Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kissaihmiset, osa 39

Puhuuko kissani englantia?
VAROITUS: Tarjan julkaisu saattaa järkyttää herkimpiä. Kissaihmiset, osa 39

Kelpaako julkaisu etusivulle?

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 82 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tornipöllö 19.8.2021 0:32
      Tulos: +940 (1004 ääntä)
      Jaana pahoittaa mielensä vahingossa laitetuista hymiöistä niin paljon, että on pakko päästä julkisesti purkamaan mielipahaansa, mutta ilmeisesti vakavasti loukkaantuneen kissan auttamatta jättäminen on ihan jees. Tai ainakin omasta mielestäni olisi ihan perusteltua järjestää kissa ensin hoitoon ja vasta sitten ilmoittaa omistajalle "moi, löysin kissasi, se on nyt sen ja sen eläinlääkärin luona hoidettavana kun oli aika huonossa kunnossa" jos jo päältäpäin näkee että se tarvitsee apua ja vähän äkkiä.

      Lainaa

    2. Keuhkoton susi 19.8.2021 0:49
      Tulos: +373 (431 ääntä)
      Tornipöllö: Jaana pahoittaa mielensä vahingossa laitetuista hymiöistä niin paljon, että on pakko päästä julkisesti purkamaan mielipahaansa, mutta ilmeisesti vakavasti loukkaantuneen kissan auttamatta jättäminen on ihan jees. Tai ainakin omasta mielestäni olisi ihan perusteltua järjestää kissa ensin hoitoon ja [...]
      No enpä tiedä. Jos näkisin loukkaantuneen eläimen ja olisi jo valmiiksi tiedossa kuka sen omistaja on, niin ottaisin kyllä omistajaan yhteyttä ensimmäisenä. Nopeammin ja oikeampaan osoitteeseen se todennäköisesti osaisi lemmikkinsä toimittaa hoitoon kuin jos minun pitäisi alkaa googlailla mihin numeroon soitan ja mihin vien ja autottomana lähteä kuskaamaan...  Muuten en tietty Jaanan käytöstä puolustele.

      Lainaa

    3. Makaaberi pomelo 19.8.2021 0:56
      Tulos: +472 (486 ääntä)
      Mitä se Jaanan pyllyä kutittaisi vaikka vastaisikin toivotukseen "voimia" laittamalla hymynaaman. Inhottava ihminen.

      Lainaa

    4. Tulos: +314 (424 ääntä)
      Ei tää ole mitenkään hauska eikä muutenkaan ”helmi”. Ei etusivutavaraa, tuli vaan paha mieli.

      Lainaa

    5. Solveig-serkku 19.8.2021 1:22
      Tulos: +198 (224 ääntä)
      Pippuri? Puppari? Mitä v*ttua nyt taas?

      Lainaa

    6. Tulos: +75 (169 ääntä)
      Tornipöllö: Jaana pahoittaa mielensä vahingossa laitetuista hymiöistä niin paljon, että on pakko päästä julkisesti purkamaan mielipahaansa, mutta ilmeisesti vakavasti loukkaantuneen kissan auttamatta jättäminen on ihan jees. Tai ainakin omasta mielestäni olisi ihan perusteltua järjestää kissa ensin hoitoon ja [...]
      Ja ottaisit parin sadan euron lääkärilaskut itsellesi? Harvat (varsinkaan ketjuihin kuuluvat) eläinlääkärit ottaa eläintä vastaan "tutulta" tai "sukulaiselta" lupauksella että laskuttavat omistajaa sitten - ihan jo siitäkin syystä ettei eläimen hoitoon toimittavalla henkilöllä ole mitään valtakirjaa tai valtuutusta tehdä sopimusta eläimen omistajan puolesta, joten joudut todennäköisesti lätkäisemään papereihin oman nimesi, ja lasku tulee sitten perästä. Se on sitten omistajasta sen jälkeen kiinni että maksaako tämä laskua puolestasi...

      Lainaa

    7. Tulos: +306 (356 ääntä)
      En usko hymykuvien olleen vahinkoja, vaan Jaanan puolesta väärin ymmärrettyjä ja sitten Tarja puolustautuu nopealla hätävalheella jotta pääsisi tilanteesta nopeasti pois. Itse ainakin ymmärtäisin nuo hymynaamat kiitollisuutena osan otosta. En kuolleelle kissalle tai Jaanalle nauramisena. Enkä pitäisi tuollaista pientä valhettakaan pahana. On varmasti helpompi ottaa vika omalle kontolle vahinkona, kuin syyttää Jaanaa väärin ymmärryksestä tuollaisessa tilanteessa.

      Lainaa

    8. Tulos: -445 (509 ääntä)
      Mikä Tarjan ongelma siis on? Kissa on mennyt aurajoen yli vievän silan yli ja nyt on suru puserossa kun ei sohvaläski jaksa sitä sieltä hakea? Toivottavasti kissa jatkaa seikkailujaan pois sieltä ihan ydinkeskustan alueelta, mutta noin muuten olen totta kai sitä mieltä, että kissojen kuuluu luonnonvaraisina eläiminä saada ollakin vapaana. Eli toivottavasti mitään etsintäpartiota ei nyt kisun perään ainakaan laiteta. Pistää vihaksi nämä itsekeskeiset ihmiset jotka villipetoja kotiinsa ottaa sirkuseläimeksi, Mimosa elää nyt täysin siemauksin sitä oikeeta kissan elämää, metsästää lintuja ja muita pienjyrsijöitä joita kiinni saa ja kaikki on hyvin kissalla. Vielä ei ole edes talvi, mutta kissa pärjää kyllä pakkaskelissäkin ulkona vallan mainiosti talviturkkinsa ansiosta. Suomi on ihan piukassa kotikissoja, jotka luontoon kuuluu siinä missä ilveksetkin ja vaikka tiikerit Aasiassa. Jostain kumman syystä niitä ilveksiä ja tiikeriä ei vaan kukaan kotieläiminä pidä, mutta pientä mirriä uskaltaa kyllä höykyttää. Järki käteen ihmiset! Mä olen itsekin kymmeniä kissoja päästänyt luontoon talven tullen, ja yllätys yllätys, yksikään kissa ei ole takaisin tullut pihapiiriin mitään ruokaa tai yöpaikkaa mouruamaan. Saan lähes onnen kyyneliä aikaan kun mietin että siellä se mun entinen kesäkolli nyt kalastelee tassuillaan, syö turhat linnut puista ja muutenkin elää kuten kissan kuuluu elää.

      Lainaa

    9. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 19.8.2021 2:23
      Tulos: +65 (103 ääntä)
      traumcity: Mikä Tarjan ongelma siis on? Kissa on mennyt aurajoen yli vievän silan yli ja nyt on suru puserossa kun ei sohvaläski jaksa sitä sieltä hakea? Toivottavasti kissa jatkaa seikkailujaan pois sieltä ihan ydinkeskustan alueelta, mutta noin muuten olen totta kai sitä mieltä, että kissojen kuuluu [...]
      Nää kelat melkein nauratti. Mut vain melkein, koska suruttaa parvekkeelta pudonneen kissan puolesta. :'( </3

      Lainaa

    10. Jyrkkä kyyhky 19.8.2021 2:37
      Tulos: +148 (184 ääntä)
      traumcity: Mikä Tarjan ongelma siis on? Kissa on mennyt aurajoen yli vievän silan yli ja nyt on suru puserossa kun ei sohvaläski jaksa sitä sieltä hakea? Toivottavasti kissa jatkaa seikkailujaan pois sieltä ihan ydinkeskustan alueelta, mutta noin muuten olen totta kai sitä mieltä, että kissojen kuuluu [...]
      Päihteet eivät sovi kaikille.....
      PS. Se kissa siis kuoli.

      Lainaa

    11. Tulos: -226 (242 ääntä)
      Jyrkkä kyyhky: Päihteet eivät sovi kaikille..... PS. Se kissa siis kuoli.
      Ei missään lue että se kissa kuoli.

      Lainaa

    12. Ruma hirvi 19.8.2021 2:51
      Tulos: +19 (31 ääntä)
      Toivon todella, ettei Satu ole tosissaan.

      Lainaa

    13. Penseä kenguru 19.8.2021 3:33
      Tulos: -64 (90 ääntä)
      Eka sympatiat Tarjan puolella, sit ei todellakaan enää. Kissalle sympatiat.

      Lainaa

    14. Salamannopea riikinkukko 19.8.2021 4:28
      Tulos: +133 (143 ääntä)
      Mikä siinä muuten on, kun toisiaan tuntematon jengi ragettaa ihmisten laittamista reaktioista? On joku suositeltu uutinen vaikka nyt menehtyneestä prinssistä, johon osa painaa tykkää, osa sitä halimaista hymiötä, osa surullista, osa sydäntä ja joku nauruhymiötä. Sitten kun lukee kommentteja, niin siellä raivotaan "miten kukaan voi tykätä tällaisesta uutisesta?!? jopa 1000 tykkäystä ja nauretaan, en tajua ihmiskuntaa, ihan sairasta nauraa toisen kuolemalle!?!?" kommenttitolkulla.

      Lainaa

    15. Masentunut kukka (Pluri) 19.8.2021 4:54
      Tulos: +46 (78 ääntä)
      Jyrkkä kyyhky: Päihteet eivät sovi kaikille..... PS. Se kissa siis kuoli.
      Mietipä nyt uudestaan oliko kyseinen kaveri tosissaan ja sen jälkeen ruoki kissasi, älä trollia.

      Lainaa

    16. Lääkitetty perhonen 19.8.2021 5:48
      Tulos: -29 (67 ääntä)
      Taitava kissanpentu kun osasi laittaa hymykuvia.

      Lainaa

    17. Tulos: +193 (195 ääntä)
      Älkää päästäkää kissoja suojaamattomalle parvekkeelle tai pitäskö ikkunoita auki. Käy juuri noin. Se kissa joka "ei ikinä" yksi kerta hyppää linnun tai muun perään ja ei kissat kestä korkealta putoamista. Ihmiset ei opi.

      Lainaa

    18. Transrasvaton hai 19.8.2021 6:26
      Tulos: -75 (107 ääntä)
      Makaaberi pomelo: Mitä se Jaanan pyllyä kutittaisi vaikka vastaisikin toivotukseen "voimia" laittamalla hymynaaman. Inhottava ihminen.
      Miten pyllyn kutiaminen liittyy tähän? Käytä jotain salvaa.

      Lainaa

    19. Autoton sarvikuono 19.8.2021 6:27
      Tulos: +120 (138 ääntä)
      Ei Satu. Kissasi ei sano yhtään mitään, etkä sinä ole sen äiti.

      Lainaa

    20. Pehmeä jänis 19.8.2021 6:42
      Tulos: +32 (60 ääntä)
      Jyrkkä kyyhky: Päihteet eivät sovi kaikille..... PS. Se kissa siis kuoli.
      Sopii ne, niitä vaan pitää olla tarpeeksi.. Ja traumcityn tapauksessa jääny vajaaksi  annostelu. Suositus: nelinkertainen annos enskerralla.

      Lainaa

    21. Karkea albatrossi 19.8.2021 7:16
      Tulos: +57 (81 ääntä)
      traumcity: Mikä Tarjan ongelma siis on? Kissa on mennyt aurajoen yli vievän silan yli ja nyt on suru puserossa kun ei sohvaläski jaksa sitä sieltä hakea? Toivottavasti kissa jatkaa seikkailujaan pois sieltä ihan ydinkeskustan alueelta, mutta noin muuten olen totta kai sitä mieltä, että kissojen kuuluu [...]
      Kissat ei kuulu vapaina luontoon.

      Lainaa

    22. Tulos: +34 (88 ääntä)
      Alussa olisi pitänyt olla varoitus, että voi järkyttää herkempiä lukijoita :(

      Lainaa

    23. Vakaa persikka 19.8.2021 7:52
      Tulos: +40 (86 ääntä)
      Juu tämä ei kuulu kyllä tänne. Moka on ilmeinen mutta ei yhtään hauska. Mokasi myös mokatiimi tässä.

      Lainaa

    24. Parraton kesyhanhi 19.8.2021 8:00
      Tulos: +142 (146 ääntä)
      KotKot: Ja ottaisit parin sadan euron lääkärilaskut itsellesi? Harvat (varsinkaan ketjuihin kuuluvat) eläinlääkärit ottaa eläintä vastaan "tutulta" tai "sukulaiselta" lupauksella että laskuttavat omistajaa sitten - ihan jo siitäkin syystä ettei eläimen hoitoon toimittavalla henkilöllä ole mitään valtakirjaa [...]
      Jos sä löydät loukkaantuneen eläimen tienvarresta, jo lainkin mukaan sitä on velvollisuus auttaa, esim. viemällä se eläinlääkäriin saamaan hoitoa tai lopetattavaksi. Näissä tapauksissa eläinlääkäri ei ala periä maksua eläimen tuojalta. Omistajat ja maksajat ehditään selvitellä myöhemminkin - tässä kohtaa olisi tärkeätä, että se eläin olisi sirutettu, sirun tiedot rekisteröity ja ajan tasalla.

      Lainaa

    25. Tulos: +26 (72 ääntä)
      traumcity: Mikä Tarjan ongelma siis on? Kissa on mennyt aurajoen yli vievän silan yli ja nyt on suru puserossa kun ei sohvaläski jaksa sitä sieltä hakea? Toivottavasti kissa jatkaa seikkailujaan pois sieltä ihan ydinkeskustan alueelta, mutta noin muuten olen totta kai sitä mieltä, että kissojen kuuluu [...]
      Ei ole todellista. Joka syksy ja talvi saa lukea lehdistä kuinka edesvastuuttomat ihmiset päästävät kotikissoja vapaaksi luontoon kun ei se eläin enää olekaan kiva tai esim. ei voi ottaa mökiltä mukaan sinne kaupunkikotiin, joten ei muuta kun misse metsään vaan.
      Ei, se ihmisten läheisyyteen, säännölliseen ruokailuun ja lämpimään majapaikkaan tottunut kotikissa EI pärjää luonnossa itsekseen. 
      Ja sinä _ylpeilet_ sillä miten olet hylännyt viattomia eläinparkoja kuolemaan, ellei sitten ole käynyt tuuri ja joku fiksu ihminen on toimittanut eläinsuojeluyhdistyksen huomaan?!
      Häpeä! Voit vaikka googlata Älä ota kesäkissaa- kampanjat.
      Nyt oikeasti rupes vituttamaan.

      Lainaa

    26. Sievistelevä orava 19.8.2021 9:19
      Tulos: +27 (73 ääntä)
      Ei eläinten kuolemassa ole mitään hauskaa, on ihmiset miten tökeröjä ja hassuja hyvänsä. Miksi tällaisia juttuja on täällä? Jos feissarimokat antaa tällaisten tulla läpi julkaistavaksi, kauhistuttaa ajatella niitä asioita mitä he eivät julkaise. Älkää nyt julkaisko kuolevista, kärsivistä eläimistä, kiitos

      Lainaa

    27. Pelkäämätön soturi 19.8.2021 9:21
      Tulos: +53 (71 ääntä)
      Eräs loppukesä pyydettiin yli 40 kissaa lähiöstä loukulla. Ainoastaan yhdestä tuli myöhemmin kyselyä jotta oli ollut jonkun vastuuttoman kotikissa. Toivottavasti oppi olemaan laskematta seuraavaa vapaaksi.

      Lainaa

    28. Parrakas guava 19.8.2021 9:28
      Tulos: +69 (87 ääntä)
      Pirkko: Ei ole todellista. Joka syksy ja talvi saa lukea lehdistä kuinka edesvastuuttomat ihmiset päästävät kotikissoja vapaaksi luontoon kun ei se eläin enää olekaan kiva tai esim. ei voi ottaa mökiltä mukaan sinne kaupunkikotiin, joten ei muuta kun misse metsään vaan.Ei, se ihmisten läheisyyteen, [...]
      ”Älä ruoki trollia” on äärimmäisen yksinkertainen sääntö. Miksi sinun ja parin aiemman kommentoitsijan on niin vaikea ymmärtää, että se koskee myös teitä?
      Jos sinua ärsyttää lukea trollien kommentteja, lakkaa palkitsemasta trolleja niiden kirjoittamisesta. Koko nettitrollausilmiö katoaisi kuukaudessa jos ihmiset lakkaisivat provosoitumasta trollien kommenteista.

      Lainaa

    29. Häikäilemätön hyönteinen 19.8.2021 9:33
      Tulos: -20 (76 ääntä)
      Pirkko: Ei ole todellista. Joka syksy ja talvi saa lukea lehdistä kuinka edesvastuuttomat ihmiset päästävät kotikissoja vapaaksi luontoon kun ei se eläin enää olekaan kiva tai esim. ei voi ottaa mökiltä mukaan sinne kaupunkikotiin, joten ei muuta kun misse metsään vaan.Ei, se ihmisten läheisyyteen, [...]
      Traumcityn sarkasmi on selvästi liian haastavaa.
      Eipä siinä mitään, itselläkin meni hetki, kun kommentti toisti samanlaisia argumentteja kuin hourupäinen "kissat vapaaksi luontoon"-porukka. Tämäkään porukka ei tosin puolustele kissojen ulkonapitoa sanomalla "syö turhat linnut puista".

      Lainaa

    30. Ketsupiton kotieläin 19.8.2021 9:54
      Tulos: +69 (71 ääntä)
      Kissaparka 😿 Kaverin kissa putosi 6.kerroksen parvekkeelta, kun oli parvekkeen lasi unohtunut auki. Tällä kissalla oli onni matkassa, kun putosi asfaltin ja kivetyksen välissä olleeseen kukkapuskaan. Ei ainuttakaan murtumaa, suusta oli tullut verta kun kissa oli purrut kieleensä. Ainoa vamma tuosta pudotuksesta.

      Lainaa

    31. Tulos: +37 (39 ääntä)
      Piupali: Alussa olisi pitänyt olla varoitus, että voi järkyttää herkempiä lukijoita :(
      Tai vituttaa...

      Lainaa

    32. Sukkanauhaton kauris 19.8.2021 10:30
      Tulos: -97 (109 ääntä)
      Pelkäämätön soturi: Eräs loppukesä pyydettiin yli 40 kissaa lähiöstä loukulla. Ainoastaan yhdestä tuli myöhemmin kyselyä jotta oli ollut jonkun vastuuttoman kotikissa. Toivottavasti oppi olemaan laskematta seuraavaa vapaaksi.
      Mitäpä, jos sidottaisiin sinut kiinni keittiön oveen loppuelämäksi, psykopaatti?

      Lainaa

    33. Kirjautuminen epäonnistui 19.8.2021 10:36
      Tulos: +116 (120 ääntä)
      Ihan hyvin hymiöt olisi voinut käsittää vaikka kiitollisuutena avusta. Miksi kaikki pitää tulkita pahimman kautta? Että tässä on nyt kaikkein todennäköisin, ainoa selitys, että omistaja nauraa kissan loukkaantumiselle ja kuolemalle? Se sama, joka juuri äsken oli huolissaan ja hädissään?

      Lainaa

    34. Mauton orava 19.8.2021 10:46
      Tulos: +14 (56 ääntä)
      Sievistelevä orava: Ei eläinten kuolemassa ole mitään hauskaa, on ihmiset miten tökeröjä ja hassuja hyvänsä. Miksi tällaisia juttuja on täällä? Jos feissarimokat antaa tällaisten tulla läpi julkaistavaksi, kauhistuttaa ajatella niitä asioita mitä he eivät julkaise. Älkää nyt julkaisko kuolevista, kärsivistä eläimistä, kiitos
      Kaihan sinä ja muut kauhistelijat tajuatte, että luitte tämän mokan takasivulta, jonne ne tulevat äänestykseen siitä, ovatko ne tarpeeksi hyviä julkaistavaksi etusivulla? Ihan omalla vastuulla täällä lueskellaan.

      Lainaa

    35. Partainen villihanhi 19.8.2021 11:00
      Tulos: -16 (44 ääntä)
      Parraton kesyhanhi: Jos sä löydät loukkaantuneen eläimen tienvarresta, jo lainkin mukaan sitä on velvollisuus auttaa, esim. viemällä se eläinlääkäriin saamaan hoitoa tai lopetattavaksi. Näissä tapauksissa eläinlääkäri ei ala periä maksua eläimen tuojalta. Omistajat ja maksajat ehditään selvitellä myöhemminkin - tässä [...]
      Totta on velvollisuus auttaa, usein lopetus on se inhimillisin tapa hoitaa asian eläimen kannalta. Ihmiset ovat tuoneet käytännössä kuolleita eläimiä eläinlääkäriin lopetettavaksi, vaikka olisivat voineet lopettaa itsekin heti paikan päällä pitkittämättä eläimen kärsimystä.

      Lainaa

    36. Kahjo rotta 19.8.2021 11:08
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      Solveig-serkku: Pippuri? Puppari? Mitä v*ttua nyt taas?
      Ainakin Kirkkonummella on Pippuri-niminen alue, lieneekö sitten siellä tapahtunut. Noita Jaanoja täällä riittää.

      Lainaa

    37. Tulos: +75 (97 ääntä)
      Häikäilemätön hyönteinen: Traumcityn sarkasmi on selvästi liian haastavaa.Eipä siinä mitään, itselläkin meni hetki, kun kommentti toisti samanlaisia argumentteja kuin hourupäinen "kissat vapaaksi luontoon"-porukka. Tämäkään porukka ei tosin puolustele kissojen ulkonapitoa sanomalla "syö turhat linnut puista".

      On olemassa sellainen käsite kuin parodiahorisontti. Horisontin rajan ylityksen jälkeen on mahdoton tulkita, onko kirjoittaja vakavissaan vai ei.

      Esim. kysytään gootilta, ovatko kaikki heistä saatananpalvojia. Gootti1: ”Joo, totta kai! Aina uudenkuun aikaan vedetään kavereiden kanssa tikkua, että kuka pilkotaan lihoiksi ja heitetään pataan.” Gootti2: ”Tietenkin. Jokainen itseään gootiksi kutsuva harjoittaa saatananpalvontaa, koska se on integraalinen osa skeneä.” Ykkösen tapauksessa väite on niin hyperbolinen, että lukija ymmärtää sen sarkasmiksi. Huolimatta siitä, että kakkonen on tarkoittanut väitteensä sarkasmiksi, siitä puuttuvat kaikki sosiaaliset vihjeet siihen, että se olisi kirjoitettu muutoin kuin vakavissaan. Traumcityn jutun ymmärtää sarkasmiksi vain, jos tuntee nimimerkin. Mutta koska viestissä parodiahorisontti ylittyy, sitä ei voi henkilöä tuntematta tietää sarkasmiksi. Ja sitä se ei olekaan. Traumcityn viesti on trollaamista. Sarkasmin kirjoitus- ja lukutaito vaatii älykkyyttä ja sosiaalisten vihjeiden ymmärrystä. Trollaaminen taas kielii alhaisesta älykkyysosamäärästä (tästä on tehty ihan tutkimuksia, joissa myös todettu trolleilla keskimäärin useammin esiintyvän persoonallisuus- ja mielenterveyshäiriöitä kuten sosiopatiaa, ylivertaisuusvinoumaa, antisosiaalisuutta, itsetunto-ongelmia, ym.) ja trollaaminen ei vaadi lainkaan kirjallisesti taidokasta ponnistelua.  Kuka tahansa voi trollata, mutta sarkasmi on astetta vaikeampi taitolaji – ja ilmiselvästi sellainen, johon Traumcityllä ei ainakaan ole lahjoja.

      Lainaa

    38. Tulos: -47 (79 ääntä)
      Sukkanauhaton kauris: Mitäpä, jos sidottaisiin sinut kiinni keittiön oveen loppuelämäksi, psykopaatti?
      Tiedoksi, että kissa on haittaeläin jonka metsätys on hyödyllistä ja tarpeellista. Jokainen vastuullinen metsästäjä lopettaa vapaana olevan kissan kohdatessaan. Poikkeuksena suurimmat kaupungit, joissa voidaan elävänä saatu toimittaa järjestöjen eläinsuojaan. Näitä ei tosin ole kuin neljässä suurimmassa kaupungissa.

      Lainaa

    39. Tulos: +11 (29 ääntä)
      Kuka tahansa varmaan näkee heti ettei Jaanan ajatus kulje ihan tavalliseen tapaan, ja sen vuoksi on mielestäni ihan validi vaihtoehto myös jättää sanomisistaan loukkaantumatta.

      Lainaa

    40. Patalaiska lohikäärme 19.8.2021 12:06
      Tulos: +57 (61 ääntä)
      KotKot: Ja ottaisit parin sadan euron lääkärilaskut itsellesi? Harvat (varsinkaan ketjuihin kuuluvat) eläinlääkärit ottaa eläintä vastaan "tutulta" tai "sukulaiselta" lupauksella että laskuttavat omistajaa sitten - ihan jo siitäkin syystä ettei eläimen hoitoon toimittavalla henkilöllä ole mitään valtakirjaa [...]

      Ihan oikeastiko uskot, että eläinlääkäriasemalla ei tehtäisi yhtään mitään selvästi kituvan kissan eteen, jos sen löytänyt ja lääkäriin kiikuttanut ei löisi rahaa tiskiin? Siinä tapauksessa olisi henkilökunta valinnut väärän alan ja ihmettelisin suunnattomasti miten ovat jaksaneet raahautua läpi eläinlääkiksen.

      Lainaa

    41. Patalaiska lohikäärme 19.8.2021 12:08
      Tulos: +1 (31 ääntä)
      traumcity: Mikä Tarjan ongelma siis on? Kissa on mennyt aurajoen yli vievän silan yli ja nyt on suru puserossa kun ei sohvaläski jaksa sitä sieltä hakea? Toivottavasti kissa jatkaa seikkailujaan pois sieltä ihan ydinkeskustan alueelta, mutta noin muuten olen totta kai sitä mieltä, että kissojen kuuluu [...]

      ensimmäinen kerta kun feissarimokissa kaipaisin peukaloiden sijaan vihanaamaa. traumcity voisi ensin opetella lukemaan ja sen jälkeen tutustua eläinsuojelulakiin ja järjestyslakiin, niin ei olisi liikaa aikaa trollailla täällä.

      Lainaa

    42. Maistettu siili 19.8.2021 12:45
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Patalaiska lohikäärme: Ihan oikeastiko uskot, että eläinlääkäriasemalla ei tehtäisi yhtään mitään selvästi kituvan kissan eteen, jos sen löytänyt ja lääkäriin kiikuttanut ei löisi rahaa tiskiin? Siinä tapauksessa olisi henkilökunta valinnut väärän alan ja ihmettelisin suunnattomasti miten ovat jaksaneet raahautua läpi eläinlääkiksen.
      Selvästi kituvalle kissalle annetaan lopetuspiikki. Väkisin hengissäpitäminen saattaisi mennä eläinrääkkäyksen puolelle

      Lainaa

    43. Tulos: -47 (79 ääntä)
      Sprinkles: On olemassa sellainen käsite kuin parodiahorisontti. Horisontin rajan ylityksen jälkeen on mahdoton tulkita, onko kirjoittaja vakavissaan vai ei.Esim. kysytään gootilta, ovatko kaikki heistä saatananpalvojia. Gootti1: ”Joo, totta kai! Aina uudenkuun aikaan vedetään kavereiden kanssa tikkua, että [...]
      Sarkasmihan on aina sitä parempaa, mitä enemmän kirjoitusta joutuu miettimään ja pointteja kyseenalaistamaan. Sulla ei kapasiteetti mitä ilmeisimmin riitä muuhun kuin jenkkisarjoihin joissa läpissä on naururaita valmiina.

      Lainaa

    44. Lokeroton etana 19.8.2021 13:25
      Tulos: -25 (49 ääntä)
      Patalaiska lohikäärme: Ihan oikeastiko uskot, että eläinlääkäriasemalla ei tehtäisi yhtään mitään selvästi kituvan kissan eteen, jos sen löytänyt ja lääkäriin kiikuttanut ei löisi rahaa tiskiin? Siinä tapauksessa olisi henkilökunta valinnut väärän alan ja ihmettelisin suunnattomasti miten ovat jaksaneet raahautua läpi eläinlääkiksen.
      Lääkäri antaa lähtökohtaisesti piikin kaikille kissoille. Toteaa lakonisesti, että piikki maksaa hänelle toista kymppiä hänelle ja samalla menee puoli tuntia päivystysaikaa hukkaan. Kysyy, eikö lähipiirissä olisi metsästäjää joka voisi kituvan eläimen lopettaa paikan päällä. Ei se kituvalle kissallekaan ole kivaa, että sitä rahdataan kivuissaan ees taas ennen lopetusta. Itse annan yleensä kenttälapiosta joka on autossa. Kerran lopetin polarikoron lyömällä tunkilla korvan juureen. Kivuton ja nopea kuolema.

      Lainaa

    45. Pelkäämätön soturi 19.8.2021 13:55
      Tulos: +37 (53 ääntä)
      Pirkko: Ei ole todellista. Joka syksy ja talvi saa lukea lehdistä kuinka edesvastuuttomat ihmiset päästävät kotikissoja vapaaksi luontoon kun ei se eläin enää olekaan kiva tai esim. ei voi ottaa mökiltä mukaan sinne kaupunkikotiin, joten ei muuta kun misse metsään vaan.Ei, se ihmisten läheisyyteen, [...]
        Ei, ei ole todellista. Traumcity joskus vaikuttaa postaavan ihan vakavissaan, mutta jostain syystä saa sätkyn, aina kun on kyse kissoista (tai sitten joku käyttää hänen nikkiään, en ole tullut panneeksi kuvaketta niin huomiolle). Mutta vain kun on kyse kissoista, onhan se aika erikoista.

      Lainaa

    46. Järjestämätön hamsteri 19.8.2021 15:05
      Tulos: +14 (24 ääntä)
      Maistettu siili: Selvästi kituvalle kissalle annetaan lopetuspiikki. Väkisin hengissäpitäminen saattaisi mennä eläinrääkkäyksen puolelle
      Eläinlääkäri lopettaa maksutta kaikki loukkaantuneet kissat. Toki suositus on, että ne lopetetaan löytöpaikalle jos mahdollista. Tällöin ei kituvaa eläintä tarvitse kuljetella ja sen kärsimystä lisätä. Kissan kokoiselle eläimelle suositellaan iskua päähän kovalla esineellä.

      Lainaa

    47. Sievistelevä orava 19.8.2021 15:48
      Tulos: -11 (29 ääntä)
      Mauton orava: Kaihan sinä ja muut kauhistelijat tajuatte, että luitte tämän mokan takasivulta, jonne ne tulevat äänestykseen siitä, ovatko ne tarpeeksi hyviä julkaistavaksi etusivulla? Ihan omalla vastuulla täällä lueskellaan.
      En itse asiassa muistanut/käsittänyt tätä, kiitos huomiosta  :D
      Olen silti edelleen sitä mieltä siitä, ettei tällaisia tarvitsisi laittaa feissarimokiin, edes takasivulle
      Jos pysyttelee pois takasivulta sen takia että siellä saattaa olla kurjaa sisältöä, niin eihän siellä sitten ole antamassa ääntä asian puolesta; mikä johtaa siihen että ne joiden mielestä kituvat eläimet on hyvää sisältöä koska joku on nyt vähän tyhmänä ja hauskana siinä samalla, äänestävät julkaisun etusivulle.
      Tottakai, sananvapaus ja sensuuri jne. 

      Lainaa

    48. Päivänselvä puhveli 19.8.2021 16:03
      Tulos: -30 (46 ääntä)
      Luonnosta pyydetyt kissat tulee pääsääntöisesti lopettaa. Kaupungista tavatut loukkaantuneet suositellaan loeptettavan jo pyyntipaikalla.

      Lainaa

    49. Välttävä minkki 19.8.2021 19:09
      Tulos: +33 (67 ääntä)
      Häikäilemätön hyönteinen: Traumcityn sarkasmi on selvästi liian haastavaa.Eipä siinä mitään, itselläkin meni hetki, kun kommentti toisti samanlaisia argumentteja kuin hourupäinen "kissat vapaaksi luontoon"-porukka. Tämäkään porukka ei tosin puolustele kissojen ulkonapitoa sanomalla "syö turhat linnut puista".
      Ei se ole mitään "haastavaa sarkasmia" vaan yksinkertaisesti heikkolahjaista ja paskaa provoa. Tilanhukkaa ko. kirjoittaja.

      Lainaa

    50. Sulkeutunut sitruuna 19.8.2021 19:57
      Tulos: +63 (67 ääntä)
      Minunkin kissani osaa englantia. Kun olen antamassa hänelle ruokaa ja malttamaton katti marisee, sanon joskus: "Ootahan nyt vähän, saat ihan kohta." Ja kissani vastaa englanniksi: "Nau nau nau!" Viksu vekotin se on.

      Lainaa

    51. Kiitti tästä. 19.8.2021 21:54
      Tulos: +1 (15 ääntä)
      Kova sika: Ei tää ole mitenkään hauska eikä muutenkaan ”helmi”. Ei etusivutavaraa, tuli vaan paha mieli.
      Samaa mieltä. Varsinkin tuo viimeinen päivitys toi ihan kyyneleet silmiin. Kiitos vaan Feissarimokat.

      Lainaa

    52. Luikas kuguaari 19.8.2021 23:42
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Solveig-serkku: Pippuri? Puppari? Mitä v*ttua nyt taas?
      Epäilen että olisiko kyseessä Jyväskylässä olevan alue nimeltään Pupuhuhta eli Pupari

      Lainaa

    53. Yrjö_Komero 19.8.2021 23:58
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      KotKot: Ja ottaisit parin sadan euron lääkärilaskut itsellesi? Harvat (varsinkaan ketjuihin kuuluvat) eläinlääkärit ottaa eläintä vastaan "tutulta" tai "sukulaiselta" lupauksella että laskuttavat omistajaa sitten - ihan jo siitäkin syystä ettei eläimen hoitoon toimittavalla henkilöllä ole mitään valtakirjaa [...]
      Lähes kaikkialla on eläinlääkäreitä, jonne voi toimittaa kissan edes odottamaan, että omistaja tulee paikalle. Jos taas ei ole itsellä autoa ja lähin päivystävä eläinlääkäri kahden tunnin ajomatkan päässä, niin Eläinten Pelastusringistä on helppo huhuilla apua, yleensä löytyy. Noin niinkun, jos ei omistaja satu olemaan hollilla. Pirkanmaalla Pesu ry hienosti auttaa näissä parvekkeelta pudonneissa tapauksissa, että eläin saa heti hoitoa.

      Lainaa

    54. Vankeudeton vuohi 20.8.2021 0:09
      Tulos: -21 (27 ääntä)
      Kiitti tästä.: Samaa mieltä. Varsinkin tuo viimeinen päivitys toi ihan kyyneleet silmiin. Kiitos vaan Feissarimokat.
      Minusta tämä oli suhteellisen viihdyttävä ja jopa huvittava.
      Kaikesta naurettavasta sitä ihmiset jaksaa triggeröityä.

      Lainaa

    55. Tahdistamaton keiju 20.8.2021 2:21
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Toivottavasti Tarja jos vielä uuden kissan ottaa ei päästä parvekkeelle enää jos sieltä voi päästä putoamaan... Kissaparka.

      Lainaa

    56. Tulos: +29 (33 ääntä)
      n.35 vuotta sitten mun isä pysäytti autonsa, kun näki tien laidassa selvästi autoon osuneen kissan jolla ei takajalat edes liikkuneet. Eläin-ystävällinen isi otti auton (Wartburg) takalaatikosta vasaran ja napautti kisu-poloista otsaan. Tietenkin joku ala-asteen luokkakaveri oli nähnyt kaiken, ja kotiin tullessa kysyin isiltä että; "miksi kaikki sanoo koulussa sua kissan-murhaajaksi?..." Se oli isällekin vaikea paikka kertoa pienelle pojalle tapahtumat, mutta ymmärsin kyllä... Isi ja minä rakastettiin kissoja, niitä oli parhaimmillaan 5, ja ne kuunteli aina vaan isiä ja mua, ei muuta perhettä!

      Lainaa

    57. Tulos: +13 (25 ääntä)
      Ois ihan kiva, jos jätettäis kuolleet eläimet täältä pois. Mautonta meininkiä.

      Lainaa

    58. Tylsä luovuttaja 20.8.2021 21:58
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      plot twist: kissa puhuu hollantia ja haluaa valeasun.

      Lainaa

    59. Tulos: +8 (8 ääntä)
      Joo munkaan mielestä nää vois kokonaan jättää julkaisematta, tai laittaa edes varoitustekstin taakse

      Lainaa

    60. Saastasanomat 21.8.2021 9:00
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Ruma hirvi: Toivon todella, ettei Satu ole tosissaan.
      Mitäs sinä sitä toivot ja miksi? Antaa kaikkien kukkien kukkia eikä se ole sulta pois.

      Lainaa

    61. Tunnustamaton kirahvi 21.8.2021 13:05
      Tulos: +18 (30 ääntä)
      traumcity: Sarkasmihan on aina sitä parempaa, mitä enemmän kirjoitusta joutuu miettimään ja pointteja kyseenalaistamaan. Sulla ei kapasiteetti mitä ilmeisimmin riitä muuhun kuin jenkkisarjoihin joissa läpissä on naururaita valmiina.
      Olet yksinkertaisesti täysin väärässä. Etkä ole edes lähellekään niin hyvä ja nokkela kirjoittaja mitä itse kuvittelet olevasi. Se että ihmiset eivät laskeudu tasollesi, ei tarkoita että SINUN kapasiteettisi olisi jotenkin suurempi. Kaltaisiasi öyhöttäjiä on kaikki suomi24t ja muut ilman rekisteröintiä toimivat kommenttiosiot tulvillaan. Parasta on kun onnettomaan provoosi vastataan oikeasti humoristisella muka-mielenpahoituksella, niin SINÄ kuvittelet saavuttaneesi jotain, vaikka sinua vietiin jälleen kerran kuin pässiä narussa.

      Lainaa

    62. Tulos: +4 (14 ääntä)
      Irvikissa: Tiedoksi, että kissa on haittaeläin jonka metsätys on hyödyllistä ja tarpeellista. Jokainen vastuullinen metsästäjä lopettaa vapaana olevan kissan kohdatessaan. Poikkeuksena suurimmat kaupungit, joissa voidaan elävänä saatu toimittaa järjestöjen eläinsuojaan. Näitä ei tosin ole kuin neljässä suurimmassa kaupungissa.
      Paska trollaus, mutta onneksi kissan ampuminen on rikos ja saattaapi luvat lähteä. Toki jos mun kissan ampuu, aselupien menetys on se pienin pelko.

      Lainaa

    63. Tulos: 0 (14 ääntä)
      traumcity: Sarkasmihan on aina sitä parempaa, mitä enemmän kirjoitusta joutuu miettimään ja pointteja kyseenalaistamaan. Sulla ei kapasiteetti mitä ilmeisimmin riitä muuhun kuin jenkkisarjoihin joissa läpissä on naururaita valmiina.

      Sinun ja allekirjoittaneen kommenttien saamien plus- ja miinusäänien mukaan (jos näin lapsellinen vertailu sallitaan) voit vetää varovaisen johtopäätöksen siitä, onko sarkasmisi niin nokkelaa kuin kuvittelet sen olevan.

      *mic drop*

      *ryömii takaisin hakemaan mikin*

      Siinä kalikka kyllä kolahti, että Farasier on suosikki-sitcom-sarjani. Eli Traumcityn määritelmän mukaan olen imbesilli, joka nauttii älyllisesti haastamattomasta naururaitatilannekomediasta. Touché.

      Lainaa

    64. Meluisa norppa 21.8.2021 19:32
      Tulos: +28 (36 ääntä)
      Häikäilemätön hyönteinen: Traumcityn sarkasmi on selvästi liian haastavaa.Eipä siinä mitään, itselläkin meni hetki, kun kommentti toisti samanlaisia argumentteja kuin hourupäinen "kissat vapaaksi luontoon"-porukka. Tämäkään porukka ei tosin puolustele kissojen ulkonapitoa sanomalla "syö turhat linnut puista".
      Liian haastavaa sarkasmia pls. Säälittävä trollaaminen ja provosointi ei ole sarkasmia, eikä vaadi minkäänlaista älyä.

      Lainaa

    65. Tulos: -37 (43 ääntä)
      Aikamoinen hulabaloo siitä että uskaltaa sanoa mielipiteensä. Ihme Albania. Minähän tykkään koirista erityisesti, mutta kaikki eläimet on lähellä sydäntä. Myös kissat. MUTTA siinä missä koira on evoluution, ja osittain jalostuksen, myötä syntynyt palvelemaan ihmistä ja täyttämään siten paikkansa elämässä, niin kissoilla homma on eri. Kissan kuuluu saada metsästää ulkona, kissa on lemmikkinä sellainen "see you later" tyylinen hyvän päivän tuttu. Kaikki mun kissat on tullut ja mennyt miten tykkää. Lintuja on puut täynnä, ja kissa on nopea. Laskepa siitä miten tipulle käy. Lisäksi kissalla on vain yksi luontainen vihollinen Suomen luonnossa, koira, jotka sattuneesta syystä on kotieläiminä ja valjaissa. Ai pärjääkö kissa talvella? No nuokkuuko ilvekset jossain sisätiloissa aina talvella?:D Tuntuu uskomattomalta miten "eläinrakkaat" ihmiset viitsii eläimensä hyvinvoinnin ignorata tosta noin vaan. On kissan antamista heitteille kun se tuollaisessa kodissa on!

      Lainaa

    66. Tulos: -1 (21 ääntä)
      Sprinkles: Sinun ja allekirjoittaneen kommenttien saamien plus- ja miinusäänien mukaan (jos näin lapsellinen vertailu sallitaan) voit vetää varovaisen johtopäätöksen siitä, onko sarkasmisi niin nokkelaa kuin kuvittelet sen olevan.*mic drop**ryömii takaisin hakemaan mikin*Siinä kalikka kyllä kolahti, että [...]
      Mä puhuin sarkasmista yleisesti, käsitteenä, koska antamasi esimerkit sarkasmin käytöstä oli ainakin mun makuun melko pelkistettyjä ja helppoja. Parhaat läpät tulee puun takaa. Mun kirjoituksia saa jokainen tulkita ihan miten haluaa, nokkelaksi en ole itseäni tituleerannut. 
      Mainitsemasi vertailu on kieltämättä lapsellinen, mutta siitä huolimatta myös yhdentekevä. Ei oo mitenkään minulta pois tykkääkö joku tuntematon ihminen mun jutuista vai ei. 

      Lainaa

    67. Itsestäänselvä lammas 23.8.2021 7:56
      Tulos: +10 (22 ääntä)
      traumcity: Aikamoinen hulabaloo siitä että uskaltaa sanoa mielipiteensä. Ihme Albania. Minähän tykkään koirista erityisesti, mutta kaikki eläimet on lähellä sydäntä. Myös kissat. MUTTA siinä missä koira on evoluution, ja osittain jalostuksen, myötä syntynyt palvelemaan ihmistä ja täyttämään siten paikkansa [...]
      Edelleen heikkoa provoa. Jos et tuon parempaan kykene, niin jätä provoilu niille ketkä sen osaa.

      Lainaa

    68. Tulos: -6 (18 ääntä)
      Itsestäänselvä lammas: Edelleen heikkoa provoa. Jos et tuon parempaan kykene, niin jätä provoilu niille ketkä sen osaa.
      En minä mitään provoile, mutta sinä taisit siitä huolimatta provosoitua. Jätän mitä kohteliaimmin noudattamatta neuvoasi, vaikka minulle tuntemattomana nettityyppinä sinulla luonnollisesti on iso painoarvo sille mitä minä teen tai jätän tekemättä.

      Lainaa

    69. Tulos: +5 (7 ääntä)
      traumcity: Mikä Tarjan ongelma siis on? Kissa on mennyt aurajoen yli vievän silan yli ja nyt on suru puserossa kun ei sohvaläski jaksa sitä sieltä hakea? Toivottavasti kissa jatkaa seikkailujaan pois sieltä ihan ydinkeskustan alueelta, mutta noin muuten olen totta kai sitä mieltä, että kissojen kuuluu [...]
      Mulle tuli niin paha mieli tuon kissan puolesta etten edes jaksa nauraa sun trollailulle tällä kertaa. Oman kissan kuolema vielä liian tuoreessa muistissa, niin ottaa koville. 😕

      Lainaa

    70. Naruton hyeena 26.8.2021 7:56
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      traumcity: Sarkasmihan on aina sitä parempaa, mitä enemmän kirjoitusta joutuu miettimään ja pointteja kyseenalaistamaan. Sulla ei kapasiteetti mitä ilmeisimmin riitä muuhun kuin jenkkisarjoihin joissa läpissä on naururaita valmiina.
      Sarkasmiksi noiden tekstiesi kutsuminen on kyllä jo kohtuuttoman yliampuvaa (ellei jopa semanttisesti väärin), kun ehkä parhaassakin tapauksessa kyse lähinnä puolivillaisesta ja kököstä provosta. Jos jostain, niin kyllä siitä jo tunnistaa todella huonon Röllimetsän kolosta kivunneen yksilön, että kun se omasta mielestä ilmeisesti kovinkin kyvykäs sanailu ei mene edes suurimmalle osalle läpi, aletaan vetoamaan siihen kuinka ”juuri minun sarkasmi on jotenkin niin julmetun älykästä että sinä et sitä voi ilman valmista naururaitaa ymmärtää.” 
      Voi hyvä ihminen: jos a) selkeästi suurin osa tunnistaa huonon trollisi trolliksi ja b) kukaan taas ei tunnista niin kutsuttua ”sarkasmiasi” sarkasmiksi, niin pitäisikö vain edes viitteellisen suoraselkäisesti todeta että ei, ehkei tämä ”kirjallinen helmi” nyt ihan niin helmi ollutkaan, enkä välttämättä kirjoittajana ylipäätään ole mokaa kummempi. 

      Lainaa

    71. Tulos: -6 (10 ääntä)
      Ai kauhia kun järkytyin, kyllä nyt tarvitaan terapiaa. Pystynköhän nukkumaan viikkoon.

      Lainaa

    72. Tarkentuva sohvaperuna 7.12.2021 9:12
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Häikäilemätön hyönteinen: Traumcityn sarkasmi on selvästi liian haastavaa.Eipä siinä mitään, itselläkin meni hetki, kun kommentti toisti samanlaisia argumentteja kuin hourupäinen "kissat vapaaksi luontoon"-porukka. Tämäkään porukka ei tosin puolustele kissojen ulkonapitoa sanomalla "syö turhat linnut puista".
      Mä en ole pitänyt Traumcityä trollina, enkä kyllä sarkastisenakaan, vaan ajatellut että sillä on vähän erikoinen huumorintaju. Saa multa yleensä miinusta, koska vaikka sen kommenteista jotenkuten tajuaiskin mitä ajaa takaa, niin ovat mun makuun yleensä turhan kryptisesti rakenneltuja ja muutenkin sekavia. 
      Tää kissat kuuluu luontoon -jankutus on kyllä toisaalta enemmän trollausluokkaa, se jotenkin ei edes sovi Traumcityn normaaliin tuotantoon, koska on niin selkeä.

      Lainaa

    73. Tarkentuva sohvaperuna 7.12.2021 9:21
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Tarkotin ehkä sittenki Toj Karinia 🤔

      Lainaa

    74. Tulos: -1 (9 ääntä)
      Sprinkles: On olemassa sellainen käsite kuin parodiahorisontti. Horisontin rajan ylityksen jälkeen on mahdoton tulkita, onko kirjoittaja vakavissaan vai ei.Esim. kysytään gootilta, ovatko kaikki heistä saatananpalvojia. Gootti1: ”Joo, totta kai! Aina uudenkuun aikaan vedetään kavereiden kanssa tikkua, että [...]
      Oli hieno sana tässä opeteltu, mutta mielestäni puhut soopaa. Tuo viesti oli huomattavan selkeää satiiria. Siinä oli monessa kohtaa väännetty rautalangasta,että se oli satiiria. Paljon hienovaraisempaa kamaa ovat oikeat kirjailijat julkaisseet satiirina maailman sivu.
      Mutta kun monet ihmiset ovat tolkuttoman huonoja lukemaan satiiria.
      En väitä, että tuo olisi ollut erityisen hauska. Sen satiirisuudesta ei silti pitäisi olla epäilystä, jos lukee jotain muutakin kuin iltapäivälehtiä joskus.

      Lainaa

    75. Tulos: -1 (13 ääntä)
      PS. Traumcity, olen edelleen fanisi. En tiedä, mitä hittoa sekoilet, mutta olet paljon kiinnostavampi kuin suurin osa täällä kommentoivista.

      Lainaa

    76. Tiedetty kyyhky 21.3.2022 23:00
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Lääkitetty perhonen: Taitava kissanpentu kun osasi laittaa hymykuvia.
      Niinpä! Eikä kirjoittaja itse varmaan ymmärrä edes mikä meni vikaan. Selkeä älykkö.

      Lainaa

    77. Tulos: +1 (5 ääntä)
      Eikö tuo nyt ole aika selvä, ettei Jaana pelaa ihan täydellä pakalla. Katsoo tuota ulosantia niin voisi olettaa kyseessä olevan seniilin vanhuksen tai jonkin sortin kehitysvammaisen.

      Lainaa

    78. Herrasmies 26.7.2022 4:04
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Sievistelevä orava: Ei eläinten kuolemassa ole mitään hauskaa, on ihmiset miten tökeröjä ja hassuja hyvänsä. Miksi tällaisia juttuja on täällä? Jos feissarimokat antaa tällaisten tulla läpi julkaistavaksi, kauhistuttaa ajatella niitä asioita mitä he eivät julkaise. Älkää nyt julkaisko kuolevista, kärsivistä eläimistä, kiitos
      On se hyvä tajuta että vahinkoja sattuu jos ei pidä turvaverkkoja, ja myös että on Jaanan kaltaisia moukkia. 
      Surullisia tarinoita, mutta niistä voi oppia jotain.

      Lainaa

    79. Kiistelty raadonsyöjä 10.8.2022 16:21
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Tornipöllö: Jaana pahoittaa mielensä vahingossa laitetuista hymiöistä niin paljon, että on pakko päästä julkisesti purkamaan mielipahaansa, mutta ilmeisesti vakavasti loukkaantuneen kissan auttamatta jättäminen on ihan jees. Tai ainakin omasta mielestäni olisi ihan perusteltua järjestää kissa ensin hoitoon ja [...]
      Kaikilla ei ole varaa maksaa eläinlääkärilaskua. En itse ainakaan maksaisi kyseisessä tilanteessa. Eläimet eivät ole ihmisiä. Jos kärsii niin voi lopettaa. En ole eläinrääkkääjä silti, mutta eläinlääkäri ei ole mikään itsestäänselvyys.  Ihmiset on vieraantuneita luonnosta. Eikä se multa oo pois jos joku kohtelee kisuliaan tai koiruliaan kuin ihmiset lapsiaan mutta se ei ole mikään itsestäänselvyys.

      Lainaa

    80. Kiistelty raadonsyöjä 10.8.2022 16:22
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Sievistelevä orava: Ei eläinten kuolemassa ole mitään hauskaa, on ihmiset miten tökeröjä ja hassuja hyvänsä. Miksi tällaisia juttuja on täällä? Jos feissarimokat antaa tällaisten tulla läpi julkaistavaksi, kauhistuttaa ajatella niitä asioita mitä he eivät julkaise. Älkää nyt julkaisko kuolevista, kärsivistä eläimistä, kiitos
      Kuolemaa on olemassa. Ihmiset ja eläimet kuolee. Kasva aikuiseksi ja elä sen kanssa.

      Lainaa

    81. Hölmö kotka 10.9.2022 11:58
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Olis taas käsismailalle tarvetta.

      Lainaa

    82. Pehmeä jänis 30.12.2022 18:03
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Keuhkoton susi: No enpä tiedä. Jos näkisin loukkaantuneen eläimen ja olisi jo valmiiksi tiedossa kuka sen omistaja on, niin ottaisin kyllä omistajaan yhteyttä ensimmäisenä. Nopeammin ja oikeampaan osoitteeseen se todennäköisesti osaisi lemmikkinsä toimittaa hoitoon kuin jos minun pitäisi alkaa googlailla [...]
      Joo pitänee alkaa meidänkin tuon työparin kanssa lansikeikoilla ensin etsii omaisia ja ilmoittaa heille että nyt on käynny näi ja mitäs tehhäää?

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: emojit, kadonnut, kissa puhuu, kissat, kuolema, messenger, mom, nauraa, nauru, vahinko, yksityisviesti, yv, äiti