Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 541

Niin miten oli, Burger King?
Sekalaisia, osa 541

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 73 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kyltymätön leopardi 6.1.2022 0:22
      Tulos: +771 (779 ääntä)
      BK:n mielestä siis optimistin lasi on puolityhjä ja pessimistin puoliksi täynnä. Ei ihan mennyt putkeen tuo mainos 😁

      Lainaa

    2. Peeaa vadelma 6.1.2022 0:22
      Tulos: +421 (455 ääntä)
      Radiosta kuuluu: "joku ajaa moottoritietä vastaantulijoiden kaistalla". Minä: "Miten niin joku, näitähän on satoja!"

      Lainaa

    3. Kykenemätön peura 6.1.2022 0:27
      Tulos: +726 (740 ääntä)
      ?kuinka vanhaksi pitää elää, että voi keksiä omia kielioppisääntöjÄ .ihan varmasti koulussa opetettin, että virke alkaa välimerkillä ja päättyy isoon kirjaimeeN !ettäs tiedätte, senkin nulikaT .samaa mieltä Reinan kanssA .ei anna hyvää kuvaa yrityksestä väittää tuota lasia täydeksI .ehkä Burger Kingin mainostoimistossa on otettu k0r0n4p!1kk3jÄ

      Lainaa

    4. Itseasiassa 6.1.2022 0:35
      Tulos: +393 (413 ääntä)
      Yleensä ihmettelen gynellä sitä erillisessä pukuhuoneessa tai verhon takana riisumista. Okei, on varmasti tilanteita kun haluaa yksityisyyttä riisumiseen ja pukeutumiseen, itsellänikin on ollut. Mutta ahtaimmillaan huoneessa on ollut nurkassa verho ja sen taakse tungettu tuoli ja koko riisumistoimituksen verho on itsessä kiinni ja välillä hinkkaa paljasta takapuolta, niin olisin mielummin ilman sitä. Varsinkin kun häveliäisyyteen ei ole paljon varaa, kun seuraavaksi maataan ilman housuja ketarat leveällä jonkun sormet ja tutkimusvälineet sisällä.

      Lainaa

    5. Tulos: +215 (215 ääntä)
      Ehkäpä Tuovi vain ei ole halunnut etsiä maailmalta sitä oikeaa tietoa ja on tyytynyt omaa mielipidettään tukevaan "tietoon". Arjan kirjoitustapa on karsea, eikä valitettavasti edes ainutlaatuinen. Vastaavaa tekstiä voi kohdata myöskin Iltalehden kommenttipalstalta. Voihan sekin tietysti olla kohtaaminen Arjan kanssa.

      Lainaa

    6. Toj Karin 6.1.2022 1:38
      Tulos: +208 (216 ääntä)
      Nämä Tuovin "muualta" saadut tiedot vaikuttavat luotettavilta ja ehdottoman oikeilta. Vain aivopestyt lampaat kyseenalaistavat niitä.

      Lainaa

    7. Radikaali hai 6.1.2022 1:50
      Tulos: +52 (62 ääntä)
      Kykenemätön peura: ?kuinka vanhaksi pitää elää, että voi keksiä omia kielioppisääntöjÄ .ihan varmasti koulussa opetettin, että virke alkaa välimerkillä ja päättyy isoon kirjaimeeN !ettäs tiedätte, senkin nulikaT .samaa mieltä Reinan kanssA .ei anna hyvää kuvaa yrityksestä väittää tuota lasia täydeksI .ehkä Burger Kingin mainostoimistossa on otettu k0r0n4p!1kk3jÄ
      Sehän tässä onkin jutun juoni, BGssä saat vetää juomaa niin paljon kuin napa vetää.

      Lainaa

    8. Tulos: -94 (108 ääntä)
      En oo ikinä ymmärtänyt tuota lasijuttua. Kumpi niistä tarkottaa, että asenne on positiivinen? Inhoan vettä, niin sitä parempi, mitä tyhjempi lasi.

      Lainaa

    9. Säädytön lehmä 6.1.2022 2:05
      Tulos: +149 (165 ääntä)
      Mammutti: En oo ikinä ymmärtänyt tuota lasijuttua. Kumpi niistä tarkottaa, että asenne on positiivinen? Inhoan vettä, niin sitä parempi, mitä tyhjempi lasi.
      Sisällöllä ei ole väliä, vaan se että astia on puolillaan ainetta X. Onko se sinun mielestäsi silloin puoliksi tyhjä, vai puoliksi täynnä.
      En tiiä mihin luokkaan itse kuulun, sillä jos lasia ollaan vasta täyttämässä, ja se jää puolilleen, on lasi puoliksi täynnä. Jos taas tyhjennys jää puoliväliin, on lasi puoliksi tyhjä. Hyvin yksinkertaista. 

      Lainaa

    10. Vaalea haukka 6.1.2022 2:29
      Tulos: +195 (201 ääntä)
      Radikaali hai: Sehän tässä onkin jutun juoni, BGssä saat vetää juomaa niin paljon kuin napa vetää.
      Burger Ging?

      Lainaa

    11. Lenko kirjohylje 6.1.2022 2:31
      Tulos: +96 (106 ääntä)
      Mammutti: En oo ikinä ymmärtänyt tuota lasijuttua. Kumpi niistä tarkottaa, että asenne on positiivinen? Inhoan vettä, niin sitä parempi, mitä tyhjempi lasi.
      Puoliksi täynnä meinaa optimistia ja puoliksi tyhjä pessimistiä. En tiiä mikä ite oon, kun aina oon aatellut että jos se lasi on puolillaan jotakin niin samaan aikaan se on myös puoliksi tyhjä. Ehkä realisti tai joku muu tosikko ja pilkunlaittaja.

      Lainaa

    12. Rei’ittämätön raadonsyöjä 6.1.2022 3:27
      Tulos: +108 (110 ääntä)
      Kyltymätön leopardi: BK:n mielestä siis optimistin lasi on puolityhjä ja pessimistin puoliksi täynnä. Ei ihan mennyt putkeen tuo mainos 😁
      Huh, onneksi joku muukin tämän huomasi 😂

      Lainaa

    13. Korkea vihannes 6.1.2022 7:40
      Tulos: -20 (40 ääntä)
      Radikaali hai: Sehän tässä onkin jutun juoni, BGssä saat vetää juomaa niin paljon kuin napa vetää.
      Mikä ihmeen BG? Burger Ging? Lol.

      Lainaa

    14. Punahilkka paprika 6.1.2022 8:05
      Tulos: +220 (222 ääntä)
      Arja ei ole selvästi lukenut ainoatakaan kirjaa elämänsä aikana.

      Lainaa

    15. Tulos: +182 (188 ääntä)
      Niissä K-p11ke1ssä on magneetti joka vetää autoja puoleensa ja PAM taas kolahtaa. Kolmas on jo niin tehokas että pudottaa koneetki. Luin luotettavasta lähteestä, totta tää on! Not.

      Lainaa

    16. Tuulinen tupa 6.1.2022 8:39
      Tulos: +79 (81 ääntä)
      Kykenemätön peura: ?kuinka vanhaksi pitää elää, että voi keksiä omia kielioppisääntöjÄ .ihan varmasti koulussa opetettin, että virke alkaa välimerkillä ja päättyy isoon kirjaimeeN !ettäs tiedätte, senkin nulikaT .samaa mieltä Reinan kanssA .ei anna hyvää kuvaa yrityksestä väittää tuota lasia täydeksI .ehkä Burger Kingin mainostoimistossa on otettu k0r0n4p!1kk3jÄ
      !täÄ .on se kumma kun nykyajan nulikat eivät osaa edes kirjottaA

      Lainaa

    17. Tehokas kalkkuna 6.1.2022 9:02
      Tulos: +165 (169 ääntä)
      Mä en kyllä alkuunkaan tajunnut tuota bk:n mainosta muutenkaan. Mitä sillä oikein halutaan siis kertoa / mainostaa? Siis ihan alukuperäinen tarkoitus unohtaen virheet yms. mainoksesta?

      Lainaa

    18. Epäuskottava raataja 6.1.2022 9:09
      Tulos: +67 (71 ääntä)
      Kyltymätön leopardi: BK:n mielestä siis optimistin lasi on puolityhjä ja pessimistin puoliksi täynnä. Ei ihan mennyt putkeen tuo mainos 😁
      Hei, älä ota nyt kaikkea noin kirjaimellisesti

      Lainaa

    19. Tulos: +136 (140 ääntä)
      Tehokas kalkkuna: Mä en kyllä alkuunkaan tajunnut tuota bk:n mainosta muutenkaan. Mitä sillä oikein halutaan siis kertoa / mainostaa? Siis ihan alukuperäinen tarkoitus unohtaen virheet yms. mainoksesta?
      Nyt kun joku kommenteissa kertoi, että BK:ssa saa täyttää lasinsa niin monesti kuin haluaa, luulen ymmärtäneeni mainoksen idean.
      Bk:ssa ei tarvitse miettiä, onko lasi puoliksi tyhjä vai täynnä, kun aina saa lisää. Oi onnea!

      Lainaa

    20. Tukintolvana 6.1.2022 9:31
      Tulos: +117 (125 ääntä)
      Mun pää sanoi ekana, että k-piikki on kitupiikki ja mietin hetken, miten ne liittyy autoiluun. Ja sitten päästiinkin takaisin denialistien salaliittoteorioihin. Oispa ollutkin kyseessä kitupiikit.

      Lainaa

    21. Tulos: +38 (42 ääntä)
      Optimisti ja pessimisti on väärillä paikoilla tossa ekassa mainoksessa

      Lainaa

    22. Tulos: +101 (101 ääntä)
      Kyltymätön leopardi: BK:n mielestä siis optimistin lasi on puolityhjä ja pessimistin puoliksi täynnä. Ei ihan mennyt putkeen tuo mainos 😁
      Ehkä se on kohdennettu tyypeille, jotka inhoaa kokista, mutta joutuvat juomaan sitä. 😁

      Lainaa

    23. Laatuunkäypä omena 6.1.2022 10:25
      Tulos: +93 (101 ääntä)
      Itseasiassa: Yleensä ihmettelen gynellä sitä erillisessä pukuhuoneessa tai verhon takana riisumista. Okei, on varmasti tilanteita kun haluaa yksityisyyttä riisumiseen ja pukeutumiseen, itsellänikin on ollut. Mutta ahtaimmillaan huoneessa on ollut nurkassa verho ja sen taakse tungettu tuoli ja koko [...]
      Kerran kardiologille mennessä mitään sen kummemmin ajattelematta vetäisin vaan paidan pois päältä juuri samaan aikaan, kun se aloitti, että tuolla voi riisua. Kardiologin ja apulaisen (opiskelija?) ilmeistä sitten päättelin, että se riisuminen syrjässä verhon takana saattaa olla myös lääkäreitä varten eikä vain asiakkaita varten. Ehkä se on niistäkin kiusallista kun joku vieras riisuu siinä silmien edessä. Tai ehkä tulivat vain yllätetyiksi, sekin voi olla.

      Lainaa

    24. Tulos: +56 (62 ääntä)
      Kivoja nää aiheen vierestä kommentoijat. Olen usein miettinyt että käyttäytyykö he samoin muutenkin. Jos joku kysyy kaupungilla pääseekö tästä vasemmalle kääntymällä asemalle ni eiköhän Arja tule HUUTAMAAN kuinka hän ei ikinä ole vasemmalle kääntynyt. Eikä tässä vielä mutta Nooran pitää liittyä mukaan päästäkseen sättimään Arjaa kun huutaa julkisilla paikoilla mutta kukaan ei voi vastata pääseekö sinne asemalle jos kääntyy. Perkele mitä porukkaa.

      Lainaa

    25. Itseasiassa 6.1.2022 10:52
      Tulos: +4 (22 ääntä)
      Laatuunkäypä omena: Kerran kardiologille mennessä mitään sen kummemmin ajattelematta vetäisin vaan paidan pois päältä juuri samaan aikaan, kun se aloitti, että tuolla voi riisua. Kardiologin ja apulaisen (opiskelija?) ilmeistä sitten päättelin, että se riisuminen syrjässä verhon takana saattaa olla myös lääkäreitä [...]
      Itseasiassa olen joutunut sinne verhon taakse vain sairaalassa, yksityisellä ja terkkarilla housut saa riisua siihen tuolille, jossa juuri istuit. Ja samat lääkärit laittavat ensin lähetteen muualla ja ottavat vastaan sairaalalla seuraavissa tutkimuksissa.

      Lainaa

    26. Käptsimoor Peppula 6.1.2022 11:20
      Tulos: +13 (15 ääntä)
      Tuo ylin Caritan juttu ei nyt oikein aukea.

      Lainaa

    27. Jalompi noita 6.1.2022 11:24
      Tulos: +36 (42 ääntä)
      Lasi on täynnä. Puolet limsaa ja puolet ilmaa.

      Lainaa

    28. Nuhteeton pähkinä 6.1.2022 11:28
      Tulos: +17 (21 ääntä)
      Kyltymätön leopardi: BK:n mielestä siis optimistin lasi on puolityhjä ja pessimistin puoliksi täynnä. Ei ihan mennyt putkeen tuo mainos 😁
      Käy järkeen kyllä, jos lasin sisältö on juojalle vastenmielinen.

      Lainaa

    29. Tyly karhu 6.1.2022 13:27
      Tulos: +33 (35 ääntä)
      Säädytön lehmä: Sisällöllä ei ole väliä, vaan se että astia on puolillaan ainetta X. Onko se sinun mielestäsi silloin puoliksi tyhjä, vai puoliksi täynnä. En tiiä mihin luokkaan itse kuulun, sillä jos lasia ollaan vasta täyttämässä, ja se jää puolilleen, on lasi puoliksi täynnä. Jos taas tyhjennys jää puoliväliin, on lasi puoliksi tyhjä. Hyvin yksinkertaista. 
      Ja jos säiliöstä ei tiedetä ollaanko sitä täyttämässä vai tyhjentämässä, voidaan sanoa säiliön olevan puolillaan.

      Lainaa

    30. Sitkas karjalanpiirakka 6.1.2022 13:36
      Tulos: +35 (59 ääntä)
      Laatuunkäypä omena: Kerran kardiologille mennessä mitään sen kummemmin ajattelematta vetäisin vaan paidan pois päältä juuri samaan aikaan, kun se aloitti, että tuolla voi riisua. Kardiologin ja apulaisen (opiskelija?) ilmeistä sitten päättelin, että se riisuminen syrjässä verhon takana saattaa olla myös lääkäreitä [...]
      Riisuminen on kiusallista mutta sen jälkeen voi kuitenkin alastonta potilasta katsoa? Outoa.

      Lainaa

    31. Uneton meduusa 6.1.2022 13:39
      Tulos: +58 (62 ääntä)
      Itseasiassa: Yleensä ihmettelen gynellä sitä erillisessä pukuhuoneessa tai verhon takana riisumista. Okei, on varmasti tilanteita kun haluaa yksityisyyttä riisumiseen ja pukeutumiseen, itsellänikin on ollut. Mutta ahtaimmillaan huoneessa on ollut nurkassa verho ja sen taakse tungettu tuoli ja koko [...]
      Tämä on tosiaan vähän outoa. Vaatteet saa häveliäästi riisua verhon takana, sitten saa kävellä huoneen puolelle alaosattomissa ja asettua haarat levälleen.
      Tosin omituisempaa näin lantionpohjan fysioterapiassa. Nämä fysioterapeutit tutkivat siis tarvittaessa alapäätä ihan samoin kuin gynekologit. Mutta fysioterapeutin vastaaotolla ei ollut verhonurkkausta, sen sijaan käteen lykättiin PYYHE "riisuutumista varten"...jonka jälkeen tutkimuspöydällä pyyhe aseteltiin jotenkin ihmeellisesti syliin näkösuojaksi, vaikka pyyhkeen alla fysioterapeutti tunnusteli emätintä. Vaikka samaan aikaan tuon alan fysioterapeuteilla on yleensä aika rempseät jutut eikä kysymyksissä esim. sukupuolielämästä paljoa kainostella.
      Tuo hamejuttu kuulosti minusta vain käytännölliseltä, lääkärissä on kuitenkin aina vähän kiire. Ja eikös gynetkin oikein suosittele alushousuttomuutta hameen kanssa, jos on mitään alapäävaivoja?
      Sellaiset saumoista teipatut stripparin/viuhahtajan vaatteet vois tietysti olla lääkärikäyntejä varten kätsyt. Nojoo, pukeminen ehkä ei.

      Lainaa

    32. Vararenkaaton sarvikuono 6.1.2022 14:44
      Tulos: +79 (79 ääntä)
      Tietoa: Arjan kirjoitustapa on karsea, eikä valitettavasti edes ainutlaatuinen. Vastaavaa tekstiä voi kohdata myöskin Iltalehden kommenttipalstalta. Voihan sekin tietysti olla kohtaaminen Arjan kanssa.
      Tai sitten Arjan opettajan muita oppilaita.
      Oikeasti vinkki kaikille. Jos huomaat, että kaikki muut tekevät jotain eri tavalla kuin mitä sinulle on (muistisi mukaan) opetettu, niin tarkasta faktat ennen kuin alat kinata. On mahdollista, että muistat väärin, on mahdollista, että sinulle on opetettu väärin tai on mahdollista, että jotain on muuttunut sen jälkeen kun sinulle on jotain opetettu. Et anna kovin järkevää kuvaa itsestäsi, jos pidä itsepintaisesti kiinni näkemyksestä, jonka olet kerran oppinut ilman, että olet valmis edes kyseenalaistamaan sitä todisteiden valossa lainkaan.

      Lainaa

    33. Kykenemätön peura 6.1.2022 15:23
      Tulos: +99 (99 ääntä)
      Uneton meduusa: Sellaiset saumoista teipatut stripparin/viuhahtajan vaatteet vois tietysti olla lääkärikäyntejä varten kätsyt. Nojoo, pukeminen ehkä ei.
      Haluan nähdä lääkärin ilmeen, kun pyytää riisumaan housut ja potilas tempaisee ne stripparityylin jalasta.

      Lainaa

    34. Tulos: +41 (41 ääntä)
      Kyllä. Mieluummin etsin maailmalta sitä oikeaa tietoa, kuin kuuntelen Tuovin keksintöjä.

      Lainaa

    35. Tulos: +27 (29 ääntä)
      Jalompi noita: Lasi on täynnä. Puolet limsaa ja puolet ilmaa.
      Ehkä siinä on neste ja hiilihappo kerroksina eikä sekaisin niinkuin muiden limuissa.

      Lainaa

    36. Tulos: +48 (52 ääntä)
      Mä oon kyllä vähän väsynyt, mutta eikö "autolla ihmiseen törmääminen" tarkoita sitä, mitä kutsutaan myös päälleajoksi?

      Lainaa

    37. Askarruttava ankerias 6.1.2022 18:58
      Tulos: +72 (74 ääntä)
      Mitäköhän Tuovi pelkää tapahtuvan, jos kirjoittaa sanan "koronapiikki"? Uskaltaakohan hän edes sanoa sitä ääneen?

      Lainaa

    38. Vikuri lisko 6.1.2022 20:51
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Peeaa vadelma: Radiosta kuuluu: "joku ajaa moottoritietä vastaantulijoiden kaistalla". Minä: "Miten niin joku, näitähän on satoja!"
      Älä viitti 😂 Mulla on fobia tuosta.

      Lainaa

    39. Tulos: +43 (43 ääntä)
      Mitähän muhun on pistetty kun lääkäri Heikkilän kertomaa aidsia ja impotenssia ei oo tullu eikä Tuovinkaan kertomaa ajokyvyn heikentymistä? Eipä kyllä oo koronaakan tullu. 🤔

      Lainaa

    40. Kesy viikuna 7.1.2022 4:43
      Tulos: -26 (36 ääntä)
      Lenko kirjohylje: Puoliksi täynnä meinaa optimistia ja puoliksi tyhjä pessimistiä. En tiiä mikä ite oon, kun aina oon aatellut että jos se lasi on puolillaan jotakin niin samaan aikaan se on myös puoliksi tyhjä. Ehkä realisti tai joku muu tosikko ja pilkunlaittaja.
      Et ole mitenkään uniikki. Kaikki ajattelevat sen olevan puolillaan. Jos sitä ollaan täyttämässä, se on puolitäysi, jos sitä ollaan tyhjentämässä, se on puolityhjä. Näin se elämä vain toimii, eikä sinun pseudointellektuelli havainto muuta sitä.

      Lainaa

    41. Tulos: +18 (22 ääntä)
      En ymmärrä tuota gyne"mokaa". Itse käytän aina hametta/mekkoa gynellä käydessä, se nyt vaan on näppärämpää nostaa hame korviin kuin alkaa riisumaan ja pukemaan.

      Lainaa

    42. Tulos: -5 (27 ääntä)
      Väsyttää aina tuo puoliksi täynnä/puoliksi tyhjä-juttu koska se on vain suoraan mitään ajattelematta kopioitu englannikielisestä meemistä joka ei toimi suomen kielessä. Englannin kielessä ei ole vastinetta sanalle "puolillaan".

      Lainaa

    43. Pakkattu kobra 7.1.2022 11:19
      Tulos: +54 (54 ääntä)
      Pex: Mitähän muhun on pistetty kun lääkäri Heikkilän kertomaa aidsia ja impotenssia ei oo tullu eikä Tuovinkaan kertomaa ajokyvyn heikentymistä? Eipä kyllä oo koronaakan tullu. 🤔
      Jäätkö magneettisesti pistokohdasta jääkaapin oveen kiinni? Onko 5G-yhteys parantunut? Pöliseekö piikkiproteiinit ihmisten ilmoilla kulkiessa? Kuhiseeko morgellonit ihon alla? Tukkiiko grafeenioksidi verisuonet? Onko veri muuttunut mustaksi? Lentääkö veri kaikista ruumiinaukoista? Oletko halvaantunut? Oletko kuollut? Jos vastaus on joka kohtaan "ei" niin sitten kyllä olet saanut vaan plaseboa 😛

      Lainaa

    44. Ontuva guava 7.1.2022 11:45
      Tulos: +25 (29 ääntä)
      Kykenemätön peura: ?kuinka vanhaksi pitää elää, että voi keksiä omia kielioppisääntöjÄ .ihan varmasti koulussa opetettin, että virke alkaa välimerkillä ja päättyy isoon kirjaimeeN !ettäs tiedätte, senkin nulikaT .samaa mieltä Reinan kanssA .ei anna hyvää kuvaa yrityksestä väittää tuota lasia täydeksI .ehkä Burger Kingin mainostoimistossa on otettu k0r0n4p!1kk3jÄ
      Minä keksin oman kielen jo 15-vuotiaana. :D Edelleen on kovalevyllä tallessa sekä kielioppi että 2000 sanaa sisältävä sanakirja.

      Lainaa

    45. Ruostunut kauris 7.1.2022 13:55
      Tulos: +20 (22 ääntä)
      Kannattaa käydä vilkasemassa Burgerking_suomi instatiliä, sinne on palkattu joku meemuteini ylläpitämään somea :D Ihan trendikään nykyaikasta, mutta vähän ehkä noloa firman virallisella tilillä tollanen spedeily.

      Lainaa

    46. Tulos: +15 (19 ääntä)
      Kyltymätön leopardi: BK:n mielestä siis optimistin lasi on puolityhjä ja pessimistin puoliksi täynnä. Ei ihan mennyt putkeen tuo mainos 😁
      Paitsi jos BK:n mielestä Coca Cola on sellaista myrkkyä, että mitä vähemmän sitä on lasissa, sen parempi.

      Lainaa

    47. Pohjaton huonekalu 7.1.2022 17:42
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Pessimisti, optimisti, burgernisti

      Lainaa

    48. Tuomittava tiikeri 7.1.2022 18:34
      Tulos: +37 (37 ääntä)
      Punahilkka paprika: Arja ei ole selvästi lukenut ainoatakaan kirjaa elämänsä aikana.
      Niille kirjailijoille on opetettu se väärä tapa.

      Lainaa

    49. Tuomittava tiikeri 7.1.2022 18:36
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Tukintolvana: Mun pää sanoi ekana, että k-piikki on kitupiikki ja mietin hetken, miten ne liittyy autoiluun. Ja sitten päästiinkin takaisin denialistien salaliittoteorioihin. Oispa ollutkin kyseessä kitupiikit.
      Mulle tuli mieleen piikkipyörä, siis jonku sortin moottoripyörä. En ymmärtänyt mikä se k on siinä edessä.

      Lainaa

    50. Kyltymätön leopardi 7.1.2022 19:45
      Tulos: +32 (36 ääntä)
      Vuohi: Väsyttää aina tuo puoliksi täynnä/puoliksi tyhjä-juttu koska se on vain suoraan mitään ajattelematta kopioitu englannikielisestä meemistä joka ei toimi suomen kielessä. Englannin kielessä ei ole vastinetta sanalle "puolillaan".
      Tuo sanonta on vanha juttu Suomessakin. Paljon vanhempi kuin meemit.

      Lainaa

    51. Sitkas karjalanpiirakka 7.1.2022 23:47
      Tulos: +29 (29 ääntä)
      Suomen kielessä tyhjäkin lasi voi olla tyhjää täynnä.

      Lainaa

    52. Lukihärö 8.1.2022 8:58
      Tulos: +32 (32 ääntä)
      Punahilkka paprika: Arja ei ole selvästi lukenut ainoatakaan kirjaa elämänsä aikana.
      On hän saattanut lukea ja tuntenut varmaan suurta ylemyydentunnetta siitä, että osaa itse kirjoittaa paremmin kuin yksikään kirjailija tai kääntäjä :D

      Lainaa

    53. Tulos: +4 (16 ääntä)
      Kyltymätön leopardi: BK:n mielestä siis optimistin lasi on puolityhjä ja pessimistin puoliksi täynnä. Ei ihan mennyt putkeen tuo mainos 😁
      Päinvastoin. Tuo oli täysin onnistunut mainos, koska se onnistui ärsyttämään sinua kirjoittamaan tuon kommentin ja nyt muistat mainoksen pitkään :D

      Lainaa

    54. ViehättäväParkkihappo 8.1.2022 10:57
      Tulos: +30 (32 ääntä)
      Surullista että korkean sivistystason maassa on Tuovin kaltaisia yksilöitä. Mikään fakta tai järkipuhe ei kykene tunkeutumaan tuohon harhaisuuteen. Kuinka pitkään niitä putoavia koneita saadaan odotella, entä niitä äkkikuolemia rokotusasemilla.

      Lainaa

    55. Tulos: -1 (13 ääntä)
      Kyltymätön leopardi: Tuo sanonta on vanha juttu Suomessakin. Paljon vanhempi kuin meemit.
      On. Typerä se on silti. Enkä ole ikinä osannut tuohon intuitiivisesti vastata juuri siksi, että minulle se lasi on puolillaan.

      Lainaa

    56. ViehättäväParkkihappo 8.1.2022 11:05
      Tulos: +21 (23 ääntä)
      Askarruttava ankerias: Mitäköhän Tuovi pelkää tapahtuvan, jos kirjoittaa sanan "koronapiikki"? Uskaltaakohan hän edes sanoa sitä ääneen?
      Tämä tapa on ulkomaista lainaa sikäläisistä faceryhmistä joissa tuettiin ryhmän sisäistä yhteenkuuluvuutta kehittelemällä yhteinen ulkoinen vihollinen eli sensuuri joka muka esti koronapiikki-sanaa käyttävät. Hörhöporukan keskuudessa luo jännää salamyhkäisyyttä käyttää "ovelia" "eliittiä" harhauttavia ilmaisuja. Nämä pirkko 59 vee tädit saavat näillä grafeenihorinoillaan jännitystä elämäänsä.

      Lainaa

    57. Sitkas karjalanpiirakka 8.1.2022 15:35
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      ViehättäväParkkihappo: Tämä tapa on ulkomaista lainaa sikäläisistä faceryhmistä joissa tuettiin ryhmän sisäistä yhteenkuuluvuutta kehittelemällä yhteinen ulkoinen vihollinen eli sensuuri joka muka esti koronapiikki-sanaa käyttävät. Hörhöporukan keskuudessa luo jännää salamyhkäisyyttä käyttää "ovelia" "eliittiä" [...]
      Ei sillä mitään eliittiä harhauteta, vaan Facebookin moderointiautomatiikkaa. Tosin ainakin ylen mukaan järjestelmä ei tue Suomen kieltä muutenkaan.

      Lainaa

    58. Pöljä roska 8.1.2022 17:07
      Tulos: +26 (26 ääntä)
      BK:n mielipide kokiksesta selvä: optimisti tuumaa et on siitä jo puolet menny alas, pessimisti että vielä on puolet taisteltava, ja BK lohduttaa, et heillä sentään täyden lasin hinnalla kaadetaan vain puolikas!

      Lainaa

    59. jukkapalmu 8.1.2022 17:39
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      Mikä idea tossa ekassa oli? Teki niinkun tapana on.

      Lainaa

    60. Tulos: -4 (20 ääntä)
      Kyltymätön leopardi: Tuo sanonta on vanha juttu Suomessakin. Paljon vanhempi kuin meemit.
      Jättäen nyt väliin sen etten tarkoittanut tuossa meemillä mitään netissä julkaistavaa kuvaa, pointtini oli se että koko konsepti on aina ollut suomen kielessä typerä. Englantia puhuessa voi sanoa vain "half full" tai "half empty" joten se joka käyttää edellistä on optimisti ja jälkimmäistä käyttävä pessimisti, mutta suomessa "puoliksi täynnä" ja "puoliksi tyhjä" ovat molemmat kapulakieltä, sanotaan vain "puolillaan".

      Lainaa

    61. Sitoutumaton haukka 9.1.2022 15:27
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Vuohi: Jättäen nyt väliin sen etten tarkoittanut tuossa meemillä mitään netissä julkaistavaa kuvaa, pointtini oli se että koko konsepti on aina ollut suomen kielessä typerä. Englantia puhuessa voi sanoa vain "half full" tai "half empty" joten se joka käyttää edellistä on optimisti ja jälkimmäistä käyttävä [...]
      Half glass of water.

      Lainaa

    62. Tulos: -4 (10 ääntä)
      Sitoutumaton haukka: Half glass of water.
      Näin ei kuitenkaan kukaan englannin puhuja sano.

      Lainaa

    63. Tulos: +11 (11 ääntä)
      Meillä aikoinaan ruotsin opettaja väitti kiven kovaan, että kahvissa on kokaiinia ja että kofeiini on huume. Se oli muutenkin niin sekaisin, että ei kyllä yhtään ihmetyttänyt moinen oivallus.

      Lainaa

    64. Kynnyksetön metsämarja 11.1.2022 10:03
      Tulos: +8 (10 ääntä)
      Ai että, Arja palautti mieleeni töissä kohtaamani rouvan, joka kivenkovaan väitti, että hänelle oli koulussa opetettu, että kuukaudet kirjoitetaan suomeksi isolla alkukirjaimella. Meillä oli ikäeroa vain n. 20 vuotta, mutta niin vaan kuulemma olivat kirjoitussäännöt siinä välissä muuttuneet.

      Lainaa

    65. Tulos: +3 (7 ääntä)
      Säädytön lehmä: Sisällöllä ei ole väliä, vaan se että astia on puolillaan ainetta X. Onko se sinun mielestäsi silloin puoliksi tyhjä, vai puoliksi täynnä. En tiiä mihin luokkaan itse kuulun, sillä jos lasia ollaan vasta täyttämässä, ja se jää puolilleen, on lasi puoliksi täynnä. Jos taas tyhjennys jää puoliväliin, on lasi puoliksi tyhjä. Hyvin yksinkertaista. 
      Minä kuulun ryhmään, jonka mielestä lasi on puolillaan / puolikas lasillinen/mukillinen. Ei siis puoliksi tyhjä tai täynnä vaan puolillaan sitä nestettä. Ei optimismia, pessimismiä vaan realismia.

      Lainaa

    66. Puoliväljä kameli 12.1.2022 0:26
      Tulos: +5 (7 ääntä)
      En toki ajatellut k-p11kk1ä kevyt piikkinä eli kevyt-kevyt moottoripyöränä 😂 ja sitten aloin miettiä, missä menee piikin ja "kevytpiikin" raja 🤣

      Lainaa

    67. Tulos: -8 (12 ääntä)
      Joo vaikkei osannu kielioppia asioita ni hiton rasittavia tommoset nippanaamat jokka tulee kommentoimaan noista kirjotusvirheistä. Rasittavia. Tahalteen kirjotan virheellisesti yleensä niille takasin. En tajunnu tuota gyne juttua ? Mikä siinä oli ideana

      Lainaa

    68. Tulos: +3 (3 ääntä)
      Mun lasi on aina rikki. Mitä se kertoo minusta tai meidän yhteiskunnasta kun ei liimaa tarjota? Oli se joskus täynnä mutta nyt on nesteet pöydällä ja turha miettiä oliko sitä kuinka paljon.

      Lainaa

    69. Tiedetty piimä 18.2.2022 22:49
      Tulos: +3 (5 ääntä)
      Vuohi: Jättäen nyt väliin sen etten tarkoittanut tuossa meemillä mitään netissä julkaistavaa kuvaa, pointtini oli se että koko konsepti on aina ollut suomen kielessä typerä. Englantia puhuessa voi sanoa vain "half full" tai "half empty" joten se joka käyttää edellistä on optimisti ja jälkimmäistä käyttävä [...]
      Entäs "puolitäysi" tai "puolityhjä"?
      Eei, ei voi toimia. Sanotaan mieluummin, että pöydällä on "puolillaan oleva" lasi. Me mitään kapulakieltä käytetä.

      Lainaa

    70. Sonnaton salaatti 24.7.2023 19:33
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Ihanaa, coca-cola, munkin mielestä lasi on täynnä, nimittäin puolet limuu ja puolet ilmaa. Ei se lasi ole koskaan tyhjä :)

      Lainaa

    71. Sonnaton salaatti 24.7.2023 19:34
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Ellei kysytä, "onko lasi tyhjä limusta ;)" Silloin se on tyhjä limusta.

      Lainaa

    72. Tiuha valas 19.11.2024 5:30
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Oho: En ymmärrä tuota gyne"mokaa". Itse käytän aina hametta/mekkoa gynellä käydessä, se nyt vaan on näppärämpää nostaa hame korviin kuin alkaa riisumaan ja pukemaan.
      Et vissiin koskaan käy gynellä talvella.

      Lainaa

    73. Tiuha valas 19.11.2024 5:32
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Kyltymätön leopardi: Tuo sanonta on vanha juttu Suomessakin. Paljon vanhempi kuin meemit.
      Niin on, mutta ei se ole koskaan sopinut suomen kieleen. Se on käännös alunalkaenkin.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: 60-luku, burger king, coca-cola, hame, joulukalenteri, kielioppi, kokis, korona, kuva, mainos, oikeinkirjoitus, optimisti, pessimisti, pilkku, poliisit, suklaa