Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Tämä on jo liikaa

Nyt menit liian pitkälle!
Tämä on jo liikaa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +654 (736 ääntä)
      Ja sitte me viisikymppiset ihmetellään kun nuoriso kutsuu meitä boomereiksi :D

      Lainaa

    2. Vastarannan kiiski 22.9.2020 0:16
      Tulos: +714 (730 ääntä)
      Voisin ruveta hoitamaan näitä netin kunnianloukkausjuttuja. Satasen alkumaksu ilman kannanottoa ja mahdolliset toimenpiteet sitten lisähinnalla. Tienaisin miljoonan puolessa vuodessa pelkästään alkumaksuilla.

      Lainaa

    3. Tulos: +186 (194 ääntä)
      Voi Mari...

      Lainaa

    4. Tulos: +513 (523 ääntä)
      Niinpä niin, Leena. Tyttöraukka pukenu vahingossa paidan jossa on reikä. Ja housut unohtunut kokonaan, lähti varmaan niin kiireessä kotoa. Jonkun pitäisi varmaan käydä huomauttamassa nätisti.

      Lainaa

    5. Lyijytön sitruuna 22.9.2020 0:32
      Tulos: -24 (164 ääntä)
      Ilq: Niinpä niin, Leena. Tyttöraukka pukenu vahingossa paidan jossa on reikä. Ja housut unohtunut kokonaan, lähti varmaan niin kiireessä kotoa. Jonkun pitäisi varmaan käydä huomauttamassa nätisti.
      No ennemmin kuin ottaa törkeästi kuva ja nauraa selän takana.

      Lainaa

    6. Hightower71 22.9.2020 0:44
      Tulos: +146 (182 ääntä)
      Miksi Leenalla ei ole "mummo" ikonia? Ei voi olla alle 65v...

      Lainaa

    7. Tulos: -29 (147 ääntä)
      Miten minusta tuntuu, että Toni on se joka ei ymmärtänyt vitsiä/sarkasmia?

      Lainaa

    8. Beige mäyrä 22.9.2020 4:53
      Tulos: +244 (258 ääntä)
      Tällä kertaa Kaijan pyyntö modeille poistaa hänet tuosta Eläinten pelastusrinki-ryhmästä ei ollut mikään vitsi. Sinne on siis kerätty erillinen lista eri alueiden ihmisiä jotka voivat auttaa eläinsuojelutyössä, esim. viedä autolla loukkaantuneen villieläimen eläinlääkäriin. Valitettavasti meno on välillä mennyt lehtokotiloiden pelasteluksi, ja sitten pyydetään muilta vielä apua. Ja tuolta listalta ei kaikki ole päässeet pois vaikka pyytäneet.

      Lainaa

    9. Soiva hanki 22.9.2020 5:33
      Tulos: +126 (164 ääntä)
      Beige mäyrä: Tällä kertaa Kaijan pyyntö modeille poistaa hänet tuosta Eläinten pelastusrinki-ryhmästä ei ollut mikään vitsi. Sinne on siis kerätty erillinen lista eri alueiden ihmisiä jotka voivat auttaa eläinsuojelutyössä, esim. viedä autolla loukkaantuneen villieläimen eläinlääkäriin. Valitettavasti meno on [...]
      Onko siitä poistettu eroa ryhmästä- nappula? Voiko sen tehdä?

      Lainaa

    10. Tulos: +124 (136 ääntä)
      Hightower71: Miksi Leenalla ei ole "mummo" ikonia? Ei voi olla alle 65v...
      Tai Mari. En ole ikinä nähnyt kenenkään nuoremman ottavan itse päivityksiä tuollain henkilökohtaisesti. Kommentit kyllä otetaan ja niistä loukkaannutaan, mutta ei koskaan päivityksiä.

      Lainaa

    11. Tulos: +46 (56 ääntä)
      Maiski: Miten minusta tuntuu, että Toni on se joka ei ymmärtänyt vitsiä/sarkasmia?
      Veikkaisin vahvasti, että olet oikeassa.

      Lainaa

    12. Katkera lintu 22.9.2020 7:51
      Tulos: +162 (166 ääntä)
      Soiva hanki: Onko siitä poistettu eroa ryhmästä- nappula? Voiko sen tehdä?
      En ole ryhmässä joten en tiedä vaan arvelen, että ryhmän sisällä on lista jossa on nimiä henkilöistä jotka voivat auttaa. Vaikka eroaisi ryhmästä normaalisti, nimi jää silti listaan ellei ylläpitäjä poista sitä.

      Lainaa

    13. Ihmettelijä 22.9.2020 7:57
      Tulos: +57 (65 ääntä)
      Vastarannan kiiski: Voisin ruveta hoitamaan näitä netin kunnianloukkausjuttuja. Satasen alkumaksu ilman kannanottoa ja mahdolliset toimenpiteet sitten lisähinnalla. Tienaisin miljoonan puolessa vuodessa pelkästään alkumaksuilla.
      Kelpaako liikekumppani? 

      Lainaa

    14. lonely rider 22.9.2020 8:19
      Tulos: +237 (241 ääntä)
      Mari on meikän 80-vuotiaan tädin hengenheimolainen. Mitä tahansa julkaisen facebookissa, täti soittaa välittömästi ja kiittää tiedosta tai kiittää kivasta kuvasta ja analysoi sitten kuvan tai päivityksen mulle. Kertoo myös sukulaisille ja omille ystävilleen kuinka minä lähettelen hänelle kivoja kuvia ja hekin voivat hänen facebook-sivuiltaan käydä niitä katsomassa.

      Lainaa

    15. Ylempi kantojuhta 22.9.2020 8:29
      Tulos: +28 (56 ääntä)
      Mäkin ymmärsin niin että Leena vitsaili ja Toni otti tosissaan.

      Lainaa

    16. Lakattu meduusa 22.9.2020 8:38
      Tulos: +24 (52 ääntä)
      Beige mäyrä: Tällä kertaa Kaijan pyyntö modeille poistaa hänet tuosta Eläinten pelastusrinki-ryhmästä ei ollut mikään vitsi. Sinne on siis kerätty erillinen lista eri alueiden ihmisiä jotka voivat auttaa eläinsuojelutyössä, esim. viedä autolla loukkaantuneen villieläimen eläinlääkäriin. Valitettavasti meno on [...]
      Juu minä muina meduusoina otin ja läksin lipumaan tuolta kun pikkusen enemmän luonnosta vieraantuneet pelastajat rupesi säälittämään liikaa. Kauris katkenneella jalalla tai osin mäsäpäinen orava ja puolikas kala kuralammikosta olisi välttämättä saatava elämälle pelastetuksi.. 

      Lainaa

    17. Tulos: +58 (64 ääntä)
      Pitääkö sinne Intter Netsiin mennä jos siellä tulee aina niin paha mieli?

      Lainaa

    18. Tulos: -14 (48 ääntä)
      Leenalla hyvä vedätys päällä. Facessa jengi lankes ja nyt myös feissarimokissa.

      Lainaa

    19. Laimea sorsa 22.9.2020 9:30
      Tulos: +101 (101 ääntä)
      lonely rider: Mari on meikän 80-vuotiaan tädin hengenheimolainen. Mitä tahansa julkaisen facebookissa, täti soittaa välittömästi ja kiittää tiedosta tai kiittää kivasta kuvasta ja analysoi sitten kuvan tai päivityksen mulle. Kertoo myös sukulaisille ja omille ystävilleen kuinka minä lähettelen hänelle kivoja [...]
      Arvaa, miksi piilotin julkaisuni anopilta 85-v?

      Lainaa

    20. Hylätty mato 22.9.2020 9:57
      Tulos: -99 (105 ääntä)
      Beige mäyrä: Tällä kertaa Kaijan pyyntö modeille poistaa hänet tuosta Eläinten pelastusrinki-ryhmästä ei ollut mikään vitsi. Sinne on siis kerätty erillinen lista eri alueiden ihmisiä jotka voivat auttaa eläinsuojelutyössä, esim. viedä autolla loukkaantuneen villieläimen eläinlääkäriin. Valitettavasti meno on [...]
      Mitä tarkoittaa "päästä pois listalta"? Kyllä nyt jokainen pystyy eroamaan FB-ryhmistä ihan itse.

      Lainaa

    21. Beige mäyrä 22.9.2020 10:01
      Tulos: +17 (67 ääntä)
      Lakattu meduusa: Juu minä muina meduusoina otin ja läksin lipumaan tuolta kun pikkusen enemmän luonnosta vieraantuneet pelastajat rupesi säälittämään liikaa. Kauris katkenneella jalalla tai osin mäsäpäinen orava ja puolikas kala kuralammikosta olisi välttämättä saatava elämälle pelastetuksi.. 
      Jep, ja joka ikistä vapaana kulkevaa kissaa pitäisi olla kiinni ottamassa ryhmän ohjeistuksella. Vaikka kissat ei mielestäni kuulu luontoon ja ulkoiluttaminen tappaa pikkulintuja, niin en silti jaksaisi kaikkia meidän omakotialueen kissoja viedä eläinsuojeluyhdistyksen vaivoiksi, kun niillä kumminkin oma koti on. Seurailen kyllä että jos joku usein näkyvä vaikuttaisi huonokuntoiselta, niin sen voisin ottaa kiinni. Mutta en jokaista vapaana kulkevaa.

      Lainaa

    22. Jotakin mieltä 22.9.2020 10:01
      Tulos: +61 (63 ääntä)
      Lakattu meduusa: Juu minä muina meduusoina otin ja läksin lipumaan tuolta kun pikkusen enemmän luonnosta vieraantuneet pelastajat rupesi säälittämään liikaa. Kauris katkenneella jalalla tai osin mäsäpäinen orava ja puolikas kala kuralammikosta olisi välttämättä saatava elämälle pelastetuksi.. 
      Kai siellä ryhmässä neuvotaan myös kenen puoleen kääntyä, kun eläin joudutaan lopettamaan? Pakko pelastajienkin on noudattaa lakia ja estää eläintä kärsimästä.

      Lainaa

    23. Beige mäyrä 22.9.2020 10:38
      Tulos: +55 (57 ääntä)
      Jotakin mieltä: Kai siellä ryhmässä neuvotaan myös kenen puoleen kääntyä, kun eläin joudutaan lopettamaan? Pakko pelastajienkin on noudattaa lakia ja estää eläintä kärsimästä.
      Kyllä siellä usein kehotetaan myös lopettamaan eläin, mutta aina löytyy se tyyppi jonka mielestä pitäisi yrittää pelastaa ja kuntouttaa. Eli enimmäkseen väittelyä, ja suurin osa vain tägäilee auttajalistalta ihmisiä, jotka luultavasti eivät käy facessa moneen viikkoon. Idea on hyvä mutta toteutus ontuu.

      Lainaa

    24. Beige mäyrä 22.9.2020 10:54
      Tulos: +136 (138 ääntä)
      Lisäksi mielestäni tuon Eläinten pelastusrinki-ryhmän suurin ongelma on, että se siirtää loukkaantuneet eläimet "jonkun toisen ongelmaksi". Jos minä nään auton alle jäävän kissan, niin minä sen etsin puskasta ja huolehdin lääkäriin lopetettavaksi. En käy ensin joogatunnilla ja kaupassa ja sitten kotona syötyäni kirjoita facebookkiin, että voisiko joku mennä katsomaan mitä sille kissalle kävi, oli varmaan Mannerheimintiellä mutta saattoi olla myös ihan muuallakin, kun oli vähän kiire niin en tiedä missä sen näin. Ja sit raivotaan että eikö kukaan nyt todellakaan pääse etsimään sitä kissaa.

      Lainaa

    25. Beige mäyrä 22.9.2020 10:55
      Tulos: +91 (93 ääntä)
      Hylätty mato: Mitä tarkoittaa "päästä pois listalta"? Kyllä nyt jokainen pystyy eroamaan FB-ryhmistä ihan itse.
      Siellä on googlen karttalistaus kunkin alueen auttajista. Vaikka poistut ryhmästä, jää yhteystiedot kummittelemaan sinne.

      Lainaa

    26. Poltettu mäyrä 22.9.2020 11:18
      Tulos: +12 (46 ääntä)
      Pitäs kyl jumalaut olla joku täti-ihmis blokkausautomaatio facessa, menee niin hermot noihin täyttä shittiä joka paikkaan suoltaviin mielensä pahottaviin eukkoihin. Joka hiton ryhmää pitävät omana hakukoneenaan, siis tietenkin niin ettei itse käytä sitä haku-toimintoa, vaan kyselee kaikki samat asiat jokainen tuhanteen kertaan ja ryhmät täyttyy paskasta. Sitten kun on vielä munattomia yp:itä, niin "antaa kaikkien kukkien kukkia, myös ne hatussa olevat" ja potentiaalisesti hyvät ryhmät menee hukkaan. Hyvänä esimerkkinä Airfyer ohjeet ryhmä, joku takakiree kotiäiti siel perustajana vinkuu "noku mulla on perhe ni en kerkee ylläpitämään", no olisko kannattanu vaan jättää ryhmä tekemättä, nyt siellä on sen sata Terttu-Irmeliä kysymässä ohjeita kananmunille ja "onks kukaa koskaa testannu tätä markkinoiden yleisintä laitettua?!"

      Lainaa

    27. Lakattu meduusa 22.9.2020 12:36
      Tulos: +52 (54 ääntä)
      Jotakin mieltä: Kai siellä ryhmässä neuvotaan myös kenen puoleen kääntyä, kun eläin joudutaan lopettamaan? Pakko pelastajienkin on noudattaa lakia ja estää eläintä kärsimästä.
      Itseasiassa siellä kavahdetaan suuresti jos mainitsee sanan lopetus. Toki pääosin noin tehdään että tiedetään neuvoa oikeat tahot MUTTA suurempi ongelma ovat juuri nuo luonnon kiertokulun kieltäjät joiden mielestä vakavasti loukkaantunut luonnonvarainen eläin ei koskaan ole niin vakavasti loukkaantunut etteikö sitä aina voisi alistaa suurelle usein kestämättömälle stressikuormalle "pelastuksen" nimissä. 
      Nimenomaan näissä tapauksissa joissa kyseessä ei mikään harvinaisuus. Hirviä ja oravia riittää ja toki ne pitää voida lopettaa nopeasti ja oikein. Harvoin on mahdollista pelastaa jalkansa telonut villieläin puhtaasti sen edun nimissä. 

      Lainaa

    28. Kopiseva maksamato 22.9.2020 12:44
      Tulos: +53 (77 ääntä)
      Kaveri oli poistettu tuosta ryhmästä, kun siellä oli ihmetelty mitä voisi tehdä auton alle jääneelle, liiskaantuneelle kyykäärmeelle ja Hän oli ehdottanut sen puhaltamista 😁

      Lainaa

    29. Mustalaisnaamio 22.9.2020 13:39
      Tulos: -5 (13 ääntä)
      Poltettu mäyrä: Pitäs kyl jumalaut olla joku täti-ihmis blokkausautomaatio facessa, menee niin hermot noihin täyttä shittiä joka paikkaan suoltaviin mielensä pahottaviin eukkoihin. Joka hiton ryhmää pitävät omana hakukoneenaan, siis tietenkin niin ettei itse käytä sitä haku-toimintoa, vaan kyselee kaikki samat [...]
      Saapahan nimen näkyviin ja pääsee pätemään. :D

      Lainaa

    30. Aivoton susi 22.9.2020 14:02
      Tulos: -6 (12 ääntä)
      Toj Karin: Tai Mari. En ole ikinä nähnyt kenenkään nuoremman ottavan itse päivityksiä tuollain henkilökohtaisesti. Kommentit kyllä otetaan ja niistä loukkaannutaan, mutta ei koskaan päivityksiä.
      Erinäisissä ystäväryhmässä ovat yleisiä. Tullaan kommentoimaan, miten on juuri silloin menoa tms. 

      Lainaa

    31. Arkkienkeli 22.9.2020 14:37
      Tulos: -49 (71 ääntä)
      Hightower71: Miksi Leenalla ei ole "mummo" ikonia? Ei voi olla alle 65v...
      Idiootteja löytyy enemmän nuorista, kuin vanhoista. Me eläkeikäiset mm. keksimme tietokoneen.

      Lainaa

    32. Irstas jyrsijä 22.9.2020 16:34
      Tulos: +25 (63 ääntä)
      Arkkienkeli: Idiootteja löytyy enemmän nuorista, kuin vanhoista. Me eläkeikäiset mm. keksimme tietokoneen.
      No ettepä kuitenkaan keksineet. Tietokoneen "keksijä" ja kehittäjät ovat ihan nuoria ja keski-ikäisiä olleet.

      Lainaa

    33. Voittoisa herukka 22.9.2020 16:40
      Tulos: +17 (35 ääntä)
      Beige mäyrä: Tällä kertaa Kaijan pyyntö modeille poistaa hänet tuosta Eläinten pelastusrinki-ryhmästä ei ollut mikään vitsi. Sinne on siis kerätty erillinen lista eri alueiden ihmisiä jotka voivat auttaa eläinsuojelutyössä, esim. viedä autolla loukkaantuneen villieläimen eläinlääkäriin. Valitettavasti meno on [...]
      Rikosilmoitus (mikäpä muukaan) kehiin. Kyseessä on henkilörekisteri, ja sellaisen ylläpitäminen on nykypäivänä varsin laitonta hommaa ellei tietyt ehdot täyty. Ja kyseessä oleva rikos saattaa olla virallisen syytteen alainen rikos, joten osallisten "ei mua haittaa vaikka mun nimi on siinä" -mielipiteillä ei ole mitään merkitystä.

      Lainaa

    34. Tulos: +34 (42 ääntä)
      Tuo Eläinten pelastusrinki hämmentää minuakin, laitoin aikoinaan vanhempien kadonneesta kissasta ilmoituksen karkureihin, sain tähän pelastusrinkiin kuuluvalta hlöltä sekä postaukseen että yksityisviesteillä useita "kehotuksia" liittyä tähän pelastusrinkiin, että voivat siellä "neuvoa" miten löydän kissan. En liittynyt.

      Lainaa

    35. Epätavallinen ihminen 22.9.2020 21:08
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      Hylätty mato: Mitä tarkoittaa "päästä pois listalta"? Kyllä nyt jokainen pystyy eroamaan FB-ryhmistä ihan itse.
      Hanki lukutaito ja lue aiemmat kommentit.

      Lainaa

    36. Hauska marja 22.9.2020 21:47
      Tulos: -35 (51 ääntä)
      En mäkään ymmärrä tuota meemiä. Oliko se naapuri tuo vähissä vaatteissa keikistelevä, vai jäikö naapuri katsomaan sitä vähäpukeista henkilöä? Miksi reikäpaitainen seisoi paikallaan naapurin katseltavana, jos niin oli? Onkohan sillä kaikki ok, kun ei ole housujakaan muistanut jalkaan? Voi olla vaikka jostain lievästä epilepsiasta kyse. Onko naapurilla kaikki ok, kun ei auta naisparkaa, vaan vain tuijottaa töihin menemättä. Aika häiriintynyttä mielestäni. Mikä tämän meemin tarkoitus on?

      Lainaa

    37. Rajoittunut piimä 22.9.2020 21:51
      Tulos: +28 (38 ääntä)
      lonely rider: Mari on meikän 80-vuotiaan tädin hengenheimolainen. Mitä tahansa julkaisen facebookissa, täti soittaa välittömästi ja kiittää tiedosta tai kiittää kivasta kuvasta ja analysoi sitten kuvan tai päivityksen mulle. Kertoo myös sukulaisille ja omille ystävilleen kuinka minä lähettelen hänelle kivoja [...]
      Minusta tämä oli oikein herttainen tarina ❤

      Lainaa

    38. Tulos: +12 (22 ääntä)
      Tämän takia pitäs olla joku some koulu tai vastaava. Ja paras on kyl näitä menee neuvomaan asiallisesti niin tulee semmonen paskamyrsky niskaan että ei järkeä.

      Lainaa

    39. Aikailematon guava 23.9.2020 0:51
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      Kyllä, jokainen erimielisyys on kunnianloukkaus.

      Lainaa

    40. Kintsana gaselli 23.9.2020 6:07
      Tulos: -23 (31 ääntä)
      z: Ja sitte me viisikymppiset ihmetellään kun nuoriso kutsuu meitä boomereiksi :D
      Öööh... taidat itse olla nuorisoa etkä viisikymppinen. Mitä ihmettä tarkoittaa boomer?

      Lainaa

    41. dazedconfused 23.9.2020 10:38
      Tulos: +30 (36 ääntä)
      Ajattelin perustaa pro-hirvikärpänen -liikkeen ja alkaa viljelemään niitä ressukoita kaupungissa.

      Lainaa

    42. Lauha hirvi 23.9.2020 11:18
      Tulos: +12 (32 ääntä)
      Itse olen vienyt nämä reikäsissä vaatteissa ja kadun kulmissa notkuneet nuoret neidit kotiini hetkeksi lämmittelemään.

      Lainaa

    43. Läsnä oleva oppilas 23.9.2020 11:26
      Tulos: -2 (44 ääntä)
      Kintsana gaselli: Öööh... taidat itse olla nuorisoa etkä viisikymppinen. Mitä ihmettä tarkoittaa boomer?
      Boomer = Yli 20v ihminen joka on eri mieltä asioista 2005 vuonna syntyneen kanssa.

      Lainaa

    44. Tulos: +26 (34 ääntä)
      Juunas: Pitääkö sinne Intter Netsiin mennä jos siellä tulee aina niin paha mieli?
      En ole koskaan sanonut niin, miksi huutelet tällaisia? Poista kommentti heti tai teen rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta!

      Lainaa

    45. Kähärä henkilö 23.9.2020 17:44
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Vastarannan kiiski: Voisin ruveta hoitamaan näitä netin kunnianloukkausjuttuja. Satasen alkumaksu ilman kannanottoa ja mahdolliset toimenpiteet sitten lisähinnalla. Tienaisin miljoonan puolessa vuodessa pelkästään alkumaksuilla.
      Vau! Hyvä bisnesidea! Saanko tulla osakkaaksi? Voidaan jakaa vaikka 40/60 sinun eduksi :) 

      Lainaa

    46. Tulos: +6 (16 ääntä)
      dazedconfused: Ajattelin perustaa pro-hirvikärpänen -liikkeen ja alkaa viljelemään niitä ressukoita kaupungissa.
      Kerrankin selvinpäin nauroin oikeasti ääneen. Tämä kommentti niin täydellisesti sopii ja osoittaa nyky menon järjettömyyttä. Ei siinä pitäähän eläimistä huolehtia mutta jotain rajaa. Tuttu sanoi et kaverinsa oli soittanut häkeen nähtyään loukkaantuneen lokin ja ihmetteli kun eivät ryhtyneet tilanteen vakavuuden huomioon ottaen mihinkään toimenpiteeseen.

      Lainaa

    47. Vapaa lohikäärme 24.9.2020 1:44
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Hylätty mato: Mitä tarkoittaa "päästä pois listalta"? Kyllä nyt jokainen pystyy eroamaan FB-ryhmistä ihan itse.
      Tuossa ryhmässä voi antaa nimensä vapaaehtoiskartalle, jota yp:t hallinnoivat. Jos vaikka Lieksassa on loukkaantunut eläin, tägätään lähialueen auttajat julkaisuun. 

      Lainaa

    48. Vapaa lohikäärme 24.9.2020 1:48
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Voittoisa herukka: Rikosilmoitus (mikäpä muukaan) kehiin. Kyseessä on henkilörekisteri, ja sellaisen ylläpitäminen on nykypäivänä varsin laitonta hommaa ellei tietyt ehdot täyty. Ja kyseessä oleva rikos saattaa olla virallisen syytteen alainen rikos, joten osallisten "ei mua haittaa vaikka mun nimi on siinä" -mielipiteillä ei ole mitään merkitystä.
      Ihan siellä annetaan lupa kirjallisesti lisätä nimi listalle ja koska kyseessä ei ole yritys, gdpr laki ei koske kyseistä listaa eli saa ylläpitää. Jäsenet eivät automaattisesti kuulu listalle. 

      Lainaa

    49. Tulos: -16 (20 ääntä)
      Kopiseva maksamato: Kaveri oli poistettu tuosta ryhmästä, kun siellä oli ihmetelty mitä voisi tehdä auton alle jääneelle, liiskaantuneelle kyykäärmeelle ja Hän oli ehdottanut sen puhaltamista 😁
      Puhaltamista? Varastamista? Lumoomista? Täh? Tarkoitatko kenties elvyttämistä? 😬 

      Lainaa

    50. Taskulämmin norppa 24.9.2020 14:00
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Muumi: Puhaltamista? Varastamista? Lumoomista? Täh? Tarkoitatko kenties elvyttämistä? 😬 
      Käärme on liiskaantunut. "Puhaltakaa se täyteen." Tai vaihtoehtoisesti: Käärmeellä on pipi. "Puhaltakaa siihen."

      Lainaa

    51. Pelkäämätön soturi 25.9.2020 20:37
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Kassa: Tämän takia pitäs olla joku some koulu tai vastaava. Ja paras on kyl näitä menee neuvomaan asiallisesti niin tulee semmonen paskamyrsky niskaan että ei järkeä.
        Työväenopisto järjestää. Muuta ei tarvita kuin että tietää, ettei tiedä, hakea sellainen kiva paperisena saatava "kurssit senioreille" lista vaikka kirjastosta, ja ilmoittautua (senkin voi tehdä netin lisäksi paikan päällä tai puhelimessa). 
        En syytä ihmistä yhtään siitä ettei hän tajua, mitä nuorison TikTokeihin tai muihin tulee niin enpä tajua minäkään, mutta kun kerran opastusta on saatavilla niin se pitäisi huolia jos jotain mediaa aikoo käyttää. Varmasti kahdenkymmenen vuoden perästä minäkin olen kukkahattu kauniisti kourassa jonottamassa kurssille "kotisi tekoalyjääkaapin persoonallisuus ja tavat; älä riivaa sitä ettei jätskisi sula" tai mitä nyt sitten keksitäänkään.

      Lainaa

    52. Kapea noita 27.9.2020 9:49
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Vapaa lohikäärme: Ihan siellä annetaan lupa kirjallisesti lisätä nimi listalle ja koska kyseessä ei ole yritys, gdpr laki ei koske kyseistä listaa eli saa ylläpitää. Jäsenet eivät automaattisesti kuulu listalle. 
      No höpö höpö. Henkilörekisterin ylläpitämiseen tarvitaan paljon muutakin kuin joku "sopii mulle" -tyyppinen kommentti Facebookissa. GDPR -arvauksesikin meni täysin metsään. Asetus kyllä koskee ihan kaikkia. Sinun ei kannata laittaa lottoa vetämään. Sen verran kauas arvauksesi osuivat. Tässä vielä suora lainaus finlexistä, niin ei tarvitse arvailla ja mutuilla: "Käsiteltäessä henkilötietoja 1 momentissa tarkoitetussa tilanteessa rekisterinpitäjän ja henkilötietojen käsittelijän on toteutettava asianmukaiset ja erityiset toimenpiteet rekisteröidyn oikeuksien suojaamiseksi. Näitä toimenpiteitä ovat:

      1) toimenpiteet, joilla on jälkeenpäin mahdollista varmistaa ja todentaa kenen toimesta henkilötietoja on tallennettu, muutettu tai siirretty;

      2) toimenpiteet, joilla parannetaan henkilötietoja käsittelevän henkilöstön osaamista;

      3) tietosuojavastaavan nimittäminen;

      4) rekisterinpitäjän ja käsittelijän sisäiset toimenpiteet, joilla estetään pääsy henkilötietoihin;

      5) henkilötietojen pseudonymisointi;

      6) henkilötietojen salaaminen;

      7) toimenpiteet, joilla käsittelyjärjestelmien ja henkilötietojen käsittelyyn liittyvien palveluiden jatkuva luottamuksellisuus, eheys, käytettävyys ja vikasietoisuus taataan, mukaan lukien kyky palauttaa nopeasti tietojen saatavuus ja pääsy tietoihin fyysisen tai teknisen vian sattuessa;

      8) menettely, jolla testataan, tutkitaan ja arvioidaan säännöllisesti teknisten ja organisatoristen toimenpiteiden tehokkuutta tietojenkäsittelyn turvallisuuden varmistamiseksi;

      9) erityiset menettelysäännöt, joilla varmistetaan tietosuoja-asetuksen ja tämän lain noudattaminen siirrettäessä henkilötietoja tai käsiteltäessä henkilötietoja muuhun tarkoitukseen;

      10) tietosuoja-asetuksen 35 artiklan mukainen tietosuojaa koskevan vaikutustenarvioinnin laatiminen;

      11) muut tekniset, menettelylliset ja organisatoriset toimenpiteet."

      https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2018/20181050

      Lainaa

    53. Lymfoidi jääkarhu 26.11.2020 21:10
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Tulin vaan kertomaan että olen vegaani

      Lainaa

    54. Pliisu kala 13.11.2023 17:41
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Jännä miten nämä kunnianloukkaussyytteillä uhkailevat kirjoittavat aina kunnian _loukkaus.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ilmoitus, kotilot, kulma, kunnianloukkaus, kuva, meemi, paita, pelastaa, ryhmä, työpaikka, vitsi, ylläpito, ylläpitäjä, yp