Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 190

Voisiko tämä johtua rokotteesta?
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 190

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 62 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 30.11.2021 0:24
      Tulos: -103 (367 ääntä)
      Minni. Parhaiten teet mieheen vaikutuksen olemalla hiljaa mikäli järjenjuoksu ja ulosanti on tuota luokkaa. Kaupungista kuin kaupungista voi antaa hyvän kuvan kun vie katsomaan kaupunkinsa eduskuntataloa. Se tekee aina lähtemättömän vaikutuksen.

      Lainaa

    2. Kaikkein paras konna 30.11.2021 0:27
      Tulos: +228 (240 ääntä)
      Niinan pyyntö asiallisista kommenteista mahdoton toteuttaa, koska Niina trollaa. Eikö niin, pliis!?

      Lainaa

    3. Tornipöllö 30.11.2021 0:34
      Tulos: +306 (324 ääntä)
      Ei hätää, Niina. Rokotuksen antama 5G-verkko voi joskus tökkiä aluksi ja aiheuttaa mm. lieviä häiriöitä läheisyydessä oleville älylaitteille, mutta parin päivän kuluttua verkko on kunnolla päässyt asentumaan kehoosi ja luurisi alkaa taas toimia normaalisti.

      Lainaa

    4. Urbaani fretti 30.11.2021 0:37
      Tulos: -162 (244 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Minni. Parhaiten teet mieheen vaikutuksen olemalla hiljaa mikäli järjenjuoksu ja ulosanti on tuota luokkaa. Kaupungista kuin kaupungista voi antaa hyvän kuvan kun vie katsomaan kaupunkinsa eduskuntataloa. Se tekee aina lähtemättömän vaikutuksen.
      Harmi vaan että Suomen ainoa eduskuntatalo sijaitsee Helsingissä.

      Lainaa

    5. Syyntakeeton mustikkamehukeitto 30.11.2021 0:38
      Tulos: +251 (275 ääntä)
      Tornipöllö: Ei hätää, Niina. Rokotuksen antama 5G-verkko voi joskus tökkiä aluksi ja aiheuttaa mm. lieviä häiriöitä läheisyydessä oleville älylaitteille, mutta parin päivän kuluttua verkko on kunnolla päässyt asentumaan kehoosi ja luurisi alkaa taas toimia normaalisti.
      Älä vitsaile! 🤯 Aamulla tätä sun kommenttia jo lainataan luotettavana lähteenä ympäri "pimeää" verkkoa ja pimeällä tarkoitan nyt vertauskuvallisesti järjen juoksun tasoa.

      Lainaa

    6. Elävä taistelija 30.11.2021 0:49
      Tulos: +202 (212 ääntä)
      Syyntakeeton mustikkamehukeitto: Älä vitsaile! 🤯 Aamulla tätä sun kommenttia jo lainataan luotettavana lähteenä ympäri "pimeää" verkkoa ja pimeällä tarkoitan nyt vertauskuvallisesti järjen juoksun tasoa.
      Ja lainaus aloitetaan perinteisesti: ”yhden kaverin siskon työkaverin lapsellekin kävin näin”

      Lainaa

    7. Tahdistamaton hilleri 30.11.2021 1:03
      Tulos: -59 (193 ääntä)
      En kestä näitä rokotusjuttuja. Enimmäkseen sen vuoksi, että itselläni oli huono tuuri ja sain 1. rokotteesta allergisen reaktion sekä sydänoireita. Tästä kokemuksesta aika vastentahtoisesti, mutta painostuksen alla olen ottamassa toisen. Ja omalla vastuulla tietenkin. Silti tässä välissä ennen toista rokotetta olen saanut haukkuja täysin tuntemattomilta, jotka vihjailevat, että kai nyt varon myös 5G:tä jne. No. Wish me luck with the next one. P.S. Toki näistä reaktioista kävin lääkärillä. Ja ilmoitin haittavaikutukset Fimealle. Eipä auta enää tässä yhteiskunnassa mitkään selitykset.

      Lainaa

    8. Tulos: +72 (86 ääntä)
      Tornipöllö: Ei hätää, Niina. Rokotuksen antama 5G-verkko voi joskus tökkiä aluksi ja aiheuttaa mm. lieviä häiriöitä läheisyydessä oleville älylaitteille, mutta parin päivän kuluttua verkko on kunnolla päässyt asentumaan kehoosi ja luurisi alkaa taas toimia normaalisti.
      Kyllä 5G-rokote toimii heti piikin ottamisen jälkeen, jos ei ole kovin paksu nahka (kuten esim sarvikuonolla on). Nehän aktivoi sen sirun siinä tietokoneella jo ennen piikin laittamista. Luurin pitäis toimia muuten mutta saattaa aiheuttaa häiriötä GPS-signaaliin. Aika monella on paikannus lakannut toimimasta rokotuksen jälkeen, mutta ongelma korjaantuu kun siirtää puhelimen toiseen käteen jossa ei ole sitä sirua.

      Lainaa

    9. Väkivaltainen humppasilli 30.11.2021 1:34
      Tulos: +64 (88 ääntä)
      Jyväskylässä parhaita romanttisia matkailukohteita ovat mielestäni ydinjätteen kaatopaikka Tourulassa, Harjun tulivuori, niljakas nistiluola Kompassin alla, sekä hyväntuoksuinen teline Anteron kaapissa.

      Lainaa

    10. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 30.11.2021 1:45
      Tulos: +134 (156 ääntä)
      Urbaani fretti: Harmi vaan että Suomen ainoa eduskuntatalo sijaitsee Helsingissä.
      Melkein tajusit pointin mutta et ihan kuitenkaan.

      Lainaa

    11. Särkevä pulu 30.11.2021 1:59
      Tulos: +51 (67 ääntä)
      Mutru on ruttu, mutruhuuli tarkoittaa nyreää ilmettä. No puremalla sellaisen kyllä saa.

      Lainaa

    12. Tulos: +23 (59 ääntä)
      Tylsimys: Kyllä 5G-rokote toimii heti piikin ottamisen jälkeen, jos ei ole kovin paksu nahka (kuten esim sarvikuonolla on). Nehän aktivoi sen sirun siinä tietokoneella jo ennen piikin laittamista. Luurin pitäis toimia muuten mutta saattaa aiheuttaa häiriötä GPS-signaaliin. Aika monella on paikannus lakannut [...]
      Rokotteessa on metallihiukkasia jotka toimivat antennina levittäytyessään kehoon. Ennen sitä 5g-verkko ei läpäise ruumista kunnolla ja toimii vain pistoskohdan lähellä kunnolla. Näistä metallihiukkasista johtuu myös se miksi joillain keho magnetisoitui ja lusikat tarttui ihoon. Nykyään käyttävät ei-magnetisoituvaa metallia.

      Lainaa

    13. Kyllä mää tierän Aivan kaiken 30.11.2021 5:47
      Tulos: +142 (162 ääntä)
      Mä otin ensimmäisen rokotuksen ja heti kotio mennessäni alkoi helvetillinen tuuli ja ukkosmyrsky. Toisen rokotteen jälkeen alkoi tulivuoren purkaus Kanarian saarilla. Kyllä tässä ny jottain kummaa salaliittoa on. Aivan varmasti on. Jos mä otan kolmannen rokotteen niin pärähtääkö maailmanloppu? Kuulkaas, nääs... voi nääs nääs nääs nääs nääs...

      Lainaa

    14. Huikea kala 30.11.2021 6:23
      Tulos: -43 (53 ääntä)
      Kaikkein paras konna: Niinan pyyntö asiallisista kommenteista mahdoton toteuttaa, koska Niina trollaa. Eikö niin, pliis!?
      Niinan viestiä kutsutaan huumoriksi.

      Lainaa

    15. Huikea kala 30.11.2021 6:25
      Tulos: -35 (45 ääntä)
      Tahdistamaton hilleri: En kestä näitä rokotusjuttuja. Enimmäkseen sen vuoksi, että itselläni oli huono tuuri ja sain 1. rokotteesta allergisen reaktion sekä sydänoireita. Tästä kokemuksesta aika vastentahtoisesti, mutta painostuksen alla olen ottamassa toisen. Ja omalla vastuulla tietenkin. Silti tässä välissä ennen toista [...]
      Sydänoireet johtuvat tahdistimen puutteesta.

      Lainaa

    16. Räkäpää 30.11.2021 7:01
      Tulos: -66 (86 ääntä)
      Elävä taistelija: Ja lainaus aloitetaan perinteisesti: ”yhden kaverin siskon työkaverin lapsellekin kävin näin”
      Ai sinullekkin? Itsekin tiedän monta tapausta, mutta eihän valtamedia niistä uutisoi. Valtamedia voidaan halutessaan korvata valemedialla, mutta viesti säilyy.

      Lainaa

    17. Tulos: +38 (46 ääntä)
      Trolleja kaikki. Tai ainakin mä toivoisin niin. Please antakaa mun pitää vielä kiinni siitä ajatuksesta ettei ihmiset oikeasti ole näin kujalla. Ne vaan trollaa eiks nii? Muuten miksi mä edes heräisin aamuisin kun kuitenkaan ei mitään järkeä enää missään

      Lainaa

    18. Räkäpää 30.11.2021 8:14
      Tulos: -29 (43 ääntä)
      Räkäpää: Ai sinullekkin? Itsekin tiedän monta tapausta, mutta eihän valtamedia niistä uutisoi. Valtamedia voidaan halutessaan korvata valemedialla, mutta viesti säilyy.
      Poen laki vissiin taas lähellä, kun pitäisi merkata erikseen sarkasmiksi :D Jaxuja porukoille.

      Lainaa

    19. Varattu biisoni 30.11.2021 8:19
      Tulos: +60 (66 ääntä)
      Toj Karin: Rokotteessa on metallihiukkasia jotka toimivat antennina levittäytyessään kehoon. Ennen sitä 5g-verkko ei läpäise ruumista kunnolla ja toimii vain pistoskohdan lähellä kunnolla. Näistä metallihiukkasista johtuu myös se miksi joillain keho magnetisoitui ja lusikat tarttui ihoon. Nykyään käyttävät ei-magnetisoituvaa metallia.
      Aatelkaa, jos joku oikeasti uskois näin 🤣

      Lainaa

    20. Pittoreski kultakala 30.11.2021 8:21
      Tulos: +56 (64 ääntä)
      Sinällään hienoa, että Niina uskalsi rokottautua! Helppohan se meikäläisen on piikille marssia, kun ei marinoi itseään netin valeuutisilla rokotuksista.

      Lainaa

    21. Tulos: +31 (139 ääntä)
      Tahdistamaton hilleri: En kestä näitä rokotusjuttuja. Enimmäkseen sen vuoksi, että itselläni oli huono tuuri ja sain 1. rokotteesta allergisen reaktion sekä sydänoireita. Tästä kokemuksesta aika vastentahtoisesti, mutta painostuksen alla olen ottamassa toisen. Ja omalla vastuulla tietenkin. Silti tässä välissä ennen toista [...]
      Mun mielestä on tosi huolestuttavaa että sä oot saanu reilusti miinusta tälle kommentille. Eli onko niin, että ”rokotemyönteiset” vastustavat keskimäärin (tai siis tämän palstan otoksena) noin paljon kaikkea negatiivista mitä rokotteesta sanotaan?  Onko niin, että teidän miinustajien mielestä joka ikinen kuuluu sinne 5g-magneetti-tinalakkiporukkaan jos on esimerkiksi saanut itselleen muutoin tuntemattomia oireita rokotteesta? 
      Minusta jokainen, joka automaattisesti laittaa vastaäänen rokotteesta puhumiseen negatiivisessa asiayhteydessä, myöntää huomaamattaan pelkäävänsä, ettei rokotekeskustelu sittenkään kestä kaikilta osin päivänvaloa. Jos rokote on mielestäsi turvallinen, sinulle pitäisi nimenomaan olla myönteinen asia, että jotkut ”koronanegatiiviset” syövät maata argumenttiensa alta tuomalla epäjohdonmukaisuuksiaan päivänvaloon tarkasteltavaksi. 
      Ja tällä kommentilla varmaan nyt sitten tällaisen ”VALITSE PUOLESI!” -mentaliteetin aikana saatoin itseni lukijoiden silmissä rokotekriittisten laariin. Koska vain kaksi vastakkaista vaihtoehtoahan on olemassa, vai mitä? No, yritän edes oikaista sen: kannatan rokotteen ottamista kaikille joilla ei ole tiedossa ”oikeaa” syytä olla sitä ottamatta. Minua vain sylettää yhtä lailla minkä tahansa näin monimutkaisen aiheen polarisoiminen hyvään (=rokote on 100% hyvä asia jokaiselle) ja pahaan (=jokainen joka muuta väittää luulevansa tai kokevansa on joko harhainen tai vähintään jollain muulla tavalla vihollinen). 

      Lainaa

    22. Limetinvihreä lihapiirakka 30.11.2021 8:50
      Tulos: +90 (112 ääntä)
      Tahdistamaton hilleri: En kestä näitä rokotusjuttuja. Enimmäkseen sen vuoksi, että itselläni oli huono tuuri ja sain 1. rokotteesta allergisen reaktion sekä sydänoireita. Tästä kokemuksesta aika vastentahtoisesti, mutta painostuksen alla olen ottamassa toisen. Ja omalla vastuulla tietenkin. Silti tässä välissä ennen toista [...]
      Olen pahoillani puolestasi, ja ymmärrän että toinen rokote pelottaa. Haluan silti muistuttaa, että myös koronatartunta voi aiheuttaa sydänoireita, pitkäänkin. Lähipiirissäni on perusterve, hyväkuntoinen nuori, jonka EKG:ssa näkyy pieniä poikkeamia vielä yli 1,5 vuotta "lievän" (eli ei sairaalahoitoa vaatineen) koronan sairastamisen jälkeen. Onneksi tosiaan nämä poikkeamat ovat heikenneet ajan myötä, eli hävinnevät kokonaan lähikuukausien aikana.

      Lainaa

    23. Tulos: +41 (53 ääntä)
      Tylsimys: Kyllä 5G-rokote toimii heti piikin ottamisen jälkeen, jos ei ole kovin paksu nahka (kuten esim sarvikuonolla on). Nehän aktivoi sen sirun siinä tietokoneella jo ennen piikin laittamista. Luurin pitäis toimia muuten mutta saattaa aiheuttaa häiriötä GPS-signaaliin. Aika monella on paikannus lakannut [...]
      Mutta joillain se siru lähtee vaeltaan. Mä esim. en oo toisen piikin jälkeen saanut enää kunnollista signaalia paitsi päälläni seisoen, ja se on hirveen hirveen epäesteettistä esim. videopuheluissa. Toivottavasti kolmas piikki korjaa asian kun kehoon muodostuu sellanen kolmio.

      Lainaa

    24. Laho karpalo 30.11.2021 10:00
      Tulos: -43 (57 ääntä)
      Minni antaa persettä. Ei ketään mikään kaupunki kiinosta.

      Lainaa

    25. Edustava viikuna 30.11.2021 10:14
      Tulos: +71 (119 ääntä)
      Banaani: Mun mielestä on tosi huolestuttavaa että sä oot saanu reilusti miinusta tälle kommentille. Eli onko niin, että ”rokotemyönteiset” vastustavat keskimäärin (tai siis tämän palstan otoksena) noin paljon kaikkea negatiivista mitä rokotteesta sanotaan?  Onko niin, että teidän miinustajien mielestä joka [...]
      Vai olisivatkohan ne alapeukut kuitenkin tulleet tuolle asenteelle, jolla hän kommenttinsa kirjoitti?
      En ole nähnyt yhtäkään kommenttia, jossa kehotettaisiin ihmisiä, joilla on terveydellinen syy olla ottamatta rokotetta, ottamaan rokote. Eikä kukaan ole pyrkinyt salaamaan sitä tosiasiaa, että rokotteilla on sivuvaikutuksia. Ne sivuvaikutukset ovat joka tapauksessa pienempi riski kuin sairastaa kyseinen tauti, ja jos lääkäri ei ole todennut sinulla olevan terveydellistä syytä olla ottamatta rokotetta, ei toisen piikin hakemiseen pitäisi tarvita painostusta.
      Sairaudet, jotka oikeasti estävät rokotteen ottamisen, ovat todella harvinaisia, mutta pyöristetään nyt keskustelun vuoksi yläkanttiin, että yhdellä prosentilla suomalaisista olisi jokin oikea terveydellinen syy olla ottamatta rokotetta. ~80% suomalaisista on ottanut rokotteen, eli ~20% ei ole.
      Tuosta voi pikaisella laskutoimituksella todeta, että ~95% rokottamattomista on joko yksinkertaisesti välinpitämättömiä idiootteja tai tahallaan tietämättömiä tosiasioista (tietoa kyllä on kaikkien saatavilla).
      Jos keskustelussa todetaan, että niiden, jotka voivat ottaa rokotteen, pitäisi ottaa rokote, ja tiedät itse kuuluvasi siihen ryhmään, joka ei voi ottaa rokotetta, miksi ihmeessä sinun pitäisi siitä loukkaantua?

      Lainaa

    26. Lisäaineeton avokado 30.11.2021 10:32
      Tulos: -51 (97 ääntä)
      Edustava viikuna: Vai olisivatkohan ne alapeukut kuitenkin tulleet tuolle asenteelle, jolla hän kommenttinsa kirjoitti? En ole nähnyt yhtäkään kommenttia, jossa kehotettaisiin ihmisiä, joilla on terveydellinen syy olla ottamatta rokotetta, ottamaan rokote. Eikä kukaan ole pyrkinyt salaamaan sitä tosiasiaa, että [...]
      Koska kuitenkin joutuu juuri sinunlaisille jossain vaiheessa vääntämään ratakiskosta, että ei pysty sitä rokotetta ottamaan ja silti sinä ja sinunlaiset eivät asiaa sisäistä, vaan kohtelee kuin vammasta.

      Lainaa

    27. Kirjautuminen epäonnistui 30.11.2021 10:50
      Tulos: +6 (72 ääntä)
      Tahdistamaton hilleri: En kestä näitä rokotusjuttuja. Enimmäkseen sen vuoksi, että itselläni oli huono tuuri ja sain 1. rokotteesta allergisen reaktion sekä sydänoireita. Tästä kokemuksesta aika vastentahtoisesti, mutta painostuksen alla olen ottamassa toisen. Ja omalla vastuulla tietenkin. Silti tässä välissä ennen toista [...]
      Miksiköhän tätä on alapeukutettu? Tämähän näyttää juuri siltä samalta niputukselta, jota Tahdistamaton hilleri tässä yritti harmitella. Eikö saa edes sanoa, että joillekin voi tulla rokotteesta sivuvaikutuksia? Oliko väärin harmistua siitä, että leimataan tämän asian takia 5G-foliopipoksi?

      Lainaa

    28. Edustava viikuna 30.11.2021 11:00
      Tulos: +56 (94 ääntä)
      Lisäaineeton avokado: Koska kuitenkin joutuu juuri sinunlaisille jossain vaiheessa vääntämään ratakiskosta, että ei pysty sitä rokotetta ottamaan ja silti sinä ja sinunlaiset eivät asiaa sisäistä, vaan kohtelee kuin vammasta.
      Jos jutellessa käy ilmi, että keskustelukumppanini ei ole ottanut koronarokotetta, saatan kysyä "Miksi?" tai "Onko sinulla jokin terveydellinen syy?", mihin tietenkään kenelläkään ei ole mitään velvoitetta vastata, kuten ei siihenkään jos kysyn "Paljonko kello on?" tai "Mitä söit aamiaiseksi?". Yleensä keskusteluun kuitenkin kuuluu se, että ihmiset kyselevät toisiltaan asioita ja useimmiten kysymyksiin vastataan.
      Jos keskustelukumppanini vastaa, että hänellä on jokin terveydellinen syy, en minä siitä enempää ala utelemaan, vaan lähtökohtaisesti oletan, että hän on järjissään ja suurin piirtein järkevä ihminen.
      Monet kuitenkin aivan kysymättä kertovat tarkemmin ja siinä yhteydessä varsin usein käy ilmi, että heillä ei ole mitään terveydellistä syytä olla ottamatta rokotetta, vaan he ovat googlelogian tohtoreita, joilla on vahva näkemys mRNA-rokotteista tai autismista, tai ovat piikkikammoisia tai "terveitä nuoria, joille korona ei ole vaarallinen".
      Siinä vaiheessa, kuten tieteelliseen ajattelutapaan kuuluu, hylkään aiemman hypoteesini heidän järkevyydestään, koska todisteet puhuvat sitä vastaan.

      Lainaa

    29. Pehmeä jänis 30.11.2021 11:17
      Tulos: -26 (32 ääntä)
      Tahdistamaton hilleri: En kestä näitä rokotusjuttuja. Enimmäkseen sen vuoksi, että itselläni oli huono tuuri ja sain 1. rokotteesta allergisen reaktion sekä sydänoireita. Tästä kokemuksesta aika vastentahtoisesti, mutta painostuksen alla olen ottamassa toisen. Ja omalla vastuulla tietenkin. Silti tässä välissä ennen toista [...]
      Uskon puhetta mutta paskon

      Lainaa

    30. Lähtemätön pupu 30.11.2021 11:29
      Tulos: +15 (53 ääntä)
      Tahdistamaton hilleri: En kestä näitä rokotusjuttuja. Enimmäkseen sen vuoksi, että itselläni oli huono tuuri ja sain 1. rokotteesta allergisen reaktion sekä sydänoireita. Tästä kokemuksesta aika vastentahtoisesti, mutta painostuksen alla olen ottamassa toisen. Ja omalla vastuulla tietenkin. Silti tässä välissä ennen toista [...]
      Rokotuksen jälkeen ihmiset ovat alkaneet kiinnittää enemmän huomiota oireisiin.
      Samat oireet ovat olleet ennen rokotusta mutta niihin ei olla kiinnitetty huomiota. 
      Tällä hetkellä sydänoireita rokotteesta saaneilla on tutkimuksissa löytynyt piilossa ollut sepelvaltimotauti. 

      Lainaa

    31. Pittoreski kissa 30.11.2021 11:55
      Tulos: -12 (32 ääntä)
      Lisäaineeton avokado: Koska kuitenkin joutuu juuri sinunlaisille jossain vaiheessa vääntämään ratakiskosta, että ei pysty sitä rokotetta ottamaan ja silti sinä ja sinunlaiset eivät asiaa sisäistä, vaan kohtelee kuin vammasta.
      Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa.

      Lainaa

    32. Korkeahko persoona 30.11.2021 12:12
      Tulos: +12 (18 ääntä)
      Arvon saamit. Ai että hajosin

      Lainaa

    33. Alushousuton pulu 30.11.2021 12:43
      Tulos: +51 (63 ääntä)
      Ei olla nähty vielä koskaan mutta toinen on jo kumppani? Okei mä oon kuuskytluvulta.

      Lainaa

    34. Valittu mestari 30.11.2021 14:13
      Tulos: +20 (26 ääntä)
      Mureutetut huulet...

      Lainaa

    35. Kannattamaton ahma 30.11.2021 14:34
      Tulos: -31 (45 ääntä)
      Voisko joku kertoa yhdenkin validin, lääketieteellisen syyn olla ottamatta rokotetta? En meinaa ole löytänyt vastausta yhdestäkään virallisesta lähteestä, jopa aiemmin anafylaktisen reaktion rokotteesta saaneet rokotetaan.

      Lainaa

    36. Laineeton mäyrä 30.11.2021 16:30
      Tulos: +70 (74 ääntä)
      Kannattamaton ahma: Voisko joku kertoa yhdenkin validin, lääketieteellisen syyn olla ottamatta rokotetta? En meinaa ole löytänyt vastausta yhdestäkään virallisesta lähteestä, jopa aiemmin anafylaktisen reaktion rokotteesta saaneet rokotetaan.
      Itselläni lääkäri on kieltänyt ottamasta rokotetta kun on vahva kortisonilääkitys meneillään. Kuulema rokotteesta ei tässä vaiheessa olisi hyötyä kun kortisoni hyökkäis sitä rokotetta vastaan. Toki tuskin myöskään haittaa. Paitsi omassa tilanteessani kun lääkärit yrittävät poissulkea oireiden aiheuttajaa, eivätkä kaipaa yhtään mitään uutta ulkopuolista tekijää hankaloittamaan tilannetta. Ja aion ottaa roketteen kun lääkäri näyttää vihreää valoa.

      Lainaa

    37. Tulos: +39 (49 ääntä)
      Mikä helvetin "kumppani" se on jos ollaan vasta ekaa kertaa näkemässä?

      Lainaa

    38. Tulos: -3 (45 ääntä)
      Edustava viikuna: Vai olisivatkohan ne alapeukut kuitenkin tulleet tuolle asenteelle, jolla hän kommenttinsa kirjoitti? En ole nähnyt yhtäkään kommenttia, jossa kehotettaisiin ihmisiä, joilla on terveydellinen syy olla ottamatta rokotetta, ottamaan rokote. Eikä kukaan ole pyrkinyt salaamaan sitä tosiasiaa, että [...]
      Kyseessä ei ole minun loukkaantumiseni yhtään mistään, enkä väittänytkään että monella olisi syytä olla ottamatta rokotetta. 
      Mikä ihmeen asenne? Hän selvästi kertoi mikä häntä asiassa häiritsee: se, että oireita saatuaan ja silti toista rokotetta aikoessaan hän kuitenkin saa niskaansa sitä 5g-kuraa. Hänen sanomansa asian ydin oli täysin johdonmukaisesti ilmaistu epäoikeudenmukaisuus siinä, kuinka mitään negatiivista rokotteesta sanova on automaattisesti väärässä; sinä tuet samaa syyttämällä hänen asennettaan koska et asiasisällöstäkään mitään kritisoitavaa keksinyt. Se on aika tyypillistä, että kun ei keksitä asiaan vastaansanomista, syytetäänkin esimerkiksi motiiveja, joita luullaan näkevän. Se jos joku on sitä asenteellisuuden tuomaa virhetulkintaa.

      Lainaa

    39. Tulos: -4 (32 ääntä)
      Ja näin on että moni kuvittelee rokotteen jälkkeisiä oireita, johtuen juurikin siitä, että jo olemassa olleisiin oireisiin kiinnitetään rokotteen myötä enemmän huomiota. Mutta ainakaan minun aiemman sanomani pointti ei ollut se, johtuivatko oireet todella rokotteesta vai eivät; meistä ei kukaan sitä asiaa netissä tiedä. (Tosin sen verran tiedetään, että haittavaikutusten mahdollisuus on ihan kyllä kenen tahansa asiasta ymmärtävän rokotemyönteisenkin mielestä olemassa.) Pointti yritti olla se, että tiettyjen mahdollisuuksien näkemiseltä halutaan automaattisesti sulkea silmät ja korvat, alapeukuttamisen muodossa. Ne, jotka väittävät rokotepelkoisten tai rokotteen huonona kokeneiden automaattisesti selittävän oireitaan rokotteella sen takia, että ennakkoasenne on väärä, sortuvat samalla itse juuri siihen mistä rokotepelkoisia/ omasta mielestään rokotteesta haittoja saaneita syyttävät, eli tulkitsevat automaattisesti omien ennakko-oletustensa mukaisiksi asiat, joita eivät oikeasti voi tietää. Tämän ei pitäisi jakaa ihmisiä myönteisiin ja kielteisiin joukkueisiin. Jokaisen, joka haluaa oikeasti ymmärtää ja myös edistää ymmärrystä, pitäisi sallia kaikki ne epäilykset ja negatiiviset huomiot siihen samaan keskustelupöytään. Mantrojen toistelu on aivan yhtä aivotonta touhua huolimatta siitä, onko oikeassa vai väärässä; se onnistuu vaikka simpanssilta viittomakielellä.

      Lainaa

    40. Edustava viikuna 30.11.2021 18:55
      Tulos: +2 (36 ääntä)
      Banaani: Kyseessä ei ole minun loukkaantumiseni yhtään mistään, enkä väittänytkään että monella olisi syytä olla ottamatta rokotetta.  Mikä ihmeen asenne? Hän selvästi kertoi mikä häntä asiassa häiritsee: se, että oireita saatuaan ja silti toista rokotetta aikoessaan hän kuitenkin saa niskaansa sitä [...]
      Tarkoitin sitä asennetta, jonka hän viestissään selvästi ilmaisi: että hän ajattelee kokeneensa suurta vääryyttä, kun ihmiset eivät suhtaudu kivasti siihen, että hän luulee sivuvaikutusten olevan validi syy kieltäytyä toisesta rokotteesta.
      Siinä ei ole tapahtunut mitään väärää, vaan hänen keskustelukumppaninsa ovat toimineet täsmälleen oikein. Mikään harhaluulo, oli se sitten täysin järjetön "rokotteissa on 5G-siruja" tai tunnepohjainen "sain edellisestä rokotteesta sivuoireita, joten en uskalla", ei ole syy jättää rokotetta ottamatta, ja noiden harhaluulojen oikaisu on tarpeellista. Tietysti on hyvä, jos sen voi tehdä olemalla mukava, mutta kaikille ihmisille se ei tehoa, ja silloin tarvitaan painostusta.
      Siinä sinä, arvoisa Banaani, olet aivan oikeassa, että kukaan nettikeskustelija ei voi tietää, missä määrin hänen oireensa ovat johtuneet rokotteesta. Lähtemättömän pupun kuvailema ilmiö, että ihmiset kiinnittävät jo ennestään olemassaolleisiin vaivoihin enemmän huomiota rokotteen saatuaan, on täysin todellinen ja selittää monia rokotettujen ilmoittamia sivuvaikutuksia. Se ei kuitenkaan ole ainoa syy, eikä kenenkään ole syytä olettaa, että juuri Tahdistamattoman hillerin oireet ovat johtuneet muusta kuin rokotteesta.
      Tästäkin huolimatta, rokotekeskustelussa ihmisten tulisi pitää mielessä se tosiasia, että mikään sivuvaikutus, jonka rokotteesta saat, ei ole mikään syy olla ottamatta rokotteita jatkossa. Ja juuri tuo vaikuttaa minusta olevan se näkökulma, jota sinä, arvoisa Banaani, et halua tai osaa huomioida:
      Rokotteiden sivuvaikutuksista saa ja pitää keskustella, mutta niitä ei pidä eikä saa käyttää tekosyynä olla ottamatta rokotteita. Jos sinulla on tiedossa lääketieteellinen syy, jonka vuoksi et voi ottaa rokotetta, lääkärisi on kyllä sen jo sinulle kertonut. Se, että sait ensimmäisestä piikistä allergisen reaktion, ei tarkoita, että sinulla on lääketietellinen syy olla ottamatta toista rokotusta. Voi olla, että kannattaa ottaa jonkun toisen valmistajan rokotetta, mutta sekin on asia, johon ei löydy vastausta googlaamalla, vaan keskustelemalla asiasta lääkärisi kanssa.

      Lainaa

    41. Harmaa kivi 30.11.2021 20:06
      Tulos: +33 (41 ääntä)
      Jotenkin lohdullista, että joku mainitsi lihansyönnin vähentämisen, joku muu kettuili siitä, ja kommenttiosasto kokonaan unohti käydä toistensa tukkaan ja syytellä toisiaan vegaaneiksi. Tietysti rokotuksista sitten tuli sanomista senkin edestä... (Olen Edustavan Viikunan kanssa täysin samaa mieltä siitä, ettei rokotusta tarvitse ottaa jos lääketieteellisistä syistä ei voi, eikä siihen kellään ole nokan koputtamista, mutta se tieto saadaan lääkäriltä eikä netistä. En kuvittele, että joku, joka on saanut pahoja sivuoireita ihan onnellisena välttämättä voisi vaeltaa ostarin pop-up rokotusasemalle, kyllä siinä varmasti on syytä konsultoida lääkäriä jo mielenrauhan takia. Mutta tosiaan sitä lääkäriä, eikä tunnetta siitä, ettei huvita. Ja kyllä, kaikilla lääkkeillä on aikain sivu ollut sivuoireita, ja se on inhottavaa niille, joille se sivuoire sattuu, vika vain on siinä, että taudeista on paljon pahemmat oireet. Useimmilla meistä ei ole kahtatoista lasta vain siksi, että kondomit ketuttavat ja e-pillereistä voi saada veritulpan -ja seksi ei edes ole välttämätöntä, toisin kuin hengittäminen. Syöpähoidot ovat jo tosi ikävä juttu, ja nekin otetaan. Epidemiasta on aiheutunut aivan kohtuutonta vahinkoa, myös niille, jotka eivät ole sairastuneet, joten pieni kärsimättömyys niiltä jotka ovat kärsineet niitä kohtaan, joita ei kiinnosta, on aika inhimillistä, vaikka vastakkainasettelua pitäisikin välttää).

      Lainaa

    42. Tunnustamaton ahven 30.11.2021 20:52
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Kertokaa nyt joku Marjalle, että nykyään on myös sellasia filttereitä, joilla saa isot huulet selfieen ihan kivuttomasti!

      Lainaa

    43. Sitkas karjalanpiirakka 30.11.2021 21:01
      Tulos: +14 (20 ääntä)
      Edustava viikuna: Tarkoitin sitä asennetta, jonka hän viestissään selvästi ilmaisi: että hän ajattelee kokeneensa suurta vääryyttä, kun ihmiset eivät suhtaudu kivasti siihen, että hän luulee sivuvaikutusten olevan validi syy kieltäytyä toisesta rokotteesta.Siinä ei ole tapahtunut mitään väärää, vaan hänen [...]
      Harhaluulojen oikaisu on tärkeää, mutta pilkkaamalla ja kiusaamalla ihmisiä se ei onnnistu. Päinvaistoin, kyselytutkimuksissa monet ovat kertoneet kokemansa painostuksen nimenomaan syyksi olla ottamatta rokotetta. Eivät ihmiset muuta mielipiteitään vain koska joku netissä kutsuu niitä vääriksi. Eikä kukaan pääse peloistaan yli vain koska joku sanoo ettei se ole mikään syy olla tekemättä jotain. Maailma ei ole niin yksinkertainen. Toisten mielipiteiden muuttaminen on todella vaikeaa. Yleensä ihmiset ovat asioista ainakin jokseenkin eri mieltä. Jos keskusteluun lähdetään asenteella että kaikki ovat tästä samaa mieltä tai suututaan, niin silloin aivan varmasti suututaan. Ja kun kaikki ovat suuttuneet, kukaan ei varmasti edes halua olla mistään samaa mieltä.

      Lainaa

    44. Tulos: +7 (15 ääntä)
      Edustava viikuna: Jos jutellessa käy ilmi, että keskustelukumppanini ei ole ottanut koronarokotetta, saatan kysyä "Miksi?" tai "Onko sinulla jokin terveydellinen syy?", mihin tietenkään kenelläkään ei ole mitään velvoitetta vastata, kuten ei siihenkään jos kysyn "Paljonko kello on?" tai "Mitä söit aamiaiseksi?". [...]
      Jos käy ilmi, ettei keskustelukumppanini ei ole ottanut rokotetta, totean esim "ai jaa" ja jatkan elämää. Tämä kahdesta syystä. Joko henkilö on foliohattu, jota en varmaan saa käännytetyksi, joten en halua edes aloittaa keskustelua aiheesta, tai hänellä on ns. oikea syy olla ottamatta rokotetta, jolloin asia ei kuulu minulle sen enempää. 
      Komppaan Banaania, käy ärsyttämään tämä vastakkainasettelu. Toivoisin,  että rokotukset otetaan jotta jengi ei turhaan kuormita terveydenhuoltoa, mutta noin muuten minua ei liikuta ihmisten terveystilanne.

      Lainaa

    45. Itseasiassa 30.11.2021 22:11
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      Saanko vielä käydä laittamassa naurureaktion Pirkon kommentille?

      Lainaa

    46. Loistelias lokki 30.11.2021 22:34
      Tulos: +36 (38 ääntä)
      Ehkei pitäis mutta kerron kuitenkin: Itsehän sain sydänoireet ENNEN koronarokotusta :D Silloin oli uutisissa että rokotteesta voi tulla sydänoireita, enkä halunnut kaksia mokomia päällekäin, joten en hakenut rokotetta. Muutenkin ajattelin että selvitetään nää nykyiset ongelmat ensin - ja kysytään lääkärin mielipidettä - ja sitten piikille. Mutku ei niin ei, oon venannut aikaa tutkimuksiin jo 3kk, käynyt hoputtamassakin välillä, mutta mitään ei tapahdu ja oireet jatkuvat yhä -_- (mainittakoon, että sydänfilmissä ihan näkyi ongelma, en ole vainoharhainen. Ultrattavaksi pitäisi päästä että tiedettäis enemmän) Ja kylläpä ärsyttää koska se määrä huutoa ja valitusta mitä oon rokottamattomana saanut. Jopa oma mummo vittuilee foliohatuksi, töissä pomo tenttasi asiasta useampaan kertaan kaikkien työkavereiden läsnäollessa, yms yms. JOO JOO, kyllä otan rokotukset, mutta saisinko kuitenkin parantua, tai edes sen lääkärin mielipiteen ensin -_-

      Lainaa

    47. Väistämätön guava 30.11.2021 23:25
      Tulos: +5 (9 ääntä)
      Urbaani fretti: Harmi vaan että Suomen ainoa eduskuntatalo sijaitsee Helsingissä.
      Tuota ei kaikki tiedä, jotka ei kuulu piireihin.

      Lainaa

    48. Tulos: +13 (17 ääntä)
      Edustava viikuna: Tarkoitin sitä asennetta, jonka hän viestissään selvästi ilmaisi: että hän ajattelee kokeneensa suurta vääryyttä, kun ihmiset eivät suhtaudu kivasti siihen, että hän luulee sivuvaikutusten olevan validi syy kieltäytyä toisesta rokotteesta.Siinä ei ole tapahtunut mitään väärää, vaan hänen [...]
      No hänhän aikookin ottaa kirjoituksensa mukaan sen toisen rokotteen. Eli kukaan ei kai ole tässö ollut käyttämässä reaktiota syynä olla ottamatta toista rokotetta. En tiedä tulkittiinko tässä jotain eri tavalla? Mutta jos hän on oireista mainitessaan saanut niskaansa sen 5g -leiman, siinä ei ole silloin ajateltu loppuun asti vaikka miten pitäisi rokote ottaa. Eli tuosta käy kuitenkin minusta ilmi se leimaaminen Hyviin ja Pahoihin/hulluihin. 
      Lisäksi tunnut toistavan minulle (tai ainakin juuri siinä kohtaa mainitsit nimimerkkini), että minun on ymmärrettävä, että se rokote pitää ottaa. Miksi sinun sitä minulle pitää toistella? Ellei siksi, että arvostellessani loan heittämistä sellaisen henkilön niskaan joka uskoo oireidensa johtuneen koronarokotteesta, siirryin sinun kirjoissasi rokotetta vastustavaan ”leiriin”? Jos koronarokotusten kielteisistäkin vaikutuksista saa kerta mielestäsi keskustella, tuomitsit aika nopeasti sellaisen henkilön ”asenteen”, joka kertoo aikovansa rokotteen ottaa, mutta joka on haitoista huolissaan. Että koettu haittojen saaminen ja sen herättämästä huolesta kirjoittaminen on sitten ilmeisesti mielestäsi huonoa asennetta, huolimatta siitä, että henkilö kertoo siltikin olevansa ottamassa toisenkin rokotteen. Se, että arvostelen tuossa tapauksessa sitä saatua 5g leimaa ja siitä kertoneen ihmisen alapeukkuvyöryä, ei tarkoita, etten ymmärtäisi koronarokotteen merkitystä, enkä tiedä miksi muuta nyt luulet. Juuri silloin nousee itsellä se fiilis että jaha, jos ei valitse alapeukkuvyöryttäjien puolta, ei vain ymmärrä että rokoteonpakkoottaarokoteonpakkoottaa. Juu juu, se rokote kuuluu ottaa. Ja saisiko asiaan joskus sanoa muutakin, jooko? 
      Rokotteissa on kyse hyöty-haittasuhteen optimoimisesta. Eli pelkkä rokottautuminen ei itsessään ole se ainut hyve jota tavoitellaan. Ei muissakaan rokotteissa, eikä koskaan tähänkään asti koronarokotteessakaan. Koronarokotteen antamisestakin on jatkuvasti tehty uusia linjauksia ihan sen mukaan, että hyödyt (=terveys ja turvallisuus) maksimoituisivat. Uusi tieto muuttaa yhä jatkuvasti käsityksiämme sekä koronasta että rokotteista. Ei mihinkään ”viimeiseen totuuteen” tulla pääsemään ainakaan lähiaikoina sen suhteen, mitä kaikkea tämä kaikki tarkoittaa pitkällä tähtäimellä. Joten niiden ”soraäänien” vaan pitää mahtua mukaan samaan keskusteluun, siinä ei leimaamisesta ole mitään hyötyä eikä ole asenteiden ja motiivien spekuloinnistakaan pahemmin. Minusta paras antaa asioiden väitellä, siinähän ne 5g-magneetti-ryhmät sitten itse kaivavat maan juttujensa alta, kun argumentit eivät kestä kritiikkiä, ja jäljelle saattaa puolestaan jäädä jokunen ihan oikeakin negatiivinen huomio jonka korjaamiseen vaikkapa keskittyä jatkossa. 
      Tällä hetkellä kaikki viittaa siihen että koronarokote kannattaa ottaa, jollei, kuten sanoit, lääkäri muuta määrää. Siitä en ole eri mieltä ollut, vaan keskustelun polarisoimisesta, joka haittaa uskoakseni kaikkia osapuolia. 
      Kännykällä kun naputtaa niin on vaikea ehkä sanoa kaikkea juuri niin kuin tarkoittaa, valitettavasti, koska näissä tärkeissä asioissa olisi kiva onnistua siinä. 

      Lainaa

    49. Tulos: -17 (17 ääntä)
      Niinalla on äänestys- ja lisääntymisoikeudet. Miksi Niinalla on äänestys- ja lisääntymisoikeudet?

      Lainaa

    50. Tulos: +10 (16 ääntä)
      Alushousuton pulu: Ei olla nähty vielä koskaan mutta toinen on jo kumppani? Okei mä oon kuuskytluvulta.

      Seurustelin netissä tapaamani tyypin kanssa kuukausia, ennen kuin tavattiin livenä. Netin välityksellä voi tehdä aika paljon. Kävi Suomessa kaksi kuukautta sitten, viikko saatiin olla keskenämme, seurustelu jatkuu videopuheluissa, whatsapp-ääniviestiessä ja yhteisissä peli-illoissa kavereiden kanssa helmikuuhun asti, milloin olisi tarkoitus tavata taas viikoksi, tällä kertaa muutaman yhteisen nettikaverin luona, jotka ollaan myös tunnettu vuosia, mutta ei olla ikinä nähty livenä.

      Yhteisten mielenkiinnonkohteiden kautta syntyneissä nettisuhteissa on sellainen salainen hyvä puoli, että toisen kanssa tulee synkattua intressien ja persoonallisuuden kautta ensin, ennen kuin edes tietää, miltä tyyppi näyttää. Ja nykyajan teknologialla voi ihan hyvin olla vuosia yhteistä harrastusta ja tuhansia tunteja juttelua takana, ennen kuin romanssi käy edes mielessä. Samaa ei voi sanoa edes kaikki perinteisemmin pariutuneet ihmiset.
      Eli, joo, parisuhteesen uuden ihmisen kanssa päätyminen netin/somen kautta ei todellakaan tarkoita yli-innokasta Tinder-seuraa. Netissä voi ihan samalla tavalla sopia vuosien mittaisia ystävyyssuhteita, joita näkee monta päivää viikossa ryhmävideopuheluissa, ja joskus jonkun tällaisen ystävän kanssa huomaa synkkaavansa romanttisessakin mielessä.
      Ja ensisuudelmassa lentokentällä on jotain ainutlaatuista.

      Lainaa

    51. Paidaton monni 1.12.2021 9:16
      Tulos: +3 (9 ääntä)
      Toj Karin: Rokotteessa on metallihiukkasia jotka toimivat antennina levittäytyessään kehoon. Ennen sitä 5g-verkko ei läpäise ruumista kunnolla ja toimii vain pistoskohdan lähellä kunnolla. Näistä metallihiukkasista johtuu myös se miksi joillain keho magnetisoitui ja lusikat tarttui ihoon. Nykyään käyttävät ei-magnetisoituvaa metallia.
      Vähän sääli kun kaiken maailman helppouskoisia on nykyään niin tästäkään ei voi tänäpäivänä sanoa, että onko tämä kirjoitettu tosissaan vai ei. Todennäköisesti ei joten annoin yläpeukkua.

      Lainaa

    52. Tulos: -17 (17 ääntä)
      Ninnille vinkkinä. Ei miehiä kiinnosta kaupungin nähtävyydet. Menette lätkämatsiin, vaikka se nyt JYP:in matsi sattuu olemaan niin tuskin se pahasti tunnelmaa latistaa. Sen jälkeen menette kotiin ja annat pillua. Jo on kumma jos ei mies ala viihtymään. xD

      Lainaa

    53. Tulos: +7 (11 ääntä)
      Paidaton monni: Vähän sääli kun kaiken maailman helppouskoisia on nykyään niin tästäkään ei voi tänäpäivänä sanoa, että onko tämä kirjoitettu tosissaan vai ei. Todennäköisesti ei joten annoin yläpeukkua.
      Todella hyvä tuntomerkki siitä etten ollut tosissani oli kommentin ystävällinen ja ei-vähättelevä sävy, näennäisen pätevät perustelut sekä selvä yritys käyttää oikeaa kielioppia. Höyrypäät epäonnistuvat lähes poikkeuksetta vähintään kahdessa noista.

      Lainaa

    54. Horisko monni 1.12.2021 17:58
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Urbaani fretti: Harmi vaan että Suomen ainoa eduskuntatalo sijaitsee Helsingissä.
      Myös Aurajokiranta on romanttinen käyntipaikka kaupungissa kuin kaupungissa. Sarkasmi vaatii myös lukijalta joskus kykyjä.

      Lainaa

    55. Itseasiassa 1.12.2021 18:24
      Tulos: +15 (15 ääntä)
      Tahdistamaton hilleri: En kestä näitä rokotusjuttuja. Enimmäkseen sen vuoksi, että itselläni oli huono tuuri ja sain 1. rokotteesta allergisen reaktion sekä sydänoireita. Tästä kokemuksesta aika vastentahtoisesti, mutta painostuksen alla olen ottamassa toisen. Ja omalla vastuulla tietenkin. Silti tässä välissä ennen toista [...]
      Mä sain mm. rajuja hermo-oireita ekasta rokotteesta, mutta toisesta en. Niinkin hyvä säkä voi käydä, joten onnea toiselle piikille.

      Lainaa

    56. Itseasiassa 1.12.2021 18:28
      Tulos: +16 (16 ääntä)
      Kannattamaton ahma: Voisko joku kertoa yhdenkin validin, lääketieteellisen syyn olla ottamatta rokotetta? En meinaa ole löytänyt vastausta yhdestäkään virallisesta lähteestä, jopa aiemmin anafylaktisen reaktion rokotteesta saaneet rokotetaan.
      Pysyvä lääkitys, joka ei sovi rokotteen kanssa, tai lääkeallergia.

      Lainaa

    57. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Tunteeton raadonsyöjä (pluri): Minni. Parhaiten teet mieheen vaikutuksen olemalla hiljaa mikäli järjenjuoksu ja ulosanti on tuota luokkaa. Kaupungista kuin kaupungista voi antaa hyvän kuvan kun vie katsomaan kaupunkinsa eduskuntataloa. Se tekee aina lähtemättömän vaikutuksen.
      Kyseessä oli erityistä tukea tarvitseva henkilö, ei ees naurattamut koko juttu🙄

      Lainaa

    58. Tulos: +7 (7 ääntä)
      Näistä rokote jutuista vielä pakko sen verran avautua että jos itseäsi mietityttää onko se turvallista tai kannattavaa niin miksi sitä kyselet netissä yhtään keneltäkään? Ei tulisi itselleni mieleen etsiä tietoa tai neuvoja lapseni kehitystä mietityttäviin asioihin. Me ollaan menty aina suoraan neuvolaan tai lääkäriin tai milloin mihinkin tarve vaatii, en voisi kuvitella uskovani Maria Nordinin

      Lainaa

    59. Tulos: +2 (4 ääntä)
      Neuvoja vaikka kuinka tykkäyksiä olisi saanut jos asiantunteva ammattilainen toisin sanoisi. Ei vaan osaa uskoa jotain hopeaveden myyjää tai populistia enemmän kuin lääkäriä. Tietysti kiva ajatuksen tasolla se että minä ja muutama muu tiedämme totuuden ja muut pelkkiä lampaita. Vain minä ja ne muutama ollaan sisäpiiriä muille Ei totuutta kerrota. Äh nyt ei jaksa enää. Pitäkää "totuutenne" ja mä en välitä vaan yritän pitää oman tontin kunnossa.

      Lainaa

    60. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 7.12.2021 22:27
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Miima: Kyseessä oli erityistä tukea tarvitseva henkilö, ei ees naurattamut koko juttu🙄
      No harvassa ne on jotka eivät tarvitsisi erityistä tukea niistä jotka tänne päätyy. Tällä kertaa kommenttini taisi olla turhan kärkäs ottaen huomioon että henkilö lienee hyväntahtoinen hölmö. Siinä onkin yksi mietinnän aihe että miksi on enemmän ok vitsailla/vittuilla ihmisestä jolla on vastaavat ongelmat mutta niiden ongelmien aiheuttama käytös on enemmän pahennusta herättävä. Rokotepelkoiset jotka kärsivät vainoharhoista on ok sakki naureskella mutta vainoharhainen joka kärsii kumppanin puutteesta on ehdoton ei. Molemmat saattavat olla ihan yhtä symppiksiä mutta henkilökohtainen ongelma liittyy vain hieman eri asiaan. Vastaukset todella kiinnostaa.

      Lainaa

    61. Astmaton lammas 18.12.2021 11:00
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Sydänoireisiin liittyen: ne on vähintäänkin pelottavan tuntuisia ja kyllä rokotekin niitä voi varmaan aiheuttaa (etenkin jos itse taudinaiheuttajakin voi aiheuttaa niitä). Mutta niitä voi tulla muustakin syystä, eivätkä ne aina ole vakavia. Itse sain lääkityksestäni sydänoireita: rytmihäiriöitä ja QT-aika piteni niin, että EKG:tä ottava hoitajakin hämmästeli sydänkäyrää. Kardiologin konsultaation perusteella niille ei tarvinnut tehdä mitään, ellen itse olisi kokenut niitä häiritseviksi. Sydämen QT-aikaa voi ainakin pidentää hyvinkin moni lääke, eikä rytmihäiriötkään ole harvinaisia. Totta kai niistä saa huolestua jos niitä ei ole ennen ollut, mutta en mä itse niiden pelossa jättäisi rokotetta ottamatta.

      Lainaa

    62. Tulos: +1 (1 ääni)
      Väkivaltainen humppasilli: Jyväskylässä parhaita romanttisia matkailukohteita ovat mielestäni ydinjätteen kaatopaikka Tourulassa, Harjun tulivuori, niljakas nistiluola Kompassin alla, sekä hyväntuoksuinen teline Anteron kaapissa.
      Unohdit Kuokkalan Netherportaalin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: huulet, jyväskylä, kaupunki, kuva, liha, mutruhuulet, rokote, rokotus, ruokavalio, snapchat, spotify, tapaaminen, vaikutus, vegaanit