Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Näin saat naisia, osa 49

Eteesi ilmestyy 20 cm Jorma.
Näin saat naisia, osa 49

Kelpaako julkaisu etusivulle?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 117 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Masentunut kukka (Pluri) 29.7.2021 0:06
      Tulos: -101 (359 ääntä)
      On se äijjä.

      Lainaa

    2. Penseä kenguru 29.7.2021 0:14
      Tulos: +923 (971 ääntä)
      Yök.

      Lainaa

    3. Autio noita 29.7.2021 0:24
      Tulos: +828 (860 ääntä)
      Semmonen setämies sitten tällä kertaa.

      Lainaa

    4. Aurinkolasiton noita 29.7.2021 0:31
      Tulos: +468 (498 ääntä)
      No hyi ny helvetti. Missä tää kysymys on esitetty? Itävien Jormien puupääkasvattamo? Siellä ne pikkuiset kasvaa, ja sit vaan yllättää jonkun? Toivottavasti tämä ihminen ei saa enää ikinä keltään. Btw.. On sitä isompiakin olemassa. Älä nyt Jorma liikaa leiju.

      Lainaa

    5. Tulos: +252 (280 ääntä)
      Mä sanoisin että onpas söpö, en tiennytkään että jormiakin on saatavilla ihan tuollaisia neuvolakokoisia.

      Lainaa

    6. Itämätön makkara 29.7.2021 0:51
      Tulos: +451 (461 ääntä)
      Jos mun eteen ilmestyis yllättäen 20 cm Jorma, saattaisin astua päälle.

      Lainaa

    7. Ennakkoluuloton preeriasusi 29.7.2021 0:52
      Tulos: +514 (676 ääntä)
      Hyi vittu, tuollaisten Jormien takia nää #metoo ja #yesallmen on todella tärkeitä, koska esim. tuo Jannille kommentointi nojaa aika paljon jo seksuaalisen häirinnän puolelle...

      Lainaa

    8. Itämätön makkara 29.7.2021 0:53
      Tulos: +420 (422 ääntä)
      Kyllä on asiat huonosti, jos Jorman koko on asia, jolla kokee tarpeekseen leijua. Siis ihan kiva, mutta sillä on enemmän väliä, että kenessä se veitikka on kiinni ja mitä sillä tekee.

      Lainaa

    9. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 29.7.2021 1:00
      Tulos: +383 (389 ääntä)
      Sanoisin samoin, kuin Muikkunenkin sanoisi nähdessään Jorman liittyvän pöytäseurueeseen: "Jaa". Kokonaisuudessaan kyllä suht inhottava postaus, ei mee helmestä mun mittareilla. :D

      Lainaa

    10. Säädytön lehmä 29.7.2021 1:16
      Tulos: +60 (176 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Sanoisin samoin, kuin Muikkunenkin sanoisi nähdessään Jorman liittyvän pöytäseurueeseen: "Jaa". Kokonaisuudessaan kyllä suht inhottava postaus, ei mee helmestä mun mittareilla. :D
      Varmaan ensimmäinen ja ainut fm-moka jonka kohdalla täysin sitä mieltä et tätä ei ois pitänyt täällä julkaista. Tulee fiilis et otettu joku teini kesähessuks töihin ja se on päässyt päättämään julkaisusta… 😅

      Lainaa

    11. Tulos: +45 (277 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi: Hyi vittu, tuollaisten Jormien takia nää #metoo ja #yesallmen on todella tärkeitä, koska esim. tuo Jannille kommentointi nojaa aika paljon jo seksuaalisen häirinnän puolelle...
      Tuo "ennakkoluuloton" on nimessäsi selvästi väärin, kun kannatat #yesallmen:iä. Kyseinen hashtag ei pidä paikkaansa, tai jos pitää, se täytyy korjata muotoon #yesallpeople, koska seksuaalinen ahdistelu ei todellakaan ole mikään miesten yksinoikeus. Meitä miehiä ahdistellaan ja kouritaan myös, naisten toimesta. Ei ehkä yhtä paljon, mutta sitä tapahtuu. Ei kaikkien toimesta tosin, kuten ei kaikki miehetkään sitä tee.

      Lainaa

    12. Tulos: -143 (151 ääntä)
      Varsinainen moka tässä taisi olla vastaukset Jannin

      Lainaa

    13. Tulos: -75 (101 ääntä)
      (sormi lipsahti) ...kommentteihin. Sitä ennen aika perinteistä ns. pikkutuhmaa läppää, mutta sen jälkeen taisi paljastua todellinen luonne.

      Lainaa

    14. Tulos: -162 (206 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi:, tuo Jannille kommentointi nojaa aika paljon jo seksuaalisen häirinnän puolelle...
      Olen eri mieltä. Jorma on häiriintynyt, mutta en löytäisi tästä häirintää. Mitäs menee vastaan tuollaiseen viestiin, jos joutuu pelkäämään mitä sieltä tulee. Jorman kaltaiset voi blokata jos siltä tuntuu. Ja Jannihan osoitti millainen idiootti Jorma on, joten ei toisten puolesta kannata loukkaantua.

      Lainaa

    15. Arveluttava vadelma 29.7.2021 2:01
      Tulos: +44 (52 ääntä)
      Mikä tollasen Jorman alamitta on? Eikös se Kuhallakin ole siellä 35 - 40cm hujakoilla?

      Lainaa

    16. Tulos: +88 (94 ääntä)
      Ei, Jorma, ei näin...

      Lainaa

    17. Kummikäki 29.7.2021 3:18
      Tulos: +10 (44 ääntä)
      Kun äitini oli kansakoulussa 1960-luvulla, oli pikkukunnan sivukoulun rehtorina eräs Jorma. Hänellä oli tapana mennä raapimaan takapuoltaan urkuharmonin taakse, jotta oppilaat eivät näkisi. Eläkkeellä ollessaan hän on viettänyt aikansa pääasiassa ajelemalla kylänraittia ja metsäautoteitä edestakaisin traktorilla.

      Lainaa

    18. Tulos: +180 (182 ääntä)
      Oon tämmöisen samanoloisen "Jorman" aikanaan kohdannut. Hän oli koostansa niin ylpeä että oletti pelkästään sen räjäyttävän tajunnan, aika platkua oli :D

      Lainaa

    19. Olematon riesa 29.7.2021 3:52
      Tulos: -33 (45 ääntä)
      Säädytön lehmä: Varmaan ensimmäinen ja ainut fm-moka jonka kohdalla täysin sitä mieltä et tätä ei ois pitänyt täällä julkaista. Tulee fiilis et otettu joku teini kesähessuks töihin ja se on päässyt päättämään julkaisusta… 😅
      Moi Jorma. Hanhellako ratsastat?
      Varo ettet jää jalkoihin kunolet mini.

      Lainaa

    20. Tulos: +160 (286 ääntä)
      Jimbo: Tuo "ennakkoluuloton" on nimessäsi selvästi väärin, kun kannatat #yesallmen:iä. Kyseinen hashtag ei pidä paikkaansa, tai jos pitää, se täytyy korjata muotoon #yesallpeople, koska seksuaalinen ahdistelu ei todellakaan ole mikään miesten yksinoikeus. Meitä miehiä ahdistellaan ja kouritaan myös, [...]
      Sitten varmaan myös #blacklivesmatter pitää vaihtaa #alllivesmatteriksi, sillä rasismi ja muu paska ei suinkaan ole tummaihoisten tai edes kaikkien muiden paitsi valkoisten yksinoikeus. Ai ei vai? Sitähän minäkin. All lives matter -huutelun tarkoitus ei koskaan ollut edistää tasa-arvoa, vaan se oli BLM:n merkityksen alentamista valheellisin perustein. Ne perustelut väittivät BLM:n tarkoittavan että muilla elämillä ei ole mitään väliä, vaikka totuus on täysin päin vastainen. Sinun kommenttisi ei juurikaan eroa tuosta. #Yesallmen ei tarkoita etteikö miehet kokisi häirintää tai edes sitä että kaikki miehet häiritsee. Se tarkoittaa sitä että kaikkien miesten tulee tehdä osansa ongelman poistamiseksi. Miehet on eroteltu tuohon samoista syistä kuin BLM erottelee mustat, paitsi näkökulma on eri. Jälkimäinen erottelee eniten syrjityn ryhmän, ensimmäinen taas suurimman ongelman aiheuttajan. PS. Olen mies ja minuakin on häiritty seksuaalisesti.

      Lainaa

    21. Tornipöllö 29.7.2021 6:25
      Tulos: +150 (152 ääntä)
      Ja tämäkin Jorma todennäköisesti pitää itseään niiiin vekkulina supliikkimiehenä.

      Lainaa

    22. Tulos: +59 (67 ääntä)
      Mistähän ne yllättyvät positiivisesti.. että se pysyy kovana vaiko että ei heti eka työnnön yrityksellä tule reissulle?

      Lainaa

    23. Tulos: +29 (31 ääntä)
      ..reissulle = reisille

      Lainaa

    24. Tulos: +135 (139 ääntä)
      Eipä työvälineellä ole mitään väliä jos sillä ei osaa mitään tehdä.

      Lainaa

    25. Karkea albatrossi 29.7.2021 6:52
      Tulos: +235 (245 ääntä)
      On se jännä, et jotkut miehet edelleen aattelee, että naisiin voi tehdä vaikutuksen pelkällä vehkeellä. Ja että pitää avata ihan oma keskustelu aiheesta. Huoh.

      Lainaa

    26. Joustava salaatti 29.7.2021 7:46
      Tulos: +63 (65 ääntä)
      Tylsä juttu, ei jatkoon.

      Lainaa

    27. Lolleriina 29.7.2021 8:22
      Tulos: +86 (108 ääntä)
      Tyypit, jotka leuhkii isolla munalla ja sillä että ovat hyviä sängyssä, on yleensä just niitä joilla on noin 4,5cm seisokissa ja jotka tuikkii reisien väliin kun ei ne löydä reikää. Ja ne, jotka heittää hehehee mulla on pikku pippeli -läppää on niitä joilta löytyy se kunnon monsterimuna ja kykyä käyttää sitä. Kikkelit on kivoja.

      Lainaa

    28. Tulos: -51 (91 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi: Hyi vittu, tuollaisten Jormien takia nää #metoo ja #yesallmen on todella tärkeitä, koska esim. tuo Jannille kommentointi nojaa aika paljon jo seksuaalisen häirinnän puolelle...
      Mutta miten ois vaan semmonen #yessomemenandalsosomewomen niin se olisi sitten tottakin kaupanpäälle?

      Lainaa

    29. Tulos: -68 (136 ääntä)
      Toj Karin: Sitten varmaan myös #blacklivesmatter pitää vaihtaa #alllivesmatteriksi, sillä rasismi ja muu paska ei suinkaan ole tummaihoisten tai edes kaikkien muiden paitsi valkoisten yksinoikeus. Ai ei vai? Sitähän minäkin. All lives matter -huutelun tarkoitus ei koskaan ollut edistää tasa-arvoa, vaan se [...]
      Olet ensimmäisessä kappaleessasi täysin oikeassa. Meidän ei ole mitään järkeä jatkaa tätä sokeaa toiseuttamista joka vain lisää väkivaltaa ja väärinkäytöksiä maailmassa. Lopputekstisi menee tietysti metsään. Ei ole järkeä tuomita sukupuolta kun pitäisi tuomita vastenmielinen käytös eikä ole järkeä surra ihonväriä kun pitäisi surra ihmisten kärsimystä. Olemme kaikki ihmiseläiminä heimolais-ajatteluun taipuvaisia, mutta oman järjen käyttö on meille myös sallittu. Emme kärsi emmekä riko toisiamme vastaan näinä ryhminä vaan vajavaisina yksilöinä. Kohdistamalla huomion toissijaisiin tekijöihin suljemme nimenomaan silmät oikeilta ratkaisuilta ja keskitymme lisäämään kaaosta.

      Lainaa

    30. Riskaabeli banaani 29.7.2021 8:41
      Tulos: -22 (38 ääntä)
      Huomasin jotain järkyttävää. Feissarimokat on väärin päin. Mokat ovat järjestyksessä uusimmasta vanhimpaan siten, että "edellinen" moka onkin uudempi moka! Se on tietysti oikein, että uusimmat mokat näkyvät etusivulla ylimmäisinä. Mutta kun mokan alta painaa "seuraava" ja "edellinen", niin minusta "seuraavan" mokan kuuluisi olla uudempi, ja "edellisen" vanhempi.

      Lainaa

    31. Urhea pussieläin 29.7.2021 8:44
      Tulos: +100 (104 ääntä)
      fff: Oon tämmöisen samanoloisen "Jorman" aikanaan kohdannut. Hän oli koostansa niin ylpeä että oletti pelkästään sen räjäyttävän tajunnan, aika platkua oli :D
      Seurustelin joskus "jorman" omistajan kanssa. Tosin silloisella exälläni ei ollut läheskään yhtä ällöttävää luonnetta. Rajoitti melkoisesti toimintaa makuuhuoneessa, koska tietyissä tilanteissa kipu oli todellinen ongelma. Myös lääkärillä sai jatkuvasti ravata ylimääräisissä labrakokeissa milloin minkäkin epämääräisen sisäisen punoituksen takia. Joten ei, isompi ei aina ole automaattisesti tie onneen ja autuuteen. Ainakaan naiselle. Ja ei, siihen ei totu, mutta rajoittamalla erinäisiä toimintoja sen kanssa voi elää. Ja ei, se ei ollut syynä eroon.

      Lainaa

    32. Universaali lehmä 29.7.2021 8:52
      Tulos: -136 (160 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi: Hyi vittu, tuollaisten Jormien takia nää #metoo ja #yesallmen on todella tärkeitä, koska esim. tuo Jannille kommentointi nojaa aika paljon jo seksuaalisen häirinnän puolelle...
      Jos ei halua seksuaalista häirintää, ei kannata mennä kommentoimaan jormajuttuihin.

      Lainaa

    33. Tulos: +176 (188 ääntä)
      Universaali lehmä: Jos ei halua seksuaalista häirintää, ei kannata mennä kommentoimaan jormajuttuihin.
      Ei, vaan ihmisten täytyy olla häiritsemättä toisia seksuaalisesti.

      Lainaa

    34. Tahdistamaton keiju 29.7.2021 9:45
      Tulos: -21 (91 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi: Hyi vittu, tuollaisten Jormien takia nää #metoo ja #yesallmen on todella tärkeitä, koska esim. tuo Jannille kommentointi nojaa aika paljon jo seksuaalisen häirinnän puolelle...
      #metoo ok, #yesallmen kuulostaa typerältä ja väärältä.

      Lainaa

    35. Rehevä ahven 29.7.2021 9:53
      Tulos: +133 (135 ääntä)
      Siitake: Eipä työvälineellä ole mitään väliä jos sillä ei osaa mitään tehdä.
      Eikä sillä vehkeellä taikka taidolla varsinkaan ole mitään väliä, jos käyttäjä on niin ällöttävä, että oksu lentää ennenkun päästään lähellekään hommia.

      Lainaa

    36. Tulos: -49 (85 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: #metoo ok, #yesallmen kuulostaa typerältä ja väärältä.
      Tuo #yesallmen luo vaikutelman että ellei mies häiriköi seksuaalisesti, hän ei ole mies ollenkaan. Se asenne lienee sukupuolisen epätasa-arvon syntymisessä yksi suurimmista syistä. Jos haluaa muuttaa maailmaa, täytyy kyetä erottamaan asiat mitkä haluaa muuttaa, ja mitkä haluaa säilyttää.

      Lainaa

    37. Tulos: +89 (117 ääntä)
      Jimbo: Tuo "ennakkoluuloton" on nimessäsi selvästi väärin, kun kannatat #yesallmen:iä. Kyseinen hashtag ei pidä paikkaansa, tai jos pitää, se täytyy korjata muotoon #yesallpeople, koska seksuaalinen ahdistelu ei todellakaan ole mikään miesten yksinoikeus. Meitä miehiä ahdistellaan ja kouritaan myös, [...]
      Mitä olet itse tehnyt miesten ahdistelun ja kourinnan lopettamiseksi?
      Et ilmeisesti muuta, kuin huudellut sitä enemmistön (naiset) puhuessa omasta kokemastaan ahdistelusta.
      Sama asia, kuin jos työkaverini olisi, että minulla on nälkä ja minä vastaisin, että "No Afrikassakin ihmisillä on nälkä!! Ei nälkä ole vain sinun yksinoikeus"
      Suurin osa tuo miesten kokeman seksuaalisen ahdistelun vain hiljentääkseen naisten kokemaan seksuaalista ahdistelua. Miksi toinen ryhmä pitäisi hiljentää, eikä kumpaankaan asiaan tulisi parannusta??

      Lainaa

    38. Tulos: -19 (79 ääntä)
      Paikalla: Mitä olet itse tehnyt miesten ahdistelun ja kourinnan lopettamiseksi? Et ilmeisesti muuta, kuin huudellut sitä enemmistön (naiset) puhuessa omasta kokemastaan ahdistelusta. Sama asia, kuin jos työkaverini olisi, että minulla on nälkä ja minä vastaisin, että "No Afrikassakin ihmisillä on nälkä!! Ei [...]
      Puutun häirintään jos sellaista näen ja koen ettei se vaaranna omaa turvallisuuttani. 
      Nälkävertauksesi on typerä eikä asiaan liittyvä. Kerroin omasta kokemuksestani, koska #yesallmen käytännössä tarkoittaa (tai ainakin antaa ymmärtää) että KAIKKI miehet harrastavat seksuaalista häirintää. Tällainen väite on paitsi epätosi, myös väärin miehiä kohtaan, jotka eivät sellaiseen sorru. Seksuaalinen häirintä on väärin ja siihen pitää puuttua, mutta syyllistämällä siitä kokonaista ihmisryhmää vain sen takia että he kokevat olevansa tiettyä sukupuolta on väärin. 

      Lainaa

    39. Tulos: -55 (101 ääntä)
      Ihan samalla periaatteella kuin #yesallmen voitaisiin lanseerata #yesallwomenaregolddiggers. Miltä se mahtaisi tuntua? Koska ihan yhtä tottahan se olisi kuin #yesallmen.

      Lainaa

    40. Tahmaton pupu 29.7.2021 11:26
      Tulos: -11 (79 ääntä)
      Toj Karin: Sitten varmaan myös #blacklivesmatter pitää vaihtaa #alllivesmatteriksi, sillä rasismi ja muu paska ei suinkaan ole tummaihoisten tai edes kaikkien muiden paitsi valkoisten yksinoikeus. Ai ei vai? Sitähän minäkin. All lives matter -huutelun tarkoitus ei koskaan ollut edistää tasa-arvoa, vaan se [...]
      Näissä häshtägeissä tuntuu nykyään olevan joku syvällisempi tarkoitus, joka pitäisi opetella erikseen, koska se ei aukea ihmiselle, joka näkee pelkän häshtägin. Ei mikään ihme, että näistä tulee erimielisyyksiä, kun ihmiset lukevat lyhyitä iskulauseita ihan eri lähtökohdista.
      "Black lives matter" ja "all lives matter" kuulostavat eri ihmisille erilaisilta iskulauseilta riippuen siitä, missä ympäristössä on elänyt. Jos on elänyt ympäristössä, jossa tummaihoisia sorretaan ja kohdellaan aina huonosti, niin tietysti "black lives matter" kuulostaa hyvältä, koska se on vastalause silminnähtävälle epäoikeudenmukaisuudelle. Kun maailma sanoo, että tummaihoisten elämillä ei ole merkitystä, niin tietysti siihen haluaa vastata, että tummaihoisten ihmisten elämillä ON merkitys.
      Mutta esimerkiksi minä olen elänyt ympäristössä, jossa en ole nähnyt rasismin olevan iso ongelma. Suurin osa väestä oli saman värisiä ja samasta kulttuurista, ja niitä kahta eri näköistä naperoa kohdeltiin, siis minun nähdäkseni, ihan samalla lailla kuin muitakin. Opettaja oli ystävällinen ja tasapuolinen, ja meille lapsille opetettiin oletusarvoisesti, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita ulkomuodostaan riippumatta. Pahin rasismi, mitä minä lapsena ja nuorena näin, oli kun joku ala-asteikäinen lapsi lällätteli toiselle, kunnes aikuiset pistivät touhulle stopin. Siksi lause "black lives matter" kuulostaa minusta aivan kauhealta, siltä kuin tummaihoisia ihmisiä yritettäisiin nostaa jalustalle ja toisten yläpuolelle. Minusta olisi paljon luontevampaa sanoa, että "all lives matter", koska se kuvastaa paremmin niitä tasavertaisuuden arvoja, jotka minulle on opetettu. Minä en ole joutunut näkemään sitä tummaihoisten sortoa, joka saisi minut älähtämään vastalauseeksi, että "black lives matter". 
      Tiedän, että oikeaa, vakavaa rasismia on olemassa ja sitä tapahtuu päivittäin. En yritä kiistää kenenkään kokeman rasismin ja syrjinnän olevan todellista, olenhan itsekin kokenut rasismia, vaikken sitä silloin ymmärtänytkään, kun luulin rasismin olevan vain tummaihoisten ja aasialaisten ongelma. Ymmärrän, mistä lähtökohdista "black lives matter" on saanut alkunsa, ja ymmärrän, miksi "all lives matter" kuulostaa jonkun mielestä loukkaavalta. Mutta toivoisin, että minua ei leimattaisi pahaksi ihmiseksi vain siksi, koska minulla on ollut etuoikeus oppia, että kaikki ihmiset ovat yhtä arvokkaita. Minä olen onnekkaasti saanut oppia, mistä "black lives matter" sai alkunsa ja miksi "all lives matter" loukkaa sitä, mutta jos en olisi koskaan sattunut oppimaan sitä, niin sitten olisin vain sanonut omien lähtökohtieni mukaisesti "all lives matter", enkä ymmärtänyt, miksi minulle suututaan.
      Tiedän, mitä on #metoo, mutta en ole vielä oppinut, mitä tarkoittaa #notallmen ja #yesallmen. Joskus varmasti opin senkin, mutta lähtökohtaisesti tämä kuulostaa siltä, että "not all men" ovat seksuaalirikollisia, ja "yes all men" ovat seksuaalirikollisia. Ja tuo jälkimmäinen kuulostaa - näin asiaan perehtymättä - todella typerältä, koska tietenkään kaikki miehet eivät ole seksuaalirikollisia. Tuon ensivaikutelman perusteella kyseiset häshtägit eivät edes ole verrattavissa BLM:n, koska BLM:ssä on kyse siitä, että nostetaan esille ongelman uhrit, kun taas "not all men" ja "yes all men" kuulostavat siltä, kuin esille oltaisiin nostamassa ongelmat syylliset. Uhrien tukeminen on helpompaa kuin syyllisten osoittelu.

      Lainaa

    41. Päihteetön hirmulisko 29.7.2021 11:42
      Tulos: +60 (64 ääntä)
      Jos ton Jorman jorma läbähtäis naaman eteen erektiossa, niin naps vaan kuuluisi kun taittaisin sen 90° kulmaan. Varmasti on äiti ylpeä pojastaan kun moisia setäjuttuja postaa omalla nimellä ja naamalla feissiin.

      Lainaa

    42. Tahmaton kalkkuna 29.7.2021 11:44
      Tulos: -58 (68 ääntä)
      Näin saat naisia-mokaksi aika kesy. Huumoriahan tuo yritti olla.

      Lainaa

    43. Tulos: -31 (67 ääntä)
      Paikalla: Mitä olet itse tehnyt miesten ahdistelun ja kourinnan lopettamiseksi? Et ilmeisesti muuta, kuin huudellut sitä enemmistön (naiset) puhuessa omasta kokemastaan ahdistelusta. Sama asia, kuin jos työkaverini olisi, että minulla on nälkä ja minä vastaisin, että "No Afrikassakin ihmisillä on nälkä!! Ei [...]
      Jos mä näen seksuaalista häirintää, niin varmasti puutun siihen. Harvemmin vaan sellaista missään vastaan tulee. En kyllä silti mitään kollektiivista huonoa omatuntoa osaa asiasta potea, paska homma jos miehet ahdistelevat, mutta minkäs minä sille voin. Sekoitit varmaan Batmaniin minut.
      Yleistät ja lokeroit ryhmään tässä nyt pahasti sukupuolen perusteella, se ei oo nätti piirre ihmisessä. Oon pihalla hashtagien kanssa, mutta jos #yesallmen on edes etäisesti sinne mitä osaan asiayhteydestä päätellä, niin täyttä paskaahan tuo on.
      Siitä samaa mieltä että on myös paska tuo vastapuolen pelaama "kyllä miehiäkin ahdistellaan" -kortti.
      Loppukitetykseni on että sä vaikutat vähän vihaiselta ja kanavoit sitä nyt jotenkin meihin kaikkiin vanhan ajan valkoritareihinkin jotka puolustaa kyllä naisia ja pitää jopa hiukan jalustalla, spessuina, teitä kaikkia ihania ei-vihaisia-naisia.

      Lainaa

    44. Tulos: +67 (95 ääntä)
      #yesallmen kerää yhteen kokemuksia paitsi seksuaalisesta häirinnästä ja väkivallasta, myös miesten tekemästä vähättelystä ja syrjinnästä. Sen takana on myös ajatus, että kaikkien miesten tulisi puuttua ahdisteluun/syrjintään eikä vain olettaa, että ei itse aiheuta sitä.

      Lainaa

    45. Oireeton jyrsijä 29.7.2021 12:16
      Tulos: -21 (55 ääntä)
      Paikalla: Suurin osa tuo miesten kokeman seksuaalisen ahdistelun vain hiljentääkseen naisten kokemaan seksuaalista ahdistelua.
      Missä tämä on tutkittu?

      Lainaa

    46. Päätön mansikka 29.7.2021 12:32
      Tulos: +50 (54 ääntä)
      Jos pitää erikseen jatkuvasti facessa kehuskella Jorman olevan 20cm, on se todellisuudessa max 10cm

      Lainaa

    47. Ovaali herkkuruoka 29.7.2021 12:34
      Tulos: -22 (28 ääntä)
      Päätön mansikka: Jos pitää erikseen jatkuvasti facessa kehuskella Jorman olevan 20cm, on se todellisuudessa max 10cm
      Mistä tiedät?

      Lainaa

    48. Kompakti kana 29.7.2021 12:36
      Tulos: -24 (34 ääntä)
      Lolleriina: Tyypit, jotka leuhkii isolla munalla ja sillä että ovat hyviä sängyssä, on yleensä just niitä joilla on noin 4,5cm seisokissa ja jotka tuikkii reisien väliin kun ei ne löydä reikää. Ja ne, jotka heittää hehehee mulla on pikku pippeli -läppää on niitä joilta löytyy se kunnon monsterimuna ja kykyä käyttää sitä. Kikkelit on kivoja.
      Kuinka suureen otantaan arviosi perustuu?

      Lainaa

    49. Kisakireä kultakala 29.7.2021 12:44
      Tulos: +81 (83 ääntä)
      Tornipöllö: Ja tämäkin Jorma todennäköisesti pitää itseään niiiin vekkulina supliikkimiehenä.
      Se on juuri näin. Omaankin kaveripiiriin näitä kuului aikoinaan. Kuvittelevat puhuvansa "asioista niiden oikeilla nimillä" ja pitävät tosiaan itseään alfauroksina ja hauskoina seuramiehinä, vaikka läsnäolevat (silloin ei oltu netissä) tuntevat lähinnä myötähäpeää. Jos joku erehtyi vihjaisemaan että aihe ei oikein kiinnosta, niin "pienimunaisten puhetta, RÖH RÖH RÖH RÖH!!!" ja taas katseltiin toisiin alta kulmien ja hymyiltiin kiusaantuneena "jorman" jutuille. Oksettavaa touhua, näin jälkeenpäin kun ajattelee. Silloin oltiin vain välinpitämättömiä, vaikka olisi pitänyt tehdä jotain.

      Lainaa

    50. Itseasiassa 29.7.2021 12:48
      Tulos: +72 (88 ääntä)
      Kutsa: Olen eri mieltä. Jorma on häiriintynyt, mutta en löytäisi tästä häirintää. Mitäs menee vastaan tuollaiseen viestiin, jos joutuu pelkäämään mitä sieltä tulee. Jorman kaltaiset voi blokata jos siltä tuntuu. Ja Jannihan osoitti millainen idiootti Jorma on, joten ei toisten puolesta kannata loukkaantua.
      Jorman käytös on häirintää. Jormalla ei myöskään ole mitään oikeutta häiritä ketään, vaikka joku kommentoisikin johonkin postaukseen. Tällä sinun logiikallasi jokainen seksuaalinen häirinnän kohteena ollut tai raiskattu on vain ollut väärässä paikassa / väärät vaatteet päällä / käyttäytynyt väärin. Ei, näin ei ole vaan tämä uhriin kohdistuva viha pitää kitkeä kokonaan yhteiskunnastamme ja tähän kitkemiseen pitää osallistua meistä jokaisen.

      Lainaa

    51. riki sorsan veli 29.7.2021 13:11
      Tulos: -57 (77 ääntä)
      Huutista kommenttien maailmanparantajille, omat pierut tuoksuu niin hyvältä.

      Lainaa

    52. Tulos: -50 (64 ääntä)
      Itseasiassa: Jorman käytös on häirintää. Jormalla ei myöskään ole mitään oikeutta häiritä ketään, vaikka joku kommentoisikin johonkin postaukseen. Tällä sinun logiikallasi jokainen seksuaalinen häirinnän kohteena ollut tai raiskattu on vain ollut väärässä paikassa / väärät vaatteet päällä / käyttäytynyt väärin. [...]
      Tuohon päivitykseen postanneista taisi kaikilla olla huumorintajua tähän hommaan ja olivat tässä pelissä mukana, joten ei todellakaan tässä häiritty ketään.
      Ihmisille saa puhua seksuaalissävytteisiä juttuja, se ei ole automaattisesti mitään häirintää.
      Tällä sinun logiikallasi jokainen seksuaalinen kanssakäyminen on raiskaus.

      Lainaa

    53. Tulos: +55 (71 ääntä)
      On ollut muutama Jorma ja rehellisyyden nimissä koko kompensoi tiettyyn pisteeseen saakka huonoa tekniikkaa. Mutta Jormastakin häviää pidemmän päälle hohto, kun se on tasoa työntö ja tuijotus. ”Hö. Mikä esileikki? Eikös nainen kostu tarpeeksi jo siitä, että pääsee katselemaan ja koskettelemaan tällaista MahtiPatukkaa?” Keskikokoiset ovat täysin passeleita, etenkin kun mies osaa huomioida myös kumppaniaan (ja luonnollisesti sama pätee naiseenkin). Ei ole ollut pienemmänkään kanssa Jormaa ikävä. Lässähtäneen seksielämän kanssa kamppaileville miehille haluaisin myös antaa vinkiksi, että kotitöihin tasapuolisesti osallistuminen, satunnaiset kehut, kiitokset ja kauniit sanat sekä fyysinen läheisyys ilman seksinvonkaustaka-ajatuksia ovat monelle naiselle parasta libidolääkettä. Mikään ei ole yhtä vittumaista kuin se, että mies ei halaa tai pussaa muuta kuin ehkä kännissä tai tasan just silloin, kun haluaa heti seuraavaksi seksiä. EI NOIN. Halata täytyy osata ilman yhdyntätavoitteita. Ja sama toisinpäin. Monelle naiselle tekisi hyvää löysätä nutturaa. Miehen omanarvontuntoa ei hivele se, että napistaan jatkuvasti jostain. Mies ei ole henkinen nyrkkeilysäkki. Jos se laittaa pyykit kuivumaan, sille on turha mäksättää, että ne ovat ”väärässä järjestyksessä” narulla. Ne kuivuvat ihan samalla tavalla, hyvänen aika! Tai jos mies haluaa ilahduttaa ja tuo vaikka kukkia. ”Sun pitäis tietää, että inhoan orvokkeja.” Tuollaisella kiittämättömyydellä takaat vain sen, että sitä huomiointia ja läheisyyttä on luvassa jatkossa yhä vähemmän, kun mies saa pelkästään negatiivista palautetta yrittämisestä.

      Lainaa

    54. Tuijottava ankerias 29.7.2021 13:53
      Tulos: -5 (27 ääntä)
      riki sorsan veli: Huutista kommenttien maailmanparantajille, omat pierut tuoksuu niin hyvältä.
      Huuto.nettiä maailmanparantajille? Ota lääkkeesi.

      Lainaa

    55. Harmaa kivi 29.7.2021 13:54
      Tulos: +88 (90 ääntä)
      Yllättäen? Riippuisi. Jos netissä niin blokkia. Jos pimeällä kujalla, karkuunjuoksua. Jos julkisemmalla paikalla, huutoa. Jos baarissa, portsari. Jos kotonani, leipäveitsi (jolla uhkaamalla jorman omistaja ulos). Jne. Ymmärtääkö kukaan, mitä nämä oikein hakevat? Sellaista "jormaa" ei ole vielä keksitty jonka haluttaisiin kohdata pyytämättä ja yllättäen.

      Lainaa

    56. Tulos: +40 (42 ääntä)
      Harmaa kivi: Yllättäen? Riippuisi. Jos netissä niin blokkia. Jos pimeällä kujalla, karkuunjuoksua. Jos julkisemmalla paikalla, huutoa. Jos baarissa, portsari. Jos kotonani, leipäveitsi (jolla uhkaamalla jorman omistaja ulos). Jne. Ymmärtääkö kukaan, mitä nämä oikein hakevat? Sellaista "jormaa" ei ole vielä keksitty jonka haluttaisiin kohdata pyytämättä ja yllättäen.
      Mitä nämä hakevat? Huomiota. Ensisijaisesti ehkä jollain naiivilla tasolla positiivista huomiota, mutta "vitsikkäinä" kavereina osaavat ottaa ilon irti negatiivisistakin kommenteista. Kaikkein tärkeintä on joka tapauksessa saada se jorma kaiken tämän huomion kohteeksi.

      Lainaa

    57. Tulos: +19 (23 ääntä)
      traumcity: Mä sanoisin että onpas söpö, en tiennytkään että jormiakin on saatavilla ihan tuollaisia neuvolakokoisia.
      Look! It's like a penis but it's smaller

      Lainaa

    58. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Toi Oliverin kommentti on kyllä niin totta :D

      Lainaa

    59. Valittava sammakko 29.7.2021 15:32
      Tulos: +37 (39 ääntä)
      En koe että itsetuntoni olisi mitenkään järin suuri, mutta on se ainakin isompi kuin Jormalla koska en koe tarpeelliseksi keulia kullin pituudella internetissä.

      Lainaa

    60. Iisisti ottava avokado 29.7.2021 16:19
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Ei pituudella ole juurikaan väliä muuten kuin suuseksissä. Paksuudella on enemmän merkitystä, mutta tärkeintä on tietysti se, millaisessa Jormassa se Jorma on kiinni.

      Lainaa

    61. Obskuuri greippi 29.7.2021 17:14
      Tulos: +7 (15 ääntä)
      Plot twist: Jorman Jorma on oikeasti 5cm

      Lainaa

    62. Tulos: -43 (55 ääntä)
      Itseasiassa: Jorman käytös on häirintää. Jormalla ei myöskään ole mitään oikeutta häiritä ketään, vaikka joku kommentoisikin johonkin postaukseen. Tällä sinun logiikallasi jokainen seksuaalinen häirinnän kohteena ollut tai raiskattu on vain ollut väärässä paikassa / väärät vaatteet päällä / käyttäytynyt väärin. [...]
      Mihin uhriin, mikä viha ja mikä raiskaus? Sinä et voi uhriutua toisen puolesta. Olet nyt keksinyt omiasi.

      Lainaa

    63. Itämätön makkara 29.7.2021 17:47
      Tulos: +16 (46 ääntä)
      Tylsimys: Tuo #yesallmen luo vaikutelman että ellei mies häiriköi seksuaalisesti, hän ei ole mies ollenkaan. Se asenne lienee sukupuolisen epätasa-arvon syntymisessä yksi suurimmista syistä. Jos haluaa muuttaa maailmaa, täytyy kyetä erottamaan asiat mitkä haluaa muuttaa, ja mitkä haluaa säilyttää.
      En ole koskaan kuullutkaan, että joku ajattelisi seksuaalisen ahdistelun olevan miehuuden perusta. Saatikka että sen puolesta kampanjoitaisiin. Voi huhhu. Kyllä teillä "EI KAIKKI MIEHET" -tyypeillä on mielenkiintoisia keinoja yrittää tahalleen väärintulkita milloin mitäkin.

      Lainaa

    64. Epämukava kivi 29.7.2021 18:04
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Missä tää on julkaistu? Aivan idiootti juttu.

      Lainaa

    65. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Aurinkolasiton noita: No hyi ny helvetti. Missä tää kysymys on esitetty? Itävien Jormien puupääkasvattamo? Siellä ne pikkuiset kasvaa, ja sit vaan yllättää jonkun? Toivottavasti tämä ihminen ei saa enää ikinä keltään. Btw.. On sitä isompiakin olemassa. Älä nyt Jorma liikaa leiju.
      Kysy mitä vaan - muut vastaavat (K18)
      odottelinki jo et koska tää on tääl

      Lainaa

    66. Tulos: +28 (28 ääntä)
      Woodrow: Mitä nämä hakevat? Huomiota. Ensisijaisesti ehkä jollain naiivilla tasolla positiivista huomiota, mutta "vitsikkäinä" kavereina osaavat ottaa ilon irti negatiivisistakin kommenteista. Kaikkein tärkeintä on joka tapauksessa saada se jorma kaiken tämän huomion kohteeksi.
      Osaa kyllä olla surullinen elämä jos oma jorma on sen keskipiste ja suurin saavutus, josta olla ylpeä. :( Tuli ihan oikeasti paha mieli kun ajattelee, miten ankeaa mahtaa olla tunnepuoli ja sosiaaliset kanssakäymiset Jorman maailmassa, vaikka kovasti yrittää sen huumoriksi kääntää.

      Lainaa

    67. Itseasiassa 29.7.2021 19:33
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      traumcity: Tuohon päivitykseen postanneista taisi kaikilla olla huumorintajua tähän hommaan ja olivat tässä pelissä mukana, joten ei todellakaan tässä häiritty ketään. Ihmisille saa puhua seksuaalissävytteisiä juttuja, se ei ole automaattisesti mitään häirintää.Tällä sinun logiikallasi jokainen seksuaalinen kanssakäyminen on raiskaus.
      Ei, tuo on vain sinun puolustuspuheenvuorosi. Olen kyllä hyvinkin seksuaalinen ihminen, joten ei minulle tarvitse sitä opettaa. Mutta valitettavasti elämä on häirintää antanut nähdä ihan tarpeeksi, joten sen kyllä tunnistan. Eikä tämä ole asia, jossa tarvitsisi joustaa ihan vain siksi, että jollakin häirinnän hyväksyjällä olisi mukavampi olo. Mutta selvennykseksi sinulle ote Minilexistä:
      "Seksuaalinen häirintä voi tarkoittaa halventavaa puhetta toisen sukupuolesta, erilaiset vihjailut, seksuaalisesti värittyneet vitsit tai vartaloa tai yksityiselämää koskevat puheet tai kysymykset. Seksuaalinen häirintä voi siis olla sekä verbaalista että fyysistä."
      https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-seksuaalinen-h%C3%A4irint%C3%A4
      Kutsa: Mihin uhriin, mikä viha ja mikä raiskaus? Sinä et voi uhriutua toisen puolesta. Olet nyt keksinyt omiasi.
      Kutsa, kannattaa varmaan tutustua näihin asioihin. Niitä todella on olemassa. Todennäköisesti jos muuta väittää, on oleillut koko elämänsä neljän seinän sisällä, hyväksyy seksuaalisen häirinnän tai on itse se häiritsijä. Aina löytyy joku selitys, miksi itse saa käyttäytyä huonosti, vaikka yleinen moraalikäsitys olisi toista mieltä.

      Lainaa

    68. Tulos: +8 (28 ääntä)
      Tahmaton pupu: Näissä häshtägeissä tuntuu nykyään olevan joku syvällisempi tarkoitus, joka pitäisi opetella erikseen, koska se ei aukea ihmiselle, joka näkee pelkän häshtägin. Ei mikään ihme, että näistä tulee erimielisyyksiä, kun ihmiset lukevat lyhyitä iskulauseita ihan eri lähtökohdista. "Black lives matter" ja [...]
      Totta. Asiaan perehtymättä se kuulostaa ihan helvetin typerältä väitteeltä että kaikki miehet olisivat seksuaalisia häiritsijöitä. Sen pitäisi olla ensimmäinen ja ainoa tarvittava vihje siitä että ehkäpä väite ei olekaan niin helvetin typerä, vaan tarkoittaa jotain muuta kuin sinun ensimmäinen oletuksesi. https://imgflip.com/s/meme/Roll-Safe-Think-About-It.jpg

      Lainaa

    69. Kädetön makkara 29.7.2021 23:32
      Tulos: -20 (30 ääntä)
      Itseasiassa: Ei, tuo on vain sinun puolustuspuheenvuorosi. Olen kyllä hyvinkin seksuaalinen ihminen, joten ei minulle tarvitse sitä opettaa. Mutta valitettavasti elämä on häirintää antanut nähdä ihan tarpeeksi, joten sen kyllä tunnistan. Eikä tämä ole asia, jossa tarvitsisi joustaa ihan vain siksi, että jollakin [...]
      Kannattanee myös opetella lukemaan ja ymmärtää lukemansa. Varsinkin jos sitä tekstiä ITSE käyttää argumenttina. "Seksuaalinen häirintä VOI tarkoittaa halventavaa puhetta toisen sukupuolesta, erilaiset vihjailut, seksuaalisesti värittyneet vitsit tai vartaloa tai yksityiselämää koskevat puheet tai kysymykset." Uskotko jos kerron, että tuo capseilla kirjoitettu sana ei tässä yhteydessä tarkoita mm. leivän päälle tulevaa levitettä, vaan muuttaa tuon asiasisällön ihan toiseksi kuin mitä se olisi ilman sitä, ja mihin sinä yrität viitata.

      Lainaa

    70. Masentunut kukka (Pluri) 30.7.2021 0:07
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Kädetön makkara: Kannattanee myös opetella lukemaan ja ymmärtää lukemansa. Varsinkin jos sitä tekstiä ITSE käyttää argumenttina. "Seksuaalinen häirintä VOI tarkoittaa halventavaa puhetta toisen sukupuolesta, erilaiset vihjailut, seksuaalisesti värittyneet vitsit tai vartaloa tai yksityiselämää koskevat puheet tai [...]
      Niin ja voi täyttyy siinä kohtaa kun kaverille sanotaan että raiskaus vitsi on etovaa ja juttu sen kun jatkuu.

      Lainaa

    71. Tulos: -4 (14 ääntä)
      Itseasiassa: Ei, tuo on vain sinun puolustuspuheenvuorosi. Olen kyllä hyvinkin seksuaalinen ihminen, joten ei minulle tarvitse sitä opettaa. Mutta valitettavasti elämä on häirintää antanut nähdä ihan tarpeeksi, joten sen kyllä tunnistan. Eikä tämä ole asia, jossa tarvitsisi joustaa ihan vain siksi, että jollakin [...]
      Taidetaan puhua nyt hieman ristiin. Tarkoitin että tässä kyseisessä tapauksessa en näe vihaa, uhrin pitäisi kyllä mielestäni itse ilmoittautua ( ja reaktiosta päätellen oletettu uhri ei sitä itse näin voimakkaasti kokenut ahdisteluna,  lähinnä tyhmyytenä, mutta sitä en voi kuitenkaan tietää) ja raiskaus ei tähän liity mitenkään. 

      Lainaa

    72. Tahmaton pupu 30.7.2021 2:06
      Tulos: +4 (22 ääntä)
      Toj Karin: Totta. Asiaan perehtymättä se kuulostaa ihan helvetin typerältä väitteeltä että kaikki miehet olisivat seksuaalisia häiritsijöitä. Sen pitäisi olla ensimmäinen ja ainoa tarvittava vihje siitä että ehkäpä väite ei olekaan niin helvetin typerä, vaan tarkoittaa jotain muuta kuin sinun ensimmäinen oletuksesi.
      Näinhän minä juuri sanoinkin. Se kuulostaa niin typerältä, että minun pitäisi lukea tarina häshtägin takaa ennen, kuin muodostaisin mielipiteeni kyseisestä aatteesta.
      Tarkoitin sanoa, että iskulause itsessään on typerä. Jos se kuulostaa näin monien ihmisten mielestä näin kauhealta, eivätkä useimmat tajua iskulauseen merkitystä ennen kuin erikseen googlettavat sen, niin pitäisi keksiä parempi tilalle.
      Voihan sitä kulkea ympäriinsä sanomassa, että "kuolema maahanmuuttajille", ja sitten itkeä, miksi ihmiset eivät tajua iskulauseen kannustavan maahanmuuttoa ja maahanmuuttajien integroitumista muuhun yhteiskuntaan. Mutta ehkä siinä ei kuitenkaan olisi mitään järkeä.

      Lainaa

    73. Kisakireä hyönteinen 30.7.2021 2:52
      Tulos: -22 (28 ääntä)
      Masentunut kukka (Pluri): Niin ja voi täyttyy siinä kohtaa kun kaverille sanotaan että raiskaus vitsi on etovaa ja juttu sen kun jatkuu.
      Ööö...  Ei. Se ei ole seksuaalista häirintää. Voi olla, mutta ei välttämättä ole.

      Lainaa

    74. Suurustettu kiivi 30.7.2021 3:55
      Tulos: +40 (46 ääntä)
      Tahmaton pupu: Näinhän minä juuri sanoinkin. Se kuulostaa niin typerältä, että minun pitäisi lukea tarina häshtägin takaa ennen, kuin muodostaisin mielipiteeni kyseisestä aatteesta. Tarkoitin sanoa, että iskulause itsessään on typerä. Jos se kuulostaa näin monien ihmisten mielestä näin kauhealta, eivätkä useimmat [...]

      Iskulauseita aika harvoin ihan keksimällä keksitään – tuokin on syntynyt ihan vain vastareaktiona niille kaikille not all men -jutuille. Ymmärrän kuitenkin mitä tarkoitat, mutta olisiko mahdollista ajatella niin, että parempi toimintamalli vaikka jotain hashtagiä koskevaan keskusteluun osallistumiseen olisi se, että ennen kuin kauheassa tunnekuohussa tekee oletuksia siitä, mitä keskustelu käsittelee ja osallistuu siihen niistä lähtökohdista, päättäisikin ensiksi hetken hengittää ja ottaa aiheesta selvää?

      Mutta todettakoon nyt vielä, kuten Toj Karinkin sanoi, ettei tuo #yesallmen tarkoita sitä, että kaikki miehet olisivat häiritsijöitä tai raiskareita. Kyseinen hashtag syntyi vastaukseksi tyypeille, jotka vähättelevät ja hiljentävät uhreja sanomalla not all men. Kuitenkaan seksuaalisen häirinnän taustalla isoin ongelma ei ole yksittäiset mulkerot, vaan koko tämä meidän kulttuuri, joka on kasvattanut kaikkien sukupuolten edustajat tiettyyn sisäistettyyn misogyniaan. Tuo misogynia näkyy paitsi siinä, kuinka järkyttävän yleistä seksuaalinen häirintä on, mutta myös häirintää ympäröivässä hiljaisuuden kulttuurissa; siinä, kuinka usein nekin miehet, jotka eivät häiritse, kuitenkin katsovat läpi sormien tai vaikenevat esimerkiksi kaverinsa harjoittamasta misogyniasta ja/tai häirinnästä. Tässä kuulee usein puolustuksia, kuten ”se nyt on kännissä vähän tollainen” tai ”mut muuten se on tosi hyvä jätkä.”

      Näin ollen se, mitä #yesallmen pyrkii viestimään, on se, että kaikkien tulisi katsoa itseään peiliin: oletko keksinyt mielessäsi tekosyitä kaverin huonolle käytökselle? Oletko nauranut mukana misogyynisille heitoille? Tämä kaikki edustaa sitä samaa kulttuuria, joka tekee seksuaalisesta häirinnästä niin yleistä, ja siksi sen kaiken tulisi muuttua. Eli siksi myös meidän, jotka eivät raiskaa tai häiritse, tulisi olla rehellisiä itseämme kohtaan, ja miettiä, onko  omalla vaikenemisellaan tai mukana nauramisellaan mahdollistanut ja uusintanut ongelmallista kulttuuria, ja miten jatkossa voisi toimia toisin. 

      Lainaa

    75. Arkkienkeli 30.7.2021 5:22
      Tulos: -26 (32 ääntä)
      Siitake: Eipä työvälineellä ole mitään väliä jos sillä ei osaa mitään tehdä.
      Ja sama toisinpäin. Lettu lätisee mukavasti, mutta jos ei sitä osaa käyttää niin eipä siitä mitään hyötyä ole.

      Lainaa

    76. Sulkijaton ampiainen 30.7.2021 6:30
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Aurinkolasiton noita: No hyi ny helvetti. Missä tää kysymys on esitetty? Itävien Jormien puupääkasvattamo? Siellä ne pikkuiset kasvaa, ja sit vaan yllättää jonkun? Toivottavasti tämä ihminen ei saa enää ikinä keltään. Btw.. On sitä isompiakin olemassa. Älä nyt Jorma liikaa leiju.
      Ei se jorman koko, vaan missä se on kiinni.

      Lainaa

    77. Tahmaton pupu 30.7.2021 9:10
      Tulos: +11 (25 ääntä)
      Suurustettu kiivi: Iskulauseita aika harvoin ihan keksimällä keksitään – tuokin on syntynyt ihan vain vastareaktiona niille kaikille not all men -jutuille. Ymmärrän kuitenkin mitä tarkoitat, mutta olisiko mahdollista ajatella niin, että parempi toimintamalli vaikka jotain hashtagiä koskevaan keskusteluun [...]
      Näin minä juuri sanoinkin!
      Täällä verrataan Black Lives Matteria, All Lives Matteria, Not All Menia ja Yes All Menia. Kahdesta ensimmäisestä minä tiedän, mitä tarkoittavat, ja ymmärrän myös, miksi niistä liikkuu niin paljon väärinkäsityksiä. Minä sanoin vain, että "hei mitä jos ei heti oletettaisi ihmisistä pahinta, jos he sanovat jotain mikä loukkaa jotakuta toista, koska nämä häshtägit ovat ihan oma kieliviidakkonsa, jota kaikki eivät tunne, ja loukkaavatkin häshtägit voivat kuulostaa jonkun mielestä tasapuolisuuden edistämiseltä".
      Not All Men ja Yes All Men omaavat vastapäisen ongelman. "All Lives Matter" kuulostaa hyvältä, vaikka on loukkaava, ja "Yes All Men" kuulostaa todella pahalta, vaikka olettaakseni ei tarkoitakaan sitä, miltä se kuulostaa. Minä sanoin, että en tunne tämän tarkoitusta, mutta otin kantaa siihen, miten harhaanjohtavalta se kuulostaa. Eli yhtä lailla haluan sanoa kaikille, että jos joku sanoo näistä ärhäkästi, niin ei heti oleteta siitä ihmisestä pahinta, vaan rauhoitutaan ja selvitetään, tietääkö ihminen, mistä puhuu.
      Jos ihminen huomaa oman väärinkäsityksensä silloin, kun kaikki hyökkäävät joukolla potkimaan häntä "väärää" mieltä olemisesta, niin tuo ihminen ei todennäköisesti ole enää vastaanottavaisessa tilassa uuden oppimiselle, vaan hän on puolustustilassa, ja saattaa jäädä pitämään kiinni vääristä luuloista silkasta vihasta toisia kohtaan. Kaikki siis toimii paljon paremmin, kun pidetään rauha maassa ja muistetaan, että nyt puhutaan aiheista, jotka ovat iskulauseluonteensa vuoksi helposti väärinkäsitettävissä.
      Ja mikäli "Yes All Men" tarkoittaa sitä, miten sen selitit, niin se kuulostaa edelleen väärältä. Siis tietysti hyvä, että kaikki miehet tarkastelisivat omia asenteitaan, mutta kaikkien pitäisi tehdä niin, eikä vain miehien. Minua nainen on käyttänyt seksuaalisesti hyväksi. Kun kerroin siitä naispsykologeille, he aina keskeyttivät minut kysyäkseen: "hetkinen, oliko se nainen vai mies", ja kun vastasin, että nainen, niin heitä ei tuntunut enää kiinnostavan. Kun minä tein rikosilmoitusta seksuaalirikoksesta, niin kirjauksen vastaanottava naispoliisi kohteli minua, järkyttynyttä 18-vuotiasta, todella kylmästi. Ja kun kaverini lapsineen joutui entisen miehensä vainoamaksi, naispoliisi ei edes reagoinut, koska "ei se uhkaa teidän henkeä", vaikka tuon miehen toimittama vainoaminen on selkeästi kriminalisoitu Suomessa.
      Aiemmin minun kipuani on vähätelty sanomalla, että "eihän naiset sellaista tee". Nyt Twitterin aikakaudella minua vielä vähättelyn lisäksi haukutaan sanomalla, että "sinun henkilökohtaiset kokemuksesi loukkaavat sitä faktaa, että oikeasti miehet tekevät seksuaalirikoksia enemmän kuin naiset, sinä vain yrität vetää huomiota siitä poispäin omilla yksittäistapauksillasi".

      Lainaa

    78. Tulos: -5 (21 ääntä)
      Tahmaton pupu: Näinhän minä juuri sanoinkin. Se kuulostaa niin typerältä, että minun pitäisi lukea tarina häshtägin takaa ennen, kuin muodostaisin mielipiteeni kyseisestä aatteesta. Tarkoitin sanoa, että iskulause itsessään on typerä. Jos se kuulostaa näin monien ihmisten mielestä näin kauhealta, eivätkä useimmat [...]
      Käytätkö oikeasti tuota vertauksena? Kerrotko missä kohtaa "yes all men" sisältää maininnan että kaikki miehet raiskaa? Kyseinen iskulause ei sisällä mitään edes seksuaaliseen häirintään viittaavaa. Tämän takia argumenttisi ja varsinkin vertauksesi ovat nätisti sanottuna epäpäteviä. Iskulauseen enimmäistä kertaa nähdessäsi et siis ole voinut tietää yhtään mitään mitä se tarkoittaa, joten olet joutunut kaivamaan siitä lisätietoa joka tapauksessa. Jos etsit vastausta ensimmäisenä kampanjaa vastustavilta, tulet lähes varmasti saamaan sieltä vääristellyn tai valheellisen vastauksen. Lisäksi ihminen on taipuvainen uskomaan ensimmäisenä näkemäänsä selitystä, ja siinä vaiheessa tiedon keräämisen laiskuus ja haluttomuus nähdä asioita usealta kantilta takaa epäonnistumisen.

      Lainaa

    79. Tahmaton pupu 30.7.2021 9:55
      Tulos: +11 (27 ääntä)
      Toj Karin: Käytätkö oikeasti tuota vertauksena? Kerrotko missä kohtaa "yes all men" sisältää maininnan että kaikki miehet raiskaa? Kyseinen iskulause ei sisällä mitään edes seksuaaliseen häirintään viittaavaa. Tämän takia argumenttisi ja varsinkin vertauksesi ovat nätisti sanottuna epäpäteviä. Iskulauseen [...]
      Kyllä käytän.
      "Me Too" tarkoittaa, että "minuakin on ahdistelu ja/tai hyväksikäytetty seksuaalisesti". Tämän tiedän, koska sitä käsiteltiin uutisissa niin paljon.
      "Not All Men" kuulostaa siltä, kuin se olisi vastaus tähän. "Kaikki miehet eivät ole seksuaalirikollisia".
      "Yes All Men" puolestaan kuulostaa vastalauseelta edelliseen. "Kylläpäs kaikki miehet ovat seksuaalirikollisia".
      Eikä se edes tunnu liian kaukaa haetulta selitykseltä, koska on oikeasti olemassa miesvihamielisiä ihmisiä, jotka sanovat kaikkien miesten olevan raiskaavaa roskaa tms. Osasin ainoastaan epäillä, että ehkä nämä eivät tarkoitakaan sitä miltä kuulostavat, koska olen aiemmin nähnyt, miten selviltä kuulostavien sanojen takaa paljastuu odottamattomia merkityksiä.
      En edelleenkään ole selvittänyt, mitä nämä oikeasti tarkoittavat, eli ymmärrykseni on tällä hetkellä teidän kommenttienne pohjalla. En alun perin tullut tähän keskustelemaan kyseisten häshtägien sisältämästä sanomasta, vaan siitä, miten helposti näitä on ymmärtää väärin niin, että se sitten sotkee koko keskustelun.

      Lainaa

    80. Tulos: +9 (25 ääntä)
      Turhaa väittelyä aiheen vierestä. Perusongelma on se että jos väität yhtään mistään asiasta että kaikki naiset sitä tai kaikki miehet tätä niin olet seksisti etkä kuulu mukaan sivistyneeseen kanssakäyntiin. Iskulauseiden heittely hashtageina tai muussa muodossa on yhteiskunnallisena kanssakäyntinä samanlaista syöpää kuin Twitter-viestit. Ihmisten pitäisi opetella uudelleen miten keskustelua käydään.

      Lainaa

    81. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Mitähän helvetin paskaa tämä nyt on

      Lainaa

    82. Tunnustukseton orja 30.7.2021 11:42
      Tulos: 0 (14 ääntä)
      Tahmaton pupu: Kyllä käytän. "Me Too" tarkoittaa, että "minuakin on ahdistelu ja/tai hyväksikäytetty seksuaalisesti". Tämän tiedän, koska sitä käsiteltiin uutisissa niin paljon. "Not All Men" kuulostaa siltä, kuin se olisi vastaus tähän. "Kaikki miehet eivät ole seksuaalirikollisia". "Yes All Men" puolestaan [...]
      Näinhän se meneekin. Näsäviisastelu on vaan kivaa kun ei taidot riitä muuhun.

      Lainaa

    83. Hallava kirahvi 30.7.2021 13:33
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Löisin sitä.

      Lainaa

    84. Yrjö_Komero 30.7.2021 13:42
      Tulos: +27 (35 ääntä)
      Jimbo: Tuo "ennakkoluuloton" on nimessäsi selvästi väärin, kun kannatat #yesallmen:iä. Kyseinen hashtag ei pidä paikkaansa, tai jos pitää, se täytyy korjata muotoon #yesallpeople, koska seksuaalinen ahdistelu ei todellakaan ole mikään miesten yksinoikeus. Meitä miehiä ahdistellaan ja kouritaan myös, [...]
      Miten varmistat, että baari-iltasi aikana et joudu seksuaalirikoksen uhriksi? Olitko jo teini-iässä oppinut hyväksymään osana normaalia tätinaisten humalaiset seksuaalissävytteiset kommentit kaikkialla, minne olet mennyt, koska tätinaisen naisystävät vain nauraa ja loput aikuisista ignooraa koko tilanteen, jos sattuvat paikalla olemaan? Kukaan ei kiellä, etteikö naisetkin. Kukaan ei myöskään sano, että se olisi jotenkin hyväksyttävää. Jos mielestäsi ongelmat ovat yhtä massiivisia, niin mikäs siinä. Muuten aika hienosti uhriuduttu asiasta, josta sun pitäis ryhdistäytyä ja puuttua tilanteisiin, joita sattuu sunkin läsnäollessa.

      Lainaa

    85. Tulos: -16 (28 ääntä)
      Yrjö_Komero: Miten varmistat, että baari-iltasi aikana et joudu seksuaalirikoksen uhriksi? Olitko jo teini-iässä oppinut hyväksymään osana normaalia tätinaisten humalaiset seksuaalissävytteiset kommentit kaikkialla, minne olet mennyt, koska tätinaisen naisystävät vain nauraa ja loput aikuisista ignooraa koko [...]
      Tämä ei nyt edelleen mitenkään perustele miksi miehet pitäisi nostaa esiin kysymyksessä pitäisikö meidän kaikkien puuttua epäsopivaan käytökseen. Pitäisi. Eikä se riipu tekijän, teon kohteen tai kolmannen osapuolen oletetusta sukupuolesta, ihonväristä, kulttuuritaustasta tai mistään muustakaan asiasta. Jos tarkoituksena ei ole seksismi niin unohda nyt se iänikuisen rakas sukupuoli tästä kysymyksestä ja sano vain #allpeople, jos tälle iskulauseiden linjalle on aivan pakko lähteä.

      Lainaa

    86. Olkaimeton lokki 30.7.2021 15:39
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Oksensin juuri hieman suuhuni. Jos minulle kävisi noin, soittaisin varmaan 112.

      Lainaa

    87. Tulos: -9 (11 ääntä)
      Woodrow: Olet ensimmäisessä kappaleessasi täysin oikeassa. Meidän ei ole mitään järkeä jatkaa tätä sokeaa toiseuttamista joka vain lisää väkivaltaa ja väärinkäytöksiä maailmassa. Lopputekstisi menee tietysti metsään. Ei ole järkeä tuomita sukupuolta kun pitäisi tuomita vastenmielinen käytös eikä ole järkeä [...]
      Valitettavasti elämme vihan ja koston aikakautta, ystävä hyvä.

      Lainaa

    88. Suurustettu kiivi 31.7.2021 3:23
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Tahmaton pupu: Näin minä juuri sanoinkin! Täällä verrataan Black Lives Matteria, All Lives Matteria, Not All Menia ja Yes All Menia. Kahdesta ensimmäisestä minä tiedän, mitä tarkoittavat, ja ymmärrän myös, miksi niistä liikkuu niin paljon väärinkäsityksiä. Minä sanoin vain, että "hei mitä jos ei heti oletettaisi [...]

      Okei. Olet oikeassa; kyseisestä hashtagistä voi helposti saada väärän kuvan. Kuitenkin kuten sanoin, on se syntynyt vastalauseeksi näille, jotka sanovat ”ei kaikki miehet.” Siksi myös tuo vastalause on ”kyllä kaikki miehet”, vaikka laajemmassa kuvassa fakta tietysti on, että kyllä me kaikki ylläpidämme tätä ongelmallista kulttuuria. Itsekin kommentissani pyrin puhumaan kaikista sukupuolista, sillä kuten sanoin; häirintää synnyttävä kulttuuri johtuu kaikkien sukupuolten edustajiin iskostetusta misogyniasta. Eli kyllä, kaikkien tulisi katsoa peiliin, ei vain miesten. Syy sille, miksi miehet tässä kuitenkin korostuvat, on se, että useimmin häirintää kokee nainen miehen toimesta, ja tällöin iso vastuu kulttuurin muuttamisesta on juuri miehillä – niillä miehillä, jotka eivät itse häiritse, mutta katsovat läpi sormien kaverien perseilyä. Toisin sanoen pointti on se, että kenenkään ei pitäisi ajatella, että tämä keskustelu ei koske minua. Se koskee meitä kaikkia, ja etenkin niiden oikeasti hyvien jätkien apua tarvitaan: perseilijä todennäköisesti kuuntelee ennemmin kaveriaan, toista miestä, kuin vaikkapa naista. 

      Mutta olet aivan oikeassa. Tämä koko ongelmallinen kulttuuri on syypää myös siihen, ettei miesten kokemaa seksuaalista häirintää ja väkivaltaa edelleenkään oteta vakavasti. Tarkoitan siis, että misogyynisen kulttuurin yksi ilmentymä on se, ettei miestä muka voisi häiritä, koska ”uhrin osa on naisen osa”, ja ”’tosimies’ ei häirinnästä välitä”; nämä ovat toksisia asenteita, joita misogyyninen kulttuuri ylläpitää. Niinpä misogyyninen kulttuurin korjaaminen edesauttaa myös miesten kokeman häirinnän ja väkivallan ehkäisyä. 

      Lopuksi haluan sanoa, että olen vilpittömän pahoillani asioista, joita olet joutunut kokemaan. Olen pahoillani sekä siitä, mitä sinulle tehtiin, että siitä, etteivät ne, joiden olisi pitänyt sinua auttaa, niin tehneet. Olen pahoillani, että kokemustasi on vähätelty. Tiedän miltä se tuntuu, ja tiedän, ettei kenenkään, ei minkään sukupuolen edustajan, tulisi kokea sellaista. Siksi toivon, että onnistumme yhdessä misogyynisen kulttuurin purkamisessa, jotta voisimme todella auttaa kaikkia sukupuolia edustavia uhreja, sekä lopulta ehkäistä näitä tekoja. Sillä vaikka onkin totta, että useimmin tekijä on mies ja uhri nainen, on totta myös se, että niin tekijä kuin uhri voivat edustaa mitä sukupuolta hyvänsä, eikä kukaan häirintää tai väkivaltaa kokenut ansaitse tulla vähätellyksi tai sivuutetuksi.

      Lainaa

    89. Marty McFly 31.7.2021 5:45
      Tulos: -5 (15 ääntä)
      Feissarimokien kommentit muuttui feissarimokiksi. Inception.

      Lainaa

    90. Vaimea kana 31.7.2021 8:33
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Oon nyt hetken tapaillut 20cm Jormaa ja voin sanoa, että ei ole sen arvoista. Jorman omistaja on hyvin ylpeä jormastaan ja kuvittelee sen olevan taivaan lahja naisille. Tylsää perus seksiä ilman mitään yllättävää. Ihan ok hetken, alussa jännää, mutta omg siihen kyllästyy ja Jorma alkaa maistuun puulta. Ei enää ikinä 20cm Jormaa. Ennemmin 11cm Jorma, jonka omistaja ymmärtää seksin olevan niin paljon muutakin kuin niitä työntöjä mahtijormalla.

      Lainaa

    91. Väkivahva ankerias 31.7.2021 12:38
      Tulos: -19 (25 ääntä)
      Vaimea kana: Oon nyt hetken tapaillut 20cm Jormaa ja voin sanoa, että ei ole sen arvoista. Jorman omistaja on hyvin ylpeä jormastaan ja kuvittelee sen olevan taivaan lahja naisille. Tylsää perus seksiä ilman mitään yllättävää. Ihan ok hetken, alussa jännää, mutta omg siihen kyllästyy ja Jorma alkaa maistuun [...]
      Käytsä usein täällä? Mitä sun kaltaises tyttö tekee tällaisessa paikassa?

      Lainaa

    92. Tulos: +4 (24 ääntä)
      Ei selkokielellä syrjivästä ja yleistävästä hashtagista saa tehtyä syrjimätöntä ja yleistämätöntä millään "virallisilla määritelmillä" sen enempää kuin mistään muustakaan syrjivästä kielenkäytöstä. Pitäis olla nykymaailmassa täysin selvää.

      Lainaa

    93. Suurustettu kiivi 1.8.2021 3:13
      Tulos: +9 (25 ääntä)
      MJV: Ei selkokielellä syrjivästä ja yleistävästä hashtagista saa tehtyä syrjimätöntä ja yleistämätöntä millään "virallisilla määritelmillä" sen enempää kuin mistään muustakaan syrjivästä kielenkäytöstä. Pitäis olla nykymaailmassa täysin selvää.
      Oikeastaan tuo hashtag ei ole syrjivä: se vastaa niille, jotka sanovat ”ei kaikki miehet”, todeten, että ”kyllä kaikki miehet.” Se ei kuitenkaan sano, että ”ainoastaan miehet.” Sen sanominen, että kaikilla miehillä on vastuu kulttuurin muuttamisesta, ei tarkoita sitä, etteikö vastuuta olisi myös kaikilla muilla, lause siis ei kiellä tai poissulje ei-miesten vastuuta. Aiemmissa kommenteissani kuitenkin jo puhuin siitä, miksi juuri miehillä vastuu tässä asiassa on iso; ilman miesten panosta mikään ei todennäköisesti muutu. 
      Samoin aiemmasta kommentistani käy ilmi, miksei hashtag ole myöskään yleistävä: se ei yleistä kaikkia miehiä häiritsijöiksi, vaan se kutsuu miettimään sitä, onko omalla toiminnallaan mahdollistanut jonkun toisen huonoa käytöstä. Ei ole yleistävää sanoa, että kaikilla miehillä on vastuu misogynisen kulttuurin muuttamisesta, vastuu kun ei ole attribuutti, näin ollen sen asettaminen kaikille miehille (kuten kaikille muillekin) ei ole yleistävää. 

      Lainaa

    94. Suurustettu kiivi 1.8.2021 7:08
      Tulos: +2 (14 ääntä)
      MJV: Ei selkokielellä syrjivästä ja yleistävästä hashtagista saa tehtyä syrjimätöntä ja yleistämätöntä millään "virallisilla määritelmillä" sen enempää kuin mistään muustakaan syrjivästä kielenkäytöstä. Pitäis olla nykymaailmassa täysin selvää.
      Sanottakoon vielä, että kyllä niillä ”virallisilla määritelmillä” on väliä. Nykyinen ongelmallinen keskustelukulttuuri johtuu mielestäni osittain juuri siitä, ettei termien ja lauseiden merkityksiä avata. Ei voi olla niin, että jos jollain iskulauseella on takanaan ihan todellinen, oikea merkitys, ei sillä ole mitään väliä, vaan jokainen keskustelija saa tulkita kyseisen lauseen haluamallaan tavalla. Näin nimittäin varmistetaan se, ettei keskustelun osapuolet koskaan puhu todella samasta asiasta, jolloin keskustelun ei ole mahdollista edetä lainkaan, vaan se typistyy väärinymmärryksiin pohjautuvaan eipäs-juupas-vääntöön. Tätä tuskin kukaan haluaa. Jos ja kun vaikkapa jollakin iskulauseella on todellinen merkkauskohde, tulisi tähän kaikkien keskustelijoiden sitoutua, jotta varmistetaan samasta asiasta puhuminen. Erikseen voidaan toki keskustella siitä, onko vaikkapa jonkin termin ja sen merkityksen suhteessa ongelmia – tämä on kuitenkin eri keskustelu. Tässä kyseisessä kontekstissa tarkoitan sitä, että on toki hyvä myös keskustella siitä, mitkä ovat #yesallmenin semanttisia ongelmakohtia. Kuitenkin jos halutaan puhua vaikkapa kyseisen hashtagin relevanssista ja merkityksestä yhteiskunnalle, olisi nähtävä se, että hashtagilla todella on vakiintunut merkitys ja tarkoitus, eikä se siitä muuksi muutu, vaikka sen joku väärinymmärtäisikin. Tämä merkitys on kuitenkin tietysti avattava, jotta voidaan varmistaa se, että keskustelijat todella puhuvat samasta asiasta.

      Lainaa

    95. Norski undulaatti 1.8.2021 17:18
      Tulos: -13 (27 ääntä)
      Toj Karin: Sitten varmaan myös #blacklivesmatter pitää vaihtaa #alllivesmatteriksi, sillä rasismi ja muu paska ei suinkaan ole tummaihoisten tai edes kaikkien muiden paitsi valkoisten yksinoikeus. Ai ei vai? Sitähän minäkin. All lives matter -huutelun tarkoitus ei koskaan ollut edistää tasa-arvoa, vaan se [...]
      Itse et ymmärrä mistä puhut. Blacklives matters ei hyökkää valkoisten kimppuun, mutta puolestaan tämä "Allmen" hyökkää nimenomaan miestenkimppuun. 
      Tästä syystä "Notallmen" ei voi verrata "alllives"

      Lainaa

    96. Norski undulaatti 1.8.2021 17:22
      Tulos: +12 (16 ääntä)
      Woodrow: Turhaa väittelyä aiheen vierestä. Perusongelma on se että jos väität yhtään mistään asiasta että kaikki naiset sitä tai kaikki miehet tätä niin olet seksisti etkä kuulu mukaan sivistyneeseen kanssakäyntiin. Iskulauseiden heittely hashtageina tai muussa muodossa on yhteiskunnallisena kanssakäyntinä [...]
      Tämä. Kerran minua käytiin haukkumaan persuksi, kun sanoin, että en ala käymään keskustelua ihmisten kanssa, jotka heittelevät pelkkiä ennalta opeteltuja hästägejä ilman mitään sen tarkempaa perustelua.
      Eräs ihminen yritti kumota kaikki argumenttini pelkästään yhdellä sanalla. Pyysin avaamaan tarkemmin omia mielipiteitä. Sain vain haukut ja keskustelu loppui siihen.
      Eikö kyseinen ihminen oikeasti tiennyt mistä puhui, vai mikä siinä on, että suuttuu, jos pyytää perustelemaan, sloganeiden heittelyn sijaan.

      Lainaa

    97. Jalompi varis 1.8.2021 17:53
      Tulos: -12 (22 ääntä)
      Norski undulaatti: Tämä. Kerran minua käytiin haukkumaan persuksi, kun sanoin, että en ala käymään keskustelua ihmisten kanssa, jotka heittelevät pelkkiä ennalta opeteltuja hästägejä ilman mitään sen tarkempaa perustelua. Eräs ihminen yritti kumota kaikki argumenttini pelkästään yhdellä sanalla. Pyysin avaamaan [...]
      Uhriutumisesi paljastaa että vastapuoli on ollut oikeassa.

      Lainaa

    98. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Onkohan Jorma töissä Activision Blizzardilla?

      Lainaa

    99. Nukkuva tonttu 2.8.2021 2:17
      Tulos: +15 (19 ääntä)
      Selvityksiä raiskausrikoksista- julkaisu kertoo että 1.1 Ikä ja sukupuoli Tekijöiden keski-ikä oli 34 vuotta. Uhreista 10 % oli alle 16-vuotiaita ja 12 % iältään 16–17 vuotta. Keski-iästä ei ole tietoa, koska aikuisten ikiä ei yleensä tuomioissa mainita. 98,5 %:ssa tekijänä oli mies. Uhreista 97 % oli naisia. Miesten miehiin kohdistamia rikoksia oli 3 %. Lähde Google-linkkinä suoraan paperiin jossa myös taulukoita helpottamaan ymmärrystä siitä että kyllä, se on miehet jotka kohdistavat seksuaalista väkivaltaa naisiin eikä toisin päin:https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/76353&ved=2ahUKEwj6i52n-pDyAhVMlYsKHUxHBPUQFnoECAQQAg&usg=AOvVaw38RqeCHEJej5i88mX9Oa_i

      Lainaa

    100. Apea ahven 2.8.2021 6:23
      Tulos: +4 (14 ääntä)
      Nukkuva tonttu: Selvityksiä raiskausrikoksista- julkaisu kertoo että 1.1 Ikä ja sukupuoli Tekijöiden keski-ikä oli 34 vuotta. Uhreista 10 % oli alle 16-vuotiaita ja 12 % iältään 16–17 vuotta. Keski-iästä ei ole tietoa, koska aikuisten ikiä ei yleensä tuomioissa mainita. 98,5 %:ssa tekijänä oli mies. Uhreista 97 % [...]
      Tuohon otantaan päätyneet tapaukset ovat varmasti tosia, mutta kaikki tapaukset eivät ole päätyneet tuohon otantaan. Tuossahan ei ole ainoatakaan naisen mieheen kohdistamaa raiskausta, mutta varmasti kukaan ei väitä, eikö niin olisi koskaan Suomessa tapahtunut.
      Ehkä, jos myös naisten suorittamasta seksuaaliväkivallasta (kaikkia sukupuolia kohtaan) saisi yhteiskunnassa puhua ilman, että sitä heti kiistetään tai uhrille alettaisiin nauraa, niin naispuolisiakin seksuaalirikollisia voisi tulla päivänvaloon. Ei yhtä paljon kuin miehiä, mutta tietysti jokaisen seksuaalirikollisen pistäminen vastuuseen teoistaan olisi merkityksellistä hänen uhreilleen.
      Itselle ainakin tulee mieleen 2000-luvulta eräs nuortenlaitoksen naispuolinen osastonlääkäri, joka tykkäsi sellaisista alle 16-vuotiaista tytöistä, joiden ammattinsa vuoksi tiesi olevan yhteiskunnassa heikoilla, ja joilla ei ole elämässään ketään turvallista aikuista, jolle puhua.

      Lainaa

    101. Hurja tuhatjalkainen 2.8.2021 6:57
      Tulos: -3 (15 ääntä)
      Nukkuva tonttu: Selvityksiä raiskausrikoksista- julkaisu kertoo että 1.1 Ikä ja sukupuoli Tekijöiden keski-ikä oli 34 vuotta. Uhreista 10 % oli alle 16-vuotiaita ja 12 % iältään 16–17 vuotta. Keski-iästä ei ole tietoa, koska aikuisten ikiä ei yleensä tuomioissa mainita. 98,5 %:ssa tekijänä oli mies. Uhreista 97 % [...]
      Häirintä ja raiskaukset taitavat olla hieman eri asioita?
      Erona on se, että miesten kokemasta häirinnästä eivät itse miehetkään oikein puhu, sillä on saanut itsekkin huomata, että jos tuot esiin negatiivisesti sen, että sinua 30v vanhempi naisihminen on tarrannut jalkovälistä, niin miehet nauravat ja naiset nauravat.
      Tämä kummallinen epäkohta ei saa vieläkään huomiota, sillä jos joku sen tuo esille, niin joku on kääntämässä sitä "No kun naiset ovat aina uhreja!"

      Lainaa

    102. Hurja tuhatjalkainen 2.8.2021 7:01
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Jalompi varis: Uhriutumisesi paljastaa että vastapuoli on ollut oikeassa.
      Mikä ihmeen uhriutuminen?

      Lainaa

    103. Joviaali kotka 2.8.2021 13:29
      Tulos: -5 (7 ääntä)
      Hurja tuhatjalkainen: Mikä ihmeen uhriutuminen?
      Se mitä siinä lainatussa kommentissa oli.

      Lainaa

    104. Hankaloittava noita 2.8.2021 20:13
      Tulos: -2 (12 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi: Hyi vittu, tuollaisten Jormien takia nää #metoo ja #yesallmen on todella tärkeitä, koska esim. tuo Jannille kommentointi nojaa aika paljon jo seksuaalisen häirinnän puolelle...
      Öö. Mikä niistä? Janni siinä halventavasti kirjoitti. Vai (oletetusta) sukupuolestako johtuu kukä häiriintyy?

      Lainaa

    105. Mieletön ankerias 2.8.2021 22:19
      Tulos: +1 (11 ääntä)
      Suurustettu kiivi: Okei. Olet oikeassa; kyseisestä hashtagistä voi helposti saada väärän kuvan. Kuitenkin kuten sanoin, on se syntynyt vastalauseeksi näille, jotka sanovat ”ei kaikki miehet.” Siksi myös tuo vastalause on ”kyllä kaikki miehet”, vaikka laajemmassa kuvassa fakta tietysti on, että kyllä me kaikki [...]
      Asioiden alkuperän tutkiminen on tietysti aina mielenkiintoista, mutta käytännön kannalta olen sitä mieltä, että asioiden alkuperällä ei ole yhtä paljoa merkitystä kuin sillä, mitä merkityksiä niillä on nykyisissä konteksteissaan.
      Tietysti kaikki olisi kivempaa, jos ihmiset ottaisivat aina selkoa asioista ja perehtyisivät siihen, mistä puhuvat. Mutta se on utopiaa. Tuollaista käytöstä ei vain realistisesti voi odottaa kaikilta ihmisiltä. KUKAAN ei pysty muodostamaan KAIKISTA kohtaamistaan asioista perehtynyttä mielipidettä, kenelläkään ei riitä resurssit kaikkien aiheiden syvälliseen tutkimiseen ja selvittämiseen. Ja maailmassa on paljon ihmisiä, jotka eivät käytä resurssejaan häshtäg-iskulauseiden syntymekanismien ja eri merkitysten opetteluun.
      Jos haluaa aina pettyä, niin toisilta voi vaatia sitä käytöstä, joka olisi aina järkevintä, hyödyllisintä ja loogisinta. Mutta jos haluaa oikeasti saada asiat toimimaan, niin kannattaa mieluummin sovittaa oma käytöksensä toisten ihmisten epätäydellisyyden ympärille. Eli ei oleteta, että kaikki tietävät, mistä puhutaan, vaan tiedostetaan väärinkäsitysalttiit aiheet, ollaan valmiina selittämään ne, ja pyritään korjaamaan ne.
      Näuidenkin häshtägien tapauksessa sinä olet selittänyt hyvin kärsivällisesti, miten rakentavia asioita jotkut niillä tarkoittavat. Se on oikea asenne. Toivoisin, että joku saisi syötettyä tuon kamalan kuuloisen ja paljon väärinymmärryksiä aiheuttavan iskulauseen tilalle jonkun paremman, yksiselitteisemmän lauseen, jotta ihmisillä ei menisi niin paljon aikaa ja energiaa näistä asioista vääntämiseen.

      Lainaa

    106. Kulmaton persoona 3.8.2021 8:38
      Tulos: -6 (28 ääntä)
      Paikalla: Mitä olet itse tehnyt miesten ahdistelun ja kourinnan lopettamiseksi? Et ilmeisesti muuta, kuin huudellut sitä enemmistön (naiset) puhuessa omasta kokemastaan ahdistelusta. Sama asia, kuin jos työkaverini olisi, että minulla on nälkä ja minä vastaisin, että "No Afrikassakin ihmisillä on nälkä!! Ei [...]
      Jos kumpaankin pitää puuttua, miksi sitten yesallmen? Hitto tuun sairaaksi tästä ja olen nainen, poikien äiti. Miksi ihmeessä yksi sukupuoli on kollektiivisesti vastuusa yksittäisten mulkkujen tekemisistä? Fanaattinen, ellei fundamentalistiuskovainen, ajatus.

      Lainaa

    107. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Arkkienkeli: Ja sama toisinpäin. Lettu lätisee mukavasti, mutta jos ei sitä osaa käyttää niin eipä siitä mitään hyötyä ole.
      Hassua miten sukupuolineutraalisti työvälineestä puhuminen tuo näitä hotdog-in-the-hallway-vääntäjiä paikalle.

      Lainaa

    108. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Alfa. Not.

      Lainaa

    109. Rottanpää 5.8.2021 1:12
      Tulos: +4 (10 ääntä)
      "Mieluummin ammun itteeni jalkaan" Ammu mieluummin Jormaa jalkaan. Vaikka siihen kolmanteen.

      Lainaa

    110. Karoliina 5.8.2021 2:08
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Urhea pussieläin: Seurustelin joskus "jorman" omistajan kanssa. Tosin silloisella exälläni ei ollut läheskään yhtä ällöttävää luonnetta. Rajoitti melkoisesti toimintaa makuuhuoneessa, koska tietyissä tilanteissa kipu oli todellinen ongelma. Myös lääkärillä sai jatkuvasti ravata ylimääräisissä labrakokeissa milloin [...]
      I feel you. Tosiaan, _on_ olemassa sellainen asia kuin liian iso kikkeli.

      Lainaa

    111. Tulos: +6 (20 ääntä)
      Pointtina #yesallmen issä edelleenkin on se, että kun naisuhri aloittaa keskustelun omasta raiskauksestaan tai seksuaalisesta ahdistelusta (SA) tiettyjen sukupuolen edustajien vasta-argumentti on aina #notallmen. Riippumatta siitä sanooko henkilö, että tekijä oli mies tai kysymyksessä ei ole ollut mitään tilastoja, vain henkilön oma kokemus. Raaka totuus on se, että suurin osa raiskaajista sekä SA-tekijöistä ovat miehiä. Miehet raiskaavat ja SA miehiä ja naisia, mutta tekijä on useimmiten mies. Hastagiin liittyy se, että koska SA teot ja kommentit ovat niin hyväksyttyjä yhteiskunnassa, että kaikki miehet, jotka eivät aktiivisesti lopeta toisten miesten toimintaa, kuuluvat "all men". Kaveriporukassa ystävät nauravat vieressä, kun itse tekijä kommentoi tuntemattoman vartaloa, all men. Junassa tekijä huutelee vähäpukeiselle seksuaalisävytteisiä kommentteja eikä kukaan kanssamatkustajista puutu, all men. Baarissa ohi kävellessä henkilö ottaa kiinni lantiosta ja samalla hipaisee omalla lantiollaan eikä sen nähneet pidä sitä mitenkään erikoisena, all men. Jos miesten vasta-argumentti (asiaan, jossa ei pitäisi olla edes väiteltävää) on, se että kyllä miehetkin kokevat samaa, olis peiliin katsomisen paikka ja kysyä, että auttaako tuo kumpaakaan puolta. Jos henkilö sanoo #notallmen ja ei itse ole tehnyt miesten kokeman seksuaalisen ahdistelun hyväksi tippaakaan (aloitteita, keskustelua, kannanottoja tms.), se #notallmen in tarkoitus on silloin vain hiljentää naiset.

      Lainaa

    112. Sekaisin kantojuhta 15.8.2021 19:50
      Tulos: -3 (3 ääntä)
      Karkea albatrossi: On se jännä, et jotkut miehet edelleen aattelee, että naisiin voi tehdä vaikutuksen pelkällä vehkeellä. Ja että pitää avata ihan oma keskustelu aiheesta. Huoh.
      Toki tällaisiakin naisia löytyy.

      Lainaa

    113. Luokaton luovuttaja 16.8.2021 23:04
      Tulos: -4 (8 ääntä)
      Toj Karin: Sitten varmaan myös #blacklivesmatter pitää vaihtaa #alllivesmatteriksi, sillä rasismi ja muu paska ei suinkaan ole tummaihoisten tai edes kaikkien muiden paitsi valkoisten yksinoikeus. Ai ei vai? Sitähän minäkin. All lives matter -huutelun tarkoitus ei koskaan ollut edistää tasa-arvoa, vaan se [...]
      Vaikka olenkin samaa mieltä periaatteessa niin suosittelen kyllä hashtagin nimen vaihtoa, koska #yesallmen kuulostaa nimenomaan siltä, että ollaan sitä mieltä että kaikki miehet ahdistelevat.

      Lainaa

    114. Silmälasiton viinirypäle 12.1.2022 9:57
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Itämätön makkara: Jos mun eteen ilmestyis yllättäen 20 cm Jorma, saattaisin astua päälle.
      Moni tykkää jostain syystä potkia tatteja kumoon. Harmi sinänsä kun joku vois niistä tehdä muhennostakin.

      Lainaa

    115. Tulos: +1 (1 ääni)
      Tässä tapauksessa jos 20cm juuri tuota jormaa tupsahtaa eteen soittaisin poliisille, oli se sitte puolikas pää, pätkä kättä tai mulkku. Ainoa oikea tapa toimia tälläseten jorman osien kanssa on soittaa poliisille

      Lainaa

    116. Albiino karpalo 8.11.2022 18:42
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Urhea pussieläin: Seurustelin joskus "jorman" omistajan kanssa. Tosin silloisella exälläni ei ollut läheskään yhtä ällöttävää luonnetta. Rajoitti melkoisesti toimintaa makuuhuoneessa, koska tietyissä tilanteissa kipu oli todellinen ongelma. Myös lääkärillä sai jatkuvasti ravata ylimääräisissä labrakokeissa [...]
      Mä oon aina luullut että jormat on vaan legendaa, koskaan en oo livenä vielä törmännyt! Mistähän löytäis

      Lainaa

    117. Joidenkin mielestä fretti 4.10.2024 0:43
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Sinäänsä hauska tämä koko keskustelu, kun väitetään että #yesallmem syyllistää miehiä seksuaalisesta ahdistelusta, jos ei erikseen ota selvää mitä sillä tarkoitetaan. Se kuulostaa aika hölmöltä, kun ei tuossa hashtahgissa mainita mitenkään, mitä kaikki miehet, joten nekin jotka ovat olevinaan ymmärtämättä, kuitenkin tietävät mistä siinä on kyse. Oikesti ilman kontekstia tuo voisi tarkoittaa vaikka että kyllä kaikkien miesten pitäisi käydä eturauhassyöpäseulonnoissa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: 20 cm, hemuli, jorma, koko, kuva, miehet, nukke, nuuskamuikkunen, pituus