Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kiinan ihmeet, osa 26

Taas onnistuneet kaupat Wishistä.
Kiinan ihmeet, osa 26

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 53 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +972 (994 ääntä)
      Kyllä, Kiira. Karsinogeeninen kosmetiikka on helppo tunnistaa siitä, että kun olet laittanut sitä ihollesi, viimeistään viikon päästä saat ihosyövän, rintasyövän, kohdunkaulansyövän ja penissyövän. Siis kaikki nämä. Joten jos olet terve tällä hetkellä, voit tosiaan turvallisin mielin jatkaa Wishin luotettavien tuotteiden parissa!

      Lainaa

    2. Tulos: +153 (171 ääntä)
      Eikai se syöpä tilaamalla tule?

      Lainaa

    3. Tulos: +705 (763 ääntä)
      Että mua risoo, ku tota paskaa pitää tänne tilata ja vahingoittaa siinä samalla luontoa ja ihmisoikeudet aivan vituillaan, kun voisi ostaa omasta maasta ja tule oman maansa taloutta ja vastineeksi saada kunnon tavaraa.

      Lainaa

    4. Tulos: +384 (396 ääntä)
      Tuskin saatte syöpää Kiinan meikeistä mutta... niissä on ihan oikeasti kaikkea paskaa, älkää vaan laittako naamaanne.

      Lainaa

    5. Sievistelevä raadonsyöjä 14.1.2021 6:13
      Tulos: +272 (282 ääntä)
      Itsekin kuulun tuon Wish/aliexpress/eBay- ryhmään. Siellä käy karusti ilmi miten paljon ihmiset tilaavat kaikenlaista turhaa roinaa Kiinasta. Sitten vielä kytätään tilausseurantaa jostain muutaman euron ostoksesta ja ihmetellään kun ei se vieläkään ole tullut. Halvat on huvit nykyihmisellä.

      Lainaa

    6. Tanssiva nektariini 14.1.2021 6:24
      Tulos: +268 (278 ääntä)
      Siinä ryhmässä huomaa myös hyvin, että monelle riittää jos on nähnyt ”ihan samat tuotteet” suomalaisessa kaupassa kalliimmalla, ja sehän on merkki siitä, että suomalainen kauppias vain vetää välistä hirveät voitot. Samaan syssyyn kuitenkin puhutaan sujuvasti kiinakopioista, mutta ei huomata, että nimenomaan se kopiointi voi koitua omaksi kohtaloksi. Jos siis suomalaisella kauppiaalla on myynnissä Kiinassa valmistettu esine, on jotenkin todistettu, että kuka tahansa Wish myyjä myy juuri tasan samaa tuotetta, eikä esimerkiksi halvoista ja vaarallisista materiaaleista valmistettua samannäköistä.

      Lainaa

    7. jukkapalmu 14.1.2021 7:04
      Tulos: -64 (90 ääntä)
      No myydäänhän suomessakin tollasia paitoja minkä mainoskuviin on vaan "shopattu" se kuva. Ei juuri herätä luottamusta. Yleensä ne on niitä noloja tekstipaitoja, mutta silti.

      Lainaa

    8. Tulos: +101 (119 ääntä)
      Ss: Että mua risoo, ku tota paskaa pitää tänne tilata ja vahingoittaa siinä samalla luontoa ja ihmisoikeudet aivan vituillaan, kun voisi ostaa omasta maasta ja tule oman maansa taloutta ja vastineeksi saada kunnon tavaraa.
      Harmiksi vaan ne omasta maasta ostetut on ihan liian usein tuotettu niillä Kiinalaisilla orjilla. 
      Jossain tuotteissa siihen ebay/wish/aliexpress hintaan on van lisätty päälle maahantuojan ja kaupan katteet sekä alv.
      Mutta merkittävä osa Suomessa myynnistä olevasta tavarasta on kuitenkin tutkittua ja laadukasta. Randomilla tilaamalla saa lähes aina sekundaa.

      Lainaa

    9. PaskaahalvLla 14.1.2021 7:17
      Tulos: -69 (203 ääntä)
      Ss: Että mua risoo, ku tota paskaa pitää tänne tilata ja vahingoittaa siinä samalla luontoa ja ihmisoikeudet aivan vituillaan, kun voisi ostaa omasta maasta ja tule oman maansa taloutta ja vastineeksi saada kunnon tavaraa.
      Minä olen yksi näistä, joka tilaa paskaa halvalla. Olen valinnut köyhyysrajalla eläväksi ihmiseksi paskamaisesti sellaisen harrastuksen, joka minua kiinnostaa. Ikävä kyllä harrastustuotteet maksavat 60-200€ täällä Suomessa ja ovat 90% kiinalaisvalnisteisia. Suomi-leimalliset maksavat jopa tuplaten.
      Kun käteen jää vuokran, ruuan ja muiden pakollisten juttujen jälkeen 100-200€, niin kyllä siinä aika vähän jää rahaa tukea suomalaista, kun toivoisi sitä voivansa välillä myös elää.
      Lupaan ryhtyä paremmaksi ihmiseksi, jos valmistuttua onnistun saamaan oikeasti täyspäiväisen palkkatyön. 

      Lainaa

    10. Spesifi orava 14.1.2021 8:03
      Tulos: -44 (182 ääntä)
      PaskaahalvLla: Minä olen yksi näistä, joka tilaa paskaa halvalla. Olen valinnut köyhyysrajalla eläväksi ihmiseksi paskamaisesti sellaisen harrastuksen, joka minua kiinnostaa. Ikävä kyllä harrastustuotteet maksavat 60-200€ täällä Suomessa ja ovat 90% kiinalaisvalnisteisia. Suomi-leimalliset maksavat jopa [...]
      Jos KAIKEN pakollisen jälkeen jää käteen 100-200e nii osan vois esim laottaa säästöön tai jopa sijoittaa ja ostaa sit laadukkaampaa ja eettisempää.

      Lainaa

    11. Tukintolvana 14.1.2021 8:04
      Tulos: +175 (183 ääntä)
      Kaikki Kiinassa valmistettu ja myytävä kosmetiikka testataan eläinkokeilla. Siellä cruelty free-tuotteet tai merkintä ei todellakaan kiinnosta, saati eläinten hyvinvointi. Plus halvemmaksi tulee esimerkiksi Suomessakin myytävät eläinkokeettomat Essencen tuotteet, kuin tilata Kiinasta postikuluineen jotain tököttejä.

      Lainaa

    12. Söötti papaija 14.1.2021 8:08
      Tulos: +79 (91 ääntä)
      Jotenkin tuo paita, jonka Riku sai, istuu hänellä varmasti paremmin kuin tuo jonka luuli saavansa...

      Lainaa

    13. Tulos: +146 (152 ääntä)
      Tukintolvana: Kaikki Kiinassa valmistettu ja myytävä kosmetiikka testataan eläinkokeilla. Siellä cruelty free-tuotteet tai merkintä ei todellakaan kiinnosta, saati eläinten hyvinvointi. Plus halvemmaksi tulee esimerkiksi Suomessakin myytävät eläinkokeettomat Essencen tuotteet, kuin tilata Kiinasta postikuluineen jotain tököttejä.
      Täsmennyksenä vielä, että kaikki Kiinassa myytävä kosmetiikka TÄYTYY testata eläimillä myyntiluvan saamiseksi. Ihmisiä ei lasketa tässä kohtaa eläimiksi, eli esim Euroopassa pitkään käytössä olleet tuotteetkin pitää testata eläimillä, jos ne haluaa saada Kiinan markkinoille.

      Lainaa

    14. Yöpyvä manaatti 14.1.2021 8:16
      Tulos: -37 (55 ääntä)
      Tukintolvana: Kaikki Kiinassa valmistettu ja myytävä kosmetiikka testataan eläinkokeilla. Siellä cruelty free-tuotteet tai merkintä ei todellakaan kiinnosta, saati eläinten hyvinvointi. Plus halvemmaksi tulee esimerkiksi Suomessakin myytävät eläinkokeettomat Essencen tuotteet, kuin tilata Kiinasta postikuluineen jotain tököttejä.
      Aika iso osa niistä on (tai ainakin silloin kun ite tilailin eBayn kautta) free shipping.

      Lainaa

    15. Tulos: -65 (113 ääntä)
      Ss: Että mua risoo, ku tota paskaa pitää tänne tilata ja vahingoittaa siinä samalla luontoa ja ihmisoikeudet aivan vituillaan, kun voisi ostaa omasta maasta ja tule oman maansa taloutta ja vastineeksi saada kunnon tavaraa.
      Ongelma taitaa olla siinä, ettei tuota samaa tavaraa saa Suomesta ja jos saakin, niin se on tuo sama tuote, se vain myydään eteenpäin ja otetaan pieni kiva kate siitä välistä. Itse pyrin nykyään ennakoimaan mahdollisimman pitkälle asioita, jotta kuukauden toimitusaika Kiinasta ei haittaa, koska en halua maksaa samasta tuotteesta kolminkertaista hintaa. Eri asia sit jos tuote olisi oikeasti parempi täällä Suomessa, siitä toki voisin maksaa.

      Lainaa

    16. Tulos: -28 (96 ääntä)
      PaskaahalvLla: Minä olen yksi näistä, joka tilaa paskaa halvalla. Olen valinnut köyhyysrajalla eläväksi ihmiseksi paskamaisesti sellaisen harrastuksen, joka minua kiinnostaa. Ikävä kyllä harrastustuotteet maksavat 60-200€ täällä Suomessa ja ovat 90% kiinalaisvalnisteisia. Suomi-leimalliset maksavat jopa [...]
      Ihmettelen kanssa, että mikä ongelma on ostaa jotain puhelimen suojalaseja ja älykellojen rannekkeita tuolta puhumattakaan polkupyörän valoista. Samaa kamaa kuin Suomesta ostettuna, mutta hinta on noin viidesosa.
      Ymmärrän kyllä, että jonkun elinkeino on tuoda maahan tavaraa ulkomailta ja myydä sitä eteenpäin ja mulle se on ihan ok. Kyllä noitakin tulee käytettyä, jos ei ole kuukautta aikaa odotella toimitusta. Huvikseni en tuolta kuitenkaan mitään romua tilaa, vaan ihan tarpeeseen tulee.

      Lainaa

    17. Makaaberi mandariini 14.1.2021 9:16
      Tulos: +116 (122 ääntä)
      Veikkaan, että jos Kiiraa muistuttaisi, että syöpä voi tulla kymmenen tai kymmenien vuosien päästä, vastaus olisi "no eihän sillä enää sitten ole väliä kun on jo ikäloppu muutenkin".

      Lainaa

    18. Meikattu lohikäärme 14.1.2021 9:49
      Tulos: -27 (47 ääntä)
      Tukintolvana: Kaikki Kiinassa valmistettu ja myytävä kosmetiikka testataan eläinkokeilla. Siellä cruelty free-tuotteet tai merkintä ei todellakaan kiinnosta, saati eläinten hyvinvointi. Plus halvemmaksi tulee esimerkiksi Suomessakin myytävät eläinkokeettomat Essencen tuotteet, kuin tilata Kiinasta postikuluineen jotain tököttejä.
      Mikä tahansa firma voi mainostaa olevansa eläinkokeeton, mutta ilman minkäänlaista sertifikaattia, siitä ei ole todisteita. Luottaisitko enemmän firmaan, joka sanoo että maksaa reilusti kaakaonviljelijöille vai firmaan, jolla on fair trade merkki siitä todistuksena?

      Lainaa

    19. Tulos: +85 (89 ääntä)
      Kiinatehtailla on laatueroja. Kun joku iso kosmetiikka firma teettää meikkinsä kiinassa he pitävät huolen että tuotteissa on juuri ne aineet mitkä kuuluukin. Sitten kun joku toinen tehdas tekee kopioita näistä tuotteista ei kukaan ole tarkistamassa mitä siihen tuotteeseen laitetaan.

      Lainaa

    20. Maksukyvytön ankerias 14.1.2021 10:11
      Tulos: -9 (43 ääntä)
      Sievistelevä raadonsyöjä: Itsekin kuulun tuon Wish/aliexpress/eBay- ryhmään. Siellä käy karusti ilmi miten paljon ihmiset tilaavat kaikenlaista turhaa roinaa Kiinasta. Sitten vielä kytätään tilausseurantaa jostain muutaman euron ostoksesta ja ihmetellään kun ei se vieläkään ole tullut. Halvat on huvit nykyihmisellä.
      Mutta kuulut kuitenkin itse samaan ryhmään? :D

      Lainaa

    21. Tulos: +27 (63 ääntä)
      Ss: Että mua risoo, ku tota paskaa pitää tänne tilata ja vahingoittaa siinä samalla luontoa ja ihmisoikeudet aivan vituillaan, kun voisi ostaa omasta maasta ja tule oman maansa taloutta ja vastineeksi saada kunnon tavaraa.
      Ei se ihan aina mene ihan noinkaan. Lähtökohtaisesti kyllä samaa mieltä.
      Yhtenä esimerkkinä olin tilaamassa moottoripyörääni osaa suomalaisesta liikkeestä, kunnes selvisi, että heidän toimitusaika oli sama kuin kiinankaupasta ja osakin täsmälleen sama. Olisi vaan pitänyt heille maksaa siitä kiinasta tilaamisesta. Samaa osaa ei edes saanut mistään muualta vanhaan prätkään.

      Lainaa

    22. Pohjaanpalanut soturi 14.1.2021 10:39
      Tulos: +63 (81 ääntä)
      Aaaa: Ei se ihan aina mene ihan noinkaan. Lähtökohtaisesti kyllä samaa mieltä. Yhtenä esimerkkinä olin tilaamassa moottoripyörääni osaa suomalaisesta liikkeestä, kunnes selvisi, että heidän toimitusaika oli sama kuin kiinankaupasta ja osakin täsmälleen sama. Olisi vaan pitänyt heille maksaa siitä kiinasta [...]
      Ja kun tilaat sen osan itse, niin pääset myös maksamaan itse kaikista niistä vahingoista, joita se osa hajottuaan prätkäsi sisällä aiheuttaa, sen sijaan että huoltoliike tai maahantuoja olisi velvollinen ensinnäkin tarkastamaan kyseisen osan ja myös korvaamaan siitä aiheutuneet vahingot.
      Kaiken maailman turhan roskan huvikseen tilaamisen minä ymmärrän, vaikken hyväksykään, koska huonolaatuiset hupisangat silmälaseihin tai vääränkokoinen ja -näköinen halloweenasu eivät aiheuta hajotessaan merkittäviä vahinkoja, mutta sitä minä en ole koskaan kyennyt ymmärtämään, miksi kukaan luulee, että on hyvä idea tilata Wishiltä kalliiden ja/tai vaarallisten laitteiden osia.
      Paljonpa se neljäntoista euron säästö tilauskuluissa lohduttaa siinä vaiheessa kun olet ajanut jonkun päälle suojatiellä auton jarrujen hajottua, tai kun yrität raapia metsästysjousesi jännettä irti silmästäsi kun vetolujuus ei ollutkaan ihan sitä, mitä piti.

      Lainaa

    23. Raudaton vihannes 14.1.2021 12:06
      Tulos: +1 (25 ääntä)
      Meikattu lohikäärme: Mikä tahansa firma voi mainostaa olevansa eläinkokeeton, mutta ilman minkäänlaista sertifikaattia, siitä ei ole todisteita. Luottaisitko enemmän firmaan, joka sanoo että maksaa reilusti kaakaonviljelijöille vai firmaan, jolla on fair trade merkki siitä todistuksena?
      Firmaan, joka sanoo maksavansa reilusti. Fairtrade tuppaa olemaan markkinointityökalu, jonka hinnanlisäyksestä isompi osuus on mennyt kauppiaan katteisiin kuin markkinointimateriaalissa paasatulle banaaninkasvattajalle.
      Sertifikaatit ovat myytävä tuote. Sertiä hallinoi joku taho, joka saa rahaa sertifikaatin myymisestä ja vuotuisista tarkastuksista. Sisältö on herran hallussa ja helposti muutettavissa kulloisenkin tarpeen mukaan, koska oikeasti tulovirtaa tyrehdyttävällä "reiluussertifikaatilla" ei ole markkinoita. Kukaan ei maksa rahaa saadakseen sertifikaatin, joka vähentää katettasi.

      Lainaa

    24. Särkemätön nektariini 14.1.2021 12:40
      Tulos: +68 (82 ääntä)
      Meillä länsimaalaisilla on nykyään aika vahvana se ajatus, että olemme ansainneet tietyn elintason, kaikkea kivaa, materiaa ja sitä samaa mitä muilla on. Silloinkin kun meillä ei ole siihen varaa, hankimme sen mitä haluamme, koska kyllähän se nyt kuuluu asiaan ja ei siinä ole mitään väärää, kyllä minä olen ansainnut ne uudet vaatteet/meikit/tuolin/sisustustyynyt/kynttilät/telkkarin/lamppuja.... kaikkea! Vaikka vanhaakin olisi, en tarvitse tätä elääkseni ja minulla ei ole tähän varaa. Sitten hoidetaan homma niin, että siihen ON varaa. Eli tilataan jostain hämärästä lähteestä, ei välitetä puheista eettisyydestä ja turvallisuudesta ja lapsityövoimasta. Ja suurin osa tätäkin lukeva ajattelee "NIINPÄ, TODELLAKIN! Kyllä ne muut kaikkea pskaa ja pientä muoviroinaa aina tilaa! Minä en tilaa... no paitsi jos nyt jotain oikein kovasti haluan niin saan asian seliteltyä itselleni". Minäkin oon tähän samaan huijaukseen kasvanut. Kuvittelen että OIKEASTI olenkin oikeutettu, mutta sitten "kasvanut" tai "valinnut paremmin" kun en tilaa kiinaroinaa. Olen elitisti siinä missä me muutkin. Ällöttävä juttu kun oikein miettii.

      Lainaa

    25. Astmaton haukka 14.1.2021 13:35
      Tulos: +50 (52 ääntä)
      Kiina-kosmetiikassa kannattaa aika tarkkaan lukea tuoteselosteet jos niin tyhmänrohkea on että sieltä niitä tilaa. Kannattaa muistaa että ihan valkaisuaine on melko yleinen ainesosa siellä, ja harvempi suomalainen haluaa ihoansa valkaista. Matkustellessa itämaissa on joskus pitänyt kasvovettä tai vastaavaa ostaa, ja aikamoisen työn sai tehdä löytääkseen putelin missä ei oo valkaisuainetta. Ja tää nyt on vaan yksi syy miks ite en tilais paskanmyyjien suosimasta Wishistä mitään minkä laittaisin iholleni. Älkää tilatko kosmetiikkaa Wishiltä.

      Lainaa

    26. Peitteetön leopardi 14.1.2021 13:36
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Ss: Että mua risoo, ku tota paskaa pitää tänne tilata ja vahingoittaa siinä samalla luontoa ja ihmisoikeudet aivan vituillaan, kun voisi ostaa omasta maasta ja tule oman maansa taloutta ja vastineeksi saada kunnon tavaraa.
      Oon täysin samaa mieltä siitä, että vaikkapa noi sukat ja paita ovat karmeaa paskaa, jotka olisi todellakin pitänyt jättää tilaamatta. Ja kaikenlaisen krääsän tilaamista Kiinasta vältettävä; se on yksi syy, miksi Postilla menee niin surkeasti. 
      Mutta... aika harvoja tuotteita saa enää suomalaisena tuotantona. Esimerkiksi kännykän suojakotelot on ihan sitä samaa kamaa, ostitpa ne muutamalla kympillä kännykkäliikkeestä tai muutamalla dollarilla Kiinasta. Toki olisi sen Postin tuloksen kannalta eettisempää ostaa ne kalliilla kaupasta, mutta itsellä ei vain kantti taivu maksaa yli kymmenkertaista hintaa täsmälleen samasta tuotteesta. Ratkaisu tähän olisi, että Suomen Posti ei joutuisi vastaamaan tuon krääsän tilailusta johtuvia kustannuksia, vaan joko Kiina tai sitten asiakkaat ihan itse.

      Lainaa

    27. Peitteetön leopardi 14.1.2021 13:49
      Tulos: +50 (58 ääntä)
      PaskaahalvLla: Minä olen yksi näistä, joka tilaa paskaa halvalla. Olen valinnut köyhyysrajalla eläväksi ihmiseksi paskamaisesti sellaisen harrastuksen, joka minua kiinnostaa. Ikävä kyllä harrastustuotteet maksavat 60-200€ täällä Suomessa ja ovat 90% kiinalaisvalnisteisia. Suomi-leimalliset maksavat jopa [...]
      Jos sopii olla utelias, niin missä harrastuksessa tarvitsee hankkia noin kalliita välineitä useinkin?

      Lainaa

    28. Epäjalo sorsa 14.1.2021 13:52
      Tulos: +22 (36 ääntä)
      Peitteetön leopardi: Oon täysin samaa mieltä siitä, että vaikkapa noi sukat ja paita ovat karmeaa paskaa, jotka olisi todellakin pitänyt jättää tilaamatta. Ja kaikenlaisen krääsän tilaamista Kiinasta vältettävä; se on yksi syy, miksi Postilla menee niin surkeasti.  Mutta... aika harvoja tuotteita saa enää suomalaisena [...]
      Itse ostan kyllä esim. suojakuoret mieluummin suomesta ja saan ne heti paikoilleen kuin odotan kuukauden tai kaksi että ne tulee Kiinasta.

      Lainaa

    29. Särkemätön nektariini 14.1.2021 14:17
      Tulos: +63 (67 ääntä)
      Astmaton haukka: Kiina-kosmetiikassa kannattaa aika tarkkaan lukea tuoteselosteet jos niin tyhmänrohkea on että sieltä niitä tilaa. Kannattaa muistaa että ihan valkaisuaine on melko yleinen ainesosa siellä, ja harvempi suomalainen haluaa ihoansa valkaista. Matkustellessa itämaissa on joskus pitänyt kasvovettä tai [...]
      Kiina-kosmetiikassa voi myös lukea vaikka "puhtaista luonnonaineksista tehty. Sisältää keijujen unia, puhdasta lähdevettä ja vauvojen naurua".
      Oikea sisältö voi olla vaikka moottoriöljyä, asbestia, lyijyä ja koirankakkaa. Ei ole MITÄÄN takuuta että saa sitä mitä tilaa, tai sisällysluettelo pitäis paikkaansa.
      On mun mielestä mielettömän iso riski käyttää esim silmän lähellä näitä kiinasta tilattuja halpistuotteita ja kopioita, vaikka siinä kuinka lukisi Loreal tai Maybelline. Silmiin ja suuhun en noita laittaisi.. tai no itse en mihinkään muuallekaan, mutta toivon että jos jengi noita tilaa niin ei oikeesti ottais ripsareita, luomivärejä ja huulipunia.

      Lainaa

    30. Vissi oliivi 14.1.2021 14:24
      Tulos: +54 (76 ääntä)
      NipaMan: Ongelma taitaa olla siinä, ettei tuota samaa tavaraa saa Suomesta ja jos saakin, niin se on tuo sama tuote, se vain myydään eteenpäin ja otetaan pieni kiva kate siitä välistä. Itse pyrin nykyään ennakoimaan mahdollisimman pitkälle asioita, jotta kuukauden toimitusaika Kiinasta ei haittaa, koska en [...]
      Haluat kuitenkin, että itsellesi maksetaan työstäsi Suomen lakien mukainen palkka? Mutta muilla ei ole oikeutta Suomen palkkatasoon Suomessa, vaan heidän tulee saada Kiinan palkkatason mukaista palkkaa, jotta sinä saisit ostaa tuotteita Kiinan hinnoilla Suomesta. Ja Suomen verot on myös täyttä roskaa, et koskaan käytä verorahoilla tuotettuja palveluita, kuten käynyt koulua, päiväkodissa, terveydenhuollossa, kulkenut auratuilla teillä jne. Ei, kun nekin rahat on parempi lähettää Kiinaan ja hankkia Suomeen lisää työttömiä. "Kiva kate" = verot ja työpaikat Suomeen. Suomalaisten hyväksi, myös sen, joka ostaa suomalaisia tuotteita ja maksaa sen kivan katteen pussistaan.

      Lainaa

    31. Kerrattu etana 14.1.2021 15:19
      Tulos: +73 (75 ääntä)
      Muutama vuosi sitten tilasin akun jostain kiinalaisesta firmasta kun eurooppalaisissa firmoissa sama akku maksoi päälle 50e ja sieltä sai "alennuksesta" 20e. Tuli ihan legitissä paketissa, oli englanninkieliset ne "turvaohjeet" tms kans eikä ollut mitään kirjoitusvirheitä tai muuta mikä olisi kielinyt piraatista. Ulkoiselta olemukseltaan oli täysin samanlainen kuin ne mitä saa Suomestakin. Ehkä viikon se toimi normaalisti mutta sitten alkoi ladattaessa kuumenemaan ihan niin kuumaksi ettei kärsinyt koskea ollenkaan. Tuli sitten loppujenlopuksi yhdelle akulle hintaa päälle 70e kun jouduin ostamaan uuden enkä lähtenyt enää kokeilemaan mitään kiinalaista roinaa. Varmaan kävi tuuri ettei poksahtanut. On halpoja piraatteja jotka on "vähän sinnepäin" mutta se minkä itse tilasin oli hieman laadukkaampi piraatti. Jälkeenpäin tajusin että siinä paketissa olisi pitänyt tulla sellanen "QR-koodi" mukana mutta sitä ei ollut kuten oli siinä minkä ostin Suomesta. Jos kerran ei voi olla 100% varma siitä mitä sieltä tulee niin kannattaisi vaan jättää tilaamatta koska ei se loppujenlopuksi ole sen arvoista vaikka halvemmalla saa.

      Lainaa

    32. Tulos: +21 (35 ääntä)
      Ss: Että mua risoo, ku tota paskaa pitää tänne tilata ja vahingoittaa siinä samalla luontoa ja ihmisoikeudet aivan vituillaan, kun voisi ostaa omasta maasta ja tule oman maansa taloutta ja vastineeksi saada kunnon tavaraa.
      Juuri näin, nyt on kommentti kohdillaan!!

      Lainaa

    33. Ryhmätön papaija 14.1.2021 17:30
      Tulos: -60 (74 ääntä)
      Samaa kiinaroinaa se lähikauppakeskuksesta ostettu krääsäkin on, vaikka siihen on Euroopassa isketty joku englanninkielinen nimi kylkeen. Se on vaan kulkenut paljon pidemmän matkan ja joka välissä on joku, joka ottaa siitä loppuhinnasta osansa. Joka haluaa maksaa huvikseen tuosta "laadukkaammasta" roinasta, niin maksakoon. Minä en huvin vuoksi maksa lanttiakaan enempää samasta tuotteesta. Hyvätekeväisyydet ym sitten erikseen.

      Lainaa

    34. Sievistelevä raadonsyöjä 14.1.2021 17:59
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Maksukyvytön ankerias: Mutta kuulut kuitenkin itse samaan ryhmään? :D
      Niin? Ei se tarkoita sitä, että käyttäytyisin samoin. Tilaan kyllä ebaysta, joskus jos sitä ei Suomesta löydy. Alilta saati sitten Wishiltä en koskaan.

      Lainaa

    35. Tulos: +24 (30 ääntä)
      Ryhmätön papaija: Samaa kiinaroinaa se lähikauppakeskuksesta ostettu krääsäkin on, vaikka siihen on Euroopassa isketty joku englanninkielinen nimi kylkeen. Se on vaan kulkenut paljon pidemmän matkan ja joka välissä on joku, joka ottaa siitä loppuhinnasta osansa. Joka haluaa maksaa huvikseen tuosta "laadukkaammasta" [...]
      Sinänsä totta, ostettiin Prismasta kelloradio (made in china). Näytön suojamuovin alla oli sormenjälki ja muutenkin vähän kämänen vaikutelma. Toimi ehkä kuukauden, näyttö sammui pysyvästi. Prisma antoi uuden tuotteen tilalle, se kesti jopa 3 kk kunnes kosahti samalla tavoin. Ostettiin sitten vastaava tuote Saksan Amazonista, toimii vielä vuosien jälkeen. Tiedä häntä.
      Mutta noin yleensä kiinashoppailu on naurettavaa jos se pyörii krääsän ja "kun halvalla sain" -logiikan mukaan. Itse ostan vain ns. tarpeeseen ja suosin kotimaista. Monestakin syystä. 

      Lainaa

    36. Tulos: +47 (49 ääntä)
      Kun Eurooppalainen firma myy tuotteen, he lätkäisevät siihen CE-merkin, "Certification Européenne" vakuudeksi että he ovat tarkistaneet sen sopivan Eurooppalaisiin turvallisuusstandardeihin. Jos käy ilmi että merkki on laitettu ilman perusteita, ei hyvä seuraa. Kun Kiinalainen firma myy tuotteen Eurooppaan, siihen lätkäistään tismalleen saman näköinen merkki, "China Export", joka ei takaa tasan mitään. Kiina ei myöskään kannata kopiosuojaoikeuksia, joten sikäläinen tuote voi olla ulkonäöltään tarkka kopio alkuperäisestä. Usein myyntiin päätyvä tuote voi olla tarkka kopio myös muilta osin, mutta kunhan markkina on luotu, vaihdetaan jokin kallis komponentti halpaan ja aletaan tehdä voittoa. Erityisesti elektroniikan ja kemikaalituotteiden ostajat varokoon.

      Lainaa

    37. Sukka oliivi 14.1.2021 22:22
      Tulos: -21 (43 ääntä)
      Päädyin kerran tilaamaan Kiinasta käsityövälineitä. Suomesta ostettuna tarvikkeen hinta oli 6€/kpl. Neljä tarvitsin, joten hinta olisi ollut 24€ + postitus 3,8€. Kiinasta tilatessa sain näitä tarvikkeita 9kpl/2,70€ posteineen. Tällaisella hintaerolla päädyin tekemään tilauksen Kiinasta.

      Lainaa

    38. Tulos: -19 (57 ääntä)
      Suuret Wishin paheksujat voisivat olla parempia ihmisiä jättämällä ne suomalaistenkin kauppojen made-in-china-tuotteet sinne kaupan hyllylle. Kun kädessä istuu tiukasti kiinalaisella riistotyöllä koottu iPhone, on turha esittää moraalista ylemmyyttä paheksumalla Wishiä.

      Lainaa

    39. Ryönäpetteri 15.1.2021 10:56
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Ellille kysymys, kuka tuollaisia tilaa?

      Lainaa

    40. Tietokoneeton poro 15.1.2021 13:10
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Keijotar: Harmiksi vaan ne omasta maasta ostetut on ihan liian usein tuotettu niillä Kiinalaisilla orjilla.  Jossain tuotteissa siihen ebay/wish/aliexpress hintaan on van lisätty päälle maahantuojan ja kaupan katteet sekä alv. Mutta merkittävä osa Suomessa myynnistä olevasta tavarasta on kuitenkin tutkittua ja laadukasta. Randomilla tilaamalla saa lähes aina sekundaa.
      Suomesta ostaessa myyjää kuitenkin sitoo tuotevastuulaki, kuluttajansuojalaki ja markkinointisäännökset.

      Lainaa

    41. Laakeriton etana 15.1.2021 17:25
      Tulos: -8 (20 ääntä)
      Tietokoneeton poro: Suomesta ostaessa myyjää kuitenkin sitoo tuotevastuulaki, kuluttajansuojalaki ja markkinointisäännökset.
      En ole koskaan saanut reklamaatiota hoidettua yhtä vaivattomasti kuin wishin kanssa.

      Lainaa

    42. Pelkäämätön soturi 16.1.2021 5:54
      Tulos: +5 (17 ääntä)
      Nimesi: Suuret Wishin paheksujat voisivat olla parempia ihmisiä jättämällä ne suomalaistenkin kauppojen made-in-china-tuotteet sinne kaupan hyllylle. Kun kädessä istuu tiukasti kiinalaisella riistotyöllä koottu iPhone, on turha esittää moraalista ylemmyyttä paheksumalla Wishiä.
        Miksi tämä saa alapeukkua, ovatko kaikki hyvin iPhone-uskollisia? Ei mielestäni pidä tilata Kiinasta roinaa mitä ei tarvita, mutta en ole ihan varma miksi sitä pitäisi hankkia muualtakaan. Epäilemättä äärihalpaketjulta Suomessa ostetut housut näyttävät siltä kuin pitäisikin -kun ne kerran saa ostotilanteessa nähdä -mutta kyllä ne muuten ovat samaa uiguurien orjatyönä kasvattamaa puuvilaa, saumat ommeltuna jossain hikipajassa päin h-ttiä, ja kestävyys vähän, mutta vain vähän, vessapaperia parempaa kuin netistäkin ostettuna.

      Lainaa

    43. Kaakeloitu biisoni 16.1.2021 11:23
      Tulos: +16 (22 ääntä)
      Muiden ostama krääsä on paha mutta MINUN iphone on niin kallis että sitä ei lasketa.

      Lainaa

    44. Pitäytyvä guava 17.1.2021 10:08
      Tulos: -12 (26 ääntä)
      Vissi oliivi: Haluat kuitenkin, että itsellesi maksetaan työstäsi Suomen lakien mukainen palkka? Mutta muilla ei ole oikeutta Suomen palkkatasoon Suomessa, vaan heidän tulee saada Kiinan palkkatason mukaista palkkaa, jotta sinä saisit ostaa tuotteita Kiinan hinnoilla Suomesta. Ja Suomen verot on myös täyttä [...]
      Niin koska jos ostat kiinakrääsää monen mutkan kautta Suomeen tuotuna, niin Kiinan palkkataso jotenkin muuttuu? Vai mitä tarkoitat? Kyse oli siitä että sitä samaa krääsää täälläkin myydään. Samasta kiinalaisesta hikipajasta lähtenyt ja samalla palkalla tehty. Ja laatukin on täysin sama, vaikka joillakin on kova luotto siihen että joku maksettu sertifikaatti tai Googlekääntäjällä suomennettu käyttöohje taikoo tuotteesta turvallisen/kestävän.

      Lainaa

    45. Jörö leopardi 17.1.2021 18:05
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Pitäytyvä guava: Niin koska jos ostat kiinakrääsää monen mutkan kautta Suomeen tuotuna, niin Kiinan palkkataso jotenkin muuttuu? Vai mitä tarkoitat? Kyse oli siitä että sitä samaa krääsää täälläkin myydään. Samasta kiinalaisesta hikipajasta lähtenyt ja samalla palkalla tehty. Ja laatukin on täysin sama, vaikka [...]
      Olen kyllä eri, mutta ehkä kirjoittaja tarkoitti, että sinä et ole valmis maksamaan suomalaiselle suomalaisen tuotteen valmistuksen hintaa. Tai et ole valmis maksamaan sen Kiinassa valmistetun tuotteen hinnassa niitä sivukuluja, joita siitä Suomeen jää. Niillä sivukuluilla syntyy se Suomen hyvinvointi, jota Kiinassa ei ole.

      Lainaa

    46. Mätä hirmulisko 17.1.2021 19:48
      Tulos: 0 (10 ääntä)
      Jörö leopardi: Olen kyllä eri, mutta ehkä kirjoittaja tarkoitti, että sinä et ole valmis maksamaan suomalaiselle suomalaisen tuotteen valmistuksen hintaa. Tai et ole valmis maksamaan sen Kiinassa valmistetun tuotteen hinnassa niitä sivukuluja, joita siitä Suomeen jää. Niillä sivukuluilla syntyy se Suomen hyvinvointi, jota Kiinassa ei ole.
      Voi olla että tarkoittikin noin, mutta kun kyse oli nyt siitä että SAMA TUOTE ostetaan joko itse suoraan Kiinasta tai välikäsien kautta toimitettuna/rahastettuna. Se on tietenkin eri juttu, jos aletaan vertaamaan paikallista tuotantoa ja Kiinan tuotantoa.

      Lainaa

    47. Gaius Blatar 18.1.2021 13:22
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Ss: Että mua risoo, ku tota paskaa pitää tänne tilata ja vahingoittaa siinä samalla luontoa ja ihmisoikeudet aivan vituillaan, kun voisi ostaa omasta maasta ja tule oman maansa taloutta ja vastineeksi saada kunnon tavaraa.
      Valitettavasti suurin osa "oman maan" tavarasta on myös Kiinassa tehtyä, mutta kyllä, ehkä valvonta ja vastuullisuus on edes aavistuksen paremmalla tolalla.

      Lainaa

    48. PapaPumbaBaba 19.1.2021 3:13
      Tulos: -1 (11 ääntä)
      Spesifi orava: Jos KAIKEN pakollisen jälkeen jää käteen 100-200e nii osan vois esim laottaa säästöön tai jopa sijoittaa ja ostaa sit laadukkaampaa ja eettisempää.
      Saan päänsärkyä siitä kun kerrot ihmisille miten heidän kannattaisi elää vaikket  edes tiedä hänen harrastustansa.

      Lainaa

    49. Itseasiassa 21.1.2021 19:30
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      NipaMan: Ongelma taitaa olla siinä, ettei tuota samaa tavaraa saa Suomesta ja jos saakin, niin se on tuo sama tuote, se vain myydään eteenpäin ja otetaan pieni kiva kate siitä välistä. Itse pyrin nykyään ennakoimaan mahdollisimman pitkälle asioita, jotta kuukauden toimitusaika Kiinasta ei haittaa, koska en [...]
      Siinä vain poistuu maahantuojan vastuu. Itselläsi riskinä on mm. allergiareaktion kosmetiikasta tai jostain säilöntäaiheilla kyllästetystä vaatteesta tai kämppäsi saattaa palaa kiinalaisen sähkötuotteen vuoksi. Tietysti nämä voi tapahtua Suomessa kun ostetuilla tuotteilla, mutta todennäköisyys on huomattavastikin pienempi, koska meillä kemikaalien käyttö on säädellympää kuin Kiinassa ja elektroniikan pitää täyttää turvallisuusvaatimukset.

      Lainaa

    50. Itseasiassa 21.1.2021 19:49
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Nimesi: Suuret Wishin paheksujat voisivat olla parempia ihmisiä jättämällä ne suomalaistenkin kauppojen made-in-china-tuotteet sinne kaupan hyllylle. Kun kädessä istuu tiukasti kiinalaisella riistotyöllä koottu iPhone, on turha esittää moraalista ylemmyyttä paheksumalla Wishiä.
      Mä ainakin ostan aina Suomessa valmistetun, jos se vaan on mahdollista. Seuraavaksi vuorossa EU-alueella teetetyt, jos ei kotimaista vaihtoehtoa ole. Kyllä niitä ihan kivasti löytyy ja alkavat tuotemerkit olla jo tuttuja.

      Lainaa

    51. Itseasiassa 21.1.2021 19:55
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Mätä hirmulisko: Voi olla että tarkoittikin noin, mutta kun kyse oli nyt siitä että SAMA TUOTE ostetaan joko itse suoraan Kiinasta tai välikäsien kautta toimitettuna/rahastettuna. Se on tietenkin eri juttu, jos aletaan vertaamaan paikallista tuotantoa ja Kiinan tuotantoa.
      Siellä voidaan samassa tehtaassa valmistaa tuotetta EU:n markkinoille ja kotimaahan. Erona vain materiaalit, komponentit jne. koska harva käyttää kalleimpia osia, jos halvempiakin on saatavilla. Ja niitä halvempia, heikompia, murkyllisempiä ja vaarallisempia tänne tilataan Wishiltä.

      Lainaa

    52. Lihaksikas majava 22.1.2021 10:36
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Tosin monet euroopassakin myytävät meikit ovat made in China..

      Lainaa

    53. Astmaton lammas 8.3.2021 20:55
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Lihaksikas majava: Tosin monet euroopassakin myytävät meikit ovat made in China..
      Niin ovat. Jolloin maahantuojalla on vastuu siitä, että maahan myytäväksi tuotu tavara on euroopan kuluttajalainsäädännön mukaista. Siitä me maksetaan ekstraa, että joku on tehnyt kiinalaisen valmistajan kanssa sopimuksen, ettei kosmetiikkaan lisätä kissanpissaa vaan puhdasta ureaa ja vielä varmistaa sen pistokokein. Ihan mielelläni maksankin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kiina, kosmetiikka, kuva, leonardo dicaprio, meikit, paita, sukat, wish