Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitä tänään syötäisiin? Osa 12

Mitä kanan pyllystä tulee?
Mitä tänään syötäisiin? Osa 12

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 46 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Aasiantuntija 17.11.2020 0:32
      Tulos: +478 (484 ääntä)
      Sarilla jäi ikävä muisto siitä, ettei tullut kutsua lettukesteille

      Lainaa

    2. Aimo soturi 17.11.2020 0:59
      Tulos: +70 (108 ääntä)
      Laita sormi ruskeeseen mönjään ja sitten suuhun.

      Lainaa

    3. Tulos: +855 (863 ääntä)
      tuo lettupino on kyllä silmää hivelevä

      Lainaa

    4. Tulos: +83 (127 ääntä)
      "Hänellä"

      Lainaa

    5. Puolikiero_savolainen 17.11.2020 1:49
      Tulos: +385 (391 ääntä)
      Sarille siis jäi ikävä muisto siitä kun joku random piti lettukestit. Ok.

      Lainaa

    6. Kalastettu hylje 17.11.2020 2:22
      Tulos: +271 (273 ääntä)
      Onneksi itelle ei jää Sarin tavoin noin helposti ikäviä muistoja. Muuten koko elämä olis vain pelkkiä ikäviä muistoja :D.

      Lainaa

    7. Päätön mansikka 17.11.2020 3:52
      Tulos: +347 (387 ääntä)
      Ja mitähän ovat ne lihaPULLAT? Tietääkseni pullaan ei kuitenkaan yleensä lihaa laiteta.

      Lainaa

    8. Tulos: +74 (80 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Sarille siis jäi ikävä muisto siitä kun joku random piti lettukestit. Ok.
      Sitä se kateus teettää. 

      Lainaa

    9. Ministeri Nieminen 17.11.2020 6:36
      Tulos: -244 (318 ääntä)
      Rappe: tuo lettupino on kyllä silmää hivelevä
      Pientä lavastamisen makua tässä kyllä on. Letut ovat ensinnäkin täysin saman kokoisia ja saman muotoisia. Tämä saattaa selittyä sillä, että paistaja käyttää juuri sopivan kokoista lettupannua ja laittaa täysin saman määrän taikinaa pannuun kerrallaan. Nuo letut on kuitenkin niin älyttömän tarkkaan, millimetrin tarkkuudella aseteltu, että pelkkään asetteluun lienee mennyt huomattavasti enemmän aikaa kuin itse lettukesteihin jälkipiereskelyineen. Toivottavasti oli vaivan arvoista, mutta minusta tuo menee kyllä jo OCD:n puolelle.

      Lainaa

    10. Tulos: +192 (230 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Pientä lavastamisen makua tässä kyllä on. Letut ovat ensinnäkin täysin saman kokoisia ja saman muotoisia. Tämä saattaa selittyä sillä, että paistaja käyttää juuri sopivan kokoista lettupannua ja laittaa täysin saman määrän taikinaa pannuun kerrallaan. Nuo letut on kuitenkin niin älyttömän tarkkaan, [...]
      Ei asioiden siististi paikalleen laittamiseen mene yhtään sen enempää aikaa kuin huonosti laittamiseenkaan. Sihtaat vaan vähän paremmin, mutta tasan yhtä nopeaa se on.

      Lainaa

    11. Tulos: +52 (58 ääntä)
      Päätön mansikka: Ja mitähän ovat ne lihaPULLAT? Tietääkseni pullaan ei kuitenkaan yleensä lihaa laiteta.
      Kannattaa tehdä lihapyöryköitä, muttei kuitenkaan kasvislihapyöryköitä.

      Lainaa

    12. Pelkäämätön soturi 17.11.2020 8:35
      Tulos: +174 (188 ääntä)
      nah: Kannattaa tehdä lihapyöryköitä, muttei kuitenkaan kasvislihapyöryköitä.
        Helvetissä on oma kehänsä byrokraateille, ja niille, joiden mielestä pitää sanoa "juuston tapaan käytettävä kasvirasvavalmiste" ja "kasvispohjainen ruokakiekko" koska muuten tyhmä kuluttaja sekoaa: "älä luule Muuta lihaksi". On tässä pullia, lihapullia, (ja kasvispulliakin) syöty jo jonkin aikaa, ja jotenkin kenenkään mielenterveys ei ole vielä kosahtanut kun eineshyllyn kebabmaustetuissa ei olekaan hillosilmää.

      Lainaa

    13. Tulos: -25 (75 ääntä)
      Päätön mansikka: Ja mitähän ovat ne lihaPULLAT? Tietääkseni pullaan ei kuitenkaan yleensä lihaa laiteta.
      Laitetaan jos tehdään LIHApullaa.

      Lainaa

    14. Tulos: +77 (79 ääntä)
      Vähän käy Saria sääliksi, kun toinen perheensä kanssa pitää hauskaan, niin sitä pitää käydä moittimaan.

      Lainaa

    15. Altis fretti 17.11.2020 9:25
      Tulos: -28 (94 ääntä)
      Päätön mansikka: Ja mitähän ovat ne lihaPULLAT? Tietääkseni pullaan ei kuitenkaan yleensä lihaa laiteta.
      Lihalänkyttäjillä menevät ruokalajit ja raaka-aineet sekaisin. Haluan nähdä sen päivän kun ne syövät raakaa lihaa lehmän kyljestä tai sian perseestä.
      Tai oikeastaan en halua.

      Lainaa

    16. Tulos: +37 (41 ääntä)
      Sanokaa nyt vielä, että tää on sama Sari? Ilmiannettu!

      Lainaa

    17. Tulos: +37 (45 ääntä)
      Aimo soturi: Laita sormi ruskeeseen mönjään ja sitten suuhun.
      Ja pohdi ääneen että onkohan tämä kakkaa vai suklaata. Makustele hetki ja totea että no ei tämä ainakaan suklaata ole.

      Lainaa

    18. Altis fretti 17.11.2020 10:44
      Tulos: -29 (47 ääntä)
      Juunas: Ja pohdi ääneen että onkohan tämä kakkaa vai suklaata. Makustele hetki ja totea että no ei tämä ainakaan suklaata ole.
      Aika hassuja olette kun tuo aukko kuvassa on kanan yläpäässä.

      Lainaa

    19. Tahraton roska 17.11.2020 10:57
      Tulos: +93 (101 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Pientä lavastamisen makua tässä kyllä on. Letut ovat ensinnäkin täysin saman kokoisia ja saman muotoisia. Tämä saattaa selittyä sillä, että paistaja käyttää juuri sopivan kokoista lettupannua ja laittaa täysin saman määrän taikinaa pannuun kerrallaan. Nuo letut on kuitenkin niin älyttömän tarkkaan, [...]
      Saahan sitä lettuja tehdä OCD:stä huolimatta. Eikä tarvitse piereskelläkään jälkeenpäin kun tekee vaikka laktoosittomaan maitoon lettutaikinan. Tai vaikka sellaiseen kauran maitoon. 

      Lainaa

    20. Aasiantuntija 17.11.2020 11:33
      Tulos: +45 (53 ääntä)
      Altis fretti: Aika hassuja olette kun tuo aukko kuvassa on kanan yläpäässä.
      Väittät siis, että kaula on katkaistu pyrstön kohdalta. Kannattaa tutustua eläimien anatomiaan hiukan paremmin.

      Lainaa

    21. Tyhmä mato 17.11.2020 11:49
      Tulos: +94 (108 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Helvetissä on oma kehänsä byrokraateille, ja niille, joiden mielestä pitää sanoa "juuston tapaan käytettävä kasvirasvavalmiste" ja "kasvispohjainen ruokakiekko" koska muuten tyhmä kuluttaja sekoaa: "älä luule Muuta lihaksi". On tässä pullia, lihapullia, (ja kasvispulliakin) syöty jo jonkin aikaa, [...]
      Komppaan!
      Myös, jos sana "kasvimaito" on kerran niin vaikea, miksi sitä kaikki kuitenkin puhekielessä käyttää? Ei kukaan puhu kaurajuomasta vaan kauramaidosta, koska se kertoo parhaiten, mihin kyseistä tuotetta käytetään.

      Lainaa

    22. Tulos: +53 (57 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Pientä lavastamisen makua tässä kyllä on. Letut ovat ensinnäkin täysin saman kokoisia ja saman muotoisia. Tämä saattaa selittyä sillä, että paistaja käyttää juuri sopivan kokoista lettupannua ja laittaa täysin saman määrän taikinaa pannuun kerrallaan. Nuo letut on kuitenkin niin älyttömän tarkkaan, [...]
      mm.. noi letut näyttäs olevan vähä pienempii ku normiletut, eli tehty varmaan pienellä pannulla. siinä selitys täysin samaan kokoon, ja kun ne sitten on kaikki täysin saman kokosii, ne menee  aika automaattisesti täysin päällekkäin.

      Lainaa

    23. Sairastava gorilla 17.11.2020 14:13
      Tulos: +18 (34 ääntä)
      Linnuilla on kylläkin kolaakki, ei peffar.

      Lainaa

    24. Tulos: -29 (53 ääntä)
      Rappe: tuo lettupino on kyllä silmää hivelevä
      Mietin vaan et kuka oikeesti jaksaa tehdä noista pinoista noin suoria.

      Lainaa

    25. Hööpölööpö 17.11.2020 14:37
      Tulos: +42 (52 ääntä)
      Joskus tuli kaupassa tutkittua kalkkunanakkipakettia, tuoteselosteen mukaan tuotteen lihapitoisuus oli 0%. Mistä lie sitten tuo kalkkuna keksitty nimeen.

      Lainaa

    26. Tulos: -63 (77 ääntä)
      Luuleeko joku oikeesti, että siskonmakkaran nimi viittaa siskoon jotenkin? nimen lähtökohta kun on ranskan sana saucisse = 'makkara', josta saksalainen Sausischen, josta edelleen ruotsin siskonkorv.

      Lainaa

    27. Letittämätön banaani 17.11.2020 16:36
      Tulos: +84 (88 ääntä)
      jukkapalmu: Luuleeko joku oikeesti, että siskonmakkaran nimi viittaa siskoon jotenkin? nimen lähtökohta kun on ranskan sana saucisse = 'makkara', josta saksalainen Sausischen, josta edelleen ruotsin siskonkorv.
      Ei vaan siinä yritetään selittää, että ne nimitykset eivät tähänkään asti ole olleet kirjaimellisesti sitä mistä tuote on tehty.
      Toki kasvispyörykkä tai kasvispulla on parempi ja käytetympi kuin kasvislihapulla.

      Lainaa

    28. King Arthur 17.11.2020 17:32
      Tulos: +58 (60 ääntä)
      Mutta mistä enää nykyään saisi niitä mummonlihapullia?

      Lainaa

    29. Tulos: +41 (43 ääntä)
      King Arthur: Mutta mistä enää nykyään saisi niitä mummonlihapullia?
      Niinpä! Pitääkö täällä kaikki ite tehä?

      Lainaa

    30. Tulos: +46 (62 ääntä)
      Tyhmä mato: Komppaan!Myös, jos sana "kasvimaito" on kerran niin vaikea, miksi sitä kaikki kuitenkin puhekielessä käyttää? Ei kukaan puhu kaurajuomasta vaan kauramaidosta, koska se kertoo parhaiten, mihin kyseistä tuotetta käytetään.
      Ja kyllähän kasveistakin tulee maitoa (soijapavut, voikukka), ei mikään sanassa "maito" viittaa siihen, että se tulee lehmästä, saati välttämättä edes eläimestä 

      Lainaa

    31. Näsäviisas majava 17.11.2020 23:04
      Tulos: +41 (47 ääntä)
      Vaakku: Ja kyllähän kasveistakin tulee maitoa (soijapavut, voikukka), ei mikään sanassa "maito" viittaa siihen, että se tulee lehmästä, saati välttämättä edes eläimestä 
      Ja hedelmäliha on ihan hedelmälihaa, ilman possua tahi nautaa. Kasvislihapullatkin voi yhtälailla olla kasvislihaa. Suomenkieli on ennenkin kasvanut ja kehittynyt. 

      Lainaa

    32. Sairas delfiini 18.11.2020 0:34
      Tulos: -10 (14 ääntä)
      Aasiantuntija: Väittät siis, että kaula on katkaistu pyrstön kohdalta. Kannattaa tutustua eläimien anatomiaan hiukan paremmin.
      Tai ottaa silmä käteen (kuten Pans labyrinthissa! :D )
      Kanan koivet levittyvät selkeästi sivuille toisesta päästä. Kuvassa mönjä valuu kaulasta. Jos aukko olisi kolaakki, koipien pitäisi levittyä sivuille juuri tämän aukon lähellä.

      Lainaa

    33. Harvennettu mandariini 18.11.2020 2:22
      Tulos: -10 (24 ääntä)
      Sehän onkin siskoNmakkara, eri asia jos ois siskomakkara sit voitas ihmetellä miksei siinä ole siskoa...

      Lainaa

    34. lettumestari 18.11.2020 10:00
      Tulos: +8 (34 ääntä)
      Ministeri Nieminen: Pientä lavastamisen makua tässä kyllä on. Letut ovat ensinnäkin täysin saman kokoisia ja saman muotoisia. Tämä saattaa selittyä sillä, että paistaja käyttää juuri sopivan kokoista lettupannua ja laittaa täysin saman määrän taikinaa pannuun kerrallaan. Nuo letut on kuitenkin niin älyttömän tarkkaan, [...]
      Teen lettuni pienellä pannulla ja annostelen kauhalla, johon on helppo ottaa tasamäärä jokaiseen lettuun. Ei oo mitään rakettitiedettä vaikka näemmä jollekin debiilille tämäkin lähentelee jo lettukestien professuuria ja OCD-oireita. Miten siellä tuetun asumisen yksikössä sujuu?

      Lainaa

    35. Tiedonantaja 18.11.2020 10:20
      Tulos: -14 (22 ääntä)
      Ei kelvannut Sarin lettu sitten kellekään, paha muisto vaan jäi...

      Lainaa

    36. Tiedonantaja 18.11.2020 10:23
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Harvennettu mandariini: Sehän onkin siskoNmakkara, eri asia jos ois siskomakkara sit voitas ihmetellä miksei siinä ole siskoa...
      Kai moni makkaraksi kaltattu kärsäkäs on jonkun toisen kärsäkkään sisko. Ei liene harvinaista, vaikka samaan makkaraan olisi päätynyt useampaa siskosta ym. sukulaisia.

      Lainaa

    37. Tulos: -12 (28 ääntä)
      Vaakku: Ja kyllähän kasveistakin tulee maitoa (soijapavut, voikukka), ei mikään sanassa "maito" viittaa siihen, että se tulee lehmästä, saati välttämättä edes eläimestä 
      Nisäkäsnaaraat tuottavat maitoa.

      Lainaa

    38. Tulos: -1 (9 ääntä)
      Kieltämättä aivan hirveän näköinen tuo kana. Ties mitä mönjiä valunu persiistä.

      Lainaa

    39. Letittämätön banaani 18.11.2020 20:01
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Sairas delfiini: Tai ottaa silmä käteen (kuten Pans labyrinthissa! 😁 )Kanan koivet levittyvät selkeästi sivuille toisesta päästä. Kuvassa mönjä valuu kaulasta. Jos aukko olisi kolaakki, koipien pitäisi levittyä sivuille juuri tämän aukon lähellä.
      Nuo toisessa päässä levittyvät ovat siivet. Kana on tuossa selkäpuoli ylöspäin ja täysin selvästi näkee että koivet ovat tässä etupäässä. Pyrstön kohdassa on tuollainen kohta josta pyrstösulat lähtisivät. En edes ymmärrä miten joku voisi luulla noita siipiä koiviksi!
      Oletteko joskus syöneet kanankoipia? Tiedätte varmaan että siellä koivissakin on sitä tummempaa mönjää joka ei ole lihaa.
      Ihan normaalia lihasnesteitä ym mitä siitä paistuvasta kanasta lähtee. Ei ole kakkaa eikä mitään vaarallista.

      Lainaa

    40. Tulos: +28 (30 ääntä)
      Puolikiero_savolainen: Sarille siis jäi ikävä muisto siitä kun joku random piti lettukestit. Ok.
      Sarin kannattaa ensin selvittää itselleen sanojen "kestit" ja "kutsut" ero. Lettukestit voi pitää vaikka itsekseen, mutta kutsuille yleensä kutsutaan muitakin kuin oma perhe.

      Lainaa

    41. Tulos: +30 (30 ääntä)
      Sairastava gorilla: Linnuilla on kylläkin kolaakki, ei peffar.
      Jos nyt pilkkua viilataan niin linnuilla on kloaakki, ei kolaakki.

      Lainaa

    42. Eristäytynyt mango 19.11.2020 11:37
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Tyhmä mato: Komppaan!Myös, jos sana "kasvimaito" on kerran niin vaikea, miksi sitä kaikki kuitenkin puhekielessä käyttää? Ei kukaan puhu kaurajuomasta vaan kauramaidosta, koska se kertoo parhaiten, mihin kyseistä tuotetta käytetään.
      Ja jostain syystä sana ”kookosmaito” ei ole koskaan tuntunut häiritsevän ketään, vaikka ei sekään kenenkään tissistä ole peräisin.

      Lainaa

    43. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Eristäytynyt mango: Ja jostain syystä sana ”kookosmaito” ei ole koskaan tuntunut häiritsevän ketään, vaikka ei sekään kenenkään tissistä ole peräisin.
      Eikös jossain mokassa (tai kommentissa) aiemmin sanottu kookosta nisäkkääksi koska sen pähkinät on karvaisia ja niistä saa maitoa? Hairy nuts, hihi....

      Lainaa

    44. Tulos: +5 (5 ääntä)
      nah: Kannattaa tehdä lihapyöryköitä, muttei kuitenkaan kasvislihapyöryköitä.
      Entäs sitten se hedelmäliha vaikkas appelsiineissa. On kyllä outoa ja selkeästi joku juoni. 🤔

      Lainaa

    45. Särkemätön nektariini 22.11.2020 17:44
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Mua harmittaisi jos letut pitäis ensin kaikki paistaa isoksi pinoksi ja sit vasta syödään. Nehän on aivan kylmiä!! Ja sitten pitää lämmittää uudestaan! Me syödään aina samaan tahtiin kun paistetaan. Sisällä käytetään kahta pannua, nuotiolla tehdään vain yhdellä pannulla. Myönnän että pino näyttää ihanalta, mutta käytännössä en näe mitään järkeä paistaa kaikki valmiiksi ja syödä vasta sitten.

      Lainaa

    46. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Altis fretti: Lihalänkyttäjillä menevät ruokalajit ja raaka-aineet sekaisin. Haluan nähdä sen päivän kun ne syövät raakaa lihaa lehmän kyljestä tai sian perseestä.Tai oikeastaan en halua.
      Ei kyllä kannata raakaa possua maistella. Trikomonaasi on riskinä siinä.
      Muksuna tosin söin raakaa lihapullataikinaa, ja hyvää oli. Sen riemun sisko sitten pilasi pelottelemalla loisilla ja salmonellalla.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kana, kasvisjuusto, kasvismajoneesi, kauramaito, korona, kuva, letut, ruoka, vegaaniset lihapullat, vegaanit