Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Asiakas on aina oikeassa, osa 8

Finnkino ja Verkkokauppa.com ovat olleet tuhmia.
Asiakas on aina oikeassa, osa 8

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 80 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kalpea dinosaurus 30.9.2021 0:05
      Tulos: +1255 (1273 ääntä)
      Sami ajatteli saavansa tavarat kotiovelle vuorokauden kuluessa ilmaiseksi. Jep. Ei yhtään oma moka.

      Lainaa

    2. Tulos: +972 (984 ääntä)
      Sori Sami, tästä ei yritetä tehdä sinun vikaa, vaan se on sinun vika.

      Lainaa

    3. Tornipöllö 30.9.2021 0:08
      Tulos: +780 (790 ääntä)
      Niin että kotiinkuljetus 24 tunnin sisällä on ilmainen, mutta noutopisteeseen toimitus normaalilla aikataululla maksaa? Nyt valoja päälle, Sami.

      Lainaa

    4. Ruokkoamaton majava 30.9.2021 0:14
      Tulos: +297 (307 ääntä)
      Eva ja Sami ovat (taas) nöyryyttäneet itseään.

      Lainaa

    5. Tulos: +474 (494 ääntä)
      En tiiä sitten kuinka nopeasti tuo pitää lukea, että nouto Helsingistä muuttuu Helsingin varastoksi. Tai että mitä merkitystä sillä tässä tapauksessa on, kun se tavara olisi jäänyt hakematta niin varastosta kuin myymälästäkin. Ja miten niin nouto ei ole toimitustapa? Sami on niin kauheen monella eri tavalla tyhmä että multa loppuu puheaika tämän keissin purkamisessa.

      Lainaa

    6. Marjaisa kettu 30.9.2021 0:17
      Tulos: +324 (344 ääntä)
      Samaa mieltä: On kyllä äärimmäisen epäselvää. Ihan kuin "Nouto" tarkoittaisi muka, että tavara pitää itse jostain hakea!!!!@

      Lainaa

    7. Tarkistamaton timantti 30.9.2021 0:21
      Tulos: +359 (383 ääntä)
      Niin se Helsingin toimipiste, mistä voi noutaa tilauksen, on auki 24 h vuorokaudessa. Voi olla vaikea asia ymmärtää jossain Perähikiällä. Mutta jos yrittää säästää 1,99 "tilattuaan huomattavalla summalla tuotteita" niin mikäpäs siinä.

      Lainaa

    8. Lähempi mestari 30.9.2021 0:21
      Tulos: +324 (326 ääntä)
      Perusmeininki. Tyrit itse ja yrität syyttää siitä muita. Kun se tekee vielä julkisesti somessa, niin häpäisee siinä vielä itsensä.

      Lainaa

    9. Ääretön meduusa 30.9.2021 0:31
      Tulos: -266 (308 ääntä)
      Kalpea dinosaurus: Sami ajatteli saavansa tavarat kotiovelle vuorokauden kuluessa ilmaiseksi. Jep. Ei yhtään oma moka.
      Onnistuu kyllä Euroopan sivistysmaissa. Usein esim. jos tilaa ennen klo 23, on toimitus seuraavana päivänä KOTIOVELLE. Joissakin liikkeissä tilaus ennen 14 ja toimitus samana iltana. Ilmaiseksi.
      Surullista että Suomessa ajatuskin on naurettava.

      Lainaa

    10. Kykenemätön peura 30.9.2021 1:08
      Tulos: +446 (458 ääntä)
      Itse ymmärrän toimitustavan Nouto Helsingistä 24 h siten, että minut noudetaan limusiinilla valitsemaan haluamani tuotteet ja lopuksi kierrätetään 24 h katsomassa Helsingin nähtävyyksiä.

      Lainaa

    11. Tyyni tonttu 30.9.2021 1:08
      Tulos: +350 (356 ääntä)
      Ääretön meduusa: Onnistuu kyllä Euroopan sivistysmaissa. Usein esim. jos tilaa ennen klo 23, on toimitus seuraavana päivänä KOTIOVELLE. Joissakin liikkeissä tilaus ennen 14 ja toimitus samana iltana. Ilmaiseksi. Surullista että Suomessa ajatuskin on naurettava.
      Niissä sivistysmaissa pisinkin välimatka rajalta toiselle on se parisataa kilometriä, mikä Suomessa on tavallinen matka kaupungista toiseen.
      Ja isommissa maissa taas asukkaita on niin paljon, että varastoja on kannattavaa ripotella eri puolille maata, toisin kuin Suomessa.

      Lainaa

    12. Tulos: +166 (168 ääntä)
      Ääretön meduusa: Onnistuu kyllä Euroopan sivistysmaissa. Usein esim. jos tilaa ennen klo 23, on toimitus seuraavana päivänä KOTIOVELLE. Joissakin liikkeissä tilaus ennen 14 ja toimitus samana iltana. Ilmaiseksi. Surullista että Suomessa ajatuskin on naurettava.
      Tuskinpa valtaosan mielestä tuo ajatus nopeasta toimituksesta on naurettava, vaan se, että Sami kuvitteli Suomessa postituksen toimivan samalla nopeudella.

      Lainaa

    13. Tulos: +169 (169 ääntä)
      Mulla aivot heittää luetun ymmärtämisen ihan vituralleen, mutta jopa minä osaan tehdä tilauksen verkkokaupasta. Joskus noutanut Oulun myymälästä ilmatteeks tai no mitänyt maksanut tuotteet paikan päällä ja jos oon tiennyt, ettei onnistu nouto, niin maksanut muutaman egen lisää ja tilannut kotiin. Verkkokauppa.com on yks selkeimpiä tilauspaikkoja.

      Lainaa

    14. Mistr Mistrsss 30.9.2021 2:24
      Tulos: -151 (181 ääntä)
      Eva, jätä se lapsi kotiin ja tuu tekeen mun kanssa k-18 elokuvia. Slurps slurps.

      Lainaa

    15. Tulos: +108 (132 ääntä)
      Sami. Olet liian tyhmä tilaamaan mitään netistä. Sun "huomattava summakin" on todennäköisesti joku parisataa euroa. Tästä lähtien käyt vaan kivijaloissa, jooko?

      Lainaa

    16. Roteva tiikeri 30.9.2021 2:57
      Tulos: -94 (242 ääntä)
      Pakko myöntää, että en ymmärrä ollenkaan tuota alkoholin anniskelua elokuvateattereissa tai edes urheilutapahtumissa. Luulisi, että aikuinen ihminen pärjäisi muutaman tunnin ilmankin.

      Lainaa

    17. Ilmielävä lammas 30.9.2021 3:11
      Tulos: +184 (184 ääntä)
      Jäin miettimään, että MITEN Verkkokaupan olisi asia Samin mielestä pitänyt ilmaista, jos sanat nouto (ja alla lisäselvennyksenä vielä, että noutaja = Sami itse) ei hänelle avaudu? Joo voihan sitä kiireessä katella väärin, ihan ymmärrettävää, mutta kun hän ei jälkeenpäinkään ymmärrä omaa mokaansa, niin turha siinä on kiirettä sitten syyttää. Kaikki sympatiat aspassa työskenteleville. Ite en ehkä pystyis.

      Lainaa

    18. King Arthur 30.9.2021 5:15
      Tulos: +166 (178 ääntä)
      Eva, mitä? "Minun rahojani ei huolita, onko ahneudella mitään rajaa?" Sitäpaitsi vuosia on valitettu että elokuvateattereissa ei ole näytäntöjä joissa saisi ihan lailla kieltää kaikki lapsikatsojat. Itseasiassa kaikki sitä haluavat olivat jo menettää toivonsa sen suhteen, koska olisi kohtuutonta kieltää elokuvan katsominen ikärajan sallimalta yleisöltä. Ja nyt, katso: voit mennä elokuviin ilman että siellä on inhoamiasi nuoria ihmisiä! Ja voit vetäistä päiväkännit samalla jos janottaa! Ja toisaalla on näytäntöjä joihin ovat kaikki tervetulleita (ikäraja edelleen huomioiden). Eli on aina leffateatterin vika jos näytöksessä on lapsikatsojia tai jos sinne ei pääse ilman ikää. Vika ei ole oma koskaan, eikä koskaan ole missään nimessä hyvä.

      Lainaa

    19. Tulos: +201 (203 ääntä)
      Mitenkähän suuri prosentti kaikista valituksista voitaisiin tiivistää että "en osaa/jaksa/viitsi lukea tai en osaa/halua ymmärtää lukemaani".

      Lainaa

    20. Tulos: +154 (156 ääntä)
      Sami, ei tuota voi mitenkään selvinpäin tai edes humalassa, ymmärtään, niin, että vaihtoehtoina on. Kotiinkuljetus ilmaiseksi vuorokaudessa tai toimitus lähimpään postiin 6,99. Kuka silloin haluasi toimituksen lähimpään postiin? Ja noita pieniä ympyrötä, joiden sisällä on kysymysmerkki, on ilmeisen vaikea klikata, vai eikö ylpeys anna myöden lukea ohjeita?

      Lainaa

    21. Rehevä ahven 30.9.2021 7:09
      Tulos: +110 (120 ääntä)
      Roteva tiikeri: Pakko myöntää, että en ymmärrä ollenkaan tuota alkoholin anniskelua elokuvateattereissa tai edes urheilutapahtumissa. Luulisi, että aikuinen ihminen pärjäisi muutaman tunnin ilmankin.
      No sinänsä en minäkään ole kohderyhmää, koska juon alkoholia kerran tai kaksi vuodessa ja silloin aivan töttöröö, eikä siihen hetkeen sovi leffat tai urheilu. Mutta tämä nyt on teattereiden uusi kokeilu saada lisää asiakkaita ja myyntiä, leffassa käyminen on tainnut vähentyä vuosien varrella aika reippaasti. Joten miksipä ei kokeilla ns aikuisten näytöksiä, ja alkoholia lisämyyntinä. Tuskin siellä kukaan örveltää änkyräkännissä kuitenkaan. Olen kuullut huhua että osa juo alkoholia ihan maun takiakin.

      Lainaa

    22. Säädytön lehmä 30.9.2021 7:16
      Tulos: +100 (102 ääntä)
      Lukija: Mulla aivot heittää luetun ymmärtämisen ihan vituralleen, mutta jopa minä osaan tehdä tilauksen verkkokaupasta. Joskus noutanut Oulun myymälästä ilmatteeks tai no mitänyt maksanut tuotteet paikan päällä ja jos oon tiennyt, ettei onnistu nouto, niin maksanut muutaman egen lisää ja tilannut kotiin. Verkkokauppa.com on yks selkeimpiä tilauspaikkoja.
      Just olin tulossa kommentoimaan, että vaikka itsellä on ammattilaisten toimesta diagnosoitu ADHD, sekä lukihäiriö, niin siitä huolimatta ei ole samankaltaisia ymmärtämisen/lukemisen vaikeuksia kuin Eevalla ja Samilla… vaikka muuten tuppaan monesti olla huomaamatta erinäisiä asioita tai sitten tulee huomattua jopa olemattomia. :D

      Lainaa

    23. Näppärä mato 30.9.2021 7:20
      Tulos: -136 (172 ääntä)
      Rehevä ahven: No sinänsä en minäkään ole kohderyhmää, koska juon alkoholia kerran tai kaksi vuodessa ja silloin aivan töttöröö, eikä siihen hetkeen sovi leffat tai urheilu. Mutta tämä nyt on teattereiden uusi kokeilu saada lisää asiakkaita ja myyntiä, leffassa käyminen on tainnut vähentyä vuosien varrella aika [...]
      No, jos leffan kans haluaa vetää viinaa, lienee halvinta kiskoa sitä sohvalla, ts. Markkina lienee hyvin pieni. Jos taas haluaa leffaelämyksen teatterissa, tuskin oikeasti tarvii siihen viinaa. Ja kyllä, myös se hieno nautiskeluviini on ihan vaan viinaa, eli myrkkyä, joka vaikuttaa keskushermostoon ja saa aikaan valheelkisen hyvän fiiliksen, ainakin hetkeksi. Mutta kukin tavallaan.

      Lainaa

    24. Kimakka persikka 30.9.2021 8:13
      Tulos: +149 (165 ääntä)
      Näppärä mato: No, jos leffan kans haluaa vetää viinaa, lienee halvinta kiskoa sitä sohvalla, ts. Markkina lienee hyvin pieni. Jos taas haluaa leffaelämyksen teatterissa, tuskin oikeasti tarvii siihen viinaa. Ja kyllä, myös se hieno nautiskeluviini on ihan vaan viinaa, eli myrkkyä, joka vaikuttaa keskushermostoon [...]
      Mä oon kyllä aikamoinen terveysintoilija, mutta jotenkin nyt viime aikoina alkanut mennä nämä "myrkytät ittes" fanfaarit ihan uusiin ulottuvuuksiin, kun niitä pitää joka paikassa tunkea jokaiseen juttuun, että pääsee mainostamaan omaa erinomaisuuttaan. Aina vielä pitää näitä "kukin tavallaan" tai "en tuomitse" heittää perään ihan vaan merkiksi, että kyllä minusta saat tehdä mitä haluat, mutta muista, että olet kuitenkin huonompi ihminen kuin minä. Ja p.s. viina ja viini ei ole sama asia. Molemmissa on alkoholia kyllä, mutta ne ei silti ole sama asia. Argh.

      Lainaa

    25. Tulos: +109 (121 ääntä)
      Näppärä mato: No, jos leffan kans haluaa vetää viinaa, lienee halvinta kiskoa sitä sohvalla, ts. Markkina lienee hyvin pieni. Jos taas haluaa leffaelämyksen teatterissa, tuskin oikeasti tarvii siihen viinaa. Ja kyllä, myös se hieno nautiskeluviini on ihan vaan viinaa, eli myrkkyä, joka vaikuttaa keskushermostoon [...]
      Halvinta olisi varmaan olla käpertyneenä kotona nurkkaan kaikki vapaa-ajat, mutta osalle ihmisistä ei oo muutaman euron kanssa ihan niin tarkkaa, ja sen voi käyttää sitten vaikka muutamaan viinilasilliseen elokuvissa. Markkina lienee riittävä siihen että tälläisiä näytöksiä järjestetään ts. niitä tuskin persnetolla tehdään.
      Ihan kivalta etkoilulta kuulostaa katsoa elokuvaa ja ottaa hiukan drinkkiä samalla. 

      Lainaa

    26. Alistettu omena 30.9.2021 9:24
      Tulos: +165 (169 ääntä)
      Roteva tiikeri: Pakko myöntää, että en ymmärrä ollenkaan tuota alkoholin anniskelua elokuvateattereissa tai edes urheilutapahtumissa. Luulisi, että aikuinen ihminen pärjäisi muutaman tunnin ilmankin.
      Totta kai pärjää. Ei siinä siitä ole kyse, etteikö joku pärjäisi ilman, vaan siitä että joidenkin mielestä on kiva ottaa vaikka se lasillinen elokuvaa katsellessa, ja tällainen vaihtoehto on haluttu tarjota.  Tuo pärjääminen on ihan typerä argumentti. Jokainen pärjää myös ilman popcorneja/karkkeja/mitä lie muita naposteltavia elokuvissa, ja silti niitä on iän kaiken ollut saatavilla, koska jotkut tykkää niitä napostella leffaa katsoessaan. Itse asiassa jokainen pärjäisi myös ihan ilman elokuvateattereita, mutta silti niitä on olemassa ja sinne mennään ihan omaksi ilokseen, ei pärjätäkseen. Ihan kiva kokeilla uusia asioita, ja jos nuo anniskelunäytökset eivät ole suosittuja eli eivät tuota tarpeeksi, niin kyllä ne aikanaan loppuvat. Ja sinä voit edelleen valita näytöksen, jossa ei anniskelua ole jos niin haluat.

      Lainaa

    27. Päätön liitu 30.9.2021 10:11
      Tulos: -4 (24 ääntä)
      leimo: Sori Sami, tästä ei yritetä tehdä sinun vikaa, vaan se on sinun vika.
      Hävettää olla Sami, pitää varmaan vaihtaa nimeä... Tuollaiset Samit eivät sovellu Samien yhteiskuntaan vaan ne pitää poistaa keinolla millä hyvänsä.

      Lainaa

    28. Tulos: +92 (92 ääntä)
      Nykyisin aika monilla tuntuu olevan sama ongelma kuin Samilla. Eli osataan kyllä (ainakin jollain tasolla) lukea, mutta luetusta asiasta ei sitten ymmärretäkään yhtään mitään...

      Lainaa

    29. Tulos: +67 (71 ääntä)
      Roteva tiikeri: Pakko myöntää, että en ymmärrä ollenkaan tuota alkoholin anniskelua elokuvateattereissa tai edes urheilutapahtumissa. Luulisi, että aikuinen ihminen pärjäisi muutaman tunnin ilmankin.
      Oletko harkinnut sellaista asiaa, että jopa Suomessa on nykyään alkoholinkäyttäjiä, jotka eivät välitä kiskoa tuhnuja kotonaan vaan kenties käyttävät alkoa vain harvakseltaan ja mielellään silloin kodin ulkopuolella. Kuten ruokaravintolassa tai kulttuuritapahtumissa? Ja silloinkin se pointti on nauttia sivistyneesti eikä vetää rynnäkköänkyrää.
      Ja toisekseen. Itselläni ei ole ikinä ollut negatiivista kokemusta lapsi- tai teinikatselijoista samassa salissa, mutta ymmärrän senkin hyvin, että joku saattaa ennemmin valita näytöksen, jonne ei päästetä alaikäisiä. Anniskeltiin siellä tai ei. (Mutta ilman anniskelua olisi luultavasti laitonta rajata katselijoita iän perusteella, mikäli elokuvan ikäraja ei anna tähän perusteita.)

      Lainaa

    30. Rakastettu kalkkuna 30.9.2021 11:12
      Tulos: +59 (63 ääntä)
      Ääretön meduusa: Onnistuu kyllä Euroopan sivistysmaissa. Usein esim. jos tilaa ennen klo 23, on toimitus seuraavana päivänä KOTIOVELLE. Joissakin liikkeissä tilaus ennen 14 ja toimitus samana iltana. Ilmaiseksi. Surullista että Suomessa ajatuskin on naurettava.
      Suomessa asutaan vähemmän tiuhassa kuin vaikka Hollannissa. Veikkaan että Samin mainitsema usean sadan kilometrin matka ei mahdollista tuhansien tilausten toimittamista tuhansille kotioville vuorokaudessa ILMAISEKSI.
      Eikä ole muuten ilmaista Hollannissakaan. Nyt ei puuta pitsasta vaan kodinkoneista.

      Lainaa

    31. Täysi possuankka 30.9.2021 11:18
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      On kyllä niin käsittämätöntä tämä ihmisten itsekkyys ja suoranainen tyhmyys. Aina on vika kaikissa muissa, eikä itse tee koskaan virheitä.

      Lainaa

    32. Itseasiassa 30.9.2021 11:48
      Tulos: +52 (60 ääntä)
      Sprinkles:
      Ja toisekseen. Itselläni ei ole ikinä ollut negatiivista kokemusta lapsi- tai teinikatselijoista samassa salissa, mutta ymmärrän senkin hyvin, että joku saattaa ennemmin valita näytöksen, jonne ei päästetä alaikäisiä. Anniskeltiin siellä tai ei. (Mutta ilman anniskelua olisi luultavasti laitonta rajata katselijoita iän perusteella, mikäli elokuvan ikäraja ei anna tähän perusteita.)
      Mä oon kyllä pari kokemusta saanut. Yhden kerran joku lapsi itki kovaa ja vanhempi yritti hyssytellä, muttei vienyt itkevää lasta salista. Kyllä se itku jossain vaiheessa rauhoittui, mutta aika kauan sitä kuunneltiin. 
      Toisella kertaa oltiin tultu ehkä liian pienen lapsen kanssa leffaan. Meitä ei salissa ollut montaa, mutta yksi nainen juoksi tyhjien penkkirivien välissä useampaan otteeseen noutamassa taaperoa. Muut katsojat saivat sitten katsoa kun se nainen eturiveillä maanitteli sitä lasta tulemaan takaisin omalle paikalleen. 

      Lainaa

    33. Tulos: +50 (58 ääntä)
      Aina joskus musta tuntuu siltä että ihmiskunnalla on toivoa. Mutta sitten jostain pusikosta nostaa päätään joku Sami ja tajuan että voi vittu ei ole.

      Lainaa

    34. Marjaisa kettu 30.9.2021 12:17
      Tulos: +90 (90 ääntä)
      Leffan kanssa vetää viinaa? Mun mielestä on ollut huippukivaa, että lähiteatterissa tarjotaan nykyään vähän haastavampia taideleffoja pienessä salissa, jossa on mukavat nojatuolimaiset istuimet. Leffan kanssa voi nauttia vaikka pienen juustotarjottimen ja lasillisen punaviiniä. Kyllä, olen aivan rappiolla.

      Lainaa

    35. Tulos: +51 (53 ääntä)
      Kyllä, nouto on myös toimitustapa. Silloin toimitusehto on nouto, tässä tapauksessa nouto myyjän varastolta. Jos toimitusta ei tapahdu, se tarkoittaisi että ostaja ei vastaanota tuotetta myyjältä.

      Lainaa

    36. Tulos: +26 (46 ääntä)
      Roteva tiikeri: Pakko myöntää, että en ymmärrä ollenkaan tuota alkoholin anniskelua elokuvateattereissa tai edes urheilutapahtumissa. Luulisi, että aikuinen ihminen pärjäisi muutaman tunnin ilmankin.
      Kuka jaksaa selvin päin katella kun aikuiset ihmiset kirmaa kentällä jonkun satunnaisen esineen perässä potkien tai välillä lyöden sitä? Elokuvissa nyt sentään tapahtuu jotain.

      Lainaa

    37. Harmaa kivi 30.9.2021 12:46
      Tulos: +43 (49 ääntä)
      Roteva tiikeri: Pakko myöntää, että en ymmärrä ollenkaan tuota alkoholin anniskelua elokuvateattereissa tai edes urheilutapahtumissa. Luulisi, että aikuinen ihminen pärjäisi muutaman tunnin ilmankin.
        Ihminen (poislukien ne joilla on addiktio niin paha, että se on jo fyysinen) pärjää ilman alkoholia vaikka loppuikänsä jos on tarvis. Myös ilman urheilutapahtumia ja elokuvateattereita. Alkoholia juodaan, ja elokuvissa ja muissa riennoissa käydään, huvin vuoksi, joten ei mikään ihme että joku keksi ne yhdistää. 
        Juotava teattereissa on mielestäni hyvä idea tarjottavaksi: toisin kuin ne kirotut karkkipussit, vieressä istujan viinilasillinen ei rapise! (Itse katson elokuvani mieluiten elokuvan kanssa, ja otan sitten lasillisen seuralaisen kanssa elokuvan jälkeen keskustellakseni näkemästämme).

      Lainaa

    38. Peruuttamaton riikinkukko 30.9.2021 14:45
      Tulos: +76 (78 ääntä)
      Muutaman kuukauden erään kuriiriyrityksen asiakaspalvelua tehdessäni opin, että mitä kovempaa asiakas huutaa, sen varmemmin se on mokannut itse.

      Lainaa

    39. Ponne Jarkka 30.9.2021 14:54
      Tulos: -34 (52 ääntä)
      Miksi elokuvissa pitäisi olla alkoholitarjoilua? Tuo oli aivan uutta mulle.

      Lainaa

    40. Tulos: +69 (81 ääntä)
      Mä olin just tossa näytöksessä, hirveä älämölö alkoi kun Finnkinon työntekijä pahoitteli että tämä on K18 näytös, että valitettavasti en voi lasta päästää. Arvasin että tää tulee vielä feissarimokiin. Ihan selkeästi oli merkattu että on anniskelu näytös - ja lippuja ostaessa vielä uudelleen että "Huom! Olet ostamassa lippua K18 näytökseen" Vaikka olikin Disney leffa niin Suomessa anniskelualue on aina K18. Ps. Oli muuten ihanaa katsoa leffaa kun siellä ei ollut kitiseviä lapsia tai puhelimilla pelaavia teinejä. K18 näytökset on parhaita :)

      Lainaa

    41. Tulos: +47 (51 ääntä)
      Sami hyvä, miksi 24h kuljetus Helsingistä sadan kilometrin päähän olisi ilmainen? Kun kaikki muutkin kuljetukset maksaa? Kai tajuat että toi Helsingin 24h varastolta noutaminen on ilmainen koska siinä ei tarvitse maksaa kuskille kuljetuksesta. Voi pyhä yksinkertaisuus.

      Lainaa

    42. Sitkas karjalanpiirakka 30.9.2021 18:01
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      Säädytön lehmä: Just olin tulossa kommentoimaan, että vaikka itsellä on ammattilaisten toimesta diagnosoitu ADHD, sekä lukihäiriö, niin siitä huolimatta ei ole samankaltaisia ymmärtämisen/lukemisen vaikeuksia kuin Eevalla ja Samilla… vaikka muuten tuppaan monesti olla huomaamatta erinäisiä asioita tai sitten tulee huomattua jopa olemattomia. :D
      Yleensä Samin ja Evan kaltaisissa tapauksissa ei vaan olla viitsitty lukea mitään. Tehdään asiat tyyliin juosten kustu, asenteella että jos joku menee pieleen niin se on kaikkien muiden vika koska minäminäminä. Ihan sama kuinka selkeästi ja monta kertaa asiat on esitetty, jos ne ohitetaan katsomatta. Sitten jälkikäteen vedetään hatusta tuollaiset selitykset koska "en katsonut mitä tein" ei paljon sympatioita saisi.

      Lainaa

    43. Tulos: +60 (62 ääntä)
      Jos sä tilaat "huomattavalla summalla" tavaraa niin sä et jumalauta "kato nopeesti" mitään tilausta tehdessäsi! Sami!

      Lainaa

    44. Tulos: +22 (24 ääntä)
      Rehevä ahven: No sinänsä en minäkään ole kohderyhmää, koska juon alkoholia kerran tai kaksi vuodessa ja silloin aivan töttöröö, eikä siihen hetkeen sovi leffat tai urheilu. Mutta tämä nyt on teattereiden uusi kokeilu saada lisää asiakkaita ja myyntiä, leffassa käyminen on tainnut vähentyä vuosien varrella aika [...]

      Kävin tällaisessa näytöksessä jo pari vuotta sitten, kun Ocean's 8 pyöri uutuutena. Punaviinilasi sopi elämykseen vallan mainiosti.

      Lainaa

    45. Tulos: +49 (49 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Yleensä Samin ja Evan kaltaisissa tapauksissa ei vaan olla viitsitty lukea mitään. Tehdään asiat tyyliin juosten kustu, asenteella että jos joku menee pieleen niin se on kaikkien muiden vika koska minäminäminä. Ihan sama kuinka selkeästi ja monta kertaa asiat on esitetty, jos ne ohitetaan [...]
      Varmaan kaikki kaupan alalla työskentelevät tietää hyvin tämän ihmistyypin. He jotka eivät lue.
      He katsovat tarjouslappua jossa lukee "Housut -20%", ja sitten kassalla väittävät että "Kyllä siellä oli lappu että nämä paidat ovat -20%!!!"

      Lainaa

    46. Tulos: +25 (37 ääntä)
      Roteva tiikeri: Pakko myöntää, että en ymmärrä ollenkaan tuota alkoholin anniskelua elokuvateattereissa tai edes urheilutapahtumissa. Luulisi, että aikuinen ihminen pärjäisi muutaman tunnin ilmankin.
      Pointtihan tässä ei oikeasti edes ole se anniskelu vaan se ettei katsomossa ole kakaroita.

      Lainaa

    47. Hännätön kameli 30.9.2021 23:36
      Tulos: +38 (38 ääntä)
      FatVonD: Mitenkähän suuri prosentti kaikista valituksista voitaisiin tiivistää että "en osaa/jaksa/viitsi lukea tai en osaa/halua ymmärtää lukemaani".
      Liian suuri prosentti. T. Erään kuljetusfirman aspa

      Lainaa

    48. Tulos: +41 (43 ääntä)
      Ponne Jarkka: Miksi elokuvissa pitäisi olla alkoholitarjoilua? Tuo oli aivan uutta mulle.
      Siksi koska jotkut tykkäävät siitä ja ovat moisesta valmiita maksamaan. Sinun ei ole pakko sitä viinilasia tilata jos et itse tykkää. En minäkään perusta popcornista tai edes sen tuoksusta mutta sallittakoon se heille ketkä haluavat sitä elokuvan aikana nauttia.

      Lainaa

    49. Tulos: +23 (23 ääntä)
      Rehevä ahven: No sinänsä en minäkään ole kohderyhmää, koska juon alkoholia kerran tai kaksi vuodessa ja silloin aivan töttöröö, eikä siihen hetkeen sovi leffat tai urheilu. Mutta tämä nyt on teattereiden uusi kokeilu saada lisää asiakkaita ja myyntiä, leffassa käyminen on tainnut vähentyä vuosien varrella aika [...]
      Eipä tämä nyt enää kovin uusi kokeilu ole. Onhan se ollut käytössä jo useamman vuoden (ja oli siis jo ennen Koronaa ja asiakaskatoa). Itse kyllä sanoisin sen olevan nykyään ihan vakiintunut käytäntö.

      Lainaa

    50. Raisu kobra 1.10.2021 8:03
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Laura: Suomessa anniskelualue on aina K18.
      Ei ole.

      Lainaa

    51. Kouluttamaton muurahainen 1.10.2021 10:23
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Haluatko, että toimitamme tuotteet sinulle kotiovelle 24 tunnin sisällä Helsingin varastolta vai haluatko boikotoida Helsinkiä ja saada tuotteesi mieluummin Pirkkalasta, Oulusta tai Raisiosta? En nyt keksi yhtään selitystä, miksi ketään kiinnostaisi, miltä varastolta tuotteet tulevat, jos joku muu ne tuo. Ainut syy saada valita varasto on se, että ne ITSE NOUTAA.

      Lainaa

    52. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Ääretön meduusa: Onnistuu kyllä Euroopan sivistysmaissa. Usein esim. jos tilaa ennen klo 23, on toimitus seuraavana päivänä KOTIOVELLE. Joissakin liikkeissä tilaus ennen 14 ja toimitus samana iltana. Ilmaiseksi. Surullista että Suomessa ajatuskin on naurettava.
      Sama latinaksi kiitos, ei kai todellisesta sivistyksestä perillä oleva suomea puhu/kirjoita.

      Lainaa

    53. Harjaamaton pingviini 1.10.2021 11:38
      Tulos: +28 (30 ääntä)
      Näppärä mato: No, jos leffan kans haluaa vetää viinaa, lienee halvinta kiskoa sitä sohvalla, ts. Markkina lienee hyvin pieni. Jos taas haluaa leffaelämyksen teatterissa, tuskin oikeasti tarvii siihen viinaa. Ja kyllä, myös se hieno nautiskeluviini on ihan vaan viinaa, eli myrkkyä, joka vaikuttaa keskushermostoon [...]
      Kyllä nyt taitaa sinua vähän turhankin paljon harmittaa tällainen. Mitä väliä jos joku haluaa juoda tuopin olutta kun katsoo peliä livenä paikanpäällä? Mitä väliä jos joku haluaa juoda vaikka lasin viiniä elokuvateatterissa? Miten tämä nyt koskettaa juuri sinua niin paljon että pitää vetää ananas poikittain perseeseen? En ymmärrä.

      Lainaa

    54. Tulos: +21 (21 ääntä)
      Raisu kobra: Ei ole.
      Ai totta joo, ravintolat yms! Pöhkö minä 🤦‍♀️😅 Ajattelin vaan jotain baareja ja festareiden anniskelualueita, my bad.

      Lainaa

    55. Rakastunut nekrofiili 2.10.2021 8:25
      Tulos: +21 (27 ääntä)
      Näppärä mato: No, jos leffan kans haluaa vetää viinaa, lienee halvinta kiskoa sitä sohvalla, ts. Markkina lienee hyvin pieni. Jos taas haluaa leffaelämyksen teatterissa, tuskin oikeasti tarvii siihen viinaa. Ja kyllä, myös se hieno nautiskeluviini on ihan vaan viinaa, eli myrkkyä, joka vaikuttaa keskushermostoon [...]
      Ei ole. Viini on viiniä ja viina viinaa ihan samalla tavalla, kuin esim. potkukelkka on potkukelkka ja roska-auto on roska-auto. Yksikään täysvaltainen henkilö tuskin näitä keskenään kykenee sekoittamaan.

      Lainaa

    56. Eloton nainen 2.10.2021 12:33
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Näppärä mato: No, jos leffan kans haluaa vetää viinaa, lienee halvinta kiskoa sitä sohvalla, ts. Markkina lienee hyvin pieni. Jos taas haluaa leffaelämyksen teatterissa, tuskin oikeasti tarvii siihen viinaa. Ja kyllä, myös se hieno nautiskeluviini on ihan vaan viinaa, eli myrkkyä, joka vaikuttaa keskushermostoon [...]
      Käyn puolisoni kanssa kahdestaan ulkona harvoin, ehkä kerran vuodessa, jos saamme lapsenvahdin. Tällöin treffi-iltaan kuuluu lasi viiniä ja vähän syötävää. Jos saamme samalla katsoa elokuvan valkokankaalta, minkä jälkeen voimme siitä keskustella ilman jäätävää väsymystä taikka keskeytyksiä, on ilta täydellinen.

      Lainaa

    57. Evätön puuma 2.10.2021 15:18
      Tulos: +16 (24 ääntä)
      Näppärä mato: No, jos leffan kans haluaa vetää viinaa, lienee halvinta kiskoa sitä sohvalla, ts. Markkina lienee hyvin pieni. Jos taas haluaa leffaelämyksen teatterissa, tuskin oikeasti tarvii siihen viinaa. Ja kyllä, myös se hieno nautiskeluviini on ihan vaan viinaa, eli myrkkyä, joka vaikuttaa keskushermostoon [...]
      Ethän varmaan itse syö koskaan karkkia, sipsiä, punaista lihaa, jalostettuja hedelmiä, grilliruokaa, broileria, tai oikeastaan myöskään hengitä suodattamatonta ilmaa etenkään jos satut asumaan kaupungissa? Ja kyllä, nämä kaikki ovat vielä alkoholia pahempia myrkkyjä jotka osa hitaammin, osa nopeammin rapauttavat ja sairastuttavat kehosi ja sitä kautta mielesi. Mut kukin tyylillään.

      Lainaa

    58. Sitkas karjalanpiirakka 2.10.2021 17:23
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Haluatko, että toimitamme tuotteet sinulle kotiovelle 24 tunnin sisällä Helsingin varastolta vai haluatko boikotoida Helsinkiä ja saada tuotteesi mieluummin Pirkkalasta, Oulusta tai Raisiosta? En nyt keksi yhtään selitystä, miksi ketään kiinnostaisi, miltä varastolta tuotteet tulevat, jos joku muu [...]
      Jonkun kaupan sivulla muistan kyllä nähneeni valinnan että mistä lähetetään. Kaikkea kun ei aina ole joka toimipisteessä saatavana. Mutta tällainen valinta on tietenkin erikseen joka tavaran kohdalla kun tavara laitetaan ostoskoriin, eikä jälkikäteen toimitustapaa valittaessa. Eikä siinälue nouto.

      Lainaa

    59. Tulos: +20 (22 ääntä)
      Irvikisu: Sami. Olet liian tyhmä tilaamaan mitään netistä. Sun "huomattava summakin" on todennäköisesti joku parisataa euroa. Tästä lähtien käyt vaan kivijaloissa, jooko?
      Myyjien kannalta voisi olla parempi ettei Sami asioisi niissä kivijalkakaupoissakaan.

      Lainaa

    60. Tulos: -22 (28 ääntä)
      Roteva tiikeri: Pakko myöntää, että en ymmärrä ollenkaan tuota alkoholin anniskelua elokuvateattereissa tai edes urheilutapahtumissa. Luulisi, että aikuinen ihminen pärjäisi muutaman tunnin ilmankin.
      Samaa mieltä. En todellakaan mene anniskelunäytöksiin pilaamaan leffaa. En vain ymmärrä, miksi joka paikkaan pitää tunkea alkoholia. On viini ja jooga -kurssia sun muuta. Jotain muutakin sisältöä voisi elämäänsä hankkia.

      Lainaa

    61. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Laura: Ai totta joo, ravintolat yms! Pöhkö minä 🤦‍♀️😅 Ajattelin vaan jotain baareja ja festareiden anniskelualueita, my bad.
      Ei baarinkaan tarvitse olla K-18. Ravintolan pitää vain pystyä valvomaan, ettei alaikäinen juo alkoholia, mikä useimmiten _käytännössä_ tarkoittaa vaatimusta täysi-ikäisyydestä. Laki ei sinänsä sitä velvoita.

      Lainaa

    62. Evätön luumu 4.10.2021 7:29
      Tulos: -21 (25 ääntä)
      Evätön puuma: Ethän varmaan itse syö koskaan karkkia, sipsiä, punaista lihaa, jalostettuja hedelmiä, grilliruokaa, broileria, tai oikeastaan myöskään hengitä suodattamatonta ilmaa etenkään jos satut asumaan kaupungissa? Ja kyllä, nämä kaikki ovat vielä alkoholia pahempia myrkkyjä jotka osa hitaammin, osa [...]
      Morjens, kasvissyöjä. Puhut pas*aa.

      Lainaa

    63. Rauva Tiikeri 4.10.2021 8:39
      Tulos: -17 (21 ääntä)
      Roteva tiikeri: Pakko myöntää, että en ymmärrä ollenkaan tuota alkoholin anniskelua elokuvateattereissa tai edes urheilutapahtumissa. Luulisi, että aikuinen ihminen pärjäisi muutaman tunnin ilmankin.
      no mäkää en ymmärrä tota elokuvissa ryyppäämistä, mut urheilutapahtumis pitäis helpottaa juomista.. koska urheiluu ei kato sikakaa selvinpäin..

      Lainaa

    64. Julmettu panda 4.10.2021 14:50
      Tulos: +13 (21 ääntä)
      Itseasiassa: Mä oon kyllä pari kokemusta saanut. Yhden kerran joku lapsi itki kovaa ja vanhempi yritti hyssytellä, muttei vienyt itkevää lasta salista. Kyllä se itku jossain vaiheessa rauhoittui, mutta aika kauan sitä kuunneltiin. Toisella kertaa oltiin tultu ehkä liian pienen lapsen kanssa leffaan. Meitä ei [...]
      Itse valitsen nykyään aina K-18 näytöksen, menkööt nuo mammat vauvanäytöksiin muita häiritsemästä.

      Lainaa

    65. Ärsyttää 5.10.2021 4:05
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Jaha. Nyt on mokat myöhässä :( yöunet pilalla. Joka maanantai ja keskiviikko ennen nukkumaan menoa luen uudet mokat

      Lainaa

    66. Laskuvarjoton hauki 5.10.2021 5:56
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Roteva tiikeri: Pakko myöntää, että en ymmärrä ollenkaan tuota alkoholin anniskelua elokuvateattereissa tai edes urheilutapahtumissa. Luulisi, että aikuinen ihminen pärjäisi muutaman tunnin ilmankin.
      Kuka tahansa pärjää muutaman tunnin myös ilman karkkia ja popcornia.

      Lainaa

    67. Laskuvarjoton hauki 5.10.2021 6:17
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Rauva Tiikeri: no mäkää en ymmärrä tota elokuvissa ryyppäämistä, mut urheilutapahtumis pitäis helpottaa juomista.. koska urheiluu ei kato sikakaa selvinpäin..
      Tää on kyllä niin suomalaista. Lasi viiniä = ryyppäämistä.

      Lainaa

    68. Miehekäs kana 5.10.2021 9:14
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Puluparka: Tuskinpa valtaosan mielestä tuo ajatus nopeasta toimituksesta on naurettava, vaan se, että Sami kuvitteli Suomessa postituksen toimivan samalla nopeudella.
      Rahalla saa nopean kuljetuksen. Tilasin Appleltä puhelimen aamulla ja se ilmestyi seuraavana päivänä kotiovelle Pohjois-Suomessa. Rahalla saa nopean kuljetuksen mutta se maksaa rahaa.

      Lainaa

    69. Päivänselvä kurkku 5.10.2021 10:01
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Ärsyttää: Jaha. Nyt on mokat myöhässä 😒 yöunet pilalla. Joka maanantai ja keskiviikko ennen nukkumaan menoa luen uudet mokat
      Eivät olleet myöhässä… välimuistiongelmia?

      Lainaa

    70. Tulos: +12 (12 ääntä)
      Ärsyttää: Jaha. Nyt on mokat myöhässä 😒 yöunet pilalla. Joka maanantai ja keskiviikko ennen nukkumaan menoa luen uudet mokat
      Ei niitä kannata lukea silloin heti yöllä. Jää parhaat kommentit lukematta kokonaan. :D

      Lainaa

    71. Tilattava tuhatjalkainen 6.10.2021 18:03
      Tulos: -11 (15 ääntä)
      Alistettu omena: Totta kai pärjää. Ei siinä siitä ole kyse, etteikö joku pärjäisi ilman, vaan siitä että joidenkin mielestä on kiva ottaa vaikka se lasillinen elokuvaa katsellessa, ja tällainen vaihtoehto on haluttu tarjota.  Tuo pärjääminen on ihan typerä argumentti. Jokainen pärjää myös ilman [...]
      Mutta miksi se on silti kielletty lapsilta, vaikka iän puolesta lapsi pääsisi näytökseen, muttei pääse sen takia, että vieressä istuva haluaa nauttia alkoholia? Miksi ne lapset joutuu siitä kärsimään? Viiniä voi mennä ravintolaankin juomaan. Tai miksei elokuvissa toiset voi juoda alkoholia, ja silti lapset saisi olla siellä myös. Eihän lapsia tarvitse jättää pois (ruoka)ravintolastakaan, vaikka naapurin pöydän seurue tilaa olutta, ja toisella puolella nautitaan viiniä. Kolmannessa saatetaan ottaa jopa aperatiivit! Ei se niitä lapsia haittaa, jos joku nauttii alkoholia, mutta kyllä se lapsia haittaa, jos he eivät pääse haluamaansa näytökseen vain sen takia, että joku saattaa ottaa siellä alkoholia.

      Lainaa

    72. Kahjo siili 7.10.2021 0:01
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Tilattava tuhatjalkainen: Mutta miksi se on silti kielletty lapsilta, vaikka iän puolesta lapsi pääsisi näytökseen, muttei pääse sen takia, että vieressä istuva haluaa nauttia alkoholia? Miksi ne lapset joutuu siitä kärsimään? Viiniä voi mennä ravintolaankin juomaan. Tai miksei elokuvissa toiset voi juoda alkoholia, ja silti [...]
      Luuletko että se on Finnkinon oma päätös?? Ei ole elokuvateatterit pääsääntöisesti ravintoloiksi rekisteröityjä joten ovat anniskeluluvan saaneet vaan k18-tilaisuuksiin. Miten lapset siitä nyt kärsii? Luonnollisesti lapset viedään näytöksiin joihin lapset on sallittu?? Eihän tässä ole sellaisesta kyse että kaikki tai suurin osa näytöksistä olisi muuttunut anniskelutilaisuuksiksi, vaan suurimpaan osaa saa edelleen viedä lapset elokuvan ikärajan puitteissa. Ei joka ainoa paikka maailmassa pyöri sinun kakaroides ympärillä muutenkaan, ihmisillä on lupa tehdä myös asioita joihin ei lapset ole sallittuja.

      Lainaa

    73. Tulos: +6 (6 ääntä)
      Hienoa Sami. Mitä kohtaa sanasta "Nouto" et ymmärtänyt? Kyllä tämä on kuule ihan sun moka.

      Lainaa

    74. Tilattava tuhatjalkainen 7.10.2021 22:26
      Tulos: -20 (22 ääntä)
      Harjaamaton pingviini: Kyllä nyt taitaa sinua vähän turhankin paljon harmittaa tällainen. Mitä väliä jos joku haluaa juoda tuopin olutta kun katsoo peliä livenä paikanpäällä? Mitä väliä jos joku haluaa juoda vaikka lasin viiniä elokuvateatterissa? Miten tämä nyt koskettaa juuri sinua niin paljon että pitää vetää ananas poikittain perseeseen? En ymmärrä.
      Ainakin minua tämä koskettaa niin, että jos haluaisimme lapseni kanssa mennä katsomaan leffaa, niin ei saataisi mennä, kun joku Pera tai Lissu haluaa vetää siellä leffassa viinaa tai viiniä. Jos se ei olisi pois lapsilta, niin sitten ei haittaisi. Mutta nyt olen kyllä täysin Eevan puolella.

      Lainaa

    75. Välkky riikinkukko 13.10.2021 14:48
      Tulos: +14 (14 ääntä)
      Tilattava tuhatjalkainen: Ainakin minua tämä koskettaa niin, että jos haluaisimme lapseni kanssa mennä katsomaan leffaa, niin ei saataisi mennä, kun joku Pera tai Lissu haluaa vetää siellä leffassa viinaa tai viiniä. Jos se ei olisi pois lapsilta, niin sitten ei haittaisi. Mutta nyt olen kyllä täysin Eevan puolella.
      Voi pyhä yksinkertaisuus! Valitset sellaisen näytöksen, jossa ei tarjoilla alkoholia!

      Lainaa

    76. Astmaton lammas 14.10.2021 15:59
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Tilattava tuhatjalkainen: Ainakin minua tämä koskettaa niin, että jos haluaisimme lapseni kanssa mennä katsomaan leffaa, niin ei saataisi mennä, kun joku Pera tai Lissu haluaa vetää siellä leffassa viinaa tai viiniä. Jos se ei olisi pois lapsilta, niin sitten ei haittaisi. Mutta nyt olen kyllä täysin Eevan puolella.
      Won't anyone please think of the Children!
      En mä tiedä, ei mun lapseni ainakaan ihan hirveästi kärsi siitä, etteivät pääse yhteen leffanäytökseen, mistä on erikseen ilmoitettu.
      Ja toisekseen, tuo rajoitus on anniskelulainsäädännön velvoittama. Leffateatterissa on mahdoton valvoa, onko viinin juoja aikuinen vai alaikäinen toisin kuin esim ruokaravintolassa, jossa tarjoilijat näkevät juojan joka hetki.

      Lainaa

    77. Käyrä vesimeloni 16.10.2021 12:30
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Jopa monet koirat ymmärtävät sanan "nouda". Skarppaa Sami!

      Lainaa

    78. Tulos: +1 (1 ääni)
      Kalpea dinosaurus: Sami ajatteli saavansa tavarat kotiovelle vuorokauden kuluessa ilmaiseksi. Jep. Ei yhtään oma moka.
      Ollut miehellä luetunymmärtämisen taso pakkasen puolella.

      Lainaa

    79. jukkapalmu 4.9.2022 16:20
      Tulos: +2 (4 ääntä)
      Toi Verkkokaupan 24h- nouto on kyllä pirun kätevä. Aloin haluamaan LP- soitinta tossa keväällä yks ilta ja kattelin sitten sopivan tuolta ja valitsin ton noudon. 10 minuutin päästä tuli ilmoitus että se on nyt kerätty ja valmis haettavaksi. Ajelin Jätkäsaareen, nappasin soittimen mukaan ja vajaa tunti siitä kun idea tuli päähän oli soitin mulla kotona. Ja tosiaan kello oli jotain 23 pe- iltana.

      Lainaa

    80. Sosiopaattinen Sosiologi 8.5.2024 13:37
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Se on jännä että k12 elokuvassa voidaan hyvinkin näyttää ryyppäämistä ja jos minkänäköistä ördäämistä samoille lapsille joita sitten yritetään suojella olemasta samassa teatterisalissa päivän ensimmäistä ja viimeistä viinilasillistaan nauttivan vastuullisen aikuisen kanssa.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: anniskelu, elokuvat, finnkino, haku, lapset, leffat, nouto, palaute, posti, postitus, toimitus, toimitustapa, varasto, verkkokauppa