Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Näin saat naisia, osa 48

Kokemukseni ihanista setämiehistä.
Näin saat naisia, osa 48

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 93 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Peeaa vadelma 22.6.2021 0:36
      Tulos: -273 (453 ääntä)
      No ei tää nyt niin hauska ollut. Ahdistelu ei oo koskaan oikein, mut en minä - miesoletettuna - mielelläni menisi kattoterassille kauppoja sopimaan "Ritvan" kanssa..

      Lainaa

    2. Laakea kilpikonna 22.6.2021 0:39
      Tulos: +463 (481 ääntä)
      Nuorena naisena olin etsimässä vuokrayksiötä itselleni. Löysin hyvältä vaikuttavan ilmoituksen, jossa oli yhteystietona vain vuokranantajan puhelinnumero. Sinne siis soittelemaan, ihan normaalisti esittäydyin ja kerroin olevani kiinnostunut ilmoitetusta asunnosta. Mies toisessa päässä ilmoitti asunnon jo menneen, harmillista mutta ei mitenkään ihmeellistä. Ehkä parin viikon päästä tästä (en muista tarkkaa aikajanaa, tästä on pieni ikuisuus), soittaa joku oudosta numerosta, esittelee itsensä Janiksi (tms) ja alkaa udella olenko sinkku ja haluaisinko lähteä treffeille. Kauhean tivaamisen jälkeen selvisi, että Jani oli tämä heppu jolle olin soittanut vuokrattavana olleesta yksiöstä jo jonkin aikaa sitten. Hän oli tallentanut numeroni sen nopean puhelun perusteella, ilmeisesti ihan vain siksi että minulla oli naisen nimi ja ääni?!! Ja näitä puheluita tuli vielä useampikin, yleensä pienen nousuhumalan siivittämänä. Loppuivat lopulta kun lakkasin vastaamasta (en tiedä olisiko silloisella karvalakkipuhelimellani edes pystynyt blokkaamaan numeroa). Ei voi muuta sanoa, kuin että onneksi se asunto oli jo mennyt. Ties miten ikävään tilanteeseen olisi joutunut jos olisi asunut tyypin omistamassa asunnossa, kun jo yhden ainoan puhelun perusteella ja toista koskaan edes näkemättä alkaa soitella perään.

      Lainaa

    3. Kireä ilves 22.6.2021 0:45
      Tulos: +287 (311 ääntä)
      Niin siis kapusiko tämä Sanna tikkaita pitkin 12 kerrosta alas sen ilmastointilaitteen kanssa vai mikä juttu? Tämä kaipaisi tarkennusta. Tissiliivijutun uskon, ja Iltalehden kommenttipalstan setämiehet ovat kuuluisia.

      Lainaa

    4. Terästämätön vesimeloni 22.6.2021 1:11
      Tulos: +325 (345 ääntä)
      Herrat B ja C, ja etenkin B, kuulostaa siltä, että ne eivät vuosikausiin ole päässeet keskusteluetäisyydelle naisen kanssa, ja suhtautuivat toriostosta hakevaan naiseen harvinaisena tilaisuutena saada seksiä. "Katottaisko vaikka joku leffa yhdessä", yök yök yök.

      Lainaa

    5. Mustavalkea kettu 22.6.2021 1:37
      Tulos: +257 (269 ääntä)
      Laakea kilpikonna: Nuorena naisena olin etsimässä vuokrayksiötä itselleni. Löysin hyvältä vaikuttavan ilmoituksen, jossa oli yhteystietona vain vuokranantajan puhelinnumero. Sinne siis soittelemaan, ihan normaalisti esittäydyin ja kerroin olevani kiinnostunut ilmoitetusta asunnosta. Mies toisessa päässä ilmoitti [...]
      Tästä tuli mieleen kans nämä silloin tällöin asuntoo etsies vastaan tulevat "voisit vaikka maksaa osan vuokrasta luonnos"-vuokraisännät. Joo, en kyllä ihan niin paljoo oo sitä asuntoo vailla että... Hyi h*lvetti.

      Lainaa

    6. Kiltti lammas 22.6.2021 1:38
      Tulos: -91 (231 ääntä)
      Terästämätön vesimeloni: Herrat B ja C, ja etenkin B, kuulostaa siltä, että ne eivät vuosikausiin ole päässeet keskusteluetäisyydelle naisen kanssa, ja suhtautuivat toriostosta hakevaan naiseen harvinaisena tilaisuutena saada seksiä. "Katottaisko vaikka joku leffa yhdessä", yök yök yök.
      Toisaalta pitää myös muistaa että on ihmisiä, jotka nyt ovat melko surkeita naistenlähestyjiä.
      Tapauksena nyt vaikka oma kaveri. Tämä alkoi ostamaan usein mansikoilta eräältä torilta, sillä halusi päästä juttelemaan myyjälle. Avautui saunassa, kuinka ei milloinkaan uskaltanut kuitenkaan juttelemaan tälle enempää.
      Ihan vakavissaan siis halusi vain löytää mahdollisia naisystäväehdokkaita, tai edes aidosti kahviseuraa ilman taka-ajatuksia. 

      Lainaa

    7. Tulos: +275 (279 ääntä)
      Muutama vuotta sitten olin etsimässä kämppää ja muun muuassa toriin laitoin ilmoituksen. Yksi vastauksista oli viesti mieheltä, jolla oli asunto keskustassa, johon voisin tulla asumaan eikä tarvisi maksaa mitään vuokraa. Ajattelin, että tähän on ehkä ihan ok jättää vastaamatta.

      Lainaa

    8. Suomen Persusta 22.6.2021 3:33
      Tulos: -94 (160 ääntä)
      Kuka ostaa jonkun setämiehen mällissä marinoidun läppärin?

      Lainaa

    9. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 22.6.2021 4:14
      Tulos: +122 (134 ääntä)
      Ihme hyypiöitä. Melkein lahjoittaa ylimääräiset mieluummin kuin tällaisten kanssa puljailee.

      Lainaa

    10. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 22.6.2021 4:15
      Tulos: -59 (87 ääntä)
      Ja käy kirjastossa koneella sillä aikaa kun säästää omaan koneeseen...

      Lainaa

    11. heimosenkeimo 22.6.2021 5:11
      Tulos: -568 (680 ääntä)
      naiset:WÄÄ miehet ei tee alotetta ikinä, joutuu ite tekee kaiken. nyt kyllä meni sit taas joku setämies liian pitkälle kun pyysi kahveelle. nainenhan voi mennä sanoon miehelle suoraan että vittu mikä hottis olet mennääks köyrii mutta voi jumalauta jos se onkin toisinpäin nii on syytteet päällä.

      Lainaa

    12. Läski hedelmä 22.6.2021 5:47
      Tulos: +321 (387 ääntä)
      heimosenkeimo: naiset:WÄÄ miehet ei tee alotetta ikinä, joutuu ite tekee kaiken. nyt kyllä meni sit taas joku setämies liian pitkälle kun pyysi kahveelle. nainenhan voi mennä sanoon miehelle suoraan että vittu mikä hottis olet mennääks köyrii mutta voi jumalauta jos se onkin toisinpäin nii on syytteet päällä.
      Olisin niin onnellinen jos miehet lopettaisivat aloitteiden tekemisen ja naisten pitäisi tehdä ne itse. Oikeasti, naisena se olisi mun unelma.

      Lainaa

    13. Tulos: +134 (144 ääntä)
      Läski hedelmä: Olisin niin onnellinen jos miehet lopettaisivat aloitteiden tekemisen ja naisten pitäisi tehdä ne itse. Oikeasti, naisena se olisi mun unelma.
      Itse olen elänyt näin ja hyvin on mennyt.

      Lainaa

    14. Levyttämätön persoona 22.6.2021 7:19
      Tulos: +186 (208 ääntä)
      Nuorena naisena joutuu kuulemaan usein jopa iljettäviä ehdotuksia vähintään puolta vanhemmilta miehiltä. Osalle on liian paljastavaa pukeutumista, jos pukeutuu huppariin ja capreihin. En ole kokeillut lähteä kävelylle yksinään topissa ja polven päälle yltävissä shortseissa, koska olen kyllästynyt huutelijoihin ja lähestymisyrityksiin.

      Lainaa

    15. Höperö pöllö 22.6.2021 7:22
      Tulos: +266 (272 ääntä)
      Mulle on ehdotettu useampaa vuokra-asuntoa ihan "ilmaiseksi" opiskeluaikoina. Kerran asuntoa etsiessäni tuli asiallisen oloinen tarjous vuokranantajalta, mutta sitten hän lisäisi, ettei miespuoliset vieraat tai poikaystävät olisi sallittuja lainkaan asunnossa. Yksi kimppakämppäjärjestely vaikutti aluksi hyvältä, kunnes mainitsin, että minulla on poikaystävä, ja tuleva mieskämppis meni vaikeaksi ja lopulta sanoi, ettei asuntoon saisi tuoda poikaystäviä. Hän oli ajatellut hankkia naiskämppiksen ja löytää samalla tyttöystävän. En ottanut tietenkään mitään näistä, onneksi tuli outoudet ilmi ennnen vuokrausta. Kyllä asioita, joita en vuokrakämppää etsiessäni ajatellut joutuvani kuulemaan...

      Lainaa

    16. Lyhennetty pähkinä 22.6.2021 7:47
      Tulos: +217 (233 ääntä)
      Levyttämätön persoona: Nuorena naisena joutuu kuulemaan usein jopa iljettäviä ehdotuksia vähintään puolta vanhemmilta miehiltä. Osalle on liian paljastavaa pukeutumista, jos pukeutuu huppariin ja capreihin. En ole kokeillut lähteä kävelylle yksinään topissa ja polven päälle yltävissä shortseissa, koska olen kyllästynyt huutelijoihin ja lähestymisyrityksiin.
      Onneksi se muuttuu, kun tulee ikää lisää. "Kato Seppo, oisko toi liian läski naitavaksi?", "Sä oot varmaan nuorena ollut kaunis". Sitä kun talosta ulos poistuu, on miesten arvosteltavaksi mennyt. Sitten kun yrität olla kohtelias, tai et yritä olla kohtelias, olet #tun hu#ra. Onneksi näitä miehiä on vain pieni %, suurin osa on kuitenkin normi käyttäytymisellä varustettuja.

      Lainaa

    17. Jähmeä sohvaperuna 22.6.2021 7:51
      Tulos: +343 (355 ääntä)
      Juuri eilen kävin ostamassa Tori.fi kaupoilla työkaluja. Mies mainosti olevansa paikalla "ihan yksin" ja kysyi kahdesti jäisinkö saunomaan. Eka saunomispyyntö tuli vain naispuolisen nimen perusteella (kaikki somekanavani, kuvat ja tiedot on piilotettu) eli olinpa alkoholisoitunut ja juustolta haiseva Notterdamin kellonsoittajahän tai Ms. Maailma hän on kiinnostunut ja uskoo, että on mahkuja. Pakko oli tehdä kaverin kanssa turvasoittosuunnitelma ja lähettää livesijainti ennen kuin uskalsin hakea kamat. Tajuaakohan nämä ihmiset miten väärin, ahdistusta ja pelkoa aiheuttaen, he toimivat?

      Lainaa

    18. Tulos: +107 (113 ääntä)
      Läski hedelmä: Olisin niin onnellinen jos miehet lopettaisivat aloitteiden tekemisen ja naisten pitäisi tehdä ne itse. Oikeasti, naisena se olisi mun unelma.
      Peruslaiskana miehenä unelmoin tästä myös. Strategiana tää ei kuitenkaan ole toiminut, pakko se on tehdä omat aloitteensa, jos nyt vaikka kerran viiden vuoden välein jaksaa. Joskus se viisi vuotta menee sitten parisuhteessa, joskus sinkkuna. Katotaan kun viidetkymmenet alkaa lähestyä, tapahtuuko siinä sitten täysi setämiehistyminen, selviää onko kyse sukupolvi- vai ikävaihe-ilmiöstä.

      Lainaa

    19. Mallorgalla 22.6.2021 8:08
      Tulos: -95 (113 ääntä)
      Peeaa vadelma: No ei tää nyt niin hauska ollut. Ahdistelu ei oo koskaan oikein, mut en minä - miesoletettuna - mielelläni menisi kattoterassille kauppoja sopimaan "Ritvan" kanssa..
      Tätä nykyajan soopaa. Mukavampi lukea esim 8 vuoden takaisia kommentteja.

      Lainaa

    20. Kiltti tyttö 22.6.2021 8:32
      Tulos: +227 (239 ääntä)
      Mulla riittää empatiaa miehille, joiden on vaikea löytää kumppania. Ihan oikeasti. Surullista, jos koulu- ja mahdolliset opiskeluajat ovat menneet ohi eikä ole saanut kokemuksia itseä kiinnostavan sukupuolen kanssa, eikä myöhemmin enää tarjoudu yhtä luontevia tilaisuuksia. Mutta miten sen viestin saisi heillekin perille, että tämä ei ole se oikea tapa? Voisiko vuorovaikutusta ja toisen "lukemista" opettaa vaikka koulussa?

      Lainaa

    21. Räkäpää 22.6.2021 8:56
      Tulos: +78 (114 ääntä)
      Kiltti lammas: Toisaalta pitää myös muistaa että on ihmisiä, jotka nyt ovat melko surkeita naistenlähestyjiä. Tapauksena nyt vaikka oma kaveri. Tämä alkoi ostamaan usein mansikoilta eräältä torilta, sillä halusi päästä juttelemaan myyjälle. Avautui saunassa, kuinka ei milloinkaan uskaltanut kuitenkaan juttelemaan [...]
      Ja sinä uskoit ettei muita ajatuksia ole? Näin oman kaveripiirin perusteella voin kertoa, että kyllä niitä vaan niilläkin ressukoilla on alun alkaen, tai vähintään ilmestyy kohta. Tuo on vain se ensimmäinen askel.

      Lainaa

    22. Viehättävä lihapiirakka 22.6.2021 9:00
      Tulos: +305 (309 ääntä)
      Ehkei ongelma kuitenkaan ole se, tekevätkö miehet aloitteita vai eivät, vaan se, että aloitteen voisi tehdä niin ettei se tuntuisi kovin pelottavalta, ja jos kiinnostusta ei vastapuolella näytä olevan, voisi sovinnolla ja hyvällä mielellä luovuttaa

      Lainaa

    23. Hämärä maahinen 22.6.2021 9:07
      Tulos: -29 (85 ääntä)
      Jähmeä sohvaperuna: Juuri eilen kävin ostamassa Tori.fi kaupoilla työkaluja. Mies mainosti olevansa paikalla "ihan yksin" ja kysyi kahdesti jäisinkö saunomaan. Eka saunomispyyntö tuli vain naispuolisen nimen perusteella (kaikki somekanavani, kuvat ja tiedot on piilotettu) eli olinpa alkoholisoitunut ja juustolta haiseva [...]
      Tuskin uskoo että on mahkuja. On vaan epätoivoinen eikä tiedä muutakaan keinoa. Ja ei välttämättä osaa ajatella tekevänsä mitään pahaa vaan pitää käytöstään normaalina. Epätoivo, yksinäisyys ja masennus vaikuttaa pahasti ihmisiin.

      Lainaa

    24. Tulos: +279 (285 ääntä)
      Viehättävä lihapiirakka: Ehkei ongelma kuitenkaan ole se, tekevätkö miehet aloitteita vai eivät, vaan se, että aloitteen voisi tehdä niin ettei se tuntuisi kovin pelottavalta, ja jos kiinnostusta ei vastapuolella näytä olevan, voisi sovinnolla ja hyvällä mielellä luovuttaa
      Tämä. Huomatkaa ero: (ja kyllä, hyvin kärjistetyt esimerkit joiden väliin jää aika paljon) Tilanne 1: Mies lähestyy naista ilman, että tilanne kiinnittää kenenkään muun huomiota (nainen ei tee mitään tärkeää): "Moi. Sori jos häiritsen, mutta vaikutat kiinnostavalta ja aattelin haluaisitko lähteä vaikka kahville joku päivä?" Nainen:  "Kiitos, mutta valitettavasti mulla on poikaystävä/en vaan taida nyt haluta" Mies: "Eipä mitään! Hyvää päivänjatkoa kuitenkin! :)" Mies poistuu Tilanne 2: Mies lähestyy naista huomiotaherättävästi. Koskee tai yrittää koskea. Tekee naisen olon epämukavaksi ja ölisee jotain tyyliin "onpas sulla muhkeet tissit! lähekkö kaljalle?". Kun nainen vastaa kieltävästi, mies alkaa haukkua naista ja hänen ulkonäköään. Mielellään vielä yrittää estää naista lähtemästä paikalta. Näissä mokan tilanteissa vielä korostuu se, että "aloitetta" tekevälle miehelle kyseessä oleva nainen ei ole mikään yksilö vaan ihan vain nainen. Mies ei tiedä naisesta mitään muuta kuin sen, että hänellä melko todennäköisesti on pillu ja tissit. Ja se riittää. Tosi imartelevaa.

      Lainaa

    25. Tyly oppilas 22.6.2021 9:34
      Tulos: +65 (79 ääntä)
      Laakea kilpikonna: Nuorena naisena olin etsimässä vuokrayksiötä itselleni. Löysin hyvältä vaikuttavan ilmoituksen, jossa oli yhteystietona vain vuokranantajan puhelinnumero. Sinne siis soittelemaan, ihan normaalisti esittäydyin ja kerroin olevani kiinnostunut ilmoitetusta asunnosta. Mies toisessa päässä ilmoitti [...]
      Tästä tuli mieleeni, kun vuosia sitten minulla soi puhelin keskellä yötä. Vastasin nimeni "Maija Meikäläinen" ja humalainen soittaja kyseli, että oliko se "Taija Meikäläinen"? Minä sanoin, että ei kun minä olen Maija enkä Taija. Soittaja sanoi, että tehtiin Taijan kanssa asuntokauppoja ja hän haluaisi jutella. Sitten hän alkoi kysellä minulta, että onko minulla miestä tai lapsia ja kerroin ihan totuudenmukaisesti, että olen raskaana ja menossa naimisiin ihan kohta. Jutteli hän muutakin, mutta aikoi yrittää soittaa "Taijalle". Sitten kun oltiin lopetettu puhelu, hän soitti uudestaan, niin sanoin heti, että ei kannata soittaa samaan numeroon, koska olen edelleen Maija enkä Taija. Seuraavana yönä tuli taas puhelu samasta numerosta. En vastannut ja laitoin puhelimen monena yönä äänettömäksi.

      Lainaa

    26. Tahdistamaton keiju 22.6.2021 10:17
      Tulos: +19 (31 ääntä)
      Kireä ilves: Niin siis kapusiko tämä Sanna tikkaita pitkin 12 kerrosta alas sen ilmastointilaitteen kanssa vai mikä juttu? Tämä kaipaisi tarkennusta. Tissiliivijutun uskon, ja Iltalehden kommenttipalstan setämiehet ovat kuuluisia.
      Tätä itsekin ihmettelin... Ei kai se nyt enää tuon jälkeen ois mennyt takas ostamaan sitä??

      Lainaa

    27. Tulos: +209 (217 ääntä)
      Jos joidenkin mielestä minkälainen aloite tahansa on passeli, en ole pahoillani kertoessani, että näin ei ole. Joillekin fakta, että naisille voi puhua kuin tavalliselle ihmiselle, kuulostaa absurdilta. Aina yksi tai useampi pultti tuntuu uupuvan, kun käännytään puhumaan. Uutisväläys: moni ei tykkää, että heidät nähdään vaan tissi-pillu-kotelona.

      Lainaa

    28. Näpsäkkä kala 22.6.2021 11:05
      Tulos: +159 (161 ääntä)
      Läski hedelmä: Olisin niin onnellinen jos miehet lopettaisivat aloitteiden tekemisen ja naisten pitäisi tehdä ne itse. Oikeasti, naisena se olisi mun unelma.
      Joo, ja lisäksi aloitteella ja "aloitteella" on aika paljon eroa. Luulis olevan ihan maalaisjärkeä, ettei ensimmäisellä keskustelukerralla kannata vihjailla seksiin, kommentoida ulkonäköä tms. Eikä toisellakaan kerralla. Miten ois normaali keskustelu normaaleista aiheista?!?

      Lainaa

    29. Kekseliäs mandariini 22.6.2021 11:13
      Tulos: +71 (77 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: Tätä itsekin ihmettelin... Ei kai se nyt enää tuon jälkeen ois mennyt takas ostamaan sitä??
      Mä ymmärsin tämän niin, että hän oli jo ostanut (= maksanut) laitteen ja oli vain hakemassa sitä. Jätti sitten tästä episodista johtuen hakematta, joten nyt hänen omistamansa laite on siellä miehellä. Jos siis joku haluaa sen ostaa, niin maksaa Sannalle, mutta noutaa mieheltä.

      Lainaa

    30. Tulos: +153 (161 ääntä)
      GJN: Jos joidenkin mielestä minkälainen aloite tahansa on passeli, en ole pahoillani kertoessani, että näin ei ole. Joillekin fakta, että naisille voi puhua kuin tavalliselle ihmiselle, kuulostaa absurdilta. Aina yksi tai useampi pultti tuntuu uupuvan, kun käännytään puhumaan. Uutisväläys: moni ei tykkää, että heidät nähdään vaan tissi-pillu-kotelona.
      ARGH, juuri tämä! Monella varsinkin vanhemman sukupolven miehellä on ajatus siitä että naisille pitää puhua pelkästään "naisten asioista" (eli ilmeisesti pelkästään mekoista ja kissanpennuista) eikä mistään normaaleista asioista, ihan kuin naiset ei olisi ihmisiä ollenkaan.

      Lainaa

    31. Möhlä hyönteinen 22.6.2021 11:31
      Tulos: -151 (221 ääntä)
      En mä nyt tiedä, oliko ne +50v akkojen tekemät takapuolen puristelut ja kielen lipomiset niin kivoja, kun olin 16-17v kesätyöntekijä, mutta kun olen mies, niin syyhän oli minussa.

      Lainaa

    32. Tulos: +107 (107 ääntä)
      Laakea kilpikonna: Nuorena naisena olin etsimässä vuokrayksiötä itselleni. Löysin hyvältä vaikuttavan ilmoituksen, jossa oli yhteystietona vain vuokranantajan puhelinnumero. Sinne siis soittelemaan, ihan normaalisti esittäydyin ja kerroin olevani kiinnostunut ilmoitetusta asunnosta. Mies toisessa päässä ilmoitti [...]
      Minä olin nuorena muutaman vuoden töissä kaupassa, sitten lopetin ja muutin toiseen kaupunkiin. No pari kuukautta muuton jälkeen joku mies soitti tämän uuden kämpän (kimppakämppä, puhelinliittymä ei ollut edes mun nimissä) lankapuhelimeen ja alkoi avautua kuinka oli kiinnostunut minusta siellä kaupassa ja miten en muka muista häntä, kun olin kuitenkin myynyt hänelle monta kertaa jotain tiskiltä tms. Soitti pari kertaa mutta lopetti kun sain sanottua tiukasti, että en ole kiinnostunut. Ei tuossa siis mitään mutta se numeron kaivaminen ties mistä tuntui hieman erikoiselta. Mullakin on paljon sympatiaa yksinäisiä ja sosiaalisia hankaluuksia kokevia ihmisiä kohtaan ja todellakin miehet saavat pyytää naisia treffeille ja päinvastoin. Mutta kuten tuolla kirjoittaja sanoi, tori.fi ei ole tinder ja pitää ymmärtää lopettaa jos toinen sanoo ettei ole kiinnostunut.

      Lainaa

    33. Karkea albatrossi 22.6.2021 11:50
      Tulos: +107 (109 ääntä)
      Mä etsin asuntoa parikymppisenä. Tutun miesystävä oli muuttamasss pois ja ehdotti, että mentäs yhdessä tapaamaan vuokranantajaa, et hän voi suositella mua samalla. Ei sit vissiin osannu sekään odottaa, et millanen vuokranantaja on, ku nuori nainen tulossa kattoo asuntoa. Sanoi tää n. 40v mies jotain, että niin saattavat satunnaisesti tulla käymään sit. Ja vuokranmaksupäivät on _sovittavissa_. Tää tuttu mies katteli vähän oudosti ja vaikutti, et hänkään ei tollasta odottanut. Ja vuokranantajalla oli veli, jolla kanssa oli avain. Siinä sitten tän tutun miehen kans todettiin, et ehkä ei oo mun kämppä.

      Lainaa

    34. Tulos: +34 (56 ääntä)
      Läski hedelmä: Olisin niin onnellinen jos miehet lopettaisivat aloitteiden tekemisen ja naisten pitäisi tehdä ne itse. Oikeasti, naisena se olisi mun unelma.
      Minä lopetin aloitteiden tekemisen ennen kuin edes aloitin tekemään aloitteita. Ihan hyvin meni. Nyt on sitten vaimo ja kaksi lasta ilman minkään valtakunnan aloitetta. En edes naimisiin kysynyt. Tyttöystäviä menneisyydessä sen verran, että tietää eläneensä. Hyviä kavereita kaikki.

      Lainaa

    35. Tulos: +129 (147 ääntä)
      Möhlä hyönteinen: En mä nyt tiedä, oliko ne +50v akkojen tekemät takapuolen puristelut ja kielen lipomiset niin kivoja, kun olin 16-17v kesätyöntekijä, mutta kun olen mies, niin syyhän oli minussa.
      Seksuaalisesta häirinnästä pitäisi välttää puhumasta sukupuolittuunena ongelmana, ettei synny tätä harhaa, että ongelma koskettaisi yksin toista sukupuolta. Tiedän, että iso osa miehistäkin on kokenut epäasiallista kohtelua, mutta monet eivät edes pidä sitä seksuaalisena ahdisteluna, koska jos siitä valittaisi niin joutuisi lähinnä naurun kohteeksi.

      Lainaa

    36. Tulos: +122 (126 ääntä)
      Möhlä hyönteinen: En mä nyt tiedä, oliko ne +50v akkojen tekemät takapuolen puristelut ja kielen lipomiset niin kivoja, kun olin 16-17v kesätyöntekijä, mutta kun olen mies, niin syyhän oli minussa.
      Tämä myös. Mutta harva kyllä ymmärtää, että ihmisellä on oikeus oman kropan koskemattomuuteen sukupuolesta riippumatta. Mutta mitä kuuli tutuilta nuorilta miespuolisilta baarimikoilta, karaokevetäjiltä ja muusikoilta, niin kyllä noi känniset vanhemmat naiset osaa olla yhtä pahoja kuin miehet.

      Lainaa

    37. Tuomittu myyrä 22.6.2021 12:34
      Tulos: -25 (73 ääntä)
      Räkäpää: Ja sinä uskoit ettei muita ajatuksia ole? Näin oman kaveripiirin perusteella voin kertoa, että kyllä niitä vaan niilläkin ressukoilla on alun alkaen, tai vähintään ilmestyy kohta. Tuo on vain se ensimmäinen askel.
      Miksi ei sais olla/tulla muita ajatuksia? Seksuaalisuus ja sen tuomat vietit kuuluu ihmisyyteen, pitäiskö ne jotenkin poistaa ennen kuin on tietty määrä treffejä tai parisuhdetta takana, ettei ole taka-ajatuksia? Sikamaiset tyypit on tietty oma lukunsa, mutta se hyvin tienaava unelmatyyppi adoniksen kropassaankin hautoo todnäk. panemista jossain vaiheessa.

      Lainaa

    38. Tulos: +87 (95 ääntä)
      Kiltti lammas: Toisaalta pitää myös muistaa että on ihmisiä, jotka nyt ovat melko surkeita naistenlähestyjiä. Tapauksena nyt vaikka oma kaveri. Tämä alkoi ostamaan usein mansikoilta eräältä torilta, sillä halusi päästä juttelemaan myyjälle. Avautui saunassa, kuinka ei milloinkaan uskaltanut kuitenkaan juttelemaan [...]
      Tavallaan söpöä, mutta enemmän tosi rasittavaa. Asiakaspalvelijan työ voi riippua siitä, miten asiakasta kohtelee ja ei ikinä voi tietää, miten tuollainen asiakas suhtautuu 'ei'hin. Osa on ihan ok, toiset voi alkaa laittaa firmalle negapalautetta asiakaspalvelusta 20 eri sähköpostin kautta. Huomioitavaa kuitenkin on, että lähestyttävä henkilö ei tuossa tilanteessa voi käyttäytyä normaalisti, vaan hänen pitää ensisijaisesti olla asiakaspalvelija. Itsellä oli kerran firman asiakkaana tuollainen, joka oli ihan peruskiva ihminen, mutta alkoi sitten toistuvasti kysellä treffeille, soitella perään ym. ja kun sanoi, ettei ole kiinnostunut vaihtoi aiheen aina kaupantekoon. Viimeisen ein jälkeen ei sitten enää mitään ostanut ja firma menetti isohkon asiakkaan. Jos haluaa naisista kahvi- tai juttuseuraa, kannattaa liittyä esim. kansalaisopiston naisvaltaisille kursseille, joissa on paljon keskustelua. Klassikkokirjoihin tutustumista, kielten opiskelu jne.

      Lainaa

    39. Tulos: +139 (139 ääntä)
      Möhlä hyönteinen: En mä nyt tiedä, oliko ne +50v akkojen tekemät takapuolen puristelut ja kielen lipomiset niin kivoja, kun olin 16-17v kesätyöntekijä, mutta kun olen mies, niin syyhän oli minussa.
      Ei ollut oikein tuo niiltä naisilta ihan kuten ei ole oikein lähennellä naisiakaan. Tietenkään.

      Lainaa

    40. Tulos: +104 (190 ääntä)
      Mua kiinnostaisi tarkemmin sellanen yleinen konsensus että onko kaikki ”yök yök yök” -kommentoijat samoilla linjoilla samoista asioista vai onko näkemyksissä eroa. Toiset vaikuttavat häiriintyvän kaikista aloitteista, jotka tapahtuvat ei-treffiseuran pyytämiseen tarkoitetuissa tilanteissa, toiset taas vasta siitä jos ei puhe mene perille. Itse en ole seuraa hakemassa, mutta pohdin skenaariota jossa tapaisin kiinnostavan naisen vaikkapa tehdessäni kauppaa torissa. Minua vähän ahdistaa ajatus, että kyseisessä tilanteessa pitäisi jättää sanomatta mitään siksi, että tori ei ole tinder; tuskinpa kaikki parit ovat tinderissä tai muissakaan varsinaisissa seuranhakutarkoituksissa tavanneet? Mikä on mahdollisuus löytää haluamansa, jos vaihtoehtona on vain tinder tai joku seurapalsta? No anyway; kuvitellaan se toritilanne, ostan vaikka nyt tehosekoittimen naiselta, noudan ostokseni livenä neutraalissa julkisessa tapaamispaikassa. Merkkejä naisen statuksesta ei ole näkyvissä ja haluaisin naisen kanssa treffeille ulkoisen olemuksen perusteella. Kertokaa kommenteilla tai peukaloilla että onko teistä asiatonta kysyä tuossa tilanteessa naisen statusta ja pyytää treffeille? Skenaarioon kuuluu se, että uskoisin ensimmäisellä kerralla vastauksen ja kiittäisin kohteliaasti tehosekoitinkaupoista mikäli muita yhteisiä intressejä ei ilmene. Peukku ylös=asiallista kysyä, peukku alas=epäasiallista.

      Lainaa

    41. Vanhemmat naiset 22.6.2021 13:56
      Tulos: +74 (88 ääntä)
      Noin 18 vuotiaana olin hoitoalalla opiskelijana ja voin kertoa, että vanhemmat naiset ovat ihan yhtä pahoja. :D piti väistellä ihan kunnolla. Eräänä työvuorona yksi noin 50v nainen työnti minut komeroon ja otti munista kiinni. Oli siinä 18v pojalla miettimistä, että mitä vittua täällä tapahtuu. :D Jälkeen päin naurattunut, silloin ei :D Tuo oli vain yksi esimerkki, samankaltaisia tilanteita oli aivan jatkuvasti. flirttiä ja vihjailua jne.

      Lainaa

    42. Tulos: +75 (93 ääntä)
      Okei siis nyt... Älkää hemmetti seuratko tuntemattomia setämiehiä mihinkään katto terasseille tai saunatiloihin!

      Lainaa

    43. Tulos: +108 (114 ääntä)
      Vanhemmat naiset: Noin 18 vuotiaana olin hoitoalalla opiskelijana ja voin kertoa, että vanhemmat naiset ovat ihan yhtä pahoja. 😁 piti väistellä ihan kunnolla. Eräänä työvuorona yksi noin 50v nainen työnti minut komeroon ja otti munista kiinni. Oli siinä 18v pojalla miettimistä, että mitä vittua täällä tapahtuu. 😁 [...]
      Hyi miten ällöttävä seksuualista ahdistelua!

      Lainaa

    44. Todisteeton kauris 22.6.2021 15:18
      Tulos: -120 (132 ääntä)
      Setämiespride! Jos ei kukaan koskaan yrittäisi eikä tekisi aloitetta, kaikki olisivat yksinäisiä ja surullisia. Setämies ottaa onnensa omiin käsiinsä ja yrittää saada seuraa. Hänestä tulee vain vitsi nettiin.

      Lainaa

    45. Tulos: +42 (64 ääntä)
      Miksi tuo yksi edes lähtee katselemaan jotain saunatiloja ja terasseja?

      Lainaa

    46. Tulos: +8 (28 ääntä)
      Läski hedelmä: Olisin niin onnellinen jos miehet lopettaisivat aloitteiden tekemisen ja naisten pitäisi tehdä ne itse. Oikeasti, naisena se olisi mun unelma.
      Saa niitä tehdä jo nytkin, jos se sun oikea unelma on. Moni mies toivoo sitä, mutta ei uskalla itse.

      Lainaa

    47. Suotuisa herne 22.6.2021 17:38
      Tulos: +104 (116 ääntä)
      Kiltti lammas: Toisaalta pitää myös muistaa että on ihmisiä, jotka nyt ovat melko surkeita naistenlähestyjiä. Tapauksena nyt vaikka oma kaveri. Tämä alkoi ostamaan usein mansikoilta eräältä torilta, sillä halusi päästä juttelemaan myyjälle. Avautui saunassa, kuinka ei milloinkaan uskaltanut kuitenkaan juttelemaan [...]
      Miten saatanan vaikeaa näiden tyyppien  on tajuta, että nainen on ihminen eikä mikään ufo tai pornotiedosto?
      Hyvä nyrkkisääntö on käyttäytyä kuten käyttäytyisi siskoaan kohtaan, ei tule ällöttäviä ylilyöntejä.

      Lainaa

    48. Poluton pupu 22.6.2021 18:01
      Tulos: +135 (147 ääntä)
      Banaani: Mua kiinnostaisi tarkemmin sellanen yleinen konsensus että onko kaikki ”yök yök yök” -kommentoijat samoilla linjoilla samoista asioista vai onko näkemyksissä eroa. Toiset vaikuttavat häiriintyvän kaikista aloitteista, jotka tapahtuvat ei-treffiseuran pyytämiseen tarkoitetuissa tilanteissa, toiset [...]
      Jos pelkastaan ulkoisen olemuksen perusteella pamautat etta "Onko sulla muuten poikaystavaa?" ja "Lahtisitko treffeille?" niin ei ei ei. Ensinnakin on tosi epakohteliasta heti udella toisen suhdestatusta, toisekseen siita saa sellaisen kasityksen ettei sinua kiinnosta naisen mielipide vaan ainoastaan se, onko nainen jo toisen miehen "oma", ja kolmanneksi kukaan tuskin haluaa tulla pyydetyksi treffeille pelkan ulkonakonsa takia - varsinkin, kun naiset saavat _jatkuvasti_ osakseen treffipyyntoja ja lahestymisyrityksia yrittaessaan vain elaa normaalia elamaansa. Esim. joku tuolla ylempana mainitsi mansikkamyyjan treffeille pyytamisen, mita pidan huonona ajatuksena - asiakaspalvelutilanteessa varsinkin kun on hankalaa kieltaytya, varsinkin kun tyohon kuuluu osittain mielinkielin oleminen. Toisekseen, nainen yrittaa vain tehda tyotaan, ja hanelle pitaisi tyorauha myos taata. Jos teilla taas on mainitsemiesi  torikauppojen teon yhteydessa mukavaa yleista jutusteltua, juttu luistaa luontevasti, ja vaikuttaa etta toinen on kiinnostunut seurastasi, voit kohteliaasti kysya josko toinen haluaisi tavata uudestaan vaikka kahvihetken merkeissa (tassa vaiheessa turha tuoda mitaan suhdestatuksen uteluita mukaan!). Jos toinen siihen vastaa etta ei kiitos, niin toteat etta eipa mitaan ja jatkat elamaasi, jos taas nainen suostuu niin voi sitten sopia kahvihetken jonka aikana syntynee parempi kasitys siita olisiko teissa ainesta kaveruuteen, ystavyyteen, tai parisuhteeseen. (P.S. Ulkomainen nappaimisto, sori ääkkösten puuttumisesta).

      Lainaa

    49. Poluton pupu 22.6.2021 18:15
      Tulos: +110 (116 ääntä)
      ...ja jos sita mansikkamyyjaa nyt on ehdottoman pakko pyytaa treffeille, niin etene varoen - muista, etta a) hairitset hanen tyorauhaansa, b) hanella on tyonsa puolesta velvollisuus olla sinua kohtaan mukava vaikka olisitkin ikava (ala siis ole ikava), ja c) ala tarayta mitaan ahdistavaa tyyliin "Onko sulla poikaystavaa?", "Oon muuten kattellut miten hyvannaikoinen oot", tms., vaan juttele luontevasti ja tunnustele sosiaalisilla tuntosarvillasi (joita voit empatiaharjoituksilla parantaa jos et ole varma niiden toimivuudesta) josko toinen olisi millaan tasolla kiinnostunut sinusta, ennen kuin kysyt josko mansikkamyyja haluaisi tavata sinua muissa merkeissa. Ja jos vastaus ei ole erittain suora kylla (muista etta myyjalla on velvollisuus olla sinua kohtaan mukava joten han saattaa kieltaytya hyvin hienovaraisesti), poistut kohteliaasti tilanteesta ja _jatat_hanet_rauhaan.

      Lainaa

    50. Tulos: +103 (109 ääntä)
      Möhlä hyönteinen: En mä nyt tiedä, oliko ne +50v akkojen tekemät takapuolen puristelut ja kielen lipomiset niin kivoja, kun olin 16-17v kesätyöntekijä, mutta kun olen mies, niin syyhän oli minussa.
      Kuka täällä niin sanoi?

      Lainaa

    51. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 22.6.2021 21:31
      Tulos: +52 (58 ääntä)
      Poluton pupu: ...ja jos sita mansikkamyyjaa nyt on ehdottoman pakko pyytaa treffeille, niin etene varoen - muista, etta a) hairitset hanen tyorauhaansa, b) hanella on tyonsa puolesta velvollisuus olla sinua kohtaan mukava vaikka olisitkin ikava (ala siis ole ikava), ja c) ala tarayta mitaan ahdistavaa tyyliin [...]
      Aamen!

      Lainaa

    52. Sitkeä maahinen 22.6.2021 23:06
      Tulos: +72 (74 ääntä)
      Banaani: No anyway; kuvitellaan se toritilanne, ostan vaikka nyt tehosekoittimen naiselta, noudan ostokseni livenä neutraalissa julkisessa tapaamispaikassa. Merkkejä naisen statuksesta ei ole näkyvissä ja haluaisin naisen kanssa treffeille ulkoisen olemuksen perusteella. Kertokaa kommenteilla tai peukaloilla että onko teistä asiatonta kysyä tuossa tilanteessa naisen statusta ja pyytää treffeille? Skenaarioon kuuluu se, että uskoisin ensimmäisellä kerralla vastauksen ja kiittäisin kohteliaasti tehosekoitinkaupoista mikäli muita yhteisiä intressejä ei ilmene.
      Kyllä saa yrittää lähestyä viehättävää ihmistä. Onko se asiallista vai asiatonta riippuu täysin siitä, miten teet sen. Mun mielestä tossa tilanteessa vois vaikka sanoa että hei sä vaikutat kivalta, voisinko antaa sulle mun numeron, ja tarjota numeroa vaikka lapulla. Sitten sanoa näkemiin ja jäädä odottelemaan viestiä. Ja jos viestiä ei kuulu, niin hyväksyä asia, eikä ruveta lähettelemään mitään kysymyksiä sitten torin kautta.

      Lainaa

    53. Tulos: -24 (50 ääntä)
      Läski hedelmä: Olisin niin onnellinen jos miehet lopettaisivat aloitteiden tekemisen ja naisten pitäisi tehdä ne itse. Oikeasti, naisena se olisi mun unelma.
      Voi olla että itseäsi ujompi ja arempi nainen/tyttö ei olisi yhtä innoissaan ehdotuksestasi. Ja onko väliä kuka sen aloitteen tekee kunhan se on hyvän maun rajoissa? Jos nyt kaikki miehet lopettaa lähestymiset niin luulen että monta mahdollista perhettä jää perustamatta. Olen itse päätynyt parisuhteeseen sekä omasta että toisen aloitteesta. Onneksi suurin osa ihmisistä ei välitä kuka, tai kummat genitaalit omaava, tekee aloitteen vaan onko kemiaa ja kuinka edellä mainittu aloite tehdään. En vain ymmärrä oikeasti sun unelmaa ja väitän ettei moni nainenkaan.

      Lainaa

    54. Oikeudeton gerbiili 23.6.2021 8:26
      Tulos: -19 (79 ääntä)
      Banaani: Mua kiinnostaisi tarkemmin sellanen yleinen konsensus että onko kaikki ”yök yök yök” -kommentoijat samoilla linjoilla samoista asioista vai onko näkemyksissä eroa. Toiset vaikuttavat häiriintyvän kaikista aloitteista, jotka tapahtuvat ei-treffiseuran pyytämiseen tarkoitetuissa tilanteissa, toiset [...]
      Osa meistä naisistahan tuntuu olevan sitä mieltä, että miehillä pitäisi olla kristallipallo ja ajatustenlukutaito, että tietäisivät milloin on ok lähestyä ja milloin ei. Itse olen sitä mieltä että aina on ok kysyä, kunhan sen tekee asiallisesti - ja ottaa mahdollisen torjunnan myös asiallisesti.
      Mutta myös meidän naisten pitäisi osata vastata siihen asialliseen kysymiseen asiallisesti. Olen valitettavasti nähnyt tilanteita missä mies ihan fiksusti, asiallisesti ja kohteliaasti lähestyy naista ja saa vastaukseksi tyyliin "suksi v*ttuun s*tanan pervo" kun miehen pärstä ei satu miellyttämään. Sitten kuitenkin samanen nainen on ihan pörröisenä kun mielestään hottis mies tulee puristelemaan perseestä. Käytöstavat sopisi muistaa puolin ja toisin.
      Tulipa monta kertaa asiallisesti. Mutta anyways eiköhän pointti tullu selväksi.

      Lainaa

    55. Oikeudeton gerbiili 23.6.2021 8:36
      Tulos: +81 (83 ääntä)
      Njäh: Tavallaan söpöä, mutta enemmän tosi rasittavaa. Asiakaspalvelijan työ voi riippua siitä, miten asiakasta kohtelee ja ei ikinä voi tietää, miten tuollainen asiakas suhtautuu 'ei'hin. Osa on ihan ok, toiset voi alkaa laittaa firmalle negapalautetta asiakaspalvelusta 20 eri sähköpostin [...]
      Tämä. Itse lakkasin asiakaspalvelutyössä katsomasta ihmisiä silmiin kun turhan usein miesasiakkaat alkoivat tekemään ehdotuksia. Osa oli oikeasti just sellaisia reppanoita jotka sitten ihastua repsahtivat kun kerrankin sai joltakulta ystävällisyyttä, hymyn ja silmiin katsomisen. Eivät selvästi osanneet sisäistää että se kuuluu asiakaspalvelutyössä toimenkuvaan, eikä ole henkilökohtaista.

      Lainaa

    56. LeikkiFiasko 23.6.2021 9:22
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Ahdistelu on perseestä mutta mitä tulee itse kysymykseen niin ei kai ole ns oikeaa tai väärää tapaa milloin ja miten voi tutustua? Aika usein tyypit on löytäneet kumppaninsa mitä ihmeellisimmistä tilanteista. On puhjennutta autonrengasta. Kaupan käytävällä revennyttä ostoskassia ja jne jne

      Lainaa

    57. Tulos: -1 (31 ääntä)
      Poluton pupu: Jos pelkastaan ulkoisen olemuksen perusteella pamautat etta "Onko sulla muuten poikaystavaa?" ja "Lahtisitko treffeille?" niin ei ei ei. Ensinnakin on tosi epakohteliasta heti udella toisen suhdestatusta, toisekseen siita saa sellaisen kasityksen ettei sinua kiinnosta naisen mielipide vaan [...]
      Kiitos vastauksesta. Se kuitenkin jätti minulle aika monta kysymysmerkkiä ja ”erimielisyyttä”.
      Asiakaspalvelutilanteet ovatkin eri tarina monelta osin.
      Mutta tämä torikauppa:
      - kanssakäyminen ei torikauppojen noudoissa kauaa yleensä kestä. ”Jutun luistamiselle” on harvoin edellytyksiä, sillä ihmiset tuppaavat hoitamaan kauppoja siinä muun arki-iltansa ohessa. 
      - jos puolestaan ”venyttäisi keskustelua”, tarkoitan, että keksisi jutunjuurta siksi, koska toinen näyttää kiinnostavalta, niin perustuisihan sekin siihen ulkonäköön ja olisi varmaan ainakin lähestulkoon yhtä läpinäkyvää kuin vain pyytää treffeille suoraan. Korostan, että tarkoitan tilanteita, joissa sen kummemmin jutustelu ei kuulu yleensä etikettiin. 
      - ”jutun luistaminen” yksittäisenä hetkenä ei paljon ihmisestä kerro, ja on mielestäni melkein yhtä pinnallinen treffipyynnön peruste kuin ulkonäkökin; jos omaa hyvät sosiaaliset taidot ja on luonteeltaan sellainen joka näkee kanssakäymistilanteisiin edes hieman vaivaa esim kohteliaisuus- tai mukavuussyistä, saattaa antaa itsestään erinomaisen kuvan ilman, että sillä on mitään tekemistä yhteensopimisen kanssa parina. Eri asia taas, jos keskustelua jatkuu pitkään, mutta torikaupoilla en ole koskaan kuullut minkään keskustelun jatkuneen niiiiin pitkään. 
      :o onneksi ei tosiaan tarvitse seuraa nyt etsiä. Lataisin varmaan vaan tinderin niin ei tarvitsisi ainakaan sitä miettiä onko ulkonäön perusteella lähestyminen väärin :D

      Lainaa

    58. Kireä ilves 23.6.2021 10:49
      Tulos: +89 (89 ääntä)
      Todisteeton kauris: Setämiespride! Jos ei kukaan koskaan yrittäisi eikä tekisi aloitetta, kaikki olisivat yksinäisiä ja surullisia. Setämies ottaa onnensa omiin käsiinsä ja yrittää saada seuraa. Hänestä tulee vain vitsi nettiin.
      Niin, kun setämies yrittää saada seuraa sellaiselta joka on juuri ja juuri täysi-ikäinen.  Setämies vaikuttaisi sympaattisemmalta jos hakisi seuraa ikäiseltään kivalta tädiltä. 

      Lainaa

    59. Poluton pupu 23.6.2021 11:41
      Tulos: +56 (62 ääntä)
      Banaani: Kiitos vastauksesta. Se kuitenkin jätti minulle aika monta kysymysmerkkiä ja ”erimielisyyttä”. Asiakaspalvelutilanteet ovatkin eri tarina monelta osin. Mutta tämä torikauppa: - kanssakäyminen ei torikauppojen noudoissa kauaa yleensä kestä. ”Jutun luistamiselle” on harvoin edellytyksiä, sillä ihmiset [...]
      Nojaa, ei se minusta ole kovin epaluontevaa kayda hieman keskustelua kauppojen yhteydessa, jos kerran livena tavataan kun tavara vaihtaa omistajaa. Itse olen pari kertaa lyhyen keskustelun aikana (esim. lyhyt keskustelu bussissa, ja toinen lennon lahtoselvityksen jonossa) loytanyt ihmisia, joista on myohemmin tullut ystaviani, ja joista olisi saattanut hieman toisissa oloissa jopa kehittya parisuhde.
      Toisaalta, jos toinen selkeasti haluaa tilanteen loppuvan nopeasti, niin eihan sita oikein voi venyttamalla venyttaa – joskin siina tapauksessa mahdollisuudet treffikutsun onnistumiselle ovat lahtokohtaisesti aika heikot.  
      Jos torikauppaesimerkisassi nyt on ihan hirvea hinku pyytaa naista treffeille pelkan ulkonaon perusteella, niin muista, etta a) nainen ei ole tullut tilanteeseen seuraa hakemaan ja treffipyynto siina tilanteessa tuntuu helposti ahdistavalta, b) naiset, ja varsinkin erityisen hyvannakoiset naiset, saavat jatkuvasti huomiota osakseen ulkonakonsa perusteella yrittaessaan vain elaa normaalia elamaansa, ja suurin osa siita huomiosta on epamiellyttavaa, c) kuten naissa kommenteissa on useampaan kertaan todettu, naiset (ihmisia kun ovat : ) haluavat tulla kohdatuksi yksiloina, eivatka tulla lahestytyksi vain koska ovat (hyvannakoisia) naisia. 
      Nama seikat huomioiden voit pyytaa naista treffeille lyhyen vuorovaikutuksen aikana, jos teet sen asiallisesti ja hyvaksyt mukisematta kielteisen vastauksen (esim. “Hei, taa tulee nyt vahan puskista, ja sano ihan vapaasti jos ei yhtaan kiinnosta, mutta huvittaisko sua lahtea kahville joku paiva?”ja jos nainen vastaa kieltavasti niin “Okei, eipa mitaan. Hyvaa paivanjatkoa! : )”).

      Lainaa

    60. Näpsäkkä kala 23.6.2021 12:10
      Tulos: +49 (51 ääntä)
      Poluton pupu: Nojaa, ei se minusta ole kovin epaluontevaa kayda hieman keskustelua kauppojen yhteydessa, jos kerran livena tavataan kun tavara vaihtaa omistajaa. Itse olen pari kertaa lyhyen keskustelun aikana (esim. lyhyt keskustelu bussissa, ja toinen lennon lahtoselvityksen jonossa) loytanyt ihmisia, joista on [...]
      Erittäin hyvä vastaus! Erityisen kannatettavaa on treffipyyntöä tehdessä korostaa sitä, että on valmis hyväksymään kielteisen vastauksen asiallisesti. Näin suhtautuvia vaikuttaa nimittäin olevan vähemmän kuin niitä, jotka suuttuvat ja haistattelevat kieltäytymisestä. En kylläkään osaa sanoa, että ottaisinko tuota heti todesta; vaistot kun kehottavat ensisijaisesti suojelemaan omaa henkeä ja terveyttä, joten saattaisin kyllä silti kohottaa suojamuurin. Olisi mukavaa, jos tulevaisuudessa ihmisten ei enää tarvitsisi näissäkään tilanteissa automaattisesti varautua siihen kaikista pahimpaan.

      Lainaa

    61. Lyhempi delfiini 23.6.2021 12:13
      Tulos: -45 (47 ääntä)
      Sanna on vähän keksinyt huitsin hauskoja juttuja, varsinainen tätinainen.

      Lainaa

    62. Harmaa kivi 23.6.2021 12:36
      Tulos: +79 (81 ääntä)
      Kireä ilves: Niin, kun setämies yrittää saada seuraa sellaiselta joka on juuri ja juuri täysi-ikäinen.  Setämies vaikuttaisi sympaattisemmalta jos hakisi seuraa ikäiseltään kivalta tädiltä. 
        Vika on nimenomaan siinä, että setämies hakee seuraa aivan väärin perustein. 18-25 -vuotiailla naisilla on täysi työ saada edes lounastaan syötyä, ilman että joku tekisi lähempää tuttavuutta, koska tietynlaisten miesten mielestä kunhan nainen on nuori ja nätti, niin viis mistään yhteensopivuudesta. Entisenä nuorena naisena voin sanoa, että nuoret naiset tietävät sen ja se ärsyttää heitä suuresti. Varsinkin, kun mahdolliset hedelmällisetkin lähestymisyritykset tahtovat hukkua siihen kohinaan -ironisesti parisuhteen löytäminen muuttuu tässä tilanteessa melkein mahdottomaksi. On paljon helpompi löytää suhde jos kandidaatteja on yksi ja hän sopiva, kuin jos kandidaatteja on sata ja 99 niistä liikkeellä vain koska tissit. (Nimenomaan *entisenä* nuorena naisena voin kertoa, että homma muuttui paljon helpommaksi, kun tuttavuutta tekevät enää miehet joiden mielestä vaikutan jostain muusta syystä mielenkiintoiselta. Eihän sitä usein satu, mutta ei tarvitse sattuakaan, harva meistä tarvitsee kovin montaa miestä).
        Ihmisen ulkomuodossa on muutakin kuin "standardihyvännäköisyys", sillä signaloidaan kaikenlaista -voi yrittää, jos vaikuttaa siltä että pitäisitte vaikka samasta musiikista, tai toisella on kädessä mielenkiintoinen kirja (ei siinä tapauksessa, että hän on keskittynyt sen lukemiseen) -tai muuta syytä ajatella että voisi olla samalla aaltopituudella. Ja tietysti jos pikaiseen kysymykseen "lähdetksä kahville?" vastaus on ei, niin sopiva reaktio on "ok", ei "no lähtisit nyt! Läääääähtisit!" saati "vitun lehmä en tuollaisen huoran kanssa lähtiskään". 
        

      Lainaa

    63. Pitkänhuiskea paprika 23.6.2021 12:49
      Tulos: -70 (76 ääntä)
      Ihmisten pitäisi ymmärtää ettei ole ok lähestyä toisia ihmisiä turhan suorasukaisesti, paitsi tietenkin jos on erittäin viehättävä henkilö itse. Silloin se on ok ihan eri tavalla.

      Lainaa

    64. Kiltti lammas 23.6.2021 14:45
      Tulos: -51 (53 ääntä)
      Näpsäkkä kala: Erittäin hyvä vastaus! Erityisen kannatettavaa on treffipyyntöä tehdessä korostaa sitä, että on valmis hyväksymään kielteisen vastauksen asiallisesti. Näin suhtautuvia vaikuttaa nimittäin olevan vähemmän kuin niitä, jotka suuttuvat ja haistattelevat kieltäytymisestä. En kylläkään osaa sanoa, että [...]
      Nyt taitaa olla netin aiheuttama harha siitä, että enemmistö olisi näitä jotka eivät sulata Ei-vastausta.
      Suomessa on valtava määrä sinkkuja, ja jos väitteesi olisi totta, tulisi näitä tapauksia ilmi valtavasti enemmän.

      Lainaa

    65. Kiltti lammas 23.6.2021 14:47
      Tulos: -36 (56 ääntä)
      Oikeudeton gerbiili: Osa meistä naisistahan tuntuu olevan sitä mieltä, että miehillä pitäisi olla kristallipallo ja ajatustenlukutaito, että tietäisivät milloin on ok lähestyä ja milloin ei. Itse olen sitä mieltä että aina on ok kysyä, kunhan sen tekee asiallisesti - ja ottaa mahdollisen torjunnan myös [...]
      Aivan loistava kommentti. Oikeastaan kaikesta samaa mieltä.

      Lainaa

    66. Tulos: +82 (84 ääntä)
      Kiltti lammas: Nyt taitaa olla netin aiheuttama harha siitä, että enemmistö olisi näitä jotka eivät sulata Ei-vastausta.Suomessa on valtava määrä sinkkuja, ja jos väitteesi olisi totta, tulisi näitä tapauksia ilmi valtavasti enemmän.
      Pyydäpä huvikseksi naispuolisia tuttujasi kertomaan niistä (lukemattomista) kerroista, jolloin "ei" ei ole mennyt perille - saatat yllättyä.

      Lainaa

    67. Tulos: +27 (35 ääntä)
      Pitkänhuiskea paprika: Ihmisten pitäisi ymmärtää ettei ole ok lähestyä toisia ihmisiä turhan suorasukaisesti, paitsi tietenkin jos on erittäin viehättävä henkilö itse. Silloin se on ok ihan eri tavalla.
      Vasta hain tori-ostoksen nuorelta nätiltä naiselta. Näin yli 50 vuotiaana ukkona olisi ollut ahdistavaa jos olisi alkanut ehdottelemaan.

      Lainaa

    68. Tulos: +29 (33 ääntä)
      Poluton pupu: Nojaa, ei se minusta ole kovin epaluontevaa kayda hieman keskustelua kauppojen yhteydessa, jos kerran livena tavataan kun tavara vaihtaa omistajaa. Itse olen pari kertaa lyhyen keskustelun aikana (esim. lyhyt keskustelu bussissa, ja toinen lennon lahtoselvityksen jonossa) loytanyt ihmisia, joista on [...]
      On se, jos olette jossain rappukäytävässä kahden. Jos välittömässä läheisyydessä on muitakin, niin sitten. Mutta jos olet just naisen kämpästä nostamassa tavaraa ulos, pliis älä vihjaile yhtään mitään. Näin miehenä ajattelen.

      Lainaa

    69. Vajoava hämähäkki 23.6.2021 19:42
      Tulos: +73 (75 ääntä)
      Tosiaan se mikä tekee lähestymisyrityksestä epätoivoisen tyylin lisäksi ahdistavaa on, että lähestyjä on aivan eri ikäluokkaa. Minua on yrittänyt iskeä mm. pappani kaveri. Ja parikymppiselle kolmikymppinenkin alkaa olla vanhanpuoleinen, puhumattakaan siitä tavallisimmasta vänkääjästä, keski-ikäisestä ukosta. Hyvin harva 40+ ikäinen on viehättävä 20v mielestä. Ei siinä vaan ole mitää mahiksia tavallisella ukolla. Kannattaisi yrittää suurin piirtein oman ikäluokan naisia. Ja muutenkin, naisiin tutustuminen ihmisinä eikä esineinä olisi erittäin suotavaa. Se sisko oli hyvä esimerkki, että miten voisi ajatella keskustelevansa naiselle kuin ihmiselle eikä pillun portinvartijalle. Jos parisuhdetta etsii niin auttaisi paljon, että jaksaisi kuunnella toisen juttuja, ei siitä muuten mitään tule, ulkonäkö ei kanna kauas eikä pysy edes samana. Niillä kaikista kauneimmilla nuorilla naisilla on valtavasti kysyntää. Sitä voisi miettiä, että saiko sellaisten huomiota silloinkaan kun oli samanikäinen, saati kulahtaneempana. Tavallisenkin näköisillä nuorilla naisilla on riesana vanhat ukot, kun siihen on kyllästynyt niin kylläpä se torjuntatyyli saattaa mennä tylyksi. Sitten kun nainen alkaa olla sen ikäinen, että nämä ukot voisivat olla potentiaalisia kumppaneita, niin ne haikailee edelleen jotain pikkutyttöjä. Sitten ihmetellään kaikki, miten ei tahdo löytyä kumppania. Kahden kympin kynnyksellä ollaan hyvinkin vielä kehittymässä aivojen osalta. Reilusti vanhempi mies on (toivottavasti) hyvin erilaisessa elämänvaiheessakin.

      Lainaa

    70. Itseasiassa 23.6.2021 22:23
      Tulos: +38 (38 ääntä)
      Iina: Saa niitä tehdä jo nytkin, jos se sun oikea unelma on. Moni mies toivoo sitä, mutta ei uskalla itse.
      Mä yritin tehdä sinkkuna välillä aloitteen, mutta se näytti miehille olevan järkytys. Joskus oli jo selkeää flirttiä livenä, joskus jossain deittipalvelussa ehdotin tapaamista. Voi jessus mua ärsytti odottaa tai keikkua jossain baarissa "saalistettavana", jotta mies saa tuntea itsensä mieheksi tai odottaa monen viikon viestittelyn aikana jossain treffipalvelussa, että pyytäiskö toi treffeille. Mieluummin kävin äkkiä pareilla treffeillä toteamassa, onko meistä johonkin ja jatkoin eteenpäin. 
      Mutta natsas mullakin. Oon mun aviomiestä pyytänyt aikoinaan treffeille, joten kannatti ottaa riski. 

      Lainaa

    71. Tulos: +41 (43 ääntä)
      Joo tälläsiä on tullu kyllä itellä ihan liikaa kans vastaa.. oon pari kertaa 18-21 vuotiaana ettinyt asuntoa lehti-ilmoituksella, koska kuulin näin voi hyvin saada sellaisen asunnon mikä ei oo yleisesti markkinoilla. Noh kerra jopa sainkin erittäin hyvän ja oli asiallinem vuokraisäntä. Tuli kyllä paljon vuokratarjouksia ja yhdelle, kun vastasin millainen olisi tarjolla niin ei kuulemma ollutkaan. Sen jälkee alko tulee ihme pervoja viestejä. Vastasin vaan, että mitä helvettiä tarjosit just mulle asuntoa ja nyt laitat tälläsiä viestejä nuorelle naiselle, et hyvä sulla ei ollu mulle mitään asuntoa! Yhtäkkiä vuoden päästä tuli taas! Vastasin tällöin, että laitan viestit poliisille jos ei lopu. Estin numeron tietysti, mutta puhelin vaihtui niin esto poistui ja sain taas vuoden jälkeen pari viestiä ja sit oma mies soitti pienen puhelun tälle niin eipä ole sen jälkeen kuulunut mitään. Viestit oli kaikkee tätä tyyliä "kiihottunt pukki toivottelee hyvää joulua, voisit pikku punasissa stringeissä kostua tästä" yms muuta sekavaa ja oksettavaa. Noh toinen on sit nää torissa olevat oksetukset. Ennen laitoin puhelinnumeron sinne ja myin vaatteitani siellä nii sain puheluita miehiltä, et kuinka isot rinnat mahtuu tonne ja saako tulla kattoo ja nähdä ne päällä. Tän jälkeen en oo ikinä antanu numerooni siellä. Mutta osaa ne miehet siel viesteissäki pervoilla, ku myin korkkareitani niin tuli kolme miestä laittelee pervoja ehdotuksia ja pyytelee kuvia ne kengät jalassa sängyllä. Että nii mitä liikkuu näillä päässä? Ei mitää rajaa ja tän takia itellä kaikii tiedot salasena ja puhelinnumeroo tai tietoja en vaihda enää missään. Et naisena pitää sit tälläsiä tehdä.

      Lainaa

    72. Talokas hämähäkki 24.6.2021 11:18
      Tulos: +29 (39 ääntä)
      Mikä ihme miehiä vaivaa? T: mies

      Lainaa

    73. King Arthur 24.6.2021 11:37
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Mullekin nuorena naisena ekaa kämppää etsiessä sattui pari setämiestä. Yksi oli ihan kuin Uuno Turhapuro, alkoi heti vilkkua silmissä kun tivasi varallisuuttani ja mahtoollista perintöä. Kaikkein kammottavin oli sellainen mukavan näköinen pappa, joka yks kaks vetäisi rintsikoiden olkaimesta, silleen napsauttaen. Oli yksiolkaiminen toppi päällä niin kai se jotenkin houkutti, mitään selitystä en tilanteelle keksinyt. Ujona menin hiljaiseksikin, ja vuosien jälkeenkin ärsyttää etten mitään saanut sanottua. Kerran otin face-kaupoissa riskin. Mies myi kaiverruskonetta sopuhintaan, mutta jo myynti-ilmoituksessa sanoi että kaupat sovitaan puhelimessa. Soitin pahaa aavistellen, mutta kyseessä olikin kiva ja hieman yksinäisen oloinen ihminen. Juteltiin sen kolmisen varttia koirista ja elämästä, sain koneen enkä hänestä sen koommin kuullut. Että joskus käy hyvinkin.

      Lainaa

    74. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Itseasiassa: Mä yritin tehdä sinkkuna välillä aloitteen, mutta se näytti miehille olevan järkytys. Joskus oli jo selkeää flirttiä livenä, joskus jossain deittipalvelussa ehdotin tapaamista. Voi jessus mua ärsytti odottaa tai keikkua jossain baarissa "saalistettavana", jotta mies saa tuntea itsensä mieheksi tai [...]
      Itse myös (naisena) teen aina aloitteet, ja deittisovelluksista tykkään Bumblesta, jossa naisen on aloitettava keskustelu, tai muuten match katoaa. Ei kiinnosta olla "saalistettavana", mieluummin marssin miehen luo ja alan jutella (tietenkin asiallisesti ja sellaisessa tilanteessa missä se on suotavaa; en tekisi miehelle mitä en haluaisi itselleni tehtävän, eli tulla lähestytyksi silloin kun haluan vain rauhassa elää elämääni). Romukoppaan joutavat tuollaiset vanhanaikaiset ajatukset siitä että "miehen kuuluu tehdä aloite"!

      Lainaa

    75. Näpsäkkä kala 24.6.2021 17:59
      Tulos: +36 (36 ääntä)
      Kiltti lammas: Nyt taitaa olla netin aiheuttama harha siitä, että enemmistö olisi näitä jotka eivät sulata Ei-vastausta.Suomessa on valtava määrä sinkkuja, ja jos väitteesi olisi totta, tulisi näitä tapauksia ilmi valtavasti enemmän.
      Kertoisitko, että miten tuo sinkkujen määrä liittyy asiaan..? Ei sitä päältä päin näe, että onko joku sinkku vai ei, varsinkaan jos ei käytä sormusta. Kaikista härskeimmille ei riitä edes se, että kertoo (todenmukaisesti tahi ei) olevansa parisuhteessa; "no minä oon parempi, tästä saisit tosimiestä kjeh räh". Ja tuohon "...tulisi näitä tapauksia ilmi valtavasti enemmän": millä tavalla niiden sinun mielestäsi pitäisi tulla ilmi muuten kuin yksilöiden kertomina..? Lienee selvää se, että lähestymistä ja treffikulttuuria vaikeuttavat nimenomaan nuo sinnikkäät ahdistelijat, joiden toiminta aiheuttaa hallaa ihan kaikille. Ilman näitä tapauksia olisi niin paljon helpompaa suhtautua keskustelunaloitukseen avoimin mielin, kun ensimmäinen ajatus ei olisi "no mitä nyt taas" ja "miten mä pääsen tästäkin tilanteesta pois"...

      Lainaa

    76. Kilokalori 25.6.2021 8:58
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      Banaani: Mua kiinnostaisi tarkemmin sellanen yleinen konsensus että onko kaikki ”yök yök yök” -kommentoijat samoilla linjoilla samoista asioista vai onko näkemyksissä eroa. Toiset vaikuttavat häiriintyvän kaikista aloitteista, jotka tapahtuvat ei-treffiseuran pyytämiseen tarkoitetuissa tilanteissa, toiset [...]
      Ainoa järkevä tapa tehdä tämä on sanomalla "Sulla onkin nyt mun numero, jos haluat joskus toiste tavata vaikka kahvilla niin ota yhteyttä". Eikä kysellä perään jos nainen ei ota yhteyttä.
      Samoin aspoille, anna oma numerosi vaikka lapulla mutta älä kysy aspalta hänen numeroaan töissä.

      Lainaa

    77. Käypä mato 25.6.2021 12:14
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      Njäh: Tavallaan söpöä, mutta enemmän tosi rasittavaa. Asiakaspalvelijan työ voi riippua siitä, miten asiakasta kohtelee ja ei ikinä voi tietää, miten tuollainen asiakas suhtautuu 'ei'hin. Osa on ihan ok, toiset voi alkaa laittaa firmalle negapalautetta asiakaspalvelusta 20 eri sähköpostin [...]
      Tässä nyt avainjuttu. Ei ikinä lähestytä seuranhaku mielessä henkilöä, joka on töissä!!! Ette ole silloin lähtökohtaisesti tasa-arvoisessa asemassa

      Lainaa

    78. Mainio banaani 25.6.2021 13:07
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      LeikkiFiasko: Ahdistelu on perseestä mutta mitä tulee itse kysymykseen niin ei kai ole ns oikeaa tai väärää tapaa milloin ja miten voi tutustua? Aika usein tyypit on löytäneet kumppaninsa mitä ihmeellisimmistä tilanteista. On puhjennutta autonrengasta. Kaupan käytävällä revennyttä ostoskassia ja jne jne
      Mihin kysymykseen? Eikö näiden "mokien" pointti ollut ahdistava käytös? Sillä ei ole mitään tekemistä normaalin lähestymisen/tutustumisen kanssa, mistä täällä jotkut alkoivat keskustella.

      Lainaa

    79. Pohjaanpalanut papaija 26.6.2021 3:55
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      GJN: Jos joidenkin mielestä minkälainen aloite tahansa on passeli, en ole pahoillani kertoessani, että näin ei ole. Joillekin fakta, että naisille voi puhua kuin tavalliselle ihmiselle, kuulostaa absurdilta. Aina yksi tai useampi pultti tuntuu uupuvan, kun käännytään puhumaan. Uutisväläys: moni ei tykkää, että heidät nähdään vaan tissi-pillu-kotelona.
      Mulla on hämmentävä kokemus tästä. Olin miespuolisen tutun (A) luona yötä ja aamulla sen kaveri (B) tuli käymään ja lähtiessä lupasi heittää mut kotiin. Tässä tilanteessa B ei tiennyt olenko A:n kanssa suhteessa tms mutta ehkä oletti jotain asetelmasta. Automatka sujui rattoisasti, tultiin tosi hyvin toimeen ja läppä lensi. Matkan lopuksi kiitos ja hei.
      Paljon myöhemmin törmäsin tinderissä B:hen ja muistelin hauskaa juttuseuraa. Koska A:n kanssa ei koskaan ollut mitään suhteen tapaistakaan, ajattelin että tuskin tulee mitään bros before hoes -kuvioitakaan tähän häiritsemään ja laitoin tykkäyksen. It's a match! Jutusteltiin hetki ja hänkin muisti minut. Vaihdettiin numeroita ja välittömästi alkoi uskomaton kännivonkaus. Olin aivan pöyristynyt koska sama ihminen oli kyennyt tosi järkevään ja kiinnostavaan keskusteluun vain ehkä vuotta aiemmin. Yritin vielä kaivaa jotain vähänkin leikkisämpää flirttiä tai muuta huumoria jutusta, mutta se oli pelkkää "saanko tulla yöksi ai miksi en saa jos mää kuitenkin tuun", joten siihen loppui ennen kuin ehti alkaakaan. 
      Miehet, älkää ampuko itteänne jalkaan kohtelemalla naisia jonain seksiautomaatteina! Jos on vaikea ajatusleikki kohdella niin kuin omaa siskoa, niin koittakaa kohdella kuin kaverin (tyttö)kaveria. Sitten ehkä huomaamatta tulee puhuneeksi kuin ihmiselle. 

      Lainaa

    80. Tilattava tuhatjalkainen 27.6.2021 19:29
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Möhlä hyönteinen: En mä nyt tiedä, oliko ne +50v akkojen tekemät takapuolen puristelut ja kielen lipomiset niin kivoja, kun olin 16-17v kesätyöntekijä, mutta kun olen mies, niin syyhän oli minussa.
      Syy ei todellakaan ollut sinun!

      Lainaa

    81. Taidokas ahven 27.6.2021 23:51
      Tulos: +3 (13 ääntä)
      Läski hedelmä: Olisin niin onnellinen jos miehet lopettaisivat aloitteiden tekemisen ja naisten pitäisi tehdä ne itse. Oikeasti, naisena se olisi mun unelma.
      Onneksi kukaan yksittäinen ihminen ei ole tuota päättämässä. Olisi jäänyt itseltänikin onni löytämättä, sillä hyvinpitkälti tyttö jolle tein aloitteen, ei sitä ujouttaan olisi koskaan itse uskaltanut tehdä. Ja kyllä se itselleenkiin oli hyvin jännittävä tilanne ja hilkulla että olisin jättänyt välistä.
      Onneksi en siihen aikaan lueskellut ihmisten mielipiteitä netistä, täälläkin kommenteissa usean naisen reaktiot ja käytös on ollut sellaista, joka olisi pahimmillaan saanut minut luopumaan aikeistani.

      Lainaa

    82. Puukotettu avokado 28.6.2021 5:07
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Onneksi sai kaupungilta kämpän, parjatkoon kuka niitä miten paljon hyvänsä. Ei tarvitse enää kuunnella/katsoa setämiesten saunomiskutsuja ja lähentelyjä näytöissä ja omituisia ehdotuksia vuokranmaksuun, sama koskee kirppiskauppoja. Mielummin kuuntelee niitä oman elämänsä Matteja

      Lainaa

    83. Puukotettu avokado 28.6.2021 5:08
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      .. ja Mervejä silloin tällöin, tippui puhelin kädestä kesken lauseen 😁

      Lainaa

    84. Hellittämätön sammakko 28.6.2021 21:00
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      En pidä oikein uskottavana tuota ilmastointilaite -keissiä. Samanlainen kohtaus jumiin kattoterassille jäämisestä on ollut yhdessä tv-sarjassa, ja tuli heti mieleen tuo kohtaus. Lisäksi juuri tuo, että missä vekotin kulki 12 kerroksen ( muka tikkaat !!??) matkan, ja eikö puhelinta ollut mukana että apua saisi muutenkin. Useimmat jutut ylipäätään vaikuttaa selvästi keksityiltä, että päästäisiin feissarimokiin tms. Ahdistelua ja iljettävä ehdottelua ja uhkaa olen kyllä itsekin kokenut miesten taholta (olen vanhempi naiseläjä) esim työpaikan olisi saanut jos olisi suostunut pomon (hiveli jalkaani työhaastattelussa) seksiehdotuksiin. Liftausreissulla opiskelupaikkakunnalta kotiin sattui kerran juippi joka pyysi maksua luonnossa, toinen taas yritti pussailla. Ravintolassa asiakas kävi kiinni tisseihin, samoin oppaana toimiessani. Kyllä näitä riittää. Kaikki ahdistelijat on olleet kuvottavia tyyppejä joita ei naiset vapaaehtoisesti huolisi.

      Lainaa

    85. Mutkikas muurahainen 28.6.2021 21:38
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Hellittämätön sammakko: Lisäksi juuri tuo, että missä vekotin kulki 12 kerroksen ( muka tikkaat !!??) [...]
      Eihän missään sanottu, että ilmastointilaite oli mukana katolla. Ne laitteet painavat sen verran, että eihän kukaan ottaisi sellaista millekään ylimääräiselle näköalareissulle mukaan. Ei myöskään väitetty, että kattokeissin jälkeen kadottiin suoraan paikalta. Ehkä kaupat hoidettiin loppuun sen jälkeen tai sitä ennen. Ihme johtopäätöksiä joillain. 🙄

      Lainaa

    86. Rajoitettu lohikäärme 29.6.2021 2:09
      Tulos: -3 (9 ääntä)
      Siis lähtee kiertelemään tori-myyjän kanssa taloa kattoterassia ja saunaosastoa myöten ja jälkeen päin ihmettelee miksi myyjä yrittää väkisin tutustua tuolta pohjalta? Oonko minä nyt ainut joka näkee tässä hieman ristiriitasia signaaleja? Jos haluaa oikiasti vain ostaa jotain, niin rahat kouraan, kamat kantoon ja ystävällinen kieltäytyminen muille ehdotuksille.

      Lainaa

    87. Vehreä kuormaeläin 2.7.2021 20:31
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      heimosenkeimo: naiset:WÄÄ miehet ei tee alotetta ikinä, joutuu ite tekee kaiken. nyt kyllä meni sit taas joku setämies liian pitkälle kun pyysi kahveelle. nainenhan voi mennä sanoon miehelle suoraan että vittu mikä hottis olet mennääks köyrii mutta voi jumalauta jos se onkin toisinpäin nii on syytteet päällä.
      Väännetään rautalangasta: Jos setämies pyytää nuorta naista kahveelle, niin aivan varmasti menee liian pitkälle. Jos oman ikäinen nuorimies pyytää nuorta naista kahveelle, niin ei mene. Ymmärrätkö eron?
      Mikä siinä on, että nämä setämiehet ylipäänsä kuvittelevat, että heillä olisi mahdollisuuksia nuorempiin naisiin? Ehdotellaan vuokrajärjestelyjä tms, ehdottipa joku setämies jossain keskustelupalstalla joskus, että heille, keski-ikäisille miehille, pitäisi taata laillinen lupa käydä avioliiton ulkopuolella paneskelemassa nuoria opiskelijaneitosia. Tämä ukko siis ihan oikeasti luuli, että nuoret naiset haluavat sänkyyn setämiesten kanssa, mutta kaikki on vain jostain käsittämättömästä yleimaailmallisesta luvasta kiinni. Miksi ihmeessä kukaan nuori nainen menisi setämies-niljakkeen kanssa sänkyyn, kun oman ikäisiäkin miehiä on tarjolla??
      Lisäksi sosiaalisesti taitamaton nuori mies on aivan eri asia kuin setämies. Edellisen kömpelöihin lähestymisyrityksiin kannattaa nuoren naisen suhtautua ymmärtävästi, jälkimmäisen ei.

      Lainaa

    88. Kuutioitu sohvaperuna 2.7.2021 20:42
      Tulos: -18 (30 ääntä)
      Vehreä kuormaeläin: Väännetään rautalangasta: Jos setämies pyytää nuorta naista kahveelle, niin aivan varmasti menee liian pitkälle. Jos oman ikäinen nuorimies pyytää nuorta naista kahveelle, niin ei mene. Ymmärrätkö eron? Mikä siinä on, että nämä setämiehet ylipäänsä kuvittelevat, että heillä olisi mahdollisuuksia?
      Aivan varmasti ei mene liian pitkälle jos pyytää kahville. Mikä siinä on että monet naiset nykyään kuvittelevat että kahveelle pyytäminen tarkoittaa että nyt ollaan menossa liian pitkälle? Mikä saa edes olettamaan että joku kahville pyytäminen tarkoittaa että olisi kiinnostunut siinä mielessä toisesta? Kovat on luulot. Sen verran voin kiskaista takaisin maan pinnalle sieltä pilvistä, että kahvilla voi käydä vieraankin ihmisen kanssa ihan vaikka huvin vuoksi! Se ei todellakaan välttämättä tarkoita että sinä olisit NIIIIIN kiinnostava että ko. mies haluaisi mitään muuta kuin juttuseuraa kahvin ajaksi. Ihmeelliseksi on maailma mennyt noiltaKIN osin. Onneksi se et kuitenkaan ole sinä, joka määrittelee näitä asioita. Voin jatkossakin käydä kahvilla ihan kenen kanssa haluan ja kuka vaan mukaan tulee. Nuori tai vanha, mies tai nainen.

      Lainaa

    89. Vehreä kuormaeläin 4.7.2021 20:54
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Kuutioitu sohvaperuna: Aivan varmasti ei mene liian pitkälle jos pyytää kahville. Mikä siinä on että monet naiset nykyään kuvittelevat että kahveelle pyytäminen tarkoittaa että nyt ollaan menossa liian pitkälle? Mikä saa edes olettamaan että joku kahville pyytäminen tarkoittaa että olisi kiinnostunut siinä mielessä [...]
      Näissä jutuissa, myös kommenteissa olleissa, oli kyse nimenomaan siitä, että setämiehet liehittelivät nuoria naisia, ja siinä kontekstissa tarkoitin omankin kommenttini liian pitkälle menemisestä. En puhunut kenen tahansa kahville menemisestä kenen tahansa kanssa, enkä missään vaiheessa väittänyt, että kahville meneminen tarkoittaa automaattisesti taka-ajatuksia. Älä vääristele sanomisiani.
      Siitä, että kuka tahansa saa mennä kenen tahansa kanssa kahville ilman taka-ajatuksia, olen tietysti kanssasi samaa mieltä. Enkä ole edes yrittänyt määritellä tätä asiaa, sinä itse vääristelit tämänkin sanomiseni.
      Hyviä kahvihetkiä sinulle!

      Lainaa

    90. Avautuva peruna 4.7.2021 22:49
      Tulos: -6 (12 ääntä)
      Vehreä kuormaeläin: Näissä jutuissa, myös kommenteissa olleissa, oli kyse nimenomaan siitä, että setämiehet liehittelivät nuoria naisia, ja siinä kontekstissa tarkoitin omankin kommenttini liian pitkälle menemisestä. En puhunut kenen tahansa kahville menemisestä kenen tahansa kanssa, enkä missään vaiheessa väittänyt, [...]
      En vääristellyt mitään. En lukenut kaikkia maailman kommentteja, vaan sen mihin vastasin, ja siinä luki niin kuin siinä luki. Myöskään lainaamassasi kommentissa (jota en kirjoittanut) ei puhuttu käsittääkseni muusta kuin kahville pyytämisestä ja eräänlaisesta tuplastandardista. Mutta eiköhän lähdetä juomaan kahveet jonkinlaisen konsensuksen saavuttamisen kunniaksi. Mulle kahvi kermalla ja tuore munkkipossu.

      Lainaa

    91. Maaton paprika 5.7.2021 18:14
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Vehreä kuormaeläin: Näissä jutuissa, myös kommenteissa olleissa, oli kyse nimenomaan siitä, että setämiehet liehittelivät nuoria naisia, ja siinä kontekstissa tarkoitin omankin kommenttini liian pitkälle menemisestä. En puhunut kenen tahansa kahville menemisestä kenen tahansa kanssa, enkä missään vaiheessa väittänyt, [...]
      Onko tarjolla päiväkahviseuraa? Jos ymmärrät mitä tarkoitan.

      Lainaa

    92. Astmaton lammas 20.8.2021 16:02
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Ihan vain lohdutukseksi kaksi ei-limaista tarinaa: Kun menin vaihtoon etelä-Ranskaan, mulle valkeni varsin myöhään, että sieltä on _todella_ vaikea löytää kämppää niin lyhyeksi aikaa. Yhden asuntoilmoituksen tyyppi vastasi, että ilmoituksen asunto oli mennyt jo, mutta hän etsii itselleen kämppistä kaksioon. Lyhyeksi aikaa oli hyvä, koska tyttöystävän oli tarkoitus muuttaa jossain kohtaa asuntoon. No se kuulosti hyvältä, ja koska kämppä oli ainoa, mitä oli tarjolla, hyväksyin tarjouksen. No, ensimmäiset 2 viikkoa asuimmekin sitten miehen YKSIÖSSÄ, koska hän olikin vasta muuttamassa siihen kaksioon. Sitten jossain kyselin siitä tyttöystävästä, että missä hän on ja mitä hän tekee. No, sitä tyttöystävää ei ollut olemassakaan! Hän halusi vuokrata lyhyeksi aikaa huonetta, jotta sitten KUN hän löytää tyttöystävän, on kiva että he voivat muuttaa nopeasti yhteen. Eipä siinä mitään, ei hän minua yrittänyt iskeä ja se kaksio oli aivan ihana kunhan sinne päästiin muuttamaan. Ylivuokralainen vain oli melko jännä tapaus :D kerran hän sai mm.päähänsä hioa kolme senttiä paksua kiviseinää saadakseen ikean vessakaapin mahtumaan 1700-luvun rakennukseen. Siinä vaiheessa kun tulin kotiin, koko asunto oli valkoisen pölyn peitossa, kiviseinästä oli hiottu pois muutama milli ja tyyppi oli meinannut vain jatkaa hiomista.. Sitten niitä lukkoja. Kun etsittiin asuntoa nuorina opiskelijatyttöinä kaverini kanssa, miesvuokranantaja halusi demonstroida meille turvalukon toimintaa. No se lukko olikin aika vanha ja kulunut, eikä hän meinannut saada sitä auki enää, ja pelättiin kaikki että avain vääntyy vielä poikki. Ei onneksi ollut mitenkään limainen tapaus se vuokranantaja, vähän sählä vain :D

      Lainaa

    93. Muodikas noita 27.6.2024 11:05
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Piparjuuri: Pyydäpä huvikseksi naispuolisia tuttujasi kertomaan niistä (lukemattomista) kerroista, jolloin "ei" ei ole mennyt perille - saatat yllättyä.
      Joo kyllä parikymppisenä oli pakko opetella sanomaan jollakin tapaa tylysti ”ei kiinnosta”, ja mieluiten vähän vihamielisesti, koska muuten ei todellakaan mennyt perille. Jos vastasi ystävällisesti niin nää tyypit liimaantui kylkeen ja siinä vaiheessa oli myöhäistä enää ryhtyä tylyksi. Kun on kerran hymyillyt tai ollut muutoin ystävällinen niin näille hepuille se tarkoitti että olis kuitenkin mahiksia.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: ilmastointilaite, katolla, katto, kerrostalo, kirpputori, messenger, miehet, naiset, palotikkaat, treffit, yksityisviestit, yv