Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Suomalaiset Virossa

Suomen kansalliseläin on pilannut Tallinnan.
Suomalaiset Virossa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 64 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +180 (196 ääntä)
      Voihan kännikalat ja kännikanat.

      Lainaa

    2. Tulos: +624 (634 ääntä)
      Vai estofiilit.

      Lainaa

    3. Tulos: -194 (464 ääntä)
      Päivi on varmaan myös vegaani, koska toitottaa jotain x-asiaa, jota kukaan ei kysynyt.

      Lainaa

    4. Tulos: +269 (275 ääntä)
      Estofiili!

      Lainaa

    5. Tulos: +178 (204 ääntä)
      Innostuin jo et mikähän tuo munanetti on, mut oliki vaa joku kanaryhmä :(

      Lainaa

    6. Kannattamaton ahma 27.8.2020 1:04
      Tulos: +424 (434 ääntä)
      Päivin kannattaa näyttää sen estofiliaa lääkärille ennen ku äityy pahemmaks.

      Lainaa

    7. Mauton etana 27.8.2020 1:12
      Tulos: +666 (674 ääntä)
      Tuon Päivin voisi kyllä estää. Tuli ikään kuin... estofiilis. 🤡

      Lainaa

    8. Tulos: +101 (145 ääntä)
      Tässä piti ihan googlettaa että mikä kumma on estofiili.

      Lainaa

    9. Sopan hämmentäjä 27.8.2020 1:35
      Tulos: +314 (318 ääntä)
      Päivin kommentit tiivistettynä: "Minä, minä, minä, minä, minä"

      Lainaa

    10. Kärsimätön tomaatti 27.8.2020 1:37
      Tulos: +194 (196 ääntä)
      Tulihan nyt kaikille varmasti selväksi että Päivi on ESTOFIILI

      Lainaa

    11. Tulos: +81 (183 ääntä)
      Mauton etana: Tuon Päivin voisi kyllä estää. Tuli ikään kuin... estofiilis. 🤡
      Joo aika estynyt fiilis minullekin tuosta Päivistä välittyi. Kaikenlaisia besserwissereitä sitä aktiivisesti elääkin eri puolilla Viroa. Heillehän ei sovi että mitään hintoja mainitaan, he kun ovat liikkeellä ihan eri tavoitteiden vuoksi.
      Jos Päivi on niinkin omistautunut estofiili kuin tuossa kovaan ääneen toitotti niin olisi varmaan myös tiennyt kutsua maata Viron sijaan Eestiksi. Paikalliset kun eivät niin välitä tuosta Viro-nimityksestä. 
      Suomen kieleen Viro on tullut siis Vironmaasta, eli maan pohjoisosassa sijaitsevasta alueesta ja muinaisesta maakunnasta. Vähän sama kuin kutsuisi Uusimaa-nimellä koko Suomea. 🤠

      Lainaa

    12. Säädytön lehmä 27.8.2020 3:01
      Tulos: -44 (76 ääntä)
      Toivottavasti Päivi ei ole pankissa töissä käsittelemässä lainanhakuja, pomo ei välttämättä olisi ihan samaa mieltä Päivin haluttomuudesta luetteloida summia ja eri tavoitteet lainojen suhteen...

      Lainaa

    13. Minäminäminä 27.8.2020 4:14
      Tulos: -7 (67 ääntä)
      Päivi on myös varmasti spandex, koska "minä, minä, minä, minä".

      Lainaa

    14. Tulos: +50 (94 ääntä)
      Sepalus auki kuseskelevat Voi hurja.

      Lainaa

    15. Tulos: +109 (119 ääntä)
      Me OIKEAT estofiilit. Ne on varmaan oikeiden skottien kavereita.

      Lainaa

    16. Kummikäki 27.8.2020 6:13
      Tulos: +165 (165 ääntä)
      Petkele: Sepalus auki kuseskelevat Voi hurja.
      Saattaa siellä pesiä myös kännikalan etanolista degeroitunut kanta joka kuseksii sepalus kiinni. Tämän kannan yksilöt tunnistaa aromaattisesta ominaishajusta.

      Lainaa

    17. Osittainen myyrä 27.8.2020 6:31
      Tulos: +112 (114 ääntä)
      Tuo Lauran kännikalajuttu on ollut monessa ryhmässä! Itse törmäsin siihen yhden sairauden vertaistukiryhmässä, ja tarkistin juuri, että Laura ihan itse julkaisi sen sielläkin. Ihmettelin kovasti miten se liittyi ryhmän aiheeseen, mutta eihän se liitykään. Se on näköjään niin hauska, että Laura kirjoittaa sen moneen eri ryhmään, aiheesta riippumatta.

      Lainaa

    18. Ventovieras tomaatti 27.8.2020 6:38
      Tulos: +154 (154 ääntä)
      Vähän jäi nyt epäselväksi vielä että onko estofiili ja kiinnostaako hinnat.

      Lainaa

    19. Voi ei se on taas se 27.8.2020 7:09
      Tulos: -9 (23 ääntä)
      Kännikanoja ahahhhhaaahaha

      Lainaa

    20. Kahen Kilo Kalori 27.8.2020 7:31
      Tulos: +30 (48 ääntä)
      Lauran tekstin olisi voinut helposti tiivistää noin kolmeen lauseeseen ja se olisi tuonut asian paremmin ilmi. Huumorin tasokaan ei olisi kärsinyt, kun ei se kovasta yrityksestä huolimatta ollut hauska nytkään.

      Lainaa

    21. Holtiton delfiini 27.8.2020 8:05
      Tulos: +38 (52 ääntä)
      Mauton etana: Tuon Päivin voisi kyllä estää. Tuli ikään kuin... estofiilis. 🤡
      YEEAAAAHH!!!

      Lainaa

    22. Ylempi kantojuhta 27.8.2020 8:07
      Tulos: +126 (144 ääntä)
      Torspo: Joo aika estynyt fiilis minullekin tuosta Päivistä välittyi. Kaikenlaisia besserwissereitä sitä aktiivisesti elääkin eri puolilla Viroa. Heillehän ei sovi että mitään hintoja mainitaan, he kun ovat liikkeellä ihan eri tavoitteiden vuoksi. Jos Päivi on niinkin omistautunut estofiili kuin tuossa [...]
      Suomessa nyt silti käytetään nimeä Viro. Suomessa sanotaan myös Venäjä ja Saksa vaikka niiden maiden nimet eivät ole omalla kielellä mitään sinne päinkään. Saksankin nimi viittaa vain yhteen Saksan alueeseen. 

      Lainaa

    23. Tauoton seppä 27.8.2020 8:19
      Tulos: +22 (42 ääntä)
      Päivi on aika ahdistava ihminen. Ja sitten tuo estofiili. Miten minusta tuntuu, että maailma vois paremmin kun internet räjäytettäisiin ja kaikki joutus oikeesti tulemaaan toimeen elävien ihmisten kanssa?

      Lainaa

    24. Halaistu pupu 27.8.2020 8:24
      Tulos: +24 (38 ääntä)
      Eiköhän Virossa riitä myös kännikaloja ihan omasta takaa... :D

      Lainaa

    25. Tulos: +44 (46 ääntä)
      Estofiili varmaan estää somessa kaikki, jotka ovat eri mieltä Viron asioista.

      Lainaa

    26. Särkymätön alpakka 27.8.2020 8:49
      Tulos: +94 (98 ääntä)
      Jos jollain pitäisi omaa egoa pönkittää, niin virossa käyminen (tai asuminen) ei ehkä tulisi ekaka mieleen.

      Lainaa

    27. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Estofiili tietysti estää kaikki somessa eri mieltä olevat.

      Lainaa

    28. Tulos: +82 (86 ääntä)
      Hyvä tietää että tallinnanviinarallimatkailulle on sivistynyt nimi: estofilia :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

      Lainaa

    29. Tulos: +54 (64 ääntä)
      Torspo: Joo aika estynyt fiilis minullekin tuosta Päivistä välittyi. Kaikenlaisia besserwissereitä sitä aktiivisesti elääkin eri puolilla Viroa. Heillehän ei sovi että mitään hintoja mainitaan, he kun ovat liikkeellä ihan eri tavoitteiden vuoksi. Jos Päivi on niinkin omistautunut estofiili kuin tuossa [...]
      Just... Eesti on suomeksi Viro.

      Lainaa

    30. jukkapalmu 27.8.2020 9:42
      Tulos: +68 (90 ääntä)
      Torspo: Joo aika estynyt fiilis minullekin tuosta Päivistä välittyi. Kaikenlaisia besserwissereitä sitä aktiivisesti elääkin eri puolilla Viroa. Heillehän ei sovi että mitään hintoja mainitaan, he kun ovat liikkeellä ihan eri tavoitteiden vuoksi. Jos Päivi on niinkin omistautunut estofiili kuin tuossa [...]
      Mitä sä selität? "Eesti" on viron kieltä ja "Viro" on suomea. Suomen kielessä EI ole sanaa Eesti. Jos kirjoitat suomeksi että "Asun Eestissä" se on sama kun kirjoittaisit englanniksi että "I live in Suomi". Eli siinä sekoittuu kaksi kieltä.
       

      Lainaa

    31. Patalaiska lohikäärme 27.8.2020 10:20
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      ehkä munanetti toimittaa Lauralle niitä parhaat päivänsä nähneitä munia, joilla voi sitten heitellä kännikaloja..

      Lainaa

    32. Äitelä vuohi 27.8.2020 10:44
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      Mä tykkään käydä Venäjällä. Tarkoittaako tämä, että olen rusfiili

      Lainaa

    33. Valtaapitävä haltija 27.8.2020 10:59
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Nimesi: Vai estofiilit.
      Hän fiilaa estoja.

      Lainaa

    34. Letittämätön kyyhky 27.8.2020 12:07
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Valtaapitävä haltija: Hän fiilaa estoja.
      Sehän selittää, Päivi onkin vain aktiivisesti hakemassa estoa ryhmään

      Lainaa

    35. Tulos: +90 (102 ääntä)
      Wtf: Päivi on varmaan myös vegaani, koska toitottaa jotain x-asiaa, jota kukaan ei kysynyt.
      Pakonomaiset aasinsillat vegaaneihin: Check!
      Huomatkaa, että Päivi _aktiivisesti elää_ ja "liikkuu" Virossa. Se EI ole mitään turismia tai matkailua! 😤 Päivi on parempi! 

      Lainaa

    36. Tulos: -44 (58 ääntä)
      Ylempi kantojuhta: Suomessa nyt silti käytetään nimeä Viro. Suomessa sanotaan myös Venäjä ja Saksa vaikka niiden maiden nimet eivät ole omalla kielellä mitään sinne päinkään. Saksankin nimi viittaa vain yhteen Saksan alueeseen. 
      Ero on siinä, että Viro ei ole koko Eesti aivan kuin Hollantikaan ei ole koko Alankomaat. Neuvostovallan aikaan Viro tunnettiin Eestinä.

      Lainaa

    37. Tulos: +49 (53 ääntä)
      Torspo: Joo aika estynyt fiilis minullekin tuosta Päivistä välittyi. Kaikenlaisia besserwissereitä sitä aktiivisesti elääkin eri puolilla Viroa. Heillehän ei sovi että mitään hintoja mainitaan, he kun ovat liikkeellä ihan eri tavoitteiden vuoksi. Jos Päivi on niinkin omistautunut estofiili kuin tuossa [...]
      Maan nimi sen omalla kielellä on Eesti, ja paikalliset kutsuvat sitä Eestiksi ja itseään eestiläisiksi. Silti ei heillä pahemmin mitään ongelmaa ole sen kanssa että suomalaiset kutsuvat sitä Viroksi. Kyse on kumminkin eri kielestä.

      Lainaa

    38. Epänormaali sammakko 27.8.2020 15:09
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Sopan hämmentäjä: Päivin kommentit tiivistettynä: "Minä, minä, minä, minä, minä"
      Ja lisäksi köyhät kyykkyyn.

      Lainaa

    39. Ylempi kantojuhta 27.8.2020 15:15
      Tulos: +60 (60 ääntä)
      Petkele: Ero on siinä, että Viro ei ole koko Eesti aivan kuin Hollantikaan ei ole koko Alankomaat. Neuvostovallan aikaan Viro tunnettiin Eestinä.
      No ihan vastaavasti tosiaan saksa on nimetty vain yhden Saksan alueella eläneen kansan, saksilaisten mukaan. Saksa-nimi ei siis viittaa koko nykyisen Saksan alueeseen. Mutta sen kanssa ei kenelläkään ole mitään ongelmaa. 

      Lainaa

    40. Julma pöllö 27.8.2020 15:19
      Tulos: +26 (34 ääntä)
      Puuttumatta muuhun, tuollainen kännääminen nyt vaan on aika hemmetin noloa.

      Lainaa

    41. Tulos: +51 (53 ääntä)
      Päiville voisi kertoa että Veera kertoi aterioiden hinnat ihan vain informaation vuoksi, ei kehuskellakseen kuinka Virossa on kaikki niin ihanan halpaa. Enemmän minä näen noiden hintojen kertomisessa hyötyä kuin haittaa.

      Lainaa

    42. Tulos: +3 (27 ääntä)
      En jaksa googlettaa.. Onko estofiili kaukana nekrofiilistä, pedofiilistä ja zoofiilistä?

      Lainaa

    43. Mauton etana 27.8.2020 17:19
      Tulos: +47 (51 ääntä)
      Petkele: Ero on siinä, että Viro ei ole koko Eesti aivan kuin Hollantikaan ei ole koko Alankomaat. Neuvostovallan aikaan Viro tunnettiin Eestinä.
      Olisiko sinulle ylitsepääsemätön ongelma, jos jossain kielessä Suomi olisi Uzima? Ei Uusimaa ole koko Suomi, mutta itseäni ei jaksa tarpeeksi asia vaivata. 

      Lainaa

    44. Keveä mato 27.8.2020 17:27
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Estofiili kuulostaa joltain joka rakastaa estoja ja kieltoja. Ja niitähän Päivi näyttää rakastavan.

      Lainaa

    45. Tulos: +36 (36 ääntä)
      "Me estofiilit" = minä, meitsi ja allekirjoittanut. Päivi puhuu itsestään monikossa.

      Lainaa

    46. Arkkienkeli 27.8.2020 18:25
      Tulos: -5 (13 ääntä)
      Nimesi: Vai estofiilit.
      Estofiili = yläluokkaan kuuluva.

      Lainaa

    47. Ajatteleva kirahvi 27.8.2020 18:32
      Tulos: +61 (63 ääntä)
      Ylempi kantojuhta: No ihan vastaavasti tosiaan saksa on nimetty vain yhden Saksan alueella eläneen kansan, saksilaisten mukaan. Saksa-nimi ei siis viittaa koko nykyisen Saksan alueeseen. Mutta sen kanssa ei kenelläkään ole mitään ongelmaa. 
      Suomikin on alun perin tarkoittanut vain Varsinais-Suomen aluetta. Sen takia sitä alettiinkin myöhemmin kutsua Varsinais-Suomeksi, erotuksena muusta Suomesta.

      Lainaa

    48. Grillattu soturi 27.8.2020 18:59
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      PK: Estofiili varmaan estää somessa kaikki, jotka ovat eri mieltä Viron asioista.
      Ei ole, koska ne on kaikki Suomessa raksoilla töissä ;) Tämä oli siis huumoria. Mukamas.

      Lainaa

    49. ihanmummovaan 27.8.2020 20:28
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Jäin ihmettelemään lähinnä sangria-kannullisen hintaa 25,- euroa; meidän pikkupaikkakunnan ainoassa ravintolassakin kannullinen maksaa vain 20,-.

      Lainaa

    50. Tulos: -21 (29 ääntä)
      Ajatteleva kirahvi: Suomikin on alun perin tarkoittanut vain Varsinais-Suomen aluetta. Sen takia sitä alettiinkin myöhemmin kutsua Varsinais-Suomeksi, erotuksena muusta Suomesta.
      Huono vertaus, sillä Suomi on meidän valtion virallinen nimi ihan meidän omalla kielellä, toisin kuin edellä mainitut Saksa ja Hollanti, jossa kyseiset nimet kuvaavat vain pieniä maaplänttejä heidän omilla kielillään. Puhumattakaan siitä että kukaan muu kuin suomalaiset itse eivät käytä kyseistä nimitystä meistä, taas toisin kuin edellä mainitut Saksa ja Hollanti. Saksa tosin taitaa olla kokonaan ulkomaisten sanoja, Hollanti taas paikallinen, mutta pointti silti pätee.

      Lainaa

    51. Reseptivapaa dinosaurus 27.8.2020 23:51
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Tiesittekö, että Päivi on Todellinen Estofiili?

      Lainaa

    52. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Toj Karin: Huono vertaus, sillä Suomi on meidän valtion virallinen nimi ihan meidän omalla kielellä, toisin kuin edellä mainitut Saksa ja Hollanti, jossa kyseiset nimet kuvaavat vain pieniä maaplänttejä heidän omilla kielillään. Puhumattakaan siitä että kukaan muu kuin suomalaiset itse eivät käytä kyseistä [...]
      Suomi on kyllä viroksi Soome, latviaksi Somija ja liettuaksi Suomija.

      Lainaa

    53. Tulos: +37 (39 ääntä)
      foo: Päiville voisi kertoa että Veera kertoi aterioiden hinnat ihan vain informaation vuoksi, ei kehuskellakseen kuinka Virossa on kaikki niin ihanan halpaa. Enemmän minä näen noiden hintojen kertomisessa hyötyä kuin haittaa.
      Tähän lisäisin vielä, että JOS joku nyt kuitenkin kirjoittaisi hinnoista ihastellakseen, kuinka halpaa, niin ei kyllä mene jakeluun, mikä ongelma siinäkään voisi olla. Fakta on, että monet suomalaiset nauttivat edullisemmista hinnoista ulkomailla kuten Virossa, Espanjassa, Thaimaassa... Jos rahaa ei ole määrättömästi, tuntuuhan se lomabudjetissa, ja saattaa kokea, että matkalla raaskii elää enemmän herroiksi kuin kotimaassa, mistä tulee juhlafiilis. Ihan kuin tuo olisi jokin häpeä ja salailtava juttu? Viro kun on eteläsuomalaisille noin lähellä, niin korostuu varmaan tuo hintakysymys. Sinnehän voisi lähteä jopa pelkästään ravintolaan, jos on esim. ilmaislippuja laivalle.
      Jännä, kun oman maan sisällä on pelkästään luonnollista mennä Prismaan, kun siellä on halvempaa kuin K-kaupassa. Jos valtio vaihtuu välissä, niin sitten pitäisi heti olla Yleviä ja Sivistäviä Tarkoitusperiä reissulle, jotta saisi mennä ja ostaa halpaa.

      Lainaa

    54. kuormaeläin 28.8.2020 8:23
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Wtf: Päivi on varmaan myös vegaani, koska toitottaa jotain x-asiaa, jota kukaan ei kysynyt.
      Ei oo. Kyllä se ois sen tuossa jo maininnut jos olisi.

      Lainaa

    55. Tulos: +12 (20 ääntä)
      Päivi, joka fiilistelee kaikenlaisia estoja. Oliskohan ollut Räsäsen Päivi kyseessä?

      Lainaa

    56. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Äitelä vuohi: Mä tykkään käydä Venäjällä. Tarkoittaako tämä, että olen rusfiili
      Olet. Siis russofiili.

      Lainaa

    57. Sysimusta ahven 28.8.2020 13:01
      Tulos: +1 (11 ääntä)
      Suomessahan ei tosiaan esiinny sitten virolaisia kännikaloja..eihän ? :D

      Lainaa

    58. Kantava kissa 28.8.2020 16:43
      Tulos: +2 (8 ääntä)
      Sysimusta ahven: Suomessahan ei tosiaan esiinny sitten virolaisia kännikaloja..eihän ? :D
      Mihin tämä liittyy?

      Lainaa

    59. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Nimesi: Vai estofiilit.
      Kuulostaa jonkinlaiselta rangaistavalta sairaudelta.

      Lainaa

    60. Tulos: +13 (13 ääntä)
      Älkää nyt kukaan kertoko Päiville hintoja mistään. Se kun haluaa fiilistellä ja kokea niitä ylläreitä, joita tuolla tavalla kortin laskutukseen tulee. Mäkin haluun yllättyä laskun suuruudella syömisen jälkeen.

      Lainaa

    61. Tulos: -1 (7 ääntä)
      Petkele: Sepalus auki kuseskelevat Voi hurja.
      No kyllä varmaan herttaselta tuoksahtaa rappukäytävä kun sinne päättää pari turistia heittää kepilliset. Ja kyllä siitä valittaminen on ihan turhaa nillitystä. (sarkasmia havaittu)

      Lainaa

    62. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Sysimusta ahven: Suomessahan ei tosiaan esiinny sitten virolaisia kännikaloja..eihän ? :D
      Enpä ole montaa havainnut mutta täällä on runsas kotoperäinen kiljuhanhikanta.

      Lainaa

    63. Avautuva sonni 1.9.2020 14:39
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Onko nasofiini ja estofiini sukulaissieluja?

      Lainaa

    64. Enempi lintu 19.3.2024 7:49
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Torspo: Joo aika estynyt fiilis minullekin tuosta Päivistä välittyi. Kaikenlaisia besserwissereitä sitä aktiivisesti elääkin eri puolilla Viroa. Heillehän ei sovi että mitään hintoja mainitaan, he kun ovat liikkeellä ihan eri tavoitteiden vuoksi. Jos Päivi on niinkin omistautunut estofiili kuin tuossa kovaan ääneen toitotti [...]
      En tiedä miksi edes vastaan tähän, mutta varmaan koska olen oikein ESTOFIILIS - tunteella liikenteessä, niin tää ei pidä yhtään paikkaansa. 
      Viro on Viro suomalaisille ja Eesti on Eesti meille virolaisille. Tää on todella kumma juttu, että joku on laittanut näin turhan asian eteenpäin ja toiset perässä ’faktana’ sepittää vielä muillekin. 
      Monia meitä jopa hävettää kun saa lukea noita, että ’virolaiset paheksuu’ kun sanotaan Viro.
      Herranjumala emme me mitään tuollaista paheksu. Enemmän ehkä sitä, että joku laittaa sanoja suuhun asiasta X mikä ei pidä olleenkaan paikkaansa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: hinnat, kansalliseläin, kuva, kännikalat, matkustaa, ravintola, suomalaiset, tallinna, viro