Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 489

Joulu tekee comebackin!
Sekalaisia, osa 489

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 66 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +516 (534 ääntä)
      Ainon englannissa ehkä hämmentävintä on, että hänen kuvassaan (ja siis palapelin kannessa) lukee aika selkeästi mikä palapeli on englanniksi.

      Lainaa

    2. Tulos: +166 (212 ääntä)
      Casper kuulostaa vahvasti elämäm_koulu_laiselta.

      Lainaa

    3. Tulos: +259 (267 ääntä)
      Tokmannin mainoksesta tuli mieleen, et kosmetiikkatuotteiden litra- ja kilohinnat on kyl aika messeviä.

      Lainaa

    4. Juomakelvoton hanki 15.4.2021 0:34
      Tulos: +114 (138 ääntä)
      Eikö lapsille opeteta äidinkieltä/suomea koulussa enää ollenkaan?

      Lainaa

    5. Tarkistin, mutta.. 15.4.2021 0:35
      Tulos: -150 (166 ääntä)
      Karoliina: Casper kuulostaa vahvasti elämäm_koulu_laiselta.
      Niin että kuka?

      Lainaa

    6. Tulos: +44 (106 ääntä)
      Tarkistin, mutta..: Niin että kuka?
      Halusitko kysyä että ketä, vai mikä oli epäselvää?

      Lainaa

    7. Kumara alpakka 15.4.2021 1:14
      Tulos: +1 (97 ääntä)
      Mikäs tuossa Tokmannilla mokana? Näyttäisi olevan satasia halvempi kuin muualla...

      Lainaa

    8. Tulos: +83 (119 ääntä)
      Kumara alpakka: Mikäs tuossa Tokmannilla mokana? Näyttäisi olevan satasia halvempi kuin muualla...
      Mietin samaa, onko "moka" tässä siis vain se että on kallista ainetta? Halvempi tuo on kuin ranskanbulldoggi tai Toyota Corolla.

      Lainaa

    9. Makaaberi hämähäkki 15.4.2021 1:38
      Tulos: +203 (243 ääntä)
      Kumara alpakka: Mikäs tuossa Tokmannilla mokana? Näyttäisi olevan satasia halvempi kuin muualla...
      Maksoi se muualla mitä hyvänsä, niin itselläni ei tule yhdistelmästä Tokmanni + kasvovoide + "edulliset hinnat" heti mieleen päälle 700 euron (!) rasvapurkki.

      Lainaa

    10. Tulos: +5 (133 ääntä)
      Makaaberi hämähäkki: Maksoi se muualla mitä hyvänsä, niin itselläni ei tule yhdistelmästä Tokmanni + kasvovoide + "edulliset hinnat" heti mieleen päälle 700 euron (!) rasvapurkki.
      Ei se kuitenkaan sun mielikuvistasi ole kiinni. Mieti mielummin tonnin rasvapurkkia jonka saat 700e hinnalla Tokmannista.

      Lainaa

    11. Makaaberi hämähäkki 15.4.2021 1:52
      Tulos: +100 (114 ääntä)
      traumcity: Ei se kuitenkaan sun mielikuvistasi ole kiinni. Mieti mielummin tonnin rasvapurkkia jonka saat 700e hinnalla Tokmannista.
      Minulle Google tyrkytti samaa 100 ml purkkia noin neljällä sadalla. Ulkomailta, tosin. 
      Joka tapauksessa, jos Tokmanni myisi vaikka  Corollaa hyvään hintaan, ok. Mutta jos se "edullinen auto" olisikin joku luksusmuskeli alennettuun hintaan 320 000 €, niin kyllä se hieman naurattaisi, vaikka olisi kuinka hyvä ale. 

      Lainaa

    12. Nukkanen oliivi 15.4.2021 2:01
      Tulos: +249 (259 ääntä)
      traumcity: Ei se kuitenkaan sun mielikuvistasi ole kiinni. Mieti mielummin tonnin rasvapurkkia jonka saat 700e hinnalla Tokmannista.
      Hieman hymyilyttää ajatus, että jollekin 700 euron voide voi tuntua edulliselta, ja että kyseinen ihminen asioisi Tokmannissa.

      Lainaa

    13. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 15.4.2021 2:51
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Toivottavasti lopputulos oli Jaanan mielestä odotuksen arvoinen :D

      Lainaa

    14. Tulos: +131 (137 ääntä)
      Nukkanen oliivi: Hieman hymyilyttää ajatus, että jollekin 700 euron voide voi tuntua edulliselta, ja että kyseinen ihminen asioisi Tokmannissa.
      Kerrankos sitä menee Stocka ja Tokka sekasin

      Lainaa

    15. apinaattori 15.4.2021 4:35
      Tulos: +55 (69 ääntä)
      Ehkä noi tyynynliinakauppiaan ajatus on ollut ihan kiva, et ei näitä oikeesti kukaan voi haluu ni lähetetään ne kun on tilattu mutta annetaan miettimisaikaa jos vaikka peruiskin. Mutta Jaana, ole lujana sinulla on oikeus.

      Lainaa

    16. Tulos: +144 (150 ääntä)
      Tove: Ainon englannissa ehkä hämmentävintä on, että hänen kuvassaan (ja siis palapelin kannessa) lukee aika selkeästi mikä palapeli on englanniksi.
      Ja myös sana 'piece' olis ollu tarjolla jopa kolmeen kertaan..

      Lainaa

    17. Tulos: +91 (133 ääntä)
      Joku nainen (tai mies) kertoo nyt asioista mitään tietämättömälle miehelle, että miten ihmeessä joku vitosen purkki naamarasvaa voikin maksaa kuukauden vuokran verran? Onko tohon jauhettu kuivattuja sivettikissan suoliston läpi menneitä albino-pandan papanoita, vai onko siinä jotain flux-generaattorin vaihtoöljyjä jotka saavat ihon näyttämään 88 vuotta nuoremmalta? Miten kukaan voi pitää tuota hintansa arvoisena?

      Lainaa

    18. Kannattava herne 15.4.2021 6:48
      Tulos: +106 (120 ääntä)
      Siis ymmärsinkö oikein, paitsi että Casper on tuhmurina alaikäisenä ryhmässä, hän haluaisi tuon peitetatuointinsa ilmaiseksi synttärilahjana? Ventovieraalta ammattilaiselta?

      Lainaa

    19. Verotettava lihapulla 15.4.2021 6:55
      Tulos: +75 (95 ääntä)
      Jos joku kokee tarvetta maksaa naamarasvasta n. 800e/desi,sen kannattais käyttää ne rahat ennemmin kallonkutistajalle.

      Lainaa

    20. Tulos: +11 (49 ääntä)
      Nukkanen oliivi: Hieman hymyilyttää ajatus, että jollekin 700 euron voide voi tuntua edulliselta, ja että kyseinen ihminen asioisi Tokmannissa.
      Eikä siis varakas ihminen voi käydä Tokmanilla? 
      Hyvät tulot tehdään tilipäivänä, kun sitä tiliä aletaan käyttämään. Sen voi heti tuhlata tai sitten valita halvempia tuotteita ja tili kestää pidempää ja rahaa alkaa jäämään säästöön ja varallisuus kasvamaan.

      Lainaa

    21. Tulos: +54 (76 ääntä)
      Pointti varmaan tuossa rasvapurkkimokassa oli se, että jos on ihminen haluaa ja on varaa ostaa tuon hintainen rasvapurkki, niin tuskin lukee tokmannin mainoksia tarjousten perässä? Voi toki varakas ihminen käydä tokmannilla, mutta ainakin itse katson tämmöiset kalliit rasvat yms. luksustuotteiksi, joiden hintaa ei liiemmin tuijotella?

      Lainaa

    22. Tulos: +32 (40 ääntä)
      Kumara alpakka: Mikäs tuossa Tokmannilla mokana? Näyttäisi olevan satasia halvempi kuin muualla...
      Jep, samaa mieltä tästä. Halpuus määräytyy sen mukaan mikä sen hinta on suhteessa saman tuotteen hintaa muualla. Mielestäni on hyvä että Tokmannilta löytyy valikoimaa ja myös hintavampia tuotteita, esim merkkihajusteita. Hyväksi bisnekselle.

      Lainaa

    23. Tulos: +41 (47 ääntä)
      Piupali: Pointti varmaan tuossa rasvapurkkimokassa oli se, että jos on ihminen haluaa ja on varaa ostaa tuon hintainen rasvapurkki, niin tuskin lukee tokmannin mainoksia tarjousten perässä? Voi toki varakas ihminen käydä tokmannilla, mutta ainakin itse katson tämmöiset kalliit rasvat yms. luksustuotteiksi, joiden hintaa ei liiemmin tuijotella?
      Sen parempi mitä laajempaa asiakaskuntaa Tokmanni pystyy vetämään. Oletko seurannut sen osakkeen hintaa? Hyvässä nousussa ollut jo jonkin aikaa, joten jotain tekevät oikein.

      Lainaa

    24. Sulava varis 15.4.2021 8:38
      Tulos: +66 (66 ääntä)
      Casper vielä jatkoi jotenkin, että hänellä on varmaan enemmän tatuointeja kuin puolella ryhmän jäsenistä.

      Lainaa

    25. Piparjuuri 15.4.2021 9:20
      Tulos: +79 (81 ääntä)
      Toj Karin: Joku nainen (tai mies) kertoo nyt asioista mitään tietämättömälle miehelle, että miten ihmeessä joku vitosen purkki naamarasvaa voikin maksaa kuukauden vuokran verran? Onko tohon jauhettu kuivattuja sivettikissan suoliston läpi menneitä albino-pandan papanoita, vai onko siinä jotain [...]
      Googlasin uteliaisuudesta ja ilmeisesti kaviaari ja luksuksen tunne on se mikä tuossa maksaa. Väittävät kovasti että kaviaari parantaa ja nuorentaa ihoa, mutta nopea lisägooglaus paljastaa että aiheesta ei ole tehty itsenäistä tutkimusta, pelkästään heidän itsensä tekemiä. Lisäksi on epäselvää mitä voiteissa tarkalleen ottaen on kaviaarina, sillä termillä viitataan ihonhoitotuotteissa vähän kaikkeen kalanmädistä saatavaan. 
      Mutta joo, en ostaisi, en maksaisi, enkä hieroisi naamaani kalanmätiä.

      Lainaa

    26. Kollo hylje 15.4.2021 9:30
      Tulos: +19 (37 ääntä)
      Piupali: Pointti varmaan tuossa rasvapurkkimokassa oli se, että jos on ihminen haluaa ja on varaa ostaa tuon hintainen rasvapurkki, niin tuskin lukee tokmannin mainoksia tarjousten perässä? Voi toki varakas ihminen käydä tokmannilla, mutta ainakin itse katson tämmöiset kalliit rasvat yms. luksustuotteiksi, joiden hintaa ei liiemmin tuijotella?
      Edelleenkin tuntuu, että joillain on erikoinen käsitys ns. varakkaista ihmisistä. Ei Suomessa asu niin varakkaita ihmisiä, että jättäisi ottamatta selvää tarjonnasta ja huvin vuoksi maksaisi montaa satasta enemmän.
      (Tuokin tuote on muuten Tokmannin verkkokaupasta loppu, ehkä sille kuitenkin löytyi ostajia?)

      Lainaa

    27. Vajoava karpalo 15.4.2021 9:41
      Tulos: +8 (24 ääntä)
      Tuossa palapelin kuvassa yksi lapsi näyttää puristavan jalkoväliään samalla, kun jotain valuu jalkaa pitkin :D Googletin palapelistä isomman kuvan ja zoomasin oikein lähelle. Ilmeisesti kuvan on tarkoitus esittää lapioon nojailevaa lasta. Mutta näyttää kyllä ihan muulta :D

      Lainaa

    28. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 15.4.2021 10:08
      Tulos: +34 (50 ääntä)
      Sam: Eikä siis varakas ihminen voi käydä Tokmanilla? Hyvät tulot tehdään tilipäivänä, kun sitä tiliä aletaan käyttämään. Sen voi heti tuhlata tai sitten valita halvempia tuotteita ja tili kestää pidempää ja rahaa alkaa jäämään säästöön ja varallisuus kasvamaan.
      Jos tilipussin kanssa meinaa nuukailla niin tuo ei taida olla se ykkösvalinta naamarasvoista kuitenkaan.
      Toj Karin: Joku nainen (tai mies) kertoo nyt asioista mitään tietämättömälle miehelle, että miten ihmeessä joku vitosen purkki naamarasvaa voikin maksaa kuukauden vuokran verran? Onko tohon jauhettu kuivattuja sivettikissan suoliston läpi menneitä albino-pandan papanoita, vai onko siinä jotain [...]
      Nainen täällä kertoo suurella naiseuden automaattisesti suomalla asiantuntemuksella: se ei ole vitosen purkki vaan kuukauden vuokran verran -purkki. Siinä on varmaan jotain ihmeellistä. Tai joku julkkis vannoo sen nimeen. Tai rikkaita ja wannabeita halutaan höynäyttää muka eksklusiivisella mönjällä, vaikka 200 euron purkki olis yhtä hyvä. Tai 50 euron purkki.
      Oikeasti en tiedä miksi naamarasva ylipäätään maksaa, mikä siinä maksaa ja kuka siitä maksaa. Mulla on joku Tokmannin vitosen aloegeelipänikkä, jota saatan jaksaa käyttää kerran-pari kuussa, jos naama tuntuu kuivalta. Ei kiinnosta olla anti-age tai muiden kapitalismin naisille pakottamien ulkonäköpaineiden tottelija. Nyt näytän nuorelta, ehkä joskus en, mutta se kuuluu elämään ja ikääntymiseen. 

      Lainaa

    29. Vatsakas persikka 15.4.2021 10:35
      Tulos: -28 (38 ääntä)
      Tove: Ainon englannissa ehkä hämmentävintä on, että hänen kuvassaan (ja siis palapelin kannessa) lukee aika selkeästi mikä palapeli on englanniksi.
      Corner Piece?

      Lainaa

    30. Tulos: +38 (42 ääntä)
      Vatsakas persikka: Corner Piece?
      Katso tarkemmin, polttaa jo

      Lainaa

    31. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Karoliina: Casper kuulostaa vahvasti elämäm_koulu_laiselta.
      Niin kuulostaa. Ei vissiin raukalla ole edes peittoa ollut, kun haluaa peiton tatuoida käteensä.

      Lainaa

    32. Tulos: +27 (29 ääntä)
      Tove: Ainon englannissa ehkä hämmentävintä on, että hänen kuvassaan (ja siis palapelin kannessa) lukee aika selkeästi mikä palapeli on englanniksi.
      Mistä sitä tietää mitä siinä lukee, jos ei osaa lukea.

      Lainaa

    33. Päihteetön hirmulisko 15.4.2021 12:37
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      Veikkaisin, että Casperin peitto tatuointi tulisi jonkin kiroitus vihre hivriön päälle.

      Lainaa

    34. Tulos: -22 (34 ääntä)
      Karoliina: Casper kuulostaa vahvasti elämäm_koulu_laiselta.
      Casper kuulostaa joltain aktivistilta tms. kuka on päässyt radion tai muun median haastatteluun ja jostain syystä niillä on aina hirveä tarve huutaa asiansa hyvin nopeasti.

      Lainaa

    35. Tulos: +53 (55 ääntä)
      Ensin luulin että mainoksen moka oli se, että hintana näkyi litrahinta kappalehinnan sijaan. Täytyy myöntää että järkytyin hieman, en tiennyt ollenkaan että kosmetiikkaa myydään noin ryöstöhintaan, ihan "lähikaupassakin".

      Lainaa

    36. Raihnas sohvaperuna 15.4.2021 16:25
      Tulos: +42 (42 ääntä)
      Mie luulin että Tokmannin mainosmoka on se, että rasvapurkista olisi ilmoitettu litrahinta kappalehinnan sijaan. Oikeestiko voi joku tökötti maksaa tommosen määrän rahaa?! 🤯 Vielä oon joskus pitäny itteeni vastuuttomana rumiluksena ku en läträä rasvojen kanssa vaikka "pitäisi". No joo, mieluummin laitan rahani leluihin ja pelikonsoleihin, ja pysyn nuorena sisäisesti...

      Lainaa

    37. Pelkäämätön soturi 15.4.2021 17:46
      Tulos: +40 (54 ääntä)
      Ilq: Ensin luulin että mainoksen moka oli se, että hintana näkyi litrahinta kappalehinnan sijaan. Täytyy myöntää että järkytyin hieman, en tiennyt ollenkaan että kosmetiikkaa myydään noin ryöstöhintaan, ihan "lähikaupassakin".
        Olenko tyhmä, kun näen että tuo olisi 100 ml eli desi, ja litrahinta olisi vielä nolla perään? 
        Ja on kyllä outoa että Tokmanni myisi tuollaista: olen aivan samaa mieltä että mitä varakkuuteen tulee, ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot, ja on aivan järjenvastaista maksaa mistään tuotteesta enemmän jos vastaavan saa edullisemmin. Mutta luksusrasvat ovat _tuotteena_ järjenvastaisia, se on niiden tarkoitus -olen nähnyt mainoksen yhdestä, joka sisälsi puhdasta kultaa, ja hinnat sitten tietysti sen mukaan. Kulta ei pahemmin reagoi mihinkään joten se ei *voi* tehdä iholle mitään. On olemassa timanttikuorintoja, joissa ne timantit eivät tee muuta kun, no, ovat timantteja. Kaviaari on mätiä, ei sen kummempaa, paitsi hintalapulla, ja todella, todella vanhat viinit jotka on löydetty vaikka mistä hylyistä ja myydään huutokaupoissa tähtitieteellisiin hintoihin, ovat usein muuttuneet etikaksi, ja vaikka eivät olisikaan, niin ainakin vanhenneet huonosti -ei viinin valmistaja tarkoittanut sitä parisataavuotiaaksi. Voimme kaikki hämmästellä porukoita jotka ostavat kymppitonnin käsilaukkuja. Laadukas laukku on hyvä, mutta ei mikään laukku ole _niin_ laadukas (paitsi ehkä jokin mitä NASA on rakentanut astronauteille). Siinä maksetaan siitä ilosta, että koetaan, että on varaa. 
        Eivät muinaiset roomalaiset syöneet satakielen kieliä siksi, että ne olisivat maistuneet hyvältä. Purppura oli tehty purppurakotiloista joita pitää murskata älyttömiä määriä jotta saataisiin edes vähän, joten se oli paras väri ja ylhäisille -ei siksi että se olisi jotenkin objektiivisesti kauniimpi kuin joku muu väri.
        Näillä tavaroilla ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin olla aivan helvetin kalliita ja siksi harvinaisia tai eksklusiivisia, ja siksi niiden myyminen _alennuksella_ _Tokmannilla_ pilaa koko idean. Se, oliko idea järkevä alunperinkään, on sivuseikka.

      Lainaa

    38. Hillitty ananas 15.4.2021 20:19
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Piupau: Ja myös sana 'piece' olis ollu tarjolla jopa kolmeen kertaan..
      Jep. Tosin oikeassa käännöksessä sanaa piece ei olisi edes tarvinnut, edes oikein kirjoitettuna.

      Lainaa

    39. Hillitty ananas 15.4.2021 20:21
      Tulos: +19 (25 ääntä)
      Saa olla kyllä hyvä voide tuohon hintaan. Lähtee rypyt ja juonteet jo ensimmäisellä käytöllä ja näyttää heti vähintään 10 vuotta nuoremmalta. Ei tuota hintaa muulla voi selittää. Järjetöntä.

      Lainaa

    40. Tulos: -9 (27 ääntä)
      Piparjuuri: Googlasin uteliaisuudesta ja ilmeisesti kaviaari ja luksuksen tunne on se mikä tuossa maksaa. Väittävät kovasti että kaviaari parantaa ja nuorentaa ihoa, mutta nopea lisägooglaus paljastaa että aiheesta ei ole tehty itsenäistä tutkimusta, pelkästään heidän itsensä tekemiä. Lisäksi on epäselvää mitä [...]
      Joo, ei uppoa minunkaan kaaliin miten eläimen sperman hierominen naamaan voi tuntua luksukselta samaan aikaan kun maailma on täynnä kaksi jalkaisia eläimiä jotka tekisivät sen moninkertaisella hinnalla tai toisaalta jopa maksaisivat siitä.

      Lainaa

    41. Tulos: +7 (35 ääntä)
      Raihnas sohvaperuna: Mie luulin että Tokmannin mainosmoka on se, että rasvapurkista olisi ilmoitettu litrahinta kappalehinnan sijaan. Oikeestiko voi joku tökötti maksaa tommosen määrän rahaa?! 🤯 Vielä oon joskus pitäny itteeni vastuuttomana rumiluksena ku en läträä rasvojen kanssa vaikka "pitäisi". No joo, mieluummin [...]
      Monta sataa euroa jostain pelikonsoleista ja peleistä vaikka pelikortteja saa parilla egellä ja kymmentä tikkua laudalla voi pelata ilmaiseksikin. Ja vielä lähikaupassa myydään tuollaisia ryöstöhintaan! 
      Toisen romu on toisen aarre, ei virtuaaliukkelit oo mun silmissä järkevämpi tapa tuhlata rahaa vrt kosmetiikka. Eihän sitä ihminen tietysti ainakaan molempia tarvitse, kotona nörtteilee niin ei se oo niin tarkkaa ihonhoitotuotteiden kanssa ja vice versa.

      Lainaa

    42. Tulos: +26 (32 ääntä)
      Toj Karin: Joo, ei uppoa minunkaan kaaliin miten eläimen sperman hierominen naamaan voi tuntua luksukselta samaan aikaan kun maailma on täynnä kaksi jalkaisia eläimiä jotka tekisivät sen moninkertaisella hinnalla tai toisaalta jopa maksaisivat siitä.
      Nyt on kyllä biologian tunnit mennyt sulla unten mailla.

      Lainaa

    43. jukkapalmu 16.4.2021 8:45
      Tulos: -10 (16 ääntä)
      Palmikko: Tokmannin mainoksesta tuli mieleen, et kosmetiikkatuotteiden litra- ja kilohinnat on kyl aika messeviä.
      Mulle tuli tosta se mmieleen, että eikö noi mainosten hintavirheet ole aika nähty jo. EI jaksa huvittaa.

      Lainaa

    44. Näkyvä metsämarja 16.4.2021 10:06
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      jukkapalmu: Mulle tuli tosta se mmieleen, että eikö noi mainosten hintavirheet ole aika nähty jo. EI jaksa huvittaa.
      Tässä ei tosin ollut hintavirhettä, vaan ihan oikea hinta.

      Lainaa

    45. Tulos: -35 (41 ääntä)
      traumcity: Nyt on kyllä biologian tunnit mennyt sulla unten mailla.
      Biologiasta 10, äidinkielestä 7 tai 8  päättötodistuksessa. Silti äikkäkin on selvästi parempi kuin sinulla. Suosittelen sinua käymään uudestaan äikän kursseja joilla opiskellaan retorisia keinoja. Saattaisit oppia siellä ihan uusia asioita, kuten mitä "kielikuva" tarkoittaa sekä milloin on aiheellista puhua tieteellisesti tarkoin termein ja milloin vapaampi kielenkäyttö on hyväksyttävää tai jopa hyödyllistä.

      Lainaa

    46. Aasiakaspalvelija 16.4.2021 12:46
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Hillitty ananas: Jep. Tosin oikeassa käännöksessä sanaa piece ei olisi edes tarvinnut, edes oikein kirjoitettuna.
      Kyllä minulla ihan ekana tuossa englanninkielisessä tekstissä pisti silmään tuo sana sizing :D :D

      Lainaa

    47. Tulos: +31 (39 ääntä)
      Toj Karin: Biologiasta 10, äidinkielestä 7 tai 8  päättötodistuksessa. Silti äikkäkin on selvästi parempi kuin sinulla. Suosittelen sinua käymään uudestaan äikän kursseja joilla opiskellaan retorisia keinoja. Saattaisit oppia siellä ihan uusia asioita, kuten mitä "kielikuva" tarkoittaa sekä milloin on [...]
      Aika hinnatonta kirjoittaa naaraskalojen spermasta ja kaksi jalkaisista mutta biologia ja äikkä silti sujuu tosi hyvin. Ei se ole mikään kielikuva, sulla on vaan vaihteeksi hankaluuksia myöntää että et tiennyt mitä höpiset.

      Lainaa

    48. Luottokelvoton tiikeri 16.4.2021 15:57
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Toj Karin: Joku nainen (tai mies) kertoo nyt asioista mitään tietämättömälle miehelle, että miten ihmeessä joku vitosen purkki naamarasvaa voikin maksaa kuukauden vuokran verran? Onko tohon jauhettu kuivattuja sivettikissan suoliston läpi menneitä albino-pandan papanoita, vai onko siinä jotain [...]
      Kosmetiikkassa monesti merkki ja nimi maksaa. Toki on kalliimpia ainesosia jne jotka hintaan vaikuttaa, mutta monesti tuotemerkki on se mikä sen lopullisen hinnan määrää. Esimerkiksi ko. merkki on se mikä maksaa ei se itse rasva ihan sama mitä hyper tutkimuksia on tehty ainesosien vaikutuksista. Se on sitten kukkarosta ja kuluttajasta kiinni haluaako maksaa jostain rasvasta satoja euroja vai ei.

      Lainaa

    49. Jorma Pattikselta 16.4.2021 20:23
      Tulos: -6 (16 ääntä)
      Juomakelvoton hanki: Eikö lapsille opeteta äidinkieltä/suomea koulussa enää ollenkaan?
      Ei valkoroska opi.

      Lainaa

    50. Itseasiassa 17.4.2021 18:28
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Nukkanen oliivi: Hieman hymyilyttää ajatus, että jollekin 700 euron voide voi tuntua edulliselta, ja että kyseinen ihminen asioisi Tokmannissa.
      Kyllä mä oon ihan miljönäärin kanssa käynyt Tokmannilla. Mistä hänen sitten pitäisi kulutustavaroitaan ostaa? Onko Rustassa tai Prismassa jotenkin paremmat tavarat vai jossain ihan miljonääreille tarkoitettu kauppa?

      Lainaa

    51. Itseasiassa 17.4.2021 18:39
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Järkyttävistä hinnoista tuli mieleen kun jotain suomalaista kemiallisia aineita tuottavaa laitosta uutisoitiin jokunen vuosi sitten. Heillä tuotteiden hinnat olivat aika tavallisen tallaajan ymmärryksen tuolla puolen. Valmistivat mm. jotain raskaustesteissä käytettävää kemikaalia, jonka litrahinta on useita miljoonia. Jokainen raskaustestin ostanut tietää, että tuota ainetta menee aika reippaasti laimenettuna hyvin pieni määrä testiin, mutta olihan tuo mielenkiintoinen tieto.

      Lainaa

    52. Tulos: 0 (8 ääntä)
      Kumara alpakka: Mikäs tuossa Tokmannilla mokana? Näyttäisi olevan satasia halvempi kuin muualla...
      Mr Tokmanni onnistui tällä kertaa tinkimään hinnat tappiin asti!

      Lainaa

    53. Tulos: -17 (21 ääntä)
      traumcity: Aika hinnatonta kirjoittaa naaraskalojen spermasta ja kaksi jalkaisista mutta biologia ja äikkä silti sujuu tosi hyvin. Ei se ole mikään kielikuva, sulla on vaan vaihteeksi hankaluuksia myöntää että et tiennyt mitä höpiset.
      Ei mulla ole vaikeuksia myöntää virheitäni, sillä en ole tyhmä. Sinä taas toistuvasti olet osoittanut olevasi, joten et edes tajua tekeväsi virheitä vaikka sen kertoisi sinulle suoraan. Yksi sinun virheistä on jälleen kerran olettaa, että tunnet minut paremmin kuin minä itse. Toinen on jo mainitsemani sinun tietämättömyys siitä mitä kielikuva tarkoittaa. Olen kuitenkin otettu siitä että pyrit aina näyttämään parhaat puolesi minulle. En missään nimessä ole sitä ansainnut, mutta olen kiitollinen. ;)

      Lainaa

    54. Sokea puhveli 18.4.2021 13:01
      Tulos: +1 (7 ääntä)
      Tove: Ainon englannissa ehkä hämmentävintä on, että hänen kuvassaan (ja siis palapelin kannessa) lukee aika selkeästi mikä palapeli on englanniksi.
      Niin mutta hommahan on se, että Google kääntäjä (tai Bing) tuossa on ollut toimesssa. Siksipä Ainokin virnuilee hymiöissään.

      Lainaa

    55. Tulos: +14 (18 ääntä)
      Toj Karin: Ei mulla ole vaikeuksia myöntää virheitäni, sillä en ole tyhmä. Sinä taas toistuvasti olet osoittanut olevasi, joten et edes tajua tekeväsi virheitä vaikka sen kertoisi sinulle suoraan. Yksi sinun virheistä on jälleen kerran olettaa, että tunnet minut paremmin kuin minä itse. Toinen on jo [...]
      Oot kyllä harvinaisen kiusallinen kaveri...
      Luulit kaviaaria kalan spermaksi, ei oo niin vakava juttu, elämä jatkuu ja virheitä tapahtuu. Nää epätoivoiset kielikuva-sekoilut on vaivaannuttavan noloja, paljon nolompia mitä originelli moka, joka ei tosiaan niin big deal ollut että siitä tarvitsisi jotain marttyyriperformanssia vetää. Akward... 
      Ja en mä ole sua väittänyt tuntevani, mä korjasin sun virheen internetissä. 

      Lainaa

    56. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Itseasiassa: Järkyttävistä hinnoista tuli mieleen kun jotain suomalaista kemiallisia aineita tuottavaa laitosta uutisoitiin jokunen vuosi sitten. Heillä tuotteiden hinnat olivat aika tavallisen tallaajan ymmärryksen tuolla puolen. Valmistivat mm. jotain raskaustesteissä käytettävää kemikaalia, jonka litrahinta on [...]
      Tuo on ihan totta. Oma puolisoni on kemian tutkija, ja jännä nähdä miten kalliita hintoja "ihan tavallisilla" kemikaaleilla on kun ne ostetaan puhtaina tutkimusta varten. Esim. joku masennuslääkepillerin puolikkaan verran fluoksetiinia oli muistaakseni useampi satanen, ja se oli vielä halvimmasta päästä.

      Lainaa

    57. Tulos: -16 (24 ääntä)
      traumcity: Oot kyllä harvinaisen kiusallinen kaveri... Luulit kaviaaria kalan spermaksi, ei oo niin vakava juttu, elämä jatkuu ja virheitä tapahtuu. Nää epätoivoiset kielikuva-sekoilut on vaivaannuttavan noloja, paljon nolompia mitä originelli moka, joka ei tosiaan niin big deal ollut että siitä tarvitsisi [...]
      Ainuttakaan virhettä et korjannut, sillä ainuttakaan en ole tehnyt tässä. Sen sijaan kokoajan väität tuntevasi minut kun vänkäät minun luulleeni jotain ja miksi minä sanoin mitä sanoin. Ja tuntuu myös olevan ihan helvetin iso asia sinulle, kun et osaa antaa sen olla. Otan sen kohteliaisuutena, että sanot minua kiusalliseksi. Mutta arvaa mitä? Siihen on ratkaisu! Painu hiiteen käyttämästä internettiä niin et enää tunne oloasi kiusaantuneeksi itseäsi viisaampien seurassa.

      Lainaa

    58. Tulos: -8 (12 ääntä)
      Toj Karin: Ainuttakaan virhettä et korjannut, sillä ainuttakaan en ole tehnyt tässä. Sen sijaan kokoajan väität tuntevasi minut kun vänkäät minun luulleeni jotain ja miksi minä sanoin mitä sanoin. Ja tuntuu myös olevan ihan helvetin iso asia sinulle, kun et osaa antaa sen olla. Otan sen kohteliaisuutena, [...]
      Ei sun mogailut oo mulle millään tavalla merkityksellinen saati iso asia.
      Sen mä uskon että otat kohteliaisuutena jos sua kiusalliseksi kutsuu, siinä missä koulukiusattu kääpiö ilahtuu kun sitä pelkästään uitetaan vessanpöntössä, eikä morkata pygmiksi perään. 

      Lainaa

    59. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 18.4.2021 18:00
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      Toj Karin: Biologiasta 10, äidinkielestä 7 tai 8  päättötodistuksessa. Silti äikkäkin on selvästi parempi kuin sinulla. Suosittelen sinua käymään uudestaan äikän kursseja joilla opiskellaan retorisia keinoja. Saattaisit oppia siellä ihan uusia asioita, kuten mitä "kielikuva" tarkoittaa sekä milloin on [...]
      Niiin tekis mieli korjata sun pilkutusta. Sanottakoon sen sijaan, että kielikuvana kaviaarin ja sperman yhdistäminen on tosiaan kömpelö, sillä siinä on erisukupuolisuudesta johtuva korrelaatiovirhe. Täsmällisempää olisi ollut sanoa hierovansa vaikka kalan menkkoja naamaansa. Maitivoidetta odotellessa... Koeta kestää. Terv. suomen kieltä ja kirjallisuutta yliopistossa opiskellut, laudaturin äikästä kirjoittanut kielitietäjä

      Lainaa

    60. Tulos: -10 (20 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Niiin tekis mieli korjata sun pilkutusta. Sanottakoon sen sijaan, että kielikuvana kaviaarin ja sperman yhdistäminen on tosiaan kömpelö, sillä siinä on erisukupuolisuudesta johtuva korrelaatiovirhe. Täsmällisempää olisi ollut sanoa hierovansa vaikka kalan menkkoja naamaansa. Maitivoidetta [...]
      Vertauksen tarkoitus ei ole olla biologisesti tarkka, vaan kuvailla sukusolujen hieromista naamaan. Se juuri kielikuvien merkitys on. Niiden ei ole tarkoitus olla 1:1 samanlainen verrattavan asian kanssa, eikä olla tieteellisesti tarkka. Tiede ja kielikuvat eivät kuulu ollenkaan samaan kontekstiin. Noiden sijaan kielikuvien tarkoitus on luoda helposti ymmärrettävä ja ylimalkaisesti kohteeseen rinnastettava mielikuva. Siinä asiassa se onnistui täydellisesti, sillä molemmissa hierotaan sukusoluja naamaan asioiden biologisista eroista huolimatta. Tiedän etten osaa pilkuttaa. Tunnen kyllä säännöt hyvin, mutta niiden noudattaminen on vaikeaa mainitsemattomista syistä johtuen. Ehkäpä traumcitykin saat tästä vastauksestani jotain irti. Olettaen että sinun äly riittää ymmärtämään sen.

      Lainaa

    61. Tulos: +11 (13 ääntä)
      Sokea puhveli: Niin mutta hommahan on se, että Google kääntäjä (tai Bing) tuossa on ollut toimesssa. Siksipä Ainokin virnuilee hymiöissään.
      Ei ole. Sanan "piece" (pala) sekoittaminen sanaan "peace"(rauha) on kyllä ihan selkeesti ihmisen moka, koska ne lausutaan samalla lailla.

      Lainaa

    62. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Tove: Ainon englannissa ehkä hämmentävintä on, että hänen kuvassaan (ja siis palapelin kannessa) lukee aika selkeästi mikä palapeli on englanniksi.
      Hei, mutta palapelin kannessa lukee myös "corner piece"! xD

      Lainaa

    63. Tulos: +3 (9 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Olenko tyhmä, kun näen että tuo olisi 100 ml eli desi, ja litrahinta olisi vielä nolla perään?    Ja on kyllä outoa että Tokmanni myisi tuollaista: olen aivan samaa mieltä että mitä varakkuuteen tulee, ei ne suuret tulot vaan ne pienet menot, ja on aivan järjenvastaista maksaa mistään tuotteesta [...]
      Miten niin kyseisen tuotteen myyminen Tokmannilla pilaa koko idean? Ei missään sanota etteikö kyseisessä kaupassa saisi/pitäisi merkkituotteita ja ns. luksusta myydä, onhan siellä myös Axea kalliimpaakin hajustetta yms. hyllyssä. Myös esimerkiksi fiscarsin laadukkaita puutarhavälineitä yms. 
      Muutenkin, teit melkoisia yleistyksiä kosmetiikasta. Osa voi olla kuten kuvailit, mutta osalle myös tehdään kallista tuotekehitystä, joka heijastuu hintaan.

      Lainaa

    64. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Itseasiassa: Järkyttävistä hinnoista tuli mieleen kun jotain suomalaista kemiallisia aineita tuottavaa laitosta uutisoitiin jokunen vuosi sitten. Heillä tuotteiden hinnat olivat aika tavallisen tallaajan ymmärryksen tuolla puolen. Valmistivat mm. jotain raskaustesteissä käytettävää kemikaalia, jonka litrahinta on [...]
      Varmaan kyseisen tuotteen laadunvalvonta on hyvin tarkkaa - testien tulee olla luotettavia. Puhumattakaan panoksesta jota tuotekehitykseen on käytetty, työtunteja varmasti on tullut kemisteille. 
      Näistä aiheutuneet kustannukset on katettava. Mikäli tämän lisäksi pienestä määrästä raaka-ainetta saadaan suuri määrä valmista tuotetta, niin tästä seuraa se, että raaka-aineelle muodostui korkea yksikköhinta. Loogista, eikä asiassa ole mitään ihmeteltävää. 

      Lainaa

    65. Tulos: 0 (4 ääntä)
      Taas täällä samat nimimerkit kinastelee vieden varmaan yli puolet kommenttitilasta. Voisi jättää ne alkuperäiset viestit per kirjoittaja ja antaa meidän muiden päättää miinustamalla tai plussaamalla kuka on oikeassa tai kenen kommentti on ylipäänsä "tarpeellinen". Mutta ei, pitää jauhaa ja jauhaa.

      Lainaa

    66. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Poro ei suoranaisesti liity jouluun, että senkus pitää vaan. Sama jos possu tai kuusi olis joulun juttu

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: englanti, halpa, ikä, joulu, käännösvirhe, la prairie, palapeli, posti, tatuoinnit, tokmanni, tyynyliinat, voide