Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 171

Näin autat kaupan kassaa – ja näin olet riesa.
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 171

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 104 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Penseä kenguru 29.7.2021 0:16
      Tulos: +209 (221 ääntä)
      "Naistenhuoneelta ei jutut leviä!" vol. 171

      Lainaa

    2. Autio noita 29.7.2021 0:26
      Tulos: +35 (197 ääntä)
      Mikä tossa viimeisessä oli moka?

      Lainaa

    3. Huomattava hauki 29.7.2021 0:38
      Tulos: +427 (431 ääntä)
      Autio noita: Mikä tossa viimeisessä oli moka?
      Ristiriitaista tietoa kassatädeiltä. Tai ainakin itselleni jäi nyt epäselväksi, että onko siitä viivakoodien pyörittelystä hyötyä vai haittaa?

      Lainaa

    4. Tulos: -66 (108 ääntä)
      Ymmärrän että Neea ehdottaa ovien lukitsemista kun sairastuneita koiriksi luuli, mutta mahtaako se kuonokoppa auttaa ainakaan samassa määrin mitä kirurginen maski?

      Lainaa

    5. Tulos: +212 (248 ääntä)
      Jos olisin Saana niin en ehkä olisi kertonut kaikille miten yksinkertainen puolisoni on

      Lainaa

    6. Ennakkoluuloton preeriasusi 29.7.2021 0:59
      Tulos: +162 (228 ääntä)
      Neea on mun sankari xD Ja sellaista voisin kommentoida tuohon miten auttaa asiakkaana: Pikaruokaravintolassa 1. Mieti mitä tilaat jo ennen kuin tulet kassalle. 2. Tervehdi kun tulet kassalle. 3. Kun kassahenkilö ilmoittaa hinnan, näytä maksuvälinettä selkeästi tai sano ääneen "kortti" tai "käteinen" (tai "MobilePay") 4. Kiitos on kova sana, käytä sitä. 5. Kun olet lopettanut ruokailun, vie roskat roskikseen (myös se paperinen tarjottimen suojus) ja tarjotin niille varattuun keräyspisteeseen (yleensä roskiksen päällä) 6. Jos roskis on täynnä, työntekijöille voi ilmoittaa asiasta.

      Lainaa

    7. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 29.7.2021 1:05
      Tulos: +239 (267 ääntä)
      Kiinnostaisi tietää perustelut sille, miksi ostoksia ei pitäisi kasata päällekkäin. Ei mitään huojuvia torneja tietenkään, mutta vaikkapa samanmalliset leviterasiat, se kun säästää tilaa ruuhkaisella ja hitaasti liikkuvalla kassahihnalla. Tietääkö joku, mistä tällainen toive?

      Lainaa

    8. Tulos: +135 (145 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Kiinnostaisi tietää perustelut sille, miksi ostoksia ei pitäisi kasata päällekkäin. Ei mitään huojuvia torneja tietenkään, mutta vaikkapa samanmalliset leviterasiat, se kun säästää tilaa ruuhkaisella ja hitaasti liikkuvalla kassahihnalla. Tietääkö joku, mistä tällainen toive?
      Niinpä, itse yritän aina täyden kärryn kanssa priorisoida sitä, että saan kärryn mahdollisimman nopeasti tyhjäksi, että ehdin toiseen päähän pakkaamaan. Esim. muropaketit ladon päällekkäin. Viivakoodien kanssa en renklaa, ei ole käynyt edes mielessä.  

      Lainaa

    9. Säädytön lehmä 29.7.2021 1:21
      Tulos: -154 (252 ääntä)
      Autio noita: Mikä tossa viimeisessä oli moka?
      Itsellä tulee mieleen ainoastaan koko idea. Maksat palvelusta X, johon on laskettu esimerkiksi hotelleissa työntekijän tehtäviin petivaatteiden pois ottaminen ja teet kuitenkin työn hänen puolestaan.

      Lainaa

    10. Arvoton jänis 29.7.2021 1:22
      Tulos: -35 (121 ääntä)
      Veikkaan, että Milla ei ole oikeasti kaupassa töissä. Ei se kassa katso, miten päin ne tuotteet siinä on, kyllä se viivakoodi löytyy siitä ihan rutiinilla.

      Lainaa

    11. Arvoton jänis 29.7.2021 1:27
      Tulos: +256 (272 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Kiinnostaisi tietää perustelut sille, miksi ostoksia ei pitäisi kasata päällekkäin. Ei mitään huojuvia torneja tietenkään, mutta vaikkapa samanmalliset leviterasiat, se kun säästää tilaa ruuhkaisella ja hitaasti liikkuvalla kassahihnalla. Tietääkö joku, mistä tällainen toive?
      No tässä on useampikin pointti. Jos ostoksia on päällekkäin, hihna lakkaa liikkumasta kun sitä pinoa purkaa, myös se jälkimmäinen hihna, jolloin se pitää napista laittaa taas liikkeelle kun ei ole tilaa työntää niitä pinon tuotteita eteenpäin. Lisäksi pinossa olevat tuotteet usein osuu sitten kassaan, johonkin pleksin reunaan tms ja putoavat tai aiheuttavat vaan yleisesti tuotteiden sekasortoa. Sitä on hankala ehkä ynmärtää toiselta puolelta, mutta kun siinä kassalla itse istuu, niin parasta on, kun tuotteet tulevat jonossaan ja ei päällekkäin. Tietystikään vaikka kahdesta tuotteesta päällekkäin ei ole haittaa, mutta useimmiten ne pinot on suurempia.
      T. Ex-kaupantäti

      Lainaa

    12. Ravitseva laama 29.7.2021 1:33
      Tulos: +235 (237 ääntä)
      En tiedä viivakoodeista, mutta päiväysaletarrat kannattaa kääntää myyjälle näkyvään suuntaan. Ei myyjät niitä muuten aina huomaa, ja jono hidastuu aika paljon, jos lopuksi pitää pyytää korjailemaan kuittia.

      Lainaa

    13. Edeltävä myyrä 29.7.2021 1:46
      Tulos: -106 (206 ääntä)
      Äiti: Ette saa mennä leikkipaikalle ettei korona tartu. Lapset: Plääh, miksei? Maarit: KENELLÄ PERHEESSÄ ON AUKTORITEETTI?!?!

      Lainaa

    14. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 29.7.2021 3:20
      Tulos: +129 (135 ääntä)
      Arvoton jänis: No tässä on useampikin pointti. Jos ostoksia on päällekkäin, hihna lakkaa liikkumasta kun sitä pinoa purkaa, myös se jälkimmäinen hihna, jolloin se pitää napista laittaa taas liikkeelle kun ei ole tilaa työntää niitä pinon tuotteita eteenpäin. Lisäksi pinossa olevat tuotteet usein osuu sitten [...]
      Kiitos! Tuli tällekin päivälle uutta oppia!

      Lainaa

    15. Suopa persoona 29.7.2021 3:43
      Tulos: +252 (258 ääntä)
      Jostain luin juttua tuosta viivakoodihommelista, että jotkut ihmiset avuliaana kääntelee kaikki viivakoodit myyjää kohti, ja viivakoodin lukulaite on toiseen suuntaan, niin myyjä joutuu kääntämään joka ikisen tuotteen toisin päin.

      Lainaa

    16. Tulos: +40 (66 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi: Neea on mun sankari xD Ja sellaista voisin kommentoida tuohon miten auttaa asiakkaana: Pikaruokaravintolassa 1. Mieti mitä tilaat jo ennen kuin tulet kassalle. 2. Tervehdi kun tulet kassalle. 3. Kun kassahenkilö ilmoittaa hinnan, näytä maksuvälinettä selkeästi tai sano ääneen "kortti" tai "käteinen" [...]
      Alan varmaan olemaan liian vanha kun 3. kohdassa tuli eka mieleen että miksi se pitää erikseen sanoa tai näytellä, kun siinähän se sen näkee kun ojennat kortin tai käteistä sille 🤦

      Lainaa

    17. Olematon riesa 29.7.2021 4:02
      Tulos: +51 (101 ääntä)
      Mä sain kerran raivohuudot kassanaiselta Citymarketissa Kotkassa, koska kasasin tuotteita hihnalle päällekkäin. Olin hyvin hämmästynyt ja nolo tästä purkauksesta, koska luulin osaavani käydä kaupassa keski-ikäisenä. Ihan samanlailla lastannu 45 vuotta ne kamat… hyvä kun tuli nyt ilmi. En sitten varmasti osaa🤔

      Lainaa

    18. Tulos: +130 (132 ääntä)
      Suopa persoona: Jostain luin juttua tuosta viivakoodihommelista, että jotkut ihmiset avuliaana kääntelee kaikki viivakoodit myyjää kohti, ja viivakoodin lukulaite on toiseen suuntaan, niin myyjä joutuu kääntämään joka ikisen tuotteen toisin päin.
      Aika erikoista, jos asiakas luulee viivakoodinlukijan olevan myyjän puolella, eihän se siinä myyjässä kiinni ole. 
      Mutta niille jotka tietää missä se on, niin ei siitä tosiaankaan haittaa ole jos tuotteet haluaa kääntää viivakoodi sinne suuntaan. Miksi ihmeessä haittaisi?
      T. Kaupantäti

      Lainaa

    19. Tulos: +56 (116 ääntä)
      Pertti: Alan varmaan olemaan liian vanha kun 3. kohdassa tuli eka mieleen että miksi se pitää erikseen sanoa tai näytellä, kun siinähän se sen näkee kun ojennat kortin tai käteistä sille 🤦
      Vastasit itse omaan kysymykseesi ymmärtämättä koko asiaa ollenkaan. Pointti ei ollut missään esittelyluennosta omista maksuvälineistä, vaan siitä että maksuvälinettä kaivaessa asiakas selkeästi näyttää maksutapansa. Jotkut seisovat kuin H. Moilanen lompakko suljettuna kädessä jos korttiautomaatn näytöllä ei lue ohjeita, ja siinä saa kassa miettiä että millä se oikein haluaa maksaa. Ohjeet eivät näy siinä automaatissa, sillä maksutapa pitää ensin valita kassasta ja siinä vaiheessa olisi kiva jos asiakas olisi sen jo tehnyt selväksi.

      Lainaa

    20. Tulos: +73 (111 ääntä)
      Toj Karin: Vastasit itse omaan kysymykseesi ymmärtämättä koko asiaa ollenkaan. Pointti ei ollut missään esittelyluennosta omista maksuvälineistä, vaan siitä että maksuvälinettä kaivaessa asiakas selkeästi näyttää maksutapansa. Jotkut seisovat kuin H. Moilanen lompakko suljettuna kädessä jos korttiautomaatn [...]
      Et näköjään ymmärtänyt kommenttiani ollenkaan.
      Pointti oli siinä, että lukiessani ajattelin aluksi aikaa kun korttikin annettiin myyjälle, eikä laitettu sitä itse maksupäätteeseen kuten nykyään, jolloin olisi ollut aika turha kertoa tai näyttää erikseen millä aikoo maksaa ja ihmettelin hetken että miksi näin pitäisi tehdä. Tajusin tämän virheen hetken päästä, ja totesin että alan varmaan olemaan liian vanha kun noin ajattelin ja facepalmasin itselleni.
      Toki Jonnet ei varmaan edes tiedä, että noin se tapahtui ennen vanhaan, "silloin kun minä olin nuori..."

      Lainaa

    21. Ilmeikäs Peruna 29.7.2021 7:16
      Tulos: +163 (169 ääntä)
      Olin joskus vuosia sitten hypermarketin kenkäosastolla sovittelemassa useita kenkiä ja aina sovitettuani laitoin kengät takisin hyllyyn. Osaston myyjä tuli kiittämään minua siitä että pidin laitoin kengät joita en ollut ostamassa paikoilleen, koska joskus hänen päivästään menee suuri osa ihmisten levittelemien kenkien järjestelyyn. Totesin myyjälle ett äitini oli joskus ko. kaupassa töissä ja piti minulle tiukan kurin että hyllystä otetut tavarat palautuu paikalleen jos niitä ei osteta.

      Lainaa

    22. Kommentoin 29.7.2021 7:18
      Tulos: +122 (136 ääntä)
      Itse ainakin otan lakanat pois hotelleissa, mutta olen miettinyt, että auttaako se oikeasti? Miksi siivoojien työtä ei saisi helpottaa? Ajattelen sen olevan samalla pieni kiitos.

      Lainaa

    23. Tulos: +87 (141 ääntä)
      Ihmeen paljon odotetaan maksavan asiakkaan tekevän töitä jotka kuuluu tekijälleen. En minäkään odota että omat asiakkaani tekisivät minun töitäni vaikka varmasti siihen kykenisivätkin. Mielestäni riittää kun käyttäydytään ns. ihmisiksi niin hommat rullaa, ei tarvitse kaupassa käymisestäkin tehdä rakettitiedettä. Yhdyn ohjeeseen että sanaa ”kiitos” saa kyllä käyttää.

      Lainaa

    24. Halventava kalkkuna 29.7.2021 8:08
      Tulos: +147 (165 ääntä)
      Peeke: Ihmeen paljon odotetaan maksavan asiakkaan tekevän töitä jotka kuuluu tekijälleen. En minäkään odota että omat asiakkaani tekisivät minun töitäni vaikka varmasti siihen kykenisivätkin. Mielestäni riittää kun käyttäydytään ns. ihmisiksi niin hommat rullaa, ei tarvitse kaupassa käymisestäkin tehdä [...]
      Niinpä. Esimerkiksi hotelliyöhön kuuluu aika olennaisena osana se, että siellä ei tarvitse tehdä kotitöitä, kuten vaihtaa lakanoita.Niistä palveluista maksetaan huoneen hinnassa.

      Lainaa

    25. Tulos: +115 (121 ääntä)
      Joskus kuulin tohon viivakoodijuttuun perustelun, että se hidastaa huomattavasti kassan toimintaa, jos asiakkaat alkavat etsimään niitä viivakoodeja ennen kuin laittavat tuotteet hihnalle.

      Lainaa

    26. Sillaton muurahainen 29.7.2021 8:27
      Tulos: +17 (53 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi: Neea on mun sankari xD Ja sellaista voisin kommentoida tuohon miten auttaa asiakkaana: Pikaruokaravintolassa 1. Mieti mitä tilaat jo ennen kuin tulet kassalle. 2. Tervehdi kun tulet kassalle. 3. Kun kassahenkilö ilmoittaa hinnan, näytä maksuvälinettä selkeästi tai sano ääneen "kortti" tai "käteinen" [...]
      Tähän voisi pistää asiakkaan näkökulmasta vastineen. Kun olen tilannut esim. Hesestä etukäteen kaikki valmiiksi ja menen kassalle näyttämään sitä koodia, niin miksi sitä tilausta ei voi lukea kunnolla ja katsoa tarvitsenko mausteita, tai että otanko mukaan vai syönkö siellä. JOKA IKINEN kerta tulee vähintään toinen kysymys. Onko se vaan laiskuutta/tyhmyyttä, vai eikö ne kaikki tiedot luekaan siellä tilauksella, vaikka ne on mobiilisovelluksessa sinne syöttänyt?

      Lainaa

    27. Tulos: -10 (92 ääntä)
      Pertti: Alan varmaan olemaan liian vanha kun 3. kohdassa tuli eka mieleen että miksi se pitää erikseen sanoa tai näytellä, kun siinähän se sen näkee kun ojennat kortin tai käteistä sille 🤦
      Niinku joku jo vastaski sulle, mut kertaus on opintojen äiti. 
      Asiakkaat tosiaan vaan monesti seisoo paikallaan sen jälkeen ku on summa sanottu, he oottaa että maksupäätteessä lukee "8.90€ syötä siru" tms, kun ei se siihen tule mitenkään itsestään. Kassasta valitaan ensin maksutapa(kortti/käteinen/jne), painetaan ok/done/valmis/mitä lie, ja sen jälkeen asiakas voi maksaa sillä. 
      Parasta toki on nämä (harvat) jotka maksaa puhelimen kautta kortilla, ja ne vaan seisoo puhelin kädessä siinä, ja ei voi tietää laittaako ne valmiiksi sitä maksukorttia vai meidän bonus-järjestelmää. Sit ku kysyt et maksatko kortilla, niin asiakas pitää mua ihan tyhmänä ja on silleen "no maksan, miltä näyttää?!". Öö näyttää siltä että selaat vaan puhelinta. 
      Eli pliis olkaa siinä kassalla selkeitä sen maksutavan kanssa, älkääkä odottako että maksupääte osaa lukea ajatuksesi ja ilmoittaa sinulle ostosten summan.
      Ja vielä yks juttu. Meillä tehdään ensin asiakkaan tilaus valmiiksi, sit maksetaan. Monet asiakkaat työntää siinä vaiheessa pankkikortin maksupäätteeseen ja alkaa ihmettelemään et "miten tämä ei toimi?? Onko tässä lähimaksua??" Voi herranjestas ku juurihan minä nämä sinun tuotteet tein ja en ole vielä koskenutkaan kassaan, niin miksi luulet että voisit nyt jo maksaa, ei se kassa itsestään sinne niitä tuotteita lyö. Tsiisus.

      Lainaa

    28. Nidottu pelikaani 29.7.2021 8:40
      Tulos: +51 (53 ääntä)
      Arvoton jänis: No tässä on useampikin pointti. Jos ostoksia on päällekkäin, hihna lakkaa liikkumasta kun sitä pinoa purkaa, myös se jälkimmäinen hihna, jolloin se pitää napista laittaa taas liikkeelle kun ei ole tilaa työntää niitä pinon tuotteita eteenpäin. Lisäksi pinossa olevat tuotteet usein osuu sitten [...]
      Lisään vielä tähän hyvään selvennykseen, että se vaikuttaa kans mitä on pinottu. Kun yleensä ne pinotaan siihen hihnalle niin, että siinä alimmaisena on jotain raskasta, ja sen päällä on jotain pehmeampää kuten pullaa tai salaattia. Ja sitten kun kassana alat niitä purkamaan, niin sinne pakkauspäätyyn sitten menee se pehmein ja helposti rikkoutuvin tavara ensimmäisenä. Tai vaihtoehtoisesti se kassa käyttää enemmän aikaa siihen, että se pinoaa uudestaan ne sinun ostoksesi.
      Ja mitä viivakoodien kääntelyyn tulee, niin siitä ei näin yleisesti ole haittaa. Mutta osa entisistä kollegoista tarkisti sen viivakoodin eheyden ennen kuin piippasivat, joten näillä myyjille sen koodin kääntäminen lukijaan päin hidasti tapahtumaa. Paras on, jos kääntää niitä päiväysalennustarroja selvästi näkyviin, muuten ne paketit kyllä pyörivät pääosin melko helposti.
      Bonus vinkki viivakoodeihin liittyen: niissä isoissa vessa- ja talouspaperisäkeissä on erillinen tarra, jossa se säkin viivakoodi on. Yleensä kyseinen tarra on jollakin pitkistä sivuista, ja sen voi näyttää myyjälle ilman että täyttää koko hihnan sillä säkillä.

      Lainaa

    29. Tulos: -120 (142 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi: Neea on mun sankari xD Ja sellaista voisin kommentoida tuohon miten auttaa asiakkaana: Pikaruokaravintolassa 1. Mieti mitä tilaat jo ennen kuin tulet kassalle. 2. Tervehdi kun tulet kassalle. 3. Kun kassahenkilö ilmoittaa hinnan, näytä maksuvälinettä selkeästi tai sano ääneen "kortti" tai "käteinen" [...]
      Tuosta sanasta ”kiitos” olen eri mieltä. Ajattelen, että on parempi jatkossakin käyttää sanaa vain silloin kun sitä tarkoittaa, sen sijaan että toistaa maneeria jossa ei ole takana sitä aitoa tarkoitusta. Mikä on sellaisen sanan arvo, jota on ”pakko” hokea? Pitäisikö siinä tapauksessa jo keksiä jokin toinen sana tilalle niille, jotka sitä oikeasti tarkoittavat, jotta he voivat viestiä erottuvansa niistä, jotka sanovat sen vain pinttyneenä tapana? 
      Kysyisin mieluummin, että miksi ihmiset eivät ole kiitollisia, kuin että miksi ihmiset eivät sano kiitos. Jos asenteet ovat kunnossa, kiitos tulee jostain muualta kuin ns ”pakosta”. Esim minä kiitän kyllä lähes joka paikassa siksi, että ihmisten tulee minun mielestäni saada kuulla usein olevansa merkityksellisiä. Mutta jos vaikka bussikuski ajelee päin prinkkalaa eikä vaivaudu päätä kääntämään lippua näytettäessä niin en minä huonosta palvelusta ala tavan vuoksi kiittämään. 
      Tämän ei ole todellakaan tarkoitus olla mikään ”asiakas vs pikaruokamestantyöntekijä”, mutta jos nyt jomman kumman pitäisi se kiitos sanoa, niin sen asiakaspalvelijan. Erona asiakkaaseen on aspalla jo sekin, että hänen osaltaan kiitos ei ole välttämättä henkilökohtainen, vaan edustamansa yrityksen viesti siitä, että yritys arvostaa asiakkaitaan. Ja useimmitenhan asiakaspalvelijat kiittävätkin, mutta ainakin minulle ero on siinä, katsooko aspa jo seuraavaa asiakasta kohden minua ”kiittäessään” vai ei. Jos kontakti säilyy minun kanssani niin kauan kuin viimeinenkin sana on sanottu, siitä jää ihan eri fiilis. 

      Lainaa

    30. Konkaavi hampurilainen 29.7.2021 8:50
      Tulos: -110 (136 ääntä)
      Säädytön lehmä: Itsellä tulee mieleen ainoastaan koko idea. Maksat palvelusta X, johon on laskettu esimerkiksi hotelleissa työntekijän tehtäviin petivaatteiden pois ottaminen ja teet kuitenkin työn hänen puolestaan.
      Olen aivan samaa mieltä. Suomessa on totuttu siihen, että siellä aabeecee-asemallakin kannetaan kiltisti tarjottimet pois, vaikka juuri on maksettu "lehtipihvistä" vanhaa rahaa satanen. Ei mahdu minun kaaliin, että miksi kukaan tekisi niin edes huoltoaseman ravintolassa.

      Lainaa

    31. Marjaisa kettu 29.7.2021 8:56
      Tulos: +62 (62 ääntä)
      -x-x-: Joskus kuulin tohon viivakoodijuttuun perustelun, että se hidastaa huomattavasti kassan toimintaa, jos asiakkaat alkavat etsimään niitä viivakoodeja ennen kuin laittavat tuotteet hihnalle.
      Tämä varmasti pitää paikkansa, kun miettii kuinka kömpelösti itse pyörittelen tuotteita itsepalvelukassalla verrattuna ammattimyyjään, jolta se käy helposti ja rutiinilla.

      Lainaa

    32. Suojaton roska 29.7.2021 9:01
      Tulos: +80 (94 ääntä)
      Peeke: Ihmeen paljon odotetaan maksavan asiakkaan tekevän töitä jotka kuuluu tekijälleen. En minäkään odota että omat asiakkaani tekisivät minun töitäni vaikka varmasti siihen kykenisivätkin. Mielestäni riittää kun käyttäydytään ns. ihmisiksi niin hommat rullaa, ei tarvitse kaupassa käymisestäkin tehdä [...]
      Mutta toisaalta on turha meille kaupan tädeille ja sedille huutaa tai raivota, kun ne omat särkyvät ostokset on pistetty ensimmäisenä liukuhihnalle ja viimeisenä tulee niskaan ne 5kg tai 10kg perunasäkit. Kyllä me tietyissä määrin niitä herkästi särkyviä laitetaan sivumpaan ja pyritään huomioimaan, mutta suuren tavaramäärän kanssa ne lähtee väkisin sieltä reunasta muiden ostoksien väliin ja rikkoutuu ellei asiakas kerkeä niitä itse pakkaamaan siinä välissä.
      Tämän suhteen peräänkuulutan myös kuluttajan omaa vastuuta ja tietynlaista huomioimista ostosten latomisessa siihen liukuhihnalle. Jotkut kassat (kuten Lidlissä) eivät huomioi helposti rikkoutuvia ollenkaan, vaan ohuet jogurttipurkit, salaatit ja kanamunat menevät juuri siinä järjestyksessä sinne ostoskaukaloon kuin olet ne itse ostoshihnalle laittanut. Järkeä saa käyttää hyvien käytöstapojen lisäksi.

      Lainaa

    33. Norski undulaatti 29.7.2021 9:02
      Tulos: +88 (120 ääntä)
      Säädytön lehmä: Itsellä tulee mieleen ainoastaan koko idea. Maksat palvelusta X, johon on laskettu esimerkiksi hotelleissa työntekijän tehtäviin petivaatteiden pois ottaminen ja teet kuitenkin työn hänen puolestaan.
      Jos olet tehnyt päivääkään hotellinsiovousta, niin arvoistaisit kyllä valtavasti pienimpiäkin eleitä, joita asiakkaat tekevät vuoksesi.
      Siinä kun annetaan vain muutamia minuutteja yhden huoneen siivoamiseen.

      Lainaa

    34. Tulos: +46 (52 ääntä)
      Tuotteiden kääntelemisestä viivakoodien mukaan ei ole haittaa, mutta ei kyllä yhtään mitään hyötyäkään. Kassatyöntekijöille viivakoodien löytäminen pakkauksista on niin rutiininomaista että "apu" on turhaa. Itseasiassa se tuntuu kassalla aika luonnottomalta. Saa niin toki tehdä jos haluaa, jokaisella on oma tapansa asetella tuotteet hihnalle.

      Lainaa

    35. Tulos: -4 (84 ääntä)
      Mitä helvettiä, mä en ainakaan hotellissa ala ottaa lakanoita itte pois toisten työn helpottamiseks. Siks sinne hotelliin mennään ettei tartte muuta kun olla.

      Lainaa

    36. Tahdistamaton keiju 29.7.2021 9:52
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Neea yritti olla hauska. Yritti. Saanan mies lienee sokea.

      Lainaa

    37. Tahdistamaton keiju 29.7.2021 9:56
      Tulos: -31 (87 ääntä)
      Mihin ne astiat muualle edes laittais ravintolassa kuin jättäis siihen pöytään? Siis oikeassa ravintolassa, ei pikaruokapaikassa jossa "astiat" eli roskat viedään tietenkin roskikseen. Ja ei kai kukaan oikeasti ala itse ottamaan lakanoita pois hotellissa? Sehän kuuluu niiden siivoajien työhön, miksi sitä pitäisi noin helpottaa. Eri asia olla sotkematta tahallaan kuin alkaa itse lakanoita vaihtamaan.

      Lainaa

    38. Kammottava harakka 29.7.2021 9:56
      Tulos: +69 (73 ääntä)
      Asiakkaan avuliaisuudesta ei ole mitään hyötyä oikeasti. Ei tarvitse kauaa kassalla työskennellä kun viivakoodit tulee lihasmuistista ja siinä ei kauaa mene kun ne piippaa. Sen sijaan tottumaton asiakas pyörittelee pitkäänkin niitä tuotteita. Kiva ajatus toki. T:kassasetä

      Lainaa

    39. Tulos: -29 (61 ääntä)
      Olematon riesa: Mä sain kerran raivohuudot kassanaiselta Citymarketissa Kotkassa, koska kasasin tuotteita hihnalle päällekkäin. Olin hyvin hämmästynyt ja nolo tästä purkauksesta, koska luulin osaavani käydä kaupassa keski-ikäisenä. Ihan samanlailla lastannu 45 vuotta ne kamat… hyvä kun tuli nyt ilmi. En sitten varmasti osaa🤔
      Tähänkin voisi taas sarkastisesti totea, et kyllä ennen oli kassahenkilökuntakin kassahenkilökuntaa. Kuhan ostokset heitteli hinalle, niin kyllä he ne osasi kassa lyödä, vaikka ei aina edes mitään viivakoodeja ollut, eikä tarvinut asiakkaalle kiukutella. Toista se on nykyään :p

      Lainaa

    40. Pystymätön luovuttaja 29.7.2021 10:16
      Tulos: +98 (102 ääntä)
      Omasta mielestäni enemmän asiakas pystyy auttamaan siellä myymälän puolella kuin kassalla. On työntekijöille kovin aikaavievää ja työlästä kiikuttaa hylätyistä ostoskoreista tavaraa omille paikoilleen, puhumattakaan yksittäisistä tuotteista täysin väärissä hyllyväleissä. Näitä kerääntyy päivän mittaan todella paljon ja surullisen paljon syntyy myös täysin turhaa hävikkiä, kun jauhelihapaketti löytyy pakastealtaasta ja oltermanni karkkihyllystä. Jos et ehdi viemään tuotetta omalle paikalleen, anna se mielummin kassalle tai muulle työntekijälle.

      Lainaa

    41. Tulos: +86 (98 ääntä)
      Jos oma kumppani olisi niin saamaton ettei erottaisi kasvopyyhkeitä siteistä ja vanulappuja tamponeista niin saisi mennä vaihtoon.

      Lainaa

    42. Tulos: +91 (99 ääntä)
      Mutta miten ihmeessä aikuinen ihminen voi olla noin pihalla kuin Saanan mies?

      Lainaa

    43. Tulos: +29 (35 ääntä)
      Huomattava hauki: Ristiriitaista tietoa kassatädeiltä. Tai ainakin itselleni jäi nyt epäselväksi, että onko siitä viivakoodien pyörittelystä hyötyä vai haittaa?
      Jos sen pyörittelyn pystyy tekemään siinä samalla kun latoo ostoksia, eikä se vie siis ylimääräistä aikaa, on se ihan ok tehdä

      Lainaa

    44. Tulos: -7 (27 ääntä)
      Pertti: Et näköjään ymmärtänyt kommenttiani ollenkaan. Pointti oli siinä, että lukiessani ajattelin aluksi aikaa kun korttikin annettiin myyjälle, eikä laitettu sitä itse maksupäätteeseen kuten nykyään, jolloin olisi ollut aika turha kertoa tai näyttää erikseen millä aikoo maksaa ja ihmettelin hetken että [...]
      Hyvä seivaus. Hyväksytään!

      Lainaa

    45. Pisteliäs jääkarhu 29.7.2021 10:54
      Tulos: +12 (28 ääntä)
      Suopa persoona: Jostain luin juttua tuosta viivakoodihommelista, että jotkut ihmiset avuliaana kääntelee kaikki viivakoodit myyjää kohti, ja viivakoodin lukulaite on toiseen suuntaan, niin myyjä joutuu kääntämään joka ikisen tuotteen toisin päin.
      Pääsääntöisesti ihmiset tietävät missä se koodinlukija on, ja monet myös kääntävät tuotteet siihen suuntaan valmiiksi. Se ei ole turhaa työtä, tietenkin se sujuvoittaa kassan työskentelyä. Kassalla työskentelevä ei luultavasti kiinnitä tähän huomiota, koska se nyt vaan on tavallista, että homma etenee. Sen sijaan kun paikalla on se nykyään jo suhteellisen harvinainen asiakas, joka luulee viivakoodin lukijan olevan kassan käsissä, kassan täytyy tietenkin kääntää jokainen tuote. Siihen sitä sitten kiinnittää huomiota. Eli neuvo itse asiassa on, että käännä ne tuotteet vaan, jos huvittaa, mutta käännä ne oikeaan suuntaan. Vastoin aiempia lausuntoja kassalla ei kyllä jokaisesta tuotteesta automaattisesti tiedetä viivakoodin sijaintia, varsinkin jos pakkaus on jotenkin hassun muotoinen.

      Lainaa

    46. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Pisteliäs jääkarhu: Pääsääntöisesti ihmiset tietävät missä se koodinlukija on, ja monet myös kääntävät tuotteet siihen suuntaan valmiiksi. Se ei ole turhaa työtä, tietenkin se sujuvoittaa kassan työskentelyä. Kassalla työskentelevä ei luultavasti kiinnitä tähän huomiota, koska se nyt vaan on tavallista, että homma [...]
      Itselle tulee tästä aiheesta mieleen, että kai se myyjä sitä asiakasta nopeammin tietää keskimäärin sen viivakoodin paikan. Eli varsinkin jos se jono oikeasti liikkuu niin eikö ole nopeampaa että myyjä etsii sen viivakoodin (kuten toisaalta työhönsä kuuluukin) kuin että asiakas käyttää sen etsimiseen aikaa? Toki eri asia jos hihna seisoo, mutta ei siihen paikallaan olevalle hihnalle kyllä täysi kori mahdu myöskään odottelemaan viivakoodit oikeaan suuntaan. Joten minusta kuulostaa aika turhalta vaivalta alkaa myyjälle niitä viivakoodeja etsimään.

      Lainaa

    47. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Huomattava hauki: Ristiriitaista tietoa kassatädeiltä. Tai ainakin itselleni jäi nyt epäselväksi, että onko siitä viivakoodien pyörittelystä hyötyä vai haittaa?
      Kai tuo on ihan kassakohtainen makuasia, eikä siihen oo yhtä ainoaa vastausta.

      Lainaa

    48. Nauhaton tomaatti 29.7.2021 11:30
      Tulos: +45 (49 ääntä)
      Edeltävä myyrä: Äiti: Ette saa mennä leikkipaikalle ettei korona tartu. Lapset: Plääh, miksei? Maarit: KENELLÄ PERHEESSÄ ON AUKTORITEETTI?!?!
      No näinhän se vähän kyllä on. Ilmeisesti ainakin osa lapsista on kouluikäisiä, joten korona ja karanteenit ei mikään ihan tuntematon asia ole. Ja vaikka olisikin, vastaukseksi on aina ennenkin kaikkien muidenkin sairauksien kohdalla riittänyt, että ei voi nyt mennä, kun ollaan sairaina. En ymmärrä miksi siihen pitää vielä jonkun perheen ulkopuolisen etsiä vastauksia facebookista.

      Lainaa

    49. Tulos: +11 (13 ääntä)
      "Ennen vanhaan" oli ainaki Haaparannan ikealla toive et viivakoodit käänneltäs ainaki näkyville kassaa varten, nykypäivästä entiiä ku teen sen aina automaatiolla vanhasta muistista :D

      Lainaa

    50. Impotentti dinosaurus 29.7.2021 12:08
      Tulos: +79 (81 ääntä)
      En hotellissa välttämättä nyt lakanoita alkaisi vaihtamaan, mutta sellaiseksi yleisilmeeltään siistiksi jätän aina huoneen. Toiset ripottelee roskat ympäri huonetta, mikä ihan varmana hidastaa siivoojien hommaa. Koitan itse kerätä kaikki roskat roskikseen ja jos ei mahdu, niin siistiin pinoon siihen lähelle / toiseen pussiin. Huoltsikoilla/pikaruokaravintoloissa hinnat pysyy alhaisempana kuin ravintoloissa sillä, että ihmiset nyt kiltisti kuskaisi ne roskansa ja tarjottimensa niille kuuluviin paikkoihin..

      Lainaa

    51. Kiistaton mango 29.7.2021 12:09
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Nidottu pelikaani: Lisään vielä tähän hyvään selvennykseen, että se vaikuttaa kans mitä on pinottu. Kun yleensä ne pinotaan siihen hihnalle niin, että siinä alimmaisena on jotain raskasta, ja sen päällä on jotain pehmeampää kuten pullaa tai salaattia. Ja sitten kun kassana alat niitä purkamaan, niin sinne [...]
      Säkit, isot vempaimet, kaljalaatikot ja isot satsit samaa tuotetta viivakoodeineen  voi tosiaan esitellä kassalle latomatta kaikkia hihnalle. Jälkimmäisistä riittää useimmiten kun esittelet sen yhden maitopurkin ja kerrot samalla montako laitetaan.
      Viivakoodien pyörittelyä ei ihan oikeasti tarvitse tehdä, se on kassan hommaa. Ei siitä toki haittaa ole, mutta usein kyseessä on turhan aikaavievä näpertely, josta kassa suoriutuisi itse nopeammin. Samoin kolikoilla maksaessa turha ruveta niitä siinä maksutilanteessa itse ynnäämään, kassa ne joutuu laskemaan joka tapauksessa ja on siinäkin todennäköisesti asiakasta nopeampi.
      Tuotteiden pinoaminen on ihan ok. Tärkeintä on kiinnittää huomiota siihen, että latoisi itse ostokset hihnalle kuten ne kassiinkin haluaisi; painavat ja kestävät ensin ja salaatit, munat, leivät, jugurttipikarit ja muut viimeiseksi. Jos sulla siinä on pinossa kolme pakettia jalia ja siitä joku kassa suuttuu, niin siinäpähän.
      Jos kassa etenee hitaasti edellä menevän asiakkaan kanssa, voi siinä halunsa mukaan luppoaikansa käyttää pyörittelyyn. Oman kassatapahtuman osalta asiakkaan häsläyspanos menee kuitenkin parhaiten käyttöön, kun keskittyy vaan latomaan ne tuotteet kasseihinsa mahdollisimman pikaisesti ja huomaa maksaa heti kun voi.

      Lainaa

    52. Kuohitsematon kameli 29.7.2021 12:25
      Tulos: +33 (39 ääntä)
      Edeltävä myyrä: Äiti: Ette saa mennä leikkipaikalle ettei korona tartu. Lapset: Plääh, miksei? Maarit: KENELLÄ PERHEESSÄ ON AUKTORITEETTI?!?!
      Niin? Äiti kertoi jo että mitä ei saa tehdä ja minkä takia asia on niin. Asian pitäisi olla loppuun käsitelty. Jos tuon jälkeen pitää kysellä apua netistä, niin ei kannata yllättyä jos Maarit esittää täysin aiheellisen kysymyksen auktoriteetista.

      Lainaa

    53. Televisioton herne 29.7.2021 12:31
      Tulos: -34 (44 ääntä)
      Vinkki 666: käytä automaattikassaa niin ei tarvi miettii tämmöstä sosiaalikuraa

      Lainaa

    54. Taskulämmin taistelija 29.7.2021 12:49
      Tulos: +31 (43 ääntä)
      Televisioton herne: Vinkki 666: käytä automaattikassaa niin ei tarvi miettii tämmöstä sosiaalikuraa
      Kaikki eivät pelkää muita ihmisiä.

      Lainaa

    55. Epäaito haltija 29.7.2021 12:49
      Tulos: +63 (65 ääntä)
      Norski undulaatti: Jos olet tehnyt päivääkään hotellinsiovousta, niin arvoistaisit kyllä valtavasti pienimpiäkin eleitä, joita asiakkaat tekevät vuoksesi.Siinä kun annetaan vain muutamia minuutteja yhden huoneen siivoamiseen.
      Minä taas hotellissa työskennelleenä kallistun siihen suuntaan, ettei asiakkaan pitäisi liikaa auttaa siivoojia. Ei tietenkään tahalteen vaikeuteta siivoojien töitä, vaan laitetaan roskat roskiin jne. Pitkässä juoksussa on kuitenkin enemmän haittaa kuin hyötyä tehdä siivoojien töitä heidän puolestaan. Mitä enemmän asiaakkaat auttavat ja mitä nopeampaa siivous on hoitaa, sitä pienempi työntekijämäärä ja vähemmän aikaa tehtäviin varataan. Siivoukseen tarvittaisiin usein lisää henkilöresursseja, mutta niitähän ei anneta, niin kauan, kun siivoojat jotenkuten selviävät työmäärästänsä. Lakanan poistaminen sängystä ei kuitenkaan ole sinällään huono idea. Olen tätä itsekin silloin tällöin tehnyt. En auttaakseni siivoojaa, vaan seuraavaa asiakasta. Kiireisinä aikoina saattaa inhimillisen virheen vuoksi joskus jäädä joku huone siivoamatta. Ainakin itse mielummin huomaan sattuneen virheen heti saapuessa ja ilmoitan siitä henkilökunnalle kuin nukun edellisen asiakkaan kanssa samoissa petivaatteissa.

      Lainaa

    56. Itseasiassa 29.7.2021 13:12
      Tulos: +49 (53 ääntä)
      Nanne: Jos olisin Saana niin en ehkä olisi kertonut kaikille miten yksinkertainen puolisoni on
      Tuli mieleen, että onko Saanan mies niitä, joille kuukautissuojat ovat ylitsepääsemättömän luoltaan työntäviä. Tällaisia miehiä kun on tullut vastaan, tamponi ei ole niin paha, mutta kuukuppi ja terveysside oli esim. mun exälle jotain, mitä ei voinut nähdä käyttämättöminä. Käytettyjä nyt en kenenkään näytille ole jätellyt.
      Mutta jos Saanan mies toikin vain askarteluvärkit, niin olisi nyt tuonut mukava vielä harsoa, naulan ja langan... 

      Lainaa

    57. Itseasiassa 29.7.2021 13:16
      Tulos: +36 (42 ääntä)
      Säädytön lehmä: Itsellä tulee mieleen ainoastaan koko idea. Maksat palvelusta X, johon on laskettu esimerkiksi hotelleissa työntekijän tehtäviin petivaatteiden pois ottaminen ja teet kuitenkin työn hänen puolestaan.
      Ei ole väärin huomioida muita ihmisiä, vaikka he olisivatkin töissä. Tietysti hyvä jos sen auttamisen tekee oikein. Esim. väistää siivoojaa, ei ravintolassa sotke ihan joka paikkaa, ei estä isompia liikennevälineitä kuljettavia liikkumasta (esim. siis auraajia tai roskakuskeja peruuttamasta).

      Lainaa

    58. heimosenkeimo 29.7.2021 13:22
      Tulos: -91 (107 ääntä)
      miks helvetissä miehen pitäs tietää missä pussissa on jotain tamppooneita. pyysin exää tuomaan sisältä kuumailmapuhaltimen nii se toi mulle jonku saatanan tukankuivaimen.

      Lainaa

    59. Juro haltija 29.7.2021 13:32
      Tulos: +37 (43 ääntä)
      Olen ollut pienessä hotellissa sekatyöntekijänä ja siivosin myös huoneita. Muutaman kerran asiakas oli ottanut lakanat pois, ja minua se vain ärsytti. Ensinnäkin meillä oli ohjeistus että pussilakanat ja tyynyliinat pestään nurin päin, mikä helpottaa myös niiden takaisin laittoa, ja omalla irrotustekniikalla ne kääntyi automaattisesti nurin päin. Sitten joku asiakas olikin irrottanut ne oikeinpäin, ja vie enemmän aikaa käännellä niitä kuin se itse irrottaminen olisi rutiinilla vienyt. Ja joskus asiakas oli vieläpä viikannut lakanat oikein tiukkaan nippuun, niin sitten piti alkaa niitä nippujakin aukomaan että näkee miten päin ne lakanat on ja sen jälkeen käännellä ne nurin päin. Ja toinen, että muutaman kerran asiakas oli jättänyt lakanat paikalleen mutta pedannut sängyn niin koskemattoman näköiseksi, että piti varmistaa olenko väärässä huoneessa (eli onko kukaan yöpynyt huoneessa edellisenä yönä). Yleensäkin olen sitä mieltä, että toisen työn "helpottaminen" kaikenlaisella kikkailulla on turhaa, koska meitä työntekijöitä ja tapoja työskennellä on niin erilaisia. Sehän näkyy tuossa "mokassakin". Ehkä se maksutavan näyttäminen tai sanominen selkeästi olisi sellainen "helpotus" mitä olen omassa työssä kaivannut, joskin mulla oli rutiinina vaan kysyä että millä maksat.

      Lainaa

    60. Itseasiassa 29.7.2021 13:34
      Tulos: +84 (90 ääntä)
      heimosenkeimo: miks helvetissä miehen pitäs tietää missä pussissa on jotain tamppooneita. pyysin exää tuomaan sisältä kuumailmapuhaltimen nii se toi mulle jonku saatanan tukankuivaimen.
      Aika usein siinä paketissa lukee. En kyllä tiedä, miten aikuinen mies voi sen paketin ulkonäöltä välttyä, kyllä mäkin tunnen erinäiset miesten tuotteet koska niitä on lähes koko elämä ollut samassa taloudessa.

      Lainaa

    61. Itseasiassa 29.7.2021 13:37
      Tulos: +2 (32 ääntä)
      Ei kai Neea päästä koiraansa lasten leikkipaikalle, oli korona tai ei... Omat pikkusisareni aikoinaan lapsena pelkäsivät koiria, niitä kun säännöllisesti tuli hyppimään päälle ja omistaja huuteli vain iloisena "ei se mitään pahaa tee".

      Lainaa

    62. Validi peto 29.7.2021 13:54
      Tulos: +44 (48 ääntä)
      heimosenkeimo: miks helvetissä miehen pitäs tietää missä pussissa on jotain tamppooneita. pyysin exää tuomaan sisältä kuumailmapuhaltimen nii se toi mulle jonku saatanan tukankuivaimen.
      Ei tarvitse tietää, jos osaa lukea ja ymmärtää lukemansa. Itse "moka" on kyllä liian tekemällä tehty.

      Lainaa

    63. Kannatettava albatrossi 29.7.2021 14:13
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Nimi: Tuotteiden kääntelemisestä viivakoodien mukaan ei ole haittaa, mutta ei kyllä yhtään mitään hyötyäkään. Kassatyöntekijöille viivakoodien löytäminen pakkauksista on niin rutiininomaista että "apu" on turhaa. Itseasiassa se tuntuu kassalla aika luonnottomalta. Saa niin toki tehdä jos haluaa, jokaisella on oma tapansa asetella tuotteet hihnalle.
      Mä taas kiitän joka kerta asiakasta kun huomaan että ostokset on käännetty niin että viivakoodi on lukijaa kohti. Koskaan se ei ole hidastanut kassajonoa, koska tavaroitahan yleensä aletaan latoa hihnalle jo siinä vaiheessa kun edellisen asiakkaan ostotapahtuma on käynnissä. Jos vaan vähääkään pystyy vähentämään ylimääräisiä ranneliikkeitä kassatyössä, kiittää elimistö ihan sillä että pysyy kauemmin hyvässä kunnossa ja ilman rasitusvammoja. Viivakoodien kääntelyä tärkeämpää on kuitenkin punaisten lappujen kääntäminen selkeästi kassaa kohti niin että ne näkee ennen kuin alkaa käännellä sitä viivakoodia lukijaan, aivan parasta on se jos ne järjestellään hihnalle kaikki samaan kohtaan vaikka ensimmäiseksi tai viimeiseksi. Sitten ei tarvi koko ajan olla hököllä että olikos jossain tuotteessa alelappu vai ei, ja kuitistakin on helpompi tarkistaa että jokainen alennus on lyöty kun ne on peräkkäin selkeästi.
      Pinoaminen on veemäistä ihan siksi että alimmaisena on yleensä kaikki muovikassit joita asiakas sitten odottaa kiukkuisena pakkauspäässä että pääsisi pakkaamaan. En ikinä ala kaivamaan niitä sieltä alta, vaan piippaan tavarat siitä päältä ja annan niiden kerääntyä siihen takahihnan yläreunaan ihan siksi että asiakas huomaisi joskus toimiensa järjettömyyden. Takahihna kun ei liiku jos etuhihnalla on niin iso kasa tuotteita ettei sekään liiku. 

      Lainaa

    64. Tulos: +24 (28 ääntä)
      Impotentti dinosaurus: En hotellissa välttämättä nyt lakanoita alkaisi vaihtamaan, mutta sellaiseksi yleisilmeeltään siistiksi jätän aina huoneen. Toiset ripottelee roskat ympäri huonetta, mikä ihan varmana hidastaa siivoojien hommaa. Koitan itse kerätä kaikki roskat roskikseen ja jos ei mahdu, niin siistiin pinoon siihen [...]
      Lakanoita et pystyisikään vaihtaa, ellet toisi puhtaita mukanasi tai hae siivoojien kärrystä, mutta niiden pois ottaminen on ihan kiva juttu. Ei ole pakko tietenkään, mutta jos nyt haluaa auttaa.
      Sängyn petaaminen taasen ei auta yhtään - jättäkää mieluummin rumasti ryttyyn kuin pedattuna mukamas huomiointina/helpotuksena siivojalle. Lakanat vaihdetaan enivei, eli vie enemmän aikaa purkaa turha petaus sekä repiä pussilakanat irti, kuin vain poistaa ne lakanat.
      Sitä aikaa kun ei ole montaa minuuttia, ja työtehtäviä on PALJON.
      Parhaiten huomioitte, kun ette elä siellä hotellissakaan kuin siat ja paatte edes roskanne jakortsunne roskiin. Ja jos vessan viittisitte vetää.

      Lainaa

    65. Tulos: +10 (20 ääntä)
      Tuohon "miksi minun pitää helpottaa kassan työtä?": No jos ei mistään muusta syystä niin vaikka siksi, että jos kaikki asiakkaat toimisivat niin, että homma hoituu mahdollisimman nopeasti ja jouhevasti niin harvemmin pääsisi syntymään pitkiä kassajonoja ja jonottaminenhan on hirveintä, mitä jotkut ihmiset voivat joutua kokemaan. Ja ei, tähän ei ole ratkaisu se, että hankitaan lisää henkilökuntaa, koska heille pitää maksaa palkkaa ja se taas näkyy hinnoissa.

      Lainaa

    66. Koroton ananas 29.7.2021 14:56
      Tulos: -1 (33 ääntä)
      Toj Karin: Vastasit itse omaan kysymykseesi ymmärtämättä koko asiaa ollenkaan. Pointti ei ollut missään esittelyluennosta omista maksuvälineistä, vaan siitä että maksuvälinettä kaivaessa asiakas selkeästi näyttää maksutapansa. Jotkut seisovat kuin H. Moilanen lompakko suljettuna kädessä jos korttiautomaatn [...]
      Kuinka vaikeaa tai aikaavievää on kysyä ”maksatko kortilla vai käteisellä?” vai eikö Hese-hatun alta uskalleta sanoa mitään asiakkaan suuntaan?

      Lainaa

    67. Relevantti seepra 29.7.2021 15:09
      Tulos: +55 (63 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi: Neea on mun sankari xD Ja sellaista voisin kommentoida tuohon miten auttaa asiakkaana: Pikaruokaravintolassa 1. Mieti mitä tilaat jo ennen kuin tulet kassalle. 2. Tervehdi kun tulet kassalle. 3. Kun kassahenkilö ilmoittaa hinnan, näytä maksuvälinettä selkeästi tai sano ääneen "kortti" tai "käteinen" [...]
      Tää ensimmäinen kohta aiheuttaa minussa aina ahdistusta. En käy niin usein pikaruokapaikoissa tai baareissa, että tietäisin ulkoa, mitä vaihtoehtoja on. Vähänkin hiljaisempana aikana kun käyn, yritän pysytellä niin kaukana tiskistä tihrustaessani valikoimaa seinältä, ettei minun luulla vielä olevan jonossa, mutta aina henkilökunta sieltä yhtävällisesti kajauttaa "Mitä saisi olla?" No en tiedä, siksi en ole vielä tiskillä.
      Niin monta kertaa olen kuitenkin näitä hampurilaismyyjien ja baarimikkojen "älä tee näin" -listoja nähnyt, etten todellakaan kehtaa mennä tiskille miettimään, vaikka paikassa on hiljaista.

      Lainaa

    68. Tulos: +34 (40 ääntä)
      Ilmeikäs Peruna: Olin joskus vuosia sitten hypermarketin kenkäosastolla sovittelemassa useita kenkiä ja aina sovitettuani laitoin kengät takisin hyllyyn. Osaston myyjä tuli kiittämään minua siitä että pidin laitoin kengät joita en ollut ostamassa paikoilleen, koska joskus hänen päivästään menee suuri osa ihmisten [...]
      Siis tämä! Sama kun jos selaa viikattuja vaatteita kaupassa, esim ottaa viikatut farkut pöydältä ja mallailee onko liian pitkät edes käydä sovittamassa. Niin sen jälkeen ne viikataan takaisin siihen, eikä heitetä vaan viikattujen pintojen päälle tyyliin "en otakaan"

      Lainaa

    69. Kykenemätön peura 29.7.2021 17:03
      Tulos: +24 (30 ääntä)
      Relevantti seepra: Tää ensimmäinen kohta aiheuttaa minussa aina ahdistusta. En käy niin usein pikaruokapaikoissa tai baareissa, että tietäisin ulkoa, mitä vaihtoehtoja on. Vähänkin hiljaisempana aikana kun käyn, yritän pysytellä niin kaukana tiskistä tihrustaessani valikoimaa seinältä, ettei minun luulla vielä olevan [...]
      Kai tuo neuvo on enemmin tilanteisiin, joissa ihmiset seisoo vartin jonossa ja sitten rupeaa kassalla miettimään, mitä söisi. Tyhjässä ravintolassa lienee ihan sama, vaikka seisoisi tiskillä miettimässä ja voihan sille kassalle sanoa, että mietin vielä. Tosin helposti itsekin ahdistun vieraissa tilanteissa ja siksi ennemmin tilaan ruuat netistä, mutta noilla neuvoilla lohdutan itseäni 😊

      Lainaa

    70. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Ne paketit missä viivakoodit on ihan tuhannen mytyssä on ärsyttäviä.

      Lainaa

    71. King Arthur 29.7.2021 17:16
      Tulos: +22 (28 ääntä)
      Pakko sanoa että kun siinä kukkarosta maksu- ja bonuskorttia esiin kaivellessa ilmoitan kassatädille valmiiksi että "kortti", niin poikkeuksetta täti lyö kassaan niin että bonuskorttia ei enää ehdikään vetää kun "laitoin jo valmiiksi". Sitten menee taas aikaa peruutellessa ja uusiessa tapahtumaa. Itse en vuosien asiakaspalvelukokemuksen jälkeen jaksa enää muuta helpotusta keksiä kuin että älkää purkako sitä pahaa päivää myyjään tai muuhunkaan henkilökuntaan. Palvelualttiutta ei myöskään tulisi käyttää hyväkseen, ollaan siellä asiakasta varten mutta ei henk. koht. hovimestarina olemiseen ole useinkaan aikaa. Tämän opin kantapään kautta kun mummut käyttelee mummukorttia aika surutta ja kohta olet huomaamattasi etsinyt, kerännyt ja lähes maksanutkin ostoksia puolestaan.

      Lainaa

    72. Tulos: +60 (68 ääntä)
      Konkaavi hampurilainen: Olen aivan samaa mieltä. Suomessa on totuttu siihen, että siellä aabeecee-asemallakin kannetaan kiltisti tarjottimet pois, vaikka juuri on maksettu "lehtipihvistä" vanhaa rahaa satanen. Ei mahdu minun kaaliin, että miksi kukaan tekisi niin edes huoltoaseman ravintolassa.
      Euro on ollut käytössä 20 vuotta. Muuntaako joku vielä eurot markoiksi? Oikeasti?

      Lainaa

    73. Tulos: 0 (10 ääntä)
      Nimi: Tuotteiden kääntelemisestä viivakoodien mukaan ei ole haittaa, mutta ei kyllä yhtään mitään hyötyäkään. Kassatyöntekijöille viivakoodien löytäminen pakkauksista on niin rutiininomaista että "apu" on turhaa. Itseasiassa se tuntuu kassalla aika luonnottomalta. Saa niin toki tehdä jos haluaa, jokaisella on oma tapansa asetella tuotteet hihnalle.
      Oma kokemukseni on, että kääntely ei ole turhaa. Jos ostan kärryllisen tavaraa, säästyy sekä minun että kassan aikaa, kun viivakoodi on käännetty lukijan suuntaan. Kääntäminen ei ole suuri vaiva, kun kuitenkin joudun purkamaan ostokset kärrystä hihnalle järkevään järjestykseen. Valitettavasti painavimmat tuotteet ovat kärryssä pohjalla ja ne pitää saada hihnalle ensin, jotta kevyemmät ja hauraammat tuotteet pysyvät ehjinä. Jotkut kassat ovat etevämpiä kuin toiset. Osa pistää vain tuotteet ajattelevat läpi kassasta, toiset katsovat, että tuotteet eivät rikkoudu ja tarvittaessa osaavat pysäyttää hihnan. Toki autan itsekin siirtämällä hauraita tuotteita hihnan sivulle. Joudun kuitenkin maksamisen jälkeen pakkaamaan tuotteet huolellisesti, jotta saan ne kulkemaan pyörän peräkärryssä. Autoilija voinee mättää tavarat kasseihin, miten huvittaa, sillä autossa on tilaa, mutta minun pitää pelata peräkärrytetristä, joten en voi pakata tavaroita miten vain, jos haluan saada täyden ostoskärryllisen mahtumaan pyörän peräkärryyn.

      Lainaa

    74. Kisakireä orava 29.7.2021 18:07
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Älkää rakkaat ihmiset kasatko ravintolassa lautasia yhtään mitenkään. Se nimenomaan vaikeuttaa meidän tarjoilijoiden töitä.

      Lainaa

    75. Ylpeä norppa 29.7.2021 18:07
      Tulos: -27 (33 ääntä)
      N: Euro on ollut käytössä 20 vuotta. Muuntaako joku vielä eurot markoiksi? Oikeasti?
      Kyllä, minä!
      Ja olin 11v kun vaihdettiin euroon. 

      Lainaa

    76. King Arthur 29.7.2021 20:40
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Ylpeä norppa: Kyllä, minä!Ja olin 11v kun vaihdettiin euroon. 
      Saanko kysyä että minkälaisella kurssilla laskeskelette, te jotka niitä laskette?

      Lainaa

    77. Tulos: +38 (38 ääntä)
      Tästä tulee mieleen se vanha anekdootti korjaustyön hinnastosta: Normaalihinta: 25 € / h Asiakas seuraa työtä: 50 € / h Asiakas ohjaa työtä: 75 € / h Asiakas osallistuu työhön: 100 € / h

      Lainaa

    78. Tulos: +4 (24 ääntä)
      Koroton ananas: Kuinka vaikeaa tai aikaavievää on kysyä ”maksatko kortilla vai käteisellä?” vai eikö Hese-hatun alta uskalleta sanoa mitään asiakkaan suuntaan?
      Kyse ei ole nyt siitä kuinka vaikeaa se kysyminen on. Kyse on siitä että kuinka vaikeaa sen maksuvälineen kaivaminen esille on, kun se pitää tehdä jokatapauksessa. Turhaan yrität kieltää etteikö asiakas voisi itse vaikuttaa kassatapahtuman sujuvuuteen siirtämällä puheenaiheen muualle. Kysymisen helppous ei poista sitä faktaa että asiakas voi omalla toiminnallaan poistaa koko kysymisen tarpeen kokonaan ja nopeuttaa koko tapahtumaa.

      Lainaa

    79. Tulos: +1 (21 ääntä)
      Vaatekaupan työntekijänä lisäisin sen vinkin, että pliis jättäkää kokeilemanne vaatteet sinne sovituskoppien luo älkääkä yrittäkö laittaa niitä itse takaisin. Samoin pliis älkää yrittäkö viikata vaatteita takaisin pinoon. Joissain kaupoissa on säännöt siitä, miten päin tuotteet on henkarissa tai miten vyöt on sidottu tai minkä kokoisilla laudoilla tuotteet viikataan nättiin pinoon. Asiakkaan ajatus auttaa valitettavasti sotkee yleensä enemmän kuin auttaa ja vaikeuttaa työtä, kun niitä väärin ripustettuja/viikattuja tuotteita löytyy pitkin kauppaa, eikä selkeästi yhdestä paikasta tai pinon päältä.

      Lainaa

    80. Vaatelias aasi 30.7.2021 4:52
      Tulos: +2 (10 ääntä)
      Huomattava hauki: Ristiriitaista tietoa kassatädeiltä. Tai ainakin itselleni jäi nyt epäselväksi, että onko siitä viivakoodien pyörittelystä hyötyä vai haittaa?
      Hyötyä tietenkin. Tää eka kommentoija oli vaan näitä -minä tiedän paremmin, älä yritä tyyppi. Onhan se kassalle helpompaa jos viivakoodit on suoraan laiteta kohti niin ei tarvi kun vedellä laitteen ohi.

      Lainaa

    81. Nuhteeton hyttynen 30.7.2021 5:02
      Tulos: -35 (51 ääntä)
      Ennakkoluuloton preeriasusi: Neea on mun sankari xD Ja sellaista voisin kommentoida tuohon miten auttaa asiakkaana: Pikaruokaravintolassa 1. Mieti mitä tilaat jo ennen kuin tulet kassalle. 2. Tervehdi kun tulet kassalle. 3. Kun kassahenkilö ilmoittaa hinnan, näytä maksuvälinettä selkeästi tai sano ääneen "kortti" tai "käteinen" [...]
      1. Ne ruokalistat on useasti vasta kassalla. 
      2. Jos myyjä ei tervehdi, en tervehdi minäkään. 
      3. kassahenkilö voi itse kysyä millä maksetaan, jos se on hänelle niin tärkeää. 
      4. Kiitos kuuluu hyvästä palvelusta. Jos palvelu on paskaa, et kiitosta saa.
      5. Jos ravintola on valmiiksi sotkuinen ja roskiksista on puolet suljettu ja ne avonaiset täynnä, on se hieman hankalaa.
       6. Jos roskis on täynnä, työntekijöille voi ilmoittaa asiasta, mutta mitään ei tapahdu. 
      Hei te hesen ja mäkin myyjät. Tehkää töitä sen rahanne eteen ja pitäkää huoli, että paikat on siisteinä, niin asiakkaatkin viitsii kiittää. Paskasta palvelusta ei yleensä anneta kiitosta.  

      Lainaa

    82. Sulkijaton ampiainen 30.7.2021 6:33
      Tulos: +38 (38 ääntä)
      Nanne: Jos olisin Saana niin en ehkä olisi kertonut kaikille miten yksinkertainen puolisoni on
      Jos olisin Saana, en olisi hankkinut lapsellista miesvauvaa.
      Miesvauva punastuu ja pyörtyy kun puhutaan kuukautisista.

      Lainaa

    83. Liimattu laama 30.7.2021 9:22
      Tulos: +30 (30 ääntä)
      ...: Vaatekaupan työntekijänä lisäisin sen vinkin, että pliis jättäkää kokeilemanne vaatteet sinne sovituskoppien luo älkääkä yrittäkö laittaa niitä itse takaisin. Samoin pliis älkää yrittäkö viikata vaatteita takaisin pinoon. Joissain kaupoissa on säännöt siitä, miten päin tuotteet on henkarissa tai [...]
      Tämäkin riippuu kaupasta. Joissain liikkeissä saa ehdottomasti huudot, jos niitä vaatteita ei palauta paikoilleen.

      Lainaa

    84. Peitettävä peto 30.7.2021 9:57
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Norski undulaatti: Jos olet tehnyt päivääkään hotellinsiovousta, niin arvoistaisit kyllä valtavasti pienimpiäkin eleitä, joita asiakkaat tekevät vuoksesi.Siinä kun annetaan vain muutamia minuutteja yhden huoneen siivoamiseen.
      Tuo on siivoojan ja hänen  työnantajansa välinen asia, ei se korjaannu sillä että hotelliasiakas tekee siivoojan työt hänen puolestaan.

      Lainaa

    85. Tulos: +26 (28 ääntä)
      King Arthur: Saanko kysyä että minkälaisella kurssilla laskeskelette, te jotka niitä laskette?
      Tämä.
      Plus että euron arvon kehitykseenkään perustuva kurssi ei kerro kuin puolet totuudesta, kun markalla vs eurolla on toisiinsa nähden monia aika erilaisia toimintamekanismeja jotka vaikuttavat ja vaikuttivat niiden arvoon eri tavoin. 
      Lisäksi hyödykkeiden arvo muuttuu koko ajan myös toisiinsa nähden, eikä pelkästään käytössä olevaan valuuttaan nähden. Toisista asioista ollaan valmiita maksamaan nyt suhteellisesti enemmän kuin joskus, ja siten kaikki vaikuttaa kaikkeen. Keskituloa vastaan saa ajan kuluessa koko ajan enemmän, kehityksen myötä, vaikka asioiden ”hinta” nousisikin. Toisaalta toisinpäin; joidenkin hyödykkeiden suhteellinen merkitys laskee kaiken aikaa esimerkiksi vaihtoehtoisten hyödykkeiden lisääntyessä kehityksen myötä.
      Jos lähdetään valuuttaa muuntamaan sillä noin kuuden markan sapluunalla niin ihan lähellä totuutta ei heti olla.

      Lainaa

    86. Tulos: +14 (14 ääntä)
      Sannalla hassun hauska kuva, joko miehensä ei osaa lukea tai on sokea.

      Lainaa

    87. Naistenhuoneen sivukyylä 30.7.2021 16:33
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Penseä kenguru: "Naistenhuoneelta ei jutut leviä!" vol. 171
      Yksityinen ryhmä, jossa väkeä on yhtä paljon kuin Turussa asukkaita. Saat myös vähemmän kuulijoita ja lukijoita jutullesi, jos huudat sen keskellä Manhattania sen sijaan, että julkaiset sen naistenhuoneelle.

      Lainaa

    88. Tulos: +11 (13 ääntä)
      riesa: Aika erikoista, jos asiakas luulee viivakoodinlukijan olevan myyjän puolella, eihän se siinä myyjässä kiinni ole. Mutta niille jotka tietää missä se on, niin ei siitä tosiaankaan haittaa ole jos tuotteet haluaa kääntää viivakoodi sinne suuntaan. Miksi ihmeessä haittaisi? T. Kaupantäti
      Tuotteet napataan yleensä hihnalta, joka on kassanhoitajaan nähden hänen oikealla tai vasemmalla puolellaan. Eli jos olen kassanhoitaja ja hihna on vasemmalla puolellani, otan oikealla kädellä tuotteen kehoni edestä vasemmalta, jolloin tartun tuotteeseen siten, että ranteeni osoittaa suoraan hihnan suuntaan, ei kohti asiakasta tai lukijaa. 
      Jos asiakas on "auttanut" ja kääntänyt maitopurkin kohti itseään eli viivakoodinlukijaa, joudun joko viemään purkin viivakoodinlukijan, joka on suoraan edessäni, ohitse siten, että käsi on vähän hassussa asennossa (kyynärvarsi ja ranne hihnan suuntaisesti) tai sitten otan purkin ja vien sen lukijaan siten, kuin normaalisti eli ranne osoittaa suoraan kohti sitä, mutta silloin joudun kääntämään maitopurkkia 90 astetta, vaikka se oli käännetty valmiiksi minulle "oikein" päin.
      Viiden vuoden ajan opiskelujen ohella kassalla istuneena ainakin itse koin helpoimmaksi, jos tuotteita ei kääntele valmiiksi, kun kassa tosiaan löytää koodit tottuneesti itsekin. 
      Hihnat liikkuvat, kun lähellä kassaa, hihnan päässä oleva valosensori havaitsee liikettä. Jos tuotteita on läjäpäin kasassa ja ylhäältä alkaen puretaan kuormaa, tulkitsee sensori, ettei hihnalla liiku tuotteet eikä tällöin myöskään jälkimmäinen hihna liiku. Lisäksi huonosti kasatut tuotteet saattavat tippua ja jäädä hihnojen yllä olevien karkkihyllyjen tms. väliin.
      Jos laittaa painavat ensin ja herkemmät viimeiseksi, ei tee ylimääräisiä pinoja ja suurten määrien ollessa kyseessä, pakkaa siinä samalla sen mitä ilman suurempia sykkeitä pystyy, niin ainakin itselleni oli paras asiakas. :) 

      Lainaa

    89. Tulos: -11 (13 ääntä)
      Toj Karin: Kyse ei ole nyt siitä kuinka vaikeaa se kysyminen on. Kyse on siitä että kuinka vaikeaa sen maksuvälineen kaivaminen esille on, kun se pitää tehdä jokatapauksessa. Turhaan yrität kieltää etteikö asiakas voisi itse vaikuttaa kassatapahtuman sujuvuuteen siirtämällä puheenaiheen muualle. Kysymisen [...]
      Yritätkö nyt väittää, että asiakkaat ajattelee sen maksutavan olevan kassatyöntekijälle jotenkin relevantti asia? Itsekin olen aikanaan ollut kaupassa töissä, mutta ei tämä ole tullut edes mieleeni, että sen kassan tarvitsee erikseen valita se käytettävä maksuväline. Nämä ovat taas niitä asioita, jotka ovat itsestäänselvyyksiä kassalla työskenteleville, mutta asiakkaat tuskin ovat tulleet edes ajatelleksi asiaa. Varsinkin kun nykyään ei juuri kysytä erikseen, että käteisellä vai kortill. Jatkossa kyllä muistan ottaa sen kortin esille aiemmin, kun tiedän tämän.

      Lainaa

    90. Särkemätön nektariini 31.7.2021 10:48
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Käännän aina viivakoodeja kassaa varten. Vähintään niin, että ne on about samaan suuntaan, eikä joka toinen sinne ja tänne. Ja ettei oo vaikka maitopurkki mahallaan ja viivakoodi osoittaa alaspäin myyjän puolella. Sen tekee automaattisesti koria purkaessa, en osaisi varmaan enää lopettaakaan. Ja toi mökille vanulappuja tuonut mies on jotenkin enemmän lannistava kuin hauska. Tulee fiilis, että naisen kehon toiminnot on edelleen joillekin miehille niin oksettava tabu, ettei oikeasti joko ymmärrä mikä on side, tai sitten ei pysty edes katsomaan sitä pakettia päin ja ottaa sen sokkona kopeloimalla kaapista. Jee, tosi hauskaa. Nyt sen naisen pitää tehdä erikseen reissu kauppaan ja mies voi yökkiä ja työntää sormet korviin, jos asia nousee puheeksi.

      Lainaa

    91. Röyhkeä appelsiini 31.7.2021 13:43
      Tulos: -20 (20 ääntä)
      Särkemätön nektariini: Ja toi mökille vanulappuja tuonut mies on jotenkin enemmän lannistava kuin hauska. Tulee fiilis, että naisen kehon toiminnot on edelleen joillekin miehille niin oksettava tabu, ettei oikeasti joko ymmärrä mikä on side, tai sitten ei pysty edes katsomaan sitä pakettia päin ja ottaa sen sokkona kopeloimalla kaapista. Jee, tosi hauskaa. Nyt sen naisen pitää tehdä erikseen reissu kauppaan ja mies voi yökkiä ja työntää sormet korviin, jos asia nousee puheeksi.
      Eiköhän tuossa nainen ole pyytänyt tamponeja ja siteitä jollain lempinimillä, rättejä ja ...(?) ja sitten hohottelee kun meidän Markku se on sellainen könsikäs ettei tiedä mitä on tamponit ja siteet. Jos koko tapahtumaa on edes tapahtunut. Itse epäilen että tapahtumaa ei ainakaan tuossa kerrotussa muodossa ole edes tapahtunut.

      Lainaa

    92. Tulos: +11 (15 ääntä)
      Murkkuli: Yritätkö nyt väittää, että asiakkaat ajattelee sen maksutavan olevan kassatyöntekijälle jotenkin relevantti asia? Itsekin olen aikanaan ollut kaupassa töissä, mutta ei tämä ole tullut edes mieleeni, että sen kassan tarvitsee erikseen valita se käytettävä maksuväline. Nämä ovat taas niitä asioita, [...]
      Joo, kyllä väitän että jopa sinä olet joutunut valitsemaan kassalta maksetaanko käteisellä vai kortilla. Ja jos olet käyttänyt vanhempia kassajärjestelmiä, olet myös voinut joutua valitsemaan luottokortin ja pankkikortin välillä erikseen. Väitän todellakin että yhtään kassatapahtumaa et ole tehnyt ilman että olet joutunut ottamaan selvää millä maksuvälineellä asiakas haluaa maksaa.

      Lainaa

    93. Tulos: -2 (6 ääntä)
      Norski undulaatti: Jos olet tehnyt päivääkään hotellinsiovousta, niin arvoistaisit kyllä valtavasti pienimpiäkin eleitä, joita asiakkaat tekevät vuoksesi.Siinä kun annetaan vain muutamia minuutteja yhden huoneen siivoamiseen.
      Eikä se siivoamiseen annettu aika ainakaan kasva, kun asiakkaat tekevät osan työstä.

      Lainaa

    94. Kynnetön jänis 1.8.2021 11:05
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Sam: Eikä se siivoamiseen annettu aika ainakaan kasva, kun asiakkaat tekevät osan työstä.
      Pysyy samana.

      Lainaa

    95. Rääkivä persikka 2.8.2021 17:47
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Huomattava hauki: Ristiriitaista tietoa kassatädeiltä. Tai ainakin itselleni jäi nyt epäselväksi, että onko siitä viivakoodien pyörittelystä hyötyä vai haittaa?
      Sai käsityksen, että on ihan sama pyöritteleekö vai ei.

      Lainaa

    96. Tiedoton pelikaani 5.8.2021 18:46
      Tulos: +5 (5 ääntä)
      Itselleni oli aivan uutta, että jotkut ilmeisesti myyjien kommenteista päätellen eivät kaupassa käydessään lado hihnalle ensin painavampia ja teräväkulmaisia ostoksia ja ihan lopuksi helposti rikkoontuvia (esim. jogurttipurkit) ja muuten herkkiä (esim. marenkipussi). Mitä ihmettä? Pinoan aina jo kärryä täyttäessäni kamat siten, että painavat on toisessa päädyssä mistä ne sitten päätyvät hihnan alkupäähän helposti. Onko semmoinen sekaladontatekniikka siis ihan normaalia toimintaa 😱

      Lainaa

    97. Aivokuollut raadonsyöjä 6.8.2021 11:57
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Tiedoton pelikaani: Itselleni oli aivan uutta, että jotkut ilmeisesti myyjien kommenteista päätellen eivät kaupassa käydessään lado hihnalle ensin painavampia ja teräväkulmaisia ostoksia ja ihan lopuksi helposti rikkoontuvia (esim. jogurttipurkit) ja muuten herkkiä (esim. marenkipussi). Mitä ihmettä? Pinoan aina jo [...]
      On normaalia. Niitä aletaan järjestelemään ja pussittamaan vasta kun ne on maksettu. Se on mukavaa odotella, kun parhammillaan kaksi edellistä asiakasta puljailee niitä ostoksiaan edellä. Vaivautuneita katseita ja kiusaantuneita hymyjä myyjän kanssa, kun hän ei pääse lukemaan mun ostoksia, koska molemmat kaukalot ovat vielä täynnä edellisten asiakkaiden ostoksia.

      Lainaa

    98. Tulos: -12 (14 ääntä)
      Miks pitäs helpottaa tousten työtä? Itse oelt raskaisda töissä ja kun tuut hotelliun rentoutuun viimein ni pitäs alkaa miettiä ja stressata miten nyt muiden työtä helpotat ja jos et tätä tee ni oot mulkku koska "se nyt vaan olis kohteliasta!!1!1"

      Lainaa

    99. Lihavahko mehiläinen 9.8.2021 9:18
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Kalaaab: Miks pitäs helpottaa tousten työtä? Itse oelt raskaisda töissä ja kun tuut hotelliun rentoutuun viimein ni pitäs alkaa miettiä ja stressata miten nyt muiden työtä helpotat ja jos et tätä tee ni oot mulkku koska "se nyt vaan olis kohteliasta!!1!1"
      Ajattele jos joku olisi aikoinaan helpottnut sinunkin äidinkielenopettajasi työtä, niin sinäkin saisi ehkä yhden virkkeen kirjoitettua edes lähes oikein.

      Lainaa

    100. Etsintäkuulutettu mäyrä 9.8.2021 17:11
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Sannan mies vaan varmisti että pääsee mökiltä ainakin kerran käymään kirkolla kaupassa.

      Lainaa

    101. Etsintäkuulutettu mäyrä 9.8.2021 17:16
      Tulos: +1 (1 ääni)
      riesa: Aika erikoista, jos asiakas luulee viivakoodinlukijan olevan myyjän puolella, eihän se siinä myyjässä kiinni ole. Mutta niille jotka tietää missä se on, niin ei siitä tosiaankaan haittaa ole jos tuotteet haluaa kääntää viivakoodi sinne suuntaan. Miksi ihmeessä haittaisi? T. Kaupantäti
      Joskus olen asetellut tuotteet niin päin että viivakoodi on lukijaan päin, eli pois päin kassahenkilöstä ja sehän johtaa useinmiten siihen että kassa alkaa käännellä sitä pakkausta löytääkseen viivakoodin ja asettaa sen sitten takaisin alkuperäisessä asennossa lukijaa päin. Eli täysin turhaa huomioimista. Nopeintna linee, jos asettaa koodin ylöspäin, jolloin kassa näkee sen ja saa yhdellä käännöllä tuotteen lukijan suuntaan. Olen kyllä lopettanut tämän koodien asettelun jo vuosikymmennen sitten. Sitähän tässä ootellaan että koko kassalle purkampinen jäisi pois kokonaan.

      Lainaa

    102. Etsintäkuulutettu mäyrä 9.8.2021 17:18
      Tulos: -5 (7 ääntä)
      Lihavahko mehiläinen: Ajattele jos joku olisi aikoinaan helpottnut sinunkin äidinkielenopettajasi työtä, niin sinäkin saisi ehkä yhden virkkeen kirjoitettua edes lähes oikein.
      Kirjoititko "helpottnut"? Kauheeta. Miksi pilkunnussijat tekee aina itse virheitä?

      Lainaa

    103. pienisinisieni 10.3.2022 0:08
      Tulos: +3 (3 ääntä)
      Konkaavi hampurilainen: Olen aivan samaa mieltä. Suomessa on totuttu siihen, että siellä aabeecee-asemallakin kannetaan kiltisti tarjottimet pois, vaikka juuri on maksettu "lehtipihvistä" vanhaa rahaa satanen. Ei mahdu minun kaaliin, että miksi kukaan tekisi niin edes huoltoaseman ravintolassa.
      Yleisesti ottaen fiksujen ihmisten maailmassa omat sotkut kuuluu siivota pois, jopa esim. huoltsikalla tai pikaruokaraflassa. Ei maksavankaan asiakkaan possu tarvitse olla. Ja ei, asiakkaiden sotkuisuus ei lisää mun palkkaa tai työaikaa, mutta työmäärää kyllä. T. aspa

      Lainaa

    104. Gabriel DJ 4.4.2022 2:09
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Nanne: Jos olisin Saana niin en ehkä olisi kertonut kaikille miten yksinkertainen puolisoni on
      On kyllä tavallisen uuvatti

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kassa, kassamyyjä, kaupan kassa, koirat, korona, kuonokoppa, kuva, lapset, siteet, viivakoodit