Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Koronakatsaus, osa 28

Ota rokote, saat ämpärin.
Koronakatsaus, osa 28

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 114 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Edeltävä myyrä 14.10.2021 0:06
      Tulos: +655 (669 ääntä)
      Huhhuh.

      Lainaa

    2. Koriseva greippi 14.10.2021 0:13
      Tulos: -725 (901 ääntä)
      Ymmärrän täysin Sirun pointin. Mielestäni lahjonta tuossa tilanteessa on moraalisesti kyseenalaista.

      Lainaa

    3. Tulos: +916 (1030 ääntä)
      Hyvä, kaikki rokote-salaliittoteoria-hihhulit äkkiä verensiirto kieltoon niin ehkä niistä päästään vähän nopeammin eroon!

      Lainaa

    4. Tulos: +267 (293 ääntä)
      Aina löytyy porukasta yksi Aila joka vetää homman kuin homman ihan jehovantodistajana.

      Lainaa

    5. Tornipöllö 14.10.2021 0:23
      Tulos: +585 (591 ääntä)
      Ymmärrän Raunoa. Meikäläinenkin on paljon paremman näköinen, kun suurin osa naamavärkistä on piilossa.

      Lainaa

    6. Kaikkein paras konna 14.10.2021 0:27
      Tulos: +227 (259 ääntä)
      Luonnonvalinta

      Lainaa

    7. Tulos: +756 (814 ääntä)
      Koriseva greippi: Ymmärrän täysin Sirun pointin. Mielestäni lahjonta tuossa tilanteessa on moraalisesti kyseenalaista.
      Samaa mieltä. Oma taaperoni on saanut lääkäriltä tarroja ja tikkareita kun on vaikkapa kuumetta mitattu. Järkyttyneenä olen tilannetta seurannut sivusta, kyseessä on kuitenkin lääketieteellinen operaatio ja silloin ei ole oikea paikka lahjoa tai painostaa. Mistä minä nyt voin muka tietää haluaa poika että sen kuumetta mitataan vai oliko se taas makeisen perässä?

      Lainaa

    8. Tulos: -874 (1000 ääntä)
      Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?

      Lainaa

    9. Masentunut kukka (Pluri) 14.10.2021 1:12
      Tulos: +488 (532 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Se että yleisin mielipide perustuu tutkimuksiin niin on kannattava. Jos se perustuu muoti-ilmiöön niin ei välttämättä. Itse en pelkää rokottamattomia mutta tuollainen kuona mitä tuolla suolletaan osoittaa että henkilöt ovat elossa vain siitä syystä että lait ja asetukset ovat estäneet heidän luonnollisen poistuman jo aiemmin. Nytkin he yrittävät parhaansa tehdä että se poistuminen osuisi omalle kohdalle mahdollisimman nopeasti. Itse vetkutin ensimmäistä rokotetta pitkään saadakseni lisätietoa haittavaikutuksista ym. Kaiken lukemani perusteella päätin ottaa kumminkin rokotteen. Viimeiseen niin kysymykseen löytyy kyllä vastaus jos edes hieman perehtyy asiaan. Mielestäni on lapsellista tulla kyselemään perusasioita ja kyseenalaistamaan jos itse ei vaivaudu ottamaan edes perusteista selvää. Näin toimii 12-16 vuotiaat joihin toivon sinunkin lukeutuvan. Heille/teille se suotakoon. Ymmärrys karttuu iän myötä jos on karttuakseen.

      Lainaa

    10. Väljähkö simpanssi 14.10.2021 1:22
      Tulos: +695 (749 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Kuinka monta kertaa samat asiat pitää selittää teille?
      1. Emme pelkää teitä, vaan pidämme teitä vastuuttomina. 
      2. Rokotteen suoja on hyvä, mutta ei 100 %. 
      3. Rasitatte tarpeettomasti julkista terveydenhuoltoa. Taas tilanne lähtenyt käsistä ja suurimmaksi osaksi rokottamattomien keskuudessa. 

      Lainaa

    11. Uneton meduusa 14.10.2021 1:42
      Tulos: +92 (110 ääntä)
      "Mutta nyt, ilman maskia, tavallinen typerys??" Vähän kuin silloin, kun parrat tulivat muotiin. Äkkiä kaupunki oli täynnä komeita, älykkään näköisiä herrasmiehiä suittuine partoineen! Niin ja sitten tuli viikonloppuilta ja ne tyylikkäät herrat ördäsivät kadulla taviksina.

      Lainaa

    12. Halpa keiju 14.10.2021 1:46
      Tulos: +480 (516 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Kyllä se lammas taidat tässä asiassa olla sinä, en ihan usko että olet tämän mielipiteesi ihan itse keksinyt.

      Lainaa

    13. Napakka taikuri 14.10.2021 3:27
      Tulos: +311 (325 ääntä)
      Ihmeellisten asioiden puolesta on ihmiset valmiita kuolemaan. Mut kai sitä on toisille se kuolema pienempi paha kun jotku rokotejäämät.

      Lainaa

    14. Tulos: +334 (352 ääntä)
      Tärkeää merkitä omakantaan! Ainaki mä oon tyytyväinen jos mun luovuttama veri ei mee hörhölle.

      Lainaa

    15. Käteisvapaa kissa 14.10.2021 5:04
      Tulos: +17 (47 ääntä)
      Siru tiedätkö sinä mitä kannuste tarkoittaa?

      Lainaa

    16. Tulos: +223 (239 ääntä)
      traumcity: Samaa mieltä. Oma taaperoni on saanut lääkäriltä tarroja ja tikkareita kun on vaikkapa kuumetta mitattu. Järkyttyneenä olen tilannetta seurannut sivusta, kyseessä on kuitenkin lääketieteellinen operaatio ja silloin ei ole oikea paikka lahjoa tai painostaa. Mistä minä nyt voin muka tietää haluaa [...]
      Huolesi on täysin aiheellinen. Lapselle saattaa kehittyä vaikka Munchausenin oireyhtymä jos lahjontaa jatketaan. Lasta ei saa koskaan palkita tavaroilla ettei siitä tule ahnetta materialistia, ruualla tai millään mikä maistuu hyvältä ettei sille kehity syömishäiriötä, kehuilla ettei se ylpisty, mukavalla tekemisellä ettei sen velvollisuudentunne jää vajavaiseksi tai millään muullakaan koska sen nyt vaan täytyy oppia että elämä on täytymistä.

      Lainaa

    17. Luiseva hampurilainen 14.10.2021 5:05
      Tulos: -322 (384 ääntä)
      Kiiwi: Hyvä, kaikki rokote-salaliittoteoria-hihhulit äkkiä verensiirto kieltoon niin ehkä niistä päästään vähän nopeammin eroon!
      Tämä asenne on jotenkin surullinen ja sairas :/ 
      Kuinka moni rokottamaton ihminen on toivonut pahaa sinulle?

      Lainaa

    18. Raajaton piikkisika 14.10.2021 5:16
      Tulos: +436 (458 ääntä)
      Luiseva hampurilainen: Tämä asenne on jotenkin surullinen ja sairas :/ Kuinka moni rokottamaton ihminen on toivonut pahaa sinulle?
      Kun lukee erilaisia palstoja, niin aika monikin..

      Lainaa

    19. Mäntylahti-Piiras 14.10.2021 5:38
      Tulos: +79 (93 ääntä)
      Kaikkein paras konna: Luonnonvalinta
      Ailan kohdalla taitaa olla Darwin -palkinnosta kyse

      Lainaa

    20. Siirrettävä kobra 14.10.2021 5:49
      Tulos: +77 (85 ääntä)
      Itselläni on perussairaus, joka takia en ole vuosiin voinut luovuttaa verta,eikä siihen liity rokote mitenkään, että hyvillä mielin pystyi hakemaan kun tietää ettei minun "saastunutta" verta kelpuuteta muutenkaan.

      Lainaa

    21. Tulos: +261 (281 ääntä)
      Luiseva hampurilainen: Tämä asenne on jotenkin surullinen ja sairas :/ Kuinka moni rokottamaton ihminen on toivonut pahaa sinulle?
      Aika helvetin moni. Joka ikinen korona aiheisen uutisen tai jutun kommenttikentät on täynnä kymmeniä ja satoja "sitä saa mitä tilaa" ja iteppähän valitsit, ei tuu ikävä" -tyylisiä kommentteja. Ja noi esimerkit on paljon kevyempiä kuin mitä ne yleensä ovat ainakin oman kokemukseni mukaan.

      Lainaa

    22. Köytetty sirkka 14.10.2021 6:01
      Tulos: +310 (328 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Jos kerran oma lääketieteellinen tutkimus aiheesta on parempaa ja jättää omiin tutkimuksiin perustuen rokotteen ottamatta. Niin sitten turha on myöskään mennä rasittamaan meidän terveydenhuoltoa vaan hoitaa itse kerran oma tietämys aiheesta on parempaa.

      Lainaa

    23. Tulos: +257 (271 ääntä)
      Väljähkö simpanssi: Kuinka monta kertaa samat asiat pitää selittää teille? 1. Emme pelkää teitä, vaan pidämme teitä vastuuttomina.  2. Rokotteen suoja on hyvä, mutta ei 100 %.  3. Rasitatte tarpeettomasti julkista terveydenhuoltoa. Taas tilanne lähtenyt käsistä ja suurimmaksi osaksi rokottamattomien keskuudessa. 
      4.Hidastatte koronarajoitusten purkamista.

      Lainaa

    24. Mäntylahti-Piiras 14.10.2021 6:19
      Tulos: +260 (272 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      kaksi asiaa: laumaimmuniteetti ja ihmiset jotka ei VOI ottaa rokotetta vaikka haluaisivat.

      Lainaa

    25. Tarkkeeton tiikeri 14.10.2021 6:27
      Tulos: +161 (189 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Tiede voittaa uskon. Hihhulit on maailman syöpä. Oli sitten kyse kulkutautimyönteisistä tai keistä muista hihhuleista tahansa.

      Lainaa

    26. Se-jonka-nimi-on-pekka 14.10.2021 6:30
      Tulos: +211 (231 ääntä)
      Luiseva hampurilainen: Tämä asenne on jotenkin surullinen ja sairas :/ Kuinka moni rokottamaton ihminen on toivonut pahaa sinulle?
      Jokainen, vaarantamalla ympäristöään ja kuormittamalla turhaan tehohoitoa

      Lainaa

    27. Päheä maksamato 14.10.2021 6:39
      Tulos: +154 (164 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Lyhyesti: "pelätään" rokottamattomissa nimenomaan sitä koronaa. Mitäs muutakaan... Ja joku muu taiskii sen jo sanoa, mut rokote ei estä saamasta (lievää) koronaa, eikä sen kantamista oireettomana ja näin ollen tartuttamista jollekulle toiselle, jolla ei vielä ole tai joka ei voi esim. terveydellisistä syistä ottaa rokotetta.

      Lainaa

    28. Nasta lihapiirakka 14.10.2021 6:46
      Tulos: -206 (220 ääntä)
      Uneton meduusa: "Mutta nyt, ilman maskia, tavallinen typerys??" Vähän kuin silloin, kun parrat tulivat muotiin. Äkkiä kaupunki oli täynnä komeita, älykkään näköisiä herrasmiehiä suittuine partoineen! Niin ja sitten tuli viikonloppuilta ja ne tyylikkäät herrat ördäsivät kadulla taviksina.
      :) Koskas parrat ovat olleet muodissa? Joskus vuosisatoja sitten, kun ei leikkuumahdollisuuksia ollut niin paljon kuin nyt. Eivätkä ne silloinkaan miltään älykkäiltä näyttäneet. Päin vastoin, yhtä varattomilta ja tyhmiltä kuin nykyäänkin.

      Lainaa

    29. Kuivakas vihannes 14.10.2021 7:05
      Tulos: +186 (202 ääntä)
      Päheä maksamato: Lyhyesti: "pelätään" rokottamattomissa nimenomaan sitä koronaa. Mitäs muutakaan... Ja joku muu taiskii sen jo sanoa, mut rokote ei estä saamasta (lievää) koronaa, eikä sen kantamista oireettomana ja näin ollen tartuttamista jollekulle toiselle, jolla ei vielä ole tai joka ei voi esim. terveydellisistä syistä ottaa rokotetta.
      Mut tutkimusten mukaan nyt näyttää siltä, että rokote hidastaa erilaisten koronavarianttien syntyä, mikä on ihan maailmanlaajuisesti hyvä asia. Eli rokottamattomissa pelottaa (jos se sana nyt on pakko valita, vaikka mieluummin korjaisin sen esim. ärsytyksellä tai huolella) uudet variantit, sairalahoidon kuormitus (mitä jos sen takia jokin oma vaivani jää hoitamatta, kun terveydenhuolto sakkaa) ja myös se, että rokottamaton on tartuttava pidempään kuin rokottamaton.

      Lainaa

    30. Tulos: +160 (162 ääntä)
      Jos tällainen Aila meinaa esim. synnyttäessään kuolla verenhukkaan, kieltäytyykö hän oikeasti lisäverestä?

      Lainaa

    31. Kuppainen Köyhä 14.10.2021 7:10
      Tulos: -48 (66 ääntä)
      Mäntylahti-Piiras: Ailan kohdalla taitaa olla Darwin -palkinnosta kyse
      No eikö se ole luonnonvalintaa että tyhmät karsiutuu. Siitähän se Darwin-palkinto tulee.
      Et taida olla penaalin terävin kynä.

      Lainaa

    32. Häikäilemätön myyrä 14.10.2021 7:11
      Tulos: +78 (108 ääntä)
      Rokote poistuu elimistöstä parissa viikossa. Koronan sairastaneilla sen sijaan on usein oireita vielä monta kuukautta taudin jälkeen, onkohan sellaisen ihmisen luovuttama veri enää koskaan turvallista.

      Lainaa

    33. Tulos: +121 (161 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Minusta ne rokottamattomat on niitä lampaita. Oikeita rottia. Sellaisia, joita pillipiiparit houkuttelevat mukanaan rotkon reunan yli. Mikä on tietysti hyvä asia. Ei rokottamattomia tarvitse pelätä. Ehkä vain sääliä ja miettiä heille synnytyksessä aiheutunutta happivajausta. Aivojen vajaatoimintaa.

      Lainaa

    34. Monenlaenen jänis 14.10.2021 7:51
      Tulos: +64 (88 ääntä)
      Ei ole hauskoja juttuja nämä ollenkaan, rokotevastaiset ei tarvis yhtään enempää huomiota :(

      Lainaa

    35. totuuden_torvi 14.10.2021 7:52
      Tulos: +195 (207 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Milloinka te lampaat opitte, että se salaliittoteoria ei välttämättä pidä paikkaansa? Mikä pakko teillä on mennä muiden hullujen perässä? Mitä te pelkäätte rokotetuissa? Jos se piikki kerran on niin turha, mitä vaaraa rokotetut voivat teille aiheuttaa? PS. Oon luovuttanu verta kahden rokotteen jälkeen ja jolle ei kelpaa vaikka henki olisi siitä kiinni, hyvää matkaa.

      Lainaa

    36. Heikko kala 14.10.2021 8:06
      Tulos: -9 (61 ääntä)
      Väljähkö simpanssi: Kuinka monta kertaa samat asiat pitää selittää teille? 1. Emme pelkää teitä, vaan pidämme teitä vastuuttomina.  2. Rokotteen suoja on hyvä, mutta ei 100 %.  3. Rasitatte tarpeettomasti julkista terveydenhuoltoa. Taas tilanne lähtenyt käsistä ja suurimmaksi osaksi rokottamattomien keskuudessa. 
      Kuinka monta kertaa sinulle ja noille parillekymmenelle muulle pitää selittää samat asiat?
      1. Älä ruoki trollia.
      2. Katso kohta 1.
      3. Katso kohta 1.
      Taas tilanne tässäkin keskustelussa on juuri se, mitä tuo trolli halusikin: kymmeniä provosoituneita vastauksia yhteen idioottimaiseen kommenttiin, jolle vastaukseksi olisi riittänyt alapeukku.

      Lainaa

    37. Päistärikkö mäyrä 14.10.2021 8:15
      Tulos: +56 (58 ääntä)
      Uhkailu, kiristys, lahjonta. Tässä järjestyksessä lapsiakin kasvatetaan. Nyt Kajaani on jo siirtynyt lahjonta muotoon ja tais jopa nostaa rokotettujen määrää tuo ilmainen ämpäri. Voimme siis todeta että lapsilla ja aikuisilla toimii lahjonta

      Lainaa

    38. RokoteOnRock 14.10.2021 8:16
      Tulos: +14 (22 ääntä)
      Masentunut kukka (Pluri): Se että yleisin mielipide perustuu tutkimuksiin niin on kannattava. Jos se perustuu muoti-ilmiöön niin ei välttämättä. Itse en pelkää rokottamattomia mutta tuollainen kuona mitä tuolla suolletaan osoittaa että henkilöt ovat elossa vain siitä syystä että lait ja asetukset ovat estäneet heidän [...]
      Amen!

      Lainaa

    39. Tulos: +60 (74 ääntä)
      Oho: Jos tällainen Aila meinaa esim. synnyttäessään kuolla verenhukkaan, kieltäytyykö hän oikeasti lisäverestä?
      Ahdistaa ajatus näistä hörhöistä lisääntymässä.

      Lainaa

    40. Suppea mehiläinen 14.10.2021 8:35
      Tulos: +55 (59 ääntä)
      Hurjaa touhua. Onkohan läheiset yhtä mieltä siitä että verta ei anneta jos jotain tapahtuu? Sitä kun voi joutua vaikka kolariin koska vaan.. Tietysti jos läheisiä ei ole...

      Lainaa

    41. Tulos: +55 (61 ääntä)
      Joo, onkohan ihmiset tietoisia että veri ihmisessä vaihtuu kokonaan noin kolmen kuukauden välein...

      Lainaa

    42. Tulos: +54 (60 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Sussa on aika vahvaa trollintuoksua, mutta koska tykkään nähdä ajatuksiani kirjallisessa muodossa, niin:
      Yleisin mielipide perustuu todennäköisimmin - huom; ei välttämättä ”totuuteen” - mutta kuitenkin luotettavimpaan saatavilla olevaan tietoon. Sananvapaus, tietokriittisyys ja tiedon vahva saavutettavuus turvaavat tilastollisen todennäköisyyden mukaan sen, että suurimman osan ajattelu perustuu kaikista argumenteista niihin jotka parhaiten kestävät koettelua kuten vasta-argumenttien paineen. Tässä mielessä ”lauman mukana kulkeminen” on ihmiselle enimmäkseen erittäin kannattavaa - siksi me ihmiset sellaisia olemme ja siksi ne lampaatkin sellaisia ovat. 
      Jos se kuuluisa luolamies siellä ihmiskunnan alkutekijöissä olisi keskimäärin mieluummin kuullut sitä yhtä joka sanoi sen tietyn värisen marjan olevan tappava vaikka kaikki muut olisivat syöneet niitä samoja marjoja viikoittain nälkäänsä, olisi tämä ”kriittinen” oman elämänsä seikkailija ollut aika heikoilla jatkon suhteen. 
      Kuitenkin ns ylikriittisiä, joiden on vaikeaa luottaa valtavirtaan, on ilmeisesti myös ihan hyödyksikin olla jonkun verran olemassa; he voivat tuoda esiin näkökulmia ja huomioita joita muut ehkä eivät tule ajatelleeksi. Varmaasti monet maantieteen, fysiikan, filosofian ja taiteiden (muutaman mainitakseni) merkittävimmät löydöt on tehty niiden ansiosta, jotka ajattelivat ”toisin”. Ero kuitenkin on siinä, kestävätkö ne kriittisen vähemmistön huomiot, näkökulmat ja argumentit sen enemmistön tarkastelua vai eivät. Me emme tunne Platonin töitä tai suhteellisuusteoriaa vai. siksi, että joku ajatteli eri tavalla kuin ”lammaslauma”, vaan siksi, että noiden mainittujen töiden argumentointi puhutteli suurtakin yleisöä, ei pelkästään sitä kriittistä nurkkavähemmistöä. Eli kriittinen yksilö voi tuoda jotain merkittävää arvos valtaosan elämään, mutta jos kriittinen näkemys ei valtaosan näkökulmasta arvoa tuota, se jää joko omaksi tai vähemmistön iloksi. Näin on käynyt koronarokotekriittisille; heidän epäilyssään ei mielestäni ollut alunperin mitään ”vikaa”, mutta koska heidän argumenttinsa eivät kestä valtaosan kriittisiä argumentteja eivätkä valtaosan kokemuksen mukaan tuota lisäarvoa, ne eivät saa kovin paljoa elintilaa. 
      Itse kannatan tästä syystä sitä, että erikoisimmankin näkemyksen tai filosofian tai väitteen tai argumentin tai järkeilyketjun pitää saada mahtua tähän maailmaan; kun ne saavat tilaisuutensa, eivätkä luonnollisista syistä käännä valtaosan mielipidettä myötäisekseen, on tämä ”testi” nimenomaan vahvin näyttö niitä vastaan. Tästä näkökulmasta ajateltuna, kiitän kommentistasi, koska oli se trolli tai ei, se edustaa joidenkin oikeaa mielipidettä, ja mitä enemmän kertyy näyttöä siitä, että viestissäsi edustamasi näkökulma ei kestä kriittistä tarkastelua empiiriseen näyttöä tai muutenkaan valtaosan argumentteja, sitä parempi ja väärässä olijoille huonompi, olipa väärässä sitten kumpi puoli tahansa. 

      Lainaa

    43. Tulos: +10 (18 ääntä)
      Sori, kun tuli paljohkosti kirjoitusvirheitä.

      Lainaa

    44. Kaiteeton kotieläin 14.10.2021 9:09
      Tulos: +42 (50 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Teho ei ole täydellinen, mikään rokote ei ole. Riskiryhmillä tilanne voi edelleen muuttua vakavaksi. Yhdenkään mummon ei tarvitse kuolla sen takia, että joku toinen älypää päättää että ei tarvitse rokotetta suojaamaan ITSEÄÄN tai ei viitsi käyttää maskia. Lisäksi rokottamattomat+rokotetut muodostavat omanlaisen ryhmänsä, missä se virus voi muuntautua niin, että pitää rokotettakin modata ja aloittaa alusta. Koko deltavarianttia ei olisi tullut, jos Intia olisi saanut taudin kuriin. 
      Jos tähän vastauksesi olisi ollut, että merkittävä osa kansasta tulisi kuolemaan koronaan tai saamaan pysyviä vaurioita. Nämä ovat jo todettu.

      Lainaa

    45. Tulos: +74 (80 ääntä)
      Säästypähän "pilaantunut" veri sitä arvostaville. MIkä helvetti ihmisä vaivaa ??

      Lainaa

    46. Pittoreski kultakala 14.10.2021 9:22
      Tulos: +65 (69 ääntä)
      Mualimanlopun-Mantat liikkeellä! Tieto omakantaan verensiirron kiellosta.. se on jo vakava leikki.

      Lainaa

    47. Paranormaali mandariini 14.10.2021 9:24
      Tulos: +71 (83 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Lammas olet kyllä sinä. Ihan hörhöjen narustavedettävä pässi. Kun nyt kerran tuolle linjalle lähdetään...
      Ja nuo asiat on moneen kertaan selitetty teille aivottomille itseajattelijoille, mutta kun faktat ei kelpaa niin ei kannata paljon nähdä vaivaa.

      Lainaa

    48. Nesteetön vesimeloni 14.10.2021 9:25
      Tulos: +62 (74 ääntä)
      Monenlaenen jänis: Ei ole hauskoja juttuja nämä ollenkaan, rokotevastaiset ei tarvis yhtään enempää huomiota :(
      Älä ole noin negatiivinen, puhu mieluummin kulkutautimyönteisistä. Posin kautta!

      Lainaa

    49. Räkäpää 14.10.2021 9:43
      Tulos: -11 (13 ääntä)
      Nesteetön vesimeloni: Älä ole noin negatiivinen, puhu mieluummin kulkutautimyönteisistä. Posin kautta!
      Nurgle vaarille uskolliset vain tahtovat levittää onneaan. Tämäkin planeetta sortuu vielä.

      Lainaa

    50. Tulos: +62 (70 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Lisäisin muihin saamisi vastauksiin vielä... Lisäksi rokotevastaisilla on tarve levittää tätä doktriiniaan, aivopestä muun muassa oma jälkikasvunsa sillä... Kuten edellisistä koronakatsauksista nähdään, niin peräti rahallisen lahjonnan avulla. Eli kyse ei edes ole vain siitä, että yksittäiset ihmiset päättäisivät jättää rokotuksen ottamatta omassa hiljaisuudessaan.

      Lainaa

    51. Paranormaali mandariini 14.10.2021 9:50
      Tulos: +53 (55 ääntä)
      Oho: Jos tällainen Aila meinaa esim. synnyttäessään kuolla verenhukkaan, kieltäytyykö hän oikeasti lisäverestä?
      No jos se sen oikein hoitotahtoonsa on kirjannut, kyllä.

      Lainaa

    52. Tupakoimaton lepakko 14.10.2021 9:56
      Tulos: +44 (48 ääntä)
      Väljähkö simpanssi: Kuinka monta kertaa samat asiat pitää selittää teille? 1. Emme pelkää teitä, vaan pidämme teitä vastuuttomina.  2. Rokotteen suoja on hyvä, mutta ei 100 %.  3. Rasitatte tarpeettomasti julkista terveydenhuoltoa. Taas tilanne lähtenyt käsistä ja suurimmaksi osaksi rokottamattomien keskuudessa. 
      Näiden lisäksi se, että on ihmisiä joilla on lääketieteellinen syy olla ottamatta covid-rokotetta, kuten tietyt lääkitykset, sairaudet yms.  Korona kuitenkin tarttuu myös rokotetettuihin ja vaikka rokotetut tartuttavat tautia pienemmällä todennäköisyydellä kuin rokottamattomat (virus ei lisäänny rokotetutussa ihmisessä yhtä nopeasti kuin rokottamattomassa,koska rokotetussa on vasta-aineita jotka taistelevat virusta vastaan) niin silti se riski on, että tartuttaa koronan tälläiseen ihmiseen, jolla on oikea syy (lääketieteellinen syy, ei vain se, että on vastarannan kiiski) olla ottamatta rokotetta.

      Lainaa

    53. Tulos: +41 (59 ääntä)
      Luiseva hampurilainen: Tämä asenne on jotenkin surullinen ja sairas :/ Kuinka moni rokottamaton ihminen on toivonut pahaa sinulle?
      Itseasiassa, suurinpiirtein kaikki.

      Lainaa

    54. Tulos: -8 (48 ääntä)
      Siis tämähän oli paras uutinen aikoihin. Toivotaan kaikille rokotekriittisille pikaista leikkausta tms. jossa kuolevan omaehtoiseen verenhukkaan. Pääsee eroon niistäkin yhteiskunnan loisista.

      Lainaa

    55. Pehmeä jänis 14.10.2021 10:02
      Tulos: +18 (36 ääntä)
      Koriseva greippi: Ymmärrän täysin Sirun pointin. Mielestäni lahjonta tuossa tilanteessa on moraalisesti kyseenalaista.
      Kyllä kyllä juuri näin, oikea menetelmä olisi napata kadulta valkeaan paketti autoon ja viedä väkisin rokotettavaksi, koko prosessi kestäisi 1,5 viikkoa

      Lainaa

    56. Kirjautuminen epäonnistui 14.10.2021 10:31
      Tulos: +41 (49 ääntä)
      Mitäs jostain pizza- tai bensalahjakortista, ihan kosmeettista, vastaa sitä lääkärin tarraa lapselle. Mutta ÄMPÄRI! Keksittekö mitään järeämpää keinoa? Kyllä nyt on paras perustaa ylimääräinen komitea tutkimaan tätä yhteiskunnallisesti erittäin vaikuttavaa korruption muotoa.

      Lainaa

    57. Arkkienkeli 14.10.2021 10:32
      Tulos: +2 (56 ääntä)
      Liityin huvikseni samaan ryhmään. En ole aikoihin nauranut yhtä makeasti. Ihmettelen kyllä sitä, että miten nämä ihmisrauniot/hylkiöt ovat päässeet peruskoulusta. Ei jeesuksen perse että osa on vammaisia.

      Lainaa

    58. Tulos: +52 (66 ääntä)
      Aika pitkälle mennään tuossa vainoharhaisuudessa, jos ovat jo Kantaan lisäämässä tiedon verensiirron kiellosta. Piru toisella olkapäälläni toteaa, että hyvä, tehkää vain kaikki niin. Mutta ihan oikeasti, toivon sydämestäni, että kun tällainen henkilö sitten vaikka kolarin jälkeen joutuu pikana sairaalaan, niin toivottavasti on tajuissaan, että voi perua Kantaan laumahörhöydessään lisäämän kiellon. Siinä vaiheessa, kun oma henki on oikeasti kyseessä, niin veikkaan arvojen naksahtavan taas paikoilleen. Aika moni tälläkin hetkellä teholla/sairaalassa olevista rokottamattomista toivoo, että olisi ymmärtänyt aiemmin valita toisin ja anelee hoitajilta rokotetta.

      Lainaa

    59. Tulos: +75 (79 ääntä)
      Tulee vaan mieleeni, että kun nämä valopäät käyvät oikeasti kirjaamassa hoitotahtoonsa, ettei heille saa antaa verta (koska koronarokotus). Jos ovat nuoria tai nuorehkoja, se tieto sinne unohtuu ja hyvällä tuurilla koko korona tulevaisuudessa. Sitten tulee se kaunis päivä kun he sairastuvat, joutuvat onnettomuuteen tms eikä lisäverta anneta, hoitotahtonsa mukaisesti. Nimim. Sairauden vuoksi monesti pelastettu verensiirrolla. Mielelläni ”maksaisin” takaisin, mutta ko. sairauden vuoksi ei veri eikä elimet kelpaa.

      Lainaa

    60. Tulos: +61 (71 ääntä)
      Luiseva hampurilainen: Tämä asenne on jotenkin surullinen ja sairas :/ Kuinka moni rokottamaton ihminen on toivonut pahaa sinulle?
      Aika moni. "HAHHAHHAA, nyt odotetaan että lampaat kuolee piikkiinsä ja sitten juhlitaan" etc. :( Että kyllä se surullinen ja sairas asenne voi olla kellä vaan, ihmisethän on yksilöitä.

      Lainaa

    61. Roteva tiikeri 14.10.2021 11:17
      Tulos: +4 (56 ääntä)
      Ylläpidolle toive: jättäkää koronaan ja rokotuksiin liittyvät julkaisut pois. Näitä saa lukea ihan riittävästi muutenkin ja aiheuttavat vain turhaa riitelyä ja mielipahaa.

      Lainaa

    62. Kodikas herukka 14.10.2021 11:37
      Tulos: -2 (30 ääntä)
      Sormet ristissä että kostautuu tuo verenantokielto.

      Lainaa

    63. Tahraton järvisieni 14.10.2021 12:12
      Tulos: +27 (33 ääntä)
      Toivottavasti kaikki tajuavat ettei rokote vaikuta vereen millään tavalla.

      Lainaa

    64. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 14.10.2021 12:40
      Tulos: +24 (30 ääntä)
      Jotenkin kylmäävää fiilistelyä Margitilta, mua ei jotenkin motivois ylemmyydentuntoiseksi mun veren mahdollinen kysyntä ja arvo tulevaisuudessa.

      Lainaa

    65. Tulos: +54 (68 ääntä)
      Väljähkö simpanssi: Kuinka monta kertaa samat asiat pitää selittää teille? 1. Emme pelkää teitä, vaan pidämme teitä vastuuttomina.  2. Rokotteen suoja on hyvä, mutta ei 100 %.  3. Rasitatte tarpeettomasti julkista terveydenhuoltoa. Taas tilanne lähtenyt käsistä ja suurimmaksi osaksi rokottamattomien keskuudessa. 
      4. Toimitte kasvupohjana taudin uusille variaatioille, jotka pahimmillaan tulevat olemaan rokotteelle immuuneja/kuolettavampia kuin nää nykyiset variaatiot.

      Lainaa

    66. Tulos: -53 (73 ääntä)
      Hörhöily asia erikseen, mutta minusta on jokaisen oma asia, ottaako rokotteen vai ei. Jos ottaa riskin vakavammasta sairastumisesta ja jättää syystä tai toisesta rokotteen ottamatta, se on minulle OK.

      Lainaa

    67. Tulos: +42 (54 ääntä)
      Ei kai ne "maailmanjohtajat" niin tyhmiä ole, että tappaisivat heidän lampaansa, jotka uskovat ja tekevät mitä sanotaan eli tässä tapauksessa ottavat koronarokotteen. Silloinhan jäisi vain itsepäiset "Alfahenkilöt" jäljelle eikä heitä voi johdatella. Totta kai asia on ajateltu pidemmälle ja nyt kun ns. lampaat on saatu rokotettua, päästetään valloilleen uusi virus, johon nyt annetut rokotteet tehoavat ja rokottamattomat kuolee varmasti. Päästään itsepäisistä eroon ja vain lampaat jää jäljelle ohjailtaviksi.

      Lainaa

    68. Überhauptsturmtantta 14.10.2021 14:51
      Tulos: +8 (16 ääntä)
      Luonnonvalinta karsii, kun ei rokotettu veri kelpaa.

      Lainaa

    69. Harmaa kivi 14.10.2021 15:17
      Tulos: +24 (34 ääntä)
      Heikko kala: Kuinka monta kertaa sinulle ja noille parillekymmenelle muulle pitää selittää samat asiat?1. Älä ruoki trollia.2. Katso kohta 1.3. Katso kohta 1. Taas tilanne tässäkin keskustelussa on juuri se, mitä tuo trolli halusikin: kymmeniä provosoituneita vastauksia yhteen idioottimaiseen kommenttiin, jolle vastaukseksi olisi riittänyt alapeukku.
        Trollia vähän täytyy ruokkia, koska maailmassa on niin paljon niitä, jotka oikeasti ajattelevat ja myös toimivat näin, ja ylläsanotuista syistä vaarantavat meidät kaikki (mekin jotka emme sairastu koronaan, ainakaan pahasti, koska rokotukset ovat kunnossa, saamme odottaa muiden vaivojen hoitoa kauemmin, koska nämä kuormittavat terveydenhuoltoa, ja muut yllämainitut syyt).
         Itse olen eniten huolissani siitä, mitä aiheutuu lapselleni jos hän yrittää vielä saada varhaiskasvatusta etänä, ei pikkulasta voi opettaa ruudun välityksellä, hänen pitää saada nähdä ikäisiään oikeasti. Joten rajoitukset ovat hyvin huono asia meille. Näiden "toisinajattelijoiden" täytyy tulla muistutetuksi, että heidän näkökulmansa ei todellakaan ole yleisesti hyväksytty eikä myöskään yksityisasia. Jätä verensiirto ottamatta, sama se minulle (en toivo muiden kuolemaa, mutta en toisaalta paljoa piittaa jos he itse typeryyksissään toivovat) -mutta mitä he haluavat sanoa vaikkapa taaperolle joka ei koskaan ole ollut oikeasti muskarissa, koska se taas meni kiinni kun tauti taas levisi, vaikka äiti teki parhaansa ilmoittaakseen sinne?

      Lainaa

    70. Pieni paprika 14.10.2021 16:50
      Tulos: -14 (20 ääntä)
      Miikan kommentti/vaimon kertomus on kyllä ihan kakkapuhetta. Todennäköisesti on ymmärtänyt väärin jotain (ja koronavastaisuuteen mielipiteeseen sopivaksi) mutta ei kyllä noin mene, ettei voida antaa verta tarvittaessa.

      Lainaa

    71. Tulos: -75 (89 ääntä)
      Väljähkö simpanssi: Kuinka monta kertaa samat asiat pitää selittää teille? 1. Emme pelkää teitä, vaan pidämme teitä vastuuttomina.  2. Rokotteen suoja on hyvä, mutta ei 100 %.  3. Rasitatte tarpeettomasti julkista terveydenhuoltoa. Taas tilanne lähtenyt käsistä ja suurimmaksi osaksi rokottamattomien keskuudessa. 
      Siis mitä ihmettä on tämä puhe terveydenhuollon kuormittumisesta. 28 ihmistä koronan takia hoidossa. Enemmän sinne joutuu porukkaa rokotusten haittavaikutusten takia

      Lainaa

    72. Tiedostava kärpänen 14.10.2021 18:04
      Tulos: +33 (37 ääntä)
      Maski: Siis mitä ihmettä on tämä puhe terveydenhuollon kuormittumisesta. 28 ihmistä koronan takia hoidossa. Enemmän sinne joutuu porukkaa rokotusten haittavaikutusten takia
      Tietenkään terveydenhuolto ei ole (vielä) kuormittunut yli, koska rokotetut eivät juuri joudu terveydenhuoltoon (paitsi ne tiedossa olleet poikkeukset, kuten iäkkäät ja tietyt ryhmät, joiden immuunivaste on heikko). Toisaalta terveydenhuollon kantokyky, siis se, mitä olisi irrottaa koronaan ilman, että muuta toimintaa pitää ajaa alas, alkaa olla käsillä ihan vain siksi, että rokottamattomia on hoidossa. Nyt on vielä sekin ongelma, että kun alamme elää normaalimpaa elämää, sattuu enemmän onnettomuuksia ja muita sairaalahoitoa vaativia juttuja voi ilmetä muutenkin enemmän. Ihmisiä myös yhä sairastuu entiseen tahtiin mm. syöpiin, sydän- ja aivotapahtumiin ja pienempiinkin, mutta kiireellisiin juttuihin. Jos ne hengityskoneenkäyttötaitoiset on kiinni koronapotilaissa, ei voida leikata sellaisia potilaita, jotka sitä tarvitsisivat muun syyn takia. Ymmärrätkö?

      Lainaa

    73. Sitkas karjalanpiirakka 14.10.2021 18:13
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Pieni paprika: Miikan kommentti/vaimon kertomus on kyllä ihan kakkapuhetta. Todennäköisesti on ymmärtänyt väärin jotain (ja koronavastaisuuteen mielipiteeseen sopivaksi) mutta ei kyllä noin mene, ettei voida antaa verta tarvittaessa.
      Ei anneta jos potilas kieltäytyy.

      Lainaa

    74. Pieni paprika 14.10.2021 19:00
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Ei anneta jos potilas kieltäytyy.
      Nii joo totta, ymmärsin ensin tosta kommentista että leikkaussalista on hänelle ilmoitettu ettei saa verta.

      Lainaa

    75. Viheriä orja 14.10.2021 19:03
      Tulos: -11 (15 ääntä)
      Miksiköhän nää jotkut on käyny luovuttamassa verta, jos sitä ei saa käyttää missään tilanteessa

      Lainaa

    76. Oikaistu tohtori 14.10.2021 20:11
      Tulos: +61 (69 ääntä)
      Maski: Siis mitä ihmettä on tämä puhe terveydenhuollon kuormittumisesta. 28 ihmistä koronan takia hoidossa. Enemmän sinne joutuu porukkaa rokotusten haittavaikutusten takia
      Teho-osastolla, jossa on isossa yliopistosairaalassakin yleensä vain noin 20 paikkaa (keskussairaaloissa vieläkin vähemmän, n. 10), 4-6 koronapotilastakin todella iso määrä kun huomioidaan että usein koronapotilaiden hoitojaksot ovat pitkiä, potilaat huonokuntoisia ja raskashoitoisia ja samalla teholle pitäisi mahtua kaikkien muidenkin erikoisalojen kriittisesti sairaat potilaat. Itse olen töissä erikoisalalla joka on tiiviisti sidoksissa tehohoitoon ja koronatilanteen paheneminen oikeasti aiheuttaa joka kerta ongelmia tehoresurssien suhteen. Ja kyllä, valtaosa teholla olevista on viime aikoina ollut rokottamattomia. Niillä harvoilla joilla on rokotus taustalla ollut, on yleensä ollut immuunipuutos tai muita altistavia tekijöitä. Sitä vastoin vakavat rokotteiden haittavaikutukset ovat äärimmäisen harvinaisia eivätkä käytännössä näy sairaanhoidossa juuri lainkaan. 
      Niin että ottakaa nyt hitto vie ne rokotteet että päästään joskus tästä hemmetin koronalimbosta.

      Lainaa

    77. Syytön lammas 14.10.2021 20:35
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      o_O: Ei kai ne "maailmanjohtajat" niin tyhmiä ole, että tappaisivat heidän lampaansa, jotka uskovat ja tekevät mitä sanotaan eli tässä tapauksessa ottavat koronarokotteen. Silloinhan jäisi vain itsepäiset "Alfahenkilöt" jäljelle eikä heitä voi johdatella. Totta kai asia on ajateltu pidemmälle ja nyt kun [...]
      Tässä olisi mielenkiintoinen idea/juoni elokuvalle.

      Lainaa

    78. Korrekti sitruuna 14.10.2021 20:56
      Tulos: +32 (38 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Kuormitatte terveydenhoitoa niin ettei syöpäleikkauksiin pääse ajoissa ja kolarissa olleet eivät pääse teholle. Ihan stnan sama mitä teille ideologisesti rokottamattomille käy. Saattaa muuten kolahtaa omalle kohdallesi tuo, ettet saa hoitoa kun sitä tarvitset.

      Lainaa

    79. Tulos: -29 (41 ääntä)
      Pex: Tärkeää merkitä omakantaan! Ainaki mä oon tyytyväinen jos mun luovuttama veri ei mee hörhölle.
      On kyllä sairasta mihin tää ihmiskunta on ajettu. Rokotetut vs rokottamattomat. Eiköhän se ole jokaisen oma valinta ja oma asia ottaako vai ei. Ellei haitat näitä ihmishirviöitä vie, niin karma sen tekee tavalla tai toisella.

      Lainaa

    80. Kuivakas vihannes 14.10.2021 22:02
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      Oikaistu tohtori: Teho-osastolla, jossa on isossa yliopistosairaalassakin yleensä vain noin 20 paikkaa (keskussairaaloissa vieläkin vähemmän, n. 10), 4-6 koronapotilastakin todella iso määrä kun huomioidaan että usein koronapotilaiden hoitojaksot ovat pitkiä, potilaat huonokuntoisia ja raskashoitoisia ja samalla [...]
      Hyvä viesti! Lisäisin vielä sen, että moni saattaa verrata koronateholla ja ylipäänäs terveydenhuollon vuodepaikkoja tarvitsevien määrää aikaisempiin korona-aaltoihin (kevär 2020 - 2021), mutta eivät ota huomioon, että keväällä 2020 kaikki oli seis, ja myös kiireetöntä (tai pitäisikö sanoa välttämätöntä) hoitoa ei annettu, ja koska baarit oli kiinni ja harrastukset seis, tapaturmia ja onnettomuuksiakin sattui vähemmän. Keväällä -21 oli vielä rajoitukset päällä ja sekin varmasti osaltaan vaikutti sairaanhoidon tarpeeseen. Nyt kun aletaan elää normaalisti, taas sattuu ja tapahtuu. Ja syöpiä, sydän- ja aivotapahtumia ja kaikkea muuta on entiseen malliin. Kaikki pitäisi hoitaa, mutta jos resurssit on rajalliset, jostakin on jossain vaiheessa pakko alkaa valikoida. Kuka haluaa olla se, joka jää ulkopuolelle?

      Lainaa

    81. Itseasiassa 14.10.2021 22:57
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Luiseva hampurilainen: Tämä asenne on jotenkin surullinen ja sairas :/ Kuinka moni rokottamaton ihminen on toivonut pahaa sinulle?
      Kyllä se kuoleman ja vähintään vammauttavien komplikaatioiden toivottaminen vähän pahalta tuntuu.

      Lainaa

    82. Tulos: -17 (39 ääntä)
      Kyllä te kaikki nyt toivotte toistenne kuolemaa ja epäonnea, olittepa rokotettuja tai ette. Totuus on, että tämä tauti jakaa ihmiset luokkiin, mikä ei lähtökohtaisesti ole hyvä asia. On surullista nähdä miten ihmiset jakaantuvat ja kaikki entinen unohtuu nopeasti. Tunnen sekä rokotevastaisia että rokotekiihkoilijoita. Kummatkin ovat ääripäitä. Älkää olko ääripää. Jotain rajaa nyt tällekkin, kyllä te ihmiset sen sisimmässänne osaatte.

      Lainaa

    83. Hieno konna 14.10.2021 23:20
      Tulos: -17 (25 ääntä)
      traumcity: Samaa mieltä. Oma taaperoni on saanut lääkäriltä tarroja ja tikkareita kun on vaikkapa kuumetta mitattu. Järkyttyneenä olen tilannetta seurannut sivusta, kyseessä on kuitenkin lääketieteellinen operaatio ja silloin ei ole oikea paikka lahjoa tai painostaa. Mistä minä nyt voin muka tietää haluaa [...]
      Sain itsekkin alkupään ysäri lapsena tarroja ja tikkareita lapsena, kun annettiin rokotteita. Eipä se minusta lahjonnalla tuntunut , vaan palkkiolta et oli rohkea. Mutta no nyky mukulat ei tule pärjäämään muutenkaan päivääkään ilman sähköä, koska elämä pilalla koska some on elämä

      Lainaa

    84. Tulos: +12 (14 ääntä)
      Tornipöllö: Ymmärrän Raunoa. Meikäläinenkin on paljon paremman näköinen, kun suurin osa naamavärkistä on piilossa.
      Joo, sama täällä. Olen niin rumanaamainen, että ihan harmittaa sitten kun maskiaika loppuu.

      Lainaa

    85. Sitkas karjalanpiirakka 15.10.2021 2:01
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Tuikkis: Kyllä te kaikki nyt toivotte toistenne kuolemaa ja epäonnea, olittepa rokotettuja tai ette. Totuus on, että tämä tauti jakaa ihmiset luokkiin, mikä ei lähtökohtaisesti ole hyvä asia. On surullista nähdä miten ihmiset jakaantuvat ja kaikki entinen unohtuu nopeasti. Tunnen sekä rokotevastaisia että [...]
      Niinpä. Hihhuleita on lopulta verrattain vähän, vaikka mediahuomiota saavatkin yli oman tarpeen. Suurin osa ihmisistä ei koe asiasta suuria tunteita puoleen tai toiseen. Tuon ämpäritempauksenkin suosio osoittaa sen, että moni rokottamaton kaipaa vain pienen porkkanan että viitsii nostaa perseensä ja vaivautua paikalle.

      Lainaa

    86. Toistuva jääkarhu 15.10.2021 5:19
      Tulos: +29 (41 ääntä)
      Maski: Siis mitä ihmettä on tämä puhe terveydenhuollon kuormittumisesta. 28 ihmistä koronan takia hoidossa. Enemmän sinne joutuu porukkaa rokotusten haittavaikutusten takia
      Höpö höpö. Magneettimediastako ammensit tämän tiedon? Seuraa normaaleja uutisia eikä mitään höpösivustoja.

      Lainaa

    87. Tulos: +14 (22 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Lampaat mainittu.
      Tähtitarra sun vihkoon!

      Lainaa

    88. Itseasiassa 15.10.2021 8:04
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Oho: Jos tällainen Aila meinaa esim. synnyttäessään kuolla verenhukkaan, kieltäytyykö hän oikeasti lisäverestä?
      Jehovan todistajat ovat tästä elävä esimerkki. Tämä on ihan heidän omalta nettisivulta: Kun meille tulee terveysongelmia, käännymme sellaisten lääkärien puoleen, jotka osaavat hoitaa potilaita ilman verensiirtoja.
      https://www.jw.org/fi/jehovan-todistajat/usein-kysytty%C3%A4/miksi-jehovan-todistajat-eiv%C3%A4t-hyv%C3%A4ksy-verensiirtoja/
      Suppea mehiläinen: Hurjaa touhua. Onkohan läheiset yhtä mieltä siitä että verta ei anneta jos jotain tapahtuu? Sitä kun voi joutua vaikka kolariin koska vaan.. Tietysti jos läheisiä ei ole...
      Yllä mainittu uskontokunta on tästä malliesimerkki. Toisaalta siellä ei läheiset voi olla eri mieltä, koska yhteisö kyllä vahtii ettei kukaan poikkea määrätystä linjasta. Ja kyllä, ihmisiä kuolee Suomessakin sen vuoksi. Nykyään nähtävästi heillä on jo jotain lievennyksiä tietyistä veren osista, jotta jäsenet eivät kaikkoa.

      Lainaa

    89. Itseasiassa 15.10.2021 8:14
      Tulos: +7 (11 ääntä)
      Kirjautuminen epäonnistui: Mitäs jostain pizza- tai bensalahjakortista, ihan kosmeettista, vastaa sitä lääkärin tarraa lapselle. Mutta ÄMPÄRI! Keksittekö mitään järeämpää keinoa? Kyllä nyt on paras perustaa ylimääräinen komitea tutkimaan tätä yhteiskunnallisesti erittäin vaikuttavaa korruption muotoa.
      Tää korruptio on jo niin syvällä, että se on jo osa kulttuuria. No can do.

      Lainaa

    90. Oliivinvihreä kiivi 15.10.2021 10:13
      Tulos: +32 (38 ääntä)
      Maski: Siis mitä ihmettä on tämä puhe terveydenhuollon kuormittumisesta. 28 ihmistä koronan takia hoidossa. Enemmän sinne joutuu porukkaa rokotusten haittavaikutusten takia
      Kuuntelen mieluummin kyllä alalla työskenteleviä hoitajia, kun epämääräisiä salaliittoteorioitasi.

      Lainaa

    91. Oliivinvihreä kiivi 15.10.2021 10:18
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      Oliivinvihreä kiivi: Kuuntelen mieluummin kyllä alalla työskenteleviä hoitajia, kun epämääräisiä salaliittoteorioitasi. https://yle.fi/uutiset/3-12142584
      Mutta koska Yle on valtamediaa, etkä luultavasti voi avata linkkiä, etteivät he asenna peukaloosi 5G:tä, niin tässä on muutama lainaus: – Työ on raskasta. Olemme koko ajan suojavaatteet päällä eristyksessä, hoidamme kollegan kanssa mahdollisesti neljää potilasta samaan aikaan. Seuraamme heidän elintoimintojaan ja lääkitsemme. Koronalle ei näy loppua. Olo on tosi väsynyt, kertoo Virrasoja. – Potilaat ovat aika pitkään hengityskoneessa ja erittäin huonossa kunnossa. Meillä on hyvin kriittisesti sairaita potilaita sekä pulaa hoitohenkilökunnasta ja lääkäreistä, painottaa Peltonen. Valtonen haluaa kuitenkin korostaa, että ilman rokotteita on yli 14-kertainen riski päätyä sairaalaan ja kuolemanriskin sanotaan olevan seitsemänkertainen. Rokottamattomien suuri määrä herättää keskustelua käytävillä myös sairaanhoitajien kesken. – Ottakaa ne rokotteet! Ilman niitä ei koronasta päästä eroon hetkeen, vetoaa Terhi Virrasoja. TYKSissä on jo jouduttu siirtämään joitakin leikkauksia koronapotilaiden tarvitseman tehohoidon vuoksi. Myös joitakin tehohoitopotilaita on lähetetty Helsinkiin hoitoon hoitokuorman vuoksi. – Joudumme käyttämään resursseja rokottamattomien koronapotilaiden hoitamiseen. Tämä tuntuu epäoikeudenmukaiselta ja osin väärältä. Myös vähemmän kiireellisen toiminnan siirtäminen alkaa näkyä jossain vaiheessa, kertoo Virolainen.

      Lainaa

    92. Tulos: +9 (17 ääntä)
      Halpa keiju: Kyllä se lammas taidat tässä asiassa olla sinä, en ihan usko että olet tämän mielipiteesi ihan itse keksinyt.
      Eihän noilla koskaan ole sitä omaa mielipidettä. Aivopestyjä ressukoita.

      Lainaa

    93. Tulos: +25 (33 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Ethän sitten tule sairaalaan kuormittamaan hoitajia ja lääkäreitä, kun saat sen koronan. Jos siis kieltäydyt rokotteesta foliohattusyistä.

      Lainaa

    94. Päihteetön hirmulisko 15.10.2021 11:34
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Rauno varmaankin pyrki olemaan edgympi, mutta himputin pirhana, kun ei niin ei

      Lainaa

    95. Korpulentti käärme 15.10.2021 15:07
      Tulos: -26 (32 ääntä)
      Juu vapaaehtoista todellakin, mitä nyt joka tuutista syyllistetään ja uhkaillaan vaikka olisi koronan jo sairastanutkin. PS, käytän edelleen suljetuissa tiloissa maskia.

      Lainaa

    96. Kesytön varis 15.10.2021 16:05
      Tulos: +39 (45 ääntä)
      Tuikkis: Kyllä te kaikki nyt toivotte toistenne kuolemaa ja epäonnea, olittepa rokotettuja tai ette. Totuus on, että tämä tauti jakaa ihmiset luokkiin, mikä ei lähtökohtaisesti ole hyvä asia. On surullista nähdä miten ihmiset jakaantuvat ja kaikki entinen unohtuu nopeasti. Tunnen sekä rokotevastaisia että [...]
      En tunne yhtään rokotekiihkoilijaa. Kaikki rokotemyönteiset ovat järkeviä ja luottavat tieteeseen. Sen sijaan rokotevastaiset niitä kiihkoilijoita tuppaavat olemaan.
      Ja kyllä, rokotukset jakavat ihmisiä kahteen ryhmään. Jos toinen ryhmä vaarantaa ihan kaikkien ihmisten hengen, miksi toisen ryhmän pitäisi hyväksyä heidät? Rokotus ei ole vain oma valintasi, vaan se vaikuttaa kaikkiin ympärilläsi.

      Lainaa

    97. Kesytön varis 15.10.2021 16:08
      Tulos: +36 (42 ääntä)
      Mappe: On kyllä sairasta mihin tää ihmiskunta on ajettu. Rokotetut vs rokottamattomat. Eiköhän se ole jokaisen oma valinta ja oma asia ottaako vai ei. Ellei haitat näitä ihmishirviöitä vie, niin karma sen tekee tavalla tai toisella.
      Edelleenkin, rokotteen ottaminen ei ole vain oma valintasi ja oma asiasi. Se vaikuttaa sekä kaikkiin ympärilläsi, että koronan ilmaantuvuuteen ylipäätään. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

      Lainaa

    98. Tulos: +36 (40 ääntä)
      Mappe: On kyllä sairasta mihin tää ihmiskunta on ajettu. Rokotetut vs rokottamattomat. Eiköhän se ole jokaisen oma valinta ja oma asia ottaako vai ei. Ellei haitat näitä ihmishirviöitä vie, niin karma sen tekee tavalla tai toisella.
      Kaikilla tuntuu olevan oikeuksia ja harvoilla velvollisuuksia. Miksei rajoituksia voida poistaa vaikka MINÄ en tee sen eteen mitään, kyllä se on vaan muiden tehtävä. Näitä ei vaan voi ymmärtää kuinka itsekkäitä osaavat olla. Ei siis kyse ole rokotettu vs rokottamaton vaan ne jotka ovat valmiita toimimaan yhteisen hyvän eteen versus vapaamatkustajat jotka kuitenkin haluavat samat edut muiden kustannuksella. Mäkin haluan maksaa vähemmän veroa koska en usko että aids on olemassa ja en mä sitä silloin saa vaikken kumia käytä, mutta jos mä sen nyt saisinkin niin tietty mut pitäisi hoitaa? Ei kestä hermo näiden ihmisten sielunmaisemaa yrittää edes ymmärtää.

      Lainaa

    99. Karsea lepakko 16.10.2021 0:36
      Tulos: +21 (29 ääntä)
      Ei voi käsittää näitä rokotevastaisia ihmisiä. miksi yhtäkkiä nämä ihmiset, jotka eivät osaa tehdä edes lastensa kotiläksyjä, rupesivat tekemään omaa lääketieteellistä ja epidemiologista tutkimustaan somessa? en vaan pysty ymmärtämään näin vitun tyhmää porukkaa. Nykyään pitäs kyllä vaatia joku äo-testi tai vähintään ylioppilastutkinto ennenku pääsee internettiin vouhottamaan.

      Lainaa

    100. Epämiehekäs kirjohylje 16.10.2021 2:28
      Tulos: +10 (16 ääntä)
      Voi vittu kun mokan kommentit menivät taas tylsäksi riitelyksi, mutta ainakin FMTeam antoi meille jälleen hyvän kyselyn. Kysymyksenä "kumpi maistuisi paremmin, etätyö vai lähityö", ja vastausvaihtoehtoina "etätyö" ja "lähtityö". Kiva, että kysymyksessä annetaan tilaa myös heille, joilta työt lähti kokonaan, mutta voisi antaa vastausvaihtoedon myös heille, jotka suosivat lähityötä.

      Lainaa

    101. Tulos: +16 (18 ääntä)
      Epämiehekäs kirjohylje: Voi vittu kun mokan kommentit menivät taas tylsäksi riitelyksi, mutta ainakin FMTeam antoi meille jälleen hyvän kyselyn. Kysymyksenä "kumpi maistuisi paremmin, etätyö vai lähityö", ja vastausvaihtoehtoina "etätyö" ja "lähtityö". Kiva, että kysymyksessä annetaan tilaa myös heille, joilta työt lähti [...]
      Oho, hups. 🤭😄

      Lainaa

    102. Tulos: +32 (34 ääntä)
      Mua ihmetyttää näiden rokotevastaisten koronapassivastaisuus. Miksi me rokotetut emme saa edes yrittää välttää tartuntaa? Rokote kun ei anna 100% suojaa, vain 90% (tjsp). Ja vaikka rokotetutkin voi kantaa virusta, se on huomattavan paljon epätodennämöisempää. Kyse on siis "mulla on kaikki oikeudet eikä mitään velvollisuuksia" rusinat pullasta asenne. Onneksi ravintolat saavat valita asiakkaansa, vaikka sen koronapassin perusteella (joka meni läpi). Pysykää siellä missä passia ei tarvi, minä mieluummin hengailen edesvastuullisten seurassa.

      Lainaa

    103. Ankea pussieläin 17.10.2021 3:17
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Rokottamattomat ovat hyvä kasvualusta viruksien uusille mutaatioille. Nämä uudet mutaatiot sitten saattavat kiertää rokotteen antaman suojan, jolloin siitä tulee myös rokotettujen ongelma.

      Lainaa

    104. Ankea pussieläin 17.10.2021 20:17
      Tulos: +26 (28 ääntä)
      Maski: Siis mitä ihmettä on tämä puhe terveydenhuollon kuormittumisesta. 28 ihmistä koronan takia hoidossa. Enemmän sinne joutuu porukkaa rokotusten haittavaikutusten takia
      Just tänään Iltalehdessä tehohoitolääkäri kertoo ihan muuta:
      ”Anestesian ja tehohoidon erikoislääkäri kertoo Iltalehdelle, ettei 1,5 vuoden jälkeenkään koronataistelulle näy loppua. Tilanne on kestämätön niin hoitajille kuin lääkäreillekin. 
      Teho-osastoilla on viimeksi oltu normaalitilassa maaliskuussa 2020. Sen jälkeen ei normaalista ole ollut tietoakaan.”

      Lainaa

    105. Harmaa kivi 18.10.2021 16:06
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008340490.html Tässä ollaan asian äärellä.

      Lainaa

    106. Hermostumaton laama 18.10.2021 22:17
      Tulos: -4 (16 ääntä)
      Nasta lihapiirakka: :) Koskas parrat ovat olleet muodissa? Joskus vuosisatoja sitten, kun ei leikkuumahdollisuuksia ollut niin paljon kuin nyt. Eivätkä ne silloinkaan miltään älykkäiltä näyttäneet. Päin vastoin, yhtä varattomilta ja tyhmiltä kuin nykyäänkin.
      Taidat olla bönde. Stadissa näkyy todella seksikkäitä, hoidettuja partoja.

      Lainaa

    107. Hermostumaton laama 18.10.2021 22:20
      Tulos: +14 (16 ääntä)
      Karsea lepakko: Ei voi käsittää näitä rokotevastaisia ihmisiä. miksi yhtäkkiä nämä ihmiset, jotka eivät osaa tehdä edes lastensa kotiläksyjä, rupesivat tekemään omaa lääketieteellistä ja epidemiologista tutkimustaan somessa? en vaan pysty ymmärtämään näin vitun tyhmää porukkaa. Nykyään pitäs kyllä vaatia joku [...]
      Tai äänestämään. Kyllähän me tiedämme, mikä puolue kokonaisuudessaan koronapassia vastusti rikottuaan ensin äänestyskoneen.

      Lainaa

    108. Alin hamsteri 19.10.2021 18:50
      Tulos: -14 (18 ääntä)
      Hermostumaton laama: Taidat olla bönde. Stadissa näkyy todella seksikkäitä, hoidettuja partoja.
      Se ei vielä riitä että omasta mielestä peilistä katselee sellainen. Parrat on rumia. Aina.

      Lainaa

    109. Uneton meduusa 20.10.2021 0:55
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Alin hamsteri: Se ei vielä riitä että omasta mielestä peilistä katselee sellainen. Parrat on rumia. Aina.
      Höps.
      t.Nainen (parraton)

      Lainaa

    110. Tuomittu monni 20.10.2021 12:56
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      TT1000: Milloinka te lampaat opitte, että se yleisin mielipide ei välttämättä ole se kannattavin? Mikä pakko teillä on mennä massan mukana? Mitä te pelkäätte rokottamattomissa? Jos se piikki kerran toimii, mitä vaaraa rokottamattomat teille aiheuttaa?
      Milloinka te lampaat suden vaatteissa ymmärrätte, että sudeksi pukeutuminen ei tee teistä vähemmän lampaita vaan tyhmiä lampaita.

      Lainaa

    111. Tulos: -1 (5 ääntä)
      Ankea pussieläin: Just tänään Iltalehdessä tehohoitolääkäri kertoo ihan muuta:”Anestesian ja tehohoidon erikoislääkäri kertoo Iltalehdelle, ettei 1,5 vuoden jälkeenkään koronataistelulle näy loppua. Tilanne on kestämätön niin hoitajille kuin lääkäreillekin.  Teho-osastoilla on viimeksi oltu normaalitilassa maaliskuussa 2020. Sen jälkeen ei normaalista ole ollut tietoakaan.”
      Kai tiesit että se hoitajapula oli jo ennen koronaa. Nyt siitä tehdään vielä enemmän koronan syy vaikka oikea syy on aivan jossain muualla

      Lainaa

    112. Tulos: -1 (1 ääni)
      Itseltä kiellettiin aikoinaan verenluovutus kun muistelin että minulla olisi ollut anafylaksia lapsena. Vastaukseksi tuli että veressä olevat vasta-aineet voisivat aiheuttaa veren vastaanottajalle vaikean allergian. Muutama vuosi sitten nuokin säännökset muuttuivat, joten tietääkseni nyt minulla olisikin lupa luovuttaa verta?

      Lainaa

    113. It's a deal 17.4.2023 12:05
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Itseasiassa: Tää korruptio on jo niin syvällä, että se on jo osa kulttuuria. No can do.
      Pakko myöntää, että Big Bucket hoiti aivopesun todella huomaamattomasti, ennen ämpäri oli vain ämpäri, ei niitä jonotettu. Nyt kun ihmiset ovat koukussa, sankojen hintaa voi nostaa aivan huoletta ja niillä voi rokotuttaa ihmisiä.

      Lainaa

    114. Tulos: +1 (1 ääni)
      EK: Itseltä kiellettiin aikoinaan verenluovutus kun muistelin että minulla olisi ollut anafylaksia lapsena. Vastaukseksi tuli että veressä olevat vasta-aineet voisivat aiheuttaa veren vastaanottajalle vaikean allergian. Muutama vuosi sitten nuokin säännökset muuttuivat, joten tietääkseni nyt minulla olisikin lupa luovuttaa verta?
      Mistä ihmeestä tuo miinuspiste on tullut? Kertomani on täyttä totta - aioin mennä luovuttamaan verta vuosia sitten ja ilmoitin lomakkeessa siitepölyallergiasta, jonka seurauksena olin saanut anafylaksian lapsena. Menin sitten sen lomakkeen kanssa siihen tiskille ja haastattelija ilmoitti, etten saa luovuttaa verta joidenkin vasta-aineiden takia (vaikka anafylaksiasta oli kulunut aikaa jo reilut 20 vuotta). Tämä tapahtui Kivihaan Veripalvelussa Helsingissä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: korona, lahjonta, maskit, rokote, rokotus, verenluovutus, veri, ämpäri