Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 203

Järkyttäviä viestejä tuntemattomasta numerosta.
Naistenhuoneen ovi jäi auki, osa 203

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 74 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tunnustamaton ahven 22.2.2022 0:28
      Tulos: +372 (404 ääntä)
      On kyl mielenkiintoinen kysymys Minnalla. Niistä Lidlin pulloistahan ei saa panttia jos ne palauttaa muualle kuin Lidliin, joten mielestäni ei haittaa palauttaa niitä "uudestaan" sinne mistä pantin saa. Mut ties vaikka olisikin laitonta?

      Lainaa

    2. Tornipöllö 22.2.2022 0:30
      Tulos: +730 (788 ääntä)
      Mikä ihme näitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät voi suoraan sanoa mitä haluavat ja jos vastapuoli arvaa väärin, niin sitten aletaan raivota niin kuin se jotenkin olisi tämän arvaajan vika? Johanna tuon jälkeen mitään suklaavanukasta edes ansaitse.

      Lainaa

    3. Tulos: +220 (350 ääntä)
      Palautuspullot eivät voi olla yksittäisen työntekijän etuoikeus. Joko rahat jaetaan tasan tai ne kuuluu kauppiaalle.

      Lainaa

    4. Tulos: +312 (330 ääntä)
      Eli yli 300 tölkkiä/pv Lidlin tölkkiä palauttelee. Mä ostaisin ekoilla panttimasseilla joltain taivaanrannan maalarilta vanhan vaaleansinisen Hiacen työmatkoja varten, mahtuu sitten kyytiin joka päivä eväsboksi, vaihtovaatteet ja 10 pussia tyhjiä pulloja.

      Lainaa

    5. Apea mandariini 22.2.2022 1:00
      Tulos: +538 (624 ääntä)
      Eipä tulisi mieleenkään vetää raivareita ja paiskoa vanukkaita kun toinen on niitä sentään pyynnöstä tuonut, ei vaan kristallipallosta nähnyt että niidenkin olisi pitänyt olla sitä suklaata. Ei ihme että menkoista, raskaudesta ym. heitetään yhä tosi typerää "muijat sekoaa täysin" -läppää kun jotkut naiset häpeilemättä laittavat ihan vaan käytöstapojen ja itsehillinnän puutteen "hormonihöyryjen" piikkiin. Itse saatan kyllä hormonihöyryissäni tiristää kyyneliä Animal Planetin hienoille mainoksille, mutta hemmotelluksi vanukkaita heitteleväksi raivopääprinsessaksi en ole kokenut tarvetta ryhtyä...

      Lainaa

    6. Tulos: +154 (162 ääntä)
      traumcity: Eli yli 300 tölkkiä/pv Lidlin tölkkiä palauttelee. Mä ostaisin ekoilla panttimasseilla joltain taivaanrannan maalarilta vanhan vaaleansinisen Hiacen työmatkoja varten, mahtuu sitten kyytiin joka päivä eväsboksi, vaihtovaatteet ja 10 pussia tyhjiä pulloja.
      Tölkkejä tarvii 215 per päivä, että saa kasaan sen tonnin kuussa. Isoja pulloja riittää 80 kpl päivässä.

      Lainaa

    7. Tunnustamaton ahven 22.2.2022 1:18
      Tulos: -95 (301 ääntä)
      Apea mandariini: Eipä tulisi mieleenkään vetää raivareita ja paiskoa vanukkaita kun toinen on niitä sentään pyynnöstä tuonut, ei vaan kristallipallosta nähnyt että niidenkin olisi pitänyt olla sitä suklaata. Ei ihme että menkoista, raskaudesta ym. heitetään yhä tosi typerää "muijat sekoaa täysin" -läppää kun jotkut [...]
      Luulet, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä. Mutta joihinkin hormonit vaikuttaa todella voimakkaasti - googlaa vaikka PMDD. "Hormonipäissään" on myös sellaiset saliäijät jotka käyttää steroideja ja sitten raivoaa ja hakkaa ihmisiä.

      Lainaa

    8. Lottoava lammas 22.2.2022 1:27
      Tulos: +106 (116 ääntä)
      Zorro2040: Palautuspullot eivät voi olla yksittäisen työntekijän etuoikeus. Joko rahat jaetaan tasan tai ne kuuluu kauppiaalle.
      Tämähän riippuu täysin kauppiaasta, jos esimerkiksi ikuisen pullohuonenakin kompensaatioksi näin päättää olevan hyvä. Veronalaista tuloahan tuo joka tapauksessa on.

      Lainaa

    9. Tulos: +165 (179 ääntä)
      Akrasia: Tölkkejä tarvii 215 per päivä, että saa kasaan sen tonnin kuussa. Isoja pulloja riittää 80 kpl päivässä.
      Mä oletin että tämä ystävä ei ihan 30 päivää tee töitä kuukaudessa kuitenkaan. Ja vapaapäivien aikana joku muu rohmuaa ne pullot sieltä kuitenkin.

      Lainaa

    10. Epätavallinen robotti 22.2.2022 2:14
      Tulos: +143 (157 ääntä)
      traumcity: Mä oletin että tämä ystävä ei ihan 30 päivää tee töitä kuukaudessa kuitenkaan. Ja vapaapäivien aikana joku muu rohmuaa ne pullot sieltä kuitenkin.
      Sitä paitsi kyllä ne Lidlin tölkit voi palauttaa ihan kaikkiin kauppoihin panttia vastaan. Ainoastaan muovipullot ovat poikkeus, enkä millään jaksa uskoa että niitä lähimainkaan tuollaisia määriä päivittäin kertyy.

      Lainaa

    11. Kullattu kavioeläin 22.2.2022 2:51
      Tulos: +209 (213 ääntä)
      Me käytiin Alepa-aikoina aina pari kertaa vuodessa viemässä rullakolla vastapäiseen Alkoon Alkon pullot jotka oli palautettu meille. Silloin niistä ei saanut panttirahaa kuin Alkoon palautettuna. Iskettiin ne suoraan Alkon lasinkeräyslaatikkoon, ilmoitettiin määrä ja palautusrahoilla mentiin koko kööri aina kaljalle sovittuna päivänä. :)

      Lainaa

    12. Lihava Tiikeri 22.2.2022 2:55
      Tulos: +257 (287 ääntä)
      Tunnustamaton ahven: Luulet, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä. Mutta joihinkin hormonit vaikuttaa todella voimakkaasti - googlaa vaikka PMDD. "Hormonipäissään" on myös sellaiset saliäijät jotka käyttää steroideja ja sitten raivoaa ja hakkaa ihmisiä.
      Kai sitä voi "hormoonipäissänkin" sanoa suoraan minkä vanukkaan haluaa, jos väärä vanukas aiheuttaa itkupotku raivarit. Ja jos on noin vaikeaa a) kertoa suoraan mitä haluaa ja b) käyttäytyä edes hitusen järkevästi kun saa "väärän" vanukkaan niin olisi parempi mennä sinne ostoksille itse.

      Lainaa

    13. Pilkkopimeä piimä 22.2.2022 5:04
      Tulos: +23 (51 ääntä)
      Lottoava lammas: Tämähän riippuu täysin kauppiaasta, jos esimerkiksi ikuisen pullohuonenakin kompensaatioksi näin päättää olevan hyvä. Veronalaista tuloahan tuo joka tapauksessa on.
      Siinä on joku raja minkä ylittävä tulo pitää verottajalle ilmoittaa. Harva sen pulloilla kai täyteen saa?

      Lainaa

    14. Häijy mestari 22.2.2022 5:10
      Tulos: -91 (209 ääntä)
      Kyllä tuo vanukkaan toivottu maku tulee asiayhteydestä aivan selväksi.

      Lainaa

    15. Sikiönlähdettäjä 22.2.2022 5:11
      Tulos: -85 (155 ääntä)
      Minä paiskoisin kirjoitustaidottoman ja paskaa syövän Johannan maahan.

      Lainaa

    16. Virraton alpakka 22.2.2022 6:25
      Tulos: +138 (146 ääntä)
      Apea mandariini: Eipä tulisi mieleenkään vetää raivareita ja paiskoa vanukkaita kun toinen on niitä sentään pyynnöstä tuonut, ei vaan kristallipallosta nähnyt että niidenkin olisi pitänyt olla sitä suklaata. Ei ihme että menkoista, raskaudesta ym. heitetään yhä tosi typerää "muijat sekoaa täysin" -läppää kun jotkut [...]
      Mä oon kerran asunu henkilön kaa jolla oli PMDD ja se oli kyl villiä. Ois varmasti saattanu vanukaskin lentää. Oireilun ulkopuolella oli mitä mukavin henkilö ja ystävällinen ja pahoillaan taudistaan jolle ei tietysti mitään mahtanut. 
      Mutta tuskin PMDD on kovin yleinen vaiva. 

      Lainaa

    17. Pompöösi maksamato 22.2.2022 6:30
      Tulos: +3 (159 ääntä)
      Häijy mestari: Kyllä tuo vanukkaan toivottu maku tulee asiayhteydestä aivan selväksi.
      Samaa mieltä. Jos juuri puhutaan suklaasta ja samalla pohditaan toimisiko vanukaskin sipsien kanssa yhtä hyvin, on aika selvää, että suklaan eri olomuodot siinä on aiheena. Siksi veikkaankin, ettei se mies ole varsinaisesti osallistunut keskusteluun, ja sitten vanukas on päätynyt kauppalistaan ilman mitään asiayhteyttä.

      Lainaa

    18. Kylmänkostea kurkku 22.2.2022 6:35
      Tulos: +23 (37 ääntä)
      Pilkkopimeä piimä: Siinä on joku raja minkä ylittävä tulo pitää verottajalle ilmoittaa. Harva sen pulloilla kai täyteen saa?
      Tässähän pullot saadaan työsuhteessa lahjana työnantajalta. Työnantajan antamat muut kuin merkkipäivälahjat ovat verovapaita, jos ne annetaan kollektiivisesti kaikille työntekijöille ja eivät ole rahaan verrattavia. Koska pullot on suhteellisen helppo muuttaa rahaksi, ne eivät ole verovapaita lahjoja ja siksi lisättäisiin työntekijän palkkatuloon. Lirissä ei olisi niinkään työntekijä vaan kauppa.

      Lainaa

    19. Tulos: +104 (112 ääntä)
      Kaverilta tainnu jäädä pilkku pois. 7,00-10,00 euroa vois viel olla uskottavuuden rajois.

      Lainaa

    20. Tulos: +70 (144 ääntä)
      Minnasta näkee tämän suomalaisen perikateuden. Jos toisella on jotain, niin se pitää saada siltä pois. Eli vain suomalainen on valmis maksamaan satasen siitä, että naapuri ei saa viittäkymppiä.

      Lainaa

    21. Tulos: -58 (78 ääntä)
      Pilkkopimeä piimä: Siinä on joku raja minkä ylittävä tulo pitää verottajalle ilmoittaa. Harva sen pulloilla kai täyteen saa?
      Uutisis lukasin jokunen vuos sitten, että jopa yhdestä 0,20e pullon palautuksest pitää verottajalle ilmoittaa ellei ite ole pulloa ostanut.

      Lainaa

    22. Universaali lehmä 22.2.2022 7:24
      Tulos: -8 (90 ääntä)
      Tommonen hormooniakka olis kyllä joutanut pihalle aikoja sitten.

      Lainaa

    23. Tulos: +61 (119 ääntä)
      Huonoa käytöstä ei hormoneilla selitetä. Onneksi mun elämääni ei hormoniriehujat kuulu.

      Lainaa

    24. Tulos: +94 (130 ääntä)
      Sai se kaveri nyt euron tai sata euroa kuussa niistä pulloista, olisin vain tyytyväinen kaverini puolesta. Mutta eipä tuu yllätyksenä että tämmöisiä nillittäviä ja kateellisia "kavereita" löytyy. Mitä hittoa se ketään haittaa jos joku tonkii roskiksesta/vie pullohuoneesta itselleen hieman lisätuloja.

      Lainaa

    25. Uljas krokotiili 22.2.2022 7:47
      Tulos: +87 (99 ääntä)
      Apea mandariini: Eipä tulisi mieleenkään vetää raivareita ja paiskoa vanukkaita kun toinen on niitä sentään pyynnöstä tuonut, ei vaan kristallipallosta nähnyt että niidenkin olisi pitänyt olla sitä suklaata. Ei ihme että menkoista, raskaudesta ym. heitetään yhä tosi typerää "muijat sekoaa täysin" -läppää kun jotkut [...]
      En minäkään ole kokenut tarvetta heittäytyä sekopäiseksi, mutta halusin tai en, joka kuukausi muutun itsetuhoiseksi.

      Lainaa

    26. Kilokalori 22.2.2022 7:55
      Tulos: +60 (68 ääntä)
      Tohtori M: Uutisis lukasin jokunen vuos sitten, että jopa yhdestä 0,20e pullon palautuksest pitää verottajalle ilmoittaa ellei ite ole pulloa ostanut.
      Olisipa ihan mahtavaa että ihmiset tekisivät näitä ilmoituksia esim. viikottain. 4,50e viikolta 6, kesällä paras viikko oli 23,35e! Eihän omia leipomuksiaankaan tai marjojen poimimista tarvitse ilmoitella ennen kuin joku raja tulee täyteen. Luulisi sentti-ilmoitusten vaan hidastavan muuta työtä verovirastossa. Ohjeistus voisi muuttua nopeasti.

      Lainaa

    27. Juovikas karhu 22.2.2022 8:12
      Tulos: -12 (60 ääntä)
      Ei tuossa viimeisessä ole mitään laitonta tai väärää. Klassinen esimerkki siitä, miten suomalainen maksaa vaikka satasen, ettei naapuri saisi viittäkymppiä.

      Lainaa

    28. Teroitettu orava 22.2.2022 8:14
      Tulos: +113 (143 ääntä)
      Vau. Miettis oikeesti omalle kohdalle, jos kävisit kaupassa ja mies paiskois ostokset seinään, jos ostit väärää merkkiä. Kun et suoraan edes sanonut, että tuotko suklaavanukasta. Mee ite kauppaan hormonipäissäsmä. T. Nainen

      Lainaa

    29. Kykenemätön peura 22.2.2022 8:15
      Tulos: +207 (211 ääntä)
      Ihan hirveän ahdistava ajatus, että laittaa vahingossa väärään numeroon tekstarin ja sitten omaa numeroa jaetaan jossain naistenhuoneella.

      Lainaa

    30. Tunnustamaton ahven 22.2.2022 8:23
      Tulos: +46 (70 ääntä)
      Lihava Tiikeri: Kai sitä voi "hormoonipäissänkin" sanoa suoraan minkä vanukkaan haluaa, jos väärä vanukas aiheuttaa itkupotku raivarit. Ja jos on noin vaikeaa a) kertoa suoraan mitä haluaa ja b) käyttäytyä edes hitusen järkevästi kun saa "väärän" vanukkaan niin olisi parempi mennä sinne ostoksille itse.
      Kyllä näin on, ei kai kukaan ole tästä eri mieltä.
      "Ei ihme että menkoista, raskaudesta ym. heitetään yhä tosi typerää "muijat sekoaa täysin" -läppää kun jotkut naiset häpeilemättä laittavat ihan vaan käytöstapojen ja itsehillinnän puutteen "hormonihöyryjen" piikkiin."
      ^ Tähän vastasin, koska tuo kommentoija ei taida ymmärtää, että jotkut hyvätapaiset ja itsensä yleensä hillitsevät naiset "sekoaa" vasten tahtoaan hormonien vaikutuksesta. Sillon kyse ei ole siitä, että riehutaan miten huvittaa ja käytetään hormoneita tekosyynä, vaan itsehillinnän pettämisestä.

      Lainaa

    31. Viehättävä lihapiirakka 22.2.2022 9:56
      Tulos: +58 (84 ääntä)
      Sam: Minnasta näkee tämän suomalaisen perikateuden. Jos toisella on jotain, niin se pitää saada siltä pois. Eli vain suomalainen on valmis maksamaan satasen siitä, että naapuri ei saa viittäkymppiä.
      Tää on kiinnostava (ja varsin yleinen) ajattelutapa Samilla tää "kateus"! Yhteiskunnan oikeudenmukaisuus perustuu oikeastaan juuri siihen että tarpeeksi monella on moraalinen selkäranka ja oikeudentaju. Tarkoittaa että itse ei tee asioita jotka omatunto sanoo vääräksi, mutta myös että sitä edellytetään kanssaihmisiltä, joiden omatunto ei sano muuta kuin että "mulle mulle!" Kateudeksi sitten väitetään sitä jos joku paheksuu kun toinen toimii moraalittomalla tavalla. Niin kuin tekee rikoksia, ottaa lahjuksia, kavaltaa, huijaa jne jne - en siis tarkoita mitään raamatullista. Kuinka moni nyt oikeasti haluaisi olla samanlainen kuin joku välistävetäjä, ja siksi kadehtisi häntä?

      Lainaa

    32. Mietteetön simpanssi 22.2.2022 10:11
      Tulos: +58 (90 ääntä)
      Apea mandariini: Eipä tulisi mieleenkään vetää raivareita ja paiskoa vanukkaita kun toinen on niitä sentään pyynnöstä tuonut, ei vaan kristallipallosta nähnyt että niidenkin olisi pitänyt olla sitä suklaata. Ei ihme että menkoista, raskaudesta ym. heitetään yhä tosi typerää "muijat sekoaa täysin" -läppää kun jotkut [...]
      Jonkun tutkimuksen mukaan 80 % naisista väitti kärsivänsä PMS-oireista, mutta oikeasti oireita oli - muistaakseni - vain 30 %:lla naisista, kun asiaa tutkittiin tieteen keinoin. Itse PMS-oireettomana naisena ärsyynnyn kun jotkut perustelee huono käytöstä sillä, mutta ymmärrän kuitenkin, että joillain ne oikeasti heittelee mielialaa, jopa ihan tolkun ihmisillä. Ne on vain melko vähemmistö, ja muut voisivat lopettaa karhunpalveluksen tekemisen koko sukupuolelle ja opetella käyttäytymään.

      Lainaa

    33. Tulos: +41 (59 ääntä)
      Pompöösi maksamato: Samaa mieltä. Jos juuri puhutaan suklaasta ja samalla pohditaan toimisiko vanukaskin sipsien kanssa yhtä hyvin, on aika selvää, että suklaan eri olomuodot siinä on aiheena. Siksi veikkaankin, ettei se mies ole varsinaisesti osallistunut keskusteluun, ja sitten vanukas on päätynyt kauppalistaan ilman mitään asiayhteyttä.
      Harva inhminen analysoi omia keskusteluja tieteellisellä pieteetillä, vaan tulkitsee toista intuition pohjalta. Jos sanoo jotain monitulkintaista, ei silloin ensimmäistä mieleen tullutta tulkintaa yleensä kyseenalaisteta. Tällaisista tavallisen keskustelun aikana sattuneista tulkintavirheistä ei voi syyttää viestin vastaanottajaa, vaan puhujaa joka on ilmaissut asiansa epäselvästi. Sitäpaitsi kyseinen päivitys hyvintodennäköisesti on täysin erilainen kuin mitä itse keskustelu on ollut, joten on turha syyttää miestä tuon päivityksen perusteella.

      Lainaa

    34. Turvaton kookos 22.2.2022 10:29
      Tulos: -15 (75 ääntä)
      Pompöösi maksamato: Samaa mieltä. Jos juuri puhutaan suklaasta ja samalla pohditaan toimisiko vanukaskin sipsien kanssa yhtä hyvin, on aika selvää, että suklaan eri olomuodot siinä on aiheena. Siksi veikkaankin, ettei se mies ole varsinaisesti osallistunut keskusteluun, ja sitten vanukas on päätynyt kauppalistaan ilman mitään asiayhteyttä.
      Tai sitten mies toi tahallaan mahdollisimman väärää vanukasta jotta pääsisi vastaisuudessa pälkähästä. Varmaan myös tiskaa tiskit pyykinpesuaineella ja pyykkää valkoiset ja värilliset vaatteet samassa jotta ei tarvitsisi osallistua kotitöihin. Toki jotkut miehet on oikeasti ihan saatanan tyhmiä putkiaivojakin.

      Lainaa

    35. Jaettu leopardi 22.2.2022 11:17
      Tulos: +34 (80 ääntä)
      Mietteetön simpanssi: Jonkun tutkimuksen mukaan 80 % naisista väitti kärsivänsä PMS-oireista, mutta oikeasti oireita oli - muistaakseni - vain 30 %:lla naisista, kun asiaa tutkittiin tieteen keinoin. Itse PMS-oireettomana naisena ärsyynnyn kun jotkut perustelee huono käytöstä sillä, mutta ymmärrän kuitenkin, että [...]
      Anteeksi mutta miten tuo tieteellinen tutkimus on suoritettu? Onko tutkija vieressäni kirjaamassa ensin normitoimintaani, ja sitten vertaa sitä siihen kun itken nähdessäni pikkulintujen kiusaavan toisiaan, enkä tajua miksi mitkään eväät ei kelpaa töissä? Näitä yksityisiä hetkiä ei näe kukaan muu kuin minä itse, eikä se päiviä kestävä alakulo ja turhautuminen näy ulospäin sillä sosiaalinen maski on raudanluja.

      Lainaa

    36. Apinaattori 22.2.2022 11:34
      Tulos: -29 (49 ääntä)
      Tornipöllö: Mikä ihme näitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät voi suoraan sanoa mitä haluavat ja jos vastapuoli arvaa väärin, niin sitten aletaan raivota niin kuin se jotenkin olisi tämän arvaajan vika? Johanna tuon jälkeen mitään suklaavanukasta edes ansaitse.
      Koska hän on raskaana....Sillon muisen täytyisi tietysti ymmärtää mitä hän on vailla. Noh nyt saan varmaan raskaana olevat naiset kimppuuni mut todella usein heillä on näitä hormooni hörähdyksiä mutta ymmärtäähän sen, on siinä homma rakentaa sisäänsä toinen ihminen. Että en mä oikeasti raskaana olevia mitenkään hulluina pidä, joskus ovat vaan hiukan raskaita. Mutta upeaahan se on, ajatelkaa nyt. Toinen ihminen kasvaa ihmisen sisällä. Wau.

      Lainaa

    37. Isä viiden, joka olet töissä. 22.2.2022 11:36
      Tulos: +45 (51 ääntä)
      Mietteetön simpanssi: Jonkun tutkimuksen mukaan 80 % naisista väitti kärsivänsä PMS-oireista, mutta oikeasti oireita oli - muistaakseni - vain 30 %:lla naisista, kun asiaa tutkittiin tieteen keinoin. Itse PMS-oireettomana naisena ärsyynnyn kun jotkut perustelee huono käytöstä sillä, mutta ymmärrän kuitenkin, että [...]
      Nyt iski uteliaisuus. Voisiko saada lähteitä? Mielellään itse tutkimusraporttiin. Lehtiartikkelit muuttavat sisällöt oikeastaan poikkeuksetta.

      Lainaa

    38. Häikäilemätön hyönteinen 22.2.2022 11:43
      Tulos: +56 (60 ääntä)
      Mietteetön simpanssi: Jonkun tutkimuksen mukaan 80 % naisista väitti kärsivänsä PMS-oireista, mutta oikeasti oireita oli - muistaakseni - vain 30 %:lla naisista, kun asiaa tutkittiin tieteen keinoin. Itse PMS-oireettomana naisena ärsyynnyn kun jotkut perustelee huono käytöstä sillä, mutta ymmärrän kuitenkin, että [...]
      Luokittelen itseni PMS-oireettomaksi. Ajattelin pitkään, että PMS-oireet ovat lähinnä itsehillinnän puutosta ja herkkyyttä omaan olotilaan, kunnes kaverini kertoi käyttävänsä mielialalääkkeitä PMS-oireisiinsa. Vastedes olen pitänyt pääni kiinni "PMS-oirepäätelmistäni"

      Lainaa

    39. Peitetty kantojuhta 22.2.2022 12:38
      Tulos: +31 (33 ääntä)
      Tunnustamaton ahven: On kyl mielenkiintoinen kysymys Minnalla. Niistä Lidlin pulloistahan ei saa panttia jos ne palauttaa muualle kuin Lidliin, joten mielestäni ei haittaa palauttaa niitä "uudestaan" sinne mistä pantin saa. Mut ties vaikka olisikin laitonta?
      Eikö nuo ole kauppiaan päätettävissä, koska henkilökunta automaatteja joutuu työajallaan huoltamaan. Ei siellä Palpan ukkelit laareja vaihda tai kuittirullaa vaihda.
      Samaten lienee kauppiaan ja henkilökunnan sovittavissa, miten hävikkituotteet käsitellään, ellei muuta diiliä ole tehty esim. ruoka-avun jakajan kanssa.

      Lainaa

    40. Tulos: 0 (12 ääntä)
      Akrasia: Tölkkejä tarvii 215 per päivä, että saa kasaan sen tonnin kuussa. Isoja pulloja riittää 80 kpl päivässä.
      Tosta tulee 645 € kuussa. Laskit varmaan, että se on töissä joka ikinen päivä.

      Lainaa

    41. Tulos: +83 (87 ääntä)
      Itselläni on ikävän rajut PMS-oireet, ja muutamaa päivää ennen menkkoja kaikki surettaa ja vituttaa. Onneksi itsehillintä pelaa kuitenkin sen verran ettei pura oloaan muihin, ja yleensä välttelenkin ihmisiä näinä päivinä ja murjotan yksin sohvan nurkassa. Poikaystävän seura juuri ja juuri menee, hän kun tietää tilanteen niin osaa olla erityisen empaattinen näinä päivinä. Jos toisi väärää vanukasta niin saattaisi alkaa itkettää; Johannan reaktio on kuitenkin sen verran ikävä, että jos noin pahasti itsehillintä pettää niin silloin on itsellä anteeksipyynnön paikka, sen sijaan että syyttelisi miestä ajatuslukukyvyn puutteesta.

      Lainaa

    42. Tulos: -10 (20 ääntä)
      Tornipöllö: Mikä ihme näitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät voi suoraan sanoa mitä haluavat ja jos vastapuoli arvaa väärin, niin sitten aletaan raivota niin kuin se jotenkin olisi tämän arvaajan vika? Johanna tuon jälkeen mitään suklaavanukasta edes ansaitse.
      Siis mä ymmärsin tosta Johannan selityksestä että hän haluais tehdä itse jotain suklaa-/vanukaskuorutteisia shipsejä? (vähän niinku suklaakuorutetut mansikat) Olinkin vähän että mitä 😂

      Lainaa

    43. Opiskeleva pöllö 22.2.2022 13:16
      Tulos: +75 (81 ääntä)
      Laura: Siis mä ymmärsin tosta Johannan selityksestä että hän haluais tehdä itse jotain suklaa-/vanukaskuorutteisia shipsejä? (vähän niinku suklaakuorutetut mansikat) Olinkin vähän että mitä 😂
      Älä enää koskaan puhu shipseistä. Ne on sipsejä. Shipsit ja chipsit on kielletty vuosia sitten.

      Lainaa

    44. Tulos: +18 (48 ääntä)
      Tässä taas kiteytyy kaksi täysin käsittämätöntä luonteen piirrettä: - Yksi on päätynyt koko marketin pahnan pohjimmaiseksi pullonpalautushuoneen eltaantuneen maltaan käryyn ja glorifioi oksettavaa ammattiaan liioittelemalla kaverilleen miten tienaa "tonnin kuussa" (luetaan: kahdessa vuodessa) lidlin muovipulloilla ja toinen katkeruuttaan liioittelee mielessään siihen vielä lisää. - Toinen on niin ahne että ei voi sietää ajatusta että joku muu ihminen tekee lisätienestiä; vaikka se olisi jotakin niin surkeaa kuin palautuspullojen kärrääminen niin sehän nyt on ihan helvetin väärin että Minnalle ei kukaan lahjoita tonnia kuussa tilille ilmaiseksi. Jaa että sen eteen pitäisi vielä klähmäisiä palautuspulloja käsitellä ja pakkailla ja kuskailla toiseen kauppaan jätesäkkitolkulla jatkuvalla syötöllä tienatakseen kolikoita? EI VAIKUTA ASIAAN kyllä nyt vähintään pitää verottajalle tehdä nimetön ilmianto jos joku palautuspullosta jo maksetun pantin takaisin kaupalta kuittaa. *huoh* Vakavissaan on kyllä totta että kun karsii nämä katkeroituneet kateelliset pahansuovat Minnat elämästään kokonaan niin huomaa nopeasti miten oma elämänlaatu ja onnellisuus kymmenkertaistuu. Been there, done that.

      Lainaa

    45. Liukas papaija 22.2.2022 14:31
      Tulos: +15 (49 ääntä)
      Aikoinaan asuin yhdessä mokan nimikaiman kanssa joka oli ihan samanlainen viikon ajan joka ikinen kuukausi. Empatiakyky tipahtaa nollille muutaman kuukauden jälkeen kun aina toinen purkaa omaa pahaa oloaan sinuun ihan sama mitä teet tai sanot. Tuollaiset ihmiset eivät ansaitse parisuhdetta.

      Lainaa

    46. Vähennetty mandariini 22.2.2022 17:53
      Tulos: +14 (36 ääntä)
      Lihava Tiikeri: Kai sitä voi "hormoonipäissänkin" sanoa suoraan minkä vanukkaan haluaa, jos väärä vanukas aiheuttaa itkupotku raivarit. Ja jos on noin vaikeaa a) kertoa suoraan mitä haluaa ja b) käyttäytyä edes hitusen järkevästi kun saa "väärän" vanukkaan niin olisi parempi mennä sinne ostoksille itse.
      Juurikin näin. Ärsyttää tuollaiset "testaaja ihmiset" "Ai sä et tunne mua sen vertaa" Aargh.

      Lainaa

    47. prokrastinaattori 22.2.2022 19:18
      Tulos: +34 (62 ääntä)
      Tunnustamaton ahven: Luulet, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä. Mutta joihinkin hormonit vaikuttaa todella voimakkaasti - googlaa vaikka PMDD. "Hormonipäissään" on myös sellaiset saliäijät jotka käyttää steroideja ja sitten raivoaa ja hakkaa ihmisiä.
      Vähän vaikea ymmärtää tuollaista hormonien vaikutusta. Naisena naisvaltaisilla työpaikoilla en ole koskaan, ikinä, enkä milloinkaan nähnyt kenenkään "hormonipäissään" raivoavan tuolla lailla, vaikka lienen altistunut kaikille kuukautiskierron vaiheille, erilaisia hormonaalisen ehkäisyn menetelmiä käyttäville, sekä äitiyslomiä edeltäviä aikoja työskenteleville työtovereille. Enemmän tuossa taitaa olla näppinsä pelissä parisuhteen dynamiikalla, kuin hormoneilla. Siitä kielii sekin, ettei osata kertoa mitä halutaan, oletetaan kumppanin olevan yliluonnollisia kykyjä omaava meedio, ja sitten suututaan, kun näin ei yllättäen olekaan. Vai paiskooko kyseinen henkilö paikat paskaksi töissäkin? Ainoa hormonihomma, jonka olen nähnyt aiheuttavan raivoa, on kilpirauhasen liikatoiminta. Se on lääketieteellinen ongelma, ja vaatii hoitoa. Siinä vaiheessa kun alkaa paikkoja ja esineitä menemään rikki, pitää tajuta hakea apua, eikä levitellä käsiä ja piipittää "en voinut mitään, hormoonit, tiäks..."

      Lainaa

    48. prokrastinaattori 22.2.2022 19:31
      Tulos: +39 (47 ääntä)
      Teroitettu orava: Vau. Miettis oikeesti omalle kohdalle, jos kävisit kaupassa ja mies paiskois ostokset seinään, jos ostit väärää merkkiä. Kun et suoraan edes sanonut, että tuotko suklaavanukasta. Mee ite kauppaan hormonipäissäsmä. T. Nainen
      Kyllä. Sellainen mies koettaisiin uhkaksi, eikä kukaan uskoisi jälkeenpäin selittelyjä siitä, että oli vähän hormoni poikiittain.  Hormonin sijaan toimintoa tulkittaisin otsikolla narsisti-sosiopaatti-psykopaatti, ja suhteen toisesta osapuolesta oltaisiin syystäkin huolissaan. Aiempiin kommentteihin: pääosa naisista on täysin toimintakykyisiä hormoneista huolimatta. Hormonien lisäksi meillä on myös käytöstavat ja itsekontrolli. Me itse valitsemme riehummeko suuttuessamme vai emme. Niin miehet kuin naisetkin. Jos itsekontrolli ei toimi, tarvitaan apua. Jos omaa väkivaltaista käytöstä (sellaista on myös riehuminen, joka ei kohdistu toiseen ihmiseen) käyttää toisen kontrollointiin ja rankaisuun, tarvitaan apua. Nämä pätee kaikkiin ihmisiin, sukupuolesta riippumatta.

      Lainaa

    49. Tulos: -11 (13 ääntä)
      Miksi mä ymmärsin (kai väärin???), että kaupan työntekijä oli vienyt kaikki pullot Lidliin. Niin saa enemmän ...

      Lainaa

    50. Alice Wonderland 22.2.2022 20:47
      Tulos: +38 (40 ääntä)
      Yle areenassa on nähtävissä mielenkiintoinen ohjelma PMS Forevet, joka kertoo hankalista PMS oireista kärsivistä naisista. Itse olen tosi tasainen luonteeltani ja myönnän, että usein on tosi hankala asettua näiden perinteisten mielikuvien naishahmoihin, edes raskaana ollessani en saanut mielitekoja, itkunpuuskia tai raivareita. Työyhteisössäni tosin on kaksi naista, joiden kierron vaihetta ei tarvi arvailla, vaikka ei siellä vanukkaat seinään lennä. Mielestäni kuitenkin vaikeista oireista kärsivien kannattaisi kokeilla lääkitystä, mikäli mielialanmuutokset ovat väkivaltaisia.

      Lainaa

    51. Tulos: +36 (42 ääntä)
      Jos joku oikeasti jaksaa 5000 pulloa (1000€ / 0,20€ - koska ne 0,15€ alumiinitölkit on joka kauppaan palautuskelpoisia, niin niitä ei lasketa) roudata joka kuukausi kaupasta toiseen, on rahansa ansainnut.

      Lainaa

    52. Eksakti vesinokkaeläin 22.2.2022 23:18
      Tulos: +39 (39 ääntä)
      Tohtori M: Uutisis lukasin jokunen vuos sitten, että jopa yhdestä 0,20e pullon palautuksest pitää verottajalle ilmoittaa ellei ite ole pulloa ostanut.
      Tämähän on se lähes vuosittain toistuva uutinen, kun alkaa olemaan uutisaiheet lopussa. Eli toimittaja keksii pirauttaa verottajalle ja kysäistä että "Pitääkö palautuspulloista maksaa veroja?", verottaja vastaa yleispätevän ohjeistuksen mukaisesti että "Kyllä, kaikki tulot täytyy ilmoittaa verottajalle" ja useimmiten lisää perään että "Mutta pullonpalautuksessa liikkuu niin pienet rahat, että se ei käytännössä kiinnosta meitä eikä ketään muutakaan". Toimittelija sitten repii ensimmäisestä itsestäänselvyydestä otsikon "TIESITKÖ TÄTÄ?! MYÖS PULLONPALAUTUSRAHOISTA ILMOITETTAVA VEROTTAJALLE!"

      Lainaa

    53. Apea mandariini 22.2.2022 23:40
      Tulos: +29 (37 ääntä)
      Tunnustamaton ahven: Luulet, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä. Mutta joihinkin hormonit vaikuttaa todella voimakkaasti - googlaa vaikka PMDD. "Hormonipäissään" on myös sellaiset saliäijät jotka käyttää steroideja ja sitten raivoaa ja hakkaa ihmisiä.
      En suinkaan, eipä sillä että sinäkään sen seikkaperäisemmin tietäisit millainen minä olen. Mutta jos oikeasti kärsii niin vakavista hormoniraivo-oireista että paiskoo tavaroita lattiaan tai muuten käyttäytyy kuin doupattu saliäijä, niin silloin tulisi hakea lääketieteellistä apua eikä suinkaan postata someen hauskanakin juttuna miten huonosti käyttäytyy kun hormonit hups. Ja ne jotka yleensä tällaisia postauksia tekevät ovat juuri niitä jotka kylläkin tarvitsisivat lähinnä käyttäytymisterapiaa ja pitkän vilkaisun peiliin, ei hormonitoimintaa tasoittavia lääkkeitä. Onhan näitä raskaana olevia ja kaiken levelin PMS-tyyppejä jokunen tässä elämän varrella nähty kun tuttavapiiri on aika laaja, mutta ei kukaan ole kyllä ostoksia viskellyt minun tietääkseni vaikka typeristä asioista on tullut itkua, vitutusta ja pahaa mieltä. Inhoan siis että tuollaista "sekoilua" normalisoidaan, koska hyvin marginaalisella osalla naisista käytös ei oikeasti pysy käsissä hormoniongelmien kanssa, huomattavasti isompi prosentti ottaa siitä mielialaheilahduksesta tekosyyn lapselliseen kiukutteluun ja vanukkaiden heittelyyn.

      Lainaa

    54. Tulos: +5 (17 ääntä)
      Tunnustamaton ahven: Luulet, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä. Mutta joihinkin hormonit vaikuttaa todella voimakkaasti - googlaa vaikka PMDD. "Hormonipäissään" on myös sellaiset saliäijät jotka käyttää steroideja ja sitten raivoaa ja hakkaa ihmisiä.
      Hieman eri asia verrata luontaista hormonitoimintaa joka meillä jokaisella on vs kehon ulkopuolelta syötettävää steroidia jota keho ei ole tottunut käsittelemään.
      Hyvin usein noihin ihmisten omien ”hormonipäissään” tehtyjen raivonpuuskien taustalle kiteytyy stressi, epävakaa tunne-elämä sekä mt-ongelmat. Kaikki sellaisia asioita, että kannattaa lääkärille käydä juttelee.

      Lainaa

    55. MajuriVSOP 23.2.2022 7:14
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Tornipöllö: Mikä ihme näitä ihmisiä vaivaa, jotka eivät voi suoraan sanoa mitä haluavat ja jos vastapuoli arvaa väärin, niin sitten aletaan raivota niin kuin se jotenkin olisi tämän arvaajan vika? Johanna tuon jälkeen mitään suklaavanukasta edes ansaitse.
      Niin ei hormonit mihinkään henkiseen väkivaltaan oikeuta. Vaikka sellaista ajatusta usein viritellään.

      Lainaa

    56. Rytmikäs vihannes 23.2.2022 8:38
      Tulos: +4 (12 ääntä)
      En tiedä vanukkaasta, mutta suklaajäätelö ja sipsit ovat täydellinen yhdistelmä.

      Lainaa

    57. Vastasatanut alligaattori 23.2.2022 8:41
      Tulos: +17 (27 ääntä)
      Sam: Minnasta näkee tämän suomalaisen perikateuden. Jos toisella on jotain, niin se pitää saada siltä pois. Eli vain suomalainen on valmis maksamaan satasen siitä, että naapuri ei saa viittäkymppiä.
      Ei kateus, eikä edes suurenpuoleinen sellainen, ole millään tavalla erityisesti suomalaisille varattu ominaisuus. Kyllä se taitaa ikävä kyllä olla loppujen lopuksi ihan inhimillinen piirre. 
      Ärsyttää nämä sanonnat, joista on tehty yhtään enempiä miettimättä totuuksia. Haluan nähdä tutkimuksen aiheesta, jos väität tuollaista. 

      Lainaa

    58. Itseasiassa 23.2.2022 9:20
      Tulos: +14 (18 ääntä)
      Lihava Tiikeri: Kai sitä voi "hormoonipäissänkin" sanoa suoraan minkä vanukkaan haluaa, jos väärä vanukas aiheuttaa itkupotku raivarit. Ja jos on noin vaikeaa a) kertoa suoraan mitä haluaa ja b) käyttäytyä edes hitusen järkevästi kun saa "väärän" vanukkaan niin olisi parempi mennä sinne ostoksille itse.
      Tää on vaan jotain keskenkasvuista romantiikkaa. Joskus teininä kuvittelin itsekin että poikakaverin pitäisi osata telepatiaa (paitsi e-pillerit tekivät musta todellisen hirviön, ei ole niitä ikävä). Mutta miten se edes voisi toimia, jos se ei ole toiminut kenenkään muunkaan kanssaeläjän kanssa? Oikeasti tuo on vain toisen kiusaamista.

      Lainaa

    59. Puuton alpakka 23.2.2022 11:01
      Tulos: -12 (20 ääntä)
      Eksakti vesinokkaeläin: Tämähän on se lähes vuosittain toistuva uutinen, kun alkaa olemaan uutisaiheet lopussa. Eli toimittaja keksii pirauttaa verottajalle ja kysäistä että "Pitääkö palautuspulloista maksaa veroja?", verottaja vastaa yleispätevän ohjeistuksen mukaisesti että "Kyllä, kaikki tulot täytyy ilmoittaa [...]
      Etkö näe mitään eroa sillä, että keräilee muutaman yksittäisen tölkin tien varresta tai että syliin työnnetään kuukausittain tonnin edestä pulloja, jotka vaan pitää viedä toiseen kauppaan?

      Lainaa

    60. Upouuni pöllö 23.2.2022 11:21
      Tulos: +33 (39 ääntä)
      Vaihteeksi on jätetty osa pois. Tuo Minnan homma Lidlin pulloista... Moni vastasi siihen, että kaupassa jossa itse työskentelee, tuo on sallittua. Jossain taas ei. Jossain ne meni virkistyskassaan. Mutta miksi Minnaa tämä harmitti olisi ollut se oikea moka. Minnaa harmitti se siksi, että hän itse näkee vaivaa kun kerää puistoista tölkkejä, ja kaveri nyt saa paljon helpommalla rahaa. Eli kateus. Vain ja ainoastaan kateus. Tuo tienesti pitäisi saada kaverilta nyt tavalla tai toisella pois.

      Lainaa

    61. Nuutunut kivi 23.2.2022 14:00
      Tulos: +17 (17 ääntä)
      Sprinkles: Jos joku oikeasti jaksaa 5000 pulloa (1000€ / 0,20€ - koska ne 0,15€ alumiinitölkit on joka kauppaan palautuskelpoisia, niin niitä ei lasketa) roudata joka kuukausi kaupasta toiseen, on rahansa ansainnut.
      Siinä saa tehdä toisen työpäivän putkeen, kun noi syöttää sinne palautuskoneeseen.

      Lainaa

    62. Letittämätön kyyhky 23.2.2022 14:54
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Eikö ketään jääny häiritsemään ekan mokan avoimeksi jäänyt kysymys, että mitä siitä seuraa! Tuliko vastausta koskaan? Mitä seuraa? Ei ollut tainnut Eeva edes kokeilla?

      Lainaa

    63. Tulos: 0 (8 ääntä)
      Jaettu leopardi: Anteeksi mutta miten tuo tieteellinen tutkimus on suoritettu? Onko tutkija vieressäni kirjaamassa ensin normitoimintaani, ja sitten vertaa sitä siihen kun itken nähdessäni pikkulintujen kiusaavan toisiaan, enkä tajua miksi mitkään eväät ei kelpaa töissä? Näitä yksityisiä hetkiä ei näe kukaan muu [...]
      Varmaan ihan hormonitasoja mittaamalla.

      Lainaa

    64. Neuvoihin kyllästynyt hämähäkki 23.2.2022 16:10
      Tulos: +27 (29 ääntä)
      Häikäilemätön hyönteinen: Luokittelen itseni PMS-oireettomaksi. Ajattelin pitkään, että PMS-oireet ovat lähinnä itsehillinnän puutosta ja herkkyyttä omaan olotilaan, kunnes kaverini kertoi käyttävänsä mielialalääkkeitä PMS-oireisiinsa. Vastedes olen pitänyt pääni kiinni "PMS-oirepäätelmistäni"
      Vanhetessa itselle (ja myös parille tutulle) on ns. aiempi pilkka kilahtanut omaan nilkkaan näiden pms-oireiden suhteen. Meni parikymmentä vuotta ilman minkäänlaista pms-oiretta, ja hävettää myöntää, että tuli aina naureskeltua samankaltaisten kanssa, että joo joo, hormonithan ne saa kiukuttelemaan, just joo, höpöhöpöä ja itsehillinnän puutetta vaan.
      No. Sitten alkoikin iän myötä vaihdevuodet lähentyä ja hormonitoiminta piiputtaa (osalla naisista tämä on edessä jo silloin kun mittarissa on vasta 35...) Ja sitä ei muuten ikinä kukaan sellainen usko, mitä se hormoniepätasapaino voi aiheuttaa, paitsi sellainen joka itse on sen kokenut. Olen koko elämäni ollut sovitteleva, ystävällinen, pitkähermoinen... Ja yht äkkiä muutuin hurjistuneeksi raivottareksi, joka teki läheistensä elämästä helvettiä. Ja minusta aidosti tuntui siltä, että suutuin aina aiheesta! Onneksi mies ei heittänyt ulos, vaan kärräsi lääkärille (tosin piti käydä useammalla, sillä ikävä kyllä monikaan ei ota ongelmaa tosissaan "pikku mielialanvaihteluita, no hehheh, naisethan on tommoisia, ailahtelevaisia"). Hormonikorvaushoidon myötä elämä palasi takaisin (rauhallisille) urilleen.
      Että armoa myös meille, joihin ne hormonit todella vahvasti vaikuttavat. Toki kuten ylläolevassa mokassa, on myös naisia jotka "ylpeilevät" asiasta, tai vaan naureskelevat sille, silloin toki saakin tuomita tuollaisen perseilyn. Usein tuollaiset on muutenkin niitä "suorapuheisia" ja "räväköitä", joilta puuttuu käytöstavat ja puheistaan suodatin. Mutta jos muuten fiksu ihminen kärsii pms-oireista, niin vähän tosiaan armoa heillekin. Niiden oireiden kanssa kun ei oikeasti pelkkä itsehillintä aina riitä, oli se kuinka raudanluja tahansa.

      Lainaa

    65. Mäntylahti-Piiras 23.2.2022 17:00
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Pilkkopimeä piimä: Siinä on joku raja minkä ylittävä tulo pitää verottajalle ilmoittaa. Harva sen pulloilla kai täyteen saa?
      verottajalta on tullut päätös että periaatteessa jokainen palautettu pullo/tölkki josta ei ole itse alunperin maksanut panttia pitäisi ilmoittaa verottajalle, sitä missä välissä verottaja alkaa puuttua pullonpalautuksiin ei taida olla virallista tietoa, veikkaisin että puhutaan sadoista euroista kuussa, mutta vaikeaahan tuosta olisi jäädä kiinni niin kauan kun pullorahoja ei talleta pankkitilille tai käytä niitä esim. bonusostoihin jolloin bonusten määrästä näkee jos alkaa olla satojen eurojen edestä käteisostoja enemmän kuin verottajalle on ilmoitettu tuloja.

      Lainaa

    66. Keljuilematon seepra 24.2.2022 2:38
      Tulos: +15 (17 ääntä)
      Uljas krokotiili: En minäkään ole kokenut tarvetta heittäytyä sekopäiseksi, mutta halusin tai en, joka kuukausi muutun itsetuhoiseksi.
      Hormonit on jännä juttu.
      Normaalisti olen mielialoiltani varsin tasainen riippumatta kuukauden vaiheesta, mutta muutamilla eri lääkevalmisteilla olen joskus saanut kokea kuinka hormonit on menneet ilmeisen sekaisin. Noina kertoina pystyin paremmin ymmärtämään ihmisiä jotka paiskovat vanukkaita ja kiukuttelevat toisille. Se silkka raivo joka sisällä silloin kiehui oli ihan älytöntä ja lopetin kummassakin tapauksessa lääkkeen, mutta jos vastaavaa raivoa tai saman intensiteetin surua tulee joillekin luonnostaan niin se on varmasti aika tuskaa.

      Lainaa

    67. Estynyt vaatekappale 24.2.2022 8:48
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Pilkkopimeä piimä: Siinä on joku raja minkä ylittävä tulo pitää verottajalle ilmoittaa. Harva sen pulloilla kai täyteen saa?
      Verottajalle pitää ilmoittaa kaikki sellainen tulo, jota ei ole erikseen määritetty verovapaaksi. Summalla ei ole väliä.

      Lainaa

    68. Tulos: +10 (10 ääntä)
      Ei ne Lidlin pullot ainakaan Palpalle kuulu eikä niitä huolikaan. Roskiin ne muuten menis, joten hyvä vaan et joku viihtii palauttaa oikeaan paikkaan niin menee kiertoon. 👍🏼 Mun entisessä työpaikassa ne tosin meni yleensä yhteiseen hyvään, esim. saunaillan tarjoiluihin. Joskus palautin itsekin, enkä repis pelihousuja siitä, et joku saa rahaa viitseliäisyydestään. 🙄

      Lainaa

    69. Liikahteleva banaani 28.2.2022 17:57
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Miksi pitää olla niin kateellinen että on heti ilmiantamassa jos joku saa jotain? vieläpä oma ystävä!? En voi käsittää tommosia ihmisiä. Aivan niinkuin se ois jotenkin itseltä pois.

      Lainaa

    70. Varaton marja 7.3.2022 22:13
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Zorro2040: Palautuspullot eivät voi olla yksittäisen työntekijän etuoikeus. Joko rahat jaetaan tasan tai ne kuuluu kauppiaalle.
      Verottajan mielestä tuo varmasti lasketaan palkaksi. Paikallinen Prisma antaa lidlin pantit juniorijalkapallolle.

      Lainaa

    71. Hämmentynyt orava 14.3.2022 9:30
      Tulos: -7 (11 ääntä)
      Nainen on erikoinen otus. Ei saa olettaa mitään, mutta et saa suoria pyyntöjä vaan kaikki pitää tehdä mutkan kautta ja sit valittaa somessa kun tulee väärinkäsityksiä. Onko vaikea sanoa et tuo suklaavanukasta, eikä pyytää tuomaan jotain vanukasta? Vähän sama kun nainen käskee ostaamaan juustoa ja kysyt suoraan mitä juustoa haluat niin vastaus on lähes aina "jotain juustoa" ja kun viet juuston, niin aina se on väärää.

      Lainaa

    72. Sosiopaattinen Sosiologi 6.6.2024 13:26
      Tulos: -2 (2 ääntä)
      Zorro2040: Palautuspullot eivät voi olla yksittäisen työntekijän etuoikeus. Joko rahat jaetaan tasan tai ne kuuluu kauppiaalle.
      Niin että kauppias saa lihota, yksittäinen työntekijä ei. Ja kastittomille ei anneta töitä ensinkään, saati pulloista panttia.

      Lainaa

    73. KissaKuustinen 24.10.2024 20:37
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Tunnustamaton ahven: On kyl mielenkiintoinen kysymys Minnalla. Niistä Lidlin pulloistahan ei saa panttia jos ne palauttaa muualle kuin Lidliin, joten mielestäni ei haittaa palauttaa niitä "uudestaan" sinne mistä pantin saa. Mut ties vaikka olisikin laitonta?
      Pulloja kone ei huoli ja tölkit rutataan pieneksi, joten tölkkejä se ei saa ja pulloja vain roskiksesta tai lattialta jos asiakas on ne sinne jättänyt. Toki niiden käyttö on vähän arveluttavaa jos on pelkkä työntekijä.

      Lainaa

    74. KissaKuustinen 24.10.2024 20:39
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      Tonni kuussa tekis 215 tölkkiä päivässä.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: kauppa, lidl, mansikka, pantti, poikaystävä, pullot, suklaa, tekstiviestit, vanukas, väärä numero, ystävä