Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Vanhempainilta, osa 55

Voiko pojalla olla pehmoleluja?
Vanhempainilta, osa 55

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 126 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +582 (614 ääntä)
      Olen itsekin 28-vuotias ja yhä pehmoleluja sängyssä. Hankin pari kuukautta sitten jopa repun joka on käytännössä iso pehmo, johon tehty tasku, mihin mahduttaa tavarat. Kai nyt sitä saa pitää tavaroita, joista tykkää? Mian tuskaksi toivon, että tulevaisuudessa poika jopa ostaisi taskurahoilla lisää pehmoja. Jos hyvänä pitää, pesee tarvittaessa ja tykkää niistä noin yleensä, ei sen pitäisi Mian peppua kutittaa.

      Lainaa

    2. Parantumaton ankerias 9.9.2021 0:22
      Tulos: -42 (160 ääntä)
      R, älä pls tee lapsia....

      Lainaa

    3. Sojottava sarvi 9.9.2021 0:22
      Tulos: -100 (200 ääntä)
      Lasketaanko Ron Jeremy-seksinukke pehmoleluksi?

      Lainaa

    4. Tornipöllö 9.9.2021 0:27
      Tulos: +587 (613 ääntä)
      Itsekään en suuremmin pidä lapsista, mutta sisarusten kanssa välien poikki pistäminen sen takia, että heillä on lapsia, ei edes minusta kuulosta kovin terveeltä.

      Lainaa

    5. Kipakka karhu 9.9.2021 0:31
      Tulos: +284 (290 ääntä)
      Piip piiip.

      Lainaa

    6. Tulos: +479 (563 ääntä)
      Parantumaton ankerias: R, älä pls tee lapsia....
      Jos henkilö ei pidä lapsista, eikä halua lapsia, hän tuskin silloin tekee lapsia. Sitä ei varmaan tarvitse kenenkään erikseen anella. Jaksan aina hieman huvittua siitä, kun lapsia haluamattomalle ihmiselle halutaan sanoa jotain loukkaavaa ja ainoa, mitä saadaan aikaiseksi on "hyvä ettet lisäänny". Se on vähän kuin toivottaisi toiselle vittuilutarkoituksissa mukavaa päivää ja lauantaiksi lottovoittoa. Voi kenties tuntua omassa päässä nasevalta, mutta ei se kyllä ihan roasting hall of fameen pääse.

      Lainaa

    7. Taskuton omena 9.9.2021 1:24
      Tulos: +284 (330 ääntä)
      Ihmettelen minäkin sitä miksi pitää lemmikeistä luopua kun on vauva tulossa.. Meillä on lapsia ja isoja koiria. Voihan se olla rankkaa aluksi mutta kyllä se arki siitä lähtee rullaamaan.

      Lainaa

    8. Tulos: -73 (209 ääntä)
      Kyl se lapsi menis sit isovanhemmille jos olis allerginen mun kissavauvalle. Eli toivottavasti tuleva lapseni ei ole allerginen eläimille. Työpaikan lapsista luopuisin paljon mielummin kun työpaikan kissoista.

      Lainaa

    9. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 9.9.2021 2:07
      Tulos: +440 (454 ääntä)
      Mian kannattaa kyllä olla huolissaan, voi nimittäin käydä niin hirvittävä juttu, että pojasta vielä kasvaa tunneälykäs mies, joka tykkää halailusta! Siis jos näitä vaarallisia hellyyden kokemuksia ei pikaisesti kitketä pois - mahdollisimman tunnekylmästi kun hankkiutuu pehmoista eroon, niin kenties pojasta voi vielä kasvaa Aito Suomalainen Mies, Joka Ei Puhu Eikä Pussaa, kuten täällä hitto soikoon soveliasta olisi. Niih. Jämpti. Tunteet ja varsinkin lämpimät sellaiset on ihan piip piip.

      Lainaa

    10. Säädytön lehmä 9.9.2021 5:23
      Tulos: -91 (195 ääntä)
      Aina mietitään vain sitä, että lapsi joka on tullut eläimen jälkeen taloon, on allerginen eläimeille, mutta mitä jos eläin onkin allerginen lapselle? Lemmikkiä hankkiessa pitäisi muistaa ottaa huomioon, että mikäli on lisääntymiskuviot haaveissa, niin olisko mahdollista lykätä sitä lemmikin hankkimista siihen kun on jo lapsi/lapset olemassa? Tällöin voisi muiden lemmikeillä varmistaa ettei lapset olisi allergisia ja kenenkään (lemmikkien valitettavasti) ei tarvitsisi etsiä uutta kotia. Oma henkilökohtainen mielipide on että se joka on viimeisenä tullut taloon, lähtee myös ensimmäisenä. Useita tapauksia joissa lemmikit laitettu kiertoon kun uusi kumppani onkin allerginen, yhtälailla en tätä kykene ymmärtämään.

      Lainaa

    11. Tulos: -95 (105 ääntä)
      Kipakka karhu: Piip piiip.
      H**O P*TT*RI

      Lainaa

    12. Aatteeton jyrsijä 9.9.2021 5:41
      Tulos: -294 (328 ääntä)
      KUOLEMA KISSOILLE! Koira on AINOA oikea lemmikki sekä perheenjäsen ja 99% suomalaisista on samaa mieltä kanssani!

      Lainaa

    13. Nolostunut persikka 9.9.2021 6:15
      Tulos: +192 (204 ääntä)
      Aatteeton jyrsijä: KUOLEMA KISSOILLE! Koira on AINOA oikea lemmikki sekä perheenjäsen ja 99% suomalaisista on samaa mieltä kanssani!
      Huono yritys.

      Lainaa

    14. Outo-nalle 9.9.2021 6:17
      Tulos: +36 (70 ääntä)
      Sojottava sarvi: Lasketaanko Ron Jeremy-seksinukke pehmoleluksi?
      Kyllä lasketaan

      Lainaa

    15. Raivokas sirkka 9.9.2021 6:27
      Tulos: -188 (230 ääntä)
      Nor: Jos henkilö ei pidä lapsista, eikä halua lapsia, hän tuskin silloin tekee lapsia. Sitä ei varmaan tarvitse kenenkään erikseen anella. Jaksan aina hieman huvittua siitä, kun lapsia haluamattomalle ihmiselle halutaan sanoa jotain loukkaavaa ja ainoa, mitä saadaan aikaiseksi on "hyvä ettet lisäänny". [...]
      Et selvästikään ymmärrä mitä tuolla tarkoitetaan. Jos otat sen kohteliaisuutena tai jonain positiivisena asiana niin on todellakin hyvä jos et lisäänny.

      Lainaa

    16. Kimakka paprika 9.9.2021 7:15
      Tulos: +212 (214 ääntä)
      Jynkka: H**O P*TT*RI
      Olisi varmasti kamalaa, jos lapsesta pehmolelujen siivittämänä kasvaisi HIMO PATTERI

      Lainaa

    17. Tulos: +265 (265 ääntä)
      Kimakka paprika: Olisi varmasti kamalaa, jos lapsesta pehmolelujen siivittämänä kasvaisi HIMO PATTERI
      Voihan siitä kasvaa myös HERO PUTTERI, viheriöiden sankari.

      Lainaa

    18. Tulos: -99 (145 ääntä)
      Säädytön lehmä: Aina mietitään vain sitä, että lapsi joka on tullut eläimen jälkeen taloon, on allerginen eläimeille, mutta mitä jos eläin onkin allerginen lapselle? Lemmikkiä hankkiessa pitäisi muistaa ottaa huomioon, että mikäli on lisääntymiskuviot haaveissa, niin olisko mahdollista lykätä sitä lemmikin [...]
      Varmaankin, koska eläin on vähemmän arvokas kuin ihminen?

      Lainaa

    19. Kimakka paprika 9.9.2021 7:43
      Tulos: +167 (171 ääntä)
      Dummy87: Voihan siitä kasvaa myös HERO PUTTERI, viheriöiden sankari.
      Totta! Tiedä vaikka siitä kasvaisi auringon ympärillä näkyvää valoilmiötä tähystävä HALO POTTERI

      Lainaa

    20. Räkäpää 9.9.2021 7:51
      Tulos: +112 (116 ääntä)
      Aatteeton jyrsijä: KUOLEMA KISSOILLE! Koira on AINOA oikea lemmikki sekä perheenjäsen ja 99% suomalaisista on samaa mieltä kanssani!
      Nyt tassut irti näppäimistöstä.

      Lainaa

    21. Punahilkka paprika 9.9.2021 7:54
      Tulos: +149 (149 ääntä)
      Vieläkö joku luulee että äitylit on äitien vertaistukiryhmä?

      Lainaa

    22. Lorvaileva kilpikonna 9.9.2021 7:57
      Tulos: +88 (168 ääntä)
      Mimmi: Varmaankin, koska eläin on vähemmän arvokas kuin ihminen?
      Kyllä itse ainakin pidän omaa koiraani arvokkaampana kuin esim. jotain tuntematonta ihmistä. Eläimiähän me kaikki tässä ollaan muutenkin.

      Lainaa

    23. Universaali lehmä 9.9.2021 7:57
      Tulos: -10 (18 ääntä)
      Outo-nalle: Kyllä lasketaan
      Ainakin suurimmilta osin.

      Lainaa

    24. Tukintolvana 9.9.2021 8:10
      Tulos: +151 (155 ääntä)
      Jynkka: H**O P*TT*RI
      Taikka vessoja intohimoisesti pesevä HIMO PYTTYRI!!

      Lainaa

    25. Tulos: +41 (47 ääntä)
      Nolostunut persikka: Huono yritys.
      Ei trolleille kannata vastata mitään, ne vain innostuvat siitä.

      Lainaa

    26. Tulos: -95 (111 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Mian kannattaa kyllä olla huolissaan, voi nimittäin käydä niin hirvittävä juttu, että pojasta vielä kasvaa tunneälykäs mies, joka tykkää halailusta! Siis jos näitä vaarallisia hellyyden kokemuksia ei pikaisesti kitketä pois - mahdollisimman tunnekylmästi kun hankkiutuu pehmoista eroon, niin kenties [...]
      Tunneälykkyys on vuorovaikutusta, pehmolelun halailu ei. Pojasta tuskin kasvaa empaattinen mies jos tottuu halailemaan pelkästään objektia jolla ei ole mielipidettä asiaan. Mutta ei voi yleistää. Jos pehmolelulla ei korvata muita läheisyyssuhteita, tilanne on ihan ok. Jos pehmolelu on ensisijainen halailun kohde, olisin tarkkailuasemissa miten poika pärjää elävien ihmisten kanssa.

      Lainaa

    27. Tulos: +94 (114 ääntä)
      Taskuton omena: Ihmettelen minäkin sitä miksi pitää lemmikeistä luopua kun on vauva tulossa.. Meillä on lapsia ja isoja koiria. Voihan se olla rankkaa aluksi mutta kyllä se arki siitä lähtee rullaamaan.
      Ihmettelen myös, en ole tavannut ihmistä joka olisi mennyt ihan pilalle sen takia että on kasvanut kodissa jossa on lemmikkieläimiä. Hyvällä tuurilla lapsista kasvaa vastuullisia nuoria. Minun kotona ei ollut lemmikkejä ja minusta tuli kusipää mutta ostin aikuisena koiran ja lakkasin olemasta kusipää.

      Lainaa

    28. Myötätunnoton hilleri 9.9.2021 8:27
      Tulos: +118 (120 ääntä)
      Taskuton omena: Ihmettelen minäkin sitä miksi pitää lemmikeistä luopua kun on vauva tulossa.. Meillä on lapsia ja isoja koiria. Voihan se olla rankkaa aluksi mutta kyllä se arki siitä lähtee rullaamaan.
      Tätä en mäkään ymmärrä. Jos ilmenee allergioita tjms niin ok, ymmärrän. Kyl ne lapset ja lemmikit kasvaa siinä yhdessä. Yhdenkin pariskunnan tiiän, et ku tultiin laitokselta vauvan kanssa ja kissa ulos pihalle eikä sitä enää päästetty sisälle. Siel se huusi takapihan ovella. Soitin lopulta rankkurin mut kissaa ei enää näkyny (takasi eivät olleet ottaneet).
      Lapsuuden naapuri vei koiransa piikille ku odotti iltatähteä "jos lapsella onkin allergia"

      Lainaa

    29. Myötätunnoton hilleri 9.9.2021 8:50
      Tulos: -42 (124 ääntä)
      Säädytön lehmä: Aina mietitään vain sitä, että lapsi joka on tullut eläimen jälkeen taloon, on allerginen eläimeille, mutta mitä jos eläin onkin allerginen lapselle? Lemmikkiä hankkiessa pitäisi muistaa ottaa huomioon, että mikäli on lisääntymiskuviot haaveissa, niin olisko mahdollista lykätä sitä lemmikin [...]
      Niin lapsihan se on syntymänsä valinnut.
      Mutta sä ootki semmonen trolli.
      Parisuhteet ja lemmikit on kyl haastava yhdistelmä. Itsellä loppui suhde heti jos puolisoehdokkaan lemmikki nukkui sängyssä tai makuuhuoneessa ylipäätään. Kodissa on monta muuta nukkumapaikkaa lemmikeille. Yksiössä on haastavampaa, varsinkin kissan kanssa. Koiran kyl saa opetettua nukkumaan koiran pedissä lattialla.
      Toinen ehdoton ei oli, jos ehdokas kutsui lemmikkiään "lapseksi" se ei ole lapsi, se on lemmikkieläin. Jonka suurella todennäköisyydellä joudut viemään eläinlääkäriin lopetettavaksi. Jos sanot että " joudun viemään lapseni lopetettavaksi" niin kyllä silloin on jotain pahasti vialla.
      Vaikka lemmikit ovat tärkeitä ja hoidat rakkaudella (kyllä, omistan kissoja) niin sen kutsumista lapseksi.. ei.

      Lainaa

    30. riisinuudeli 9.9.2021 8:57
      Tulos: -23 (97 ääntä)
      Miksi pitää noin kovasti tuoda omaa lapsivihaa esille? Pitäisi omana tietonaan.

      Lainaa

    31. Kouluttamaton muurahainen 9.9.2021 9:02
      Tulos: -51 (77 ääntä)
      Nor: Jos henkilö ei pidä lapsista, eikä halua lapsia, hän tuskin silloin tekee lapsia. Sitä ei varmaan tarvitse kenenkään erikseen anella. Jaksan aina hieman huvittua siitä, kun lapsia haluamattomalle ihmiselle halutaan sanoa jotain loukkaavaa ja ainoa, mitä saadaan aikaiseksi on "hyvä ettet lisäänny". [...]
      Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että kaikki ihmiset eivät välttämättä yritä aina kaikin tavoin loukata toisia? Minä en muista koskaan törmänneeni sellaiseen "hyvä, kun et lisäänny", kommenttiin, jonka olisin tulkinnut loukkaukseksi. Jos ihminen kertoo, ettei aio lisääntyä ja perustelee sen, niin mitä muuta siihen voisi todeta kuin että se on hyvä juttu ja asia on kunnossa. Se on kehu. Tai ainakin neutraali toteamus. Miten kukaan voi pitää loukkauksena sitä, että toinen on itsensä kanssa samaa mieltä? Toki niitä "älä koskaan lisäänny" -kommentteja olen loukkausmielessä kuullut, jotka johtuvat jonkun sellaisen typeristä ajatuksista tai aikeista, joka ei ole tunnustautunut lapsivihaajaksi ja ilmoittanut, ettei aio lapsia tehdä.

      Lainaa

    32. riisinuudeli 9.9.2021 9:05
      Tulos: -42 (130 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Tätä en mäkään ymmärrä. Jos ilmenee allergioita tjms niin ok, ymmärrän. Kyl ne lapset ja lemmikit kasvaa siinä yhdessä. Yhdenkin pariskunnan tiiän, et ku tultiin laitokselta vauvan kanssa ja kissa ulos pihalle eikä sitä enää päästetty sisälle. Siel se huusi takapihan ovella. Soitin lopulta rankkurin [...]
      No kun asiat ei mene kaikilla samalla tavalla. Kun meillä kissa alkoi konttavaa vauvaa kohtaan osoittaa aggressioitaan, ei tarvinnut kahta kertaa miettiä lähteekö kissa vai ei. En jäänyt odottamaan ensimmäisiä merkkejä poskessa.

      Lainaa

    33. Poissulkeva peto 9.9.2021 9:13
      Tulos: +72 (98 ääntä)
      R ei vaikuta henkilöltä jonka seksikumppaniksi naiset jonottaisivat mutta mikäli niin hullusti kävisi että hän pääsisi harrastamaan seksiä niin toivon että piuhat on laitettu poikki tai vähintäänkin kondomi on käytössä. Jos mies ei halua lapsia mies ehkäisee eikä vain oleta että nainen hoitaa ehkäisyn (tai mahdollisen vahinkolapsen).

      Lainaa

    34. Tulos: +72 (74 ääntä)
      Minua jäi nyt kiinnostamaan että minkälainen piip piiip Jarno saattaisi olla... Ja onko se eri kuin piip piip?

      Lainaa

    35. Asiaton pomelo 9.9.2021 9:17
      Tulos: +65 (149 ääntä)
      riisinuudeli: No kun asiat ei mene kaikilla samalla tavalla. Kun meillä kissa alkoi konttavaa vauvaa kohtaan osoittaa aggressioitaan, ei tarvinnut kahta kertaa miettiä lähteekö kissa vai ei. En jäänyt odottamaan ensimmäisiä merkkejä poskessa.
      Piikillekö lähti, vai uuteen kotiin? Voi kauhistus, jos olisi ollut naarmu poskessa. Kissan olisi kyllä voinut totuttaa vauvaan.

      Lainaa

    36. Lukematon käärme 9.9.2021 9:17
      Tulos: +28 (38 ääntä)
      Sojottava sarvi: Lasketaanko Ron Jeremy-seksinukke pehmoleluksi?
      Jos se on pehmeä

      Lainaa

    37. Tulos: -99 (105 ääntä)
      Nor: Jos henkilö ei pidä lapsista, eikä halua lapsia, hän tuskin silloin tekee lapsia. Sitä ei varmaan tarvitse kenenkään erikseen anella. Jaksan aina hieman huvittua siitä, kun lapsia haluamattomalle ihmiselle halutaan sanoa jotain loukkaavaa ja ainoa, mitä saadaan aikaiseksi on "hyvä ettet lisäänny". [...]
      Ja silti sinäkin olet tuohtunut siitä niin että teit tuon postuaksen. Loukkaushan toimii näköjään täydellisesti. Suuttuuhan moni homokin siitä että sanotaan v*tun homoksi :D
      Ps. vertauksesi lottovoittoon oli idioottimaisuudessaan riemastuttava.

      Lainaa

    38. Tulos: +89 (97 ääntä)
      Aatteeton jyrsijä: KUOLEMA KISSOILLE! Koira on AINOA oikea lemmikki sekä perheenjäsen ja 99% suomalaisista on samaa mieltä kanssani!
      Tää on selkeästi jonkun koiran kirjoittama! :D

      Lainaa

    39. Tulos: +95 (155 ääntä)
      riisinuudeli: No kun asiat ei mene kaikilla samalla tavalla. Kun meillä kissa alkoi konttavaa vauvaa kohtaan osoittaa aggressioitaan, ei tarvinnut kahta kertaa miettiä lähteekö kissa vai ei. En jäänyt odottamaan ensimmäisiä merkkejä poskessa.
      Kissalla kestää hetken tottua vauvaan. Uusi outo olento. Sinun ei olisi pitänyt ottaa ikinä lemmikkejä alkujaankaan, jos et viitsi nähdä niiden eteen vaivaa tai edes ymmärrä olennosta mitään.

      Lainaa

    40. riisinuudeli 9.9.2021 9:31
      Tulos: -80 (142 ääntä)
      Hank: Kissalla kestää hetken tottua vauvaan. Uusi outo olento. Sinun ei olisi pitänyt ottaa ikinä lemmikkejä alkujaankaan, jos et viitsi nähdä niiden eteen vaivaa tai edes ymmärrä olennosta mitään.
      Tai sitten sinä et tiedä minusta mitään etkä elämästäni, joten sen kommentointi on turhaa?

      Lainaa

    41. riisinuudeli 9.9.2021 9:35
      Tulos: -42 (132 ääntä)
      Hank: Kissalla kestää hetken tottua vauvaan. Uusi outo olento. Sinun ei olisi pitänyt ottaa ikinä lemmikkejä alkujaankaan, jos et viitsi nähdä niiden eteen vaivaa tai edes ymmärrä olennosta mitään.
      Ja lisätään vielä, etten ole niin hölmö, etten tietäisi että vauvan tulo on kissalle outoa ja sen totuttelu vie aikaa. Kissa sattui nyt olemaan muutenkin vaikea tapaus, ja luotti vain minuun ja puolisooni. Kuten sanoin - ei ole kahta samanlaista tapausta, ja jos et tiedä asioiden taustoja niin ohjeiden antaminen tyyliin "sinun ei olisi pitänyt ottaa ikinä lemmikkejä" on aika helvetin ajattelematonta.

      Lainaa

    42. Alaosaton sarvikuono 9.9.2021 9:37
      Tulos: +83 (83 ääntä)
      Nyt täytyy myöntää, että Mian kohdalla minunkin päässä alkoi hälyttää piip piip.

      Lainaa

    43. jukkapalmu 9.9.2021 9:39
      Tulos: -63 (71 ääntä)
      Mulla oli Pupu Tupuna- käsinukke sängyssä kun olin ton ikänen. Sen olis tosiaan voinu pestä aika- ajoin... Veikkaan samaa ton kohdalla.

      Lainaa

    44. Tulos: -31 (45 ääntä)
      Harmi ettei tuon "R":n vanhemmat jakaneet "R":n kanssa samaa mielipidettä.

      Lainaa

    45. Tulos: +60 (70 ääntä)
      29v ja edelleen on ensimmäinen pehmo tallessa. Löytyy myös 2 "maskottia" tietsikkapöydältä. Auta armias jos joku niihin koskee.

      Lainaa

    46. Mauton orava 9.9.2021 10:01
      Tulos: +78 (90 ääntä)
      Raivokas sirkka: Et selvästikään ymmärrä mitä tuolla tarkoitetaan. Jos otat sen kohteliaisuutena tai jonain positiivisena asiana niin on todellakin hyvä jos et lisäänny.
      No mitä sillä sitten tarkoitetaan? Että oon niin hirveä, että olisin huono vanhempi? No niinhän mä olisinkin ja siksi en tee lapsia. Että onneksi mun kaltaisia ihmisiä ei tuu enempää? Oon ihan samaa mieltä. Että lapseni joutuisivat minua häpeämään? No niin joutuisivatkin, raukat. Mä en keksi mitään, mikä tuon lausahduksen takana mua loukkaisi eikä olisi jo Miksi en hanki lapsia -listallani. Voitko auttaa?

      Lainaa

    47. Tulos: +128 (130 ääntä)
      Mian meiningistä tulee kyllä paha mieli. Jos oma vanhempi häpäisee ja kiusaa siitä, että lapsi haluaa kotona olla myös vähän lapsi ja että poika ilmaisee luontaisesti jotain lämpimiä tunteita niin seuraukset voi olla aika ahdistavat…

      Lainaa

    48. Kassatyttö 9.9.2021 10:11
      Tulos: +106 (112 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Tätä en mäkään ymmärrä. Jos ilmenee allergioita tjms niin ok, ymmärrän. Kyl ne lapset ja lemmikit kasvaa siinä yhdessä. Yhdenkin pariskunnan tiiän, et ku tultiin laitokselta vauvan kanssa ja kissa ulos pihalle eikä sitä enää päästetty sisälle. Siel se huusi takapihan ovella. Soitin lopulta rankkurin [...]
      Mitä helv.. Hirveitä ihmisiä. Ymmärrän että joskjs eläimestä on pakko luopua esim. perheenjäsenen vakavan allergian tai elämäntilanteen muutoksen vuoksi, mutta ei sen nyt ihan noin pitäisi mennä, että eläin saman tien ulos. Hyi että.

      Lainaa

    49. Tulos: +30 (40 ääntä)
      Säädytön lehmä: Aina mietitään vain sitä, että lapsi joka on tullut eläimen jälkeen taloon, on allerginen eläimeille, mutta mitä jos eläin onkin allerginen lapselle? Lemmikkiä hankkiessa pitäisi muistaa ottaa huomioon, että mikäli on lisääntymiskuviot haaveissa, niin olisko mahdollista lykätä sitä lemmikin [...]
      Allergiahan voi periaatteessa puhjeta missä vaiheessa vain, ja erilaiset koirat myös allergisoivat eri tavoin. 

      Lainaa

    50. Tulos: -15 (29 ääntä)
      Tornipöllö: Itsekään en suuremmin pidä lapsista, mutta sisarusten kanssa välien poikki pistäminen sen takia, että heillä on lapsia, ei edes minusta kuulosta kovin terveeltä.
      olisko tää ollut sellainen "vitsi" niinkuin nuoret sanoo

      Lainaa

    51. Kirjautuminen epäonnistui 9.9.2021 10:46
      Tulos: +47 (51 ääntä)
      Tukintolvana: Taikka vessoja intohimoisesti pesevä HIMO PYTTYRI!!
      Mä haluan, että teinipojastani tulee tuollainen!
      Toiveet ovat hyvät, hänellä on kaksi lapsuuden pehmolelua huoneessaan! (Enpä ole koskaan tajunnut niistä mitenkään huolestua…)

      Lainaa

    52. Häiritsevä metso 9.9.2021 10:51
      Tulos: +55 (57 ääntä)
      Olen mies, olen vaikka minkälainen piip piip ja mulla on muutama pehmolelu. Mian kannattaisi huolestua, jos pojalla EI olisi pehmoleluja.

      Lainaa

    53. Ponne Jarkka 9.9.2021 11:07
      Tulos: +62 (66 ääntä)
      Itse olen yli 50-vuotias ja meillä on toistakymmentä pientä pehmolelua sängyssä emännän ja itseni välissä.

      Lainaa

    54. Tulos: +59 (79 ääntä)
      Allergiatkaan eivät ole nykytiedon valossa eläimen pitämisen este. Ei lemmikistä tarvitse luopua siis edes allergian takia välttämättä. Poikkeuksena äärimmäisen vakavat allergiat jotka nyt on aika harvinaisia. Tiedän itse montakin tapausta, joissa henkilö tottunut perheen eläimeen.

      Lainaa

    55. Tahdistamaton keiju 9.9.2021 11:18
      Tulos: +67 (71 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Tätä en mäkään ymmärrä. Jos ilmenee allergioita tjms niin ok, ymmärrän. Kyl ne lapset ja lemmikit kasvaa siinä yhdessä. Yhdenkin pariskunnan tiiän, et ku tultiin laitokselta vauvan kanssa ja kissa ulos pihalle eikä sitä enää päästetty sisälle. Siel se huusi takapihan ovella. Soitin lopulta rankkurin [...]
      Hyi millaisia ihmisiä tämä pariskunta. En usko että ovat kovin hyviä vanhempiakaan.

      Lainaa

    56. Vankeudeton aasi 9.9.2021 11:25
      Tulos: +46 (50 ääntä)
      22V vaneritehtaalla raatava opiskelija täällä. Kyllä, sängyssä yhä edelleen pari pehmoa lapsuudesta. :)

      Lainaa

    57. Tulos: -33 (43 ääntä)
      R stands for R-tarded

      Lainaa

    58. Häiritsevä metso 9.9.2021 11:56
      Tulos: 0 (10 ääntä)
      Häiritsevä metso: Olen mies, olen vaikka minkälainen piip piip ja mulla on muutama pehmolelu. Mian kannattaisi huolestua, jos pojalla EI olisi pehmoleluja.
      Joo olen todellakin piip piip. Tuo viesti sen todistaa :D

      Lainaa

    59. Daiju leijona 9.9.2021 12:28
      Tulos: +108 (110 ääntä)
      Meillä on vähän haastava, isohko koira. Oltiin se hommattu jo vuosia ennen kuin tuli fiilis, että lapsenkin voisi tehdä. Tällä välin oltiin kyllä saatu koiraa luottamaan meihin jo hyvin ja yli monista peloistaan. Ennen kuin lapsi synty, totutin koiraa asiaan kantamalla nukkea kotona ja soittamalla itkua ja antamalla namuja samalla. Vauvaan annettiin tutustua alusta asti valvotusti. Aluksi vauva oli sellaisessa "vauvanhäkissä", kun ei paljoa liikkunut. Sitten käytettiin niitä aitoja rajaamaan kämppää. Ulkona lapsi sai sitten harjoitella silittämistä, kun siellä koira on rennompi. Sittemmin lapsi alkoi opetella koiran koulutusta ja leikitystä valvotusti, antaa pieniä käskyjä, välillä ruuankin, piilottaa namuja yms. Onhan tää vaatinut meiltä aikuisilta tarkkaavaisuutta, mutta nyt lapsi alkaa olla jo kouluikäinen ja koira vanhus. Lapsi osaa kunnioittaa tätä meidän koiraa ja muitakin eläimiä, eikä suorilla ryntää lääppimään. Koira tykkää lapsesta ja suhtautuu siihen huolehtien.

      Lainaa

    60. Todisteeton kauris 9.9.2021 12:44
      Tulos: -68 (102 ääntä)
      Ihmisessä on jotain perustavaa laatua oleva ongelma, jos ei pidä lapsista.

      Lainaa

    61. Säädytön lehmä 9.9.2021 12:57
      Tulos: +11 (31 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Niin lapsihan se on syntymänsä valinnut.Mutta sä ootki semmonen trolli. [...]
      Nyt en ihan ymmärtänyt…?
      Ei, lapsi ei ole syntymäänsä/vanhempiansa valinnut. Ei ole myöskään se lemmikki, omistajiaankaan. 
      Kutsutko sä useinkin sun kanssa eri mieltä olevia ihmisiä trolleiksi? ☺️

      Lainaa

    62. Säädytön lehmä 9.9.2021 13:04
      Tulos: -5 (21 ääntä)
      Nimi: Allergiahan voi periaatteessa puhjeta missä vaiheessa vain, ja erilaiset koirat myös allergisoivat eri tavoin. 
      Meinasin mainita asiaan liittyen jo ekassa viestissä, mutta en sitten jaksanut. :D
      Voi tottakai puhjeta ja myös poistua. Mutta jos tietäisin että ainut vaihtoehto itselleni lemmikin ja allergisen lapsen kanssa olisi lemmikin pois laittaminen, pyrkisin minimoimaan jo alkujaan riskit tälläiseen. Eli ensin lapset, sitten lemmikkien hankinta. 
      Myös täysin eläinkohtaista tuo allergisointi. Kahdesta täysin saman rotuisesta ”allergiaystävällisestä” koirasta toinen voi aiheuttaa voimakkaita oireita ja toinen hyvin lieviä. :)

      Lainaa

    63. Masentunut kukka (Pluri) 9.9.2021 13:21
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Sojottava sarvi: Lasketaanko Ron Jeremy-seksinukke pehmoleluksi?
      Kyllä se on aika hard core-osastoa joten pehmoleluksi jos lasketaan on valmistuksessa täytynyt käydä joku virhe.

      Lainaa

    64. Mörökölli minut vieköön 9.9.2021 13:42
      Tulos: +32 (34 ääntä)
      Pitäähän sitä nyt unikavereita olla, muuten ei tule uni.

      Lainaa

    65. Nukkuva orava 9.9.2021 13:59
      Tulos: +48 (52 ääntä)
      Kouluttamaton muurahainen: Onko sinulle koskaan tullut mieleen, että kaikki ihmiset eivät välttämättä yritä aina kaikin tavoin loukata toisia? Minä en muista koskaan törmänneeni sellaiseen "hyvä, kun et lisäänny", kommenttiin, jonka olisin tulkinnut loukkaukseksi. Jos ihminen kertoo, ettei aio lisääntyä ja perustelee sen, [...]
      Onko sinulle koskaan tullut mieleen että muut ihmiset saattavat kokea asioita joita sinä et koe?

      Lainaa

    66. Reseptivapaa dinosaurus 9.9.2021 14:04
      Tulos: +65 (67 ääntä)
      Nauroin ääneen "H**o P*tt*ri" -muunnelmille, erityisesti Hero Putterille, tuolle viheriöiden sankarille! Näin päälle kolmekymppisenä ainoa syy sille, miksei minulla ole pehmoleluja sängyssä on se, että unikaveriksi on vuosien varrella valikoitunut puoliso, jota halia ja rutistella ja pehmot olisivat siinä tiellä. Lisäksi koirat ottaisivat nopeasti pehmolelut omiin leikkeihinsä, joten molempien rakkaat pehmot ovat muuttaneet oman turvallisuutensa tähden kirjahyllyn päälle. Ihan kunnollinen työssäkäyvä aikuinen minusta kasvoi, vaikka pehmoleluja sängyssä oli vielä aikuisenakin!

      Lainaa

    67. Uhkaava ampiainen 9.9.2021 14:17
      Tulos: +46 (52 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri: Tätä en mäkään ymmärrä. Jos ilmenee allergioita tjms niin ok, ymmärrän. Kyl ne lapset ja lemmikit kasvaa siinä yhdessä. Yhdenkin pariskunnan tiiän, et ku tultiin laitokselta vauvan kanssa ja kissa ulos pihalle eikä sitä enää päästetty sisälle. Siel se huusi takapihan ovella. Soitin lopulta rankkurin [...]
      Eivät valitettavasti ole läheskään ainoa laatuaan. Useat laittavat kissan pois jo naisen ollessa raskaana, toksoplasmoosin pelko on aika syvälle juurtunut vaikka oikeasti riittäisi että pitää hygieniasta hyvän huolen etenkin sen jälkeen kun on hiekat vaihtanut. Samoin varsinkin vanhemmalla polvella on usein erittäin vahvasti iskostuneita kuvitelmia/pelkoja siitä että kissa tukehduttaa pikkuvauvan koska se hakeutuu nukkumaan lämpimiin paikkoihin ja tästä syystä esim. vauvan päälle (vastasyntynyt ei pysty kissaa työntämään pois). En tiedä onko tuo pelkkä myytti ja kuinka monia vauvoja oikeasti on tukehtunut kissojen alle, mutta tuostakin selviäisi sillä että pitää huolen ettei kissa pääse vauvan sänkyyn tai vaunuihin niin kauan kun vauva on vielä ihan avuton. Nuo on kuitenkin monilla ihmisillä niin vahvasti juurtuneita ajatuksia että kissan poislaittamista pidetään itsestäänselvyytenä heti kun vauva tekee tuloaan. Onneksi lienee jo väistymässä kuitenkin nykyään.

      Lainaa

    68. Harmaa kivi 9.9.2021 14:31
      Tulos: +51 (59 ääntä)
      Reseptivapaa dinosaurus: Nauroin ääneen "H**o P*tt*ri" -muunnelmille, erityisesti Hero Putterille, tuolle viheriöiden sankarille! Näin päälle kolmekymppisenä ainoa syy sille, miksei minulla ole pehmoleluja sängyssä on se, että unikaveriksi on vuosien varrella valikoitunut puoliso, jota halia ja rutistella ja pehmot olisivat [...]
        Joo, oma pehmoni muutti myös kirjahyllyyn, mieheni lapsuuden pehmolelun viereen, koska kun sängyssä on useampi aikuinen ja sekaan tunkee lisäksi aamuisin yksi lapsi ja neljä kissaa (on niillä omat pedit kaikilla, vaan pitää päästä seuraksi) niin siinä alkaa tila loppua. Mutta vielä yhteen muuttaessa, ennen eläintarhaa, asetimme pehmot ylimääräiselle tyynylle. :)
        Miehen kanssa keskusteltiin odottaessa, että jos lapsella olisi kauhea allergia, pitäisi kai myydä asunto ja muuttaa jonnekin kauas, kauas maalle, missä olisi varaa isoon taloon ja tarhaan pihalle kissoille ulkoiltavaksi, ei ole kiva jos yksi perheen osa aiheuttaa hengenmenon muille (perheenjäseniä ne ovat eläimetkin, joskaan eivät lapsia). Mutta mitään vaikeuksia ei tullut. Yhden kissanraapaisun takia en ole ryhtynyt mihinkään, oppiipahan ettei kannata vetää hännästä, alkaisin katsoa niitä ulos vasta jos olisi joku vaara jota ei voi verkoilla ja valvonnalla selvittää.

      Lainaa

    69. Keskiverto metsämarja 9.9.2021 14:31
      Tulos: +9 (17 ääntä)
      Mäkin oon laittanu varmaan 3 vuotta sitten naistenhuoneelle liittymispyynnön, eipä ole kuulunut. Lähinnä halusin päästä näkemään keskusteluja ennen kun on feissarimokissa😂

      Lainaa

    70. Itseasiassa 9.9.2021 14:42
      Tulos: +60 (64 ääntä)
      Tylsimys: Tunneälykkyys on vuorovaikutusta, pehmolelun halailu ei. Pojasta tuskin kasvaa empaattinen mies jos tottuu halailemaan pelkästään objektia jolla ei ole mielipidettä asiaan. Mutta ei voi yleistää. Jos pehmolelulla ei korvata muita läheisyyssuhteita, tilanne on ihan ok. Jos pehmolelu on ensisijainen [...]
      Olisiks tätä mieltä myös jos tuo olisi ollut tyttö? Vai olisiko silloin ollut kyseessä vain naisten luontainen hoivatarve ja läheisuuden kaipuu?
      Ei ole mitään pahaa, jos noin pienellä asialla kuin pehmolelulla saa itselleen iloa. Oli sitten sukupuoli mikä hyvänsä. 

      Lainaa

    71. Tulos: +58 (74 ääntä)
      Raivokas sirkka: Et selvästikään ymmärrä mitä tuolla tarkoitetaan. Jos otat sen kohteliaisuutena tai jonain positiivisena asiana niin on todellakin hyvä jos et lisäänny.
      Jos sä inhoat rottia ja joku sanoo sulle "Toivottavasti sun kämpästä ei koskaan löydy rottia!" niin otatko loukkauksena?

      Lainaa

    72. Tulos: +30 (34 ääntä)
      Poissulkeva peto: R ei vaikuta henkilöltä jonka seksikumppaniksi naiset jonottaisivat mutta mikäli niin hullusti kävisi että hän pääsisi harrastamaan seksiä niin toivon että piuhat on laitettu poikki tai vähintäänkin kondomi on käytössä. Jos mies ei halua lapsia mies ehkäisee eikä vain oleta että nainen hoitaa ehkäisyn (tai mahdollisen vahinkolapsen).
      Jos tyyppi on VELA niin aika varmaan on kaikki mahdolliset keinot käytössä.

      Lainaa

    73. Tulos: +69 (75 ääntä)
      Taskuton omena: Ihmettelen minäkin sitä miksi pitää lemmikeistä luopua kun on vauva tulossa.. Meillä on lapsia ja isoja koiria. Voihan se olla rankkaa aluksi mutta kyllä se arki siitä lähtee rullaamaan.
      Joskus tuossa vuosia sitten eräs pariskunta vei koiranpentunsa piikille, kun eukko pamahti raskaaksi. Selityksenä oli se, että hän ei ala rattaita työntämään ja samalla raahaamaan koiraa perässään. Kommentointini ei ollut siittä rauhallisimmasta päästä. Huusin ko hlölle vartin yhtäsoittoa. Edelleen ihmettelen sitä, kaiken tuon muun lisäksi, että kuka helvetin idiootti elänlääkäri lopettaa terveen pennun?? Siinä olis ollut parsikunnalla n. 9kk aikaa ettiä koiralla uus koti. Vituttaa vieläkin, vaikka lapsi taitaa olla jo nykyäään 30v.

      Lainaa

    74. Tulos: +78 (80 ääntä)
      Daiju leijona: Meillä on vähän haastava, isohko koira. Oltiin se hommattu jo vuosia ennen kuin tuli fiilis, että lapsenkin voisi tehdä. Tällä välin oltiin kyllä saatu koiraa luottamaan meihin jo hyvin ja yli monista peloistaan. Ennen kuin lapsi synty, totutin koiraa asiaan kantamalla nukkea kotona ja soittamalla [...]
      Esimerkillistä toimintaa! Parenting done right! ☺️👍 Ja lapsi joka kasvaa eläinten seurassa oppii myös kunnioittamaan eläimiä ja "lukemaan" niiden käytöstä, eikä tosiaan hyökkäile esim tuntemattomia koiria repimään korvista.

      Lainaa

    75. Tulos: +59 (77 ääntä)
      Todisteeton kauris: Ihmisessä on jotain perustavaa laatua oleva ongelma, jos ei pidä lapsista.
      Ihmisessä on jotain perustavaa laatua oleva ongelma, jos olettaa että kaikki tykkää samoista jutuista kuin sinä.

      Lainaa

    76. Toipuva haisunäätä 9.9.2021 16:02
      Tulos: +51 (73 ääntä)
      Onko täällä osa porukasta oikeasti sitä mieltä, että nuorena lapsettomana ja mahdollisesti vielä parisuhteettomanakin pitäisi varmuuden vuoksi olla ottamatta esim. sitä kissaa jos vaikka seuraavan 10+ vuoden aikana löytyykin kumppani, jonka kanssa lisääntyä? Ei olis tullut kyllä mieleenkään evätä itseltä niin tärkeää osaa elämästä, mitä lemmikit on olleet - ja on edelleenkin.

      Lainaa

    77. Harmaa Soturi 9.9.2021 16:14
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Jynkka: H**O P*TT*RI
      HIMO PETTURI

      Lainaa

    78. Parree piikkisika 9.9.2021 16:25
      Tulos: +54 (54 ääntä)
      Toipuva haisunäätä: Onko täällä osa porukasta oikeasti sitä mieltä, että nuorena lapsettomana ja mahdollisesti vielä parisuhteettomanakin pitäisi varmuuden vuoksi olla ottamatta esim. sitä kissaa jos vaikka seuraavan 10+ vuoden aikana löytyykin kumppani, jonka kanssa lisääntyä? Ei olis tullut kyllä mieleenkään evätä [...]
      No en minä ainakaan, mutta sitä mieltä kyllä olen että se parisuhde tai lisääntyminen ei ole mikään syy hankkiutua lemmikistä eroon. Kyllä niistä sitoudutaan pitämään huoli myös elämäntilanteen muuttuessa vaikka vähän (tai paljon) joutuisi ylimääräistä vaivaa sitten sen takia näkemäänkin.  Ainoa tilanne jossa ymmärrän lemmikistä luopumisen, on jos sillä lapsella sitten onkin niin paha allergia, ettei yksinkertaisesti voi olla samassa taloudessa. Ei sitä pikkulasta aleta siedättämään jos on niin paha allergia tai allerginen astma että hengitysvaikeuksia aiheuttaa, kyllä se lemmikki silloin joutuu lähtemään uuteen kotiin valitettavasti. Nuo nyt ei kuitenkaan niin yleisiä tilanteita ole, että sen takia jättäisin lemmikkiä hankkimatta.

      Lainaa

    79. Kauhea lokki 9.9.2021 16:31
      Tulos: +30 (38 ääntä)
      13 vuotta sitten meille otettiin kissanpentu, joka osoittautui hiukan häijyksi tapaukseksi. Hyväksyi vain puolison omaksi ihmisekseen eikä juuri sietänyt muita. Lapsia tuli parin vuoden päästä, eikä kissa ikinä pitänyt niistä ja tunne oli molemminpuolinen. Erotessa kissa jäi exälle ja esikoinen oli hirveän pettynyt "ei kai toi ilkeä kissa muuta meidän kanssa?!" Vuosia myöhemmin exän allergiat on käyneet niin pahoiksi että kissasta oli siksi luovuttava, joten se muutti takaisin minun luokseni :D Ja nyt on vuorostaan kuopus ollut pettynyt: "Onhan se söpö, mutta kun se vihaa mua..." Ei voi mitään, rakas karvalapsi on ja pysyy perheessä

      Lainaa

    80. Räyhäkäs sakaali 9.9.2021 16:53
      Tulos: +72 (74 ääntä)
      Nor: Jos henkilö ei pidä lapsista, eikä halua lapsia, hän tuskin silloin tekee lapsia. Sitä ei varmaan tarvitse kenenkään erikseen anella. Jaksan aina hieman huvittua siitä, kun lapsia haluamattomalle ihmiselle halutaan sanoa jotain loukkaavaa ja ainoa, mitä saadaan aikaiseksi on "hyvä ettet lisäänny". [...]
      Minulle toivottiin pitkää lapsettomuutta, kun ystävällisesti sanoin ettei lastenvaunuja saa jättää rappukäytävään ja vielä suoraan kulkuväylälle. Kerran jouduin juuri ne heivaamaan ulos sateeseen, kun prioriteetti oli saada potilas ulos ja sairaalaan nopeasti, eikä jäädä säätämään joidenkin vaunujen kanssa. Kerroin tästäkin ihan reilusti, ettei ollut mitään muita vaihtoehtoja, koska olin töissä. Olen kuulemma itsekäs, en ymmärrä lapsiperheiden elämästä mitään ja toivottavasti itken monet kyyneleet lapsettomuuden takia. En voinut vastata mitään muuta, kuin että toivottavasti niin. Jösses sentään.

      Lainaa

    81. Tulos: +36 (38 ääntä)
      Toipuva haisunäätä: Onko täällä osa porukasta oikeasti sitä mieltä, että nuorena lapsettomana ja mahdollisesti vielä parisuhteettomanakin pitäisi varmuuden vuoksi olla ottamatta esim. sitä kissaa jos vaikka seuraavan 10+ vuoden aikana löytyykin kumppani, jonka kanssa lisääntyä? Ei olis tullut kyllä mieleenkään evätä [...]
      Tottakai sen lemmikin saa ottaa, kunhan ihan oikeasti miettii olenko valmis huolehtimaan eläimestä myös sitten kun löytyykin kumppani/hankin lapsia/muutan majakkasaarelle asumaan/mitä nyt bucket listalla onkaan.

      Lainaa

    82. Asiaton koira 9.9.2021 17:43
      Tulos: -10 (22 ääntä)
      Laura: Tottakai sen lemmikin saa ottaa, kunhan ihan oikeasti miettii olenko valmis huolehtimaan eläimestä myös sitten kun löytyykin kumppani/hankin lapsia/muutan majakkasaarelle asumaan/mitä nyt bucket listalla onkaan.
      Se on suomeksi lusikkalista.

      Lainaa

    83. Pulmaton taistelija 9.9.2021 17:49
      Tulos: +38 (48 ääntä)
      Taskuton omena: Ihmettelen minäkin sitä miksi pitää lemmikeistä luopua kun on vauva tulossa.. Meillä on lapsia ja isoja koiria. Voihan se olla rankkaa aluksi mutta kyllä se arki siitä lähtee rullaamaan.
      WT-porukalla nyt ei vaan mene jakeluun, että se lemmikki elää 10-20 vuotta ja että siitä pitäisi oikeasti jaksaa pitää huolta loppuun asti, ja jos se ei kuulosta kivalta niin sitä lemmikkiä ei sitten hankita. Liian vaikeaa wt:n aivokapasiteetille. Ihmisistä tulee kyllä outoja lastensa kanssa, olin paikalla kun eräs ystäväni raivostui ennen niin rakkaalle koiralleen, joka vähän kehtasi äännähtää varoittavasti, kun  lattialla ryömivä vauva kiskoi sitä pikku nyrkeillä turkista. Olisiko vaikka pitänyt ottaa se vauva pois koiraa härnäämästä, ei kai sen koirankaan pidä joutua kipua kestämään?

      Lainaa

    84. Purppura preeriasusi 9.9.2021 18:15
      Tulos: +25 (27 ääntä)
      Sojottava sarvi: Lasketaanko Ron Jeremy-seksinukke pehmoleluksi?
      Onhan se varsin karvainen löllykkä jotta mikä ettei. Mutta sulla on kyllä huono miesmaku.

      Lainaa

    85. Itseasiassa 9.9.2021 18:37
      Tulos: +34 (34 ääntä)
      Alaosaton sarvikuono: Nyt täytyy myöntää, että Mian kohdalla minunkin päässä alkoi hälyttää piip piip.
      Peruutusääni

      Lainaa

    86. Itseasiassa 9.9.2021 18:47
      Tulos: +13 (19 ääntä)
      Jos joku täällä pyörivä on tuolla ÄiTyLIt-ryhmästä, niin pistäkää nyt ihmeessä tuolta parhaita paloja tänne. En jaksa jonottaa vuosikymmentä, mutta pientä myötähäpeää voisin jakaa.

      Lainaa

    87. Kaikkitietävä tohtori 9.9.2021 23:27
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Jynkka: H**O P*TT*RI
      Voi ei!! Nukuttuaan vuosikausia niin monen pehmolelun kanssa samaan aikaan pojasta kasvaa isona kaikkien pelkäämä HORO PETTURI!

      Lainaa

    88. Tulos: +18 (22 ääntä)
      Miten feissarimokiin on yhtäkkiä ilmestynyt tällänen massa kommentteja? Toisaalta kiva, kun kolmenkin uuden mokan lukemiseen menee enempi aikaa, kun selaa 200 komenttia läpi vielä 😂 Mä siis tykkään kommenteista, mut oon hämmentynyt, kun vuosien aikana niitä pari siellä täällä nii nykyää niit on nii paljon, et tuntuu ku moka vaa jatkuis ja jatkuis 😂

      Lainaa

    89. Juro haltija 9.9.2021 23:59
      Tulos: +48 (50 ääntä)
      Minun vanhemmillani oli kissa ja meistä kolmesta lapsesta jokaisella kissa-allergia. Koska allergia ei kenelläkään aiheuttanut hengenvaarallisia oireita niin kissasta luopumista ei missään vaiheessa edes harkittu. Pääosin kissaan siedättyi, mutta jos se oli vaikkapa nukkunut tyynylläni tai vaatteideni päällä tai jos unohdin pestä kädet silittelyn jälkeen niin sain allergiaoireita. Kun kissa kuoli lähes 20-vuotiaana olin itse teini-ikäinen ja vähän helpottunut ettei tarvisi kärsiä enää allergiasta. Mitä tekivät vanhempani? Hankkivat tilalle kaksi kissaa! Lemmikin kanssa kasvaminen syntymästä alkaen on kuitenkin minusta ollut siunaus. Kun kissa huitaisi kynsillään niin äkkiä oppi ettei saa olla kovakourainen. Kun kissa juoksi sängyn alle karkuun niin äkkiä oppi ettei sen vieressä voi huutaa kurkku suorana. Oppi olemaan rauhallinen ja hellä. Oppi huolehtimaan toisesta. Oppi kunnioitusta ja myötätuntoa eläimiä kohtaan. Kotona oli aina ystävä, koskaan ei tarvinut olla yksin.

      Lainaa

    90. Säädytön lehmä 10.9.2021 0:58
      Tulos: +28 (28 ääntä)
      Uhkaava ampiainen: Eivät valitettavasti ole läheskään ainoa laatuaan. Useat laittavat kissan pois jo naisen ollessa raskaana, toksoplasmoosin pelko on aika syvälle juurtunut vaikka oikeasti riittäisi että pitää hygieniasta hyvän huolen etenkin sen jälkeen kun on hiekat vaihtanut. Samoin varsinkin vanhemmalla polvella [...]
      Tai kävisi eläinlääkärissä tutkituttamassa kantaako kissa edes toksoplasmoosia, koska ei se kissalle itsekseen kehity. Jos kissaa ei ulkoiluta, eikä ole muita ulkoilevia lemmikkejä, on toksoplasmoosin riski lähes olematon jos sitä kissalla ei entuudestaan ole. Mutta onhan se huomattavasti helpompaa ja halvempaa tosiaan antaa se eläin pois uuden mielenkiintoisemman hoidettavan tieltä.

      Lainaa

    91. Tulos: 0 (26 ääntä)
      Kaikenlaisiin äityleihin ja muihin ryhmiin kuuluminen kertoo ihmisestä jotain, enkä tarkoita mitään positiivista. Facebook palvelee käyttötarkotustaan kun sun on tarkoitus tavoittaa joku ihminen. Oon ymmärtänyt että instagramit ja tiktakit ja muut nuorison suosimat palvelut on sitten taas jo eri genreä hashtageineen ja niissä on lähinnä läsnä joku itsensä esiintuomisen funktio, mikä on paitsi noloa ja vaivaannuttavaa, niin myös tosi tosi outoa mun mielestä. Käsitän ajatuksen tasolla facebook-ryhmien meiningin, että siellä jutellaan paskaa tuntemattomien kanssa ja tapetaan aikaa. Ja sen että ihmiset on erilaisia. Mua omalla tavallaa kiehtoo siis ajatus että mikä vitun aivovamma saa nämä erilaiset ihmiset tekemään kaikkea tuollaista. Säilytä itsekunnioitus, pysy coolina ja älä nolaa itseäsi juttelemalla jossain someryhmissä. Feissarimokia ei lasketa vaikka tämä some onkin, koska mä keksin säännöt lennosta tässä. Sun mielipiteet kiinnostaa niissä ryhmissä ainoastaan niitä ihmisiä joihin sä et halua tutustua, ja jotka tarvitsee sisältöä elämäänsä. Se on jotenkin hullua mun mielestä, että osa teistä uhraa ajatuksia ja on kiinnostunut siitä mitä joku tuntematon sanoo tai tekee ja pahimmillaan aloittaa sen kanssa jonkun vuoropuhelun. Elämä on helppoa kun puuhailee omia juttuja, ja jos tapahtuu ihan mikä tahansa asia maailmassa mikä ei koska sinua niin sä unohdit sen jo.

      Lainaa

    92. Mukava Norppa 10.9.2021 7:47
      Tulos: +25 (25 ääntä)
      Uhkaava ampiainen: Eivät valitettavasti ole läheskään ainoa laatuaan. Useat laittavat kissan pois jo naisen ollessa raskaana, toksoplasmoosin pelko on aika syvälle juurtunut vaikka oikeasti riittäisi että pitää hygieniasta hyvän huolen etenkin sen jälkeen kun on hiekat vaihtanut. Samoin varsinkin vanhemmalla polvella [...]
      Näistä toksoplasmoosin ja tukehtumisen peloista oon myös kuullut ihan liian monelta, jotka ovat näiden syiden takia kissasta luopuneet jo raskausaikana. Ja kuitenkin toksoplasmoosinkin saa todennäköisemmin huonosti pestyistä vihanneksista kuin kissasta. Jostain syystä tästä ei kuitenkaan neuvoloissa puhuta. Itsehän kuitenkin olen ottanut raskausajat vapautuksena kissojen hiekkalaatikoiden siivouksesta ja mies saanut hoitaa 😁
      Tukehtumiset voi todellakin estää myös. Meillä on pidetty huolta, että kissat ei tule lasten makkareihin yöllä (eivät tottumuksesta pääse sinne vieläkään, vaikka lapset on jo isoja), eikä se sen ihmeempiä ole vaatinut. Vauva-aikaan ei lapset oo vahtimatta nukkuneet tai sitten ovat olleet päikkäreillä oven takana. Olihan se kissoille tottumisen paikka, kun aiemmin pääsivät meidän sänkyyn nukkumaan ja lasten ollessa perhepedissä tai sivuvaunussa ei pääsyä hellinnyt, mutta kyllä ne oppi. Nykyisin on taas pääsy meidän makkariin öisin, kun kuopuskin muutti toiseen huoneeseen nukkumaan. Ei ole kissoista tarvinut luopua.

      Lainaa

    93. Tulos: +26 (40 ääntä)
      riisinuudeli: No kun asiat ei mene kaikilla samalla tavalla. Kun meillä kissa alkoi konttavaa vauvaa kohtaan osoittaa aggressioitaan, ei tarvinnut kahta kertaa miettiä lähteekö kissa vai ei. En jäänyt odottamaan ensimmäisiä merkkejä poskessa.
      Tee ihmis- ja eläinkunnalle palvelus äläkä enää koskaan ota minkäänlaista eläintä.

      Lainaa

    94. Pehmeä jänis 10.9.2021 9:28
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Sojottava sarvi: Lasketaanko Ron Jeremy-seksinukke pehmoleluksi?
      Kyllä, kuten waifu tyyny ja puhalletta natasha

      Lainaa

    95. Eläinrakas kulinaristi 10.9.2021 12:36
      Tulos: -17 (25 ääntä)
      Miu: Tee ihmis- ja eläinkunnalle palvelus äläkä enää koskaan ota minkäänlaista eläintä.
      Katti kuuluu kattilaan jamssin kera, mieluusti kreolityyliin marinoituna.

      Lainaa

    96. Harmittava hamsteri 10.9.2021 13:02
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Uhkaava ampiainen: Eivät valitettavasti ole läheskään ainoa laatuaan. Useat laittavat kissan pois jo naisen ollessa raskaana, toksoplasmoosin pelko on aika syvälle juurtunut vaikka oikeasti riittäisi että pitää hygieniasta hyvän huolen etenkin sen jälkeen kun on hiekat vaihtanut. Samoin varsinkin vanhemmalla polvella [...]
      Meillä oli vaunuihin asennettava jäykkäverkko estämässä kissojen pääsyn vaunuihin vauvan siellä nukkuessa.

      Lainaa

    97. Itseasiassa 10.9.2021 14:08
      Tulos: +31 (39 ääntä)
      Laura: Ihmisessä on jotain perustavaa laatua oleva ongelma, jos olettaa että kaikki tykkää samoista jutuista kuin sinä.
      Tämän vuoksi on outoa, jos ei pidä eläimistä niin se aiheuttaa ihmisissä suoranaista raivoa. Minun ainakaan ei pidä tykätä kuuri jonkun kissasta tai koirasta, koska en pidä niistä ylipäätään. Se ei myöskään tarkoita että hyväksyisin minkään eläimen huonoa kohtelua.

      Lainaa

    98. Pidätetty paprika 10.9.2021 14:14
      Tulos: +15 (23 ääntä)
      Taskuton omena: Ihmettelen minäkin sitä miksi pitää lemmikeistä luopua kun on vauva tulossa.. Meillä on lapsia ja isoja koiria. Voihan se olla rankkaa aluksi mutta kyllä se arki siitä lähtee rullaamaan.
      Lemmikkien tulisi olla perheenjäseniä. Oksettaa, että dumbataan pentujen takia pois.

      Lainaa

    99. Pidätetty paprika 10.9.2021 14:15
      Tulos: -12 (20 ääntä)
      Itseasiassa: Tämän vuoksi on outoa, jos ei pidä eläimistä niin se aiheuttaa ihmisissä suoranaista raivoa. Minun ainakaan ei pidä tykätä kuuri jonkun kissasta tai koirasta, koska en pidä niistä ylipäätään. Se ei myöskään tarkoita että hyväksyisin minkään eläimen huonoa kohtelua.
      Outoa se silti on. Tulee vaan huonot fibat kun psykotkaan ei pahemmin eläimistä pidä.

      Lainaa

    100. Pidätetty paprika 10.9.2021 14:21
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Todisteeton kauris: Ihmisessä on jotain perustavaa laatua oleva ongelma, jos ei pidä lapsista.
      Kerro toki lisää? Minä en halua omia lapsia, mutta se ei tarkoita, etten pitäisi kaikista lapsista. Eläimistä olen välittänyt pikkulapsesta asti, sori siitä.

      Lainaa

    101. Pidätetty paprika 10.9.2021 14:23
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      Skrubu: Tää on selkeästi jonkun koiran kirjoittama! :D
      Tai hullun.

      Lainaa

    102. Tukintolvana 11.9.2021 8:05
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Säädytön lehmä: Tai kävisi eläinlääkärissä tutkituttamassa kantaako kissa edes toksoplasmoosia, koska ei se kissalle itsekseen kehity. Jos kissaa ei ulkoiluta, eikä ole muita ulkoilevia lemmikkejä, on toksoplasmoosin riski lähes olematon jos sitä kissalla ei entuudestaan ole. Mutta onhan se huomattavasti helpompaa [...]
      Ja varsinkin kun sen toksoplasmoosin saa todennäköisemmin vaikka huonosti pestystä porkkanasta kuin kissasta. Mutta sitä nämä kissansyyttelijät eivät joko tiedä tai tiedosta, vaikka tietäisivätkin. Kissan syytä kaikki.

      Lainaa

    103. Tukintolvana 11.9.2021 8:09
      Tulos: +30 (30 ääntä)
      Todisteeton kauris: Ihmisessä on jotain perustavaa laatua oleva ongelma, jos ei pidä lapsista.
      Se, että ihminen ei halua omia lapsia ei tarkoita, että hän ei pitäisi lapsista. Vela voi olla monesta syystä, ei pelkästään lapsivihasta/-pelosta.

      Lainaa

    104. Tulos: +33 (41 ääntä)
      "Toivottavasti et saa ikinä lapsia!!" "Niin minäkin toivon." "Mut.. mut... mut kukas sitten hoitaa valtion velat ja kuka maksaa minun eläkkeet ja kyllä MINÄ haluan että minun pyllyä vanhainkodilla pesee vaaleahiuksinen täydellistä suomea puhuva natiivikansalainen koska minä ansaitsen sen! Et voi pakottaa minua näyttämään pyllyäni maahanmuuttajille! Olet tosi tosi itsekäs lapseton ihminen kun et hanki lapsia!!"

      Lainaa

    105. King Arthur 11.9.2021 20:11
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Nalle jonka sain vauvana on edelleen kaverina täällä. Tosin jouduin laittamaan sen pois sängystä/esiltä sillä nykyiselle adoptiokoiralle oli ekassa kodissaan annettu pehmolelut syötäväksi. Tosin olen kyllä jonkinlainen piip piip.

      Lainaa

    106. StopHavingKids 11.9.2021 22:16
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Ihana R

      Lainaa

    107. Tulos: -14 (24 ääntä)
      Minä en koskaan oikeastaan halunnut lapsia, mutta ehkäisyt eivät ole toimineet minulla, kokeillut eri menetelmiä. Nyt kolme lasta. En edelleenkään välitä muiden lapsista, mutta omiani kohtaan olen kuin tiikeriemo. Kun yksi lapsista tuli allergiseksi rakkaalle lemmikille, tietenkin luovuttiin lemmikistä. Lemmikki sijoitettiin veljelleni ja siellä voin halutessani käydä halimassa ja hoivaamassa lemmikkiäni silloin kun haluan. Ei mitään ongelmia.

      Lainaa

    108. Mukava Norppa 13.9.2021 7:38
      Tulos: +34 (34 ääntä)
      Kilokalori: "Toivottavasti et saa ikinä lapsia!!" "Niin minäkin toivon." "Mut.. mut... mut kukas sitten hoitaa valtion velat ja kuka maksaa minun eläkkeet ja kyllä MINÄ haluan että minun pyllyä vanhainkodilla pesee vaaleahiuksinen täydellistä suomea puhuva natiivikansalainen koska minä ansaitsen sen! Et voi [...]
      En henkilökohtaisesti pysty ymmärtämään vapaaehtoisesti lapsettoman ajatusmaailmaa (mutta ei se mun pyllyä kaivele tai ylipäätään ole mikään keskustelunaihe minun puoleltani), koska itse olen niin kovasti aina halunnut lapsia, mutta totakaan en kertakaikkiaan tajua, että syytetään itsekkääksi, jos sitä omaa pesuetta ei halua alkaa kasvattaa. Kyllä mun mielestä se, että HANKKII LAPSIA on huomattavan paljon itsekkäämpää. Jokaisen kolmesta muksustani olen itselleni halunnut ja siksi tehnyt ihan oikeita ihmisiä, koska mun on vaan tarvinut ne saada. Itsekkyyden huipentuma minusta. En nää mitä itsekästä on siinä, että EI HALUA lapsia.

      Lainaa

    109. Tulos: +7 (9 ääntä)
      traumcity: Kaikenlaisiin äityleihin ja muihin ryhmiin kuuluminen kertoo ihmisestä jotain, enkä tarkoita mitään positiivista. Facebook palvelee käyttötarkotustaan kun sun on tarkoitus tavoittaa joku ihminen. Oon ymmärtänyt että instagramit ja tiktakit ja muut nuorison suosimat palvelut on sitten taas jo eri [...]
      Olenko nolannut itseni juttelemalla huonekasveista facebookin huonekasviryhmässä? No, onneksi et ole siellä.

      Lainaa

    110. Tuleva eläin 14.9.2021 3:01
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      Se on kyllä hauska kun ne lapset ja eläimet on aina laitettava vastakkain. Eläimistä tykkäävät sanoo, että jos ei tykkää eläimistä, niin pitää olla psykopaatti vähintään, mut lapsia voi kuitenkin vihata ilman, että on mitään vikaa päässä. Mitäs jos ei vaan kiinnosta? Toisia ei kiinnosta eläimet ja toisia ei kiinnosta ihmiset. Jos ei vaan kuulu intresseihin, ni miks se on aina heti vihaamista? En mäkään jaksaisi jonkun pentti-työkaverin postimerkeistä kuunnella kahden tunnin paasausta, kun ei ne mua kiinnosta,mut en mä postimerkkejä silti vihaa..

      Lainaa

    111. Tuleva eläin 14.9.2021 3:03
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Ja joojoooooo, lapset on eri asia ku ihmiset, ku joku besserwisseri siihen kuitenkin tarttuu

      Lainaa

    112. Ikävystynyt herukka 14.9.2021 9:35
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Jynkka: H**O P*TT*RI
      Siitä puhe, mistä puute. Ja linkki homofobiaa käsittelevään tutkimukseen:
      https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-big-questions/201106/homophobic-men-are-aroused-gay-male-porn

      Lainaa

    113. Tulos: -2 (4 ääntä)
      Säädytön lehmä: Aina mietitään vain sitä, että lapsi joka on tullut eläimen jälkeen taloon, on allerginen eläimeille, mutta mitä jos eläin onkin allerginen lapselle?
      Onko tuollainen edes mahdollista? Jos eläin on allerginen ihmiselle niin mitä eläimiä ne vanhemmat eli eläimen omistajat sitten ovat?
      Lemmikkiä hankkiessa pitäisi muistaa ottaa huomioon, että mikäli on lisääntymiskuviot haaveissa, niin olisko mahdollista lykätä sitä lemmikin hankkimista siihen kun on jo lapsi/lapset olemassa? Tällöin voisi muiden lemmikeillä varmistaa ettei lapset olisi allergisia ja kenenkään (lemmikkien valitettavasti) ei tarvitsisi etsiä uutta kotia. 
      Olisikin helppoa jos pystyisi suunnittelemaan kaiken niin hyvin mutta kun lisääntymisistä ja kumppaneista harvemmin on tietoa etukäteen. Pitää elää tässä päivässä kun tulevasta ei tiedä.
       Oma henkilökohtainen mielipide on että se joka on viimeisenä tullut taloon, lähtee myös ensimmäisenä. Useita tapauksia joissa lemmikit laitettu kiertoon kun uusi kumppani onkin allerginen, yhtälailla en tätä kykene ymmärtämään.
      Tärkeysjärjestys. Taisimme kerran puhua puolison kanssa tästä ja totesimme yhteen ääneen että sori vaan, nuo lapset on tärkeämpiä kuin sinä. Ei otettu pahalla kun oltiin molemmat samaa mieltä. Yhtä lailla se ihminen on tärkeämpi kuin eläin vaikka sekin on perheenjäsen. Elämä vain on valintoja. Ikäviä varsinkin.

      Lainaa

    114. Tulos: -3 (7 ääntä)
      Myötätunnoton hilleri:
      Parisuhteet ja lemmikit on kyl haastava yhdistelmä. Itsellä loppui suhde heti jos puolisoehdokkaan lemmikki nukkui sängyssä tai makuuhuoneessa ylipäätään. Kodissa on monta muuta nukkumapaikkaa lemmikeille. Yksiössä on haastavampaa, varsinkin kissan kanssa. Koiran kyl saa opetettua nukkumaan koiran pedissä lattialla.
      Kiinnostus erääseen potentiaaliseen kumppaniin hiipui sen jälkeen kun koiransa oli aina mukana ja ensimmäisenä yhteisenä yönä kämpässäni nukkui samassa pienessä sängyssä. Sen huonosti nukutun yön jälkeen tuntui muut pienetkin erot (kasvis- & sekasyöjä) isommilta ja laitoin jonkin ajan kuluttua viestiä että ollaanko vain ystäviä. Kotona oli aina kissoja ja myös koira mutta sillä oli paikkansa, jonka se itsekin tiesi. Se oli minulle hyvin rakas mutta ei se sängyllä nukkunut tai tullut sohvalle.

      Lainaa

    115. Tulos: 0 (6 ääntä)
      Toipuva haisunäätä: Onko täällä osa porukasta oikeasti sitä mieltä, että nuorena lapsettomana ja mahdollisesti vielä parisuhteettomanakin pitäisi varmuuden vuoksi olla ottamatta esim. sitä kissaa jos vaikka seuraavan 10+ vuoden aikana löytyykin kumppani, jonka kanssa lisääntyä? Ei olis tullut kyllä mieleenkään evätä itseltä niin tärkeää osaa elämästä, mitä lemmikit on olleet - ja on edelleenkin.
      Tämäpäs juuri. Ei elämää voi suunnitella kauheasti etukäteen vaan on mentävä sillä infolla mitä sillä hetkellä on. En itse edes tiennyt haluavani lapsia tai kokenut ikinä olevani niiden kanssa erityisen hyvä mutta kun sain omia niin on vähän tilanne muuttunut.

      Lainaa

    116. Tulos: -2 (4 ääntä)
      traumcity: Kaikenlaisiin äityleihin ja muihin ryhmiin kuuluminen kertoo ihmisestä jotain, enkä tarkoita mitään positiivista. Facebook palvelee käyttötarkotustaan kun sun on tarkoitus tavoittaa joku ihminen. Oon ymmärtänyt että instagramit ja tiktakit ja muut nuorison suosimat palvelut on sitten taas jo eri [...]
      "Missä [SINÄ] olit kun..." Kaikesta pitää myös aina tehdä itseään jotenkin koskevaa vaikka väkisin. Minä en muista missä olin kun minuun täysin liittymättömät maailman isot tapahtumat on tapahtuneet ellei niihin liity oikeasti jotain minuun liittyvää.
      Muistaisin varmasti paremmin missä olin vaikka 911-päivänä jos kaveri olisi asiasta järkyttyneenä kaatanut kahvit syliini eli asia olisi jotenkin konkreettisemmin "tapahtunut" myös minulle kuin vain sen osalta että kuulin asiasta. Toki myös järkytys uutisesta voi tehdä siitä omakohtaisemman mutta ei ainakaan minulle jäänyt sellaistakaan.

      Lainaa

    117. Tulos: -18 (20 ääntä)
      Kilokalori: "Toivottavasti et saa ikinä lapsia!!" "Niin minäkin toivon." "Mut.. mut... mut kukas sitten hoitaa valtion velat ja kuka maksaa minun eläkkeet ja kyllä MINÄ haluan että minun pyllyä vanhainkodilla pesee vaaleahiuksinen täydellistä suomea puhuva natiivikansalainen koska minä ansaitsen sen! Et voi [...]
      Minkäs "hauskan" sitcomin kässäriyritys on tämä tällainen keskustelu, jota varten on pitänyt rakentaa näin hatara olkiukko vanhempihahmosta, joka tekee lapsia velkoja maksamaan? Vai onko sinulla paljonkin kokemuksia vanhemmista, jotka tekevät lapsia muita palvellakseen?

      Lainaa

    118. Harmaa kivi 14.9.2021 19:31
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Tiikeriemo: Minä en koskaan oikeastaan halunnut lapsia, mutta ehkäisyt eivät ole toimineet minulla, kokeillut eri menetelmiä. Nyt kolme lasta. En edelleenkään välitä muiden lapsista, mutta omiani kohtaan olen kuin tiikeriemo. Kun yksi lapsista tuli allergiseksi rakkaalle lemmikille, tietenkin luovuttiin [...]
        Jos ehkäisy pettää kerran, niin huonoa onnea. Voi käydä. Jos kaksi, niin abysmaalisen huono onni, alkaisin ihmetellä, ja juttelisin terveyskeskuksessa siitä, että onko kaikki ymmärretty oikein. Mutta kolme kertaa?  Ehkäisyt oikein käytettynä toimivat, ja jos sattuu olemaan sitä lajia, joka pamahtaa paksuksi jos katsoo miestä merkitsevästi, niin sitten tuplaehkäisy. Miten voi tulla kolme kertaa vahingossa raskaaksi nykyaikana, ellei sitten ole saman tason tuuri kuin sillä miehellä joka pakeni Hiroshiman räjähdystä Nagasakiin.

      Lainaa

    119. Tuhoisa ankerias 15.9.2021 11:11
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Yksi kaveripariskunta antoi kissan pois kun se stressaantui vauvan tultua taloon. Toiset ottivat kaksi kissaa ja luopuivat niistä parin vuoden päästä kun halusivatkin reissailla. Kaikilla kolmella kissalla on uudet kodit ja kaikki hyvin enkä todellakaan kertoisi asianomaisille että kunnioitukseni heitä kohtaan laski roimasti, mutta en ikinä pystyisi samaan. Oma poikaystäväni on kissoille allerginen, mutta onneksi siedättyi nopeasti niihin kahteen jotka minulla on, koska muuten emme voisi asua yhdessä.

      Lainaa

    120. Tulos: -1 (1 ääni)
      Itsekkin pidän pehmoleluja sängyssä ja olen täysikäinen. Ne auttaa ahdistukseen ja turvattomaan oloon. Olen hankkinut pehmoleluja jotka näyttää edesmenneiltä lemmikeiltäni, ne tuo lohtua ja voi muistella elämää heidän kanssa

      Lainaa

    121. Tilattava tuhatjalkainen 18.9.2021 16:09
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Kimakka paprika: Olisi varmasti kamalaa, jos lapsesta pehmolelujen siivittämänä kasvaisi HIMO PATTERI
      Minusta se oli kyllä POTTERI, mutta voin olla väärässä

      Lainaa

    122. Juopunut mehiläinen 19.9.2021 15:54
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Pehmoleluista ahdistuvat ovat itse niitä kaikkein eniten piip piip -tapauksia.

      Lainaa

    123. Kökkö kobra 19.9.2021 15:59
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Itsehän aion hankkia lapsia vasta sitten, kun saan valtiolta tuhannen markan lainan, jota aina lyhennetään neljännes joka lapsesta. Eli neljällä lapsella jo saa velan mitätöityä. Lisäksi haluan pronssisen äitiysristin jo ensimmäisestä lapsesta. Ja äitiys pakkauksessa pitää olla söpö natsimuki myös. Että näin :D

      Lainaa

    124. Pistävä kotka 21.9.2021 22:09
      Tulos: -4 (4 ääntä)
      Pingviini (ent. Soinniton ananas): Mian kannattaa kyllä olla huolissaan, voi nimittäin käydä niin hirvittävä juttu, että pojasta vielä kasvaa tunneälykäs mies, joka tykkää halailusta! Siis jos näitä vaarallisia hellyyden kokemuksia ei pikaisesti kitketä pois - mahdollisimman tunnekylmästi kun hankkiutuu pehmoista eroon, niin kenties [...]
      Empä ole eläissään vielä nähnyt sellaista suomalaista miestä, joka ei olisi sanaakaan puhunut taikka pussannut ketään..

      Lainaa

    125. Tulos: -1 (1 ääni)
      riisinuudeli: No kun asiat ei mene kaikilla samalla tavalla. Kun meillä kissa alkoi konttavaa vauvaa kohtaan osoittaa aggressioitaan, ei tarvinnut kahta kertaa miettiä lähteekö kissa vai ei. En jäänyt odottamaan ensimmäisiä merkkejä poskessa.
      Yleensä se on lapsen itsensä vika, jos niitä merkkejä poskeen tulee. Kakaroiden pitää oppia, ettei kissaa saa vetää hännästä tms. tai muuten tulee kynsistä. Sama juttu koirien kanssa - jos koiraa vetää hännästä, niin lapselta voi lähteä pala kasvoja irti.
      Itselläni eivät ole edes allergiat vaikuttaneet kissan pitämiseen - meillä on ollut kissoja jo vuodesta 2000 allergiastani huolimatta, enkä suostu niistä luopumaan. Jos minulle joku päivä lapsia tulee, niin silloinkaan en tule luopumaan. Jos lapsi saa naarmuja kissan härnäämisestä, niin oma vika. Ainakin oppii käsittelemään elävää eläintä paremmin.

      Lainaa

    126. heimosenkeimo 21.5.2023 21:58
      Tulos: -1 (1 ääni)
      Kivekseni surkastui pois kun luin Jarnon tekstin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: jono, jonossa, kissat, kymmenen vuotta, lapset, odottaa, pehmolelut, äitylit