Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mielensäpahoittajat, osa 73

Snellmanin mainos on täysin asiaton! T: Pahastunut
Mielensäpahoittajat, osa 73

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 74 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +243 (961 ääntä)
      Aivan. Tofustakin voi saada jonkin makuista kun käyttää riittävästi pekonia.

      Lainaa

    2. Tulos: +337 (343 ääntä)
      Jaahas... lukutaidot tallella

      Lainaa

    3. Lakattu meduusa 2.7.2020 0:41
      Tulos: +742 (750 ääntä)
      Toi on niin raivostuttavan noloa ja sitä näkee nykyisin aika paljon. Luetaan hätäseen neljännes jutusta ja tullaan "pätemään".

      Lainaa

    4. Mieletön viinirypäle 2.7.2020 0:52
      Tulos: -447 (1009 ääntä)
      Snellmann tietää tarkkaan, että vegaanipillut täyttyvät hiekalla tuosta mainoksesta. Vegaanit eivät ole asiakkaita, joten turha niistä on välittää. Ja pekoni on todella ainoa millä tofusta voi saada maultaan ihmisruokaa muistuttavaa.

      Lainaa

    5. Letkeä ankka 2.7.2020 1:13
      Tulos: +390 (694 ääntä)
      Menee kyllä jo yli tää loukkaantumistrendi, jos joku ihan tosissaan rupee laittaan palautetta sen takia että joku sanoo sun lempiruokaa mauttomaksi. Kyllä tuossa tilanteessa joutais jo kasvattaa vähän paksumpaa nahkaa.

      Lainaa

    6. Estynyt hämähäkki 2.7.2020 1:25
      Tulos: +306 (308 ääntä)
      Lakattu meduusa: Toi on niin raivostuttavan noloa ja sitä näkee nykyisin aika paljon. Luetaan hätäseen neljännes jutusta ja tullaan "pätemään".
      Äläs nyt liioittele. Otsikko tai max saateteksti luetaan ja sitten tullaan pätemään.

      Lainaa

    7. Kypsynyt norppa 2.7.2020 2:05
      Tulos: +405 (537 ääntä)
      Tofua syö muutkin kuin kasvissyöjät. Näin ollen en näe ongelmaa siinä, että joku sen käärisi pekoniin. Snellman varmaan mainostaa lihaa, koska myös myy sitä.

      Lainaa

    8. Kuivahko satuhahmo 2.7.2020 4:58
      Tulos: +303 (391 ääntä)
      Kypsynyt norppa: Tofua syö muutkin kuin kasvissyöjät. Näin ollen en näe ongelmaa siinä, että joku sen käärisi pekoniin. Snellman varmaan mainostaa lihaa, koska myös myy sitä.
      Jep. Vegaaneilla ei ole mitään yksinoikeutta tofuun. Itsekin sekasyöjänä syön sitä joskus. Ja vegaanitkin varmaan myöntävät ettei tofu sellaisenaan maistu miltään, vaan pitää maustaa ja marinoida tai olla joku maukas kastike, että saa tofusta hyvää. 

      Lainaa

    9. Toj Karin 2.7.2020 6:25
      Tulos: +59 (115 ääntä)
      Tofun laittaminen on kyllä hirveää lottoamista. Jotkut tofuasiat maistuu todella hyvältä riippumatta miten niitä valmistaa, mutta joistain taas ei pääse eroon kumimaisesta rakeenteesta ja mausta vaikka mitä tekisi.

      Lainaa

    10. Kellanruskea kesyaasi 2.7.2020 6:29
      Tulos: +269 (361 ääntä)
      Totta: Aivan. Tofustakin voi saada jonkin makuista kun käyttää riittävästi pekonia.
      Toisin kun liha, joka syödään aina maustamatta!

      Lainaa

    11. Tulos: -100 (268 ääntä)
      Valheellista mainontaa! Tofusta ei saa hyvää edes käärimällä sitä pekoniin.

      Lainaa

    12. Tulos: +116 (140 ääntä)
      Kypsynyt norppa: Tofua syö muutkin kuin kasvissyöjät. Näin ollen en näe ongelmaa siinä, että joku sen käärisi pekoniin. Snellman varmaan mainostaa lihaa, koska myös myy sitä.
      Snellman ja muut ns. lihanjalostajat valmistavat nykyisin myös kasvisvalmisteita.

      Lainaa

    13. Tulos: +166 (178 ääntä)
      Toj Karin: Tofun laittaminen on kyllä hirveää lottoamista. Jotkut tofuasiat maistuu todella hyvältä riippumatta miten niitä valmistaa, mutta joistain taas ei pääse eroon kumimaisesta rakeenteesta ja mausta vaikka mitä tekisi.
      Itte tykkään tehdä tofusta rapsakkaa näin: imen talouspaperiin tai liinaan kaiken nesteen huolellisesti (puristan lujaa), paistan pannulla öljyssä mausteiden kaa ja sitten lisään ruokaan :) 
      En ole vegaani, mutta tofu on minun vatsalle sopivampaa kuin liha. Pekoniin kääriminen aiheuttaisi vatsanväänteitä niin jätän sen mielummin pekonin ystäville. 
      Kaiholla muistelen kyl pekoniin käärittyjä herkkusieniä. Ne oli hyviä nam! 

      Lainaa

    14. Tulos: +186 (188 ääntä)
      Lakattu meduusa: Toi on niin raivostuttavan noloa ja sitä näkee nykyisin aika paljon. Luetaan hätäseen neljännes jutusta ja tullaan "pätemään".
      Rasittavaa on, mutta vielä enemmän kyrsii tuo Arin jatkaminen. Siinä vaiheessa kun on sokeallekin ilmiselvää että on mokannut, ja homman voisi korjata myöntämällä se niin jatketaan vaan ja kaivetaan syvemmälle kuopassa ja näytetään entistä enemmän pelleltä.

      Lainaa

    15. Toj Karin 2.7.2020 8:23
      Tulos: -27 (63 ääntä)
      Zippo: Itte tykkään tehdä tofusta rapsakkaa näin: imen talouspaperiin tai liinaan kaiken nesteen huolellisesti (puristan lujaa), paistan pannulla öljyssä mausteiden kaa ja sitten lisään ruokaan :)  En ole vegaani, mutta tofu on minun vatsalle sopivampaa kuin liha. Pekoniin kääriminen aiheuttaisi [...]
      Pointtina oli siis se, että lopputulokseen vaikuttaa ihan liian paljon se, mitä tofua sattuu ostamaan. Osa on helvetin hyviä ja osasta ei saa syötävää tekemälläkään. Itse en ole koskaan ollut vastuussa sen hommaamisesta, joten mulle se on ihan lottoamista.

      Lainaa

    16. Sillaton muurahainen 2.7.2020 8:33
      Tulos: -85 (183 ääntä)
      Kellanruskea kesyaasi: Toisin kun liha, joka syödään aina maustamatta!
      Itsellä ei ainakaan ole tapana maustaa pekonia. Siitähän tässä nyt oli kyse tofun lisäksi. "Vitsisi" meni vähän reisille.

      Lainaa

    17. Yskivä herkkuruoka 2.7.2020 8:56
      Tulos: +61 (149 ääntä)
      Totta: Aivan. Tofustakin voi saada jonkin makuista kun käyttää riittävästi pekonia.
      Myös mm. chili ja valkosipuli riittävät. Pekonihan maistuu vain siihen lisätyiltä suolalta ja savuaromilta. Suolan ja savuaromin avulla tofu maistuu aivan samalta.

      Lainaa

    18. Sävyisä nektariini 2.7.2020 8:56
      Tulos: +59 (197 ääntä)
      Jep. Mauttomasta tofusta valittavat silti haluavat maustaa oman lihansa vegaanisilla mausteilla kuten sipulilla, mustapippurilla, tomaatilla, kurkumalla, valkosipulilla ja rosmariinilla. Mutta maustamaton tofu on pahaa...

      Lainaa

    19. Tulos: +16 (92 ääntä)
      laalaa: Valheellista mainontaa! Tofusta ei saa hyvää edes käärimällä sitä pekoniin.
      Järjetöntä panettelua! KAIKESTA saa hyvää käärimällä pekoniin.

      Lainaa

    20. Tulos: +9 (165 ääntä)
      Sävyisä nektariini: Jep. Mauttomasta tofusta valittavat silti haluavat maustaa oman lihansa vegaanisilla mausteilla kuten sipulilla, mustapippurilla, tomaatilla, kurkumalla, valkosipulilla ja rosmariinilla. Mutta maustamaton tofu on pahaa...
      Vegaanisilla mausteilla :D Ei kai tässä kukaan sekasyöjä ole itseään puhtaaksi karnivoriksi väittänyt? Maustamaton liha on maukkaampaa kuin maustamaton tofu, riippumatta siitä että molempia maustetaan.

      Lainaa

    21. Ponne Jarkka 2.7.2020 9:54
      Tulos: -69 (119 ääntä)
      Totta: Aivan. Tofustakin voi saada jonkin makuista kun käyttää riittävästi pekonia.
      Niinhän ne väittävät. Varmuuden vuoksi itse heittäisin roskiin ne tofut ja söisin pekonit. Tosin nekin vielä pitäisi kääriä pekoniin ja käyttää grillin kautta jotta tofun mahdollinen maku ei tulisi läpi.

      Lainaa

    22. Tulos: +89 (161 ääntä)
      Sillaton muurahainen: Itsellä ei ainakaan ole tapana maustaa pekonia. Siitähän tässä nyt oli kyse tofun lisäksi. "Vitsisi" meni vähän reisille.
      Luuletko pekonin laitetun siihen pakettiin suoraan possusta ilman mitään maustamista tai prosessointia? Sekasyöjänä pakko sanoa, että maustamaton liha on useimmiten about samanmakuista kuin kengänpohja.

      Lainaa

    23. Tulos: -18 (96 ääntä)
      Kellanruskea kesyaasi: Toisin kun liha, joka syödään aina maustamatta!
      Tofun -tai yleensäkin kasvisruuan (mm. quorn, seitan) - maustaminen on haasteellisempaa kuin lihan. Liha on helpompi maustaa ja tarvitsee yleensä vähemmän mausteita ollakseen maukas mitä kasvisruoka. Tästä puhui juuri Ylellä Leijona Cateringin ruuista vastuussa oleva pääkokki. 

      Lainaa

    24. Ekstrovertti timantti 2.7.2020 10:50
      Tulos: +77 (81 ääntä)
      Lakattu meduusa: Toi on niin raivostuttavan noloa ja sitä näkee nykyisin aika paljon. Luetaan hätäseen neljännes jutusta ja tullaan "pätemään".
      Ymmärrän pointtisi ja oon muuten samaa mieltä, mutta musta toi ei oo niinkään noloa vaan puhtaasti raivostuttavaa. Ja laiskuutta. Tätä tapahtuu ihan esim. työjutuissakin, että jätetään asiasta valtaosa lukematta ja sit ihmetellään miksi mulle ei ole kerrottu tästä?!

      Lainaa

    25. Tulos: +77 (135 ääntä)
      Kun kuulin ekan kerran sen Snellmanin mainoksen, kyllä oma reaktio oli kanssa että wtf. En tosin vaivautuisi mitään palautetta antamaan, koska se mainos ei vaikuta mun elämään mitenkään enkä ikinä ostaisi Snellmania, mutta mun korvaan kuulosti kyllä ihan puhtaalta v*ttuilulta :D Pointtina se, että eipä varsinkaan nykyään MITÄÄN ruokaa syödä maustamatta, ei edes sitä pekonia. Onneksi lähimmästä S-marketista saa vegepekonia, siihen voinkin tofuni piilottaa..

      Lainaa

    26. Tulos: +103 (135 ääntä)
      Myönnän, että ärsytti se Snellmanin mainos minuakin, mutta niin ärsyttää moni muukin mainos - suosikki-inhokki Haribo, joka aiheuttaa hallitsematonta raivoa. Kuitenkin, Snellmania ei kannata ostaa, koska Snellman yrittää hiljentää tuottajansa. Tuottajat eivät saisi olla mitään mieltä tai tehdä itseään näkyväksi ilman että menevät Snellman edellä ja sitä ylistäen. Olivat lopettaneet perustelematta ja yllättäen erään tilan kanssa yhteistyön useiden vuosien jälkeen, sattumalta juuri sen jälkeen, kun tuottaja oli ollut eräässä lehdessä ja kertonut mielipiteitään esim. eläinten huonosta kohtelusta. Mentaliteetilla "turpa kiinni ja tuottakaa".

      Lainaa

    27. Posketon kesyaasi 2.7.2020 11:57
      Tulos: -63 (95 ääntä)
      Kellanruskea kesyaasi: Toisin kun liha, joka syödään aina maustamatta!
      Ai kääritään liha pekoniin? Taidat olla vegaani? Vai peräti tuo jutun mielensäpahoittaja?

      Lainaa

    28. Viehkeä kettu 2.7.2020 11:59
      Tulos: -11 (127 ääntä)
      Sävyisä nektariini: Jep. Mauttomasta tofusta valittavat silti haluavat maustaa oman lihansa vegaanisilla mausteilla kuten sipulilla, mustapippurilla, tomaatilla, kurkumalla, valkosipulilla ja rosmariinilla. Mutta maustamaton tofu on pahaa...
      Niin. Me sekasyöjät tosiaan syömme myös kasvisperäistäkin ravintoa. Eikö olekin outoa että suurimmalle osalle elämä ei olekaan mustavalkoista joko-tai -ajattelua? Yleensä se mustavalkoisuus kyllä karisee iän ja kokemuksen myötä, mutta jotkut toki jää tuolle tasolle vielä aikuisenakin.

      Lainaa

    29. Kilokalori 2.7.2020 12:12
      Tulos: -92 (104 ääntä)
      Ymmärsitte kaikki väärin Kristan kommentin. Kristan ongelma ei ole tofu, vaan mainoksen teksti ”siitä saa maistuvamman”. Kas kun on niin, että Krista halua nauttia oraalinautintoa antaessaan ”sen” mausta ihan paljaana ilman pekonikäärettä. Tai kondomia.

      Lainaa

    30. Tulos: +27 (37 ääntä)
      Yllättäen kukaan ei tarttunut Kristan pahennukseen ja Ariakaan tuskin jäätiin kaipaamaan. Toisille elämä on nyt vaan vaikeampaa kuin muille.

      Lainaa

    31. Tulos: +1 (37 ääntä)
      En oo moneen vuoteen syöny lihaa ja kyl tofukin on opittu kiertää kaukaa. En saa ite siit ikinä hyvää, ja pari kertaa oon ravintolassakin vaan joutunu pettymään et hirveetä kuraa. Hyvä, että se edes noin jollekki maistuu!

      Lainaa

    32. jukkapalmu 2.7.2020 15:09
      Tulos: +21 (53 ääntä)
      Riisikakutkin on hyviä kun laittaa päälle tuorejuustoa, kinkkua, salamia, meetvurstia, kinkkua ja juustoa.

      Lainaa

    33. Kloorattu hirmulisko 2.7.2020 15:35
      Tulos: +32 (64 ääntä)
      Mieletön viinirypäle: Snellmann tietää tarkkaan, että vegaanipillut täyttyvät hiekalla tuosta mainoksesta. Vegaanit eivät ole asiakkaita, joten turha niistä on välittää. Ja pekoni on todella ainoa millä tofusta voi saada maultaan ihmisruokaa muistuttavaa.
      Ei todella ole.
      T.ei-vegaani

      Lainaa

    34. Rimppakinttu hanhi 2.7.2020 16:09
      Tulos: -9 (45 ääntä)
      SnaFu: Snellman ja muut ns. lihanjalostajat valmistavat nykyisin myös kasvisvalmisteita.
      Ok. Snellman myy silti lihaa.

      Lainaa

    35. Pelkäämätön soturi 2.7.2020 17:51
      Tulos: +69 (83 ääntä)
      Kiri: Tofun -tai yleensäkin kasvisruuan (mm. quorn, seitan) - maustaminen on haasteellisempaa kuin lihan. Liha on helpompi maustaa ja tarvitsee yleensä vähemmän mausteita ollakseen maukas mitä kasvisruoka. Tästä puhui juuri Ylellä Leijona Cateringin ruuista vastuussa oleva pääkokki. 
        Luulen että kyse on siitä, että tofu on aivan eri ruoka-aine kuin liha. Muistan kun luin kouluruokakeskustelussa että kasvisruoka olisi keittiöiden mielestä kalliimpaa, ja ihmettelin että miten se voi olla mahdollista. No, kävi ilmi että nämä olisivat olleet laittamassa kasvisruokaa suoraan valmistuotteista -ie nyhtökauraa ja sellaista. No, kyllähän siitä sitten kallista saa, mutta niin saa liharuoastakin jos aloittaa jostain valmiiksi marinoidusta sisäfileestä. 
        Joten joo, jos liharuokakokki -siis joku jonka mielestä liha on aterian aines, ja sille on sitten höystöä, yrittää tehdä kasvisruokaa, niin tulee pupunruokaa, kallista, pahaa, tai parhaassa tapauksessa kaikkia kolmea. Hyvän kasviruoan tekeminen on aivan oma taiteenlajinsa, ja tumpelo kokki on kyseessä ellei ymmärrä että näin on. Ei vegaanikokkiakaan piätäisi päästää tekemään vaikka sisäelinruokia, tai ainakaan ihmetellä jos pahaa tulee. 

      Lainaa

    36. Ahkera manaatti 2.7.2020 18:51
      Tulos: -54 (80 ääntä)
      Kyllä, minäkin laitoin snelmannille palautetta siitä että vittuilevat tofusta. Jos raadonsyöjät vittuilevat meikäläisen ruokavaliosta niin käkättimeen tulee, koska väkivalta lopettaa vittuilun.

      Lainaa

    37. Ahkera manaatti 2.7.2020 18:53
      Tulos: -22 (62 ääntä)
      SnaFu: Snellman ja muut ns. lihanjalostajat valmistavat nykyisin myös kasvisvalmisteita.
      Snellu ei valmista. Harvoja ajastaan jälkeenjääneitä lihataloja jotka ei myy muita kuin raatoperäisiä tuotteita.

      Lainaa

    38. Tulos: +17 (55 ääntä)
      Just: Luuletko pekonin laitetun siihen pakettiin suoraan possusta ilman mitään maustamista tai prosessointia? Sekasyöjänä pakko sanoa, että maustamaton liha on useimmiten about samanmakuista kuin kengänpohja.
      Kyllä maustamattomat pihvit tosiaan ovat ihan maustattomia. Ja sanon että on rasvainen lihakin ihan hyvää syötävää pelkästään pannulla paistettuna ja rasvaisuuden takia se ei öljyä tarvitse pannulle. Jos viellä maustaa suolalla, niin hyväähän tuo on. En ole kyllä ikinä kengäpohjaa maistanut, mutta sinä et taida olla ikinä maistanut hyvää lihaa.

      Lainaa

    39. Huokea keiju 2.7.2020 20:15
      Tulos: +9 (41 ääntä)
      Just: Luuletko pekonin laitetun siihen pakettiin suoraan possusta ilman mitään maustamista tai prosessointia? Sekasyöjänä pakko sanoa, että maustamaton liha on useimmiten about samanmakuista kuin kengänpohja.
      Pekonissa on mausteena vähän suolaa, mutta hyvä liha toimii suolattomanakin. Prosessoinnin toit itse esille jotta voit olla oikeassa. Puhe oli maustamisesta.

      Lainaa

    40. Hihhuliheijjaaaaa 3.7.2020 7:40
      Tulos: +14 (26 ääntä)
      Lidlin savutofu on ihan hyvää. Ei mulla muuta. PS. En ole vegaani tai edes kasvissyöjä

      Lainaa

    41. Riihikuiva papukaija 3.7.2020 8:08
      Tulos: +52 (70 ääntä)
      Ai jai. Sekasyöjänä en kyllä ole koskaan nauttinut mitenkään päin maustamattomasta lihasta. Luin kaikki kommentit (hyvä minä!): onko tästä asiasta tosiaan vieläkin joillain paha mieli. Lähes kaikki ruoka ilman mitään mausteita, edes suolaa, on yleensä aika mitäänsanomatonta. Jos lähdetään oikeasti maustamattomista ruoista, niin kyllä silloin omaa suosikkiani olisi marjat ja hedelmät, sen perään tulisi varmaan porkkana ja rapsutettu lanttu. Sitten kun ruvetaan oikeasti kokkaamaan, niin kyllä mieluummin itse söisin mieluummin maustamattomia kasviksia kuin maustamatonta lihaa. Maustamaton liha maistuu omaan suuhun pahalta. Eiköhän tässä ole ihan muutaman faktan paikka: 1. Kaikesta ruoasta saa pahaa. 2. Melkein kaikki ruoka on maustamattomana, no, mautonta. 3. Meillä kaikilla on erilainen makuaisti, mutta tottumuksiaan pystyy kouluttamaan. Jokainen dieettiä kokeillut voi kertoa, että ekoina päivinä tekee mieli kaikkea "hyvää", mutta mieliteot antavat pian periksi. 4. Suomalaiset syövät terveytensä kannalta liikaa lihaa, ja sen sijasta että saisi aina röhröhhalvauksen kun puhutaan kasvisruoasta, kannattaisi opetella laittamaan myös hyvää kasvisruokaa, hyvän liharuoan lisäksi. 5. Edelliseen kohtaan viitaten, sen sijasta että kasvis on kylkiäinen, meidän kannattaisi opetella siihen, että liha on se kylkiäinen.

      Lainaa

    42. Tulos: -26 (54 ääntä)
      En minä laita lihaan mausteita. Mausteet peittävät muuten lihan maun. Ymmärrän kyllä, että jos on heikko makuaisti, tarvitsee mausteita, ja silloin on ihan yhdentekevää mitä syö, kunhan siinä on mausteita. Mutta ne, joilla on hyvä makuaisti, eivät mausteita tarvitse ja havaitsevat selkeästi, että tofu on maultaan olematon ja liha taas runsas.

      Lainaa

    43. Voideltu haisunäätä 3.7.2020 9:06
      Tulos: +4 (38 ääntä)
      Mun mielestä on vaan hyvä, että lihantuottaja on ottanut mukaan myös kasvisproteiinivaihtoehdon mainokseensa mukaan. Jos sillä lailla saadaan ihmisiä syömään enemmän vaikkapa sitä tofua sen sijaan, että kääritään se pekoni nakin ympärille tuomaan lisää makua. Jotkut vegaanit ovat aivan liian suppeita, eivätkä ymmärrä, että tämäkin on pieni askel eteenpäin saada ihmisiä innostumaan vaihtoehdoista. Pienillä askelilla minäkin olen vegaaniseen ruokavalioon tutustunut ja vähentänyt lihan syöntiä. Koen siis, että makumaailmani on kasvanut sen sijaan, että syön vain lihaproteiinia sisältäviä ruokia.

      Lainaa

    44. Tulos: -6 (48 ääntä)
      Että mua jaksaa naurattaa tämä tofuhössötys. Epäterveellistä soijaa, entä sitten seitan? No pelkkää vehnägluteenia, naminami. Syökää nyt sitten oikeasti edes terveellisiä kasvisruokia, niitäkin kun sentään löytyy.

      Lainaa

    45. Pomppiva gorilla 3.7.2020 10:42
      Tulos: -12 (38 ääntä)
      Nimesi: En minä laita lihaan mausteita. Mausteet peittävät muuten lihan maun. Ymmärrän kyllä, että jos on heikko makuaisti, tarvitsee mausteita, ja silloin on ihan yhdentekevää mitä syö, kunhan siinä on mausteita. Mutta ne, joilla on hyvä makuaisti, eivät mausteita tarvitse ja havaitsevat selkeästi, että tofu on maultaan olematon ja liha taas runsas.
      Olen kerran erehtynyt maistamaan mökillä ns. tofunakkia, ei ollut oksentaminen kaukana.

      Lainaa

    46. Pomppiva gorilla 3.7.2020 10:43
      Tulos: -10 (48 ääntä)
      Ahkera manaatti: Kyllä, minäkin laitoin snelmannille palautetta siitä että vittuilevat tofusta. Jos raadonsyöjät vittuilevat meikäläisen ruokavaliosta niin käkättimeen tulee, koska väkivalta lopettaa vittuilun.
      Noniin, siellä on taas B-12 vitamiinien puutos lyönyt leiville. Tekee aggressiiviseksi.

      Lainaa

    47. Avuton seuraeläin 3.7.2020 10:45
      Tulos: -8 (36 ääntä)
      Kiri: Tofun -tai yleensäkin kasvisruuan (mm. quorn, seitan) - maustaminen on haasteellisempaa kuin lihan. Liha on helpompi maustaa ja tarvitsee yleensä vähemmän mausteita ollakseen maukas mitä kasvisruoka. Tästä puhui juuri Ylellä Leijona Cateringin ruuista vastuussa oleva pääkokki. 
      Kannattaa muuten tutkia mitä tuo hehkutettu quorn sisältää. Yliprosessoitua mönjää.

      Lainaa

    48. Hillitty haisunäätä 3.7.2020 11:51
      Tulos: -28 (54 ääntä)
      Riihikuiva papukaija: Ai jai. Sekasyöjänä en kyllä ole koskaan nauttinut mitenkään päin maustamattomasta lihasta. Luin kaikki kommentit (hyvä minä!): onko tästä asiasta tosiaan vieläkin joillain paha mieli. Lähes kaikki ruoka ilman mitään mausteita, edes suolaa, on yleensä aika mitäänsanomatonta. Jos lähdetään oikeasti [...]
      Missä ne faktat on? Suomalaiset syövät liikaa PUNAISTA lihaa. Sen voi ihan hyvin korvata osittain tai kokonaan esim. kanalla tai kalallakin sen sijaan että lähtee reikäpäänä öyhöttämään jonkun tofunakin perässä. Paljon suurempi hyöty olisi jos "suuret massat" alkaisivat korvata osittain punaista lihaa vaalealla kuin sillä että muutamat ihmiset alkavat väkisin vegaaneiksi. Normaalilla älyllä varustettu ihminen ei tosiaankaan halua tulla leimatuksi vegaaniksi. Suomalaiset syövät liikaa suolaa edelleen. "Olisi edes suolaa" kertoo tästä asenteesta jo paljon.

      Lainaa

    49. Laajahko sarvikuono 3.7.2020 12:20
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Joutseno mainittu, torilla tavataan (torstaina)!

      Lainaa

    50. Höylätty ahma 3.7.2020 14:02
      Tulos: -44 (56 ääntä)
      ei helvetti näitä nykypäivän lässyttäviä paskavegaanej ja niitten nillitys - kasvattakaa vittu omat rikkaruohonne ja painukaa sinne mettää asuu.. jaksa kuunnella noitte homojen nillitystä joka puolella nykyää

      Lainaa

    51. Pelkäämätön soturi 3.7.2020 20:12
      Tulos: +32 (54 ääntä)
      Hillitty haisunäätä: Missä ne faktat on? Suomalaiset syövät liikaa PUNAISTA lihaa. Sen voi ihan hyvin korvata osittain tai kokonaan esim. kanalla tai kalallakin sen sijaan että lähtee reikäpäänä öyhöttämään jonkun tofunakin perässä. Paljon suurempi hyöty olisi jos "suuret massat" alkaisivat korvata osittain punaista [...]
        Miten olisi se fakta että jotkut haluavat olla vegaaneja ja heidän keittiönsä se kai on? En ole vegaani vaikka paljon vegaaniruokaa laitankin (satun pitämään ruoanlaitosta) -mutta eniten ihmetyttää nämä jotka eivät pysty olemaan koska joku muu syö tofunakkeja. En söisi itsekään -tai yhtään mitään nakkeja, mitä siihen tulee -mutta että puoli internetiä kokee että heidän joulukinkkunsa viedään heidän itkevien lastensa edestä koska jollekin ei maita? Rauhoittuisitte, lihansyöntiaktiivit ovat pahempia kuin kilarivegaanit. 

      Lainaa

    52. Rujo sakaali 3.7.2020 21:24
      Tulos: -27 (45 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Miten olisi se fakta että jotkut haluavat olla vegaaneja ja heidän keittiönsä se kai on? En ole vegaani vaikka paljon vegaaniruokaa laitankin (satun pitämään ruoanlaitosta) -mutta eniten ihmetyttää nämä jotka eivät pysty olemaan koska joku muu syö tofunakkeja. En söisi itsekään -tai yhtään [...]
      Niin? Kysyikö joku sinun ruoanlaitostasi tai nakkien syömisestäsi jotain vai pitikö vain päästä vähän keräilemään irtopisteitä? "BTW, ollaan tässä itsekin melkein vegaaneja, tai ainakin melkein samaa porukkaa."

      Lainaa

    53. Tulos: -9 (23 ääntä)
      Ihania kommentteja ja peukutuksia, tulee niin mielyttävä olo. Tofu on hyvää kun ajattelee mausteita, liha kengänpohja ilman 23 kasvisyrttiä ja 20% suolaa :-) Hyvä liha tarvii 2 teelusikallista suolaa per kilo, ja 1tl mustapippuria.

      Lainaa

    54. Nauhoitettu pähkinä 4.7.2020 11:26
      Tulos: +1 (15 ääntä)
      Väsynyt: Ihania kommentteja ja peukutuksia, tulee niin mielyttävä olo. Tofu on hyvää kun ajattelee mausteita, liha kengänpohja ilman 23 kasvisyrttiä ja 20% suolaa :-) Hyvä liha tarvii 2 teelusikallista suolaa per kilo, ja 1tl mustapippuria.
      Ei tarvii ellei ole makuaisti mennyt tai jotenkin vioittunut.

      Lainaa

    55. Tulos: -3 (11 ääntä)
      Tofu pekonilla on muuten törkeen hyvää. 😋

      Lainaa

    56. Tulos: +17 (35 ääntä)
      En ite oo ikinä ymmärtäny tota pekonihypeä, silloinkaa ku vielä söin lihaa. Että porukka on iha pähkinöinä jostai pekonipurkasta, -dokitseista jne. Samaa kastii siis menee tää tän kesän mainos "kääritään kaikkea pekoniin". Eli pilataa hyvät, terveelliset ja maukkaat raaka-aineet käärimällä ne suolaseen läskisiivuun, NAM....

      Lainaa

    57. Kunnon alpakka 5.7.2020 12:26
      Tulos: -12 (24 ääntä)
      Oupp: En ite oo ikinä ymmärtäny tota pekonihypeä, silloinkaa ku vielä söin lihaa. Että porukka on iha pähkinöinä jostai pekonipurkasta, -dokitseista jne. Samaa kastii siis menee tää tän kesän mainos "kääritään kaikkea pekoniin". Eli pilataa hyvät, terveelliset ja maukkaat raaka-aineet käärimällä ne suolaseen läskisiivuun, NAM....
      Niin. Se tosiaan vaatii paljon älliä ymmärtää että jotkut tykkäävät eri ruuista kuin sinä. Ja vielä se että NIITÄ ON NIIN PALJON!

      Lainaa

    58. Katkaistu manaatti 6.7.2020 8:15
      Tulos: +16 (34 ääntä)
      En ole vegaani enkä tykkää tofusta, mutta kyllä tuo mainos minuakin ärsytti. Lapsilleni yritän epätoivoisesti opettaa, että omaa arvoaan ei saa yrittää kohottaa lyttäämällä muita, ja sitten toisten lyttäämisestä annetaan esimerkkiä julkisesti jopa mainosten muodossa. Joo, ei kohdistunut suoranaisesti ihmisiin, mutta kuten tästä ketjusta huomaa, loukkaa se silti myös ihmisiä, joiden makua ja arvoja arvosteltiin. Miksi toisten loukkaamisen pitäisi olla hyväksyttävää? Ei tarvitse yhtään ihmetellä, miksi kiusaamista ei saada lapsilta kitkettyä pois, kun aikuiset antavat siitä huonoa esimerkkiä koko ajan ja joka puolella.

      Lainaa

    59. Ryhditön kesyaasi 6.7.2020 15:18
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Samassa mainoksessa kääritään ensin banaania pekoniin ja sit tyypin mielestä tofu on outoa

      Lainaa

    60. Tulos: -3 (5 ääntä)
      Totta: Aivan. Tofustakin voi saada jonkin makuista kun käyttää riittävästi pekonia.
      Kunhan käärii pekonin tofuun eikä toisinpäin.

      Lainaa

    61. Neuleeton timantti 9.7.2020 0:36
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Sillaton muurahainen: Itsellä ei ainakaan ole tapana maustaa pekonia. Siitähän tässä nyt oli kyse tofun lisäksi. "Vitsisi" meni vähän reisille.
      Tuskin sitä suolattomana syöt kuitenkaan.

      Lainaa

    62. Ahkera manaatti 9.7.2020 12:13
      Tulos: +3 (15 ääntä)
      Höylätty ahma: ei helvetti näitä nykypäivän lässyttäviä paskavegaanej ja niitten nillitys - kasvattakaa vittu omat rikkaruohonne ja painukaa sinne mettää asuu.. jaksa kuunnella noitte homojen nillitystä joka puolella nykyää
      Kas, tässä meillä persu joka on syönyt sitä lihaa niin paljon että on aivojen verisuonet tukkeutuneet ja ei enää kognitiiviset kyvyt ole tallella.
      Olet varmasti samaa mieltä kaikista muistakin erilaisista ihmisistä. Josko heillä on vaikka erilainen ihonväri tai josko he vaikka ovat erilailla seksuaalisesti suuntautuneita. Kyllä niin ahdistaa "Höylättyä ahmaa" kun kaikki eivät ole valkoihoisia ruumiita popsivia heteromiehiä. Ruumiinsyöjän asemaa nyt jollain tavalla sorretaan kun muut ihmisryhmät vain toivovat että hekin saisivat tasa-arvoista kohtelua ilman vittuilua.
      Black Lives Matter!

      Lainaa

    63. Tulos: 0 (8 ääntä)
      Kyllähän toi mainos oli selkeä tofudissaus, jossa käytännössä väitettiin, että tofu on maukasta _vain_ jos se on pekoniin kääritty. Ei silti pekoni ja tofu maistuu törkeen hyvältä yhdessä, jos muut aineet on kunnossa, mutta tofu itsessään on siinä ihana, että se mukautuu ympäröiviin aineksiin ja sen kanssa hyvän vegeruuan teko on vain mielikuvituksesta ja taidosta kiinni. Btw. liha voi olla aloittelijalle helpompi maustaa, mutta 10x hankalampi kypsentää.

      Lainaa

    64. Sanallinen ahven 14.7.2020 9:38
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      Mieletön viinirypäle: Snellmann tietää tarkkaan, että vegaanipillut täyttyvät hiekalla tuosta mainoksesta. Vegaanit eivät ole asiakkaita, joten turha niistä on välittää. Ja pekoni on todella ainoa millä tofusta voi saada maultaan ihmisruokaa muistuttavaa.
      Ja siitä puhe mistä puute, PILLUSTA. 

      Lainaa

    65. Jänskä juhta 14.7.2020 9:45
      Tulos: +6 (18 ääntä)
      Pekoni on äärimmäisen prosessoitu lihajaloste, jonka maku tulee suolasta, savuaromista ja rasvasta. Saman maun saa tofuun ja vaikka porkkanasiivuun suolalla, savuaromilla ja öljyllä. Tofupalikka kannattaa pakastaa. Pakastamisen jälkeen se sulatetaan prässättynä ja marinoidaan halutuilla mausteilla. Se on ostettaessa aivan samanlaista mautonta proteiinimassaa kuin maustamaton liha, mutta ravintoarvoltaan parempi. Sekä lihasta että tofusta saa sekä pahaa että hyvää ruokaa valmistajan taidosta johtuen, ja ne, joiden mielestä pekoni edustaa maustamatonta ja käsittelemätöntä lihaa, ovat ilmeisen lukutaidottomia ja surkeita kokkeja.

      Lainaa

    66. Tulos: -1 (1 ääni)
      Sävyisä nektariini: Jep. Mauttomasta tofusta valittavat silti haluavat maustaa oman lihansa vegaanisilla mausteilla kuten sipulilla, mustapippurilla, tomaatilla, kurkumalla, valkosipulilla ja rosmariinilla. Mutta maustamaton tofu on pahaa...
      Maustamattomana tofu on aika mautonta. Maustettuna taas todella hyvää.

      Lainaa

    67. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Jänskä juhta: Pekoni on äärimmäisen prosessoitu lihajaloste, jonka maku tulee suolasta, savuaromista ja rasvasta. Saman maun saa tofuun ja vaikka porkkanasiivuun suolalla, savuaromilla ja öljyllä. Tofupalikka kannattaa pakastaa. Pakastamisen jälkeen se sulatetaan prässättynä ja marinoidaan halutuilla [...]
      Ei se äärimmäisen prosessoitu ole. Leikattu ja maustettu. Rasva siinä on jo luonnostaan valmiiksi. Mausteena pekoni on juurikin oivallinen.

      Lainaa

    68. Nopea Aita 21.7.2023 2:16
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Kypsynyt norppa: Tofua syö muutkin kuin kasvissyöjät. Näin ollen en näe ongelmaa siinä, että joku sen käärisi pekoniin. Snellman varmaan mainostaa lihaa, koska myös myy sitä.
      Tofua ei kyllä syö muut kuin vegaanit. Joko maistuu kamalalle tai pahvilta. Normaalisyöjille se ei kelpaa, edes pekoniin käärittynä.

      Lainaa

    69. Kaulaton Kirahvi 21.7.2023 2:18
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Kellanruskea kesyaasi: Toisin kun liha, joka syödään aina maustamatta!
      Eipä oo koskaan tullu pekonia maustettua mitenkään. Pekoni on hyvää sellaisenaan, tofu kamalaa moskaa riippumatta miten sen maustaa.

      Lainaa

    70. Lihaisa Pilvi 21.7.2023 2:26
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Pomppiva gorilla: Noniin, siellä on taas B-12 vitamiinien puutos lyönyt leiville. Tekee aggressiiviseksi.
      Tyypillinen vegaani, ei saa tarpeeksi ravinteita "ruuastaan", niin itkee ja kiukuttelee kuin pahainen kakara.

      Lainaa

    71. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Oupp: En ite oo ikinä ymmärtäny tota pekonihypeä, silloinkaa ku vielä söin lihaa. Että porukka on iha pähkinöinä jostai pekonipurkasta, -dokitseista jne. Samaa kastii siis menee tää tän kesän mainos "kääritään kaikkea pekoniin". Eli pilataa hyvät, terveelliset ja maukkaat raaka-aineet käärimällä ne suolaseen läskisiivuun, NAM....
      Ennemminkin se menee niin että pilataan maukas ja hyvä raaka-aine käärimällä se oksettavan tofun ympärille.

      Lainaa

    72. jukkapalmu 30.9.2024 9:28
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Tuo tofu on sama kun riisikakut jotka eivät ole hyviä, mutta ne ovat ihan hyviä kun päälle laittaa tuorejuustoa, meetwurstia, kinkkua, suolakurkkuja, juustoa... Niinhän kaikki paskojen makua ylistävät väittää. Sama kun sanois köyhälle, että "Ei sulla ole mitään hätää, kun laitat tonnin kuussa rahastoon niin hyvin pärjäät jos tulee yllättäviä menoja"

      Lainaa

    73. Pehmeä kana 30.9.2024 9:29
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Tuo tofu on sama kun riisikakut jotka eivät ole hyviä, mutta ne ovat ihan hyviä kun päälle laittaa tuorejuustoa, meetwurstia, kinkkua, suolakurkkuja, juustoa... Niinhän kaikki paskojen makua ylistävät väittää. Sama kun sanois köyhälle, että "Ei sulla ole mitään hätää, kun laitat tonnin kuussa rahastoon niin hyvin pärjäät jos tulee yllättäviä menoja"

      Lainaa

    74. KissaKuustinen 8.11.2024 11:45
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Tuo tofu on sama kun riisikakut jotka eivät ole hyviä, mutta ne ovat ihan hyviä kun päälle laittaa tuorejuustoa, meetwurstia, kinkkua, suolakurkkuja, juustoa... Niinhän kaikki paskojen makua ylistävät väittää. Sama kun sanois köyhälle, että "Ei sulla ole mitään hätää, kun laitat tonnin kuussa rahastoon niin hyvin pärjäät jos tulee yllättäviä menoja"

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: aseman palo, helsinki, joutseno, kuva, mainos, matka, paloauto, palomiehet, pekoni, ruoka, snellman, tofu, tulipalo, vegaanit