Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mielensäpahoittajat, osa 89

Jos et ymmärrä, vaihda äkkiä alaa.
Mielensäpahoittajat, osa 89

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 45 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Yöpyvä manaatti 13.7.2021 0:23
      Tulos: +22 (258 ääntä)
      Juuso ❤️

      Lainaa

    2. Tulos: -72 (110 ääntä)
      Tämän sillan alla ei ainakaan ole yhtään vaippamummua piilossa tai sitten on parempi että osaa uida. Sillalle pyrkivät puolialastomat fossiilit taas on virkavallan helppo paikantaa ja viedä "suihkuun"

      Lainaa

    3. Jalaton kultakala 13.7.2021 0:52
      Tulos: +34 (106 ääntä)
      Yöpyvä manaatti: Juuso ❤️
      Oppikirjamainen ja priimaluokan rölläys

      Lainaa

    4. Tässä ei nyt puhuttu teistä 13.7.2021 2:31
      Tulos: +659 (711 ääntä)
      Tapanille täydet pisteet. Kun vielä nää ihmiset ymmärtäisi ettei kyse ole heteroiden lyttäämisestä, vaan siitä että vähemmistön arjen ei tarvis olla Tapanin kertomuksen mukaista. Vielä en oo kuullut kenestäkään joka ois saanut tappouhkauksia heteroudesta.

      Lainaa

    5. Tulos: +29 (79 ääntä)
      Jalaton kultakala: Oppikirjamainen ja priimaluokan rölläys
      Valitettavasti enää ei voi olla varma onko tuo oikeasti hyvä trolli vai pelkkä kahjo. Jälkimmäiset ovat valitettavasti ylempänä internetin ravintoketjussa määräylivoimalla.

      Lainaa

    6. Huokea keiju 13.7.2021 4:46
      Tulos: -137 (323 ääntä)
      Mä oon itse seksuaalivähemmistöä ja ollut avoimesti ei-hetero koko ikäni, eikä tuo sukupuolikaan ole satavarmasti juuri toinen. Oon aina saanut olla sitä mitä olen, eikä sitä kukaan ole ainakaan päin näköä tullut kritisoimaan. Silti mun mielestä kaikki tuo pride-hengessä mesoamiset ja sateenkaarisuojatiet sun muut on vähän vääränlaista tasa-arvon vaatimista. Se, että halutaan samat oikeudet sukupuolesta ja seksuaalisuudesta välittämättä, ei onnistu mielestäni "huutamalla". Mielestäni asioiden normalisointi ei onnistu sillä, että siihen ns. pakkokiinnitetään huomiota. Juuri silloinhan, kun huudetaan "katsokaa minua", asiaa ei itsekään pidetä normaalina. Ja näkeehän sen nettikeskusteluistakin - ne ei johda mihinkään vaan on yhtä itsepäistä pask@@ molemmista suunnista. Mielestäni tasa-arvon vaatiminen ei onnistu silloin, jos toinen saa enemmän huomiota kuin toinen. Eihän heteroitakaan luetella ja kategorisoida (paitsi pride-väen toimesta), joten miksi pride-väki itse tekee niin, vaikka ei halua lokerointia vaan olla normaali osa tasa-arvoista arkea? Äänetön työ on se tehokkain työ! :) Sama kuin nyt valloilla oleva karvat vs. karvattomuus-keskustelu. On bikinikuvia katalogimaiesti esillä lehtijutussa, osalla malleista karvat ajamatta ja osalla ajettu. Eikö pointti pitäisi olla niissä bikineissä, mutta mitä tekee media ja kanssa? Erikseen osoittaa ne, joilla on karvat. Tietysti luonnollista on, mutta eikö se normalisoi asioita enemmän, kun ei huomioida erikseen, vaan näytetään vaan kuvia ilman karva-saatetekstiä, varsinkin kun karvat eivät ole se pointti jutussa? Nythän siihen karvallisuuteen kiinnittää heti huomiota ja se ei mielestäni toimi, vaan on juuri sitä "huutamista". Kyl mä uskon, että lopputulos olisi eri, jos keskusteltaisiin asiallisesti tarvittaessa faktoilla perustellen eikä huudettaisi suuntaan jos toiseen. Ehkä toinen saattaisi jopa kuunnellakin, mitä toisella on sanottavaa.. sillä niitä asenteita muutetaan.

      Lainaa

    7. Tornipöllö 13.7.2021 5:01
      Tulos: +425 (463 ääntä)
      "Homot saavat enemmän huomiota kuin ennen, joten heterot on kokonaan unohdettu" on vähän kuin jos lapsi alkaisi itkeä siitä, kun nuorempi sisarus saakin yhtäkkiä nokareen oikeaa ruokaa käpyjen sijaan ja oma lautanen on edelleen yhtä kukkuroillaan kuin se on aina ollut.

      Lainaa

    8. Nukkuva viinirypäle 13.7.2021 6:42
      Tulos: -136 (160 ääntä)
      Miksi ketään kiinnostaa, kuka kenenkin kanssa h*oraa? Mikä siinä on se pointti?

      Lainaa

    9. Niin kutsuttu kesyaasi 13.7.2021 8:52
      Tulos: +310 (330 ääntä)
      Meilläkin työpaikalla miespuoleinen työkaveri puhuu kuinka kävivät vikonloppuna retkellä perheen ja vaimon kanssa! Olen pyytänyt monesti, ettei mainitse vaimoaan nimellä, että tämä heteroseksuaalisuus ei näkyisi työpaikalla. Eihän se minua häiritse, mutta näen kuinka kiusallista tämä on muille.

      Lainaa

    10. Tulos: -150 (200 ääntä)
      Tässä ei nyt puhuttu teistä: Tapanille täydet pisteet. Kun vielä nää ihmiset ymmärtäisi ettei kyse ole heteroiden lyttäämisestä, vaan siitä että vähemmistön arjen ei tarvis olla Tapanin kertomuksen mukaista. Vielä en oo kuullut kenestäkään joka ois saanut tappouhkauksia heteroudesta.
      Edelleen se ei yhdenkään homoseksuaalin perään huutelu ja työpaikkasyrjintä siltoja ja suojateitä raidalliseksi maalamalla yhtään miksikään muutu. Pikemminkin päin vastoin kun tämä pakkopulla pride -tuputus näyttää vetävän hiekkaa pipariin ja ylikierroksille juuri sen sortin öyhöttäjät jotka nyt alentuvat vaikkapa huutelemaan homoparin perään.

      Lainaa

    11. Juovikas appelsiini 13.7.2021 10:38
      Tulos: -61 (87 ääntä)
      Huokea keiju: Mä oon itse seksuaalivähemmistöä ja ollut avoimesti ei-hetero koko ikäni, eikä tuo sukupuolikaan ole satavarmasti juuri toinen. Oon aina saanut olla sitä mitä olen, eikä sitä kukaan ole ainakaan päin näköä tullut kritisoimaan. Silti mun mielestä kaikki tuo pride-hengessä mesoamiset ja [...]
      Samaa mieltä, mutta mainoksissakin menee niin, että mitä ärsyttävämpi niin sitä toimivampi se on ja jengi ostaa tiedostamattaan niitä tuotteita. 
      Voi olla samanlaisesta kyse. 

      Lainaa

    12. Herkeämätön norppa 13.7.2021 10:41
      Tulos: +208 (234 ääntä)
      Huokea keiju: Mä oon itse seksuaalivähemmistöä ja ollut avoimesti ei-hetero koko ikäni, eikä tuo sukupuolikaan ole satavarmasti juuri toinen. Oon aina saanut olla sitä mitä olen, eikä sitä kukaan ole ainakaan päin näköä tullut kritisoimaan. Silti mun mielestä kaikki tuo pride-hengessä mesoamiset ja [...]
      Mietin tätä osaa kommentistasi: "Oon aina saanut olla sitä mitä olen, eikä sitä kukaan ole ainakaan päin näköä tullut kritisoimaan". Seksuaalivähemmistöön kuuluvana oot ollut tosi onnekas (suorastaan hämmästyttävän onnekas) tuon kokemuksen kanssa. Hyvin monen elämä ei tuollaista ole, ja siksi näistä asioista "mesotaan" eli kerrotaan niille, jotka eivät omassa elämässään haukkumista, syrjimistä ja epätasa-arvoa huomaa. Tätä en myöskään älyä: "Mielestäni tasa-arvon vaatiminen ei onnistu silloin, jos toinen saa enemmän huomiota kuin toinen." Kuka nyt mielestäsi saa enemmän huomiota kuin toinen, homot enemmän kuin heterot? Oikeastiko?

      Lainaa

    13. Mutkikas muurahainen 13.7.2021 12:17
      Tulos: +182 (204 ääntä)
      Iso Hoo: Edelleen se ei yhdenkään homoseksuaalin perään huutelu ja työpaikkasyrjintä siltoja ja suojateitä raidalliseksi maalamalla yhtään miksikään muutu. Pikemminkin päin vastoin kun tämä pakkopulla pride -tuputus näyttää vetävän hiekkaa pipariin ja ylikierroksille juuri sen sortin öyhöttäjät jotka nyt alentuvat vaikkapa huutelemaan homoparin perään.
      Miten sitten luulet, että asiat ovat muuttuneet? Kotona hiljaa istumalla? Avainsana on näkyvyys.

      Lainaa

    14. Ruostumaton päärynä 13.7.2021 12:49
      Tulos: +193 (203 ääntä)
      Huokea keiju: Mä oon itse seksuaalivähemmistöä ja ollut avoimesti ei-hetero koko ikäni, eikä tuo sukupuolikaan ole satavarmasti juuri toinen. Oon aina saanut olla sitä mitä olen, eikä sitä kukaan ole ainakaan päin näköä tullut kritisoimaan. Silti mun mielestä kaikki tuo pride-hengessä mesoamiset ja [...]
      Hyvä tietysti että sinua ei ole väheksytty, mutta ei se tarkoita sitä etteikö ketään muuta tai suurta osaa muista olisi. Onhan niitä vähän tummempi hipiäisempiäkin kavereita joita ei ole koskaan kohdeltu rasistisesti, mutta sitten taas on paljon niitä jotka ovat saaneet kestää vähintään huutelua vaikka olisivat syntyneet Suomessa suomalaisille vanhemmille.
      Mulla on parikin esimerkkiä heittää: Kaveri on biseksuaali ollut käytännössä koko ikänsä ja seurustellutkin saman sukupuolen kanssa, mutta ei ole ikinä uskaltanut tulla vanhemmilleen "ulos kaapista" kun siellä ollaan sitä mieltä että homot ei ole edes ihmisiä ja monesti on sanottu suoraan että "älä vaan tule ikinä mulle sanomaan että olisit homo, mä oon teholla sen jälkeen" ja naurettu päälle. Toinen esimerkki on serkku joka kans on aika avoimesti ollut homo teini-ikäisestä asti eikä ole suostunut asumaan synnyinkaupungissaan aikuisiällä ollenkaan, koska sai niin monesti turpaansa ja huutelua osakseen kaupungilla. Toki nykyään saattaisi olla vähän turvallisempaa, mutta on niitä "sateekaariystävällisempiäkin" kaupunkeja tässä maassa.
      Näitä pride-juttuja tarvitaan niin kauan kun ihmisiä pelolla estetään olemasta omia itsejään. Toki jos Suomea vertaa johonkin kehitysmaahan niin onhan täällä parempi meininki, mutta ei se nyt varmaan hirveästi itsetuntoa nosta jos sanotaan että kyllä sä nyt ton huutelun ja hakkaamisen kestät kun jossain Nigeriassa sut poltettais roviolla tai Venäjällä joutuisit vankilaan.

      Lainaa

    15. Ylväs gorilla 13.7.2021 15:59
      Tulos: +34 (108 ääntä)
      Tuttavapiirissäni on kaksi homoa, jotka ovat toistensa vastakohtia. Tyyppi A on äärimmäisen mukava, ystävällinen kaikille, huumorintajuinen ym. En ole ikinä kuullut, että häntä olisi kukaan syrjinyt tai kiusannut. Tyyppi B kännää ja hölmöilee, haukkuu naisia ym. Samainen henkilö itkee jatkuvasti, kuinka kaikki vihaa häntä, kun hän on homo... Olen joskus ehdottanut A:lle, että kertoisi B:lle, etteivät ihmiset inhoa häntä homouden takia, vaan siksi, että B on idiootti.

      Lainaa

    16. Tulos: -12 (34 ääntä)
      Huokea keiju: Mä oon itse seksuaalivähemmistöä ja ollut avoimesti ei-hetero koko ikäni, eikä tuo sukupuolikaan ole satavarmasti juuri toinen. Oon aina saanut olla sitä mitä olen, eikä sitä kukaan ole ainakaan päin näköä tullut kritisoimaan. Silti mun mielestä kaikki tuo pride-hengessä mesoamiset ja [...]
      Kiva blogi sulla täällä :)

      Lainaa

    17. Varjoisa kiivi 13.7.2021 19:43
      Tulos: -43 (79 ääntä)
      Ylväs gorilla: Tuttavapiirissäni on kaksi homoa, jotka ovat toistensa vastakohtia. Tyyppi A on äärimmäisen mukava, ystävällinen kaikille, huumorintajuinen ym. En ole ikinä kuullut, että häntä olisi kukaan syrjinyt tai kiusannut. Tyyppi B kännää ja hölmöilee, haukkuu naisia ym. Samainen henkilö itkee jatkuvasti, [...]
      No, sano sille ihan ite. Sillain ihmiset tapaa kommunikoida, kun joku asia hiertää. Tuttava homolle oon sanonu ihan suoraan, että ei läheskään kaikki kritiikki häntä kohtaan johdu seksuaalisesta suuntautumisesta, vaan siitä että se on inisevä hintti ja mulkku jätkä. Hintti on mun mielestä eri asia ku homoseksuaali, kuvaa enempi luonnetta.. ei ole millään tavalla multa pois toisten ihmisten halut.

      Lainaa

    18. Tahdistamaton keiju 13.7.2021 20:53
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Urpo on urpo. Ja niin oli muutama muukin tuossa keskustelussa.

      Lainaa

    19. Harmaa kivi 13.7.2021 21:37
      Tulos: +142 (154 ääntä)
      Iso Hoo: Edelleen se ei yhdenkään homoseksuaalin perään huutelu ja työpaikkasyrjintä siltoja ja suojateitä raidalliseksi maalamalla yhtään miksikään muutu. Pikemminkin päin vastoin kun tämä pakkopulla pride -tuputus näyttää vetävän hiekkaa pipariin ja ylikierroksille juuri sen sortin öyhöttäjät jotka nyt alentuvat vaikkapa huutelemaan homoparin perään.
        En jaksa ymmärtää miten joku Pride on "tuputtamista", tai mikään muukaan sen näkyminen, etteivät kaikki ole standardiheteroita. Olen tuputtanut heterouttani koko aikuisikäni (tarkoittamattani, se tulee ihan luonnostaan) -esittelin ensimmäisen vakavan poikaystäväni ystävilleni ja vanhemmilleni, sittemmin laitoin parisuhdepäivityksiä Faceen ja muutenkin hehkuttelin jos oli juuri löytynyt uusi ihastus ja oi (sitten jos ei mennyt ihan putkeen, valitin läheisille ystäville viinin äärellä äärellä jälkeenpäin että miehet saatana). Kun sain parisuhdepakettini kasaan, vietin isot juhlat joissa juhlistettiin heterosuhdettani, niihin liittyi etukäteisjuhlat joissa puhuttiin heteroseksistä aika suoraan (tunnetaan myös häinä ja polttareina), ja ei-standardiheterokaverini ihan kiltisti tulivat mukaan. Olisin ymmärtänyt jos he olisivat ottaneet vittuiluna, kun vietin juhlia joita ei silloin vielä heille sallittu, mutta eivät ottaneet. 
        Sittemmin totean päivittäin asioita tyyliin "niin, aviomieheni sanoi että...", "perheeni lähtee lomalle..." "nyt kun lapsi on syntynyt...". jne. Eli en pysty kertomaan edes pomolleni aikatauluistani implikoimatta ja jatkuvasti muistuttamatta, että olen sitten muuten heteronaimisissa, saati käymään minkäänlaista vakavampaa keskustelua. Kukaan ei ole koskaan ottanut tätä draamalaamailuna -"haluaisin kesäloman mielellään sillätälläviikolla koska miehelläkin on" on maailman neutraalein toteamus.
        Jos homous on tosiaan niin normaalia jo, niin ei ole mitään tuputtamista olla yhtä julkinen kuin kaikki muutkin. Jos se ei ole, niin sitten ehkä pitäisikin vähän tuputtaa.

      Lainaa

    20. Kiihkeä katkarapu 13.7.2021 21:37
      Tulos: -53 (91 ääntä)
      Jotenkin huolestuttavaa miten polarisoitunutta tämä pride-keskustelu on vähemmistön sisälläkin. Kenenkään muun henkilökohtaisilla elämänkokemuksilla vähemmistössä ei ole mitään väliä, ellei satu kuulumaan sen hetken trendikkäimpään sorrettuun ryhmään eli tällä hetkellä transsukupuolisiin. Vain heidän anekdooteillaan on väliä. Mitään keskitietä ei yksinkertaisesti ole ja jos on vähänkin eri mieltä niin on välittömästi homo- ja transfobinen ja tietysti myös TERF, joka on tämä uusi trendislurri, jonka tarkoitus on hiljentää kaikki, jotka eivät kannata modernia telaketjufeminismiä. Useimmat lehdet eivät suostu julkaisemaan edes asiallisesti kirjoitettuja lukijoiden tai vierailevien kirjoittajien tekstejä. Täälläkin kriittisten kommenttien miinustajajengiläiset on varmasti sitä porukkaa, jolle riittää, että johonkin lyödään sateenkaari- tai translipun kuva, että voi mesota tasa-arvosta ilman yhtään mitään kriittistä prosessointia. Emme tarvitse Pohjois-Korean lakeja Suomeen kun meillä kontrollia pitää pieni vähemmistö, jonka edessä poliittisten päättäjienkin on kummarrettava ja samalla pyllistettävä kaikkia muita päin. Nytkin on yhä enemmän Twitterissä, muissa somealustoissa, blogeissa, kolumneissa ym. lisääntyneet sellaiset puheenvuorot joissa vain tietyistä genitaaleista pitävät luokitellaan transfobisiksi ja eritoten tämän hyökkäyksen kohteena ovat olleet lesbot, joiden tulisi hyväksyä "ladydick" osana lesboutta. Kaasuvalotuksella halutaan manipuloida ihmisiä uskomaan, että heissä on jotain vikaa, jos eivät pidä seksuaalisesti peniksellisista naisista ja vaginallisista miehistä. Moderni homo- ja bifobia on sitä, että ei hyväksytä sellaista seksuaalista mielenkiintoa, joka sisältää kiinnostuksen vain jompia kumpia sukuelimiä kohtaan tai sen, että ne sukuelimet löytyvät sellaisista kehoista, joita ei ole muunneltu kirurgisesti ja hormonaalisesti. Tämä toki on nostanut tarpeen myös heterofobia- käsittelle. Minun puolestani tehköön kukakin keholleen mitä lystää, mutta siinä vaiheessa kun tullaan määrittämään minun seksuaalisuuteni uudelleen ja yritetään kaasuvalottaa, tulee raja vastaan.

      Lainaa

    21. Tarkka sohvaperuna 13.7.2021 21:53
      Tulos: +42 (50 ääntä)
      Nukkuva viinirypäle: Miksi ketään kiinnostaa, kuka kenenkin kanssa h*oraa? Mikä siinä on se pointti?
      Rakastaa, rakastelee. Hanki lääketieteellistä apua.

      Lainaa

    22. Tulos: +96 (108 ääntä)
      Huokea keiju: Mä oon itse seksuaalivähemmistöä ja ollut avoimesti ei-hetero koko ikäni, eikä tuo sukupuolikaan ole satavarmasti juuri toinen. Oon aina saanut olla sitä mitä olen, eikä sitä kukaan ole ainakaan päin näköä tullut kritisoimaan. Silti mun mielestä kaikki tuo pride-hengessä mesoamiset ja [...]
      Niin ne orjatkin saivat vapautensa, kiltisti pyytäen. Eiku hetkinen.... oikeuksista on aina pitänyt tapella ja meluta, koska "normaalit" (miehet, valkoiset, heterot) ei niitä oo halunnu antaa.

      Lainaa

    23. Päätön mansikka 14.7.2021 0:34
      Tulos: +90 (96 ääntä)
      Iso Hoo: Edelleen se ei yhdenkään homoseksuaalin perään huutelu ja työpaikkasyrjintä siltoja ja suojateitä raidalliseksi maalamalla yhtään miksikään muutu. Pikemminkin päin vastoin kun tämä pakkopulla pride -tuputus näyttää vetävän hiekkaa pipariin ja ylikierroksille juuri sen sortin öyhöttäjät jotka nyt alentuvat vaikkapa huutelemaan homoparin perään.
      Joo, eihän ne asiat puhumalla parane, kannattaa vaan odottaa kotona hiljaa istuen. Niinhän esim. naisetkin sai äänioikeuden kun vaan odotti kotona tarpeeks kauan.

      Lainaa

    24. Tulos: -46 (62 ääntä)
      Harmaa kivi:   En jaksa ymmärtää miten joku Pride on "tuputtamista", tai mikään muukaan sen näkyminen, etteivät kaikki ole standardiheteroita. Olen tuputtanut heterouttani koko aikuisikäni (tarkoittamattani, se tulee ihan luonnostaan) -esittelin ensimmäisen vakavan poikaystäväni ystävilleni ja vanhemmilleni, [...]
      Eli olet elänyt normaalia elämääsi, etkä ole järjestänyt paraateja tai mainoskampanjoita heteroudestasi. Olisiko näissä kuitenkin jotain eroa? Tuputtamisen raja voidaan hyvin vetää jonnekin tuolle välille.
      Sitä en tiedä mikseivät LGBT+ -väki saisi tuputtaa itseään tällä tavalla, heillä on sananvapauden piirissä siihen täysi oikeus.

      Lainaa

    25. Poluton pupu 14.7.2021 12:10
      Tulos: +36 (52 ääntä)
      Kiihkeä katkarapu: Jotenkin huolestuttavaa miten polarisoitunutta tämä pride-keskustelu on vähemmistön sisälläkin. Kenenkään muun henkilökohtaisilla elämänkokemuksilla vähemmistössä ei ole mitään väliä, ellei satu kuulumaan sen hetken trendikkäimpään sorrettuun ryhmään eli tällä hetkellä transsukupuolisiin. Vain heidän [...]
      Toki kenenkaan ei tarvitse harrastaa seksia yhtaan kenenkaan kanssa, riippumatta perusteluista. Voit esimeriksi paattaa olla harrastamatta seksia naisen kanssa, jolta on poistettu rinnat syovan takia, tai naisen kanssa, jolla on penis, koska nama naiset eivat kiihota sinua seksuaalisesti. Se on ihan jees. Molemmat naista naisista ovat kuitenkin naisia, ja toisin vaittaminen olisi transfobista.

      Lainaa

    26. Epäkurantti soturi 14.7.2021 12:26
      Tulos: -6 (26 ääntä)
      Huokea keiju: Mä oon itse seksuaalivähemmistöä ja ollut avoimesti ei-hetero koko ikäni, eikä tuo sukupuolikaan ole satavarmasti juuri toinen.
      Höpö x2.

      Lainaa

    27. Ajattelematon kalkkuna 14.7.2021 12:28
      Tulos: -6 (36 ääntä)
      Ylväs gorilla: Tuttavapiirissäni on kaksi homoa, jotka ovat toistensa vastakohtia. Tyyppi A on äärimmäisen mukava, ystävällinen kaikille, huumorintajuinen ym. En ole ikinä kuullut, että häntä olisi kukaan syrjinyt tai kiusannut. Tyyppi B kännää ja hölmöilee, haukkuu naisia ym. Samainen henkilö itkee jatkuvasti, [...]
      Kiitos tästä sadusta.

      Lainaa

    28. Pelkäämätön soturi 14.7.2021 14:30
      Tulos: +41 (45 ääntä)
      Woodrow: Eli olet elänyt normaalia elämääsi, etkä ole järjestänyt paraateja tai mainoskampanjoita heteroudestasi. Olisiko näissä kuitenkin jotain eroa? Tuputtamisen raja voidaan hyvin vetää jonnekin tuolle välille. Sitä en tiedä mikseivät LGBT+ -väki saisi tuputtaa itseään tällä tavalla, heillä on sananvapauden piirissä siihen täysi oikeus.
        Ei mainoskampanjoita ole tainnut järjestää kukaan muukaan; ei seksuaalista suuntautumista voi mainostaa sen enempää kuin kengänkokoa. Se on mitä on, vaikka joissain raameissa voikin yrittää pitää vääränkokoisia kenkiä jos ympäröivä yhteisö vaatii. Mukavaa se varmasti ei ole. 
        Mielestäni niin kauan kuin ei-standardiheteroudessa nähdään jotain keskustelun tai ihmettelyn aihetta, paraateihin on aihetta. Sitten kun miespari tai naiskolmikko tai transporukat tai mitä nyt keksitäänkään elävät elämäänsä aivan yhtä tavanomaisesti kuin keski-ikäinen äidiksi tullut heterotäti-ihminen, niin sitten voitaneen lopettaa (en tosin näe miksi mitään juhlia pitäisi lopettaa; vietän jouluakin vaikka olen ateisti koska se on kivaa). Mutta olen aika satavarma, ettei omasta elämästäni saisi aikaiseksi näin aktiivista keskustelua, tai varmaan keskustelua ollenkaan. (Ei ainakaan siitä heteroavioliitto-osuudesta). Joten siellä ei olla vielä.
        Ja Kiihkeä Katkarapu, ei kukaan ole väittänyt, että sinun tai kenenkään tulee olla seksuaalisesti viehättynyt yhtään kenestäkään. Aseksuaalitkin ovat nykyisin "muotia" (lue: heidän olemassaolonsa on havaittu), ja heidän koko juttunsa on olla viehättymättä kenestäkään. Itse heteronaisena (katsokaa, tuputan!) en ole viehättynyt noin 98% miehistä. Itse asiassa -ainakin omana aikanani -deittailumaailmassa pidettiin aika epäkohteliaana todeta "et kelpaa koska olet liian x!" (lyhyt, pitkä, lihava, laiha, mitä nyt on) vaan todettiin kohteliaasti "en usko että olemme oikein yhteensopivia". Saat jatkossakin sanoa "en usko..." tarjoamatta syytä, joten ei haittaa jos syy on että haluat vain cisporukoita.

      Lainaa

    29. Tulos: -20 (32 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Ei mainoskampanjoita ole tainnut järjestää kukaan muukaan; ei seksuaalista suuntautumista voi mainostaa sen enempää kuin kengänkokoa. Se on mitä on, vaikka joissain raameissa voikin yrittää pitää vääränkokoisia kenkiä jos ympäröivä yhteisö vaatii. Mukavaa se varmasti ei ole.    Mielestäni niin [...]
      Nyt sinulta on lipsahtanut ohi koko kansainvälisen LGBT+ -järjestötoiminnan vuosikymmenien työ. Sääli sinänsä.
      Olen samaa mieltä, ei Pridea tulla lopettamaan kun "se on tehnyt työnsä" eli tehnyt seksuaalivähemmistöistä tasa-arvoisia kaikkien silmissä, vaan sitä jatketaan ikuisesti koska osa porukasta tykkää pitää sitä perinteenä. Siinähän pitävät, ei ole minulta pois.

      Lainaa

    30. Nerokas susi 14.7.2021 16:09
      Tulos: +39 (45 ääntä)
      Woodrow: Nyt sinulta on lipsahtanut ohi koko kansainvälisen LGBT+ -järjestötoiminnan vuosikymmenien työ. Sääli sinänsä. Olen samaa mieltä, ei Pridea tulla lopettamaan kun "se on tehnyt työnsä" eli tehnyt seksuaalivähemmistöistä tasa-arvoisia kaikkien silmissä, vaan sitä jatketaan ikuisesti koska osa [...]
      Itseltäsi on tainnut lipsahtaa ohi syvempi ymmärrys LGBT+ -porukan tavoitteista. Kuten Pelkäämätön soturi totesikin, tavoite ei ole 'mainostaa' tai 'rekrytoida' ketään homoksi tai miksikään muuksikaan (sillä se ei ole mahdollista), vaan saavuttaa tasa-arvoinen yhteiskunta jossa kaikki saavat olla sellaisia kuin ovat, ilman että tätä iänikuista vääntöä täytyy jatkaa hamaan ikuisuuteen.

      Lainaa

    31. Tulos: -21 (33 ääntä)
      Nerokas susi: Itseltäsi on tainnut lipsahtaa ohi syvempi ymmärrys LGBT+ -porukan tavoitteista. Kuten Pelkäämätön soturi totesikin, tavoite ei ole 'mainostaa' tai 'rekrytoida' ketään homoksi tai miksikään muuksikaan (sillä se ei ole mahdollista), vaan saavuttaa tasa-arvoinen yhteiskunta jossa kaikki saavat olla [...]
      Ja tavoitteeseen pyritään laajojen mainoskampanjoiden ja kansainvälisien paraatien voimin, kuten mainitsin. Kuka on puhunut kenenkään rekrytoimisesta homoksi? Miksi yrität liittää näitä höpöpuheita keskusteluun?

      Lainaa

    32. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Poluton pupu: Toki kenenkaan ei tarvitse harrastaa seksia yhtaan kenenkaan kanssa, riippumatta perusteluista. Voit esimeriksi paattaa olla harrastamatta seksia naisen kanssa, jolta on poistettu rinnat syovan takia, tai naisen kanssa, jolla on penis, koska nama naiset eivat kiihota sinua seksuaalisesti. Se on ihan [...]
      Toisaalta onhan se outoa, jos puolisolta leikataan rintasyöpä ja sen takia dumppaa.

      Lainaa

    33. Tulos: +4 (10 ääntä)
      Juuso, nyt se kone/kännykkä/pädi kiinni.

      Lainaa

    34. Vetämätön sirkka 15.7.2021 12:34
      Tulos: -6 (22 ääntä)
      Pelkäämätön soturi:   Ei mainoskampanjoita ole tainnut järjestää kukaan muukaan; ei seksuaalista suuntautumista voi mainostaa sen enempää kuin kengänkokoa. Se on mitä on, vaikka joissain raameissa voikin yrittää pitää vääränkokoisia kenkiä jos ympäröivä yhteisö vaatii. Mukavaa se varmasti ei ole.    Mielestäni niin [...]
      Vain cis-naisista pitäviä lesboja on ainakin jenkkilgbt+ -piireissä alettu pitämään transfoobisina ja genitaalifetisisteinä, koska he eivät ole kiinnostuneet peniksistä. "Olen kiinnostunut vain cis-sukupuolisista henkilöistä" ei ole enää monen trans-ihmisen mielestä hyväksyttävä syy olla deittailematta trans-ihmisiä, varsinkaan jos kyseessä on cis-lesbo joka ei tunne viehätystä trans-lesboihin, mikä alkaa jo hieman kuulostaa "hyväksyttävältä" homojen eheyttämiseltä - lesbon pitää tykätä peniksestä jos se penis on kiinni naisessa. Transnaisista kiinnostumattomat lesbot luokitellaan kaikki TERFeiksi (trans exclusive radical feminism), vaikkeivät he edes olisi transfoobisia tai radikaaleja feministejä, ja TERFiys verrastetaan usein esimerkiksi fasismiin. Lisäksi nämä "TERFit" saavat paljon tappouhkauksia (punch a TERF, kill a TERF yms.), osa vain siksi etteivät he ole seksuaalisesti kiinnostuneita peniksistä eivätkä transnaisista.

      Lainaa

    35. Varissut eläin 16.7.2021 3:01
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Voi helvetti tätä keskustelua aina, mitä seksuaalivähemmistöt aiheuttaa. Myönnän, että rupesi kyrpimään vuosikymmen sitten, kun kaikki pitää lokeroida ja miettiä, että kuka on ja mitä. Ymmärrän kyllä, että muille ihmisille voi määritelmä olla tärkeä, kuten transsukupuolisille, mutta itse olen ottanut ihmiset ihmisinä. Opin lehdestä silloin aikoinaan, että olen bi-, sekä panseksuaalinen ja sen jälkeen en ole pysynyt perässä. Itselleni sillä ei ole väliä, kuka haluaa ketä ja sillä ei pitäisi olla muillekkaan väliä, ellet halua sitä tiettyä ihmistä. Se ei ole heteroilta pois mitenkään, jos me yritämme saada normaaliksi sitä, että ihmiset saavat rakastaa tai haluta seksuaalisesti sitä ihmistä, jota haluavat. Seksuaali vähemmistöjä on ollut aina ja nyt me yritämme saada kaikki ihmiset ymmärtämään sen asian. Kukaan ei yritä tehdä kenestäkään muuta, kun he ovat (ja se ei muuten onnistu btw), vaan ihmiset haluavat ihmismäisen kohtelun. Niin kauan meidän pitää niitä lippuja heiluttaa, kunnes kaikki ihmiset tajuavat, että kaikki tässä vaan ihmisiä ollaan. PS: mutta jos siellä Turussa ne vanhukset joutuu niitten valojen takia olemaan ilman hoitoa, niin kannatan sinne vanhustenhuoltoon pistää ne rahat, eikä valoihin.
      Vetämätön sirkka: Vain cis-naisista pitäviä lesboja on ainakin jenkkilgbt+ -piireissä alettu pitämään transfoobisina ja genitaalifetisisteinä, koska he eivät ole kiinnostuneet peniksistä. "Olen kiinnostunut vain cis-sukupuolisista henkilöistä" ei ole enää monen trans-ihmisen mielestä hyväksyttävä syy olla [...]
      Ja se, että jotkut ihmiset on idiootteja, niin ei kerro kaikista. Tähän sanoisin, että on hemmetin suvaitsematonta jenkeissä. Edelleenkin kaikkien pitäisi saada vapaasti rakastaa/rakastella jota haluaa. Tuo on vain hyvä esimerkki siitä, miten vähemmistöt käyvät tappelemaan keskenään, koska yhteiskunnassa on niin vähän tilaa olla. Jos sitäkään yksilötasolla.

      Lainaa

    36. Suotuisa appelsiini 16.7.2021 8:45
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Juovikas appelsiini: Samaa mieltä, mutta mainoksissakin menee niin, että mitä ärsyttävämpi niin sitä toimivampi se on ja jengi ostaa tiedostamattaan niitä tuotteita. Voi olla samanlaisesta kyse. 
      Varmaan joka ikisen ihmisoikeustaistelun aikana on käytetty samanlaista argumenttia. Mielestäni käyttämäsi argumentti liippaa aivan liian läheltä sitä ajatusta, että homot saa olla homoja, kunhan eivät tee sitä julkisesti. Jääkööt kaappeihinsa, niin kukaan ei heitä häiritse!
      Valitettavasti asiasta pitää vähän pitää mekkalaa, samoin kun ovat tehneet feministit jne. aikanaan. Niitä aiempien vuosien mekkaloijien kylvämiä makoisia hedelmiä mekin täällä nautitaan. 

      Lainaa

    37. Suotuisa appelsiini 16.7.2021 8:46
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Näköjään lainasin väärää viestiä. Iso Hoolle oli tarkoitus.

      Lainaa

    38. Rajoittunut piimä 16.7.2021 13:57
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Väsynyt: Toisaalta onhan se outoa, jos puolisolta leikataan rintasyöpä ja sen takia dumppaa.
      Mikä on kohtalaisen yleistä, itse asiassa! 
      Toinen tietoisku: heropariskuntien avioerotodennäköisyys on moninkertainen silloin, kun naispuolinen osapuoli sairastuu vakavasti, verrattuna siihen jos mies sairastuu. Eli siis miehet eroavat vakavasti sairastuneista naisista huomattavasti useammin, kuin naiset sairastuneista aviomiehistään.

      Lainaa

    39. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Se kun porukka täällä lyö kylmää faktaa pöytään LGBTQ+ -porukan tavoitteista ja elämästä, niin siitä ei vahingossakaan oteta opiksi tai kysellä tarvittaessa lisää, vaan vängätään vänkäämästä päästyäkin, että mitä te tulette tänne noine höpöpuheinenne. Tyypit, ehkäpä jos kuuntelisitte ja uskositte vaihteeksi niitä, jotka asiasta jotain tietää, ettekä vaan jotain persujen ja kd:n virheellisiin luuloihin ja uskomuksiin perustuvaa vihapropagandaa, niin ymmärtäisitte kuinka maailma oikeesti makaa. Törmäsin kans Twitterissä johonki sankariin joka vastusti sukupuolineutraalia varhaiskasvatusta, koska hänen mukaansa asia ei kosketa sen ikäisiä, ja että näiden pitäisi antaa itse päättää kun ovat tarpeeksi vanhoja. Homma eteni jotenkin näin: Mä: Kyllä koskettaa, kun siellä päiväkodissakin niitä sateenkaarilapsia on. Tyyppi: Niin siis sateenkaariperheiden lapsia? Miksi heistä pitäisi tehdä sen suurempi numero kuin muistakaan? Mä: Ei, vaan lesbo-, homo-, trans- jne. lapsia. Tyyppi: Ei sellaisia ole olemassa. Mä: No missä iässä ite tiesit, mitä sukupuolta olet? Missä iässä ekan kerran ihastuit? Tyyppi: En muista yli 70 vuoden takaisia tapahtumia. Nice dodge, good sir. Nice dodge. Hämärän peittoon jäi, minkä ikäinen mukelo on "kyllin vanha" kuulemaan, että hän on ok, vaikka ei oliskaan cishet.

      Lainaa

    40. Savustettu Sonni 25.7.2021 22:57
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Satu ❤

      Lainaa

    41. Abstrakti susi 26.7.2021 8:36
      Tulos: -1 (7 ääntä)
      Ajattelematon kalkkuna: Kiitos tästä sadusta.
      Mikä ihme siinä on, että porukka kuvittelee seksuaalivähemmisöjen olevan jotain homogeenisiä superihmisiä, jotka eivät voi olla millään tavoin ilkeitä tai negatiivisia.

      Lainaa

    42. Kolhuton piikkisika 30.7.2021 12:19
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Abstrakti susi: Mikä ihme siinä on, että porukka kuvittelee seksuaalivähemmisöjen olevan jotain homogeenisiä superihmisiä, jotka eivät voi olla millään tavoin ilkeitä tai negatiivisia.
      Mikä porukka kuvittelee?

      Lainaa

    43. Rautapaimen 12.12.2021 0:18
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Mä tunnen ton Weijon henkkoht, ja hyvin outo ihminen. Ylläpitämästään ryhmästä Suomen Turku poistaa kaiken mikä liittyy sateenkaaren, mukaan lukien valokuvat sateenkaaresta

      Lainaa

    44. Valtaapitävä maksamakkara 1.2.2023 10:49
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Tapanilta erittäin hyvin kiteytetty :D

      Lainaa

    45. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Niin kutsuttu kesyaasi: Meilläkin työpaikalla miespuoleinen työkaveri puhuu kuinka kävivät vikonloppuna retkellä perheen ja vaimon kanssa! Olen pyytänyt monesti, ettei mainitse vaimoaan nimellä, että tämä heteroseksuaalisuus ei näkyisi työpaikalla. Eihän se minua häiritse, mutta näen kuinka kiusallista tämä on muille.
      *miespuolinen

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: homot, kuulumiset, käytöstavat, maalata, pride, qstock, sateenkaari, silta, tasa-arvo, turku, vanhukset