Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Tämä ei ole ryöstö

Kuinka paljon saa varastaa ennen kuin kyseessä on rikos?
Tämä ei ole ryöstö

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 50 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +559 (589 ääntä)
      Eipä tuo Rea muutenkaan ole penaalin terävin kynä, näin hänen juttujaan jo aika kauan seuranneena..

      Lainaa

    2. Säädytön lehmä 30.6.2020 0:24
      Tulos: +321 (359 ääntä)
      Vielä kun ihmiset opettelis ryöstön ja varkauden eron...

      Lainaa

    3. Tulos: +406 (422 ääntä)
      Pöh: Eipä tuo Rea muutenkaan ole penaalin terävin kynä, näin hänen juttujaan jo aika kauan seuranneena..
      Eipäs lynkata kuulematta toista osapuolta! 
      Ei ku nii, taidettiin kuullaki jo iha tarpeeksi. 

      Lainaa

    4. Lakattu meduusa 30.6.2020 0:37
      Tulos: +462 (472 ääntä)
      Mikä ihmeen hiljainen varkaus??

      Lainaa

    5. Tulos: +407 (409 ääntä)
      Eli pankin voi "ryöstää" jos kukaan ei kuule. Hiljainen varkaus on ihan ok.

      Lainaa

    6. Löysä appelsiini 30.6.2020 1:10
      Tulos: +56 (74 ääntä)
      https://static.boredpanda.com/blog/wp-content/uploads/2016/11/icelandic-humor-comics-hugleikur-dagsson-63-583bfbe4b767f__700.jpg

      Lainaa

    7. Perspillu ja hyvät vitut 30.6.2020 1:24
      Tulos: -111 (375 ääntä)
      Ventovieraiden ihmisten päästäminen omaan asuntoon etenkin yöksi on yksinkertaisesti paska idea. En ole syyttelemässä ketään mutta varovaisuus ei ole koskaan haitaksi.

      Lainaa

    8. Avioton kantojuhta 30.6.2020 1:39
      Tulos: +164 (228 ääntä)
      Internalisoitu misogynismi vauhdissaan.

      Lainaa

    9. Tulos: +367 (443 ääntä)
      Olen päästänyt ventovieraita ihmisiä kotiini ja saanut sillä tavalla parhaita kokemuksia ikinä. Myös minut on päästetty ventovieraiden koteihin, ja sillä lailla olen saanut yösijan Kiinassa bussipysäkillä tutustuen. Kerran pääsin sohvasurffaamalla pariskunnan kotiin, vaikkeivät olleet itse paikalla eivätkä olleet tavanneet minua koskaan. Kertoivat, mitem pääsee sisään, tulivat aamulla. Sain heiltä leipäjuuren. Älkää jaksako tuota tuntemattomilla pelottelua. Useimpiin voi luottaa, vainoharhoilla tulee vain tylsä elämä. Joskus sitten elämässä voi jotakin ikävää sattua, kuten tässä. Silloin yhteys poliisiin ja kaikin mokomin varoittamaan muita. En tiedä, mikä tuon misogyyninaisen ongelma sitten on.

      Lainaa

    10. dazedconfused 30.6.2020 5:23
      Tulos: +91 (113 ääntä)
      Rea ei ole vielä ehtinyt ryöstön kohteeksi ja harmittaa. Tai sitten ei ole vaan huolittu. Ymmärrän lurjusta.

      Lainaa

    11. Mauno 6isto 30.6.2020 5:31
      Tulos: -23 (111 ääntä)
      Perspillu ja hyvät vitut: Ventovieraiden ihmisten päästäminen omaan asuntoon etenkin yöksi on yksinkertaisesti paska idea. En ole syyttelemässä ketään mutta varovaisuus ei ole koskaan haitaksi.
      Sukupuoleen katsomatta. Eikä mitään väliä onko päivä vai yö, humalatila heikentää aina tilannetajua.

      Lainaa

    12. Tulos: -124 (152 ääntä)
      Onko tämä nyt sitä suvaitsevaisuutta?

      Lainaa

    13. Tulos: +75 (123 ääntä)
      Onko rahojen viemiseen käytetty väkivaltaa? Ai ei? Ei ole ryöstö...

      Lainaa

    14. Tulos: +91 (127 ääntä)
      Bard: Onko rahojen viemiseen käytetty väkivaltaa? Ai ei? Ei ole ryöstö...
      Miksi miinusta? Varkauden ja ryöstön erona on nimenomaan väkivalta (tai sillä uhkailu).

      Lainaa

    15. Tulos: +133 (141 ääntä)
      Säädytön lehmä: Vielä kun ihmiset opettelis ryöstön ja varkauden eron...
      Tai lynkkauksen ja jonkun kuvan julkaisemisen netissä...

      Lainaa

    16. Ympäripyöreä harakka 30.6.2020 9:41
      Tulos: +91 (95 ääntä)
      Ryöstö on tosiaan aivan eri asia kuin varkaus ja myös rangaistusasteikko on aivan eri kaliberia. Ryöstö on jopa ankarammin rangaistava teko kuin saman omaisuuserän varkaus ja uhrin pahoinpitely kahtena erillisenä tekona.

      Lainaa

    17. Rehevä ahven 30.6.2020 10:04
      Tulos: +186 (220 ääntä)
      Perspillu ja hyvät vitut: Ventovieraiden ihmisten päästäminen omaan asuntoon etenkin yöksi on yksinkertaisesti paska idea. En ole syyttelemässä ketään mutta varovaisuus ei ole koskaan haitaksi.
      Nojoo. Mutta sitten taas puiston penkillä naidessa voi saada rikossyytteen niin parempi mennä ei-julkisiin sisätiloihin. 
      Ja näin naisena olen kokenut näennäisesti turvallisemmaksi viedä miehen omaan kotiini kuin lähteä miehen luo ties minne, mistä kukaan ei osaa minua etsiä. 
      Nykyään olen toki naimisissa tälläisen luokseni lähteneen randomin kanssa, joten enää ei ole soveliasta tuoda ketään kotiimme.

      Lainaa

    18. Punasteleva puhveli 30.6.2020 10:36
      Tulos: +85 (113 ääntä)
      Pöh: Eipä tuo Rea muutenkaan ole penaalin terävin kynä, näin hänen juttujaan jo aika kauan seuranneena..
      Ehkäpä ei, mutta on hänellä pointtinsa. Nykyään on niin helppo laittaa ihmisen kuva ja nimi nettiin ja sanoa, että tämä ihminen on varas/pedofiili/huora/huijari whatever, oli totta tai ei. Voihan siitä itse joutua vastuuseen jos väite todetaan vääräksi, mutta sanoma on jo levinnyt kauas ja jää ihmisten mieleen. 
      Ottamatta kantaa siihen, onko kyseisen mokan asia totta vai ei. 

      Lainaa

    19. Solakka kala 30.6.2020 11:33
      Tulos: +117 (127 ääntä)
      Olisi kiva tietää että sanooko Rea kasvotusten keskustellessakin että "Sallittakoot hänelle" jos esim. äitinsä kertoo tulleensa ryöstetyksi tai että häneltä varastettiin rahaa. Rea on tyyppiesimerkki siitä mikä somessa on rikki. Pakko on päästä sanomaan vaikkei mitään kysytä ja pakko olla eri mieltä vaikka sitten antaisikin itsestään täydellisen idiootin kuvan. Mutta MINULLA ON OIKEUS!!! ja EI OLE PAKKO LUKEA!!!

      Lainaa

    20. Tulos: +60 (78 ääntä)
      Punasteleva puhveli: Ehkäpä ei, mutta on hänellä pointtinsa. Nykyään on niin helppo laittaa ihmisen kuva ja nimi nettiin ja sanoa, että tämä ihminen on varas/pedofiili/huora/huijari whatever, oli totta tai ei. Voihan siitä itse joutua vastuuseen jos väite todetaan vääräksi, mutta sanoma on jo levinnyt kauas ja jää [...]
      Rikkonainen kellokin on oikeassa kaksi kertaa päivässä, mutta ei siitä silti voi aikaa katsoa.

      Lainaa

    21. Tulos: +124 (126 ääntä)
      Punasteleva puhveli: Ehkäpä ei, mutta on hänellä pointtinsa. Nykyään on niin helppo laittaa ihmisen kuva ja nimi nettiin ja sanoa, että tämä ihminen on varas/pedofiili/huora/huijari whatever, oli totta tai ei. Voihan siitä itse joutua vastuuseen jos väite todetaan vääräksi, mutta sanoma on jo levinnyt kauas ja jää [...]
      Tämä on hänellä hyvä pointti mut se ei enää ketään kiinnosta kun eka menee laukomaan että on ok varastaa jos tarvii rahaa taksiin tai haluaa maksun seksistä. #naistenhuonejutut

      Lainaa

    22. Pelkäämätön soturi 30.6.2020 12:43
      Tulos: +43 (63 ääntä)
      Solakka kala: Olisi kiva tietää että sanooko Rea kasvotusten keskustellessakin että "Sallittakoot hänelle" jos esim. äitinsä kertoo tulleensa ryöstetyksi tai että häneltä varastettiin rahaa. Rea on tyyppiesimerkki siitä mikä somessa on rikki. Pakko on päästä sanomaan vaikkei mitään kysytä ja pakko olla eri [...]
        Pakko olla Rean kanssa samaa mieltä siitä, että näistä pitäisi huolehtia poliisin, ei internetin. Sitä niin helposti käy vaikka niin, että joku baarissa luulee tunnistavansa tämän varkaan, käy vetämässä pataan, ja sitten kyseessä onkin ihan joku muu -tai joku muu väärinkäsitys ja tilanteen hallinnasta karkaaminen. Netti ei ole kovin hyvä oikeuslaitos. 
        Mutta tietenkään ihmisiltä ei saa varastaa, summasta riippumatta; yhteiskunta perustuu luottamukselle. Mitä siitä tulisi jos kaikilta kotiin kutsuttavilta -miten vaikkapa joku ystävä iltapäiväteelle jolla on mukanaan uusi kumppani, jos yhdenillanjutut ovat liian raflaavia -pitäisi pyytää paperit ja rikosrekisteriote?

      Lainaa

    23. Pirtsakka kani 30.6.2020 14:29
      Tulos: +31 (51 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Pakko olla Rean kanssa samaa mieltä siitä, että näistä pitäisi huolehtia poliisin, ei internetin. Sitä niin helposti käy vaikka niin, että joku baarissa luulee tunnistavansa tämän varkaan, käy vetämässä pataan, ja sitten kyseessä onkin ihan joku muu -tai joku muu väärinkäsitys ja tilanteen [...]
      Ei se poliisia pois sulje, että asiaa myös netissä käsitellään. Ihan hyvä että varoitellaan somessa, koska muut tahot (poliisi, media...) eivät sitä nykyisin enää tee. Uskallan väittää että näistä on ollut paljon enemmän hyötyä kuin haittaa (syyttömiä mukiloitu vahingossa).

      Lainaa

    24. Tulos: -2 (18 ääntä)
      Säädytön lehmä: Vielä kun ihmiset opettelis ryöstön ja varkauden eron...
      Ihan samaa olin kirjoittamnassa.

      Lainaa

    25. Tulos: +42 (56 ääntä)
      "Sallikoot hänelle"? "Sitä ei sallittakoot hänelle?" Onko suomi tosiaan näin vaikeaa? Tietämättömille: ensimmäinen pitäisi siis olla "sallittakoon se hänelle" ja jälkimmäisen "sitä ei sallittako hänelle".

      Lainaa

    26. Tulos: -103 (121 ääntä)
      Perspillu ja hyvät vitut: Ventovieraiden ihmisten päästäminen omaan asuntoon etenkin yöksi on yksinkertaisesti paska idea. En ole syyttelemässä ketään mutta varovaisuus ei ole koskaan haitaksi.
      Jep. Etenkin naiset on osa täysin naiveja ja varomattomia.
      Kuten tämänkin jutun tapaukset.
      Siis lasketaan kuka vaan tuntematon äijä ja harrastetaan seksiä sen kummemmin tutustumatta? 
      Ylläri että toinen voi sitten olla varas, raiskari tms.
      Itse en ole ikinä mennyt naisen kanssa sänkyyn ennen monen viikon tutustumista, jotenkin ällöttävä ajatuskin että ei kunnioita itseään yhtään, kun antaa kenen tahansa koskea. Riippumatta toisen ajatusmaailmasta/historiasta jne

      Lainaa

    27. Pitkä orja 30.6.2020 17:33
      Tulos: -34 (50 ääntä)
      Myöhempien aikojen Auervaara on vaan armoton supliikkiäijä joka saa puheenparrellaan naisten kämppien ovet ja reidet auki. Jos lompakko ei suullisella ilmaisulla aukene, niin sitten itse aukaisee sen aamulla. Pikselöidystäkin kuvasta näkee että varsinainen George Clooney asialla, joten ihan ymmärrettävää että nuoret naiset haksahtavat tuollaiseen luotettavaan ja humaaniin elämämkoulun kunniaprofessuurin virkaa hoitavaan unelmavävyyn joka puhaltaa pölyt niin sielusta kuin lompakosta.

      Lainaa

    28. Tulos: +77 (91 ääntä)
      Se, että kutsuvieras on tuntematon, ei oleellisesti nosta tai laske asunnon omistajan todennäköisyyttä joutua rikoksen uhriksi. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta käsittääkseni edelleen suurin osa väkivalta- ja seksuaalirikoksista tapahtuu niiden ihmisten välillä, jotka tuntevat toisensa entuudestaan. Aika harva (tää on ihan suoraa mutua) narsisti kai raiskaa tai ryöstää yhden illan päätteeksi. Eiköhän ne useamminkin muodosta ensin jonkinlaisen kiintymyssuhteen ennen kohteensa hyväksikäyttöä. Se on sitten vaan paskaa mäihää, jos joko yhden illan jutun tai pidemmän seurustelusuhteen toinen osapuoli osoittautuu Ted Bundyksi.

      Lainaa

    29. Raiteeton pöllö 30.6.2020 23:22
      Tulos: +97 (107 ääntä)
      onpassetit: Jep. Etenkin naiset on osa täysin naiveja ja varomattomia. Kuten tämänkin jutun tapaukset. Siis lasketaan kuka vaan tuntematon äijä ja harrastetaan seksiä sen kummemmin tutustumatta?  Ylläri että toinen voi sitten olla varas, raiskari tms. Itse en ole ikinä mennyt naisen kanssa sänkyyn ennen monen [...]
      Jos yhden illan juttu paljastuu raiskariksi, vika on raiskarissa.

      Lainaa

    30. Kypsynyt norppa 1.7.2020 2:23
      Tulos: -4 (22 ääntä)
      Rean vikan viestin kanssa olen kyllä samaa mieltä. Tuo asia olisi mielummin poliisiasia

      Lainaa

    31. Tulos: +58 (66 ääntä)
      Perspillu ja hyvät vitut: Ventovieraiden ihmisten päästäminen omaan asuntoon etenkin yöksi on yksinkertaisesti paska idea. En ole syyttelemässä ketään mutta varovaisuus ei ole koskaan haitaksi.
      "En ole syyttelemässä ketään, mutta..."

      Lainaa

    32. Rampa päärynä 1.7.2020 9:15
      Tulos: -12 (28 ääntä)
      dummy87: "Sallikoot hänelle"? "Sitä ei sallittakoot hänelle?" Onko suomi tosiaan näin vaikeaa? Tietämättömille: ensimmäinen pitäisi siis olla "sallittakoon se hänelle" ja jälkimmäisen "sitä ei sallittako hänelle".
      Mietihän tuota toista uudelleen.

      Lainaa

    33. Tulos: +35 (35 ääntä)
      dummy87: "Sallikoot hänelle"? "Sitä ei sallittakoot hänelle?" Onko suomi tosiaan näin vaikeaa? Tietämättömille: ensimmäinen pitäisi siis olla "sallittakoon se hänelle" ja jälkimmäisen "sitä ei sallittako hänelle".
      "älköön sallittako"

      Lainaa

    34. Kilokalori 1.7.2020 14:41
      Tulos: -26 (40 ääntä)
      Aina, kun minä tuon tuntemattoman yövieraan kotiini, laitan rahat ja arvoesineet kassakaappiin. Kerron tästä myös vieraalleni muistuttaen, että kassakaapissa on myös ladattu käsiase. En ole tullut koskaan ryöstetyksi tai joutunut varkauden kohteeksi, aina on erottu aamulla asiallisissa merkeissä. Ja jos maksusta on etukäteen sovittu, olen kyllä maksanut ihan sopimuksen mukaan.

      Lainaa

    35. Höylätty ahma 1.7.2020 19:16
      Tulos: -21 (29 ääntä)
      eli sai vähä römpsää ja fyrkkaa viel päälle 😂👍

      Lainaa

    36. Tulos: +3 (29 ääntä)
      Avioton kantojuhta: Internalisoitu misogynismi vauhdissaan.
      Onko internalisoinnin vastakohta eksternalisointi? Eikö Suomessa voi puhua suomea...

      Lainaa

    37. Sinkitön mansikka 1.7.2020 20:49
      Tulos: -11 (13 ääntä)
      Joopas: Onko internalisoinnin vastakohta eksternalisointi? Eikö Suomessa voi puhua suomea...
      Näytti menneen se ainoa suomenkielinen sanakin väärään muotoon, niin ehkä parempi että tuo pysyttelee copypasten maailmassa. Kirjoitusvirheiden riskikin pienenee kun muistaa vähän katsoa mistä noita sivistyssanoja kopioi.

      Lainaa

    38. Tulos: +53 (61 ääntä)
      Rea taitaa olla juuri niitä naisia, jotka ymmärtävät miehiä viimeiseen asti, mutta naiset on pahoja. Juuri näitä "En liiku naisten kanssa, koska on niin paljon draamaa!!11" ja itse on se draaman aiheuttaja. Onhan se kivaa saada hyväksyntää ja huomiota miehiltä, ihanpa sama miten sitä saa, vaikka rikollista hyysäämällä.

      Lainaa

    39. Kummikäki 2.7.2020 7:10
      Tulos: +29 (29 ääntä)
      Minä en laske asuntooni tuttuja enkä varsinkaan sukulaisia. Enon vaimo on pyrkinyt tännekin konmarittamaan kun omassa kodissaan ei ole enää mitään hävitettävää.

      Lainaa

    40. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Tane: "älköön sallittako"
      Hyväksyn korjauksen. Kiitos.

      Lainaa

    41. Termit päin hanuria 2.7.2020 11:53
      Tulos: +11 (21 ääntä)
      En meinannut millään ymmärtää mitä on tapahtunut ja että miten voi jälkikäteen huomata joutuneensa ryöstetyksi. Mutta sitten tajusin että oli tapahtunut varkaus eikä ryöstö. Ryöstöhän edellyttää väkivaltaa, väkivallalla uhkaamista tai pakottamista. Miksi ei voi käyttää oikeita termejä?!?!

      Lainaa

    42. Säädytön lehmä 2.7.2020 16:49
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Pakko olla Rean kanssa samaa mieltä siitä, että näistä pitäisi huolehtia poliisin, ei internetin. Sitä niin helposti käy vaikka niin, että joku baarissa luulee tunnistavansa tämän varkaan, käy vetämässä pataan, ja sitten kyseessä onkin ihan joku muu -tai joku muu väärinkäsitys ja tilanteen [...]
      Tämän mm. väärinkäsitysten takia FB:n kirpparihuijarienilmianto-ryhmässä on edellytyksenä (ainakin aikoinaan ollut) että asiasta on tehty rikosilmoitus. Samoin kun ei suositella jakamaan/auttamaan ”kadonneiden” etsimisessä, ellei poliisille ole ilmoitusta tehty ja poliisi asiaa varmistanut. 

      Lainaa

    43. Tulos: -6 (14 ääntä)
      Vaikka rangaistusta haluttaisiin lisätä jakamalla tiedot tekijästä somee, saattaa itse syyllistyä esimerkiksi yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämiseen, josta voidaan tuomita sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

      Lainaa

    44. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Jotenkin tuntuu, et Rea on joko kyseisen tyypin ystävä/sukulainen, tai on itse joskus, keskellä yötä, päättänyt olevansa maksullinen, ja poistunut jonkun "hoidon" luota tyypin rahat mukanaan. Muuten en oikein tätä jaksa ymmärtää.

      Lainaa

    45. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Perspillu ja hyvät vitut: Ventovieraiden ihmisten päästäminen omaan asuntoon etenkin yöksi on yksinkertaisesti paska idea. En ole syyttelemässä ketään mutta varovaisuus ei ole koskaan haitaksi.
      Missäs sitten treffien seksit suosittaisit hoidettavaksi? 
      Jos vähintään kolmansilla pitäis päästä hommiin, ei sitä ihmistä kerkee siihen mennessä tuntemaan tarpeeksi hyvin, että vois sanoo, että se on varmasti rehellinen. 
      Ffs joskus ihmiset on jopa vuosii tyypin kaa, kunnes selvii että se on täys valehtelija.
      Joten milläs logiikalla teittailuu harrastavia nyt tässä syytät? Seksin haluumisesta?

      Lainaa

    46. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Avioton kantojuhta: Internalisoitu misogynismi vauhdissaan.
      Tämä

      Lainaa

    47. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Pirjo: Eli pankin voi "ryöstää" jos kukaan ei kuule. Hiljainen varkaus on ihan ok.
      Ja jos tarttee esim. taxia varten vähän rahaa.

      Lainaa

    48. Hihaton Pyöveli 21.7.2023 2:50
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Kyöpeli: Olen päästänyt ventovieraita ihmisiä kotiini ja saanut sillä tavalla parhaita kokemuksia ikinä. Myös minut on päästetty ventovieraiden koteihin, ja sillä lailla olen saanut yösijan Kiinassa bussipysäkillä tutustuen. Kerran pääsin sohvasurffaamalla pariskunnan kotiin, vaikkeivät olleet itse [...]
      Sen ongelma on syvälle juurtunut feminismi, nähdää ongelmia ja misogyniaa joka paikassa.

      Lainaa

    49. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Pena: Onko tämä nyt sitä suvaitsevaisuutta?
      Vain jos rikollinen on ulkomaalainen.

      Lainaa

    50. Hampaaton Kalkkuna 21.7.2023 2:52
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Rehevä ahven: Nojoo. Mutta sitten taas puiston penkillä naidessa voi saada rikossyytteen niin parempi mennä ei-julkisiin sisätiloihin.  Ja näin naisena olen kokenut näennäisesti turvallisemmaksi viedä miehen omaan kotiini kuin lähteä miehen luo ties minne, mistä kukaan ei osaa minua etsiä. Nykyään olen toki naimisissa tälläisen [...]
      Miten sanoa olevansa kylän yleinen polkupyörä sanomatta sitä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: badoo, deitti, huijaus, poliisit, raha, rikos, rikosilmoitus, rosvo, ryöstö, sinkut, syyllinen, uhri, varkaus