Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Asiakaspalvelu Suomi, osa 3

Asiakaspalvelun tytöt jälleen vauhdissa.

Taustatietoja: Asiakaspalvelu Suomi on trolli, joka usein sekoitetaan Facebookin tai jonkin muun yrityksen asiakaspalveluksi.

Asiakaspalvelu Suomi, osa 3

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 60 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: -63 (171 ääntä)
      Asiakaspalvelu Suomi

      Lainaa

    2. Tulos: +275 (349 ääntä)
      Miten Anders ei ole osannut valittaa sinne mihin pitääkin, eli kaupan kassalle koska hän on aina syypää ihan kaikkiin vastoinkäymisiin tunnusluvun kyselystä näkkileivän koostumukseen.

      Lainaa

    3. Liekehtivä raadonsyöjä 23.3.2021 0:21
      Tulos: -91 (137 ääntä)
      Aasiakaspalvelu Suomi

      Lainaa

    4. Rujo timantti 23.3.2021 0:27
      Tulos: +402 (414 ääntä)
      Ei yllätä, että vieläkin on ihmisiä, jotka menevät tähän.

      Lainaa

    5. Haikaileva metsämarja 23.3.2021 0:37
      Tulos: +243 (285 ääntä)
      Mitään pakkausta ei saa koskaan auki siitä "avataan tästä" kulmasta. Pahimpia taitaa olla erinäiset lihapaketit. Joten sikäli Arlan juusto ei yllättänyt.

      Lainaa

    6. Hallitsijaton persikka 23.3.2021 0:43
      Tulos: +352 (362 ääntä)
      Ken uskoo joka tahtoo.......

      Lainaa

    7. Puolikiero_savolainen 23.3.2021 0:45
      Tulos: +297 (303 ääntä)
      Osaan kuvitella kun Jouko ilmeisen tuohtuneena on etsinyt Facebookin asiakaspalvelun numeroa haku-kentästä, suomeksi tietysti.

      Lainaa

    8. Toimiva leopardi 23.3.2021 1:21
      Tulos: -176 (240 ääntä)
      Vielä kun joku kertoisi mitä pahaa ryssä tarkoittaa suomeksi mutta ei muilla kielillä, venäjä mukaan lukien.

      Lainaa

    9. Kummikäki 23.3.2021 6:10
      Tulos: +287 (309 ääntä)
      Kysyn nyt todennäköisesti tyhmiä, mutta millä logiikalla sotahistoriallisessa keskusteluryhmässä voidaan kieltää termi ”natsi”, jos sitä ei käytetä esim. solvaamaan toisia keskustelijoita? Täytyy voida sanoa, että Magda Göbbels oli natsi, koska hän oli. Vai pitääkö käyttää termiä ”kansallissosialisti”?

      Lainaa

    10. Kyseenalainen kotieläin 23.3.2021 6:49
      Tulos: +54 (120 ääntä)
      Onhan tuo Asiakaspalvelu Suomi aika ilkeä, mutta tämä on aina niin hauskaa seurattavaa!

      Lainaa

    11. Muovailtava pulu 23.3.2021 7:08
      Tulos: +129 (135 ääntä)
      Eppa: Miten Anders ei ole osannut valittaa sinne mihin pitääkin, eli kaupan kassalle koska hän on aina syypää ihan kaikkiin vastoinkäymisiin tunnusluvun kyselystä näkkileivän koostumukseen.
      Kyllä, mukaan puolison haluttomuuden, veemäiset työkaverit, sen ettei töitä ole vauvan koliikin ja sen että sataa vettä kolmatta päivää putkeen, vaikka on loma. Nämä kaikki on lähikaupan kassan syytä. Lisäksi kuuluu huutaa, hyvin suurella todennäköisyydellä sille osa-aikaiselle koulun ohella työtä tekevälle iopiskelijalle, joka siinä istuu, että olisit hankkinut kunnon koulutuksen, niin ei tarvis siinä istua.

      Lainaa

    12. Tulos: +109 (121 ääntä)
      "Avataan tästä" tuo suurin valhe...

      Lainaa

    13. Kierrätetty delfiini 23.3.2021 7:13
      Tulos: +10 (22 ääntä)
      Eppa: Miten Anders ei ole osannut valittaa sinne mihin pitääkin, eli kaupan kassalle koska hän on aina syypää ihan kaikkiin vastoinkäymisiin tunnusluvun kyselystä näkkileivän koostumukseen.
      Tai suoraan valmistajalleen, äidille ja iskälle

      Lainaa

    14. Räkäpää 23.3.2021 7:14
      Tulos: +77 (85 ääntä)
      Haikaileva metsämarja: Mitään pakkausta ei saa koskaan auki siitä "avataan tästä" kulmasta. Pahimpia taitaa olla erinäiset lihapaketit. Joten sikäli Arlan juusto ei yllättänyt.
      "Jumankauta ku suomalainen paketoi niin siihen pitää olla rälläkkä että saa auki."

      Lainaa

    15. Katkera lintu 23.3.2021 7:57
      Tulos: +90 (134 ääntä)
      Aasiakaspalvelu oli joskus ihan hauska, nykyään muistuttaa monissa vastauksissaan enemmän koulukiusaajaa.

      Lainaa

    16. Simppeli raparperi 23.3.2021 8:01
      Tulos: -10 (48 ääntä)
      Jeepjep: "Avataan tästä" tuo suurin valhe...
      Et vaan osaa :D

      Lainaa

    17. Simppeli raparperi 23.3.2021 8:06
      Tulos: -67 (103 ääntä)
      Toimiva leopardi: Vielä kun joku kertoisi mitä pahaa ryssä tarkoittaa suomeksi mutta ei muilla kielillä, venäjä mukaan lukien.
      Ei se tarkoitakaan mitään pahaa.

      Lainaa

    18. Valtaisa kultakala 23.3.2021 8:10
      Tulos: +119 (129 ääntä)
      Jos Asiakaspalvelu Suomi vastaa jonkun yrityksen sivuilla kysymyksiin, niin vielä jotenkin ymmärrän, että hetkellisesti hairahtuu luulemaan sitä ko. yrityksen oikeaksi asiakaspalvelijaksi enempiä ajattelematta, mutta miten hemmetissä voi eksyä ko. profiiliin erikseen kysymään vielä niitä neuvoja?! Mitä tuo Joukokin tuossa on oikein kelannut, että millä perusteella yksittäinen profiili olisi liitettynä yhtään mihinkään tiettyyn, tässä tapauksessa facebookin asiakaspalveluun? Miksi facebookilla edes olisi tuollainen asiakaspalvelu?

      Lainaa

    19. Tulos: +151 (165 ääntä)
      Toimiva leopardi: Vielä kun joku kertoisi mitä pahaa ryssä tarkoittaa suomeksi mutta ei muilla kielillä, venäjä mukaan lukien.
      Miksi suomenkielinen haukkumasana ei tarkoita mitään pahaa muilla kielillä? Siksi, että se on suomenkielinen haukkumasana, jolle ei ole suoraa vastinetta useimmissa kielissä.

      Lainaa

    20. Suomalaisten Suo-Sima 23.3.2021 8:42
      Tulos: +76 (84 ääntä)
      Eipä tuo asiakaspalvelu yllätä lainkaan. Työskentelen digitaalisen markkinoinnin parissa ja näinollen olen tutustunut myös google-mainontaan. Ihminen klikkaa sitä ensimmäistä mainosta riippumatta siitä mitä siinä lukee (aina ei voi sulkea kaikkia mahdollisia hakutermejä pois). Sitten sieltä sivuilta, mikä ei ole vaikkapa Elisan asiakaspalvelu, etsitään ihan mikä tahansa yhteydenottokeino ja laitetaan palautetta. Uskomattominta on, että ihminen joka näkee vaivaa lähettääkseen palautetta, on valmis menemään todella pitkälle, ilman että edes tietää kenelle palautetta on lähettämässä. Voidaan esimerkiksi ladata demo-versioita sovelluksista, pyytää auditointeja, jättää kommentteja jne. Ja tosiaan sivuston ei tarvitse liittyä millään tapaa haettuun asiaan.

      Lainaa

    21. Kykenevä keiju 23.3.2021 9:22
      Tulos: -88 (104 ääntä)
      Just: Miksi suomenkielinen haukkumasana ei tarkoita mitään pahaa muilla kielillä? Siksi, että se on suomenkielinen haukkumasana, jolle ei ole suoraa vastinetta useimmissa kielissä.
      Kuten boomer, jonne, karen ja white trash?

      Lainaa

    22. Konkurssikypsä lisko 23.3.2021 9:51
      Tulos: +114 (118 ääntä)
      Suomalaisten Suo-Sima: Eipä tuo asiakaspalvelu yllätä lainkaan. Työskentelen digitaalisen markkinoinnin parissa ja näinollen olen tutustunut myös google-mainontaan. Ihminen klikkaa sitä ensimmäistä mainosta riippumatta siitä mitä siinä lukee (aina ei voi sulkea kaikkia mahdollisia hakutermejä pois). Sitten sieltä [...]
      TÄMÄ. NIIN. PALJON. Olen erään yrityksen chat-aspassa ja liian monet kerrat on tullut asiakkaalta täyslaidallinen, ennen kuin selviää että hän ei ole edes asiakkaanamme. Kun on vain mitään katsomatta klikattu se ensimmäinen hakutulos googlesta.  Ja ihan kun tuo ei vielä riittäisi, mutta kun selviää että hänellä on asiakkuus toisella firmalla, niin sitten tulee kuraa niskaan siitäkin kun en pääse toisen yrityksen järjestelmiin hoitamaan hänen asiaansa.

      Lainaa

    23. Hillitty ananas 23.3.2021 9:56
      Tulos: -45 (71 ääntä)
      "Muuttakaa käytetty termi "venäläinen"." Onko Asiakaspalvelu Suomikin venäläinen kun on noin huono suomi?

      Lainaa

    24. Pehmeä jänis 23.3.2021 9:57
      Tulos: -17 (25 ääntä)
      Liekehtivä raadonsyöjä: Aasiakaspalvelu Suomi
      😄 Asiakaspalvelu soomi

      Lainaa

    25. Hillitty ananas 23.3.2021 9:58
      Tulos: +100 (108 ääntä)
      Ihme ettei kaikki oikeat yritykset ole jo estäneet tuota Asiakaspalvelu Suomea.

      Lainaa

    26. Tulos: +67 (77 ääntä)
      Kykenevä keiju: Kuten boomer, jonne, karen ja white trash?
      Mikä noista on vastine ryssälle?

      Lainaa

    27. Patalaiska lohikäärme 23.3.2021 10:32
      Tulos: +61 (81 ääntä)
      Katkera lintu: Aasiakaspalvelu oli joskus ihan hauska, nykyään muistuttaa monissa vastauksissaan enemmän koulukiusaajaa.

      Samaa mieltä. Joskus vastaukset olivat oikeasti fiksuja ja oivaltavia, mikä teki niistä hauskoja. nykyään vaan typeriä ja ilkeitä.

      Lainaa

    28. Tulos: -27 (37 ääntä)
      Hillitty ananas: "Muuttakaa käytetty termi "venäläinen"." Onko Asiakaspalvelu Suomikin venäläinen kun on noin huono suomi?
      Eiköhän tässä ollut ideana se, että koska Facebookissa ei (muka) missään tilanteessa saa käyttää kiellettyjä sanoja, edes asiakaspalvelun toimesta, niin 'muuttakaa käytetty termi "ryssä"' tulee ulos muodossa 'muuttakaa käytetty termi "venäläinen"'.

      Lainaa

    29. ihanmummovaan 23.3.2021 10:44
      Tulos: -12 (26 ääntä)
      Arlaln asiakaspalvelu, lallaa.

      Lainaa

    30. Vakuuttava satuhahmo 23.3.2021 11:26
      Tulos: 0 (36 ääntä)
      Varmaan hakenut googlesta tai muusta "facebook asiakaspalvelu suomi" tai sitten ihan vaan fb:n omalla hakukoneella "asiakaspalvelu suomi". En vaan oikein pysty ymmärtämään miten kuvitellaan että tällaisilla maailmanlaajuisilla verkkoyhtiöillä olisi resursseja pitää yllä aspaa käytännössä jokaisen maan omalla kielellä. Koska jos niillä on aspa suomeksi niin onhan niillä oltava sitten myös vaikka latviaksi tai gambiaksikin, Sveitsiä, Eritreaa tai Intiaa unohtamatta. Sinnehän se vuosittainen liikevaihto hupeneekin kun miljardi dollaria menee vuodessa henkilöstön palkkoihin. Mutta eipä sitä kai ärsyyntyneenä tule miettineeksi kovin pitkälle..

      Lainaa

    31. Tulos: +60 (64 ääntä)
      Vakuuttava satuhahmo: En vaan oikein pysty ymmärtämään miten kuvitellaan että tällaisilla maailmanlaajuisilla verkkoyhtiöillä olisi resursseja pitää yllä aspaa käytännössä jokaisen maan omalla kielellä.
      Kyllä FB takoo pelkästään Suomessa niin monta miljoonaa, että niillä olisi varaa muutama aspa palkata. Suurempi ongelma on käyttäjät, jotka ottaisivat yhteyttä Facebookin asiakaspalveluun, kun eivät itse osaa käyttää konetta, kirjautua sähköpostiinsa, erota ryhmästä, vaihtaa profiilikuvaa jne., niin ihan muutama aspan tyttö ei riitä. 

      Lainaa

    32. Tylsä soturi 23.3.2021 12:01
      Tulos: +9 (79 ääntä)
      Tämä on muuten valtava ongelma. Lukiossa yritin kirjoittaa kolonialismista, mutta sain vakavat nuhteet ja minun täytyi muuttaa rasistinen tekstini välittömästi. Puhuin kolonialismista kolonialismi termein.... en nykypäivästä. Tässä kiteytyy valtavasti se ongelma, joka tulee sanojen kieltämiseen kontekstista riippumatta. On eri asia sanoa ihmistä N-sanalla, kuin puhua N-sanasta historiallisessa kontekstissa.

      Lainaa

    33. Tulos: +51 (65 ääntä)
      Tylsä soturi: Tämä on muuten valtava ongelma. Lukiossa yritin kirjoittaa kolonialismista, mutta sain vakavat nuhteet ja minun täytyi muuttaa rasistinen tekstini välittömästi. Puhuin kolonialismista kolonialismi termein.... en nykypäivästä. Tässä kiteytyy valtavasti se ongelma, joka tulee sanojen kieltämiseen [...]
      Jäin miettimään, miten lukion esseevastauksessa pitää käyttää rasistisia ilmaisuja? Esim. n-sana ei liity asiaan mitenkään. Ihan siis aidosti kysyn, kerro ihmeessä esimerkki! Luin tässä taannoin lapselle Peppi Pitkätossua. En siinä hetkessä keksinyt korvaavaa ilmaisua isänsä ammatille, joten luin tekstin originaalina enkä sen kummemmin asiaa selitellyt. Olisikohan pitänyt sensuroida tai ainakin valistaa 5-vuotiasta? Tässäpä tuli ihmettelyä liiaksikin yhteen mokaan.

      Lainaa

    34. Itseasiassa 23.3.2021 13:01
      Tulos: +52 (52 ääntä)
      Haikaileva metsämarja: Mitään pakkausta ei saa koskaan auki siitä "avataan tästä" kulmasta. Pahimpia taitaa olla erinäiset lihapaketit. Joten sikäli Arlan juusto ei yllättänyt.
      Eilen aukesi Kariniemen kanajauhelihapakkaus siitä kulmasta, joko kalvo lähti kerralla irti. Mietin jo pitäisikö antaa palautetta, kun pakkaus ei toiminut odotetulla tavalla.

      Lainaa

    35. Kykenevä keiju 23.3.2021 13:03
      Tulos: -15 (33 ääntä)
      Niko: Mikä noista on vastine ryssälle?
      Kovasti vaan on valikoivaa keitä saa kutsua ja milläkin nimityksellä. Itse käyttäydyn kaikkia kohtaan kunnioittavasti, enkä tarvitse ylimääräisiä "lempinimiä" millekkään ryhmittymälle erikseen. Mutta jokainen tyylillään.

      Lainaa

    36. Itseasiassa 23.3.2021 13:31
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Katkera lintu: Aasiakaspalvelu oli joskus ihan hauska, nykyään muistuttaa monissa vastauksissaan enemmän koulukiusaajaa.
      On ruvennut muistuttamassa enemmän 
      Tylsä soturi: Tämä on muuten valtava ongelma. Lukiossa yritin kirjoittaa kolonialismista, mutta sain vakavat nuhteet ja minun täytyi muuttaa rasistinen tekstini välittömästi. Puhuin kolonialismista kolonialismi termein.... en nykypäivästä. Tässä kiteytyy valtavasti se ongelma, joka tulee sanojen kieltämiseen [...]
      Tuossa Suomen historia -ryhmässä noiden sanojen käyttö ei ole ehkä ollut se ilmiantojen ainoa tai päällimmäinen syy. Ryhmää jonkun aikaa seurattuani, huomasi että joillakin lähtee juuri näiden termeihin liittyvien aiheiden kanssa ns. mopo samantien keulimaan ja teksti on muutenki värittynyttä. Monet Suomessa tietävät hyvin oman sukunsa taustat, esim. millä puolilla sisällissodassa taisteltiin, ja näillä taistelu näyttää jatkuvan tänäkin päivänä. Tällainen ei ole historiasta keskustelua vaab turhaa vastakkain asettelua, historialle emme voi enää mitään,muuta kuin oppia siitä.

      Lainaa

    37. Säyseä stalkkeri 23.3.2021 13:33
      Tulos: -20 (38 ääntä)
      Ei ole Venäläinen korrekti vastine ryssälle, se on Neuvostoliittolainen :P

      Lainaa

    38. Tulos: +21 (31 ääntä)
      Aina löytyy joku joka ei tiedä "Asiakaspalvelu Suomea", "Obvious Plant":ia, sitä ettei pankki kysele salasanoja jne...

      Lainaa

    39. Pyyhkimätön rotta 23.3.2021 15:56
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Tuo Jouko on muuten tuttu ihminen näistä Facebookin "historia" piireistä. Raivostuttava vaihtoehtohistorioitsija, häiriköijä ja spämmääjä. Mutta ikääkin lienee jo 70.

      Lainaa

    40. Tulos: +16 (20 ääntä)
      Hattu: Eiköhän tässä ollut ideana se, että koska Facebookissa ei (muka) missään tilanteessa saa käyttää kiellettyjä sanoja, edes asiakaspalvelun toimesta, niin 'muuttakaa käytetty termi "ryssä"' tulee ulos muodossa 'muuttakaa käytetty termi "venäläinen"'.
      Ei ollut.

      Lainaa

    41. Tulos: +4 (10 ääntä)
      AKRASIA: Ei ollut.
      Ok. 😄 Itselläni tuli vain tuo heti mieleen, kun muutenhan tuossa on kielioppi lähtenyt aivan omalle metsäretkelleen.

      Lainaa

    42. Tylsä soturi 23.3.2021 20:20
      Tulos: +4 (50 ääntä)
      Tips: Jäin miettimään, miten lukion esseevastauksessa pitää käyttää rasistisia ilmaisuja? Esim. n-sana ei liity asiaan mitenkään. Ihan siis aidosti kysyn, kerro ihmeessä esimerkki! Luin tässä taannoin lapselle Peppi Pitkätossua. En siinä hetkessä keksinyt korvaavaa ilmaisua isänsä ammatille, joten luin [...]
      Puhuin tummaihoisten kohtelusta 1700, ja 1800-luvuilla ja kuinka heistä käytetty alentava N-sana leimasi ihmisryhmiä vähempiarvoiseksi. Mm. Puhuin myös "Ihmisnäyttelyistä" yms.
      Pääosin käytin mm. "Tummaihoista", mutta kolonialismin ajan epä-tasa-arvoa korostaakseni, käytin myös useassa kohtaa sanaa N.
      Jos historiaa käydään sensuroimaan siksi, että siitä ei joku vuonna 2021 pahastu, niin siinähän tyystin katoaa se juurisyy, miksi esim N-sana on niin paha, jos sitä käytetään ihmisestä.

      Lainaa

    43. Tulos: +25 (33 ääntä)
      Anders on niin tyhmä ettei osannut kirjoittaa edes "uskoo ken tahtoo" fraasia oikein.

      Lainaa

    44. Letkeä puhveli 24.3.2021 0:11
      Tulos: -14 (24 ääntä)
      Kummikäki: Kysyn nyt todennäköisesti tyhmiä, mutta millä logiikalla sotahistoriallisessa keskusteluryhmässä voidaan kieltää termi ”natsi”, jos sitä ei käytetä esim. solvaamaan toisia keskustelijoita? Täytyy voida sanoa, että Magda Göbbels oli natsi, koska hän oli. Vai pitääkö käyttää termiä ”kansallissosialisti”?
      Itseasiassa kyllä, juuri niin. Natsi on tarkalleen ottaen herjaava lyhenne. Virallinen määritelmähän on NSDAP; Nationalsozialistiche Deutche Arbeitpartei. Saksan Kansallissosialistinen Puolue, mikä maailmanlaajuisesti puhekielessä tunnetaan lyhenteellä Natsipuolue. Mutta kyllä se alunperin herjaksi tarkoitettiin. Magda Göbbels oli kansalllissosialisti.

      Lainaa

    45. Sisuliini/Kaarnaton susi 24.3.2021 0:13
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Ihan se ja sama sille, kuka vastasi ja mihin. Mieli on pahoitettu ja siitä seuraa boikottia, korvausvaatimuksia ja uhkauksia oikeustoimilla. Varmasti "mukavaa" elämää moinen. :)

      Lainaa

    46. Pihi kuguaari 24.3.2021 7:01
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      No nii, ken uskoo joka tahtoo kuka siihen vastasi!

      Lainaa

    47. Tulos: +32 (44 ääntä)
      Tylsä soturi: Puhuin tummaihoisten kohtelusta 1700, ja 1800-luvuilla ja kuinka heistä käytetty alentava N-sana leimasi ihmisryhmiä vähempiarvoiseksi. Mm. Puhuin myös "Ihmisnäyttelyistä" yms. Pääosin käytin mm. "Tummaihoista", mutta kolonialismin ajan epä-tasa-arvoa korostaakseni, käytin myös useassa kohtaa sanaa [...]
      Nii-in, kyllähän tuolloin on käytetty ihmisistä tiettyjä sanoja. En silti aivan ymmärrä, miksi niitä sanoja pitää käyttää noinkin asiallisessa tekstissä kuin lukion esseessä. "Tummaihoisia tai afrikkalaisia ihmisiä alistettiin mm. kutsumalla vähättelevin ja solvaavin termein sekä järjestemällä ns. ihmisnäyttelyitä." Eihän sitä sanaa tarvitse käyttää. Ihan sama jos kertoisin tilanteesta, jossa joku käytti räikeitä kirosanoja, en minä niitäkään auki kirjoittaisi (paitsi ehkä proosassa, mutta siitä ei tainnut tässä olla kyse). No, kunhan pohdin.

      Lainaa

    48. Pelkäämätön soturi 24.3.2021 22:38
      Tulos: +16 (30 ääntä)
      Tips: Jäin miettimään, miten lukion esseevastauksessa pitää käyttää rasistisia ilmaisuja? Esim. n-sana ei liity asiaan mitenkään. Ihan siis aidosti kysyn, kerro ihmeessä esimerkki! Luin tässä taannoin lapselle Peppi Pitkätossua. En siinä hetkessä keksinyt korvaavaa ilmaisua isänsä ammatille, joten luin [...]
        Kolonialismista en ole kirjoittanut, mutta kirjallisuutta olen opiskellut. Mark Twainin Huckleberry Finnin n-sanaa ei *voi* kääntää mitenkään muuten, kun iso osa juonta on se, että Huck on omaksunut ympäristönsä umpirasistiset asenteet, ja jopa luulee, että olisi "oikein" ilmiantaa matkakumppani, karannut orja, koska hän nyt kuitenkin on n-sana ja omaisuutta ja niin edelleen -ja kokee tunnontuskia siitä, ettei ilmianna, koska kuitenkin pitää tyypistä. Huck matkan kuluessa tulee järkiinsä. Jos Huck alun pitäenkin puhuisi henkilöstä kunnioittavasti ja oikein termein, koko juonesta katoaisi kaikki järki, koska miksi hän haluaisi ilkeyttään hankaluuksia ihmiselle josta pitää, tai toisaalta miksi tulisi jotenkin valaistumisena se, että kanssaihminen on ihminen? N-sana on välttämätön sen kuvaamiseksi mikä Huckissa on vikana. Kevyesti sitä ei pidä käyttää, mutta jos emme tunne historiaa, olemme tuomitut toistamaan sitä...

      Lainaa

    49. Tulos: +17 (17 ääntä)
      Ken tietää, Barbi ei.

      Lainaa

    50. heimosenkeimo 25.3.2021 1:02
      Tulos: +1 (11 ääntä)
      mielestäni hyvä että ihmisille vinoillaan koska kaikki ihmiset on sisimmässään mulkkuja, tai ainakin minä olen.

      Lainaa

    51. Rahakas kurkku 25.3.2021 6:11
      Tulos: -16 (22 ääntä)
      Eppa: Miten Anders ei ole osannut valittaa sinne mihin pitääkin, eli kaupan kassalle koska hän on aina syypää ihan kaikkiin vastoinkäymisiin tunnusluvun kyselystä näkkileivän koostumukseen.
      Sulla on tuo uhriutuminen näköjään ihan verissä.. eipä ole itsellä vielä tullut kaupan kassaa syyttää elämäni vastoinkäymisistä, saatika mieltää tunnusluvun kyselyä sellaiseksi..xD

      Lainaa

    52. Maksuton seppä 25.3.2021 8:38
      Tulos: +17 (23 ääntä)
      Rujo timantti: Ei yllätä, että vieläkin on ihmisiä, jotka menevät tähän.
      Miesten keskimääräinen lukutaito huomioiden ei hämmästytä yhtään. 
      Katselin vierestä kun mies veljensä kanssa kokosi lipastoa. Mua oli etukäteen kielletty osallistumasta kun olin raskaana (ei se aivoja haitannut). Kysyin, saanko sanoa yhden asian? "Et".
      No lipastosta tuli oikein hyvä, mutta laatikot olivat kiskoissaan ylösalaisin. Hyvin oli käyttöohje luettu taas.

      Lainaa

    53. Tulos: +3 (7 ääntä)
      jukkapalmu: Aina löytyy joku joka ei tiedä "Asiakaspalvelu Suomea", "Obvious Plant":ia, sitä ettei pankki kysele salasanoja jne...
      Obvious Plantiin en ole aiemmin törmännyt.
      Molemmat kyllä tajuaa hyvin äkkiä pilaksi jos yhtään asiaa pohtii eikä raivoa tai pahoita mieltään tms.

      Lainaa

    54. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Kolonialismista en ole kirjoittanut, mutta kirjallisuutta olen opiskellut. Mark Twainin Huckleberry Finnin n-sanaa ei *voi* kääntää mitenkään muuten, kun iso osa juonta on se, että Huck on omaksunut ympäristönsä umpirasistiset asenteet, ja jopa luulee, että olisi "oikein" ilmiantaa matkakumppani, [...]
      Kyllä, kuten jossain mainitsinko, proosa ja essee ovat hieman erilaisia kirjallisuuden lajeja. Toiseen n-sana saattaa sopia, toiseen se todennäköisesti on tarpeeton.

      Lainaa

    55. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Patalaiska lohikäärme: Samaa mieltä. Joskus vastaukset olivat oikeasti fiksuja ja oivaltavia, mikä teki niistä hauskoja. nykyään vaan typeriä ja ilkeitä.
      Satiiri on vaikea huumorin laji ja monet satiirikot sitten sortuvat siihen ilkeilyyn ennemmin tai myöhemmin. Muistan vielä ajan kun päivän byrokraatti oli muutakin kuin "lol, vassari on tyhäm"

      Lainaa

    56. Tulos: -5 (7 ääntä)
      Asiakaspalvelun TYTÖT?!? Nyt ylläpito takas 2020-luvulle ja sassiin.

      Lainaa

    57. Tulos: +15 (17 ääntä)
      Kekkuili: Asiakaspalvelun TYTÖT?!? Nyt ylläpito takas 2020-luvulle ja sassiin.
      "T: Aspan tytöt" on Asiakaspalvelu Suomen usein käyttämä allekirjoitus.

      Lainaa

    58. Tottahantoki 28.3.2021 20:59
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Jeepjep: "Avataan tästä" tuo suurin valhe...
      Jossain paketeissa on kettuiltu tekstillä "revi tästä"

      Lainaa

    59. Tulos: +9 (9 ääntä)
      Mitä helevettiä, onko joku kysynyt OMA-ALOITTEISESTI Asiakaspalvelu Suomelta neuvoa jossain "asiakaspalvelu"-asiassa? :D:D:D

      Lainaa

    60. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Haikaileva metsämarja: Mitään pakkausta ei saa koskaan auki siitä "avataan tästä" kulmasta. Pahimpia taitaa olla erinäiset lihapaketit. Joten sikäli Arlan juusto ei yllättänyt.
      Itse olen kanansiipien ystävä ja esim liekkisiipiä menee noin pari-kolme pakettia viikossa. Oon nyt yrittänyt jo vuoden löytää pakettia joka avautuisi siitä "avataan tästä" kohdasta. Aina jää vaan se pieni avattu repäisy kulma käteen. Joka kerta on pakko kokeilla kun just oon miettinyt, että onkohan sellasta paketti olemassa joka toimisi niinkuin pitäisi. Mulle ei ole tullut vastaan. Onko joku muu saanut sitä siitä kulmasta auki koskaan?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: arla, asiakaspalvelu, asiakaspalvelu suomi, historia, juusto, paketti, pakkaus, pila, sota, sotahistoria