Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Potilaiden tärkeysjärjestys

"Vuodepaikat on ehdottomasti jaettava tässä järjestyksessä!"
Potilaiden tärkeysjärjestys

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 117 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1094 (1176 ääntä)
      Mutta missä on Tiinan tolkku?

      Lainaa

    2. Kaikkivaltias 2.4.2020 0:40
      Tulos: +1281 (1381 ääntä)
      Tiinan paikka luovutettiin just seuraavalle. Jonon päähän siitä.

      Lainaa

    3. Tulos: +772 (860 ääntä)
      Aika sakeaa sontaa Tiinalta tulee.

      Lainaa

    4. Yövuorolainen 2.4.2020 0:49
      Tulos: +937 (1003 ääntä)
      Vaikka eletäänkin poikkeuksellista aikaa ei silti tarvii ihan idiootiksi heittäytyä.

      Lainaa

    5. Tulos: +1058 (1142 ääntä)
      Tekstistä loistaa "mä en ole rasisti MUTTA"

      Lainaa

    6. traumcity 2.4.2020 0:59
      Tulos: +840 (928 ääntä)
      Saamea puhuva saamelainen hoidetaan ihan ekaksi kyllä jos tälle linjalle lähetään. Muut hoidetaan sitten jos hoidetaan, en minä näistä ole päättämässä.

      Lainaa

    7. Diipadaapa 2.4.2020 1:07
      Tulos: +595 (667 ääntä)
      Ehdotan, että ihan kaikki muut priorisoidaan Tiinan edelle.

      Lainaa

    8. Tulos: +490 (550 ääntä)
      Mielenkiintoinen ajatusmalli kyllä että jos tehopaikkoja on yksi niin se annetaan mieluummin syöpäsairaalle 98-vuotiaalle Jormalle kuin 25-vuotiaalle Ingridille koska tämä on suomenruotsalainen. Ei siinä rasismilla ole mitään tekemistä. Näin perussuomalaisten kannattajanakin annan täyden tunnustuksen hallituksen toiminnalle. Ei hätiköity mutta kun tilanne vaati niin kannettiin vastuu ja tehtiin kovia sekä vaikeita päätöksiä. Vaikkakin tämä korona harmittaa myös siitäkin syystä hallitus pystyy vetäytyä sen taakse täysin talouspoliittisissa kysymyksissä jatkossa (en siis usko että työllisyystavoitteet olisi toteutuneet ilman kovaa keinottelua koronasta huolimatta). En toki usko että mikään muu hallituskokoonpano olisi paremmin kyennyt tätä kriisiä hoitaa ainakaan tämän hetkisten tietojen valossa. Juttu on tosin nuori joten vasta aika näyttää kuinka väärässä tai oikeassa olen. Toivon että hallitus jatkaa hyvällä tiellä ja tekee hyviä päätöksiä myös jatkossa.

      Lainaa

    9. Piisamirotta 2.4.2020 1:29
      Tulos: +536 (616 ääntä)
      Tulipas ihan oikeasti paha olo noista Tiinan jutuista. Hyi olkoon, mikä persoona.

      Lainaa

    10. abort mission 2.4.2020 2:47
      Tulos: +206 (336 ääntä)
      Viime aikoina on ollut mokissa aika usein näitä rasistiöyhöttäjiä. Tympeitä juttuja, jotka ei edes hirveästi naurata. Voisikohan niitä karsia vähemmäksi, kun heillä on varmaan palstatilaa netissä jo ihan tarpeeksi?

      Lainaa

    11. Tulos: +46 (114 ääntä)
      Käyköhän Tiina töissä?

      Lainaa

    12. Tulos: +191 (243 ääntä)
      Muuten en välitä järjestyksestä, mutta Tiina on omalla listallani viimeinen joka ansaitsee vuodepaikan.

      Lainaa

    13. Kara Kukka 2.4.2020 3:46
      Tulos: +86 (138 ääntä)
      Tiinan sukunimi kenties Wiik?

      Lainaa

    14. Tulos: -210 (326 ääntä)
      traumcity: Saamea puhuva saamelainen hoidetaan ihan ekaksi kyllä jos tälle linjalle lähetään. Muut hoidetaan sitten jos hoidetaan, en minä näistä ole päättämässä.
      Suomalaiset ovat yhtä paljon alkuperäiskansa kuin saamelaisetkin.

      Lainaa

    15. Ihan sama 2.4.2020 4:51
      Tulos: +144 (156 ääntä)
      No ihan sama ketkä niitä paikkoja saa kunhan vaan minut hoidetaan ensin.

      Lainaa

    16. Miniremkki 2.4.2020 5:10
      Tulos: +150 (194 ääntä)
      traumcity: Saamea puhuva saamelainen hoidetaan ihan ekaksi kyllä jos tälle linjalle lähetään. Muut hoidetaan sitten jos hoidetaan, en minä näistä ole päättämässä.
      Tiinan logiikan mukaan saamelaisia ei taidettaisi hoitaa lainkaan... Järkyttävää tekstiä! Etenkin näinä aikoina!

      Lainaa

    17. Tulos: +389 (425 ääntä)
      Vuonna 2020 joku ei tiedä, että suomenruotsalainen on ihan yhtälailla suomalainen eikä pätkääkään ruotsalainen. Aivoihin sattuu.

      Lainaa

    18. Miniremkki 2.4.2020 5:19
      Tulos: +137 (205 ääntä)
      Torvelo: Suomalaiset ovat yhtä paljon alkuperäiskansa kuin saamelaisetkin.
      Alkuperäiskansaa emme ole, vaikka yhtä kauan täällä ollaankin saamelaisten kanssa melskattu. Alkuperäiskansalla kun tarkoitetaan vähemmistökansaa, joka on elänyt alueella ennen nykyisen valtion muodostumista. Me olemme se enemmistö. Mutta ymmärrän pointtisi.

      Lainaa

    19. Ministeri Nieminen 2.4.2020 5:38
      Tulos: +171 (201 ääntä)
      abort mission: Viime aikoina on ollut mokissa aika usein näitä rasistiöyhöttäjiä. Tympeitä juttuja, jotka ei edes hirveästi naurata. Voisikohan niitä karsia vähemmäksi, kun heillä on varmaan palstatilaa netissä jo ihan tarpeeksi?
      Luulisin, että kaikki ne, jotka ovat tänne mokan lähettäneet, toivovat hartaasti, että mokaaja lukee mokastaan täällä ja mahdollisesti vielä kommentitkin, jonka myötä mokaaja saattaa saada ajatuksen aihetta. Olen samaa mieltä siitä, että täällä on välillä liikaa sellaisia juttuja, jotka saattavat ahdistaa enemmän kuin naurattavat, mutta jos on olemassa edes pienen pieni mahdollisuus, että tuo ihmiskuona Tiina löytää mokansa täältä ja kommentit luettuaan kenties tajuaa omaavansa täysin läpimädän ajatusmaailman, olen valmis ahdistumaan.

      Lainaa

    20. Tulos: +336 (356 ääntä)
      "Normitilanteessa olisin sitä mieltä, että olemme kaikki yhdenvertaisia, mutta nyt ei ole normitilanne." Nyt taidat, Tiinaseni, puhua paskaa.

      Lainaa

    21. Tulos: +194 (204 ääntä)
      Tuo ajatus "jokainen huolehtii omistaan" on outo jos se ei maata koskiessa sisällä kaikkia sen rajojen sisällä olevia. Mielestäni kuitenkin paprempi tapa on se mitä maailmalla tehdään. Ranskasta viedään potilaita Saksaan, Kiina tekee nyt tehtaiden käynnistettyä tarvikkeita Eurooppaan, näytteitä lennätetään Suomesta Etelä-Koreaan tutkittavaksi...

      Lainaa

    22. Tulos: +245 (267 ääntä)
      Tiina ei taida oikein tietää mitä rasismi tarkoittaa. Tiina ei taida oikein tietää paljon muutakaan.

      Lainaa

    23. Tulos: +208 (226 ääntä)
      Miksi nämä rasistit aina ehdottavat asioita, jotka kusevat eniten omaan nilkkaan? Onko tullut mieleen, että ne kantasuomalaisetkin voivat saada tartunnan, jos kaikkia sairaita ei hoideta? Riittää, että käyvät kaupassa samaan aikaan. Itse mielelläni priorisoisin niitä, jotka hoitoa sillä hetkellä eniten tarvitsevat. Etenkin, kun ne vuodepaikat eivät toistaiseksi ole olleet kesken loppumassa.

      Lainaa

    24. Tulos: +57 (79 ääntä)
      <3 Katri <3

      Lainaa

    25. Tulos: +12 (28 ääntä)
      Joni: Katri
      Suothan anteeksi vahinkomiinuksen. :(

      Lainaa

    26. Tulos: +145 (155 ääntä)
      No kyllä miä jäin miettimään, että kuka niitä suomenruotsalaisia sitten hoitaa? Tuskin ainakaan Ruotsi... Elämme ihmeellisiä aikoja, ystävä hyvä.

      Lainaa

    27. Tulos: +147 (205 ääntä)
      Mä oon ehdottoman 100% sitä mieltä että vuodepaikat pitäisi jakaa ÄO:n mukaan. Ennen sairaalaan sisäänottoa tehdään testi ovella. Miksi ihmeessä mun verovaroilla pitäisi Tiinan kaltaisia lahopäitä hoitaa?

      Lainaa

    28. Tulos: -273 (319 ääntä)
      Perustelut vähän hakusessa, mutta asiasta harva lienee eri mieltä kuitenkaan.

      Lainaa

    29. Tulos: -102 (158 ääntä)
      traumcity: Saamea puhuva saamelainen hoidetaan ihan ekaksi kyllä jos tälle linjalle lähetään. Muut hoidetaan sitten jos hoidetaan, en minä näistä ole päättämässä.
      Paitsi että suomalaiset asuttivat Suomen heti jääkauden jälkeen, saamelaiset tulivat myöhemmin.

      Lainaa

    30. Tulos: +258 (286 ääntä)
      ilmo: Perustelut vähän hakusessa, mutta asiasta harva lienee eri mieltä kuitenkaan.
      No tässä yksi. Ihmiset hoidetaan tarpeenmukaisessa järjestyksessä, ei ihonvärin tai synnyinmaan mukaan. Näin terveydenhuollossa toimitaankin, eli harva taitaa todellisuudessa olla samaa mieltä kuin sinä ja Tiina.

      Lainaa

    31. Juupaseipäs 2.4.2020 8:10
      Tulos: +237 (269 ääntä)
      ilmo: Perustelut vähän hakusessa, mutta asiasta harva lienee eri mieltä kuitenkaan.
      Kaikkki täysijärkiset on eri mieltä

      Lainaa

    32. Tulos: +32 (58 ääntä)
      Tiinalla ei oo kyllä aivoja

      Lainaa

    33. Tulos: +30 (44 ääntä)
      Eiköhän se oo nii että ne petipaikat loppuu sit ku loppuu jos loppuu.

      Lainaa

    34. Tulos: +146 (148 ääntä)
      Lantsi: No tässä yksi. Ihmiset hoidetaan tarpeenmukaisessa järjestyksessä, ei ihonvärin tai synnyinmaan mukaan. Näin terveydenhuollossa toimitaankin, eli harva taitaa todellisuudessa olla samaa mieltä kuin sinä ja Tiina.
      Tarpeenmukaisuuskin jää taka-alalle, kun paikat on vähissä. Silloin teholle pääse ne, joiden arvioidaan sieltä pääsevän myös kävellen pois. Karu totuus on se, että jossain vaiheessa pitää valikoida ketä autetaan, kun reusrssit ei kaikille riitä ja osa jätetään niin sanotusti kuolemaan. Toivotaan ettei sellaista tilannetta tule ja eristyksen ynnä muut toimet rajoittavat viruksen leviämistä, mutta tuo "autetaan niitä, jotka siitä eniten hyötyy" - ajattelu toimii ihan kaikissa onnettomuuksissa, jos resurssit rajalliset - ja ainahan ne on.

      Lainaa

    35. Tulos: -86 (120 ääntä)
      Keijo: Tuo ajatus “jokainen huolehtii omistaan” on outo jos se ei maata koskiessa sisällä kaikkia sen rajojen sisällä olevia. Mielestäni kuitenkin paprempi tapa on se mitä maailmalla tehdään. Ranskasta viedään potilaita Saksaan, Kiina tekee nyt tehtaiden käynnistettyä tarvikkeita Eurooppaan, näytteitä lennätetään Suomesta Etelä-Koreaan tutkittavaksi…
      Kiina tekee tarvikkeita ja osti niitä valtavia määriä ennen kuin tieto viruksesta vuoti muille, myös sai lahjoituksena paljon apua. Nyt myyvät vähintään 10-kertaiseen hintaan. Ne aiheutti pandemian ja nyt tienaavat sillä. Silti me hoidamme jopa kiinalaisia. Siimä en näe mitään logiikkaa. Ei-suomalaisten tulisi maksaa hoidostaan täysi hinta, niin minäkin olem maksanut ulkomailla asuessani.

      Lainaa

    36. Kysyn vaan 2.4.2020 9:22
      Tulos: +55 (71 ääntä)
      Mitäs nuo jotka ei ääneen puhu ollenkaan, esimerkiksi kuurot ja puhevammaiset...? Jälkimmäisessä ryhmässä kun on paljon riskiryhmään kuuluvia niin ainakin muutama suomea-puhuvan-suomalaisen ohi olisi hyvä varata kiintiötehohoitopaikka

      Lainaa

    37. Tulos: +171 (193 ääntä)
      1) Rasistista paskaa ja öyhötystä. 2) "Mut hei piis ja laav ja tolkkua, kyl me selvitään <3"

      Lainaa

    38. Tulos: +131 (137 ääntä)
      Päivi: Mä oon ehdottoman 100% sitä mieltä että vuodepaikat pitäisi jakaa ÄO:n mukaan. Ennen sairaalaan sisäänottoa tehdään testi ovella. Miksi ihmeessä mun verovaroilla pitäisi Tiinan kaltaisia lahopäitä hoitaa?
      Ihana idea, joku pakohuonepeli siihen sairaalan ulkopuolelle, että pääsetkös sisään :)

      Lainaa

    39. Vihreä kuvake 2.4.2020 9:27
      Tulos: +124 (130 ääntä)
      Jäin ihan miettimään, miten tämmöinen olisi edes käytännössä mahdollista... Tiina kivasti totesi, että "en mä näistä ole päättämässä". Eli ratkaisu on oltava, mutta itse en sitä keksi... Siis. Jos alueella x on vaikka 10 tehohoitopaikkaa ja hoidossa on 7 kantasuomalaista. Sitten paikaa tarvitsee joku näiden "myöhemmin hoidettavien" ryhmien edustaja. Annetaanko paikka vasta, kun kaikki alueen kantasuomalaiset ovat sairastaneet ja parantuneet? Vai annetaanko paikka heti, mutta lempataan ulos, kun paikat täyttyy ja on kantasuomalaisia jonossa?

      Lainaa

    40. Tulos: -151 (181 ääntä)
      Hoppa: Ihana idea, joku pakohuonepeli siihen sairaalan ulkopuolelle, että pääsetkös sisään
      Silloin Somalian immeiset ei todellakaan pääse hoitoon.

      Lainaa

    41. Johan Pompas 2.4.2020 9:49
      Tulos: +139 (145 ääntä)
      Tiinan logiikan mukaan kaikki Suomesta muualle muuttaneet jälkeläisineen pitäisi vastaavasti sitten tuoda Suomeen hoidettavaksi. Niinhän ne paikat saadaankin tosi hyvin riittämään.

      Lainaa

    42. Tulos: +40 (54 ääntä)
      Mulla on sekä mustalais- että ranskalaista aatelisverta, kun sukupuuta tutkii tarpeeksi pitkälle - minä siis "veisin joltain vuodepaikan". Kas kun se tärkeämpi ihminen ei vie muilta vuodepaikkaa?

      Lainaa

    43. Tulos: +58 (62 ääntä)
      Aleskeli: Tarpeenmukaisuuskin jää taka-alalle, kun paikat on vähissä. Silloin teholle pääse ne, joiden arvioidaan sieltä pääsevän myös kävellen pois. Karu totuus on se, että jossain vaiheessa pitää valikoida ketä autetaan, kun reusrssit ei kaikille riitä ja osa jätetään niin sanotusti kuolemaan. Toivotaan ettei sellaista [...]
      Tietenkin, sitähän minä sanoin. Tarpeenmukaisuus on ykkösasia. Todennäköisesti kuolevaa on turha tehohoitaa, jos paikat on kiven alla.

      Lainaa

    44. Tulos: +16 (36 ääntä)
      Lantsi: Tietenkin, sitähän minä sanoin. Tarpeenmukaisuus on ykkösasia. Todennäköisesti kuolevaa on turha tehohoitaa, jos paikat on kiven alla.
      Minä ymmärsin tarpeenmukaisuuden potilaan näkökulmasta. Jörkka Donner ja vaikka Robin molemmat kärsii pahoista hengitysvaikeuksista, niin molemmille on tarpeenmukaista antaa tehohoitoa, mutta Robinille olisi myös tarkoituksenmukaista antaa se tehopaikka.

      Lainaa

    45. ............... 2.4.2020 10:33
      Tulos: +141 (155 ääntä)
      "Ja ennen kuin joku vetää rasistikortin esiin ", heh. En ole aikoihin lukenut mitään yhtä rasistista. Rasistikorttia ehkä heilutellaan joskus liikaa, mutta tässä sitä voi ihan oikeutetusti kerrankin käyttää. Mitä muuta tuon on kuin rasismia?

      Lainaa

    46. Kilokilari 2.4.2020 10:34
      Tulos: +118 (118 ääntä)
      Alekseli: Minä ymmärsin tarpeenmukaisuuden potilaan näkökulmasta. Jörkka Donner ja vaikka Robin molemmat kärsii pahoista hengitysvaikeuksista, niin molemmille on tarpeenmukaista antaa tehohoitoa, mutta Robinille olisi myös tarkoituksenmukaista antaa se tehopaikka.
      Jörkka ei taida enää tarvita minkäänlaista hoitopaikkaa.

      Lainaa

    47. ............... 2.4.2020 10:35
      Tulos: +84 (84 ääntä)
      Alekseli: Minä ymmärsin tarpeenmukaisuuden potilaan näkökulmasta. Jörkka Donner ja vaikka Robin molemmat kärsii pahoista hengitysvaikeuksista, niin molemmille on tarpeenmukaista antaa tehohoitoa, mutta Robinille olisi myös tarkoituksenmukaista antaa se tehopaikka.
      Ehkä myös muun muassa siksi, että Jörkka on jo kuollut ja tuskin enää mitään hoitopaikkaa tarvitsee.

      Lainaa

    48. Tulos: +52 (72 ääntä)
      Niinpä: Käyköhän Tiina töissä?
      Ei tietenkään, kun Suomen suomalaisella luuserilla on tietenkin etuoikeus sohvaloisintaan Kelan ja sossun piikkiin.

      Lainaa

    49. Tulos: +61 (71 ääntä)
      Jos joka maa huolehtii omistaan niin eiköhän haeta eläkeläiset espanjasta tänne.

      Lainaa

    50. Tulos: +13 (29 ääntä)
      Miniremkki: Tiinan logiikan mukaan saamelaisia ei taidettaisi hoitaa lainkaan… Järkyttävää tekstiä! Etenkin näinä aikoina!
      Rasvaisin sonta kelluu.

      Lainaa

    51. Tulos: -30 (54 ääntä)
      ……………: “Ja ennen kuin joku vetää rasistikortin esiin “, heh. En ole aikoihin lukenut mitään yhtä rasistista. Rasistikorttia ehkä heilutellaan joskus liikaa, mutta tässä sitä voi ihan oikeutetusti kerrankin käyttää. Mitä muuta tuon on kuin rasismia?
      Syntymätyhmyyttä. Eugeniikkaa voisi sen verran harjoittaa, että Tiinan tasoisilta ajattelijoilta poistettaisiin lisääntymiselimet ennen teini-ikää.

      Lainaa

    52. Tulos: +64 (84 ääntä)
      Miksa: Silloin Somalian immeiset ei todellakaan pääse hoitoon.
      Etkä sinä.

      Lainaa

    53. Tulos: +79 (113 ääntä)
      En ole rasisti, mutta mielestäni ihmisen oikeus elää määräytyy hänen etnisen taustansa perusteella.

      Lainaa

    54. Tulos: +85 (105 ääntä)
      ilmo: Perustelut vähän hakusessa, mutta asiasta harva lienee eri mieltä kuitenkaan.
      Kuten pisteistäsi näet ja kommenteista muutenkin, olet erittäin väärässä.

      Lainaa

    55. It's a deal 2.4.2020 11:27
      Tulos: +117 (125 ääntä)
      -"Meidän pitäisi rakentaa sellainen leiriverkosto, johon laitettaisiin ensin muut, sitten oleskeluluvalliset, seuraavaksi maahanmuuttotaustaiset ja lopuksi suomenruotsalaiset ja kaikki hävitettäisiin asteittain." -"Eikö tuo kuulosta luvalla sanoen totalitäärisen valtion kansanmurhalta?" -"No en minä siitä olisi päättämässä miten se tehdään".

      Lainaa

    56. Markku Virtanen 2.4.2020 11:29
      Tulos: -3 (51 ääntä)
      Kara Kukka: Tiinan sukunimi kenties Wiik?
      Voisiko hänet tunnistava tehdä rikosilmoituksen kansanryhmää vastaan kiihottamisesta? Tuo ei enää ole vain tyhmyyttä, tuo on rikos. Mulla ei ole naamakirjatiliä niin en voi tarkistaa lähdettä ja yksilöidä poliisille. https://www.poliisi.fi/nettivinkki

      Lainaa

    57. yli opisto hörhö 2.4.2020 11:33
      Tulos: +51 (73 ääntä)
      Torvelo: Suomalaiset ovat yhtä paljon alkuperäiskansa kuin saamelaisetkin.
      Meinaat siis että suomalaiset, jotka ovat asuneet tällä alueella ainakin pari tuhatta vuotta vähemmän aikaa kuin saamelaiset, ovat täysin samassa suhteessa alkuperäiskansa täällä?

      Lainaa

    58. ihanmummovaan 2.4.2020 11:36
      Tulos: +81 (87 ääntä)
      Ajaakohan Tiina samankaltaista asiaa kuin bussit 1950-luvun Montogomeryssa, Alabamassa? Mustille oli busseissa määrätty tietyt istuimet, ja valkoisille etupenkki-istuimet. Sitä mukaa kun valkoisia tuli bussiin lisää, joutuivat mustat siirtymään taaemmas ja taaemmas, ja lopulta ulos bussista jos valkoisella ei ollut istumapaikkaa. Rosa Parkshan tän sitte sai loppumaan.

      Lainaa

    59. yli opisto hörhö 2.4.2020 11:37
      Tulos: -48 (82 ääntä)
      Markku Virtanen: Voisiko hänet tunnistava tehdä rikosilmoituksen kansanryhmää vastaan kiihottamisesta? Tuo ei enää ole vain tyhmyyttä, tuo on rikos. Mulla ei ole naamakirjatiliä niin en voi tarkistaa lähdettä ja yksilöidä poliisille. https://www.poliisi.fi/nettivinkki
      Jokaisella ihmisellä on oikeus henkilökohtaiseen mielipiteeseen (termi: sananvapaus), jota saa jakaa myös sosiaalisessa mediassa. Sitten jos kyseessä on ihminen joka työssään ajaa näitä arvoja, voidaan puhua rikoksesta. Muuten ei. Valoja päälle.

      Lainaa

    60. It's a deal 2.4.2020 12:02
      Tulos: +56 (74 ääntä)
      Eikä tuo ole edes oikeaa rasismia. Se on puhdas itsekkyyteen perustuva lista, jossa rajataan pois kaikki muut paitsi oma perhe jne. Jos aviomies olisi norjalainen, siellä olisi "Oleskeluluvan saaneet, poislukien teollisuusinsinöörit jotka maksavat veroja". Noilla on lista kaikkeen ja he sekoavat aina kun valtion budjetti julkaistaan. "Miksi tuonne, miksi tuonne, miksei minulle?" Itse on aina siinä jäljelle jäävässä joukossa, asia mikä hyvänsä.

      Lainaa

    61. Tulos: +45 (45 ääntä)
      Ano: Jos joka maa huolehtii omistaan niin eiköhän haeta eläkeläiset espanjasta tänne.
      No, eikös niitä aika paljon ole jo haettukin. (Ja siis en todellakaan ole samaa mieltä Tiinan kanssa.)

      Lainaa

    62. Mitä ihmettä 2.4.2020 12:43
      Tulos: +120 (134 ääntä)
      Näin romanitaustaisena pakko sanoa että juuri tällaiset ihmiset pelottavat. Ovat olevinaan niin harmittomia ja ystävällisiä, mutta heti tilaisuuden sattuessa ollaan heittämässä junan alle. Nyt hallituksen kannattaa geenitestata kaikki suomalaiset että saadaan oikeat kantasuomalaiset tehohoitoon! Ihan sama vaikka olisi asunut maassa satoja vuosia, sotinut ja rakentanut tätä maata! Käynyt töissä ja maksanut veroja!

      Lainaa

    63. Tulos: +106 (112 ääntä)
      yli opisto hörhö: Jokaisella ihmisellä on oikeus henkilökohtaiseen mielipiteeseen (termi: sananvapaus), jota saa jakaa myös sosiaalisessa mediassa. Sitten jos kyseessä on ihminen joka työssään ajaa näitä arvoja, voidaan puhua rikoksesta. Muuten ei. Valoja päälle.
      Miten yhä edelleen on löytyy ihmisiä, joilla ei ole mitään käsitystä, mitä sananvapaus tarkoittaa? Sananvapaus tarkoittaa sitä, että sinulla on vapaus sanoa mitä haluat ilman, että mikään valtiollinen tai vastaava taho suorittaa ennakkosensuuria. Se, että kukaan muu ei tarkista sanomisiasi tarkoittaa kuitenkin, että juuri sinä henkilökohtaisesti olet vastuussa sanomisistasi ja jos ne ylittävät tietyt rajat, saat kärsiä seuraukset. Lievemmissä tapauksissa saat vain kokea, kun muut harjoittavat sananvapauttaan sanoessaan mielipiteensä sinusta. Joissain tapauksissa voit myös joutua oikeudelliseen vastuuseen kommenteistasi. Näitä on esim. kunnianloukkaus ja kiihottaminen kansanryhmää kohtaan. Voit myös joutua maksumieheksi, jos paljastat vaikkapa työnantajasi yrityssalaisuuksia tai loukkaat toisen henkilön yksityisyydensuojaa. Tuo Tiinan keissi nyt tuskin kaikesta idioottimaisuudesta huolimatta tuskin on rikos, eli ei ehkä kannata tuhlata poliisin resursseja tähän. Niillä on nyt vähän muutakin puuhaa...

      Lainaa

    64. Tulos: +35 (43 ääntä)
      Voi Tiina, Tiina! Pitäisi vielä sen hengittämisen, syömisen, juomisen ja p*skantamisen lisäksi oppia elämään ja ajattelemaan.

      Lainaa

    65. Tulos: -17 (51 ääntä)
      -x-x-: En ole rasisti, mutta mielestäni ihmisen oikeus elää määräytyy hänen etnisen taustansa perusteella.
      Matkusta ajassa taaksepäin, sinussa on luontaista potentiaalia keskitysleirihommiin!

      Lainaa

    66. Tulos: +74 (78 ääntä)
      Esitän vapaaehtoisesti ja kysymättä itse keksimäni mallin jonka mukaan mielestäni pitäisi toimia mutta heti kun joku asettaa sen kyseenalaiseksi, piiloudun sen taakse että "No enhän minä ole näistä päättämässä?" Ikäänkuin joku valta-asemassa oleva muu taho olisi muka jo valmiiksi tehnyt/tekemäisillään samanlaisen päätöksen ja sitä vain myötäiltäisiin, mutta ei kuitenkaan uskallettaisi ottaa vastuuta edes siitä että asiasta ollaan samaa mieltä? Rivien välistä tulee vähän se kuva että vaikka ei ollakaan näistä päättämässä, niin kovasti kyllä haluttaisiin olla. Ja pelottavintahan on tietysti se kuinka moni kanssasuomalaiseni nykyään oikeasti haluaakin nämä asiat erilaisten Tiinojen päätettäväksi.

      Lainaa

    67. Tulos: +67 (71 ääntä)
      Kaveri: Tekstistä loistaa “mä en ole rasisti MUTTA”
      No aika kevyellä raaputtamisella se rasismi sieltä sitten löytyykin. "Normaalioloissa en sanoisi tällaista ääneen mutta heti kun vähänkin pelottaa niin vittu kaikki neekerit pitäisi hirttää"

      Lainaa

    68. Tulos: +71 (75 ääntä)
      Tiina, voit painua sinne minne aurinko ei paista ja jäädä sinne. Terv. Ei näköjään kantasuomalainen vain koska äidinkieleni on ruotsi.

      Lainaa

    69. Tulos: -27 (47 ääntä)
      Pitäisi kaikki ihmiset arvottaa sen mukaan, että miten paljon heistä voi olla yhteiskunnalle hyötyä (mitattaisiin mm. älykkyyttä, tietotaitoa, yms...), ja sen perusteella päätettäisiin, että ketkä pääsevät tehohoitoon ja ketkä eivät. Veikkaan, että Tiinan kaltaiset ihmiset olisivat siellä häntäpäässä.

      Lainaa

    70. Tulos: +28 (30 ääntä)
      -x-x-: En ole rasisti, mutta mielestäni ihmisen oikeus elää määräytyy hänen etnisen taustansa perusteella.
      Tai hänen äidinkielensä.

      Lainaa

    71. Tulos: +89 (95 ääntä)
      Siinähän ehtii puolet kuolemaan, jos sairaanhoito alkaa selvittämään, että kenen suvussa on esimerkiksi juuri noita turkkilaisia juuria. Kielitestit ambulansseihin? Meinaat kuolla, mutta väkerrä siinä testiä. Tosin jos se olisikin äidinkielitesti. Ne jotka sanoo enään, laitetaan jonon viimeiseksi. Simppeli enää-enään kysely.

      Lainaa

    72. Tulos: -122 (142 ääntä)
      No mitä nyt ihmettä? Tiinahan puhuu ihan asiaa. Matut ei voi mennä oman kansan edelle ja PISTE

      Lainaa

    73. ............... 2.4.2020 15:20
      Tulos: +45 (49 ääntä)
      yli opisto hörhö: Jokaisella ihmisellä on oikeus henkilökohtaiseen mielipiteeseen (termi: sananvapaus), jota saa jakaa myös sosiaalisessa mediassa. Sitten jos kyseessä on ihminen joka työssään ajaa näitä arvoja, voidaan puhua rikoksesta. Muuten ei. Valoja päälle.
      Termi on mielipiteenvapaus. Sananvapaus on asia erikseen, eikä se muuten toteudu täydellisesti missään. Sananvapauteen liittyy myös sananvastuu, ja rasistisesta sisällöstä voi aina ilmoittaa Facebookin ylläpidolle tms. En myöskään kyllä tekisi rikosilmoitusta, vaikka Tiina typerä onkin. Typeryys ei ole rikos ja rikoksen merkit tuskin täyttyvät, ja vaikka täyttyisivätkin, niin poliisilla on tosiaan parempaakin tekemistä nyt. Parhaiten näihin voi vaikuttaa toimimalla kuten Katri, eli osoittamalla näkyvästi Tiinan ajattelun typeryyden.

      Lainaa

    74. Tulos: +97 (107 ääntä)
      Mari: No mitä nyt ihmettä? Tiinahan puhuu ihan asiaa. Matut ei voi mennä oman kansan edelle ja PISTE
      Ihmisten oikeutta elää ei erotella heidän etnisen taustansa perusteella ja PISTE.

      Lainaa

    75. ............... 2.4.2020 15:24
      Tulos: +94 (104 ääntä)
      Mari: No mitä nyt ihmettä? Tiinahan puhuu ihan asiaa. Matut ei voi mennä oman kansan edelle ja PISTE
      Eivät he menekään, he ovat tasa-arvoisia "meidän oman kansan" kanssa ja terveydenhuolto määräytyy tarpeen mukaan, ei etnisen taustan.

      Lainaa

    76. ............... 2.4.2020 15:27
      Tulos: +78 (80 ääntä)
      Oujee: Matkusta ajassa taaksepäin, sinussa on luontaista potentiaalia keskitysleirihommiin!
      Taisi mennä sarkasmi ohi. Itse ymmärsin kommentin niin, että siinä ivaillaan Tiinan kustannuksella.

      Lainaa

    77. Tulos: +67 (71 ääntä)
      Tälläisiä ulostuloja on mukava lukea näin ulkomailla asuvana suomalaisena. Täällä asuvilla työtä tekevillä ja veronsa maksavilla suomalaisilla on oikeasti pelkoa siitä, että hoitavatko paikalliset etupäässä omansa ja jättävät meidät maahanmuuttajat heitteille, jos niikseen tulee.

      Lainaa

    78. Tulos: +71 (77 ääntä)
      Mielipide: Tälläisiä ulostuloja on mukava lukea näin ulkomailla asuvana suomalaisena. Täällä asuvilla työtä tekevillä ja veronsa maksavilla suomalaisilla on oikeasti pelkoa siitä, että hoitavatko paikalliset etupäässä omansa ja jättävät meidät maahanmuuttajat heitteille, jos niikseen tulee.
      Ja eka lause oli siis sarkasmia. Nämä Tiinat voisivat tajuta että maahanmuuttajatkin ovat ihan oikeasti samalla tavalla ihmisiä kuin hekin, eivätkä kaikki mitään kasvottomia terroristeja. En toivoisi kenenkään joutuvan pelkäämään, ettei saa kansalaisuutensa takia hoitoa omassa asuinmaassaan.

      Lainaa

    79. Tulos: +38 (42 ääntä)
      Oujee: Matkusta ajassa taaksepäin, sinussa on luontaista potentiaalia keskitysleirihommiin!
      Et sitten tunnistanut sarkasmia?

      Lainaa

    80. Tulos: +33 (41 ääntä)
      Kara Kukka: Tiinan sukunimi kenties Wiik?
      Jaa-a, en tiedä viitsisikö ehdotella tämmöistä. Muistelen että puolisonsa Junes on puoliksi marokkolainen, niin mites hänen hoito sitten... :)

      Lainaa

    81. Tulos: +70 (74 ääntä)
      Millä ihmeen logiikalla Suomessa syntyneestä ja kasvaneesta saadaan maahanmuuttotaustainen?

      Lainaa

    82. Loistava idea 2.4.2020 17:56
      Tulos: +73 (79 ääntä)
      Tuota Tiinan logiikkaahan voisi jatkojalostaa vaikka kuinka pitkälle: - Jokainen nainen vie mieheltä vuodepaikan - Jokainen tummahiuksinen vie vaalealta vuodepaikan - Jokainen 45-vuotias vie 44-vuotiaalta vuodepaikan Eiköhän nyt tehdä niin, että etusijalla ovat 44-vuotiaat suomenkieliset, sinisilmäiset, vaaleahiuksiset, Muumi-limua lauantaisin juovat, Kotikatua fanittavat ja Katri Helenaa kasetilta kuuntelevat heteromiehet. Muut huolehtikoon omistaan! Ja Anssi Kela -taustaisille ei sitten yhtäkään paikkaa, koska nyt on HÄTÄ!

      Lainaa

    83. Loistava idea 2.4.2020 18:08
      Tulos: +59 (63 ääntä)
      Ja ennen kuin joku vetää syrjintäkortin niin jos luet ton mun kommentin huolella niin mä en ollut kieltämässä hoitoa EDES Putous-faneilta, vaikka mieli tekisi. Silti jokaisen putouslaisen vuodepaikka on muilta pois, joten on pakko priorisoida. On kai niilläkin joku tehtävä yhteiskunnassa, mutta ei juuri nyt. Mutta ei tässä mitään, rakkautta ja jaksamisia ihan kaikille <3

      Lainaa

    84. Tulos: +57 (63 ääntä)
      Kaikkein uskomattomin on kyllä toi että ei ois tarpeeks suomalainen jos puhuu toisena äidinkielenään ruotsia, vaikkei olis välttämättä ees mitään sukujuuria ruotsiin. :'DD

      Lainaa

    85. Tulos: -83 (105 ääntä)
      Tiinahan on täysin oikeassa periaatteessa, tälläisen kriisin vallitessa jokainen maa huolehtikoon omista kansalaisistaan ja muut menköön kotimaahansa. Moni maahan on kuskannut oman maan kansalaisia kotia että he saisivat varmasti hoitoa eivätkä jäisi ns. toisen luokan kansalaisiksi. Tätä voi verrata sotaan. Silloin maa pyytää kaikki omat kansalaiset palaamaan kotimaahansa. Ja naivisti ajatellen meitä on täällä maapallolla ihan liikaa, Kuka sen päättää kellä on oikeus elää, tälläinen virushan on hyvä siinä koska sen niittämästä viljasta ei syyttää ketään epähumaaniksi. Me nautimme nyt kiinan tuottamasta ongelmasta ihan samanlailla kun "nautimme" kaikista muistakin liikakansoituksen tuomista seurauksista. Humanitäärit koittakaa kestää tätähä te halusitte rakastamalla kaikkia muita paitsi skandinaavista elämäntapaa.

      Lainaa

    86. Kilokalori 2.4.2020 19:36
      Tulos: -32 (44 ääntä)
      kyllä itteä rupee jo vituttaa toi jatkuva "kyllä me selvitään!" mantra näiden idioottien hokemana - stanan pässit tottakai asiat selviää /facepalm eikä se perkeleen parvekkeilla teinimäinen jumputus kyllä auta - tekisi kyllä välillä miele antaa psykoosien iskee tulille ja käydä vesurin kans moikkaamassa näitä pellejä

      Lainaa

    87. Tulos: +53 (59 ääntä)
      Ihmemiez: Tiinahan on täysin oikeassa periaatteessa, tälläisen kriisin vallitessa jokainen maa huolehtikoon omista kansalaisistaan ja muut menköön kotimaahansa. Moni maahan on kuskannut oman maan kansalaisia kotia että he saisivat varmasti hoitoa eivätkä jäisi ns. toisen luokan kansalaisiksi. Tätä voi verrata sotaan. Silloin [...]
      Maat ovat kuskanneet lomalaisia joo, mutta kenet olisit nakittanut järjestämään mun koko omaisuuteni kuljetuksen Suomeen? Maksanut vuokran asunnostani, jonka vuokranmaksusta on sovittu kuukausiksi eteenpäin ulosottoviraston uhalla? Hankkimaan mulle asunnon ja uuden työpaikan Suomesta tämän kriisin ajaksi? Tai kumpi maa olisi toimeentulotukeni maksanut, sekö johon olen veroni maksanut mutta jonka ei mielestäsi maahanmuuttajia pidä hoitaa, vai Suomen jonka kirstua en ole vuosiin kartuttanut? Ulkomailla asuu vakituisesti 1,6 miljoonaa suomalaista, mieti vähän niitä kustannuksia ja taudin entistä pahemman leviämisen riskiä. Eikö Suomeen takaisin muuttaessakin mene aikansa, ennen kuin pääsee takaisin terveydenhuollon piiriin. Onhan siitä suomalaisenkin maksettava Suomessa veronsa. Nyt maksan ne uuteen kotimaahani, jotta esimerkiksi saan hoitoa kun sitä tarvitsen.

      Lainaa

    88. Tulos: +34 (36 ääntä)
      Alekseli: Minä ymmärsin tarpeenmukaisuuden potilaan näkökulmasta. Jörkka Donner ja vaikka Robin molemmat kärsii pahoista hengitysvaikeuksista, niin molemmille on tarpeenmukaista antaa tehohoitoa, mutta Robinille olisi myös tarkoituksenmukaista antaa se tehopaikka.
      Jörkka tosiaan kärsii pahoista hengitysvaikeuksista mutta tässä kohtaa en usko että edes tehohoito auttaa

      Lainaa

    89. Tulos: +37 (41 ääntä)
      Ei nyt ei suomenruotsalaisetkaan ole enää kantasuomalaisia... :D

      Lainaa

    90. Tulos: +18 (32 ääntä)
      Litton: Kaikkein uskomattomin on kyllä toi että ei ois tarpeeks suomalainen jos puhuu toisena äidinkielenään ruotsia, vaikkei olis välttämättä ees mitään sukujuuria ruotsiin. :’DD
      Suomenruotsalaisilla ei yleisesti ottaen ole Ruotsiin sukujuuria sen enempää kuin muillakaan ns kantasuomalaisilla. Suomenruotsalaiset suvut ovat muutenkin enemmän alkuperäiskansaa kuin suomalaiset.

      Lainaa

    91. Tulos: +11 (19 ääntä)
      Tylsimys: Suomenruotsalaisilla ei yleisesti ottaen ole Ruotsiin sukujuuria sen enempää kuin muillakaan ns kantasuomalaisilla. Suomenruotsalaiset suvut ovat muutenkin enemmän alkuperäiskansaa kuin suomalaiset.
      Tiedän, omassa suvussa on paljon suomenruotsalaisia. :'D

      Lainaa

    92. taksitakasi 2.4.2020 23:21
      Tulos: +44 (54 ääntä)
      Mari: Matut
      Suomessa syntyneet ja koko ikänsä eläneet ovat maahantunkeutujia? Suomenruotsalaiset ovat maahantunkeutujia?

      Lainaa

    93. Setä Tiramisu 2.4.2020 23:31
      Tulos: +69 (75 ääntä)
      "Normitilanteessa olisin sitä mieltä, että olemme kaikki yhdenvertaisia, mutta nyt ei ole normitilanne". Tiinalla siis on olemassa normitilanne, jossa hän on ihan mukava, empaattinen ja kaikki huomioiva kanssaihminen. Nyt vaan valitettavasti Tiinalla ei ollut normitilanne, joten Tiinasta tuli hullu rasisti. Kyllä se siitä helpottaa, kun Tiinan tilanne taas normiutuu.

      Lainaa

    94. tottakin osittain 3.4.2020 1:49
      Tulos: +2 (18 ääntä)
      Valitettavasti joissain maissa tämä on todellisuus... Vuodepaikkoja jaellaan sen mukaan kuka olet, minkä ikäinen ja millainen mahdollisuus selviytyä.

      Lainaa

    95. Haavi-stöö 3.4.2020 8:46
      Tulos: -42 (60 ääntä)
      Voitaisi kyllä nyt kotiuttaa parit ISIS-äidit ja lapset koronan kera, koska muuten RASISMI! RAJAT AUKI JA HETI (kaikille muille, paitsi valkolaisille)!

      Lainaa

    96. Tulos: +7 (9 ääntä)
      ……………: Taisi mennä sarkasmi ohi. Itse ymmärsin kommentin niin, että siinä ivaillaan Tiinan kustannuksella.
      Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.

      Lainaa

    97. Tulos: +27 (35 ääntä)
      Ihmemiez: Tiinahan on täysin oikeassa periaatteessa, tälläisen kriisin vallitessa jokainen maa huolehtikoon omista kansalaisistaan ja muut menköön kotimaahansa. Moni maahan on kuskannut oman maan kansalaisia kotia että he saisivat varmasti hoitoa eivätkä jäisi ns. toisen luokan kansalaisiksi. Tätä voi verrata sotaan. Silloin [...]
      Luin jokin vuosi sitten kevennysuutisen jonka mukaan Euroopassa on nyt syntynyt miljoona "Erasmus-vauvaa", eli vauvoja perheisiin joiden vanhemmat palasivat vaihdosta mukanaan opintopisteiden lisäksi heila. Mille leirille olet ajatellut heidät poistaa? Tiinan näkemys "omista" on sinänsä mielenkiintoinen -itse olen niin "Tiinasuomalainen" kuin olla ja saattaa -äidinkieli suomi, silmät vihreät, isoisät olivat sotaveteraaneja... mutta en ollenkaan halua tulla luetuksi samaan sisäpiiriin kuin joku rasisti taulapää. Mitä Tiina on siitä mieltä että huolin hänenkaltaisensa sairaalaan vain pitkin hampain ja koska yleismaailmallisten ihmisoikeuksien takia on pakko?

      Lainaa

    98. Tulos: +14 (20 ääntä)
      Kilokilari: Jörkka ei taida enää tarvita minkäänlaista hoitopaikkaa.
      Tiedän, että Jörkkä on kuollut, mutta en myöskään keksinyt yhtä hyvää esimerkkiä järkyttävän huonoista elintavoista. Ehkä Loiri.

      Lainaa

    99. Tulos: +15 (19 ääntä)
      MIten olis jos jaettaiskin niin, että Tiina ja Tiinan kaltaiset olisivat niitä viimeisiä, jotka saa paikan, jos jää?

      Lainaa

    100. Tulos: +1 (21 ääntä)
      ……………: Termi on mielipiteenvapaus. Sananvapaus on asia erikseen, eikä se muuten toteudu täydellisesti missään. Sananvapauteen liittyy myös sananvastuu, ja rasistisesta sisällöstä voi aina ilmoittaa Facebookin ylläpidolle tms. En myöskään kyllä tekisi rikosilmoitusta, vaikka Tiina typerä onkin. Typeryys ei ole rikos ja [...]
      Niin no se on ihan miten asian vääntää. Joku voisi sanoa että etnisten puhdistusten taakse ihmisiä kosiskeleva tapaus voisi jopa ajaa vaikka kameratolpista twiittaamisen edelle. Asiat on priorisoitava vaikka kävisikin ns. Saksat. Pienestä se silloinkin alkoi.

      Lainaa

    101. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Jaahas, pitääkin sitten varata matka Tukholmaan. Oma esi-isä tuli 1600 luvulla Ruotsista Suomeen. :)

      Lainaa

    102. Tarkkailija 4.4.2020 9:59
      Tulos: -35 (39 ääntä)
      Mari: No mitä nyt ihmettä? Tiinahan puhuu ihan asiaa. Matut ei voi mennä oman kansan edelle ja PISTE
      Kuhan vaan leikkivät sankaria internetissä. Kyllä se todellisuus sitten on eri kun heidän vuodepaikan vie joku elintasopakolainen.

      Lainaa

    103. Tulos: +21 (27 ääntä)
      taksitakasi: Suomessa syntyneet ja koko ikänsä eläneet ovat maahantunkeutujia? Suomenruotsalaiset ovat maahantunkeutujia?
      Näiden rajakkien mukaan jokainen joka ei pysty luettelemaan kantasuomalaisia sukujuuriaan vähintään isoonvihaan asti on maahantunkeutuja.

      Lainaa

    104. Tulos: +19 (21 ääntä)
      "Normaalitilanteessa en olisi rasisti. Mutta nyt ei ole normaalitilanne."

      Lainaa

    105. Tulos: +9 (13 ääntä)
      yli opisto hörhö: Meinaat siis että suomalaiset, jotka ovat asuneet tällä alueella ainakin pari tuhatta vuotta vähemmän aikaa kuin saamelaiset, ovat täysin samassa suhteessa alkuperäiskansa täällä?
      Ei vaan suomalaiset, jotka ovat asuneet täällä yhtä kauan kuin saamelaisetkin.

      Lainaa

    106. Tulos: -1 (25 ääntä)
      Miniremkki: Alkuperäiskansaa emme ole, vaikka yhtä kauan täällä ollaankin saamelaisten kanssa melskattu. Alkuperäiskansalla kun tarkoitetaan vähemmistökansaa, joka on elänyt alueella ennen nykyisen valtion muodostumista. Me olemme se enemmistö. Mutta ymmärrän pointtisi.
      Siinä tapauksessa saamelaisia pitäisi kutsua vähemmistö- eikä alkuperäiskansaksi. Typerää, että alkuperäiskansastatus perustuu uhriutumiseen eikä totuuteen.

      Lainaa

    107. Mussolini perusdiini 5.4.2020 20:58
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Tiinasta tulikin mieleeni eräs klassikko aikojen takaa: "Ryssät haisee pahalle, Nirri pois Nirri pois" Juice Leskinen - Mussolini perusdiini https://youtu.be/9QjV85pNkOc

      Lainaa

    108. Tulos: +11 (17 ääntä)
      foo: Näiden rajakkien mukaan jokainen joka ei pysty luettelemaan kantasuomalaisia sukujuuriaan vähintään isoonvihaan asti on maahantunkeutuja.
      Vaikka samanaikaisesti nämä sankarit tuskin pystyvät luettelemaan sormiaan peukalosta pikkurilliin.

      Lainaa

    109. Tulos: -23 (31 ääntä)
      Huutikset katrille, kehtaa vielä netissä mainostaa mutsinsa olleen matupatja :DDDDD

      Lainaa

    110. The Misantrophist 7.4.2020 17:59
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Juu-u. Ensin pidetään kauhee palopuhe mamuista ja vuodepaikosta ja ollaan yleisesti aika rasistisella linjalla, ja viimeisenä ollaan muka niin pyhimystä että ei ole mitään ketään vastaan. English word of the day: Hypocrisy

      Lainaa

    111. Hairysteed 8.4.2020 15:59
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Tämä saattaa olla aika radikaali ehdotus, mutta mitä jos etnisyyden sijaan vain yksinkertaisesti priorisoitsisiin tarpeen vakavuuden mukaan?

      Lainaa

    112. Tulos: 0 (14 ääntä)
      Torvelo: Suomalaiset ovat yhtä paljon alkuperäiskansa kuin saamelaisetkin.
      Enemmän suomalaiset ovat alkuperäiskansa kuin saamelaiset. Nykyiset saamelaistatuksella keulivat suvut, jotka pitävät valtaa saamelaiskäräjillä ovat tulleet Suomen Suuriruhtinaskuntaan vasta 1800-luvulla poroineen, koska Tsaari ei halunnut verottaa, kuten norjalaiset. Suomessa on puhuttu saamelaiskieliä etelässä asti, mutta niitä puhuivat suomalaiset. Suomalaiset alkoivat puhua suomea Varsinais-Suomessa jo 1300 vuotta sitten, kieli tuli Pohjois-Virosta.

      Lainaa

    113. Tulos: +2 (10 ääntä)
      Tiina taitaa olla näitä "maahanmuuttokriitikoita", eli rasisteja.

      Lainaa

    114. Tulos: +14 (16 ääntä)
      "Normitilanteessa olisin sitä mieltä, että olemme kaikki yhdenvertaisia, mutta nyt ei ole normitilanne." Ei se nyt vaan toimi näin. Ihmiset joko ovat yhdenvertaisia tai eivät. Ollessaan tasa-vertaisia keskenään, jokaisen henki ja terveys on ihan yhtä tärkeä etnisyyteen tai mihkään muuhunkaan katsomatta. Silloin priorisointi tapahtuu vain tarpeen (ja huonommissa tilanteissa selviytymistodennäköisyyden) mukaan.

      Lainaa

    115. Kikki Hiiri 21.4.2020 23:22
      Tulos: -10 (12 ääntä)
      Tiina puhuu totta.

      Lainaa

    116. Tulos: +2 (2 ääntä)
      abort mission: Viime aikoina on ollut mokissa aika usein näitä rasistiöyhöttäjiä. Tympeitä juttuja, jotka ei edes hirveästi naurata. Voisikohan niitä karsia vähemmäksi, kun heillä on varmaan palstatilaa netissä jo ihan tarpeeksi?
      Korona on nyt kaikkien huulilla. Plus voisin kuvitella feissarimokat tiimin julkaisevan parasta materiaalia mitä on tarjolla. Mutta jos parempaakaan mokaa ei kukaan lähetä ja joku kerta julkaistaisiin vain yksi, tai ilkeää ajatellakin, ei yhtään mokaa niin siitähän vasta sota syttyisi. Yritetään kaikki lähettää parempaa matskuu mutta tyhjästähän nämä eivät synny. Toisin kuin kusipäät idiootit. Tosin olen kuullut siitäkin teorian jonka mukaan nokian takana on tehdas joka tuottaa mulkkuja kovaan tahtiin koska eihän niitä muuten kai olisi niin paljon. Sijainnista on kyllä useita huhuja ja kuulemani mukaan sitä ovat etsineet useatkin ryhmittymät huonolla menestyksellä. Mene ja tiedä.

      Lainaa

    117. Nulkun Pissijä 18.8.2021 18:55
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Turkkiin vaan Katrin lapset!😅

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: rasismi, rasisti, ulkomaalaiset, maahanmuuttajat, koronavirus, vuodepaikat, resurssit, priorisointi, terveydenhoito, sairaalat, kansalaisuus, omat ensin, suomalaiset, suomenruotsalaiset, turkkilaiset, mamut