Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kuvakäräjät

12 kiloa laihduttanut joutuu muokkaussyytösten keskelle.
Kuvakäräjät

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 77 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Nyhtyri leijona 23.7.2020 0:40
      Tulos: +775 (805 ääntä)
      Luulin et tässä alkais kommenttisota vaan siitä et miten niin on vielä pitkä matka normaalipainoon...

      Lainaa

    2. Tomaattikonna 23.7.2020 0:46
      Tulos: +385 (401 ääntä)
      Nyhtyri leijona: Luulin et tässä alkais kommenttisota vaan siitä et miten niin on vielä pitkä matka normaalipainoon...
      Voidaanhan me aloittaa se näissä kommenteissa!

      Lainaa

    3. Himoton kesyhanhi 23.7.2020 1:08
      Tulos: +289 (365 ääntä)
      Upea suoritus pudottaa 12kg. Hävettää kommentoijien puolesta. *Facepalm*

      Lainaa

    4. Tulos: +473 (503 ääntä)
      Nyhtyri leijona: Luulin et tässä alkais kommenttisota vaan siitä et miten niin on vielä pitkä matka normaalipainoon...
      Ehkä se on vain keskivertonaista parempi vetämään vatsaa sisään kuvissa. No ei.. Ihmettelin itse ihan samaa, kun lähtötasokaan ei näytä olevan kovin paljoa normaalipainoindeksin yläpuolella.

      Lainaa

    5. Tulos: +369 (387 ääntä)
      Yllättävää oli lähinnä se kuinka moni oli valmis puolustamaan laihduttajaa kuvanmuokkaus-syytöksiä vastaan! Just hyvä meno!

      Lainaa

    6. Tulos: -153 (207 ääntä)
      Wow! Haluaisin naimisiin Mervin kanssa! HOT!

      Lainaa

    7. Myötätunnoton hilleri 23.7.2020 7:13
      Tulos: +201 (217 ääntä)
      Toj Karin: Ehkä se on vain keskivertonaista parempi vetämään vatsaa sisään kuvissa. No ei.. Ihmettelin itse ihan samaa, kun lähtötasokaan ei näytä olevan kovin paljoa normaalipainoindeksin yläpuolella.
      Joo eipä tossa nykyruhossa kyl mitään ylimääräistä enää ole. Ihmiset myös unohtaa et jos läski on häipyny reenill niin se lihas painaa enempi.
      Tää sentäs suurinpiirtein poseeraa samalla tavalla.
      Ip-lehdissä näkee näitä, missä ennen kuvassa seistään ryhdittömänä ja kuva edestä tai sivusta ja sit jälkeen kuvassa käännetään vartaloa, seistään ryhdikkäästi ja nostetaan kamera etuylös.
      Ei sillä, propsit aina kun saa liikakiloja tiputettua, mutta huvittaa tuo kuvakulmakikkailu

      Lainaa

    8. Tulos: +167 (193 ääntä)
      Hyvin on painoa saanut alas ja on selvästi itseensä tyytyväinen. Joku sisäinen insinööri minussa kuitenkin aina herää ja alkaa vaatimaan samanlaista asentoa, asua ja valaistusta näihin kuviin.

      Lainaa

    9. Kukkahattuneiti 23.7.2020 7:36
      Tulos: +139 (157 ääntä)
      Tässä itse miettii eniten miten että kivasti pääsee jakoon maailmalle laihdutuskuvat, vaikka yksityiseen ryhmään oot laittanut :D

      Lainaa

    10. Sipuliton järvisieni 23.7.2020 7:49
      Tulos: -165 (239 ääntä)
      Siis mitä? Eikö toi oo ihan selkeästi muokattu? (Miksi muuten käyttää pic collagea?) En saa mun silmiä näkemään muuta kuin muokkauksen.

      Lainaa

    11. Tulos: +204 (244 ääntä)
      Mietityttää kyl ihmisten minäkuva. Lähinnä siitä, et kuinka palkon muka jälkeen kuvista on vielä normaalipainoon? Tällee ku kattoo ni voisin väittää, että nainen on jo normaalipainossa ja pitäis päästä vielä kunnon anoreksiaan, että olis 'normaali' painossa.

      Lainaa

    12. Läpivedoton norppa 23.7.2020 8:59
      Tulos: +246 (256 ääntä)
      Mervi on varmaan tuijotellut vain vaakaa normaalipainonsa määrittämiseen. Hänellä kuitenkin näyttäisi olevan erittäin suuret rinnat, jotka väkisinkin nostavat sekä vaa'an että kehon rasvaprosentin lukemia. Lisäksi jos Mervi on laihduttanut myös liikunnan avulla, hänelle on väkisinkin kasvanut lihaksia, jotka myös omalta osaltaan nostavat kehon painoa. Vaakaa ei siksi pitäisi käyttää mittarina muulle kuin sairalloisen ylipainon pudottamisessa

      Lainaa

    13. Hissitön aasi 23.7.2020 9:06
      Tulos: +59 (73 ääntä)
      Himoton kesyhanhi: Upea suoritus pudottaa 12kg. Hävettää kommentoijien puolesta. *Facepalm*
      Kahdessa kuukaudessa...

      Lainaa

    14. Sanavalmis kirahvi 23.7.2020 9:08
      Tulos: +72 (112 ääntä)
      Olento: Mietityttää kyl ihmisten minäkuva. Lähinnä siitä, et kuinka palkon muka jälkeen kuvista on vielä normaalipainoon? Tällee ku kattoo ni voisin väittää, että nainen on jo normaalipainossa ja pitäis päästä vielä kunnon anoreksiaan, että olis 'normaali' painossa.
      Menee humble brag -osastolle. Mikä on surullista, itsensä validointi muiden kautta on osoitus heikosta itsetunnosta, ja jos se on pikalaihtumisen syynä, on erittäin todennäköistä, että paino myös ampaisee takaisin ylös nopeasti. Kertaalleen turvotetut rasvasolut kun ovat hanakoita hakeutumaan siihen isompaan kokoon. 
      Yleisesti tällainen pikapudotus ei kieli elämäntapamuutoksesta, sillä lähtöpainoa on aika vähän. Se kielii pikadietistä, jonka päättyminen johtaa painon nousuun, jos vanhat elintavat hiipivät kuvioihin. Ylipainoisen, oikeasti ylipainoisen, kannattaa kyllä ottaa tilanne haltuun, mutta oikeista syistä ja motivaatiotekijöistä ja maltillisesti, elintapoja tarkastellen. Ei siksi, että vatsaa sisään vetämällä joku kehaisee somessa😊

      Lainaa

    15. Tulos: +134 (142 ääntä)
      Sipuliton järvisieni: Siis mitä? Eikö toi oo ihan selkeästi muokattu? (Miksi muuten käyttää pic collagea?) En saa mun silmiä näkemään muuta kuin muokkauksen.
      Se on käyttänyt pic collagea tehdäkseen neljästä kuvast kollaasin. Vaikka tuo oikean alareunan kuva näyttää tökeröltä kuvanmuokkaukselta, hänen vatsansa takana on oven kahvalista mikä on samaa väriä hänen ihonsa kanssa, ja näin ollen hämää. Kun katsoo tarkasti, näkee hänen vatsansa ääriviivan kahvalistajutun edessä, ja voi todeta että normaalilta vatsaltahan se näyttää.

      Lainaa

    16. Tulos: +77 (85 ääntä)
      Sipuliton järvisieni: Siis mitä? Eikö toi oo ihan selkeästi muokattu? (Miksi muuten käyttää pic collagea?) En saa mun silmiä näkemään muuta kuin muokkauksen.
      No ei ole muokattu. Pics Collage = kuva kollaasi? Eli kirjaimellisesti tuo nimi kertoo että sillä tehdään kollaaseja, kuten tämä jossa on 4 kuvaa . Tosta näkee ihan selvästi, että missä menee oikeasti mahan kohalla raja ja että taustalla on tuo ovenkahvan "neliö" joka näyttää ihon kanssa saman väriseltä ja vääristää. Toki on mahdollista että on muokannut jotain muuta ja sitä ei tässä näe, mutta tuo "illmiselvältä" vaikuttava kohta on tosiaan vaan taustasta kiinni. :) 
      Hienon duunin tehnyt ! 

      Lainaa

    17. Tulistettu päärynä 23.7.2020 9:26
      Tulos: -164 (190 ääntä)
      kaleV: Wow! Haluaisin naimisiin Mervin kanssa! HOT!
      Koska hän on huono Photoshopissa ja valehtelija? Sovitte toisillenne.

      Lainaa

    18. Hammaspeikko 23.7.2020 9:28
      Tulos: +96 (116 ääntä)
      Hissitön aasi: Kahdessa kuukaudessa...
      Tää pisti silmään. Onhan se eeeeehkä mahdollista mutta ei terveellistä. 

      Lainaa

    19. Kohtisuora albatrossi 23.7.2020 9:59
      Tulos: -48 (86 ääntä)
      Ihan hyvä aloitusvauhti. Motivoi kummasti kun paino putoaa nopeasti. Myöhemmin voi tahtia hidastaakin mutta jos kahden ensimmäisen kuukauden saldo on miinus sata grammaa niin eipä se paljoa kannusta jatkamaan.

      Lainaa

    20. Kahen Kilo Kalori 23.7.2020 10:07
      Tulos: +47 (55 ääntä)
      Syytän sua valehtelusta, mutta en ollenkaan pahalla kuitenkaan.

      Lainaa

    21. Tulos: -50 (96 ääntä)
      Rinnoista tullu todella upeat painon pudotuksen myötä! Ei se ole pää pointti mut kunhan mainitsin! ja hieno suoritus! Jatka samaan malliin vain. Mulla on kolmessa kuukaudessa lähteny 12kg sillä että aloitin lenkkeilyn ja lopetin limun juomisen. Olo on huomattavasti parempi nyt kuin aikaisemmin ja jaksaa tehdä muutakin kuin makaa sohvalla.

      Lainaa

    22. Säädytön lehmä 23.7.2020 10:16
      Tulos: +75 (81 ääntä)
      Hammaspeikko: Tää pisti silmään. Onhan se eeeeehkä mahdollista mutta ei terveellistä. 
      Itsellä lähti samassa ajassa -20kg (ei, ei ole kilpailua kenellä lähti eniten) kirjaimellisesti tekemättä yhtään mitään. Aineenvaihdunta ja koko kroppa oli sen verran tukossa sappiongelmien vuoks, et leikkauksen jäljiltä rupes toimimaan taas normaalisti. Suurimmalta osin pelkkää nesteturvotusta, mutta silti esimerkki miten itse vaa’an lukema ”ei kerro yhtään mitään”, niinkuin Mervikin tavoittelee tiettyä painoa, ei kiinnitä huomiota ulkomuotoonsa. 

      Lainaa

    23. Korvaamaton sammakko 23.7.2020 10:22
      Tulos: +81 (85 ääntä)
      Olen miettinyt joskus, että kaatuukohan monien laihdutuskuuri juuri siihen, että itsestä tuntuu, ettei mitään tapahdu ulkoisesti, vaikka vaaka näyttäisikin vähemmän. Jotenkin se on niin kuin lihomisessakin, ettei sitä itse huomaa, kun itseään joutuu päivittäin peilistä katselemaan. Itse pudotin joskus 15kg ja vaikka kaikki kommentoi, että oletpa laihtunut hirveästi ja syötkö enää ollenkaan mitään kun laihduit noin nopeasti, niin silti vaan omasta mielestäni näytin edelleen samalta. En oikeasti tajunnut silti, vaikka vaatekokojakin jouduin pienentämään, että ne istuivat hyvin. Jotenkin vaan alitajuisesti kuvittelin sen johtuvan vaatteiden mallista, vaikka suurin piirtein saman tyylisiä vaatteita lähes aina ostankin. Vasta kun juhlista otetun kuvan sain käteen ja vertasin tosiaan vanhaan kuvaan, niin olihan ero merkittävä. Ja aihetta vielä hieman sivuten, niin mua harmittaa, että moni haksahtaa niihin kaikenmaailman ihmedieetteihin. Jokaisen dieetin pointti on, että syöt vähemmän kaloreita kuin kulutat. Minä laihdutin todella nopeasti ihan vaan sillä, että asetin itselleni sopivan kalorirajan ja kiinnitin ainoastaan huomiota kaloreihin, en mihinkään muuhun ravintoaineeseen, ja laskin tarkalleen kaikki syömäni kalorit ja pidin huolen, ettei ylityksiä tule (ihan jotain alle 100 kcal eroja lukuun ottamatta). Näin saa syödä juuri niitä asioita, mitkä itsestä tuntuu hyvältä, eikä tarvitse noudattaa mitään ihme ruokavalioita ja todella nopeasti alkaa tehdä ruoan suhteen järkeviä valintoja, kun huomaa, mitkä pitävät hyvin nälkää sopivalla kalorimäärällä. Se myös kannusti jaksamaan koko ajan kun pystyi olemaan jatkuvasti varma, että kalorit pysyivät aisoissa ja näin ollen antoi tilaa myös silloin tällöin herkuttelullekin, mutta myöskin kannusti jättämään sen herkuttelun niihin yksittäisiin kertoihin. Näin siitä myös muodostui helposti se elämäntapa, mitä aina laihdutusasioissa jankutetaankin. Silti vaikka se on lopulta näinkin simppeli ja osin itsestäänselväkin asia, niin sitä ei oikeasti hoksaa ennen kuin kokeilee todella. Alussa varsinkin vaatii toki vähän työtä, kun pitää tarkkaan laskeskella kalorit, mutta melko nopeasti alkaa tulla sellainen hyvä perstuntuma, mitä ruoka-aineita kannattaa suosia, mitkä jättäää vähemmälle ja paljonko mistäkin kertyy erityisesti tyhjiä kaloreita. Sori, en tiedä, mikä avautumispäivä mulle tänään iski.

      Lainaa

    24. Eksakti vesinokkaeläin 23.7.2020 10:29
      Tulos: -99 (131 ääntä)
      Toj Karin: Ehkä se on vain keskivertonaista parempi vetämään vatsaa sisään kuvissa. No ei.. Ihmettelin itse ihan samaa, kun lähtötasokaan ei näytä olevan kovin paljoa normaalipainoindeksin yläpuolella.
      Mitä ny ihmettä? alotus on vähintään 20 kg normaalipainon yläpuolella ihan selkeästi. Jälkimmäisessä ei nyt ylipaino enää niin selkeästi erotu, mutta rasvaa voi silti olla rutkasti. Sitä voi olla hankala kuvista päätellä. Hyvinkin voi olla että tuossa vielä muutama kilo olisi kiristeltävää. Itsekin painan n. 90kg, mutta ulospäin en näytä mitenkään merkittävän ylipainoiselta. Tiedän vain että rasvaa kuitenkin on ja sitä pitäisi saada tiputeltua.

      Lainaa

    25. Vahvistettu pöllö 23.7.2020 10:57
      Tulos: -45 (77 ääntä)
      TM: No ei ole muokattu. Pics Collage = kuva kollaasi? Eli kirjaimellisesti tuo nimi kertoo että sillä tehdään kollaaseja, kuten tämä jossa on 4 kuvaa . Tosta näkee ihan selvästi, että missä menee oikeasti mahan kohalla raja ja että taustalla on tuo ovenkahvan "neliö" joka näyttää ihon kanssa saman [...]
      Jos katsoo rintaliivien ja käsivarren välistä kohtaa, siellä näkyy valkoinen "piikki" mille ei oikein ole järjellistä selitystä kun käsi on tuossa asennossa (ei siis pitäisi näkyä taustalla oleva ovikaan). Mikä se on jos kuvaa ei ole muokattu? Enemmänkin tulee mieleen että kuvaa on muokattu, hyvin taitavasti, mutta yksi yksityiskohta on jäänyt huomaamatta. Voin tietty olla väärässäkin. Idgaf.

      Lainaa

    26. Tulos: +58 (64 ääntä)
      Itsekin ensin katsoin että onpa huonosti photoshopattu, piti suurentaa kuvaa tosi paljon, että pystyin näkemään ovenkahvan alusen. Rintojen alla ei ole kyllä mitään epäilyttävää. Rintaliivit istuvat vähän huonosti. Suurissa rinnoissa (verrattuna siis henkilön muuhun kokoon) on muuten usein iso prosentuaalinen osuus maitorauhaskudosta. Siksi rinnat voivat pysyä suurikokoisina, vaikka ihminen laihtuisi muuten.

      Lainaa

    27. Tulos: -35 (61 ääntä)
      Olento: Mietityttää kyl ihmisten minäkuva. Lähinnä siitä, et kuinka palkon muka jälkeen kuvista on vielä normaalipainoon? Tällee ku kattoo ni voisin väittää, että nainen on jo normaalipainossa ja pitäis päästä vielä kunnon anoreksiaan, että olis 'normaali' painossa.
      Siis mihin hemmetin anoreksiaan? Luuletko että jokin tietty painon taso on anoreksia tai anorektinen? 
      Laihduttaja näkee terveelläkin suhtautumisella ne jäljellä olevat (vähäisetkin) rasvat keskimääräistä herkemmin koska on muokannut elämäntapansa niiden hävittämistä tähdäten. Se on (yleensä) ohimenevää, ja juuri vertaaminen alkuperäiseen kuvaan on tätäkin Merviä auttanut näkemään totuuden. Se kehonkuva kyllä siitä yleensä päivittyy, vähän vaan fyysisiä muutoksia jäljessä. 
      Mervi on ehdottomasti normaalipainoinen jäljemmissä kuvissa eikä hyödy varmaankaan siitä että laihduttaisi enempää, mutta ei tuo nyt mikään HUI JUMA SEURAAVAKS ON SIT ANOREKSIA!!?! -tilanne vielä ole vaikka jatkaisikin pari kiloa. Jos siis jostain syystä itse haluaa. 
      Anoreksiaan on sen verran huomattavasti harvinaisempaa kuolla kuin ylipainoon, että mielestäni voisi tuo kollektiivinen suhtautuminen painoon vähän siirtää kritiikkiään sinne painavampien ihmisten suuntaan. 

      Lainaa

    28. Moitittava metsämarja 23.7.2020 11:57
      Tulos: +7 (41 ääntä)
      Olento: Mietityttää kyl ihmisten minäkuva. Lähinnä siitä, et kuinka palkon muka jälkeen kuvista on vielä normaalipainoon? Tällee ku kattoo ni voisin väittää, että nainen on jo normaalipainossa ja pitäis päästä vielä kunnon anoreksiaan, että olis 'normaali' painossa.
      Mä näytän suunnilleen samalta kuin Mervi tossa jälkeen-kuvassa. Mun paino on kolmisen kiloa ylipainon puolella. Se ei ole kovin paljon, mutta jos Mervi tarkoittaa sitä, että tahtoo päästä normaalipainon keskivaiheille (BMI 22-23) eikä niukin naukin normaalipainon puolelle, niin silloin pudotettavaa on vielä kymmenisen kiloa.

      Lainaa

    29. Muovailtava kuormaeläin 23.7.2020 12:28
      Tulos: -88 (100 ääntä)
      On hyvän näköinen vartalo. Viimeinen kuva on ihan turhaan muokattu höpsishöpöhuomionkerjuukuva. Ovenkahvaselitys vielä kruunaa kaiken.

      Lainaa

    30. Alava matelija 23.7.2020 13:06
      Tulos: +41 (45 ääntä)
      Vahvistettu pöllö: Jos katsoo rintaliivien ja käsivarren välistä kohtaa, siellä näkyy valkoinen "piikki" mille ei oikein ole järjellistä selitystä kun käsi on tuossa asennossa (ei siis pitäisi näkyä taustalla oleva ovikaan). Mikä se on jos kuvaa ei ole muokattu? Enemmänkin tulee mieleen että kuvaa on muokattu, hyvin [...]
      Olisko vaikka valkoinen rusetti rintaliivien kuppien välissä, josta näkyy vain se rusetin nauhaosa? Vaikea sanoa.

      Lainaa

    31. Kiltti tyttö 23.7.2020 13:25
      Tulos: +38 (42 ääntä)
      Vahvistettu pöllö: Jos katsoo rintaliivien ja käsivarren välistä kohtaa, siellä näkyy valkoinen "piikki" mille ei oikein ole järjellistä selitystä kun käsi on tuossa asennossa (ei siis pitäisi näkyä taustalla oleva ovikaan). Mikä se on jos kuvaa ei ole muokattu? Enemmänkin tulee mieleen että kuvaa on muokattu, hyvin [...]
      Rintaliivien osa.

      Lainaa

    32. Tulos: +26 (38 ääntä)
      Ikinä oo ymmärtänyt miten se voi joillekkin niin uskomatonta että joku on pudottanut painoo. 😄

      Lainaa

    33. Tulos: 0 (28 ääntä)
      Hissitön aasi: Kahdessa kuukaudessa...
      Ei 1,5kg/viikossa ole mitenkään harvinainen 🤔

      Lainaa

    34. Tulos: -18 (24 ääntä)
      Muokkaukset yleensä näkee paremmin, kun zoomaa sen oletetun muokatun kohdan riitävän isoksi, ja tarkastelee pikselien koko ja missä järjestyksessä ne on. Yleensä muokatut pikselit ovat eri kokoisia ja ihan suttuna muuhun kuvaan nähden. Tietty oikein promuokaaja pystyy nekin käsittelemään oikein, mutta se onkin sitten ison rahan touhuja.

      Lainaa

    35. Tulos: +43 (47 ääntä)
      Vahvistettu pöllö: Jos katsoo rintaliivien ja käsivarren välistä kohtaa, siellä näkyy valkoinen "piikki" mille ei oikein ole järjellistä selitystä kun käsi on tuossa asennossa (ei siis pitäisi näkyä taustalla oleva ovikaan). Mikä se on jos kuvaa ei ole muokattu? Enemmänkin tulee mieleen että kuvaa on muokattu, hyvin [...]
      Se on rintaliivin alaosan kaariosa, mikä on vähän erillään ihosta luultavemmin vääränkokoisten tissiliivien vuoksi.

      Lainaa

    36. Pelkäämätön soturi 23.7.2020 14:04
      Tulos: +11 (39 ääntä)
      Moitittava metsämarja: Mä näytän suunnilleen samalta kuin Mervi tossa jälkeen-kuvassa. Mun paino on kolmisen kiloa ylipainon puolella. Se ei ole kovin paljon, mutta jos Mervi tarkoittaa sitä, että tahtoo päästä normaalipainon keskivaiheille (BMI 22-23) eikä niukin naukin normaalipainon puolelle, niin silloin pudotettavaa on vielä kymmenisen kiloa.
       Höh? Omasta mielestäni näytän samalta kuin Mervi ennen-kuvassa ja silti painoindeksini on (neuvolassa synnytyksen jälkeen mitattuna, ei omalla vaa'alla) 22? Lihasta voisi olla "vähän" enemmänkin mutta kehonkoostumusta pitäisi muuttaa, ei painoa...Ihmisillä tuntuu olevan kauhean erilaisia käsityksiä painosta, tuossa ylempänä joku piti Merviä lihavana vaikka itse tunnustautui 90-kiloiseksi -sehän on todella suuri, voi toki olla suuri mallia pitkä kehonrakentaja, mutta hurjan kokoinen ihminen kuitenkin.

      Lainaa

    37. Tulos: +26 (36 ääntä)
      Niin paljon kuin on netti pullollaan epätoivoisia "laihdutin photoshopilla" -kuvia niin tämä kieltämättä näytti ensi vilkaisulla tosi tökeröltä "laidutin MS Paintillä" -räpellykseltä. Onkin ensi kerta kun "photoshopattu" laihdutuskuva osoittautuu ihan oikeaksi otokseksi. Onnittelut vaan laihduttelijalle, todella hyvin on purrut ja verrattain nopeasti vielä, toivottavasti pysyykin kroppa uusissa mitoissa :-)

      Lainaa

    38. Tulos: -13 (31 ääntä)
      Eksakti vesinokkaeläin: Mitä ny ihmettä? alotus on vähintään 20 kg normaalipainon yläpuolella ihan selkeästi. Jälkimmäisessä ei nyt ylipaino enää niin selkeästi erotu, mutta rasvaa voi silti olla rutkasti. Sitä voi olla hankala kuvista päätellä. Hyvinkin voi olla että tuossa vielä muutama kilo olisi [...]
      Tästä näet painoindeksin suhteen lihavuuden määritelmiin: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fimages.coronaria.fi%2F6105323.gif&f=1&nofb=1 Paha sanoa mikä hänen painoindeksi on, mutta ulkonäöstä arvioiden ei ole lähelläkään vaikeaa lihavuutta. Luultavasti jossain lievän ja merkittävän lihavuuden välimaastossa, mikä on täysin linjassa kommenttini kanssa.

      Lainaa

    39. Harras kuormaeläin 23.7.2020 14:35
      Tulos: -41 (75 ääntä)
      Ihmisten käsitys ylipainosta on nykypäivänä todella hämärtynyt. Normaalipainoinen on "HUI ANOREKTIKKO" ja ylipainoinen on uusi normaali. Tottakait on hienoa ettei bmi 15 ole enää tavoiteltavaa, mutta kun saat bmi 27 omaana kuulla miten olet niin hoikka voivoi, niin kyllähän se pistää lyömään kämmenen naamaan.

      Lainaa

    40. Kesytön sammakko 23.7.2020 15:13
      Tulos: +16 (34 ääntä)
      Läpivedoton norppa: Mervi on varmaan tuijotellut vain vaakaa normaalipainonsa määrittämiseen. Hänellä kuitenkin näyttäisi olevan erittäin suuret rinnat, jotka väkisinkin nostavat sekä vaa'an että kehon rasvaprosentin lukemia. Lisäksi jos Mervi on laihduttanut myös liikunnan avulla, hänelle on väkisinkin kasvanut [...]
      Mutta silti terveydenhuollossa jos bmi on yli normaalin haukutaan lihavaksi ja pitää laihduttaa eikä katsota kroppaa että oho sul onki kropassa lihasta eikä läskiä.

      Lainaa

    41. Sipuliton järvisieni 23.7.2020 15:15
      Tulos: +9 (19 ääntä)
      Hamppi: Se on käyttänyt pic collagea tehdäkseen neljästä kuvast kollaasin. Vaikka tuo oikean alareunan kuva näyttää tökeröltä kuvanmuokkaukselta, hänen vatsansa takana on oven kahvalista mikä on samaa väriä hänen ihonsa kanssa, ja näin ollen hämää. Kun katsoo tarkasti, näkee hänen vatsansa ääriviivan [...]
      Kiitos!! Nyt osaan katsoa sen oikein. En tajua miten en saanut silmiäni näkemään kuin superhuonon photoshoppauksen mutta nyt kun selitit niin tajuan tuon vatsan ääriviivan. Huikeen duunin mimmi tehnyt!

      Lainaa

    42. Kesytön sammakko 23.7.2020 15:43
      Tulos: -7 (21 ääntä)
      Pitäs olla samat vaatteet ja samat asennot. Voin sanoo, että eri vaatteilla ja eri asennoilla pystyy huijaamaan kuvissa tosi paljon vaikkei ois painoo tippunutkaan, että voisi verrata! Mutta go girl!

      Lainaa

    43. Tulos: +39 (47 ääntä)
      Kesytön sammakko: Mutta silti terveydenhuollossa jos bmi on yli normaalin haukutaan lihavaksi ja pitää laihduttaa eikä katsota kroppaa että oho sul onki kropassa lihasta eikä läskiä.
      Tämäpä on tosi, ikävä kyllä. Itse muutamia vuosia sitten ollessani aika kovassa kunnossa ja rasvaprosentin ollessa 10-15, minulla oli kuulemma vaikea lihavuus. Laskin rasvat pois koko painosta ja nollarasvoilla olisin ollut vielä merkittävästi lihava. BMI:ssä lihas muuttuu läskiksi... Näin vaakaan tuijottaminen saa aikaan paljon pahaa. Peili on paras mittari.

      Lainaa

    44. Tiheähkö persoona 23.7.2020 18:30
      Tulos: -56 (70 ääntä)
      Kesytön sammakko: Mutta silti terveydenhuollossa jos bmi on yli normaalin haukutaan lihavaksi ja pitää laihduttaa eikä katsota kroppaa että oho sul onki kropassa lihasta eikä läskiä.
      Höpsis. Tekosyitä. Terveydenhuoltohenkilöstö tietää tämän asian ihan varmasti paremmin kuin sinä.  Terveydenhuoltohenkilöstö myös näkee takuulla sinua paremmin onko se läskiä vai lihasta. Eiköhän tämäkin keksitty satu kumpua näistä "Sukuvika" ja "Isot luut" - tekosyistä, mitä läskit keksivät ettei tarvitse laihduttaa.

      Lainaa

    45. Tiheähkö persoona 23.7.2020 18:33
      Tulos: -37 (47 ääntä)
      torkku: Tämäpä on tosi, ikävä kyllä. Itse muutamia vuosia sitten ollessani aika kovassa kunnossa ja rasvaprosentin ollessa 10-15, minulla oli kuulemma vaikea lihavuus. Laskin rasvat pois koko painosta ja nollarasvoilla olisin ollut vielä merkittävästi lihava. BMI:ssä lihas muuttuu läskiksi... Näin vaakaan [...]
      Ensin ammatti-ihminen oli ihan dingeldangel mutta sitten minä joka sentään olen lukenut netistä vähän juttuja ja syönyt rahkaa, opetin hänelle kuinka asia oikeasti on. Ja kaikki uskovat.

      Lainaa

    46. Tulos: -57 (61 ääntä)
      Hamppi: Se on käyttänyt pic collagea tehdäkseen neljästä kuvast kollaasin. Vaikka tuo oikean alareunan kuva näyttää tökeröltä kuvanmuokkaukselta, hänen vatsansa takana on oven kahvalista mikä on samaa väriä hänen ihonsa kanssa, ja näin ollen hämää. Kun katsoo tarkasti, näkee hänen vatsansa ääriviivan [...]
      Tuossa pic collage-kuvassa on kyllä täysin eri ovi kuin tuossa "kahvakuvassa". Katsokaapa vaikka sen ovessa olevan neliökuvion viivoja. Ei ihan mene yks yhteen. 
      Selkeä feikkihän tuo on.

      Lainaa

    47. Kookas rotta 23.7.2020 19:51
      Tulos: +51 (55 ääntä)
      Kepatsu: Tuossa pic collage-kuvassa on kyllä täysin eri ovi kuin tuossa "kahvakuvassa". Katsokaapa vaikka sen ovessa olevan neliökuvion viivoja. Ei ihan mene yks yhteen.  Selkeä feikkihän tuo on.
      No tietysti, kun kahvakuva on eri henkilöltä 😆
      Et kai oikeasti tuhlannut aikaasi ”neliökuvion viivojen” vertailuun, kun kyseessä ei edes ollut aloittajan ovi, vaan saman tyylinen?
      Sitä paitsi ihan vaan zoomaamalla jo näkee, ettei kyse ole muokkauksesta, vaan juuri tuollaisesta lätkästä. 

      Lainaa

    48. Veres haukka 23.7.2020 19:55
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Ei helvetti teitä 😂 Joo BMI ei kerro oikeasti yhtään mitään, mutta kehonkoostumusmittaus kertoo. Sisäistä rasvaa voi olla paljonkin ja silti on mukamas hoikka. Ja kyllä suurinosa näistä terveystarkastus tyypeistä on sanonut mulle, että laihduta. Toki mun BMI on 30-31, mutta johtuen lihaksesta. Rasvat siinä 10-15 mikä on normaalia. Silti aina väittävät, että laihduta. Vaikka näkevät selkeästi etten ole lihava. Kiitti moi

      Lainaa

    49. Lämpenemätön tomaatti 23.7.2020 21:46
      Tulos: +29 (39 ääntä)
      Tiheähkö persoona: Ensin ammatti-ihminen oli ihan dingeldangel mutta sitten minä joka sentään olen lukenut netistä vähän juttuja ja syönyt rahkaa, opetin hänelle kuinka asia oikeasti on. Ja kaikki uskovat.
      Ai jos ihan kisatasolla nostan rautaa ja pärjään niissä, niin olen läski jolla on painavat luut? 
      Oukkelisdoukkelis!

      Lainaa

    50. Tunnoton pomelo 23.7.2020 22:05
      Tulos: -23 (35 ääntä)
      Lämpenemätön tomaatti: Ai jos ihan kisatasolla nostan rautaa ja pärjään niissä, niin olen läski jolla on painavat luut?  Oukkelisdoukkelis!
      Jos nostaisit kisatasolla (muussakin kun Meirän tallin jätkien mestaruus -kisatasolla) rautaa niin varmasti tietäisit että nuo kaksi ei todellakaan ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja. Besserwisseröinti paistaa tänne saakka. Sääliksi käy sitä ammattitaitoista lekuria joka yrittää kertoa miten asia oikeasti on, kun vastassa on "kisatasolla rautaa nostava" rahkan imeskelijä.

      Lainaa

    51. Lämpenemätön tomaatti 23.7.2020 22:07
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Kesytön sammakko: Pitäs olla samat vaatteet ja samat asennot. Voin sanoo, että eri vaatteilla ja eri asennoilla pystyy huijaamaan kuvissa tosi paljon vaikkei ois painoo tippunutkaan, että voisi verrata! Mutta go girl!
      Toises urheilurintsikat ja toises kaarelliset, toises jalat suoras ja toises ristissä, joten sekin muuttaa muotoi.

      Lainaa

    52. Lämpenemätön tomaatti 23.7.2020 22:11
      Tulos: +9 (17 ääntä)
      Tunnoton pomelo: Jos nostaisit kisatasolla (muussakin kun Meirän tallin jätkien mestaruus -kisatasolla) rautaa niin varmasti tietäisit että nuo kaksi ei todellakaan ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja. Besserwisseröinti paistaa tänne saakka. Sääliksi käy sitä ammattitaitoista lekuria joka yrittää kertoa miten [...]
      No ihan oikeissa kisoissa, joissa on punnitukset (on hyvä painaa mahd, vähän) ja mimmien puolella olen. Mimmien puolella jos haluat kisata muita vastaan etkä omassa sarjassa, on parempi, ettei ole rasvapanssaria lihaksien seurana. 

      Lainaa

    53. Lämpenemätön tomaatti 23.7.2020 22:19
      Tulos: +2 (14 ääntä)
      Tunnoton pomelo: Jos nostaisit kisatasolla (muussakin kun Meirän tallin jätkien mestaruus -kisatasolla) rautaa niin varmasti tietäisit että nuo kaksi ei todellakaan ole toisiaan pois sulkevia vaihtoehtoja. Besserwisseröinti paistaa tänne saakka. Sääliksi käy sitä ammattitaitoista lekuria joka yrittää kertoa miten [...]
      Plus en syö rahkaa! Ihan normi prot. Pitoisella ruualla pärjää! 

      Lainaa

    54. Pulssiton meduusa 23.7.2020 23:30
      Tulos: -17 (25 ääntä)
      Lämpenemätön tomaatti: Plus en syö rahkaa! Ihan normi prot. Pitoisella ruualla pärjää! 
      Se pointti taisi nyt jäädä matkan varrelle.

      Lainaa

    55. Kloorattu hirmulisko 24.7.2020 0:17
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      Vahvistettu pöllö: Jos katsoo rintaliivien ja käsivarren välistä kohtaa, siellä näkyy valkoinen "piikki" mille ei oikein ole järjellistä selitystä kun käsi on tuossa asennossa (ei siis pitäisi näkyä taustalla oleva ovikaan). Mikä se on jos kuvaa ei ole muokattu? Enemmänkin tulee mieleen että kuvaa on muokattu, hyvin [...]
      Epäilen että rintaliivit ovat pikkuisen liian pienet, ja tuo "piikki" on siis ihoa/tissiä.

      Lainaa

    56. Kloorattu hirmulisko 24.7.2020 0:27
      Tulos: -1 (27 ääntä)
      torkku: Tämäpä on tosi, ikävä kyllä. Itse muutamia vuosia sitten ollessani aika kovassa kunnossa ja rasvaprosentin ollessa 10-15, minulla oli kuulemma vaikea lihavuus. Laskin rasvat pois koko painosta ja nollarasvoilla olisin ollut vielä merkittävästi lihava. BMI:ssä lihas muuttuu läskiksi... Näin vaakaan [...]
      Ylipaino on pahaksi nivelille, oli se sitten läskiä tai lihasta.

      Lainaa

    57. Ainoa luovuttaja 24.7.2020 5:36
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Pulssiton meduusa: Se pointti taisi nyt jäädä matkan varrelle.
      No ei jäänyt, en huomioinut tyhmää toteamusta etteivät sulje toisiaan pois, ihan ku oisin niin väittänyt? Missä kohtaan? 
      Vastasin vain törkeeseen olettamiseen, että kaikki joil bmi liian korkee on matameja. 
      Ette oo vissiin kisoja ikinä katselleet? 
      Ja tottakai ylipaino rasittaa niveliä, mutta eipä lihaksien takia ylipaino rasita sisäelimiä. 

      Lainaa

    58. Hankaloittava raadonsyöjä 24.7.2020 6:25
      Tulos: -13 (17 ääntä)
      Ainoa luovuttaja: No ei jäänyt, en huomioinut tyhmää toteamusta etteivät sulje toisiaan pois, ihan ku oisin niin väittänyt? Missä kohtaan?  Vastasin vain törkeeseen olettamiseen, että kaikki joil bmi liian korkee on matameja.  Ette oo vissiin kisoja ikinä katselleet?  Ja tottakai ylipaino rasittaa niveliä, mutta eipä lihaksien takia ylipaino rasita sisäelimiä. 
      Kuka on sanonut sinun väittäneen jotain? Missä tämä matameihin liittyvä "törkeä olettamus" on?

      Lainaa

    59. Tulos: +4 (16 ääntä)
      "Tavoitteena päästä normaalipainoon" ??!?!?? Häh! Laiha ku mikä! Ehkä ne on noi hervottomat tissit, mitkä on ongelma painossa jos pitää joku ongelma hakemalla hakea.

      Lainaa

    60. Makaileva kissa 24.7.2020 10:35
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      faw: Se on rintaliivin alaosan kaariosa, mikä on vähän erillään ihosta luultavemmin vääränkokoisten tissiliivien vuoksi.
      Näin juuri. Huomaahan sen jo rintaliivien selkäosasta, että liivien ympärysmitta on liian suuri ja siksi eivät istu päälle oikein. Luultavasti liivit ovat ajalta ennen painonpudotusta ja siksi ympärysmitta on jäänyt liian suureksi.

      Lainaa

    61. Säädytön lehmä 24.7.2020 10:55
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Korvaamaton sammakko: Olen miettinyt joskus, että kaatuukohan monien laihdutuskuuri juuri siihen, että itsestä tuntuu, ettei mitään tapahdu ulkoisesti, vaikka vaaka näyttäisikin vähemmän. Jotenkin se on niin kuin lihomisessakin, ettei sitä itse huomaa, kun itseään joutuu päivittäin peilistä katselemaan. Itse pudotin [...]
      Kyllä, ja vielä ”pahempi” jos vaaka ei näytä juuri mitään. Moni unohtaa myös sen että ihmisellä voi vaihdella parista kilosta jopa viiteen kiloon paino ihan parissa päivässä, normaalin nestevaihtelun vuoksi joka saattaa lannistaa entisestään. Sen takia vaakaa parempi tulosten vertailu ois mittanauhalla mittailu ympäryysmitoista. 
      Itsellä kun oli lähtenyt puolet tuosta 20 kilosta, ihmettelin miten on yhtäkkiä kaikki tekstiilit venähtäneet ”muodottomiksi”. Ensin pyyhe pyörähti ympärille ”normaalia pidemmälle”, paidat löysiä, housut alkoi valua jaloista, jopa pitkään käyttämättömänä henkarilla roikkunut takki oli kummallisesti menettänyt muotonsa. :D Vasta kun tutut alkoi mainitsemaan ja kyselemään onko mulla paino pudonnut ja tuosta em. takista sai kiinni ollessa nyrkkiotteen ylimääräisestä kankaasta, kun ennen meni juuri ja juuri kiinni, ns. uskaltauduin miettimään venähtäneiden kankaiden sijasta oikeasti painon putoamista. Sit vasta tuli käytyä vaa’alla ja todettua että onhan se :)

      Lainaa

    62. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Tiheähkö persoona: Ensin ammatti-ihminen oli ihan dingeldangel mutta sitten minä joka sentään olen lukenut netistä vähän juttuja ja syönyt rahkaa, opetin hänelle kuinka asia oikeasti on. Ja kaikki uskovat.
      Urheilulääkäri ja jokunen ravitsemusterapeuttikin oli sitten eri mieltä, kuin tämä BMI:tä, kuin piru raamattua lukeva. Usko pois, että osa lääkäreistä on niitä mainitsemiasi dingeldangeleita. Koetappa nyt trollille se vääntää ymmärrettäväksi. Jos tuo linkki avaisi trollin silmät? https://www.ts.fi/hyvinvointi/1277187264/Painoindeksi+on+puutteellinen+terveysmittari

      Lainaa

    63. Arkkienkeli 24.7.2020 16:51
      Tulos: -8 (22 ääntä)
      Näitä feikkejä tuleekin mm. Tinderissä vastaan. Jollain Windows Paintilla on editoitu omia kuvia.

      Lainaa

    64. Kaikkein paras pupu 24.7.2020 21:08
      Tulos: +12 (20 ääntä)
      Miten nuo kuvat on muka muokattu..? Tikku on rintaliivin huonosti istuva kaarituki, neliö ovenkahvan osa. Miten voi olla näin vaikeaa? :D Mutta sitä en minäkään tajua, miten jälkeen kuvissa olisi muka pitkä matka normaalipainoon. Näyttää kuvissa ainakin todella sopusuhtaiselta ja kauniilta naiselta, ja vaikea kuvitella, että BMI olisi ainakaan kovin paljoa ylipainon puolella..!

      Lainaa

    65. Kudottu ahma 24.7.2020 21:16
      Tulos: -16 (22 ääntä)
      torkku: Urheilulääkäri ja jokunen ravitsemusterapeuttikin oli sitten eri mieltä, kuin tämä BMI:tä, kuin piru raamattua lukeva. Usko pois, että osa lääkäreistä on niitä mainitsemiasi dingeldangeleita. Koetappa nyt trollille se vääntää ymmärrettäväksi. Jos tuo linkki avaisi trollin silmät? ts.fi/hyvinvointi/1277187264/Painoindeksi+on+puutteellinen+terveysmittari
      Niin? Onko joku tosiaan väittänyt jotain muuta? Aivan. Se on aina hienoa kun joku keksii itse ihan pöhkön väitteen, nimittää väitteen keksijää trolliksi ja laittaa linkin jota tämä trolli ei ymmärrä. Nyt kun mietit hetken tuota niin... Sytyttäkö?

      Lainaa

    66. Ainoa luovuttaja 24.7.2020 22:32
      Tulos: -4 (18 ääntä)
      Hankaloittava raadonsyöjä: Kuka on sanonut sinun väittäneen jotain? Missä tämä matameihin liittyvä "törkeä olettamus" on?
      Varmaan tämä; Höpsis. Tekosyitä. Terveydenhuoltohenkilöstö tietää tämän asian ihan varmasti paremmin kuin sinä.  Terveydenhuoltohenkilöstö myös näkee takuulla sinua paremmin onko se läskiä vai lihasta. Eiköhän tämäkin keksitty satu kumpua näistä "Sukuvika" ja "Isot luut" - tekosyistä, mitä läskit keksivät ettei tarvitse laihduttaa.

      Lainaa

    67. Keveä banaani 25.7.2020 12:11
      Tulos: -9 (17 ääntä)
      Ainoa luovuttaja: Varmaan tämä; Höpsis. Tekosyitä. Terveydenhuoltohenkilöstö tietää tämän asian ihan varmasti paremmin kuin sinä.  Terveydenhuoltohenkilöstö myös näkee takuulla sinua paremmin onko se läskiä vai lihasta. Eiköhän tämäkin keksitty satu kumpua näistä "Sukuvika" ja "Isot luut" - tekosyistä, mitä läskit keksivät ettei tarvitse laihduttaa.
      Niin missä siinä väitetään jonkun sanoneen jotain? Entä se törkeä olettamus? Ei oikein näy.

      Lainaa

    68. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Tomaattikonna: Voidaanhan me aloittaa se näissä kommenteissa!
      Mut entä jos me kaikki ollaan samaa mieltä, että normipaino on kyllä saavutettu aikaa sitten?
      Btw en tykkää tästä postauksesta pätkääkään.

      Lainaa

    69. Läpikuultava biisoni 26.7.2020 10:14
      Tulos: +9 (29 ääntä)
      Antakaa tuon naisen itse päättää, onko sitä laihdutettavaa vielä vai ei! Hänellä on omat tavoitteensa, ja kroppa on hänen, ei muiden siihen tarvitse puuttua. Selvästikin hän hakee vertaistukea aiheeseen liittyvästä ryhmästä, ja haluaa siis pudottaa painoa. Takana voi olla vaikka mitä terveysriskejä, eikä suinkaan pelkkää laihuuden ihannointia. Jos hän itse tietää mihin pyrkii, hän haluaa tukea siihen, eikä täysin ulkopuolisten ihmisten mielipiteitä siitä, mitä keholle pitäisi tehdä. Ne ovat ihan eri asioita. Mitenkään sairaalloisen laihaksi ei muutu sillä, jos tuosta vielä jonkun kilon pudottaa, eikä toisaalta sairaalloisen lihavaksi sillä, jos muutama kilo tulee takaisin. Ärsyttää valtavasti se, että hyvin sujuvaan projektiin ei voi millään saada sitä tukea, vaan onnistuminen lytätätään milloin kuvanmuokkausväitteillä, milloin kertomalla kuinka väärään tahtiin on laihtunut, tai sitten ihan vaan ilmoittamalla parin kuvan perusteella, mistä on lähtenyt jo liikaa ja mistä liian vähän. Toivoisin, ettei tänne leviteltäisi tukiryhmien postauksia, ainakaan näin selvillä kuvilla. Moka olisi tullut selväksi vähemmälläkin näyttämisellä, koska pilkka nyt kuitenkin osui näihin photoshop-huutelijoihin, eikä tuohon kuvien naiseen.

      Lainaa

    70. Hightower71 27.7.2020 13:06
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Hammaspeikko: Tää pisti silmään. Onhan se eeeeehkä mahdollista mutta ei terveellistä. 
      Itse lähdin laihduttamaan toki paljon suuremmasta rasvamassasta /pituus kuin tää Mervi, ja ekan kk aikana lähti 9kg + toisen kk aikana 6kg joten aika tyypillinen "alkurysäys" tuo 10-12kg kahden kk aikana jos kehossa on paljon rasvaa varastoituneena. 
      Tuon jälkeen on lähtenyt 3-4kg /kk
      Terveisin: "Ex-tosipainava"

      Lainaa

    71. Tulos: -4 (12 ääntä)
      Normaalipainolle tuo näyttää jo kyllä ekassakii kuvassa.

      Lainaa

    72. Vankeudeton raadonsyöjä 28.7.2020 11:13
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      imrah: Rinnoista tullu todella upeat painon pudotuksen myötä! Ei se ole pää pointti mut kunhan mainitsin! ja hieno suoritus! Jatka samaan malliin vain. Mulla on kolmessa kuukaudessa lähteny 12kg sillä että aloitin lenkkeilyn ja lopetin limun juomisen. Olo on huomattavasti parempi nyt kuin aikaisemmin ja jaksaa tehdä muutakin kuin makaa sohvalla.
      Suurimmalla osalla kylläkin pienenisi, mulla ei tosin kävisi näin. Yksilöllistä.

      Lainaa

    73. Kuivakas oppilas 28.7.2020 14:15
      Tulos: -7 (9 ääntä)
      Seisooko hän jollain korokkeella, vai miksi tuo ovenkahva näyttää olevan melko matalla.

      Lainaa

    74. Vajoava hämähäkki 29.7.2020 18:37
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:  Höh? Omasta mielestäni näytän samalta kuin Mervi ennen-kuvassa ja silti painoindeksini on (neuvolassa synnytyksen jälkeen mitattuna, ei omalla vaa'alla) 22? Lihasta voisi olla "vähän" enemmänkin mutta kehonkoostumusta pitäisi muuttaa, ei painoa...Ihmisillä tuntuu olevan kauhean erilaisia [...]
      90-kiloinen hurjan kokoinen? Ihan tavallinen paino pullukalle. Monikin lihava naisihminen painaa ainakin sen verran eivätkä pistä silmään erityisen isona. Pitkistä miehistä varmaan suurin osa: jos on lihaksikas ja/tai vähääkään mahaa, se 100 kg on ihan tavallinen paino. (Arvioni perusteena 185-190 senttiset lähipiirin miehet, jotka ovat keskimäärin sen 100 kiloisia, vaikka yksi on pitkänmatkan urheilija - tyyppiä ja toiset tavallisia tallukoita, ei laihoja muttei lihavannäköisiäkään). 
      Olen laskenut tavoitepainoni rasvattomasta massastani: rasvaprosentti alle 30 eli terveellinen ja "normaali" naiselle, ja lihaksia en halua laihduttaa niin se noin 90 kiloa olisi ihan passeli. Pituuttakin toki 180 senttiä. Taulukoiden mukaan lievää ylipainoa, mutta en välitä, niitä ei ole alun perinkään tehty arvioimaan yksilöitä.

      Lainaa

    75. Lihavahko gaselli 29.7.2020 20:32
      Tulos: -1 (9 ääntä)
      Läpikuultava biisoni: Antakaa tuon naisen itse päättää, onko sitä laihdutettavaa vielä vai ei! Hänellä on omat tavoitteensa, ja kroppa on hänen, ei muiden siihen tarvitse puuttua. Selvästikin hän hakee vertaistukea aiheeseen liittyvästä ryhmästä, ja haluaa siis pudottaa painoa. Takana voi olla vaikka mitä [...]
      Kyllä hän saa itse päättää. Kommentoimisen arvoinen jutusta tulee siinä vaiheessa kun hän laittaa kuvan nettiin ja vielä sellaiseen ryhmään, joka on keskittynyt ulkonäköön. Itsekin toivoisin sitä ja tätä ja että saisin erityiskohtelua vaikka kaikki me olemme samanlaisia ja kukaan ei ole erityisempi kuin muut jne...

      Lainaa

    76. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Korvaamaton sammakko: Olen miettinyt joskus, että kaatuukohan monien laihdutuskuuri juuri siihen, että itsestä tuntuu, ettei mitään tapahdu ulkoisesti, vaikka vaaka näyttäisikin vähemmän. Jotenkin se on niin kuin lihomisessakin, ettei sitä itse huomaa, kun itseään joutuu päivittäin peilistä katselemaan. Itse pudotin [...]
      Samis. Aikanaan pudotin painoa lähemmäs 20 kiloa nimenomaan kaloreita laskemalla ja ajattelulla, että täyteen vatsaan ei enää syödä.
      Alussa oli hankalaa pysyä alle 1500 kaloria päivässä -mallissa, mutta ekan kuukauden jälkeen homma rullasi kuin unelma ja niitä kaloreita ei tarvinnut enää laskea.
      Olen sittemmin saanut 15 noista kiloista takaisin, mutta kun syynä siihen on tupakoinnin lopettaminen, olen sitä mieltä, että kannatti. 

      Lainaa

    77. Synnyttävä avokado 11.4.2023 16:08
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Olento: Mietityttää kyl ihmisten minäkuva. Lähinnä siitä, et kuinka palkon muka jälkeen kuvista on vielä normaalipainoon? Tällee ku kattoo ni voisin väittää, että nainen on jo normaalipainossa ja pitäis päästä vielä kunnon anoreksiaan, että olis 'normaali' painossa.
      Nyt oikeesti tää ylipainosten kommentoijien skinny shaming vois jo riittää. Sä voit olla siellä tyytyväinen omaan painoos, mut ei tarvi tuomita vieraiden ihmisten minäkuvaa. Normaalipainon ja anoreksian välissäkin on tilaa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ennen, jälkeen, kuva, laihduttaa, muokata, muokattu, ovi, paino, painonpudotus, photoshop