Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kissaihmiset, osa 40

Voisitteko ensi kerralla jättää kissani löytämättä?
Kissaihmiset, osa 40

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 64 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Karoliina 2.9.2021 0:25
      Tulos: +620 (654 ääntä)
      Kusimangustille nauroin ehkä enemmän kuin olisi soveliasta.

      Lainaa

    2. Tulos: +390 (396 ääntä)
      Paskiainen on tervetullut tänne, ja saa pitää lempinimensäkin - kaikella rakkaudella!

      Lainaa

    3. Robusti noita 2.9.2021 0:34
      Tulos: -690 (834 ääntä)
      Olen varmaan tullut liian vanhaksi. Olen Eijan kanssa samaa mieltä. Paskapäitä kaikki, jotka kutsuvat lemmikkejään vastaavilla nimillä. Mautonta.

      Lainaa

    4. Varastettu alligaattori 2.9.2021 0:45
      Tulos: +418 (446 ääntä)
      Pahoitetaan tällä kertaa mieli vaikka siitä miten joku kutsuu omaa kissaansa. Hyvähän se tietysti on, kun kissa ei sitä ymmärrä tehdä.

      Lainaa

    5. Karoliina 2.9.2021 0:51
      Tulos: +349 (405 ääntä)
      Robusti noita: Olen varmaan tullut liian vanhaksi. Olen Eijan kanssa samaa mieltä. Paskapäitä kaikki, jotka kutsuvat lemmikkejään vastaavilla nimillä. Mautonta.
      Jos kerron, että yksi mun koiran hellitelynimistä on pikku paska, niin suljetko netin ja menetkö hankimaan oikeaa sisältöä elämääsi?

      Lainaa

    6. Tornipöllö 2.9.2021 0:55
      Tulos: +566 (570 ääntä)
      Hiukan epäilen, että jos kissaa oikeasti kohdeltaisiin kotonaan huonosti, niin se ei kyllä ikinä lötköttäisi tyytyväisenä selällään omistajansa kainalossa kuten tuossa Miljan kuvassa.

      Lainaa

    7. traumcity 2.9.2021 1:02
      Tulos: -412 (534 ääntä)
      Ei ole kyllä kenelläkään mitään oikeutta kidnapata ja köyttää eläimiä jotka sun pihapiiriin sattuu eksymään. Hei järki haloo, se on metsän eläin, ei mikään murtovaras. Jos mä haluan että kissani on narun päässä kiinni, niin hirtän sen ihan itse, kiitos vaan! Tällä kuvan kissallakin on niin paksu turkki, eikä vielä ole edes kovin kylmä, että ei pienintäkään ongelmaa jos vähän toisten pihoilla käy tervehtimässä ja nurkkiin kuseksimassa. Talvella on hyvä jättää vähän ravintoa rappusille, tai esim just tikapuut puun alle, että kissa voi itse kiivetä sinne lintukantaa harventamaan. Mutta et sä nyt köytä mitään luonnonvaraisia eläimiä! Piritta taitaa oikein odotella korvat höröllä nippusiteiden kanssa, että milloin oksa jossakin rasahtaa. Ja taas on joku marsu solmussa, järkyttävää.

      Lainaa

    8. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 2.9.2021 1:09
      Tulos: +249 (253 ääntä)
      Eija saattaa vähän suurennella asioita mielessään, jos viimeisestä kuvasta ja tilannekuvauksesta jää vielä semmoinen olo, että kissa sai kovinkin paskamaisen vastaanoton.

      Lainaa

    9. Simpsakka konna 2.9.2021 1:20
      Tulos: +113 (139 ääntä)
      Hah! Että ihmiset jaksaa sitten työntää nokkaasa toisten asioihin. Onneks niiden väsyneitä juttuja ei tartte kuunnella. Neuvo omia mukuloitas jos on ihan pakko päästä neuvomaan. In other news, hauskinta miksi ikinä olen ketään kuullut kutsuttaneen, oli kun työkaverini, mummoksi tullut kutsui lapsenlapsiaan paskatykeiksi. :D

      Lainaa

    10. DiipaDaapa 2.9.2021 1:23
      Tulos: +343 (345 ääntä)
      Mulla oli naapuri joka uhkasi eläinsuojeluilmoituksella kun kuuli mun kiroavan kissalle ("prkle pois sieltä naapurin pihasta"). Kuulemma kissa pahoittaa mielensä rumista sanoista.

      Lainaa

    11. Porkkanasorvaaja 2.9.2021 1:40
      Tulos: +197 (225 ääntä)
      Mun yli 30-vee työurani kohtaamani paras pomo sanoi silloin tällöin vihaisesti "saatanan paskaläjät" meille duunareille. Silloin tiedettiin että oltiin tehty raksatyöt harvinaisen hyvin, kun sille ei jäänyt mitään huomautettavaa. Ihan rakkaudella, siis. Ja sama koskee eläimiä, niitä saa kutsua ihan millä kauheilla nimillä tahansa, kun ne tietää olevansa rakastettuja. Miljan aloituksestakin huomaa heti miten tärkeä tuo kissa on hänelle.

      Lainaa

    12. kakkiainen 2.9.2021 2:13
      Tulos: +174 (184 ääntä)
      Awww en kestä kuinka söpö paskiainen on tuossa ensimmäisessä kuvassa :3

      Lainaa

    13. Natiivi timantti 2.9.2021 5:26
      Tulos: +50 (68 ääntä)
      Jostain syystä päässäni lähti soimaan Anna Hanskin laulamana kertosäe ”Tunteisiiiiiin…”

      Lainaa

    14. Lauhkea roska 2.9.2021 6:46
      Tulos: +216 (230 ääntä)
      traumcity: Ei ole kyllä kenelläkään mitään oikeutta kidnapata ja köyttää eläimiä jotka sun pihapiiriin sattuu eksymään. Hei järki haloo, se on metsän eläin, ei mikään murtovaras. Jos mä haluan että kissani on narun päässä kiinni, niin hirtän sen ihan itse, kiitos vaan! Tällä kuvan kissallakin on niin paksu [...]
      Oot kyllä ihan oikeassa, ettei luonnonvaraisia eläimiä saa köyttää. Siitä on ihan laki. Kissa tosin ei ole luonnonvarainen eläin.

      Lainaa

    15. Tulos: +78 (90 ääntä)
      traumcity: Ei ole kyllä kenelläkään mitään oikeutta kidnapata ja köyttää eläimiä jotka sun pihapiiriin sattuu eksymään. Hei järki haloo, se on metsän eläin, ei mikään murtovaras. Jos mä haluan että kissani on narun päässä kiinni, niin hirtän sen ihan itse, kiitos vaan! Tällä kuvan kissallakin on niin paksu [...]
      FMTeam, olisiko mahdollista saada tänne toiminto, jolla voi blokata/ignorata muiden kommentteja? Ajattelin vain, että ehkä traumcity haluaisi ignorata minut, vai mitenhän päin se meni 🤔

      Lainaa

    16. Tulos: +83 (85 ääntä)
      Niin kyllähän se on pakko tunnustaa että tuo koiranpentu joka juuuri tuossa vieressä mutustaa luutaan, niin kyllä arkikielessä voisi kuvitella että sen nimi olisi v*ttu ei

      Lainaa

    17. Tulos: -20 (126 ääntä)
      Lauhkea roska: Oot kyllä ihan oikeassa, ettei luonnonvaraisia eläimiä saa köyttää. Siitä on ihan laki. Kissa tosin ei ole luonnonvarainen eläin.
      traumcityn huumori ei iske kaikkiin eikä välttämättä aina kehenkään. Mutta edelleen yllätyn joka kerta kun joku, tai peräti suuri enemmistö, näyttää kuvittelevan sen kirjoittavan näitä kommentteja tosissaan

      Lainaa

    18. Suojaton roska 2.9.2021 8:53
      Tulos: +22 (54 ääntä)
      traumcity: Ei ole kyllä kenelläkään mitään oikeutta kidnapata ja köyttää eläimiä jotka sun pihapiiriin sattuu eksymään. Hei järki haloo, se on metsän eläin, ei mikään murtovaras. Jos mä haluan että kissani on narun päässä kiinni, niin hirtän sen ihan itse, kiitos vaan! Tällä kuvan kissallakin on niin paksu [...]
      Sä oot aika selvä provo, mut uhraan silti aikaani noiden massiivisten väärinkäsityksien oikaisuun. 
      Ainakin meillä päin on tapana ottaa lemmikkieläin kuin lemmikkieläin kiinni, jos on selvästi karkuteillä ja etsiä tuon karkurin omistaja tai tarvittaessa toimittaa löytöeläinkotiin. Oli kyseessä kissa, koira tai kilpikonna. Mikään niistä ei kuulu vapaana Suomen luontoon, eikä yksikään niistä ole metsässä asuva eläin. Lemmikkieläinten vapaana kulkemista säätelee mm. metsästyslaki ja lemmikkieläimen kohtelua eläinsuojelulaki.
      Mutta jos puhutaan metsän eläimistä, joita löytyy Suomen luonnosta, niin sellaisia eläimiä on kettu, supikoira, kauris tai punatulkku. Niitä ei ole oikeutta köyttää kiinni tai kidnapata, vaikka osa edellämainituista onkin vieraslajeja. Suosittelen tutustumaan eläinsuojelulakiin ja metsästyslakiin tarkemmin, yleensäkin lemmikkieläimen ja luonnonvaraisen eläimen eroihin ja elinympäristöihin.

      Lainaa

    19. Tulos: +86 (88 ääntä)
      Joillakin ihmisillä on se tottumus, että tietystä tahosta käytetty kieli implikoi todellista suhtautumista kyseiseen asiaan. Ymmärrän, että silloin kissasta puhuminen tuohon sävyyn herättää ikäviä mielikuvia, varsinkin kun tekstimuodossa viestin humoristinen sävy ei välttämättä välity kaikille. Aika kapeakatseinen täytyy kuitenkin olla vetääkseen johtopäätöksen, että tässä on nyt varmasti kissa paremman kodin tarpeessa. Itse olen myös tottunut tällaiseen kielenkäyttöön rakkaista lemmikeistä... Meidän iskä toisinaan leperteli erittäin hellällä äänellä meidän vanhalle koiralle, miten se on aivoton luontokappale, josta ei ole meille mitään hyötyä.

      Lainaa

    20. Suojaton roska 2.9.2021 8:57
      Tulos: +47 (105 ääntä)
      Muhveli: traumcityn huumori ei iske kaikkiin eikä välttämättä aina kehenkään. Mutta edelleen yllätyn joka kerta kun joku, tai peräti suuri enemmistö, näyttää kuvittelevan sen kirjoittavan näitä kommentteja tosissaan
      Mä en kutsuis huumoriks sellaista, missä yhdistetään lemmikkieläin ja hirttäminen. Kertoo kyllä ihmisestä hyvin paljon, jos kutsuu tuollaista provoilua huumoriks tai ennen kaikkea, luulee sen olevan huumoria.  Aika v*tun sairasta.

      Lainaa

    21. Särkemätön kesyhanhi 2.9.2021 9:18
      Tulos: +34 (70 ääntä)
      Suojaton roska: Sä oot aika selvä provo, mut uhraan silti aikaani noiden massiivisten väärinkäsityksien oikaisuun.  Ainakin meillä päin on tapana ottaa lemmikkieläin kuin lemmikkieläin kiinni, jos on selvästi karkuteillä ja etsiä tuon karkurin omistaja tai tarvittaessa toimittaa löytöeläinkotiin. Oli kyseessä [...]
      Kertoisitko ihan omin sanoin, mitä osaa lauseesta ”Älä ruoki trollia.” sinä et ymmärrä?

      Lainaa

    22. Tulos: +105 (107 ääntä)
      "Ei tottele mitään nimeä, eikä sääntöjä". Pätee ainakin mun kissoihin.

      Lainaa

    23. Tulos: +9 (61 ääntä)
      Suojaton roska: Mä en kutsuis huumoriks sellaista, missä yhdistetään lemmikkieläin ja hirttäminen. Kertoo kyllä ihmisestä hyvin paljon, jos kutsuu tuollaista provoilua huumoriks tai ennen kaikkea, luulee sen olevan huumoria.  Aika v*tun sairasta.
      Siis musta kertoo jotain pahaa se, että katson, ettei traumcity ole kirjoittanut kyseistä kommenttia tosissaan? ^^' Enhän mä edelleenkään edes sanonut henkilökohtaisesti pitäväni sitä hauskana. En tiedä, käytetäänkö me sitten sanaa "huumori" kovin eri tavoin. Mutta vaikka traumcityyn viitataan täällä usein nimenomaan "provoilijana", mä en ole pitänyt sitäkään oikein kuvaavana terminä. Koska mun käsityksen mukaan provo, oli se ilmiselvä tai ei, lähtee siitä, että se pyrkii esittämään, että nämä olisivat sen todellisia mielipiteitä. traumcity tunnetaan täällä jo niin pitkän ajan takaa ettei kenenkään enää odottaisi ottavan sitä tosissaan, jos se oikeasti yrittäisi provosoida... Ja mun nähdäkseni sen kommenteissa esitetyt näkemykset ovat niin toiselta planeetalta jopa meidän maailman standardeilla, että tarkoitus näkyy olevan ennemmin tehdä satiiria näistä meidän maailman ihmisten näkemyksistä liioittelemalla niitä. Ja satiiri on yksi huumorin keino, siksi sitä tällä tavalla nimitin.

      Lainaa

    24. Ripeä perhonen 2.9.2021 10:21
      Tulos: +44 (60 ääntä)
      Dummy87: FMTeam, olisiko mahdollista saada tänne toiminto, jolla voi blokata/ignorata muiden kommentteja? Ajattelin vain, että ehkä traumcity haluaisi ignorata minut, vai mitenhän päin se meni 🤔
      Täällä on jo sellainen kätevä toiminto, että kun näkee jonkun tietyn nimimerkin, voi kommentin ohittaa selaamalla. Kannattaa kokeilla! 😉

      Lainaa

    25. Upporikas koala 2.9.2021 10:46
      Tulos: +54 (58 ääntä)
      Meidän kisu on tuttavallisesti Mulkku. Silti kovin rakas

      Lainaa

    26. Uhattu siili 2.9.2021 11:11
      Tulos: +79 (79 ääntä)
      Meidän koira kulkee mm. lempinimillä puklukuono, kakkasuu, rukkasnahka, inceli, murheenkryyni ja maanantaikappale. On ihan oikeasti ansainnut kaikki noista nimistä, viimeksi eilen söi ulkona kakkaa ja oksensi sen yöllä ulos. Silti se on ihan perkeleen rakas, ja on sillä parikymmentä kivaakin lempinimeä. Meinasin kyllä oikeasti tehdä siitä rukkaset, karvaa lähtee niin paljon.

      Lainaa

    27. Olematon alligaattori 2.9.2021 11:55
      Tulos: +8 (56 ääntä)
      Muhveli: traumcityn huumori ei iske kaikkiin eikä välttämättä aina kehenkään. Mutta edelleen yllätyn joka kerta kun joku, tai peräti suuri enemmistö, näyttää kuvittelevan sen kirjoittavan näitä kommentteja tosissaan
      Provosoiminen ei ole huumoria. Trollaaminen=Provosoimista. 
      Toivon kyllä että FM bannisi traumcityn IP:n niin pääsisi siitä, olin itsekin jo vastaamassa jotain tuohon kommenttiin kunnes huomasin keneltä se on. Tätä sivustoa käyttää niin monet ihmiset että trolleilla on ihan varma saalis huomion metsästyksessä.

      Lainaa

    28. Tulos: +45 (47 ääntä)
      Multakin löytyy kotoa yks saatanan kätyri.

      Lainaa

    29. Veneilevä koira 2.9.2021 13:18
      Tulos: +65 (69 ääntä)
      Minusta pitää varmaan sitten tehdä eläinsuojeluilmoitus, koska käskin kissani painua vittuun kun se selkäni kääntäessä oli hypännyt pöydälle ja alkanut syödä ruokaani. Yleensä se on yöt nätisti, mutta eräänä yksittäisenä aamuna tuli ja puraisi minua varpaasta. Silloin refleksinomaisesti ja unenpöpperössä sanoin "saatanan kyrpä!" Kyllähän tästä kuka tahansa näkee että kissan elämä meidän kotona on ihan paskamaista.

      Lainaa

    30. Poistuva kissa 2.9.2021 13:19
      Tulos: +65 (73 ääntä)
      Mikähän juttu Traumcityllä oikein on kissojen suhteen, kun hän jostain syystä provoaa erityisen voimakkaasti aina kun on kyse kissoista?

      Lainaa

    31. Aliarvostettu alpakka 2.9.2021 14:47
      Tulos: +36 (42 ääntä)
      Ai saakeli kissat on sitten ihania paskiaisia. Tulee aina paha mieli kun näkee ilmoituksen kadonneesta kisusta, mutta toisaalta "EDIT: KISSA LÖYTYNYT" tai vastaava tieto paskiaisen paluusta aiheuttaa aina pienen onnenkyynelen tuntemattoman kissan ja omistajan puolesta.

      Lainaa

    32. Tulos: +1 (35 ääntä)
      Poistuva kissa: Mikähän juttu Traumcityllä oikein on kissojen suhteen, kun hän jostain syystä provoaa erityisen voimakkaasti aina kun on kyse kissoista?
      Se saa eniten "ylistyksiä". Nytkin joka kolmas viesti "ihannoi" k.o. trollia ja sen uskomattoman hienoja kirjoitustaitoja.

      Lainaa

    33. Viaton apina 2.9.2021 15:23
      Tulos: -26 (42 ääntä)
      Emmi soittaa rankkurille joita ei Suomessa edes ole. Jos kissa löytyi muualta kuin taajama-alueelta niin naurettavaa ottaa niitä kiinni.

      Lainaa

    34. Viaton apina 2.9.2021 15:26
      Tulos: +34 (38 ääntä)
      Robusti noita: Olen varmaan tullut liian vanhaksi. Olen Eijan kanssa samaa mieltä. Paskapäitä kaikki, jotka kutsuvat lemmikkejään vastaavilla nimillä. Mautonta.
      Mikä siinä on mautonta? Tuskin se eläin moisesta osaa loukkaantua. Mullakin on karvaperse kissa.

      Lainaa

    35. Ilmaapitävä opas 2.9.2021 16:08
      Tulos: -15 (23 ääntä)
      Robusti noita: Olen varmaan tullut liian vanhaksi. Olen Eijan kanssa samaa mieltä. Paskapäitä kaikki, jotka kutsuvat lemmikkejään vastaavilla nimillä. Mautonta.
      Sydämetöntä. Miksi sosiopaatit valkoroskat hankkivat eläimiä?

      Lainaa

    36. Valittu tonttu 2.9.2021 16:17
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Ilmaapitävä opas: Sydämetöntä. Miksi sosiopaatit valkoroskat hankkivat eläimiä?
      Niin, kissan kanssa eläessä saa varoa ettei käytä sen nähden esim. collegehousuja, kissa voi luulla valkoroskaksi. Aika ikävää. :/

      Lainaa

    37. Todisteeton kauris 2.9.2021 17:00
      Tulos: +27 (37 ääntä)
      Kissoja ei saa laskea vapaaksi terrorisoimaan alueen pieneläinkantoja.

      Lainaa

    38. Jakamaton vesimeloni 2.9.2021 17:04
      Tulos: +41 (41 ääntä)
      Robusti noita: Olen varmaan tullut liian vanhaksi. Olen Eijan kanssa samaa mieltä. Paskapäitä kaikki, jotka kutsuvat lemmikkejään vastaavilla nimillä. Mautonta.
      Et ole tullut vanhaksi, ehkä hulluksi. Ei se kissa sitä ymmärrä eikä se sen mieltä haittaa. Äänen kovuudella ja ääntämisellä on merkitystä, sanat eivät kissalle tarkoita yhtään mitään, muuta kuin ehkä nimi, onko nälkä ja kssksskss.

      Lainaa

    39. Rikkoontumaton alligaattori 2.9.2021 17:12
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Mun toinen kissa tuntee nimet Mulkku ja Kusipää, koska se on yksi mulkku ja kusipää, joka tiputtelee tavaroita pöydiltä, hyökkii ohikulkijoiden jalkoihin ja puree jos rapsuttaa väärästä kohtaa jne. Silti niin rakas kuspiä

      Lainaa

    40. Valtava kivi 2.9.2021 17:35
      Tulos: +55 (57 ääntä)
      Meidän kissa tottelee nimiä "Sulla on saatana kupissa ruokaa" ja "Voitko nyt mennä pois jaloista". Kai sillä joku oikeakin nimi on, mutta en muista enää.

      Lainaa

    41. Päätön mansikka 2.9.2021 21:33
      Tulos: -3 (21 ääntä)
      traumcity: Ei ole kyllä kenelläkään mitään oikeutta kidnapata ja köyttää eläimiä jotka sun pihapiiriin sattuu eksymään. Hei järki haloo, se on metsän eläin, ei mikään murtovaras. Jos mä haluan että kissani on narun päässä kiinni, niin hirtän sen ihan itse, kiitos vaan! Tällä kuvan kissallakin on niin paksu [...]
      Mistä lähtien kotikissa on ollut luonnonvarainen metsän eläin?
      Eikä nyt vittu missään kaupungissa pidetä niitä kissoja vapaana ulkona, maksimissaan valjaissa hihnan päässä.
      Inb4 lankesin paskaan rölliin

      Lainaa

    42. Sisin maahinen 2.9.2021 21:41
      Tulos: +47 (49 ääntä)
      Mauton... Siis mykkä kissa?

      Lainaa

    43. Päätön mansikka 2.9.2021 21:42
      Tulos: +20 (26 ääntä)
      Muhveli: traumcityn huumori ei iske kaikkiin eikä välttämättä aina kehenkään. Mutta edelleen yllätyn joka kerta kun joku, tai peräti suuri enemmistö, näyttää kuvittelevan sen kirjoittavan näitä kommentteja tosissaan
      Niin no, sen verran on tullut kaikenlaisia ihmisiä elämän aikana vastaan, että eipä tuostakaan voi mitenkään tietää onko tosissaan kirjoitettu vai ei. Pelottavan monelta ihmiseltä oikeesti tulee tosissaan ton tasoista settiä.

      Lainaa

    44. Sitkas karjalanpiirakka 2.9.2021 23:14
      Tulos: -15 (37 ääntä)
      Päätön mansikka: Niin no, sen verran on tullut kaikenlaisia ihmisiä elämän aikana vastaan, että eipä tuostakaan voi mitenkään tietää onko tosissaan kirjoitettu vai ei. Pelottavan monelta ihmiseltä oikeesti tulee tosissaan ton tasoista settiä.
      Ei voi tietää onko tosissaan = Tekosyy, jolla mielensäpahoittajat ovat kieltämässä maailmasta huumoria.

      Lainaa

    45. Tulos: +4 (36 ääntä)
      Tyypit, tuo Traumcityn kirjoittama on satiiria. Sikäli rautalangasta väännettyä satiiria, että kyllä sen nyt halutessaan voisi satiiriksi myös ymmärtää. Mutta satiiri nyt tiedetään vaikeaksi tekstilajiksi ymmärtää. En siis ole väittämässä, että tuo jotain erityisen nerokasta ja hauskaa satiiria olisi, mutta tyylilajista ei jää järkevää epäilystä Ja ei, trollaaminen ei ole ihan sama kuin satiiri.

      Lainaa

    46. Ynseä mandariini 3.9.2021 12:28
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      Robusti noita: Olen varmaan tullut liian vanhaksi. Olen Eijan kanssa samaa mieltä. Paskapäitä kaikki, jotka kutsuvat lemmikkejään vastaavilla nimillä. Mautonta.
      Mun kissat  tuntevat lempinimet "Saatanan Lähettiläs" ja "Riesa". Rakastan silti kumpaakin enemmän kuin omaa elämääni.

      Lainaa

    47. Synkkä bataatti 3.9.2021 12:32
      Tulos: +29 (29 ääntä)
      Koirat-ryhmässä törmää myös paljon tähän ongelmaan, että ihmiset pahoittavat mielensä toisten ihmisten eläinten nimistä/lempinimistä. Siellä suuri paheksuntaa aiheuttava tapaus on eräs nainen, jolla on Paviaani -kutsumanimeä kantava koira. Oli myös eräs nuori mies, jonka koiran nimi on Rotta. En ymmärrä, miksi tuollaisesta pitäisi pahoittaa mielensä, kun ei se eläin sitä mieltään ole itse pahoittamassa. Itse kutsun kissani ”maailman tyhmin kissa”, ”karvaperse”, ”apina” ja ”kusipää” -nimillä.

      Lainaa

    48. Kyseenalainen orava 3.9.2021 13:13
      Tulos: +6 (22 ääntä)
      Kyöpeli: Tyypit, tuo Traumcityn kirjoittama on satiiria. Sikäli rautalangasta väännettyä satiiria, että kyllä sen nyt halutessaan voisi satiiriksi myös ymmärtää. Mutta satiiri nyt tiedetään vaikeaksi tekstilajiksi ymmärtää. En siis ole väittämässä, että tuo jotain erityisen nerokasta ja hauskaa satiiria [...]
      Vitut on. Traumcity purkaa tässä traumojaan, kun pelkää kissoja. Katso nyt vaikka sen täysin psykoottista tekstiä, jota tulee kissa-aiheesta toiseen.

      Lainaa

    49. Harmittava hamsteri 3.9.2021 20:30
      Tulos: -6 (26 ääntä)
      Suojaton roska: Sä oot aika selvä provo, mut uhraan silti aikaani noiden massiivisten väärinkäsityksien oikaisuun.  Ainakin meillä päin on tapana ottaa lemmikkieläin kuin lemmikkieläin kiinni, jos on selvästi karkuteillä ja etsiä tuon karkurin omistaja tai tarvittaessa toimittaa löytöeläinkotiin. Oli kyseessä [...]
      Ihan mielenkiinnosta, mistä tunnistaa karkuteillä olevan kissan? No-kun-se-on-ulkona, hehe. Eikun tosissaan. Meillä kissat on hiirivahteina. Saavat kulkea mielensä mukaan ulkona tai sisällä. Mistä tietää, että koska on lähtenyt jonkun kissa karkuun?  
      Ennekuin joku pahoittaa mielensä kissojen vapaana kulkemisesta, kysyn ihan avoimesti kumpi on parempi hiiri/rottapyydys kissa vai myrkky? Koska nämä ovat vaihtoehdot. Pakko jotain olla, sillä meillä käsitellään viljaa ja sitämyöten on noita tuholaisiakin. 

      Lainaa

    50. Harmittava hamsteri 3.9.2021 20:40
      Tulos: +12 (12 ääntä)
      Synkkä bataatti: Koirat-ryhmässä törmää myös paljon tähän ongelmaan, että ihmiset pahoittavat mielensä toisten ihmisten eläinten nimistä/lempinimistä. Siellä suuri paheksuntaa aiheuttava tapaus on eräs nainen, jolla on Paviaani -kutsumanimeä kantava koira. Oli myös eräs nuori mies, jonka koiran nimi on Rotta. En [...]
      Meillä on kissa nimeltä Haukku. Ollaan vissiin ihan kamalia.

      Lainaa

    51. Tulos: +19 (19 ääntä)
      Omaa kullannuppuni kulkee nimellä pälliström. nyt alas saatana, on myös usein käytössä

      Lainaa

    52. Tulos: +9 (11 ääntä)
      En ymmärrä ihmisiä, jotka ei ymmärrä kissojen paskiaisiksi kutsumista. Kissat on ihania

      Lainaa

    53. Tilattava tuhatjalkainen 5.9.2021 22:29
      Tulos: +18 (18 ääntä)
      Väsynyt: "Ei tottele mitään nimeä, eikä sääntöjä". Pätee ainakin mun kissoihin.
      Ja meidän lapsiin. Koira sentään tottelee mitä vain nimeä, jos saa siitä herkun.

      Lainaa

    54. Tukintolvana 5.9.2021 23:41
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Harmittava hamsteri: Ihan mielenkiinnosta, mistä tunnistaa karkuteillä olevan kissan? No-kun-se-on-ulkona, hehe. Eikun tosissaan. Meillä kissat on hiirivahteina. Saavat kulkea mielensä mukaan ulkona tai sisällä. Mistä tietää, että koska on lähtenyt jonkun kissa karkuun?   Ennekuin joku pahoittaa mielensä kissojen [...]
      Tehokkaimmaksi on todettu asiaan koulutettu koira. Testissä se nappasi 70 rottaa siinä ajassa missä kissa sai 20.

      Lainaa

    55. Tulos: +9 (9 ääntä)
      traumcity: Ei ole kyllä kenelläkään mitään oikeutta kidnapata ja köyttää eläimiä jotka sun pihapiiriin sattuu eksymään. Hei järki haloo, se on metsän eläin, ei mikään murtovaras. Jos mä haluan että kissani on narun päässä kiinni, niin hirtän sen ihan itse, kiitos vaan! Tällä kuvan kissallakin on niin paksu [...]
      Traumkitty ja kissat - takuuvarma yhdistelmä. 🤦‍♀️

      Lainaa

    56. Tulos: +4 (10 ääntä)
      traumcity: Ei ole kyllä kenelläkään mitään oikeutta kidnapata ja köyttää eläimiä jotka sun pihapiiriin sattuu eksymään. Hei järki haloo, se on metsän eläin, ei mikään murtovaras. Jos mä haluan että kissani on narun päässä kiinni, niin hirtän sen ihan itse, kiitos vaan! Tällä kuvan kissallakin on niin paksu [...]
      Ole trolli hiljaa ja hanki uusi harrastus. Pliis. Tätä on jatkunu vuosia, miten sie jaksat?!

      Lainaa

    57. Sitkas karjalanpiirakka 6.9.2021 18:57
      Tulos: -5 (15 ääntä)
      Tukintolvana: Tehokkaimmaksi on todettu asiaan koulutettu koira. Testissä se nappasi 70 rottaa siinä ajassa missä kissa sai 20.
      Kissaa ei kauheasti ihmisten testit kiinnosta.

      Lainaa

    58. Taskuton hanki 6.9.2021 19:21
      Tulos: +11 (11 ääntä)
      Harmittava hamsteri: Ihan mielenkiinnosta, mistä tunnistaa karkuteillä olevan kissan? No-kun-se-on-ulkona, hehe. Eikun tosissaan. Meillä kissat on hiirivahteina. Saavat kulkea mielensä mukaan ulkona tai sisällä. Mistä tietää, että koska on lähtenyt jonkun kissa karkuun?   Ennekuin joku pahoittaa mielensä kissojen [...]
      Ai kumpi on parempi pyydys, kissa vai myrkky? No, miten olisi vaikka sähköpyydys?

      Lainaa

    59. Tulos: -2 (14 ääntä)
      Taisin joskus hetken miettiä onko Traumcity tosissaan mutta onhan tuo ihan selkeää satiiria. Nykyään annankin yläpeukut näille kissa-satiireille ja alapeukut valittajille, jotka laitan samaan laariin kuin ne, jotka eivät ymmärrä tuota lemmikkieläinten "haukkumista". En tosin ihmettele jos kirjoituksen tyylilajia ei tunnisteta tai luullaan täysin trolliksi kun porukka ei ymmärrä usein edes sarkasmin ja ironian eroja. Satiiri on näistä useimmiten ihmisille se vaikein tunnistettava vaikka tässä tapauksessa luulisi tekstissä olevan tarpeeksi piirteitä josta sen tunnistaa. Aina se ei ole niin helppoa kun nykyään on kaikenlaista hopeavesi-väkeä sun muuta, jotka ovatkin ihan tosissaan eikä tekstissä ole satiirin hitustakaan. Samoin trollien tunnistaminen on nykyään samasta syystä hankalaa mutta ei tuo Traumcityn teksti oikeasti niihin vaikeasti tunnistettaviin kyllä mene.

      Lainaa

    60. Harmittava hamsteri 8.9.2021 13:20
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Tukintolvana: Tehokkaimmaksi on todettu asiaan koulutettu koira. Testissä se nappasi 70 rottaa siinä ajassa missä kissa sai 20.
      Saako näitä koiria vuokrattua jostain? Itse en halua koiraa, enkä osaisi sitä kouluttaa. Pyydystääkö koira myös hiiriä?

      Lainaa

    61. Harmittava hamsteri 8.9.2021 13:21
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Taskuton hanki: Ai kumpi on parempi pyydys, kissa vai myrkky? No, miten olisi vaikka sähköpyydys?
      Kappas, tämmöisestä en ole ennen kuullutkaan. Pitääpä tutkia.

      Lainaa

    62. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Valtava kivi: Meidän kissa tottelee nimiä "Sulla on saatana kupissa ruokaa" ja "Voitko nyt mennä pois jaloista". Kai sillä joku oikeakin nimi on, mutta en muista enää.
      JOO munkin kissat kuulleet niin monesti ton et on saatana kupissa ruokaa...taitaa luulla kohta nimeänsä Saatanaksi. 😆

      Lainaa

    63. Tulos: +6 (8 ääntä)
      seppo: Taisin joskus hetken miettiä onko Traumcity tosissaan mutta onhan tuo ihan selkeää satiiria. Nykyään annankin yläpeukut näille kissa-satiireille ja alapeukut valittajille, jotka laitan samaan laariin kuin ne, jotka eivät ymmärrä tuota lemmikkieläinten "haukkumista". En tosin ihmettele jos [...]
      Minä ainakin alapeukutin traumcityä koska se ei ollut mielestäni hauska vaikka selvästi (huonoa) satiiria olikin. En oikein näe mikä pointti kirjoittaa muka-älykästä satiiria netin keskustelupalstoilla (varsinkaan feissarimokiin) ellei se ole joko hauskaa tai todella oivaltavaa koska näitä luetaan yleensä viihdetarkoituksessa. Historiallisesti se on tietenkin ollut tärkeä tyylilaji koska sen kautta on voinut käsitellä kiellettyjä tai muuten hankalia aiheita. Mutta nyt se vain sekoittaa turhaan keskustelua tuomatta siihen lisäarvoa.

      Lainaa

    64. ToottasMäni 1.9.2024 13:45
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Tästä aiheestahan on kansalaisaloitekin olemassa: https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/12504

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: karannut, karkurit, kissat, kuva, löydetty, nimi, paskiainen