Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 515

Miksi täällä kaikuu?
Sekalaisia, osa 515

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 78 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Sprinkles 9.9.2021 0:30
      Tulos: -27 (139 ääntä)
      To be fair, kännin hinnan saa öpaut samaan rahaan Kouvolan Amarillosta. Reilu 5€ tuoppi ja jos kiskoo kolmeen varttiin vajaan mäyräkoiran, niin varmasti pärisee.

      Lainaa

    2. Kipakka karhu 9.9.2021 0:43
      Tulos: -202 (400 ääntä)
      Mäkin kyllä toivon, että muovipillit saavat tehdä paluun jo kohta. Paperipillit ovat niin surkeita.

      Lainaa

    3. Nimbyilevä päällepäsmäri 9.9.2021 0:44
      Tulos: +50 (82 ääntä)
      Sprinkles: To be fair, kännin hinnan saa öpaut samaan rahaan Kouvolan Amarillosta. Reilu 5€ tuoppi ja jos kiskoo kolmeen varttiin vajaan mäyräkoiran, niin varmasti pärisee.
      Myydäänkö Kouvostoliiton räkälöissä kaljatuopit kartonkiin pakattuina kahdentoista kappaleen erissä?

      Lainaa

    4. Tulos: +188 (270 ääntä)
      Onpas lasta nimellä paiskattu.

      Lainaa

    5. Tulos: +270 (384 ääntä)
      Monet tuntuu vihaavan paperipillejä, itse en ole vielä kertaakaan saanut sellaista hajoamaan. Ymmärrän toki jos esimerkiksi vamman tai muun takia tarvitsee normaalia pilliä, mut kyllä nyt aikuisen ihmisen luulisi selviävän vaikka kokonaan ilman 😅

      Lainaa

    6. Hempeä tohtori 9.9.2021 2:32
      Tulos: +112 (122 ääntä)
      On siinä kännillä hintaa, halvemmallakin pääsis. Onneks muovipilluja saa kuitenki netistä.

      Lainaa

    7. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 9.9.2021 2:40
      Tulos: +191 (191 ääntä)
      Oliskin kieltämättä aika yllättävää, jos känneihin sais korvamerkittyjä kelakorvauksia.

      Lainaa

    8. Sitkas karjalanpiirakka 9.9.2021 2:45
      Tulos: -23 (191 ääntä)
      Paperipillit ovat tosiaan läpeensä inhottava keksintö. Liian paksuja, ei taitettavia, pahan makuisia ja sulavat nesteessä löysäksi lerpuksi minuuteissa. Jos siis lapsi ei ole ehtinyt sitä ennen purra sitä poikki.

      Lainaa

    9. Ihan tosikko 9.9.2021 2:51
      Tulos: +167 (177 ääntä)
      Keijo: Onpas lasta nimellä paiskattu.
      Kaverin kaverilla on lapsi nimeltä Myrsky ja koira nimeltä Keijo.

      Lainaa

    10. Kummikäki 9.9.2021 3:57
      Tulos: +143 (183 ääntä)
      Jos lapselleen laittaa nimeksi Kaiku, niin tuleeko sisaruksesta Kieku? Miten Kaikua taivutetaan nimenä? Kaiun vai Kaikun? En välttämättä tarvitse vastauksia näihin kysymyksiin.

      Lainaa

    11. Pillittäjä 9.9.2021 4:55
      Tulos: +114 (168 ääntä)
      Kotioloissa voi hyvin käyttää metallipillejä kertakäyttöisten sijaan. Hesburgerilta olen joskus saanut pahvipillin eikä ainakaan omaan suuhun sulanut eikä maistunut mitenkään, ehkä sitä ei kannata vain tunkea nieluun asti.

      Lainaa

    12. Tulos: +8 (50 ääntä)
      Kummikäki: Jos lapselleen laittaa nimeksi Kaiku, niin tuleeko sisaruksesta Kieku? Miten Kaikua taivutetaan nimenä? Kaiun vai Kaikun? En välttämättä tarvitse vastauksia näihin kysymyksiin.
      Vastaan kuitenkin. Kyllä. Ei. Ehkä.

      Lainaa

    13. Tulos: +73 (95 ääntä)
      Itseäni ei pahvipillit haittaa ellen satu juomaan pirtelöä. Silloin joutuu imemään lujaa ja löystynyt pahvi antaa periksi. Limsan kanssa ongelmaa ei ole.

      Lainaa

    14. Evätön pulu 9.9.2021 5:33
      Tulos: +51 (113 ääntä)
      Pahvipillit on inhottavan tuntuisia suussa.

      Lainaa

    15. Tulos: +59 (59 ääntä)
      Tunnen miehen, jonka nimi on Kai-Pirkka. Hänen kutsumanimensä on Kaiku.

      Lainaa

    16. Rytmikäs kilpikonna 9.9.2021 6:28
      Tulos: +204 (226 ääntä)
      Myy: Tunnen miehen, jonka nimi on Kai-Pirkka. Hänen kutsumanimensä on Kaiku.
      Onkohan hänellä sisarusta nimeltä Ehkä-Rainbow? Kutsumanimenä Ekireiska…

      Lainaa

    17. Humalikas hyttynen 9.9.2021 6:40
      Tulos: +79 (83 ääntä)
      Jotenki sopivaa että känniterapiat saa juuri Lahdesta

      Lainaa

    18. Pinttynyt pulu 9.9.2021 7:48
      Tulos: +3 (91 ääntä)
      Evätön pulu: Pahvipillit on inhottavan tuntuisia suussa.
      Isäs oli

      Lainaa

    19. Tulos: +12 (24 ääntä)
      Käyttäkää biomassasta tehtyjä pillejä. Parempia kuin paperiset.

      Lainaa

    20. Suojaton roska 9.9.2021 7:57
      Tulos: +111 (129 ääntä)
      Kipakka karhu: Mäkin kyllä toivon, että muovipillit saavat tehdä paluun jo kohta. Paperipillit ovat niin surkeita.
      En sanois paperipillejä täysin surkeaksi siihen nähden, että mm. pikaruokaravintoloiden kautta kulkeva muovin määrä oli ja on edelleen turhan paljon. Sieltä syntyvät take-away/drive-in roskat löytyvät valitettavan usein tien pientareilta tai täysien roskiksien vierestä, joten onpahan ainakin yksi muoviroska vähemmän.
      Tottahan se on, että paperipilli sulaa ja menettää muotonsa, kun sen läpi menee tarpeeksi nestettä. Tykkäsin itsekin muovipilleistä, mutta muutoksen myötä olen alkanut miettimään mihin aikuinen ihminen tarvitsee pilliä? Totesin sen itselläni olevan mukavuudenhalun vuoksi, mutta yhtä hyvin voin juoda mukin reunasta niin kuin lasista normaalistikin juon. Lapset ovat asia erikseen, mutta nykyään on vastaavasti monipuolinen valikoima kestopillejä. Ei siitä kannata tehdä sen isompaa ongelmaa kuin se oikeasti on. 

      Lainaa

    21. Räkäpää 9.9.2021 8:04
      Tulos: +76 (82 ääntä)
      fff: Monet tuntuu vihaavan paperipillejä, itse en ole vielä kertaakaan saanut sellaista hajoamaan. Ymmärrän toki jos esimerkiksi vamman tai muun takia tarvitsee normaalia pilliä, mut kyllä nyt aikuisen ihmisen luulisi selviävän vaikka kokonaan ilman 😅
      Juurikin se jälkimmäinen. Eivät tunnu käyttökelpoisilta, joten pelastankin maailmaa kunnolla ja en käytä pilliä enkä kansia.

      Lainaa

    22. Kummikäki 9.9.2021 8:51
      Tulos: +35 (37 ääntä)
      FatVonD: Vastaan kuitenkin. Kyllä. Ei. Ehkä.
      Kiitos.

      Lainaa

    23. Tuoksuva susi 9.9.2021 8:58
      Tulos: +16 (122 ääntä)
      Itseä ei ärsytä paperipillit itse, vaan se että muovipilleistä tehtiin kauhea kilpikonnien ja kalojen tappaja, kun ongelma edelleenkin on ne isot öljy-yhtiöt ja kalastus. Ei muovipillien vaihtaminen paperipilleihin auta yhtään mitään, se on vaan joku kärpäsen pieru Saharassa.

      Lainaa

    24. Myötätunnoton hilleri 9.9.2021 9:14
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      No itseä kyl ärsyttää elokuvissa ne, jotka ovat tulleet sinne muutaman sidukan/oluen kanssa ja käytös on kuin olisivat pubipöydässä seurustelemassa. Toki olen tähän löytänyt ratkaisun ja se on päivänäytös jos mahdollista.

      Lainaa

    25. Toj Karin 9.9.2021 9:15
      Tulos: +42 (44 ääntä)
      Piu: Käyttäkää biomassasta tehtyjä pillejä. Parempia kuin paperiset.
      Paperipillit on tehty biomassasta.

      Lainaa

    26. Niinsanottu peura 9.9.2021 9:31
      Tulos: +48 (60 ääntä)
      Kummikäki: Jos lapselleen laittaa nimeksi Kaiku, niin tuleeko sisaruksesta Kieku? Miten Kaikua taivutetaan nimenä? Kaiun vai Kaikun? En välttämättä tarvitse vastauksia näihin kysymyksiin.
      Se taipuu Kaikun. 
      Kotimaisten kielten keskus kertoo: Etunimet taipuvat suomen kielessä yleensä samoin kuin äänneasultaan vastaavat sanat. Minna taipuu samalla tavalla kuin linnaMatti samoin kuin ratti.

      Kaikkiin etunimiin tämä yleisohje ei kuitenkaan päde. Etunimet, joilla on yleisnimivastine, taipuvat useimmiten siitä poikkeavalla tavalla (Tuuli Tuulin, vrt. tuuli tuulen). Myöskään äänteiden vaihtelu ei aina toteudu 

      Lainaa

    27. Alikehittynyt harakka 9.9.2021 9:43
      Tulos: +8 (18 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Paperipillit ovat tosiaan läpeensä inhottava keksintö. Liian paksuja, ei taitettavia, pahan makuisia ja sulavat nesteessä löysäksi lerpuksi minuuteissa. Jos siis lapsi ei ole ehtinyt sitä ennen purra sitä poikki.
      Käyt näköjään mäkkärissä. Heillä on surkeat paperipillit jotka hajoavat nopeasti.

      Lainaa

    28. Tulos: +2 (24 ääntä)
      Kummikäki: Jos lapselleen laittaa nimeksi Kaiku, niin tuleeko sisaruksesta Kieku? Miten Kaikua taivutetaan nimenä? Kaiun vai Kaikun? En välttämättä tarvitse vastauksia näihin kysymyksiin.
      Kaiun sisaruksista tulee Ääni ja Vimma.

      Lainaa

    29. jukkapalmu 9.9.2021 9:48
      Tulos: -65 (101 ääntä)
      No ihan oikein että saa kuittailua kun on nimenny lapsensa noin typerästi. "Hei, annetaan sille nimi jonka takia sitä kiusataan koulussa!"

      Lainaa

    30. Tulos: +60 (74 ääntä)
      Suomalaisten muovipillit eivät ehkä ole olleet se suurin ympäristöongelma, mutta kun tällainen päätös tehtiin niin koskeehan se sitten kaikkia... Ja kaiken kaikkiaan en pidä huonona ideana vähentää muovin kulutusta vaikka sitten tällaisen vähän kuin turhan ylellisyyden kohdalla. Voi olla että en nyt ymmärrä täysin tätä tuskaa sen vuoksi, että en koskaan ole ollut erityisen innokas pillien käyttäjä... Usein se unohtui esimerkiksi pikaruokalassa napata mukaan pöytään, ja sitten sitä introvertti ryysti vaan mieluummin mukin reunalta kuin nousi enää pöytien halki sitä hakemaan. :D Mutta joo, samaan aikaan pidän siis itseäni esimerkkinä siitä, että limuista ja pirtelöistä voi nauttia ihan pillittä. Onhan se sikäli hassu tapa muutenkin kun sitä alkaa ajattelemaan. Niin että jos pillillä haluaa vielä leikkiä, niin totutellaan siihen todellisuuteen, että se on se paperinen tai oma metallinen sitten.

      Lainaa

    31. Tulos: +28 (32 ääntä)
      Näemmä samalla hinnalla saa kännin kuin Intercityn ravintolavaunusta.

      Lainaa

    32. Kirjautuminen epäonnistui 9.9.2021 10:09
      Tulos: +50 (52 ääntä)
      No mitäs kännin hintatasosta, mutta minua huvitti eniten, kun linkin kohdalla viimeistään ”mielenkiinto lähti” :D

      Lainaa

    33. Kirjautuminen epäonnistui 9.9.2021 10:09
      Tulos: -37 (57 ääntä)
      Mutta miksi kaikki rupesivat nyt puhumaan joistain pilleistä, kun eihän niitä mokissa mainittu lainkaan?🤔

      Lainaa

    34. Kipakka karhu 9.9.2021 10:16
      Tulos: -19 (49 ääntä)
      Tuoksuva susi: Itseä ei ärsytä paperipillit itse, vaan se että muovipilleistä tehtiin kauhea kilpikonnien ja kalojen tappaja, kun ongelma edelleenkin on ne isot öljy-yhtiöt ja kalastus. Ei muovipillien vaihtaminen paperipilleihin auta yhtään mitään, se on vaan joku kärpäsen pieru Saharassa.
      No tämäpä, mut lisäksi hiertää ne itse paperipillit, koska me ollaan lapsiperheenä pillimehujen suurkuluttajia. Ja kyllä ne on vaan surkeita tavallisiin muovipilleihin verrattuna.

      Lainaa

    35. Ahne haukka 9.9.2021 10:29
      Tulos: +65 (69 ääntä)
      Suosittelen kotioloihin teräspillejä, jos paperipillien kanssa ei jaksa. Cittarista löytyi neljän pillin pakkaus, jossa on mukana pieni pulloharja pesemiseen. Hyvin on toiminut melkein päivittäisessä käytössä.

      Lainaa

    36. Nurja maksamakkara 9.9.2021 10:46
      Tulos: +124 (140 ääntä)
      Muhveli: Suomalaisten muovipillit eivät ehkä ole olleet se suurin ympäristöongelma, mutta kun tällainen päätös tehtiin niin koskeehan se sitten kaikkia... Ja kaiken kaikkiaan en pidä huonona ideana vähentää muovin kulutusta vaikka sitten tällaisen vähän kuin turhan ylellisyyden kohdalla. Voi olla että en nyt [...]

      En ole koskaan ymmärtänyt joidenkin suomalaisten ajatusmaailmaa siitä, että meillä pitäisi olla jokin erityisoikeus saastuttaa "koska ollaan pieni maa, ei väliä". Samalla logiikalla Jenkeissäkin kaikki väkiluvultaan Suomen kokoiset osavaltiot yms. voisivat lähteä samalle linjalle ja yhtäkkiä niitä olisi:

      Indiana, Maryland, Missouri, Wisconsin, Colorado, Minnesota, South Carolina, Alabama, Louisiana, Kentucky, Oregon, Oklahoma, Connecticut, Puerto Rico, Utah, Iowa, Nevada, Arkansas, Mississippi, Kansas, New Mexico, Nebraska, Idaho, West Virginia, Hawaii, New Hampshire, Maine, Rhode Island, Montana, Delaware, South Dakota, North Dakota, Alaska, Vermont, Wyoming…

      Euroopasta puhumattakaan. Puroista syntyy jokia. 

      Vastuu kuuluu kaikille.

      Lainaa

    37. Tulos: -3 (39 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Paperipillit ovat tosiaan läpeensä inhottava keksintö. Liian paksuja, ei taitettavia, pahan makuisia ja sulavat nesteessä löysäksi lerpuksi minuuteissa. Jos siis lapsi ei ole ehtinyt sitä ennen purra sitä poikki.
      Voi että. Onneksi edes joillakin on prioriteetit tsekattuna, toivottavasti saatte äänenne kuulumaan! No miten se lapsi nyt sit voi?

      Lainaa

    38. Tulos: +56 (78 ääntä)
      Kipakka karhu: No tämäpä, mut lisäksi hiertää ne itse paperipillit, koska me ollaan lapsiperheenä pillimehujen suurkuluttajia. Ja kyllä ne on vaan surkeita tavallisiin muovipilleihin verrattuna.
      Ihan btw kannattaisko muutenkin olla juottamatta lapsille pillimehuja jatkuvasti? Ne ei voi valita, vanhempi voi.

      Lainaa

    39. Tulos: +65 (69 ääntä)
      Tuoksuva susi: Itseä ei ärsytä paperipillit itse, vaan se että muovipilleistä tehtiin kauhea kilpikonnien ja kalojen tappaja, kun ongelma edelleenkin on ne isot öljy-yhtiöt ja kalastus. Ei muovipillien vaihtaminen paperipilleihin auta yhtään mitään, se on vaan joku kärpäsen pieru Saharassa.
      Itse ajattelen asiaa niin, että pienikin konkreettinen muutos on suuri viesti. Eli kun toimintaa on muutettu jollain perusteella kerran, kelpaa sama perustelu helpommin johonkin seuraavankin asian muuttamiseen. Ylipäänsä mikään ei yksinään ole ratkaisu, mutta se muutoksia ajava ja muutokset salliva kollektiivinen mentaliteetti on. Muovittomien ratkaisujen kehittämisestä pitää tulla yleinen normi, jotta mitään merkittävää tapahtuu, ja siinä pilli, joka on kivasta mutta korvattavissa olevasta muovinkäytöstä hyvin kansantajuinen esimerkki, on oiva ”banderolli” muutoksen puolesta.

      Lainaa

    40. Tahdistamaton keiju 9.9.2021 11:46
      Tulos: +57 (61 ääntä)
      Terapia..........................aikoja. Tuosta jo huomaa ette mikään luotettava paikka kyseessä.

      Lainaa

    41. Tulos: +70 (78 ääntä)
      Tuoksuva susi: Itseä ei ärsytä paperipillit itse, vaan se että muovipilleistä tehtiin kauhea kilpikonnien ja kalojen tappaja, kun ongelma edelleenkin on ne isot öljy-yhtiöt ja kalastus. Ei muovipillien vaihtaminen paperipilleihin auta yhtään mitään, se on vaan joku kärpäsen pieru Saharassa.
      Höpöhöpö, käännäppä katseesi ihan täällä koto-Suomessa tienvarsiin ja jokiin niin näet kertakäyttöistä muoviroskaa mielinmäärin, vaikkei niihin kilpikonnat olisikaan tukehtumassa (kalat kyllä varmaan). Enkä jaksa uskoa, että siellä on käynyt vaan öljy-yhtiöiden toimitusjohtajat ja kalastajat niitä ympäriinsä viskomassa. Olet oikeassa, että molemmat mainitsemasi asiat ovat ISOJA ongelmia, mutta väärässä siinä, että se tolkuton muoviroskan määrä ympäri maailmaa olisi mittaluokkaa 'pieru Saharassa' eikä sen edes osittainen korvaaminen helposti maatuvalla vaihtoehdolla auttaisi mitään.

      Lainaa

    42. Tulos: +41 (53 ääntä)
      jukkapalmu: No ihan oikein että saa kuittailua kun on nimenny lapsensa noin typerästi. "Hei, annetaan sille nimi jonka takia sitä kiusataan koulussa!"
      No se on ainakin ihan selvää, että jukkapalmu kuului niihin kiusaajiin kouluaikoinansa.

      Lainaa

    43. Kipakka karhu 9.9.2021 12:35
      Tulos: +21 (51 ääntä)
      Banaani: Ihan btw kannattaisko muutenkin olla juottamatta lapsille pillimehuja jatkuvasti? Ne ei voi valita, vanhempi voi.
      Ei. Pillimehua on juotava heräämisestä iltapalalle saakka tauotta. Lapset itkee ja pyytää joskus maitoa, mutta me käskemme juomaan pillimehua. Jatkuvasti. Lapset eivät saa valita koskaan. Niin se vaan on.

      Lainaa

    44. Jääkylmä kurkku 9.9.2021 13:46
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Pirtelöissä ei toimi paperipilli kyllä ollenkaan. En oikein tiedä minkä takia kun limujen kanssa ei ole mitään ongelmia.

      Lainaa

    45. Reseptivapaa dinosaurus 9.9.2021 13:50
      Tulos: +60 (70 ääntä)
      Minulle on hieman hämärää se, miksi pillit ovat joillekin ihmisille niin suuri osa elämää. Mihin pillejä tarvitaan normaalissa elämässä, ellei ole jotain erityisvaikeutta syömisen tai juomisen kanssa? Miksi ei voi juoda lasista tai mukista? Pillimehut lasten kanssa reissatessa ymmärrän, mutta mihin aikuinen tarvitsee pilliä? Ihan vilpittömästi kysyn, kun on itselleni niin erikoinen asia, eivätkä pillit kuulu elämääni muulloin, kuin sisarusten lasten kanssa touhutessa. He kuitenkin pitävät pahvisista pilleistä. Eivät kuulemma viillä suupieliä samaan tapaan, kuin muovipilleillä oli tapana, eikä niillä voi tökätä vahingossa haavaa kitalakeen, jos mehua juo autossa ja tiessä on monttu.

      Lainaa

    46. Laajahko sakaali 9.9.2021 14:54
      Tulos: +55 (57 ääntä)
      Banaani: Itse ajattelen asiaa niin, että pienikin konkreettinen muutos on suuri viesti. Eli kun toimintaa on muutettu jollain perusteella kerran, kelpaa sama perustelu helpommin johonkin seuraavankin asian muuttamiseen. Ylipäänsä mikään ei yksinään ole ratkaisu, mutta se muutoksia ajava ja muutokset salliva [...]
      Hyvin sanottu! Jostain syystä moni pitää ympäristötekoja turhina, jos niillä on vain pieni vaikutus. Ihan kuin mitään ei kannattaisi tehdä, jos sillä toiminnalla ei pelasteta kerralla koko planeettaa.

      Lainaa

    47. Itsetön preeriasusi 9.9.2021 14:59
      Tulos: -7 (17 ääntä)
      Hannan "Kaiku" -jutussa kiinnitin huomiota reagointien määrään, vajaa neljä tuhatta! Oisko hän joku julkkis vai onko ns. tavan pulliaisella niin paljon kavereita facessa, että tommoseen sinänsä hauskaan ja harmittomaan juttuun reagoi noin moni ihminen.

      Lainaa

    48. Tuenalainen sotilas 9.9.2021 15:26
      Tulos: +27 (39 ääntä)
      Reseptivapaa dinosaurus: Minulle on hieman hämärää se, miksi pillit ovat joillekin ihmisille niin suuri osa elämää. Mihin pillejä tarvitaan normaalissa elämässä, ellei ole jotain erityisvaikeutta syömisen tai juomisen kanssa? Miksi ei voi juoda lasista tai mukista? Pillimehut lasten kanssa reissatessa ymmärrän, mutta mihin [...]
      Mietin ihan samaa. Vuosia sitten jouduin leikkauksesta toipuessa ostamaan pillejä kun en saanut kunnolla leukoja auki. Niitä oli lähikaupassa tarjolla vain ihan tarpeettoman suuressa pakkauksessa, ja tuolla ne loput edelleen pölyttyy kaapin perällä koska en yksinkertaisesti ole keksinyt niille mitään käyttöä sen jälkeen kun pystyin taas syömään ja juomaan normaalisti. Take away -ruokien kanssa voin vielä ymmärtää jos kiireessä ja matkalla ollessa pitää ne syödä, onhan se kannellinen ja pillillinen muki autossa kätevä. Mutta ilmeisesti jotkut eivät edes kotonaan osaa juoda lasista.

      Lainaa

    49. Tuenalainen sotilas 9.9.2021 15:28
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      Itsetön preeriasusi: Hannan "Kaiku" -jutussa kiinnitin huomiota reagointien määrään, vajaa neljä tuhatta! Oisko hän joku julkkis vai onko ns. tavan pulliaisella niin paljon kavereita facessa, että tommoseen sinänsä hauskaan ja harmittomaan juttuun reagoi noin moni ihminen.
      Tämä on jaettu Ei menny niinku Strömssössä -ryhmässä ja nuo reagoinnitkin on siellä.

      Lainaa

    50. Tulos: -17 (39 ääntä)
      Kipakka karhu: No tämäpä, mut lisäksi hiertää ne itse paperipillit, koska me ollaan lapsiperheenä pillimehujen suurkuluttajia. Ja kyllä ne on vaan surkeita tavallisiin muovipilleihin verrattuna.
      Tämä niin totta. Pillit niin pehmoisia ettei niillä saa puhkaistua purkkia. Meillä pillimehut lähinnä saunajuomina lapsille, ja pillit löystyvät saunan kosteudessa/kuumuudessa hetkessä. Olemme säästäneet vanhoista mehuista pillejä jotta saavat juotua. Tuskin kuitenkaan kovin kauaa kestävät. Mikään metallipilli ei tietenkään trippipurkkin sovi.
      Itsestäni on naurettavaa että pillit pitää olla paperia, mutta pillin pussi voi olla muovia. Pussi kuitenkin herkemmin häviää kuin tölkki jonka sisään pillit yleensä työnnetään juoman loputtua.

      Lainaa

    51. Tulos: +14 (16 ääntä)
      Kipakka karhu: Mäkin kyllä toivon, että muovipillit saavat tehdä paluun jo kohta. Paperipillit ovat niin surkeita.
      PItkästä makaronista saa kätevän pillin.

      Lainaa

    52. Tulos: -16 (20 ääntä)
      Itsetön preeriasusi: Hannan "Kaiku" -jutussa kiinnitin huomiota reagointien määrään, vajaa neljä tuhatta! Oisko hän joku julkkis vai onko ns. tavan pulliaisella niin paljon kavereita facessa, että tommoseen sinänsä hauskaan ja harmittomaan juttuun reagoi noin moni ihminen.
      Niin?

      Lainaa

    53. Vaisu simpanssi 9.9.2021 16:58
      Tulos: -3 (15 ääntä)
      Ennen oli ennen, nyt on isot leditöllöt ja kotiteattarit suoratoistopalveluineen, niin en todellakaan käy enää vaan "katsomassa elokuvaa" normaaleissa saleissa. Kyl se on sit mieluiten Ompun Lounge sali viinilasin kanssa jos leffaan lähtee, Itiksen luxetkin vielä menee, mutta ei mitään siitä kovempia penkkejä liian pienillä hajoraoille seuraavaan satunnaiseen istujaan.

      Lainaa

    54. Purppura preeriasusi 9.9.2021 18:27
      Tulos: +11 (13 ääntä)
      Keijo: Onpas lasta nimellä paiskattu.
      Onneksi nimi ei ollut Pierre

      Lainaa

    55. Tulos: -13 (19 ääntä)
      Ahne haukka: Suosittelen kotioloihin teräspillejä, jos paperipillien kanssa ei jaksa. Cittarista löytyi neljän pillin pakkaus, jossa on mukana pieni pulloharja pesemiseen. Hyvin on toiminut melkein päivittäisessä käytössä.
      Odotellaan vain sitä, että teräspillejä saa ostettua mäkkäristä aterian mukana. Ja sitä, mihin ne jätetään panttipalautuksina, kuten palautuspullotkin. Ei niitä kukaan kotiinsa halua.

      Lainaa

    56. Tulos: +21 (21 ääntä)
      Niinsanottu peura: Se taipuu Kaikun.  Kotimaisten kielten keskus kertoo: Etunimet taipuvat suomen kielessä yleensä samoin kuin äänneasultaan vastaavat sanat. Minna taipuu samalla tavalla kuin linna, Matti samoin kuin ratti.Kaikkiin etunimiin tämä yleisohje ei kuitenkaan päde. Etunimet, joilla on yleisnimivastine, [...]
      Kielitoimiston etunimien taivutuslistassa sanotaan, että sekä "Kaikun" että "Kaiun" ovat molemmat oikein.

      Lainaa

    57. Tulos: +9 (17 ääntä)
      Suojaton roska: En sanois paperipillejä täysin surkeaksi siihen nähden, että mm. pikaruokaravintoloiden kautta kulkeva muovin määrä oli ja on edelleen turhan paljon. Sieltä syntyvät take-away/drive-in roskat löytyvät valitettavan usein tien pientareilta tai täysien roskiksien vierestä, joten onpahan ainakin yksi [...]
      Pillimehussa se pilli on kyllä melko oleellinen juttu. Ei kai pilliä kotona normaalisti tarvitsekaan, mutta kodin ulkopuolella onkin vähän eri homma.

      Lainaa

    58. Itseasiassa 9.9.2021 22:04
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Tahdistamaton keiju: Terapia..........................aikoja. Tuosta jo huomaa ette mikään luotettava paikka kyseessä.
      Tuli tuosta mieleen, kun joku vuosi-puolitoista sitten näin yhden eläköityneen terapeutin ilmoituksen. Kertoi mm. että haluaa tarjota keskusteluapua tarvitseville, kun niin moni voi nyt huonosti ja monet ovat joutuneet lomautetuksi ja sen vuoksi rahatkin tiukalla. Ylipäänsä sellaista yleistä kaikkia säälivää 'hyväntekeväisyyslätinää" ja itsensä kuvailua sympaattiseksi ja empaattiseksi ihmiseksi, joka haluaa auttaa hädänalaisia, jonka jälkeen oli hinnasto, olisiko 45 min ollut jo aika suuri kolminumeroinen summa. Että siihen verrattuna tämä kännin hinta oli vielä aika maltillinenkin.

      Lainaa

    59. Itseasiassa 9.9.2021 22:06
      Tulos: +12 (14 ääntä)
      Jääkylmä kurkku: Pirtelöissä ei toimi paperipilli kyllä ollenkaan. En oikein tiedä minkä takia kun limujen kanssa ei ole mitään ongelmia.
      Joissakin paikoissa on paksumpi pilli niille, niin tulee kyllä läpi ilman suurempia taisteluita.

      Lainaa

    60. Lukekaa ne artikkelit 9.9.2021 22:16
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Niissä artikkeleissa lukee sitten muutakin, kuin pelkkä otsikko. Jos siitä voisi lukea edes ekan kappaleen huomaisi kyllä, että otsikko on järkevä...

      Lainaa

    61. Itseasiassa 9.9.2021 22:18
      Tulos: +23 (29 ääntä)
      Reseptivapaa dinosaurus: Minulle on hieman hämärää se, miksi pillit ovat joillekin ihmisille niin suuri osa elämää. Mihin pillejä tarvitaan normaalissa elämässä, ellei ole jotain erityisvaikeutta syömisen tai juomisen kanssa? Miksi ei voi juoda lasista tai mukista? Pillimehut lasten kanssa reissatessa ymmärrän, mutta mihin [...]
      Aika harvat tarvitsevat pillejä esim. sairauden vuoksi, mutta luulen kyseessä muuten olevan ihan perinteinen muutoksen pelko. Kun uutisoitiin myös muovisten vanupuikkojen kiellosta, niin siitäkin nousi hirveä älämölö. En oikein ymmärtänyt miksi, en ole koskaan ostanut niitä muovisia, aina on ollut tarjolla paperisia puikkoja.
      Yksi esimerkki tällaisesta muutoksenpelosta olivat uudet Muumit. Porukka huusi, ettei alkuperäistä saa korvata jollain tietokoneanimaatiolla. Silti he tarkoittivat sitä Muumilaakson tarinoita, jota esitettiin ekan kerran 90-luvulla, kummasti keski-ikäiset olivat unohtaneet mm. Muumien maailman 70-luvulta. Nyt oli vain tähän 90-luvun tapaukseen tunneside. 

      Lainaa

    62. Tulos: -20 (36 ääntä)
      Suojaton roska: En sanois paperipillejä täysin surkeaksi siihen nähden, että mm. pikaruokaravintoloiden kautta kulkeva muovin määrä oli ja on edelleen turhan paljon. Sieltä syntyvät take-away/drive-in roskat löytyvät valitettavan usein tien pientareilta tai täysien roskiksien vierestä, joten onpahan ainakin yksi [...]
      1. Paperipilli on perseestä ainakin lapsille. 2. Sain vasta Arnoldsilla muovimukin jossa oli muovikansi - ja paperipillin. Ei niinku mitään järjen hiventä. Kuten yleensäkkään näissä piiperöiden toimissa (vrt hehkulamppukielto, pakotettiin elohopeapommeihin ja nyt ko direktiivi on täysin vanhentunut).

      Lainaa

    63. Kuivakka maahinen 9.9.2021 22:47
      Tulos: +15 (23 ääntä)
      William: Tämä niin totta. Pillit niin pehmoisia ettei niillä saa puhkaistua purkkia. Meillä pillimehut lähinnä saunajuomina lapsille, ja pillit löystyvät saunan kosteudessa/kuumuudessa hetkessä. Olemme säästäneet vanhoista mehuista pillejä jotta saavat juotua. Tuskin kuitenkaan kovin kauaa kestävät. Mikään [...]
      Kyllä prismasta ostettu metallipilli trippipurkkiin mahtuu ja meillä lapset niitä mieluummin käyttävätkin, kuin noita paperisia. Mutta ihmetyttää se, että tripit myydään kuitenkin aika rankkaan muoviin käärittynä (ne triplapakkaukset) ja siinä pahvipillin päällä tosiaan on se muovi, sen lisäksi ne kartonkitölkit on vuorattu alumiinilla sisältä. Siihen nähden tuo pahvipilli vaikuttaa hieman jeesustelulta. Mutta pienistä puroista se jokikin syntyy jne....

      Lainaa

    64. Kolkko lokki 10.9.2021 2:24
      Tulos: -1 (17 ääntä)
      Kummikäki: Jos lapselleen laittaa nimeksi Kaiku, niin tuleeko sisaruksesta Kieku? Miten Kaikua taivutetaan nimenä? Kaiun vai Kaikun? En välttämättä tarvitse vastauksia näihin kysymyksiin.
      Kaiku taivutetaan Kaikun. Ihan kuten Satu -> Satun (ei sadun), Tuuli -> Tuulin (ei tuulen), Meri -> Merin (ei meren), Veli -> Velin (ei veljen)...

      Lainaa

    65. Tulos: +22 (24 ääntä)
      William: Tämä niin totta. Pillit niin pehmoisia ettei niillä saa puhkaistua purkkia. Meillä pillimehut lähinnä saunajuomina lapsille, ja pillit löystyvät saunan kosteudessa/kuumuudessa hetkessä. Olemme säästäneet vanhoista mehuista pillejä jotta saavat juotua. Tuskin kuitenkaan kovin kauaa kestävät. Mikään [...]
      Just meinasin tulla kommentoimaan että kun vaihdettiin työpaikalla paperipilleihin niin ne tuli pahvilaatikossa jonka sisällä ne oli n. kymmenen pilliä kerrallaan pakattu -tadaa- muovipusseihin :( En tiedä miten nyttemmin mutta tuntui tooodella turhauttavalta aukoa niitä pusseja vaikka toki silti vähemmän roska kuin jos pillitkin olis muovia. Mutta muovipillit aina tuli vaan pahvilaatikossa eli logiikka tuossa pakkauksessa ei vaan avautunut mulle...

      Lainaa

    66. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Itseasiassa: Aika harvat tarvitsevat pillejä esim. sairauden vuoksi, mutta luulen kyseessä muuten olevan ihan perinteinen muutoksen pelko. Kun uutisoitiin myös muovisten vanupuikkojen kiellosta, niin siitäkin nousi hirveä älämölö. En oikein ymmärtänyt miksi, en ole koskaan ostanut niitä muovisia, aina on ollut [...]
      Muuten samaa mieltä mutta Muumit on kyllä pilattu täysin. En vaan pysty eläytymään kunnolla mihinkään 3D-animaatioihin, ne on jotenkin tosi luonnottoman ja elottoman tuntuisia. Vaikka muuten tykkäisinkin elokuvan juonesta ja käsikirjoituksesta niin nauttisin siitä enemmän perinteisempänä piirrettynä tai vaikka nukkeanimaationa.

      Lainaa

    67. Itseasiassa 10.9.2021 14:21
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      ellimelli: Just meinasin tulla kommentoimaan että kun vaihdettiin työpaikalla paperipilleihin niin ne tuli pahvilaatikossa jonka sisällä ne oli n. kymmenen pilliä kerrallaan pakattu -tadaa- muovipusseihin 😒 En tiedä miten nyttemmin mutta tuntui tooodella turhauttavalta aukoa niitä pusseja vaikka toki silti [...]
      Eikö niitä pakkausmuoveja sitten kierrätetä?

      Lainaa

    68. Pidätetty paprika 10.9.2021 14:34
      Tulos: -8 (12 ääntä)
      Kaiku? Voi hyvä..

      Lainaa

    69. Pidätetty paprika 10.9.2021 14:36
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Itseasiassa: Aika harvat tarvitsevat pillejä esim. sairauden vuoksi, mutta luulen kyseessä muuten olevan ihan perinteinen muutoksen pelko. Kun uutisoitiin myös muovisten vanupuikkojen kiellosta, niin siitäkin nousi hirveä älämölö. En oikein ymmärtänyt miksi, en ole koskaan ostanut niitä muovisia, aina on ollut [...]
      Ne animaatiot olivat sieluttomia ja kylmiä.

      Lainaa

    70. Tyydyttävä aprikoosi 10.9.2021 16:04
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Kolkko lokki: Kaiku taivutetaan Kaikun. Ihan kuten Satu -> Satun (ei sadun), Tuuli -> Tuulin (ei tuulen), Meri -> Merin (ei meren), Veli -> Velin (ei veljen)...
      Kuten "Nimesi" jo aikaisemmin mainitsi, ovat sekä Kaikun että Kaiun oikeita muotoja.
      https://kaino.kotus.fi/etunimientaivutus/index.php?s=tietue&id=2685
      Samoin Satu taipuu sekä Sadun että Satun.
      https://kaino.kotus.fi/etunimientaivutus/index.php?s=tietue&id=361
      Nimet Tuuli ja Meri ovat siitä jänniä, että etuniminä ne taipuvat Tuulin ja Merin, mutta sukuniminä Tuulen ja Meren.

      Lainaa

    71. Vankeudeton aasi 11.9.2021 8:06
      Tulos: +13 (13 ääntä)
      fff: Monet tuntuu vihaavan paperipillejä, itse en ole vielä kertaakaan saanut sellaista hajoamaan. Ymmärrän toki jos esimerkiksi vamman tai muun takia tarvitsee normaalia pilliä, mut kyllä nyt aikuisen ihmisen luulisi selviävän vaikka kokonaan ilman 😅
      Itseasiassa: Eikö niitä pakkausmuoveja sitten kierrätetä?
      Suomessa muovi harvoin todellisuudessa kierrätetään. Suurin osa poltetaan energiana.

      Lainaa

    72. Harmittava hamsteri 11.9.2021 11:51
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      William: Tämä niin totta. Pillit niin pehmoisia ettei niillä saa puhkaistua purkkia. Meillä pillimehut lähinnä saunajuomina lapsille, ja pillit löystyvät saunan kosteudessa/kuumuudessa hetkessä. Olemme säästäneet vanhoista mehuista pillejä jotta saavat juotua. Tuskin kuitenkaan kovin kauaa kestävät. Mikään [...]
      Itse olen myös ihmetellyt tätä 'paperipilli muovikääreessä' ratkaisua. Ehkä siihen jonain päivänä tulee muu kääre. Nyt lähinnä huvittaa.

      Lainaa

    73. Pakastettu herne 11.9.2021 12:25
      Tulos: +6 (12 ääntä)
      Sen verran moni täällä kiistelee eri pillilaatujen paremmuudesta että epäilen aika monelta mennee ohi tuon kirjoitusvirheen tuossa mokassa.

      Lainaa

    74. Rottanpää 11.9.2021 13:29
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Ihan valehtelematta Kaiku on musta kyllä aivan hyvä nimi, jopa kaunis. En näe siinä mitään sen kummallisempaa kuin perinteisissäkään Tuuli, Pyry, Marja, Otso ym. luontonimissä. Kaiku nyt vaan sattuu olemaan (tietääkseni) uusi.

      Lainaa

    75. Päätön alligaattori 12.9.2021 9:08
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Harmittava hamsteri: Itse olen myös ihmetellyt tätä 'paperipilli muovikääreessä' ratkaisua. Ehkä siihen jonain päivänä tulee muu kääre. Nyt lähinnä huvittaa.
      Paperipillit varmaan pakataan muoviin siksi, ettei mahdollinen ulkopuolelta tuleva kosteus pilaisi niitä. 🤔 Voihan se vaikuttaa vähän turhalta, mutta tosiasia on, että pakkausmateriaalit voidaan kierrättää, toisin kuin muoviset pillit (jotka helpommin vielä joutuvat väärään paikkaan, eli luontoon).

      Lainaa

    76. Askarruttava ankerias 12.9.2021 11:49
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      En ota kantaa paperipillien käyttökelpoisuuteen/käyttökelvottomuuteen, mutta siinä, että paperipillit on pakattu muovikääreeseen ei ole mielestäni mitään ihmeellistä tai huvittavaa. Jos nyt puhutaan vaikka pillimehuista, niin kyllä se muovipillikin oli aina muovikääreessä, ja kaikki varmaan ymmärtävät miksi. Eli vaikka paperipillikin on muovikääreessä, niin on sitä muovia kuitenkin vähemmän kuin aikaisemmin. Ei kai se, että muovia on muutenkin paljon käytössä ole mikään syy olla vähentämättä muovin käyttöä silloin, kun se vain on mahdollista?

      Lainaa

    77. Valoisa koira 13.9.2021 19:37
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Sanna selitti miksi Timo Koivusalo on saanut tehdä elokuvia.

      Lainaa

    78. Tilattava tuhatjalkainen 18.9.2021 15:45
      Tulos: -1 (3 ääntä)
      Nimi: Höpöhöpö, käännäppä katseesi ihan täällä koto-Suomessa tienvarsiin ja jokiin niin näet kertakäyttöistä muoviroskaa mielinmäärin, vaikkei niihin kilpikonnat olisikaan tukehtumassa (kalat kyllä varmaan). Enkä jaksa uskoa, että siellä on käynyt vaan öljy-yhtiöiden toimitusjohtajat ja kalastajat niitä [...]
      Kaikkia haittaa muoviroskat maassa, mutta ketään ei haittaa kertakäyttöiset maskit maassa. Minusta ne on paljon ällöttävämpiä. Minusta NE pitäisi kieltää.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: elokuvat, kaiku, kielto, kirjoitusvirhe, muovipillit, pillit, terapia, viihtyä