Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Itsenäisyyspäivä 2021

Sanna Ukkola on juhlatuulella.
Itsenäisyyspäivä 2021

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 69 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Elävä taistelija 9.12.2021 0:19
      Tulos: +584 (702 ääntä)
      En pidä tuota Ukkolaa juuri minään.

      Lainaa

    2. Tulos: +462 (522 ääntä)
      Mä epäilen, että Sanna ei tiedä, mitä tarkoittaa 'ad hominem'.

      Lainaa

    3. Moottoroitu perhonen 9.12.2021 0:27
      Tulos: +431 (477 ääntä)
      Sannahan on tietysti itse niin hardcore, että kestäisi sota-ajan naisen aseman ja hoitaisi hommansa hymy hyytymättä

      Lainaa

    4. Kilokalori 9.12.2021 1:05
      Tulos: +385 (457 ääntä)
      Sanna on kyllä melkoinen pick me-girl.

      Lainaa

    5. Tulos: +147 (241 ääntä)
      Mulle on tullut runsaasti palautetta kun sanoin että Suomi voitti miesten jääkiekon maailmanmestaruuden 37 vuotta sitten. No, Suomi voitti lätkässä kultaa 26 vuotta sitten, Globenissa. Eli koittakaa nyt rauhoittua tommiläntiset, vielä on kesää jäljellä kuten Martti Syrjä lauloi. Ei kannata tulla pätemään ja pilaamaan faktoilla mun lääkehuuruista sekoilua.

      Lainaa

    6. Honottava huuhkaja 9.12.2021 1:18
      Tulos: +591 (643 ääntä)
      Ukkola on kyllä kummallinen tapaus. Pilkkaa feministejä, "uniikkeja lumihiutaleita" ja nuoria sekä alleviivaa pick me-girl-asennettaan joka toisessa kolumnissaan tavalla tai toisella, mutta kun rouva itse saa osumaa miehiltä, niin vedetään sukupuolikortti esiin.

      Lainaa

    7. Tulos: -134 (228 ääntä)
      On Ukkolalla ollut ihan hyviäkin juttuja ja heittoja, mutta ne taitaa olla vain säännön vahvistavia poikkeuksia.

      Lainaa

    8. Elävä taistelija 9.12.2021 2:06
      Tulos: +237 (281 ääntä)
      Toj Karin: On Ukkolalla ollut ihan hyviäkin juttuja ja heittoja, mutta ne taitaa olla vain säännön vahvistavia poikkeuksia.
      Ukkola haluaa kärjistää ja kohahduttaa. Yleensä kuitenkin vaan tekee itsestänsä pellen.

      Lainaa

    9. Päätön mansikka 9.12.2021 2:26
      Tulos: +91 (157 ääntä)
      100 vuotta sitten taisi myös naisen paikka olla keittiössä eikä twitterissä valittamassa, mutta jostain syystä tämä ei Sanomaa haittaakaan

      Lainaa

    10. Tulos: +177 (231 ääntä)
      Onko tuo Ukkola jossain vaiheessa radikalisoitunut? Eikö hän ennen ollut vain harmiton vaikka rasittava tyhjästä moralisoija? Nyt muija toistaa silmät kiiluen yhdysvaltalaisen äärioikeiston retoriikkaa.

      Lainaa

    11. Tulos: -9 (51 ääntä)
      Kari Suomalainen on Suomalaisin tietämäni Juttu.

      Lainaa

    12. Tornipöllö 9.12.2021 6:16
      Tulos: +285 (305 ääntä)
      Olisi muutenkin suht mielenkiintoinen veto yrittää päteä "nykyajan lumihiutaleista" ja tarkoituksella käyttää sisällissotaa esimerkkinä ajasta, jolloin miehet olivat miehiä prkl. Tosimies ei ruikuta eriävistä mielipiteistä vaan kylmästi pistää eri mieltä oleville kuulan ohtaan, nih!

      Lainaa

    13. Huikea kala 9.12.2021 6:32
      Tulos: +61 (93 ääntä)
      Karoliina: Mä epäilen, että Sanna ei tiedä, mitä tarkoittaa 'ad hominem'.
      Se kuvittelee sen tarkoittavan homoon kohdistuvaa hyökkäystä.

      Lainaa

    14. Keittiötön kurkku 9.12.2021 7:33
      Tulos: -213 (261 ääntä)
      No tässä moka on fm-tiimin politisoituminen.

      Lainaa

    15. Kivikova soturi 9.12.2021 7:34
      Tulos: +140 (172 ääntä)
      Elävä taistelija: En pidä tuota Ukkolaa juuri minään.
      Pidän häntä lahjattomana ihmisenä.

      Lainaa

    16. Kivikova soturi 9.12.2021 7:46
      Tulos: +138 (160 ääntä)
      Tornipöllö: Olisi muutenkin suht mielenkiintoinen veto yrittää päteä "nykyajan lumihiutaleista" ja tarkoituksella käyttää sisällissotaa esimerkkinä ajasta, jolloin miehet olivat miehiä prkl. Tosimies ei ruikuta eriävistä mielipiteistä vaan kylmästi pistää eri mieltä oleville kuulan ohtaan, nih!
      Ja toisaalta sananvapauspuolueen tosimiehillä ja -naisilla on hämmentävän kova hinku estää muiden sananvapautta.
      🎵 Hei leijailkaa, hei leijailkaa te lumihiutaleet 🎶

      Lainaa

    17. Heikko fretti 9.12.2021 7:46
      Tulos: +97 (117 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Ukkola on kyllä kummallinen tapaus. Pilkkaa feministejä, "uniikkeja lumihiutaleita" ja nuoria sekä alleviivaa pick me-girl-asennettaan joka toisessa kolumnissaan tavalla tai toisella, mutta kun rouva itse saa osumaa miehiltä, niin vedetään sukupuolikortti esiin.
      Sanna Ukkola on koko Esson baari yhteen naiseen tiivistettynä. Mitä muuta voi odottaa?

      Lainaa

    18. Peseytymätön kantojuhta 9.12.2021 8:02
      Tulos: -141 (221 ääntä)
      Ai kauheeta, kun tännekin ovat eksyneet nämä, jotka nimittävät pick me girleiksi kaikkia, jotka sattuu olemaan eri mieltä.

      Lainaa

    19. Liikkuva lokki 9.12.2021 8:23
      Tulos: +181 (197 ääntä)
      Tornipöllö: Olisi muutenkin suht mielenkiintoinen veto yrittää päteä "nykyajan lumihiutaleista" ja tarkoituksella käyttää sisällissotaa esimerkkinä ajasta, jolloin miehet olivat miehiä prkl. Tosimies ei ruikuta eriävistä mielipiteistä vaan kylmästi pistää eri mieltä oleville kuulan ohtaan, nih!
      Pidän tuota tosi mies ei ruikuta asennetta vahingollisena miehille. Tosi mies osaa kertoa ja näyttää tunteensa.

      Lainaa

    20. Liikkuva lokki 9.12.2021 8:24
      Tulos: +114 (126 ääntä)
      Honottava huuhkaja: Ukkola on kyllä kummallinen tapaus. Pilkkaa feministejä, "uniikkeja lumihiutaleita" ja nuoria sekä alleviivaa pick me-girl-asennettaan joka toisessa kolumnissaan tavalla tai toisella, mutta kun rouva itse saa osumaa miehiltä, niin vedetään sukupuolikortti esiin.
      Ukkola itse on uniikki lumihiutale joka sai mikroagression tweeteistä.

      Lainaa

    21. Ihana käärme 9.12.2021 8:33
      Tulos: +95 (105 ääntä)
      Ukkolahan pari vuotta sitten myös kirjoitti että ei islam alista naisia, kun Egyptissäkin oli nais-johtajia jo aikoja aiemmin kun muualla. Suora lainaus: "Arvatkaa mikä on perseestä. Egypti on hyvin matriarkaalinen maa, täällä on naishallitsijoita ollut valtavasti enemmän kuin Suomessa, vahvoja. En jaksaisi joka kerta kun kirjoitan tänne kuunnella muslimivastaista läppää" Sitten jakoi lukusuosituksena kirjan jossa kerrottiin naisista kuningattarina ja faaraona.

      Lainaa

    22. Päiväämätön mustikka 9.12.2021 9:06
      Tulos: -133 (189 ääntä)
      Onko tästäkin tullut joku somesotilaiden mesta kun Ukkolaa mollataan

      Lainaa

    23. Jorma Ralli-Kukkula 9.12.2021 9:15
      Tulos: +148 (174 ääntä)
      Jotenkin ei yllättänyt että Hommamorsian vetää herneen heti itse nenään kun ensiksi kutsuu muita lumihiutaleiksi. Jokohan se on ehtinyt viestittelemään häntä kommentoineiden ihmisten työpaikoille?

      Lainaa

    24. Tulos: -105 (125 ääntä)
      Tässä vastikään itsenäisyyspäivänä luin taas lukuisia someavautumisia siitä kuinka urhoolliset sotaveteraanit sotivat meille itsenäisyyden ja heitä on kiittäminen tästä kaikesta. Ja sitä vaan itsekseen miettii että mikä vitun sota sillon 1907 oli ja kuka siellä Suomen itsenäisyydestä taisteli? Itsellä mennyt ihan ohi tälläinen itsenäisyystaistelu.

      Lainaa

    25. Tulos: +68 (80 ääntä)
      Olen miesselittäjien puolella. Helvetti todennäköisesti jäätyi.

      Lainaa

    26. Validi mansikka 9.12.2021 10:00
      Tulos: +134 (146 ääntä)
      Päivi: Tässä vastikään itsenäisyyspäivänä luin taas lukuisia someavautumisia siitä kuinka urhoolliset sotaveteraanit sotivat meille itsenäisyyden ja heitä on kiittäminen tästä kaikesta. Ja sitä vaan itsekseen miettii että mikä vitun sota sillon 1907 oli ja kuka siellä Suomen itsenäisyydestä taisteli? Itsellä mennyt ihan ohi tälläinen itsenäisyystaistelu.
      Niin, Suomihan itsenäistyi vuonna 1917 eikä vuonna 1907. Silloin oli meneillään ensimmäinen maailmansota, jonka seurauksena Venäjällä tapahtui vallankumous, minkä turvin Suomi päätti itsenäistyä. Itsenäistyminen tapahtui sotimatta, mutta siitä itsenäisyydestä jouduttiin muutama vuosikymmen myöhemmin taistelemaan, että saatiin se pidettyä. Ei ole mitenkään väärin sanoa, että sotaveteraanit sotivat meille itsenäisyyden: moni maa menetti tuolloin itsenäisyytensä kum soti heikommalla menestyksellä.

      Lainaa

    27. Tulos: +89 (99 ääntä)
      Kilokalori: Sanna on kyllä melkoinen pick me-girl.
      Tosin tämä "kiusaatte koska olen nainen" teki nyt aikamoisen lommon pick me -imagoon. Pitääköhän Sannan nyt hyökätä kahta kauheammin "lumihiutaleita" vastaan että pääsee taas äijien suosioon.

      Lainaa

    28. Tulos: +136 (156 ääntä)
      En ole aiemmin kuullut termiä "pick me girl", mutta googlettaessani merkityksen en usko, että kukaan täyttää sen kriteerejä Sanna Ukkolaa paremmin. Paljon sitä miettinyt, että Sanna on kuin teinityttö, joka yrittää sopia poikien porukkaan, jotta olisi suositumpi.

      Lainaa

    29. Tulos: +123 (129 ääntä)
      Ei ole pick-me lumihiutalekaan noita mikroaggressioitaan aiemmin kestänyt. Ukkolahan soitti jonkun tyypin työpaikalle, kun twitterissä meni sanomaan idiootiksi ☹️

      Lainaa

    30. Kuohitsematon tohtori 9.12.2021 11:18
      Tulos: +120 (132 ääntä)
      Ukkolan kolumnien sisältö on enimmäkseen sitä, miten Ukkolaa harmittaa, ettei hänen kanssaan olla samaa mieltä, vaikka hänen mielipiteensä on aina se oikea. Että kuka se on se uniikki lumihiutale...

      Lainaa

    31. Uneton meduusa 9.12.2021 11:24
      Tulos: +84 (94 ääntä)
      "Nykynuorisosta ei ole mihinkään!!1" alkaa olla aika kulunut...

      Lainaa

    32. Tulos: +20 (32 ääntä)
      Sanna Ukkola ja Joe Rogan olis kyl aikamoinen dreamteam

      Lainaa

    33. Takuuvarma oliivi 9.12.2021 12:26
      Tulos: +73 (81 ääntä)
      Aina takuuvarma hitti kun lumihiutale valittaa lumihiutaleista.

      Lainaa

    34. Tulos: -29 (97 ääntä)
      Kilokalori: Sanna on kyllä melkoinen pick me-girl.
      Pick me girl -luonnehdinta osuisi jos Sanna Ukkola kritisoisi erityisesti naissukupuolta, tätä hän ei kuitenkaan tee. Ukkolahan kritisoi lähinnä vasemmiston politiikkaa ja modernia feminismiä, jota ei voida liittää naisten tai sukupuolten välisen tasa-arvon kritisoimikseksi intersektionaalisen feminismin ollessa ihan tyylipuhdas polittinen teoria. Hänen hampaissaan on lähinnä ollut vasemmisto, jonka näkyvimmät hahmot ovat naisia. 
      Ennemmin Ukkolaa kannattaa solvata oikeistotrolliksi (ja vastaavasti tosin ajattelevia pakinoitsijoita vasemmistotrolleiksi), eikä alentua yksinkertaistamaan tätäkin asiaa joksikin kuvitteelliseksi naiset vastaan miehet -maaotteluksi.

      Lainaa

    35. Katsottava seppä 9.12.2021 12:28
      Tulos: +48 (72 ääntä)
      Tornipöllö: Olisi muutenkin suht mielenkiintoinen veto yrittää päteä "nykyajan lumihiutaleista" ja tarkoituksella käyttää sisällissotaa esimerkkinä ajasta, jolloin miehet olivat miehiä prkl. Tosimies ei ruikuta eriävistä mielipiteistä vaan kylmästi pistää eri mieltä oleville kuulan ohtaan, nih!
      Kätevästi sisällissota tapaa unohtua myös silloin, kun puhutaan pakolaisista ja selitetään, ettei suomalainen mies lähtenyt sotaa pakoon. Sisällissotaanhan ei todellakaan osallistunut koko aikuinen miesväestö - ja hyvä niin. Maan rakentaminen olisi ollut paljon haastavampaa, jos aivan jokainen olisi osallistunut naapuriensa tappamiseen. Nykyisiä konflikteja, ja tietenkin myös aivan kaikkea muuta, pitää ehdottomasti verrata nimenomaan talvisotaan, koska kukaan koskaan missään ei enää nykyään täytä myyttisen suomalaisen talvisotataistelijan saappaita.

      Lainaa

    36. Tulos: +48 (62 ääntä)
      Ihana käärme: Ukkolahan pari vuotta sitten myös kirjoitti että ei islam alista naisia, kun Egyptissäkin oli nais-johtajia jo aikoja aiemmin kun muualla. Suora lainaus: "Arvatkaa mikä on perseestä. Egypti on hyvin matriarkaalinen maa, täällä on naishallitsijoita ollut valtavasti enemmän kuin Suomessa, vahvoja. En [...]
      Sanna Ukkola on cringe, terveisin nykyajan nuoriso.

      Lainaa

    37. Isä viiden, joka olet töissä. 9.12.2021 13:27
      Tulos: +49 (61 ääntä)
      Keittiötön kurkku: No tässä moka on fm-tiimin politisoituminen.
      Kerro lisää? Ei ihan vielä riitä johtopäätösmateriaaliksi.

      Lainaa

    38. Tulos: -19 (23 ääntä)
      Elävä taistelija: Ukkola haluaa kärjistää ja kohahduttaa. Yleensä kuitenkin vaan tekee itsestänsä pellen.
      Juuri näinhän minä sanoin.

      Lainaa

    39. Hyödyllinen Pesukone 9.12.2021 14:36
      Tulos: -64 (86 ääntä)
      Isä viiden, joka olet töissä.: Kerro lisää? Ei ihan vielä riitä johtopäätösmateriaaliksi.
      Ylläpitohan päättää mitä tänne lähettävistä mokista julkaistaan ja mitä ei. Muistan nähneeni monenlaisia mokia teemalla "isäm maalli nen on tyhmä", mutta en muista näheeni teemaa "vasemmistolainen on tyhmä". Saatte toki vapaasti todistaa mielikuvani vääräksi listaamalla typerimmät vasemmistolaishenkiset mokat.

      Lainaa

    40. Tulos: +83 (93 ääntä)
      Hyödyllinen Pesukone: Ylläpitohan päättää mitä tänne lähettävistä mokista julkaistaan ja mitä ei. Muistan nähneeni monenlaisia mokia teemalla "isäm maalli nen on tyhmä", mutta en muista näheeni teemaa "vasemmistolainen on tyhmä". Saatte toki vapaasti todistaa mielikuvani vääräksi listaamalla typerimmät vasemmistolaishenkiset mokat.
      Emme ota niinkään poliittista kantaa, vaan keskitymme hauskoihin juttuihin, mokiin ja ylilyönteihin. Vasemmiston puolelta ensimmäisenä tulee mieleen "Vaaliehdokkaan puoliso", mutta muitakin on toki ollut: https://www.feissarimokat.com/2021/05/vaaliehdokkaan-puoliso/

      Lainaa

    41. Tulos: -10 (50 ääntä)
      Kannattaa käyttää oikein tuota mikroagressio-sanaa. Tässä ei kukaan ole tehnyt mikroagressiota. Mikroagressio on oikeasti vakava asia, jolla ylläpidetään rodullistettujen stereotypioita, vaikka sillä tarkoitettaisiin hyvää. Esimerkiksi on mikroagressio sanoa "Aasialaiset osaavat matikkaa" Kyseessä on loppupeleissä samanlainen rasismi, kun yhdistettäisiin negatiivisia stereotypioita ihmisjoukkoihin. Eli voisitteko oikeasti opiskella vähän ja oppia mitä saa sanoa ja mitä ei, kiitos 😇

      Lainaa

    42. Gluteiiniton 9.12.2021 15:51
      Tulos: -27 (49 ääntä)
      Aina yhtä viihdyttävää kun nää ääripää oikeisto/vasemmistohihhulit kokee itsensä suuriksi ajattelijoiksi ja niin kovin älykkäämmiksi kun se vastapuoli, vaikka ovat pohjimmiltaan ihan samanlaisia. Noillakin "isämmaallisilla" twiiteillä saavutettiin mitä? Joku "lumihiutale" tajusi että on väärässä? Ei, ne jatkaa valitusta siitä että joku antaa sukupuolittavan nimen hamsterilleen tai että Dickensin kirjassa olevaa antisemitististä vivahdetta ei ole sensuroitu. Ja taas on maailma hieman parempi paikka elää.

      Lainaa

    43. Harmaa kivi 9.12.2021 16:12
      Tulos: +69 (81 ääntä)
      Hyödyllinen Pesukone: Ylläpitohan päättää mitä tänne lähettävistä mokista julkaistaan ja mitä ei. Muistan nähneeni monenlaisia mokia teemalla "isäm maalli nen on tyhmä", mutta en muista näheeni teemaa "vasemmistolainen on tyhmä". Saatte toki vapaasti todistaa mielikuvani vääräksi listaamalla typerimmät vasemmistolaishenkiset mokat.
        "Ihan liian suuri osa aatetovereistani ovat idiootteja, ja se on FB-mokien ylläpidon syy". 
        Joo. Heidän juuri. Ei mitenkään kenenkään muun.

      Lainaa

    44. Sitkas karjalanpiirakka 9.12.2021 17:39
      Tulos: +42 (46 ääntä)
      Twitterin käyttäjien keskuudessa eri mielipiteistä triggeröityminen on tosiaan yleistä, joten oli Sannalla tuossa aloituksessa tavallaan asia käsillä vaikka itse en ihan koko kansaan tuota taipumusta olisikaan yleistämässä. Mutta äkkiä se asia käsistä putosi kun ei hänkään näköjään siedä erimielisyyttä. Vuosilukuvirheestä valittajille olisi voinut sanoa että hyvä kun huomasitte, mutta se ei ollut tässä pääasiana. Sen sijaan piti lähteä peritwitterimäiseen tapaan inttämään vastaan sukupuolikortteineen ja lopulta blokkaamaan ihmisiä.

      Lainaa

    45. Tulos: -15 (29 ääntä)
      Kyöpeli: Onko tuo Ukkola jossain vaiheessa radikalisoitunut? Eikö hän ennen ollut vain harmiton vaikka rasittava tyhjästä moralisoija? Nyt muija toistaa silmät kiiluen yhdysvaltalaisen äärioikeiston retoriikkaa.
      Kannattaa käydä Twitterissä niin tietää mistä tuo Ukkola puhuu "mikroaggressio" ihmisistä puhuessaan. Itse henkilöstä ei tarvi tykätä, itsekään en pidä.

      Lainaa

    46. Oletettava raparperi 9.12.2021 18:41
      Tulos: +60 (70 ääntä)
      Pakko kommentoida tuohon ylempään linja-auton odotteluun että se on kyllä mystistä kun bussia odotetaan nätisti parin metrin välein, mutta kassajono! Saatana. Siinäpä on pakko joka Suomi-Pertin ja Pertittären ängätä niin iholle kun vaan voi. Jos on ostoskärry välissä niin sillä on hyvä edellä olevan selkää vähän töniä josko jotenkin maagisesti pääsis ite nopeemmin lappamaan ostoksiaan hihnalle. Varsinkin näin korona-aikaan kun sanotaan että pitäkää turvaväli, niin "en vittu varmasti pidä, MINUAHAN EI VALTIO MÄÄRÄÄ ja omia aivoja ei ole". Korona tai ei, kukaan ei halua sinua siihen huohottamaan iholle.

      Lainaa

    47. Tulos: +21 (27 ääntä)
      Ei tuo Ukkolan jälkiselityskään ihan nappiin mennyt. Kyllä Kannaksella taisteltiin varsin rajusti myös vuonna -41, tosin silloin suomalaiset olivat hyökkääjinä, joten sitä ei ehkä lasketa? Eikä kai myöskään -42 ja -43 asemasotavaihetta jolloin mitään isompia taisteluita ei ollut, mutta toisaalta en kyllä usko kenenkään esim. väkivaltaisissa tiedusteluissa tai tykistökeskityksissä kuolleen tai haavoittuneen, tai tällaisen henkilön omaisen, allekirjoittavan väitettä siitä että noina vuosina ei Kannaksella taisteltu.

      Lainaa

    48. Tulos: -13 (59 ääntä)
      Tyly karhu: Kannattaa käyttää oikein tuota mikroagressio-sanaa. Tässä ei kukaan ole tehnyt mikroagressiota. Mikroagressio on oikeasti vakava asia, jolla ylläpidetään rodullistettujen stereotypioita, vaikka sillä tarkoitettaisiin hyvää. Esimerkiksi on mikroagressio sanoa "Aasialaiset osaavat matikkaa" Kyseessä [...]
      Eiköhän se ole parempi jokaisen olla käyttämättä näitä trendisanoja ihan kauttaaltaan. Näitä mikroagressioita, wokeja ja nyt tämäkin mikä helvetin "pick me girl". Näitä sanoja viljelevät henkilöt kyllä ignoraa niin työ- kuin henkilökohtaisessa elämässä. Oon varmaan lol cancel boomer tämän mielipiteen kanssa.

      Lainaa

    49. Paineistettu paprika 10.12.2021 0:48
      Tulos: -40 (50 ääntä)
      Sannalla on sana hallussa ja yleensä fiksua sanottavaa aiheesta kuin aiheesta. Kuten näimme, siis ainakin yleensä.

      Lainaa

    50. Tulos: -14 (18 ääntä)
      Ukkola on kuin minä parin kaljan jälkeen. Vahvasti "tätä mieltä". Viikon (parin) päästä olen, tietenkin, taas parin kaljan jälkeen ties mitä mieltä. Joko sananvapaus tai -vastuu, tai pari persun/vihreiden/kommarien/kokkarien/keskustan höpöjuttua, jee, hyvä/huono. Just kuten iltapulut, mitä välii mitä muut tekee, mitä välii miten tuo vaikutta äänestyksissä, mitä välii mitä mieltä oli viime kuussa siitä toisesta!

      Lainaa

    51. Tulos: +81 (89 ääntä)
      Sitä mä aina ihmettelen, että lehdet, ''turut ja torit'' ei täyty sotaveteraaneista haukkumassa nykynuoria pullamössöiksi tai ylpeilemässä sodan kauhuilla. Ei tuolla sotaveteraanit ja lotat toivo, että nuoriso lähetetään rintamalle ''kasvattamaan selkänahkaa''. Ne on aina näitä Sanna Ukkoloita, hyvinvointiyhteiskunnan kasvatteja, jotka ei ole päivääkään elämässään nähnyt sotaa, eivät ole nähneet nälkää, kulkutauteja, tms. He ovat eläneet suurimman osan elämästään, kaikista satunnaisista vastoinkäymisistä, kuten lamoista, huolimatta yhdessä maailman vauraimmista maista. Maassa, jossa sitä vaurautta on myös avokätisesti jaettu koko kansan kesken. He ovat valehtelematta olleet siinä oikeasti kokonaisuudessaan 1% vauraimmista maapallon asukeista koko elämänsä ajan. Niin mikä siinä on, että kun tulee itsenäisyyspäivä, niin he alkaa oikeen fetissinlailla fantasioimaan sodista ja verilöylyistä, ja haluavat nostaa itsensä veteraanien nahoilla ylös isänmaalliselle, korkeista korkeimmalle suomen hevoselle, ja vähän painaa muita alas. Mikä kumma siinä on, että ei voida olla iloisia siitä, että me ollaan niin vapaita, niin vauraita, niin itsenäisiä, että meidän yhteiskunnnan ongelmat on niinkin ''turhia'' kuin lumihiutalenuoriso ja feminisimi. Kuinka perusteellisen vääristynyt käsitys elämästä pitää olla, että glorifioi sellaisia ongelmia kuin sota. Joten Sanna, kun istut siellä Helsingin Kampin kaksiossasi, mistä menet hissillä suoraan kauppakeskukseen ostamaan ruokasi täytenä notkuvista kaupoista ja ravintoloista, ja näpyttelet mielipiteitäsi tietokoneellasi samalla ehkä herkutellen, älä käytä sotia nähneiden ja niissä sotineiden uhrauksia tämän maan vuoksi minään typeränä nasevana lyömäaseena twitterissä. Kun olet niin paljon parempi, niin sinulla varmasti riittää myös omia ''hirvityksiä'' elämässäsi, joita käyttää ''kovana kouluna'' jota suositella myös nykynuorisolle, että heistä kasvaisi yhtä vahvoja ja kovanahkaisia nojatuolisotureita kuin sinä itse.

      Lainaa

    52. Isä viiden, joka olet töissä. 10.12.2021 7:48
      Tulos: +39 (51 ääntä)
      Hyödyllinen Pesukone: Ylläpitohan päättää mitä tänne lähettävistä mokista julkaistaan ja mitä ei. Muistan nähneeni monenlaisia mokia teemalla "isäm maalli nen on tyhmä", mutta en muista näheeni teemaa "vasemmistolainen on tyhmä". Saatte toki vapaasti todistaa mielikuvani vääräksi listaamalla typerimmät vasemmistolaishenkiset mokat.
      Koira. Kalikka. Älähdys. Muihin osuvat tölväisyt ei satu samalla lailla.

      Lainaa

    53. Pahvikampela 10.12.2021 7:52
      Tulos: +12 (28 ääntä)
      Kyöpeli: Onko tuo Ukkola jossain vaiheessa radikalisoitunut? Eikö hän ennen ollut vain harmiton vaikka rasittava tyhjästä moralisoija? Nyt muija toistaa silmät kiiluen yhdysvaltalaisen äärioikeiston retoriikkaa.
      Katse puolisoon, niin valkenee...

      Lainaa

    54. Arvoton mehiläinen 10.12.2021 8:52
      Tulos: +47 (51 ääntä)
      Vaikka vakavaksi meni kommentointiosio tällä kertaa, niin haluan tuoda esille, että kyllä nauratti toi ensimmäinen - vaikka sitten kuinka kulunutta, niin aina huvittaa. Muistan monta kertaa itsekin tokaisseeni ettei ”tarvi mun takia keittää”. Ei apua 😅 Äänestän tätä suomalaisimmaksi lauseeksi kautta aikain. Jo esihistoriallisella ajalla varmaan ”ei tarvi mun takia nylkee”

      Lainaa

    55. Sitkas karjalanpiirakka 10.12.2021 15:02
      Tulos: -33 (45 ääntä)
      Riku: Sitä mä aina ihmettelen, että lehdet, ''turut ja torit'' ei täyty sotaveteraaneista haukkumassa nykynuoria pullamössöiksi tai ylpeilemässä sodan kauhuilla. Ei tuolla sotaveteraanit ja lotat toivo, että nuoriso lähetetään rintamalle ''kasvattamaan selkänahkaa''. Ne on aina näitä Sanna Ukkoloita, [...]
      Minun käsittääkseni jotain tuollaistahan hän siinä kai yritti sanoakkin. Hiukan historiallista perspektiiviä aikaan, jossa joidenkin mielestä väkivalta ja sorto tarkoittavat väärien mielipiteiden sanomista internetissä.

      Lainaa

    56. Punerva puuma 11.12.2021 4:31
      Tulos: +34 (36 ääntä)
      Oletettava raparperi: Pakko kommentoida tuohon ylempään linja-auton odotteluun että se on kyllä mystistä kun bussia odotetaan nätisti parin metrin välein, mutta kassajono! Saatana. Siinäpä on pakko joka Suomi-Pertin ja Pertittären ängätä niin iholle kun vaan voi. Jos on ostoskärry välissä niin sillä on hyvä edellä olevan [...]
      Koska heti kun kassajonossa on hengityksen menevä aukko, siihen tunkee jostain vanha mummo.
      Arvoton mehiläinen: Vaikka vakavaksi meni kommentointiosio tällä kertaa, niin haluan tuoda esille, että kyllä nauratti toi ensimmäinen - vaikka sitten kuinka kulunutta, niin aina huvittaa. Muistan monta kertaa itsekin tokaisseeni ettei ”tarvi mun takia keittää”. Ei apua 😅 Äänestän tätä suomalaisimmaksi lauseeksi kautta [...]
      Nauroin samalle. Olen jopa alkanut tehdä niin, että kysyn vierailta ottavatko he kahvia "kun itselleni keitän joka tapauksessa", vaikka en sitten itse joisikaan. Kyllä suomalainen kohteliaisuus on kummaa ja kieroutunutta.

      Lainaa

    57. Lempeä kissanpentunen 11.12.2021 4:35
      Tulos: -29 (39 ääntä)
      Elävä taistelija: En pidä tuota Ukkolaa juuri minään.
      Sinun kirjoituksiasi kun katsoo, niin näkee sinun olevan juurikin niitä mikroaggressiot tosissasi ottavia tyyppejä.

      Lainaa

    58. Lempeä kissanpentunen 11.12.2021 4:41
      Tulos: -7 (31 ääntä)
      Tyly karhu: Kannattaa käyttää oikein tuota mikroagressio-sanaa. Tässä ei kukaan ole tehnyt mikroagressiota. Mikroagressio on oikeasti vakava asia, jolla ylläpidetään rodullistettujen stereotypioita, vaikka sillä tarkoitettaisiin hyvää. Esimerkiksi on mikroagressio sanoa "Aasialaiset osaavat matikkaa" Kyseessä [...]
      Trolli. Kuka muka käyttäisi vakavissaan tuota woke-terminologiaa ja vielä kruunaisi tekstinsä neuvomalla opettelemaan sananvapauden rajoja.

      Lainaa

    59. Harmaa kivi 12.12.2021 13:41
      Tulos: +31 (37 ääntä)
      Sitkas karjalanpiirakka: Minun käsittääkseni jotain tuollaistahan hän siinä kai yritti sanoakkin. Hiukan historiallista perspektiiviä aikaan, jossa joidenkin mielestä väkivalta ja sorto tarkoittavat väärien mielipiteiden sanomista internetissä.
       Ukkolahan tässä itse triggeröityy: häntä ei saa korjata, muut ovat woke-lumihiutaleita, internet alistaa minua, oumoumoumoumou kyllä on hankalaa olla minä. *Jos* sanoisi "olen herkkätunteinen ja tulen pahoille mielin siitä, että internet on kanssani eri mieltä, siksi olenkin aina tosi huolellinen, etten itse sano mitään sellaista, mistä joku voisi pahoittaa mielensä" niin sitten, kaikin mokomin. Jotkut suosivat tyyntä ja sovittelevaa ilmaisutapaa puolin ja toisin, ja näinä vihapuheen aikoina se ei ole yhtään huono juttu. Mutta ei voi valittaa muiden olevan lumihiutaleita, jos itse on se, joka on eturivissä loukkaantumassa jos joku on eri mieltä, tai edes tekee faktakorjauksen.Tai no, voi, yksi suurimmista puolueistamme on tehnyt siitä oikein taiteenlajin, mutta erittäin tekopyhää se on.

      Lainaa

    60. Kipeä salaatti 12.12.2021 16:17
      Tulos: +28 (32 ääntä)
      Jos Ukkola muka tarkoitti sisällissotaa, niin luulisi toimittajan kykenevän ilmaisemaan asian paremmin, esim. "noin sata vuotta sitten pojat, isät ja veljet kuolivat maakuoppiin sisällissodassa…" Aivopieru siltä pääsi, mutta sitähän hän ei voi myöntää. Noloa.

      Lainaa

    61. Sitkas karjalanpiirakka 12.12.2021 16:45
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Harmaa kivi:  Ukkolahan tässä itse triggeröityy: häntä ei saa korjata, muut ovat woke-lumihiutaleita, internet alistaa minua, oumoumoumoumou kyllä on hankalaa olla minä. *Jos* sanoisi "olen herkkätunteinen ja tulen pahoille mielin siitä, että internet on kanssani eri mieltä, siksi olenkin aina tosi huolellinen, [...]
      Omaan tekopyhyyteensä juttu kaatuikin, niinkuin aiemmin jo sanoin.

      Lainaa

    62. Tulos: +21 (27 ääntä)
      Kyöpeli: Onko tuo Ukkola jossain vaiheessa radikalisoitunut? Eikö hän ennen ollut vain harmiton vaikka rasittava tyhjästä moralisoija? Nyt muija toistaa silmät kiiluen yhdysvaltalaisen äärioikeiston retoriikkaa.
      Aina se on tuollainen ollut, reilusti yle-ajoista asti. Mölisee, yksinkertaistaa, mutuilee, jakaa disinformaatiota, tukee populistista arvokonservatismia ja mölymystön näkemyksiä.

      Lainaa

    63. Tulos: +2 (6 ääntä)
      Päivi: Tässä vastikään itsenäisyyspäivänä luin taas lukuisia someavautumisia siitä kuinka urhoolliset sotaveteraanit sotivat meille itsenäisyyden ja heitä on kiittäminen tästä kaikesta. Ja sitä vaan itsekseen miettii että mikä vitun sota sillon 1907 oli ja kuka siellä Suomen itsenäisyydestä taisteli? Itsellä mennyt ihan ohi tälläinen itsenäisyystaistelu.
      Voi Sanna, taas meni vikaan...

      Lainaa

    64. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Lemoness: Aina se on tuollainen ollut, reilusti yle-ajoista asti. Mölisee, yksinkertaistaa, mutuilee, jakaa disinformaatiota, tukee populistista arvokonservatismia ja mölymystön näkemyksiä.
      Ja vaihtaa mielipidettä aina "aallon" mukaan,

      Lainaa

    65. Erottava konna 16.12.2021 19:31
      Tulos: +3 (7 ääntä)
      Validi mansikka: Niin, Suomihan itsenäistyi vuonna 1917 eikä vuonna 1907. Silloin oli meneillään ensimmäinen maailmansota, jonka seurauksena Venäjällä tapahtui vallankumous, minkä turvin Suomi päätti itsenäistyä. Itsenäistyminen tapahtui sotimatta, mutta siitä itsenäisyydestä jouduttiin muutama vuosikymmen myöhemmin [...]
      Suomi hävisi sodan ja se oli vain voittajan hyväntahtoisuutta että saimme pitää itsenäisyyden. Tai siis Suomessa ei ollut mitään mitä Venäjä olisi halunnut

      Lainaa

    66. Erottava konna 16.12.2021 19:33
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Kipeä salaatti: Jos Ukkola muka tarkoitti sisällissotaa, niin luulisi toimittajan kykenevän ilmaisemaan asian paremmin, esim. "noin sata vuotta sitten pojat, isät ja veljet kuolivat maakuoppiin sisällissodassa…" Aivopieru siltä pääsi, mutta sitähän hän ei voi myöntää. Noloa.
      Vähemmän ylevää hehkuttaa sitä miten suomalaiset tappoivat toisiaan.

      Lainaa

    67. Erottava konna 16.12.2021 19:35
      Tulos: +9 (11 ääntä)
      Arvoton mehiläinen: Vaikka vakavaksi meni kommentointiosio tällä kertaa, niin haluan tuoda esille, että kyllä nauratti toi ensimmäinen - vaikka sitten kuinka kulunutta, niin aina huvittaa. Muistan monta kertaa itsekin tokaisseeni ettei ”tarvi mun takia keittää”. Ei apua 😅 Äänestän tätä suomalaisimmaksi lauseeksi kautta [...]
      Ulkomaalainen tuttava kiusasi minua kymällä aina että mitä kuuluu 🤣 Hänestä se oli hauskaa miten hankala kysymys se on suomalaisille.

      Lainaa

    68. Pitkänhuiskea kirjohylje 2.1.2022 1:32
      Tulos: +6 (10 ääntä)
      Riku: Sitä mä aina ihmettelen, että lehdet, ''turut ja torit'' ei täyty sotaveteraaneista haukkumassa nykynuoria pullamössöiksi tai ylpeilemässä sodan kauhuilla. Ei tuolla sotaveteraanit ja lotat toivo, että nuoriso lähetetään rintamalle ''kasvattamaan selkänahkaa''. Ne on aina näitä Sanna Ukkoloita, [...]
      Erinomainen kirjoitus

      Lainaa

    69. Tulos: +8 (12 ääntä)
      Ihana käärme: Ukkolahan pari vuotta sitten myös kirjoitti että ei islam alista naisia, kun Egyptissäkin oli nais-johtajia jo aikoja aiemmin kun muualla. Suora lainaus: "Arvatkaa mikä on perseestä. Egypti on hyvin matriarkaalinen maa, täällä on naishallitsijoita ollut valtavasti enemmän kuin Suomessa, vahvoja. En [...]
      Eli toimittaja, joka on oikeasti niin sivistymätön että luulee islamin olleen olemassa jo muinaisessa Egyptissä? Harvoja kertoja kun tulee oikeasti mieleen passittaa joku takaisin historian tunnille.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: itsenäisyyspäivä, jatkosota, lumihiutale, mikroaggressio, sanna ukkola, sisällissota, sodat, sota, suomalaiset, suomalaisuus, talvisota, toimittaja, twitter