Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 434

Voisitko seurustella ihmisen kanssa, joka on vaihtanut sukupuoltaan?
Sekalaisia, osa 434

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 77 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +96 (124 ääntä)
      Avaruuden pääkaupunki ei liene riittävän avara.

      Lainaa

    2. Tulos: +250 (352 ääntä)
      Kain vitsi on jo kulutettu. Marin juttu menee laatikkoon "äkkiäkös sä mulle maalaat/ompelet kahvipalkalla kun oot niin näppärä", "sivuja on netti pullollaan!"

      Lainaa

    3. Toj Karin 5.5.2020 0:41
      Tulos: +296 (324 ääntä)
      Jostain syystä lukemattomilla ihmisillä kaikki aivotoiminta loppuu sillä sekunnilla, kun facebookin logo lävähtää ruudulle.

      Lainaa

    4. Kummikäki 5.5.2020 0:43
      Tulos: +268 (708 ääntä)
      Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.

      Lainaa

    5. Tulos: -235 (707 ääntä)
      Kummikäki: Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.
      Nyt kun tuolle trollilinjalle lähdetään niin tässäpä samantasoinen vastakommentti: ja mitenköhän se sukupuoli voi olla muka rikki? Eihän ladastakaan saa korjaamalla mersua ja mersuksi korjatusta enää ladaa. Kuoret voi vaihtaa, mutta työlästä se on. Ja turhaa.

      Lainaa

    6. Vähän vielä 5.5.2020 1:24
      Tulos: +91 (101 ääntä)
      Jos Minna ois halunnut mennä vähän pidemmälle, niin olisi varmaan suositellut vaikka biolanin mustaa multaa pelloille. :'D

      Lainaa

    7. Tulos: +167 (175 ääntä)
      Näin näytöltä aluksi ainoastaan tuon K-Marketin virallisen tiedotuksen asiasta ja arvasin heti, että mitä kommentteja alta löytyy. Eipä tarvinnut erikoinen ennustaja olla. Toisia vaihtoehtoja toki olisivat nämä: "koska tulokset julkaistaan", "milloin saa tietää voittiko", "osallistuin ja annoin ohjeiden mukaan henkilötiedot sekä maksoin 50e käsittelymaksun, mutta en ole vielä saanut lahjakorttia"

      Lainaa

    8. Tulos: -46 (276 ääntä)
      AAargh, kumpikohan suurempi moka, Tanya vai Kai. Ehkä molemmat. a)sukupuoli korjataan b)korjaus ei tarkoita että "värkki" välttämättä muuttuu c)kuitenkaan mitään ei "leikata pois"

      Lainaa

    9. Tulos: -190 (406 ääntä)
      Mutta sanokaapa nyt kuka tahansa hetero, että olisitko OIKEASTI valmis suhteeseen henkilön kanssa, joka on ollut aiemmin SAMAA sukupuolta kuin sinä. En minäkään.

      Lainaa

    10. Tulos: +444 (544 ääntä)
      Ironfox: Mutta sanokaapa nyt kuka tahansa hetero, että olisitko OIKEASTI valmis suhteeseen henkilön kanssa, joka on ollut aiemmin SAMAA sukupuolta kuin sinä. En minäkään.
      Täällä muutama kokemus asiasta! Seurustelu alkoi heteropariskuntana (en ole koskaan katsonut naisia sillä silmällä), puoliso tuli kaapista jokunen vuosi myöhemmin ja nyt 7v myöhemmin ollaan edelleen yhdessä naimisissa asti, naispariskuntana virallisesti. Valehtelisin jos sanoisin, että ei ollut asian vuoksi mitään kriiseilyä mutta kaikki kääntyi lopulta parhain päin ja puolisoni ei enää tarvitse olla jotain mitä joutui 25 vuoden ajan esittämään. Ystäväpiiriin kuuluu myös pariskunta jossa toinen on transmies ja toinen vaimo, seurustelu alkoi toisen jo vaihdettua sukupuolta. Minä voisin nykyään myös antaa tällaiselle suhteelle mahdollisuuden jos sinkku olisin. Ennakkoluulot karisivat ajat sitten pois. Ihmiset ovat erilaisia ja parisuhteita on laidasta laitaan - asiat ovat harvoin mustavalkoisia. Antaa jokaisen olla onnellinen ja viettää koronaeristys kenen kanssa haluaa, eiks vaan. :) Mukavaa kevättä!

      Lainaa

    11. Tulos: +76 (76 ääntä)
      Kah, massazombien kuvake on muuttunut!

      Lainaa

    12. Tulos: +68 (88 ääntä)
      Kaikenlisäksi tuossa K-marketin päivityksessä nuo kommentit ovat väärässä paikassa. Olettaen siis, että kyseessä olisi oikea kilpailu.

      Lainaa

    13. Tulos: +87 (149 ääntä)
      Mina: AAargh, kumpikohan suurempi moka, Tanya vai Kai. Ehkä molemmat. a)sukupuoli korjataan b)korjaus ei tarkoita että “värkki” välttämättä muuttuu c)kuitenkaan mitään ei “leikata pois”
      c) aika harva tietää, että peniksestä saadaan "rakennettua" varsin toimiva vagina ja näin ollen olettavat että "leikataan pois" (vaikka muistaakseni siinä ei poisteta juuri mitään).

      Lainaa

    14. Tulos: +97 (113 ääntä)
      Helmutti: c) aika harva tietää, että peniksestä saadaan “rakennettua” varsin toimiva vagina ja näin ollen olettavat että “leikataan pois” (vaikka muistaakseni siinä ei poisteta juuri mitään).
      Ja nyt olin väärässä, kyllä kivekset siis poistetaan. Mutta ei koko helahoitoa.

      Lainaa

    15. Tulos: -285 (393 ääntä)
      Niksu: Täällä muutama kokemus asiasta! Seurustelu alkoi heteropariskuntana (en ole koskaan katsonut naisia sillä silmällä), puoliso tuli kaapista jokunen vuosi myöhemmin ja nyt 7v myöhemmin ollaan edelleen yhdessä naimisissa asti, naispariskuntana virallisesti. Valehtelisin jos sanoisin, että ei ollut asian vuoksi mitään [...]
      Ekana lyttäät muunlaiset parit ja sanot että kyllä se mieli muuttuu! Kunnes loppuun sanot että antaa kaikkien kukkien kukkia. Koita päättää mitä mieltä oikeesti olet. Minä oon teininä miettiny oonko sittenkin naisiin päin, tarkemmin kun mietin niin nope, en edes viihdy naisten seurassa. Nykyään miehen kanssa kihloissa ja jos hän sukupuolensa vaihtais niin ero tulis, selitystä en jaksa kirjottaa, kaikilla on oikeus olla hetero, ilman lyttäystä. Vaikka oon hetero niin se ei tarkoita ettenkö hyväksyisi kaikkien omia seksuaalisiisuuntauksia, tuntuu että nykyään kun sanot olevas hetero saat negaa niskaas.

      Lainaa

    16. Tulos: -14 (60 ääntä)
      Toj Karin: Jostain syystä lukemattomilla ihmisillä kaikki aivotoiminta loppuu sillä sekunnilla, kun facebookin logo lävähtää ruudulle.
      Se oli loppunut jo silloin, kun liittyivät siihen saatanalliseen tekeleeseen.

      Lainaa

    17. Tulos: +14 (134 ääntä)
      Mina: AAargh, kumpikohan suurempi moka, Tanya vai Kai. Ehkä molemmat. a)sukupuoli korjataan b)korjaus ei tarkoita että “värkki” välttämättä muuttuu c)kuitenkaan mitään ei “leikata pois”
      Ei sukupuolta korjata. Sukupuoli pysyy juuri sinä, mikä se on, eli sinä, miksi sen kokee. Vartaloa korjataan tai muunnetaan.

      Lainaa

    18. Tulos: +129 (145 ääntä)
      Minnalla on sinänsä pointti tuossa viestissään. Liete voidaan käsitellä mikrobeilla lähes hajuttomaksi ja levitystavoissa on myös eroja. Liete voidaan levittää siten, että se lentää pellolle (haisee enemmän) tai multaimella, jolla se menee suoraan maahan (haisee vähemmän).

      Lainaa

    19. Tulos: +262 (292 ääntä)
      Niinpä: Ekana lyttäät muunlaiset parit ja sanot että kyllä se mieli muuttuu! Kunnes loppuun sanot että antaa kaikkien kukkien kukkia. Koita päättää mitä mieltä oikeesti olet. Minä oon teininä miettiny oonko sittenkin naisiin päin, tarkemmin kun mietin niin nope, en edes viihdy naisten seurassa. Nykyään miehen kanssa [...]
      Luepas kritisoimasi kommentti ajatuksella loppuun. Oman mielen muuttuminen ei todellakaan ole sama asia kuin että sanoisi jokaisen mielen muuttuvan. Ketään ei voi pakottaa olemaan suhteessa, jossa ei halua olla, mutta ei se tarkoita, että se suhdemuoto olisi objektiivisesti huonompi.

      Lainaa

    20. Tulos: -135 (211 ääntä)
      Kummikäki: Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.
      Naiset on epäkuntoisia miehiä ja miehet epäkuntoisia naisia... Selvä!

      Lainaa

    21. Tulos: +25 (75 ääntä)
      Pasi: Se oli loppunut jo silloin, kun liittyivät siihen saatanalliseen tekeleeseen.
      Onneksi sinä, Pasi, olet erityinen lumihiutale.

      Lainaa

    22. Tulos: +145 (151 ääntä)
      Tiku: Minnalla on sinänsä pointti tuossa viestissään. Liete voidaan käsitellä mikrobeilla lähes hajuttomaksi ja levitystavoissa on myös eroja. Liete voidaan levittää siten, että se lentää pellolle (haisee enemmän) tai multaimella, jolla se menee suoraan maahan (haisee vähemmän).
      Multaus on kyl hyvä tapa. Eiköhän se multauspakko asutuksen lähellä/taajamassa tule jossain vaiheeesa. Tääl on onneksi lähinnä nautatiloja, ei niin pahaa kuin sikaliete. Toisaalta pelto pitää kyntää heti lietteenajon jälkeen, varsinkin kun pintaan vedetään joten se viikon haisu on vähäinen vaiva siitä että saat ruokaa pöytääsi. Ja maalaiskaupunkien pitäisi lopettaa kaavottaminen alueille jossa viel on aktiivisia tiloja, olleet paikallaan satoja vuosia, sit tulee omakotitaloja joiden väki alkaa valittaan hajusta ja liikenteestä ja koneista. Vähän sama kun rakentaa lähelle lentokenttää, koska halpa tontti ja sit alkaa valittaan lentokonemelusta.

      Lainaa

    23. Tulos: +146 (198 ääntä)
      Niksu: Täällä muutama kokemus asiasta! Seurustelu alkoi heteropariskuntana (en ole koskaan katsonut naisia sillä silmällä), puoliso tuli kaapista jokunen vuosi myöhemmin ja nyt 7v myöhemmin ollaan edelleen yhdessä naimisissa asti, naispariskuntana virallisesti. Valehtelisin jos sanoisin, että ei ollut asian vuoksi mitään [...]
      Ihana asenne! En ainankaan itsekään koe rakastuvani sukupuoleen vaan ihmiseen. Tottakai se olisi järkytys jos mun mies tulisi sanomaan, että on ollut nainen tai haluaa olla nainen, mutta tuskin se häntä ihmisenä muuttaa. Se ei todellakaan olisi syy minulle lopettaa yli kuuden vuoden suhde.

      Lainaa

    24. Tulos: +73 (77 ääntä)
      Harmi kun en tiedä missä Mari asuu, hyvin voisin mennäkin sinne kukkapenkkejä kitkemään kun omassa pihassa ei ole kuopsutettavaa.

      Lainaa

    25. Tulos: +63 (97 ääntä)
      En ymmärrä Marin "mokaa". Jos joku on halukas auttamaan ja tuo ilmoitus löytää hänet, niin mitä se kenellekään kuuluu maksetaanko siitä palkkaa vai onko se vapaaehtoistyötä. Eihän se kysyminen mitään maksa. Ei mene mielestäni samaan kategoriaan heidän kanssa, jotka ensin kysyy apua ja sitten ilmoittavat etteivät maksa mitään koska sukulainen/hyvä kaveri/nopee homma jne.

      Lainaa

    26. jopahyvä 5.5.2020 8:42
      Tulos: +89 (105 ääntä)
      Mari on oikeesti ihan asialla. Mulla on hyvä ystävä joka joutui muuttamaan ok-talosta kerrostaloon. Hän oikein etsimällä ETSII jotakuta joka ei pysty/halua/ehdi tekemään pihahommia tai semmoista. Mullan kuopsuttelua rakastava ystäväni haluaisi mennä ihan huvikseen puuhailemaan ja antamaan osan sadosta ihmiselle jonka puutarhassa saa näpertää. Niitä ihmisiä on jotka tarvii toisiaan.

      Lainaa

    27. Tulos: +121 (125 ääntä)
      Köh: Multaus on kyl hyvä tapa. Eiköhän se multauspakko asutuksen lähellä/taajamassa tule jossain vaiheeesa. Tääl on onneksi lähinnä nautatiloja, ei niin pahaa kuin sikaliete. Toisaalta pelto pitää kyntää heti lietteenajon jälkeen, varsinkin kun pintaan vedetään joten se viikon haisu on vähäinen vaiva siitä että saat [...]
      Tästä tulee mieleen tapaus, jossa kaavoitettiin ison kennelin vierestä maata. Ihmiset osti tontteja ja rakensi talonsa. Arvaatte varmaan mitä sitten tapahtui. Aivan oikein, alkoi valitus kennelin koirista. Kennel oli kumminkin toiminut samassa paikassa jo 20 vuotta eikä voinut tulla tontinostajille yllätyksenä.

      Lainaa

    28. Tulos: +3 (19 ääntä)
      Mina: AAargh, kumpikohan suurempi moka, Tanya vai Kai. Ehkä molemmat. a)sukupuoli korjataan b)korjaus ei tarkoita että “värkki” välttämättä muuttuu c)kuitenkaan mitään ei “leikata pois”
      Muuten samaa mieltä, mutta osaltahan kyllä leikataan?

      Lainaa

    29. Tulos: +84 (86 ääntä)
      Tykkään tuosta zombie-kuvakkeesta. Eipä mulla muuta.

      Lainaa

    30. Tulos: +63 (63 ääntä)
      Köh: Multaus on kyl hyvä tapa. Eiköhän se multauspakko asutuksen lähellä/taajamassa tule jossain vaiheeesa. Tääl on onneksi lähinnä nautatiloja, ei niin pahaa kuin sikaliete. Toisaalta pelto pitää kyntää heti lietteenajon jälkeen, varsinkin kun pintaan vedetään joten se viikon haisu on vähäinen vaiva siitä että saat [...]
      Tässä on se syy, jonka takia vanhempani eivät ole myyneet tontteja tilan ympäriltä. Tulee kuitenkin eripuraa tilan normaaleista tekemisistä.

      Lainaa

    31. Tulos: +54 (54 ääntä)
      PIN: Tästä tulee mieleen tapaus, jossa kaavoitettiin ison kennelin vierestä maata. Ihmiset osti tontteja ja rakensi talonsa. Arvaatte varmaan mitä sitten tapahtui. Aivan oikein, alkoi valitus kennelin koirista. Kennel oli kumminkin toiminut samassa paikassa jo 20 vuotta eikä voinut tulla tontinostajille yllätyksenä.
      Turussa rakennettiin omakotitaloalue jätteenpolttolaitoksen viereen. Yllättäen jätteenpoltto loppui.

      Lainaa

    32. Tulos: +28 (50 ääntä)
      Kummikäki: Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.
      Vaihtaminen ja vaihtokauppa on eri asia.

      Lainaa

    33. Tulos: +42 (66 ääntä)
      Mitä vikaa Marin päivityksessä? Varmasti on ihmisiä, jotka haluaisi ihan harrastusmielessä päästä tekemään puutarhatöitä, mutta eivät omista omaa pihaa

      Lainaa

    34. Tulos: +53 (67 ääntä)
      Minusta tuo Marin ehdotus ei ole ollenkaan huono. Tarttuisi siihen varmasti, jos olisin pelkän parvekepuutarhan varassa, sillä pihan kuopsuttelu on tietenkin ihan eri juttu ja aivan ihanaa puuhaa. Tuossa tarjotaan mielestäni lähinnä mahdollisuus harrastaa puutarhanhoitoa, eikä siis haeta palkatonta orjatyövoimaa. Todennäköisesti Mari sietää kyllä sen, että piha on vinksinvonksin, jos ei sitä itse osaa laitella, mutta ottaa mielellään avun vastaan sellaiselta, joka siellä haluaisi touhuta.

      Lainaa

    35. Tulos: +31 (35 ääntä)
      Moikkali: Tässä on se syy, jonka takia vanhempani eivät ole myyneet tontteja tilan ympäriltä. Tulee kuitenkin eripuraa tilan normaaleista tekemisistä.
      Jep. Se on niin lottoamista minkälainen ihminen naapuriksi sattuu.

      Lainaa

    36. Tulos: +56 (82 ääntä)
      Niksu: Täällä muutama kokemus asiasta! Seurustelu alkoi heteropariskuntana (en ole koskaan katsonut naisia sillä silmällä), puoliso tuli kaapista jokunen vuosi myöhemmin ja nyt 7v myöhemmin ollaan edelleen yhdessä naimisissa asti, naispariskuntana virallisesti. Valehtelisin jos sanoisin, että ei ollut asian vuoksi mitään [...]
      Että seurustelisin miehen kanssa, joka oli ennen nainen? Ei ongelmaa, jos vehje on korjattu. Kun minä en tunne vetoa naisten sukupuolielimiin. Jos ollaan saman henkisiä, jutut täsmää ja ulkonäkö miellyttää silmää, niin miksi ei? Saattaisi jopa olla parempi vaihtoehto kun ymmärtäisi myös naisen näkökulmaa elämästä.

      Lainaa

    37. Tulos: -80 (96 ääntä)
      Ei yllätä että valmiina oli taas kasa +40v naisia. Nuo keski-ikää lähentelevät tai jo ylittäneet kukkahatut on niin valmiita, jopa vähän ylikypsiä interwebbiin. Juuri niitä, keneltä Afrikan prinssi saa huijattua rahat pois parilla sähköpostilla. Surullista, mutta totta että joidenkin naisten ei vaan pitäis poistua keittiöstä.

      Lainaa

    38. Tulos: -2 (54 ääntä)
      Luffi: Nyt kun tuolle trollilinjalle lähdetään niin tässäpä samantasoinen vastakommentti: ja mitenköhän se sukupuoli voi olla muka rikki? Eihän ladastakaan saa korjaamalla mersua ja mersuksi korjatusta enää ladaa. Kuoret voi vaihtaa, mutta työlästä se on. Ja turhaa.
      Hönnönnöö olen intell ektuelli katsokaa kuinka älygäs olen

      Lainaa

    39. Kilokalori 5.5.2020 13:00
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Helmutti: c) aika harva tietää, että peniksestä saadaan “rakennettua” varsin toimiva vagina ja näin ollen olettavat että “leikataan pois” (vaikka muistaakseni siinä ei poisteta juuri mitään).
      Kivekset ja ainakin osa eturauhasta

      Lainaa

    40. Kilokalori 5.5.2020 13:01
      Tulos: -1 (35 ääntä)
      NOni: Hönnönnöö olen intell ektuelli katsokaa kuinka älygäs olen
      Sinuun verrattuna kaikki ovat intellektuelleja.

      Lainaa

    41. Kilokalori 5.5.2020 13:02
      Tulos: +24 (44 ääntä)
      jörgen: Ei yllätä että valmiina oli taas kasa +40v naisia. Nuo keski-ikää lähentelevät tai jo ylittäneet kukkahatut on niin valmiita, jopa vähän ylikypsiä interwebbiin. Juuri niitä, keneltä Afrikan prinssi saa huijattua rahat pois parilla sähköpostilla. Surullista, mutta totta että joidenkin naisten ei vaan pitäis poistua keittiöstä.
      Onneksi sinä istut yhä palmussa pähkinöitä järsimässä.

      Lainaa

    42. Kilokalori 5.5.2020 13:05
      Tulos: +12 (26 ääntä)
      jörgen: Ei yllätä että valmiina oli taas kasa +40v naisia. Nuo keski-ikää lähentelevät tai jo ylittäneet kukkahatut on niin valmiita, jopa vähän ylikypsiä interwebbiin. Juuri niitä, keneltä Afrikan prinssi saa huijattua rahat pois parilla sähköpostilla. Surullista, mutta totta että joidenkin naisten ei vaan pitäis poistua keittiöstä.
      Katopa ton seuraavan mokan Sami. Hänkinkö on +40 v. nainen? Taitaa olla sun iskä.

      Lainaa

    43. Tulos: -64 (120 ääntä)
      Kummikäki: Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.
      Sukupuolta ei pysty korjaamaan. Vaikka kroppa leikkattais näyttämään ankalta ja mieletään tyyppi olis kotka, niin ihmiset elävät ja kuolevat siinä sukupuolessa jossa ovat syntyneet. Geenejään ja kromosomejaan ei kukaan pysty vaihtamaan/korjaamaan. Niinollen leikatut miehetkin pysyvät miehinä ja naiset naisina. Kaikki muu on roolipeliä. Biologia määrittää OIKEAN sukupuolen

      Lainaa

    44. Tulos: +21 (45 ääntä)
      Ihana asenne! En ainankaan itsekään koe rakastuvani sukupuoleen vaan ihmiseen. Tottakai se olisi järkytys jos mun mies tulisi sanomaan, että on ollut nainen tai haluaa olla nainen, mutta tuskin se häntä ihmisenä muuttaa. Se ei todellakaan olisi syy minulle lopettaa yli kuuden vuoden suhde.
      No kyllä minulle olisi aikamoinen järkytys, jos aviomieheni nyt paljastaisi syntyneensä/kasvaneensa tyttönä. Sellaiset asiat kerrotaan ennen kuin aletaan seurustella vakavasti. Sen sijaan jos hän yhtäkkiä alkaisi tuntea itsensä naiseksi, niin mikäs siinä. Se ei olisi kauhistus, koska en ole hetero ja olen ennenkin seurustellut transnaisen kanssa. Rakkauteni ei vähenisi, vaikka hänestä tulisi rumakin nainen (hänen piirteillään todennäköistä) voihan hän vaikka yhtäkkiä kaljuuntua ja edelleen rakastaisin häntä, vaikka ihastuinkin häneen pitkätukkaisena miehenä. Hän sen sijaan on hetero, joten hänelle olisi taatusti kriisi jos alkaisinkin elää miehenä.

      Lainaa

    45. Tulos: -24 (46 ääntä)
      Lisään vielä: ensimmäinen asia, jonka mieheltäni kysyin, oli nimi, ikä ja horoskooppi. Rakastun ihmiseen, en mihinkään noista, mutta olisin järkyttynyt jos hän olisi vaikka vuodenkin seurustelun jälkeen paljastanut olevansa oikeasti Fredrik, neljäkymppinen ja vaaka.

      Lainaa

    46. Tulos: +47 (57 ääntä)
      Mjau: No kyllä minulle olisi aikamoinen järkytys, jos aviomieheni nyt paljastaisi syntyneensä/kasvaneensa tyttönä. Sellaiset asiat kerrotaan ennen kuin aletaan seurustella vakavasti. Sen sijaan jos hän yhtäkkiä alkaisi tuntea itsensä naiseksi, niin mikäs siinä. Se ei olisi kauhistus, koska en ole hetero ja olen ennenkin [...]
      Olen niin hetero kuin olla ja saattaa, joten jos kävisi ilmi että mieheni on nainen, niin kyllähän se olisi helvetinmoinen järkytys. Toisaalta hän on loistava vanhempi ja paras ystäväni, joten en olisi eroakaan hakemassa. Jos vielä tapailuvaiheessa olisin törmännyt ihanaan transmieheen niin mikäs siinä, jos olisi luonteeltaan ja ulkomuodoltaan miestyyppiäni.

      Lainaa

    47. Tulos: -2 (40 ääntä)
      Kummikäki: Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.
      Eli et voi esimerkiksi ”vaihtaa” päällesi toista paitaa, ellet vaihda sitä jonkun toisen kanssa? Ihan vaan tuohon logiikkaasi tartuin, sukupuolivaihdosjuttuihin en ota kantaa. Äähhähäh lankaan menit, otanpas. Toisten mielestä se on korjaus, toisten mielestä vaihto, ja toisten mielestä ei kumpaakaan. Jos sukupuolen määrää fyysiset ominaisuudet, niiden vaihtaminen ei ole ”korjaamista” muista, kuin kyseisten fyysisten ominaisuuksien merkityksiin liittyvistä näkökulmista. Merkitys taas on subjektiivista, eli eri mieltä saa olla. Jos sukupuolen taas määrää fiilis tai psyykkinen kokemus (mukaanlukien identiteetti) tai tietoinen päätös tai mikä tahansa kombinaatio edelläolevista, niin silloin määräävänä tekijänä on joka tapauksessa subjektiivinen kokemus, eli taas kerran, eri mieltä saa olla. Ja pitää saada olla. Jos henkilö a puhuu sukupuolestaan subjektiivisena kokemuksena, niin silloin henkilö b voi olla itse sukupuolesta eri mieltä sillä perusteella, että tämän kokemus sukupuolesta perustuukin esimerkiksi biologisiin seikkoihin. Siksi on ajanhukkaa puhua sukupuolesta ennen kuin on määritelty, mitä se missäkin keskustelussa tarkalleen tarkoittaa. Esim minä en ole sitä mieltä, että kukaan lisääntymiskykyinen homo sapiens -uros olisi nainen sillä perusteella että kokee vahvasti olevansa. Silloin ajattelen, että kokemus sukupuolesta vain sattuu olemaan jotain, mikä on osa mielenmaailmaa, ei fyysistä maailmaa, ja nuo kaksi sattuvat kyseisen yksilön kohdalla olemaan ristiriidassa. Biologisesti epäselvät tapaukset ovat mielestäni juuri niitä; Epäselviä, siis biologisesti, ei tietenkään toivottavasti elämän kannalta, jos asias voi helpottaa. Eli myöskään niiden kohdalla minusta ei ole kyse ”korjaamisesta”, jos sukupuolta muutetaan enemmän jompaan kumpaan suuntaan. Se on muutos, yksinkertaisesti, ja jos sen ansiosta yksilön oma kokemus sukupuolesta vastaa paremmin ulkoista olemusta, niin parempi hänelle. Kyllähän siinä ainakin elämänlaatu silloin korjaantuu, ja se on minusta pääasia. Näissä asioissa mennään joka tapauksessa aika nopeesti intuitiiviselle alueelle ja uskon, että maailmaan mahtuu aika paljon erilaisia näkemyksiä kunhan muiden ihmisten annetaan pitää omansa. Jos kutsutaan suvaitsevaisuudeksi sitä, että joku miltei vastikään vähänkään laajempaa suosiota saanut näkemys pakotetaan alas kaikkien kurkusta niin se on suunnilleen yhtä suvaitsevaista kuin keskiaikainen katolisuus. Uskon ja varsinkin toivon, että tulevaisuus pakottaa meidät erottamaan paremmin ja selkeämmin toisistaan sukupuolen kokemisen ja biologisen sukupuolen niin, että niiden välit katkaistaisiin. Tuolloin minä voisin yhä olla sitä mieltä, että vastaantulija on vaikkapa mies-oletettu, fyysisten ominaisuuksiensa vuoksi, ja jättää tuolle mies-oletetulle itselleen vapauden puolestaan kokea itsensä haluamallaan tavalla. Kokemuksen tulee olla vapaa kaikille, mutta juuri siksi myös muiden ihmisten kokemusten pitää saada aivan yhtä vapaasti olla sen kanssa ristiriidassa.

      Lainaa

    48. Tulos: -31 (109 ääntä)
      Heterona en todellakaan voisi seurustella sukupuolen vaihdosta leikkivän ihmisen kanssa koska ei se synnynnäinen sukupuoli mihinkään muutu. Jos se tuottaa jollekin ongelmia niin se on silloin ihan vain pelkkää turhaa kiukuttelua. Minun ei tarvitse kummemmin selitellä ettei tuollaiset kiinnosta tai lähteä leikkiin mukaan. En myöskään ymmärrä tätä sanontaa että "Ihmiseen rakastutaan eikä sukupuoleen" Ei kai kukaan nyt rakastukaan jokaiseen joka on sopivaa sukupuolta. Se ei kuitenkaan poissulje sitä että sukupuolla on yleisesti todella paljon merkitystä.

      Lainaa

    49. Tulos: -16 (72 ääntä)
      Helmutti: c) aika harva tietää, että peniksestä saadaan “rakennettua” varsin toimiva vagina ja näin ollen olettavat että “leikataan pois” (vaikka muistaakseni siinä ei poisteta juuri mitään).
      "Varsin toimiva vagina"? Tarkoitatko, että sinne voi työntää peniksen, joten se on käytännössä aito? Vagina on vähän monimutkaisempi elin kuin silvottu penis.

      Lainaa

    50. purppurakruunu 5.5.2020 20:08
      Tulos: +14 (52 ääntä)
      Pelle: “Varsin toimiva vagina”? Tarkoitatko, että sinne voi työntää peniksen, joten se on käytännössä aito? Vagina on vähän monimutkaisempi elin kuin silvottu penis.
      Pelle on hyvä ja vaikka googlettaa asioita, ennen kuin puhuu.

      Lainaa

    51. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Kommentit kruunas vielä tuon seinäjoen puskaradiossa olleen.

      Lainaa

    52. Avaruusleijona 5.5.2020 22:55
      Tulos: +19 (43 ääntä)
      Ironfox: Mutta sanokaapa nyt kuka tahansa hetero, että olisitko OIKEASTI valmis suhteeseen henkilön kanssa, joka on ollut aiemmin SAMAA sukupuolta kuin sinä. En minäkään.
      Kyllä.

      Lainaa

    53. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Jakketee: Avaruuden pääkaupunki ei liene riittävän avara.
      Juu ei ole aakianlaakiaa riittävästi. Ideaparkki sijaittee myös Alakylässä. Noin 400m lähimpään sikalaan.

      Lainaa

    54. Tulos: -2 (16 ääntä)
      Mjahas, sensuuri iski. Puolet kommentista uupuu.

      Lainaa

    55. Tulos: +39 (51 ääntä)
      SeDinun: Että seurustelisin miehen kanssa, joka oli ennen nainen? Ei ongelmaa, jos vehje on korjattu. Kun minä en tunne vetoa naisten sukupuolielimiin. Jos ollaan saman henkisiä, jutut täsmää ja ulkonäkö miellyttää silmää, niin miksi ei? Saattaisi jopa olla parempi vaihtoehto kun ymmärtäisi myös naisen näkökulmaa elämästä.
      Tätä ihan samaa mietin itsekin. Miehelleni kun valitan vaikka kuukautiskivuista niin vastaus voi olla "joo mä ymmärrän kulta, mullakin kun oli just toi vatsatauti". No kuule et todellakaan ymmärrä kerta vertaat kuukautisia ripuliin. Mutta transmies voisi jopa ihan oikeasti samaistua ja antaa vertaistukea. En näe ongelmaa siinä mitä siellä haarojen välissä on ollut, menneisyyden haamuja kannamme mukanamme kuitenkin kaikki, eikä korjattu sukupuoli todellakaan ole mielestäni pahimmasta päästä. Se jos mieheni vaihtaisi nyt sukupuolta, voisi se olla huomattavasti kovempi paikka, sillä en koe esimerkiksi seksuaalista halua naisia kohtaan. Yrittäisin kuitenkin saada homman toiminaan, mutta rehellisyyden nimissä en voi sanoa ettäkö pystyisin vain kohauttamaan olkapäitäni ja jatkaa suhdetta kuin ennen.

      Lainaa

    56. Tulos: +7 (21 ääntä)
      No jaa. Mitä siinä parinvalinnassa sitten hakeekaan. Minulle tärkeimpiä ominaisuuksia oli se, että voin saada biologisia lapsia kumppanini kanssa. Mihin ihmeeseen puolisoa muuten tarvitsee, kun nykyään voi tehdä lapset ilman puolisoakin?

      Lainaa

    57. Tulos: -21 (39 ääntä)
      mm: Ihana asenne! En ainankaan itsekään koe rakastuvani sukupuoleen vaan ihmiseen. Tottakai se olisi järkytys jos mun mies tulisi sanomaan, että on ollut nainen tai haluaa olla nainen, mutta tuskin se häntä ihmisenä muuttaa. Se ei todellakaan olisi syy minulle lopettaa yli kuuden vuoden suhde.
      Ihmiset on vaan nykyään niin pihalla...

      Lainaa

    58. Tulos: +26 (26 ääntä)
      Voi Minna. Tuohon lietteenhajuun ei taida auttaa nyt mikään muu kuin poismuutto peltoaukeoiden kultamaakunnasta.

      Lainaa

    59. Viherpeukalo 6.5.2020 1:41
      Tulos: +25 (31 ääntä)
      Olen samaa mieltä siitä että Marin juttu ei ole moka ollenkaan. Jos olisi hillitön vaatimuslista asioista jotka pitää tehdä aikaan x mennessä niin sitten ehkä, mutta puutarhanhoito on joidenkin mielestä ihanaa. Asuin vuosia kerrostaloasunnossa jossa ei ollut edes parveketta ja huonekasvejakin mahtui vain hyvin rajallinen määrä, kun sitten muutin pihalliseen asuntoon olen ollut heti tilaisuuden tullen kyynärpäitä myöten mullassa kukkapenkkiä ja pensaita laittelemassa. Tätä voisi verrata ehkä siihen että joku tarjoaa koiraansa lenkkeilytettäväksi, löytyy kyllä ihmisiä jotka kaipaa lenkkiseuraa mutta eivät voi hankkia omaa koiraa. Tähän sukupuolikeskusteluun en edes lähde, toteanpa vain että joidenkin ahdasmielisyys on todella surullisella tasolla.

      Lainaa

    60. Runkqvist 6.5.2020 5:54
      Tulos: -19 (55 ääntä)
      Kummikäki: Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.
      Mielen sairauksia ei korjata silpomalla sukupuolivälineitä.

      Lainaa

    61. Tulos: -10 (20 ääntä)
      Voi Maria, taitaa olla ns. cityvihreä.

      Lainaa

    62. Tulos: -16 (42 ääntä)
      Kummikäki: Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.
      Meinaat, että miehestä on mahdollista tehdä oikea nainen munasarjoineen/kohtuineen kaikkineen? Sitähän minäkin.

      Lainaa

    63. niinnooh..... 6.5.2020 15:36
      Tulos: +35 (53 ääntä)
      err: Meinaat, että miehestä on mahdollista tehdä oikea nainen munasarjoineen/kohtuineen kaikkineen? Sitähän minäkin.
      Jos määritys oikeasta naisesta ovat munasarjat sekä kohtu, niin eipä sitä kaikilla "oikeilla naisilla" ole toimivia sukupuoli-, lisääntymiselimiä ja varsinkin niitä kohtuja poistetaan.

      Lainaa

    64. Tulos: +10 (24 ääntä)
      Itse en voisi seurustella miehen kanssa, josta on tullut nainen. Ulkonäöltään tai luonteeltaan eivät välttämättä eroa millään lailla "oikeasta", mutta itselle biologiset lapset ovat niin tärkeä asia, joka ei toteudu sukupuolenvaihtajan kanssa. Mitään "ideologista" transfobiaa minulla ei ole.

      Lainaa

    65. ............... 6.5.2020 20:49
      Tulos: -4 (18 ääntä)
      Mari haluaa kyllä työntekijän, mutta ei halua maksaa tälle palkkaa. Ihan perus kokkarekikkare siis.
      Ironfox: Mutta sanokaapa nyt kuka tahansa hetero, että olisitko OIKEASTI valmis suhteeseen henkilön kanssa, joka on ollut aiemmin SAMAA sukupuolta kuin sinä. En minäkään.
      Itse en voisi, ja päällimmäisenä syynä on se, että haluan biologisia yhteisiä lapsia kumppanini kanssa. Sukupuolensa korjanneen kanssa se ei onnistuisi.

      Lainaa

    66. Tulos: +14 (14 ääntä)
      Mjau: Lisään vielä: ensimmäinen asia, jonka mieheltäni kysyin, oli nimi, ikä ja horoskooppi. Rakastun ihmiseen, en mihinkään noista, mutta olisin järkyttynyt jos hän olisi vaikka vuodenkin seurustelun jälkeen paljastanut olevansa oikeasti Fredrik, neljäkymppinen ja vaaka.
      Petteri, 32v ja hyvästi.

      Lainaa

    67. Tulos: +3 (11 ääntä)
      Kummikäki: Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.
      Jos kerran hiuksia halotaan niin halotaan niitä kunnolla. Eihän vaatteita vaihtaessa välttämättä vaihdeta vaatteita jonkun muun kanssa. Voin hyvinkin vaihtaa vaatteita itsekseni vaikkapa työpäivän jälkeen. Miksi sama sana ei siis voisi kuvata myös sukupuolen muuttamista?
      Kummikäki: Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.
      Miksi sanaa vaihtaminen ei voisi käyttää tuossa yhteydessä? En tietääkseni vaihda vaatteita jonkun muun henkilön kanssa kun heitän työvaatteet pois työpäivän jälkeen ja laitan päälle rennot vaatteet. Turhaa hiustenhalkomista johon vastasin turhalla hiustenhalkomisella.
      Kummikäki: Ja kenenkähän kanssa sitä sukupuolta muka vaihdetaan? Kyllä se korjataan, niin kuin mikä tahansa epäkunnossa oleva asia, sellaiseksi kuin sen kuuluu olla.
      Vaihdatko sinä vaatteita jonkun toisen henkilön kanssa kun töiden jälkeen vaihdat rennompaa vaatetta ylle? Entä jos vaihdat kanavaa televisiossa, tarvitaanko siihen vaihtokumppani? Turhaa hiustenhalkomista johon vastaan turhalla hiustenhalkomisella.

      Lainaa

    68. Bukkake Randelin 9.5.2020 9:33
      Tulos: 0 (10 ääntä)
      Luffi: Nyt kun tuolle trollilinjalle lähdetään niin tässäpä samantasoinen vastakommentti: ja mitenköhän se sukupuoli voi olla muka rikki? Eihän ladastakaan saa korjaamalla mersua ja mersuksi korjatusta enää ladaa. Kuoret voi vaihtaa, mutta työlästä se on. Ja turhaa.
      Sä olet työläs. Ja turha.

      Lainaa

    69. Bukkake Randelin 9.5.2020 9:36
      Tulos: -13 (21 ääntä)
      JL: Itse en voisi seurustella miehen kanssa, josta on tullut nainen. Ulkonäöltään tai luonteeltaan eivät välttämättä eroa millään lailla “oikeasta”, mutta itselle biologiset lapset ovat niin tärkeä asia, joka ei toteudu sukupuolenvaihtajan kanssa. Mitään “ideologista” transfobiaa minulla ei ole.
      Sori, mutta transfobia ei poistu sanomalla, että sulla ei transfobiaa ole, kun asenteistasi sellainen paistaa.

      Lainaa

    70. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Bukkake Randelin: Sori, mutta transfobia ei poistu sanomalla, että sulla ei transfobiaa ole, kun asenteistasi sellainen paistaa.
      Sun mielestä jollakulla on "transfobia", (joka muutenkin on kuvottava termi, ei siinä puhuta mistään fobiasta) jos haluavat biologisia lapsia? Minäkään voisi seurustella sukupuolensa vaihtaneen kanssa, osittain sillä olen puhtaasti hetero, sekä siksi että haluan biologisia lapsia. En myöskään seurustelisi sellaisen kanssa, joka on sterilisoitu, enkä sellaisen, joka sanoisi, ettei hanki koskaan lapsia.

      Lainaa

    71. rottanpää 14.5.2020 11:46
      Tulos: -1 (13 ääntä)
      Bukkake Randelin: Sori, mutta transfobia ei poistu sanomalla, että sulla ei transfobiaa ole, kun asenteistasi sellainen paistaa.
      No ei nyt välttämättä transfobiaa, mutta paljon tietämättömyyttä. Puhetapa/terminologia on transfobista, mutta niin on useimmilla muillakin täällä, koska transfobinen kieli on edelleen se kaikkein tutuin. Eli kun ei ole tietoa oikeista termeistä (saati et mitä vikaa niis muissa on), niin ei-transfobinenkin kuulostaa äkkiä transfobiselta. Ja vaikka se tiedon vähyys ja misinformaatio toki onkin transfobista, niin se ei kuitenkaan ole yksilön transfobiaa vaan rakenteellista. Siis tässä tapauksessa juuri sitä, että transsukupuolisuuteen liittyvä "yleistieto" ei olekaan tietoa lainkaan vaan misinformaatioo. Olis kaikille paljon parempi korjata niitä väärinkäsityksiä, kuin syytellä transfobiasta. Myös sillon, kun kyse on transfobiasta, koska silloin edes lukijat voi oppia jotain, vaikka se kenen kommenttiin vastaa ei välttämättä kuuntelisikaan. Siispä:
      JL: Itse en voisi seurustella miehen kanssa, josta on tullut nainen. Ulkonäöltään tai luonteeltaan eivät välttämättä eroa millään lailla “oikeasta”, mutta itselle biologiset lapset ovat niin tärkeä asia, joka ei toteudu sukupuolenvaihtajan kanssa.
      Sana jota haet "oikean" kohdalle on cissukupuolinen. Se on transsukupuolisen vastakohta, eli henkilö kenen sukupuolikokemus vastaa syntymässä määriteltyä sukupuolta. (ja niin tosiaan "transsukupuolisen kanssa", ei "sukupuolenvaihtajan kanssa". "Sukupuolenkorjaajakin" olisi parempi, mutta silti aika kummallinen, koska sukupuolen korjausprosessi tehdään vain kerran. "Sukupuolenkorjaaja" kuulostaa vähän siltä kuin sitä tehtäisiin kokoajan, tai aivan kuin tyyppi korjaisi toisten sukupuolia, vrt "autonkorjaaja.") "Josta on tullut"/"oli ennen" -tyyppisiä ilmaisuja parempi on juuri tuo "syntymässä määritelty". Eli esim "syntymässä tytöksi määritelty". (lyhenteenä voi myös törmätä/käyttää AFAB/AMAB (assigned female/male at birth)) - Sillon ei jää epäselvyyksiä onko kyseessä (trans)mies vai (trans)nainen (joka on usein epäselvää sillon, kun ei tiedä paljonko puhuja tietää, tai jos kuulijalla on väärinkäsityksiä. Esim "seurustelin miehen kanssa, joka paljastuikin naiseksi." Eli seurusteli transnaisen kanssa, joka tuli kaapista ennen kirjausprosessiaan? Vai transmiehen kanssa, joka kertoi menneisyydestään?) - Implikaatioiltaan ilmaisu ei ole transfobinen, toisin kuin nuo muut. Muissa transfobista taas on se, että ne implikoi tyypin joskus olleen eri sukupuolta kuin mitä nykyään. Tällaisessa ajattelussa transfobista taas on erityisesti se, että se ehdottaa sukupuolen olevan riippuvainen fyysisestä muodosta, eli vähättelee siis sukupuoli-identiteetin merkitystä sukupuolen määrittäjänä. Transmies on kuitenkin mies jo ennen korjaushoitoja: siksihän niihin hoitoihin ylipäätään lähdetään, että saataisiin ulkomuoto täsmäämään sukupuolta. (myöskään kaikki ei korjaa sukupuoltaan lainkaan.) Transsukupuoliset eivät automaattisesti ole steriilejä. Niin transnaiset kuin transmiehetkin voivat saada biologisia lapsia, jos lisääntymiselimille ei ole tehty leikkauksia.

      Lainaa

    72. rottanpää 14.5.2020 11:52
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      rottanpää: lyhenteenä voi myös törmätä/käyttää AFAB/AMAB (assigned female/male at birth [...]
      No lisättäkkööt tosin, että käytettäessä joutuisi kuitenkin avaamaan lyhenteen, ellei keskustele sellasen kanssa jotka jo tietää. Eli oikeastaan tuo "voi törmätä" on tässä se oleellisempi.

      Lainaa

    73. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Bukkake Randelin: Sori, mutta transfobia ei poistu sanomalla, että sulla ei transfobiaa ole, kun asenteistasi sellainen paistaa.
      Se että haluan lapsen kumppanini kanssa tekee minusta transfoobisen? Mitäs jos kerron että en näe itselläni tulevaisuutta myöskään steriilin biologisen naisen kanssa? Minulle tuli harrastusten kautta kaveriksi tyttö, jonka kanssa tulimme hyvin juttuun, mutta myöhemmin tämä kertoi olevansa biologinen poika. (Ulkonäöstä hieman epäilin tätä, mutta en tehnyt siitä sen isompaa numeroa.) Mikään muu ei meidän välillä muuttunut, paitsi lopetin iskuyrirykset. Jos olisin transfoobikko, olisin laittanut välit poikki kyseisen ihmisen kanssa. Kannatta lopettaa se ihmisten leimaaminen. Saat vain haittaa aikaiseksi ideologialle jota koetat puolustaa.

      Lainaa

    74. Tulos: -1 (13 ääntä)
      JL: Jos olisin transfoobikko, olisin laittanut välit poikki kyseisen ihmisen kanssa.
      No ei se mitään sano. (Siis ihan riippumatta sun ajatusmaailmasta, en siis sano tätä väittääkseni et olisit transfoobikko.) Kaiken maailman rasisteilla, homo- ja tranfobeilla on ei-valkoisia, homoja ja transihmisii kavereina. Käyttääpä sitä jotkut "todisteenakin" tyylii "en voi olla rasisti ku mulla on mustii kavereitakin." "Biologinen poika" on muuten vähä nihkee, koska sitä käytetään niin usein merkityksessä "oot oikeesti poika". Eli puhu mieluummin iha vaa transsukupuolisesta. Vaikket sä sitä noin tarkotakaan, koska muut ei yleisesti ottaen oikein voi tota sun ajatusmaailmaas tietää, netissä kaikkein vähiten.

      Lainaa

    75. Sivistäytykää 19.5.2020 11:52
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      JL: Se että haluan lapsen kumppanini kanssa tekee minusta transfoobisen? Mitäs jos kerron että en näe itselläni tulevaisuutta myöskään steriilin biologisen naisen kanssa? Minulle tuli harrastusten kautta kaveriksi tyttö, jonka kanssa tulimme hyvin juttuun, mutta myöhemmin tämä kertoi olevansa biologinen poika. [...]
      Kyllä, tai ainakin ennakkoluuloinen, koska oletat kategorisesti että kaikki transsukupuoliset olisi steriilejä, mikä ei ole totta. Monelle transsukupuoliselle biologiset lapset on yhtä tärkeitä kuin sulle, jopa siinä määrin että haluavat niitä enemmän kuin sterilisoivia korjaushoitoja. Ja kaikki transsukupuoliset ei ole kiinnostuneita korjaushoidoista ylipäätään. Transsukupuolinen voi olla lisääntymiskykyinen myös säilytettyjen sukusolujen vuoksi.

      Lainaa

    76. Tulos: -1 (11 ääntä)
      Pasi: Ei sukupuolta korjata. Sukupuoli pysyy juuri sinä, mikä se on, eli sinä, miksi sen kokee. Vartaloa korjataan tai muunnetaan.
      Olet oikeassa ettei sukupuoli muutu vaikka sukupuolielintä muuttaisi. Kromosomit määrittävät kuitenkin kumpaan sukupuoleen kuulut. Sukupuolta ei voi siis vaihtaa. Ei ainakaan nykyteknologialla.

      Lainaa

    77. Turmeltu ankka 9.6.2020 5:53
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Helmutti: c) aika harva tietää, että peniksestä saadaan "rakennettua" varsin toimiva vagina ja näin ollen olettavat että "leikataan pois" (vaikka muistaakseni siinä ei poisteta juuri mitään).
      Puhuin joskus amiksessa, että penis työnnetään sisäpuolelle vaginaksi (keksin päästäni), mulle naurettiin, koska "ei se oo noin idiootti", mutta nyt kun tutkin asiaa, niin juuri niin se tapahtuu. 
      Eli ihan maalaisjärjellä kaikki tapahtuu.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: K-Market, lahjakortti, kilpailu, arvonta, huijaus, puutarha, piha, töitä, työ, pelto, lannoite, haju, sukupuoli