Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Painonvartijat

Kuinka paljon saunassa laihtuu?
Painonvartijat

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 73 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Penseä kenguru 6.5.2021 0:32
      Tulos: +470 (474 ääntä)
      Ei tarvi huolehtia kesän rantakunnosta, kun rusketuksen voi hankkia saunassa. Ja samalla laihtuu :)

      Lainaa

    2. Raivostuttava marsu 6.5.2021 0:37
      Tulos: -127 (501 ääntä)
      Miks toi eka on täällä? Mikä siinä on moka? Nauretaan toisen ahdingolle? Terveisin toinen, jota ahdistaa ajatuskin vaa’alle menosta.

      Lainaa

    3. Tornipöllö 6.5.2021 0:38
      Tulos: -123 (363 ääntä)
      Johanna taitaa tarvita muutakin kuin ehkäisyneuvolaa. Jos oman painon mittaaminen ahdistaa noin paljon, niin jonkin sortin terapialle tai kenties ihan lääkitykselle lienee tarvetta. Keittiöpsykologi kiittää ja kuittaa.

      Lainaa

    4. Kopiseva majava 6.5.2021 0:54
      Tulos: +388 (416 ääntä)
      Tornipöllö: Johanna taitaa tarvita muutakin kuin ehkäisyneuvolaa. Jos oman painon mittaaminen ahdistaa noin paljon, niin jonkin sortin terapialle tai kenties ihan lääkitykselle lienee tarvetta. Keittiöpsykologi kiittää ja kuittaa.
      Maailma olisi varmaan kaikin puolin terveellisempi ja mukavampi paikka, jos jokaiselle tarvitsevalle riittäisi terapeutteja saati rahaa maksaa siitä ilosta.

      Lainaa

    5. Tämä tai tuo lisko 6.5.2021 1:01
      Tulos: +237 (317 ääntä)
      Raivostuttava marsu: Miks toi eka on täällä? Mikä siinä on moka? Nauretaan toisen ahdingolle? Terveisin toinen, jota ahdistaa ajatuskin vaa’alle menosta.
      Jaa miksi lääkärille valehteleminen on moka?

      Lainaa

    6. Mastermulder 6.5.2021 1:33
      Tulos: -156 (170 ääntä)
      Ei ihan väärässä ole, Infrapunasauna auttaa Kuulemma painon pudottamisessa.

      Lainaa

    7. Raiteeton norppa 6.5.2021 3:10
      Tulos: +316 (336 ääntä)
      Raivostuttava marsu: Miks toi eka on täällä? Mikä siinä on moka? Nauretaan toisen ahdingolle? Terveisin toinen, jota ahdistaa ajatuskin vaa’alle menosta.
      Se paino nyt on aika tärkeä juttu kun harkitaan estrogeenia sisältäviä ehkäisymenetelmiä, koska ne aiheuttavat ylipainoiselle suuremman riskin laskimotukoksille. Tämä ei tarkoita, ettei kellään ylipainoisella voisi olla käytössä esim. yhdistelmäpillereitä, mutta se tarkoittaa sitä että se on yksi seikoista joka lääkärin on osattava ottaa huomioon reseptiä määrätessään. Ylipäätään lääkärille valehtelu on ihan hölmöä, ei ne sitä painoa tai muitakaan tietoja huvikseen kysy.

      Lainaa

    8. Subwooferiton sirkka 6.5.2021 3:25
      Tulos: +142 (150 ääntä)
      Jos joku sitä jäi miettimään, niin ei kannata valehdella lääkärille painoa jos ehkäisystä on kyse eikä kyllä muutenkaan. Ei ne lääkärissä sitä painoa turhaan kysy kun on lääkkeistä kyse. Monessa lääkkeessä tehokas annostus ja myös maksimaalinen turvallinen annos riippuu osin painosta. Ehkäisyn kohdalla esim. yhdistelmäpillereiden vaikutus on joissakin tutkimuksissa alkanut hitaammin naisilla, joiden BMI on yli 30. Lihavuus on myös tupakoinnin ohella yksi yhdistelmäpillereiden käyttämisen vasta-aihe, koska se lisää sitä veritulppariskiä, joka voi yhdistelmäpillereiden takia muutenkin kohota. Jos vaaka aiheuttaa vakavaa ahdistusta, niin saattaa hyvinkin kuulua tuohon riskiryhmään. Noin yleisesti ottaen jos tuntee tarvetta valehdella terveystietonsa lääkärille, niin on kyllä itsetutkiskelun paikka. Lääkärit voivat tietämättään tehdä vakavaa vahinkoa (esim. sydänlääke beetasalpaajien määrääminen kokaiinin käyttäjälle voi aiheuttaa sydänongelmien pahenemisen), jos potilas alkaa valehdella heille.

      Lainaa

    9. Tulos: +38 (282 ääntä)
      Jännä. Aloin kolmen kympin jälkeen kerätä ylimääräistä painoa, niin että lopulta oli maha tiellä kenkiä sitoessa ja juosta ei jaksanut huohottamatta. Alkoi vituttamaan, kun lapsetkin nauroi mahalle. Mä aloin syömään puolta vähemmän mihin olin tottunut. Pari kuukautta oli vähän nälkä koko ajan, mutta sitten maha täyttyi jo pienemmällä annoksella. Pikkuisen liikuntaa kolmisen kertaa viikossa päälle. Paino on nyt tippunut n. 20kg ja voin paremmin kuin koskaan. Miksi tuosta omasta ylipainosta pitää joidenkin tehdä tommonen asia mille ei voi mitään? Miten siihen voi itse uskoa? Miksi pitää suuttua jos jossain tulee ilmi että painat liikaa? Parantaako se muille riehuminen jotenkin sun omaa oloa?

      Lainaa

    10. Kauhea tohtori 6.5.2021 5:57
      Tulos: -67 (121 ääntä)
      töötti: Jännä. Aloin kolmen kympin jälkeen kerätä ylimääräistä painoa, niin että lopulta oli maha tiellä kenkiä sitoessa ja juosta ei jaksanut huohottamatta. Alkoi vituttamaan, kun lapsetkin nauroi mahalle. Mä aloin syömään puolta vähemmän mihin olin tottunut. Pari kuukautta oli vähän nälkä koko ajan, mutta [...]
      Mutta kato sä et voi mussuttaa kaikkia herkkuja pitkin iltaa pahaan mieleesi enää.

      Lainaa

    11. Tulos: +57 (69 ääntä)
      Jos Johanna alkaisi harrastamaan jotain kamppailulajeja, niin ainakin ois jo kokemusta viimehetken hikoilulaihdutuksesta.

      Lainaa

    12. Tulos: -48 (124 ääntä)
      Raivostuttava marsu: Miks toi eka on täällä? Mikä siinä on moka? Nauretaan toisen ahdingolle? Terveisin toinen, jota ahdistaa ajatuskin vaa’alle menosta.
      Täällä on tapana nauraa mielenterveysongelmille.

      Lainaa

    13. Avautuva salaatti 6.5.2021 6:42
      Tulos: +123 (127 ääntä)
      Raiteeton norppa: Se paino nyt on aika tärkeä juttu kun harkitaan estrogeenia sisältäviä ehkäisymenetelmiä, koska ne aiheuttavat ylipainoiselle suuremman riskin laskimotukoksille. Tämä ei tarkoita, ettei kellään ylipainoisella voisi olla käytössä esim. yhdistelmäpillereitä, mutta se tarkoittaa sitä että se on yksi [...]
      Lisäksi painoindeksi vaikuttaa tuotteen ehkäisytehoon.

      Lainaa

    14. Räkäpää 6.5.2021 7:05
      Tulos: +6 (70 ääntä)
      Painonpudotus ilman muita tavoitteita: RuokaMÄÄRÄLLE raja. Sokeri minimiin ja iltasyöminen pois. Kävelyä. Pidä ruoka-ajoista kiinni ja älä sekoita janontunnetta näläntunteeseen. Thats it. JOS haluaa tiivistää kroppaa, hankkia lihasta jne, homma menee vaikeammaksi.

      Lainaa

    15. Räkäpää 6.5.2021 7:07
      Tulos: -69 (103 ääntä)
      Raivostuttava marsu: Miks toi eka on täällä? Mikä siinä on moka? Nauretaan toisen ahdingolle? Terveisin toinen, jota ahdistaa ajatuskin vaa’alle menosta.
      Jännästi painonnostajia, kuulantyöntäjiä jne ei ahdista ajatus vaa'alle menosta yhtään, vaikka heilläkin on massaa ja paljon. Ehkä syy on siinä, mistä paino koostuu.

      Lainaa

    16. Tulos: +72 (76 ääntä)
      Itse asiassa se on niin, että paleleminen polttaa kaloreita. Tarkemm7n sanottuna se prosessi, jossa tasalämpöinen organismi ylläpitää ruumiinlämpöä. Mitä kylmempää, sen enemmän palaa energiaa.

      Lainaa

    17. Kumma dinosaurus 6.5.2021 7:26
      Tulos: -47 (101 ääntä)
      Raivostuttava marsu: Miks toi eka on täällä? Mikä siinä on moka? Nauretaan toisen ahdingolle? Terveisin toinen, jota ahdistaa ajatuskin vaa’alle menosta.
      Jos ahdistaa, on todella syytä vaa'alle kiivetä. En käynyt vuosiin kun tiesin että lukema on lähemmäs 90 kg mutta, mutta samalla siinä tein koko ajan töitä sen eteen, että omaksun enemmän terveellisiä päivittäisiä tapoja. Nyt käyn sitte päivittäin, on hyvä pitää realismi mukana, etenkin jos viikkoon lipsahtaa monta "armollisen ajattelun" mättöpäivää. Jos ei halua painaa liikaa, on hyvä olla perillä tilanteestaan😊 vähä niinku hammaslääkäri, käy säännöllisesti niin ei tarvi pelätä.

      Lainaa

    18. Kierteetön norppa 6.5.2021 7:29
      Tulos: -143 (149 ääntä)
      Avautuva salaatti: Lisäksi painoindeksi vaikuttaa tuotteen ehkäisytehoon.
      Siis väitätkö sä tosissas, että lihavat tulee helpommin raskaaksi? :D

      Lainaa

    19. Kekseliäs mandariini 6.5.2021 7:30
      Tulos: +20 (34 ääntä)
      Räkäpää: Jännästi painonnostajia, kuulantyöntäjiä jne ei ahdista ajatus vaa'alle menosta yhtään, vaikka heilläkin on massaa ja paljon. Ehkä syy on siinä, mistä paino koostuu.
      Minäkin olen sitä mieltä, että oma paino kannattaisi valehdella ylöspäin, jos haluaa antaa itsestään todellista paremman kuvan. Jokainen näkee, onko vastapeluri lihava vai ei, mutta jos sillä on painoa monta kymmentä kiloa enemmän kuin miltä näyttää, niin tulee fiilis, että sehän on lihaksikas (sen lihavuuden lisäksi tietenkin).

      Lainaa

    20. Oranssi ahma 6.5.2021 8:14
      Tulos: +119 (133 ääntä)
      Mitäs jos Johanna menisit sinne lääkärille ja kertoisit, että tilanne on tämä. Ehkäpä hän voisi vilkaista sitä lukemaa puolestasi ja pohditte sitten yhdessä mitä tilanteelle voisi tehdä.

      Lainaa

    21. Tulos: +204 (218 ääntä)
      Ihan vaan muistutuksena, että vaaka-ahdistus ei välttämättä liity mitenkään ylipainoon, vaan syömishäiriöön. Esimerkiksi anoreksian tai ortoreksian vuoksi hoidossa olleille punnitustilanteet ovat tyypillisesti olleet hyvin ahdistavia, kun paino on noussut kohti terveempiä lukemia ja psyyke ei meinaa kestää sitä.

      Lainaa

    22. Syömätön satuhahmo 6.5.2021 8:37
      Tulos: +93 (113 ääntä)
      Otsikossa on virhe. Ainakin meillä päin se on Pianonvartijat.

      Lainaa

    23. Uuno sohvaperuna 6.5.2021 8:54
      Tulos: -107 (147 ääntä)
      Raivostuttava marsu: Miks toi eka on täällä? Mikä siinä on moka? Nauretaan toisen ahdingolle? Terveisin toinen, jota ahdistaa ajatuskin vaa’alle menosta.
      Kannattais varmaan mättää sitä mässyä naamaan vähän vähemmän ja kävellä hieman enemmän, niin ei vaakaan katsominen niin ahdistaisi.

      Lainaa

    24. Hämyisä oliivi 6.5.2021 9:04
      Tulos: +166 (222 ääntä)
      Onpa taas sellaiset läskifoobikot liikkeellä, että huh huh. Ymmärtäkää, että monella on syömishäiriö. Tämä vaikuttaa hyvin paljon hyvin moneen asiaan. Se, että JUURI SINÄ olet saanut jotenkin painoa pois niin ei kerro yhtikäs mitään miten joku toinen saa painoa pois. Oikea paikka on ravitsemusterapeutti ja mahdollisesti terapeutti. SINUN ei tule mennä yhtikäs kellekään kertomaan yhtikäs mitään. Jos joku haluaa apua, se sitä kysyy. Laihdutukseen ja painon pudottamiseen liittyy aivan järkyttäviä valehteluja ja odotuksia. Netti on väärällään "dieettejä" ja "detox"kamaa, jotka yhtikäs mikään ei toimi suurimmalla osalla ihmisistä. Tämä on ihan tutkittua tietoa, että suurin osa lihavista on jatkossakin lihavia. Jos ahdistaa lääkärissä nähdä paino niin ilmoita se lääkäriin. Ilmoita, että sinä et halua nähdä painoa, sitä ei saa sinulle kertoa ja et halua sitä ylös OmaKantaan. Lääkäri voi nähdä painon, JOS sille on lääkitystä määrättäessä merkitystä. Jos jokainen pitäisi sen leipäläpensä kiinni asioista jotka eivät heille tippaakaan kuulu niin maailma olisi NIIN paljon parempi paikka elää. Sinulla on oikeus olla onnellinen ja rakastaa itseäsi. Tiedän jo nyt, että tähän tulee NIIN paljon lisää näitä läskifoobikkoja haukkumaan, mutta voin sanoa, että en ole tulossa niitä lukemaan. Jos juuri sinä olet lihava niin tee samoin. Älä lue niitä kommentteja, mene täältä pois, hengitä syvään ja totea, että sinä olet kaunis ja rakas ja tärkeä.

      Lainaa

    25. Semmonen papaija 6.5.2021 9:10
      Tulos: -84 (120 ääntä)
      Ylipainohan johtuu ainoastaa siitä, että suu on isompi kuin persreikä.

      Lainaa

    26. Tulos: -107 (123 ääntä)
      Raivostuttava marsu: Miks toi eka on täällä? Mikä siinä on moka? Nauretaan toisen ahdingolle? Terveisin toinen, jota ahdistaa ajatuskin vaa’alle menosta.
      Varmaan siksi, ettei tarttis koko piikkiä jos olisi normaalipainoinen ja muutenkin perusterve.

      Lainaa

    27. Kotoisa sarvikuono 6.5.2021 9:42
      Tulos: +80 (104 ääntä)
      Hyvää Älä laihduta -päivää! Sitä vietetään tänään ja oikeastaan joka päivä. Laihdutuskulttuuri on syvältä. Kuka jaksaa olla aina laihiksella? Pitäiskö ennemmin keskittyä löytämään se ruokavalio ja liikunnan muoto, joka tuo iloa ja hyvinvointia eikä painetta ja stressiä kilojen ja kaloreiden laskemisesta?

      Lainaa

    28. Mustankipeä kirsikka 6.5.2021 10:01
      Tulos: -106 (136 ääntä)
      Nyt ollaan asioiden ytimessä. Komppaan vahvasti Hannaa: Ylipainoiset vois ottaa itseään niskasta kiinni. Ja lässynlää voi olla jokin sairaus. Saattaa olla mutta useammin ei. Silmät kiinni laittamalla paino ei katoa. Laihduttamisen eteen pitää tehdä töitä. Ohan se kyllä niin paljon helpompi ja kivempi mättää ruokaa suuhun ja lorvia sohvalla. Miksei ennemmin laihduta niin ei olisi riskiryhmässä? Koska mitäs sen terveyden kanssa noin niinkun muuten, kunhan ei saa koronaa.

      Lainaa

    29. Sievä pupu 6.5.2021 10:09
      Tulos: +105 (117 ääntä)
      Kumma dinosaurus: Jos ahdistaa, on todella syytä vaa'alle kiivetä. En käynyt vuosiin kun tiesin että lukema on lähemmäs 90 kg mutta, mutta samalla siinä tein koko ajan töitä sen eteen, että omaksun enemmän terveellisiä päivittäisiä tapoja. Nyt käyn sitte päivittäin, on hyvä pitää realismi mukana, etenkin jos viikkoon [...]
      Mua ahdistaa puntarille meno. Eikä ylipainon takia. Mulla oli vuosia sekamuotoinen syömishäiriö, jolloin kävin puntarilla vähän väliä. Aina oli liikaa vaikka olin reilusti alipainoinen.
      Oon hankkiutunut vaa'asta eroon ja se on ollut yksi elämän parhaita päätöksiä. Ei ole mitään hajua paljon nyt painan enkä aio mitata ellei ole aivan pakko.

      Lainaa

    30. Tyyni panda 6.5.2021 10:13
      Tulos: +40 (74 ääntä)
      NipaMan: Varmaan siksi, ettei tarttis koko piikkiä jos olisi normaalipainoinen ja muutenkin perusterve.
      Mikä ehkäisy annetaan piikillä?
      Kommenttiosio täynnä idiootteja vaihteeksi.

      Lainaa

    31. Tulos: +24 (48 ääntä)
      Äitylit postaukseen: Et voi saada koronarokotetta ylipainoisena, jos paino sahaa alipainon ja ylipainon välillä. Jotta on riskiryhmää, pitää olla sairaalloisen ylipainoinen, mistä ei kovin herkällä mennä normaalipainoon.

      Lainaa

    32. Tuleva eläin 6.5.2021 11:58
      Tulos: +77 (81 ääntä)
      Kierteetön norppa: Siis väitätkö sä tosissas, että lihavat tulee helpommin raskaaksi? :D
      Kyllä, jos laitat esim. Alle 60 kiloiselle tarkoitetut ehkäisykapselit ihon alle yli 60 kiloiselle. Siinä on se riski, että jos valehtelet painosi, ehkäisy ei toimi niinkuin pitäisi ja tulet raskaaksi. Mulla on ainakin paino kytätty sellaisessa tapauksessa.

      Lainaa

    33. Tulos: +64 (68 ääntä)
      Syömätön satuhahmo: Otsikossa on virhe. Ainakin meillä päin se on Pianonvartijat.
      Tarkoitat kai pienonvartijat

      Lainaa

    34. Tulos: +29 (35 ääntä)
      Mastermulder: Ei ihan väärässä ole, Infrapunasauna auttaa Kuulemma painon pudottamisessa.
      Kuulemma ehkä auttaakin, mutta näemmä sitten kuitenkaan ei.

      Lainaa

    35. Juovikas appelsiini 6.5.2021 13:20
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Jos kyykkäät saunassa niin sitten..

      Lainaa

    36. Sinnikäs orava 6.5.2021 14:09
      Tulos: +87 (103 ääntä)
      Ensimmäisessä "mokassa" ei puhuta mitään yli- tai alipainosta. Itse tulkitsin sen niin, että kysyjällä on ollut (tai on edelleen) joku syömiseen tai kehonkuvaan liittyvä häiriö. Siksi kysymys on mielestäni ihan asiallinen, ja toivon että on hän on siihen saanut asiallisempia vastauksia kuin täällä feissarimokien kommenteissa. Kyllä kai sen saa ääneen sanoa vaikka siellä ehläisyneuvolassakin, että oman painon näkeminen laukaisee ties mitä vahingollista käyttäytymistä. Silloin kai paino otetaan vastaanotolla, eikä sitä tarvitse kenenkään muun tietää kuin sen, joka lääkemääräyksen antaa. Itsekään en käy mielelläni vaa'alla vaikka olen ihan normaalipainoinen. Taustalla on pakonomaista painon kyttäämistä anorektisen ajanjakson aikana. Voimia kaikille, jotka ahdistuu painokeskusteluista, olipa se ympäristön paine sitten laihduttaa tai lihottaa itseään! Muistakaa, että jokainen on tärkeä ja arvokas, painosta riippumatta.

      Lainaa

    37. Pelkäämätön soturi 6.5.2021 14:20
      Tulos: +55 (67 ääntä)
      Tyyni panda: Mikä ehkäisy annetaan piikillä? Kommenttiosio täynnä idiootteja vaihteeksi.
        No jotkut hormonipiikit annetaan, mutta lainaamasi henkilö oli niin kiireissään päästä tuomitsemaan muita, että unohti lukemisen jalon taidon, ja sotki kaksi postia keskenään -sen jossa joku ei halunnut tietää painoaan ehkäisyn yhteydessä, ja sen jossa joku toivoi olevansa tarpeeksi painava saadakseeen koronapiikin (eli oli kai lähinnä huolissaan siitä, ettei ole tarpeeksi lihava). 
        En tosiaankaan ymmärrä mistä on vedetty se johtopäätös, että tuo vaakakammoinen olisi ylipainoinen -jos on, niin kyllä sen tietää mm. peilistä, lääkäriltä, ja "avuliailta" kanssaihmisiltä jotka eivät mitenkään pysty olemaan hiljaa, ei siihen vaakaa tarvita. Itsellenikin tuli ensimmäisenä mieleen syömishäiriöinen, mahdollisesti jopa joku jota terapeutti on *kieltänyt* tänttäröimästä vaa'alla ollenkaan, vähän samaan tapaan kuin alkoholisteja kielletään ottamasta edes saunakaljaa, koska siitä se sitten taas lähtee.

      Lainaa

    38. Käyttämätön sammakko 6.5.2021 14:28
      Tulos: +40 (44 ääntä)
      Mietin itsekin, ettei siitä Johannan painosta ole yhtään mitään tietoa. Minullakin on tutuissa syömishäiriöistä kärsineitä, jotka nyt välttävät painon seuraamista ettei nousisis takaisin ajatukset. Toki tuossa lähtisin mieluummin siihen, että lääkäri tarkistaa ja sen mukaan sitten
      Tyyni panda: Mikä ehkäisy annetaan piikillä? Kommenttiosio täynnä idiootteja vaihteeksi.
      Depo annetaan injektiona, toki tässä taisi mennä edellisellä julkaisut ristiin

      Lainaa

    39. Tuplattu kuguaari 6.5.2021 15:57
      Tulos: +47 (67 ääntä)
      Lopetetaan ne mahdottomat ulkonäköpaineet ja epäterveet kauneusihanteet niin ei tarvi lukea enää jatkossa tällaista

      Lainaa

    40. Huippuälykäs kuguaari 6.5.2021 16:48
      Tulos: -82 (98 ääntä)
      Tuplattu kuguaari: Lopetetaan ne mahdottomat ulkonäköpaineet ja epäterveet kauneusihanteet niin ei tarvi lukea enää jatkossa tällaista
      Morjens, pullukka.

      Lainaa

    41. Avautuva salaatti 6.5.2021 19:08
      Tulos: +40 (42 ääntä)
      Kierteetön norppa: Siis väitätkö sä tosissas, että lihavat tulee helpommin raskaaksi? :D
      Raskaaksi tulemisesta en osaa sanoa, mutta tuotteen ehkäisyteho kärsii. Esimerkiksi ehkäisykapseli täytyy vaihtaa aiemmin, jos on ylipainoinen.

      Lainaa

    42. Kiltti tyttö 6.5.2021 19:34
      Tulos: +48 (60 ääntä)
      Mikä tätä läskifoobista trollia niin ahdistaa? Joka välissä pullukka- ja persreikäkommenttia. Jaxuhali!

      Lainaa

    43. Elävä sitruuna 6.5.2021 20:30
      Tulos: +63 (73 ääntä)
      Hämyisä oliivi: Onpa taas sellaiset läskifoobikot liikkeellä, että huh huh. Ymmärtäkää, että monella on syömishäiriö. Tämä vaikuttaa hyvin paljon hyvin moneen asiaan. Se, että JUURI SINÄ olet saanut jotenkin painoa pois niin ei kerro yhtikäs mitään miten joku toinen saa painoa pois. Oikea paikka on [...]
      Kiitos tästä. Oikeesti tuli tosi paha mieli. Koko elämäni laihduttanut ja siitä syömishäiriöni saanutkin. Pidin aiemmin itseäni vain epäonnistuneena, onneksi nyt on diagnoosi, enkä saa enää laihduttaa. Projektina onkin opetella terveellinen ruokasuhde. Dieetit pitäisi kieltää, ne eivät toimi.

      Lainaa

    44. Hieno konna 6.5.2021 22:54
      Tulos: -22 (30 ääntä)
      Hanna kuuluu siihen ihmis tyyppiin jonka kanssa tappelisin mielelläni 1 vs.1 ja nauraisin räkäsesti kun häviää ylipainoisille

      Lainaa

    45. katsastamaton maito 7.5.2021 0:11
      Tulos: +35 (45 ääntä)
      Liityn ylempiin, ja myönnän myös karttavani vaakaa kuin kuolemaa. Tuli teininä tuijotettua tarpeeksi loppuelämäksi, ja pääkoppa on nyt sen mukainen. Terveysalan työntekijöille kerron kohteliaasti, että voin nousta vaa'alle, mutta en mielelläni kuulisi numeroita, jotta niistä ei tule pakkomielle; sanokaa vaan, mitä asialle pitää tehdä, jos mitään. Toistaiseksi en ole tavannut hoitajaa, jolle ei käy, että en katso numeroa puntarilla eikä punnitsija kerro tarkkaa lukua, kuhan seuraava osa tulee kuunneltua. Tämä tosin kapeavyötäröisen etuoikeusasemalla. Voi hyvin olla, että joku eri BMI:llä tai vartalonmuodolla ei pääse yhtä helpolla.

      Lainaa

    46. Tulos: -26 (48 ääntä)
      töötti: Jännä. Aloin kolmen kympin jälkeen kerätä ylimääräistä painoa, niin että lopulta oli maha tiellä kenkiä sitoessa ja juosta ei jaksanut huohottamatta. Alkoi vituttamaan, kun lapsetkin nauroi mahalle. Mä aloin syömään puolta vähemmän mihin olin tottunut. Pari kuukautta oli vähän nälkä koko ajan, mutta [...]
      Jumalauta tää oli hieno lukea. Olet oikeasti tehnyt asian eteen. 👍

      Lainaa

    47. Akvamariini monni 7.5.2021 6:24
      Tulos: -42 (54 ääntä)
      Hieno konna: Hanna kuuluu siihen ihmis tyyppiin jonka kanssa tappelisin mielelläni 1 vs.1 ja nauraisin räkäsesti kun häviää ylipainoisille
      Minkähän takia läskit ovat usein tuollaisia väkivaltaa ihannoivia typeryksiä? Valkoroskaa siis? Ilmeisesti älylliset kyvyt eivät muuhun riitä.

      Lainaa

    48. Terapiapalde 7.5.2021 7:21
      Tulos: +44 (50 ääntä)
      Kopiseva majava: Maailma olisi varmaan kaikin puolin terveellisempi ja mukavampi paikka, jos jokaiselle tarvitsevalle riittäisi terapeutteja saati rahaa maksaa siitä ilosta.
      Juuri näin. Itsekin tarvitsisin terapiaa todellakin, mutta minulla ei ole varaa yksityiselle, enkä saa terapiaa kunnalliselta. Niin tässä sitä ollaan sitten. Ymmärrän tuota vaakalukeman pelkääjää oikein hyvin. Turhauttavaa tuollaiset "mene terapiaan" huutelijat. Aika moni menisi, jos voisi!

      Lainaa

    49. Tulos: +18 (28 ääntä)
      Millä ihmeen logiikalla suomalainen rokote on parempi kuin jossain muualla kehitetty? On se niiiiiin kiva, kun nämä juntit vaikeuttavat meidän muiden elämää harhoillaan ja tyhmyydellään.

      Lainaa

    50. Tulos: 0 (24 ääntä)
      Se on muuten niin, että koronarokotetta ei saa painoindeksin perusteella. Riskihän ylipainoisella on sairastua vakavammin, mutta THL:n riskiryhmiin se ei kuulu. Itse sain rokotteeni riskiryhmään kuulumisen perusteella, mutta riskiryhmyyteni johtui immuunivastetta alentavasta lääkityksestä. Voi tietysti olla, että jos painoindeksi on parinsadan luokkaa, niin rokote heltiää.

      Lainaa

    51. Pööpöö 7.5.2021 17:12
      Tulos: +21 (29 ääntä)
      katsastamaton maito: Liityn ylempiin, ja myönnän myös karttavani vaakaa kuin kuolemaa. Tuli teininä tuijotettua tarpeeksi loppuelämäksi, ja pääkoppa on nyt sen mukainen. Terveysalan työntekijöille kerron kohteliaasti, että voin nousta vaa'alle, mutta en mielelläni kuulisi numeroita, jotta niistä ei tule pakkomielle; [...]
      Tuli vähän ikävä olo siitä että ensimmäinen juttu on edes julkaistu tänne mokana. Toivottavasti Johanna sai kommenteissa oikeasti hyviä neuvoja, muun muuassa tuon että pyytää lääkärin katsomaan painon kertomatta sitä itselle.
      Olin itsekin jossain vaiheessa tarkoituksella viisi vuotta käymättä vaa'alla, koska syömisoireilua oli tarpeeksi paljon muutenkin ja painon tietäminen olisi vain pahentanut asiaa. Onneksi ei tullut tilanteita jolloin olisi ollut pakko nousta vaa'alle, mutta monta kertaa mietin nimenomaan sitä, että pyytäisin lääkäriä katsomaan painon. En sitten tiedä olisinko edes kehdannut, tuntui silloin siltä että vaikka en Kantaan painomerkintää saisi niin hullun leiman vähintään, mielenterveyden ongelmissa on kuitenkin sen verran stigmaa vielä.

      Lainaa

    52. Rotuhygienisti 8.5.2021 3:17
      Tulos: -49 (53 ääntä)
      Raivostuttava marsu: Miks toi eka on täällä? Mikä siinä on moka? Nauretaan toisen ahdingolle? Terveisin toinen, jota ahdistaa ajatuskin vaa’alle menosta.
      Hankkimassa ehkäisyä vaikka on lihava, eli kukaan ei pane vaikka maksaisi.

      Lainaa

    53. Liimapää 8.5.2021 7:39
      Tulos: -13 (15 ääntä)
      Ja kaikki suomalaiset näyttää? KAIKKI? vittu mikä rasistinen urpo.

      Lainaa

    54. Vatsakas keiju 8.5.2021 11:14
      Tulos: -2 (14 ääntä)
      Tämä tai tuo lisko: Jaa miksi lääkärille valehteleminen on moka?
      Koska totuuden puhumisesta nykyään rangaistaan. Jos kerrot totuuden, lääkärin suhtautuminen sinuun muuttuu ja elämääsi hankaloitetaan. Ei enää osata suhtautua ihmisiin ihmisinä, vaan jonain numeroina ja odotetaan normin mukaisia käytöstapoja ja tiettyä olemusta. Muuten olet kummajainen.
      Ihan aiheesta purkkiin (anteeksi jos jotain ärsyttää tämä ilmaisu, mene itseesi) mun ex-kaveri esimerkiksi jätti minut vain siksi että siinä elämäntilanteessa olin hänen mielestään sosioekonomisesti alempana kuin hän. Ironisesti mun sosiekonominen asema parani parin kuukauden päästä tän eron jälkeen. Minusta tämä syy jättää ystävyyssuhde vain kertoo aika karua ikävää faktaa 

      Lainaa

    55. Tulos: -6 (16 ääntä)
      Kuka OTTAA painon? Paino punnitaan, ei oteta. Mitä hittoa.

      Lainaa

    56. Terästämätön persikka 9.5.2021 2:01
      Tulos: -1 (25 ääntä)
      Hämyisä oliivi: Onpa taas sellaiset läskifoobikot liikkeellä, että huh huh. Ymmärtäkää, että monella on syömishäiriö. Tämä vaikuttaa hyvin paljon hyvin moneen asiaan. Se, että JUURI SINÄ olet saanut jotenkin painoa pois niin ei kerro yhtikäs mitään miten joku toinen saa painoa pois. Oikea paikka on [...]
      Kiitos Hämyisä Oliivi informatiivisesta ja rakentavasta kommentista. Nyt jatkan itse vähemmän rakentavalla kommentilla...
      Hanna vois vaikka ottaa itseään niskasta kii ja olla ihan hiljaa. Läskiviha, jota Hanna tässä toi niin mukavaan sävyyn esille, on paljon pahempaa kuin mikään ylipaino maailmassa eikä se motivoi yhtään mihinkään. Ihmisen koko on vain hänen ja hänen lääkärinsä asia.
      Vai motivoisiko esim. tupakoijaa, joka kyllä tiedostaa tapansa ja ehkä miettii sen lopettamista, jos hänelle sanottaisiin yhtä rakentavasti ”hyi v**** oot oksettava, eksä tajuu että kuolet noiden syöpäkääryleiden takia ja veronmaksajien rahoja tuhlaat syöpähoitoihin”? En itse ole ikinä polttanut, mutta jos olisin niin tuossa tilanteessa kyllä veetuttaisi ja sanoisin ”f*** it” ja röökit vaan huuleen.
      Minäkään en enää palaa lukemaan jatkokommentteja. Jatkakaa riehumista tuttuun tapaan, iha sma. I have spoken.

      Lainaa

    57. Tuntematon järvisieni 9.5.2021 17:38
      Tulos: -5 (13 ääntä)
      Terästämätön persikka: Kiitos Hämyisä Oliivi informatiivisesta ja rakentavasta kommentista. Nyt jatkan itse vähemmän rakentavalla kommentilla... Hanna vois vaikka ottaa itseään niskasta kii ja olla ihan hiljaa. Läskiviha, jota Hanna tässä toi niin mukavaan sävyyn esille, on paljon pahempaa kuin mikään ylipaino maailmassa [...]
      Palasit kuitenkin lukemaan tämän. Harmittaako kun tässä ei ollutkaan sisältöä?

      Lainaa

    58. Kekseliäs mandariini 10.5.2021 10:54
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Terapiapalde: Juuri näin. Itsekin tarvitsisin terapiaa todellakin, mutta minulla ei ole varaa yksityiselle, enkä saa terapiaa kunnalliselta. Niin tässä sitä ollaan sitten. Ymmärrän tuota vaakalukeman pelkääjää oikein hyvin. Turhauttavaa tuollaiset "mene terapiaan" huutelijat. Aika moni menisi, jos voisi!
      Ei täällä kukaan niin terve ole, ettei terapiasta olisi mitään hyötyä. Mutta kuten sanoit, ei sinne ihan vain mennä. Jos minulla rokotteen saaminen (tai jokin muu tärkeä asia) olisi yhdestä kilosta kiinni, niin joisin litran vettä ja pukisin vielä varmuuden vuoksi vähän ylimääräistä vaatetta päälle ennen punnitukseen menoa. Paino nyt pomppii kilon sinne tänne ihan normaalistikin, joten ei tuo sen suurempi ongelma olisi.

      Lainaa

    59. Nappulaton karpalo 10.5.2021 17:05
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Gonamies: Itse asiassa se on niin, että paleleminen polttaa kaloreita. Tarkemm7n sanottuna se prosessi, jossa tasalämpöinen organismi ylläpitää ruumiinlämpöä. Mitä kylmempää, sen enemmän palaa energiaa.
      Tämä vain jos seisot kauan paikallaan. Mutta mm. Liikkumisen hukkalämpö on enemmän kuin tarpeeksi kehon lämmittämiseen, nostamatta kulutusta.

      Lainaa

    60. Shaisse ahma 10.5.2021 17:08
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Vatsakas keiju: Koska totuuden puhumisesta nykyään rangaistaan. Jos kerrot totuuden, lääkärin suhtautuminen sinuun muuttuu ja elämääsi hankaloitetaan. Ei enää osata suhtautua ihmisiin ihmisinä, vaan jonain numeroina ja odotetaan normin mukaisia käytöstapoja ja tiettyä olemusta. Muuten olet kummajainen. Ihan [...]
      Ja tämähän ei pidä paikkaansa. Lääkkeitä määrätessä paino on tärkeä seikka  mm. Lääkkeiden annosteluun. Jos alat valehtelemaan painoasi, saat pahimmillaan yliannostuksen lääkkeitä, tai sitten saamasi lääkkeiden teho ei riitäkkään hoitoon, jos olet valehdellut itsellesi aliannostuksen.

      Lainaa

    61. Shaisse ahma 10.5.2021 17:11
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      Tinka: Millä ihmeen logiikalla suomalainen rokote on parempi kuin jossain muualla kehitetty? On se niiiiiin kiva, kun nämä juntit vaikeuttavat meidän muiden elämää harhoillaan ja tyhmyydellään.
      Esim. Suomalainen rokote olisi varmasti täyttänyt turvavaatimukset.
      Esim Venäläinen rokote on sallittu monessa EU maassa vain "Äärimmäisessä kriisissä", koska kyseinen rokote ei tänä päivänäkään täytyä turvallisuusstandardeja.

      Lainaa

    62. Shaisse ahma 10.5.2021 17:18
      Tulos: +1 (9 ääntä)
      Mustankipeä kirsikka: Nyt ollaan asioiden ytimessä. Komppaan vahvasti Hannaa: Ylipainoiset vois ottaa itseään niskasta kiinni. Ja lässynlää voi olla jokin sairaus. Saattaa olla mutta useammin ei. Silmät kiinni laittamalla paino ei katoa. Laihduttamisen eteen pitää tehdä töitä. Ohan se kyllä niin paljon helpompi ja kivempi [...]
      Itsellä ei juurikaan tarvinnut töitä tehdä laihduttamisen eteen. Kun aloitin kesätyöt, ruokailu muuttui säännölliseksi ja töiden yhteydessä tuli liikuttua paljon ja nosteltua raskaita asioita.
      Ja kappas, kesän päätteeksi paino oli pudonnut lukemiin, joista oli vain uneksinut. Toki kaikilla ei ole näin helppoa. Mutta samalla lailla sinä yleistit, että laihduttamiseen tarvitsisi aina kovaa työtä.

      Lainaa

    63. Korrekti metsämarja 11.5.2021 6:00
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      StationX: Se on muuten niin, että koronarokotetta ei saa painoindeksin perusteella. Riskihän ylipainoisella on sairastua vakavammin, mutta THL:n riskiryhmiin se ei kuulu. Itse sain rokotteeni riskiryhmään kuulumisen perusteella, mutta riskiryhmyyteni johtui immuunivastetta alentavasta lääkityksestä. Voi [...]
      BMI 40+ on koronariskiryhmää, vaikkei ole mitään sairauksia. THL:n listalla kyllä.

      Lainaa

    64. Tiukka delfiini 11.5.2021 10:25
      Tulos: +3 (15 ääntä)
      töötti: Jännä. Aloin kolmen kympin jälkeen kerätä ylimääräistä painoa, niin että lopulta oli maha tiellä kenkiä sitoessa ja juosta ei jaksanut huohottamatta. Alkoi vituttamaan, kun lapsetkin nauroi mahalle. Mä aloin syömään puolta vähemmän mihin olin tottunut. Pari kuukautta oli vähän nälkä koko ajan, mutta [...]
      Ei sille välttämättä voi jos on jokin sairaus tai lääkitys päällä.

      Lainaa

    65. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Aikuiset ihmiset, ihan silkkaa ilkeilyä ja kiusaamista. Ei ihme, että kouluissa lapset kiusaavat toisiaan, mistähän ovatkaan saaneet mallin?

      Lainaa

    66. Tyhjä rotta 12.5.2021 6:49
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Korona-piikkiin sen verran kommentoin, että mietin itsekin tuota asiaa. Voin kertoa, ettei ne siellä rokotuksessa mitään kysele. Ei olisi aikaakaan, kun rokotettavia on todella paljon. Aikoja on viiden minuutin välein ja jonoa riittää. Jos ne alkaisivat siellä tivaamaan todistuksia oikeudesta rokotteeseen jne niin rokotteita ei saataisi yhtä rivakasti annettua. Itse varasin ajan netissä, ja valitsin Riskiryhmä 2 vaikkei mitään todistusta ole siitä, että kuulun ko. ryhmään. Kuulun kyllä ko ryhmään nyt painoni vuoksi, mutta terveystarkastuksissa en ole käynyt vuosiin. Tuokin korona-rokotteen "oikeus" menee todennäköisesti niin että oletetaan että suurin osa ihmisistä noudattaa ohjeistuksia eivätkä ennenaikaisesti hae rokotteita. Varmasti "huijareita" riittää mutta vähemmistöä ovat.

      Lainaa

    67. Takimmaisempi oliivi 14.5.2021 11:46
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Shaisse ahma: Esim. Suomalainen rokote olisi varmasti täyttänyt turvavaatimukset.
      Nyt tuli kova Suomi-ilmiö -kommentti! Siis rokote, jota ei edes ole, on varmasti turvallisempi kuin ulkomainen rokote! =) Uskomatonta miten sokeasti ihmiset luottavat suomalaisuuteen, jota ei missään ole todistettu keskimääräistä luotettavammaksi.

      Lainaa

    68. pinkki joutsen 14.5.2021 13:51
      Tulos: -2 (18 ääntä)
      töötti: Jännä. Aloin kolmen kympin jälkeen kerätä ylimääräistä painoa, niin että lopulta oli maha tiellä kenkiä sitoessa ja juosta ei jaksanut huohottamatta. Alkoi vituttamaan, kun lapsetkin nauroi mahalle. Mä aloin syömään puolta vähemmän mihin olin tottunut. Pari kuukautta oli vähän nälkä koko ajan, mutta [...]
      Kun jäin alle 3-kymppisenä vauvan kanssa kotiin, lihoin 20 kiloa. En juossut enää kaupungilla & tein perheelle ruoat joka päivä. Kun muksu oli isompi, aloin taas käydä ahkerasti salilla ja lenkillä. Paino ei tippunut.
       Liikunta ei ole niin tärkeää kuin ruoka:
       rasva pois, sokeri pois, kuorrutteet pois, ahmimiselle stoppi! Vain 3 kunnon(ei liikaa ruokaa!) ateriaa päivässä; hedelmiä, puuroa, perunoita, tomaatteja, kreikkalaista jogurttia, juomaksi vettä. Laihduin silloin lähes 30 kiloa. Painan edelleen yhtä vähän, eli nyt 5-kymppisenä saman kuin 13-vuotiaana. Iltaisin on joskus nälkä ja muistuu entisajan sipsit ja suklaat mieleen. Silloin juon vettä, jos se ei auta, otan pari melatoniinia tai nukahtamislääkettä ja menen nukkumaan. Suosittelen kokeilemaan.
      Älkää tyytykö kiloihinne.

      Lainaa

    69. pinkki joutsen 14.5.2021 14:29
      Tulos: +3 (11 ääntä)
      pinkki joutsen: Kun jäin alle 3-kymppisenä vauvan kanssa kotiin, lihoin 20 kiloa. En juossut enää kaupungilla & tein perheelle ruoat joka päivä. Kun muksu oli isompi, aloin taas käydä ahkerasti salilla ja lenkillä. Paino ei tippunut. Liikunta ei ole niin tärkeää kuin ruoka: rasva pois, sokeri pois, kuorrutteet [...]
      Laihduin siis lähes parikymmentä vuotta sitten 30 kiloa alle 3 kuukaudessa. 
       Lopetin liian syömisen, sekä rasvan ja sokerin käytön pysyvästi.

      Lainaa

    70. huonekasvinomistaja 14.5.2021 15:50
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Tyhjä rotta: Korona-piikkiin sen verran kommentoin, että mietin itsekin tuota asiaa. Voin kertoa, ettei ne siellä rokotuksessa mitään kysele. Ei olisi aikaakaan, kun rokotettavia on todella paljon. Aikoja on viiden minuutin välein ja jonoa riittää. Jos ne alkaisivat siellä tivaamaan todistuksia oikeudesta [...]
      Onko tuo totta? Että valehtelemalla kuka tahansa saa rokote-ajan samaan aikaan riskiryhmien kanssa, kunhan vaan varaa ajan netissä? 
        Itselläni on dg psykoosipiirteisestä persoonallisuushäiriöstä, minkä perusteella sain rokotteen kuukausi sitten. Tehosteen saan keskikesällä. Rokotus-kutsu tuli tekstiviestinä, aika oli minuutin tarkkuudella, rokotuspisteeseen kutsuttiin nimellä. Mikäli aika ei olisi sopinut minulle, silloin  olisin voinut kuulemma muuttaa sen netissä.
        Terveydenhoitohenkilöstö sai piikin jo tammikuussa, riskiryhmät pitkin kevättä,
      loput suomalaisista rokotetaan varmaankin elokuuhun mennessä. Mikä tarve terveellä ihmisellä on kiilata sairaiden ohi rokotusjonossa?

      Lainaa

    71. Lihava Läskiporsas 16.5.2021 1:39
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      StationX: Se on muuten niin, että koronarokotetta ei saa painoindeksin perusteella. Riskihän ylipainoisella on sairastua vakavammin, mutta THL:n riskiryhmiin se ei kuulu. Itse sain rokotteeni riskiryhmään kuulumisen perusteella, mutta riskiryhmyyteni johtui immuunivastetta alentavasta lääkityksestä. Voi [...]
      BMI yli 40 on kyllä yksi sekundääriseen riskiryhmään kuulumisen edellytyksistä ja koronarokotteen saa (ainakin Pirkanmaan sairaanhoitopiirissä) pelkän sairaalloisen ylipainon johdosta kun "Riskiryhmä 2" ihmisiä aletaan rokottamaan.
      BMI 40 ei edes ole niin valtava lukema kiloina /pituus. 
      170cm pitkällä ihmisellä se tarkoittaa vähintään 116kg elopainoa. 
      (Normaali painoindeksi eli BMI on 18-25) 
      Kannattaa sivistää itseään ennen kuin huutelee internetissä ilman faktaa...

      Lainaa

    72. Astmaton lammas 26.5.2021 20:59
      Tulos: +5 (11 ääntä)
      Mikä siinäkin on, että heti kun mainitaankin sana ylipaino, kommenttipalsta (oli se sitten Hesari tai feissarimokat) on täynnä jotain sankarimaisia 'näin laihduin 100 kiloa' -tarinoita. Uskokaa pois, ylipainoiset ihmiset ovat kuulleet ne jo. Kaikki niskasta kiinni, jätin pois sokerin ja hiilarit ja punaisen lihan -tarinat, kaikki. Ei ne ole mitään motivaatiotarinoita, ne on tarinoita siitä kuinka yksi on onnistunut ja kymmenen muuta ei. Itselläni on sairaus, joka vaatii jatkuvan lääkityksen. Lääkkeitä on useampi, mutta todella moneen liittyy painonnousu. Siis aivan lääkkeeseen liittyvä painonnousu, joka aiheutuu mm. ruuansulatuksen hidastumisesta ja näläntunteen kasvamisesta. Eikä siinä mielentilassa jätetä mitään hiilareita pois, kun päivästä selviytyminen on ensimmäinen tavoite. Aivan vitun kiva huomata puolen vuoden päästä, että mielenterveysdiagnoosin lisäksi sinulle on tullut 30 kiloa lisää painoa, mielenterveys ei ole edelleenkään kantimissa ja nyt ensimmäinen ohje minkä kuulet kun astut edes ehkäisyneuvolaan on 'laihduta, läski.

      Lainaa

    73. Arvoton majava 5.2.2022 18:22
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Mastermulder: Ei ihan väärässä ole, Infrapunasauna auttaa Kuulemma painon pudottamisessa.
      Ei auta. Mikä tahansa sauna on lämmin, koska siellä on infrapunasäteilyä. Lämpö = infrapunasäteily

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: laihduttaa, lihottaa, nestepaino, paino, painonhallinta, riskiryhmä, rokote, sauna, ylipaino

  • Uusimmat

  • Kategoriat