Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Jouluhämmennys

Olisi kiva tietää kuka? Tai miksi?
Jouluhämmennys

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 122 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +211 (623 ääntä)
      Emmiltä lapsi/lapset huostaan ja piuhat poikki.

      Lainaa

    2. Epäreilu tonttu 29.12.2020 0:07
      Tulos: +924 (1012 ääntä)
      Sydämeni itkee verta Emmin kiittämättömyyden takia.

      Lainaa

    3. Tulos: +1189 (1229 ääntä)
      Kumpi sen pehmolelukoiran takia itki, Emmi vai 1-vuotias tytär? Tässä nähdään kuinka pilalle lellitty prinsessa kasvattaa seuraavaa sukupolvea.

      Lainaa

    4. Tulos: +1438 (1454 ääntä)
      Club Petz tai legopaketti yksivuotiaalle? Meidän yksivuotias rakastaa repiä hesareita ja töötöttää tyhjiin vessapaperirulliin, iha viis veisaisi mistään Club Petzistä, eikä legojakaan osaa vielä rakentaa, saati haluta. Ja nytkin on tytöllä siinen body päällä, hui kamala!

      Lainaa

    5. Tulos: +765 (789 ääntä)
      Jos täytyy kysyä "olenko kiittämätön", vastaus on itsestäänselvä. Kiitollisen ihmisen ei tarvitse epäillä olevansa kiitollinen.

      Lainaa

    6. Huutokauppakeisari 29.12.2020 0:33
      Tulos: +772 (780 ääntä)
      Piti oikeen tarkistaa, maksaa melkein 50e toi club petz mikä lie. Kuka ostaa 1 vuotiaalla 50 euron pehmolelun, saati itkee sellaisen perään?

      Lainaa

    7. Siirrettävä sika 29.12.2020 0:49
      Tulos: +731 (747 ääntä)
      Tuo Emmin loppulaini "mitä toivoin" kuvaa juuri Emmiä. Hänen toiveitaan olisi pitänyt toteuttaa, ei lapsen. Club petzit maksavat yli 60e. Lähempänä tuo 7e on joulupuukeräyksen lahjoja. Kannattaa säästää ihan omista rahoistaan, jos haluaa 60e leluja lapsilleen.

      Lainaa

    8. Haikaileva metsämarja 29.12.2020 1:33
      Tulos: +384 (458 ääntä)
      Jos haluaa Club petsiä tai leegoa, voi ostaa ne ihan itse. Jos ei ole rahaa menee töihin, on sitten ensivuonna rahaa. Joulupuu keräys tuntuu kokeneen jonkun arvon menetyksen, kun tuntuu turhalta ostaa 10e lahja vieraalle. Joku siitä kuitenkin vain pettyy kun ei nyt saanutkaan sitä Zenbookkia.

      Lainaa

    9. Niin kutsuttu kolibri 29.12.2020 1:41
      Tulos: +550 (554 ääntä)
      Olikohan yks mun lahjottamista pehmoleluista😁 Mieluummin ostaa useita pieniä lahjoja, joista useampi lapsi (toivottavasti) iloitsee kuin yhden kalliin lahjan.

      Lainaa

    10. Gaius Blatar 29.12.2020 1:54
      Tulos: +252 (284 ääntä)
      "paloiteltuja kaalin paloja"? Miten olisi vain kaalin paloja?

      Lainaa

    11. Epäselvä papukaija 29.12.2020 2:07
      Tulos: +202 (212 ääntä)
      Olikohan tällainen sininen koirapehmo? Minusta paljon söpömpi kuin nuo petzit. https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/ty-beanie-boos-36310-prince-15-5cm-koira-pehmo

      Lainaa

    12. Tulos: +179 (295 ääntä)
      ite työmarkkinatuella ja vaimo kotihoidon tuella, vähä vajaa 2v pikku herra sai tiipiin/pallomeren - muutaman pehmon ja opetus pehmon joka rallattelee yms yms - vähävarasia ollaan MUTTA me aletaa vähä laittaa esim black fridayta varten jemmaan jo syyskuun puolella.. se on se vitun organisointi ja valmistautuminen kaiken alku ja loppu en käsitä näitä joilla on samantasonen tai jopa parempi taloudellinen tilanne eikä silti kykene hommaa skidilleen ees sitä 60e pehmoo, ja noi leegot.. meinaaks se tappaa lapsensa? dubloja vasta 1.5 tienoilla sinne 3v asti ja lapsesta riippuen sit normi legot kehiin.. vittu näit ihmisii

      Lainaa

    13. Tuleva eläin 29.12.2020 2:59
      Tulos: +262 (280 ääntä)
      Jdkdkdk: ite työmarkkinatuella ja vaimo kotihoidon tuella, vähä vajaa 2v pikku herra sai tiipiin/pallomeren - muutaman pehmon ja opetus pehmon joka rallattelee yms yms - vähävarasia ollaan MUTTA me aletaa vähä laittaa esim black fridayta varten jemmaan jo syyskuun puolella.. se on se vitun organisointi ja [...]
      Mulla vähän saman tapaisia ajatuksia oli joskus, nykyään ajattelen, et vaikka niiden vanhempien rahat oliskin menny mielummin tekokynsiin tai tupakkaan kuin joululahjoihin, niin ei se sen lapsen vika ole. Veikkaan, että 1v on ihan onnellinen sinisestä pehmokoirastaan. Vanhemmilla on nähtävästi oman elämänhallintansa kanssa jo tarpeeksi opeteltavaa/kestettävää, niin hyvä, että joku ostaa edes sen yhden lahjan. Älkää nyt hyvät ihmiset ainakaan heitä kadehtiko, tää mamma sanoo jo nyt, ettei lapsella tule olemaan seuraavinakaan jouluina lahjoja..siinä ei oo mitään kadehdittavaa, ettei omalle lapselle syystä tai toisesta pysty joulua järjestämään. Vaikka oliskin täys uuvatti

      Lainaa

    14. Tulos: +312 (420 ääntä)
      Haikaileva metsämarja: Jos haluaa Club petsiä tai leegoa, voi ostaa ne ihan itse. Jos ei ole rahaa menee töihin, on sitten ensivuonna rahaa. Joulupuu keräys tuntuu kokeneen jonkun arvon menetyksen, kun tuntuu turhalta ostaa 10e lahja vieraalle. Joku siitä kuitenkin vain pettyy kun ei nyt saanutkaan sitä Zenbookkia.
      "Menee töihin", ai että tuo lause edelleen kiristää. Ei töihin noin vain mennä, voit hakemalla hakea vaikka minne, etkä siltikään saa paikkaa. Varsinkaan nyt, kiitos koronan.

      Lainaa

    15. Labiili norppa 29.12.2020 3:32
      Tulos: -99 (313 ääntä)
      Ei näitten köyhien tarviis lisääntyä. Kyllä pitäis olla varaa kustantaa oma penikka, eikä muilta oottaa kaikkee!

      Lainaa

    16. Tulos: -182 (240 ääntä)
      Olen itse kissaihminen niin toisaalta ymmärrän miksi Emmi ei ilahtunut pehmokoirasta. Mutta ei sitä ois välttämättä tarvinnu sanoa ääneen

      Lainaa

    17. Tulos: +385 (393 ääntä)
      Ostin itekki pari lahjaa tälläsen lahjakeräyksen kautta (ja oon ostanu aikasempinaki vuosina). Inhottava ajatus, et mun huolella valittu lahja on saattanu mennä jollekin tälläselle kiittämättömälle urpolle. Kaikki näiden vuosien aikana hommaamista lahjoista ei oo ollu mitään kalliita, oon ostanu just jollekin parivuotiaalle n. 10 euron pehmolelun, koska se oli omaan silmään söpömpi ja käytännöllisemmän kokonen kuin kalliimpi. No, aina pitää toivoo et lapset sentään saa/osaa olla ilosia lahjoista kuitenkin. Niillehän ne lahjat on, eikä kiittämättömälle äidille.

      Lainaa

    18. Tulos: -76 (194 ääntä)
      Emmi menee kauppaan ja ostaa itse. Kiittämätön h..... Ei ihme ettei kukaan auta vähävaraisia kun palaute on vali vali vali. Pitäisi 1500€ puhelin minimissään olla saa......na

      Lainaa

    19. Tulos: +141 (215 ääntä)
      Emmin kaltaisten esittämien vaatimusten takia en osallistu joulupuukeräyksiin lainkaan. Ikävä niille, jotka eivät vaadi, mutta kun suurin osa vaatii, on helpointa muistaa vain omaa lähipiiriään, joka ei valita ja jota ei ole opetettu valittamaan. Ostin omille lapsille 50 euron lahjakortit ja he olivat niihin tyytyväisiä. ASuvat jo omillaan. Kumpikin sanoi, että sillä ostaa ruuat melkein 2 viikoksi. 60 euron pehmoleluja meillä ei ole ostettu ikinä. Miksi keskituloisten pitäisi ostaa vähävaraisille arvokkaampia lapsia kuin omilleen? Pistin kyllä ruoka-apuun rahaa, vaikka sielläkin valitetaan. Ymmärrän valituksen, jos keliakiaa sairastava saa jauhoja tai maitoallerginen maitoa, mutta en sitä, että olisi pitänyt saada parempaa ja kalliimpaa. Mutta uskon, että kiitollisiakin ihmisiä löytyy sieltä puolelta.

      Lainaa

    20. Tulos: +83 (93 ääntä)
      Gaius Blatar: "paloiteltuja kaalin paloja"? Miten olisi vain kaalin paloja?
      Sittenhän ei tiedettäisi, että ne ovat paloiteltuja.

      Lainaa

    21. Luuton mandariini 29.12.2020 7:02
      Tulos: +258 (288 ääntä)
      Ja jos tuollaisessa tilanteessa ostaisi kalliimman lahjan, sen tietää, mitä kävisi. Emmi myisi sen netissä eteenpäin, jotta saisi rahaa kaljaan/meikkeihin/johonkin muuhun omaan turhuuteen. Kun ostaa halvempaa, se lahja todennäköisesti jää lapselle itselle.

      Lainaa

    22. Räkäpää 29.12.2020 7:06
      Tulos: +179 (185 ääntä)
      Toivottavasti tontut kirjaa ylös ja tuo ensi vuonna lahjat vain emmin lapsille, eikä äidille lainkaan.

      Lainaa

    23. Terve mehiläinen 29.12.2020 7:40
      Tulos: +386 (398 ääntä)
      Siis oikeasti. 1-vuotiaalle voi laittaa vaikka saman lelun joka viikko lahjapakettiin avattavaksi eikä se ymmärrä mitään tästä petoksesta. 1-vuotias ei ymmärrä haluta jotain tiettyä Club Pets -pehmolelua tai Lego-pakettia. Ne todellakin tykkää repiä vaikka Hesarista sivuja ja leikkiä niillä vessapaperihylsyillä kuten joku mainitsi. Kaikki on 1-vuotiaalle uutta ja jännää. Nyt vanhemmille jäitä hattuun ja odotuksia laskemaan joululahjojen suhteen.

      Lainaa

    24. Tulos: +140 (150 ääntä)
      Tilasin Amazonista meidän tytölle toivomansa Friends-Legosetin mitä ei löytynyt mistään muualta ja jouduin vielä ottamaan pikatilauksena. Yhteishinta oli mielestäni aika kohtuuton, noin 70€. Ollaan kuitenkin ihan hyvin toimeentulevia joten ei tuo nyt taloutta kaada mutta periaatteessa ihan tarpeettoman kallis. Itsekin joka joulu hankin lahjoja, lähinnä pehmoja ja kirjoja, vähävaraisille ja tuntuu kyllä pahalta että siellä on joukossa noin kiittämättömiä ihmisiä. Jos ei tunnu mukavalta ostaa edes omilla rahoilla noin kallista tavaraa pienille niin ihmettelen vain miten puhtaalla omatunnolla voisi lahjoituksena ottaa sellaisia vastaan.

      Lainaa

    25. Sisustettu piimä 29.12.2020 7:47
      Tulos: +227 (231 ääntä)
      Voi ei, sininen pehmolelukoira 1-vuotiaalle tytölle! Mihin tämä maailma onkaan mennyt? Eikö kukaan ajattele lapsia? Nyt kaikkien pitää aloittaa rahankeräys Emmille, että saataisiin lapsi ajoissa psykiatrille. Varmasti lapsi traumatisoitui iäksi tästä järkyttävästä lahjasta.

      Lainaa

    26. Tulos: +107 (113 ääntä)
      Nimesi: Club Petz tai legopaketti yksivuotiaalle? Meidän yksivuotias rakastaa repiä hesareita ja töötöttää tyhjiin vessapaperirulliin, iha viis veisaisi mistään Club Petzistä, eikä legojakaan osaa vielä rakentaa, saati haluta. Ja nytkin on tytöllä siinen body päällä, hui kamala!
      meillä oli kova hitti tyhjät limukkapullot niitä oli kiva hakata ja kiikkua millo mihinkin :D

      Lainaa

    27. Hillitön greippi 29.12.2020 8:19
      Tulos: +247 (255 ääntä)
      Kissa: Olen itse kissaihminen niin toisaalta ymmärrän miksi Emmi ei ilahtunut pehmokoirasta. Mutta ei sitä ois välttämättä tarvinnu sanoa ääneen
      No eihän se lahja nyt sulle tai Emmille olisi ollutkaan, toope. En suostu hetkeäkään uskomaan, että yksikään 1-vuotias vielä voisi määrittää itsensä niin vahvasti kissa tai koiraihmiseksi, että kumpi tahansa ei pehmoleluna kelpaisi. Tämä ongelma on just tässä, että jotkut vanhemmat ajattelee sen kautta, mitä itse olisivat halunneet tai mistä itse tykkäävät ja sitä on pakko tyrkyttää kersoillekin riippumatta siitä, oliko ollenkaan samaa mieltä. "Kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin, joten kyllä minun vekaranikin silloin varmasti tästä mielensä pahoitti".

      Lainaa

    28. Boheemi haukka 29.12.2020 8:26
      Tulos: +199 (215 ääntä)
      Tunnen myös yhden perheen, joka parisen vuotta takaperin osallistui näihin keräyksiin (saavana osapuolena). Saivat vielä lähes täysin toivomustaan vastaavan lelun, eikä todellakaan mikään halpa versio ollut sekään (joskin vähän halvempi kuin se heidän alkuperäinen toiveensa), mutta kun oli väärää merkkiä, niin piti kuulemma laittaa myyntiin, kun ei heidän tyttönsä tule sellaista huolimaan, kun on väärää merkkiä. Taisipa muuten tyttö olla tuolloin myös jotain 1v tienoilla. Valitettavasti myös oma serkku samaa luokkaa ja vinkuu jopa ruokajakeluista, kun on aina niissä on kuulemma vaan sitä mistä hän ei tykkää ja pitää oikeasti aina jonottaa niin kauan, ettei ehdi koko päivänä tehdä muuta ja vaikka mitä. Aika hyvin mennyt kyllä usko näihin.

      Lainaa

    29. Räkäpää 29.12.2020 8:30
      Tulos: +115 (155 ääntä)
      Boheemi haukka: Tunnen myös yhden perheen, joka parisen vuotta takaperin osallistui näihin keräyksiin (saavana osapuolena). Saivat vielä lähes täysin toivomustaan vastaavan lelun, eikä todellakaan mikään halpa versio ollut sekään (joskin vähän halvempi kuin se heidän alkuperäinen toiveensa), mutta kun oli väärää [...]
      MITEN ruokajakelusta hakeva voi kehdata valittaa? Ravintoa se on ja täyttää mahaa. Onhan ne "vähän tylsiä", itsekin välillä pakosta hakeneena tiedän, mutta se on A) ilmaista B) ruokaa. Elämä suomessa on oikeasti aivan liian helppoa.

      Lainaa

    30. Tulos: +168 (174 ääntä)
      On se, jos 1-vuotias jo tietää, että onko pehmolelu koira vai kissa ja väritkin tuntee jo. Kyllä Emmi nyt nolas itsensä täysin

      Lainaa

    31. Tulos: +81 (105 ääntä)
      Avopuolison kanssa joitakin jouluja sitten ajateltiin osallistua lahjakeräykseen. Lahjatoiveen sai ottaa itse telineestä johon ne oli laitettu. Järkytyin kun tajusin, että jokainen toive oli yli 50€:n arvoinen. Omalle lapselleni voin ostaa muutaman "arvokkaamman" lahjan, mutta kyllä niidenkin yhteissumma yleensä alle 500€:n jää. Itse en kehtaisi pyydellä keneltäkään sukulaiselta, saati tuntemattomalta lapselleni applen tablettia tai muuta hintavaa. Mukava kuitenkin nyt kommenttien perusteella huomata, että se mitä itse koin ei vastaa todellisuutta muualla kuin Itä-Helsingissä.

      Lainaa

    32. Varma kavioeläin 29.12.2020 9:31
      Tulos: +188 (194 ääntä)
      Club Petz Bianca, Ikäsuositus: 3+ Lapsi ei ole kiittämätön yksivuotiaana. Emmi on. Ei mitäään lahjoja sinne enää Jouupuusta

      Lainaa

    33. Mikroton leijona 29.12.2020 9:38
      Tulos: -27 (157 ääntä)
      Siirrettävä sika: Tuo Emmin loppulaini "mitä toivoin" kuvaa juuri Emmiä. Hänen toiveitaan olisi pitänyt toteuttaa, ei lapsen. Club petzit maksavat yli 60e. Lähempänä tuo 7e on joulupuukeräyksen lahjoja. Kannattaa säästää ihan omista rahoistaan, jos haluaa 60e leluja lapsilleen.
      Oon eri mieltä. Näihin keräyksiin oon hankkinut samanlaisia lahjoja mitä omatkin lapset toivovat, tai samaa hintatasoa. Ois kurjaa antaa joku nyt vaan, kun "köyhän pitää osata tyytyä". Siellä on kuitenkin jonkun lapsi sen lahjan saamassa.

      Lainaa

    34. Tulos: -103 (193 ääntä)
      Sinänsä vaikka 1-vuotiaalle ihan sama onkin mitä saa lahjaksi, niin täytyy kyllä ihmetellä myös sitä että jos on toivottu nimenomaan pehmolelukissaa, miksi sitten ostaa koira? Ja vielä sinisenä, kun olisi voinut ehkä ostaa jonkun sukupuolineutraalimman värisen (joillekin kun sillä värillä tuntuu olevan suuri merkitys)

      Lainaa

    35. Jorma Ralli-Kukkula 29.12.2020 10:22
      Tulos: +129 (131 ääntä)
      Joo, tää on vähän kuin kuorolle saarnaisi; mutta ei tosiaan yksivuotiaille legoja, korkeintaan duploja ja niistäkin kannattaa katsoa vain sellaiset minkä uskaltaa antaa suuhun laitettavaksi (koska ne kuitenkin sinne päätyvät...). Tuon ikäiset eivät juuri väreistä välitä, vähän vanhempina ainakin meillä halusivat sitten vain värikkään/kuvallisen vaatteen jos sai valita. Joululahjakeräyksiin (en muista onko just Joulupuu vai joku vastaava) ollaan osallistuttu muutaman vuoden ajan kun nykyään varaa sen verran heittää; lähinnä tosin hieman vanhemmille, eli about 7-vuotiaille legoja tv. hintaluokassa 15-20 euroa ja sitten teini-ikäisille hieman kalliimpi vaatelahjakortti. Eli lähinnä just sellaista mitä olisin itse arvostanut samanikäisenä, kun satuttiin olemaan jos ei nyt köyhästä, niin ainakin hieman tulorajoitteisemmasta perheestä.

      Lainaa

    36. Makaaberi mandariini 29.12.2020 10:23
      Tulos: +161 (165 ääntä)
      P: Sinänsä vaikka 1-vuotiaalle ihan sama onkin mitä saa lahjaksi, niin täytyy kyllä ihmetellä myös sitä että jos on toivottu nimenomaan pehmolelukissaa, miksi sitten ostaa koira? Ja vielä sinisenä, kun olisi voinut ehkä ostaa jonkun sukupuolineutraalimman värisen (joillekin kun sillä värillä tuntuu olevan suuri merkitys)
      Jos kyseessä on oikeasti ollut tuo Epäselvän Papukaijan linkkaama Kärkkäisenkin myymä 6,90 maksava koira, joku on kyllä vilpittömästi voinut luulla sitä kissaksi pystyjen korvien takia.

      Lainaa

    37. Peruuttamaton riikinkukko 29.12.2020 10:58
      Tulos: +138 (156 ääntä)
      Aina uudestaan näihin emmeihin törmätessä jään miettimään, että mikä on se ikä, kun tyttö saa alkaa pukeutua muuhun kuin pinkkiin. Aikuisten naisten vaatteissa kun löytyy jo ihan kaikkia värejä. Toki voi olla, että Emmin oma vaatekaappi on kuin Barbiella. Ei yllättäisi.

      Lainaa

    38. Lavastettu hedelmä 29.12.2020 10:58
      Tulos: +136 (150 ääntä)
      Emmistä tulee mieleen kun kassalla näkee välillä vanhempia jotka ostosten hinnan nähdessään pudottavat kylmänviileästi vaippapaketin ostosten joukosta pois, että varmasti saadaan se röökiaski plus lavallinen kaljaa ostettua. Tai sitten selitetään muksulle että nyt ei pystykään ostamaan sitä karkkipussia, ostetaan seuraavalla kerralla ja silti hihnalla on se 8e röökiaski. Tälleen ex-tupakoitsijana kyllä ymmärrän varsin hyvin sen riippuvuuden, mutta on kyllä jotain pahasti vialla jos ei henkilö itse tajua mitä tekee.

      Lainaa

    39. It's a deal 29.12.2020 11:10
      Tulos: +113 (119 ääntä)
      Club Petz Biancan ja legot saa parempaan hintaan kaupaksi netissä.

      Lainaa

    40. Verovapaa vadelma 29.12.2020 11:24
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Kuusimysteeriin, Googlatkaa "South Park Woodland Critters"

      Lainaa

    41. Alennettu keiju 29.12.2020 11:36
      Tulos: +108 (112 ääntä)
      Ehkä kuusen kohdalla joku on ajatellut saavansa söpöjä kuvia kaneista/peuroista/mistä tahansa kaalia syövästä eläimestä kuusen ympärillä..?

      Lainaa

    42. Tulos: 0 (62 ääntä)
      Gaius Blatar: "paloiteltuja kaalin paloja"? Miten olisi vain kaalin paloja?
      Mitäs jos ei takerruttaisi jokaiseen asiaan?

      Lainaa

    43. Tulos: +54 (102 ääntä)
      Tinka: "Menee töihin", ai että tuo lause edelleen kiristää. Ei töihin noin vain mennä, voit hakemalla hakea vaikka minne, etkä siltikään saa paikkaa. Varsinkaan nyt, kiitos koronan.
      Ei varmaan mennäkään. Mutta ainakin mulla tarttui silmään se, että mokan Arjen Sankari sanoi, että tulevaisuus tulee olemaan aivan yhtä kurja. Eli ilmeisesti suunnitelmissa ei ole paljon yrittääkään. Ja muutenkin tuntuu olevan useampikin kuin yksi elämän realiteetti hakusessa. 
      Ps. Tämä ei koske juuri sinua eikä sinua eikä sinua. Mutta monia kyllä. Jos rupeaa tuntumaan ettei vuosiin oikein työllisty, niin on aika niellä tappio ja mennä pariksi vuodeksi joko amikseen tai amk:hon (ensin mainittuihin ainakin pääsee suurin osa halukkaista sisälle) ja opiskella sellainen ala, jolla on töitä. Vaihtoehtoja on aika monta. Mikään niistä ei välttämättä herätä pirskahtelevaa inspiraatiota, mutta jos valitsee sen vähiten huonon, niin saattaa todellakin yllättyä iloisesti päästyään jutussa alkuun. Inspiraatio ja motivaatio seuraa usein toimintaa eikä toisinpäin. Mielipiteeni koskee niin entistä Nokia -insinööriä, pankinjohtaa kuin parturikampaajaakin. Opiskelu ei myöskään maksa juuri mitään, joten tuskin kenellekään on aitoa taloudellistakaan estettä opiskella. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, jos perusterve tai muuten työkykyinen ihminen mieluummin ravaa vuosia työkkärissä kuin koulussa. Oli sitten 20 v tai 50 v. 

      Lainaa

    44. Epästabiili maahinen 29.12.2020 12:35
      Tulos: +96 (98 ääntä)
      Meidän pojan päiväkotiryhmä oli koristellut samaan tapaan kuusen lähimetsässä eläimiä varten, olivat jättäneet myös jotain syötävää kuusen juurelle, ei tosin kaalia.

      Lainaa

    45. Tulos: -3 (55 ääntä)
      Tuleva eläin: Mulla vähän saman tapaisia ajatuksia oli joskus, nykyään ajattelen, et vaikka niiden vanhempien rahat oliskin menny mielummin tekokynsiin tai tupakkaan kuin joululahjoihin, niin ei se sen lapsen vika ole. Veikkaan, että 1v on ihan onnellinen sinisestä pehmokoirastaan. Vanhemmilla on nähtävästi oman [...]
      Kyse ei ole siitä, ettei pystyisi, vaan siitä ettei halua. Kun kaikki muu on tärkeämpää kuin lasten joululahjat (tai lahjat on budjetissa merkitty otsikolla "ruinataan ilmaiseksi kaikilta muilta"), niin kyllä se on 100 % omista valinnoista kiinni. 
      Yksivuotias vielä kerkeään helposti unohtamaan vanhempansa, joten nyt olisi hyvä hetki Emmin antaa lapsi adoptoitavaksi sellaiseen perheeseen, joka ei perseile rahojaan turhuuksiin. Sitten lapsen ei enää tarvitse olla perheessä, jossa lapsi ei saa joululahjoja vanhempiensa törttöilyn vuoksi.

      Lainaa

    46. Ulkoneva pöllö 29.12.2020 13:03
      Tulos: +23 (83 ääntä)
      Pulu: Emmin kaltaisten esittämien vaatimusten takia en osallistu joulupuukeräyksiin lainkaan. Ikävä niille, jotka eivät vaadi, mutta kun suurin osa vaatii, on helpointa muistaa vain omaa lähipiiriään, joka ei valita ja jota ei ole opetettu valittamaan. Ostin omille lapsille 50 euron lahjakortit ja he [...]
      Mistä tiedät että "suurin osa vaatii"? Eiköhän sinun tapauksessa ole vain kyse siitä että olet kitsas ja keksit syitä sille miksi et viitsi antaa omistasi.

      Lainaa

    47. 200 työhakemusta lähetetty 29.12.2020 13:05
      Tulos: +99 (129 ääntä)
      Haikaileva metsämarja: Jos haluaa Club petsiä tai leegoa, voi ostaa ne ihan itse. Jos ei ole rahaa menee töihin, on sitten ensivuonna rahaa. Joulupuu keräys tuntuu kokeneen jonkun arvon menetyksen, kun tuntuu turhalta ostaa 10e lahja vieraalle. Joku siitä kuitenkin vain pettyy kun ei nyt saanutkaan sitä Zenbookkia.
      "Menee töihin". Hehheh. Niihin ei kävellä tai "mennä" ihan noin vaan. 
      Olen valmis aloittamaan huomenna klo 7 työt, jos kerrot mihin voin tästä näin vain "mennä" töihin.

      Lainaa

    48. Kutiava seepra 29.12.2020 13:37
      Tulos: +49 (53 ääntä)
      Just eilen kävelin tuon kuusen ohi ja otin siitä kuvan! Hieman säikähdin että miksi se kuva on tänne joutunut :D

      Lainaa

    49. Tulos: +73 (77 ääntä)
      Oiskohan kuusen lähistöllä riistakamera ja joku halunnut saada jouluisia kuvia eri metsän eläimistä.

      Lainaa

    50. Tulos: -56 (100 ääntä)
      200 työhakemusta lähetetty: "Menee töihin". Hehheh. Niihin ei kävellä tai "mennä" ihan noin vaan.  Olen valmis aloittamaan huomenna klo 7 työt, jos kerrot mihin voin tästä näin vain "mennä" töihin.
      Seuren sivuilta kannattaa katsoa. Esim. nytkin siellä on ilmoituksia varhaiskasvatuksen lastenhoitajan varahenkilön tehtävistä, joissa ei vaadita mitään koulutusta. Rikosrekisterissä ei saa olla mitään sopimatonta, mutta tämähän on ollut rikollisella tiedossa jo ennen kuin hän tekee valinnan ryhtyä rikolliseksi.

      Lainaa

    51. Tulos: +98 (102 ääntä)
      Onkohan joulupuu keräys muuttunut, kun aiempina vuosina (kun on itsellä ollut varaa ostaa lahjoja sinne) siellä ei lukenut mitään selkeää lahjatoiveita, pelkästään lapsen ikä ja sukupuoli (esim poika, 9v) Vähän kyllä ärsyttää toi asenne, lasta vartenhan se lahja on eikä vanhempaa. Kuulosti tässä että äiti se mielensä pahoitti eikä lapsi.

      Lainaa

    52. Pelkäämätön soturi 29.12.2020 16:14
      Tulos: +124 (130 ääntä)
      Nimesi: Seuren sivuilta kannattaa katsoa. Esim. nytkin siellä on ilmoituksia varhaiskasvatuksen lastenhoitajan varahenkilön tehtävistä, joissa ei vaadita mitään koulutusta. Rikosrekisterissä ei saa olla mitään sopimatonta, mutta tämähän on ollut rikollisella tiedossa jo ennen kuin hän tekee valinnan ryhtyä rikolliseksi.
        Olen argumentatiivista sorttia, joten katsoin sen Seuren sivun, vaikken työtä haekaan. Lastenhoitajan varahenkilöltä vaaditaan sopivaa koulutusta, esim. lähihoitaja, tai tehtävään liittyvää kokemusta. Eli en pääsisi, kun minkään sortin hoitokokemusta ei ole, ja ennen äitiyttä en erottanut lasta hattivatista enkä nytkään erota kuin omani (lapseni, hattivattia ei ole). 
        Nollasoppareilla työskentelystä kokemusta nuoremmalta iältä on, se oli hirveää silloinkin, koska odotusarvona oli tulla töihin kun käsketään, tarvittaessa heti. Opiskelijanakin se oli vaikeaa, äitinä se olisi mahdotonta -en voi tästä lähteä hipeltämään mihinkään ellei joku katso lapsen perään, ja vaikka lapsella on toinenkin vanhempi, hän menee töihin. En voisi myöskään ottaa vastaan työtä joka olisi jossain aivan hevonkuusessa -muuttaminenkin käy päinsä jos tavarat voi laittaa banaanilaatikkoon ja sanoa vuokrasopimuksen irti, kun on puoliso töissä ja asuntolaina, niin paikaltaan siirtyminen olisi astetta isompi asia. Puhelinmyyjänäkin olen pahimmassa rahapulassa ollut, koska en ole loistava valehtelija, en ansainnut provikoista tarpeeksi edes bussilippuun töihin pääsemistä varten joten lopetin.
        Töihin voi mennä niin vain jos on halukas tekemään mitä tahansa missä tahansa millä palkalla tahansa, mutta useimmat meistä eivät voi vaikka haluaisivatkin.
        (Tämä ei ole katkeraa tilitystä: tilanteeni muuttui paljon nuoruusvuosista ja varaa on kaikkeen mitä vauvani tarvitsee).
        Olen oikeasti huolissani siitä, miten vieraantuneita pienituloisesta todellisuudesta jotkut ovat, itse selvisin ihan juuri ja juuri koska lapsia ei ollut ja vanhemmat avustivat.
        -Emmi on tosin niin läpinäkyvä etten ole yhtään myötätuntoinen; nuo toivotut lahjat eivät sovi tuonikäiselle. Kuulostaa pahasti siltä, että hän ajatteli jälleenmyyntiarvoa eikä lapsen joulua. Mutta oikea ohje olisi "'älä ole kiittämätön ja surkea äiti", ei "vedä itsesi kuiville kengännauhoista", yksi noista onnistuu, toinen ehkä ei.

      Lainaa

    53. Kirjoitettu satuhahmo 29.12.2020 16:46
      Tulos: +70 (80 ääntä)
      Mä oon nainen ja mun lempiväri on aina ollu sininen!

      Lainaa

    54. Kalastava karhu 29.12.2020 16:49
      Tulos: +92 (98 ääntä)
      Mitä 1-vee tekee legopaketilla? Emmillä oli tarkoituksena varmaan myydä lahja tori.fi:ssä, ja siksi toivoi kalliimpaa lahjaa..:/

      Lainaa

    55. Perverssi metsämarja 29.12.2020 17:21
      Tulos: +22 (50 ääntä)
      Terve mehiläinen: Siis oikeasti. 1-vuotiaalle voi laittaa vaikka saman lelun joka viikko lahjapakettiin avattavaksi eikä se ymmärrä mitään tästä petoksesta. 1-vuotias ei ymmärrä haluta jotain tiettyä Club Pets -pehmolelua tai Lego-pakettia. Ne todellakin tykkää repiä vaikka Hesarista sivuja ja leikkiä niillä [...]
      No ei nyt ihan noinkaan. :D Kyllä 1-vuotias ja tunnistaa ja muistaa omat lelunsa, ainakin jos ovat oikeasti sellaisia joista tykkää kovasti.

      Lainaa

    56. Sulaton ampiainen 29.12.2020 17:22
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Täällä Joulupuu-keräykseen hyväksyttiin tänä vuonna lahjakortteja.

      Lainaa

    57. Tulos: +26 (36 ääntä)
      Nimesi: Club Petz tai legopaketti yksivuotiaalle? Meidän yksivuotias rakastaa repiä hesareita ja töötöttää tyhjiin vessapaperirulliin, iha viis veisaisi mistään Club Petzistä, eikä legojakaan osaa vielä rakentaa, saati haluta. Ja nytkin on tytöllä siinen body päällä, hui kamala!
      Esim. 1,5v on vielä yksivuotias. Kyllä meillä ainakin on muksut jo yksvuotiaina rakennellut lego duploilla ja muilla palikoilla 🤷 mutta ihan onnellisia olisivat olleet sinisestä pehmostakin. Mitään tiettyä eivät osanneet vielä siinä iässä haluta

      Lainaa

    58. Tulos: +52 (56 ääntä)
      Pulu: Emmin kaltaisten esittämien vaatimusten takia en osallistu joulupuukeräyksiin lainkaan. Ikävä niille, jotka eivät vaadi, mutta kun suurin osa vaatii, on helpointa muistaa vain omaa lähipiiriään, joka ei valita ja jota ei ole opetettu valittamaan. Ostin omille lapsille 50 euron lahjakortit ja he [...]
      Ennen Joulupuu, yms. keräyksiin voi viedä paketoidun lahjan. Sitten lahjoissa oli paskaa, kaiketi kvitelman takia että kaikki on Emmejä/Kareneja. Ne toiveet jotka minä olen nähnyt, on luokkaa 10-30e (15v haluaa föönin). En todellakaan usko, etta suurin osa.

      Lainaa

    59. Askarruttava ankerias 29.12.2020 19:36
      Tulos: +70 (98 ääntä)
      Boheemi haukka: Tunnen myös yhden perheen, joka parisen vuotta takaperin osallistui näihin keräyksiin (saavana osapuolena). Saivat vielä lähes täysin toivomustaan vastaavan lelun, eikä todellakaan mikään halpa versio ollut sekään (joskin vähän halvempi kuin se heidän alkuperäinen toiveensa), mutta kun oli väärää [...]
      Muistuipa mieleen, kun erään lehden yleisönosastolla joku valitti siitä, että kirkon ruokajakeluissa pidetään uskonnollisia saarnoja. Kirjoittaja kysyi, että ovatkohan tulleet ajatelleeksi, etteivät kaikki välttämättä halua kuulla Jeesuksesta hakiessaan ruokaa.
      Enpä kyllä itse kehtaisi valittaa siitä, että joudun kuulemaan uskonnollisia puheita hakiessani ilmaista ruokaa kirkolta. Mielestäni se on hyvin pieni hinta ruoasta, vaikka ateisti olenkin.

      Lainaa

    60. Tulos: +96 (100 ääntä)
      Sininen tytölle! Voi kurja, tunnetustihan tytöt eivät näe sinistä ollenkaan, poislukien Frozen-sälä, siniset karkit ja farkut.

      Lainaa

    61. Sisäsiisti undulaatti 29.12.2020 20:20
      Tulos: +84 (88 ääntä)
      En hoksannutkaan kuinka mun lapsi saattoikin nyt olla tyytymätön (kun on 1v eikä juuri puhu) kun sai lahjaksi käytetyn pehmon mummolasta ja 1,90e maksavan leluankan kylpykaveriksi 😆 Yritän ymmärtää mutta en voi

      Lainaa

    62. Tulos: +34 (38 ääntä)
      Laura: Onkohan joulupuu keräys muuttunut, kun aiempina vuosina (kun on itsellä ollut varaa ostaa lahjoja sinne) siellä ei lukenut mitään selkeää lahjatoiveita, pelkästään lapsen ikä ja sukupuoli (esim poika, 9v) Vähän kyllä ärsyttää toi asenne, lasta vartenhan se lahja on eikä vanhempaa. Kuulosti tässä että äiti se mielensä pahoitti eikä lapsi.
      Kyseessä ehkä Jouluapu-keräys eikä Joulupuu-keräys, sillä ensin mainitussa saa toivoa haluamiaan lahjoja. Itsekin lahjoitin tänä vuonna sitä kautta, mutta luojan kiitos, en sinistä kissaa/koiraa..

      Lainaa

    63. Neutraali kenguru 29.12.2020 21:26
      Tulos: +23 (43 ääntä)
      Ville: Emmiltä lapsi/lapset huostaan ja piuhat poikki.
      Mieluummin lasten isältä. Onhan niillä isäkin, mutta iloisena ja vapaana jossain pikittää elareita. Tyypillinen Suomi-Jonne

      Lainaa

    64. Peittynyt valas 29.12.2020 21:49
      Tulos: +75 (83 ääntä)
      Mun lapsi vietti just ekaa joulua. (Ei ihan niin iso kuin mokan 1-vuotias, mutta kuienkin) ei noin pieni todellakaan ymmärrä vielä lahjojen, joulun ja tiettyjen tuotteiden konseptia. Jouluaattona, sekä nyt useamman päivän jälkeen leikkisi mieluiten niillä käärepapereilla ja pakettinaruilla, vaikka sai enemmän lahjoja kuin kaikki muut yhteensä. Anteeksi epäilykseni, olen tälläinen hapan ja kyyninen akka, mutta oliko nua kalliit tietyt lelut tarkoitus todellakin antaa noin pienelle lahjaksi, vai kenties myydä avaamattomana torissa?

      Lainaa

    65. Taempi sirkka 30.12.2020 0:27
      Tulos: -14 (64 ääntä)
      Vähän kyllä taas tekopyhää on myös kommenteilta. Eihän toi myt järkevää tai kohtuullista ole valittaa noin pienen lapsen varsin toimivasta lahjasta. Mutta täällä porukka kiipeää korokkeelle ja syytökset lentelee jälleenmyynnistä, halutaan ottaa lapsia pois tietämättä mitään muuta ja huoritteluakin näkyi? Ihan oikeasti, tulkaahan alas sieltä hevoselta. Värijutut hämmentää mua, olen myös itse aina rakastanut sinistä (keltainen olisi ollu kauhistus). Eikös se ole yleisin lempivärikin ihmisillä?

      Lainaa

    66. Rehevöitynyt viinirypäle 30.12.2020 1:07
      Tulos: +87 (93 ääntä)
      Sininen pehmolelu. Kun odotin esikoistani, sain työkavereilta lahjaksi Pentikin sinisen pupun jäädessäni äitiyslomalle. Oli kuulemma ihan poikavatsa varttuneempien kollegoiden silmiin. Olin tästä lahjasta hyvin onnellinen ja kiitollinen. Vielä onnellisempi oli esikoistyttäremme, kun ikenistä alkoi hampaita puskea. Tyttö löysi tämän sinisen pupun ja sen korvat olivat kovilla kutiavien ikenien vuoksi. Tyttö täyttää kohta 7 vuotta, pupu ei ole enää vuosiin sinistä nähnytkään, on kursittu ja parsittu kasaan useasti ja se on edelleen hänen maailmansa rakkain lelu. Minä ja kollegat naureskelemme usein, ettei kukaan arvannut juuri sen pupun muodostuvan lapselle niin tärkeäksi. Tuon ikäinen lapsi tuskin väristä välittää, niin pitääkö äidinkään siitä silloin mieltään pahoittaa?

      Lainaa

    67. Kalastava karhu 30.12.2020 3:24
      Tulos: +56 (66 ääntä)
      Taempi sirkka: Vähän kyllä taas tekopyhää on myös kommenteilta. Eihän toi myt järkevää tai kohtuullista ole valittaa noin pienen lapsen varsin toimivasta lahjasta. Mutta täällä porukka kiipeää korokkeelle ja syytökset lentelee jälleenmyynnistä, halutaan ottaa lapsia pois tietämättä mitään muuta ja huoritteluakin [...]
      Missä kohtaa näkyi huorittelua? Huostaanottokommentti kyllä meni vähän yli, kai se oli olevinaan jonkinlaista huonoa huumoria. 
      Epäilen kyllä silti edelleen jälleenmyyntiä, koska tuossa Emmin toivomassa petz biancassakin on suositusikä +3 vuotta. (Emmin lapsi, siis vauva, on 1-vuotias) Ja yllättäen se maksaa 45 euroa ja on suosittu lelu, jonka pystyy myymään helposti netissä.

      Lainaa

    68. Autistinen käpy 30.12.2020 3:42
      Tulos: +31 (43 ääntä)
      Gaius Blatar: "paloiteltuja kaalin paloja"? Miten olisi vain kaalin paloja?
      Koska kaalin paloja voi tulla myös räjäyttämällä

      Lainaa

    69. Normi joutsen 30.12.2020 5:29
      Tulos: +39 (57 ääntä)
      Vieläkö noita baby born-nukkeja ostetaan pienille lapsille? Tämä kommentti varmaan saa jonkin verran miinus-ääniä, mutta olen aina pitänyt kyseisiä leluja karmivina. Samaan kategoriaan kuuluvat Barbiet, jotka ovat "raskaana". Toki varmaan liittyy omaan traumaani, kun sain pienenä jonkun typerän vauvanuken kun halusin Hot Wheels radan! En kyllä nähnyt yhdelläkään pojalla sellaista nukkea 🤔

      Lainaa

    70. Tulos: +43 (59 ääntä)
      Toivottavasti Emmin tytär aikanaan tajuaa koulutuksen merkityksen ja vähävaraisena repii maksuttomasta koulutuksesta kaiken irti, jotta ei vain päätyisi äitinsä kaltaiseen tilanteeseen. Toivottavasti tajuaa myös valita sellaisen puolison, kenen kanssa viihtyy, niin ei tartte lapsia yksin kasvattaa.

      Lainaa

    71. Tulos: +61 (63 ääntä)
      Kissa: Olen itse kissaihminen niin toisaalta ymmärrän miksi Emmi ei ilahtunut pehmokoirasta. Mutta ei sitä ois välttämättä tarvinnu sanoa ääneen
      Emmikö sen sai?

      Lainaa

    72. Tulos: -27 (51 ääntä)
      200 työhakemusta lähetetty: "Menee töihin". Hehheh. Niihin ei kävellä tai "mennä" ihan noin vaan.  Olen valmis aloittamaan huomenna klo 7 työt, jos kerrot mihin voin tästä näin vain "mennä" töihin.
      Mene kouluun.

      Lainaa

    73. Kädetön kameli 30.12.2020 12:08
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Tuu: Emmikö sen sai?
      No Emmi siitä ainakin mielensä pahoitti.

      Lainaa

    74. Tyhmä paprika 30.12.2020 12:11
      Tulos: +79 (83 ääntä)
      Olen nyt itse parina jouluna saanut lapsilleni lahjat joulukeräyksistä. Ei olla mitään ns. vaadittu, mutta ollaan kyllä oltu äärettömän kiitollisia niistä toiveista mitä on toteutettu. Osa lahjoista ollut arvokkaampia ja osa muuten vaan mieluisia. Tänä jouluna 4v sai tällaisesta keräyksestä kolmet merkkihousut pyytämättä ja yllätyksenä. Ostetaan kaikki kirppareilta, niin oli todella hieno juttu, että kerrankin lapsella on päällä jotain uutta ja tyylikästä. Kiitos vaan kaikille osallistujille. Itse olen ollut lasten kanssa kotona ja mies opiskelijana (että voisi sitten "mennä" töihin), niin jouluista selvitty rimaa hipoen. Ensi vuonna toivottavasti saadaan itse olla jo antajia saajien sijaan. Täytyy vain toivoa, että omatkin yllätykset löytää sitten oikeasti tarvitsevat vastaanottajat.

      Lainaa

    75. Stressitön hyönteinen 30.12.2020 12:24
      Tulos: -11 (27 ääntä)
      Jdkdkdk: ite työmarkkinatuella ja vaimo kotihoidon tuella, vähä vajaa 2v pikku herra sai tiipiin/pallomeren - muutaman pehmon ja opetus pehmon joka rallattelee yms yms - vähävarasia ollaan MUTTA me aletaa vähä laittaa esim black fridayta varten jemmaan jo syyskuun puolella.. se on se vitun organisointi ja [...]
      Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, mitä helvettiä miksi dublot vasta 1,5-vuotiaana? :D meillä on ollut dublot lapsella jo 5 kk iästä asti. Eipä niillä toki rakennella noin aikaisin, mutta niitä on kiva tutkia ja pyöritellä käsissään.

      Lainaa

    76. Mopo hedelmä 30.12.2020 12:26
      Tulos: +60 (64 ääntä)
      Normi joutsen: Vieläkö noita baby born-nukkeja ostetaan pienille lapsille? Tämä kommentti varmaan saa jonkin verran miinus-ääniä, mutta olen aina pitänyt kyseisiä leluja karmivina. Samaan kategoriaan kuuluvat Barbiet, jotka ovat "raskaana". Toki varmaan liittyy omaan traumaani, kun sain pienenä jonkun typerän [...]
      Meidän 3-vuotias kummipoika toivoi Baby born -nukkea, sai sen meiltä ja hihkui riemusta kun tajusi jo laatikon muodosta että siellä on "baby vauva" 😅

      Lainaa

    77. Tulos: +5 (27 ääntä)
      Joku tuolla väitti, että Club Petz maksaisi yli 60€, eivät ne ihan niin paljoa maksa. Netistä katsoin että 52,95 € on kallein Club Petz minkä löysin ja halvin on 19,90 € eli niitäkin on eri hintaisia. Mutta kuitenkin jos Emmin tarvii kysyä onko kiittämätön, niin kyllähän hän on kiittämätön.

      Lainaa

    78. Tulos: +39 (43 ääntä)
      Lisäys aiempaan kommentiin, ai se olikin Club Petz Bianca mitä Emmi oli 1-vuotiaalle toivonut. Juurikin tuo Club Petz Bianca näytti olevan kallein Club Petz.

      Lainaa

    79. Tulos: +52 (58 ääntä)
      Toivottavasti kuusen koristelija kävi myös huolella riisumassa kuusen. En nyt tahtoisi olla ilon pilaaja, mutta varsinkin tuo nauha voi olla eläimille kohtalokas, jos se jätetään luontoon pyörimään. (ja eihän muovia muutenkaan pitäisi jättää.)

      Lainaa

    80. Tulos: +29 (37 ääntä)
      Räkäpää: MITEN ruokajakelusta hakeva voi kehdata valittaa? Ravintoa se on ja täyttää mahaa. Onhan ne "vähän tylsiä", itsekin välillä pakosta hakeneena tiedän, mutta se on A) ilmaista B) ruokaa. Elämä suomessa on oikeasti aivan liian helppoa.
      Pennittömänä opiskelijana hain kerran ruokakassin ja voin kertoa, että ei paljoa naurattanut laktoosi-intoleranttia keliaakikkoa kun siellä oli pelkästään viljatuotteita ja laktoosillisia maitotuotteita. En sinänsä valittanut, mutta kyllähän se vähän harmitti. sen jälkeen dyykkasin tarvittaessa hedelmiä, vihanneksia ja tietysti ruokavalioon sopivia muitakin ruokia. Mutta niin, turhaa valittamista en minäkään ymmärrä.

      Lainaa

    81. Arkkienkeli 30.12.2020 17:07
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      Gaius Blatar: "paloiteltuja kaalin paloja"? Miten olisi vain kaalin paloja?
      Jos ne palat on vielä paloiteltu? Muuten ihan selvää pässinlihaa, sillä tottakai pukille heitellää kaalit mussutettavaksi kuusen ympärille. Nehän söis kaalia vaikka koko päivän.

      Lainaa

    82. Kannattamaton ahma 30.12.2020 17:09
      Tulos: +29 (33 ääntä)
      Banaani: Ei varmaan mennäkään. Mutta ainakin mulla tarttui silmään se, että mokan Arjen Sankari sanoi, että tulevaisuus tulee olemaan aivan yhtä kurja. Eli ilmeisesti suunnitelmissa ei ole paljon yrittääkään. Ja muutenkin tuntuu olevan useampikin kuin yksi elämän realiteetti hakusessa.  Ps. Tämä ei koske [...]
      Allekirjotan täysin. Tajusin ettei omalla alalla vaan ole duunia kuin harvoin ja silloinkin vain pätkissä. Menin amikseen ja kahen vuoden opiskelun jälkeen sain vakkaripaikan ja paremmalla palkalla kuin edellinen homma. 
      Lisäksi sattuikin niin onnellisesti, että ko. homma onkin toiveammattini jota en ollut tajunnutkaan.

      Lainaa

    83. Säädytön pomelo 30.12.2020 18:57
      Tulos: -16 (34 ääntä)
      Normi joutsen: Vieläkö noita baby born-nukkeja ostetaan pienille lapsille? Tämä kommentti varmaan saa jonkin verran miinus-ääniä, mutta olen aina pitänyt kyseisiä leluja karmivina. Samaan kategoriaan kuuluvat Barbiet, jotka ovat "raskaana". Toki varmaan liittyy omaan traumaani, kun sain pienenä jonkun typerän [...]
      Olitpas cooli lapsi.

      Lainaa

    84. Säädytön pomelo 30.12.2020 19:02
      Tulos: +41 (47 ääntä)
      Mikroton leijona: Oon eri mieltä. Näihin keräyksiin oon hankkinut samanlaisia lahjoja mitä omatkin lapset toivovat, tai samaa hintatasoa. Ois kurjaa antaa joku nyt vaan, kun "köyhän pitää osata tyytyä". Siellä on kuitenkin jonkun lapsi sen lahjan saamassa.
      Hei se lapsi on 1-vuotias! Ei tuon ikäinen tajua lahjojen konseptia, saatika osaa niistä mieltänsä pahoittaa. Niin kuin joku jo sanoi, tuon ikäinen on tyytyväinen jo pelkistä lahjapapereista ja nauhoista.

      Lainaa

    85. Tulos: -29 (43 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Olen argumentatiivista sorttia, joten katsoin sen Seuren sivun, vaikken työtä haekaan. Lastenhoitajan varahenkilöltä vaaditaan sopivaa koulutusta, esim. lähihoitaja, tai tehtävään liittyvää kokemusta. Eli en pääsisi, kun minkään sortin hoitokokemusta ei ole, ja ennen äitiyttä en erottanut lasta [...]
      Minäkin katsoin Seuren sivut, eikä näiltä lastenhoitajan varahenkilöiltä vaadittu koulutusta. Etsin nimenomaan vaatimusta koulutuksesta, sitä ei ollut, oli kyllä maininta, että koulutus oli _toivottavaa_, mutta ei ollut mainintaa siitä että koulutus olisi _välttämätön_.  Yksi ystäväni on ollut Seuren kautta koulunkäyntiavustajana, hänellä ei ole minkäänlaista sosiaalialan koulutusta eikä muutakaan taustaa. 
      En ole ikinä hakenut sellaisia töitä, joissa täyttäisin kaikki toivotut kriteerit, pelkästään ne välttämättömät kriteerit. Työtä olen silti saanut, koska ne toivotut kriteerit ovat ekstraa, ja ilmankin tulee valituksi.
      Miksi mollaat nollatuntisopimuksia? Opiskeluaikoina olin nollatuntisopimuksella töissä vuosien ajan, tykkäsin paljon siitä, että saattoi todeta lähtevänsä maailmanympärimatkalle kahdeksi kuukaudeksi ja sitten taas palata tekemään töitä, eikä työnantaja voinut kieltää lähtemästä. Kuukausipalkkaisesta työstä minulla on enemmän riistokokemuksia, nimittäin se, että työnantaja ei anna lomaa ei sitten millään, ja sitten yhtäkkiä toteaa keskellä marraskuun alussa, että saat kahden viikon päästä kaksi viikkoa lomaa ja siinä se -- ei mitään mahdollisuutta saada niin lyhyellä varoitusajalla yhteistä lomaa jonkun toisen kanssa, saati halpoja lentolippuja.
      Nytkin olen taas nollatuntisopimuksella töissä, sain onneksi syyskuun alussa kuukausipalkkaisen työni muutettua nollatuntisopimukseksi. Ihan parasta! Kuukausipalkkainen soppari on ihan hirveä orjatyö.

      Lainaa

    86. Tulos: +18 (24 ääntä)
      Kukkuu: Esim. 1,5v on vielä yksivuotias. Kyllä meillä ainakin on muksut jo yksvuotiaina rakennellut lego duploilla ja muilla palikoilla 🤷 mutta ihan onnellisia olisivat olleet sinisestä pehmostakin. Mitään tiettyä eivät osanneet vielä siinä iässä haluta
      Niin, minäkin hamstrasin meille duploja ennen esikoiseni yksivuotissynttäreitä, koska paketin kyljessä luki 1,5-vuotiaasta ylöspäin ja meidän jennapetteri on niiiiiiiiin fiksu ikäisekseen, mutta ei kuitenkaan oppinut yhdistämään palikoita toisiinsa ennen kuin oli jo kaksivuotias. Kuopus oppi rakentamaan duploilla 1,5-vuotiaana sellaista yhtä pitkää tornia. Meidän lapset ovat saaneet sukulaisilta lahjaksi kirppikseltä ostettuja duploja, hyvin on toiminut -- uusia paketteja ei ole ikinä ostettu. Kannattaisi joulupuukeräykseenkin ottaa kirppisduploja, siinä saa paljon enemmän legoja samaan hintaan.

      Lainaa

    87. Pelkäämätön soturi 30.12.2020 21:38
      Tulos: +8 (24 ääntä)
      Stressitön hyönteinen: Ottamatta kantaa mihinkään muuhun, mitä helvettiä miksi dublot vasta 1,5-vuotiaana? 😁 meillä on ollut dublot lapsella jo 5 kk iästä asti. Eipä niillä toki rakennella noin aikaisin, mutta niitä on kiva tutkia ja pyöritellä käsissään.
        Miksi antaa duploja jotka ovat yhtä mielenkiintoisia kuin mikä tahansa muovinpala, ja sitten 3+ vuotiaana duplot on nähty jo, niitä pyörii lattioilla siinä kuin muutakin sälää -parempi säästää yllätykseksi kun hän ymmärtää sen päälle mitä saa? (Annoin alle yksivuotiaalle marakassit, lelutamburiinin ja kulkuskahvan, rytmin soittamisesta muiden seurassa hän jo nauttii enemmän kuin päämäärättömästä mekastamisesta).

      Lainaa

    88. Vakaa robotti 30.12.2020 21:43
      Tulos: +23 (29 ääntä)
      Mopo hedelmä: Meidän 3-vuotias kummipoika toivoi Baby born -nukkea, sai sen meiltä ja hihkui riemusta kun tajusi jo laatikon muodosta että siellä on "baby vauva" 😅
      Ihana ❤

      Lainaa

    89. Peitteetön leopardi 30.12.2020 22:28
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Miksi antaa duploja jotka ovat yhtä mielenkiintoisia kuin mikä tahansa muovinpala, ja sitten 3+ vuotiaana duplot on nähty jo, niitä pyörii lattioilla siinä kuin muutakin sälää -parempi säästää yllätykseksi kun hän ymmärtää sen päälle mitä saa? (Annoin alle yksivuotiaalle marakassit, [...]
      Me on ainakin annettu duploja aika pienestä (reilusti alle 12kk) asti, koska eipä tarvii hankkia sitten erikseen niitä mitä tahansa muovinpaloja. Kyllä ne duplot on kiehtoneet enemmän, ne on ihanan värisiä, on ihmisiä ja eläimiä ja kärrejä. oppipa muksu jo hyvin pian 1-v. synttärin jälkeen rakentelemaan ja nyt 1v7kk usein pikku-legot käytössä, vaikka duplotkin viehättää. eli miksi ei antaisi lelua, jossa on myös "kasvunvaraa"?

      Lainaa

    90. Kutiava etana 30.12.2020 23:49
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Huh, omilla lapsilleni on sentään toivoa, että heistä kasvaa täysjärkisiä. Joskus on meidänkin perheeseen joulupuu keräyksestä tullut jotain, en yhtään muista enää mitä, mutta iloa tuotti. Ja tänä vuonna 11-vuotias lapsi toivoi Mandalorian lelua. Mutta ilo oli suunnaton kun paketista löytyikin sen sijaan yhtä kallis pehmoeläin kun Emmin lapsi sai. Todennäköisesti kiinnostaa lasta yhtä pitkään ellei pidempään kuin alkuperäinen toive.

      Lainaa

    91. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Tuleva eläin: Mulla vähän saman tapaisia ajatuksia oli joskus, nykyään ajattelen, et vaikka niiden vanhempien rahat oliskin menny mielummin tekokynsiin tai tupakkaan kuin joululahjoihin, niin ei se sen lapsen vika ole. Veikkaan, että 1v on ihan onnellinen sinisestä pehmokoirastaan. Vanhemmilla on nähtävästi oman [...]
      Multa meni nyt ihan ohi, että missä vaiheessa kukaan tällasia ihmisiä on sanonut kadehtivansa?

      Lainaa

    92. Tulos: +45 (51 ääntä)
      Hillitön greippi: No eihän se lahja nyt sulle tai Emmille olisi ollutkaan, toope. En suostu hetkeäkään uskomaan, että yksikään 1-vuotias vielä voisi määrittää itsensä niin vahvasti kissa tai koiraihmiseksi, että kumpi tahansa ei pehmoleluna kelpaisi. Tämä ongelma on just tässä, että jotkut vanhemmat ajattelee sen [...]
      Nimenomaan! Itse seurasin tätä keskustelua, niin tää emmi siinä sanoi että ei halua pehmokoiraa koska VIHAA koiria. Varmaan opettaa lapsensakin vihaamaan koiria. 
      Hauska jotenkin tuo emmin lause ”mietin tässä seuraavia jouluja”, siis hän nyt jo tosissaan miettii mitä pyytää joulupuukeräyksessä ensi vuonna. Mitä jos vaikka laittaisi vitosen jemmaan joka kuukausi niin voisi ostaa mielensensä lahjan lapselleen (eli itselleen). 

      Lainaa

    93. Soinniton ananas 31.12.2020 2:49
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Kävin muuten pariin otteeseen vilkaisemassa tuota Kärkkäisen koirapehmoa. Nyt sitä markkinoidaan mulle aggressiivisesti :D ehkäpä ensi jouluna ostan sen jollekin köyhälle tytölle joulun lämmikkeeksi!

      Lainaa

    94. Joulupuu on rakennettu 31.12.2020 3:02
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Gaius Blatar: "paloiteltuja kaalin paloja"? Miten olisi vain kaalin paloja?
      Mokan kommentit jäivät pois, mutta kuvan ottanut väitti olevansa maanomistaja ja selitti miten kaalinpalat oli oikein veitsellä paloiteltu. Lopulta hänen agendansa oli vain marista miten nyt eläimet kuolee joulukoristeisiin, kun kenellekään ei suuri sijaispöyristyminen mennyt läpi.
      Tapahtunut paikkakunnalla missä kanavarkauksosta lähtien kaikki on arkipäivää. 

      Lainaa

    95. Konstikas kurkku 31.12.2020 7:53
      Tulos: +22 (42 ääntä)
      Hmm. Tässä tapauksessa 1-vuotiaalle kelpais varmaan mikä vaan lahja, mutta jossain noissa joulupuukeräyksissä lapset ovat itse saaneet laittaa yhden lahjatoiveen puuhun, niin miksi ihmiset valitsisivat sen toivelapun sieltä ja ostaisivat jotain täysin muuta. Ja lapun ottamalla puusta myös samalla varmistavat, että lapsi ei saa sitä, mitä oli toivonut. Yleensä noissa on monen hintaisia. Kerran yhdessä lahjapuussa oli lelujen ja lahjakorttitoiveiden seassa 10-vuotiaan joululahjatoiveena koon 40 sukkia - se pysähdytti. Jos toivotaan geneeristä pehmolelua, niin sitten voi ostaa sinisen koiran. Mutta jos pehmokissaa toivotaan, kissa ostetaan. Lapsellahan voi olla vaikka 4 pehmokoiraa ennestään ja on ihan hirveesti halunnut just kissaa. Kai köyhäkin lapsi saa toivoa, ihan niin kuin rikkaidem vanhempien lapset saa?

      Lainaa

    96. Tulos: -53 (63 ääntä)
      Niin kauan kun mollissa on yksikään työpaikka auki (tällä hetkellä +17k) on turha yhdenkään aikuisen vinkua ettei ole töitä, ja mollissa vaan ilmoitetut työpaikat. Menestyvä yrittäjä-ystävä on sanonut että lama ja tälläiset tälläkin hetkellä päälläolevat kriisit on luovuttajien tekosyy, vitun varmasti on töitä jos niitä viitsii kotikoneelta etsimään poistua. Ymmärrän kyllä että tämmösille white trash paskahousuille ei työ kuin työ kelpaa mutta sittenpähän vinkuvat kun kukaan ei kustanna joulua kakaroillensa. Itse olen lopettanut kaiken auttamisen kun siitä ei tullut kiitosta saajalta vaikka henk koht ruokaa ja tavaraa vietiin ja viimeinen niitti oli kun alettiin haukkumaan kun en auttanut useampia kuin halusin, koko tilinsähän sinne sais työntää jos haluaisi. Joten uliskoon köyhät, laiskat ja tyhmät, ehkä joskus vielä viitsivät peiliin katsoa.

      Lainaa

    97. Soinniton ananas 31.12.2020 12:23
      Tulos: +29 (35 ääntä)
      Millupehu: Niin kauan kun mollissa on yksikään työpaikka auki (tällä hetkellä +17k) on turha yhdenkään aikuisen vinkua ettei ole töitä, ja mollissa vaan ilmoitetut työpaikat. Menestyvä yrittäjä-ystävä on sanonut että lama ja tälläiset tälläkin hetkellä päälläolevat kriisit on luovuttajien tekosyy, vitun [...]
      Oi, mikä laupias samarialainen oletkaan.

      Lainaa

    98. Pekka ja kaukalo 31.12.2020 14:07
      Tulos: +6 (16 ääntä)
      Juuri tämän takia en osallistu enää joulupuukeräyksiin, tulee kaikille vaan paha mieli. Onneksi on paljon muitakin hyväntekeväisyyskohteita, josta valita esim eläimet tai yksinäiset vanhukset

      Lainaa

    99. Vakaa robotti 31.12.2020 15:27
      Tulos: +30 (38 ääntä)
      Millupehu: Niin kauan kun mollissa on yksikään työpaikka auki (tällä hetkellä +17k) on turha yhdenkään aikuisen vinkua ettei ole töitä, ja mollissa vaan ilmoitetut työpaikat. Menestyvä yrittäjä-ystävä on sanonut että lama ja tälläiset tälläkin hetkellä päälläolevat kriisit on luovuttajien tekosyy, vitun [...]
      Joo haenkin tästä lääkärin ja toimitusjohtajan työtä, ilman koulutusta ja niin edelleen.

      Lainaa

    100. Letittämätön kyyhky 31.12.2020 17:48
      Tulos: +17 (25 ääntä)
      Normi joutsen: Vieläkö noita baby born-nukkeja ostetaan pienille lapsille? Tämä kommentti varmaan saa jonkin verran miinus-ääniä, mutta olen aina pitänyt kyseisiä leluja karmivina. Samaan kategoriaan kuuluvat Barbiet, jotka ovat "raskaana". Toki varmaan liittyy omaan traumaani, kun sain pienenä jonkun typerän [...]
      En ostaisi itse lapselle nukkea ellei hän sitä erikseen pyytäisi. Esikoispojallani oli käytettynä saatu baby born, se ei kauaa ehjänä säilynyt, eikä ole uutta nukkea pyytänyt. Sen sijaan pikkusisko rakastaa nukkeja, hänelle onkin joutunut ostamaan nukkeja, nukensälää ja -tarvikkeita joka syntymäpäivä ja joulu. Koska en itse ole lapsenakaan ymmärtänyt nukkeleikkien päälle, ei tähän ole mitään kannustusta kotona saatu.
      En kuitenkaan ala rajoittamaan lasteni mielenkiinnonkohteita sukupuolen tai oman mieltymykseni mukaan, vaikka olisinkin toivonut tyttäreni ennemmin valitsevan sen autoradan.
      Mitä taas mokaan tulee, niin hiljaiseksi vetää Emmi. Itse lähinnä harmittelen sitä kun tuli etenkin esikoisen aikaan törsättyä liikaa rahaa lahjoihin, se 1v kun on aivan onnessaan esimerkiksi läpinäkyvästä muovipullosta joka on täytetty vaikka makaronilla (tai jos oikein haluaa panostaa niin erivärisillä isoilla helmillä tms). Mutta onhan tuo nyt selvää, että se itku emmiltä pääsi itsensä, ei lapsensa takia.

      Lainaa

    101. Kummikäki 1.1.2021 9:03
      Tulos: +7 (23 ääntä)
      Konstikas kurkku: Hmm. Tässä tapauksessa 1-vuotiaalle kelpais varmaan mikä vaan lahja, mutta jossain noissa joulupuukeräyksissä lapset ovat itse saaneet laittaa yhden lahjatoiveen puuhun, niin miksi ihmiset valitsisivat sen toivelapun sieltä ja ostaisivat jotain täysin muuta. Ja lapun ottamalla puusta myös samalla [...]
      Miksi se 10-vuotiaan kokoa 40 oleva sukkalahjatoive pysähdytti? Kyllä 10-vuotiaallakin voi olla iso jalka. Vai yllättikö se, että 10-vuotias pyytää sukkia eikä esim. lelua tai peliä? Itse en sen ikäisenä olisi pyytänyt sukkia vaan himoitsin Barbie-nukkeja ja pikkulegoja enkä osannut arvostaa mummon tekemiä villasukkia, varsinkin jos ne olivat RUSKEAT. Nykyään löytyy mummolan kätköistä joskus mummon aikoinaan tekemiä lasten villasukkia, niitä tippa linssissä silitellen mummoa muistellaan.

      Lainaa

    102. Tulos: -25 (41 ääntä)
      Vakaa robotti: Joo haenkin tästä lääkärin ja toimitusjohtajan työtä, ilman koulutusta ja niin edelleen.
      Ulisetko nyt siis siitä ettei sinulla ole koulutusta, vai aivokapasiteettia opiskellaksesi itsellesi haluamasi ammatin?

      Lainaa

    103. Vakaa robotti 1.1.2021 16:02
      Tulos: +22 (34 ääntä)
      urvelo: Ulisetko nyt siis siitä ettei sinulla ole koulutusta, vai aivokapasiteettia opiskellaksesi itsellesi haluamasi ammatin?
      Kyllä minulla on koulutus, mutta jopa omalla, yleisesti aiemmin hyvin työllistävällä alallani on nykyisin työttömyyttä. Eikä pelkkä koulutus riitä, kun nykyään suunnilleen vaaditaan että 25-vuotiaalla on kymmenen vuoden työkokemus alalta.

      Lainaa

    104. Tukkajumala leopardi 1.1.2021 19:14
      Tulos: +7 (13 ääntä)
      Ville: Emmiltä lapsi/lapset huostaan ja piuhat poikki.
      Ei ehkä ole resursseja sellaiseen kun ihan oikeitakin syitä on... kosto ei ole mikään syy.

      Lainaa

    105. Tulos: +25 (35 ääntä)
      Millupehu: Niin kauan kun mollissa on yksikään työpaikka auki (tällä hetkellä +17k) on turha yhdenkään aikuisen vinkua ettei ole töitä, ja mollissa vaan ilmoitetut työpaikat. Menestyvä yrittäjä-ystävä on sanonut että lama ja tälläiset tälläkin hetkellä päälläolevat kriisit on luovuttajien tekosyy, vitun [...]
      Toivottavasti joskus jäät työttömäksi. Ilmeisesti tosissasi uskot, ettei työttömyys voi koskaan koskea sinua. Hyvätkin yritykset voivat päätyä konkkaan. Outoa ettei edes korona ole avannut silmiäsi.

      Lainaa

    106. Konstikas kurkku 1.1.2021 20:36
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      Kummikäki: Miksi se 10-vuotiaan kokoa 40 oleva sukkalahjatoive pysähdytti? Kyllä 10-vuotiaallakin voi olla iso jalka. Vai yllättikö se, että 10-vuotias pyytää sukkia eikä esim. lelua tai peliä? Itse en sen ikäisenä olisi pyytänyt sukkia vaan himoitsin Barbie-nukkeja ja pikkulegoja enkä osannut arvostaa mummon [...]
      Juuri se, että olisi voinut toivoa lelua, mutta halusi/tarvitsi uusia sukkia.

      Lainaa

    107. Itseasiassa 2.1.2021 10:21
      Tulos: +17 (23 ääntä)
      Mikroton leijona: Oon eri mieltä. Näihin keräyksiin oon hankkinut samanlaisia lahjoja mitä omatkin lapset toivovat, tai samaa hintatasoa. Ois kurjaa antaa joku nyt vaan, kun "köyhän pitää osata tyytyä". Siellä on kuitenkin jonkun lapsi sen lahjan saamassa.
      Ei, kyllä nämä 'köyhän pitää tyytyä' -ihmiset vievät sinne keräykseen rikkinäisiä leluja ja likaisia vaatteita. Muuten jokainen sa lahjoittaa juuri sen hintaisen lahjan kuin haluaa. Ja aika monihan toivoo näissä keräyksissä suihkusaippuaa, joten joillekin ne lahjoitukset ovat todella tarpeen, toivottavasti ne lapset saavat muutakin ilahduttavaa.

      Lainaa

    108. Itseasiassa 2.1.2021 10:25
      Tulos: +14 (22 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Aina uudestaan näihin emmeihin törmätessä jään miettimään, että mikä on se ikä, kun tyttö saa alkaa pukeutua muuhun kuin pinkkiin. Aikuisten naisten vaatteissa kun löytyy jo ihan kaikkia värejä. Toki voi olla, että Emmin oma vaatekaappi on kuin Barbiella. Ei yllättäisi.
      Mä ainakin oon koko elämäni vihannut pinkkiä. Niin kauan kun olen omiin väri valintoihini saanut vaikuttaa, niin lähes kaikki muu on käynyt. Joten ihmiset voisivat lopettaa tuo väkisin ylläpidetyn "tyttöjen ja poikien värit" -kategorisoinnin.

      Lainaa

    109. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Laura: Onkohan joulupuu keräys muuttunut, kun aiempina vuosina (kun on itsellä ollut varaa ostaa lahjoja sinne) siellä ei lukenut mitään selkeää lahjatoiveita, pelkästään lapsen ikä ja sukupuoli (esim poika, 9v) Vähän kyllä ärsyttää toi asenne, lasta vartenhan se lahja on eikä vanhempaa. Kuulosti tässä että äiti se mielensä pahoitti eikä lapsi.
      Joulupuukeräyksessä toiveet ilmeisesti esitetään lahjojen jakajille, jotka sitten yrittävät löytää annetuista lahjoista toivetta vastaavan. Siinä vaiheessa on varmaan ajateltu, että ihan sama onko kissa tai koira, kunhan on pehmolelu.
      Muuten kyllä soisi myös keräyslahjojen olevan laadukkaita, joskus kuulee, että pakettiin on päätynyt esim. käytettyjä, likaisia vaatteita...

      Lainaa

    110. Läsnä oleva kilpikonna 3.1.2021 0:24
      Tulos: 0 (20 ääntä)
      Tinka: "Menee töihin", ai että tuo lause edelleen kiristää. Ei töihin noin vain mennä, voit hakemalla hakea vaikka minne, etkä siltikään saa paikkaa. Varsinkaan nyt, kiitos koronan.
      Itse asiassa, Suomi on pullollaan esim. henkilökohtaisen avustajan töitä, joita ei hae KUKAAN! Mieluummin nostetaan tukia. Tiedän, ettei siinäkään palkka päätä huimaa, mutta kyllä siinä vähintään sen 300 euroa työmarkkinatuen päälle saa. Jos oikeasti ajattelee lastaan, tekee vaikka paskaduunia, että saa lapselle hyvän elämän. Sieltä ne muutkin ovat aloittaneet. Myös minä.

      Lainaa

    111. Piintynyt papaija 3.1.2021 10:37
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Luuton mandariini: Ja jos tuollaisessa tilanteessa ostaisi kalliimman lahjan, sen tietää, mitä kävisi. Emmi myisi sen netissä eteenpäin, jotta saisi rahaa kaljaan/meikkeihin/johonkin muuhun omaan turhuuteen. Kun ostaa halvempaa, se lahja todennäköisesti jää lapselle itselle.
      Nimenomaan! 
      Eräs tuttavani valitti kun ei ole yksinhuoltajana varaa ostaa lapsille joululahjoja tai -ruokaa ja samaan hengen vetoon kertoi, että on menossa kavereiden kanssa ravintolaan syömään ja sen jälkeen viettämään iltaa pitkän kaavan kautta.

      Lainaa

    112. Epäsuotuisa hevonen 3.1.2021 13:20
      Tulos: +9 (23 ääntä)
      Piintynyt papaija: Nimenomaan! Eräs tuttavani valitti kun ei ole yksinhuoltajana varaa ostaa lapsille joululahjoja tai -ruokaa ja samaan hengen vetoon kertoi, että on menossa kavereiden kanssa ravintolaan syömään ja sen jälkeen viettämään iltaa pitkän kaavan kautta.
      "Eräs tuttu" ja "yks kaveri" ovat kovia tekemään näitä ikäviä asioita, joita voi sitten levittää aina tilanteeseen sopivaksi muokattuina faktoina. Onhan se huomio jollain tavalla huorattava.

      Lainaa

    113. Paineeton oppilas 3.1.2021 13:31
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Mikroton leijona: Oon eri mieltä. Näihin keräyksiin oon hankkinut samanlaisia lahjoja mitä omatkin lapset toivovat, tai samaa hintatasoa. Ois kurjaa antaa joku nyt vaan, kun "köyhän pitää osata tyytyä". Siellä on kuitenkin jonkun lapsi sen lahjan saamassa.
      Köyhän? No entäs keskituloisen, ei ole normaalilla keskituloisellakaan varaa 60 euron hittileluihin. Maailma on mennyt ihan sairaaksi, jos niin kuvitellaan.

      Lainaa

    114. Mahdoton tiikeri 3.1.2021 13:33
      Tulos: -5 (13 ääntä)
      Vähävaraiset ja pienituloiset ajattelevat, että jouluna pitää antaa ja saada jotain kallista ja hienoa.

      Lainaa

    115. Monitoroimaton pelikaani 3.1.2021 14:14
      Tulos: +9 (17 ääntä)
      Mahdoton tiikeri: Vähävaraiset ja pienituloiset ajattelevat, että jouluna pitää antaa ja saada jotain kallista ja hienoa.
      Ja keski- ja suurituloiset eivät ajattele näin, koska...?

      Lainaa

    116. Monitoroimaton pelikaani 3.1.2021 14:27
      Tulos: +10 (18 ääntä)
      Monitoroimaton pelikaani: Ja keski- ja suurituloiset eivät ajattele näin, koska...?
      ...et osaa lukea heidän ajatuksiaan kuten vähävaraisten ja pienituloisten? ...se ei sovi fantasiaasi? ...puhut paskaa?

      Lainaa

    117. Pelkäämätön soturi 4.1.2021 13:54
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Peitteetön leopardi: Me on ainakin annettu duploja aika pienestä (reilusti alle 12kk) asti, koska eipä tarvii hankkia sitten erikseen niitä mitä tahansa muovinpaloja. Kyllä ne duplot on kiehtoneet enemmän, ne on ihanan värisiä, on ihmisiä ja eläimiä ja kärrejä. oppipa muksu jo hyvin pian 1-v. synttärin jälkeen [...]
        Selvennyksenä, en anna erikseen muovihelyjä joilla ei tee mitään jatkossa, mutta tällä hetkellä muovisen paistinlastan hakkaaminen lattiaan on se juttu. Tietysti lelujen, joissa on kasvunvaraa, antaminen kuulostaa täysin järkevältä, ajattelin vain jättää duplot ja muut merkkilelut siihen ikään kun lapsi ymmärtää saavansa jotain erityistä, jotta mukaan tulee myös yllätysmomentti. Mutta se lie täysin makuasia. Hyvää uutta vuotta! :)

      Lainaa

    118. Nuortumaton gaselli 6.1.2021 13:31
      Tulos: -2 (16 ääntä)
      Askarruttava ankerias: Muistuipa mieleen, kun erään lehden yleisönosastolla joku valitti siitä, että kirkon ruokajakeluissa pidetään uskonnollisia saarnoja. Kirjoittaja kysyi, että ovatkohan tulleet ajatelleeksi, etteivät kaikki välttämättä halua kuulla Jeesuksesta hakiessaan ruokaa. Enpä kyllä itse kehtaisi valittaa [...]
      Minusta tämä on aivan aiheellinen huoli. Äiti Teresakin kiristi ihmisiä kääntymään katolisiksi ennenkuin suostui auttamaan näitä: uskonnonvapaus koskee myös ja etenkin heikommassa asemassa olevia.

      Lainaa

    119. Surkuhupaisa maito 6.1.2021 13:39
      Tulos: +6 (16 ääntä)
      Nuortumaton gaselli: Minusta tämä on aivan aiheellinen huoli. Äiti Teresakin kiristi ihmisiä kääntymään katolisiksi ennenkuin suostui auttamaan näitä: uskonnonvapaus koskee myös ja etenkin heikommassa asemassa olevia.
      Juu ja jos joku kauppias päättää jakaa soppaa kansalle, niin kyllä pitäis ensin ottaa kaupan mainokset ja kaikki viittaukset ko. kauppaan pois ettei vaan mieli mene pahaksi ilmaisen sopan takia.

      Lainaa

    120. Tulos: -5 (15 ääntä)
      Eipä tee enää mieli lahjoittaa mitään. Viime vuonna kokeilin ja ees kiitosta ei tullut (mulla oli tyypin nro, oli fb-ryhmälahjoitus eikä tällainen anonyymi). Varmaan väärin autettu. Joskus ostin joulupuu-keräykseen pienille lahjoja koska ajattelin et he osaa arvostaa niitä. Näköjään vanhemmat ei... Enpä sit enää lahjoita ollenkaan. : )

      Lainaa

    121. Lihaksikas majava 22.1.2021 11:02
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Voi kiittämätöntä, tämän takia teen lahjoituksia vain hylätyille kissoille.

      Lainaa

    122. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Nimesi: Club Petz tai legopaketti yksivuotiaalle? Meidän yksivuotias rakastaa repiä hesareita ja töötöttää tyhjiin vessapaperirulliin, iha viis veisaisi mistään Club Petzistä, eikä legojakaan osaa vielä rakentaa, saati haluta. Ja nytkin on tytöllä siinen body päällä, hui kamala!
      Eiköhän tuolla ollut tarkoitus myydä ne.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: baby born, hyväntekeväisyys, joulu, joulukuusi, joululahjat, joulupuu, keräys, kirjoitusvirhe, koira, kuusi, kuva, lahjat, metsä, nukke, pehmolelu