Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kaikella on hintansa

Kuinka paljon maksaisit tästä kakusta?
Kaikella on hintansa

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 72 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Aasiantuntija 28.1.2021 0:07
      Tulos: -260 (582 ääntä)
      Täytyy ihmetellä millä keinolla Karoliina on läpäissyt peruskoulun?

      Lainaa

    2. Istun vessassa 28.1.2021 0:13
      Tulos: -175 (397 ääntä)
      Kyllä me Karoliina vaan pidetään!

      Lainaa

    3. Tulos: +803 (829 ääntä)
      Aasiantuntija: Täytyy ihmetellä millä keinolla Karoliina on läpäissyt peruskoulun?
      Itseasiassa Karoliinahan ei varsinaisesti pähkäillyt purkki- ja litrahinnan eroa, vaan kertoi tykkäävänsä hinnannostoa enemmän siitä että purkkikokoa pienennetään. Miksi, sitä jäämme ihmettelemään. Tiian kaltaiset verenimijät saavat kyllä verenpaineen nousemaan. Hienoa käsityötä pitää saada halvalla tai mieluiten ilmaiseksi.

      Lainaa

    4. Tulos: +446 (500 ääntä)
      Aasiantuntija: Täytyy ihmetellä millä keinolla Karoliina on läpäissyt peruskoulun?
      Millä itse? Kyllä Karoliina tuossa tietää ja sanookin heti alkuun, että litrahinta joka tapauksessa nousee. Mutta hän ostaa mieluummin sen kalliimman saippuan pienemmässä paketissa kuin isommassa. Makuasia.

      Lainaa

    5. Lorvaileva orava 28.1.2021 0:45
      Tulos: +322 (344 ääntä)
      Karoliinan tapauksessa ajatuksena voi olla esim.kun menee kauppaan ja varannut tietyn summan ja hinta onkin noussut. Tai toisaalta ei välttämättä "huomaa"eroa niinkään kun se ei lue kuitissa suoraan, jos ei normaalisti seuraa kuinka usein pitää ostaa uutta.

      Lainaa

    6. Punavihreä lintu 28.1.2021 0:47
      Tulos: -482 (568 ääntä)
      Karoliina on just näitä, kelle on ihan turha yrittää selittää mitään tai yrittää ymmärtää ko. ihmisen ajatuksenjuoksua..

      Lainaa

    7. Suora preeriasusi 28.1.2021 0:51
      Tulos: +466 (536 ääntä)
      Kahdelta ensimmäiseltä kommentoijalta jäi nyt ymmärtämättä että mokaaja tässä on Anna, joka väittelee olkiukkoa eli itse kuvittelemaansa väitettä vastaan. Karoliina on kartalla koko ajan.

      Lainaa

    8. Pelkäämätön soturi 28.1.2021 0:57
      Tulos: +335 (349 ääntä)
      Punavihreä lintu: Karoliina on just näitä, kelle on ihan turha yrittää selittää mitään tai yrittää ymmärtää ko. ihmisen ajatuksenjuoksua..
        Mikä tuossa nyt on vaikeaa? Tuotteen hinta per litra on noussut. Eli saa miettiä haluaako mieluummin entisenkokoisen tölkin kalliimmalla hinnalla, vai pienemmän tölkin entisellä hinnalla. Aivan yksinkertainen makuasia. 
        Silmään pistää Tiian viidenkymmenen henkilön kakku 50 eurolla. Usein en ilmoita että en usko, totuus kun on tarua ihmeellisempää, mutta rajansa kaikella. 

      Lainaa

    9. Tuntematon seuraeläin 28.1.2021 1:06
      Tulos: -2 (134 ääntä)
      Aasiantuntija: Täytyy ihmetellä millä keinolla Karoliina on läpäissyt peruskoulun?
      Moi Anna!

      Lainaa

    10. Pesemätön kobra 28.1.2021 1:09
      Tulos: +225 (261 ääntä)
      Jotkut taisi olettaa, että täällä on taas matemaattista typeröintiä, mutta nyt se typeröinti oli olettajissa. Eikö ole täysin ymmärrettävää, että joku haluaa maksaa saippuasta turun hinnan ymmärtäen sen, että määrä vähenee. Jos vanha 380 millilitran purkki maksoi 3,80 euroa, niin saadaan litrahinnaksi 10 euroa. Firma haluaa nostaa litrahintaa, ja tekee pienemmän purkin. Hinta pysyy samana, jolloin uudeksi litrahinnaksi voidaan 300 millilitran purkkssa laskea 12,67 euroa. Jos sama litrahinta halutaan pienentämättä purkkia, niin hinta nousisi 4,81 euroon eli aika lailla tasan eurolla. Eiköhän Karoliina ajattele, että käyttää kerralla aavistuksen vähemmän tuotetta, jolloin pienemmästä purkista riittää yhtä pitkälle ajalle kuin ennen, eikä omassa budjetissa tarvitse lisätä euroa hygieniatuotteisiin.

      Lainaa

    11. Tulos: +253 (259 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Silmään pistää Tiian viidenkymmenen henkilön kakku 50 eurolla. Usein en ilmoita että en usko, totuus kun on tarua ihmeellisempää, mutta rajansa kaikella. 
      Voin uskoa, että onkin saanut tuohon hintaan, mutta ei takuulla veroja maksavalta ammattilaiselta.
      Käsityöharrastajat ja luovan alan amatöörit myyvät osaamistaan usein aivan polkuhintoihin, kun eivät kehtaa pyytää tuntikirvausta. Hinta on tyyliin ”materiaalit + nimellinen 10€ vaivanpalkka”, jolloin tekijälle saattaa jäädä tuntipalkaksi 1-2€, mutta tekevät sitä hommaa ”rakkaudesta lajiin”.
      Tästä päästään vaan siihen ikävään ongelmaan, että suomalaisista varmaan kolmasosalla ei ole alkeellisintakaan käsitystä, että harrastelijahinnat eivät korreloi ammattilaisten ja yrittäjien hintaan. Yrittäjä nähdän pelkkänä ahneena porvaririistäjänä, kun pyytää kakusta 100€, kun naapurin mummo tekis sen 20€:lla.
      Harrastelijoille tuleekin sitten yrittämisen karumpi puoli esiin siinä kohtaa, kun sillä harrastuksella haluaisi ehkä alkaa tienata elantoa ja perustaa toiminimeä. Mutta kun se markkina-arvo on menty alunperin polkemaan suohon sillä harrastehinnoittelulla.
      (Ei tämäkään asia toki noin yksioikoista ole ja luonnollisestikaan vasta-alkanut käsityöläinen tuskin tekee yhtä laadukaasti ja nopeasti kuin pro, mutta toi polkuhinnoittelu on silti ongelma.)

      Lainaa

    12. Tulos: +220 (250 ääntä)
      Menkää ihmiset nyt ihmeessä nukkumaan, jos ei ajattelu onnistu tähän aikaan yöstä ton vertaa. Siis te, jotka luulette, että Karoliina olisi tässä ollut se, joka ei tajua. Annalle ei näköjään millään uponnut, että Karoliinalle ei missään kohtaa tarvinnut selvittää mitä litrahinta tarkoittaa, eikä ymmärtänyt lainkaan, että kyse oli siitä, että tämä mieluummin maksaa pienemmästä purkista saman hinnan kuin ennen isommasta, kuin maksaisi kerralla enemmän siitä isommasta _siksi koska_ yritys kerran on päättänyt litrahintaa nostaa. Kiesus.

      Lainaa

    13. Kapeahko muurahainen 28.1.2021 1:52
      Tulos: +231 (249 ääntä)
      Punavihreä lintu: Karoliina on just näitä, kelle on ihan turha yrittää selittää mitään tai yrittää ymmärtää ko. ihmisen ajatuksenjuoksua..
      Ei, kyllä se Karoliina tässä oli se, joka ymmärsi kaiken eikä sanonut mitään typerää. Anna oli se, joka ei ymmärtänyt ja tuli vänkäämään tyhjästä. Kun firmat joutuvat jostain syystä nostamaan tuotteensa hintaan, siihen on kaksi eri metodia: pidetään pakkauskoko ennallaan ja nostetaan tönikän hintaa korkeammaksi, tai sitten pidetään tönikän hinta samana mutta pienennetään pakkauskokoa. Karoliina sanoi tykkäävänsä enemmän tästä jälkimmäisestä metodista. Se on ihan makukysymys, oikeaa vastausta tähän ei sinänsä ole.

      Lainaa

    14. Tulos: +150 (172 ääntä)
      Punavihreä lintu: Karoliina on just näitä, kelle on ihan turha yrittää selittää mitään tai yrittää ymmärtää ko. ihmisen ajatuksenjuoksua..
      Ei vaan sinä oot se joka ei ymmärrä.

      Lainaa

    15. Tornipöllö 28.1.2021 2:45
      Tulos: +135 (139 ääntä)
      Vai että teema kakkuja uudelta maalta.

      Lainaa

    16. Tulos: +17 (33 ääntä)
      Sprinkles: Voin uskoa, että onkin saanut tuohon hintaan, mutta ei takuulla veroja maksavalta ammattilaiselta. Käsityöharrastajat ja luovan alan amatöörit myyvät osaamistaan usein aivan polkuhintoihin, kun eivät kehtaa pyytää tuntikirvausta. Hinta on tyyliin ”materiaalit + nimellinen 10€ vaivanpalkka”, jolloin [...]
      Hintojen polkeminen on kapitalismin laajuinen ongelma, ja sitä tekee kaikki jotka eivät myy uniikkia palvelua, ei vain käsityöharrastelijat. Mitä halvemmalla myyt, sitä isompaa on asiakaskunta, mikä taas pakottaa muutkin yrittäjät laskemaan hintoja. Isossa mittakaavassa ilmiötä kutsutaan nimellä "race to the bottom", jossa pohja on pienin mahdollinen maksettava palkka.

      Lainaa

    17. Turun Murre 28.1.2021 4:53
      Tulos: +76 (100 ääntä)
      Kapeahko muurahainen: Kun firmat joutuvat jostain syystä nostamaan tuotteensa hintaan, siihen on kaksi eri metodia: pidetään pakkauskoko ennallaan ja nostetaan tönikän hintaa [...]
      Tässähän näytti olevan kyse "Anti-Pollution" -saippuasta. Kyllä siinä muoviroskaa ajan mittaan syntyy enemmän, jos pakkauskoko pienenee.

      Lainaa

    18. Loskaton papukaija 28.1.2021 6:00
      Tulos: -113 (127 ääntä)
      Ärsyttää julkaisut, jossa ”mokan” lähettäjä on itse tykännyt kommenteista. Mutta aiheeseen: Karoliina saatika mokan lähettäjä eivät taida olla penaalin terävimpiä kyniä.

      Lainaa

    19. Loskaton papukaija 28.1.2021 6:05
      Tulos: -216 (240 ääntä)
      Kapeahko muurahainen: Ei, kyllä se Karoliina tässä oli se, joka ymmärsi kaiken eikä sanonut mitään typerää. Anna oli se, joka ei ymmärtänyt ja tuli vänkäämään tyhjästä. Kun firmat joutuvat jostain syystä nostamaan tuotteensa hintaan, siihen on kaksi eri metodia: pidetään pakkauskoko ennallaan ja nostetaan tönikän hintaa [...]
      Nyt me ei olla missään koulun penkillä opettelemassa miten talous toimii. Nyt ollaan oikeassa elämässä. Ja Karoliina on ASIAKAS. Se asiakas, joka haluaa maksaa tuotteesta enemmän kuin aiemmin, on vain ja ainoastaan tyhmä.

      Lainaa

    20. Tasoitettu kyyhky 28.1.2021 6:13
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      Lantsi: Itseasiassa Karoliinahan ei varsinaisesti pähkäillyt purkki- ja litrahinnan eroa, vaan kertoi tykkäävänsä hinnannostoa enemmän siitä että purkkikokoa pienennetään. Miksi, sitä jäämme ihmettelemään. Tiian kaltaiset verenimijät saavat kyllä verenpaineen nousemaan. Hienoa käsityötä pitää saada halvalla tai mieluiten ilmaiseksi.
      Veikkaan että syyt saattaa olla ekologiset kerta keskustelu käydään luonnonkosmetiikkaryhmässä, vaikka luonnonkosmetiikkaa käytetään muistakin syistä. Oon nähnyt eri ryhmissä aiemminkin keskustelua siitä, että liian isot purkit tuotteeseen nähden häiritsee ihmisiä mm siksi, että pienemmillä paketeilla voisi samaa tuotetta rahdata isompia määriä joka olisi ekologisempaa. En tosin tiedä että korvaisiko pelkän purkin koon muuttamisen mukana tulleiden päästöjen vähentyminen ne päästöt mitä pakkauksen uusiminen aiheuttaa, mutta noita kokomuutoksia tehdessä muutetaan usein pakkauksesta muitakin asioita.

      Lainaa

    21. Loskaton papukaija 28.1.2021 6:15
      Tulos: -181 (207 ääntä)
      MissK: Menkää ihmiset nyt ihmeessä nukkumaan, jos ei ajattelu onnistu tähän aikaan yöstä ton vertaa. Siis te, jotka luulette, että Karoliina olisi tässä ollut se, joka ei tajua. Annalle ei näköjään millään uponnut, että Karoliinalle ei missään kohtaa tarvinnut selvittää mitä litrahinta tarkoittaa, eikä [...]
      Karoliinan vastaus oli aivan kertakaikkiaan järjenvastainen ottaen huomioon kontekstin, jossa hän sen esitti ja olemattomat argumentit ja perustelut. Sietääkin tulla väärinymmärretyksi.
      Jos olisimme koulussa ja tentin aiheena olisi vertailla eri tapoja saada litrahinta korkeammaksi ja valita näistä paras ja perustella näkemys, silloin ymmärtäisin jollain tasolla Karoliinan vastauksen. Tosin edelleen, argumentointi ja perustelut puuttuvat täysin. 

      Lainaa

    22. Tulos: +159 (175 ääntä)
      Loskaton papukaija: Karoliinan vastaus oli aivan kertakaikkiaan järjenvastainen ottaen huomioon kontekstin, jossa hän sen esitti ja olemattomat argumentit ja perustelut. Sietääkin tulla väärinymmärretyksi. Jos olisimme koulussa ja tentin aiheena olisi vertailla eri tapoja saada litrahinta korkeammaksi ja valita näistä [...]
      Sinäkin varmaan suhtaudut jokaiseen arkiseen keskusteluun väittelytilaisuutena tai arvioitavana koulutehtävänä?

      Lainaa

    23. Aurinkolasiton kettu 28.1.2021 7:18
      Tulos: +173 (181 ääntä)
      Loskaton papukaija: Karoliinan vastaus oli aivan kertakaikkiaan järjenvastainen ottaen huomioon kontekstin, jossa hän sen esitti ja olemattomat argumentit ja perustelut. Sietääkin tulla väärinymmärretyksi. Jos olisimme koulussa ja tentin aiheena olisi vertailla eri tapoja saada litrahinta korkeammaksi ja valita näistä [...]
      Aivan niin, koska henkilökohtaiset makuasiathan täytyy perustella rationaalisesti ja selkeästi argumentoiden, muuten ne eivät ole kelvollisia mielipiteitä? Karoliina ei tosiaan missään kohtaa sanonut, että erityisesti haluaisi maksaa samasta ja samankokoisesta tuotteesta enemmän kuin ennen. Hän totesi vain, että jos ja kun firma joka tapauksessa nostaa hintaa, hänestä tuntuu mukavammalta maksaa sama vanha hinta ja saada vastineeksi hieman pienempi pakkaus, kuin maksaa entisen kokoisesta pakkauksesta enemmän. Eihän tässä periaatteessa ole mitään logiikkaa eikä siitä tarvitse olla samaa mieltä, mutta ei Karoliina myöskään yritä sanoa että se olisi ainoa oikea mielipide. Se on vain hänen preferenssissä.

      Lainaa

    24. Stressitön sorsa 28.1.2021 7:21
      Tulos: +87 (93 ääntä)
      Pesemätön kobra: Jotkut taisi olettaa, että täällä on taas matemaattista typeröintiä, mutta nyt se typeröinti oli olettajissa. Eikö ole täysin ymmärrettävää, että joku haluaa maksaa saippuasta turun hinnan ymmärtäen sen, että määrä vähenee. Jos vanha 380 millilitran purkki maksoi 3,80 euroa, niin saadaan [...]
      Minulla riittää ymmärrystä Karoliinalle mutta ei kyllä enää ihmisille, jotka haluaa maksaa saippuasta Turun hinnan. Siinä menee raja!

      Lainaa

    25. Tulos: -36 (60 ääntä)
      Pesemätön kobra: Jotkut taisi olettaa, että täällä on taas matemaattista typeröintiä, mutta nyt se typeröinti oli olettajissa. Eikö ole täysin ymmärrettävää, että joku haluaa maksaa saippuasta turun hinnan ymmärtäen sen, että määrä vähenee. Jos vanha 380 millilitran purkki maksoi 3,80 euroa, niin saadaan [...]
      Sinänsä järkeen käypä ajatus, mutta vain lyhyellä tähtäimellä. Purkkikoon tai kappalehinnan muutos vaikuttaa ainoastaan kertaostoksen hintaan. Pitkässä juoksussa siitä maksaa tasan saman verran pienemmästä purkista tai suuremmasta kappalehinnasta, mikä tekee pitemmällä aikavälillä tuosta järkeilystä vähän turhaa.

      Lainaa

    26. Kiinnitetty hyeena 28.1.2021 8:25
      Tulos: +70 (76 ääntä)
      Ne joiden mielestä Karoliina on tässä se moka, ovat itse tulevia mokia tällä sivustolla. Karoliinahan puhuu täyttä järkeä, mutta toinen ei meinaa millään tajuta.

      Lainaa

    27. Kiinnitetty hyeena 28.1.2021 8:30
      Tulos: +80 (102 ääntä)
      Mainittakoon vielä että itsekin pidän tästä Karoliinan ajattelutavasta. Jos aina ostaa 5€ maksavan tuotteen ja lähdet hakemaan sitä kaupasta 5€ seteli taskussa, niin on se mukavampaa että sen tuotteen pakkauskoko on pienentynyt sen sijaan että hinta nousisi vaikkapa 5,50€ ja joutuisi lähteä kotiin hakemaan lisää rahaa.

      Lainaa

    28. Tulos: +47 (55 ääntä)
      Moka oli Anna. Karoliinan syy voi olla vaikka se, että ostoksiin on varattu vain tietty summa rahaa ja kertaostoksen euromäärä on tärkeämpi kuin se kuinka paljon sitä tavaraa lopulta purkissa on.

      Lainaa

    29. Tulos: +69 (75 ääntä)
      Jos oon tottunut maksamaan siitä saippuasta sen tietyn hinnan, niin tottakai se kismittää jos purkki pysyy samana mut hinta nousee. Varsinkin, jos elää penniä venyttäen. Joten ymmärrän hyvin, miksi Karoliinasta tuntuu mukavammalta ostaa se pienempi purkki samalla hinnalla, mihin on tottunut. Itsekin ostan välillä tuotteita pienemmän määrän isommalla kilohinnalla, kuin sen jättikoon halvemmalla hinnalla. Riippuu ihan siitä, mikä on itselle järkevä määrä tuotetta ja onko halua/varaa käyttää enemmän rahaa saadakseen näennäisesti halvemmalla. Koska kyllä, pidemmällä tähtäimellä se on halvempaa, mutta ennen sitä se tulee kalliimmaksi. Varsinkin, jos ei tarvitse/käytä tuotetta loppuun.

      Lainaa

    30. Tulos: +106 (110 ääntä)
      Loskaton papukaija: Karoliinan vastaus oli aivan kertakaikkiaan järjenvastainen ottaen huomioon kontekstin, jossa hän sen esitti ja olemattomat argumentit ja perustelut. Sietääkin tulla väärinymmärretyksi. Jos olisimme koulussa ja tentin aiheena olisi vertailla eri tapoja saada litrahinta korkeammaksi ja valita näistä [...]
      Mitä ihmeen argumentteja tuohon edes voisi lisätä? Karoliina vain tykkäsi siitä noin päin. Jos sinä tykkäät enemmän mansikka- kuin päärynäjäätelöstä, niin tullaanko sinulle useinkin sanomaan, että ”etkö ymmärrä molempien olevan litrahinnaltaan yhtä kalliita ja siedätkin tulla väärin ymmärretyksi kun et edes argumentoi makumieltymyksesi puolesta kunnolla”?
      Lisäksi väität Karoliinan haluavan maksaa samasta tuotteesta enemmän kuin ennen. Argumentoi ihmeessä väitteesi puolesta? Minusta kun niin ei lue missään. Karoliina ymmärtää, että molemmissa vaihtoehdoissa se tavaran litrahinta nousisi saman verran, eli Karoliina valitsee siinä mielessä kahdesta yhtä kalliista (hinta / käyttökerta jos käyttökerta samanlainen) vaihtoehdosta, eikä vartavasten kalliimpaa vaihtoehtoa. Eihän esimerkissä anneta asiakkaalle sellaista valintaa, että kalliimpi vai halvempi litrahinta. 

      Lainaa

    31. Peritty meduusa 28.1.2021 9:01
      Tulos: +48 (56 ääntä)
      Itse olen eri mieltä kuin Karoliina. Pakkauskoon pienenemistä ei aina välttämättä huomaa ja tulee huijattu olo, kun tajuaa maksaneensa pienemmästä määrästä saman hinnan. Samankokoisen pakkauksen hinnan nousun taas huomaa suoraan hintalapusta. Itse en ainakaan tuotteiden litrahintoja muista, mutta yksittäisen tuotteen hinnasta on aika usein jonkinlainen muistikuva.

      Lainaa

    32. Tulos: +50 (56 ääntä)
      50 henkilön kakku 50e... No huhhuh. Kakkuvuuat päättyy 30cm kokoon, eli 30 hengen kakku tulee siitä ja tuollaiseen teemakakkuun menee kuluja jo niin paljon, että ei todellakaan 50e riitä. Ja jos on 50henkeä, niin pitää olla kaksi kakkua, joten kyllä itsekin työtäni arvostavana pyytäisin sen 100e.

      Lainaa

    33. Tavallinen kärpänen 28.1.2021 9:18
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Lantsi: Itseasiassa Karoliinahan ei varsinaisesti pähkäillyt purkki- ja litrahinnan eroa, vaan kertoi tykkäävänsä hinnannostoa enemmän siitä että purkkikokoa pienennetään. Miksi, sitä jäämme ihmettelemään. Tiian kaltaiset verenimijät saavat kyllä verenpaineen nousemaan. Hienoa käsityötä pitää saada halvalla tai mieluiten ilmaiseksi.
      Mä kyl ymmärrän Karoliinan pointin. Ennemmin mäki maksan saman hinnan vähän pienemmästä kuin maksan enemmän samasta, jos on pakko kuluttajana olla kusetettavana :D Kuitenkin tuossa tuo ero ei niin järkyttävän suuri ole.

      Lainaa

    34. Ponne Jarkka 28.1.2021 9:27
      Tulos: +8 (28 ääntä)
      Ensimmäistä kertaa luin aivan kaikki kommentit. Vain popparit puuttuu! :-)

      Lainaa

    35. Tulos: +75 (75 ääntä)
      Anna ensin toteaa Karoliinalle, että kyseessä on käytännössä sama asia. Karoliinan vahvistaessa tämän ja pysyessä kannassaan Anna kadottaa tämän ajatuksen, ja alkaa selittämään kuinka Karoliina maksaa mieluummin suhteessa enemmän? :D

      Lainaa

    36. Tulos: +71 (73 ääntä)
      Onko toi Anna jotenkin tyhmä? Kun Karoliina kärsivällisesti joka vastauksessa oikoo Annan järjenvastaisia päätemiä mutta viesti ei vaan mene perille. Tosin, minä kyllä päinvastion kuin Karoliina mieluummin pidän pakkauskoon samana ja maksan siitä enemmän. Mutta ei minulla silti ole mitään ongelmaa ymmärtää Karoliinan pointtia.

      Lainaa

    37. Pilkkottu herukka 28.1.2021 10:35
      Tulos: -8 (26 ääntä)
      Pidän parempana sitä jos tuotteen hinta ihan reilusti nousee kuin että purkkikokoa pienennetään. Eikö silloin synny enemmän muovijätettäkin? Kantokakku on sen verran helppo askarrella, että harrastajakin pystyy sen tekemään.

      Lainaa

    38. It's a deal 28.1.2021 10:46
      Tulos: +31 (39 ääntä)
      Kysymyshän on siitä, kenen rahat ovat sidottuna varastoituun tuotteeseen. Kaiken saa halvemmalla isommissa erissä, joten jos litrahinta ratkaisee niin ostaa vaan kymmenen litran tonkan. Toiset taas haluavat sillä hetkellä tarvitsemansa määrän.

      Lainaa

    39. Muovailtava pulu 28.1.2021 11:35
      Tulos: +37 (37 ääntä)
      Sprinkles: Voin uskoa, että onkin saanut tuohon hintaan, mutta ei takuulla veroja maksavalta ammattilaiselta. Käsityöharrastajat ja luovan alan amatöörit myyvät osaamistaan usein aivan polkuhintoihin, kun eivät kehtaa pyytää tuntikirvausta. Hinta on tyyliin ”materiaalit + nimellinen 10€ vaivanpalkka”, jolloin [...]
      Leivontaryhmän perustella on vaikea uskoa. He siellä usein kyselevät neuvoa hinoitteluun ja noihin isoihin erikoiskakkuihin menee jo tarvikkeisiin useita kymppejä. Jotkut ovat sanoneet, että tuo tarvikkeet itse, niin hän voi tehdä edullisisestikin, mutta sitten pyytäjät ovat kauhistelleet niiden hintoja. Noihin kun ei viel äriitä ne kakunainesosat, vaan kaiksita parhaimpiin kakkuihin käytetään myös erikoisvälineitä koristelussa.

      Lainaa

    40. Edistynyt lisko 28.1.2021 11:43
      Tulos: -45 (63 ääntä)
      Karoliina on luultavasti ihan kartalla, mutta ilmaisutapa on silti todella hämmentävä, joten ymmärrän myös Annan pointin. "... mutta maksaisin enemmän per litra myös silloin kun isompi purkki maksaa enemmän" -Karoliina Kun et välttämättä. Jos pakkauksen kokoa muutetaan litrahintaan vaikuttamatta, isompi purkki maksaa toki enemmän, mutta ei välttämättä enemmän per litra. Enemmän myymällä myös kulut ovat valmistajalle pienemmät (jo pakkausmateriaalissa ja toimituskuluissa) jolloin itse tuotteen litrahinta voidaan pitää samana kasvattamalla silti valmistajan voittoja litraa kohti. Siksihän isommat pakkaukset ovat samasta tuotteesta litrahinnalta halvempia jos hyllyssä on useita eri pakkauskokoja. Tähän ainakin itse tartuin. Ei tämä nyt yksikäsitteisen selkeä keskustelu ollut, mikä näkyy myös kommenteissa.

      Lainaa

    41. Armeijaton lintu 28.1.2021 11:53
      Tulos: +44 (46 ääntä)
      Pilkkottu herukka: Pidän parempana sitä jos tuotteen hinta ihan reilusti nousee kuin että purkkikokoa pienennetään. Eikö silloin synny enemmän muovijätettäkin? Kantokakku on sen verran helppo askarrella, että harrastajakin pystyy sen tekemään.
      Joo, muovijätettä syntyy enemmän, mutta jossain kohtaa menee myös raja, kuinka isoja pakkauksia kuluttajan on järkevää ostaa ilman, että ne vievät liikaa varastotilaa tai aiheuttavat hukkaa kun tuote ei tule kokonaan käytetyksi ennen sen vanhenemista.
      Näin pienessä kokoerossa nyt tuskin tuosta on kyse, vaan ennemmin veikkaisin samaa kuin muutama muukin kommentoija, eli käytettävissä on tietty määrä rahaa. Jos purkin hinta ylittää sen, sitä ei voi ostaa ollenkaan. Pienempään purkkiin sen sijaan rahat riittää, vaikka siinä onkin tuotetta vähemmän.
      Monimutkaisia asioita, joihin ei tosiaan ole yksinkertaista oikeaa vastausta, vaan jokaisen pitää omalla kohdallaan arvioida, mikä juuri minulle olisi toimivin ratkaisu. 

      Lainaa

    42. Pitkänhuiskea henkilö 28.1.2021 12:32
      Tulos: -31 (35 ääntä)
      Aasiantuntija: Täytyy ihmetellä millä keinolla Karoliina on läpäissyt peruskoulun?
      Iällä.

      Lainaa

    43. Ruma seepra 28.1.2021 12:55
      Tulos: +41 (45 ääntä)
      Turun Murre: Tässähän näytti olevan kyse "Anti-Pollution" -saippuasta. Kyllä siinä muoviroskaa ajan mittaan syntyy enemmän, jos pakkauskoko pienenee.
      ”Anti-pollution”-kosmetiikan väitetään suojaavan ihoa ilmansaasteiden vaikutukselta. Termi ei siis liity ko. tuotteen aiheuttamaan ympäristörasitukseen.

      Lainaa

    44. Hinaava etana 28.1.2021 13:30
      Tulos: +48 (56 ääntä)
      Toj Karin: Sinänsä järkeen käypä ajatus, mutta vain lyhyellä tähtäimellä. Purkkikoon tai kappalehinnan muutos vaikuttaa ainoastaan kertaostoksen hintaan. Pitkässä juoksussa siitä maksaa tasan saman verran pienemmästä purkista tai suuremmasta kappalehinnasta, mikä tekee pitemmällä aikavälillä tuosta järkeilystä vähän turhaa.
      Mansplainaaja väänsi sitten rautalangasta asian, jonka ihan jokainen (mukaan lukien Karoliina) ymmärtää varsin hyvin. Tietenkin silloin maksaa pitemmällä aikavälillä saman verran saman hintaisesta pienemmästä purkista kuin samassa suhteessa hintakorotetusta isommasta, se on vähän niinku hinnankorotuksen pointti. Kellään ei ole tässä ollut ongelmia ymmärtää sitä, että tuotteen tosiasiallinen hinta nousee jos pakkauskoko pienenee ostohinnan pysyessä samana, tai että litrahinta on se mikä merkitsee pitemmällä aikavälillä. Karoliina nyt vaan jostain syystä maksaa mieluummin pienemmän kertahinnan mutta useammin. 
      Itsekään en yhden hengen taloudessa tykkää ostaa hygieniatuotteita kovin isoissa paketeissa, joten valitsisin tässä samoin kuin Karoliina.

      Lainaa

    45. Hiilenmusta kirsikka 28.1.2021 15:05
      Tulos: +46 (52 ääntä)
      Loskaton papukaija: Nyt me ei olla missään koulun penkillä opettelemassa miten talous toimii. Nyt ollaan oikeassa elämässä. Ja Karoliina on ASIAKAS. Se asiakas, joka haluaa maksaa tuotteesta enemmän kuin aiemmin, on vain ja ainoastaan tyhmä.
      Lueppa uusiksi koko juttu.Karoliina ei missään vaiheessa sanonut haluavansa maksaa tuotteesta enemmän. Tuotteen hinta oli noussut joka tapauksessa ja sillä ei ole Karoliinan halujen kanssa mitään tekemistä

      Lainaa

    46. Tulos: +6 (10 ääntä)
      Luonnonmatematiikka.

      Lainaa

    47. Hööpölööpö 28.1.2021 15:08
      Tulos: +48 (54 ääntä)
      Aasiantuntija: Täytyy ihmetellä millä keinolla Karoliina on läpäissyt peruskoulun?
      Lähinnä täytyy ihmetellä puutteita mm. Annan ja sinun luetun ymmärtämisessä.

      Lainaa

    48. Tulos: +41 (41 ääntä)
      Miksei Tiia sit hae kakkuaan siltä joka sen tekee 50€? Tos on ihan sikamainen homma ja aineetkin makselee. Jännä nainen.

      Lainaa

    49. Siistimätön käärme 28.1.2021 17:13
      Tulos: -18 (34 ääntä)
      Kolmannen käyttökerran jälkeen se purkki on jo piilossa viiden uuden purkin takana, jolloin sitä ei koskaan käytetä loppuun, joten pienemmästä purkista saa ihan yhtä paljon saippuaa käyttöön kuin isommastakin.

      Lainaa

    50. Ympäripyöreä harakka 28.1.2021 18:08
      Tulos: -6 (26 ääntä)
      Karoliinan kanssa samaa mieltä, mutta minulla on asiaan ihan oikea argumentti: Kun kerran yksikköhinta on molemmissa sama, on pienempi pakkauskoko tietysti järkevämpi. On notorinen tosiseikka, että pienemmässä pakkauksessa yksikköhinnat ovat yleensä, ja perustellusti, korkeampia. Siten, ja kun tässä tapauksessa litrahinta on vakio, on järkevämpää valita pienempi pakkauskoko. Isostahan "kuuluisi" saada paljousalennusta.

      Lainaa

    51. Lälly delfiini 28.1.2021 18:45
      Tulos: +18 (28 ääntä)
      Kustantaa-ilmaisu väärässä kohdassa aiheuttaa melkein yhtä pahan pään räjähtämisen kuin ketä-sanan käyttö sanan kuka sijasta. Se kakku maksaa sen minkä maksaa. Ei kustanna.

      Lainaa

    52. Lihakas gorilla 28.1.2021 18:47
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      Lantsi: Itseasiassa Karoliinahan ei varsinaisesti pähkäillyt purkki- ja litrahinnan eroa, vaan kertoi tykkäävänsä hinnannostoa enemmän siitä että purkkikokoa pienennetään. Miksi, sitä jäämme ihmettelemään. Tiian kaltaiset verenimijät saavat kyllä verenpaineen nousemaan. Hienoa käsityötä pitää saada halvalla tai mieluiten ilmaiseksi.
      Tai tekee niin kuin mun ex. Kaikessa piti olla "laatua ja vain parasta. Ympäristökin kiittää" Ja sitten jätti ne maksamatta.

      Lainaa

    53. Punertava kirsikka 28.1.2021 20:06
      Tulos: +17 (27 ääntä)
      Ymmärrän Karoliinan pointin täysin. Lisäksi itseäni viehättää ylipäätään pienemmät pakkauskoot, en ymmärrä kuka jaksaa käyttää jotain 1000ml:n (tai edes 500ml:n) saippuapänikkää vuoden ajan. No, ehkä tässä luonnonkosmetiikassa menee jakeluun, mutta muuten kaipaan itse esim. tuoksuihin vaihtelua. Sitä saippuaa ei tarvitse käyttää 50ml kerrallaan, joten Karoliinalla saattaa oikeasti jopa riittää se pienempi purkki, jolloin vuositasolla kulut jäävät pienemmiksi kuin että joutuisi ostamaan kalliimmalla kappalehinnalla entisen kokoisen purkin.

      Lainaa

    54. Punertava katkarapu 28.1.2021 20:07
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Ammattilaisen ja harrastelijan ero on muussakin kuin hinnassa. Olen itse aina valmis maksamaan luotettavuudesta. Kun ammattivalokuvaaja ottaa valokuvia tai ammattilaulaja esittää häissä kappaleen tai ammattileipuri tekee kakun, niin tilaajana voin olla varma siitä, että lopputulos on hintansa arvoinen ja onnistunut. Harrastajalta saa toki kuvat, laulun ja kakun taatusti halvemmalla ja rakkaudella tehtynä, mutta lopputulos voi sitten olla jotain ihan muuta. Ja kuka haluaa juhlistaan paskat kuvat, epävireisen esityksen muiston tai huonon makuista kakkua kaikille vieraille.

      Lainaa

    55. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Ympäripyöreä harakka: Karoliinan kanssa samaa mieltä, mutta minulla on asiaan ihan oikea argumentti: Kun kerran yksikköhinta on molemmissa sama, on pienempi pakkauskoko tietysti järkevämpi. On notorinen tosiseikka, että pienemmässä pakkauksessa yksikköhinnat ovat yleensä, ja perustellusti, korkeampia. Siten, ja kun tässä [...]
      Pienemmässä pakkauskoossa on suuremmat sivukulut. Lisäksi pakkauskoon pienentäminen on ollut tulitikkuaskista alkaen -70 luvulla (oli 50 tikkua, nyt ties mitä) kätevä huiputustaktiikka, "300 tai 380, ei ne hoksaa". Eikä usein hoksaakkaan, kun pakkauksen kokoa ei muuteta vaan "pistetään ilmaa".

      Lainaa

    56. Tulos: -17 (25 ääntä)
      Hinaava etana: Mansplainaaja väänsi sitten rautalangasta asian, jonka ihan jokainen (mukaan lukien Karoliina) ymmärtää varsin hyvin. Tietenkin silloin maksaa pitemmällä aikavälillä saman verran saman hintaisesta pienemmästä purkista kuin samassa suhteessa hintakorotetusta isommasta, se on vähän niinku [...]
      En ottanut millään tavalla kantaa karoliinan tarpeisiin ja syihin. Ymmärrän täysin mitä Karoliina selitti ja hyväksyn täysin hänen selityksen, koska se on puhtaasti subjektiivinen mielipide. Sen sijaan otin kantaa lainaamani kommentin järkeilyyn, joka oli kaukana järkevästä pitemmällä aikavälillä. Kun kerran tuot esille seksismiäsi jonka perustat pelkkiin oletuksiin nimimerkistä, en yhtään ihmettele ette ymmärtänyt mitä minä sanoin. Seksistiset ihmiset harvoin loistavat älyllään. Ainoa asia mitä ihmettelen, on saamasi plussapeukut. Ilmeisesti tämäkin kommenttikenttä on täynnä sukupuolisyrjintää ja epätasa-arvoa kannattavia ihmisiä.

      Lainaa

    57. Suora preeriasusi 28.1.2021 23:54
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Saippuapurkin hinnoitteluun liittyy muutama tosiasioita, ja paljon reunaehtoja. Oletuksena on että valmistajan on syystä tai toisesta pakko korottaa hintoja. Faktat: 1. Kuluttajan kannattaa sitoa tuotteisiin mahdollisimman vähän pääomaa. Erotuksen voi sijoittaa ja saada tuottoa, tai vaihtoehtoisesti velaksi maksaessa säästää luottokustannuksissa. Karoliinan lähestyminen asiaan on siis rationaalinen. 2. Valmistaja saa pakkauskokoa pienentämällä pienemmän katteen kuin litrahintaa nostamalla. Tämä johtuu siitä että käsittelyn, jakelun ja (pakkaus)materiaalin kustannukset eivät putoa purkin koon suhteessa, vaan osa kustannuksista pysyy jopa ennallaan. Esimerkiksi jokin logistiikan tai pakkaamisen kustannus saattaa perustua enemmän kappalemääriin kuin pakkauksen kokoon. Reunaehdot: 1. Kuluttajan kannalta on olennaista lisääkö pienempi pakkauskoko asiointikertoja (pitääkö käydä useammin kaupassa ostamassa, vai tapahtuuko ostos muiden ostosten lomassa). Myös kerta-annos vaikuttaa, jos pienempi pakkauskoko jää vajaaksi, ja joutuu ostamaan useamman purkin. Esimerkiksi jos tarve on 120g, mutta pakkauskokoa pienennetään entisestä 120 grammasta 100 grammaan, joutuu kuluttaja hankkimaan kaksi purkkia josta jää mahdollisesti hukkaa. Saippuan osalta näin tuskin käy. 2. Vaikka valmistajan lisäansio on pakkauskokoa pienentämällä pienempi kuin yksikköhintaa nostamalla, voi kuitenkin kuluttajien (epärationaalinen) käytös johtaa siihen että hintaa ei kannata muuttaa. Hintaan kiinnitetään enemmän huomiota kuin pakkauskokoon, erityisesti jos itse pakkaus pysyy samankokoisena, mutta sisältö vähenee. Hintaa nostamalla myynti voi laskea ja syödä hyödyn. "Paras" ratkaisu: "Paras" tai "reiluin" ratkaisu olisi nostaa entisen pakkauskoon hintaa, mutta siten että se vastaa pakkauskoon pienentämisen tuomaa nettohyötyä. Toisin sanoen, hinta nousee paino- tai tilavuusyksikköä kohden vähemmän, kuin pakkauskokoa pienentämällä (kts. fakta 2.). Tähän kuitenkin vaikuttaa erityisesti reunaehto 2. Aukotonta vastausta on siis mahdoton antaa, mutta kuluttajana kallistuisin todennäköisesti Karoliinan valinnan puoleen.

      Lainaa

    58. Rimppakinttu ahma 29.1.2021 1:34
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Itse ainakin ymmärrän Karoliinan preferenssin oikein hyvin. Toki riippuu tuotteesta ja käyttäjien määrästä, mutta isoista pakkauksista tulee helpommin turhaa hävikkiä ja esim.juuri saippuoiden ja muun kosmetiikan kohdalla on kiva vaihdella tuoksuja ja koostumuksia. Kun ottaa siis huomioon mahdollisen hävikin, niin saattaa olla ettei kuluttajalle edes aiheudu lisäkustannuksia pienemmästä pakkauskoosta, ainoastaan hävikin määrä pienenee ja kaikki voittavat. Yksikköhintaa nostamalla kustannukset käyttökertaa kohden taas nousevat väistämättä.

      Lainaa

    59. Muovailtava pulu 29.1.2021 7:08
      Tulos: +11 (17 ääntä)
      Punertava katkarapu: Ammattilaisen ja harrastelijan ero on muussakin kuin hinnassa. Olen itse aina valmis maksamaan luotettavuudesta. Kun ammattivalokuvaaja ottaa valokuvia tai ammattilaulaja esittää häissä kappaleen tai ammattileipuri tekee kakun, niin tilaajana voin olla varma siitä, että lopputulos on hintansa [...]
      No ei voi luottaa. Meillä oli sukujuhlissa ammattivalokuvaaja. Lisäksi kuvaajana toimi poikani, jolla ei juurikaan kokemusta kuvaamisesta, mutta toki isänsä hyvä kamera. Mieheni ei näissä voinut muiden tehtävien takia kuvata niin paljon. Veli halusi sen ammattikuvaajan sinne, niin otettiin sitten. Poikani ottamat kuvat olivat hyviä. Eivät ehkä ammattilaisen tasoa, mutta hyviä. Tässä emme kuitenkaan vertaile juuri tässä juhlassa kuvanneeseen ammattilaiseen, sillä  hänen ottamansa kuvat olivat surkeita räpellyksiä! Veli ei halunnut valittaa, minä olisin. Esimerkkinä että päistä rajautui osia kuvan ulkopuolelle, kohdistus oli päin peetä. Vain muutama kuva oli onnistunut, kun poikani ottamissa ei ollut epäonnistuneita juuri lainkaan. Samaan juhlaan saatiin pitopalvelulta kakku, joka oli maultaan hyvä, mutta ulkonäöltään sellainen, minkä kuka tahansa osaisi tehdä.  Itse ei tehty ajanpuutteen vuoksi, mutta jatkossa ei ainakaan nämä ihmiset meidän juhliin tule tekemään mitään.

      Lainaa

    60. Muovailtava pulu 29.1.2021 7:12
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Kökkis*: Miksei Tiia sit hae kakkuaan siltä joka sen tekee 50€? Tos on ihan sikamainen homma ja aineetkin makselee. Jännä nainen.
      Varmaankin siksi, koska se on mielikuvitusolento. Tuohon koitetaan usein vedota, että joku muu tekee halvemmalla, joten nyt hyvää hyvyyttäni ostaisin joltain muulta. Mutta todellakin, tuollaisen kakun teko vie tunteja ja ainesosat maksavat. Ei edes kädentaidoiltaan huippuhyvä tee tuollaista hetkessä. Leivontaryhmissä tosiaan on usein kyselty, että paljonko pyytäisitte kun ainekset maksoivat 40 euroa. Usein käsketään tuplaamaan hinta. Juu ja nämä pitää ilmoittaa verottajalle, minun asiani ei ole syynätä yksittäisiä ihmisiä, koska osa ilmoittaa. Jotkut tekevät ystävilleen pelkillä tarvikekuluilla tai pilkkahintaan, mutta sillion se tekeminen on usein lahja. Ei kukaan ala tuntemattomille tehdä.

      Lainaa

    61. Tulos: +15 (21 ääntä)
      Juu tuttu väittely. Kerran eräs kaveri tokaisi kun puhuttiin bensan hinnasta, että ihan sama kun aina tankkaan vaan 20€...

      Lainaa

    62. Murmurmurmeli 29.1.2021 10:08
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      Edistynyt lisko: Jos pakkauksen kokoa muutetaan litrahintaan vaikuttamatta, isompi purkki maksaa toki enemmän, mutta ei välttämättä enemmän per litra. Enemmän myymällä myös kulut ovat valmistajalle pienemmät (jo pakkausmateriaalissa ja toimituskuluissa) jolloin itse tuotteen litrahinta voidaan pitää samana kasvattamalla silti valmistajan voittoja litraa kohti. Siksihän isommat pakkaukset ovat samasta tuotteesta litrahinnalta halvempia jos hyllyssä on useita eri pakkauskokoja.
      Onko tämä sellainen mansplainaaja?

      Lainaa

    63. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Firmat haluaa tienata enemmän per litra ja työntekijät enemmän per tunti tai kuukausi. Noiden toteuttamiseen on erilaisia tapoja. Voi sopia, että tekee vähän vähemmän samalla liksalla ja tuo lasketaan sitten palkankorotukseksi, mikäli osaaminen on noussut sen verran, että sille on ollut aihetta. Tai sitten maksetaan samasta ajasta vähän enemmän.

      Lainaa

    64. Väkitukko paprika 30.1.2021 8:00
      Tulos: +10 (20 ääntä)
      Ympäripyöreä harakka: Karoliinan kanssa samaa mieltä, mutta minulla on asiaan ihan oikea argumentti: Kun kerran yksikköhinta on molemmissa sama, on pienempi pakkauskoko tietysti järkevämpi. On notorinen tosiseikka, että pienemmässä pakkauksessa yksikköhinnat ovat yleensä, ja perustellusti, korkeampia. Siten, ja kun tässä [...]
      Huvittaa ja ärsyttää, kun ihmiset keksivät päästään näitä "sivistyssanoja". Mikä ihme on notorinen? Kuulostaa toki hienolta. Onko ihminen vakuuttavampi, kun käyttää sanaa/sanoja, minkä merkitystä lukija/kuulija ei ymmärrä? Englanninkielisistä sanoista voidaan vääntää "suomennos" ja tehdä siitä sivistyssana...

      Lainaa

    65. Kolea puhveli 31.1.2021 20:20
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Ymmärrän Karoliinaa oikein hyvin ja olen samaa mieltä. Jos tuotteen hintaa on pakko nostaa, niin mieluummin nostaa sitä niin, että pienentää tuotteen kokoa. Anna ei tunnu ymmärtävän yhtään mitään, tuli vain pätemään

      Lainaa

    66. Vakiintunut viinirypäle 2.2.2021 9:15
      Tulos: -12 (16 ääntä)
      Ei kukaan sattunut huomaamaan, että pienemmän putelin sisältö oli 380 ml ja isomman 300 ml...? Eli käytännössä pienemmässä pakkauksessa saa enemmän tavaraa.

      Lainaa

    67. Rahanahne sammakko 2.2.2021 10:56
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Vakiintunut viinirypäle: Ei kukaan sattunut huomaamaan, että pienemmän putelin sisältö oli 380 ml ja isomman 300 ml...? Eli käytännössä pienemmässä pakkauksessa saa enemmän tavaraa.
      Eihän tuo ole pienempi kuin korkeudessa kun taas on selvästi muhkeampi. Isommaksi minä tuota siis sanoisin. Tätä puoltaa myös se että sisältöä (tilavuutta?) on enemmän. Eipä näitä suoraan mistään kuitenkaan näe, isommassa voi olla vaikka puolet tyhjääkin. Harhaanjohdetaan hyvin paljon tuotteiden kanssa mutta jos tämän jutun suhteen menee luultavasti kuten uumoilin.

      Lainaa

    68. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Ympäripyöreä harakka: Karoliinan kanssa samaa mieltä, mutta minulla on asiaan ihan oikea argumentti: Kun kerran yksikköhinta on molemmissa sama, on pienempi pakkauskoko tietysti järkevämpi. On notorinen tosiseikka, että pienemmässä pakkauksessa yksikköhinnat ovat yleensä, ja perustellusti, korkeampia. Siten, ja kun tässä [...]
      Lisäksi, jos vielä pidemmälle haluaa ajatella, niin toi hinnan pitäminen alempana lisää/pitää samana uusien asiakkaiden määrän. Tämä varmistaa siis tuotteen menestymisen ja voluumin kasvaessa myös mahdollisen hinnan alenemisen ja mahdolliset tarjoukset.

      Lainaa

    69. iso kyösti 3.2.2021 23:11
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Poistakaa tämä sivusto. Kiusaatte heikkolahjaisia. Näin on minulle kerrottu

      Lainaa

    70. Oikeustajuton flamingo 5.2.2021 16:53
      Tulos: -5 (7 ääntä)
      Ihan hyvä tuo purkin hinta, paitsi että uusi pakkaus sattuu olemaan entistä isompi ja hinta jos hinta on pysynyt samana, niin näen että voittoa tässä tekee tuotteen ostaja.

      Lainaa

    71. jeesus vitun kristus 5.2.2021 20:00
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Kiinnitetty hyeena: Mainittakoon vielä että itsekin pidän tästä Karoliinan ajattelutavasta. Jos aina ostaa 5€ maksavan tuotteen ja lähdet hakemaan sitä kaupasta 5€ seteli taskussa, niin on se mukavampaa että sen tuotteen pakkauskoko on pienentynyt sen sijaan että hinta nousisi vaikkapa 5,50€ ja joutuisi lähteä kotiin hakemaan lisää rahaa.
      kuka vittu lähtee kauppaan hakemaan tuotetta enää joku seteli taskussa?

      Lainaa

    72. Tulos: +2 (2 ääntä)
      Lantsi: Itseasiassa Karoliinahan ei varsinaisesti pähkäillyt purkki- ja litrahinnan eroa, vaan kertoi tykkäävänsä hinnannostoa enemmän siitä että purkkikokoa pienennetään. Miksi, sitä jäämme ihmettelemään. Tiian kaltaiset verenimijät saavat kyllä verenpaineen nousemaan. Hienoa käsityötä pitää saada halvalla tai mieluiten ilmaiseksi.
      Nuo Tiinat on kyllä yks yrittäjien vitsaus. Erikoistyöllä on erikoishinta. Kaikki taidot on opeteltavissa, mutta oppimiseen menee eri määrä aikaa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: hinnat, hinta, kakku, kakut, kappalehinta, kuva, käsisaippua, litrahinta, palkka, saippua, shrinkflaatio, tuntipalkka