Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Arvostan työtäsi

Huipputarjous IT-alan osaajalle!
Arvostan työtäsi

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 65 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +601 (621 ääntä)
      Mulla ei oo varaa, mutta viittiskö joku maksaa mulle matkan Tallinnaan ja takakontin täyteen viinaa?

      Lainaa

    2. Tornipöllö 23.9.2021 0:36
      Tulos: +415 (433 ääntä)
      Jos itse osaisin koodata, niin väsäisin Martalle niin juostenkustun ja just ja just toimivan kotisivun kuin mahdollista. Sitten vain toteaisin että nyt odotetaan, että rouva pääjohtajan mahtava idea alkaa tuottaa rahaa, niin voidaan sitten alkaa sijoittamaan parempiin sivuihin.

      Lainaa

    3. Hyödytön maksamato 23.9.2021 0:39
      Tulos: +343 (351 ääntä)
      Tää ilmaisten ja ”parhaiden ja halvimpien” työpanosten, ripsihuoltojen ja autokorjaamoiden haku saa menettämään uskon ihmisiin.

      Lainaa

    4. Tulos: +423 (425 ääntä)
      Oili, on tosi kivaa, että arvostat hyvää jälkeä, mutta sun arvostuksella kukaan ei saa maksettua palkkaa eikä veroja.

      Lainaa

    5. Tulos: -473 (583 ääntä)
      Varsinkin Martan viimeisestä viestistä ihan samaa mieltä. Just niin suomalainen tapa että kun joku jotain yrittää tai kysyy, niin heti tulee näsäviisastelijoita huutelemaan vaikka asia ei niille pätkän vertaa kuulu! Monissa euroopan maissakin on just sellainen tsemppaava ilmapiiri, yrittäjähenkisiä paikkoja. Jos työnantaja vähän ilmaista työvoimaa käyttää niin onko se oikeesti nii justiinsa? Duunari saa työkokemusta ja kaikki voittaa. Vituttaa kun toinen yrittää olla tsemppaava ja ratkoo osaltaan työvoimaapulaa ja pojat vaa kiusaa.

      Lainaa

    6. Tulos: +237 (275 ääntä)
      traumcity. Sä oot oikeasti luokattoman huono trolli ja sun pitäis maksaa mulle sun kommenttien lukemiseen käytetystä ajasta.

      Lainaa

    7. Kaarnaton sakaali 23.9.2021 2:55
      Tulos: +127 (131 ääntä)
      Karoliina: Oili, on tosi kivaa, että arvostat hyvää jälkeä, mutta sun arvostuksella kukaan ei saa maksettua palkkaa eikä veroja.
      Niin, helppohan se on hyvin tehtyä työtä arvostaa. Vielä kun arvostettaisiin sitä työntekijää.

      Lainaa

    8. Bruuno Uuno 23.9.2021 4:39
      Tulos: +202 (232 ääntä)
      traumcity: Varsinkin Martan viimeisestä viestistä ihan samaa mieltä. Just niin suomalainen tapa että kun joku jotain yrittää tai kysyy, niin heti tulee näsäviisastelijoita huutelemaan vaikka asia ei niille pätkän vertaa kuulu! Monissa euroopan maissakin on just sellainen tsemppaava ilmapiiri, yrittäjähenkisiä [...]
      Yritit vissiin olla hauska? No onneksi olkoon, epäonnistuit.🙂

      Lainaa

    9. Puhuva orava 23.9.2021 5:02
      Tulos: +284 (290 ääntä)
      Tuo on aina hauskaa, kun joku luulee ideansa olevan niin hyvä, että joku ammattilainen tulee toteuttamaan sen ilmaiseksi.

      Lainaa

    10. Riemukas stalkkeri 23.9.2021 5:46
      Tulos: +76 (84 ääntä)
      Tornipöllö: Jos itse osaisin koodata, niin väsäisin Martalle niin juostenkustun ja just ja just toimivan kotisivun kuin mahdollista. Sitten vain toteaisin että nyt odotetaan, että rouva pääjohtajan mahtava idea alkaa tuottaa rahaa, niin voidaan sitten alkaa sijoittamaan parempiin sivuihin.
      Vaikka nyt puhutaankin ohjelmointialan burger flippereistä, niin nää on vähän siitä kinkkisiä hommia että jos niitä ei tee kunnolla, ne ei suurella todennäköisyydellä sitten toimi. Vaikka kuinka olisi aloittelija/opiskelija/mitä lie Marta nyt tuossa kuvittelikin hakevansa joka laskisi hintaa, niin jos se halutunlaisen lopputuotteen osaa ja saa tehtyä, se toimii (ainakin valtaosin) kuten kuuluu.

      Lainaa

    11. Lehtevä hyönteinen 23.9.2021 6:35
      Tulos: +229 (235 ääntä)
      Tarvitsisin putkiremontin mutta en maksaisi tekijälle mitään. Homma ois niinkö idea plus osaaminen on yhtäkuin salkku ja keltainen lätkä. Kiinnostuneita?

      Lainaa

    12. Tulos: -12 (34 ääntä)
      Jos ton tyylistä sivustoa aikoo rakentaa niin ei siihen välttämättä tarvitse koodareita palkata. Shopifylls esim. tekee aika helposti nettikaupan itselleen. Mutta ei sekään ilmainen ole.

      Lainaa

    13. Tulos: +114 (118 ääntä)
      traumcity: Varsinkin Martan viimeisestä viestistä ihan samaa mieltä. Just niin suomalainen tapa että kun joku jotain yrittää tai kysyy, niin heti tulee näsäviisastelijoita huutelemaan vaikka asia ei niille pätkän vertaa kuulu! Monissa euroopan maissakin on just sellainen tsemppaava ilmapiiri, yrittäjähenkisiä [...]
      Mikähän on todennäköisyys sille, että noin pihalla olevan nettipalvelu ”idea” on jotain sellaista, että sillä olisi menestymisen mahdollisuuksia? 0,0001% ?

      Lainaa

    14. Päätön alligaattori 23.9.2021 7:00
      Tulos: +107 (121 ääntä)
      "Kuullostaa" 😞

      Lainaa

    15. Tulos: +116 (128 ääntä)
      traumcity: Varsinkin Martan viimeisestä viestistä ihan samaa mieltä. Just niin suomalainen tapa että kun joku jotain yrittää tai kysyy, niin heti tulee näsäviisastelijoita huutelemaan vaikka asia ei niille pätkän vertaa kuulu! Monissa euroopan maissakin on just sellainen tsemppaava ilmapiiri, yrittäjähenkisiä [...]
      Tsempillä ei voi maksaa laskuja eikä vuokraa.

      Lainaa

    16. Mistr Mistrsss 23.9.2021 7:38
      Tulos: -68 (94 ääntä)
      Mä siivoon Oili sun luona ilmaseks alasti. Slurps slurps.

      Lainaa

    17. Takkuinen hilleri 23.9.2021 7:49
      Tulos: +112 (114 ääntä)
      Puhuva orava: Tuo on aina hauskaa, kun joku luulee ideansa olevan niin hyvä, että joku ammattilainen tulee toteuttamaan sen ilmaiseksi.
      Ja toteutuksen jälkeen annetaan lämmintä kättä ja kerätään voitot omaan pussiin, jos tuo idea jonkin arvoinen on. Joku liikekumppaniksi ryhtyvä voisi "ilmaiseksi" tuon tehdä, mutta ei kai kukaan jonkun tuntemattoman bisnestä vain hyvää hyvyyttään loihdi eloon.

      Lainaa

    18. Tulos: +109 (113 ääntä)
      "Sivuja on netti täynnä!" Vai mitenkäs se menikään

      Lainaa

    19. Apinaattori 23.9.2021 8:06
      Tulos: +88 (90 ääntä)
      Tornipöllö: Jos itse osaisin koodata, niin väsäisin Martalle niin juostenkustun ja just ja just toimivan kotisivun kuin mahdollista. Sitten vain toteaisin että nyt odotetaan, että rouva pääjohtajan mahtava idea alkaa tuottaa rahaa, niin voidaan sitten alkaa sijoittamaan parempiin sivuihin.
      Alasta en juuri mitään ymmärrä mutta ymmärtääkseni ehdottamasi ajatuksen toteutus vaatisi silti kohtuullisen paljon työtä.

      Lainaa

    20. Tulos: +103 (107 ääntä)
      Takkuinen hilleri: Ja toteutuksen jälkeen annetaan lämmintä kättä ja kerätään voitot omaan pussiin, jos tuo idea jonkin arvoinen on. Joku liikekumppaniksi ryhtyvä voisi "ilmaiseksi" tuon tehdä, mutta ei kai kukaan jonkun tuntemattoman bisnestä vain hyvää hyvyyttään loihdi eloon.
      Niinpä! Tätä voisi jokainen palveluksen ruikuttaja ensin hieman mietttiä päinvastaisena tilanteena, tekisitkö itse jollekin ilmaiseksi? No et tekisi. Sepä se. Miksi sitten pyytää muilta.

      Lainaa

    21. Johtimeton matelija 23.9.2021 8:37
      Tulos: +125 (127 ääntä)
      Oili tarkoittaa siivouspalvelulla ilmeisesti pimeänä 8e/h työskentelevää naapurin Pirjoa.

      Lainaa

    22. Musta kiivi 23.9.2021 9:38
      Tulos: -69 (89 ääntä)
      Takkuinen hilleri: Ja toteutuksen jälkeen annetaan lämmintä kättä ja kerätään voitot omaan pussiin, jos tuo idea jonkin arvoinen on. Joku liikekumppaniksi ryhtyvä voisi "ilmaiseksi" tuon tehdä, mutta ei kai kukaan jonkun tuntemattoman bisnestä vain hyvää hyvyyttään loihdi eloon.
      Kaikki viisastelijat ja ulisijat voisi hetkeksi käpertyä miettimään pieniä ideoita mistä on lähtenyt suuria bisneksiä. Tottakai ilmaisen työn vonkujat käytännössä aina ovat vaan väärässä, mutta on myös olemassa hyviä ideoita, joista voidaan rakentaa toimivia palveluita ja bisneksiä, joista riittää sitten jaettavaa kaikille osallisille. 
      Verkkopalvelun tekemiseen tarvitaan muutakin kuin tekninen osaaminen, siihen tarvitaan järkevä idea sekä näkemystä. Myönnän että tämä on toki harvinaista, mutta näkisin että riittävän hyvälle idealle voisi sopivan porukan löytyessä onnistuakin rakentaa palvelu periaatteella että kasataan talenteista porukka ja tehdään yhdessä - kerätään hyödyt yhdessä. 
      Jos mietitte että tämmöinen on aivan utopistista, niin miettikää vaikka Facebookin tarinaa, idea sen takana oli yksinkertainen ja myyvä, eikä ensimmäisten versioiden toteutuskaan loppuviimein mitään älyttömiä vaatinut.

      Lainaa

    23. Sensuelli liitu 23.9.2021 9:46
      Tulos: +116 (120 ääntä)
      Jos Marta on tässä perustamassa seuraavaa Amazonia tai Roviota, niin olisiko tosiaan liikaa vaadittu, että hän uskoisi omaan liikeideaansa edes parin tonnin verran ja maksaisi koodarille edes välttävän korvauksen nettisivujen tekemisestä. Jos Marta ei itsekään usko tienaavansa ideallaan tuollaista alkupanostusta takaisin, niin miksi kukaan muukaan uskoisi? Toki vaihtoehtona olisi myös tehdä sivut itse Wixenin tai muun vastaavan palvelun kautta muutamalla kympillä ilman mitään ymmärrystä koodauksesta. Ilmeisesti liikeidea on siis aivan uskomattoman hyvä, mutta ei aivan niin hyvä, että siihen kannattaisi sijoittaa edes muutama kymppi ja pari tuntia omaa aikaa.

      Lainaa

    24. Rajoittunut kobra 23.9.2021 10:04
      Tulos: +39 (55 ääntä)
      Musta kiivi: Kaikki viisastelijat ja ulisijat voisi hetkeksi käpertyä miettimään pieniä ideoita mistä on lähtenyt suuria bisneksiä. Tottakai ilmaisen työn vonkujat käytännössä aina ovat vaan väärässä, mutta on myös olemassa hyviä ideoita, joista voidaan rakentaa toimivia palveluita ja bisneksiä, joista riittää [...]
      Moi Marta!

      Lainaa

    25. Himoton maito 23.9.2021 10:11
      Tulos: +97 (99 ääntä)
      Arvostan työtäsi mutta en niin paljon että suostuisin siitä maksamaan.

      Lainaa

    26. Tulos: -42 (56 ääntä)
      Ttppi: Mikähän on todennäköisyys sille, että noin pihalla olevan nettipalvelu ”idea” on jotain sellaista, että sillä olisi menestymisen mahdollisuuksia? 0,0001% ?
      Kun ei tiedä mikä idea tuossa on, sen hyvyyttä on mahdoton arvioida. Moni menestyvä nettipalvelu tai mobiilisovellus on syntynyt Martan ajattelutavalla. Eihän tuollaista sivustoa tai sovellusta koodata joka kerta alusta asti erikseen vaan tekijällä on pohjana toinen vastaava toteutus. En mä tuota Martan kyselyä pidä mitenkään typeränä. Koko ajan syntyy startuppeja joissa toimitaan juuri tuolla tavalla, yhdellä on idea ansaintalogiikasta, toisella kyky toteuttaa. Joskus onnistuu, joskus ei. Yrittäminen on riskinottamista. Jos mulla olis IT-yritys ja nettiauto-tyyppistä osaamista, selvittäisin ilman muuta idean toteuttamiskelpoisuuden. BusinessFinlandin kynnys kehittämistuen myöntämiseen on hyvin alhainen joten monella huonolla idealla saattaa tienata enemmän kuin yhdellä hyvällä.

      Lainaa

    27. Kumarteleva etana 23.9.2021 10:16
      Tulos: +2 (72 ääntä)
      Hmm: traumcity. Sä oot oikeasti luokattoman huono trolli ja sun pitäis maksaa mulle sun kommenttien lukemiseen käytetystä ajasta.
      Ei ole trolli, vaan se on satiiria. Lue teksti uudelleen eri äänensävyllä, niin huomaat ja ärsyttää huomattavasti vähemmän. 
      "Jos työnantaja vähän ilmaista työvoimaa käyttää niin onko se oikeesti nii justiinsa? Vituttaa kun toinen yrittää olla tsemppaava ja ratkoo osaltaan työvoimaapulaa ja pojat vaa kiusaa."

      Lainaa

    28. Elämätön ampiainen 23.9.2021 10:37
      Tulos: +94 (102 ääntä)
      Tylsimys: Kun ei tiedä mikä idea tuossa on, sen hyvyyttä on mahdoton arvioida. Moni menestyvä nettipalvelu tai mobiilisovellus on syntynyt Martan ajattelutavalla. Eihän tuollaista sivustoa tai sovellusta koodata joka kerta alusta asti erikseen vaan tekijällä on pohjana toinen vastaava toteutus. En mä tuota [...]
      Jos asian olis ilmaissut toisin, fiilis ois aika toisenlainen. Esimerkiksi "etsin koodaustaitoista liikekumppania startup-hengessä". Sen sijaan etsitään ilmaistyöntekijää.

      Lainaa

    29. Invariantti raadonsyöjä 23.9.2021 10:46
      Tulos: +63 (67 ääntä)
      Tylsimys: Kun ei tiedä mikä idea tuossa on, sen hyvyyttä on mahdoton arvioida. Moni menestyvä nettipalvelu tai mobiilisovellus on syntynyt Martan ajattelutavalla. Eihän tuollaista sivustoa tai sovellusta koodata joka kerta alusta asti erikseen vaan tekijällä on pohjana toinen vastaava toteutus. En mä tuota [...]
      Mutta siellä maksetaan molemmille palkkaa, eikä vain pelkkää lämmintä kättä.

      Lainaa

    30. Palanut vadelma 23.9.2021 11:21
      Tulos: +75 (77 ääntä)
      Hyödytön maksamato: Tää ilmaisten ja ”parhaiden ja halvimpien” työpanosten, ripsihuoltojen ja autokorjaamoiden haku saa menettämään uskon ihmisiin.
      Tuli tässä mieleen yksi tuttu, joka halusi tämmöiset halvat ripset... Kävi ottamassa jollain amatöörillä, joka oli opetellut homman youtube -videosta. Sai niin ärhäkän silmätulehduksen, että ripset piti poistaa kun silmät oli niin märkäiset. Lopputulos: rahaa paloi, eikä saanut edes niitä ripsiä. Tuli sittenkin kalliiksi.

      Lainaa

    31. Tulos: +24 (36 ääntä)
      Karoliina: Oili, on tosi kivaa, että arvostat hyvää jälkeä, mutta sun arvostuksella kukaan ei saa maksettua palkkaa eikä veroja.
      Oot vähän epäreilu. Eihän siitä tule verojakaan maksettavaksi, kun ei saa rahaakaan työstä.

      Lainaa

    32. Satoisa mehiläinen 23.9.2021 12:15
      Tulos: +46 (50 ääntä)
      Karoliina: Oili, on tosi kivaa, että arvostat hyvää jälkeä, mutta sun arvostuksella kukaan ei saa maksettua palkkaa eikä veroja.
      Oili voi itse siivota ja arvostaa hyvää jälkeään. Maksakoon palkan itselleen vaikka luonnossa.

      Lainaa

    33. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 23.9.2021 12:22
      Tulos: -20 (34 ääntä)
      Sensuelli liitu: Jos Marta on tässä perustamassa seuraavaa Amazonia tai Roviota, niin olisiko tosiaan liikaa vaadittu, että hän uskoisi omaan liikeideaansa edes parin tonnin verran ja maksaisi koodarille edes välttävän korvauksen nettisivujen tekemisestä. Jos Marta ei itsekään usko tienaavansa ideallaan tuollaista [...]
      Ihan hyvä pointti, mutta jos Marta onkin varaton ja saanut huippuidean, joka kääntäisi hänen elämänsä urilleen, alkupanostus ei välttämättä ole yksinkertaisesti mahdollista. Yrittämisessä vaikeaa on se, että alkupääomaa on esimerkiksi tt-tuella elelevän mahdotonta kerryttää.

      Lainaa

    34. Peitettävä kivi 23.9.2021 12:25
      Tulos: +31 (39 ääntä)
      Musta kiivi: Kaikki viisastelijat ja ulisijat voisi hetkeksi käpertyä miettimään pieniä ideoita mistä on lähtenyt suuria bisneksiä. Tottakai ilmaisen työn vonkujat käytännössä aina ovat vaan väärässä, mutta on myös olemassa hyviä ideoita, joista voidaan rakentaa toimivia palveluita ja bisneksiä, joista riittää [...]
      Sanotaan nyt näin että jos on "järkevä idea ja näkemystä" joka toisi tälle bisnekselle hyvän alun jos vaan saisi koodausapua, niin luulisi että löytyisi sen verran näkemystä että facebook-ryhmä ei ole se paikka mistä etsitään koodaaja apuun.

      Lainaa

    35. Harmaa kivi 23.9.2021 15:01
      Tulos: +42 (48 ääntä)
      Himoton maito: Arvostan työtäsi mutta en niin paljon että suostuisin siitä maksamaan.
        Ilmeisesti Ollilla mennyt vähän ohi, mitä "arvo" tarkoittaa. Matkakortillani on arvoa, maksoin siitä. Kaikesta täytyy maksaa -mielestäni ihmisoikeuksilla on arvoa, joten lahjoitan Amnestylle. Uskonnolla ei ole itselleni arvoa, joten erosin kirkosta. Elämän parhaita asioita ei voi ostaa rahalla, sanovat, ja eniten maailmassa arvostan miestäni josta en toistaiseksi ole maksanut mitään -mutta jos hän sairastuisi eikä pystyisi töihin, maksaisin asuntolainan molempien puolesta enkä ryhtyisi hankkimaan varakkaampaa kämppistä. 
        Arvo tarkoittaa kaikessa karmeudessaan, että jostain on valmis maksamaan. Sairaanhoitajat, taiteilijat, tieteentekijät jne. tietävät että juhlapuheilla ei saa ostetuksi edes makaronia. He arvostavat työtään niin paljon että kulkevat alipalkattuina sen takia. Olisi hyvä, jos loppumaailmakin tajuaisi, että arvostus alkaa omasta kukkarosta. 

      Lainaa

    36. Tarkkaileva tuhatjalkainen 23.9.2021 17:39
      Tulos: +34 (48 ääntä)
      traumcity: Varsinkin Martan viimeisestä viestistä ihan samaa mieltä. Just niin suomalainen tapa että kun joku jotain yrittää tai kysyy, niin heti tulee näsäviisastelijoita huutelemaan vaikka asia ei niille pätkän vertaa kuulu! Monissa euroopan maissakin on just sellainen tsemppaava ilmapiiri, yrittäjähenkisiä [...]
      Anteeksi, miten sillä "ratkotaan työvoimapulaa" että halutaan jonkun tekevän töitä ilmaiseksi?

      Lainaa

    37. Näpytön herkkuruoka 23.9.2021 17:41
      Tulos: +47 (53 ääntä)
      Meilläkin yksi tutun tuttu yritti saada minua tekemään 100 eurolla Munsalan kansallispuvun. Ei tullut kauppoja.

      Lainaa

    38. Puhuttu lihapiirakka 23.9.2021 18:07
      Tulos: +40 (42 ääntä)
      En ymmärrä miten joku kehtaa edes kysyä nettisivuja ilmaiseksi. Miksei Martan kaltaiset uuvatit vain väsää wixillä tai weeblyllä itselleen sivuja jos on jo "idea" ja tarve.

      Lainaa

    39. Tulos: +29 (35 ääntä)
      Halutaan nettisivuja ja sitten mallina käytetään nettipalvelua joka on huomattavasti suurempi työ. Ne nettisivut joku nyt voisi vielä ilmaiseksi tehdäkin mutta tuon lasjuusluokan palvelua (kaikkine ulospäin näkymättömine osineen varmaan parin sadan tonnin edestä koodattavaa) ei ihan äkkiä. Jos tosiaan edes olisi haettu sweat equety-tyyppistä yhtiökumppania niin olis ollut vähemmän vähättelevä ja ällö ilmoitus

      Lainaa

    40. Tulos: +21 (27 ääntä)
      Marta vois jatkossakin vaan kuullottaa juustoaan ihan itsekseen.

      Lainaa

    41. Tulos: +30 (32 ääntä)
      Palanut vadelma: Tuli tässä mieleen yksi tuttu, joka halusi tämmöiset halvat ripset... Kävi ottamassa jollain amatöörillä, joka oli opetellut homman youtube -videosta. Sai niin ärhäkän silmätulehduksen, että ripset piti poistaa kun silmät oli niin märkäiset. Lopputulos: rahaa paloi, eikä saanut edes niitä ripsiä. Tuli sittenkin kalliiksi.
      "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa".
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Ihan hyvä pointti, mutta jos Marta onkin varaton ja saanut huippuidean, joka kääntäisi hänen elämänsä urilleen, alkupanostus ei välttämättä ole yksinkertaisesti mahdollista. Yrittämisessä vaikeaa on se, että alkupääomaa on esimerkiksi tt-tuella elelevän mahdotonta kerryttää.
      Sitten tarjotaan kumppanuutta ja jaetaan mahdolliset voitot niiden kesken, jotka työtä yrityksen eteen tekevät o_O

      Lainaa

    42. Tunteeton sitruuna 23.9.2021 21:34
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Hauskaahan tässä on se että Nettiauto on koko olemassa olonsa ajan ollut yksi hitaimmisita, bugisimmista ja huonoiten toimivista sivustoista mitä löytyy...

      Lainaa

    43. Kolkko lokki 23.9.2021 21:44
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Lehtevä hyönteinen: Tarvitsisin putkiremontin mutta en maksaisi tekijälle mitään. Homma ois niinkö idea plus osaaminen on yhtäkuin salkku ja keltainen lätkä. Kiinnostuneita?
      Jos se keltainen lätkä on juustoa niin voisin lähteä :D

      Lainaa

    44. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 23.9.2021 23:10
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      AKRASIA: "Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa". Sitten tarjotaan kumppanuutta ja jaetaan mahdolliset voitot niiden kesken, jotka työtä yrityksen eteen tekevät o_O
      No todellakin, tietenkin näin.

      Lainaa

    45. Tulos: +40 (44 ääntä)
      Musta kiivi: Kaikki viisastelijat ja ulisijat voisi hetkeksi käpertyä miettimään pieniä ideoita mistä on lähtenyt suuria bisneksiä. Tottakai ilmaisen työn vonkujat käytännössä aina ovat vaan väärässä, mutta on myös olemassa hyviä ideoita, joista voidaan rakentaa toimivia palveluita ja bisneksiä, joista riittää [...]
      Sit kannattais varmaan etsiä yhtiökumppania eikä pölvästiä joka suostuis tekemään ilmaista työtä toisten eduksi.

      Lainaa

    46. Kellanruskea mansikka 24.9.2021 5:48
      Tulos: +31 (37 ääntä)
      En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, enkä tiedä kertoiko jo joku mutta sivut tarvitsee myös palvelimen ja sekin maksaa erikseen. Osaan tehdä teknisesti sivuja - visuaalista puolta on huonommin - mutta työkseni teen kyllä ihan jotain muuta. Voisin lähteä kaverin kanssa toteuttamaan hyvää ideaa. Mutta en kenenkään randomin, jolla on perusasiatkin hakusessa.

      Lainaa

    47. Tulos: +6 (16 ääntä)
      Marta on varmaan ollu töissä johtohommissa hoitoalalla. Hänestä huokuu juuri hoitoalan pomon hyväksikäyttömentaliteetti.

      Lainaa

    48. Tulos: +42 (44 ääntä)
      Mä niin inhoan kun nää ilmaiseksi haluavat vetää esiin ton "Missä on kannustus, tsemppaus? Suomi on niin kateellinen ja kurja maa, voi voi, heti kun jotain yrittää niin lannistetaan :((((" SUA EI LANNISTETA YRITTÄMISESTÄ, VAAN IHMISTEN HYVÄKSIKÄYTÖN YRITTÄMISESTÄ.

      Lainaa

    49. Tulos: +12 (18 ääntä)
      traumcity: Varsinkin Martan viimeisestä viestistä ihan samaa mieltä. Just niin suomalainen tapa että kun joku jotain yrittää tai kysyy, niin heti tulee näsäviisastelijoita huutelemaan vaikka asia ei niille pätkän vertaa kuulu! Monissa euroopan maissakin on just sellainen tsemppaava ilmapiiri, yrittäjähenkisiä [...]
      Jollain se on kämppälaina maksettava ja perheen suut syötettävä. Tuo projekti on minimissään 6kk täyspäivätyötä. Terve menoa vaan itse ilmaiseksi duunaroimaan puoleksivuodeksi.

      Lainaa

    50. Tulos: +29 (31 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Ihan hyvä pointti, mutta jos Marta onkin varaton ja saanut huippuidean, joka kääntäisi hänen elämänsä urilleen, alkupanostus ei välttämättä ole yksinkertaisesti mahdollista. Yrittämisessä vaikeaa on se, että alkupääomaa on esimerkiksi tt-tuella elelevän mahdotonta kerryttää.
      Silloin haetaan starttirahaa. Täysin perus käytäntö yritystä perustaessa, pitäisi hoitua muiden asiaan kuuluvien velvollisuuksien ohella (esim yritystunnuksen hankkiminen, yritysrekisteriin liittyminen yms)
       Muutenkin kannattais ensin käydä jossain starttihautomossa tms juttelemassa asiasta ja saamassa vinkkejä miten just sun firma saatais toimimaan parhaiten. 

      Lainaa

    51. Tulos: -24 (30 ääntä)
      Tarkkaileva tuhatjalkainen: Anteeksi, miten sillä "ratkotaan työvoimapulaa" että halutaan jonkun tekevän töitä ilmaiseksi?
      Kysytkö nyt ihan tosissasi?
      Jos Martta nyt työllistää yhden ihmisen, sanotaan vaikka 6kk ajaksi, niin silloinhan yhdellä työttömällä ihmisellä on työpaikka ja tilastot paranee. Ja vaikka homma tehtäisiin vähän firaabelisti eikä tilastot sillä parane niin ainakin se aktivoi sitä yhtä työtöntä kohti työelämää. Ja joo joo, ei se saa palkkaa siitä mutta ei näytä hyvältä CV.ssä tyhjät jaksot, parempi se on tehdä jotain vaikka ilmaiseksi kuin vaikka kuluttaa aika kirjoittelemalla nettiin jonninjoutavia. Ja jos Martan firma rupeaakin tuottamaan paljon rahaa, niin ei varmaan ole poissuljettua ainakin kysellä hiukan hyvityksen perään sitten myöhemmin.
      Näin busynes toimii, tiedän itse kauppistakin hetken aikaa käyneenä asiasta jotakin ja tässä kohtaa tarpeet varmasti jonkun elämäntapatyöttömän kanssa. Vähän koodailemaan sieltä. Pennissä on miljoonan alku sanotaan, pitäisi arvostaa enemmän mahdollisuuksia ja tsempata yrittäjiä. Vaikka palkka on nyt nolla niin kerropa se sillä miljoonalla. Voit ostaa vaikka oman akvaarion tai mennä juhlimaan.

      Lainaa

    52. Itseasiassa 25.9.2021 0:07
      Tulos: +19 (21 ääntä)
      Saisiko Marta valmiita sivuja edes päivitettyä. Itse olen sekä töissä että harrastuksissa törmännyt asenteeseen "siis ihan nopeestihan sä ton lisäät sinne". Jos tämän pyytäjän pitää itse se tehdä, niin se ei koskaan onnistu tai tule tehdyksi. Jo aiemmin kannustaessa kun hänkin jo tiesi että puhutaam vähintään tunnista, isommissa hommissa ainakin päivistä. Martalla olisi alta aikayksikön vanhentuneet sivut ja haussa ilmainen ylläpitäjä.

      Lainaa

    53. Rakastunut nekrofiili 25.9.2021 1:49
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      traumcity: Varsinkin Martan viimeisestä viestistä ihan samaa mieltä. Just niin suomalainen tapa että kun joku jotain yrittää tai kysyy, niin heti tulee näsäviisastelijoita huutelemaan vaikka asia ei niille pätkän vertaa kuulu! Monissa euroopan maissakin on just sellainen tsemppaava ilmapiiri, yrittäjähenkisiä [...]
      Marta voisi ratkoa "työvoimapulaa" työllistämällä aluksi äidinkielenopettajan.

      Lainaa

    54. Tulos: +7 (9 ääntä)
      Oili on hyvä ja siivoaa ihan itse vaan.

      Lainaa

    55. Avaamaton manaatti 27.9.2021 11:43
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      traumcity: Kysytkö nyt ihan tosissasi? Jos Martta nyt työllistää yhden ihmisen, sanotaan vaikka 6kk ajaksi, niin silloinhan yhdellä työttömällä ihmisellä on työpaikka ja tilastot paranee. Ja vaikka homma tehtäisiin vähän firaabelisti eikä tilastot sillä parane niin ainakin se aktivoi sitä yhtä työtöntä kohti [...]
      Apua, mun sarkasmitutka on rikki :'D En oikeasti tiedä onko tämä hulvaton läppä vai ei. Toisaalta kukaan ei tosissaan kirjoita näin idioottimaista lätinää ja lopussa todetaan että "saat nolla euroa, mutta kerro se miljoonalla", mikä on edelleen nolla. Mutta toisaalta sävy on niin kuivakan asiallinen, että voisin ottaa todestakin.

      Lainaa

    56. Tulos: -4 (10 ääntä)
      Onko täällä tosissaan niin paljon uusia ihmisiä näitä kommaamassa ettei traumin jutuista tajua onko trolli vai provo, tai kenties tuntojaan tosissaan avaava ihminen? Shitin läpät on yleensä niin läpinäkyviä että armeija voisi kehittää niistä jonkun clouking device aplikaation apunaan joku koodari plus pari insinööriä. Tietenkään ei nyt pysty maksaa palkkaa mutta saa salkun ja mitalin. C'moon nää on niin läppää vaikkei aina ehkä hyvää. Mut joo läppää ja jos et tahdo lukea moista niin tähän luultavasti pätee sama kuin rölleihin, ÄLÄ RUOKI RÖLLIÄ, se vain vahvistuu ja kasvaa isommaksi möröksi. Böö.

      Lainaa

    57. Aseeton sorsa 28.9.2021 9:11
      Tulos: -2 (8 ääntä)
      Tornipöllö: Jos itse osaisin koodata, niin väsäisin Martalle niin juostenkustun ja just ja just toimivan kotisivun kuin mahdollista. Sitten vain toteaisin että nyt odotetaan, että rouva pääjohtajan mahtava idea alkaa tuottaa rahaa, niin voidaan sitten alkaa sijoittamaan parempiin sivuihin.
      Mä oon tehnyt siistit, toimivat sivut kolmelle yleishyödylliselle yhteisölle. Ilmaiseksi. Oon yleishyödyllinen ja yhteisöllinen.

      Lainaa

    58. seppo sekaisin 28.9.2021 10:06
      Tulos: 0 (8 ääntä)
      Höpö: Onko täällä tosissaan niin paljon uusia ihmisiä näitä kommaamassa ettei traumin jutuista tajua onko trolli vai provo, tai kenties tuntojaan tosissaan avaava ihminen? Shitin läpät on yleensä niin läpinäkyviä että armeija voisi kehittää niistä jonkun clouking device aplikaation apunaan joku koodari [...]
      Olin kirjoittamassa about samaa Traumcityn ekan viestin perusteella mutta tuo hänen toisensa sai minutkin hämilleen. Ensimmäinen oli mielestäni selvää sarkasmia mutta kun vastasikin palautteeseen toisella viestillä ja vielä tuolla tavalla niin en olekaan enää niin varma mistään. Aiemman perusteella tosin olen aina lokeroinut viestinsä sarkasmin tai ironian alle ja ihmetellyt että miten porukka ei muka voi tajuta sitä. Lisäksi vielä niin kauan tehnyt tuota että ei pitäisi enää olla vakiokävijöille mitenkään uusi juttu. Onhan siellä sitä "trollailuakin" vaikka itse pidän sitä "kissat kuuluu luontoon"-settiä niin ilmiselvänä vitsinä että typerä saa olla jos uskoo kirjoittajan olevan tosissaan. Kunnon trollailu kun on sellaista että pitäisi olla edes pieni mahdollisuus ottaa tekstin kirjoittaja tosissaan. Nytkin ensimmäinen viesti oli selvää sarkasmia mutta toinen tosiaan olikin jo vähän vaikeammin tulkittava tapaus, jossa oikeastaan selviä merkkejä oli vain miljoonan kertominen nollalla. Ehkä se on sitten se vastaus kysymykseeni ja sarkasmi jatkuu? Hämää vain se että toisaalta olen itse oikeasti vähän tuota mieltä mitä kirjoittaa: asiallisesti sovittu (eli korvataan esim. jos idea alkaa tuottaa) ilmainen työ, jolla avaa mahdollisuuksia tienata/työllistä voi oikeasti olla harkinnan arvoinen juttu.
      Ehkä teen jonkin gradun Traumcityn kirjoituksista, jossa selvitän myös itselleni mikä hän lopulta on ja kuuluuko kissa luontoon vai trollailuun.

      Lainaa

    59. Tulos: +6 (8 ääntä)
      traumcity: Kysytkö nyt ihan tosissasi? Jos Martta nyt työllistää yhden ihmisen, sanotaan vaikka 6kk ajaksi, niin silloinhan yhdellä työttömällä ihmisellä on työpaikka ja tilastot paranee. Ja vaikka homma tehtäisiin vähän firaabelisti eikä tilastot sillä parane niin ainakin se aktivoi sitä yhtä työtöntä kohti [...]
      Jos Martta TYÖLLISTÄÄ niin hänen täytyy maksaa PALKKAA koska suomessa on työehtosopimukset  minimipalkasta eli palkka EI VOI OLLA 0euroa.

      Lainaa

    60. Laskutaidoton kana 28.9.2021 15:18
      Tulos: -10 (12 ääntä)
      Toi idea+osaaminen viittaa kyllä siihen että tää Marta yritti etsiä itselleen liikekumppania... Eli aika väärinymmärretty viesti

      Lainaa

    61. Tulos: +10 (12 ääntä)
      Aseeton sorsa: Mä oon tehnyt siistit, toimivat sivut kolmelle yleishyödylliselle yhteisölle. Ilmaiseksi. Oon yleishyödyllinen ja yhteisöllinen.
      Ja tällä asialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että jotakuta toista pyydetään tekemään kaupallista työtä ilmaiseksi.
      Ja jonkun kauppapohjan koodaus on muutenkin täysin eri asia kuin infosivun koodaus, johon vaikein koodinpätkä tehdään ehkä johonkin yhteydenottolomakkeeseen tai kalenteriin - ja nekin saa pääasiassa plugarilla hoidettua.
      Kauppa-alusta, jonne pitäisi rakentaa reaaliajassa päivittyvä inventaario, laskutus ja ties mitä, on helvetin paljon isompi homma. (Toki, riippuen myytävästä artikkelista, onnistuu Wixillä/Shopifyllakin, mutta kaikkia yrittäjiä ei napostele maksaa jokaisesta myynnistä komissiota, kun pitäis pystyä maksamaan yelit, tyelit yms.)
      Ylipäätään jos bisnesstrategian lähtökohta on jo se, että halutaan säästää kenties yrityksen kriittisimmästä toiminnosta (toimivat verkkosivut), niin ollaan hyvin ulapalla toimivasta yrittämisestä.
      Maailma on täynnä hyviä ideoita, mutta kun tarttis miettiä myös somea, markkinointia, tilaushallintaa, laskutusta, kirjanpitoa, verkko- ja tilavuokria, vakuutuksia, asiakaspalvelua, yms. ja kuka niitä hoitaa - eli työntekijärekryä, graafikon, koodaajan, kirjanpitäjän, ym. palkkausta. Niin se hyvä idea ei kyllä yksin riitä. Vähän pitäis ottaa asioista myös selvää ennen kuin kiinnittää kämppäänsä.

      Lainaa

    62. Tulos: +9 (11 ääntä)
      Tornipöllö: Jos itse osaisin koodata, niin väsäisin Martalle niin juostenkustun ja just ja just toimivan kotisivun kuin mahdollista. Sitten vain toteaisin että nyt odotetaan, että rouva pääjohtajan mahtava idea alkaa tuottaa rahaa, niin voidaan sitten alkaa sijoittamaan parempiin sivuihin.
      Näin koodarina ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa käyttää montaa tuntia jonkun kusisen, ei-toimivan saitin tekemiseen. Lisäksi siihenkin tulee jo kuluja kun tarvitaan vähintään palvelin, sinne tietokanta. Eikä ilman dns:ää kukaan tuonne sivulle eksy vahingossakaan. 
      150€/h palkkaa ja royaltit jatkossa niin ehkä voisi kiinnostaa tehdä tuollainen pikkusivusto päivätöiden ohella.

      Lainaa

    63. Tahraton järvisieni 29.9.2021 13:00
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      traumcity: Varsinkin Martan viimeisestä viestistä ihan samaa mieltä. Just niin suomalainen tapa että kun joku jotain yrittää tai kysyy, niin heti tulee näsäviisastelijoita huutelemaan vaikka asia ei niille pätkän vertaa kuulu! Monissa euroopan maissakin on just sellainen tsemppaava ilmapiiri, yrittäjähenkisiä [...]
      Yrittää? Niinkun toisen ilmaisella työllä. Eihän tuo ollut idea eikä mikään kopioida vastaava olemassaoleva palvelu.
      Toi lannistamis-kortti on niin käytetty.

      Lainaa

    64. Tulos: 0 (2 ääntä)
      Nettiauto ja muut Nettix Oy:n palvelut alkaa olla 20 vuotta vanhoja ja yritys vaihtaa n. 20 milj. euroa vuodessa. Voidaan aika turvallisesti alakanttiin heittää, että Nettiauton (ja sen sisarpalveluiden) kehitykseen on käytetty 5-10 miljoonaa euroa vuosien varrella ja sitä koodataan yhä joka päivä. Vastaavan tyyppisen proton toki painaa kasaan iloisesti noin 200 000 eurolla, jos Martalla riittää product ownerina näkemys ja osaaminen. Voidaan jakaa vaikka prosentit mallia 90 mulle ja kymppi sulle.

      Lainaa

    65. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Turha ton ämmän puhua suomalaisesta tsemppauskulttuurista, kun itse haluaa käyttää suomalaista työvoimaa mutta ei maksaa siitä. Uskomattomia lokkeja!! Häpeä

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: edullinen, halpa, hinta, ilmainen, koodari, nettiauto, palkka, siivooja, siivota, siivouspalvelu, tarjous, työt, töitä