Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 53

Mopoilijat ja imettäminen aiheuttavat paheksuntaa.
Vanhempainilta, osa 53

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 100 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kannettava maito 12.8.2021 0:14
      Tulos: +236 (262 ääntä)
      Natsikortti vedetty.

      Lainaa

    2. Kahleeton paimen 12.8.2021 0:17
      Tulos: +526 (596 ääntä)
      Miksi pitää erikseen kysyä, missä voi imettää? Kyllä olen itse imettänyt ihan noin vaan ravintoloissa ja kahviloissa keneltäkään kysymättä eikä asiasta ole tullut kohua. Myös rannalla, korkeasaaressa, museossa... missä milloinkin. Toki en tyrkytä rintojani kenellekään vaan ihan vaan asiasta spektaakkelia tekemättä imetän.

      Lainaa

    3. Tulos: +273 (277 ääntä)
      Kivaa kun Jaana ilmoittautui ihan itse. Joku voisi samat tiedot sitten toimittaa vastaaville viranomaisille.

      Lainaa

    4. Tulos: +298 (394 ääntä)
      Yhdyn täysin Millan kommentiin - kun verrataan imettämistä ulostamiseen, se kertoo aika hyvin kyseisen ihmisen ajatusmaailmasta.

      Lainaa

    5. Tulos: -350 (378 ääntä)
      Kannettava maito: Natsikortti vedetty.
      Ehkä ihan aiheellisesti tällä kertaa, aikamoiset natsivibat mullekin tuli tuosta Sinikasta. Nämä kyylät aina tykkää häiriintyä ja häiritä muita milloin mistäkin pikkuasiasta, todennäköisesti teinit on pitäneet hauskaa ja siitä on aiheutunut äänihaittaa.

      Lainaa

    6. Tulos: +204 (320 ääntä)
      Vaikka olenkin täysin julkisen rintaruokinnan puolella, ymmärrän toisaalta sen miksi sitä on vähän ristiriitaista puolustaa luonnollisuudella. Koska totta on sekin, että luonnollista on myös paskantaminen. Se mikä ei ole luonnollista, on (nais)nännin seksualisoiminen ja rinnastaminen genitaaliin, vieläpä kun siinä roikkuu lapsi ravintoa saadakseen.

      Lainaa

    7. Kranttu banaani 12.8.2021 1:52
      Tulos: +182 (192 ääntä)
      Mielestäni Sinikan toiminnan tiukkapipoisuutta voi arvioida kummasta vain näkökulmasta, riippuen traktorin nopeudesta ja mopoilujen kellonajasta. Nuoret saa olla nuoria ja pitää myös hauskaa, kuitenkin, lait, turvallisuus, yleiset säännöt ja sosiaaliset normit huomioiden. Jaanan tapa ilmaista mielipiteensä on hyvin ärsyttävää ja tarpeetonta.

      Lainaa

    8. Tulos: -206 (266 ääntä)
      Niin kauan kun imettämisestä ei tehty numeroa, se oli mulle yks hailee mut nyt kun kitistään puolesta ja vastaan niin alkanu asia örsyttöön niin paljon et vois imettää omissa oloissaan ettei nää urpojanarit saa syytä inistä. Vit**taa ku kaikesta tarttee tehä numero.

      Lainaa

    9. Kyllästynyt 12.8.2021 6:32
      Tulos: -242 (388 ääntä)
      Kuka tulee ravintolaan haisemaan paskalta ja huutamaan kun muut yrittävät nauttia ateriastaan? Vauvat, tai tarkemmin vauvojen vanhemmat ne sinne tuo. Imettäkää kotona, pliis

      Lainaa

    10. Apinaattori 12.8.2021 6:32
      Tulos: +90 (124 ääntä)
      Kahleeton paimen: Miksi pitää erikseen kysyä, missä voi imettää? Kyllä olen itse imettänyt ihan noin vaan ravintoloissa ja kahviloissa keneltäkään kysymättä eikä asiasta ole tullut kohua. Myös rannalla, korkeasaaressa, museossa... missä milloinkin. Toki en tyrkytä rintojani kenellekään vaan ihan vaan asiasta spektaakkelia tekemättä imetän.
      Kiitos tämä oli kaunista luettavaa. 
      Vessassa en suosittele kenenkään evästävän, hygienia on ihan aina kuitenkin vessan hygieniaa ja syöminen ei ole suotavaa siellä missä paskot. Juu uskotaan juuri sinun vessasi on tooosi siisti....mutta se on silti vessa ja siellä poistetaan kuonat elimistöstä.

      Lainaa

    11. Boomerin tapainen 12.8.2021 6:36
      Tulos: -230 (342 ääntä)
      Kuka paskantaa, huutaa ja syö samassa tilassa? No ne vitun vauvat. Jääkää oikeesti kotiin imettämään niiden paskatehtaittenne kanssa, älkää nyt ainakaan ravintolaan menkö muiden asiakkaiden iltaa pilaamaan! Itse olette vahinkolapsenne alulle panneet, eläkää sen kanssa älkääkä häiritkö muita.

      Lainaa

    12. Tulos: +61 (69 ääntä)
      Ei taida poika kasvaa aikuiseksi ja miehen mieltä ottamahan kun äiti on itse tuollainen kakara.

      Lainaa

    13. Leppeä vesimeloni 12.8.2021 6:53
      Tulos: +32 (116 ääntä)
      Itse olen niitä, joita ei rintojen näyttely tai lapsen ruokkiminen haittaa, sen verran aikuinen, että voin vain kääntää päätäni. Monestakin asiasta on selvitty sillä, että jos ei miellytä niin katso pois. Ainoa mikä rintamaidossa kuitenkin itseä häiritsee on se voimakas haju. Itsellä on haistiyliherkkyys, jonka takia en pysty olemaan ihmisten lähellä, jotka käyttävät vahvoja hajusteita, voimakkaita kemikaaleja, kukkakauppoja tai hajuvesiosastoja ilman, että meinaan menettää tajuntani. Myöskin tee on voimakas ja puskee kaupassa pahvien läpi, joten sitäkin välttelen. Jos tila on avara tai ihan vaan hyvin ilmastoitu, ei äidinmaidon haju osu omiin sieraimiin ollenkaan, mutta esim ahtaassa bussissa, jossa jokainen haju tulee läpi: Hiki, henkilö joka on pudonnut parfyymiikylpyyn, tuo yksi joka syö ruokaa jonka lemut myrkyttää puolet kaupungista ja siihen vielä äidinmaito. Siinä kohtaa on jo pyörtyminen lähellä.

      Lainaa

    14. Boomerin tapainen 12.8.2021 6:53
      Tulos: -128 (192 ääntä)
      Apinaattori: Kiitos tämä oli kaunista luettavaa.  Vessassa en suosittele kenenkään evästävän, hygienia on ihan aina kuitenkin vessan hygieniaa ja syöminen ei ole suotavaa siellä missä paskot. Juu uskotaan juuri sinun vessasi on tooosi siisti....mutta se on silti vessa ja siellä poistetaan kuonat elimistöstä.
      Voiko ne vauvat myös estää paskomasta siellä missä muut evästävät? Mikäli ei, niin varmaan kannattaa pitää ne pois semmosista paikoista, kun se on aina kuitenkin vessan hygieniaa vaikka juuri se sinun vauvasi on varmasti toooosi siisti...

      Lainaa

    15. Suojaton roska 12.8.2021 7:15
      Tulos: -75 (165 ääntä)
      Tää imetyskeskustelu on ikuisuuskeskustelu. Puolustetaan julkisesti imettämistä kynsin ja hampain, mutta sitten ei ajatella sitä, että lapselle voisi suoda rauhallisen ruokailun julkisesta imettämisestä huolimatta. Se rauhallisin paikka vauvan imettämiseen ei yleensä ole keskellä ravintolaa tai kahvilaa, mutta ei myöskään ostoskeskuksen käytävät tai julkiset vessat. Rauhallisempaa on yleensä sivummassa ravintolassa tai sivummassa ostoskeskuksen käytävillä, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö julkista imettämistä sallita. Kaikki eivät seksualisoi rintaruokintaa vaan ajattelee tarjoavansa äidille ja lapselle mahdollisuuden omaan rauhalliseen ruokintahetkeen. Miettikääpäs sitä.

      Lainaa

    16. Nulkun Pissijä 12.8.2021 8:06
      Tulos: +8 (28 ääntä)
      Jaana on vitun pelle.

      Lainaa

    17. Sohva psykologi 12.8.2021 8:13
      Tulos: -168 (216 ääntä)
      Siitä se älämölö vasta alkaa, kun (mies) erehtyy katsomaan tätä keskellä ravintolaa ja teatraalisesti suoritettua imetystä.

      Lainaa

    18. Tervattu leopardi 12.8.2021 8:29
      Tulos: +149 (149 ääntä)
      Kranttu banaani: Mielestäni Sinikan toiminnan tiukkapipoisuutta voi arvioida kummasta vain näkökulmasta, riippuen traktorin nopeudesta ja mopoilujen kellonajasta. Nuoret saa olla nuoria ja pitää myös hauskaa, kuitenkin, lait, turvallisuus, yleiset säännöt ja sosiaaliset normit huomioiden. Jaanan tapa ilmaista mielipiteensä on hyvin ärsyttävää ja tarpeetonta.
      Sinikka kirjoitti melko kiltisti. Todellisuus on pahempi mitä tekstistä voi päätellä. Mopolla ajetaan ilman kypärää ja kyydissä on ollut jopa 3 henkilöä. Sen lisäksi metelöinti ei tapahdu illalla vaan keskellä yötä. Ihme kun traktorissa on renkaissa kumia jäljellä.

      Lainaa

    19. Aatteeton fretti 12.8.2021 8:36
      Tulos: +38 (92 ääntä)
      Jotenkin Vivikkan fleksailu on koomista. Kuvitelkaa hänet suvun zoom-kokouksessa: Jari-Petteri: Opin letittämään tyttären hiukset. Mites muiden covid-arki? Hilpa-mummo: Perustin oman YouTube kanavan, jossa opetan kutomista. Lissu: Mä kirjoitin L:n sekä pitkästä matikasta, että pitkästä Ruotsista. Vivikka: Ei tuo vielä mitään. Minä itse söin eväät vessassa työpaikalla. Siinä vaiheessa kun tuollaisilla asioilla pitää nostattaa egoa tai voittaa väittely, kannattaa pysähtyä miettimään elämäänsä.

      Lainaa

    20. Tulos: +116 (128 ääntä)
      Mopoilla saa rällätä niin paljon kuin tahtoo, niin minäkin tein teininä. Mutta mun teiniaikaan meillä oli kotiintuloajat, ja yöllä nukuttiin. Nykyään se moporalli rikkinäisillä pakoputkilla tapahtuu yöllä klo:1-6. Ja kyllä se häiritsee.

      Lainaa

    21. Kirjautuminen epäonnistui 12.8.2021 8:45
      Tulos: -25 (155 ääntä)
      Asioissa tuppaa olemaan kaksi puolta. Vauvan pitäisi saada syödä julkisillakin paikoilla liikuttaessa, mutta tyhmää on sekin, jos ollaan mahdollisimman keskeisellä paikalla ja oikein reteästi paljastellaan tissejä asenteella ”Minulla on oikeus!” On ihan ymmärrettävää, että kaikki eivät halua nähdä paljaita tissejä julkisilla paikoilla. Ja sitten on niitä, jotka mielellään haluavat, sellaisia, joiden huomio ei kuitenkaan ole imettäjälle toivottua… Puolustan oikeutta imettää missä vain tarvitaan ja olen imettänyt itsekin kaupungilla, mutta en minä halua, että kuka tahansa tuijotteleva äijä pääsee katselemaan tissejäni. Haluaako kukaan? Mukavinta kaikille on, jos imettäjä valitsee jonkin rauhallisen nurkan, ja suojaa toimitusta hieman harsolla tai peitolla tai takin liepeellä.

      Lainaa

    22. Terhakka preeriasusi 12.8.2021 8:48
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Ja sitten olennaisimpaan. Mikä on pienoismoottoripyörä?

      Lainaa

    23. Reseptivapaa ampiainen 12.8.2021 8:49
      Tulos: +114 (116 ääntä)
      Juu, kyllä se niin on, että jälkikasvun kanssa keskusteleminen on selvä natsismin merkki.

      Lainaa

    24. Tulos: +7 (87 ääntä)
      Eee: Vaikka olenkin täysin julkisen rintaruokinnan puolella, ymmärrän toisaalta sen miksi sitä on vähän ristiriitaista puolustaa luonnollisuudella. Koska totta on sekin, että luonnollista on myös paskantaminen. Se mikä ei ole luonnollista, on (nais)nännin seksualisoiminen ja rinnastaminen genitaaliin, vieläpä kun siinä roikkuu lapsi ravintoa saadakseen.
      Rinnat nänneineen ovat sekundäärisenä seksuaalisena piirteenä täysin luonnostaan seksuaaliset, siinä olet väärässä. Mutta luonnollisuus ei tosiaan ole mikään peruste millekään missään, vaikka sitä aina koitetaankin tarjota. Järkevä ihminen ei anna tällaisten pikkuasioiden haitata elämäänsä vaan keskittyy omiin asioihinsa ja antaa äidin syöttää ja vauvan syödä rauhassa. Ikävä kyllä monet meistä eivät ole useinkaan järkeviä, joka sekin on toki täysin luonnollista.

      Lainaa

    25. Tahdistamaton keiju 12.8.2021 8:58
      Tulos: -76 (140 ääntä)
      Julkisella paikalla imettäminen ok, kunhna edes vähän peittää rintaa ettei sitä nyt ihan kokonaan esille vedä siihen. Ja ravintoloilla on oikeus kieltää näkyvissä imettäminen, sekin on ihan ok ja ymmärettävää.

      Lainaa

    26. Tahdistamaton keiju 12.8.2021 9:01
      Tulos: -67 (145 ääntä)
      Kahleeton paimen: Miksi pitää erikseen kysyä, missä voi imettää? Kyllä olen itse imettänyt ihan noin vaan ravintoloissa ja kahviloissa keneltäkään kysymättä eikä asiasta ole tullut kohua. Myös rannalla, korkeasaaressa, museossa... missä milloinkin. Toki en tyrkytä rintojani kenellekään vaan ihan vaan asiasta spektaakkelia tekemättä imetän.
      Ravintolalla on oikeus kuitenkin ohjata sinut imettämään jonnekin pois sieltä kaikkien näkyviltä, ja tämänkin pitäis olla ok. Ilman että imettäjät alkaa siitä kiukuttelemaan.

      Lainaa

    27. Tulos: -6 (38 ääntä)
      Reseptivapaa ampiainen: Juu, kyllä se niin on, että jälkikasvun kanssa keskusteleminen on selvä natsismin merkki.
      Aivan ilmiselvästi, sillä olihan Natseillakin Hitler-Jugen. Hitler oli kasvissyöjä, se selittää heidän natsiutensa. Natsit käyttivät kenkiä, itse en siis ikinä käytä.
      ...Eikun voi perse, Natsithan puhuivat saksaa, jota minäkin kirjoitin tähän nyt yhden sanan verran, nyt minäkin olen natsi. :(

      Lainaa

    28. Kouluttamaton muurahainen 12.8.2021 9:37
      Tulos: +117 (161 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: Ravintolalla on oikeus kuitenkin ohjata sinut imettämään jonnekin pois sieltä kaikkien näkyviltä, ja tämänkin pitäis olla ok. Ilman että imettäjät alkaa siitä kiukuttelemaan.
      Jos ravintolalla on tuollainen linja, niin minusta olisi erittäin suotavaa, että se ilmoitettaisiin jo heti ravintolaanpyrkimisvaiheessa, jos vauva on mukana. Tuo on kuitenkin poikkeava sääntö, joten se olisi hyvä tietää ennen kuin on tilannut ruuan ja vauvalle tulee nälkä, että voi jättää menemättä kyseiseen ravintolaan. Minä en tuollaisia ravintoloita tukisi, vaikka minulla ei enää imetettäviä olekaan. Minusta se, että tuijotetaan toisten pöytiin, on erittäin epäsuotavaa, puhumattakaan, että kaikki tuijottaisivat imettävää äitiä. Peruskohteliaisiin tapoihin kuuluu, ettei toisia tuijoteta. Jos ei kohteliaisuus muita kohtaan kiinnosta, niin edes itsensä vuoksi voisi olla tuijottamatta sellaista, mitä ei halua nähdä.

      Lainaa

    29. Periytyvä keiju 12.8.2021 9:39
      Tulos: +58 (94 ääntä)
      Woodrow: Rinnat nänneineen ovat sekundäärisenä seksuaalisena piirteenä täysin luonnostaan seksuaaliset, siinä olet väärässä. Mutta luonnollisuus ei tosiaan ole mikään peruste millekään missään, vaikka sitä aina koitetaankin tarjota. Järkevä ihminen ei anna tällaisten pikkuasioiden haitata elämäänsä vaan [...]
      Se ei ole seksuaalinen (sexual) vaan sex, viitaten sukupuoleen. Tällä perusteella parrat, kyynerpäät, aataminomena, hikirauhaset, kainalokarvat jne ovat luonnostaan seksuaalisia. Miehille huivit kaulaan?

      Lainaa

    30. Konkurssikypsä lisko 12.8.2021 9:41
      Tulos: +94 (110 ääntä)
      Sohva psykologi: Siitä se älämölö vasta alkaa, kun (mies) erehtyy katsomaan tätä keskellä ravintolaa ja teatraalisesti suoritettua imetystä.
      Meillä on tässä skenaariossa kolme henkilöä: Henkilö A ei ole kehityksessään päässyt siihen asteelle, että kykenisi hallitsemaan primitiivisiä viettejään, vaan on täysin niiden ohjailtavissa ja aiheuttaa täten kanssaihmisissä hämminkiä ja epämukavuutta. Kun lähietäisyydelle ilmestyy tissi, siitä haluaa kaiken ilon itselleen. Sitten on henkilö B, jälkikasvuaan, eli henkilö C:tä ruokkiva äiti.

      Lainaa

    31. Pelkäämätön soturi 12.8.2021 9:50
      Tulos: +124 (144 ääntä)
      Woodrow: Rinnat nänneineen ovat sekundäärisenä seksuaalisena piirteenä täysin luonnostaan seksuaaliset, siinä olet väärässä. Mutta luonnollisuus ei tosiaan ole mikään peruste millekään missään, vaikka sitä aina koitetaankin tarjota. Järkevä ihminen ei anna tällaisten pikkuasioiden haitata elämäänsä vaan [...]
        Luonnollisuus ei ole peruste ei, kärpässienetkin ovat luonnollisia, en silti menisi niitä syömään. Julkiselle imettämiselle perustelu on äidin mielenterveys: vauvan täytyy saada syödä, se ei ole autettavissa, ja edes tänä aikana täysikasvuinen nainen ei voi olla vuotta kotona. Viimeksi jouduin imettämään julkisesti Musiikkitalon terassilla: en halunnut, mutta vauva alkoi huutaa kesken konsertin, joten vaihtoehdot olivat: a/ anna huutaa (siis kesken konsertin, ei kivaa kellekään), b/ juokse mahdollisimman nopeasti pois (vauvan kanssa, mahdollisimman nopeasti ei ole kovin nopeasti, ja tilaisuus oli ainut musiikkitilaisuus johon piankaan pääsisin, joten en halunnut pois) c/ pure hammasta ja imetä. Jos c, vallitsee hiljaisuus, ja minä ja muut voimme jatkaa konsertista nauttimista.
        En mielelläni heiluttele tissejäni julkisesti -kuka on koskaan tavannut naista, joka niin tekisi, urbaanilelegendaksi arvelen -mutta en myöskään mielelläni lakkaa olemasta olemassa ihmisenä jolla on julkisia harrastuksia (kuten musiikki, imettäminen ei ole harrastus), en vain äitinä, koko vauva-ajaksi.
        Synnytystalkoihin kehotetaan, mutta eipä taida mitään tulla jos vauvan todella pitäisi olla olio, joka kokonaan tuhoaa naisen itsenäisen elämän, ei vain tee sitä hankalaksi.

      Lainaa

    32. Syrjäytynyt delfiini 12.8.2021 9:56
      Tulos: +91 (131 ääntä)
      Imetyskeskustelussa pidetään ilmeisesti oletuksena että tissi näkyy. Itse olen imettänyt ihan missä vaan, koska pienen vauvan kanssa ei muutoin kotoa pystyisi poistumaan ollenkaan. Vauva syö alkuun jatkuvasti ja nälän tullessa ruokaa on saatava heti eikä viiden minuutin kuluttua, kun on ensin löydetty sopiva imetyspaikka. Imettäessä yleensä paita jää suojaamaan rinnan tai kesällä pikkutopissa rinnan päälle voi laittaa vaikka harson (vauvan päätä sillä ei tarvitse peittää kun siitäkin jotkut imettäjät tekee ongelman). Rinta ei ruokittaessa näy, joten enemmän se ongelma monille tuntuu olevan pelkkä ajatus siitä että siellä on toinen ihminen rinnassa kiinni. Imettäessä voi myös mahdollisuuksien mukaan kääntää hieman selkää muihin ihmisiin. Ei rintaruokintaa saada normalisoitua sillä että jysäytetään melonit isosti esille ja vaaditaan etteivät muut suhtaudu niihin muutoin kuin tuttipullona. Imettää voi julkisesti myös niin ettei muuut siitä vaivaudu ja tärkein tavoite, eli lapsen ruokinta, saadaan suoritettua.

      Lainaa

    33. Jörö lintu 12.8.2021 9:57
      Tulos: -46 (112 ääntä)
      Eihän Vivikka tuossa rinnastanut paskantamista ja rintaruokintaa, vaan Johanna, jonka mielestä rintaruokinta julkisella paikalla on tosi jees, koska se on luonnollista. Jos se, että asia on luonnollista, on jollain mystisellä tavalla argumentti sen julkisella paikalla tekemisen puolesta, niin sama pätee tietysti kaikkiin muihinkin luonnollisiin asioihin. Johannan logiikalla siis rintaruokinnan ohella pitäisi hyväksyä myös paskantaminen julkisella paikalla, ja Vivikka nosti tuon esimerkiksi, jotta Johannakin ymmärtäisi miten järjetön tuo perustelu on. Jos kannattaa rintaruokintaa mutta ei paskantamista julkisella paikalla, niin perustelun on oltava jokin muu kuin luonnollisuus.

      Lainaa

    34. Sävyisä taikuri 12.8.2021 10:09
      Tulos: -19 (89 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: Ravintolalla on oikeus kuitenkin ohjata sinut imettämään jonnekin pois sieltä kaikkien näkyviltä, ja tämänkin pitäis olla ok. Ilman että imettäjät alkaa siitä kiukuttelemaan.
      Niin kun pitää kuitenkin ottaa KAIKKI asiakkaat huomioon, liian moni tuntuu omaavan sen asenteen, että jos on pieni vauva niin muiden pitää hyppiä hänen (siis äidin) tahdon mukaan.  Vessassa imettäminen on vähän... huono paikka, mutta kyllä ravintolassakin voi tehdä asian mahdollisimman huomaamattomasti tai katsoa pöytä nurkasta, jossa on rauhallisempaa.  Paljon pahempi ominaisuus on niillä, joiden mielestä on ihan fine vaihtaa vaippa siinä ravintolapöydän ääressä ja jättää likainen vaippa siihen lautasen viereen pöydälle tarjoilijan siivottavaksi. (voidaan sit vetää tää kommentti, että "haluatko syödä ulosteen hajussa" ...näemmä jokut äideistä haluaa) Ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun olen tämmöisen episodin ravintolassa nähnyt.

      Lainaa

    35. Tulos: -59 (85 ääntä)
      Kahleeton paimen: Miksi pitää erikseen kysyä, missä voi imettää? Kyllä olen itse imettänyt ihan noin vaan ravintoloissa ja kahviloissa keneltäkään kysymättä eikä asiasta ole tullut kohua. Myös rannalla, korkeasaaressa, museossa... missä milloinkin. Toki en tyrkytä rintojani kenellekään vaan ihan vaan asiasta spektaakkelia tekemättä imetän.
      Kunhan röyhtäytät sen äpäräs kauempana takana istuvasta.

      Lainaa

    36. Räkäpää 12.8.2021 10:21
      Tulos: +104 (106 ääntä)
      Sohva psykologi: Siitä se älämölö vasta alkaa, kun (mies) erehtyy katsomaan tätä keskellä ravintolaa ja teatraalisesti suoritettua imetystä.
      Katsomaan vai tuijottamaan? Olen nähnyt rintaruokintaa ja monesti ja pää on saattanut kääntyä noteeraamisen ajan, jonka jälkeen olen taas jatkanut juttelua tjms mikä oli kesken. Eipä kukaan mitään sano, eikä kuulukkaan, mikäli et ala oikeasti läähättäen tuijottamaan sitä. Ravintola on ravintola, ei sieltä tarvitse kenenkään lähteä nälkäisenä, jos asiaa voidaan auttaa. Valtaosa ihmisistä hoitaa imettämisen fiksusti ja pitää matalaa profiilia, usein peittäen jopa itseään hiukan, jottei mahdolliset kyylät saa liikaa iloa, ja valtaosa sivussaolijoista on nimenomaan sivussa. Ketä kiinnostaa? Mieluummin tyytyväinen vauva tissillä, kuin huutava vauva.

      Lainaa

    37. Tulos: -51 (67 ääntä)
      Periytyvä keiju: Se ei ole seksuaalinen (sexual) vaan sex, viitaten sukupuoleen. Tällä perusteella parrat, kyynerpäät, aataminomena, hikirauhaset, kainalokarvat jne ovat luonnostaan seksuaalisia. Miehille huivit kaulaan?
      Huvittava ajatus että sukupuoli ja seksuaalisuus olisivat näin sanaleikein toisistaan eroteltavissa. Rinnat liittyvät hyvin suoraan lisääntymiseen: nisäkkäät jatkavat niillä jälkeläisensä hengissä pitämistä istukan korvikkeena, syntymän jälkeen, kunnes jälkeläiset pystyvät käsittelemään muuta ravintoa. Mainitsemasi seksuaaliset piirteet eivät liity.
      Mainitsemasi parta ja sen lisäksi esim. lihakset kyllä käytännössä tunnetaan "miehisinä piirteinä" jotka vaikuttavat naisen seksuaaliseen valintaan. Niiden paljas esittely näyttää ihmiseläimellä vertautuvan seksuaalisena triggerinä rintojen tai lanteiden peiteltyyn esittelyyn. Oletan tämän johtuvan A, siitä että ne ovat paljon etäisemmin johdettavissa jälkikasvun oletettuun hyvinvointiin ja B, siitä että lajimme urokset kiihottuvat visuaalisilla triggereillä keskimäärin paljon lajimme naaraita voimakkaammin.
      Jos elettäisi jossain toisessa maailmassa jossa nämä käytännössä vertautuisivat niin itse sanoisin mieluummin että rinnat vapaaksi kuin parrat piiloon, mutta minua nyt ei ihmisten täysi alastomuuskaan erityisesti häiritsisi, lukuunottamatta alapäidemme hygieniapuolta.

      Lainaa

    38. Ruostunut valas 12.8.2021 10:51
      Tulos: +98 (118 ääntä)
      Woodrow: Mainitsemasi parta ja sen lisäksi esim. lihakset kyllä käytännössä tunnetaan "miehisinä piirteinä" jotka vaikuttavat naisen seksuaaliseen valintaan. Niiden paljas esittely näyttää ihmiseläimellä vertautuvan seksuaalisena triggerinä rintojen tai lanteiden peiteltyyn esittelyyn. Oletan tämän johtuvan A, siitä että ne ovat paljon etäisemmin johdettavissa jälkikasvun oletettuun hyvinvointiin ja B, siitä että lajimme urokset kiihottuvat visuaalisilla triggereillä keskimäärin paljon lajimme naaraita voimakkaammin.
      Eli mielestäsi paljaiden rintojen näkeminen on "lajimme uroksille" väistämättä seksuaalisesti kiihottavaa? Jännästi joissain heimoissa miehetkin kuitenkin kykenevät normaaliin elämään, vaikka kaikki naiset ovat rinnat paljaina joka päivä. Ihan kuin kulttuurilla olisi jotain tekemistä asian kanssa. 🤔🤔🤔 Voisikohan sillä olla jotain tekemistä mielipiteesi kanssa, että meidän kulttuurissamme paljaat rinnat kuuluvat vain pornolehtiin ja seksiin.

      Lainaa

    39. Tiedoton pelikaani 12.8.2021 11:02
      Tulos: +75 (89 ääntä)
      Syrjäytynyt delfiini: Imetyskeskustelussa pidetään ilmeisesti oletuksena että tissi näkyy. Itse olen imettänyt ihan missä vaan, koska pienen vauvan kanssa ei muutoin kotoa pystyisi poistumaan ollenkaan. Vauva syö alkuun jatkuvasti ja nälän tullessa ruokaa on saatava heti eikä viiden minuutin kuluttua, kun on ensin [...]
      Tämä!
      Olen rintaruokkinut molempia lapsiani noin 10kk ajan. Olen myös viettänyt heidän kanssaan aikaa museoissa, ravintoloissa ja kirjakaupoissa vain muutamia mainitakseni. 
      En todellakaan halunnut, että kukaan näkee tissejäni! Lapsi oli joskus vaan PAKKO ruokkia julkisella paikalla, mutta silloin sen voi onneksi tehdä myös todella diskreetisti ja säädyllisesti. Oli imetyspaitoja, joissa oli sellaiset läpät ja oli huiveja, joiden alle ipanan sai piiloon. En usko että suurin osa ihmisistä edes tajusi, että toi imettää tuolla. Vauva näytti vain nukkuvan sylissä liinan alla. 
      Kun näitä imetyskeskusteluja käydään, niin miten siinä aina onkin vain se musta ja valkoinen eikä mitään harmaan sävyjä välissä. Hei haloo! Vauvan voi imettää ihan missä vaan täysin piilossa ja asiallisesti. Se, että kaikki imettäminen julkisilla paikoilla kiellettäisiin kokonaan ei ole todellakaan kenenkään etu. Varsinkaan niiden vauvojen!

      Lainaa

    40. Liikaa väatneenä katsottuna 12.8.2021 11:12
      Tulos: +54 (60 ääntä)
      Eee: Vaikka olenkin täysin julkisen rintaruokinnan puolella, ymmärrän toisaalta sen miksi sitä on vähän ristiriitaista puolustaa luonnollisuudella. Koska totta on sekin, että luonnollista on myös paskantaminen. Se mikä ei ole luonnollista, on (nais)nännin seksualisoiminen ja rinnastaminen genitaaliin, vieläpä kun siinä roikkuu lapsi ravintoa saadakseen.
      Rupaulin drag racea väsyneenä katsottuna herännyt ajatua tuli mieleen taas kommentistasi.
      Alustus: muutamalla eri kaudella on ollut kilpailijoita, jotka ovat korjanneet sukupuolensa mieheksi. Lisäksi ohjelmassa on ollut tapana sensuroida rinnat kun kilpailijat on pukeutuneet dragiin (tai pukeutumassa/riisutumassa meikit naamassa) 
      Se heränny ajatus (ennen tajuamista: olisi aika nukkua): Sukupuolen korjauksessa ei vaihdeta nännejä. Joten näillä parilla miehellä on "naisten nännit", joten eikös nämä ole yhtä "seksuaaliset" ja hyväksyttävät, kuin kellä vain naisella? Mutta rinnoissa ei ole enään "muotoja" ja siksi hyväksyttävää. Eiköa tämä tarkoittaisi siis, että lihavammat miehet, joilla on "man boobsit" pitäisi sensuroida koska nehän ovat yhtä seksuaaliset? Ketään ei varmasti ajattele näin? Korkeintaan haluavat sensuroida "hyi läski" ajatuksella.
      Lisäksi: Tuon kommentin innoittamana tuli lisänä mieleen. Heillä ei ole edes sitä lasta ruokittavana. Yleensä useat miehet nyt kulkee kuumalla säällä ilman paitaa (olivat sitten ns. "silmäruokaa" tai eivät) ja se on ok. Se että naisena haluaisin kulkea rinnat paljaana? En! Mutta ei minua haittaisi vaikka jotkut näin tekisikin ja etenkin se RINTARUOKINTA ON OK

      Lainaa

    41. Tulos: +56 (92 ääntä)
      Boomerin tapainen: Kuka paskantaa, huutaa ja syö samassa tilassa? No ne vitun vauvat. Jääkää oikeesti kotiin imettämään niiden paskatehtaittenne kanssa, älkää nyt ainakaan ravintolaan menkö muiden asiakkaiden iltaa pilaamaan! Itse olette vahinkolapsenne alulle panneet, eläkää sen kanssa älkääkä häiritkö muita.
      Sinusta en tiedä, oletko vahinkolapsi, mutta lattialle olet ainakin pudonnut turhan monta kertaa. Pää edellä.

      Lainaa

    42. Tulos: +76 (96 ääntä)
      Syrjäytynyt delfiini: Imetyskeskustelussa pidetään ilmeisesti oletuksena että tissi näkyy. Itse olen imettänyt ihan missä vaan, koska pienen vauvan kanssa ei muutoin kotoa pystyisi poistumaan ollenkaan. Vauva syö alkuun jatkuvasti ja nälän tullessa ruokaa on saatava heti eikä viiden minuutin kuluttua, kun on ensin [...]
      Harsot vauvan naaman päällä harvoin on vanhemman ongelma vaan se on vauvan ongelma. Eli ihan turha tästä syyttää imettäviä. Meillä ei ainakaan muksut sietänyt ruokaillessa mitään pään/kasvojen peittona. Ja siis, ymmärtäähän sen. En itsekkään haluaisi syödä minkään kankaan ollessa ihan liki naamaa 🤷 Ja siis, meillä ainakin se pään peittäminen aiheutti kauhean huudon ja satavarman tissin kaikkialle näkymisen.
      Harva oikeasti esittelee tissejään tai muutenkaan imetystä korostaa lasta ruokkiessaan vaikka niin monet väittää. Itse en ole koskaan tällaiseen törmännyt vaikka pyörinyt paikoissa missä liikkuu paljon imettäviä ja imetettäviä. Suurin ongelma taitaa olla vaan se ettei monetkaan tykkää koko imetyksestä edes ajatuksen tasolla.

      Lainaa

    43. Tulos: -12 (40 ääntä)
      Vivikan argumentin ei pitäisi verata ulostamista rintaruokintaan, vaan yhtä luonnollista asiaa toiseen luonnolliseen asiaan. Kyseisen vertauksen tarkoitus on ainoastaan osoittaa, että asian luonnollisuus on todella huono perustella yhtään mitään. Rintaruokinnan luonnollisuus on täysin irrelevantti asia. Toisaalta seuraavassa kommentissa Vivikka kuitenkin näyttää ettei ymmärrä itsekään tuota argumenttia, vaan käytti sitä virheellisesti. Vikan kommentoijan kanssa olen samaa mieltä että hän voi jatkaa syömistä vessassa.

      Lainaa

    44. Tulos: -24 (36 ääntä)
      Ruostunut valas: Eli mielestäsi paljaiden rintojen näkeminen on "lajimme uroksille" väistämättä seksuaalisesti kiihottavaa? Jännästi joissain heimoissa miehetkin kuitenkin kykenevät normaaliin elämään, vaikka kaikki naiset ovat rinnat paljaina joka päivä. Ihan kuin kulttuurilla olisi jotain tekemistä asian kanssa. [...]
      Uskon että jopa genitaalit voitaisi kulttuurissa normalisoida jos niitä jatkuvasti pidettäisi esillä, miksei siis rintojakin. Huomaa viestini viimeinen kommentti ihmisten alastomuudesta. Lajimme urokset kyllä kiihottuvat naaraiden sekundääristen seksuaalisten piirteiden katselusta, pidettiin niitä esillä kulttuuriympäristöön normaalilla tai siitä poikkeavalla tavalla, tosin poikkeuksellinen esilletuonti tuottaa luonnollisesti poikkeuksellisen vasteen.

      Lainaa

    45. Pelkäämätön soturi 12.8.2021 12:33
      Tulos: +67 (71 ääntä)
      Liikaa väatneenä katsottuna: Rupaulin drag racea väsyneenä katsottuna herännyt ajatua tuli mieleen taas kommentistasi.Alustus: muutamalla eri kaudella on ollut kilpailijoita, jotka ovat korjanneet sukupuolensa mieheksi. Lisäksi ohjelmassa on ollut tapana sensuroida rinnat kun kilpailijat on pukeutuneet dragiin (tai [...]
        Niin, miesten paidattomuudesta voitaisiin keskustella. Varsinkin festareilla -siihen aikaan, kun niillä vielä saattoi käydä -usein tapahtui että aika tiheässäkin väkijoukossa miehet katsoivat asiakseen vaellella paidatta. On muuten aika veen epämiellyttävää kun paljas, hikinen ruho painautuu tungoksessa päin naamaa. *Katson* mielelläni salskeaa miestä (ja jos mies ei ole salskea niin ainahan voi katsoa pois), mutta jos joudun pyyhkimään hänen hikeään itsestäni pois, ei lie liikaa toivottu että tutustuisimme ensin... Kuten sanottu, en mielelläni imetä julkisesti (enkä edelleenkään ole koskaan nähnyt livenä naista, joka ei peittäisi itseään parhaansa mukaan, vaikka joskus käykin niin että hermostunut jälkikasvu yrittää heiluttaa harsoa kuin lippua) -mutta joskus on pakko suuremman metakan välttämiseksi. Onko olemassa syitä, miksei miehiltä voisi vaatia paitaa kaikilla julkisilla paikoilla missä on enemmän väkeä? Mikä liian-nuori-logiikalle siitä hermostuisi jos julkinen miesnänni kiellettäisiin?

      Lainaa

    46. Mäntylahti-Piiras 12.8.2021 13:41
      Tulos: +40 (40 ääntä)
      Kannettava maito: Natsikortti vedetty.
      ei auta muu kuin vastata Unon suunnanvaihtokortilla

      Lainaa

    47. Tulos: +76 (78 ääntä)
      Tämä imetyskeskustelu on niin turha. Totta hitossa vauvoja imetetään, missä sitten nälkäiseksi tulevatkaan. Ei yksinkertaisesti ole paikkaa missä näin ei voisi tehdä. No joo, liikkuvat liikennevälineet jne. mutta kärjistän hieman. Vauvat voivat kulkea mukana käytännössä minne tahansa ja niitä ruokitaan tarvittaessa. Imettää voi diskreetisti, tissejä ei tarvitse latoa tiskiin, mutta toisaalta myöskään sitä vauvan päätä ei tarvitse peittää vaikka rinnan sievästi peittääkin. Sitä ei tarvitse tuijottaa, eihän vieraita ihmisiä muutenkaan kyylätä (tai siis ei ainakaan pitäisi) ja jos joku tuijottaa minua, imetin tai en, niin kyllä siitä ahdistuu ja suuttuu syystäkin. Mitä siihen ulostekeskusteluun tulee, niin vauvakin kakkaa yleensä vaippaan joka sitten KAIKEN JÄRJEN MUKAAN vaihdetaan vessassa tai muussa syrjäisessä paikassa. Kyllä aikuisetkin piereskelee ja haisee, eikä niille voi mitään, joten en nyt ihan sitä vauvan haisua tässä nostaisi esiin. Joo, sitten on ne idiootit jotka esittelee molemmat tissit ennen, jälkeen ja imetyksen aikana, jotka kyylää vauvan äitejä ja joko tuohtuvat tai kiihottuvat jos imetetään, jotka vaihtaa vaipan ravintolapöydässä tai muuten framilla, ja ne jotka urputtaa näistä aiheista netissä. Idiotteja kaikista ihmisryhmistä ja moneen junaan. Mutta on niitä muillakin elämän saroilla eikä me silti keskustella kaiken maailman normaaleista toiminnoista että saakohan noin tehdä kun jotkut on idiootteja. Turha keskustelu.

      Lainaa

    48. Rättiväsynyt koala 12.8.2021 14:01
      Tulos: +42 (48 ääntä)
      Otetaanpas pikaoppitunti väittelemisen jalosta taidosta: 0. Väittely kannattaa aloittaa jostain lähtökohdasta, jonka kaikki osapuolet hyväksyvät todeksi. Yleensä tätä ei tarvitse tehdä eksplisiittisesti, mutta jos väittelijät tuntuvat elävän keskenään täysin erillisissä maailmoissa, voi olla viisasta aluksi etsiä edes jotain josta he voivat olla yhtä mieltä. 1. Pyri pitämään argumenttisi loogisina, äläkä käytä tunteisiin vetoavia ilmauksia (kuten luonnollinen tai natsi), jotka eivät tuo keskusteluun mitään lisäarvoa. Jos kannatat ruuan makeuttamista hunajalla, koska se on ”luonnollista”, kannatatko myös ruuan myrkyttämistä arseenilla, koska sekin on ”luonnollista”. Jos et, mieltymyksesi hunajaan ei johdu sen luonnollisuudesta, vaan jostain muusta. Jos vastustat ulkonaliikkumiskieltoja, koska se on mielestäsi ”natsimeininkiä”, vastustatko myös junien pysymistä aikataulussa, koska se vasta ”natsimeininkiä” onkin? Ei kaikki, mitä natsit tekivät, ollut pahaa, joten vastustuksesi ei liity mitenkään natseihin. 2. Jos käytät perustelua X asiaan A, ja vastaväittelijäsi vastaa tähän käyttämällä samaa perustelua X johonkin täysin absurdiin asiaan B, se ei tarkoita, että hän rinnastaa asiat A ja B tai että hän kannattaisi asiaa B, vaan hän pyrkii selventämään sinulle, miksi käyttämäsi perustelu X oli huono. Sinun vaihtoehdoiksesi jää joko osoittaa ettei perustelua X voida soveltaa asiaan B tai myöntää että X on huono perustelu ja halutessasi keksiä jokin toinen perustelu Y, joka soveltuu A:han mutta ei B:hen. 3. Väittelyn tavoitteena ei (yleensä) ole saada vastapuolta muuttamaan mieltään, vaan pyrkiä ymmärtämään miksi hän ajattelee, kuten ajattelee, ja saada hänet ymmärtämään miksi sinä ajattelet kuten ajattelet.

      Lainaa

    49. Tunnustukseton fretti 12.8.2021 15:02
      Tulos: +22 (30 ääntä)
      Leppeä vesimeloni: Itse olen niitä, joita ei rintojen näyttely tai lapsen ruokkiminen haittaa, sen verran aikuinen, että voin vain kääntää päätäni. Monestakin asiasta on selvitty sillä, että jos ei miellytä niin katso pois. Ainoa mikä rintamaidossa kuitenkin itseä häiritsee on se voimakas haju. Itsellä on [...]
      Mua taas ääniherkkänä häiritsee jos vauva "ryystää" tai lähtee siis sellasta ääntä. Samalla tavalla häiritsee myös minkä muun ikäsestä tahansa lähtevät ryystämis-, maiskuttamis- tai vastaavat epämiellyttävät äänet heidän syödessä, juodessa, suudellessa tms. Muuten selviin vastamelukuulokkeilla, mut jos on jonkun seurassa vaikka syömässä ravintolassa, en pääse ääniä karkuun.
      Ja kyllä, ymmärrän et se on ihan mun ongelma, enkä oo vaatinut tai vaatimassa ketään sopan ryystäjää tai maiskuttajaa vessaan tms. syömään, mut en voi sille mitään et mulle tulee niistä äänistä paha olo. 

      Lainaa

    50. Tulos: +66 (72 ääntä)
      Suojaton roska: Tää imetyskeskustelu on ikuisuuskeskustelu. Puolustetaan julkisesti imettämistä kynsin ja hampain, mutta sitten ei ajatella sitä, että lapselle voisi suoda rauhallisen ruokailun julkisesta imettämisestä huolimatta. Se rauhallisin paikka vauvan imettämiseen ei yleensä ole keskellä ravintolaa tai [...]
      No tuskinpa sitä kukaan lähtee ihan asiakseen vauvaansa kauppakeskukseen imettämään, vaan vauvalla sattuu tulemaan nälkä kesken normaali elämisen. Eikä kukaan voi vauvan kanssa kotiin poteroitua.

      Lainaa

    51. Tulos: +67 (85 ääntä)
      Mun mielestä näistä julki-imetyksen kiihkeistä vastustajista kertoo jo kaiken tarpeellisen, että he lähes aina kutsuvat muiden lapsia "äpäröiksi", "vahinkolapsiksi", "paskatehtaiksi" jne. Turha odottaa jotain järkevää argumenttia mielipiteen tueksi sieltä tai mitään itsekontrollia. Ihmettelen muuten aina sitä, miksi lapset ravintoloissa yms herättävät niin paljon vihaa, mutta joku liikaa viintä nauttinut, kovaääninen, epäkohtelias, esteettisesti epämiellyttävä ja potentiaalisesti myös pahanhajuinen boomerporukka saa oletuksena aina jatkaa asiointiaan vaikka siinä ravintolan keskeisimmässäkin pöydässä.

      Lainaa

    52. Möhlä avokado 12.8.2021 17:41
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Rättiväsynyt koala: Otetaanpas pikaoppitunti väittelemisen jalosta taidosta: 0. Väittely kannattaa aloittaa jostain lähtökohdasta, jonka kaikki osapuolet hyväksyvät todeksi. Yleensä tätä ei tarvitse tehdä eksplisiittisesti, mutta jos väittelijät tuntuvat elävän keskenään täysin erillisissä maailmoissa, voi olla [...]
      Netissä väittelyn tavoitteena tuntuu kyllä usein olevan saada vastapuoli luovuttamaan ja lähtemään pois tai provota se sanomaan jotain minkä voi ilmiantaa ja hankkia sille bännit. Sitten voi itse julistautua "voittajaksi."

      Lainaa

    53. Saita karhu 12.8.2021 17:55
      Tulos: +31 (43 ääntä)
      Tää imettämisen kauhistelukin tuli jenkeistä sikäläisten jeesustelijoiden piireistä. Ennen tuo oli Suomessa ihan luonnollinen asia, mutta nykyään pitää kysellä lupia, ettei joku nössö pahoita mieltään.

      Lainaa

    54. King Arthur 12.8.2021 18:39
      Tulos: +62 (78 ääntä)
      Miksi imetys on vieläkin tabu? Mieti itse, sulla on pieni ihminen joka tarvii kaiken huomion pysyäkseen hengissä ja jonka mukavuudesta sulla on vastuu kellon ympäri. Vaihdat vaipat, ruokit ja nukutat, lohdutat ja pidät iholla. Sen syönnin aika tulee silloin kun tulee. Jotenkin vanhoillista odottaa että se pitää suorittaa kaapissa, vaikka siitä ei koidu ympäristölle mitään haittaa. Sitkeä osa sitä maailmaa jossa naiset ja naisten asiat pidetään pöydän alla, piilossa ettei kukaan vain järkyty. Onneksi sentään saadaan lukea ilman että joku ajattelee pienten aivojemme särkyvän.

      Lainaa

    55. Oppinut kantojuhta 12.8.2021 19:55
      Tulos: +22 (52 ääntä)
      Minä en ole koskaan ymmärtänyt mitä pahaa imettämisessä on? Aivan loistavaa, että nainen käyttää rintojaan siihen, mihin ne parin houkuttelun lisäksi on suunniteltu, sensijaan, että ostaisi kaupasta jotain maidonkorvikkeita.

      Lainaa

    56. Puli vadelma 12.8.2021 20:28
      Tulos: +28 (56 ääntä)
      Leppeä vesimeloni: Itse olen niitä, joita ei rintojen näyttely tai lapsen ruokkiminen haittaa, sen verran aikuinen, että voin vain kääntää päätäni. Monestakin asiasta on selvitty sillä, että jos ei miellytä niin katso pois. Ainoa mikä rintamaidossa kuitenkin itseä häiritsee on se voimakas haju. Itsellä on [...]
      Tuota, näin itsekin imettävänä äitinä. Onko tämä äidinmaidon voimakashajuisuus todettu fakta vai oma oletukseksi? Sehän menee rinnasta vauvan suuhun ja sieltä mahaan. Olen itsekin erittäin hajuherkkä, mutta äidinmaito ei kyllä imettäessä haise. Tuntuu nyt vähän siltä, että oma mielikuvitus luo sen hajun jos jossain matkan päässä joku imettää ja se sinusta haisee joltakin.

      Lainaa

    57. Puli vadelma 12.8.2021 20:37
      Tulos: +39 (55 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: Ravintolalla on oikeus kuitenkin ohjata sinut imettämään jonnekin pois sieltä kaikkien näkyviltä, ja tämänkin pitäis olla ok. Ilman että imettäjät alkaa siitä kiukuttelemaan.
      Entä jos sun idioottimainen pärstävärkki häiritsee minua, ehkä sutkin pitäisi ohjata jonnekin pois sieltä kaikkien näkyviltä? 
      Tämä imetyskeskustelu on täysin järjetön. Ainoa oikea ratkaisu on: JOS HÄIRITSEE NIIN KATSO MUUALLE. ja suu kiinni, ketään ei kiinnosta tuollainen ininä. 

      Lainaa

    58. Tuhti kavioeläin 12.8.2021 20:39
      Tulos: +6 (42 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Jos ravintolalla on tuollainen linja, niin minusta olisi erittäin suotavaa, että se ilmoitettaisiin jo heti ravintolaanpyrkimisvaiheessa, jos vauva on mukana. Tuo on kuitenkin poikkeava sääntö, joten se olisi hyvä tietää ennen kuin on tilannut ruuan ja vauvalle tulee nälkä, että voi jättää menemättä [...]
      Jos jollekin ravintolalle olisi ongelma minun imettämisen, marssisin pois ruokiani maksamatta. Jos ei lapseni voi syödä ravintolassa, en syö minäkään. Joten adios vaan!

      Lainaa

    59. Tulos: +26 (30 ääntä)
      Liikaa väatneenä katsottuna: Rupaulin drag racea väsyneenä katsottuna herännyt ajatua tuli mieleen taas kommentistasi.Alustus: muutamalla eri kaudella on ollut kilpailijoita, jotka ovat korjanneet sukupuolensa mieheksi. Lisäksi ohjelmassa on ollut tapana sensuroida rinnat kun kilpailijat on pukeutuneet dragiin (tai [...]
      Samoja juttuja olen pohtinut kyseistä sarjaa katsoessani! Yhdessä, muistaakseni alkupään kausien jaksossa kilpailijat ovat dragissa "alasti" eli sellaiset nakusukkapuvut päällä, joissa drag-nännit tietysti sensuroitu. 
      Viime aikaiset tissiflashmobit ja rauhanniemi-case ja muut sellaiset ovat myös pistäneet pohdituttamaan. Tekeekö nänni naisen, vai nainen nännin? Jos menettää rintansa esimerkiksi syövälle, menettääkö silloin naiseutensa? Entäs trans-nänni, tai muu-nänni? Vai onko se se nännin/rinnan muoto just, mikä määrää? 
      Niin paljon kysymyksiä, niin epämääräisiä vastauksia.

      Lainaa

    60. Lattea kana 12.8.2021 22:10
      Tulos: +39 (47 ääntä)
      Suojaton roska: Tää imetyskeskustelu on ikuisuuskeskustelu. Puolustetaan julkisesti imettämistä kynsin ja hampain, mutta sitten ei ajatella sitä, että lapselle voisi suoda rauhallisen ruokailun julkisesta imettämisestä huolimatta. Se rauhallisin paikka vauvan imettämiseen ei yleensä ole keskellä ravintolaa tai [...]
      Oletko tullut ajatelleeksi, että se äiti ihan itse saattaisi tuntea vauvansa parhaiten ja osata ihan itse valita itselleen ja lapselleen sopivimman paikan? Jos ikinä ei voi imettää kodin ulkopuolella, se tarkoittaa käytännössä vähintään kuukausien ulkonaliikkumiskieltoa imettäville äideille. 
      Mietipä sitä.

      Lainaa

    61. Itseasiassa 12.8.2021 22:22
      Tulos: +43 (55 ääntä)
      Sohva psykologi: Siitä se älämölö vasta alkaa, kun (mies) erehtyy katsomaan tätä keskellä ravintolaa ja teatraalisesti suoritettua imetystä.
      Selitä tämä teatraalinen imetys? Olen nähnyt kymmeniä imettäjiä, mutta ei kukaan siitä teatteria ole tähän mennessä tehnyt.

      Lainaa

    62. Itseasiassa 12.8.2021 22:26
      Tulos: +22 (36 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: Ravintolalla on oikeus kuitenkin ohjata sinut imettämään jonnekin pois sieltä kaikkien näkyviltä, ja tämänkin pitäis olla ok. Ilman että imettäjät alkaa siitä kiukuttelemaan.
      Etkö sä ollut tää naisena ylpeä palomies? Vai muuten vaan et ymmärtänyt mitä vikaa on esimies-sanassa? Alkaa sun naisviha olla aika läpitunkeva.

      Lainaa

    63. Tulos: +30 (30 ääntä)
      Kätevää, Sinikan palaute menikin suoraan vanhemmalle eli Jaanalle. Vielä kun ne poliisitkin soittaisivat, niin Jaana voisi heillekin rähjätä.

      Lainaa

    64. Limainen åsteri 12.8.2021 22:47
      Tulos: -5 (35 ääntä)
      Kyllästynyt: Kuka tulee ravintolaan haisemaan paskalta ja huutamaan kun muut yrittävät nauttia ateriastaan? Vauvat, tai tarkemmin vauvojen vanhemmat ne sinne tuo. Imettäkää kotona, pliis
      Haista vittu!

      Lainaa

    65. Limainen åsteri 12.8.2021 22:53
      Tulos: -3 (27 ääntä)
      King Arthur: Miksi imetys on vieläkin tabu? Mieti itse, sulla on pieni ihminen joka tarvii kaiken huomion pysyäkseen hengissä ja jonka mukavuudesta sulla on vastuu kellon ympäri. Vaihdat vaipat, ruokit ja nukutat, lohdutat ja pidät iholla. Sen syönnin aika tulee silloin kun tulee. Jotenkin vanhoillista odottaa [...]
      Hyvin sanottu. Kyse on kuitenkin vauvalle tärkeästä asiasta, ja ilmeisesti nämä valittavat kyrvät eivät ole tissiä saaneet lapsena tahi aikuisena suuhunsa.

      Lainaa

    66. Peittynyt valas 12.8.2021 23:43
      Tulos: +42 (44 ääntä)
      Itse ajattelen, että tätä päättymätöntä ruokintakeskustelua voisi viedä siihen suuntaan, että puhuttaisiin imetykseen varatuosta paikoista. Niitä kun ei tahdo olla välillä missään. Jotkut suuremmat kauppakeskukset ja kahvilat ovat hoitaneet tämän hienosti ja niistä löytyy hienot imetyshuoneet/nurkkaukset. Mutta usein ei ole yhtään mitään, ihan pienillä vauvoilla nälkä on nyt heti ja sitten huudetaan täysillä kunnes tissi löytyy. Monissa paikoissa on ns. Lastenhoitohuone, mutta se on käytännössä invavessa vaipanvaihto pöydällä ja potalla. Eli sielläkin istutaan pytyn päällä sitten. Ongelma muodostuu, kun näitä vessoja on usein vain yksi ja minun vauvani ainakin ihan pienenä söi noin tunnin kerrallaan. Ja vähän isompana keskittyminen meni kiehtovaan vessapaperitelineeseen, niin syömisajat pakkasivat venymään. Entäs kun sinne oven taakse tulee joku toinen hirveässä vessahädässä? Ihan kaikkien hyvinvointia varmasti jollakin tasolla edistäisi paremmat imetyspaikat. Vähempikin riittäisi, nurkassa, poispäin katseista käännetty nojatuoli on jo usein riittävä, plussaa sermistä tai verhosta. Näkisin tässä paljon hyvää. Kukaan ei vetäisi hernettä nenään paljaasta tissistä, varaisi vessaa tolkuttomaksi ajaksi, äidille ergonomisempi imetysasento, parempi hygienia, rauhallinen tila auttaisi vauvaa keskittymään syömiseen, vauvat olisivat tyytyväisiä ja kanssaeläjien korvat säästyisivät.

      Lainaa

    67. Sekaisin kantojuhta 13.8.2021 3:54
      Tulos: -6 (20 ääntä)
      Itseasiassa: Selitä tämä teatraalinen imetys? Olen nähnyt kymmeniä imettäjiä, mutta ei kukaan siitä teatteria ole tähän mennessä tehnyt.
      Taitaa tarkoittaa heitä, jotka esim Somessa keräävät sillä pisteitä "Katsokaa katsokaa, rikon vähän tabuja"
      Tainnut feissarimokissakin joskus olla samanlainen tapaus. En kumminkaan mene vannomaan.

      Lainaa

    68. Pumaska marsu 13.8.2021 5:56
      Tulos: -4 (14 ääntä)
      Kukkuu: Harsot vauvan naaman päällä harvoin on vanhemman ongelma vaan se on vauvan ongelma. Eli ihan turha tästä syyttää imettäviä. Meillä ei ainakaan muksut sietänyt ruokaillessa mitään pään/kasvojen peittona. Ja siis, ymmärtäähän sen. En itsekkään haluaisi syödä minkään kankaan ollessa ihan liki naamaa 🤷 [...]
      Ei niitä harsoja sen vauvan päälle ole tarkoitus laittaa vaan se tissin!

      Lainaa

    69. Pumaska marsu 13.8.2021 5:59
      Tulos: -21 (45 ääntä)
      Itseasiassa: Selitä tämä teatraalinen imetys? Olen nähnyt kymmeniä imettäjiä, mutta ei kukaan siitä teatteria ole tähän mennessä tehnyt.
      Minä kyllä olen nähnyt naisia jotka oikeim isosti ottavat sen tissin esiin keskellä ravintolaa. Itse koen sen yhtä häiritsevänä kuin jos joku mies yhtä äkkiä vetäisi lerssin esille ja sellainen luokitellaan jo seksuaaliseksi ahdisteluksi. Mulla ei ole ongelmana imetys tai vauvat vaan itsensä paljastelu.

      Lainaa

    70. Pumaska marsu 13.8.2021 6:08
      Tulos: -17 (39 ääntä)
      King Arthur: Miksi imetys on vieläkin tabu? Mieti itse, sulla on pieni ihminen joka tarvii kaiken huomion pysyäkseen hengissä ja jonka mukavuudesta sulla on vastuu kellon ympäri. Vaihdat vaipat, ruokit ja nukutat, lohdutat ja pidät iholla. Sen syönnin aika tulee silloin kun tulee. Jotenkin vanhoillista odottaa [...]
      Ei se itse imetys ole edelläänkään ongelma kuin hyvin harvoille vaan se tissien esittely julkisella paikalla. Jos on ravintolassa tai muualla julkisella paikalla niin ei tarvitsisi joutua näkemään alastomia ihmisiä. Imetyksen voi tehdä myös hienovaraisesti eikä itseään paljastellen reteästi. Rinnat nyt vain ovat länsimaissa hyvin seksualisoidut eikä niitä silloin saa esitellä julkisesti. Todella kummallista, että suurin osa nykyään tuntuu olevan sitä mieltä että kaikki saisi kulkea kadulla alasti.

      Lainaa

    71. Leppeä vesimeloni 13.8.2021 9:10
      Tulos: +15 (25 ääntä)
      Puli vadelma: Tuota, näin itsekin imettävänä äitinä. Onko tämä äidinmaidon voimakashajuisuus todettu fakta vai oma oletukseksi? Sehän menee rinnasta vauvan suuhun ja sieltä mahaan. Olen itsekin erittäin hajuherkkä, mutta äidinmaito ei kyllä imettäessä haise. Tuntuu nyt vähän siltä, että oma mielikuvitus luo sen [...]
      Kyllä mitä nyt netissä lukee, rintamaitoon kuuluu voimakas makea haju, joka muuttuu tietysti äidin ruokailun myötä ja löytyy imettävien äitienkin kommentteja, että imettäessä maidosta lähtee hajua, joka voi alkaa haista ihan tekstiileissäkin. Vaikka vauva söisikin, tämä silti voi ryystäessä sotkea. Itse olen ollut samassa tilassa kun sukulaiset ovat imettäneet lapsiaan ja en edes huomannut asiaan ennenkuin päässä alkoi huimata voimakkaan makean hajun takia, mikä itsellä on normaali oire kun hajut käyvät liian voimakkaiksi. Tämä haju tuli aina kun lasta imetettiin, joten saa olla aika outo sattuma, että juuri silloin jostain puskee outo haju, mitä ei muulloin ole.

      Lainaa

    72. Kiitävä fretti 13.8.2021 11:11
      Tulos: -26 (28 ääntä)
      Leppeä vesimeloni: Itse olen niitä, joita ei rintojen näyttely tai lapsen ruokkiminen haittaa, sen verran aikuinen, että voin vain kääntää päätäni. Monestakin asiasta on selvitty sillä, että jos ei miellytä niin katso pois. Ainoa mikä rintamaidossa kuitenkin itseä häiritsee on se voimakas haju. Itsellä on [...]
      Äidinmaito ei haise yhtään millekään. 
       Olet ollut kuumassa bussissa hikisten ihmisten keskellä, ja mennyt pikkulapsen äidin lähelle istumaan. Vauvojen äidit saavat helposti etenkin puseroihinsa soseruokatahroja ja maitotahroja, jos rinnat ovat liian täynnä. Reissussa se likainen paitakangas voi alkaa haista.  Sekoitat nyt likaantuneet vaatteet "maidonhajuun", jota ei ole olemassakaan.

      Lainaa

    73. Tulos: -16 (24 ääntä)
      Eee: Vaikka olenkin täysin julkisen rintaruokinnan puolella, ymmärrän toisaalta sen miksi sitä on vähän ristiriitaista puolustaa luonnollisuudella. Koska totta on sekin, että luonnollista on myös paskantaminen. Se mikä ei ole luonnollista, on (nais)nännin seksualisoiminen ja rinnastaminen genitaaliin, vieläpä kun siinä roikkuu lapsi ravintoa saadakseen.
      Minusta ei ole luonnollista kieltää seksuaalisia asioita näkymästä. Siinä ei ole mitään ongelmaa jos joku panee puskassa mun kauppareissun kävelyreitillä. Jos ongelma on "mutku lapset", niin koska ne on ihmisiä, niin niille voi opettaa asioita ja kertoa että joitain asioita tehdään vasta kun ollaan aikuisia koska X ja Y. Lapset näkee juomista, polttamista, kaahaamista, punasia päin kävelemistä, ihmisten tappeluita ja muuta joka oikeasti traumatisoi. Seksi ei ole asia, minkä näkemisestä pitäisi traumatisoitua sen enempää kuin suudelmastakaan.

      Lainaa

    74. Harmittava hamsteri 13.8.2021 18:30
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Terhakka preeriasusi: Ja sitten olennaisimpaan. Mikä on pienoismoottoripyörä?
      Tai pienoistraktori.

      Lainaa

    75. Harmittava hamsteri 13.8.2021 18:34
      Tulos: +21 (25 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: Julkisella paikalla imettäminen ok, kunhna edes vähän peittää rintaa ettei sitä nyt ihan kokonaan esille vedä siihen. Ja ravintoloilla on oikeus kieltää näkyvissä imettäminen, sekin on ihan ok ja ymmärettävää.
      Mistä tulee tämä, RINTA KOKONAAN PALJAANA imettäessä -kohu? Onko tämä suurikin ongelma jossain? Omallekohdalle ei ole paljasrintaisia imettäjiä sattunut.

      Lainaa

    76. Harmittava hamsteri 13.8.2021 18:37
      Tulos: +17 (25 ääntä)
      Woodrow: Rinnat nänneineen ovat sekundäärisenä seksuaalisena piirteenä täysin luonnostaan seksuaaliset, siinä olet väärässä. Mutta luonnollisuus ei tosiaan ole mikään peruste millekään missään, vaikka sitä aina koitetaankin tarjota. Järkevä ihminen ei anna tällaisten pikkuasioiden haitata elämäänsä vaan [...]
      Kielletään siis miestennännit katukuvasta, koska ne ovat sekudäärisenä seksuaalisena piirteenä täysin luonnostaan seksuaaliset.

      Lainaa

    77. Järjestyksetön paprika 13.8.2021 20:39
      Tulos: -2 (14 ääntä)
      Karoliina: Yhdyn täysin Millan kommentiin - kun verrataan imettämistä ulostamiseen, se kertoo aika hyvin kyseisen ihmisen ajatusmaailmasta.
      On siinä se yhtymäkohta, että vauva hyvin usein sontii heti syötyään tai sen aikana.  Se haju leviää.

      Lainaa

    78. Tulos: +6 (8 ääntä)
      Harmittava hamsteri: Kielletään siis miestennännit katukuvasta, koska ne ovat sekudäärisenä seksuaalisena piirteenä täysin luonnostaan seksuaaliset.
      Sopii minulle. En kyllä näe tarvetta kiinnittää juuri nänneihin huomiota kummallakaan sukupuolella, vielä irvokkaammalta se näyttää jos vain ne ovat peitetyt. Kielletään mieluummin paljaan rintakehän esittely kummaltakin tai toiselta sukupuolelta tai miten vain halutaan toimia. Kunhan ketään ei pakoteta riisuutumaan, se menisi jo liian pitkälle.

      Lainaa

    79. Loputon metsämarja 13.8.2021 21:40
      Tulos: -6 (20 ääntä)
      Minustapa oli ihanaa imettää missä ja milloin vain! Varsinkin jos ympärillä näkyi ahdasmielisten paheksuvia katseita. XD Lisäksi bonuksena tuli se, että ei tarvinnut (kenenkään) kuunnella epätoivoisesti kirkuvaa nälkäistä lasta esimerkiksi kilometrien pituisessa kassajonossa.

      Lainaa

    80. Piparjuuri 14.8.2021 6:56
      Tulos: +20 (20 ääntä)
      Woodrow: Uskon että jopa genitaalit voitaisi kulttuurissa normalisoida jos niitä jatkuvasti pidettäisi esillä, miksei siis rintojakin. Huomaa viestini viimeinen kommentti ihmisten alastomuudesta. Lajimme urokset kyllä kiihottuvat naaraiden sekundääristen seksuaalisten piirteiden katselusta, pidettiin niitä [...]
      "Poikkeuksellinen esille tuonti"? Eiköhän alastomuus ole ollut se luonnollisin tila lajimme historiassa, kunnes kulttuurievoluutio on tuonut vaatteet ja niihin liittyvän kulttuurin mukanaan. Sekundääriset seksuaaliset piirteet taas ovat alunperin kehittyneet nimenomaan huomattaviksi, niistä kun on päätelty ihmisen olevan hedelmällisessä iässä.

      Lainaa

    81. Tulos: +1 (11 ääntä)
      Piparjuuri: "Poikkeuksellinen esille tuonti"? Eiköhän alastomuus ole ollut se luonnollisin tila lajimme historiassa, kunnes kulttuurievoluutio on tuonut vaatteet ja niihin liittyvän kulttuurin mukanaan. Sekundääriset seksuaaliset piirteet taas ovat alunperin kehittyneet nimenomaan huomattaviksi, niistä kun on päätelty ihmisen olevan hedelmällisessä iässä.
      Huom. konteksti: "poikkeuksellinen" kulttuuriympäristön normiin verrattuna.
      Muuten olen samaa mieltä.

      Lainaa

    82. Kykenemätön peura 14.8.2021 15:34
      Tulos: +5 (15 ääntä)
      Pitäisi varmaan käydä enemmän ulkona, kun en muista koskaan nähneeni julkista imettämistä 🤔

      Lainaa

    83. Kahleeton paimen 14.8.2021 22:48
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Tunnustukseton fretti: Mua taas ääniherkkänä häiritsee jos vauva "ryystää" tai lähtee siis sellasta ääntä. Samalla tavalla häiritsee myös minkä muun ikäsestä tahansa lähtevät ryystämis-, maiskuttamis- tai vastaavat epämiellyttävät äänet heidän syödessä, juodessa, suudellessa tms. Muuten selviin vastamelukuulokkeilla, mut [...]
      Miettikääpä, miten kivaa on olla haju- ja ääniherkkä ja imettää... 😅 elämä ei ole helppoa aina. Mutta se on elämää.

      Lainaa

    84. Kahleeton paimen 14.8.2021 22:50
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Kiitävä fretti: Äidinmaito ei haise yhtään millekään.  Olet ollut kuumassa bussissa hikisten ihmisten keskellä, ja mennyt pikkulapsen äidin lähelle istumaan. Vauvojen äidit saavat helposti etenkin puseroihinsa soseruokatahroja ja maitotahroja, jos rinnat ovat liian täynnä. Reissussa se likainen paitakangas voi [...]
      Kyllä muuten haisee. Terveisin imettävä äiti. 
      Varsinkin tuossa helteillä haisin omaankin nenään ihan hirveälle, kun maitoa toisinaan valahtaa tissin alle tai vaatteisiin ja helteellä se happani heti. Lakanoita vaihdan parin päivän välein, koska maitoa vuotaa myös sänkyyn öisin imettäessä. Suihkussa voi käydä monta kertaa päivässä ja vaatteita/lakanoita vaihtaa, niin ei tarvitse koko ajan haista, mutta älä tule väittämään ettei se maito haise. 

      Lainaa

    85. Pohjattu timantti 15.8.2021 6:31
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Minä pumppasin aina ennen ulos lähtöä pullollisen maitoa mukaan. Äidinmaitoa voi nelisen tuntia säilyttää huoneenlämmössä. Ei se pullo aina yksinään riittänyt, mutta sillä sai vähän aikaa etsiä rauhallisen paikan. Minulle imettäminen oli hyvin intiimi hetki vauvan kanssa enkä edes halunnut sitä muiden nähden tehdä. Enemmän kuin julkinen imettäminen, häiritsevät lapset jotka eivät osaa hetkeäkään ravintolassa tms paikassa olla hiljaa ilman että tabletista tai puhelimesta tulee Paw Patrol tai joku peli ja volat täytyy vääntää kaakkoon.

      Lainaa

    86. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 15.8.2021 13:41
      Tulos: +13 (25 ääntä)
      Kyllä on taas niin luonnosta vieraantunutta settiä. Lapsi tarvii ruokaa -> äiti imettää persoonaansa sopivalla tavalla. Ei kuulu muille, missä ja miten lapsi ruokitaan, kunhan ruokitaan. Paljas tissi on paljas tissi on lapsen ruokailuväline. Ei pitäis järkyttää yhtäkään ihmistä missään tilanteessa, etenkään ja varsinkaan silloin kun se toteuttaa nimenomaan nisäkkäille ominaista tehtäväänsä: nisä ruokkii pientä poikasta.

      Lainaa

    87. Kiitävä fretti 15.8.2021 19:04
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Kyllä on taas niin luonnosta vieraantunutta settiä. Lapsi tarvii ruokaa -> äiti imettää persoonaansa sopivalla tavalla. Ei kuulu muille, missä ja miten lapsi ruokitaan, kunhan ruokitaan. Paljas tissi on paljas tissi on lapsen ruokailuväline. Ei pitäis järkyttää yhtäkään ihmistä missään tilanteessa, [...]
      Syytän valokuvaajia hiukan hävyttömästä tavasta, jolla imetys kuvataan. Iltaroskan kuvassakin linssi on zoomattu häiritsevän lähelle, sensijaan että ulkopuolinen tarkkailija olisi pysynyt häveliään välimatkan päässä äidistä ja vauvasta.
       Vrt eläinten imetyskuvat: ei kissanpoikueiden kuvissakaan ole polvistuttu ja tungettu kameraa nisään kiinni.

      Lainaa

    88. Tulos: -7 (13 ääntä)
      Kiitävä fretti: Syytän valokuvaajia hiukan hävyttömästä tavasta, jolla imetys kuvataan. Iltaroskan kuvassakin linssi on zoomattu häiritsevän lähelle, sensijaan että ulkopuolinen tarkkailija olisi pysynyt häveliään välimatkan päässä äidistä ja vauvasta. Vrt eläinten imetyskuvat: ei kissanpoikueiden kuvissakaan ole polvistuttu ja tungettu kameraa nisään kiinni.
      Joo, mutta kissat on söpöjä, tissit jotain muuta.

      Lainaa

    89. Luha salaatti 15.8.2021 21:15
      Tulos: +15 (23 ääntä)
      Missä te näette näitä kaikille tissiään esittäviä imettäjiä? Olen monesti kyllä nähnyt, kun vauvaa imetetään julkisella paikalla, mutta koskaan en ole nähnyt tissistä, kuin ehkä pienen ihokaistaleen, enkä ole siihenkään kiinnittänyt huomiota. Jopa minulla oli ronski imetystapa, eikä siinäkään mitään tissiä ulkopuolisille näkynyt. Kikkailua kyllä vaati, koska lapseni oli tarkka monesta asiasta, esimerkiksi huivin repi huitsin Nevadaan, vaikka se ei ollut hänen päällään, mutta joku siinä rätissä aina ärsytti, vaikka se oli suojaamassa minua. Koskaan kukaan ei tullut mitään sanomaan, suurin osa tuskin edes huomasi, loput eivät välittäneet. Netissä tapahtuva huutelu ja todellisen elämän kokemukset eivät vastaa yhtään toisiaan. Onneksi oikea elämä on parempi.

      Lainaa

    90. Luha salaatti 15.8.2021 21:18
      Tulos: +10 (14 ääntä)
      Pohjattu timantti: Minä pumppasin aina ennen ulos lähtöä pullollisen maitoa mukaan. Äidinmaitoa voi nelisen tuntia säilyttää huoneenlämmössä. Ei se pullo aina yksinään riittänyt, mutta sillä sai vähän aikaa etsiä rauhallisen paikan. Minulle imettäminen oli hyvin intiimi hetki vauvan kanssa enkä edes halunnut sitä [...]
      Hienoa, kaikki eivät heru pumpulle, vaikka haluaisi. Ja kyllä, lapsen takia etsin aina rauhallisen paikan, mutta aina sellaista ei ole saatavilla.

      Lainaa

    91. Haikea minkki 16.8.2021 8:00
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Milla ja Petra. Olette tilanhukkaa.

      Lainaa

    92. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Kahleeton paimen: Miksi pitää erikseen kysyä, missä voi imettää? Kyllä olen itse imettänyt ihan noin vaan ravintoloissa ja kahviloissa keneltäkään kysymättä eikä asiasta ole tullut kohua. Myös rannalla, korkeasaaressa, museossa... missä milloinkin. Toki en tyrkytä rintojani kenellekään vaan ihan vaan asiasta spektaakkelia tekemättä imetän.
      Tässä nimenomaisessa tapauksessa äiti oli kysynyt paikkaa missä voisi istua helpommin imetyksen ajan, kun ravintolassa oli vain baarijakkaroita tarjolla. Paikaksi sitten tarjottiin vessaa.

      Lainaa

    93. Sitkas karjalanpiirakka 16.8.2021 11:14
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Jos imettäjää ei häiritse jos joku näkee, ei pitäisi näkijöitäkään häiritä jos joku imettää.

      Lainaa

    94. Leppeä vesimeloni 16.8.2021 20:11
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Kahleeton paimen: Kyllä muuten haisee. Terveisin imettävä äiti.  Varsinkin tuossa helteillä haisin omaankin nenään ihan hirveälle, kun maitoa toisinaan valahtaa tissin alle tai vaatteisiin ja helteellä se happani heti. Lakanoita vaihdan parin päivän välein, koska maitoa vuotaa myös sänkyyn öisin imettäessä. Suihkussa [...]
      Tämän takia mieluummin tuen, että lasta imetetään jossain, missä on ilmastointi ja pientä taustamelua, kuten ravintolat, kauppakeskukset, kaupat, jne. Näissä on todella voimakas ilmastointi ja muutenkin niin hyvin taustamelua, että joko meidän kaupungissa ei ole ollut yhtään imettävää äitiä tai sitten näitä ei edes huomaa tuon taustamelun, ilmastoinnin ja sen lisäksi etten tuijottele muita ihmisiä.

      Lainaa

    95. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Jörö lintu: Eihän Vivikka tuossa rinnastanut paskantamista ja rintaruokintaa, vaan Johanna, jonka mielestä rintaruokinta julkisella paikalla on tosi jees, koska se on luonnollista. Jos se, että asia on luonnollista, on jollain mystisellä tavalla argumentti sen julkisella paikalla tekemisen puolesta, niin sama [...]
      Yksinkertaistat liikaa. Mielestäni verrataan kokonaista asiaa: syömistä julkisesti ja sen luonnollisuutta vs. paskomista yksityisesti. Eivät siis ole sama asia koska luonnollista on A) syödä muiden nähden B) ulostaa omassa rauhassa. Mikä tuossa on niin vaikeaa?

      Lainaa

    96. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Itse imetän vauvaani kauempana muiden katseista ja rinta suurimmaksi osaksi imetystopin sisällä piilossa. Nänni saattaa vilahtaa sen ajan kun asetan vauvan rinnalle ja sen pari sekuntia kun otan vauvan pois ja asetan rinnan liiveihin. Jos tämä muita häiritsee niin en asialle mitään voi, vauvan parasta näin täysimettävänä ajattelen.

      Lainaa

    97. Tulos: +4 (8 ääntä)
      Pumaska marsu: Minä kyllä olen nähnyt naisia jotka oikeim isosti ottavat sen tissin esiin keskellä ravintolaa. Itse koen sen yhtä häiritsevänä kuin jos joku mies yhtä äkkiä vetäisi lerssin esille ja sellainen luokitellaan jo seksuaaliseksi ahdisteluksi. Mulla ei ole ongelmana imetys tai vauvat vaan itsensä paljastelu.
      Paidattomat miehetkin sit varmaan häiritsee sua?
      Keskity omaan pöytääs ja seurueesees ja ruokaas. 

      Lainaa

    98. Astmaton lammas 12.12.2021 20:48
      Tulos: -1 (5 ääntä)
      Järjestyksetön paprika: On siinä se yhtymäkohta, että vauva hyvin usein sontii heti syötyään tai sen aikana.  Se haju leviää.
      A) vauva (ja vielä leikki-ikäinenkin) voi kakata millä hetkellä vaan. Jos sen hajun haluaa välttää, sitten pitää kieltää kaikkien alle nelivuotiaitten läsnäolo kyseisessä paikassa. Ei mun kolmivuotias lapsikaan osaa vielä päättää, millä hetkellä se tavara lähtee ulos suolesta, ja se on täysin normaalia. 
      B) ei vauvan kakka haise. Oikeasti, mene vaikka haistamaan. Niin kauan kun vauva saa vain äidinmaitoa, suolessa ei ole niitä bakteereja, jotka tuottavat hajun siihen kakkaan. Yleensä maitokakka ei edes näytä kakalta, vaan on enemmänkin sellaista okrankeltaista lierua. Tai ruohonvihreää. Ja nyt voitte kiittää mua tästä mielikuvasta.

      Lainaa

    99. Avioton hilleri 18.10.2022 10:44
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Boomerin tapainen: Kuka paskantaa, huutaa ja syö samassa tilassa? No ne vitun vauvat. Jääkää oikeesti kotiin imettämään niiden paskatehtaittenne kanssa, älkää nyt ainakaan ravintolaan menkö muiden asiakkaiden iltaa pilaamaan! Itse olette vahinkolapsenne alulle panneet, eläkää sen kanssa älkääkä häiritkö muita.
      Harmi kun sun vanhemmillesi ei kerrottu, että kaltaisesi ei toivotut kannattaa ehkäistä tai abortoida, kun vahinko sattuu. Todella harmillista.

      Lainaa

    100. Tulos: -4 (4 ääntä)
      Kannatan tissien näyttämistä missä vaan.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: häirintä, imettäminen, imettää, imetys, kotirauha, melu, meteli, mopolijat, mopot, rintaruokinta, vaaratilanne, vauvat

  • Uusimmat

  • Kategoriat