Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Koronakatsaus, osa 13

Koronaa karkuun: Tästä piilopirtti!
Koronakatsaus, osa 13

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 59 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +853 (861 ääntä)
      "Sos. pum." on jotenkin huvittava lyhenne.

      Lainaa

    2. Päheä undulaatti 26.11.2020 0:12
      Tulos: +545 (551 ääntä)
      Kcs: "Sos. pum." on jotenkin huvittava lyhenne.
      Tuohan pitää suorastaan ottaa käyttöön. Lääket. lis., dipl. ins., sos. pum.

      Lainaa

    3. Tulos: -35 (145 ääntä)
      Paula ois voinu olla vaikka Estonialla joskus

      Lainaa

    4. Tulos: +107 (201 ääntä)
      Paula ihan pokalla naamalla tasapuolisuusharhailee että on jotenkin normaalia toivoa suuronnettomuutta. Mutta hukkuminen on kai kohtuullisen kiva tapa kuolla, ei pahimmasta päästä ainakaan.

      Lainaa

    5. Tulos: -248 (360 ääntä)
      Täysin samaa mieltä Paulan kanssa.mikä prkl siinä on, että kaikki aivottomat apinat asuu pääkaupunkiseudulla tai Turussa, että pakko lähtee ulkomaille tämmösen aikana! Ja vielä semmoseen maahan missä ei oo mitään tolkkua koronarajotuksista. Juur tämmöisten "aponoiden" takii on tulossa taas rajotuksia!

      Lainaa

    6. Ankea avokado 26.11.2020 0:43
      Tulos: +240 (254 ääntä)
      Eikös nää nykyiset risteilyt oo jotain 22h risteilyjä, missä ei käydä maissa? Että sinänsä turhaa vouhkaamista ulkomailta haetusta koronasta. Toki se on asia erikseen kannattaako lähteä edes laivalle jossa on satoja ihmisiä ympäri Suomea eikä ole mahdollista pitää suositeltuja turvavälejä..

      Lainaa

    7. Tulos: +140 (144 ääntä)
      traumcity: Mutta hukkuminen on kai kohtuullisen kiva tapa kuolla, ei pahimmasta päästä ainakaan.
      Ei kyllä helpoimmastakaan päästä, ainakin jos on tajuissaan sen aikana.

      Lainaa

    8. Tulos: +284 (310 ääntä)
      Petey: Täysin samaa mieltä Paulan kanssa.mikä prkl siinä on, että kaikki aivottomat apinat asuu pääkaupunkiseudulla tai Turussa, että pakko lähtee ulkomaille tämmösen aikana! Ja vielä semmoseen maahan missä ei oo mitään tolkkua koronarajotuksista. Juur tämmöisten "aponoiden" takii on tulossa taas rajotuksia!
      Koska niillä laivoillahan ei ole ollenkaan muita kuin Turun laivoilla turkulaisia jne. Tai oisko niistä 400 ihmisestä voinut olla vaikka ouolet rekkakuskeja jotka roudaa sullekin tavaraa?  Mikä prkl siinä on että olet noin yksinkertainen?

      Lainaa

    9. ihanmummovaan 26.11.2020 1:03
      Tulos: +76 (100 ääntä)
      Voi Rane, kun just siellä Savonmualla on nyt korona-aalto iskenyt myös kunnolla, niin voipi olla että sun riistohintaisesta piilopirtistä ei iloa ole :(

      Lainaa

    10. Tulos: +82 (90 ääntä)
      traumcity: Paula ihan pokalla naamalla tasapuolisuusharhailee että on jotenkin normaalia toivoa suuronnettomuutta. Mutta hukkuminen on kai kohtuullisen kiva tapa kuolla, ei pahimmasta päästä ainakaan.
      Mä taas oon kuullut, että se ois yks pahimmista tavoista. Tiedä sitten mikä on totuus, en kyllä haluaisi ottaa selvää. Mutta Paulan mielestä ilmeisesti 400 viikkariristeilijän ois hyvinkin voinut laittaa kokeilemaan :/

      Lainaa

    11. Kirnumestari 26.11.2020 2:10
      Tulos: +15 (87 ääntä)
      ihanmummovaan: Voi Rane, kun just siellä Savonmualla on nyt korona-aalto iskenyt myös kunnolla, niin voipi olla että sun riistohintaisesta piilopirtistä ei iloa ole :(
      Ihan normaali vuokrahinta omakotitalosta täällä päin. No ehkä noin pienestä vähän korkea, mutta eipä taida alle 800€/kk edes Nilsiästä saada omakotitaloa. 
      Eikä muuten saa Tahkolta asuntoa kuukaudeksi tuolla hinnalla kuten joku kommenteissa väittää 🤨

      Lainaa

    12. katsastamaton maito 26.11.2020 4:41
      Tulos: +179 (185 ääntä)
      Jotenkin veikkaan, että Venn-diagrammissa ihmisistä, jotka eivät voi edes koronan takia lopettaa risteilyillä käymistä, ja sosiaalitoimen vakioasiakkaista, päällekkäisyys on paljon pienempää, kuin Paula luulee.

      Lainaa

    13. Kämänen pussieläin 26.11.2020 5:34
      Tulos: -37 (83 ääntä)
      Kcs: "Sos. pum." on jotenkin huvittava lyhenne.
      Hrmi vain ettei paula sivistyksestään ja paremuudestaan huolimatta osaa lyhenteitä. Aina lyhennetään peräkkäisten konsonanttien jälkeen, eli tässä soss. pumm.

      Lainaa

    14. Tulos: +112 (124 ääntä)
      Ei Paula, sitä pahinta roskaa saat etsiä peilistäsi... sä ja sun kaltaiset. Ja edes sun kaltaisille en toivoisi mitään ennenaikaista ja turhanpäiväistä kuolemaa. Hävetä saisit kyllä kun puhut ihmisistä tuolla tavalla.

      Lainaa

    15. Tulos: -167 (211 ääntä)
      Paulan kommentti kuulostaa Vasemmistoliiton vaalipuheelta

      Lainaa

    16. Räkäpää 26.11.2020 6:24
      Tulos: +60 (68 ääntä)
      Kirnumestari: Ihan normaali vuokrahinta omakotitalosta täällä päin. No ehkä noin pienestä vähän korkea, mutta eipä taida alle 800€/kk edes Nilsiästä saada omakotitaloa. Eikä muuten saa Tahkolta asuntoa kuukaudeksi tuolla hinnalla kuten joku kommenteissa väittää 🤨
      Ei vuokralla. MUTTA 2018 ostettu 120m2 omakotitalo Kiimingissä vetää 400e/kk asuntolainalla, kun vastaavan vuokra olisi herkästi 1000e/kk. Jotenkin naurettavaa vain, kuinka hankalasti pankit antaa lainaa(syytän myös valtion valvontaa, naurettavalla tasolla) kun sanovat ettei voi riittää maksukyky, vaikka huomattavasti isommastakin vuokrasta jää porukalla säästöön.

      Lainaa

    17. Tulos: -3 (13 ääntä)
      Kasuaalisti

      Lainaa

    18. Tuju mandariini 26.11.2020 7:06
      Tulos: +52 (86 ääntä)
      Sori vaan Rauno mutta kyllä se taitaa olla niin että sossun asiakkaat ovat ainoita joilta saat nyhdettyä tuollaisia summia jostain peräkorven tönöstä. Ei rahamiehet sulle ala tuollaisesta huussista liki tonnia kuussa maksamaan, koska samalla hinnalla voi ostaa ison talonkin jostain kyläpahasesta.

      Lainaa

    19. Tulos: -42 (90 ääntä)
      Kämänen pussieläin: Hrmi vain ettei paula sivistyksestään ja paremuudestaan huolimatta osaa lyhenteitä. Aina lyhennetään peräkkäisten konsonanttien jälkeen, eli tässä soss. pumm.
      Mitäh? Ei se mikään sossiaali pummi ole. Sitäpaitsi olet muutenkin väärässä, nimenomaan peräkkäisten jälkeen ei lyhennetä. Vrt. "ins.", "esim." "huom.", "toim." jne.

      Lainaa

    20. Turtunut norsu 26.11.2020 7:14
      Tulos: +106 (112 ääntä)
      Paulalla on aika brutaali asenne, jos korona ei tapa ihmisiä, niin sitten tapetaan niitä koronan takia. HUH HUH!

      Lainaa

    21. Tulos: +47 (51 ääntä)
      Tuosta ensimmäisestä on vielä jatkoakin, kun joku ihmettelee (ja tämäkin miun mielestä taas jo moka), kun tämä Nilsiän piilopirtti on julkaistu ryhmässä Kirppis vantaa espoo helsinki 😁

      Lainaa

    22. Lannaton haltija 26.11.2020 7:43
      Tulos: +35 (87 ääntä)
      Kaaleppi: Mitäh? Ei se mikään sossiaali pummi ole. Sitäpaitsi olet muutenkin väärässä, nimenomaan peräkkäisten jälkeen ei lyhennetä. Vrt. "ins.", "esim." "huom.", "toim." jne.
      Se on sossupummi. Ja kyllä, peräkkäisten konsonanttien jälkeen lyhennetään. Jos et tiedä mikä on konsonantti niin sitten se tietenkin on haasteellisempaa, kuten kommentistasi huomaa.

      Lainaa

    23. Pliisu karjalanpiirakka 26.11.2020 8:33
      Tulos: +64 (68 ääntä)
      Kaaleppi: Mitäh? Ei se mikään sossiaali pummi ole. Sitäpaitsi olet muutenkin väärässä, nimenomaan peräkkäisten jälkeen ei lyhennetä. Vrt. "ins.", "esim." "huom.", "toim." jne.
      Ei mennyt nappiin sullakaan esimerkkiesi kanssa. Jokaisessa mainitsemassasi sanassa tulee tuon lyhennyspisteen jälkeen vokaali, että se siitä logiikasta. Jos lyhentäminen on vaikeaa, niin aina voi tarkistaa: http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/271#miten http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/haku/lyhenteet/ohje/257

      Lainaa

    24. Tulos: +53 (67 ääntä)
      traumcity: Paula ihan pokalla naamalla tasapuolisuusharhailee että on jotenkin normaalia toivoa suuronnettomuutta. Mutta hukkuminen on kai kohtuullisen kiva tapa kuolla, ei pahimmasta päästä ainakaan.
      Niin ne on tutkinut että hapeton tila aiheuttaa euforiaa. Voisin kuitenkin kuvitella ennen hukkumista olevan monen tunnin mittaisen kauhun tulevasta kuolemasta jotenkin kumoavan sen niin että lyhyestä euforiasta huolimatta kokonaisuus on kaukana mukavasta. Ennalta tietämätön hukkumiskuolema voi mahdollisesti olla toinen juttu, kun sitä ei kerkeä pitkään kauhistella.

      Lainaa

    25. Pliisu karjalanpiirakka 26.11.2020 8:37
      Tulos: -19 (29 ääntä)
      Ei mennyt nappiin sullakaan esimerkkiesi kanssa. Jokaisessa mainitsemassasi sanassa tulee tuon lyhennyspisteen jälkeen vokaali, että se siitä logiikasta.¨ >Äh, no niin, meni ajatukset itselläkin sekaisin, kun oli niin hämmentävä kommentti. Siis piti sanomani, että johan jo ensimmäinen esimerkkisi "ins." sisältää kaksi konsonanttia, joten ajatus, että peräkkäisten jälkeen ei lyhennetä ontuu jo heti omissa esimerkeissä.

      Lainaa

    26. Tulos: +40 (46 ääntä)
      Eikös se mahdollinen korona ole sinne laivaan maista tullutkin, joten ihan kohtuullistahan se on tuoda takaisin?

      Lainaa

    27. Tulos: +53 (57 ääntä)
      Petey: Täysin samaa mieltä Paulan kanssa.mikä prkl siinä on, että kaikki aivottomat apinat asuu pääkaupunkiseudulla tai Turussa, että pakko lähtee ulkomaille tämmösen aikana! Ja vielä semmoseen maahan missä ei oo mitään tolkkua koronarajotuksista. Juur tämmöisten "aponoiden" takii on tulossa taas rajotuksia!
      Meinaat, että muualta ei porukkaa mene laivalle kuin vain Turkulaiset ja pääkaupunkiseutulaiset?

      Lainaa

    28. Luottokelvoton maksamakkara 26.11.2020 10:02
      Tulos: +37 (41 ääntä)
      Itämeressä on jo tarpeeksi roskaa.

      Lainaa

    29. Kirjautuminen epäonnistui 26.11.2020 10:47
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Nhtmf: Paula ois voinu olla vaikka Estonialla joskus
      Sinä siis juuri kritisoit Paulaa siitä, että toivoo hukkumista ihmisille, jotka käyttäytyvät tavalla, josta ei itse pidä?🤔

      Lainaa

    30. penisrengas 26.11.2020 10:53
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Niin no. Kieltämättä tehokas ja halpa tapa hillitä koronaa olisi ampua saman tien kaikki, jotka vähänkin niiskuttaa tai yskii. Se, tulisiko niin kuitenkaan tehdä, onkin sitten eri asia. (vaikka jotkut valtiot varmaan niinkin kyllä tekee)

      Lainaa

    31. Kehno seuraeläin 26.11.2020 11:58
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      traumcity: Paula ihan pokalla naamalla tasapuolisuusharhailee että on jotenkin normaalia toivoa suuronnettomuutta. Mutta hukkuminen on kai kohtuullisen kiva tapa kuolla, ei pahimmasta päästä ainakaan.
      Ei ole. Siinä kestää minuuttitolkulla kipu, kun yrittää hengittää vaikka keuhkokudos on kovettunut. Lihakset yrittävät repiä keuhkoja auki vaan eivät onnistu. Tajuttomuuteen saakka koet kovaa kipua ja olet tietoinen lähestyvästä kuolemasta.
      Mistä lie ihmisillä tämä harhaluulo, että helppoa? 

      Lainaa

    32. Kehno seuraeläin 26.11.2020 12:00
      Tulos: -29 (35 ääntä)
      Kirjautuminen epäonnistui: Sinä siis juuri kritisoit Paulaa siitä, että toivoo hukkumista ihmisille, jotka käyttäytyvät tavalla, josta ei itse pidä?🤔
      Kritisointia lievimmästä päästä jos ollenkaan. Sinäkö olet sitten Paulan hengenheimolaisia? Älyttömäksi on osa väestä mennyt. Koeta ottaa rationaalisempi asenne äläkä vouhkaa.

      Lainaa

    33. Kranttu metso 26.11.2020 12:29
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      Petey: Täysin samaa mieltä Paulan kanssa.mikä prkl siinä on, että kaikki aivottomat apinat asuu pääkaupunkiseudulla tai Turussa, että pakko lähtee ulkomaille tämmösen aikana! Ja vielä semmoseen maahan missä ei oo mitään tolkkua koronarajotuksista. Juur tämmöisten "aponoiden" takii on tulossa taas rajotuksia!
      Ovatko ne kaikki matkustajat mukamas just PK-seudulta tai Turkkusest? Tiedänpä yhen savolaisen ainakin!

      Lainaa

    34. Haudanvakava ananas 26.11.2020 12:31
      Tulos: +35 (61 ääntä)
      Enempää tuohon hintaan puuttumatta, niin mokan typerin kommentti on kyllä mielestäni tuo Mirjamin "samalla hinnalla saa yksiön keskustasta!!". Öö, niin, mitä sitten jos saa? Ihan eri asua landella 90m2 okt:ssa, kuin yksiössä keskustassa. Jollain saattaa olla esim. lapsia, jotka eivät sinne yksiöön mahdu, ja joku maksaa mielellään siitä ilosta, ettei tarvitse asua keskustan yksiössä. Puhe on ilmeisesti Helsingistä kun ei tuollaisia vuokria muualla ole. Enemmänkin sanoisin, että se yksiö(kin) on järkyttävän ylihinnoiteltu, niin en pitäisi senkään puolesta kovin hyvänä vertailukohteena.

      Lainaa

    35. Sairaudeton raparperi 26.11.2020 12:45
      Tulos: +20 (32 ääntä)
      Ok-talon vuokraa kannattaisi verrata vuokramökkeihin, joiden hinnat liikkuu koosta, sijainnista ja varustelutasosta riippuen 500-1500 €/viikko. Siihen nähden tuo on edullinen, ja voisin harkita. Joillakin on tilanne, että koronaa ei kertakaikkiaan halua saada, siitä vajaa tonni kuussa on pieni hinta, tosin ehkä Raunon olisi kannattanut harkita kuitenkin saisiko sisällytettyä tuohon ne puut ja sähkön, niin kiinnostusta voisi olla enemmän. Rauno tosin oli sen verran asiaton, että en itse vuokralaiseksi lähtisi tuon jälkeen. Harmi!

      Lainaa

    36. Tulos: +31 (31 ääntä)
      Haudanvakava ananas: Enempää tuohon hintaan puuttumatta, niin mokan typerin kommentti on kyllä mielestäni tuo Mirjamin "samalla hinnalla saa yksiön keskustasta!!". Öö, niin, mitä sitten jos saa? Ihan eri asua landella 90m2 okt:ssa, kuin yksiössä keskustassa. Jollain saattaa olla esim. lapsia, jotka eivät sinne yksiöön [...]
      Mä taas ajattelin, että Mirjam nimenomaan puolustaa Raunon hintaa, tyyliin "no maksa sama pikkuruisesta kopista keskustassa jos haluat".

      Lainaa

    37. Rouka metso 26.11.2020 14:04
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      Varmasti tosi monella soskun asiakkaista on varaa käydä risteilyllä jatkuvasti... Koska soskustahan tunnetusti saa niin paljon rahaa että siitä riittää mihin tahansa. Mutta onneksi Paula on niin paljon parempi ihminen kuin keskivertokansalainen, niin voi huoleti toivoa neljänsadan ihmisen hukkumista.

      Lainaa

    38. Pelkäämätön soturi 26.11.2020 14:07
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Kehno seuraeläin: Ei ole. Siinä kestää minuuttitolkulla kipu, kun yrittää hengittää vaikka keuhkokudos on kovettunut. Lihakset yrittävät repiä keuhkoja auki vaan eivät onnistu. Tajuttomuuteen saakka koet kovaa kipua ja olet tietoinen lähestyvästä kuolemasta. Mistä lie ihmisillä tämä harhaluulo, että helppoa? 
        Toiveajattelua/ oman psyyken suojelua. Omaa vilkas mielikuvitus, lue uutisia jostain Kurskista/ Estoniasta tai vaikka pahuksen Titanicista, ja sitten herää joskus aamuviideltä kun kaikki muukin ahdistaa valmiiksi, pohtimaan sitä, millaista siellä on jossain kansien alla ollut kun vettä tulee ja pakoon ei pääse. Aika nopeasti tekee mieli uskoa että se ei ole niin kauheaa kuin miltä kuulostaa -ja paras uskoakin, ei se hukkuneita auta että me loput valvomme öitä. (Mjkä ei tietenkään tarkoita että olisi millään tavalla ok toivoa hukkumista tai muutakaan väkivaltaista kuolemaa yhtään kenellekään).

      Lainaa

    39. Tulos: +65 (65 ääntä)
      Joo sossupummithan ne just siellä risteilyillä pyörii, eikä keskiluokkaiset veronmaksajat, joilla on tilastollisesti enemmän sitä ylimääräistä rahaa. Ei tarvii kuin kävellä Kelaan ja kertoo, että aiot mennä risteilylle, niin ne antaa heti myönteisen toimeentulotukipäätöksen. :D

      Lainaa

    40. Kekseliäs mandariini 26.11.2020 15:28
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Toiveajattelua/ oman psyyken suojelua. Omaa vilkas mielikuvitus, lue uutisia jostain Kurskista/ Estoniasta tai vaikka pahuksen Titanicista, ja sitten herää joskus aamuviideltä kun kaikki muukin ahdistaa valmiiksi, pohtimaan sitä, millaista siellä on jossain kansien alla ollut kun vettä tulee ja [...]
      Olen kuullut monta kertaa ennenkin tuon väitteen, että hukkuminen olisi "kiva" tapa kuolla. En ole koskaan hukkunut, mutta olen montakin kertaa sukeltanut hieman liian pitkään ja hieman syvemmällä kuin kuvittelin ja joutunut siis viettämään veden alla kauemmin aikaa kuin olisi miellyttävää. Se ei todellakaan ole helppoa, kivutonta eikä varsinkaan mukavaa! Ja en edes koskaan ole ollut tilanteessa, jossa olisin oikeasti pelännyt hukkuvani siihen. Tulee suorastaan huono olo ajatella, millaista se on, kun joutuisi olemaan veden alla ilman mitään mahdollisuutta päästä sieltä pois. Itse lohduttaudun hukkumistapauksia lukiessani sillä, että ehkä hypotermia vei tajuttomaksi ennen varsinaista hukkumista. Se kuulostaa huomattavasti siedettävämmältä tavalta kuolla. Vaikka en sitäkään kenellekään toivo.

      Lainaa

    41. Tulos: -15 (35 ääntä)
      Ne ketkä sanoo "Viikkari" sais upottaa.

      Lainaa

    42. Raimo Summanen 26.11.2020 17:44
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Sairaudeton raparperi: Ok-talon vuokraa kannattaisi verrata vuokramökkeihin, joiden hinnat liikkuu koosta, sijainnista ja varustelutasosta riippuen 500-1500 €/viikko. Siihen nähden tuo on edullinen, ja voisin harkita. Joillakin on tilanne, että koronaa ei kertakaikkiaan halua saada, siitä vajaa tonni kuussa on pieni [...]
      Toivottavasti olen väärässä, mutta nähdäkseni ihmisillä on nyt joku harhainen käsitys, että kun elät maalla, niin sinne ei virukset leviä. Mikä on toki loogista siinä suhteessa, kun etäisyyttä muihin ihmisiin helposti tulee. Mutta kun se sama harhaluulo tuntuu olevan mukana siellä ihmisten ilmoilla, kun käydään töissä ja kaupoissa. Tai tartuntariski piilee vain vieraissa ihmisissä ja heitä pitää vältellä, mutta tuttujen luona voi rampata miten sattuu välittämättä mistään suosituksista. Tilastot kertovat, että koronavirusta on nyt tarttunut eniten kotona, joten mistäköhän se sinne kotiin mahtaa tulla? Jostain tyhjästä, ja siksi kun asutaan kaupungissa tai jopa kerrostalossa? 
      Olen vähän huolestunut, että ihmiset ovat näin yksinkertaisia asioissa, jotka vaativat sitä yksilönvastuuta. Kun kyse on vain yhdestä yksinkertaisesta tartuntataudista, jota ei pystytä vastuullisesti käsittelemään, niin miten nämä suuremmat maailmanongelmat tulevat hoitumaan jos aina luotetaan siihen, että joku muu saa ne ongelmat ratkoa.

      Lainaa

    43. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Kehno seuraeläin: Ei ole. Siinä kestää minuuttitolkulla kipu, kun yrittää hengittää vaikka keuhkokudos on kovettunut. Lihakset yrittävät repiä keuhkoja auki vaan eivät onnistu. Tajuttomuuteen saakka koet kovaa kipua ja olet tietoinen lähestyvästä kuolemasta. Mistä lie ihmisillä tämä harhaluulo, että helppoa? 
      Olen kuullut ja lukenut useiden hukuksiin joutuneiden (ja sen jälkeen elvytettyjen) ihmisten kuvauksia kokemuksestaan. Niille kaikille on yhteistä nimenomaan euforia, ennen kuin taju lähtee. Eli ensin tietenkin paniikki ja hätä ja keuhkot huutaa ilmaa, mutta siinä kohtaa kun ne täyttyy vedellä ilman sijaan, tulee ihmeellisen hyvä olo. 
      Toki kun itse en ole kokenut niin ensikäden tietoa ei ole, mutta varmaan puolenkymmentä identtistä kuvausta henkilökohtaisista kokemuksista olen eläessäni kuullut.

      Lainaa

    44. Vajoava hämähäkki 27.11.2020 0:20
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Hei feissarimokatiimi! Olen tässä vuosia ihmetellyt, miksi peukutusnapit ovat kommentin alussa. Olisi paljon helpompi naputella niitä kommentin lukemisen jälkeen, kun ei tarvitsisi vierittää sivua takaisin ylös (luen mokat aina kännykällä).

      Lainaa

    45. Ihailtava ahven 27.11.2020 0:50
      Tulos: -2 (10 ääntä)
      Kerätään Paulalle kolehti Viking Linen risteily lippuun. Ketkä lähtee hankkeeseen mukaan?

      Lainaa

    46. Tulos: +17 (19 ääntä)
      Newsflash: Olen matkustanut viikkarilla ja tallinkilla työn puolesta nyt korona-aikaan muutaman kerran ja siellä on kyllä nykyään risteilyvieraat aivan mitättömässä vähemmistössä, jos lienee ollenkaan. Tämän näkee jo siitäkin, että ilman ajoneuvoa laivaan saapuvia on joka kerta todella vähän.

      Lainaa

    47. Itseasiassa 27.11.2020 7:55
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Ace: Mä taas oon kuullut, että se ois yks pahimmista tavoista. Tiedä sitten mikä on totuus, en kyllä haluaisi ottaa selvää. Mutta Paulan mielestä ilmeisesti 400 viikkariristeilijän ois hyvinkin voinut laittaa kokeilemaan :/
      Mä oon ymmärtänyt että hyvän olon hormonit lähtevät siinä vaiheessa liikkeelle kun vetää ensimmäisen kerran vettä keuhkoihin. En tiedä ä, enkä haluaisi lähteä kuitenkaan kokeilemaan.

      Lainaa

    48. Sairaudeton raparperi 27.11.2020 9:37
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Raimo Summanen: Toivottavasti olen väärässä, mutta nähdäkseni ihmisillä on nyt joku harhainen käsitys, että kun elät maalla, niin sinne ei virukset leviä. Mikä on toki loogista siinä suhteessa, kun etäisyyttä muihin ihmisiin helposti tulee. Mutta kun se sama harhaluulo tuntuu olevan mukana siellä ihmisten ilmoilla, [...]
      Olisi varmaan pitänyt vähän taustoittaa. 
      Idea muualle kotoa pakenemisessa on yleensä esim. se, että kaikki samassa taloudessa olijat eivät voi olla riittävässä karanteenissa, vaan käyvät esim. koulussa tai töissä normaalisti, ja ovat siten alttiita tartuttamaan sen kotona olevan, pahasti vakavalle koronalle alttiin henkilön. 
      Syrjässä voi tilata kauppaostoiset kotiinkuljetuksena ja olla ihan oikeasti eristyksissä. Kerrostaloasukkaat kohtaavat naapurit ja heidän hengitysaerosolinsa rappukäytävässä vääjäämättä, eli maalla on turvallisempaa myös ulkoilla. Joo, koronasta ei ole täyttä varmuutta tartuntatavasta, mutta se voi olla supertartuttajien kohdalla myös ihan vain pelkät aerosolit, muu ei selitä miksi korona tarttuu samassa tilassa niin nopeasti isoon määrään. Kaikki koronapositiiviset eivät ole supertartuttajia (eli eritä poikkeuksellisen runsaasti virusta), mutta jotkut ovat, ja siitä on seurannut näitä superleviämistapahtumia. 

      Lainaa

    49. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Paula vaikuttaa kertakaikkisen miellyttävältä ja empaattiselta ihmiseltä

      Lainaa

    50. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Just saying...

      Lainaa

    51. Raimo Summanen 27.11.2020 21:27
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Sairaudeton raparperi: Olisi varmaan pitänyt vähän taustoittaa.  Idea muualle kotoa pakenemisessa on yleensä esim. se, että kaikki samassa taloudessa olijat eivät voi olla riittävässä karanteenissa, vaan käyvät esim. koulussa tai töissä normaalisti, ja ovat siten alttiita tartuttamaan sen kotona olevan, pahasti vakavalle [...]
      En kuitenkaan usko, että Helsingissä ei suurimmat tartuntaryppäät ole peräisin kerrostalojen rappukäytävistä tai vastaavista yhteisistä tiloista. Mielestäni perusongelma on se, että siellä töissä, koulussa tai harrastuksissa ei käyttäydytä riittävän kurinalaisesti, tai ole luotu riittäviä ja selkeitä toimintatapoja. Täydellinen lockdown olisi tietty se selkein ratkaisu, mutta uskoisin että tartuntojen määrää voitaisiin helposti karsia laittamatta yhteiskuntaa täydelliseen säppiin, vaikkakin esimerkiksi yökerhoissa ja ravintoloissa se voi olla haastavaa. Kyse on vain siitä, halutaanko täysillä ymmärtää ja yrittää, ja se koskee niin ihmisiä yksilöinä, kuin työnantajina ja järjestäjinäkin. Olisi toki suotavaa, että esimerkiksi koronavilkku sovelluskin toimisi hieman jämptimmin mitä nyt.
      No, tämä nyt on kuitenkin vain jossittelua ja se oikea elävä elämä tulee kertomaan miten tämä päättyy vai päättyykö se ollenkaan. Elämme mielenkiintoisia aikoja.

      Lainaa

    52. Hallitsijaton persikka 29.11.2020 1:51
      Tulos: -30 (32 ääntä)
      Petey: Täysin samaa mieltä Paulan kanssa.mikä prkl siinä on, että kaikki aivottomat apinat asuu pääkaupunkiseudulla tai Turussa, että pakko lähtee ulkomaille tämmösen aikana! Ja vielä semmoseen maahan missä ei oo mitään tolkkua koronarajotuksista. Juur tämmöisten "aponoiden" takii on tulossa taas rajotuksia!
      Mieluummin apina kuin lammas. Suomessa on paljon parempi tilanne kuin tavallisena influenssakautena joten what's the problem?? Päättäjät on psykoosissa ja lampaat seuraa sokeina. Ei nuissa rajoituksissa oo mitään järjellistä perustetta. Joten eletään ihan normaalia elämää!

      Lainaa

    53. Tulos: +10 (14 ääntä)
      Petey: Täysin samaa mieltä Paulan kanssa.mikä prkl siinä on, että kaikki aivottomat apinat asuu pääkaupunkiseudulla tai Turussa, että pakko lähtee ulkomaille tämmösen aikana! Ja vielä semmoseen maahan missä ei oo mitään tolkkua koronarajotuksista. Juur tämmöisten "aponoiden" takii on tulossa taas rajotuksia!
      Koska laivat lähtevät näistä kahdesta kyseisestä kaupungista niin niillä ei seilaa kuin helsinkiläiset ja turkulaiset? Eihän thaikuissakaan käy muut kuin hesalaiset koska porista ei sinne lennetä. Kyllä nyt pitää tehdä asialle jotain kun nuo ison kylän pojat ja tytöt rellestävät menemään sillä aikaa kun täällä meidän kylillä kukaan ei saa eikä levitä mitään koovitia. Täällä mitään maskia edes tartte kun ei  täällä sillai ulkomaalaisia tai siellä käyneitä ole.

      Lainaa

    54. Tulos: -3 (3 ääntä)
      Ace: Mä taas oon kuullut, että se ois yks pahimmista tavoista. Tiedä sitten mikä on totuus, en kyllä haluaisi ottaa selvää. Mutta Paulan mielestä ilmeisesti 400 viikkariristeilijän ois hyvinkin voinut laittaa kokeilemaan :/
      Eipä sitä kukaan kokeilemaan pystykään. Ainakaan niin että sitä pääsis vertaamaan toiseen tapaan.

      Lainaa

    55. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Täällä "sos.pum.", tosin käyn myös töissä pienellä palkalla... Viimeksi kävin risteilyllä 2016 kun kaveri tarjosi matkan. Olen hyvin tottunut siihen, etten pääse ulkomaille. Sen sijaan hyvätuloiset, jotka matkustavat 4 kertaa vuodessa, itkivät jo maaliskuussa sitä että ei pääse minnekään. Ne ihmiset ovat ekojen joukossa noilla risteilyillä, koska eivät kestä sitä ettei pääse reissuun.

      Lainaa

    56. heimosenkeimo 1.12.2020 2:16
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Paula on osin oikeessa, tai ainakin mun kannalla. sais kuolla kaikki ihmiset, saisin nauraa lopussa kun maailma palaa, tuhkaa olisi niin paljon ettemme näkisi mitään emmekä pystyisi hengittään. äidit etsii lapsiaan ja miehet vaimojaan. huutaisin vaan että kosto normoille. punainenkukko.

      Lainaa

    57. yövuorolainen 1.12.2020 3:05
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Petey: Täysin samaa mieltä Paulan kanssa.mikä prkl siinä on, että kaikki aivottomat apinat asuu pääkaupunkiseudulla tai Turussa, että pakko lähtee ulkomaille tämmösen aikana! Ja vielä semmoseen maahan missä ei oo mitään tolkkua koronarajotuksista. Juur tämmöisten "aponoiden" takii on tulossa taas rajotuksia!
      Viking Gracelle mahtuu 2800 matkustajaa ja nyt siellä oli jopa 330 henkeä kyydissä pe iltalähdöllä. Ei siellä todellakaan mitään ruuhkaa ole ollut. Eikä ne rekatkaan ilman kuskeja liiku.

      Lainaa

    58. Ponneton siili 1.12.2020 7:27
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Petey: Täysin samaa mieltä Paulan kanssa.mikä prkl siinä on, että kaikki aivottomat apinat asuu pääkaupunkiseudulla tai Turussa, että pakko lähtee ulkomaille tämmösen aikana! Ja vielä semmoseen maahan missä ei oo mitään tolkkua koronarajotuksista. Juur tämmöisten "aponoiden" takii on tulossa taas rajotuksia!
      Siellä oli väkeä kaikkialta Suomesta, koska näitä laivatartuntoja on todettu esim. Sisä-Suomessa.
      On ihan turha syyttää muita siitä, että itse haalii sen tartunnan änkeytymällä muiden lähelle. Olet turvassa kun itse eristäydyt.
      Apina on peilissäsi.

      Lainaa

    59. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Mikähän nuita taas tuossa OKT-ilmotuksessa risoo? Ihmetyttää, kun pitää toisten ilmoituksiin aina tulla avautumaan

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: hukkua, karille, korona, laiva, onnettomuus, talo, upota, viking line, vuokra

  • Uusimmat

  • Kategoriat