Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Yliluonnolliset ilmiöt, osa 21

Monet uskovat delfiinien voimaan.
Yliluonnolliset ilmiöt, osa 21

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 54 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Onneton maahinen 8.12.2020 1:02
      Tulos: +485 (493 ääntä)
      Kimmolla on selvästi delfiinienergiavaje.

      Lainaa

    2. Kimeä lohikäärme 8.12.2020 1:09
      Tulos: +385 (427 ääntä)
      Näin kissanomistajana komppaan sitä, että kissat kyllä aistivat kaikenlaista erikoista. Siitä en kyllä tiedä, onko kyseessä mitään yliluonnollista. Kissat vaan ovat hemmetin outoja otuksia, jotka tuntuvat näkevän ja kuulevan mitä haluavat.

      Lainaa

    3. Kummikäki 8.12.2020 1:24
      Tulos: +272 (322 ääntä)
      Kissojen yliluonnollistaminen ja demonisoiminen saisi jo loppua. Ällistyttää, miten usein vieläkin törmää siihen, että pimeässä äänettömästi liikkumaan kykenevä ja ihmistä moninkertaisesti herkempiaistinen eläin, joka käyttäytyy lajityypilleen täysin loogisesti, kuvitellaan olevan joko vuosituhantisen viisauden ja äärimmäisen aistillisuuden ilmentymä tai länsimaiden perikatoa ajava Pelsepuupin sikiö. Koiraa sanotaan ihmisen parhaaksi ystäväksi, mutta usein se sama ihminen on kissan pahin vihollinen.

      Lainaa

    4. King Arthur 8.12.2020 1:49
      Tulos: +302 (314 ääntä)
      Kaverin kissalla on tapana viettää aikaa mun lenkkitossujen kanssa. Se puskee niitä ja kierii niiden vierellä ja haistelee niitä selällään maaten. Vienkö popot manaajalle?

      Lainaa

    5. katsastamaton maito 8.12.2020 1:53
      Tulos: +107 (153 ääntä)
      Jos haluaa jotain eläinenergiahoitoa kaupitella, vois ehkä auttaa, että valitsisi ensinnäkin jonkun muun eläimen, kun yhden niistä ainoista nisäkkäistä, jotka tappavat ja saalistavat huvikseen eikä vain syödäkseen. Ei sillä, että uskoisin tämän hoitomuodon kehittelyyn menneen kauhean paljon tutkimustyötä...

      Lainaa

    6. Kalju kirahvi 8.12.2020 2:29
      Tulos: +167 (187 ääntä)
      Kissat usein pitävät enemmän ihmisistä jotka eivät pidä kissoista. Kissat kokevat tuijotuksen hyökkäävänä, puhumattakaan siitä että vieras on heti käsi ojossa lähestymässä. Kissat mieluummin lähestyvät (tai ovat lähestymättä) ihmistä omilla ehdoillaan ja kokevat turvallisemmaksi ihmisen joka ei ole huomaavinaan niitä. Kaltaiseni kissafani, joka haluaisi heti päästä tervehtimään ja rapsuttamaan kaikkia näkemiään kissoja, ei siis todennäköisesti olisi uudestaan tervetullut Tommin luo.

      Lainaa

    7. Mielipuoli piikkisika 8.12.2020 2:52
      Tulos: -88 (178 ääntä)
      Useimmiten ne ihmiset, joista mun kissat ei oo tykänneet, on osottautuneet ajan mittaan jollain tavalla erittäin ikäviksi. Kyllä eläimet aistii esim. lempeyden. Luotan siis kyllä kissojeni ihmistuntemukseen. En silti sillä perusteella ketään ulos aja.

      Lainaa

    8. Kaksoiskupera persoona 8.12.2020 3:53
      Tulos: +13 (25 ääntä)
      Voihan... en sanokaan.

      Lainaa

    9. Tulos: +176 (186 ääntä)
      Kiinnostais tietää millasessa ryhmässä toi Merjan delfiinihoitojuttu on jaettu ja mitä keskustelua siitä on syntynyt. Ja mikä on se puhdas alkulähde, ihan delfinaariossako tää hoito tapahtuu? Elukoillahan on tutkitusti parantavia ominaisuuksia ja esim. koiria ja hevosia käytetään eri terapiamuodoissa, mut tästä tuli vähän Maria Nordin-vibat.

      Lainaa

    10. Tornipöllö 8.12.2020 6:03
      Tulos: +226 (234 ääntä)
      Kissat todellakin näkevät ja kuulevat asioita, joita me emme näe tai kuule. Se tosin johtuu ihan puhtaasti siitä, että niillä on aivan pirusti tarkemmat aistit kuin ihmisillä. Eli ei, jos kissasi jää tuijottamaan seinää silmät levällään, se ei tarkoita että on aika kutsua manaaja paikalle. Se todennäköisesti vain kuuli jonkun lähes äänettömän rapsahduksen ja yrittää paikantaa, että missäs se potentiaalinen saaliseläin mahtaa olla.

      Lainaa

    11. Veikeä puuma 8.12.2020 6:40
      Tulos: +7 (97 ääntä)
      Näiden mokien yhteisotsikoksi sopisi "Avohoidon antimia"

      Lainaa

    12. Liiska lisko 8.12.2020 6:51
      Tulos: +85 (93 ääntä)
      King Arthur: Kaverin kissalla on tapana viettää aikaa mun lenkkitossujen kanssa. Se puskee niitä ja kierii niiden vierellä ja haistelee niitä selällään maaten. Vienkö popot manaajalle?
      Mun kissa tekee samaa likaisille alushousuille, että jos aromit on samat niin kannattais ehkä kokeilla pesemistä

      Lainaa

    13. Kunnioitettu vuohi 8.12.2020 6:54
      Tulos: +102 (106 ääntä)
      Kimeä lohikäärme: Näin kissanomistajana komppaan sitä, että kissat kyllä aistivat kaikenlaista erikoista. Siitä en kyllä tiedä, onko kyseessä mitään yliluonnollista. Kissat vaan ovat hemmetin outoja otuksia, jotka tuntuvat näkevän ja kuulevan mitä haluavat.
      Jep. Meidänkin kissa "rökittää kotitonttuja", kun se alkaa jahdata jotain näkymätöntä tai kun se tuijottaa ikkunasta ja säkättää jollekin, jota ihmiset ei näe, se näkee menninkäisiä. En kaytä energiaa sen enempää asian pohtimiseen. Kissat on kissoja.

      Lainaa

    14. Ymmärrettävä haukka 8.12.2020 7:34
      Tulos: -52 (94 ääntä)
      Kimeä lohikäärme: Näin kissanomistajana komppaan sitä, että kissat kyllä aistivat kaikenlaista erikoista. Siitä en kyllä tiedä, onko kyseessä mitään yliluonnollista. Kissat vaan ovat hemmetin outoja otuksia, jotka tuntuvat näkevän ja kuulevan mitä haluavat.
      Kissat on iha perseestä, kuten niiden omistajatkin. Äänestä miinusta jos olet samaa mieltä.

      Lainaa

    15. Tulos: +36 (44 ääntä)
      Vai delfiini kanavoi positiivista energiaa? No jos siitä "avun" itselle saa, niin mikäs siinä, mut sitä ei pidä muille tyrkyttää.

      Lainaa

    16. Pokaaliton ahma 8.12.2020 7:46
      Tulos: +130 (138 ääntä)
      Okei. Olen kuullut monta kertaa tuon "kissat aistivat yliluonnollisen" ja voin sanoa, että ainakin 90% näin uskovista selittää tän sillä, että kissa esim. sinun asunnossakin näkee ja kuulee "sellaista mitä ei ole". Tästä päästään siihen, että ihmiset on todella yksinkertaisia eikä tässä ole mitään yliluonnollista, sillä: KISSALLA ON PAREMPI KUULO KUIN IHMISELLÄ! Joku pikkueläin voi vaikka rapistella parvekkeella, tai toisesta asunnosta kuulua ääni mitä sinä et ihmisenkorvillasi kuule. Omasta kissastani tiedän, että se jostain syystä hätääntyy aina, jos rapusta kuuluu ääniä. Ja osa niistä äänistä on varmasti sellaisia etten itse kuule. En siis oleta, että kun kissa menee oudoksi ja tuijottaa ovelle, että siellä on mörkö, kummitus, orbi tai tappajapellezombi. Sama juttu tapahtuu kun olet lenkillä koiran kanssa ja se jää tuijottamaan tai kuuntelemaan jotain, mitä et itse aisti. Koirallakin on nimittäin parempi kuulo kuin ihmisellä ja se kuulee vaikka hiirenpoikasen rapinan jostain metsän siimeksestä. Puhumattakaan siitä, että koiran hajuaisti on keskimäärin _miljoona_ kertaa parempi kuin ihmisen. Mut ei, on vaan porukkaa, jolle tää ei tuu mieleenkään vaan on pakko olla yliluonnollista!!!

      Lainaa

    17. Tulos: +112 (126 ääntä)
      Kissoista irtoaa kyl paljon positiivista energiaa kun katselee niiden puuhailuja tai silittää sylissä kehräävää mourua.

      Lainaa

    18. Kekseliäs mandariini 8.12.2020 8:04
      Tulos: +166 (170 ääntä)
      Jossain on siis nyt lauma nääntyneitä delfiinejä, joiden energian Merja on kanavoinut sairaille ihmisille. En hyväksy tuollaista eläinten hyväksikäyttö. Sairaat menkööt lääkärille.

      Lainaa

    19. Tulos: +106 (136 ääntä)
      Veikeä puuma: Näiden mokien yhteisotsikoksi sopisi "Avohoidon antimia"
      Eipä oikeastaan. Suurin osa avohoidossa olevista mt-potilaista on iha ntavallisia työssä käyviä ihmisiä jotka hoidattavat masennustaan, työuupumusta tai jotain muuta vastaavaa. Heillä ei tuollaisia harhoja ole, ja päältäpäin ei edes tiedä heidän olevan mt-potilaita. "Suljetun antimia" tai "Osaston antimia" olisi huomattavasti kuvaavampi.

      Lainaa

    20. Tulos: +129 (133 ääntä)
      Näiden merjojen ilmoituksia lukiessa ihmettelee aina, että uskovatko nää itse hoitoihinsa vai ovatko ihan vaan rehellisiä huijareita. Mikä saa ihmisen uskomaan, että pystyis parantamaan toisen etänä delfiinien, yksisarvisten tai enkeleiden avulla?

      Lainaa

    21. Ilmielävä maksamato 8.12.2020 8:25
      Tulos: +52 (62 ääntä)
      katsastamaton maito: Jos haluaa jotain eläinenergiahoitoa kaupitella, vois ehkä auttaa, että valitsisi ensinnäkin jonkun muun eläimen, kun yhden niistä ainoista nisäkkäistä, jotka tappavat ja saalistavat huvikseen eikä vain syödäkseen. Ei sillä, että uskoisin tämän hoitomuodon kehittelyyn menneen kauhean paljon tutkimustyötä...
      No sittenhän se on just oikea valinta, koska ihminen tekee sitä samaa?

      Lainaa

    22. Brightburn 8.12.2020 8:27
      Tulos: +99 (105 ääntä)
      Kalju kirahvi: Kissat usein pitävät enemmän ihmisistä jotka eivät pidä kissoista. Kissat kokevat tuijotuksen hyökkäävänä, puhumattakaan siitä että vieras on heti käsi ojossa lähestymässä. Kissat mieluummin lähestyvät (tai ovat lähestymättä) ihmistä omilla ehdoillaan ja kokevat turvallisemmaksi ihmisen joka ei ole [...]
      Paitsi minun kissa.
      Ensimmäinen asia mitä kissan piti päästä tekemään, kun vieras tuli kylään, oli parkkeerata itsensä kyseisen ihmisen syliin. Ja olla rapsutettavana. Halusi vieras tai ei. 
      Sama kissa käyttäytyi eläinlääkärissäkin kuin kuningas. Kulki odotustilan tuolien selkänojia pitkin oven luo, josta kuljettiin hoitohuoneisiin, asettui siihen ja halusi tervehtiä jokaista ohimenijää. Siinä ne hoitajat ihmetteli, et Onpa rohkea kissa.
      Se oli minun Juuso.

      Lainaa

    23. moikkamoikka 8.12.2020 8:39
      Tulos: +46 (54 ääntä)
      King Arthur: Kaverin kissalla on tapana viettää aikaa mun lenkkitossujen kanssa. Se puskee niitä ja kierii niiden vierellä ja haistelee niitä selällään maaten. Vienkö popot manaajalle?
      Vai pesulaan? Sori, oli pakko ':D

      Lainaa

    24. Puolikiero_savolainen 8.12.2020 9:04
      Tulos: +95 (101 ääntä)
      Merjaa pyydän lopettamaan ihmisten huijaamisen ja samalla pyydän että menee rehellisiin hommiin. Mitään delfiinienergiaa ei ole, tämä menee samaan kastiin kuin eräs paikallinen kylähullu, joku Maria N. ja Maikkarilla pyörivät enkelipölyparantajat. Yhteistä heille on se että kaikki käyttävät heikommassa asemassa olevia ihmisiä hyväkseen.

      Lainaa

    25. Tulos: +94 (110 ääntä)
      Veikeä puuma: Näiden mokien yhteisotsikoksi sopisi "Avohoidon antimia"
      Voitaisko nyt vihdoinkin lopettaa näiden huuhaa-hoitoihin uskovien ja kaikessa parantavaa energiaa näkevien yhdistäminen mielenterveyden häiriöistä kärsiviin ja avohoidossa oleviin? Ne eivät ole sama asia :)

      Lainaa

    26. Dorka tomaatti 8.12.2020 9:55
      Tulos: +133 (151 ääntä)
      Toj Karin: Eipä oikeastaan. Suurin osa avohoidossa olevista mt-potilaista on iha ntavallisia työssä käyviä ihmisiä jotka hoidattavat masennustaan, työuupumusta tai jotain muuta vastaavaa. Heillä ei tuollaisia harhoja ole, ja päältäpäin ei edes tiedä heidän olevan mt-potilaita. "Suljetun antimia" tai "Osaston antimia" olisi huomattavasti kuvaavampi.
      Oon ollut suljetulla osastolla, nykyään avohoidossa. Kumpikaan hoito tai sen syy ei oo saanu mua uskomaan delfiinienergioihin tai mihinkään vastaavaan. Lopetettaisiinko stigmatisointi.

      Lainaa

    27. Metsästetty näätä 8.12.2020 10:29
      Tulos: +65 (69 ääntä)
      Mua kiinnostaisi, tuliko/tuleeko Merjalle oikeasti tuosta massia. Voinko mäkin alkaa antamaan vaikka vesinokkaeläin- tai vompattihoitoa ja joku MAKSAA siitä mulle?

      Lainaa

    28. Kujeilematon avokado 8.12.2020 10:43
      Tulos: +56 (62 ääntä)
      Kimeä lohikäärme: Näin kissanomistajana komppaan sitä, että kissat kyllä aistivat kaikenlaista erikoista. Siitä en kyllä tiedä, onko kyseessä mitään yliluonnollista. Kissat vaan ovat hemmetin outoja otuksia, jotka tuntuvat näkevän ja kuulevan mitä haluavat.

      Kissat ja koirat varmasti aistivat kaikkea sellaista mitä ihminen ei, mutta tuskin siinä mitään yliluonnollista on.

      Kerran kissani oli olohuoneessa ja tuijotti valppaana ja kiinnostuneena keittiön nurkkaan vaikka siellä ei näkynyt mitään. Kun hain vettä hanasta niin huomasin että siinä nurkassa pörräsi joku banaanikärpänen, siis sellainen ihan olemattoman pieni.
      Eli kissa näki sen banaanikärpäsen viereisestä huoneesta asti.

      Lainaa

    29. Tuhoisa ankerias 8.12.2020 11:26
      Tulos: +45 (49 ääntä)
      King Arthur: Kaverin kissalla on tapana viettää aikaa mun lenkkitossujen kanssa. Se puskee niitä ja kierii niiden vierellä ja haistelee niitä selällään maaten. Vienkö popot manaajalle?
      Joidenkin ihmisten hiki tiettävästi haisee samalle kuin kissojen maito, mullakin on pari joka paikkaan pyöräilevää kaveria joiden hikiset vierailuvermeet ovat parasta huumetta.  Mitä tulee kissojen ihmistuntemukseen, mun kissoista fiksumpi ja sosiaalisempi tunnistaa kyllä pidänkö _minä_ ihmisestä ja menee sen mukaan.

      Lainaa

    30. Tulos: +5 (11 ääntä)
      Sami :'D

      Lainaa

    31. Peruuttamaton riikinkukko 8.12.2020 12:56
      Tulos: -3 (17 ääntä)
      Metsästetty näätä: Mua kiinnostaisi, tuliko/tuleeko Merjalle oikeasti tuosta massia. Voinko mäkin alkaa antamaan vaikka vesinokkaeläin- tai vompattihoitoa ja joku MAKSAA siitä mulle?
      Olen antanut itselleni kertoa, että tämän tyylisiä hoitoja antavat eivät saisi pyytää työstään rahaa, mutta hoidettavat saavat sitä kyllä pyytämättä antaa sopivaksi katsomansa summan. Eli ehkä vähän tuuripeliä se rahantulo.

      Lainaa

    32. Tulos: +37 (43 ääntä)
      Toj Karin: Eipä oikeastaan. Suurin osa avohoidossa olevista mt-potilaista on iha ntavallisia työssä käyviä ihmisiä jotka hoidattavat masennustaan, työuupumusta tai jotain muuta vastaavaa. Heillä ei tuollaisia harhoja ole, ja päältäpäin ei edes tiedä heidän olevan mt-potilaita. "Suljetun antimia" tai "Osaston antimia" olisi huomattavasti kuvaavampi.
      no eipä oikeastaan tämäkään. ehkä stereotypiat olis hyvä jättää omaan arvoonsa. jospa vaikka ei tehtäis täällä mitään mt-diagnoosia postausten perusteella

      Lainaa

    33. Tulos: +40 (48 ääntä)
      Kohta mustat enkeliorbit tulevat tänne ja vievät meidän työt sekä naiset.

      Lainaa

    34. Pelkäämätön soturi 8.12.2020 14:05
      Tulos: +61 (67 ääntä)
      Piti tulla hauska keskustelu kissoista ja siitä, että ne ovat outoja, menikin mt-potilaiden leimaamiseksi... Olen itse ollut myös hoidossa, koska eksäni oli sillä lailla mielenkiintoinen että pystyi valehtelemaan kirkkain silmin ja näyttämättä vähääkään häpeää ihan mitä tahansa. Vaikka kuulija varmasti tiesi että asia oli toisin. Jossain vaiheessa kirjoitin päiväkirjaani "tiedän, että toinen meistä on hullu, mutta en ole enää varma, kumpi". Hain sitten apua, sain masennusdiagnoosin ja ammattilaisen vahvistuksen ettei omassa todellisuudentajussani ole mitään vikaa, vaikka senaikaisessa miesmaussa toki olikin. Eksäni, jonka sitten täytyi olla se jonka todellisuudentajussa oli vika, ei tietääkseni ole mennyt hoitoon, eikä ilmeisesti tuo delfiiniterapiatyyppikään. Eikä Maria Nordin. Pelottavia tapauksia ovat ne jotka _eivät_ mene hoitoon. Mitä kissoihin tulee, olen päättänyt uskoa että ne omaavat yliluonnollisia kykyjä suojella kotia/ omistajaansa. Ennen kuin nyt riemastutte että psykiatrini oli väärässä, niin varmaan kaikki näkevät painajaisia katsottuaan liikaa kauhufilmejä? Ja heräävät kolmelta yöllä pelkäämään olemattomia? Koska zombeja, kummituksia, ja mikä-se-lieneekään oliota filmistä It Follows ei ole olemassa, niin kissojen olemattomat yliluonnolliset kyvyt voivat niiltä varsin hyvin suojella. Mielikuvituksen luomaan pelkoon auttaa mielikuvituksen luoma suoja.

      Lainaa

    35. King Arthur 8.12.2020 14:46
      Tulos: +7 (13 ääntä)
      Liiska lisko: Mun kissa tekee samaa likaisille alushousuille, että jos aromit on samat niin kannattais ehkä kokeilla pesemistä
      Ei pysty kun ne hajoo jo ajatuksesta. :D

      Lainaa

    36. Tulos: +43 (49 ääntä)
      Toj Karin: Eipä oikeastaan. Suurin osa avohoidossa olevista mt-potilaista on iha ntavallisia työssä käyviä ihmisiä jotka hoidattavat masennustaan, työuupumusta tai jotain muuta vastaavaa. Heillä ei tuollaisia harhoja ole, ja päältäpäin ei edes tiedä heidän olevan mt-potilaita. "Suljetun antimia" tai "Osaston antimia" olisi huomattavasti kuvaavampi.
      Myös tähän voisi kommentoida, että eipä oikeastaan. Suljettuja osastoja on toki moneen lähtöön, mutta ”perustason” suljetulla on aika pitkälti ihan tavallisia ihmisiä yhtä lailla. Olen itse ollut suljetulla osastolla ja siellä oli kanssani esimerkiksi nykyisiä äitejä, lastentarhaopettaja ja terveydenhoitaja. Ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä, jotka eivät ole joskus pärjänneet elämässään ilman tiivistä apua.

      Lainaa

    37. Tulos: +25 (31 ääntä)
      Haluaisin nyt tässä sanoa, että onpa "reilua" muita eläinkunnan elämimiä kohtaan, että just delfiinienergia on se juttu. Miks ei esim. vaikka lapamatoenergia. Paikkansa silläkin on ihmisen elämässä, ei vaan oo niin söpö ja siks lapamatoenergiahoitoja ei oo keksitty. Häätöjä vaan.

      Lainaa

    38. Ryönäpetteri 8.12.2020 17:42
      Tulos: -14 (20 ääntä)
      Merjallakin lääkkeet ottamatta

      Lainaa

    39. Tiedäpä häntä 8.12.2020 17:53
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      Vau, yksisarvishoidot ei ole enää mitään - delfiinejä ne olla pitää. Toisaalta, toisia noista on oikeasti olemassa...mutta toisaalta joku tiikerienergia se vasta ois poikaa!

      Lainaa

    40. Rasvaton pussieläin 8.12.2020 18:01
      Tulos: +17 (23 ääntä)
      Zippo: Kissoista irtoaa kyl paljon positiivista energiaa kun katselee niiden puuhailuja tai silittää sylissä kehräävää mourua.
      Eiku ne on karvoja, mitä siinä irtoaa.

      Lainaa

    41. Tulos: -27 (37 ääntä)
      Dorka tomaatti: Oon ollut suljetulla osastolla, nykyään avohoidossa. Kumpikaan hoito tai sen syy ei oo saanu mua uskomaan delfiinienergioihin tai mihinkään vastaavaan. Lopetettaisiinko stigmatisointi.
      Sanoinko että suljetulla kaikki ovat harhaisia? En sanonut. Sanoin että avohoidossa heitä ei ole. Minä en varmasti stigmannut mitään enkä ketään.

      Lainaa

    42. Sairas delfiini 8.12.2020 18:28
      Tulos: +9 (13 ääntä)
      Kiitän delfiinienergian kanavoinnista, tulee tarpeeseen. ^^

      Lainaa

    43. Sairas delfiini 8.12.2020 18:34
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Kekkoska: Haluaisin nyt tässä sanoa, että onpa "reilua" muita eläinkunnan elämimiä kohtaan, että just delfiinienergia on se juttu. Miks ei esim. vaikka lapamatoenergia. Paikkansa silläkin on ihmisen elämässä, ei vaan oo niin söpö ja siks lapamatoenergiahoitoja ei oo keksitty. Häätöjä vaan.
      Mielenkiintoinen näkökulma ja näin etuoikeutettuna delfiininä pisti ajattelemaan. Lapamatoenergiat vielä vois mennäkin, onhan niitä joskus käytetty lahdutuskeinonakin. Mutta mitä sanot lutikkaenergiasta? Voiko niille luontokappaleille herua mitään sympatiaa tai edes energiahoitomuotoja?

      Lainaa

    44. Kiltti tyttö 8.12.2020 19:46
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Toj Karin: Eipä oikeastaan. Suurin osa avohoidossa olevista mt-potilaista on iha ntavallisia työssä käyviä ihmisiä jotka hoidattavat masennustaan, työuupumusta tai jotain muuta vastaavaa. Heillä ei tuollaisia harhoja ole, ja päältäpäin ei edes tiedä heidän olevan mt-potilaita. "Suljetun antimia" tai "Osaston antimia" olisi huomattavasti kuvaavampi.
      Niin siis nämä tapauksethan eivät edes suostu menemään lääkäriin.

      Lainaa

    45. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Olikin Merja eikä Maria (Nordin)

      Lainaa

    46. Daiju leijona 9.12.2020 0:14
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Pelkäämätön soturi: Piti tulla hauska keskustelu kissoista ja siitä, että ne ovat outoja, menikin mt-potilaiden leimaamiseksi... Olen itse ollut myös hoidossa, koska eksäni oli sillä lailla mielenkiintoinen että pystyi valehtelemaan kirkkain silmin ja näyttämättä vähääkään häpeää ihan mitä tahansa. Vaikka kuulija [...]
      Päivisin tiedän hyvin, ettei kummituksia yms. ole. Ja tykkään kauhukirjoista ja -elokuvista. Mutta nukkumaan mennessä se järki ikään kuin kutistuu. Pelkäsin pimeää tosi paljon (en ulkona, vaan kotona 🙄). Nyt mulla on koira, joka nukkuu jalkopäässä, eikä pelota enää. "Tiedän", että se huomaa "pahantahtoiset otukset" ennen kuin ne salavihkaa tarttuu mua varpaasta tai tunkee naamalle. 😅

      Lainaa

    47. Voitava noita 9.12.2020 1:53
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Liiska lisko: Mun kissa tekee samaa likaisille alushousuille, että jos aromit on samat niin kannattais ehkä kokeilla pesemistä
      Meidän kissa taas käytetyille peffleteille, jos sellaiseen pääsee käsiksi

      Lainaa

    48. Kaino ananas 9.12.2020 6:44
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Metsästetty näätä: Mua kiinnostaisi, tuliko/tuleeko Merjalle oikeasti tuosta massia. Voinko mäkin alkaa antamaan vaikka vesinokkaeläin- tai vompattihoitoa ja joku MAKSAA siitä mulle?
      Et, koska sitä sydäntä ja hoivaavuutta mitä on delfiinienergiassa, ei muissa hoitomuodoissa ole!

      Lainaa

    49. Äklö kultakala 9.12.2020 23:28
      Tulos: +27 (27 ääntä)
      Toj Karin: Eipä oikeastaan. Suurin osa avohoidossa olevista mt-potilaista on iha ntavallisia työssä käyviä ihmisiä jotka hoidattavat masennustaan, työuupumusta tai jotain muuta vastaavaa. Heillä ei tuollaisia harhoja ole, ja päältäpäin ei edes tiedä heidän olevan mt-potilaita. "Suljetun antimia" tai "Osaston antimia" olisi huomattavasti kuvaavampi.
      Olet kyllä väärässä. Myös avohoidossa hoidetaan "harhaisia" eli psykoosisairaita. Esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista noin kolmasosa on loppuelämänsä työkyvytön. Eivät he suljetulla osastolla (enää nykypäivänä) vietä vuosikymmeniä, kyllä heidät ihan perusterveydenhuollossa hoidetaan. Ajoittain saattaa toki osastojaksojakin tulla väliin, mutta sitten palataan taas avohoitoon.

      Lainaa

    50. Dorka tomaatti 10.12.2020 0:29
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Toj Karin: Sanoinko että suljetulla kaikki ovat harhaisia? En sanonut. Sanoin että avohoidossa heitä ei ole. Minä en varmasti stigmannut mitään enkä ketään.
      Oon psykoosisairas eli harhainen ja ihan avohoidossa.

      Lainaa

    51. Keittiötön kuguaari 11.12.2020 2:21
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      Mielipuoli piikkisika: Useimmiten ne ihmiset, joista mun kissat ei oo tykänneet, on osottautuneet ajan mittaan jollain tavalla erittäin ikäviksi. Kyllä eläimet aistii esim. lempeyden. Luotan siis kyllä kissojeni ihmistuntemukseen. En silti sillä perusteella ketään ulos aja.
      Kärttyilijät haistaa. Aggressiivisista ja pelokkaista erittyvät feromonit kissa lukee kuin me kirjan tekstiä. Samalla tavoin ne haistavat hoivaajan.

      Lainaa

    52. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Metsästetty näätä: Mua kiinnostaisi, tuliko/tuleeko Merjalle oikeasti tuosta massia. Voinko mäkin alkaa antamaan vaikka vesinokkaeläin- tai vompattihoitoa ja joku MAKSAA siitä mulle?
      Löytyisikö laiskiais- tai koalahoitoa? Uskon niiden mielenmaiseman olevan aika lähellä mun omaa. Ja Merja sinne suljetulle ja sassiin. Tai vankilaan, jos ottaa ihmisiltä rahaa tuosta!

      Lainaa

    53. eiolesitämiltänäyttää 18.12.2020 11:20
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Merja ei taida tietää että delfiinit ovat melkoisia tappajia, ulkonäkö melkoisesti valehtelee.

      Lainaa

    54. Kivulias käärme 20.12.2020 18:10
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      500: Myös tähän voisi kommentoida, että eipä oikeastaan. Suljettuja osastoja on toki moneen lähtöön, mutta ”perustason” suljetulla on aika pitkälti ihan tavallisia ihmisiä yhtä lailla. Olen itse ollut suljetulla osastolla ja siellä oli kanssani esimerkiksi nykyisiä äitejä, lastentarhaopettaja ja [...]
      no voi nyt jumalauta pitääkö kaikki ottaa ihon alle 😂

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: delfiinienergia, delfiinit, henkimaailma, him, hoito, kissat, käännös, orbit, vieraat, yliluonnollista