Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 31

Vanhemmat pääsevät lapsiaan pakoon ja juhlivat koko rahan edestä.
Vanhempainilta, osa 31

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 75 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +1513 (1529 ääntä)
      Että semmonen vuoden äiti.. Vihaan tuommoisia "MINUN LAPSET SAA TEHDÄ MITÄ HALUAA EIKÄ KUKAAN SAA KIELTÄÄ!!!!!!!" ihmisiä. Ja kyllä, itsellä 3 lasta ja niitä saa kyllä komentaa jos ei osaa käyttäytyä!

      Lainaa

    2. Siirretty preeriasusi 15.10.2020 0:18
      Tulos: +1300 (1314 ääntä)
      Aivan oikein Tero että puutuit heti tilanteeseen ja komensit! Taina on hyvä ja paimentaa sitten itse lapsiaan eikä jätä niitä muiden paimennettaviksi kun eivät kerta osaa käyttäytyä eikä muut sais komentaa.

      Lainaa

    3. Bukkake Randelin 15.10.2020 0:52
      Tulos: +728 (752 ääntä)
      Taina hei, oliko ihan pakko lisääntyä?

      Lainaa

    4. Käheä kani 15.10.2020 1:05
      Tulos: +173 (269 ääntä)
      Mahtaa paljun vesi olla todella hygieenistä noiden tätien jäljiltä.

      Lainaa

    5. Tulos: -139 (183 ääntä)
      Miksi seitsemän ihmistä on nauranut tuolle Jaakon kommentille? Vai meneekö minulta jotain ohi?

      Lainaa

    6. Tulos: +219 (245 ääntä)
      Aika rumia sanoja osaa jo pienet(?) lapset nykyään...

      Lainaa

    7. Vajoava hämähäkki 15.10.2020 1:49
      Tulos: +263 (281 ääntä)
      Ei paljuvesi mahda muutenkaan olla erityisen hygieenistä, ihan sama onko siellä jotain maitoa vähän seassa.

      Lainaa

    8. Tulos: +184 (266 ääntä)
      Että sellasia mammoja.. Yöggh

      Lainaa

    9. Lupaava tuhatjalkainen 15.10.2020 2:13
      Tulos: +587 (595 ääntä)
      Teron kaltaisia kaivattais lisää. Kusipäitä kiusaajia syntyy just Tainan "kasvatus"metodeilla (eli ei kasvateta eikä anneta muidenkaan kasvattaa, sen sijaan hyökätään muiden kimppuunz leijonaemotyyliin vaikka oma lapsi olisi juuri esim. lyönyt)

      Lainaa

    10. Tulos: +226 (256 ääntä)
      Vapaan kasvatuksen helmet jota Tainan kaltaiset äidit edistää aina vaan huonompaan suuntaan.

      Lainaa

    11. Säädytön lehmä 15.10.2020 3:36
      Tulos: +209 (251 ääntä)
      eevee: Miksi seitsemän ihmistä on nauranut tuolle Jaakon kommentille? Vai meneekö minulta jotain ohi?
      Satu varmaan kommentillaan tarkoittanut ilmoittamista poliisille, mutta Jaakko on tulkinnut kommentin ehdotuksena uhkailevan henkilön olevan poliisi.

      Lainaa

    12. Myötätunnoton hilleri 15.10.2020 6:11
      Tulos: +31 (81 ääntä)
      Zew: Aika rumia sanoja osaa jo pienet(?) lapset nykyään...
      Kotoa vanhemmiltahan ne opitaan.

      Lainaa

    13. Puhdas mango 15.10.2020 6:24
      Tulos: +131 (139 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Kotoa vanhemmiltahan ne opitaan.
      Tulee niitä muualtakin. Ei ihmiset niinkään nätisti puhu oikeastaan missään.

      Lainaa

    14. Tulos: +241 (271 ääntä)
      Paljussa tissien imemistä? Maitojen maistelua? Tässä kaipaa taas Mr. Ällöä. Ehkä myös turvavälejä.

      Lainaa

    15. Tulos: +162 (184 ääntä)
      Säädytön lehmä: Satu varmaan kommentillaan tarkoittanut ilmoittamista poliisille, mutta Jaakko on tulkinnut kommentin ehdotuksena uhkailevan henkilön olevan poliisi.
      En minäkään osannut ymmärtää tuota mitenkään muuten kuin miten Jaakko ymmärsi.

      Lainaa

    16. Kokomusta matelija 15.10.2020 7:30
      Tulos: +321 (331 ääntä)
      Aika epäilyttävä kasvuympäristö noilla huorittelijalapsilla. Lapset tekevät sitä, minkä kokevat parhaiten edistävän heidän omaa selviytymistään. Pojille on joku opettanut, että ryhmänä yhden päälle hyökkääminen on kannattavaa. Kun joku aikuinen yhtäkkiä pahastuukin siitä, ja pojat kokevat tekojensa johtaneen odotusten vastaisesti heidän oman asemansa heikentymiseen, he järkyttyvät niin, että osa ryhtyy itkemäänkin. Heille ei ole aiemmin taidettu pahastua tällaisesta käytöksestä, kun se kerran noin yllätyksenä tuli, että jonkun aikuisen mielestä noin ei saisi tehdä. Aika surkeaa, varsinkin kun Tero arvioi lasten olleen vielä alle kouluikäisiä. Lapsille saa puhua suoraan, kunhan ei puhu mitään häiriintyneitä juttuja. Lapsetkin ovat ihmisiä ja ymmärtävät asioita. Lapsi osaa kyllä säännöstellä omaa käytöstään aika hyvin, kun vain saa ulkopuolista vinkkiä siihen, miten sitä kannattaa säännöstellä. Jos kaikista lapsen asioista puhuu hänen itsensä ohi vanhemmille, se esineellistää lasta ja heikentää hänen mahdollisuuksiaan oppia ajattelemaan omilla aivoillaan. Jos lapsi selvästi tarvitsee apua tai ohjausta, niin saa auttaa ja saa ohjata. Mahdollisuuksien mukaan on tietysti hyvä puhua myös lapsen vanhemmille.

      Lainaa

    17. Tulos: +142 (146 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Kotoa vanhemmiltahan ne opitaan.
      No eipä se näin aina ole. Minä en kiroile, mutta niin vaan lapsi on bussissa kuunnellut ihmisten (yleensä seniorikansan) taivastelua: "Saatana kun taas sataa vettä niin perkeleesti!" 

      Lainaa

    18. Muovailtava pulu 15.10.2020 7:50
      Tulos: +95 (109 ääntä)
      Tainan tapauksessa itse varmaan, jos alkaisi mulle noin ulista, huutaisin hänelle itselleen että opeta lapsillesi tavat ja tekisin lasun siinä heti hänen nähtensä.

      Lainaa

    19. Tulos: +120 (126 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Kotoa vanhemmiltahan ne opitaan.
      Niin, koska lapset kasvaa umpiossa, jossa kuulevat vain vanhempiensa puhetta. 

      Lainaa

    20. Pinkki maksamakkara 15.10.2020 7:56
      Tulos: +194 (226 ääntä)
      Aika räväköitä äitejä nuo Heinäkuiset2020-ryhmäläiset. Itse en kolmikuisen vauvan äitinä lähtisi vetämään useamman päivän putkea. No en kyllä lähtisi muutenkaan enää nykyään.

      Lainaa

    21. Pyöreä hämähäkki 15.10.2020 8:01
      Tulos: +171 (187 ääntä)
      Sanattomaksi vetää, jos jo alle kouluikäiset huorittelevat toisia. Välillä tuntuu siltä, että pitäisi tehdä "sovellutko vanhemmaksi?"-testejä.

      Lainaa

    22. Kidukseton haltija 15.10.2020 8:07
      Tulos: +156 (160 ääntä)
      Just: Että semmonen vuoden äiti.. Vihaan tuommoisia "MINUN LAPSET SAA TEHDÄ MITÄ HALUAA EIKÄ KUKAAN SAA KIELTÄÄ!!!!!!!" ihmisiä. Ja kyllä, itsellä 3 lasta ja niitä saa kyllä komentaa jos ei osaa käyttäytyä!
      Perinteisesti näin on tehtykin. Koko kylä kasvattaa -periaate kompensoi edes vähän TAINOJEN laiminlyöntejä. Pää kiinni Taina, ei vajauttaan kannata mainostaa.

      Lainaa

    23. Tulos: +89 (175 ääntä)
      Sannan postaus on surullista luettavaa. Ollaan niin kovia räväköitä mammoja, että. Hei kattokaa mulla on tämmöne anustappi mukana, höhöö!

      Lainaa

    24. Tulos: +206 (208 ääntä)
      Jos minun jälkikasvu kylillä perseilee minun tietämättäni, niin kyllä minä arvostan suuresti jos joku läsnä oleva ja virkaatekevä vanhempi ojentaa tarpeen niin vaatiessa.

      Lainaa

    25. Tulos: +127 (133 ääntä)
      Säädytön lehmä: Satu varmaan kommentillaan tarkoittanut ilmoittamista poliisille, mutta Jaakko on tulkinnut kommentin ehdotuksena uhkailevan henkilön olevan poliisi.
      Ja sitten on tämä pieni ryhmä, joka ymmärtää Jaakon ymmärtäneen tahalleen väärin ja kommentin olevan sarkasmia.

      Lainaa

    26. Koriseva fretti 15.10.2020 9:20
      Tulos: -27 (43 ääntä)
      Maidon maistelua. Nam nam!

      Lainaa

    27. Tulos: +65 (69 ääntä)
      Käheä kani: Mahtaa paljun vesi olla todella hygieenistä noiden tätien jäljiltä.
      Olet oikeassa, mutta tuskimpa se muulloinkaan on, yhtään kenenkään jäljiltä.

      Lainaa

    28. Hikoileva vuohi 15.10.2020 9:56
      Tulos: -5 (37 ääntä)
      Mokien aloittajien ei pitäisi lisääntyä. :D

      Lainaa

    29. Hajuton flamingo 15.10.2020 9:56
      Tulos: +10 (60 ääntä)
      Voi olla kommentoijat vitsailevat ja mimä olen se tajuamaton, mutta aika selkeästi ensimmäinen julkaisu on huumoria... Äiditkin kykenevät sellaiseen, uskomatonta mutta totta.

      Lainaa

    30. Tulos: -5 (57 ääntä)
      Säädytön lehmä: Satu varmaan kommentillaan tarkoittanut ilmoittamista poliisille, mutta Jaakko on tulkinnut kommentin ehdotuksena uhkailevan henkilön olevan poliisi.
      Aika selvästi Satu miettii olisiko asemies poliisi. Luulen ongelman olevan enemmänkin noiden hymiöiden tulkinnassa. Niitä kun voi käyttää sekä hyväntahtoisesti tai sarkastisesti. Ainakin itse tulkitse Jaakon kommenitlle reagoineet niin että he nauravat Jaakon kanssa, ei Jaakolle.

      Lainaa

    31. Pelkäämätön soturi 15.10.2020 10:38
      Tulos: +85 (87 ääntä)
      Juunas: Jos minun jälkikasvu kylillä perseilee minun tietämättäni, niin kyllä minä arvostan suuresti jos joku läsnä oleva ja virkaatekevä vanhempi ojentaa tarpeen niin vaatiessa.
        Arvostaisin kuitenkin myös sitä, jos otettaisiin yhteyttä ja saisin tietää. Kun lapset eivät tosiaankaan kasva umpiossa, jos oma lapseni jostain oppisi huorittelemaan muita, olisin hyvin kiinnostunut tietämään miten ja mistä.

      Lainaa

    32. Soinniton ananas 15.10.2020 10:50
      Tulos: +35 (79 ääntä)
      Jotenkin yrjöttää tuo heinäkuisten meininki, mutta taaplatkoon kukin tyylillään.

      Lainaa

    33. Normi joutsen 15.10.2020 11:01
      Tulos: +158 (162 ääntä)
      Zew: Aika rumia sanoja osaa jo pienet(?) lapset nykyään...
      Minun mielestä se ruman sanan käyttö ei ollut pahinta siinä tilanteessa. Pahinta on se, että suurella joukolla menivät pojat nöyryyttämään julkisesti yhtä tyttöä selvästi jotenkin ymmärtäen että se aiheuttaa toiselle henkistä kärsimystä. Ai että lapset osaavat olla julmia ja laskelmoivia ilkimyksiä! Jotkut sanovat että lapset eivät oikeasti ymmärrä tekemäänsä, mutta joskus he ymmärtävät miten voi satuttaa toista ja tehdä se ei oman edun vuoksi vaan ihan muuten vain, huvin vuoksi. Pelottavaa. Olen aina ajatellut että lapsissa on pimeä puoli ja tuskin jokaisella pojalla oli huono kasvatus kotona. Menivät vain kiusaamaan toista koska muutikin menivät.

      Lainaa

    34. Tulos: +10 (152 ääntä)
      Pinkki maksamakkara: Aika räväköitä äitejä nuo Heinäkuiset2020-ryhmäläiset. Itse en kolmikuisen vauvan äitinä lähtisi vetämään useamman päivän putkea. No en kyllä lähtisi muutenkaan enää nykyään.
      Jep! Toki kukin taaplaa tyylillään, mutta vaikea kyllä ymmärtää miten se viinan vetäminen voi tuossa kohtaa kiinnostaa niin paljon että lapsi unohtuu ja tekis mieli juoda toinenkin päivä putkeen.
      Kyllä: äidille tekee erinomaisen hyvää saada omaa aikaa mutta kolmikuinen on niin megapieni vauva että prioriteetit on syytä olla kohdillaan. Muutama tunti omaa aikaa kerrallaan riittää, kyllä sitä sitten vauva-ajan jälkeen taas on aikaa juosta bileissä. Jumalaton määrä viinaa ja kunnon sekoilu kuulostaa jotenkin siltä, että raskaus ja vauva on hirveä taakka, joka pitää nollata. 
      Lisäksi varmin tapa lopettaa maidontuotanto on olla imettämättä pitkiä aikoja kerrallaan (tässäkin pumpattiin vasta aamulla), mutta ehkä se imettäminenkään ei näille mamoille ole kovin tärkeää. Itse olin kolmikuisen kanssa poissa max. kolme tuntia kerrallaan, ja siinäkin alkoi maito jo pakkautua.
      Surettaa :( Pieni vauva tarvitsee turvaa, rauhaa ja vanhemmat, jotka asettaa vauvan etusijalle. Pikkuvauva-aika on kuitenkin tosi lyhyt. Kyllä siihen pystyy sitoutumaan vaikka kuinka olis bileitä koko maailma täynnä.

      Lainaa

    35. Kohtikatsova myyrä 15.10.2020 11:15
      Tulos: +5 (39 ääntä)
      Mikäs tuossa ekassa oli se moka? Terolle iso peukku.

      Lainaa

    36. yövuorolainen 15.10.2020 11:49
      Tulos: +65 (67 ääntä)
      Myös Tainaa vois joku komentaa.

      Lainaa

    37. Nuori hanki 15.10.2020 11:56
      Tulos: +69 (103 ääntä)
      Milda: Jep! Toki kukin taaplaa tyylillään, mutta vaikea kyllä ymmärtää miten se viinan vetäminen voi tuossa kohtaa kiinnostaa niin paljon että lapsi unohtuu ja tekis mieli juoda toinenkin päivä putkeen.Kyllä: äidille tekee erinomaisen hyvää saada omaa aikaa mutta kolmikuinen on niin megapieni vauva että [...]
      Nimenomaan kukin tyylillään. Vauvalla käsittääkseni usein on myös toinen primäärihuoltaja, joka kykenee vauvan yhden yön hoitamaan, jos vauvalle vaan kelpaa eväs pullosta. Yhden yön imettämättömyys ei vielä maidontuotantoa lopeta, varsinkin, jos pumppaa. On vauvoja, jotka nukkuvat 9h yhtenäisiä unipätkiä yöllä, eikä heilläkään imetys siitä häiriinny.

      Lainaa

    38. Pelkäämätön soturi 15.10.2020 12:07
      Tulos: +34 (84 ääntä)
      Milda: Jep! Toki kukin taaplaa tyylillään, mutta vaikea kyllä ymmärtää miten se viinan vetäminen voi tuossa kohtaa kiinnostaa niin paljon että lapsi unohtuu ja tekis mieli juoda toinenkin päivä putkeen.Kyllä: äidille tekee erinomaisen hyvää saada omaa aikaa mutta kolmikuinen on niin megapieni vauva että [...]
        Miksi tuota miinustetaan? Sen verran olen eri mieltä, että ymmärrän oikein hyvin, että kolmikuisen äitinä tekisi mieli mennä jonnekin ja juoda koko pullo viinaa. Joskus tekisi myös mieli takoa päätä betoniseinään, ja sekin kuitenkin jää tekemättä.

      Lainaa

    39. Sillaton muurahainen 15.10.2020 12:11
      Tulos: +48 (60 ääntä)
      Toj Karin: Aika selvästi Satu miettii olisiko asemies poliisi. Luulen ongelman olevan enemmänkin noiden hymiöiden tulkinnassa. Niitä kun voi käyttää sekä hyväntahtoisesti tai sarkastisesti. Ainakin itse tulkitse Jaakon kommenitlle reagoineet niin että he nauravat Jaakon kanssa, ei Jaakolle.
      Miten kukaan täysjärkinen voisi ajatella, että poliisi uhkailee lapsia aseella tappamisella?

      Lainaa

    40. Tosikoitako 15.10.2020 12:55
      Tulos: -27 (61 ääntä)
      Ensimmäiseen juttuun,veikkaanpa ettei asiat ihan noin kärjistetysti ole ollut vaan tekstissä on mukana värikynää ja huumoria.Mahtavaa menoa mimmit! Kyllä näitä tosikoita maailmaan mahtuu

      Lainaa

    41. Tulos: -12 (36 ääntä)
      Sadun kommentti oli joko huumoria ja viittaus poliisin viimeaikaisiin ylimitoitettuihin toimiin alaikäisiä kohtaan tai tosiaan kehotus soittaa poliisille. Molemmat ihan osuvia. Jaakon vastaus on ihan hauska jos se on läppää ja esittää, että on muka niin tyhmä, että ei tajua, ettei Satu luullut tosissaan näitä poliisiksi. Sit on se pieni epätoivottava mahdollisuus, että Jaakko on oikeasti niin tyhmä. Vaikea sanoa ihmisiä tuntematta ja ilman lisäkommentteja.

      Lainaa

    42. Tulos: +8 (44 ääntä)
      Noi ekaa kertaa "ulos" ilman lapsia pääsevät niaset on ihan parhaita :D Siinä jää brittituristit fugessa kakkoseksi kun mitataan että kuka imee viinaa ja kuinka pajon. (Jätin koomikolle oven raolleen tahallani)

      Lainaa

    43. Stressitön banaani 15.10.2020 17:24
      Tulos: +28 (104 ääntä)
      Milda: Jep! Toki kukin taaplaa tyylillään, mutta vaikea kyllä ymmärtää miten se viinan vetäminen voi tuossa kohtaa kiinnostaa niin paljon että lapsi unohtuu ja tekis mieli juoda toinenkin päivä putkeen.Kyllä: äidille tekee erinomaisen hyvää saada omaa aikaa mutta kolmikuinen on niin megapieni vauva että [...]
      Omaa sädekehää kiilloitetaan? Max 3 tuntia poissa vauvan luota - wau 😱 
      Itsehän olin illanvietossa ensimmäisen kerran kun vauva oli vasta noin kuukauden ikäinen enkä häpeä sitä. Oon vieläpä yksinhuoltaja ja vauva pääsi ihanalle mummille yökylään. 
      Ja tuli muuten TODELLAKIN tarpeeseen. Oli niin mukavaa että ois voinu toisenki illan kernaasti vetästä vaikka välistä jäikin. Sai voimavaroja pitkäksi aikaa vaikka illanvieton jälkeisenä aamuna heikotti ja tissejä kivisti. 

      Lainaa

    44. Mustalaisnaamio 15.10.2020 18:07
      Tulos: -16 (90 ääntä)
      Nuori hanki: Nimenomaan kukin tyylillään. Vauvalla käsittääkseni usein on myös toinen primäärihuoltaja, joka kykenee vauvan yhden yön hoitamaan, jos vauvalle vaan kelpaa eväs pullosta. Yhden yön imettämättömyys ei vielä maidontuotantoa lopeta, varsinkin, jos pumppaa. On vauvoja, jotka nukkuvat 9h yhtenäisiä unipätkiä yöllä, eikä heilläkään imetys siitä häiriinny.
      Mä epäilen, että tuon paljuporukan mukuloiden "toisen primäärihuoltajan" henkilöllisyys on aika epävarma monen kohdalla.

      Lainaa

    45. Tulos: +79 (111 ääntä)
      Näitä ”täydellisten” vanhempien kommentteja lukiessa ja lisää odottaessa haluan sanoa tuoreille ja tuleville vanhemmille (etenkin äideille) muutaman lohdun sanan. Kasvatus menee aina vituiksi. Vituiksi menemisen aste riippuen siitä keneltä kysytään. Mummolta, naapurilta, anopilta, neuvolantädiltä tai etenkin anonyymiltä internetissä. Se on aivan varmaa kuitenkin, että imetät, nukutat, syötät ja hengität väärin. Itse jouduin (en siis ”päässyt”) eroon omasta vauvastani kokonaiseksi yöksi vauvan ollessa vasta 9-viikkoinen. Luin netistä toki, miten olen pilannut kiintymyssuhteen ja traumatisoinut lapseni loppuelämäksi. Itse olen koittanut suhtautua asiaan niin, että olen pohjattoman, pohjattoman kiitollinen hyvästä tukiverkostani. Lapsellani on ollut synnäriltä lähtien vanhemmat ja monen monta isovanhempaa kasvattamassa ja en ole jäänyt kasvatusvastuun kanssa yksin. Lapsella on turvallinen ja rakastava suhde lähisukuun ja monta turvallista aikuista ympärillä. Valitettavasti kaikilla ei ole. Erittäin turvallisin mielin jätin (eli HYLKÄSIN) lapseni vauvaiässä monesti hoitoon, koska minulla ei työni puolesta ollut sitä taloudellista vaihtoehtoa jäädä kotiin hoitamaan kolmeen ikävuoteen asti. Päiväkodin aloitti jo 9kk iässä, kun minun oli rahasyiden takia palattava täysaikaisesti takaisin töihin. Jos lapsen fyysistä ja henkisistä tarpeista pidetään tarpeeksi hyvin (huom. ei prikulleen ”täydellisesti”) huolta, niin se riittää. Jos lapsi saa PÄÄASIASSA tarpeeksi liikuntaa ja terveellistä ravintoa ja sillä on AINA turvallinen aikuinen (vanhempi, isovanhempi, kummi, päikkyhoitaja) lähellä, niin se jää aika hyvällä todennäköisyydellä henkiin ilman suurempia vaurioita. Kannattaa googlettaa ”riittävän hyvä vanhemmuus”. Täydellisyydentavoittelu on henkiselle jaksamiselle myrkkyä. Jos se viinanollaus kerran kuukauteen auttaa olemaan loput 29 päivää kuukaudesta tarpeeksi hyvä vanhempi, niin ei muuta kuin rimpsalle. Lapsi turvalliselle aikuiselle hoitoon ja pitäkää huolta omasta jaksamisestanne. Lapsi tarvitsee vanhemman, joka voi hyvin, eikä vanhempaa, joka suorittaa itsensä sairaaksi. (Mut heittäkää ne viinapumpatut maidot tietenkin viemäriin. Ja nikotiini imeytyy maitoon vielä enempi kuin alkoholi.)

      Lainaa

    46. Näkyvä aasi 15.10.2020 20:26
      Tulos: +77 (79 ääntä)
      Mitäköhän Taina tekisi, jos jonkun toisen lapsi kiusaisi hänen lastaan? Toivottavasti ei ainakaan komentaisi tai mitenkään puuttuisi asiaan, koska toisten lapsia ei saa komentaa.

      Lainaa

    47. Grillattu soturi 15.10.2020 21:46
      Tulos: +44 (54 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Arvostaisin kuitenkin myös sitä, jos otettaisiin yhteyttä ja saisin tietää. Kun lapset eivät tosiaankaan kasva umpiossa, jos oma lapseni jostain oppisi huorittelemaan muita, olisin hyvin kiinnostunut tietämään miten ja mistä.
      Heti, kun lapsissa on kiinnitettynä kyltti, jossa huoltajan puhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite tai vaikkapa kotiosoite, niin ensisijaisesti ilmoitan tarjotulla viestintämenetelmällä. Harvoin kuitenkaan nuo huorittelevat lapsukaiset tarjoavat vapaaehtoisesti vanhempiensa yhteystietoja moista varten (kokeiltu on), niin ei jää vaihtoehdoksi muu, kuin haukkua itse mukula maan rakoon ja toivoa, että juuri hän ei tule maksamaan minun eläkettäni. Eli kun te vanhemmat päästätte jälkikasvunne vailla holhoamista kylille ja kaduille, niin liittäkään heihin yhteystietonne, niin ei tarvitse yhdenkään ihmistaimen mieltä pahoittaa. Eiköstä vaan? 

      Lainaa

    48. Pelkäämätön soturi 15.10.2020 22:37
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Grillattu soturi: Heti, kun lapsissa on kiinnitettynä kyltti, jossa huoltajan puhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite tai vaikkapa kotiosoite, niin ensisijaisesti ilmoitan tarjotulla viestintämenetelmällä. Harvoin kuitenkaan nuo huorittelevat lapsukaiset tarjoavat vapaaehtoisesti vanhempiensa yhteystietoja moista [...]
        Alkuperäisessä komentanut ja komennettavan äiti puhuivat keskenään, joten ajattelin että se olisi voinut mennä näin: "Miksi joku itkettää lastani?!?" "Lapsesi kiusaa ja huorittelee muita!" "Jaa tekee mitä? Ole kiltti, kerro lisää, tähän täytyy puuttua". Eli keskustelivathan ne keskenään, vaikka pieleen meni. 

      Lainaa

    49. Pesemätön kobra 16.10.2020 0:27
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Poliisijuttu on ihan selvä. Satu ihmettelee, että oisko poliisi oikea paikka ilmoittaa asemiehestä, ei kaupungin asukkaiden FB-ryhmä. Ja Jaakko ihan hauskasti ymmärtää tahallaan väärin ja vastaa kuin Satu arvelisi asemiehen olevan poliisi. No eiköhän tämän kaikki tienneetkin, mutta tuli nyt väännettyä rautalangasta.

      Lainaa

    50. Tulos: +31 (31 ääntä)
      yövuorolainen: Myös Tainaa vois joku komentaa.
      Mitähän Tainan äiti tähän sanoisi? Pelottaa edes kysyä.

      Lainaa

    51. Tulos: +63 (83 ääntä)
      En ymmärrä tätä taivastelua kun 3kk ikäisen vauvan äiti käy jossain kauemmin kuin nämä "olin ensimmäisen vuoden ajan max 3h erossa vauvasta". Joillekki äidille on henkireikä jaksamisen kannalta päästä edes se 1 yö kuukaudessa yksin. Mäki kävin kun vauva oli n 3kk, ja se jäi isänsä kanssa mitä kaikki heti järkyttyneenä ihmetteli että "MITEN OOT JÄTTÄNYT SEN ISÄLLEEN HOITOON, MITEN SE PÄRJÄÄ?" Kiitos kysymästä ihan hyvin, sen isä on myös sen lapsen vanhempi eikä mikään HOITAJA.. Eihän se lapsi mullakaan oo hoidossa kun isä töissä. 😅

      Lainaa

    52. Tulos: -19 (41 ääntä)
      Ymmärtääkö tuo, että sillä on rintamaidossaan vielä alkoholia jos on vetänyt "jumalattomasti viinaa" edellisenä iltana? Ruokkii lapsestaan vielä yhtä latvalahon, kun itsestään on tullut.

      Lainaa

    53. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Sillaton muurahainen: Miten kukaan täysjärkinen voisi ajatella, että poliisi uhkailee lapsia aseella tappamisella?
      Olet selannut feissarimokia ties kuinka kauan ja luulet tänne ilmestyvien mokien henkilöiden olevan täysjärkisiä?

      Lainaa

    54. Tulos: +46 (56 ääntä)
      Pienen vauvan äiti tai ei, pidän tuommosta julkisesti omilla villeillä viinameiningeillä kehuskelua aika typeränä touhuna.

      Lainaa

    55. Tulos: +38 (46 ääntä)
      nimi: Ymmärtääkö tuo, että sillä on rintamaidossaan vielä alkoholia jos on vetänyt "jumalattomasti viinaa" edellisenä iltana? Ruokkii lapsestaan vielä yhtä latvalahon, kun itsestään on tullut.
      Rintamaidossa on alkoholia saman verran kuin veressä. Siis promilleja. Saatu määrä on niin olematon, ettei vahingoita vauvaa millään tavalla. D-vitamiinitipoissakin on alkoholia. Humalassa imettämisen suurin riski vauvalle on epävarma käsittely. Ja tässähän ei sanottu edes että pumpattu maito on annettu vauvalle.
      Ihan näin absolutistiäitinä sanon tämän. Sanon myös sille joka aiemmin ihmetteli yhden kommentin negapeukkuja, että ne negat tulee kommentin tuomitsevasta sävystä. Enpähän itsekään ole lapsiani tuossa iässä yön yli hoitoon jättänyt, napanuora kiristää vähemmästäkin, mutta vauva tuskin vaurioituu siitä että äiti käy välillä kavereiden kanssa rentoutumassa. 

      Lainaa

    56. Tulos: +23 (25 ääntä)
      Normi joutsen: [...] Olen aina ajatellut että lapsissa on pimeä puoli ja tuskin jokaisella pojalla oli huono kasvatus kotona. Menivät vain kiusaamaan toista koska muutikin menivät.
      Tunnustan, että itse noin kymmenvuotiaana olin mukana kiusaamassa alemman luokan oppilasta vain siksi, että muutkin niin tekivät. Jälkeenpäin häpesin. Vanhempani olisivat varmasti moittineet, jos olisivat tienneet.

      Lainaa

    57. Toimimaton metsämarja 17.10.2020 10:08
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Tietysti pitää puuttua, puutuin itsekin kun kakarat kivittivät lokinpoikasia! Jos olisi ollut omia kakaroita niin olisin ottanut riveleistä kiinni

      Lainaa

    58. Pimeä mäyrä 17.10.2020 16:17
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Normi joutsen: Minun mielestä se ruman sanan käyttö ei ollut pahinta siinä tilanteessa. Pahinta on se, että suurella joukolla menivät pojat nöyryyttämään julkisesti yhtä tyttöä selvästi jotenkin ymmärtäen että se aiheuttaa toiselle henkistä kärsimystä. Ai että lapset osaavat olla julmia ja laskelmoivia [...]
      Tuskin edes tietävät mitä sana oikeasti tarkoittaa, kuulleet vaan jostain.

      Lainaa

    59. Muovailtava pulu 18.10.2020 6:59
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Näkyvä aasi: Mitäköhän Taina tekisi, jos jonkun toisen lapsi kiusaisi hänen lastaan? Toivottavasti ei ainakaan komentaisi tai mitenkään puuttuisi asiaan, koska toisten lapsia ei saa komentaa.
      No eihän se tietenkään noin päin toimi. Taina tietenkin saa huutaa muiden lapsille, mutta hänen lapsilleen ei kukaa saa aiheuttaa pahaa mieltä. Tuskin hän komentaa osaa tai neuvoa, mutta osannee huutaa ja haukkua ja se on ihan eri asia kuin komentaminen. 

      Lainaa

    60. Muovailtava pulu 18.10.2020 7:01
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Pimeä mäyrä: Tuskin edes tietävät mitä sana oikeasti tarkoittaa, kuulleet vaan jostain.
      Yksi koulukiusaaja huusi minusta tarkoittaen sanaa ä p ä r ä. En erityisemmin välittänyt näistä huutelijoista, mutta ihan tavallisesta perheestä olin ja olen. Tämä kiusaaja itse sen sijaan oli lapsi, jonka isää ei tainnut varmuudella tietää äitinsäkään. Luultavasti olikin kuullut sanan sellaisilta, jotka ehkä kiusasivat häntä itseään, tietämättä mitä se tarkoittaa. 

      Lainaa

    61. Kähärä henkilö 18.10.2020 22:24
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Oho: No eipä se näin aina ole. Minä en kiroile, mutta niin vaan lapsi on bussissa kuunnellut ihmisten (yleensä seniorikansan) taivastelua: "Saatana kun taas sataa vettä niin perkeleesti!" 
      Minä olen huomannut saman. Itse en kiroile (eikä onneksi lapsikaan, vaikka kaikki kuulemansa toistaakin perässä), olen kiinnittänyt huomion, että missä tahansa liikutaan kaupassa, kylässä, kadulla yms, kuulee joka paikassa kiroilua. Ikäluokka voi olla vaikka 5-90v välillä. Yritän itse sanoa, jos meillä käy vieraita (jotka kiroilevat) , ettei kiroilisi lapsen kuullen, jonka ne muistavat 5 minuuttia, ja taas kiroillaan. Turhauttaa, kun itse yrittää opettaa lapselle jotain, niin joku pilaa sen sekunneissa. Miksi joka asiaan pitää tunkea niitä kirosanoja, eikö voi enää normaalisti keskustella ilman? 

      Lainaa

    62. Soma tohtori 19.10.2020 4:31
      Tulos: -1 (15 ääntä)
      Milda: Jep! Toki kukin taaplaa tyylillään, mutta vaikea kyllä ymmärtää miten se viinan vetäminen voi tuossa kohtaa kiinnostaa niin paljon että lapsi unohtuu ja tekis mieli juoda toinenkin päivä putkeen.Kyllä: äidille tekee erinomaisen hyvää saada omaa aikaa mutta kolmikuinen on niin megapieni vauva että [...]
      Höpöhöpö. Ainoa mikä lörinässäs on totta, on että sun on vaikea ymmärtää. 

      Lainaa

    63. Kuulumaton mustikka 19.10.2020 7:48
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Mietin vaan vaan että onko sillä "jumalattomalla viinamäärälä" seurausta rintamaitoon,jos heti aaaamusta alkaa pumputa, vai oisko tarvista venttailla vähän? En nääs tiedä kun ei ittelläni ole muksuja. Tulin vaaan miettineeksi.

      Lainaa

    64. Halventava kalkkuna 19.10.2020 8:36
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      Kuulumaton mustikka: Mietin vaan vaan että onko sillä "jumalattomalla viinamäärälä" seurausta rintamaitoon,jos heti aaaamusta alkaa pumputa, vai oisko tarvista venttailla vähän? En nääs tiedä kun ei ittelläni ole muksuja. Tulin vaaan miettineeksi.
      Todennäköisesti vain tyhjentävät rinnat. Menevät nimittäin aika kipeiksi, jos ei pääse imettämään tai pumppaamaan.

      Lainaa

    65. Tauoton seppä 19.10.2020 14:10
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Kyllä tollasille pennuille pitääkin ärähtää. Häpeisivät! Tainakin! Häpeä, että et ole lapsillesi opettanut käytöstapoja!

      Lainaa

    66. Hightower71 19.10.2020 17:06
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Onko näitä WT-äitejä ollut aina vai onko ne ilmestyneet jostain viimeisen 15 vuoden kuluessa "Ameriikan tyhmimmät bimbot"/"Kardashianien paksuimmat pe...eet" tyylisen realityviihteen mädättäessä nuoren väestönosan aivot?

      Lainaa

    67. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Kuulumaton mustikka: Mietin vaan vaan että onko sillä "jumalattomalla viinamäärälä" seurausta rintamaitoon,jos heti aaaamusta alkaa pumputa, vai oisko tarvista venttailla vähän? En nääs tiedä kun ei ittelläni ole muksuja. Tulin vaaan miettineeksi.
      Ei ole väliä. Siinä on alkoholia saman verran kuin äidin veressäkin. Eli pitoisuus on niin pieni, että todellakin esim. Niistä D-vitamiineista saa enemmän.
      Samoin, kiinteiden aloituksen jälkeen esim. hiivaleivästä.

      Lainaa

    68. Ulkoneva mehiläinen 20.10.2020 23:23
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Kohtikatsova myyrä: Mikäs tuossa ekassa oli se moka?
      Kaikki muu paitsi Piian kommentti. Oksettava juttu oli.

      Lainaa

    69. Rakastettava ahma 21.10.2020 15:51
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Sprinkles: Näitä ”täydellisten” vanhempien kommentteja lukiessa ja lisää odottaessa haluan sanoa tuoreille ja tuleville vanhemmille (etenkin äideille) muutaman lohdun sanan. Kasvatus menee aina vituiksi. Vituiksi menemisen aste riippuen siitä keneltä kysytään. Mummolta, naapurilta, anopilta, neuvolantädiltä [...]
      Word.

      Lainaa

    70. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Säädytön lehmä: Satu varmaan kommentillaan tarkoittanut ilmoittamista poliisille, mutta Jaakko on tulkinnut kommentin ehdotuksena uhkailevan henkilön olevan poliisi.
      No tuskin. Ei tuo Satun kommentti viittaa siihen mitenkään.

      Lainaa

    71. Kolea puhveli 23.10.2020 0:19
      Tulos: -3 (5 ääntä)
      Lapset kasvavat suoraselkäisimmiksi kun "koko kylä kasvattaa". Hyvä jos ihmiset uskaltavat puuttua lasten törttöilyyn. Tosin löytyy niitä oikeasti pimeitä aikuisiakin, kuten meidän yks naapuri joka näyttää kaikille lapsille ulkona keskisormea ja toinen joka sekoaa kun lapset piirtää katuliidulla katuun.

      Lainaa

    72. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Poika tulee itkien kotiin koska "joku aikuinen puuttui hänen kielenkäyttöön". Semmonen tulevaisuuden toivo.

      Lainaa

    73. Tulos: +1 (7 ääntä)
      Siellä taas vuoden äidit vauhdissa 🤦‍♀️ Maalaisjärki taitaa olla katova luonnonvara..

      Lainaa

    74. Ihan vaan rusina 23.5.2021 19:58
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Milda: Jep! Toki kukin taaplaa tyylillään, mutta vaikea kyllä ymmärtää miten se viinan vetäminen voi tuossa kohtaa kiinnostaa niin paljon että lapsi unohtuu ja tekis mieli juoda toinenkin päivä putkeen.Kyllä: äidille tekee erinomaisen hyvää saada omaa aikaa mutta kolmikuinen on niin megapieni vauva että [...]
      Kyllä ainakin mulle oli raskausaika ja nyt itse vauva hirvittävä taakka. Kappas kun sitä ei voi perua kun huomaa, että ei olekaan ihan mun juttu tuollanen rääkyvä lihapökäle, josta ei saa hetken rauhaa. En silti olisi 3 kk jälkeen lähtenyt nollaamaan, koska pakko se on hoitaa kun on erehtynyt tekemäänkin.

      Lainaa

    75. Alistettu appelsiini 22.8.2022 17:12
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Pinkki maksamakkara: Aika räväköitä äitejä nuo Heinäkuiset2020-ryhmäläiset. Itse en kolmikuisen vauvan äitinä lähtisi vetämään useamman päivän putkea. No en kyllä lähtisi muutenkaan enää nykyään.
      Mitaliako odotat vai miksi mainitsit asiasta?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: bileet, juhlat, komentaa, käytös, poliisit, tapaaminen, vanhemmat, vieraat, whatsapp