Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Maskit tulevat, oletko valmis?

"Luin Suomen lakia. En aio käyttää maskia."
Maskit tulevat, oletko valmis?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 50 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kypsynyt norppa 18.8.2020 0:44
      Tulos: +270 (284 ääntä)
      Nykyään muistaakseni THL:kin sanoo, että 60° on tarpeeksi. 90° toki varmasti vielä parempi ja muualla taas suositellaan sitä. Vain 60° kestäviä myydään joissain kaupoistakin. Vaikka pystyisi pesemään 90°, silti täytyy kertoa, että kyseessä ei ole henkilösuojain.

      Lainaa

    2. Tulos: +136 (192 ääntä)
      Konservatiivina heitän kädet ilmaan Sadun logiikan ja järkkymättömän, infantiilin itsepintaisuuden edessä. Huomautuksena - ei se enemmistö vaan kovaäänisin vähemmistö..

      Lainaa

    3. Tyyni tonttu 18.8.2020 1:07
      Tulos: +528 (534 ääntä)
      Kyllä Satu, olet oikeassa. Mikään laki tai asetus ei kiellä sinua menemästä sukkahousut päässä pankkiin ja väittää olevasi viaton makkara.

      Lainaa

    4. Tulos: +144 (152 ääntä)
      https://thl.fi/fi/-/thl-suosittaa-kasvomaskin-kayttoa-toisten-suojaamiseksi-kasienpesu-ja-turvavalit-ovat-tarkeimmat-keinot-ehkaista-koronatartuntoja Pitää näemmä paikkaansa, 60 astetta riittää. Monet materiaalit on kyllä yllättävän kestäviä ja osa maskeista kestänee kuumemmankin pesun.

      Lainaa

    5. Tulos: +250 (318 ääntä)
      Okei. Satu siis kertoo levittävänsä tappavaa tautia ja perustelee tätä lailla, jonka sisältöä hän ei ole viitsinyt selvittää ja luonnollisesti terveydenhuollon asiantuntijoiden ohjeiden takaa löytyy suvakkien salaliitto. En tiedä teistä, mutta itse pidän koronaa levittävää fasisti-Satua aatetovereineen hieman suurempana uhkana suomalaisille kuin mitään natsien mielikuvituksessa vallan ottavaa sharia-lakia.

      Lainaa

    6. Koeajettu hiiri 18.8.2020 1:56
      Tulos: -228 (316 ääntä)
      Tuli mieleen, että eikös Vihreät aikoinaan vaatinut, että pesukoneiden vedenlämpötila ei saisi olla yli 40°C?

      Lainaa

    7. Tulos: +223 (241 ääntä)
      "Mä tykkään maalata ja käyn kolme kertaa viikossa pyörälenkillä. Mitä sä harrastat?" "No kerran pari viikossa käyn pankissa sukkahousut päässä kertomassa, että olen viaton makkara."

      Lainaa

    8. Sysimusta tohtori 18.8.2020 2:20
      Tulos: -53 (107 ääntä)
      Eikö huivi aja maskin asian jos niitä voi kerran itsekin kankaasta räpeltää?

      Lainaa

    9. Punavihreä maksamato 18.8.2020 4:07
      Tulos: -150 (176 ääntä)
      Noiden perkeleen Hilkkojen takiako meillä on näin mahtava hallitus kasassa? Mitään ei osata omalla päällä tehdä ellei käsky käy 🤣

      Lainaa

    10. Voi Ei Se On Taas Se 18.8.2020 4:19
      Tulos: +123 (129 ääntä)
      Tyyni tonttu: Kyllä Satu, olet oikeassa. Mikään laki tai asetus ei kiellä sinua menemästä sukkahousut päässä pankkiin ja väittää olevasi viaton makkara.
      Voi kunpa saisin olla tämän livenä näkemässä, olis varmaan elämäni parhaita hetkiä. Ja minä olen sentään nähnyt Kekkosen livenä.

      Lainaa

    11. Väljähkö maksamato 18.8.2020 5:09
      Tulos: -73 (111 ääntä)
      Sysimusta tohtori: Eikö huivi aja maskin asian jos niitä voi kerran itsekin kankaasta räpeltää?
      Tuossahan se jo lukee, ettei ole henkilösuojain "ei suojaa viruksilta eikä bakteereilta". Tuommoiset "maskit" on yhtä tyhjän kanssa ellri alla käytä oikeaa maskia.
      Ja osa käyttää noitakin ilman maskeja ja luulevat olevansa suojassa. Sekä sellaisia mitkä suojaa bakteereilta, mutta ei viruksilta. 

      Lainaa

    12. katsastamaton maito 18.8.2020 5:50
      Tulos: +87 (101 ääntä)
      Sysimusta tohtori: Eikö huivi aja maskin asian jos niitä voi kerran itsekin kankaasta räpeltää?

      Jos sä saat sen pysymään oikeassa kohdassa tarpeeksi tiukalla, niin periaattessa kyllä. Käytännössä se on kuitenkin vaikeaa. Bandanoilla oli vain 40% tehokkuus muistaakseni, kun taas hyvin sopiva kangasmaski esti viruksen leviämistä jopa paremmin, kuin huonosti istuva kirurginmaski.

      Lainaa

    13. Tulos: +119 (145 ääntä)
      Miten ihmeessä Mira aikoo kuluttaa kahdella hengellä 400 maskia kuussa? Matkustavat julkisessa liikenteessä 24\7?

      Lainaa

    14. Attrahoiva mandariini 18.8.2020 7:17
      Tulos: +79 (81 ääntä)
      Ttppi: Miten ihmeessä Mira aikoo kuluttaa kahdella hengellä 400 maskia kuussa? Matkustavat julkisessa liikenteessä 24\7?
      Ehkä, kukapa tietää. Jos niillä on kuukausilippu tai joku...

      Lainaa

    15. Savuton mestari 18.8.2020 7:18
      Tulos: -82 (124 ääntä)
      Koeajettu hiiri: Tuli mieleen, että eikös Vihreät aikoinaan vaatinut, että pesukoneiden vedenlämpötila ei saisi olla yli 40°C?
      Ei. Tyhmäkö oot? Esim villaa, silkkiä, elastaania ja klorokuitua ei saa  tuon kuumemmassa pestä, ne vanuvat, haurastuvat tai kutistuvat kuumemmassa.
      Huomaa kyllä taas, kellä ei äly riitä arkeen saati politiikkaan.

      Lainaa

    16. Jännittävä luovuttaja 18.8.2020 7:24
      Tulos: +161 (205 ääntä)
      Mua oikeesti alkaa ärsyttää miten hankalaa se näköjään suomalaisille on käyttää maskeja. Ensinäkin se, että näköjään sitä vältetään niinkuin viimeistä päivää. Sitten toisekseen, ja toistan tämän selkeästi: KIRURGINEN TAI KANKAINEN MASKI EI SUOJAA SINUA. MASKI VÄHENTÄÄ KÄYTTÄJÄNSÄ HENGITYKSESTÄ / YSKIMISESTÄ / AIVASTAMISESTA LENTÄVIÄ PISAROITA, JOIDEN AVULLA BAKTEERIT JA VIRUKSET LEVIÄVÄT. Kolmannekseen, toivoisin oikeastaan että maskien käyttö "normalisoituisi", erityisesti julkisessa liikenteessä. Viime vuonnakin käytin bussia jonkun verran, ja aina siellä oli se joku, joka yski aivan kauheesti. Miten paljon normaalit flunssat ja norovirukset vähenisi, jos maskit olisi normaalia settiä käyttää, kun olet kipeä? Tai ylipäätänsä jäätäisiin sinne kotiin, eikä oltaisi "noku mulla on se yksi juttu töissä, otan vähän buranaa niin ei ole kuumetta". Ja työkaverit kiittää. *:)* Neljännekseen, maskit toimii ainoastaan oikein käytettynä. Jos et pese niitä tai räpellät niitä kun ne on kasvoilla, niin sinulla on bakteerinen kangaspala suun ja nenäsi edessä. Pese se maski, jos et kertakäyttöistä käytä. Ja kertakäyttöisiä pitäisi käyttää, aivan, arvasit oikein, vain kerran.

      Lainaa

    17. Jännittävä luovuttaja 18.8.2020 7:26
      Tulos: +113 (125 ääntä)
      Anteeksi, sanotaan vielä selkeämmin: Maski vähentää ilmaan lentäviä pisaroita, kun maskin käyttäjä hengittää, puhuu, yskii tai aivastaa. Näiden pisaroiden avulla bakteerit ja virukset leviävät.

      Lainaa

    18. Kaulapannaton hai 18.8.2020 7:50
      Tulos: +151 (161 ääntä)
      Väljähkö maksamato: Tuossahan se jo lukee, ettei ole henkilösuojain "ei suojaa viruksilta eikä bakteereilta". Tuommoiset "maskit" on yhtä tyhjän kanssa ellri alla käytä oikeaa maskia. Ja osa käyttää noitakin ilman maskeja ja luulevat olevansa suojassa. Sekä sellaisia mitkä suojaa bakteereilta, mutta ei viruksilta. 
      Myöskään nuo kirurgin maskit, joita kuvassa on, ei suojaa sua tartunnalta. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtään? Maski ei suojaa sua tartunnalta. Sen funktio on estää sun pärskeiden lentämisen muiden päälle.

      Lainaa

    19. Sitoutumaton kuormaeläin 18.8.2020 8:50
      Tulos: -36 (88 ääntä)
      Jännittävä luovuttaja: Mua oikeesti alkaa ärsyttää miten hankalaa se näköjään suomalaisille on käyttää maskeja. Ensinäkin se, että näköjään sitä vältetään niinkuin viimeistä päivää. Sitten toisekseen, ja toistan tämän selkeästi: KIRURGINEN TAI KANKAINEN MASKI EI SUOJAA SINUA. MASKI VÄHENTÄÄ KÄYTTÄJÄNSÄ HENGITYKSESTÄ / [...]
      Niin, vielä kun olisi varaa noihin. Jos kulkee kaksi kertaa päivässä bussissa ja molemmilla kerroilla pitää olla uusi maski niin kuukaudessa pitäisi olla varaa heittää vähintään 150e noihin. Entä jos ei ole? Olen niin hyvin itsekäs..

      Lainaa

    20. Tulos: +66 (68 ääntä)
      Sairaalassa käytettävä KIRURGINEN suoja on maskin osalta riittävä suoja maskin käyttäjälle kun kyseessä on pisaratartunta. Näitä suojia käytetään sairaalassa pisaraeristyspotilaita hoidettaessa. Kirurgisia suojia on olemassa muutamaa eri suojausluokkaa, ja kuluttajille voi olla myynnissä eri suojausluokalla olevia. On kuitenkin yleinen harhaluulo että mikään kirurginen suoja ei suojaisi maskin käyttäjää. Suosittelen tutustumaan esim. THL:n ohjeisiin asiasta.

      Lainaa

    21. Tulos: +77 (79 ääntä)
      Sitoutumaton kuormaeläin: Niin, vielä kun olisi varaa noihin. Jos kulkee kaksi kertaa päivässä bussissa ja molemmilla kerroilla pitää olla uusi maski niin kuukaudessa pitäisi olla varaa heittää vähintään 150e noihin. Entä jos ei ole? Olen niin hyvin itsekäs..
      Useat kaupungit jakavat maskeja kahden viikon tarpeeseen vähävaraisille ilmaiseksi. Vähävaraisuutta ei tarvitse todistaa, riittää että koet olevasi avun tarpeessa. Ja edelleenkin kontaktien välttäminen aina kun mahdollista on paras tapa estää leviämistä. 

      Lainaa

    22. Piiritetty haisunäätä 18.8.2020 9:29
      Tulos: -45 (71 ääntä)
      Jännittävä luovuttaja: Anteeksi, sanotaan vielä selkeämmin: Maski vähentää ilmaan lentäviä pisaroita, kun maskin käyttäjä hengittää, puhuu, yskii tai aivastaa. Näiden pisaroiden avulla bakteerit ja virukset leviävät.
      Niin ja silti niissä suosituksissa neuvotaan ottamaan maski kasvoilta yskiessä tai aivastaessa 🤔

      Lainaa

    23. Tulos: +61 (79 ääntä)
      Sitoutumaton kuormaeläin: Niin, vielä kun olisi varaa noihin. Jos kulkee kaksi kertaa päivässä bussissa ja molemmilla kerroilla pitää olla uusi maski niin kuukaudessa pitäisi olla varaa heittää vähintään 150e noihin. Entä jos ei ole? Olen niin hyvin itsekäs..
      Osta pari vitosen kestomaskia, äläkä keksi tekosyitä. Emp:ltä sai vähän aikaa sitten mm. 36 kpl pariin kymppiin. Oli kyllä ale menossa, mutta silti.
      Itse asiassahan jenkkitutkimusten mukaan kansalaismaski suojaa käyttäjäänsäkin. Ei niin paljoa kuin turvaväli ja käsihygienia, mutta niitä kuuluukin käyttää yhdessä.

      Lainaa

    24. Viehättävä lihapiirakka 18.8.2020 10:02
      Tulos: +42 (74 ääntä)
      Kankaisen maskin saa aika edullisesti, ja niitä ei tarvitse olla kuin muutama, kun niitä voi pestä. Hirveä määrä tulee roskaa kertakäyttömaskeista jotka ei suojaa sen enempää. Sitä ihmettelen, kun aina muistutetaan että maski ei suojaa käyttäjäänsä, mutta silti varoitellaan koskemasta siihen käsin tai laskemasta välillä kaulalle. Maski suojelee edelleenkin vain niitä muita kantajansa räkäklimpeiltä, eikä kantajaansa, joten mitä väliä jos siihen koskee käsin?

      Lainaa

    25. Normaali lokki 18.8.2020 10:17
      Tulos: +56 (60 ääntä)
      batman: thl.fi/fi/-/thl-suosittaa-kasvomaskin-kayttoa-toisten-suojaamiseksi-kasienpesu-ja-turvavalit-ovat-tarkeimmat-keinot-ehkaista-koronatartuntoja Pitää näemmä paikkaansa, 60 astetta riittää. Monet materiaalit on kyllä yllättävän kestäviä ja osa maskeista kestänee kuumemmankin pesun.
      Testasin itse tällä viikolla maskin keittämistä: kangasmaski 5 min kiehuvassa vedessä, sen jälkeen kevyt huuhtelu viileämmällä (että kädet kesti pusertaa ylimääräiset vedet pois), kuivatus ja silitys. Nopeasti hoitui, eikä tarvitse turhaan ison pesukoneen 90 tai edes 60 asteen ohjelmaa yhden kangasrievun takia käyttää. Maskin musta värikin kesti kuumakäsittelyn hyvin, sitä ehkä eniten jännitin etukäteen.

      Lainaa

    26. Tulos: +29 (35 ääntä)
      Ttppi: Miten ihmeessä Mira aikoo kuluttaa kahdella hengellä 400 maskia kuussa? Matkustavat julkisessa liikenteessä 24\7?
      Maskin suositeltu käyttöaika ennen vaihtoa on 30 minuuttia (hengitys kostuttaa maskia melko paljon) elikkä Miralla ja hänen pojallaan on päivittäin 3-4 tuntia käyttöä maskille. Todennäköisesti kyse on ohjeiden ymmärtämisestä väärin, koska maskeja suositellaan käytettäväksi ruuhkaisissa tiloissa (bussit), joissa huono ilmanvaihto. Niitä ei ole suositeltu käytettäviksi työyhteisöissä, vaikka sielläkin niistä olisi varmasti apua.

      Lainaa

    27. Tulos: +33 (35 ääntä)
      Suosituksen mukaan käytetään suojainta, mut ei käytetä sitä suosituksen mukaan. Ja sit paheksutaan niitä, jotka eivät käytä suosituksesta huolimatta suojainta :D

      Lainaa

    28. Tulos: -46 (60 ääntä)
      Viehättävä lihapiirakka: Kankaisen maskin saa aika edullisesti, ja niitä ei tarvitse olla kuin muutama, kun niitä voi pestä. Hirveä määrä tulee roskaa kertakäyttömaskeista jotka ei suojaa sen enempää. Sitä ihmettelen, kun aina muistutetaan että maski ei suojaa käyttäjäänsä, mutta silti varoitellaan koskemasta siihen [...]
      Yksi maski menomatkalla, yksi maski per tunti kohteessa ja yksi paluumatkalla. Sit pesuun ja seuraavan kerran ulos vasta kun kamat on kuivat. Lisäksi jos pesee pesukoneessa, niin konekin pitää pestä maskipesun jälkeen. Näppärää. Tämä sit koko nelihenkiselle perheelle.

      Lainaa

    29. Tulos: +53 (59 ääntä)
      Viehättävä lihapiirakka: Kankaisen maskin saa aika edullisesti, ja niitä ei tarvitse olla kuin muutama, kun niitä voi pestä. Hirveä määrä tulee roskaa kertakäyttömaskeista jotka ei suojaa sen enempää. Sitä ihmettelen, kun aina muistutetaan että maski ei suojaa käyttäjäänsä, mutta silti varoitellaan koskemasta siihen [...]
      Sama periaate kuin miksi pitää aivastaa hihaan eikä käteen. Jos aivastat käteen, on lima kädessä ja kun kosketat jotain (bussin penkkiä, maitopurkkia, kaidetta...) on limaa esineessä. Kun hipelöit maskia, keräilet bakteerit & kumppanit käsiisi ja levität niitä eteenpäin.

      Lainaa

    30. Tulos: +84 (90 ääntä)
      Eipä ihme, että maskisuositus annettiin piiiitkän harkinnan ja kädenväännön jälkeen. Päättäjällä valitettavan realistinen käsitys kansan ymmärryksestä.

      Lainaa

    31. Uppoamaton ahven 18.8.2020 15:26
      Tulos: +64 (72 ääntä)
      Ihmettelen miksi maskinkäyttö aiheuttaa niin paljon vastustusta. Joka kerta maskin kanssa bussia odottaessa saa tuhahteluita ja häijyjä katseita etenkin vanhemmilta kansalaisilta. Miksi se haittaa, jos joku muu käyttää suojamaskia? Itse päästän maskinkäyttäjät bussiin ensin, koska maskin käyttö on kaikkien etu. Kun nyt tehdään kaikki mahdollinen tartuntojen vähentämiseksi, korona ei tule olemaan enää niin paha ongelma joskus vuosien päästä.

      Lainaa

    32. Tulos: +10 (38 ääntä)
      Ensin THL puolen vuoden ajan toitottaa, että maskien toimivuudesta ei ole näyttöä ja niistä voi olla jopa haittaa. Sitten täällä porukka ihmettelee, miksei maskeja käytetä.

      Lainaa

    33. Tosi eläin 18.8.2020 15:48
      Tulos: +68 (70 ääntä)
      Jännittävä luovuttaja: "noku mulla on se yksi juttu töissä, otan vähän buranaa niin ei ole kuumetta". Ja työkaverit kiittää. *:)*
      Ja sitten vielä se, että suurin osa suomalaista tuntuu ajattelevan, että jos kuumemittari ei näytä yli 37:ää, on työkykyinen, vaikka kuinka päässä suhisee ja yrjö lentää. Luulisi ihmisen tajuavan ilman kuumemittariakin omasta voinnista milloin ei ole terve ja milloin on.

      Lainaa

    34. Ylempi lohikäärme 18.8.2020 16:24
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      Maskien kulutus kahdelle hengelle Miran perheessä mikäli kulutus on 480€/kk: 480€/59,9=8,013... eli pyöristettynä alaspäin 8 pakettia kuukaudessa. Paketissa 50 kpl maskeja eli yhteensä kuukaudessa kuluu 400 maskia. Yhdellä henkilöllä kuluu kuukaudessa siis 200 maskia. Yhdessä päivässä tarvitaan 200/30=6,66... = 7 maskia. Mikäli maskeja ei tarvitse jokapäivä (esim. viikonloppu) tarkoittaa tämä vielä enemmän maskien käyttämistä päivässä. Eli maskien vaihtamista melkein tunnin välein kun on töissä/koulussa. Tietysti jos kotonakin alkaa täyttyä THL:n kriteerit maskien käyttöön niin voi tuo laskelma olla vielä pahasti alakanttiin.

      Lainaa

    35. Tulos: +42 (56 ääntä)
      Ei tarvitse vaihtaa maskia puolen tunnin välein. Ei niitä leikkaussalissakaan vaihdet vaikka leikkaus kestää monta tuntia. Ja ei tarvitse pestä pesukonetta jos siellä on pyörittänyt kangasmaskeja. Ne voi myös keittää illalla ihan samassa kattilassa missä aamulla sit keittelee puurot, ei tarvi erillistä koronamaskikattilaa ostaa. Se korona kun kuolee siihen keittämiseen/60 asteen pesuun jos sitä edes maskissa sattuu olemaan. 2 kangasmaskia per nuppi, illalla kattilaan ja yöksi kuivumaan. Helposta asiasta tehty kauhea ongelma ja numero.

      Lainaa

    36. Autoton herukka 18.8.2020 18:09
      Tulos: +7 (31 ääntä)
      Tilhi: Ei tarvitse vaihtaa maskia puolen tunnin välein. Ei niitä leikkaussalissakaan vaihdet vaikka leikkaus kestää monta tuntia.
      Leikkaussalissa sen maskin funktio on iiiihan vähän toinen.

      Lainaa

    37. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Autoton herukka: Leikkaussalissa sen maskin funktio on iiiihan vähän toinen.
      Mikä?

      Lainaa

    38. Tulos: +5 (9 ääntä)
      Sitoutumaton kuormaeläin: Niin, vielä kun olisi varaa noihin. Jos kulkee kaksi kertaa päivässä bussissa ja molemmilla kerroilla pitää olla uusi maski niin kuukaudessa pitäisi olla varaa heittää vähintään 150e noihin. Entä jos ei ole? Olen niin hyvin itsekäs..
      Jos käytät sitten vaikka edes joka kolmas kerta. Tällöin todennäköisyydet viruksen leviämiselle pienenee, vaikka se typerältä kuulostaakin. 
      Todellisuus on kuitenkin se, että laajalla käytöllä maskit eivät tule riittämään kovin pitkäksi aikaa. Siksi olisi tärkeää, että ainakin ne käyttäisivät, joilla on pieniäkin oireita ja testaustulosta mahdollisesta tartunnasta ei ole. Toki ovat nämä oireettomat taudinkantajat, mutta koska maskisaatavuutta ei olla varmistettu kesän aikana ja toisaalta rajoituksia vältellään mahdollisimman pitkään, niin jotain olisi kuitenkin hyvä yrittää. Nyt taktiikka on se, että toimenpiteisiin ryhdytään vasta kun pakko on, vaikka järkevämpää kaikkien kannalta olisi keskittyä ennaltaehkäiseviin toimiin.

      Lainaa

    39. Rättiväsynyt viinirypäle 18.8.2020 21:51
      Tulos: +29 (31 ääntä)
      Tilhi: Ei tarvitse vaihtaa maskia puolen tunnin välein. Ei niitä leikkaussalissakaan vaihdet vaikka leikkaus kestää monta tuntia. Ja ei tarvitse pestä pesukonetta jos siellä on pyörittänyt kangasmaskeja. Ne voi myös keittää illalla ihan samassa kattilassa missä aamulla sit keittelee puurot, ei tarvi [...]
      Sehän on hyvin pitkään ollut tiedossa, että saippua ja pesuaineet jotka rikkovat viruksen rasvapinnan tämän myötä tappavat sen. Eli peskää niitä käsiä ja vaatteita älkääkä hiplatko joka paikkaa turhaan.

      Lainaa

    40. Tueton perhonen 18.8.2020 21:59
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Miran perheessä siis käytettäisiin reilu 13 maskia päivässä. Kuulostaa jotenkin paljolta tai sitten kyseessä on suurperhe. Jotkut eivät nyt ihan halua tajuta, että epidemia aikana ei ole pakko käydä kaikissa kissanristiäisissä, vaan pysytellä pois ihmisten ilmoilta ja ottaa vain ne pakolliset ihmiskontaktit joita ei muuten pysty välttämään. Ja digiaikanahan asioiden hoitaminen puhelimitse ja netin välityksellä ei ole mitenkään vaikeaa.

      Lainaa

    41. Comfortably Numb 18.8.2020 22:59
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Tällä ainakin saa katu- uskattovuutta, perseestä vaan pitää 8h duunissa tätä, kai pa tos metromatkakin himaan menee, jos maskipakko tulee... https://www.k-rauta.fi/tuote/hengityssuojain-3m-4255-ffa2p3d-pro-puolinaamari/4046719143634

      Lainaa

    42. Kähärä henkilö 18.8.2020 23:18
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Njäh: Maskin suositeltu käyttöaika ennen vaihtoa on 30 minuuttia (hengitys kostuttaa maskia melko paljon) elikkä Miralla ja hänen pojallaan on päivittäin 3-4 tuntia käyttöä maskille. Todennäköisesti kyse on ohjeiden ymmärtämisestä väärin, koska maskeja suositellaan käytettäväksi ruuhkaisissa tiloissa [...]
      Entä jos nämä henkilöt ovat bussikuskeja? 

      Lainaa

    43. Pelkäämätön soturi 19.8.2020 6:25
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Tosi eläin: Ja sitten vielä se, että suurin osa suomalaista tuntuu ajattelevan, että jos kuumemittari ei näytä yli 37:ää, on työkykyinen, vaikka kuinka päässä suhisee ja yrjö lentää. Luulisi ihmisen tajuavan ilman kuumemittariakin omasta voinnista milloin ei ole terve ja milloin on.
        Ihminen tajuaa kaikenlaista, ihmisen työnantaja ei. Olen ollut useammallakin työpaikalla jossa sairauspoissaolo = ei tarvitse haaveilla sopimuksen jatkamisesta. Yhdessä tarjoilin ruokaa, ja olen pahoillani kaikkien asiakkaiden puolesta, mutta ei ollut varaa jäädä työttömäksi. Yritin kyllä selittää ettei ollut ihan paras idea että köhin ihmisten voileipien läheisyydessä, mutta... 
        Onneksi nyt on hyvä työnantaja, ei tarvitse pohdiskella maskien syvempää olemusta koska teen työni koneelta enkä mene mihinkään. Mutta kaikilla ei ole, ja useimmat eivät halua lomautetuksi tai pahempaa.

      Lainaa

    44. Aivoton susi 19.8.2020 9:30
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Tosi eläin: Ja sitten vielä se, että suurin osa suomalaista tuntuu ajattelevan, että jos kuumemittari ei näytä yli 37:ää, on työkykyinen, vaikka kuinka päässä suhisee ja yrjö lentää. Luulisi ihmisen tajuavan ilman kuumemittariakin omasta voinnista milloin ei ole terve ja milloin on.
      Kyllä ne tajuaa, mutta moni lääkärikään ei ota vakavasti, jos mittari ei täytä kuumeen kriteerejä.

      Lainaa

    45. Letittämätön banaani 19.8.2020 11:24
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Pitsapeku: Jos käytät sitten vaikka edes joka kolmas kerta. Tällöin todennäköisyydet viruksen leviämiselle pienenee, vaikka se typerältä kuulostaakin. Todellisuus on kuitenkin se, että laajalla käytöllä maskit eivät tule riittämään kovin pitkäksi aikaa. Siksi olisi tärkeää, että ainakin ne käyttäisivät, [...]
      Kannattaa ostaa niitä kangasmaskeja tai teettää ompelutaitoisella kaverilla.

      Lainaa

    46. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Koeajettu hiiri: Tuli mieleen, että eikös Vihreät aikoinaan vaatinut, että pesukoneiden vedenlämpötila ei saisi olla yli 40°C?
      Se oli EU:n vaatimus ja jopa Luonto-LIitto hieman epäili vaatimuksen toimivuutta. 

      Lainaa

    47. Kypsynyt norppa 19.8.2020 23:50
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Väljähkö maksamato: Tuossahan se jo lukee, ettei ole henkilösuojain "ei suojaa viruksilta eikä bakteereilta". Tuommoiset "maskit" on yhtä tyhjän kanssa ellri alla käytä oikeaa maskia. Ja osa käyttää noitakin ilman maskeja ja luulevat olevansa suojassa. Sekä sellaisia mitkä suojaa bakteereilta, mutta ei viruksilta. 
      Musta tuntuu, että sä et ymmärrä, mitä tietoja noihin on pakko laittaa. Noissa kertakäyttömaskeissa lukee taatusti täysin sama. Ei ole henkilösuojaimia. Ei suojaa bakteereita ja viruksilta. Niissä on pakko lukea niin. En siis tiedä, mitä tarkoitat oikealla maskilla. Niitä, joita lääkärit käyttää? Niitä on vaikea saada, ja ne pitäisi säästää oikeasti tarvitseville. Nuo kuvan mukaiset suojaavat myös. Siitä on ihan tutkimuksia olemassa. Kankaisissa riippuu toki materiaalista, kuinka paljon, ja molemmissa riippuu istuvuusesta. Niiden tehtävä on suojata enemmän muita kuin käyttäjää.

      Lainaa

    48. Katettu greippi 20.8.2020 10:22
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Minä ostin aivan samannäköisen 50 kpl maskipakkauksen Amazonista, maksoi muistaakseni 18,49 €...

      Lainaa

    49. Tulos: +11 (19 ääntä)
      Satu näyttää hienosti mikä on nykyajan "maahanmuuttokriittinen" pähkinän kuoressa.

      Lainaa

    50. Itseasiassa 21.8.2020 14:48
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Punavihreä maksamato: Noiden perkeleen Hilkkojen takiako meillä on näin mahtava hallitus kasassa? Mitään ei osata omalla päällä tehdä ellei käsky käy 🤣
      Hyvä veikkaus ettei Hilkalla ole ihan saman tasoista koulutusta meidän hallituksella. 

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: burka, hengityssuojaimet, hengityssuojain, hinta, kangasmaski, kertakäyttömaski, laki, maskit, muslimit, naamioitua, naamioituminen yleisellä paikalla, pestä, pesu