Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Kirpputorin löytöjä, osa 428

Tietooni tuli, että lapseni on homo.
Kirpputorin löytöjä, osa 428

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 72 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +858 (888 ääntä)
      Ei voi paljon muuta sanoa kuin että lapsi parka. Toivottavasti joku teki niin kuin Samuli ehdotti.

      Lainaa

    2. Elävä taistelija 23.11.2021 0:15
      Tulos: +609 (619 ääntä)
      Hieman creepyn näköinen tuo tonttutyttö. Saattaa yöllä lähteä omin päin liikenteeseen.

      Lainaa

    3. Elävä taistelija 23.11.2021 0:16
      Tulos: +238 (252 ääntä)
      Ei kai tuo Roskalava Porin julkaisu ole tehty tosissaan?

      Lainaa

    4. Tulos: +383 (395 ääntä)
      Face to ass kaupoille nauroin ääneen, herranjumala

      Lainaa

    5. Tulos: -57 (105 ääntä)
      fff: Face to ass kaupoille nauroin ääneen, herranjumala
      Onneks ei ass to face kuitenkaan

      Lainaa

    6. Tulos: +150 (192 ääntä)
      Korkeus 37cm ja Uniikki aiheutti ensin epäuskoista hymähtelyä, mutta kyllä Dani varmaan tonttulakki päässä on tuon kokoinen.

      Lainaa

    7. Muodokas siili 23.11.2021 0:33
      Tulos: +186 (208 ääntä)
      Marjan julkaisussa kaikki on niin väärin… Harmi, ettå tällaiset ihmiset ovat voineet lisääntyä.

      Lainaa

    8. Kykenemätön peura 23.11.2021 0:35
      Tulos: +196 (200 ääntä)
      Elävä taistelija: Hieman creepyn näköinen tuo tonttutyttö. Saattaa yöllä lähteä omin päin liikenteeseen.
      Jotenkin painajaisia aiheuttavat kasvot. Ei kannattanut lukea illalla.
      Marja voisi pyytää kahvipakettien sijaan vähän suvaitsevaisuutta ja äidinrakkautta.

      Lainaa

    9. Tulos: +325 (337 ääntä)
      Tulipa paha mieli Marjan lapsen puolesta :(

      Lainaa

    10. Tornipöllö 23.11.2021 0:57
      Tulos: +220 (254 ääntä)
      Tarjoan kolme kahvipakettia siitä, että Marja menee ystävällisesti hyppäämään järveen.

      Lainaa

    11. Äiditön haukka 23.11.2021 1:10
      Tulos: +288 (316 ääntä)
      Tornipöllö: Tarjoan kolme kahvipakettia siitä, että Marja menee ystävällisesti hyppäämään järveen.
      Ei saastuteta luonnon vesiä ihmisroskalla. Tarjoan kymmenen kahvipakettia siitä, että Marja ilmoittautuu lähimpään ongelmajätelaitokseen.

      Lainaa

    12. Syyntakeeton timantti 23.11.2021 1:13
      Tulos: +75 (85 ääntä)
      Olen varmasti nähnyt tuon tontun myynnissä jossain kaupassa lähiaikoina. Tuo "unikki" ilme ei unohdu.

      Lainaa

    13. Tulos: +364 (374 ääntä)
      Ja Marja on sitten vuosia myöhemmin ah, niin hämmentynyt että miksi, oi miksi, hänen aikuinen poikansa ei käy koskaan kylässä, ei soita, ei auta... oma moka.

      Lainaa

    14. Penseä kenguru 23.11.2021 1:28
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Marjalle suosittelen lämpimästi elokuvaa "Prayers for Bobby".

      Lainaa

    15. Rampa meduusa 23.11.2021 6:31
      Tulos: -19 (63 ääntä)
      Voisin tehdä Irinan kanssa face to ass - kauppoja. Tuota kirjaa minulla ei ikävä kyllä ole.

      Lainaa

    16. Kärsivä hirmulisko 23.11.2021 6:36
      Tulos: +216 (220 ääntä)
      Mitenhän Marja ajatteli tietokoneen myymisen muuttavan tilannetta? Onko tämä nyt rangaistus homoseksuaalisuudesta? Yritys käännyttää tätä pois homoudesta?

      Lainaa

    17. Karkea albatrossi 23.11.2021 7:01
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Penseä kenguru: Marjalle suosittelen lämpimästi elokuvaa "Prayers for Bobby".
      Myös Boy Erased.

      Lainaa

    18. Tulos: +226 (228 ääntä)
      Jäin miettimään, asuuko Marjan poika kotona ja Marja myy tietokoneen yrittäen estää alaikäistä poikaa esim. googlaamasta homojuttuja. Vai onko poika aikuinen, asuu muualla, ja Marja ei halua pitää tietokoneella yhteyttä poikaansa, kun facesta näki moisen tiedon. Eniveis, "kiva" temppu Marjalta tönäistä lapsensa ulos kaapista koko Porin nähden. Ei tosiaan tarvitse sitten vanhainkodissa ihmetellä, miksei lapsi ikinä vieraile.

      Lainaa

    19. Notkumaton valas 23.11.2021 8:21
      Tulos: +163 (165 ääntä)
      Kuulematon tomaatti: Homous on samanlainen sairaus kuin diabetes. Äidin kannattaisi viedä poika hoitoon eikä ajaa pois kotoa.
      Juuri näin, toivottavasti vie hoitoon! ...Siis ihan vaan, jos vaikka ammattilaiset saisivat jotain järkeä menemään päähän siinä, että homous ei ole sairaus ja pojassa ei ole mitään vikaa. Hyvässä lykyssä lastensuojeluilmoituksenkin tekisi samalla, jos näyttäisi siltä, että tuo touhu ei jää ihan pelkkään tavaroiden hävittämisellä painostamiseen.

      Lainaa

    20. Harmaa kivi 23.11.2021 9:01
      Tulos: +90 (92 ääntä)
      Kilokalori: Jäin miettimään, asuuko Marjan poika kotona ja Marja myy tietokoneen yrittäen estää alaikäistä poikaa esim. googlaamasta homojuttuja. Vai onko poika aikuinen, asuu muualla, ja Marja ei halua pitää tietokoneella yhteyttä poikaansa, kun facesta näki moisen tiedon. Eniveis, "kiva" temppu Marjalta [...]
        Niin. On muuten sääli että vanhustenhoito on niin kurjalla tolalla -omaistenhan täytyy tehdä aika paljon varmistaakseen, että perheen vanhimmista pidetään kunnolla huolta, esim. isäni sai todella vaatia, ettei 60+ vuotta naimisissa olleita isovanhempiani sijoitettu eri yksikköihin (miksi kukaan saisi päähänsä että niin voi tehdä, on sitten eri asia). 
        Mutta tässä tapauksessa on ihan kiva ajatella, että Marja saa sitten maata yksikseen vaipoissaan, eikä lapsi soittele ja kysele, miten menee. 

      Lainaa

    21. Mieto kuormaeläin 23.11.2021 9:26
      Tulos: +76 (92 ääntä)
      Kuulematon tomaatti: Homous on samanlainen sairaus kuin diabetes. Äidin kannattaisi viedä poika hoitoon eikä ajaa pois kotoa.
      Sinun kannattaisi mennä hoitoon, sillä mielusairauksiin tosiaan on hoitoa, mutta ihmisen identiteetti on pysyvä silloin kun se perustuu terveeseen itsetuntoon eikä persuöyhöilyyn.

      Lainaa

    22. Neuloutuva susi 23.11.2021 9:29
      Tulos: +91 (95 ääntä)
      Kilokalori: Jäin miettimään, asuuko Marjan poika kotona ja Marja myy tietokoneen yrittäen estää alaikäistä poikaa esim. googlaamasta homojuttuja. Vai onko poika aikuinen, asuu muualla, ja Marja ei halua pitää tietokoneella yhteyttä poikaansa, kun facesta näki moisen tiedon. Eniveis, "kiva" temppu Marjalta [...]
      Marja syyllistyy tuossa rikoksiin: yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen ja kunnianloukkaus. Lisäksi toisen henkilön omaisuuden hukkaaminen tai myyminen voidaan tuomita anastuksena tai petoksena. Näistä kustakin maksimirangaistus on 2 v ehdotonta vankeutta.
      Eli Marjasta voi nyt halutessaan postailla "julkirikollisena", "taparikollisena" jne.

      Lainaa

    23. Itseasiassa 23.11.2021 9:50
      Tulos: +105 (105 ääntä)
      Kilokalori: Jäin miettimään, asuuko Marjan poika kotona ja Marja myy tietokoneen yrittäen estää alaikäistä poikaa esim. googlaamasta homojuttuja. Vai onko poika aikuinen, asuu muualla, ja Marja ei halua pitää tietokoneella yhteyttä poikaansa, kun facesta näki moisen tiedon. Eniveis, "kiva" temppu Marjalta [...]
      Joo, olis kiva kuulla tämä avattuna, mutta luulen ettei Marja tätä osaisi avata. Oma arvaukseni on rangaistus pojalle tai sitten kuvittelee homoilun lähteneen internetistä löytyneistä asioista.
      Voimia pojalle joka tapauksessa. 

      Lainaa

    24. Itseasiassa 23.11.2021 9:54
      Tulos: +21 (21 ääntä)
      Iinalla repesi jonoraivo.

      Lainaa

    25. Rääkivä persikka 23.11.2021 10:14
      Tulos: +15 (21 ääntä)
      Elävä taistelija: Hieman creepyn näköinen tuo tonttutyttö. Saattaa yöllä lähteä omin päin liikenteeseen.
      Hieman on Uniikin näkönen ja kokonen

      Lainaa

    26. Epäsuotuisa kiivi 23.11.2021 10:33
      Tulos: +11 (67 ääntä)
      Neuloutuva susi: Marja syyllistyy tuossa rikoksiin: yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen ja kunnianloukkaus. Lisäksi toisen henkilön omaisuuden hukkaaminen tai myyminen voidaan tuomita anastuksena tai petoksena. Näistä kustakin maksimirangaistus on 2 v ehdotonta vankeutta. Eli Marjasta voi nyt halutessaan postailla "julkirikollisena", "taparikollisena" jne.
      Vaikka Marja kiistämättä idiootti onkin, niin rikosta tässä tuskin on tapahtunut.
      1. Yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen: Marja ei nimennyt kuka hänen lapsistaan on kyseessä, joten kukaan ei voi tietää tarkoittiko hän Mattia, Jereä vai kenties Elinaa. Kenenkään yksityisyyden suojaa ei siis ole loukattu, ellei ole tiedossa, että Marjalla on vain yksi lapsi, ja silloinkin tuota tietoa on levitetty vain niille, jotka tietävät, että Marjalla on vain yksi lapsi, mikä todennäköisesti nähtäisiin lieventävänä asianhaarana.
      2. Kunnianloukkausta tuossa ei ollut lainkaan. Toisen henkilön kutsuminen homoseksuaaliksi voi olla totta tai valetta, mutta kunnianloukkaus se ei ole, koska homoudessa ei ole mitään väärää. Toisin olisi, jos Marja olisi syyttänyt (aiheettomasti) lastansa vaikkapa varkaudesta. Lisäksi tämäkin "kunnianloukkaus" kohdistuu nimeämättömään henkilöön jos Marjalla on useampia kuin yksi lapsi.
      3. Anastus tai petos: Voisi tulla kyseeseen, jos tietokone tosiaan on kyseisen lapsen omaisuutta, mikä on täysin mahdollista, mutta epätodennäköistä. Todennäköisemmin kyseessä on lapsen vanhempien omistama tietokone, jota lapsi kotona asuessaan saa käyttää kuin omaansa.
      Sen sijaan jos postailet Marjasta "julki-" tai "taparikollisena", se on kunnianloukkaus, ellei ole yleisesti tiedossa, että Marja on oikeudessa todettu syylliseksi rikokseen. Pelkkä perusteeton mielipide siitä, että Marja on ehkä loukannut jonkun kunniaa tai ehkä varastanut jotain, ei riitä rikollisen arvonimeen. 

      Lainaa

    27. Tulos: +20 (24 ääntä)
      Tonttu kirosi Iinan jo katseellaan.

      Lainaa

    28. Karsittu kettu 23.11.2021 11:18
      Tulos: +75 (77 ääntä)
      Wtf: Onneks ei ass to face kuitenkaan
      Se... Se on sama asia.

      Lainaa

    29. Räkäpää 23.11.2021 11:51
      Tulos: +54 (54 ääntä)
      Siis tietokoneestahan pitää luopua, että poika kehtaa lähteä tutkimaan seksuaalisuuttaan reaalimaailmaan. :) Eihän se nyt ole lainkaan sama asia ruudulta katsella.

      Lainaa

    30. Suhdanneherkkä jääkarhu 23.11.2021 12:33
      Tulos: +93 (93 ääntä)
      Kilokalori: Jäin miettimään, asuuko Marjan poika kotona ja Marja myy tietokoneen yrittäen estää alaikäistä poikaa esim. googlaamasta homojuttuja. Vai onko poika aikuinen, asuu muualla, ja Marja ei halua pitää tietokoneella yhteyttä poikaansa, kun facesta näki moisen tiedon. Eniveis, "kiva" temppu Marjalta [...]
      Pahoin pelkään, että tässä on kotona asuvan, alaikäisen pojan tietokone. Käy todella poikaa sääliksi. Ei homouden takia vaan äitinsä

      Lainaa

    31. Tulos: +91 (91 ääntä)
      Kärsivä hirmulisko: Mitenhän Marja ajatteli tietokoneen myymisen muuttavan tilannetta? Onko tämä nyt rangaistus homoseksuaalisuudesta? Yritys käännyttää tätä pois homoudesta?
      Luultavasti tää järjen jättiläinen ajattelee että
      A) lapsi on matkinut homouden internetistä, jolloin se pitää ottaa häneltä pois
      B) lapsi on tutustunut kojtalotovereihin netissä tai ehkä jopa tehnyt deitti profiilin, ja tämä mahdollisuus verkostoitua täytyy poistaa 
      C) ainoa rangaistus jota lapsi uskoo on netin poistaminen. Saadakseen netin takaisin hän muuttuu taas heteroksi
      tai D) kaikki edelliset vaihtoehdot yhdessä. 
      ... Joka tapauksessa voimia lapselle, tilanne paranee kun pääset muuttamaan omillesi! Koita kestää! 
      ... Ja muuten olipa ihana lukea noita kommentteja, joissa yksikään ei puolustanut tuon "äidin" käytöstä. Ehkä maailma paranee sittenkin. ☺️

      Lainaa

    32. Jurpo timantti 23.11.2021 12:43
      Tulos: +42 (50 ääntä)
      Epäsuotuisa kiivi: Vaikka Marja kiistämättä idiootti onkin, niin rikosta tässä tuskin on tapahtunut. 1. Yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen: Marja ei nimennyt kuka hänen lapsistaan on kyseessä, joten kukaan ei voi tietää tarkoittiko hän Mattia, Jereä vai kenties Elinaa. Kenenkään yksityisyyden suojaa ei siis [...]
      Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen: "Joka oikeudettomasti 1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai 2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittavaa yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon."
      Vaikka lasta ei ole nimetty, pystyvät lapsen tuntevat ihmiset silti päättelemään kenestä on kyse esimerkiksi tuon tietokoneen kuvan perusteella, tai kenties lasten ikien avulla päättelemällä. Jo se, että tiedetään mistä perheestä on kyse, on omiaan aiheuttamaan kärsimystä. Myös se, että ei itse pysty kontrolloimaan omaa kaapista tulemistaan tai siellä pysymistään on omiaan aiheuttamaan kärsimystä. Joten kyllä sanoisin että tuo rikoskriteeri todennäköisesti täyttyy.
      Riippuen siitä missä piireissä liikutaan (eli kuinka suurta kärsimystä tiedon levittely aiheuttaa ja kohoaako esim. väkivallan tai kiusaamisen uhka), kyseeseen saattaa tulla myös törkeä tekomuoto. Minusta ainakin tuosta tekee kokonaisuudessaan törkeän se, että rikokseen syyllistyy lapsen vanhempi, jonka tehtävänä on enemmänkin suojella lasta pahalta ja tukea häntä aikuisuuden lähestyessä ja seksuaalisuuden kypsyessä.
      Kunnianloukkaus ei välttämättä täyty, ellei sitten pysty osoittamaan että lasta olisi nimenomaisesti halvennettu sellaisella tavalla, joka ei sisälly tuohon yksityiselämää loukkaavaan tiedon levittämiseen.
      Kaiken kaikkiaan on ihan helvetin törkeä temppu riistää toiselta vapaus päättää itse siitä, milloin, missä, kenelle, missä tilanteessa ja millä ehdoilla hän tulee kaapista. Varsinkin kun kyse on vielä nuoresta.

      Lainaa

    33. Tulos: +25 (27 ääntä)
      Kärsivä hirmulisko: Mitenhän Marja ajatteli tietokoneen myymisen muuttavan tilannetta? Onko tämä nyt rangaistus homoseksuaalisuudesta? Yritys käännyttää tätä pois homoudesta?
      Tietokoneet tekee homoksi

      Lainaa

    34. Tulos: +40 (42 ääntä)
      Kuka tuon karmivan tontun on suunnitellut ja kenen mielestä juuri tuo ilme on ollut hyvä idea? Ammollaan oleva suu ja lautasen kokoisiksi rävähtäneet lasittuneet silmät... En kyllä haluaisi sitä omaan kotiini tuijottelemaan. :D

      Lainaa

    35. Viisto puhveli 23.11.2021 13:36
      Tulos: -5 (23 ääntä)
      Jurpo timantti: Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen: "Joka oikeudettomasti 1) joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai 2) muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle [...]
      Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisen, kuten myös kunnianloukkauksen, täytyy silti kohdistua tiettyyn henkilöön, ei joukkoon, josta joku ehkä saattaa arvata kenestä on kyse.
      Jos minä esimerkiksi sanon, että tunnen erään narkomaanin, voiko jokainen minun tuttuni tehdä minusta rikosilmoituksen, koska joku saattaa epäillä että tarkoitin juuri häntä? Ei tietenkään.
      Tempun törkeydestä olen samaa mieltä, mutta oikeudellisessa mielessä se, jos tietoa levitetään vain muutaman tutun kesken, on lieventävä asianhaara, verrattuna esimerkiksi siihen, että Marjo olisi nimellä ilmaissut kuka hänen lapsistaan on homoseksuaali, jolloin kaikki julkaisun lukijat olisivat hänet tunnistaneet, eivätkä vain ne, jotka jo ennestään tuntevat Marjon ja/tai kyseisen lapsen.

      Lainaa

    36. Tulos: +46 (46 ääntä)
      Toivottavasti tuo Pori juttu ei ole tosissaan tehty ja on ainoastaan huono vitsi. En tiedä olenko vain herkässä tilassa, mutta särkyy sydän ajatella lasta tuossa tilanteessa. Toivottavasti joku olisi tajunnut tehdä tuosta Lasun. Tuollainen "rankaisu ja julkinen häpäisy" ei ole lapsen turvallisen ja hyvän kasvatuksen oikeuksien mukaista toimintaa, ja tuolla isän asenteella on myös hänen kasvuympäristönsä todella kyseenalainen ja ammattilaisen tarkastelun tarpeessa.

      Lainaa

    37. Harmaa kivi 23.11.2021 14:24
      Tulos: +17 (31 ääntä)
      Epäsuotuisa kiivi: Vaikka Marja kiistämättä idiootti onkin, niin rikosta tässä tuskin on tapahtunut. 1. Yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen: Marja ei nimennyt kuka hänen lapsistaan on kyseessä, joten kukaan ei voi tietää tarkoittiko hän Mattia, Jereä vai kenties Elinaa. Kenenkään yksityisyyden suojaa ei siis [...]
        Rikollisen arvonimestä niin väliäkään, sellaiseksi on päässyt esim. toimittaja joka sanoi natsia natsiksi. Eivät kaikki "rikolliset" ole tehneet mitään väärin. Miten olisi "sadistinen, valistumaton idiootti joka ei pitäisi päästää kenenkään äidiksi"? Mielestäni pahempi. (Toivottavasti tästä nyt ei tule kunnianloukkaussyytettä, kun sanoin Marjaa siksi, mikä hän on).

      Lainaa

    38. Metsästetty lepakko 23.11.2021 14:43
      Tulos: -12 (14 ääntä)
      Tarjoan boreliuksen

      Lainaa

    39. Tulos: +7 (15 ääntä)
      traumcity: Korkeus 37cm ja Uniikki aiheutti ensin epäuskoista hymähtelyä, mutta kyllä Dani varmaan tonttulakki päässä on tuon kokoinen.
      🤣🤣🤣🤣🤣

      Lainaa

    40. Pesty timantti 23.11.2021 15:10
      Tulos: -3 (27 ääntä)
      Harmaa kivi:   Rikollisen arvonimestä niin väliäkään, sellaiseksi on päässyt esim. toimittaja joka sanoi natsia natsiksi. Eivät kaikki "rikolliset" ole tehneet mitään väärin. Miten olisi "sadistinen, valistumaton idiootti joka ei pitäisi päästää kenenkään äidiksi"? Mielestäni pahempi. (Toivottavasti tästä nyt ei [...]
      Tuolla ”toimittaja joka sanoi natsia natsiksi” viittaat varmaankin Lokan ja Vehkaan väliseen oikeusjuttuun?
      Sääli vesittää tuo hieno kiteytyksesi, mutta Vehkaata ei tuomittu siksi, että hän kutsui natsia natsiksi. Julkaisussaan hän selvästi ja omien sanojensakin mukaan käytti sanoja ”natsi” ja ”natsipelle” haukkumasanoina, ei täsmällisenä viittauksena natsiaatteen kannattamiseen tai kyseisen puolueen jäsenyyteen (mikä olisikin ollut omituista, kun koko puoluetta ei enää ole olemassa).
      Näinollen kyseessä oli kunnianloukkaus.
      Ei se, että Lokka on rasistinen ja empatiakyvytön idiootti, tarkoita, ettei hänellä ole samaa oikeutta loukkaamattomuuteen kuin muillakin.

      Lainaa

    41. Tulos: -6 (14 ääntä)
      Marjan kanssa vois tehdä tietokoneesta face to ass kaupat.

      Lainaa

    42. Tulos: -14 (22 ääntä)
      Irinalle tiedoksi, oikea ilmaus on ass to mouth. Nami nami.

      Lainaa

    43. Päivänpolttava raataja 23.11.2021 15:43
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Notkumaton valas: Juuri näin, toivottavasti vie hoitoon! ...Siis ihan vaan, jos vaikka ammattilaiset saisivat jotain järkeä menemään päähän siinä, että homous ei ole sairaus ja pojassa ei ole mitään vikaa. Hyvässä lykyssä lastensuojeluilmoituksenkin tekisi samalla, jos näyttäisi siltä, että tuo touhu ei jää ihan pelkkään tavaroiden hävittämisellä painostamiseen.
      Mulla on ainakin sellainen (1-tyypin)diabetes, ettei se koskaan ikinä lähde pois, vaan se on osa minua ja sen kanssa elän.

      Lainaa

    44. Tulos: -4 (30 ääntä)
      Karsittu kettu: Se... Se on sama asia.
      Ei ole vaan jopa radikaalisti eri asia. Face to ass meinaa suihinotosta kakkoseen, ass to face meinaa kakkosesta suihinottoon, ja niissä on hygieniamielessä aika paljon eroa.

      Lainaa

    45. Arkkienkeli 23.11.2021 16:47
      Tulos: +18 (20 ääntä)
      Mietin sitä, että ovatko nämä "vanhemmat" ihan oikeasti päässeet peruskoulusta läpi ja saaneet päättötodistuksen? Niin hirveä kielitaito (ja asenne), etten ikinä palkkaisi vastaavia.

      Lainaa

    46. Arkkienkeli 23.11.2021 16:50
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      fff: Face to ass kaupoille nauroin ääneen, herranjumala
      Voisin tarjota. Kyseinen kirja löytyy.

      Lainaa

    47. Jurpo timantti 23.11.2021 17:08
      Tulos: +21 (33 ääntä)
      Viisto puhveli: Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittämisen, kuten myös kunnianloukkauksen, täytyy silti kohdistua tiettyyn henkilöön, ei joukkoon, josta joku ehkä saattaa arvata kenestä on kyse. Jos minä esimerkiksi sanon, että tunnen erään narkomaanin, voiko jokainen minun tuttuni tehdä minusta [...]
      Olemme nyt selvästikin eri mieltä siitä, onko henkilö yksilöitävissä ilman että nimeä erikseen mainitaan. Minä sanoisin että moni perheen edes sinnepäin tunteva pystyy tuosta päättelemään, kenestä lapsesta on kyse, ja perheen tuntevat ihmiset merkitsevät tässä enemmän kuin ne jotka eivät tunne.
      Narkomaanivertauksesi ei päde. Marja ei sanonut tässä tapauksessa tuntevansa yhden homoseksuaalin ja myyvänsä sen takia tietokoneen paria kahvipakettia vastaan, vaan yksilöi selvästi tarkemmin, kenestä on kyse.

      Lainaa

    48. Tulos: +7 (11 ääntä)
      traumcity: Ei ole vaan jopa radikaalisti eri asia. Face to ass meinaa suihinotosta kakkoseen, ass to face meinaa kakkosesta suihinottoon, ja niissä on hygieniamielessä aika paljon eroa.

      Rimming.

      Lainaa

    49. Moderni oppilas 23.11.2021 17:46
      Tulos: -18 (24 ääntä)
      Jurpo timantti: Olemme nyt selvästikin eri mieltä siitä, onko henkilö yksilöitävissä ilman että nimeä erikseen mainitaan. Minä sanoisin että moni perheen edes sinnepäin tunteva pystyy tuosta päättelemään, kenestä lapsesta on kyse, ja perheen tuntevat ihmiset merkitsevät tässä enemmän kuin ne jotka eivät [...]
      Ei, vaan nimenomaan ei yksilöinyt.
      Marja ei sanonut: ”Lapseni, Jaakko, on homoseksuaali.” tai edes ”Esikoislapseni on homoseksuaali.”, vaan ”lapseni on homoseksuaali.”. Kukaan ei voi tuosta päätellä kuka Marjan lapsista on kyseessä, vaikka tietysti arvailla voi aina.
      Aivan kuten Viiston Puhvelin tutuista kukaan ei voi päätellä, ketä hän tarkoitti, vaikka tietysti arvailla voi aina.
      Jos Marjalla on vain yksi lapsi (tai Puhvelilla vain yksi tuttu), asia tietysti muuttuu, koska silloin kyseinen henkilö on yksilöity.

      Lainaa

    50. Jurpo timantti 23.11.2021 20:45
      Tulos: +31 (41 ääntä)
      Moderni oppilas: Ei, vaan nimenomaan ei yksilöinyt. Marja ei sanonut: ”Lapseni, Jaakko, on homoseksuaali.” tai edes ”Esikoislapseni on homoseksuaali.”, vaan ”lapseni on homoseksuaali.”. Kukaan ei voi tuosta päätellä kuka Marjan lapsista on kyseessä, vaikka tietysti arvailla voi aina.Aivan kuten Viiston Puhvelin [...]
      Väität siis että "lapseni on homoseksuaali" ei ole tarkemmin yksilöity kuin "yksi tuntemistani ihmisistä on narkkari"?

      Lainaa

    51. Moderni Oppilas 23.11.2021 21:32
      Tulos: -22 (26 ääntä)
      Jurpo timantti: Väität siis että "lapseni on homoseksuaali" ei ole tarkemmin yksilöity kuin "yksi tuntemistani ihmisistä on narkkari"?
      En tietenkään väitä, enkä myöskään arvosta olkiukkoasi. Mutta väitän, että ”lapseni on homoseksuaali” ei yksilöi kyseistä väitettä yhteen henkilöön, ellei hän ole ainoa lapsi.

      Lainaa

    52. Pingviini (ent. Soinniton ananas) 23.11.2021 22:48
      Tulos: +26 (30 ääntä)
      Muodokas siili: Marjan julkaisussa kaikki on niin väärin… Harmi, ettå tällaiset ihmiset ovat voineet lisääntyä.
      Ei ole harmi. Marjan äidinrakkaudessa on kosolti pohdittavaa, mutta ei ole harmi, että hän on voinut lisääntyä. Hänen lapsensa on taas yksi polvi eteenpäin ja voi tehdä maailmaa omalla tavallaan kun sen aika koittaa. Musta on lopulta aika harmillista ajattelua, kun puhutaan, että ihmisen, joka ajattelee tavalla x, puhuu tavalla y tai on kouluttautunut tavalla z ei pitäisi lisääntyä. Kukaan vanhempi ei oikeasti ole täydellinen, mutta silti maailmassa on myös aika hienoja ihmisiä. Ihmiselle on usein suotu myös kriittinen ajattelu, jonka voimalla oppii itse erottamaan omat mielipiteensä vanhempien mielipiteistä. On sääli, jos lapsi joutuu kokemaan nuoruudessaan tunteita siitä, että ei tule hyväksytyksi. Ei silti ole sääli, että hän on olemassa.

      Lainaa

    53. Sitkas karjalanpiirakka 24.11.2021 0:02
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Vaikka Marja itse ilmeisesti pitää homoseksuaalisuutta halveksuttavana, ei se nyky-yhteiskunnassa sitä yleisesti enää ole.

      Lainaa

    54. Tulos: +35 (35 ääntä)
      Nyt on kyllä ihka oikean lastensuojeluilmoituksen paikka. Poikaa pitää suojella hullulta äidiltään

      Lainaa

    55. Tulos: -3 (3 ääntä)
      Tiedänpä nyt mitä "perioperatio" tarkoittaa. Valitettavasti.

      Lainaa

    56. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 24.11.2021 1:45
      Tulos: -7 (23 ääntä)
      Epäsuotuisa kiivi: Vaikka Marja kiistämättä idiootti onkin, niin rikosta tässä tuskin on tapahtunut. 1. Yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen: Marja ei nimennyt kuka hänen lapsistaan on kyseessä, joten kukaan ei voi tietää tarkoittiko hän Mattia, Jereä vai kenties Elinaa. Kenenkään yksityisyyden suojaa ei siis [...]
      Kakkonen on paskapuhetta enkä jaksa edes vaivautua avaamaan asiaa koska saadakseni sinut ymmärtämään pitäisi kirjoittaa kirja (siltikään et luultavasti ymmärtäisi).
      Kolmosesta sen verran että on ikävää jos et lapsena saanut omistaa asioita vaan kaikki tavarat olivat vain vanhemmilta lainassa. Se ei ole kuitenkaan normaalikäytäntö enkä kovin helposti usko että teilläkään niin on toimittu. En ole kuullut kenenkään sanovan lapselleen esim. että tässä on tämä puhelin. Käytä sitä kuin omaasi mutta faija sen nyt kuitenkin omistaa.

      Lainaa

    57. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Wtf: Onneks ei ass to face kuitenkaan
      Hmm ja lopputuloksen erona on?

      Lainaa

    58. Jurpo timantti 24.11.2021 7:38
      Tulos: +18 (24 ääntä)
      Moderni Oppilas: En tietenkään väitä, enkä myöskään arvosta olkiukkoasi. Mutta väitän, että ”lapseni on homoseksuaali” ei yksilöi kyseistä väitettä yhteen henkilöön, ellei hän ole ainoa lapsi.
      Ei ollut olkiukko, vaan omasta argumentistasi ponnistava vilpitön kysymys, jolla yritin selvittää, sattuiko sinulle pieni lapsus edellisessä kommentissasi vai tarkoititko sitä todella.
      Sinähän siis sanoit, että olisi jotenkin Marjan tapauksen kanssa sama asia, että sanoisit tuntevasi yhden narkomaanin. Minä sanoin, että vertaus ei päde, sillä Marja yksilöi väittämänsä selvästi tarkemmin koskemaan lastaan. Siihen sinä vastasit: "Ei, vaan nimenomaan ei yksilöinyt".
      Vaatimus siitä, että uhri pitäisi nimenomaan nimetä nimeltä on omituinen. Henkilön tunnistamiseen liittyvää informaatiota on kuitenkin tarjolla: lapsen kaverit ja sukulaiset voivat tunnistaa hänen tietokoneensa kuvasta. Marjan profiilissa voi olla muutakin materiaalia, joka helpottaa tunnistamista.
      Vaikka nimeä olisi käytetty tyyliin "Allu on homo", sillä ei olisi mitään merkitystä heidän kannaltaan, jotka eivät Allua tiedä tai tunne. He taas jotka Allun tuostakin tunnistavat (ja joita voi siis olla isokin joukko) pystyvät tekemään Allun elämästä helvettiä, jos sattuvat olemaan sellaisia ihmisiä jotka niin tekisivät.
      Kun tietoa on tässä nyt vain tämän verran käytettävissä, minusta on aika outoa että kukaan keulii sellaiseen johtopäätökseen, että rikosta ei ole voinut tapahtua.
      Olen sanonut asiasta nyt kaiken. Kiitos.

      Lainaa

    59. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Elävä taistelija: Hieman creepyn näköinen tuo tonttutyttö. Saattaa yöllä lähteä omin päin liikenteeseen.
      Olin kans ihan varma että tarinan hauskuus piilee siinä miten pelottava tuo tonttu on. Mutta ei. Jengi tappelee kuka saa maksaa tuosta paskasta 30 euroa :O

      Lainaa

    60. Moderni Oppilas 24.11.2021 13:50
      Tulos: -13 (21 ääntä)
      Jurpo timantti: Ei ollut olkiukko, vaan omasta argumentistasi ponnistava vilpitön kysymys, jolla yritin selvittää, sattuiko sinulle pieni lapsus edellisessä kommentissasi vai tarkoititko sitä todella. Sinähän siis sanoit, että olisi jotenkin Marjan tapauksen kanssa sama asia, että sanoisit tuntevasi yhden [...]
      En sanonut missään, että henkilö pitäisi yksilöidä nimellä, vaan että henkilö pitäisi yksilöidä yhden henkilön tarkkuudella, ei joukoksi, josta joku saattaa muun tiedon perusteella arvata kenestä on kyse.
      Jos lapsia on useampia kuin yksi, ”lapseni on homoseksuaali” ei kohdistu yhteen henkilöön, vaan joukkoon. Aivan kuten ”tuttuni on narkkari” ei kohdistu yhteen henkilöön, vaan joukkoon, vaikkakin tietysti laajempaan joukkoon.
      Jos sinä tiedät, että minulla, Matti Meikäläisellä, on kolme lasta, Martti, Maija ja Esko, ja minä kerron sinulle, että yksi heistä on homoseksuaali, olenko minä loukannut jonkun heistä yksityisyydensuojaa? En, koska sinä et minun kertomani perusteella tiedä kenestä minä puhuin.
      Tietysti voit muualta keräämäsi tiedon perusteella esittää enemmän tai vähemmän valistuneen arvauksen, ketä mahdoin tarkoittaa, tai voit varmuuden vuoksi ruveta kiusaamaan heitä kaikkia.

      Lainaa

    61. Aurinkolasiton Noita 24.11.2021 14:19
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      No huh. Ensimmäinen kerta elämässäni, kun mokia lukiessani älähdän ääneen kauhusta. Kiitoksia vaan mokoman nuken suunnittelijalle.

      Lainaa

    62. Tulos: +12 (16 ääntä)
      Moderni Oppilas: En sanonut missään, että henkilö pitäisi yksilöidä nimellä, vaan että henkilö pitäisi yksilöidä yhden henkilön tarkkuudella, ei joukoksi, josta joku saattaa muun tiedon perusteella arvata kenestä on kyse. Jos lapsia on useampia kuin yksi, ”lapseni on homoseksuaali” ei kohdistu yhteen henkilöön, vaan [...]
      No, tuo ei pidä paikkaansa. Kyllä tuossa yksilöidään tarpeeksi että rikos täyttyy

      Lainaa

    63. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Ei oikeus rupea näsäviisastelemaan tuolla tavalla vaan katsoo asiat uskottavimman kannalta

      Lainaa

    64. Tulos: +18 (20 ääntä)
      Ja yksilöidäänhän tuossa: tuon tietokoneen omistava lapsi.

      Lainaa

    65. Kuulu päärynä 24.11.2021 21:08
      Tulos: +31 (31 ääntä)
      Marjan lapsi, jos luet tämän, saat tulla meille asumaan.

      Lainaa

    66. Tullivapaa kookos 24.11.2021 22:44
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Mieto kuormaeläin: Sinun kannattaisi mennä hoitoon, sillä mielusairauksiin tosiaan on hoitoa, mutta ihmisen identiteetti on pysyvä silloin kun se perustuu terveeseen itsetuntoon eikä persuöyhöilyyn.
      Mielusairaus = mieli- ja nielusairaus?

      Lainaa

    67. Kimpoileva muurahainen 25.11.2021 1:03
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Moderni oppilas: Ei, vaan nimenomaan ei yksilöinyt. Marja ei sanonut: ”Lapseni, Jaakko, on homoseksuaali.” tai edes ”Esikoislapseni on homoseksuaali.”, vaan ”lapseni on homoseksuaali.”. Kukaan ei voi tuosta päätellä kuka Marjan lapsista on kyseessä, vaikka tietysti arvailla voi aina.Aivan kuten Viiston Puhvelin [...]
      Ensinnäkin miksi oletat Marjalla olevan useampia lapsia? Ja toisekseen, vaikka olisikin useampi, niin Marjan perheen tuntevat pystyvät monestakin seikasta todennäköisesti päättelemään, keneen hän viittaa. Mm. tuosta tietokoneesta, ja lasten iästä (esim.tuskin viittaa 6-vuotiaaseen tai kotoa pois muuttaneeseen).

      Lainaa

    68. Tulos: +3 (5 ääntä)
      Karsittu kettu: Se... Se on sama asia.
      Mä mietin ihan samaa et eikai sillä väliä laitatko peppua naamaan vai naamaa peppuun kun lopulta päädytään samaan tilanteeseen, nassu on berberissä.

      Lainaa

    69. Sitkas karjalanpiirakka 28.11.2021 17:38
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Höpö: Mä mietin ihan samaa et eikai sillä väliä laitatko peppua naamaan vai naamaa peppuun kun lopulta päädytään samaan tilanteeseen, nassu on berberissä.
      Niin mutta kumman naama kumman ahterissa, siinä se ero.

      Lainaa

    70. Tulos: +4 (4 ääntä)
      Itse olisin vienyt kolme purnukkaa pikakahvia, eipä määritetty mitä kahvipakkaa se pitää olla. Ja samalla sanonu et annappa sen konneen olla siinä pöyällä se on lahjotuksena multa sun poijalles. tommosia vanhempia tekis mieli vähä vedellä avokkaalla ottalohkoon >:(

      Lainaa

    71. Bakteeriton puuma 6.1.2022 0:02
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Moderni Oppilas: En sanonut missään, että henkilö pitäisi yksilöidä nimellä, vaan että henkilö pitäisi yksilöidä yhden henkilön tarkkuudella, ei joukoksi, josta joku saattaa muun tiedon perusteella arvata kenestä on kyse. Jos lapsia on useampia kuin yksi, ”lapseni on homoseksuaali” ei kohdistu yhteen henkilöön, vaan [...]
      Onko sulla heittää tällaisesta lain tulkinnasta joku ennakkotapaus? Vai keksitkö vaan omasta päästä?

      Lainaa

    72. Tulos: 0 (0 ääntä)
      Elävä taistelija: Hieman creepyn näköinen tuo tonttutyttö. Saattaa yöllä lähteä omin päin liikenteeseen.
      Mun eka ajatus oli Annabelle.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: av, etuilla, face to face, homot, jono, kahvipaketti, kirjoitusvirhe, kirppari, kirppis, kirpputori, nukke, tietokone, varattu, äiti

  • Uusimmat

  • Kategoriat