Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitä tänään syötäisiin? Osa 9

Köyhän miehen Minigrip: Nerokasta vai ällöä?
Mitä tänään syötäisiin, osa 9

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 80 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Siirretty preeriasusi 15.10.2020 0:28
      Tulos: -232 (490 ääntä)
      Tonin tekstejä lukiessa teki mieli työntää sukkapuikot silmiin. Anni vaan yritti ystävällisesti auttaa, niin mutta kun uuni... 🙄

      Lainaa

    2. Veneetön simpanssi 15.10.2020 1:06
      Tulos: +287 (477 ääntä)
      Tangoon tarvitaan kaksi. Kun kumpikin haluaa olla oikeassa ja parempi kuin toinen niin tuleehan sitä materiaalia. Toki Toni vetää vähän äkäisemmin mut Anni olisi voinut olla fiksumpi ja todeta vain "ok" neljännessä viestissä. Kun Toni ei nyt vaan pääse kallisarvoisen uuninsa yli.

      Lainaa

    3. Tulos: +79 (551 ääntä)
      Seurasin tota filtteripussikeskustelua livenä ja ihmettelin, miten moni piti ällöttävänä ajatusta siitä, et noihin säilöö sieniä. Ihan hyvä idea, imo.

      Lainaa

    4. Puolikiero_savolainen 15.10.2020 1:42
      Tulos: +400 (526 ääntä)
      Frodo: Seurasin tota filtteripussikeskustelua livenä ja ihmettelin, miten moni piti ällöttävänä ajatusta siitä, et noihin säilöö sieniä. Ihan hyvä idea, imo.
      Ei se niinkään ällöä ehkä ole (tai no ok, on se vähän), mutta noita pusseja ei ole tehty pakastamista varten. Sienet jäätyvät taatusti ja saavat sellaisen kivan hileen pintaan. Lisäksi tuollainen pussukka voi päästää irti itsestään jotain pakkasessa, kun tosiaan niitä ei ole sitä varten tehty. Ei jatkoon 

      Lainaa

    5. Varakas piimä 15.10.2020 2:25
      Tulos: -159 (267 ääntä)
      Vaatii älykkyyttä keksiä esineille uusia käyttötarkoituksia. Esimerkiksi nyt rizzla pusseille uusi käyttötarkoitus pakastepusseina. Kaikilta ei tällaista älykkyyttä löydy, mutta ehkä he ovat kuitenkin älykkäitä muilla tavoin. Tosin asiasta vaahtoaminen somessa ei anna sitä olettaa.

      Lainaa

    6. Kukkeliskuu 15.10.2020 2:33
      Tulos: +156 (360 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Ei se niinkään ällöä ehkä ole (tai no ok, on se vähän), mutta noita pusseja ei ole tehty pakastamista varten. Sienet jäätyvät taatusti ja saavat sellaisen kivan hileen pintaan. Lisäksi tuollainen pussukka voi päästää irti itsestään jotain pakkasessa, kun tosiaan niitä ei ole sitä varten tehty. Ei jatkoon 
      Ai että ihan jäätyvät pakkasessa? Hmm.. Jännä.

      Lainaa

    7. Eloton nektariini 15.10.2020 2:35
      Tulos: +49 (135 ääntä)
      Kunnon wt-meininki viimeisessä.

      Lainaa

    8. Eloton nektariini 15.10.2020 2:36
      Tulos: +144 (194 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Ei se niinkään ällöä ehkä ole (tai no ok, on se vähän), mutta noita pusseja ei ole tehty pakastamista varten. Sienet jäätyvät taatusti ja saavat sellaisen kivan hileen pintaan. Lisäksi tuollainen pussukka voi päästää irti itsestään jotain pakkasessa, kun tosiaan niitä ei ole sitä varten tehty. Ei jatkoon 
      Totta kai ne sienet pakastimessa jäätyy, pussissa kuin pussissa. Muuten olet toki oikeassa.

      Lainaa

    9. Hassu kotka 15.10.2020 3:00
      Tulos: +602 (674 ääntä)
      Ymmärrän ekassa Tonin pointin täysin! Jos tekee uunifetapastaa, niin ei sama asia oo tehdä pastaa feta-tomaattikastikkeella. Nehän on kaks eri ruokaa. Niiku makaronilaatikko ja pääkallopata

      Lainaa

    10. Katsottava maksamato 15.10.2020 4:35
      Tulos: +67 (89 ääntä)
      Rellejä! Ei!

      Lainaa

    11. Tornipöllö 15.10.2020 5:50
      Tulos: +166 (298 ääntä)
      En nyt tahtoisi kuulostaa viherpiiperöltä, mutta eiköhän se sätkänpolttelu ole ympäristölle pikkasen haitallisempaa kuin muovipussien roskiin heittäminen. Että en nyt tiedä paljonko tuolla Susannan keksinnöllä loppujen lopuksi säästetään luontoa. Toisaalta apu se on pienikin apu, kai?

      Lainaa

    12. Kämänen pussieläin 15.10.2020 5:51
      Tulos: +484 (566 ääntä)
      Mä ymmärsin että toni osaa tehdä vastaavan ruuan pannulla, mutta halusi nimenomaan kokeilla uuniversiota. Mun mielestä anni on tossa se moka..

      Lainaa

    13. Taivukas mehiläinen 15.10.2020 6:09
      Tulos: +186 (306 ääntä)
      Tonilla on kaksivuotias lapsi, ymmärrän täysin hänen hermostumisensa tuollaiseen ärsyttävään turhanvänkääjään. Täysi tuki Tonille.

      Lainaa

    14. Korkiton kivi 15.10.2020 6:19
      Tulos: +225 (261 ääntä)
      Ei noita pusseja tarvitse roskiin heittää, vaan muovinkierrätykseen! Maailma kyllä kestää sen, että vääränlaisessa materiaalissa ei pakasteta.

      Lainaa

    15. Tuota pikaa katkarapu 15.10.2020 6:20
      Tulos: +180 (226 ääntä)
      Eikös filttereissä ole jotain lasikuitua tms? Eikö sen filtterin kuidut ja pölyt jää sinne pussiin ja sitä kautta niissä säilöttäviin ruokiin. Ymmärtäisin jos niissä säilytettäis esim paidan nappeja tai pieniä ruuveja. Ei ruokaa.

      Lainaa

    16. Kuitti lohikäärme 15.10.2020 6:27
      Tulos: +88 (126 ääntä)
      Entä jos liesi on rikki? Entä jos haluaa tehdä lapsen kanssa jotain muuta kun kökkiä hellan edessä?

      Lainaa

    17. Sisäsiisti metsämarja 15.10.2020 6:32
      Tulos: +156 (208 ääntä)
      Kämänen pussieläin: Mä ymmärsin että toni osaa tehdä vastaavan ruuan pannulla, mutta halusi nimenomaan kokeilla uuniversiota. Mun mielestä anni on tossa se moka..
      Juurikin näin!

      Lainaa

    18. Järisyttävä riikinkukko 15.10.2020 6:37
      Tulos: +61 (85 ääntä)
      Olenko ainoa, joka laski heti käytettyjen filttereiden määrän pussien lukumäärän perusteella? 1200 kpl filttereitä. En kyllä itsekkään laittaisi kyseisiä pusseja elintarvikkeille, mutta esim. askarteluun kävisivät mainiosti.

      Lainaa

    19. Sekava hämähäkki 15.10.2020 6:56
      Tulos: +262 (312 ääntä)
      Miten muka Toni olisi ollut juttunsa ainoa mokaaja? Toni sanoi tehneensä uunifetapastaa. Anni tuli kertomaan, että uunifetapasta on hänestä pahaa, ja että fetapasta kannattaa tehdä mieluummin paistinpannulla. Toni sanoi, että kyllähän hän nyt ruokaa osaa laittaa, kunhan vain kertoi nyt tehneensä uunifetapastaa, joka ei ollutkaan hyvää. Anni rupesi vittuilemaan, että Toni ei sitten kai ruokaa osaa muuten laittaakaan kuin uunissa. Kaksi eri ihmistä puhuu kahdesta eri asiasta. Toni kertoo omasta kokemuksestaan uunifetapastan kanssa, ja Anni yrittää ratkaista hänen "ongelmansa" ehdottamalla toisia, mielestään parempia reseptejä. Molemmat ryhtyvät haukkumaan toisiaan. Molemmat mokasivat, ei vain Toni.

      Lainaa

    20. Järkevä kavioeläin 15.10.2020 7:14
      Tulos: +294 (330 ääntä)
      Minuakin Anni alkoi ärsyttämään, Toni kertoi kokeilleensa kehuttua "nopeaa tapaa tehdä hyvää pastaa", hän ei siitä tykännyt, joten toiste ei tee. Anni tulee sanomaan, että parempaa tulee pannulla. Toni kertoo että niin osaa tehdäkin ja tykkääkin siitä, mutta tässä onkin kyse uunissa tehtävästä mainostetusta ruuasta. Anni kysyy etkö osaa tehdä ruokaa muualla kuin uunissa (lukutaito?) Tonilla alkaa Annin vänkäys ärsyttämään.. Anni aloittaa vänkäämisen, että onko Toni pikkulapsi kun vänkää vastaan, eikä osaa tehdä kuin uunissa ruokaa kun Anni yritti kiltisti vain auttaa. A) tässä postauksessa oli kyse MIELIPITEESTÄ _UUNI_FETAPASTAAN JOKA ON NOPEETA JA HYVÄÄ iltalehden mukaan. B) Toni kertoo, että osaa tehdä pannulla saman tuotteen C) Anni alkaa haukkumaan Ap:tä kun eikö mikään muu ruoka kelpaa kuin uunissa tehty. Aaaargh

      Lainaa

    21. Tulos: -43 (127 ääntä)
      Järkevä kavioeläin: Minuakin Anni alkoi ärsyttämään, Toni kertoi kokeilleensa kehuttua "nopeaa tapaa tehdä hyvää pastaa", hän ei siitä tykännyt, joten toiste ei tee. Anni tulee sanomaan, että parempaa tulee pannulla. Toni kertoo että niin osaa tehdäkin ja tykkääkin siitä, mutta tässä onkin kyse uunissa tehtävästä [...]
      "Tonilla alkaa ärsyttämään"?
      Aaaargh itsellesi. Kiesus.

      Lainaa

    22. Pelottava ankerias 15.10.2020 7:49
      Tulos: +71 (119 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Ei se niinkään ällöä ehkä ole (tai no ok, on se vähän), mutta noita pusseja ei ole tehty pakastamista varten. Sienet jäätyvät taatusti ja saavat sellaisen kivan hileen pintaan. Lisäksi tuollainen pussukka voi päästää irti itsestään jotain pakkasessa, kun tosiaan niitä ei ole sitä varten tehty. Ei jatkoon 
      On nuo pussit silti valmistettu EUn elintarvikekontaktiin tulevien tuotteiden vaatimuksia noudattaen. Eli ihan hyvin niihin voi säilöä sieniä. Yhtä turvallista kuin käyttää samaa minigrip-pussia kahdesti. Eihän se filtteri ole käyttämättömänä mikään ihmeellinen myrkkypesäke ja käytettyjä tuskin kukaan säilyttää, koska pihat, tiet ja roskisten edustat on niitä täynnä

      Lainaa

    23. Pimahtanut albatrossi 15.10.2020 7:53
      Tulos: +188 (214 ääntä)
      Ihmettelen että miten kukaan ei ole tarttunut täällä vielä siihen, että tuo Annin ”parempi” fetapasta ohjehan on ihan kelvoton? Uunissa paahdettu feta ja yrteillä maustetut kirsikkatomaatit vs. paistipannulla löllöksi sulatettu feta, johon sekoitetaan tomaattipyrettä. Voin vaan kuvitella millaiselta vatsalaukun sisällöltä tuo jälkimmäinen jo näyttääkin. Tällaisilla keittotaidoilla sitten vittuillaan ihmisille uunin käytöstä jossain fb:n ruokaryhmissä. Jösses

      Lainaa

    24. Korvaamaton sammakko 15.10.2020 8:30
      Tulos: +198 (212 ääntä)
      Vaikka Tonilla keulikin käytös äkkiä yli, niin minusta kyllä Anni tässä varsinaisesti suurempi moka on. Pitää alkaa vänkäämään väkisin jotain "Kyllä minun reseptit on aina parempia koska minä olen parempi kokki, älä tee uunifetapastaa vaan teet minun mössöä!!!!" ja sitten kun vähän niin kuin yritetään sanoa, että sen osaa eli on käytännössä jo kokeillut, mutta halusi yrittää erilaista niin alkaa jumalaton vänkääminen ja toisen lyttääminen sillä, että "Jaa etkö osaa muuta käyttää ku uunia, oletpa typerä" -meiningillä. Kumpikin olisi voinut lopettaa koko keskustelun siinä kohtaa, kun huomasi, ettei oikein ajatusmaailma kohtaa, mutta ei kun mennään sitten henkilökohtaisuuksiin ja helvetti irti. Kumpikaan ei ole tämän tarinan voittaja.

      Lainaa

    25. Tulos: -141 (151 ääntä)
      Kyllä se nyt taitaa olla parempi että Toni menee pimeään komeroon, käy sikiöasentoon makaamaan, painaa pään syvälle polvien väliin ja jää odottamaan kuolemaa taikka maailmanloppua, kumpiko sitten koittaakaan ensin.

      Lainaa

    26. Pilkkottu herukka 15.10.2020 9:42
      Tulos: +46 (78 ääntä)
      Tuota pikaa katkarapu: Eikös filttereissä ole jotain lasikuitua tms? Eikö sen filtterin kuidut ja pölyt jää sinne pussiin ja sitä kautta niissä säilöttäviin ruokiin. Ymmärtäisin jos niissä säilytettäis esim paidan nappeja tai pieniä ruuveja. Ei ruokaa.
      Ei sentään lasikuitua mutta mikromuovia. Siksi en kierrättäisi pusseja sienille. Ja mikromuovin takia on hankala ymmärtää nuoria, jotka viskovat savukkeen tumpit maahan. Mikromuovi saastuttaa luontoa ja tumpit on yksi pahimpia mikromuovin lähteitä, koska niitä on paljon. 

      Lainaa

    27. Tulos: +2 (66 ääntä)
      Siirretty preeriasusi: Tonin tekstejä lukiessa teki mieli työntää sukkapuikot silmiin. Anni vaan yritti ystävällisesti auttaa, niin mutta kun uuni... 🙄
      Olen samaa mieltä siitä että Tonin kommentit on urpoja. Tonista saa sellaisen kuvan, että vastaa aina eri näkökulmaa edustavalle tai eri mieltä olelle jotain ”vitun urvelo!” -tyyppistä. 
      Mutta, hän varmaan alunperin tarkoitti, että kyse oli nyt uunifetapastasta nimenomaan, eikä siitä voiko tai osaako tämä tehdä fetasta ja pastasta jotain eri ruokaa. Mikä sinänsä on validi pointti. 
      Tonin asemassa olisin vastannut neuvoon: ”Kiitos vinkistä, tiedän, mutta halusin nyt nimenomaan kokeilla tuota uunifetapastaa, kun on jengi tykännyt siitä, ja ei ainakaan tällä kertaa oikein lähteny.” 

      Lainaa

    28. Tulos: +156 (168 ääntä)
      Tuon halvatun ruoan nimi on uunifetapasta. Se ei ole uunifetapasta jos sen tekee pannulla. Samaten kun pannusiika ei ole pannusiika jos sen paistaa leivänpaahtimessa. Anni ei vaan pysty ymmärtämään että kyse ei ollut siitä voiko fetan valmistaa jollain muullakin tavalla. Tuon reseptin idea on olevinaan se että se feta paistetaan uunissa. Huono resepti jokatapauksessa.

      Lainaa

    29. Selviävä pingviini 15.10.2020 10:31
      Tulos: +124 (136 ääntä)
      Joo ei Toni tossa nyt ihan puhtaasti tuota vedä, mutta kyllä Anni tässä se suurin mokaaja on. Aivan todella raivostuttavaa vänkäämistä. Sitten vielä aletaan aukomaan päätä " etkö osaa kokata muulla kuin uunilla". Siitähän tuossa olikin tosiaan kyse.

      Lainaa

    30. Tulos: +86 (92 ääntä)
      Anni oli minustakin se mokaaja, tosin Tonikin olisi voinut jättää solvaamatta. Mutta olenko ainoa, joka ei ymmärrä, mitä Tonin tokassa kuvassa on vialla? Minusta se näyttää ihan normaalilta uunifetapastalta sen jälkeen kun pasta on sekoitettu mukaan. Joo ei näytä ruokasivuston kuvituskuvalta, mutta ei siinä minusta mitään näkyvää vikaa ole...?

      Lainaa

    31. Puolikiero_savolainen 15.10.2020 10:49
      Tulos: -5 (47 ääntä)
      Eloton nektariini: Totta kai ne sienet pakastimessa jäätyy, pussissa kuin pussissa. Muuten olet toki oikeassa.
      Niin, siis kirjoitin ”taatusti jäätyy”. Sehän se ideana on tosiaan, mutta tuollaisessa pussissa ne jäätyy ”liikaa” eli saavat ylleen sellaisen hilekerroksen. 

      Lainaa

    32. Tulos: +21 (43 ääntä)
      Tuota pikaa katkarapu: Eikös filttereissä ole jotain lasikuitua tms? Eikö sen filtterin kuidut ja pölyt jää sinne pussiin ja sitä kautta niissä säilöttäviin ruokiin. Ymmärtäisin jos niissä säilytettäis esim paidan nappeja tai pieniä ruuveja. Ei ruokaa.
      Nuo ja kaikki taskusta pussiin keräytyneet nöyhtät ja muut paskat. En jotenkin jaksa kuvitella Susannan käyneen läpi jokaista pussia läpi pesten, puhdistaen ja tarkastaen että ne oikeasti ovat  puhtaat steriloinnista puhumattakaan. Lisäksi tupakkatuotteiden pakkausmuovien tutkimiseen ja testaamiseen ei varmasti käytetä niin paljon aikaa ja rahaa kuin elintarvikkeiden säilöntään tarkoitettuihin pakkauksiin, vaan ne tehdään halvimmasta materiaalista joka pitää filtterit yhdessä, joten noista voi tosiaan irrota mitä tahansa sienien sekaan kuten joku aijemmin mainitsikin.

      Lainaa

    33. Tuntematon pähkinä 15.10.2020 10:51
      Tulos: +93 (103 ääntä)
      Mun mielestä Tonin viesteistä oli hyvin selvästi luettavissa, että hän halusi nyt tällä kertaa kokeilla valmistaa kehuttua fetapastaa nimenomaan uunissa. Joo, ei ehkä ollut kovin monisanaista argumentointia, mutta epäselväksi ei asia ei jäänyt. Annin inttämistä en ymmärrä ollenkaan - Anni ketään ei kiinnosta vaikka valmistaisit omat paperisi

      Lainaa

    34. Tuntematon pähkinä 15.10.2020 10:54
      Tulos: +51 (61 ääntä)
      hmmm.... valmistaisit omat _pöperösi_ avotulella takapihalla. Olisit kommentoinut ainoastaan sitä, mitä tuossa uuni-versiossa voisi olla parannettavaa (esim. just datan paloittelu, niin kuin mainitsitkin). Annin kommentointi ei ole ystävällistä nähnytkään. Se on pelkkää pätemistä.

      Lainaa

    35. Platku haukka 15.10.2020 11:27
      Tulos: -20 (38 ääntä)
      Korkiton kivi: Ei noita pusseja tarvitse roskiin heittää, vaan muovinkierrätykseen! Maailma kyllä kestää sen, että vääränlaisessa materiaalissa ei pakasteta.
      Kaikilla ei ole muovinkeräys astioita lähettyvillä. Minä en ole raahaamassa muoviroskia julkisessa 10km muovinkreäys pisteelle. Menee sekajätteeseen, jonka roskalaatikoita on talonyhtiön roskakatoksessa.

      Lainaa

    36. ...ääliö 15.10.2020 12:24
      Tulos: -22 (30 ääntä)
      Muovinkeräyksiäkin on erilaisia. En tiedä saako noita pusseja laittaa yleisimpiin. Joka muovi ei käy samaan kierrätystarpeeseen

      Lainaa

    37. Tulos: +7 (27 ääntä)
      Platku haukka: Kaikilla ei ole muovinkeräys astioita lähettyvillä. Minä en ole raahaamassa muoviroskia julkisessa 10km muovinkreäys pisteelle. Menee sekajätteeseen, jonka roskalaatikoita on talonyhtiön roskakatoksessa.
      Laita nyt edes energiajätteeseen. Se palaa.
      Meidän taloyhtiössä on jo pakkausmuovillekin oma astia. Lasi- ja metallikin taitaa olla.

      Lainaa

    38. ...ääliö 15.10.2020 12:26
      Tulos: +69 (69 ääntä)
      Uuniruokien pointti usein siinäkin ettei tarvi seistä hellan edes koko ruoan tekoaikaa...

      Lainaa

    39. Tulos: +52 (54 ääntä)
      Mulle jäi ihan mysteeriksi mikä tuossa uunifetapastassa niin paljon mätti, että sitä ei tehdä toiste. Raaka-aineet kuitenkin sellaiset, ettei niistä minun järjelläni saa aikaiseksi edes kelvotonta ruokaa ellei polta pohjaan, tai uunin tapauksessa karrelle. Valaiskaa minua arvon kanssakommentoijat!

      Lainaa

    40. Kulkeva seepra 15.10.2020 13:38
      Tulos: +25 (45 ääntä)
      Pelottava ankerias: On nuo pussit silti valmistettu EUn elintarvikekontaktiin tulevien tuotteiden vaatimuksia noudattaen. Eli ihan hyvin niihin voi säilöä sieniä. Yhtä turvallista kuin käyttää samaa minigrip-pussia kahdesti. Eihän se filtteri ole käyttämättömänä mikään ihmeellinen myrkkypesäke ja käytettyjä tuskin [...]
      No, vaikka pussit olisi valmistettu elintarvikekontaktiin tulevien vaatimusten mukaan, niin en kyllä silti käyttäisi noita elintarvikkeille enää, koska olen nähnyt missä käytössä rizzlapussit tuppaa olemaan: ne pyörii kassin pohjalla, terassin pöydällä, parvekkeen lattialla, auton jalkatilassa, pussissa säilötään sätkäkonetta ja purupussia. En kyllä luottaisi siihen, että olisin muka puhdistanut joka pussin niin hyvin, että viitsisin niihen ruoka-aineita laittaa.

      Lainaa

    41. Rivo alpakka 15.10.2020 14:50
      Tulos: +10 (50 ääntä)
      Erikoinen julkaisu, oon molemmissa aloittajan puolella. :D Jos haluaa tehä uunifetapastaa niin helvettiäkö ämmä pätee pannulla paistetusta, ja muovia kannattaa kierrättää, vaikka ne oiskin Rizzla-pusseja.

      Lainaa

    42. Sukukypsä greippi 15.10.2020 15:55
      Tulos: +8 (26 ääntä)
      Platku haukka: Kaikilla ei ole muovinkeräys astioita lähettyvillä. Minä en ole raahaamassa muoviroskia julkisessa 10km muovinkreäys pisteelle. Menee sekajätteeseen, jonka roskalaatikoita on talonyhtiön roskakatoksessa.
      Talonyhtiö? 

      Lainaa

    43. Kulmakarvaton kissa 15.10.2020 16:31
      Tulos: +45 (55 ääntä)
      Pilkkottu herukka: Ei sentään lasikuitua mutta mikromuovia. Siksi en kierrättäisi pusseja sienille. Ja mikromuovin takia on hankala ymmärtää nuoria, jotka viskovat savukkeen tumpit maahan. Mikromuovi saastuttaa luontoa ja tumpit on yksi pahimpia mikromuovin lähteitä, koska niitä on paljon. 
      Ja tumppeja maahan heittäviä aikuisia tupakoitsijoita sitten ymmärrät? Jännä miten taas saatiin paha nuoriso tähänkin mukaan. T. itsekin mikromuovia vihaava

      Lainaa

    44. dazedconfused 15.10.2020 17:04
      Tulos: -9 (17 ääntä)
      Laita sitten kuva kun työnnät sukkapuikot silmiin. Saat tykkäyksiä.

      Lainaa

    45. Mustalaisnaamio 15.10.2020 17:53
      Tulos: +16 (30 ääntä)
      Tornipöllö: En nyt tahtoisi kuulostaa viherpiiperöltä, mutta eiköhän se sätkänpolttelu ole ympäristölle pikkasen haitallisempaa kuin muovipussien roskiin heittäminen. Että en nyt tiedä paljonko tuolla Susannan keksinnöllä loppujen lopuksi säästetään luontoa. Toisaalta apu se on pienikin apu, kai?
      Ja jos vetää röökiä, niin onko sille sitten enää väliä sillekään, mitä myrkkyjä noista pusseista mahdollisesti irtoaa?

      Lainaa

    46. Tulos: +60 (60 ääntä)
      Tonin kuvasta tihrustin, että erikoista laittaa paahtoleipä vadelmapedille.

      Lainaa

    47. Luvuton raataja 15.10.2020 19:51
      Tulos: +30 (30 ääntä)
      Filtteripussit ei ole ilmatiiviitä, niissä on ihan kunnon reiät, joko suoraan kyljessä tai sulkimen reunoissa riippuen merkistä

      Lainaa

    48. Nuhaton robotti 15.10.2020 20:17
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      Alin kala: Mulle jäi ihan mysteeriksi mikä tuossa uunifetapastassa niin paljon mätti, että sitä ei tehdä toiste. Raaka-aineet kuitenkin sellaiset, ettei niistä minun järjelläni saa aikaiseksi edes kelvotonta ruokaa ellei polta pohjaan, tai uunin tapauksessa karrelle. Valaiskaa minua arvon kanssakommentoijat!
      Mun mielestäni tuo ruoka on jotenkin tosi tunkkaista. En osaa paremmin kuvailla, mutta en tehnyt toiste.

      Lainaa

    49. Tulos: -19 (35 ääntä)
      Jos Susannan rislapussipakastusmeininki ällöttää, ei kannata kaupasta ostaa mitään xD Sen verran "HC" settien läpi ne elintarvikkeet niihin "steriileihin" paketteihin päätyy. En oo tosin ikinä ite tullu kipeeks vaikka kaupasta elintarvikkeita ostanutkin ja syönyt o_O kumma juttu...

      Lainaa

    50. Etuoikeutettu peruna 15.10.2020 21:03
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      Irvikisu: "Tonilla alkaa ärsyttämään"?Aaaargh itsellesi. Kiesus.
      Anteeksi kun tuli kirjoitusvirhe. 

      Lainaa

    51. Laakeriton appelsiini 15.10.2020 21:12
      Tulos: +1 (19 ääntä)
      Irvikisu: "Tonilla alkaa ärsyttämään"?Aaaargh itsellesi. Kiesus.
      Olet feissarimokien Anni :) Alat nalkuttamaan kirjoitusvirheestä tai voihan kirjoittaja olla eri maastakin, että harjoittelee suomea kirjoittamaan yms. 
      Mutta se virhe ei tehnyt kirjoituksesta epäselkeää, ymmärsit kuitenkin asian, mutta silti piti keksiä jotain negatiivista sanottavaa KIRJOITUSVIRHEESTÄ. 

      Lainaa

    52. Paljonpuhuva hanhi 15.10.2020 21:26
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Alin kala: Mulle jäi ihan mysteeriksi mikä tuossa uunifetapastassa niin paljon mätti, että sitä ei tehdä toiste. Raaka-aineet kuitenkin sellaiset, ettei niistä minun järjelläni saa aikaiseksi edes kelvotonta ruokaa ellei polta pohjaan, tai uunin tapauksessa karrelle. Valaiskaa minua arvon kanssakommentoijat!
      Ainakin mun kokemuksen perusteella tuli ihan ok-hyvää, mutta samoista aineista saisi parempaakin esim. just feta-tomaattikastikkeen muodossa ja siksi en välttämättä tekisi toiste, vaikkei ruuassa sinänsä mitään vikaa ollutkaan. Nää on tietysti makuasioita, mutta ite en ihan ymmärtänyt, miks just tuosta on niin hirmuisen iso ilmiö tullut.

      Lainaa

    53. Tulos: +5 (23 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Ei se niinkään ällöä ehkä ole (tai no ok, on se vähän), mutta noita pusseja ei ole tehty pakastamista varten. Sienet jäätyvät taatusti ja saavat sellaisen kivan hileen pintaan. Lisäksi tuollainen pussukka voi päästää irti itsestään jotain pakkasessa, kun tosiaan niitä ei ole sitä varten tehty. Ei jatkoon 
      Totta helkkarissa ne jäätyy pakastimessa vaikka olis Karpon karvalakkiin pakattu

      Lainaa

    54. Hajoamaton kani 16.10.2020 0:39
      Tulos: +19 (27 ääntä)
      Eikö uunilohi meinaa onnistua? Lämmitä se sen sijaan mikrossa! Uunilohihan se silti on.

      Lainaa

    55. Tulos: +4 (30 ääntä)
      En ole tajunnutkaan, että porukka on noin vainoharhaista ruokasäilytysasioissa. Hyvin kelpuuttaisin nuo pussit. En itse polta tupakkia, mutta olen tänä vuonna pakastanut sieniä/marjoja maitotölkeissä, karkkipusseissa, sipsipusseissa, pähkinäsekoituspusseissa, myslipusseissa, leipäpusseissa sekä margariinirasioissa, jäätelörasioissa, fetarasioissa, raejuustorasioissa ja intialaisen ravintolan take away -bokseissa. Ja kahvipusseissa. Enpä osaa sanoa, mitkä näistä olisi tarkoitettu pakastamiseen ja mitkä ei. Elintarvikekäyttöön toki kaikki. Kahvipussiin vähän voimakkaamman makuisia sieniä (esim. rouskut), niin ei haittaa mahdollinen sivumaku!

      Lainaa

    56. Apea mandariini 16.10.2020 3:10
      Tulos: +18 (28 ääntä)
      Kulkeva seepra: No, vaikka pussit olisi valmistettu elintarvikekontaktiin tulevien vaatimusten mukaan, niin en kyllä silti käyttäisi noita elintarvikkeille enää, koska olen nähnyt missä käytössä rizzlapussit tuppaa olemaan: ne pyörii kassin pohjalla, terassin pöydällä, parvekkeen lattialla, auton jalkatilassa, [...]
      Tämä. Sen lisäksi niitä ongitaan sieltä pussista pesemättömillä käsillä niin kauppareissun jälkeen kuin kesken baari-illankin (enpä ole nähnyt vielä ketään joka pesee kätensä ennen röökinpolttoa) ja tämän kun toistaa kunnes kaikki filtterit on käytetty, niin onhan se pussi jo sisältäkin likainen. Ällöä on ihan ilman (mikro)muoviin liittyviä kysymyksiäkin, en söisi.

      Lainaa

    57. Tulos: -15 (29 ääntä)
      Irvikisu: "Tonilla alkaa ärsyttämään"?Aaaargh itsellesi. Kiesus.
      Kielitoimisto on jo kuusi vuotta sitten päivittänyt ohjeistustaan ja ilmoittanut, että nykyään sekä "alkaa tehdä" että "alkaa tekemään" ovat yleiskielisiksi katsottavia ilmaisuja. 

      Lainaa

    58. Avaruuskatti 16.10.2020 6:54
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      Siilipallo: Kielitoimisto on jo kuusi vuotta sitten päivittänyt ohjeistustaan ja ilmoittanut, että nykyään sekä "alkaa tehdä" että "alkaa tekemään" ovat yleiskielisiksi katsottavia ilmaisuja. 
      Virhe tos onkin ToniLLA. Pitäisi lukea "Tonia alkaa ärsyttämään", tai vaihtoehtoisesti "Tonia alkaa ärsyttää". :D Mut mua ei toisaalta ala ärsyttämään tuollaiset puhekieliset ilmaisu. En sanoisi niitä virheiksi, kun ei ole mikään asiateksti ja kuitenkin jää ymmärrettäväksi (tekstisisällöllisesti, asiasisällöstä en sano mitään).

      Lainaa

    59. Tulos: -7 (19 ääntä)
      Siis... Jos tekee uunipastaa ja laittaa 1. Fetan kokonaisena koko roskan päälle 2. mausteet sen Feta-juustoköntin päälle niin ruuasta aika varmasti tulee kuraa, kun juusto kuivuu ja mausteet palaa. Jos ei tätä älyä, kannattaa ennemmin tehdä se ruoka ihan liedellä. Vaatii enemmän aikaa, mutta vaikeampi mokata.

      Lainaa

    60. Tulos: +5 (23 ääntä)
      Kulkeva seepra: No, vaikka pussit olisi valmistettu elintarvikekontaktiin tulevien vaatimusten mukaan, niin en kyllä silti käyttäisi noita elintarvikkeille enää, koska olen nähnyt missä käytössä rizzlapussit tuppaa olemaan: ne pyörii kassin pohjalla, terassin pöydällä, parvekkeen lattialla, auton jalkatilassa, [...]
      No nyt kuulostaa jo melkein siltä kuin oikein väkisin yritettäis keksiä syitä miksi filtteripusseja ei voisi käyttää. Ensinnäkään sätkäpussi ei edes mahdu filtteripussiin ja toiseksi sinähän et tiedä Susannasta mitään. Ei filtteripusseilla ole automaattisesti tapana lojua milloin missäkin, riippuu ihan käyttäjästä. Veikkaisin, että jos Susannan filtteripussit todella lojuis autojen ja terassien lattioilla, niin ei Susanna niitä varmaan käyttäisi. Tai sitten pesisi ennen käyttöä.

      Lainaa

    61. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Laakeriton appelsiini: Olet feissarimokien Anni 😊 Alat nalkuttamaan kirjoitusvirheestä tai voihan kirjoittaja olla eri maastakin, että harjoittelee suomea kirjoittamaan yms.  Mutta se virhe ei tehnyt kirjoituksesta epäselkeää, ymmärsit kuitenkin asian, mutta silti piti keksiä jotain negatiivista sanottavaa KIRJOITUSVIRHEESTÄ. 
      Väittäisin, ettei ollut kirjoitusvirhe eikä kommentoija ole ulkomailta, vaan ihan vaan Oulusta tai jostain lähialueilta. Siellä on hassu mutta herttanen murre.

      Lainaa

    62. Tulos: -5 (25 ääntä)
      riesa: No nyt kuulostaa jo melkein siltä kuin oikein väkisin yritettäis keksiä syitä miksi filtteripusseja ei voisi käyttää. Ensinnäkään sätkäpussi ei edes mahdu filtteripussiin ja toiseksi sinähän et tiedä Susannasta mitään. Ei filtteripusseilla ole automaattisesti tapana lojua milloin missäkin, riippuu [...]
      Kyllä homma menee toisinpäin ja sinä yrität keksimällä keksiä syitä puolustaa filtteripussia elintarvikkoiden säilömisessä. Jos itse tietäisit tupakoinnista tai sätkien poltosta mitään, tietäisit myös että on täysin perusteltua olettaa että filtterit kaivetaan pesemättömillä käsillä pussista joka saattaa lojua vähän vaikka missä, mutta vaikka lojuisikin vain taskun pohjalla, on sekin hyvä syy olla käyttämättä niitä. Joo, saatat olla ihan oikeassa siinä että Susanna on uniikki lumihiutale, joka pesee ja desinfioi kädet aina ennen kuin poimii filtteripussin hermeettisesti suljetusta steriilistä säiliöstä ja joka suorittaa koko toimituksen ylipainekammiossa johon virtaa vielä paremmin puhdistettu ilmaseos kuin mitä sairaaloissa käytetään. Ei... Ei todellakaan. Kyllä se Susanna rämpii niitä pusseja ihan yhtä paskasilla käsillä kuin kaikki muutkin.

      Lainaa

    63. Tulos: +12 (22 ääntä)
      Toj Karin: Kyllä homma menee toisinpäin ja sinä yrität keksimällä keksiä syitä puolustaa filtteripussia elintarvikkoiden säilömisessä. Jos itse tietäisit tupakoinnista tai sätkien poltosta mitään, tietäisit myös että on täysin perusteltua olettaa että filtterit kaivetaan pesemättömillä käsillä pussista joka [...]
      En sanonut mitään siitä, että onko filtteripussit hyviä pakastamiseen vai ei. Mainitsin vain, että esimerkiksi se että sätkäpussi ei sinne edes mahdu, eli aivan tuulesta temmattu väite, ja myös sen, ettei Susanna välttämättä pidä niitä erilaisilla lattioilla. Vaikka tupakkaa polttaakin, voi silti olla siisti ihminen. En myöskään väittänyt, että Susanna pesisi kädet aina kun käärii tupakkansa, mutta ei se erityisen työlästä olisi niitä ennen pakastamista pestä. Eli emme tiedä onko Susanna tehnyt niin vai ei.
      Enkä ole yhtään varma onko ne pussit hyviä tuohon käyttöön vai ei, mutta nuo väitteet sitä vastaan oli minusta hölmöjä. Esimerkiksi sitten taas se, ettei ne ole ilmatiiviitä, on ihan hyvä pointti. Ymmärsitkö nyt?

      Lainaa

    64. Sitkeä maahinen 17.10.2020 0:05
      Tulos: +10 (10 ääntä)
      Lilliska: Laita nyt edes energiajätteeseen. Se palaa.Meidän taloyhtiössä on jo pakkausmuovillekin oma astia. Lasi- ja metallikin taitaa olla.
      Kyllä sekajätekin menee poltettavaksi. Meidän taloyhtiöllä ei edes ole muoviroskista eikä energiajäteroskista.

      Lainaa

    65. Valittava katkarapu 17.10.2020 0:56
      Tulos: -26 (36 ääntä)
      Kämänen pussieläin: Mä ymmärsin että toni osaa tehdä vastaavan ruuan pannulla, mutta halusi nimenomaan kokeilla uuniversiota. Mun mielestä anni on tossa se moka..
      Jos Anni ehdottaa paremman makuista versiota ruuasta (mikä Tonin mielestä ei ilmeisesti toiminut), niin miksi vitussa siitä pitää suuttua tai haukkua toinen? Mä en ymmärrä yhtään, miten Anni tämän muka mokasi, sehän vain yritti vinkata miten ruuasta saa hyvää. 

      Lainaa

    66. Valittava katkarapu 17.10.2020 0:58
      Tulos: -22 (34 ääntä)
      "Se ei ole uunifetapasta jos sen tekee pannulla" mitä hittoa sitten jos ei ole? Ei kai Anni niin tässä väittänytkään.

      Lainaa

    67. Mäntylahti-Piiras 17.10.2020 14:37
      Tulos: +13 (23 ääntä)
      Siirretty preeriasusi: Tonin tekstejä lukiessa teki mieli työntää sukkapuikot silmiin. Anni vaan yritti ystävällisesti auttaa, niin mutta kun uuni... 🙄
      itse saattaisin reagoida samaan tyyliin että "teen ruokani niin kuin haluan, tee ihmeessä sinäkin niin kuin haluat, mutta älä tule jakelemaan neuvoja ja mielipiteitä ellei niitä ole pyydetty", se että Anni jatkoi ei-tervetulleiden neuvojen ja mielipiteiden jakelua senkin jälkeen kun oli selvästi sanottu että niitä ei kaivata tekee Annista syypään tähän draamaan, Anni oli se joka tunki johonkin mihin ei ollut tervetullut, joten Annin olisi myös oltava se joka antaa periksi ja suksii vittuun.

      Lainaa

    68. Mäntylahti-Piiras 17.10.2020 14:40
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Veneetön simpanssi: Tangoon tarvitaan kaksi. Kun kumpikin haluaa olla oikeassa ja parempi kuin toinen niin tuleehan sitä materiaalia. Toki Toni vetää vähän äkäisemmin mut Anni olisi voinut olla fiksumpi ja todeta vain "ok" neljännessä viestissä. Kun Toni ei nyt vaan pääse kallisarvoisen uuninsa yli.
      itse tulkitsin asian niin että Toni vain sanoi että hän nyt tykkää tehdä näin ja että Anni saa luvan tunkea eriävän mielipiteensä uunissa tekemisen järkevyydestä sinne mihin aurinko ei paista.

      Lainaa

    69. Banaali kilpikonna 17.10.2020 16:06
      Tulos: -8 (14 ääntä)
      Annia pelivälineellä nenään.

      Lainaa

    70. Tulos: +15 (15 ääntä)
      Tonille voimii. Uunifetapasta on todellakin ohjeissakin tarkotus tehdä uunissa, toisin kuin nää muut väittää. Ja ite kun yritin ihan reseptin kaa tehdä niin liian suolainen paistos siitä tuli ja vaan lisäämällä hemmetisti paistettui vihanneksii _ilman suolaa_ sain hommasta syötävän ruuan.

      Lainaa

    71. Aurinkolasiton noita 17.10.2020 23:08
      Tulos: +2 (12 ääntä)
      Tuota pikaa katkarapu: Eikös filttereissä ole jotain lasikuitua tms? Eikö sen filtterin kuidut ja pölyt jää sinne pussiin ja sitä kautta niissä säilöttäviin ruokiin. Ymmärtäisin jos niissä säilytettäis esim paidan nappeja tai pieniä ruuveja. Ei ruokaa.
      Kiitos. Sanoit sen mitä itse mietin.
      Sinne pussiin jää aina sitä pölyä, ja osa filsuista on leikattu vinoon, joten siellä on sitä paperisuikua,  yms muuta jämää. 
      Ei oo mitenkään mahdottoman kallista ostaa pakasterasioita, sellaisia oikeita, jotka kestää pakkasen useampaan kertaan, eikä sisällä myrkkyjä.

      Lainaa

    72. Tulos: -3 (17 ääntä)
      Frodo: Seurasin tota filtteripussikeskustelua livenä ja ihmettelin, miten moni piti ällöttävänä ajatusta siitä, et noihin säilöö sieniä. Ihan hyvä idea, imo.
      Jos siellä filtteripussissa ei oo muuta pidetty kuin filtsuja ja papereita, niin silloin nuo pussit ovat selkeästi hydgieenisiä ja kokonsa puolesta varmaan juuri sopivia siihen, että yhdellä nyssäkällä saa lisukkeen yhteen ruokaan.

      Lainaa

    73. Taidokas aasi 18.10.2020 15:00
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Kyl mäkin olisin ärsyyntynyt Annin kaltaisesta jankkaamisesta. Suosittelisin hänelle kurssia luetunymmärtämisestä!

      Lainaa

    74. heimosenkeimo22 20.10.2020 22:31
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Ei se niinkään ällöä ehkä ole (tai no ok, on se vähän), mutta noita pusseja ei ole tehty pakastamista varten. Sienet jäätyvät taatusti ja saavat sellaisen kivan hileen pintaan. Lisäksi tuollainen pussukka voi päästää irti itsestään jotain pakkasessa, kun tosiaan niitä ei ole sitä varten tehty. Ei jatkoon 
      ei helvetti:D 

      Lainaa

    75. Hinnakas kärpänen 21.10.2020 21:31
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Tämän mokan innoittamana halusin itsekin kokeilla uunifetapastaa. Alkuperäinen resepti kuitenkin kuulosti siltä, että siitä tulisi juuri niin paksua ja äklön ylifetaisaa puuroa, miltä se Tonin kuvassa näyttääkin, että yritin tehdä oman version. Ajattelin käyttää tomaattimehua latrinkina, mutta minulla ei ollutkaan tomaattimehua, joten liimasin fetan kiinni vuoan pohjaan puristamalla sen alle sellaisen 70 g pahvipurkillisen tomaattisosetta. Peitin astian pohjan öljyllä ja lisäsin sipulia sekä herkkusieniä ohuiksi viipaloituina. Sitten 500 g miniluumutomaatteja pariin kappaleeseen pilkottuina Tonin kuvan mukaisesti, ja päälle spämmäsin ihan helvetisti mustapippuria. Uunituksen jälkeen lisäsin pastan ja kunnolla pastan keitinvettä, joka teki tomaateista ja tomaattisoseesta kivan kastikkeen. Se oli niin kelpo ruokaa, että nyt on toinen satsi menossa uuniin. Tällä kertaa lisäsin vielä oliiviviipaleita ja valkosipulia, ja keitän pastan kasvisliemessä.

      Lainaa

    76. Kolea puhveli 23.10.2020 0:32
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      En käyttäisi minäkään noita filtteripusseja pakastimeen. Jos muovi on vääränlaista, siitä voi irrota pakastaessa muovin makua tai muita muoviaineita ruokaan. Lisäksi filttereissä lienee myös jotain mikroaineita, jotka eivät välttämättä itse pussissa silmin heti näy mutta voivat imeytyä ruokaan. Ei niitä pakastepusseja turhaan tehdä.

      Lainaa

    77. Tulos: +13 (15 ääntä)
      Siirretty preeriasusi: Tonin tekstejä lukiessa teki mieli työntää sukkapuikot silmiin. Anni vaan yritti ystävällisesti auttaa, niin mutta kun uuni... 🙄
      Jos tungetaan resepti kouraan, jossa lukee, että uunifetapasta ja reseptillä siitä ei hyvää tule (oon testannu, ylisuolanen ja aika meh), niin ei se sen reseptin toimimattomuutta auta, jos joku tulee selittämään, että mikset tehnyt samoista aineista täysin eri ruokaa.
      Kyllä tuossa molemmat lähti uusille kierroksille aika liukkaasti, mutta se ei sitä pointtia poista, että Toni sanoo "tää ylisuosittu resepti ei toimi" ja Anni sanoo "sä teit ton ruuan väärin" eli luetun ymmärtämistä Annille suosittelen.

      Lainaa

    78. Tulos: -2 (2 ääntä)
      Käytettyyn kortsuun tehään makkaraa.

      Lainaa

    79. Hyvänsuopa kameli 4.11.2020 23:55
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Pilkkottu herukka: Ei sentään lasikuitua mutta mikromuovia. Siksi en kierrättäisi pusseja sienille. Ja mikromuovin takia on hankala ymmärtää nuoria, jotka viskovat savukkeen tumpit maahan. Mikromuovi saastuttaa luontoa ja tumpit on yksi pahimpia mikromuovin lähteitä, koska niitä on paljon. 
      Eivätpä taida nuoret enää juurikaan tupakoida, enemmän röökit palavat keski-ikäisten huulilla.

      Lainaa

    80. Kuohitsematon monni 2.6.2022 16:32
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Korkiton kivi: Ei noita pusseja tarvitse roskiin heittää, vaan muovinkierrätykseen! Maailma kyllä kestää sen, että vääränlaisessa materiaalissa ei pakasteta.
      Maailma kyllä kestää senkin, että pakastaa "vääränlaisessa" pussissa. Itse pakastan aina leipäpusseissa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: feta, fetapasta, minigrip, muovi, pakastaa, pussi, resepti, ruoka, sienet, uuni, uunifeta, uunifetapasta