Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Pyhä parkkirauha

Jokaisella on oikeus parkkeerata miten haluaa.
Parkkirauha

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 70 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. ...ääliö 14.1.2021 0:16
      Tulos: +558 (622 ääntä)
      Maailmankaikkeuden mittasuhteessa pyörävaras tarvitsee pyörääsi enemmän kuin sinä. Ole tyytyväinen, että pyörästäsi oli iloa, älä kiukuttele. Zen

      Lainaa

    2. ...ääliö 14.1.2021 0:18
      Tulos: +573 (583 ääntä)
      Suojatien eteen jätetyt autot vois hinata pois

      Lainaa

    3. Jakautunut kilpikonna 14.1.2021 0:34
      Tulos: +402 (418 ääntä)
      Vahinko tai ei, kyllä teoistaan aina vastuu pitää ottaa. On sitten zen tai ei.

      Lainaa

    4. Tahokas robotti 14.1.2021 0:36
      Tulos: +148 (246 ääntä)
      Hitto noi jennit on kyllä yks rasauttavimmista ihmisryhmistä jonka tiedän.

      Lainaa

    5. Hallitsijaton persikka 14.1.2021 0:53
      Tulos: +223 (237 ääntä)
      Kerran kävi samallai ku oli jääny iteltä käsijarru laittamatta ni oli liukunu toiseen autoon kiinni. Likimain tasaisella maalla. Oli vielä puskuri menny sisään siitä toisesta autosta, sillai kulmaan tuli. Puhaltelin ja kirosin siinä kun yhtäkkiä kuulu poks ja se palautu, muovia nääs. Ei jääny mitään jälkiä :D Mikä o n n i!

      Lainaa

    6. Tulos: +233 (293 ääntä)
      Jakautunut kilpikonna: Vahinko tai ei, kyllä teoistaan aina vastuu pitää ottaa. On sitten zen tai ei.
      Pitää vastuu ottaa, mutta tosiaan suuttuminen on ihan turhaa. Ei se mene niin että joko suututaan tai lähdetään kiltisti menemään huomioimatta asiaa ollenkaan. Siinä välissä on sellanen vaihtoehto kuin tilanteen asiallisesti hoitaminen ja korvauksista sopiminen, ei siihen suuttumista tarvita.

      Lainaa

    7. Tulos: +166 (176 ääntä)
      Tosin toi näyttää siltä ettei siinä tarvitse edes sopia korvauksista, mutta noin niin ku yleisesti siis.

      Lainaa

    8. Tulos: -131 (165 ääntä)
      Tieliikennelaki on kummallinen. Suojatien eteen tarkoittaa taakse. Ei jonossakaan jäädä edessä olevan taakse, jos mennään sen eteen.

      Lainaa

    9. Tulos: -180 (198 ääntä)
      Oonko mä nyt jotenki sokee, mut eikö tuossa tuo kia ole ajanut yli oman ruutunsa 🤔

      Lainaa

    10. katsastamaton maito 14.1.2021 1:27
      Tulos: +142 (150 ääntä)
      Petkele: Tieliikennelaki on kummallinen. Suojatien eteen tarkoittaa taakse. Ei jonossakaan jäädä edessä olevan taakse, jos mennään sen eteen.

      Useasti esineiden ja tilojen eteen pysähdytään tai mennään seisomaan, vaikka orientaatio olisi mikä. Jos huonetta jakaa kirjahylly, olet sitä tutkiessasi sekä kirjahyllyn edessä että sen takana. Kun hissistä yrittää joku päästä ulos, sisäänmenojonon ensimmäinen tyyppi on hänen edessään. Isoissa yleisötapahtumissa voi tulla järkkäri pyytämään, että et pysähdy rappusten eteen sitomaan kenkiä, vaikka teidän molempien suunnasta rappuset ovat edessä.

      Suomen kieli on jännää.

      Lainaa

    11. Tulos: +160 (206 ääntä)
      Hmm. Olen samaa mieltä Jennin kanssa, että turha räyhätä. Harva kai tahallaan noin pysäköi. Jos vahinko käy, on asiallista ilmoittaa ja hoitaa homma, jotta omista vakuutuksista menevät ne mahdolliset vahingot. Ja siis kyllä: tuo ON hemmetin pieni asia minkään tolkullisen ihmisen mittasuhteissa. Kukaan ei ole loukkaantunut, ja autokin näyttää olevan ajokunnossa. Toki pitää asianmukaisesti tutkia ja hoitaa kuntoon. Kolhin itse uutena kortinsaajana yhtä autoa syksyllä. Jätin lapulla yhteystiedot, omistaja soitti, tehtiin ilmoitus, ja vakuutus korvasi. Arvostin suuresti, että omistaja ei alkanut rähistä vaan suorastaan ystävällisesti hoiti yhteydenpidon.

      Lainaa

    12. Kukkura herukka 14.1.2021 1:35
      Tulos: +164 (176 ääntä)
      On kahdenlaisia ihmisiä. On niitä jotka puolustaa kaikkea "Jokainen tekee virheitä." ajatuksella, kun taas on niitä, jotka menevät ajatuksella "Jokainen tekee virheitä ja jokainen myös maksaa niistä." Voidaanhan toki syvälliseksi mennä tuolla Zenillä ja maailmankaikkeudella, mutta itse uskon maailmankaikkeuden tasapainoon, jossa teoilla on seuraukset, myös virheillä. Ja Sirpa ei taida oikeasti nähdä tuossa mitään ongelmaa? Itse olen liian usein kuullut kuolemista, joissa jalankulkija on ylittänyt suojatien ja auto on ajanut tämän päältä, koska viereisellä kaistalla ollut auto on pysähtynyt antamaan tilaa eikä jalankulkijaa ole sen takia näkynyt. Nyt kun siinä on ihan kirjaimellisesti parkissa auto eikä kukaan huomaa jalankulkijaa, joka ylittää tien juuri tuosta eikä tajua pysähtyä suoajtielle, koska auto on parkissa, ei antamassa tietä. Eikä jalankulkijakaan näe hyvin autoja tuossa tilanteessa, että voisi itse väistää.

      Lainaa

    13. Tulos: +153 (163 ääntä)
      Ss: Oonko mä nyt jotenki sokee, mut eikö tuossa tuo kia ole ajanut yli oman ruutunsa 🤔
      Olet

      Lainaa

    14. "toinen sokea" 14.1.2021 1:53
      Tulos: -148 (158 ääntä)
      Ss: Oonko mä nyt jotenki sokee, mut eikö tuossa tuo kia ole ajanut yli oman ruutunsa 🤔
      Katoin just samaa. En mitenkään hahmota tuota niin, että Kia olisi kokonaan omassa ruudussaan. Se selittää myös toisen auton parkkeeraajan välinpitämättömän vastauksen.

      Lainaa

    15. "toinen sokea" 14.1.2021 1:54
      Tulos: -107 (113 ääntä)
      SnaFu: Olet
      Moi, Janita.

      Lainaa

    16. Tylsä kuguaari 14.1.2021 2:24
      Tulos: +164 (170 ääntä)
      "toinen sokea": Katoin just samaa. En mitenkään hahmota tuota niin, että Kia olisi kokonaan omassa ruudussaan. Se selittää myös toisen auton parkkeeraajan välinpitämättömän vastauksen.
      Jos ei itse autoista tiedä (kuten esim minä), ylemmässä kuvassa näkee, että Kialla on risuaita verkko tuossa edessä kun taas tällä toisella on pitkät kaksi kerroksiset reiät ja välissä on auton merkki. Tuossa kuvassa näkyy, että auto, jolla on renkaat valkoisella viivalla, on tämä toinen auto, koska edessä ei ole risuaitaa vaan nämä kaksi kerroksiset reiät. Tämä toinen auto on selvästi ajanut yli ruudun kun renkaat ovat jo valkoisen viivan kohdalla. Sen sijaan Kialla näyttää olevan aika paljon tilaa omassa ruudussaan, joten ei ole todellakaan ylittänyt omaa parkkiruutuaan.

      Lainaa

    17. Tulos: -153 (161 ääntä)
      Tylsä kuguaari: Jos ei itse autoista tiedä (kuten esim minä), ylemmässä kuvassa näkee, että Kialla on risuaita verkko tuossa edessä kun taas tällä toisella on pitkät kaksi kerroksiset reiät ja välissä on auton merkki. Tuossa kuvassa näkyy, että auto, jolla on renkaat valkoisella viivalla, on tämä toinen auto, koska [...]
      Mä oon varmaan tyhmä, mutta en näe mitään muuta, ku et kian nokka on reilusti yli valkoisen viivan.

      Lainaa

    18. Tulos: -141 (145 ääntä)
      Tylsä kuguaari: Jos ei itse autoista tiedä (kuten esim minä), ylemmässä kuvassa näkee, että Kialla on risuaita verkko tuossa edessä kun taas tällä toisella on pitkät kaksi kerroksiset reiät ja välissä on auton merkki. Tuossa kuvassa näkyy, että auto, jolla on renkaat valkoisella viivalla, on tämä toinen auto, koska [...]
      Oon varmaan vaan tyhmä, mutta itse en näe edelleenkää muutaku kian renkaiden ja nokan olevan reilusti yli valkoisen viivan toisen puolella.

      Lainaa

    19. Kasuaali vesinokkaeläin 14.1.2021 3:20
      Tulos: +119 (123 ääntä)
      Ss: Oon varmaan vaan tyhmä, mutta itse en näe edelleenkää muutaku kian renkaiden ja nokan olevan reilusti yli valkoisen viivan toisen puolella.
      En ole varma luuletko että tuo kuvassa ylempänä keskellä on Kia ja tuo oikealla alareunassa on se toinen auto? Vai kuvitteletko, että tuo alle metrin mittainen tila tuossa on parkkiruutu Kian edessä? Jos et hahmota, että kumpi auto on tuossa lähes kuvan keskellä, katso tarkkaan sitä puskuria. Se eroaa ylemmän kuvan Kiasta, mutta täsmää tuohon toiseen autoon. Ja Kia on tuossa ylhäällä vasemmalla ja toinen auto oikealla. Siinä vasemmassa lukee isolla KIA.

      Lainaa

    20. Tulos: +78 (88 ääntä)
      ...ääliö: Suojatien eteen jätetyt autot vois hinata pois
      Tai semmoinen romuautojen keräilyyn erikoistunut auto voisi käydä lyömässä ne renkaiden tasalle lättänäksi. Näin poistuisi kätevästi se näköeste suojatien edestä, minkä takia juuri tieliikennelaki kieltää suojatien eteen pysäköinnin. Ja kun vakuutuskaan ei tietenkään maksaisi penniäkään, niin luulen että nämä persepysäköijätkin oppisivat heti kerrasta.

      Lainaa

    21. Tulos: +77 (93 ääntä)
      Kasuaali vesinokkaeläin: En ole varma luuletko että tuo kuvassa ylempänä keskellä on Kia ja tuo oikealla alareunassa on se toinen auto? Vai kuvitteletko, että tuo alle metrin mittainen tila tuossa on parkkiruutu Kian edessä? Jos et hahmota, että kumpi auto on tuossa lähes kuvan keskellä, katso tarkkaan sitä puskuria. Se [...]
      No nyt selvis! En tajunnu, et autot oli eripäin nois kahes kuvas. Kuten sanoin, olen vain tyhmä 😂

      Lainaa

    22. Elämäm kova koulu 14.1.2021 5:18
      Tulos: +63 (69 ääntä)
      "toinen sokea": Katoin just samaa. En mitenkään hahmota tuota niin, että Kia olisi kokonaan omassa ruudussaan. Se selittää myös toisen auton parkkeeraajan välinpitämättömän vastauksen.
      Kattokaa niitä keulamaskeja. Isossa kuvassa KIA on vasemmalla ja pikkukuvassa kuva on otettu Kian takaa. Eli se toinen auto on kahdessa ruudussa.

      Lainaa

    23. Tulos: +70 (74 ääntä)
      Ss: Oonko mä nyt jotenki sokee, mut eikö tuossa tuo kia ole ajanut yli oman ruutunsa 🤔
      Et ole sokea, mutta tulkitset kuvaa väärin. Nissan on ajanut ruudusta yli. Katso etusäleiköt ekasta kuvasta ja sitten uudelleen tokaa kuvaa.

      Lainaa

    24. jukkapalmu 14.1.2021 7:07
      Tulos: -111 (131 ääntä)
      Mitä noi ajattelee kun laittavat facebookiin näitä? "Löysin epäkohdan! Huomatkaa kuinka fiksu olen!!!" Jotenkin menee mun mielessä samaan kastiin näiden loukkaantujien kanssa ketkä löytävät liikennemerkeistä epätasa-arvoa tai itkevät Eskimo- puikon nimen takia. Voishan noiden kuskeille mainita asiasta, muttei todellakaan mikään fb- päivitysasia ole.

      Lainaa

    25. Tulos: +58 (68 ääntä)
      Petkele: Tieliikennelaki on kummallinen. Suojatien eteen tarkoittaa taakse. Ei jonossakaan jäädä edessä olevan taakse, jos mennään sen eteen.
      Kun parkkeeraat autosi talon edessä olevaan ruutuun, ilmeisesti autosi on silloin seinän takana. Mielenkiintoista logiikkaa.

      Lainaa

    26. Myötätunnoton hilleri 14.1.2021 7:28
      Tulos: +81 (89 ääntä)
      Kyöpeli: Hmm. Olen samaa mieltä Jennin kanssa, että turha räyhätä. Harva kai tahallaan noin pysäköi. Jos vahinko käy, on asiallista ilmoittaa ja hoitaa homma, jotta omista vakuutuksista menevät ne mahdolliset vahingot. Ja siis kyllä: tuo ON hemmetin pieni asia minkään tolkullisen ihmisen mittasuhteissa. [...]
      Minun autoa töytäisi liikennenvaloissa toinen auto. Iha sillee kunnon tumps. A
      Lähdin siitä ja ajoin sivuun katsomaan tulikos autoon mitään ja tää takana tullut ei vaan jatko matkaa. Otin rekkarin ylös ja soitin että yleensä pysähdytään heti ja tarkastetaan tilanne. Vastaus? "Katsoin kotona että minun autossani ei ollut mitään jälkeä".
      ..niin entä jos ois ollut? En kyllä rähissyt. Totesin vain, että paikalle pysähdytään eikä ajeta karkuun.
      Jos noin pysäköi kuin tuo Nissankuski niin saisi mennä uudestaan autokouluun. Kyllä se on ihan itse parkkeerattu noin kun siinä ratin ja istuimen välissä on siihen ajanut.  Normaalit ihmiser ajavat ruutuun niin ,että tarkasti katsovat ettei osu muihin autoihin.
      Auttaako rähinä? Ei. Mutta huomautus kyllä, jos vaikka parkkeerauskohelo seuraavalla kerralla olisi huolellisemmin.

      Lainaa

    27. Tulos: -23 (41 ääntä)
      Kyllä näissä taas Joelin ja Sirpan turhan päiväinen räyhääminen eniten naurattaa

      Lainaa

    28. Avaruuskatti 14.1.2021 7:44
      Tulos: +57 (73 ääntä)
      No en kyllä tuosta mokasta saanut vaikutelmaa, että Joel olisi "suuttunut" tai varsinkaan rähjännyt. Ehkäpä toinen osapuoli on heitä, jotka eivät kestä kun tekevät virheen ja siitä huomautetaan.

      Lainaa

    29. Ihmettelijä 14.1.2021 8:29
      Tulos: -49 (91 ääntä)
      Mikään ei ole niin huvittava kuin suomalainen autoilija. Kauhea kiukuttelu joka asiassa, etenkin autoon liittyvistä kustannuksista. Kaikki on pahasta: jalankulkijat kun niitä kuuluu väistää, toiset autoilijat (joista yksikään ei osaa ajaa oikein, ainoastaan SINÄ osaat ajaa) ja etenkin pyöräilijät - nuo paskiaiset jotka valitsivat terveellisemmän tavan liikkua paikasta toiseen. Autoilijat kuulolle. Ei ole meidän muiden vika, että olet ottanut peltilehmän riesakseksi. Käy vaikka vihanhallintakurssilla, se voi tehdä hyvää sinulle ja polttoaineen kulutuksellesi. Jaksuhalit hei.

      Lainaa

    30. Korvaamaton kookos 14.1.2021 8:47
      Tulos: +50 (60 ääntä)
      Nissan on ajanut ronskisti yli oman ruudun. Ärsyttäisi minuakin kun tykkään autostani enkä halua että sitä kukaan ääliö huvikseen kolhii..

      Lainaa

    31. Tulos: +23 (33 ääntä)
      Arto: Tosin toi näyttää siltä ettei siinä tarvitse edes sopia korvauksista, mutta noin niin ku yleisesti siis.
      Maailmankaikkeuden mittasuhteissa aina kannattaa vaatia korvausta.

      Lainaa

    32. Tulos: -1 (55 ääntä)
      Ihmettelijä: Mikään ei ole niin huvittava kuin suomalainen autoilija. Kauhea kiukuttelu joka asiassa, etenkin autoon liittyvistä kustannuksista. Kaikki on pahasta: jalankulkijat kun niitä kuuluu väistää, toiset autoilijat (joista yksikään ei osaa ajaa oikein, ainoastaan SINÄ osaat ajaa) ja etenkin pyöräilijät - [...]
      Eivät kaikki pyöräilijät ole paskaisia. Älä yleistä. Pyöräilijät ovat myös fiksuja, heistä 15% osaa väistämissäännöt ja 8% noudattaa niitä. Eivätkä kaikki pyöräilijät syö rauhoittavia ja verenpainelääkkeitä vaan niille pyöräily on todellakin terveellistä.

      Lainaa

    33. Ihmiskunta 14.1.2021 9:12
      Tulos: -3 (45 ääntä)
      Avaruuskatti: No en kyllä tuosta mokasta saanut vaikutelmaa, että Joel olisi "suuttunut" tai varsinkaan rähjännyt. Ehkäpä toinen osapuoli on heitä, jotka eivät kestä kun tekevät virheen ja siitä huomautetaan.
      Niin, varmasti koska Joel ei myöskään ollut millään tavalla osallisena koko kolarissa. Sen sijaan Janita varmasti rähisi ja räyhäsi, koska kukaan ei vastaa henkilölle joka rauhallisesti selvittää asiaa, että "ei tarvitse olla vihainen, tämä oli vahinko". Ihmeellisen tasapuolisesti tämänkin kommenttiosion väki on sitä mieltä, että on ok raivota jos joku tekee virheen. 
      Ei yllätä, että kansa voi pahoin kun leviää tuolla tahdilla...

      Lainaa

    34. Päätön mansikka 14.1.2021 9:25
      Tulos: +40 (52 ääntä)
      Sieltä tultiin taas puuttumaan muiden asioihin kertomalla jonkun muun päivitykseen se oma tärkeä mielipide siitä kuinka ei tarvitse muiden tekemisiin jatkuvasti puuttua. Nice.

      Lainaa

    35. Ihmettelijä 14.1.2021 9:37
      Tulos: -17 (43 ääntä)
      Tylsimys: Eivät kaikki pyöräilijät ole paskaisia. Älä yleistä. Pyöräilijät ovat myös fiksuja, heistä 15% osaa väistämissäännöt ja 8% noudattaa niitä. Eivätkä kaikki pyöräilijät syö rauhoittavia ja verenpainelääkkeitä vaan niille pyöräily on todellakin terveellistä.
      Autoilija bongattu ;)

      Lainaa

    36. Ylipitkä käärme 14.1.2021 10:17
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      Kyöpeli: Kolhin itse uutena kortinsaajana yhtä autoa syksyllä. Jätin lapulla yhteystiedot, omistaja soitti, tehtiin ilmoitus, ja vakuutus korvasi. Arvostin suuresti, että omistaja ei alkanut rähistä vaan suorastaan ystävällisesti hoiti yhteydenpidon.
      Jos kyse on pienestä peltikolarista (eli mitään auton toimintaan vaikuttavaa ei mene rikki), niin kannattaa vain sopia korvauksista osapuolten kesken, eikä turhaan korottaa vakuutusmaksuja useiksi vuosiksi parin satasen takia. Vakuutuksesta kannattaa hakea korvauksia vasta kun kyse on oikeasti merkittävistä vahingoista.

      Lainaa

    37. Tulos: -22 (32 ääntä)
      Petkele: Tieliikennelaki on kummallinen. Suojatien eteen tarkoittaa taakse. Ei jonossakaan jäädä edessä olevan taakse, jos mennään sen eteen.
      Vielä oudompi on parkkikiekon käyttö.
      Kiekko pitää asettaa tuulilasin sisäpuolelle mikä on käytännössä mahdotonta, mutta mitä, jos autossa ei ole tuulilasia ollenkaan?

      Lainaa

    38. Tulos: +32 (46 ääntä)
      Arto: Pitää vastuu ottaa, mutta tosiaan suuttuminen on ihan turhaa. Ei se mene niin että joko suututaan tai lähdetään kiltisti menemään huomioimatta asiaa ollenkaan. Siinä välissä on sellanen vaihtoehto kuin tilanteen asiallisesti hoitaminen ja korvauksista sopiminen, ei siihen suuttumista tarvita.
      Totta, mutta ei ole sen mokanneen henkilön asia kertoa, saako toinen suuttua vai ei. (Eikä myöskään ulkopuolisen zen-pyöräilijän).

      Lainaa

    39. Tulos: +75 (79 ääntä)
      jukkapalmu: Mitä noi ajattelee kun laittavat facebookiin näitä? "Löysin epäkohdan! Huomatkaa kuinka fiksu olen!!!" Jotenkin menee mun mielessä samaan kastiin näiden loukkaantujien kanssa ketkä löytävät liikennemerkeistä epätasa-arvoa tai itkevät Eskimo- puikon nimen takia. Voishan noiden kuskeille mainita asiasta, muttei todellakaan mikään fb- päivitysasia ole.
      Se, että tuon alemman kuvan tapaan vaarallisesti pysäköityjä autoja postataan someen, saattaa vähentää sellaista parkkeeraamista ja näin ollen jalankulkijoiden (etenkin lasten) joutumista vaaraan. Näin ollen sellaisten postaaminen on minusta varsin perusteltua.

      Lainaa

    40. Tulos: +20 (38 ääntä)
      Jos mennään Jennin taktiikalla niin sit varmaan murhatkin ja muut rikokset on ihan pientä, jos katsotaan maailmankaikkeuden mukaan.

      Lainaa

    41. Tulos: +46 (58 ääntä)
      Aina kun näkee näitä jotka vierestä kommentoivat että "turha tuosta on hermostua, ota vain maailmankaikkeuden näkökulmasta" niin epäilyttää että jos vastaava tilanne osuisi heille omalle kohdalle niin sitten asenne olisi aivan toinen.

      Lainaa

    42. Sähköpostiton guava 14.1.2021 12:26
      Tulos: +18 (36 ääntä)
      Kukkura herukka: On kahdenlaisia ihmisiä. On niitä jotka puolustaa kaikkea "Jokainen tekee virheitä." ajatuksella, kun taas on niitä, jotka menevät ajatuksella "Jokainen tekee virheitä ja jokainen myös maksaa niistä." Voidaanhan toki syvälliseksi mennä tuolla Zenillä ja maailmankaikkeudella, mutta itse uskon [...]
      Maailmankaikkeuden mittasuhteissa ei ole väliä kuoleeko muutama jalankulkija vai ei. T. Jenni

      Lainaa

    43. Päihteetön hirmulisko 14.1.2021 13:20
      Tulos: -18 (36 ääntä)
      Haistappa, Jenni, paska moisella zeniläisyyten veehotulla itsensäkorottamisasenteella, vitun hippi.

      Lainaa

    44. Tulos: -10 (30 ääntä)
      Tahokas robotti: Hitto noi jennit on kyllä yks rasauttavimmista ihmisryhmistä jonka tiedän.
      Jei! Mä oon yks niistä jotka ei jaksa hermostua ja kiukuta pikku asioista. 
      Mä lasken tän niin et sain pisteen vaan siks ku satun olemaan olemassa. 
      Oon kyl ollut huomaavinani et tännekin on ilmestynyt ihan uutta kiukkua ja vittuilua ihan vaan kiukkuamisen ilosta. Tainnu ihmiset löytää imgurin ja ottaneet oppia. Niin oon kyl itekki ja prkle kun siellä pistää kiukuksi se jenkkien ääretön tyhmyys. 
      Ainiin! Zen. En mä noista hermostu. Muistan sen nyt useamman minuutin kuin yhden.

      Lainaa

    45. Pelkäämätön soturi 14.1.2021 14:02
      Tulos: +13 (23 ääntä)
      Oletan, että tuo Leena tuossa pari postia ylempänä pääsi sensuurista läpi koska huumoriarvo? Anysniish, paha tuosta ylemmästä sanoa mitä tapahtui. Jenni on epäilemättä hilpeä -jonkun parkkeerausmokasta ei pidä kiihtyä, mutta siitä kuitenkin pitää, että joku ilmoitti asiasta? Janitan FB-postit aika varmasti eivät ole maailmankaikkeuden mittakaavassa iso asia, Jenniseni... Toisaalta herää kysymys, mitä Janita oikeasti sanoi: jotkut suuttuvat vähäisistäkin virheistä joita on asianmukaisesti pahoiteltu, pyydetty anteeksi, ja jos tarpeellista korvattu, niin että huutavat kuin sumusireenit ja kantavat raskasta kaunaa vuosikausia; onhan sekin vähän liioiteltua. Toivottavasti alkuperäisessä Akin postissa näkyi auton rekisteri: ei mitään sympatiaa niille, jotka tuolla tavalla vaarantavat kanssaihmisensä. On inhimillisiä virheitä ja sitten on emämokia.

      Lainaa

    46. Tulos: -6 (20 ääntä)
      Kieltämättä Joel voisi miettiä jotain mielenhallintakurssia tai vähintäänkin hyviä käytöstapoja. Ainiin mutta hän ei elä maailmankaikkeuden mittakaavassa. Hän elää oman navan mittakaavassa.

      Lainaa

    47. Tulos: -14 (20 ääntä)
      Päihteetön hirmulisko: Haistappa, Jenni, paska moisella zeniläisyyten veehotulla itsensäkorottamisasenteella, vitun hippi.
      Aaa, moi Joel.

      Lainaa

    48. Tulos: +49 (55 ääntä)
      Kerran seisoskelin erään kahvilan seinänvierustalla, seinästä parkkiruudun päätyviivaan oli noin puoli metriä, oletettu mieshenkilö ajoi ruutuun, päätyviivasta yli ja suoraan seinään. Ehdin alta pois, vauhti ei ollut kova, mutta tyyppi ei edes huomannut, nousi tyytyväisenä autosta ulos ja meni kahville. Hän oli zen. Ps. Viha ja suuttumus ovat tunteita, jotka ovat täysin normaaleja ihmisaivoille. Tunteiden purkukeinoja on monia, mutta tunteiden olemassaolosta ei tulisi syyllistää.

      Lainaa

    49. Lommoton etana 14.1.2021 18:05
      Tulos: +22 (26 ääntä)
      Ehkä kannattaisi kulkea taksilla, jos ei Micraa saa osumaan parkkiruutuun...

      Lainaa

    50. Kansallispuku 14.1.2021 20:36
      Tulos: -11 (29 ääntä)
      Eikö kukaan huomannut että suojatien eteen jätty volvo näyttäisi olevan ruotsin kilvissä? Volvo, ruotsin kilvet ja täysin asiaton pysäköiniti, hmm...

      Lainaa

    51. Hupaisa järvisieni 15.1.2021 2:49
      Tulos: +15 (29 ääntä)
      Ihmettelijä: Mikään ei ole niin huvittava kuin suomalainen autoilija. Kauhea kiukuttelu joka asiassa, etenkin autoon liittyvistä kustannuksista. Kaikki on pahasta: jalankulkijat kun niitä kuuluu väistää, toiset autoilijat (joista yksikään ei osaa ajaa oikein, ainoastaan SINÄ osaat ajaa) ja etenkin pyöräilijät - [...]
      Taas näitä... suomalainen sitä, suomalainen tätä... menepä käymään vaikka Ranskassa, tai missä vain etelä-euroopassa, tai osissa Yhdysvaltoja... ja kerro sitten onko suomalainen autoilija paha kiukuttelija vai sittenkin aika chill verrattuna hemmetin monen muun maan autoilukulttuuriin. 
      "Mikään ei ole niin huvittava kuin suomalainen autoilija", ei jeesus ja myötähäpeä. 

      Lainaa

    52. Loitto päärynä 15.1.2021 6:59
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      Ihmettelijä: Mikään ei ole niin huvittava kuin suomalainen autoilija. Kauhea kiukuttelu joka asiassa, etenkin autoon liittyvistä kustannuksista. Kaikki on pahasta: jalankulkijat kun niitä kuuluu väistää, toiset autoilijat (joista yksikään ei osaa ajaa oikein, ainoastaan SINÄ osaat ajaa) ja etenkin pyöräilijät - [...]
      Vielä huvittavampi on ihminen joka ulisee siitä minkälainen suomalainen on missäkin asiassa, vaikkei hänellä ole mitään pohjaa vertailla suomalaisia muihin ihmisiin. Ulkomaan kokemukset perustuvat muutamaan känniseen Tallinnan reissuun ja tulihan Thaimaassakin käytyä nolla-viis, joten kyllä tässä on maailmaa nähty.

      Lainaa

    53. Ihmettelijä 15.1.2021 9:25
      Tulos: -18 (28 ääntä)
      Hupaisa järvisieni: Taas näitä... suomalainen sitä, suomalainen tätä... menepä käymään vaikka Ranskassa, tai missä vain etelä-euroopassa, tai osissa Yhdysvaltoja... ja kerro sitten onko suomalainen autoilija paha kiukuttelija vai sittenkin aika chill verrattuna hemmetin monen muun maan autoilukulttuuriin. "Mikään ei [...]
      Onpa suolaista, taitaa olla autoilijan kyyneleet, mitkä täyttää mukini tänä aamuna.

      Lainaa

    54. Ihmettelijä 15.1.2021 9:26
      Tulos: -25 (35 ääntä)
      Loitto päärynä: Vielä huvittavampi on ihminen joka ulisee siitä minkälainen suomalainen on missäkin asiassa, vaikkei hänellä ole mitään pohjaa vertailla suomalaisia muihin ihmisiin. Ulkomaan kokemukset perustuvat muutamaan känniseen Tallinnan reissuun ja tulihan Thaimaassakin käytyä nolla-viis, joten kyllä tässä on maailmaa nähty.
      En ole koskaan käynyt tamperetta kauempana. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että suomalainen autoilija on surkuhupaisa esitys. Deal with it.

      Lainaa

    55. Tuulenpitävä perhonen 15.1.2021 10:14
      Tulos: +2 (12 ääntä)
      Ss: Oonko mä nyt jotenki sokee, mut eikö tuossa tuo kia ole ajanut yli oman ruutunsa 🤔
      Toisessa kuvassa Kia on tämänpuoleinen auto ja se väärin ajanut on siinä "naama" tännepäin. Eka kuva on otettu autojen vastakkaiselta puolelta.

      Lainaa

    56. Ryönäpetteri 15.1.2021 11:02
      Tulos: -12 (20 ääntä)
      Sirpalla taas hiekkaa sanonko missä, mutta onko tämä joltain kesältä ja nyt vasta saatu auto siirrettyä?

      Lainaa

    57. Pelkäämätön soturi 15.1.2021 12:57
      Tulos: -3 (17 ääntä)
      Loitto päärynä: Vielä huvittavampi on ihminen joka ulisee siitä minkälainen suomalainen on missäkin asiassa, vaikkei hänellä ole mitään pohjaa vertailla suomalaisia muihin ihmisiin. Ulkomaan kokemukset perustuvat muutamaan känniseen Tallinnan reissuun ja tulihan Thaimaassakin käytyä nolla-viis, joten kyllä tässä on maailmaa nähty.
       Näillä on parempi syy ulista juurikin siitä, millainen suomalainen autoilija on/ ei ole. Mitä väliä sillä on millaisia italialaiset, kanadalaiset tai mitä nyt keksitäänkään ovat, jos ei ole koskaan sielläpäin käynyt eikä ole menossakaan :)

      Lainaa

    58. Tietokoneeton poro 15.1.2021 13:06
      Tulos: -2 (6 ääntä)
      ...ääliö: Suojatien eteen jätetyt autot vois hinata pois
      Paalata ne pitäisi.

      Lainaa

    59. Kahko majava 15.1.2021 17:24
      Tulos: +10 (24 ääntä)
      Ihmettelijä: En ole koskaan käynyt tamperetta kauempana. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että suomalainen autoilija on surkuhupaisa esitys. Deal with it.
      Se vaan että nollaat kommenttisi painoarvon jo ensimmäisellä virkkeelläsi ja teet vain itsestäsi surkuhupaisan esityksen. Deal with it.

      Lainaa

    60. Askarruttava ankerias 15.1.2021 18:49
      Tulos: +12 (20 ääntä)
      Mahtaakohan Jenni olla niitä ihmisiä, jotka toimivat aina itsekkäästi, välinpitämättömästi ja piittaamattomasti muita kohtaan, ja kaiken saamansa kritiikin kuittaavat kysymällä, että "Eikö ihmisillä ole mitään pahempia ongelmia?"

      Lainaa

    61. Proteiiniton leijona 16.1.2021 0:40
      Tulos: -9 (17 ääntä)
      Kasuaali vesinokkaeläin: En ole varma luuletko että tuo kuvassa ylempänä keskellä on Kia ja tuo oikealla alareunassa on se toinen auto? Vai kuvitteletko, että tuo alle metrin mittainen tila tuossa on parkkiruutu Kian edessä? Jos et hahmota, että kumpi auto on tuossa lähes kuvan keskellä, katso tarkkaan sitä puskuria. Se [...]
      On perin hankalaa ja lentää viheltäen yli ymmärryksen, kun tuolla tavalla mennään ottamaan todistusaineiston kuvat kahdelta eri puolelta tapahtumaa.

      Lainaa

    62. Relevantti preeriasusi 16.1.2021 18:46
      Tulos: -22 (26 ääntä)
      Öööö siis tyyppi nimeltään mikä lie olikaan on parkkeerannut kiansa päin v... yli oman ruutunsa. Joku on tarkoituksella halunnut näpäyttää (oletan) ja parkkeerannut itsekin päin v. Sehän menee niin, että kun yks parkkeeraa kuin idiootti, on kaikkien muidenkin pakko parkkeerata huonosti, koska aina edellinen auto vie liikaa toisesta ruudusta ja blaablaa. Asia ratkeaa ainoastaan sillä, että kaikki autot ajaa v...n ja ihmiset opettelee pysäköimään kunnolla.

      Lainaa

    63. Juonitteleva mustikka 17.1.2021 9:06
      Tulos: +19 (23 ääntä)
      Relevantti preeriasusi: Öööö siis tyyppi nimeltään mikä lie olikaan on parkkeerannut kiansa päin v... yli oman ruutunsa. Joku on tarkoituksella halunnut näpäyttää (oletan) ja parkkeerannut itsekin päin v. Sehän menee niin, että kun yks parkkeeraa kuin idiootti, on kaikkien muidenkin pakko parkkeerata huonosti, koska aina [...]
      Öööö... Ei. Kommentissasi ei ole mitään oikein.

      Lainaa

    64. Ihmettelijä 18.1.2021 10:00
      Tulos: -8 (14 ääntä)
      Kahko majava: Se vaan että nollaat kommenttisi painoarvon jo ensimmäisellä virkkeelläsi ja teet vain itsestäsi surkuhupaisan esityksen. Deal with it.
      Taidatkin olla kyseisen kuvan avuton volvokuski, kun ei sarkasmikaan mene perille ;)

      Lainaa

    65. Silko kesyaasi 18.1.2021 17:19
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Ihmettelijä: Taidatkin olla kyseisen kuvan avuton volvokuski, kun ei sarkasmikaan mene perille ;)
      Kommentissasi oli yhtä paljon sarkasmia kuin kuvassa Volvoja.

      Lainaa

    66. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Kyllä on niin taas typerää yleistämistä että ei voi ymmärtää. Itse kävelen ja pyöräilen pääosan ajasta ja käyn kerran viikossa kaupassa autolla. Lasken itseni autoilijaksi että pyöräilijäksi sen mukaan, millä liikun. Ihmettelen ihmisiä, jotka ahtautuvat johonkin yhteen lokeroon ja sitten yleistävät vastapuolen jonkinlaiseksi. Pyöräilijänä sekä autoilijana näen molempia osapuolia molemmista näkökulmista ja typeriä että fiksuja on molemmissa kulkijoissa. Itsekin teen joskus virheitä molemmissa rooleissa vaikka yritän toki huomioida ja olla kunnollinen. Enemmän olen vaarassa pyöräilijänä mutta vastavuoroisesti autoilijana huomioin mielestäni kävelijät ja pyöräilijät paremmin. Hitto että saanut monta kertaa säikähtää autoja, jotka puskee hidasteesta täysillä kun on itse juuri tulossa pyörällä siihen. Tästä voisi vetää johtopäätöksen että autoilijat on siis paskempia mutta itsekin autoilen ja kuten sanoin, annan tietä ja katson ettei ketään tule kun on suojatie tai vastaava kohdalla. Enkä usko että olen ainoa joka näin autossaan tekee. Lopettaa se yleistäminen ja/tai trollaus siis, kiitos.

      Lainaa

    67. Lihaksikas majava 22.1.2021 10:33
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Joku hippi taas, no eipä yllättänyt. Noilla saatanoilla nyt vaan on aika pakko käydä töissä ja kaupoilla. Neiti on hyvä ja pyöräilee talvipakkasissa 100 km suuntaansa, Zen hei.

      Lainaa

    68. järkikäteen 22.1.2021 10:49
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Sirpan ja Jennin asennoituminen on suuremman luokan AIVOPIERU. Esim. mentäisiin Jennin logiikan mukaan niin mitäpä sitä poliisikaan puuttui hänen raiskaajansa tekemisiin, hoitelee vain omat hommansa. JA tuo huono parkeeraus EI OLE VAHINKO. Se on selkää laiskuutta ja koheltamista.

      Lainaa

    69. Epäsuora mango 27.1.2021 1:39
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Autokoulussa kerrottiin tapauksesta, jossa keski-ikäinen nainen vain harvakseltaan autoileva nainen ajoi 9-vuotiaan tytön päälle vastaavaanlaisen suojatien eteen parkkeeramisen takia. Tyttö kuoli siihen paikkaan. Pientä toki tämäkin maailmankaikkeuden mittakaavassa, kuten Sirpa ansiokkaasti huomautti

      Lainaa

    70. Tottahantoki 6.2.2021 22:29
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Kummassakkn tilanteessa soitto poliisille ja ne järjestää siirron. Väärin pysäköinnyt saa sakot ja maksaa siirron.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: autot, kuva, liikennesäännöt, maailmankaikkeus, parkkeerata, parkkiruutu, pysäköidä, pysäköinti, vaara, zen