Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 381

Tunnetko jokamiehenoikeudet vai rikotko lakia?
Kirpputorin löytöjä, osa 381

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 34 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -371 (443 ääntä)
      Roosalta öyhötysaloitus ilman että oli kunnolla edes keskittynyt lukemaan alkuperäistä ilmoitusta. Kuvastaa nykyaikaa.

      Lainaa

    2. Tulos: -505 (609 ääntä)
      Ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomessa oli homoilukin rikos, Ts vaikka jokin asia olisi laitonta, ei se tarkoita ettäkö niin ei saisi tehdä. Aionkin nyt selvittää missä tuota jäkälää kasvaa ja mitä sillä tehdään, ja muutaman ämpärillisen käyn yön pimeydessä hakemassa talteen. Kyllä mä homoilisinkin, mutta se on nyt jo valitettavasti laillista, joten jäkälähommiin menee.

      Lainaa

    3. Soinniton ananas 20.10.2020 2:14
      Tulos: -117 (169 ääntä)
      Tarinan opetus: älä myy jäkälää. Tai mitään muutakaan. Sotku siitä tulee.

      Lainaa

    4. heinäkeisari 20.10.2020 2:29
      Tulos: +432 (458 ääntä)
      Jokamiehenoikeudet ovat joillekin ihmisille niin pimennossa. Ajatellaan, että luonnossa saa tehdä mitä lystää. Ihmiset pitävät koiria irti taajama-alueella, keräävät jäkälää, kalastavat ilman lupia ja kohtelevat eläimiä huonosti :(

      Lainaa

    5. Tulos: +309 (335 ääntä)
      traumcity: Ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomessa oli homoilukin rikos, Ts vaikka jokin asia olisi laitonta, ei se tarkoita ettäkö niin ei saisi tehdä. Aionkin nyt selvittää missä tuota jäkälää kasvaa ja mitä sillä tehdään, ja muutaman ämpärillisen käyn yön pimeydessä hakemassa talteen. Kyllä mä [...]
      Homoilu ja jäkälien keruu ovatkin hyvin rinnastettavissa toisiinsa.

      Lainaa

    6. Tuoksuton opas 20.10.2020 2:58
      Tulos: +167 (245 ääntä)
      traumcity: Ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomessa oli homoilukin rikos, Ts vaikka jokin asia olisi laitonta, ei se tarkoita ettäkö niin ei saisi tehdä. Aionkin nyt selvittää missä tuota jäkälää kasvaa ja mitä sillä tehdään, ja muutaman ämpärillisen käyn yön pimeydessä hakemassa talteen. Kyllä mä [...]
      Tajuatko miten typerältä kuulostat? Et varmaankaan. Koska olet typerä. On ihan SYY siihen miksi jäkälää ei saaa kerätä miten sattuu. Sun on sitä varmasti vaikea tajuta koska et osaa etsiä tietoa, etkä tajuaisi vaikka sulle vääntäisi asian rautalangasta. Koska olet typerä.

      Lainaa

    7. Tornipöllö 20.10.2020 6:02
      Tulos: +301 (303 ääntä)
      Facebookin algoritmi on selvästi nähnyt liikaa piirrettyjä, missä tyyppi etsii pilkkopimeässä jotain valaistusta, löytää käsikopelolla kynttilän, sytyttää sen ja huomaa sen olleenkin dynamiittipötkö.

      Lainaa

    8. Tulos: +117 (135 ääntä)
      traumcity: Ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomessa oli homoilukin rikos, Ts vaikka jokin asia olisi laitonta, ei se tarkoita ettäkö niin ei saisi tehdä. Aionkin nyt selvittää missä tuota jäkälää kasvaa ja mitä sillä tehdään, ja muutaman ämpärillisen käyn yön pimeydessä hakemassa talteen. Kyllä mä [...]
      Itsemurhakin oli ennen rikos, muttei ole enää. Olisko se kestävän kehityksen kannalta parempi ajatus? Jäkälän uusiutuminen on hitaampaa kuin idioottien.

      Lainaa

    9. Myötätunnoton hilleri 20.10.2020 7:27
      Tulos: +257 (267 ääntä)
      heinäkeisari: Jokamiehenoikeudet ovat joillekin ihmisille niin pimennossa. Ajatellaan, että luonnossa saa tehdä mitä lystää. Ihmiset pitävät koiria irti taajama-alueella, keräävät jäkälää, kalastavat ilman lupia ja kohtelevat eläimiä huonosti :(
      Tai joulukuusen voi hakea luvatta toisen metsästä. Tätä harrastaa myös ihmiset joila on omaa metsää.
      Omas metsäs on sellane hieno kuusikko, jossa varkaat kokivat oikeudekseen hakea joulupuun. Yksi vuosi kävin ennen pakkasia heittämäsä lietettä joka puulle, mikä oli joulukuusimitassa.. Kerran viel lähti kuusi, sen jälkeen ei. Ihanat joulun tuoksut olleet siinä talossa kun kuusi on sulanut.
      Enkä ole ainut maanviljelijä-metsänomistaja joka näin on tehnyt.
      Ja se vaan riittäis että kysyis multa etukäteen et hei saankoa hakea puun. Tottakai sais.

      Lainaa

    10. Rampa maksamakkara 20.10.2020 7:33
      Tulos: +193 (197 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Tai joulukuusen voi hakea luvatta toisen metsästä. Tätä harrastaa myös ihmiset joila on omaa metsää. Omas metsäs on sellane hieno kuusikko, jossa varkaat kokivat oikeudekseen hakea joulupuun. Yksi vuosi kävin ennen pakkasia heittämäsä lietettä joka puulle, mikä oli joulukuusimitassa.. Kerran viel [...]
      Ei hitsi. Pitää itsekkin kokeilla tuota keinoa. Tosin nykyään on tuo luonnon ymmärtäminen niin heikkoa, että kelpasi viime jouluna myös katajat kuusivoroille. 

      Lainaa

    11. Tulos: -128 (152 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Tai joulukuusen voi hakea luvatta toisen metsästä. Tätä harrastaa myös ihmiset joila on omaa metsää. Omas metsäs on sellane hieno kuusikko, jossa varkaat kokivat oikeudekseen hakea joulupuun. Yksi vuosi kävin ennen pakkasia heittämäsä lietettä joka puulle, mikä oli joulukuusimitassa.. Kerran viel [...]
      Ei sillä, etteikö jokainen saisi tehdä omille puilleen mitä haluaa, ja minunkin mielestä joulukuusen varastaminen on väärin.
      Mutta että jaksaa kuljetella haisevaa liejua metsään ja joka kuuselle heitellä. Melkoista omistautumista jo, kyllähän se heitellessäkin haisee ja roiskuu ja sitä ehtii enemmän haistelemaan kuin se varas. Hyvä källi toisaalta. Itse olisin vaan laittanut tielle riistakameran ja tehnyt rikosilmoituksen auton rekisterikilven avulla.

      Lainaa

    12. Tulos: +222 (230 ääntä)
      traumcity: Ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomessa oli homoilukin rikos, Ts vaikka jokin asia olisi laitonta, ei se tarkoita ettäkö niin ei saisi tehdä. Aionkin nyt selvittää missä tuota jäkälää kasvaa ja mitä sillä tehdään, ja muutaman ämpärillisen käyn yön pimeydessä hakemassa talteen. Kyllä mä [...]
      Jäkälä on hyvin hidaskasvuista ja muutaman sentin korkuisen poronjäkäläpalleron kasvaminen kestää kymmenisen vuotta. On siis käytännössä täysin mahdollista keräillä Suomen jäkäläkanta sukupuuton partaalle, jos siitä harrastuksesta tarpeeksi moni innostuu. Varsinkin kun tiedetään, että jäkälästä pitävät porotkin ja se on kaiken lisäksi hyvin herkkä ilmansaasteille.
      Ihan ihme vertaus noin muutenkin.

      Lainaa

    13. Skrubu koira 20.10.2020 8:08
      Tulos: +92 (94 ääntä)
      Kilokalori: Ei sillä, etteikö jokainen saisi tehdä omille puilleen mitä haluaa, ja minunkin mielestä joulukuusen varastaminen on väärin. Mutta että jaksaa kuljetella haisevaa liejua metsään ja joka kuuselle heitellä. Melkoista omistautumista jo, kyllähän se heitellessäkin haisee ja roiskuu ja sitä ehtii [...]
      Meinaatko ettei löydy välineitä paskan levitykseen? On meilläkin netti.

      Lainaa

    14. Viiksetön varis 20.10.2020 8:49
      Tulos: +50 (70 ääntä)
      heinäkeisari: Jokamiehenoikeudet ovat joillekin ihmisille niin pimennossa. Ajatellaan, että luonnossa saa tehdä mitä lystää. Ihmiset pitävät koiria irti taajama-alueella, keräävät jäkälää, kalastavat ilman lupia ja kohtelevat eläimiä huonosti :(
      Eipä koiria saa muuallakaan pitää irti ilman maanomistajan lupaa. Ihmisiä kuolee ja vahingoittuu koirien raatelemina enemmän kuin susien tai karhujen. 

      Lainaa

    15. Kommarit varastaa 20.10.2020 9:25
      Tulos: +76 (96 ääntä)
      traumcity: Ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomessa oli homoilukin rikos, Ts vaikka jokin asia olisi laitonta, ei se tarkoita ettäkö niin ei saisi tehdä. Aionkin nyt selvittää missä tuota jäkälää kasvaa ja mitä sillä tehdään, ja muutaman ämpärillisen käyn yön pimeydessä hakemassa talteen. Kyllä mä [...]
      Käsittämätöntä että vertaat yksityisomaisuuden vararastamista seksuaaliseen suuntaukseen, vieläpä puhuen halventavaasi.
      Olet rosvo

      Lainaa

    16. Himoton kyyhky 20.10.2020 9:33
      Tulos: +90 (90 ääntä)
      Viiksetön varis: Eipä koiria saa muuallakaan pitää irti ilman maanomistajan lupaa. Ihmisiä kuolee ja vahingoittuu koirien raatelemina enemmän kuin susien tai karhujen. 
      Tämä. 
      Itseä raivostuttaa, kun näyttävästi kirjoitetaan aina, että taajama-alueella ja pesimäkauden aikana on koirat pidettävä kiinni. Tämä toki pitää paikkansa, mutta tällaisella viestinnällä annetaan ymmärtää, että talvella keskellä metsää olisi automaattisesti oikeus pitää koiraa vapaana, vaikka tähänkin tarvitaan lupa.

      Lainaa

    17. Mustalaisnaamio 20.10.2020 10:06
      Tulos: -42 (56 ääntä)
      traumcity: Ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomessa oli homoilukin rikos, Ts vaikka jokin asia olisi laitonta, ei se tarkoita ettäkö niin ei saisi tehdä. Aionkin nyt selvittää missä tuota jäkälää kasvaa ja mitä sillä tehdään, ja muutaman ämpärillisen käyn yön pimeydessä hakemassa talteen. Kyllä mä [...]
      Minä kaadan jäteöljyt aina maahan. Arabimaissa saa niin tehdä (se valuu paikallisen uskomuksen mukaan takaisin lähteisiin) mutta siellä ei saa homoilla.

      Lainaa

    18. tiistainalle 20.10.2020 10:55
      Tulos: -10 (44 ääntä)
      Hei ihan mielenkiinnosta kysyn jos joku tietää, miksei jäkälän tai sammaleen kerääminen kuulu jokamiehenoikeuksiin?

      Lainaa

    19. Kypsynyt norppa 20.10.2020 11:20
      Tulos: +109 (111 ääntä)
      tiistainalle: Hei ihan mielenkiinnosta kysyn jos joku tietää, miksei jäkälän tai sammaleen kerääminen kuulu jokamiehenoikeuksiin?
      Sillä kestää kauan kasvaa ja on muutenkin herkkää. Ja eihän jokamiehen oikeuksiin kuulu esim. puidenkaan kaataminen, niin miksi tuo kuuluisi?

      Lainaa

    20. Tulos: +116 (118 ääntä)
      tiistainalle: Hei ihan mielenkiinnosta kysyn jos joku tietää, miksei jäkälän tai sammaleen kerääminen kuulu jokamiehenoikeuksiin?
      Kuten aikaisemmin todettiinkin, jäkälä kasvaa hitaasti. Jokamiehenoikeudet on tarkoitettu metsästä nauttimiseen, ei sen tuhoamiseen. Marjoja ja sieniä saa kerätä, muu on jätettävä rauhaan.

      Lainaa

    21. Kirjautuminen epäonnistui 20.10.2020 11:40
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Memerento: Roosalta öyhötysaloitus ilman että oli kunnolla edes keskittynyt lukemaan alkuperäistä ilmoitusta. Kuvastaa nykyaikaa.
      Täälläkin tuntuu olevan kovin nykyaikaista...

      Lainaa

    22. Tulos: -83 (87 ääntä)
      Jäkälän keräämisestä olen siis samaa mieltä Noran kanssa, mutta huvitti vaan, miten hän useiden viestien paasaamisen jälkeen sulki kommentoinnin ilmeisesti lähinnä estääkseen ITSEÄÄN jatkamasta ”tilannetta”.

      Lainaa

    23. Tulos: -29 (57 ääntä)
      traumcity: Ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomessa oli homoilukin rikos, Ts vaikka jokin asia olisi laitonta, ei se tarkoita ettäkö niin ei saisi tehdä. Aionkin nyt selvittää missä tuota jäkälää kasvaa ja mitä sillä tehdään, ja muutaman ämpärillisen käyn yön pimeydessä hakemassa talteen. Kyllä mä [...]
      Tää kommentti nauratti enemmän kun mokat. Eiköhän traumcity tän heittäny suhteellisen läpällä... Tosikkoja täällä kommenttikentässä.

      Lainaa

    24. Tulos: +86 (88 ääntä)
      tiistainalle: Hei ihan mielenkiinnosta kysyn jos joku tietää, miksei jäkälän tai sammaleen kerääminen kuulu jokamiehenoikeuksiin?
      Jokamiehenoikeuksiin ei kuulu myöskään oksien tai käpyjen kerääminen. Alkuperäisenä ideana lienee ollut, että ihmiset saavat yhä ruokaa (marjoja, sieniä) metsästä, mutta eivät heikentää metsän laatua.

      Lainaa

    25. Pelkäämätön soturi 20.10.2020 14:57
      Tulos: +66 (66 ääntä)
      Banaani: Jäkälän keräämisestä olen siis samaa mieltä Noran kanssa, mutta huvitti vaan, miten hän useiden viestien paasaamisen jälkeen sulki kommentoinnin ilmeisesti lähinnä estääkseen ITSEÄÄN jatkamasta ”tilannetta”.
        Emme tainneet lukea samaa mokaa? Nora postitti että on kerännyt jäkälää, ja kun sen alkuperästä kiinnostuttiin, lisäsi tiedon, että on kerännyt sen omalta maaltaan. Lisäksi esti kommentoinnin, koska Jyri jankkasi ja Roosa oli jo kertonut hänelle miksi hän on väärässä. Noora sanonut tavuakaan muuta kuin tarpeellista, ie "on minun jäkälääni ja keskustelu kiinni". 

      Lainaa

    26. Vesitiivis konna 20.10.2020 15:17
      Tulos: -114 (114 ääntä)
      Mistähän ne jokamiehenoikeudet voi käydä lukemassa? Ei semmoisia kuitenkaan mihinkään lakiin ole kirjoitettu, vaan esim marjoja saa poimia metsästä siksi ettei sitä erikseen missään kielletä.

      Lainaa

    27. Vakiintunut tonttu 20.10.2020 15:55
      Tulos: -45 (65 ääntä)
      Olen pettynyt. Eikö kukaan nillitä sanasta jokaMIEHENoikeus. Eikö naisilla ole oikeuksia?!

      Lainaa

    28. Tulos: +40 (44 ääntä)
      traumcity: Ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomessa oli homoilukin rikos, Ts vaikka jokin asia olisi laitonta, ei se tarkoita ettäkö niin ei saisi tehdä. Aionkin nyt selvittää missä tuota jäkälää kasvaa ja mitä sillä tehdään, ja muutaman ämpärillisen käyn yön pimeydessä hakemassa talteen. Kyllä mä [...]
      Kyllä se muuten tarkoittaa juuri sitä. Laittomaksi määriteltyjä asioita ei saa tehdä. On kokonaan toinen asia onko lait säädetty moraalisesti oikein. Sitä varten lakeja on muutettu niin suoraan eduskunnan toimesta mutta myös kansalaistottelemattomuuden kautta. Moraalittoman lain rikkominen on edelleen kiellettyä, vaikka olisikin moraalisesti oikein.

      Lainaa

    29. Grillattu soturi 20.10.2020 21:41
      Tulos: +42 (44 ääntä)
      Vesitiivis konna: Mistähän ne jokamiehenoikeudet voi käydä lukemassa? Ei semmoisia kuitenkaan mihinkään lakiin ole kirjoitettu, vaan esim marjoja saa poimia metsästä siksi ettei sitä erikseen missään kielletä.
      Tsekkaapa vaikka ympäristöministeriön sivuilla oleva esitepumaska, jos sulla netti toimii. Löytyy googlaamalla jokamiehenoikeudet ja olisko kuudes hakutulos. Sieltä löytyy noita lakiviittauksia sulle. Sen verran osaa ihminen itsekin katsoa, ettei nyt feissarimokista tarvii kysyä. 

      Lainaa

    30. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Emme tainneet lukea samaa mokaa? Nora postitti että on kerännyt jäkälää, ja kun sen alkuperästä kiinnostuttiin, lisäsi tiedon, että on kerännyt sen omalta maaltaan. Lisäksi esti kommentoinnin, koska Jyri jankkasi ja Roosa oli jo kertonut hänelle miksi hän on väärässä. Noora sanonut tavuakaan [...]
      Äh. Totta. Luettiin sama moka mutta sekoitin kai nimet.

      Lainaa

    31. Sekoileva ahma 21.10.2020 2:10
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Juuh eli: Homoilu ja jäkälien keruu ovatkin hyvin rinnastettavissa toisiinsa.
      Jäkälien keruu on ihan homojen hommaa!

      Lainaa

    32. Peruuttamaton riikinkukko 22.10.2020 10:07
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Vesitiivis konna: Mistähän ne jokamiehenoikeudet voi käydä lukemassa? Ei semmoisia kuitenkaan mihinkään lakiin ole kirjoitettu, vaan esim marjoja saa poimia metsästä siksi ettei sitä erikseen missään kielletä.
      Vaikkapa tuolta voit käydä lukemassa. Ihan googlaamalla löytyy, hakusanalla "jokamiehenoikeudet."
      https://www.luontoon.fi/jokamiehenoikeudet

      Lainaa

    33. Tulos: +7 (9 ääntä)
      traumcity: Ei siitä ole kuin 50 vuotta kun Suomessa oli homoilukin rikos, Ts vaikka jokin asia olisi laitonta, ei se tarkoita ettäkö niin ei saisi tehdä. Aionkin nyt selvittää missä tuota jäkälää kasvaa ja mitä sillä tehdään, ja muutaman ämpärillisen käyn yön pimeydessä hakemassa talteen. Kyllä mä [...]
      Juu. täsmälleen sama homma on lähtee jäkälävarkaisiin ja rakastua samaa sukupuolta olevan kaa.
      Viet toisen puista jäkälät --> kärsii metsä, eläimet ja metsän omistaja
      Homostele/lesbostele --> sinä ja kumppani nautiskelee
      Kyllä. Nämä on täysin verrattavia.
      (Niin jos ei tullut muuten selväksi niin sarkasmivaroitus)

      Lainaa

    34. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Mikä ihmeen pakko se on kerätä jäkälätkin metsästä? Haluaisiko joku kertoa kun en itse keksi syytä. Ja jos se keräily on aivan välttämätöntä (kasvaa hitaasti kuitenkin) niin onko se pakko kerätä enempi kuin omiksi tarpeiksi, tuossakin valtavasti jäänyt ylimääräistä. Ja sit muka kunnioitetaan luontoa ja ollaan niin luontoystävällisiä. :/

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: algoritmi, facebook, jokamiehenoikeudet, jäkälä, kirppari, kirppis, kirpputori, kuva, kynttilät, laki, luonto, rikos, sammal