Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kuvakooste, osa 328

Mitä possut grillaavat?
Kuvakooste, osa 328

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 47 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Pätijämeduusa 6.7.2021 1:08
      Tulos: +179 (185 ääntä)
      No sen oon joskus lukenut että muniville linnuille kuten vaikkapa undulaatit joiden halutaan saavan jälkikasvua, annetaan munaruokaa eli (ainakin) tilsittyä keitettyä munaa kuorineen.. Liekö ajankohtaista tietoa vielä (kirja jostain 50-60-luvulta, Gerald Durrell). Ja siat on kaikkiruokaisia. Mut onhan toi aika hilpeetä.

      Lainaa

    2. Kivuton marsu 6.7.2021 1:24
      Tulos: +154 (210 ääntä)
      tilsittyä keitettyä munaa
      Siltä varalta, että joku muukin mietti tätä sanaa, Urbaani sanakirja kertoo, että tilsiminen tarkoittaa haarukalla muussaamista. https://urbaanisanakirja.com/word/tilsia/

      Lainaa

    3. Kummikäki 6.7.2021 2:01
      Tulos: +216 (218 ääntä)
      Richard Scary oli lapsuuden suosikkejani.

      Lainaa

    4. Toj Karin 6.7.2021 2:15
      Tulos: +196 (210 ääntä)
      Kummikäki: Richard Scary oli lapsuuden suosikkejani.
      Scary for sure!

      Lainaa

    5. Huono vihannes 6.7.2021 2:29
      Tulos: +129 (139 ääntä)
      Joskus katselin lapsena Myyrää, yhdessä pätkässä myyrä paistoi kotkanpoikaselle munan (eli kotkanpoikasen sisaruksen)...

      Lainaa

    6. Vyölaukkuun pukeutunut hirmulisko 6.7.2021 3:16
      Tulos: +84 (90 ääntä)
      Matelijat ainakin syö tyhjiä munia, eli niitä mitkä ei ole hedelmöittyneet. Muniiko linnut sellaisia? Tai sitten niillä on joku liskon hutimuna pöydässä.

      Lainaa

    7. Kähärä sitruuna 6.7.2021 3:25
      Tulos: +138 (146 ääntä)
      Vyölaukkuun pukeutunut hirmulisko: Matelijat ainakin syö tyhjiä munia, eli niitä mitkä ei ole hedelmöittyneet. Muniiko linnut sellaisia? Tai sitten niillä on joku liskon hutimuna pöydässä.
      Voiko samalla tavalla selittää pekonia syövän possun? Eliminoivat vain hutikaverin?

      Lainaa

    8. Tahdistamaton keiju 6.7.2021 3:39
      Tulos: +127 (145 ääntä)
      Kummikäki: Richard Scary oli lapsuuden suosikkejani.
      *Scarry, vaikka nyt kun noita kattoo niin onhan tuo vähän scarykin.

      Lainaa

    9. Tahdistamaton keiju 6.7.2021 3:41
      Tulos: -115 (163 ääntä)
      En oo kyllä koskaan nähnyt oransseja Coca-Cola tölkkejä, eli eivät edes ole samanvärisiä.

      Lainaa

    10. Apinaattori 6.7.2021 4:26
      Tulos: +68 (76 ääntä)
      Kähärä sitruuna: Voiko samalla tavalla selittää pekonia syövän possun? Eliminoivat vain hutikaverin?
      Siat syö helposti pekonia, tai vaikka ihmisen.

      Lainaa

    11. Tulostettu hanhi 6.7.2021 5:25
      Tulos: +167 (173 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: En oo kyllä koskaan nähnyt oransseja Coca-Cola tölkkejä, eli eivät edes ole samanvärisiä.
      Nuo lidlin kaljatölkit on punaisia, kuva vääristää.

      Lainaa

    12. Tulos: -20 (46 ääntä)
      Kummikäki: Richard Scary oli lapsuuden suosikkejani.
      Se on muuten Scarry. Ei yhtään niin pelottava.

      Lainaa

    13. Koherenssi hanhi 6.7.2021 6:06
      Tulos: +113 (119 ääntä)
      Vyölaukkuun pukeutunut hirmulisko: Matelijat ainakin syö tyhjiä munia, eli niitä mitkä ei ole hedelmöittyneet. Muniiko linnut sellaisia? Tai sitten niillä on joku liskon hutimuna pöydässä.
      No munii, sellaisiahan ne meidän syömät kananmunatkin yleensä on, siis hedelmöittymättömiä. Tai no ainakin suurin osa niistä mitä ostat kaupasta, jolllain pientiloilla tietty voi olla kukkojakin.

      Lainaa

    14. Kummikäki 6.7.2021 6:20
      Tulos: +31 (57 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: *Scarry, vaikka nyt kun noita kattoo niin onhan tuo vähän scarykin.
      Irvikisu: Se on muuten Scarry. Ei yhtään niin pelottava.
      Vitsi meni taas yli hilseen.

      Lainaa

    15. Masentunut kukka (Pluri) 6.7.2021 6:57
      Tulos: +50 (58 ääntä)
      Tulostettu hanhi: Nuo lidlin kaljatölkit on punaisia, kuva vääristää.
      Ja paske kamera.

      Lainaa

    16. Huikea kala 6.7.2021 8:13
      Tulos: +53 (57 ääntä)
      Vyölaukkuun pukeutunut hirmulisko: Matelijat ainakin syö tyhjiä munia, eli niitä mitkä ei ole hedelmöittyneet. Muniiko linnut sellaisia? Tai sitten niillä on joku liskon hutimuna pöydässä.
      Kyllä. Katso kaupassa kananmunaosastolle.

      Lainaa

    17. Valmistettu peruna 6.7.2021 8:22
      Tulos: +38 (46 ääntä)
      Possut grillaavat perunaa.

      Lainaa

    18. Niukka krokotiili 6.7.2021 8:24
      Tulos: +106 (120 ääntä)
      Ei noi linnut edes näytä kanoilta, eli mitä sitten jos syövät kananmunia? Kyllähän me nisäkkäätkin syödään muita nisäkkäitä, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Rastas syömässä kanaa on yhtä lähellä kannibalismia kuin ihminen syömässä sikaa.

      Lainaa

    19. jukkapalmu 6.7.2021 8:47
      Tulos: +24 (64 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: En oo kyllä koskaan nähnyt oransseja Coca-Cola tölkkejä, eli eivät edes ole samanvärisiä.
      Älä tee ittestäs tyhmää. Aikalailla saman sävyisiä molemmat tölkit ja tiiät sen ihan hyvin itsekin. Pakko vaan päästä märisemään.

      Lainaa

    20. Diippi kantojuhta 6.7.2021 9:22
      Tulos: +74 (86 ääntä)
      Tulostettu hanhi: Nuo lidlin kaljatölkit on punaisia, kuva vääristää.
      Masentunut kukka (Pluri): Ja paske kamera.
      Kyseessä on siis tatuointi.

      Lainaa

    21. Ylempi leijona 6.7.2021 9:25
      Tulos: -23 (53 ääntä)
      Pätijämeduusa: No sen oon joskus lukenut että muniville linnuille kuten vaikkapa undulaatit joiden halutaan saavan jälkikasvua, annetaan munaruokaa eli (ainakin) tilsittyä keitettyä munaa kuorineen.. Liekö ajankohtaista tietoa vielä (kirja jostain 50-60-luvulta, Gerald Durrell). Ja siat on kaikkiruokaisia. Mut onhan toi aika hilpeetä.
      Lihansyöjäpapoille vois tehdä apetta heistä toisistaan. Kierrätys kunniaan. Ihminen on sitä mitä hän syö.

      Lainaa

    22. Viehättävä lihapiirakka 6.7.2021 9:45
      Tulos: -24 (52 ääntä)
      Kummikäki: Vitsi meni taas yli hilseen.
      Ei mennyt. Oli vain huono.

      Lainaa

    23. Tulos: +63 (67 ääntä)
      Kanat ainakin syövät omat munansa, jotka eivät ole hedelmöittyneet, jos niille antaa sen mahdollisuuden. Tuskin luonnonlintujen munatkaan aina hedelmöittyvät. Muna on ravintorikas ja sen tekemiseen on linnulla kulunut energiaa, joten voipi hyvin olla, että luonnossakin linnut syövät munat joista poikasia ei tuu.

      Lainaa

    24. It's a deal 6.7.2021 10:32
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      Pastisin loistava Pearls before swine selittää, miten possut ruokansa valitsevat: https://www.weeklystorybook.com/.a/6a0105369e6edf970b014e5f46b191970c-popup

      Lainaa

    25. Pehmeä kissa 6.7.2021 10:44
      Tulos: +19 (27 ääntä)
      Onhan noi aika hauskoja, vaikka toisaalta esim. talitiaiset voivat syödä myös lintujen poikasia (miksei siis muniakin) ja siat ovat kaikkiruokaisia joille maistuu myös liha.

      Lainaa

    26. Priima paprika 6.7.2021 11:27
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      Masentunut kukka (Pluri): Ja paske kamera.
      Livenä punaisempi

      Lainaa

    27. Puikea pöllö 6.7.2021 12:32
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      Ah, mummat ja papat ja kaikki muutkin jotka eivät vaivaudu laittamaan lukulaseja päähän ruokakaupassa tai omia ruokavarastoja syynätessä! Viimeksi isällä käydessäni esitin jälkiruokatoiveenani ihan tavallisen jäätelön, ettei kenenkään tarvitsisi erikseen leipoa tms. Isä oli setvinyt pakastintaan ja todennut että helppo homma, kyllähän täällä nyt jätskiä on. Iltakahvin aikaan selvisi että pakastimessa oli tosiaan väreiltään jo varsin kulahtanut vanha jäätelörasia, jota on sittemmin käytetty pakasterasiana ylijäämäruualle, tässä tapauksessa makaronilaatikolle. Harmitti.

      Lainaa

    28. Tulos: +18 (26 ääntä)
      Apinaattori: Siat syö helposti pekonia, tai vaikka ihmisen.
      Varmasti syövät, mutta pidemmän päälle lajitoverien syöminen ei oo kannattavaa, ainakaan meillä nisäkkäillä, luulisin. Siitä seuraa prionien aiheuttamia sairauksia. Esim. hullun lehmän tauti on varmasti tuttu. Myös ihmisheimoilla, jotka harrastavat kannibalismia aiheuttavat prionit sairauksia.
      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Prioni

      Lainaa

    29. Sisin maahinen 6.7.2021 14:50
      Tulos: +18 (22 ääntä)
      Olisin vielä yrittänyt samaa vitsiä tällä tavoin muotoiltuna: se on tämä kirjailija Richard paradoksaalisesti arpinen, mutta ei pelottava.

      Lainaa

    30. Tulos: +20 (26 ääntä)
      Diippi kantojuhta: Kyseessä on siis tatuointi.
      Näyttää paremmalta livenä.

      Lainaa

    31. Tulos: -1 (11 ääntä)
      Irvikisu: Se on muuten Scarry. Ei yhtään niin pelottava.
      Olisin uskaltanut lyödä veikkaa, että "Scurry". Olisin taas kerran hävinnyt.

      Lainaa

    32. Arkkienkeli 6.7.2021 16:32
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      Samaa ihmettelin, kun pikkubroidi näitä kirjoja tavasi. Possut aivan selvästi ovat kannibaaleja. Perheen nuorin on päätynyt makkaraksi. Linnuilla ilmeisesti kyseessä on syntyvyyden säännöstely, kun omia munia popsitaan.

      Lainaa

    33. Arkkienkeli 6.7.2021 16:36
      Tulos: +6 (24 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: *Scarry, vaikka nyt kun noita kattoo niin onhan tuo vähän scarykin.
      Jännää, kun olet saanut negatiivisiä peukutuksia kommentistasi. Olet täysin oikeassa. Richard Scarry.

      Lainaa

    34. Tulos: +9 (13 ääntä)
      Masentunut kukka (Pluri): Ja paske kamera.
      Luonnossa paljon parempi.

      Lainaa

    35. Rutiköyhä vesimeloni 6.7.2021 17:44
      Tulos: +23 (25 ääntä)
      soijamakkaraa. sehän on nyt muotia. kai ne voi lammasmakkaraakin grillailla

      Lainaa

    36. Tulos: +13 (19 ääntä)
      Masentunut kukka (Pluri): Ja paske kamera.
      Sitä paitsi se on vielä kesken.

      Lainaa

    37. Haavoittuva metsämarja 6.7.2021 22:39
      Tulos: +8 (36 ääntä)
      jukkapalmu: Älä tee ittestäs tyhmää. Aikalailla saman sävyisiä molemmat tölkit ja tiiät sen ihan hyvin itsekin. Pakko vaan päästä märisemään.
      Onko sinusta oikeasti Lidlin oluttölkkien väri jotain yleistietoa, jonka kaikki automaattisesti tietää? Esim. minulla ei ole Lidliä lähellä, enkä siellä käy kuin satunnaisesti (olutta en sieltä muista ostaneeni koskaan vaikka oluesta pidänkin), eikä ole aavistustakaan minkä värisissä tölkeissä siellä myydään mitäkin.

      Lainaa

    38. Haavoittuva metsämarja 6.7.2021 22:42
      Tulos: +16 (26 ääntä)
      Arkkienkeli: Jännää, kun olet saanut negatiivisiä peukutuksia kommentistasi. Olet täysin oikeassa. Richard Scarry.
      Negatiiviset kommentit varmaan siitä, että sinun tapaasi missasi täysin sen lainaamansa kommentin vitsin/sanaleikin. Eiköhän se alkuperäinen kommentoija tiennyt, että nimi on Scarry, kirjoitti sen vain muotoon Scary tämän postauksen pohjalta (kannibaali-siat jne).

      Lainaa

    39. Itseasiassa 6.7.2021 23:06
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Niukka krokotiili: Ei noi linnut edes näytä kanoilta, eli mitä sitten jos syövät kananmunia? Kyllähän me nisäkkäätkin syödään muita nisäkkäitä, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. Rastas syömässä kanaa on yhtä lähellä kannibalismia kuin ihminen syömässä sikaa.
      Mä kans kiinnitin huomiota, että on aika pienet munat joten joko ei ole kyseisen lajin omat, tai luonto on ollut fiksu ja tehnyt niille pienemmät ja kivemmin ulos tulevat munat. 
      Arkkienkeli: Samaa ihmettelin, kun pikkubroidi näitä kirjoja tavasi. Possut aivan selvästi ovat kannibaaleja. Perheen nuorin on päätynyt makkaraksi. Linnuilla ilmeisesti kyseessä on syntyvyyden säännöstely, kun omia munia popsitaan.
      Eihän siihen syntyvyyden säännöstely liity, jos munissa ei ole elämää. Kuten suurella osalla muitakin eläimiä, linnut tarvitsevat niihin muniin uroksen kromosomit.

      Lainaa

    40. Oikeudeton gerbiili 7.7.2021 3:02
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Juhta: Kanat ainakin syövät omat munansa, jotka eivät ole hedelmöittyneet, jos niille antaa sen mahdollisuuden. Tuskin luonnonlintujen munatkaan aina hedelmöittyvät. Muna on ravintorikas ja sen tekemiseen on linnulla kulunut energiaa, joten voipi hyvin olla, että luonnossakin linnut syövät munat joista poikasia ei tuu.
      Ei kanat kyllä automaattisesti syö hedelmöittymättömiä munia, muutenhan kaikki kukottomien kanaloitten kanat vetelis munaa naamaan kaiken aikaa. Kanat kyllä syövät munia, mutta yleensä vaatii sen että muna menee ensin rikki. Jotkut sitten oppivat itse rikkomaan munat tästä inspiroituneena, ja se taas on erittäin ei-toivottua käytöstä.

      Lainaa

    41. Kekseliäs mandariini 7.7.2021 7:17
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Muna ei ole varsinaisesti linnun jälkeläinen. Munan sisällä on se mikroskooppisen pieni munasolu, joka on joko hedelmöittynyt tai hedelmöittymätön. Se kaikki muu munassa on hedelmöittyneestä munasolusta mahdollisesti hautomalla kehittymään alkavan tipun ravintoa sinä aikana kun se kehittyy siellä munan sisällä. Jos lintu siis syö munansa, niin se on enemmän verrattavissa äidinmaidon juontiin kuin kannibalismiin. Näin inhimilliseltä kannalta katsottuna en erityisemmin ihastu ajatukseen äidinmaidon juomisesta, mutta ravinnerikasta ja ihmiselle sopivaa ravintoa se varmasti on. Samoin kananmuna on kanalle erittäin hyvää ravintoa myös kuoriutumisen jälkeenkin. Yleensä kana ei syö muniaan eikä varsinkaan pohdi sitä, onko ne hedelmöittyneitä vai ei, vaan hautoo surutta vaikka golfpalloa, jos sille päälle sattuu. Jos muna rikkoutuu, kanat kyllä syövät ne. Ja jos oppivat, että nokkimalla ne saa rikki, niin rikkovat niitä ihan surutta. Kananmunat ovat minun kanojeni suurinta herkkua, mutta tarjoilen ne niille keitettynä, etteivät innostu yhdistämään sitä herkkuruokaa niihin muniin, mitä munivat. Jää sitten joskus itsellekin jokunen muna syötäväksi, kun eivät riko niitä itse.

      Lainaa

    42. Tulos: +19 (35 ääntä)
      Haavoittuva metsämarja: Onko sinusta oikeasti Lidlin oluttölkkien väri jotain yleistietoa, jonka kaikki automaattisesti tietää? Esim. minulla ei ole Lidliä lähellä, enkä siellä käy kuin satunnaisesti (olutta en sieltä muista ostaneeni koskaan vaikka oluesta pidänkin), eikä ole aavistustakaan minkä värisissä tölkeissä siellä myydään mitäkin.

      Jos tiedät, ettet tiedä Lidlin oluttölkkien väristä, eikö olisi vaan kannattavampaa olettaa, että mokan lähettäjä, vastaanottaja, julkaisija, ja kaikki sille naurahtaneet varmaan tietävät paremmin, eikä korjailla mutulla?

      Lainaa

    43. Kannaton kiivi 7.7.2021 11:53
      Tulos: +17 (29 ääntä)
      Haavoittuva metsämarja: Onko sinusta oikeasti Lidlin oluttölkkien väri jotain yleistietoa, jonka kaikki automaattisesti tietää? Esim. minulla ei ole Lidliä lähellä, enkä siellä käy kuin satunnaisesti (olutta en sieltä muista ostaneeni koskaan vaikka oluesta pidänkin), eikä ole aavistustakaan minkä värisissä tölkeissä siellä myydään mitäkin.
      Jos alkaa itkemään jostain asiasta niin voisi kuvitella että tietäisi siitä jotain. Mikä pakko se on saada laittaa se kommentti, jos ei tiedä mistä kommentoidaan? Onko se niin hienoa kun se ihan itse raapusteltu teksti tulee näkyviin vai mikä siinä on että on pakko päästä mölisemään?

      Lainaa

    44. Kohjakas Latka 10.7.2021 20:18
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: *Scarry, vaikka nyt kun noita kattoo niin onhan tuo vähän scarykin.
      Tarkoitit varmaankin Gere

      Lainaa

    45. Tyhmä gaselli 12.7.2021 11:34
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Apinaattori: Siat syö helposti pekonia, tai vaikka ihmisen.
      Wagner eräässä stripissä: Ostin porsaankyljyksiä. Viiv: Enkö ole kieltänyt ostamasta lihaa. En halunnut sukulaisen menevän parempiin suihin.

      Lainaa

    46. Tulos: +4 (6 ääntä)
      Tulee mieleen kun meidän 2v kysyi mitä on ruokana ja vastasin että possunlihaa. Hän mietti hetken ja kysyi: "Äiti, mistä possu on saanut sen lihan?"

      Lainaa

    47. Korkeahko maksamakkara 17.5.2024 18:28
      Tulos: +1 (1 ääni)
      No siat grillaavat tietysti ihmisestä tehtyä makkaraa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: altaat, coca-cola, grillata, grilli, kielto, kirja, kokis, kuva, lastenkirja, limu, makkara, mumma, mummi, mummo, olut, possu, sianliha, sika