt ylimääräinen ihminen ja tulehan mukaamme. Haluaisin miten tämän [...]
      Tästä eniten paasaavat juurikin ilmastosta öyhöttäjät. Menkööt jonoon sitten vaan jos kerta itse niin haluavat.

      Lainaa

    74. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Dude: Vapaaehtoinen lapsettomuus on ihan kelpo tapa vaikuttaa asiaan. Ei siihen itsemurhaa tarvita.
      Kyllä, mutta silti eräät kitisevät siitä kun en suostu käyttämään julkisia vaan ajan henkilöautolla. Ja nämä kitisijät ovat itse hankkineet lapsia, mutta käyttävät julkisia...

      Lainaa

    75. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Tää Susan on ihan kujalla aina, todellinen rajakki ja homofoobikko, vaikka on itse trans. Todella omituinen ihminen, jolla on perinteiset pohojalaaset jyrkät "mielipiteet" asioista jotka ei oo mielipideasioita.

      Lainaa

    76. Kavokki paimen 11.12.2021 10:39
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Turha ihmetellä miksi asiat menevät päin persettä kun Niinan kaltaiset ihmiset saavat äänestää.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: politiikka, koronavirus, epidemia, pandemia, rajat kiinni, salaliittoteoria, aivastaa, aivastus, vedonlyönti, veto, oireet

  • Uusimmat

  • Kategoriat