Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Mitä tänään syötäisiin? Osa 44

Ruokajuomasi on nolo, mandariinisi väärästä maasta ja pullasikin väärän värisiä.
Mitä tänään syötäisiin? Osa 44

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 63 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Huippuälykäs herne 29.3.2022 0:20
      Tulos: +258 (262 ääntä)
      Mitähän Tainan lasi sisältää?

      Lainaa

    2. Valittu mestari 29.3.2022 0:37
      Tulos: +67 (125 ääntä)
      Pinkki voisilmäpulla. Mikä voisi mennä vikaan. 😑

      Lainaa

    3. Tulos: +216 (254 ääntä)
      Jahas, en tarvitsekaan Pornhubia tänä yönä...

      Lainaa

    4. Apea mandariini 29.3.2022 1:06
      Tulos: +305 (309 ääntä)
      Huippuälykäs herne: Mitähän Tainan lasi sisältää?
      Arvatenkin sitruunamehua ja on vieläpä puoliksi tyhjä.

      Lainaa

    5. Tulos: +192 (202 ääntä)
      Taina, olisit vain jättänyt sanomatta. Sun mielipiteesi ei ole tärkeä millään tavalla.

      Lainaa

    6. Täsmentyvä hauki 29.3.2022 2:37
      Tulos: -102 (140 ääntä)
      Kohdunsuulle näyttävät. Mällit ne sielläkin.

      Lainaa

    7. Liila Laiskiainen 29.3.2022 2:38
      Tulos: -170 (252 ääntä)
      Myönsikö Raija juuri olevansa rasisti muka-ovelasti ilman minä-muotoa? "Ei haluta ostaa israelilaisia tuotteita, jos ollaan sitä kansaa vastaan." Ymmärrän ehkä, jos halutaan lihatuotteita ostaa vain kotimaasta, mutta että hedelmät ei saa tulla tietystä maasta, koska ollaan tätä tiettyä maata vastaan. Mitähän pahaa se Israel on Raijalle tehnyt 🤔

      Lainaa

    8. Huipukas kantojuhta 29.3.2022 2:55
      Tulos: +256 (276 ääntä)
      Liila Laiskiainen: Myönsikö Raija juuri olevansa rasisti muka-ovelasti ilman minä-muotoa? "Ei haluta ostaa israelilaisia tuotteita, jos ollaan sitä kansaa vastaan." Ymmärrän ehkä, jos halutaan lihatuotteita ostaa vain kotimaasta, mutta että hedelmät ei saa tulla tietystä maasta, koska ollaan tätä tiettyä maata vastaan. Mitähän pahaa se Israel on Raijalle tehnyt 🤔
      Siitä mitä Raija yritti sanoa, en ottanut tolkkua. 
      Ja nimenomaan Israelin kansaa vastaan ei kellään pitäis olla mitään. Sen sijaan jotkut boikotoi Israelia valtiona sen harjoittaman kolonialistisen politiikan takia. 

      Lainaa

    9. Tulos: +60 (78 ääntä)
      En tiedä keskivertoasiakkaasta, mutta itseä ainakin kiinnostaa nimenomaan missä se kyseinen hedelmä on kasvanut, harvemmin lajike ja vielä harvemmin merkki. Tuotantotavoissa on alue- ja maakohtaisia eroja, samoin kuten maaperän saastuneisuudessa. Lisäksi on tullut välillä huomattua, että tietystä maasta olevat tietyt hedelmät alkavat aina kirvelemään käsiä pestessä, joten niitä alkaa sitten välttelemään.

      Lainaa

    10. Tulos: +61 (63 ääntä)
      Missä Taina, siellä nillittäjä.

      Lainaa

    11. Tulos: -85 (133 ääntä)
      No kah niinpä olikin persereijät siinä ja mällit suulla ja vielä tommonen 12:n kimppa, jo mahtaa olla paikat hellinä siinä pellillä ja eikös oo roiskunu vähän ympäriinsä kun sitähän valkonen puolestaan tarkoittaa ja ne vissii ottaa tolta leivinarkilta poskeenkin kerta vaan takapuolet pystyssä törröttää ja reikä hehe ui juma ku ois jossain vielä patonki ni sehän näyttäis ihan siltä kun joku ois tulossa munansa kanssa mukaan siihen ja jos sen reunasta pilkottais majoneesit ni sehän

      Lainaa

    12. Tulos: +102 (106 ääntä)
      Nillittäjät ei anna Tainan nillittää rauhassa.

      Lainaa

    13. Palkitseva krokotiili 29.3.2022 5:19
      Tulos: -1 (47 ääntä)
      VITTU mitä nillijättiä? En palkitse tuota, krokotiili on jätimpi kuin nillijätti.

      Lainaa

    14. Sähkötön satuhahmo 29.3.2022 6:32
      Tulos: +113 (127 ääntä)
      Liila Laiskiainen: Myönsikö Raija juuri olevansa rasisti muka-ovelasti ilman minä-muotoa? "Ei haluta ostaa israelilaisia tuotteita, jos ollaan sitä kansaa vastaan." Ymmärrän ehkä, jos halutaan lihatuotteita ostaa vain kotimaasta, mutta että hedelmät ei saa tulla tietystä maasta, koska ollaan tätä tiettyä maata vastaan. Mitähän pahaa se Israel on Raijalle tehnyt 🤔
      Mietin Juuson kohdalla, että haastaako se vaan riitaa vai onko kyse aidosti tietämättömyydestä. Tässä vaiheessa kommenttikenttää on pakko kallistua tietämättömyyden puolelle. Jonkun kansan, tai tarkemmin ehkä valtion, boikotointi ei lähtökohtaisesti edellytä sitä, että se olisi itselle tehnyt jotain pahaa. Eipä tässä venäläisiäkään tuotteita boiktoida maailmanlaajuisesti siksi, että putin olisi ihan henkilökohtaisesti loukannut jokaista. Israelinkin osalta boikotti on kestänyt vuosikymmeniä ja juuri viime kuussa asia oli laajasti mediassa esillä, kun miehitetyiltä alueilta lähtöisin olevien tuotteiden maahantuontia käsiteltiin eduskunnassa. Eri mieltä saa tietysti halutessaan olla, mutta vaikeaahan sekin on, jos ei oikeasti tiedä, että koko asiaa edes on olemassa.

      Lainaa

    15. Soinnikas sarvikuono 29.3.2022 6:43
      Tulos: +111 (159 ääntä)
      Minäkin boikotoin israelilaisia tuotteita niin kuin kaikkien muidenkin pitäisi. Palestiinalaisalueiden miehitys on yhtä tuomitttavaa kuin Venäjän hyökkäys Ukrainaan. Juuson tärkeilevä ulosanti ärsyttää.

      Lainaa

    16. Luuton mandariini 29.3.2022 6:47
      Tulos: +133 (133 ääntä)
      Luulin, että minulla on likainen mielikuvitus, mutta eivät nuo näytä silmissäni kuin rumilta pullilta.

      Lainaa

    17. Mustanpuhuva lihapiirakka 29.3.2022 7:22
      Tulos: -29 (93 ääntä)
      Soinnikas sarvikuono: Minäkin boikotoin israelilaisia tuotteita niin kuin kaikkien muidenkin pitäisi. Palestiinalaisalueiden miehitys on yhtä tuomitttavaa kuin Venäjän hyökkäys Ukrainaan. Juuson tärkeilevä ulosanti ärsyttää.
      Ei ketään kiinnosta ku uhrit eivät ole pääasiallisesti valkoihoisia.
      Ois tullu mielenkiintosia tuloksia jos *ennen* Venäjän hyökkäystä ois tehty gallup "kuinka europppalaisena näet Ukrainan".

      Lainaa

    18. Mustanpuhuva lihapiirakka 29.3.2022 7:28
      Tulos: +45 (63 ääntä)
      Mutta tosiaan, lisenssikasveista on jokaisesta maksettu lisenssimaksu, joten Israelin apartheid-puutarhurit(tai tarkemmin ottaen lisenssin omistajat) tienaavat Orri- ja Jaffa-lajikkeista ihan riippumatta missä ne on loppuviimeksi kasvatettu. Jaffa on muuten palestiinalaisten kehittämä, sionistit pölleivät sen 1900-luvun alussa.

      Lainaa

    19. Vaikeuksiin ajautunut pöllö 29.3.2022 8:17
      Tulos: +7 (21 ääntä)
      Tulikohan Raijalle mieleen, että Prisma saattaa myydä eri paikassa viljeltyjä Orri-mandariineja. Pirkkaa tuskin siellä myydään kuitenkaan.

      Lainaa

    20. Huiviin kietoutunut alokas 29.3.2022 9:09
      Tulos: +51 (55 ääntä)
      Huippuälykäs herne: Mitähän Tainan lasi sisältää?
      Känkkäränkkäjuomaa.

      Lainaa

    21. Tulos: +13 (35 ääntä)
      Täsmentyvä hauki: Kohdunsuulle näyttävät. Mällit ne sielläkin.
      Sun kannattaa käydä lääkärissä sukupuolitautien varalta.

      Lainaa

    22. Turvaton kookos 29.3.2022 9:45
      Tulos: +87 (93 ääntä)
      Täsmentyvä hauki: Kohdunsuulle näyttävät. Mällit ne sielläkin.
      Setä ei taida oikein ymmärtää naisten anatomiaa

      Lainaa

    23. Sula luumu 29.3.2022 9:51
      Tulos: -3 (45 ääntä)
      Huipukas kantojuhta: Siitä mitä Raija yritti sanoa, en ottanut tolkkua. Ja nimenomaan Israelin kansaa vastaan ei kellään pitäis olla mitään. Sen sijaan jotkut boikotoi Israelia valtiona sen harjoittaman kolonialistisen politiikan takia. 
      No jaa. Onhan siellä niitä äärihihhuleita jotka muunmuassa valtaavat muslimiperheiden taloja öisin ja ajavat asukkaat ulos ja joiden tekoja ei hallitus selvästikään halua tuomita. Toki vähemmistössä on se porukka mutta siltä kantilta katsottuna en ihmettele jos haluaa boikotoida sekä valtiota että kansaa. Myötätunto vaikuttaa olevan aika tiukassa jumalan valitulla kansalla nykypäivänä.

      Lainaa

    24. Leuaton valas 29.3.2022 10:07
      Tulos: +19 (31 ääntä)
      Pyllynsilmäpulla.

      Lainaa

    25. Itseasiassa 29.3.2022 10:54
      Tulos: +66 (72 ääntä)
      Ei tuo (mahdollinen) cokislasi yhtään tuossa häiritse. Enemmän ärsyttää, kun alkoholittomien vaihtoehtojen tarjonta vaihtelee edelleen ja niistäkin ollaan montaa mieltä. Holitonta viiniä saa, mutta todellisten viiniasiantuntijoiden mukaan pitäisi mielummin juoda limsaa, kun siinä holittomaksi tehdessä aromeita häviää. Sama holittomissa oluissa. Limsaa ei saisi juoda, sehän nyt on lasten ja pikaruokaloiden juoma. Mocktailia joskus kokeilleensa olisi voinut hyvin tilata mansikkamehun jäillä ja mintunlehdillä. Näyttääkö sitten köyhältä, jos juo pelkkää vettä? Jos vain sovitaan, että kotonaan saa kuin juoda mitä lystää ja ravintolassa sitä mitä heillä on tarjolla, ne ovat varmasti jonkun seulan läpäisseet ennenkuin pääsevät tarjolle.

      Lainaa

    26. Seriöösi norppa 29.3.2022 10:59
      Tulos: +62 (64 ääntä)
      Tällaisia Tainoja en vaan ymmärrä. Itsensä mielestä he ovat rehtejä ja rempseitä. Toisten mielestä ylimielisiä arvostelijoita. Kerroitpa Tainalle mistä tahansa kivasta asiasta, hän haukkuu sen, sinut ja vanhempasi kuudennessa polvessa pystyyn ja sitten ihmettelee miten "muut niin nillittää eikä tajuu!!!!". Mölyt pidetään mahassa.

      Lainaa

    27. Tunnen hänet 29.3.2022 11:04
      Tulos: +33 (51 ääntä)
      Tunnen Raijan ja Juuson. Raija on juurikin näitä äärihihhuleita Israelin rakastajia, ja esiintynyt aiemminkin Feissarimokissa täällä: https://www.feissarimokat.com/2020/09/vanhempainilta-osa-29/ Raija on puolisonsa kanssa vuosikymmeniä julistanut tulevaa maailmanloppua ja kuinka "Jeesus tulee ihan pian" ja lähes viikottain hänellä on jokin uusi aihe josta meuhkaa Facebookissa. Mm. joogan harrastajat, tatuoidut, halloweenin viettäjät jne on tuomittu hänen toimestaan joutumaan helvettiin. Ja kaikessa on aina "entä Israel?"-näkökulma. Se kun on kuulemma Jumalan valittu kansa ja sitä pitäisi suojella ja ylistää aina kun mahdollista. Näköjään myös appelsiinien ostossa. Juuso puolestaan on naimisissa Raijan tyttären kanssa ja niin kyllästynyt kaikkiin Raijan temppuihin.

      Lainaa

    28. Vastuuton hämähäkki 29.3.2022 11:25
      Tulos: -53 (67 ääntä)
      Kuka vitun idiootti boikotoi vielä Israelia? Sitten ei kannata varmaan uusimpia lääkehoitoja tai aika montaa älylaitetta odottaa omaan käyttöönsä. Siellä kehitetään aika paljon kätevää tavaraa. Se ohjustentorjuntapatteristokin olisi aika kätsy tuossa uuden mutta oikeastaan vanhan vihollisen rajalla.

      Lainaa

    29. Jeesustelija 29.3.2022 11:36
      Tulos: +16 (28 ääntä)
      No nyt oli ristiriitainen kommentti. Jos julistaa, että "Jeesus tulee ihan pian" niin ei taida kyllä olla Israelin rakastaja :) Eikös muutenkin tuossa mokassa Raija halua juurikin boikotoida Israelia.

      Lainaa

    30. Tulos: +17 (21 ääntä)
      "nillijättiä"? Mitä se on?

      Lainaa

    31. Epäkelpo panda 29.3.2022 12:00
      Tulos: 0 (18 ääntä)
      Huippuälykäs herne: Mitähän Tainan lasi sisältää?
      Jotain nillitystä lisäävää, ehkä nenäherneuutetta.
      Ja Raija on rasisti ja antisemiitti, koska vastustaa "kansaa" eikä sen valtionjohdon politiikkaa. 

      Lainaa

    32. Arkkienkeli 29.3.2022 12:06
      Tulos: +30 (34 ääntä)
      Valmistusmaa? En tiennytkään, että hedelmät tehdään tehtaassa...

      Lainaa

    33. Tulos: -18 (26 ääntä)
      Tunnen hänet: Tunnen Raijan ja Juuson. Raija on juurikin näitä äärihihhuleita Israelin rakastajia, ja esiintynyt aiemminkin Feissarimokissa täällä: feissarimokat.com/2020/09/vanhempainilta-osa-29 Raija on puolisonsa kanssa vuosikymmeniä julistanut tulevaa maailmanloppua ja kuinka "Jeesus tulee ihan pian" ja [...]
      Ei taida kyllä Jeesukseen uskovat olla mitään Israelin rakastajia.

      Lainaa

    34. Harmaa kivi 29.3.2022 12:23
      Tulos: +31 (43 ääntä)
      Epäkelpo panda: Jotain nillitystä lisäävää, ehkä nenäherneuutetta. Ja Raija on rasisti ja antisemiitti, koska vastustaa "kansaa" eikä sen valtionjohdon politiikkaa. 
        Jep, itsekin boikotoin Israelissa valmistettuja tuotteita (sikäli kuin mahdollista, jos nyt joku välttämätön lääkehoito jolle korvaavaa ei ole, tulee sieltä, niin sitten eri asia, mutta jotain Sodastreamia nyt ei kukaan tarvitse). Mutta särähti omaankin korvaani tuo _kansan_ boikotoiminen; ei Israelin hallituksen palestiinalaisia sortava politiikka nauti mitään koko kansan kannatusta, on sitä toisinajattelijoita sielläkin. Yhdysvallat pitkälti tukee Israelia koska heidän riemuhihhulinsa (ja niitähän riittää) ovat nimen omaan sitä mieltä, että kyseessä on jumalan valittu kansa -siis jeesushihhulit, ei suinkaan amerikanjuutalaiset. Ei se ole kansan syy, että hallitus käyttäytyy huonosti.
        

      Lainaa

    35. Jeesustelija 29.3.2022 12:38
      Tulos: -32 (36 ääntä)
      Harmaa kivi:   Jep, itsekin boikotoin Israelissa valmistettuja tuotteita (sikäli kuin mahdollista, jos nyt joku välttämätön lääkehoito jolle korvaavaa ei ole, tulee sieltä, niin sitten eri asia, mutta jotain Sodastreamia nyt ei kukaan tarvitse). Mutta särähti omaankin korvaani tuo _kansan_ boikotoiminen; ei [...]
      Eikös jeesushihhulit ole muslimien tavoin Israelia vastaan? Käsittääkseni Israelissa ei kovin paljon ole kristittyjä.

      Lainaa

    36. Tunnen hänet 29.3.2022 12:40
      Tulos: +43 (49 ääntä)
      Hän ilmaisee itsensä huonosti mutta on siis nimenomaan Israelin puolella ja uskoo että muut boikotoivat Israelia eivätkä halua ostaa siellä valmistettuja tuotteita ja siksi muka israelilaiset appelsiinit on "naamioitu" espanjalaisiksi kun niitä ei muuten ostettaisi. Vuosien varrella olen kuullut häneltä kaikenlaisia salaliittoteorioita siitä kuinka mediakin pimittää israelmyönteistä uutisointia jne.

      Lainaa

    37. Tunnen hänet 29.3.2022 12:45
      Tulos: +17 (19 ääntä)
      Jeesustelija: No nyt oli ristiriitainen kommentti. Jos julistaa, että "Jeesus tulee ihan pian" niin ei taida kyllä olla Israelin rakastaja 😊 Eikös muutenkin tuossa mokassa Raija halua juurikin boikotoida Israelia.
      Kokeilehan googlata seuraavaa: raija jeesus tulee pian
      Löytyy pariskunnan blogi ja tubevideoita miehen puheista jne. Blogissa paljon israelhehkutusta.

      Lainaa

    38. Itseasiassa 29.3.2022 13:21
      Tulos: +13 (17 ääntä)
      Arkkienkeli: Valmistusmaa? En tiennytkään, että hedelmät tehdään tehtaassa...
      Tää itselleni myös särähtää vähän luonnosta vieraantuneena, vaikka varmaan prosessisyistä sitä kutsutaan valmistus- eikä kasvatusmaaksi.

      Lainaa

    39. Tulos: -37 (45 ääntä)
      Soinnikas sarvikuono: Minäkin boikotoin israelilaisia tuotteita niin kuin kaikkien muidenkin pitäisi. Palestiinalaisalueiden miehitys on yhtä tuomitttavaa kuin Venäjän hyökkäys Ukrainaan. Juuson tärkeilevä ulosanti ärsyttää.
      Siinähän boikotit, mutta toivottavasti sitten kirjoitit viestisi kynällä ja paperilla, ja lähetys kirjekyyhkyllä. Ei ainakaan iPhonea kannalta käyttää ja paljon muutakaan nykytekniikaa.

      Lainaa

    40. Jutteleva panda 29.3.2022 13:37
      Tulos: +39 (49 ääntä)
      Vastuuton hämähäkki: Kuka vitun idiootti boikotoi vielä Israelia? Sitten ei kannata varmaan uusimpia lääkehoitoja tai aika montaa älylaitetta odottaa omaan käyttöönsä. Siellä kehitetään aika paljon kätevää tavaraa. Se ohjustentorjuntapatteristokin olisi aika kätsy tuossa uuden mutta oikeastaan vanhan vihollisen rajalla.
      Ymmärrätkö mitä Israel puuhailee vähemmistöjä kohtaan lähi-idässä? Israel on yksi niistä syistä, miksi minua suorastaan ällöttää median kaksoismoralismi. Mm. Israel pommittaa ja sortaa Palestiinalaisia milloin sattuu ja mm. Kuvat ihmisistä seisomassa Israelin panssariajoneuvojen edessä ovat rikollisia, mutta Ukrainassa samat tyypit ovat sankareita.
      En siis yritä luoda mitään vastakkainasettelua. Olen myös itkenyt ukrainalaisten surun ja kohtaaman vääryyden vuoksi.

      Lainaa

    41. Jutteleva panda 29.3.2022 13:39
      Tulos: +34 (44 ääntä)
      Kutsa: Siinähän boikotit, mutta toivottavasti sitten kirjoitit viestisi kynällä ja paperilla, ja lähetys kirjekyyhkyllä. Ei ainakaan iPhonea kannalta käyttää ja paljon muutakaan nykytekniikaa.
      Miksi noin hyökkäävä äänensävy? Puhutkö myös Venäjää boikotoivista samalla äänensävyllä? Täysin sama asia siinä on taustalla. X maan hallituksen mielivaltainen sortopolitiikka.

      Lainaa

    42. Tunteeton sitruuna 29.3.2022 13:44
      Tulos: +17 (29 ääntä)
      Huipukas kantojuhta: Siitä mitä Raija yritti sanoa, en ottanut tolkkua. Ja nimenomaan Israelin kansaa vastaan ei kellään pitäis olla mitään. Sen sijaan jotkut boikotoi Israelia valtiona sen harjoittaman kolonialistisen politiikan takia. 
      Tuo Israelin ja Palestiinan välinen kärhämä on todella vaikea asia, koska siinä voidaan rehellisesti sanoa ettei kumpikaan ole oikeassa, eikä toisaalta väärässäkään. Israel oli brittiläisten aloittama projekti, mutta siinä käytännössä hankittiin itsemääräämisoikeus takaisin kansalle, joka on asunut alueella ainakin 3000-4000, siinä missä muslimit alueella olivat valloittajia, jotka alistivat satoja kansoja Espanjasta Persiaan asti. Toisaalta alue oli ollut islamilainen isoilta osin satoja vuosia kun Israel perustettiin, joten...?

      Lainaa

    43. Indifferentti oppilas 29.3.2022 13:58
      Tulos: +37 (41 ääntä)
      Jeesustelija: Eikös jeesushihhulit ole muslimien tavoin Israelia vastaan? Käsittääkseni Israelissa ei kovin paljon ole kristittyjä.
      Eivät. Jeesushihhulien mielestä juutalaiset ovat Jumalan valittu kansa, jonka ei tarvitsekaan hyväksyä että Jeesus on vapahtaja ja Jumalan poika. Muut ihmiset maailmassa joutuvat hemmettiin jos eivät usko että Jeesus on Jumalan poika ja kuoli ristillä meidän syntiemme tähden, (mitä se sitten ikinä tarkoittaa) mutta juutalaiset ovat pelastettuja vaikka eivät uskokaan. 
      Terveisin jeesushihhulien lapsi

      Lainaa

    44. Poikkeava etana 29.3.2022 14:04
      Tulos: -15 (25 ääntä)
      Tunteeton sitruuna: Tuo Israelin ja Palestiinan välinen kärhämä on todella vaikea asia, koska siinä voidaan rehellisesti sanoa ettei kumpikaan ole oikeassa, eikä toisaalta väärässäkään. Israel oli brittiläisten aloittama projekti, mutta siinä käytännössä hankittiin itsemääräämisoikeus takaisin kansalle, joka on asunut [...]
      Kerrankin joku jolla on vähän järkeä päässä ja yleissivistystä taskussa. Mukavaa vaihtelua noihin mv-lehden (nykyisen ylen ja hesarin) tasoisiin bs-kommentteihin.

      Lainaa

    45. Tulos: +11 (25 ääntä)
      Toi "Lohimedaljonki" on kyllä kauppiaiden yks paras idea aikoihin. Kahdella veitsen vedolla saadaan kalaan hintaa suht paljon lisää. Ja sitäpaitsi tolleen leikattuna lohen paistaminen on aina ollu se fiksuin/ helpooin tapa ja kauppiaat on keksineett tehdä siitä jotainkin hienon kuuloista :D

      Lainaa

    46. Harmaa kivi 29.3.2022 14:47
      Tulos: +43 (47 ääntä)
      Tunteeton sitruuna: Tuo Israelin ja Palestiinan välinen kärhämä on todella vaikea asia, koska siinä voidaan rehellisesti sanoa ettei kumpikaan ole oikeassa, eikä toisaalta väärässäkään. Israel oli brittiläisten aloittama projekti, mutta siinä käytännössä hankittiin itsemääräämisoikeus takaisin kansalle, joka on asunut [...]
        Israelilla on mielestäni oikeus olla olemassa -ja yhtä tyhjän kanssa onko vai ei, oikeastaan, ei siellä olevia juutalaisia voi väkisin muuallekaan siirtää, joten se nyt on siinä, historiallisista seikoista ei oikeastaan tarvitse riidellä. Vähän sama kuin haluaisi palauttaa Karjalan -ei sitä oikeudella otettu mutta historia meni miten meni; jos asiaa ryhdyttäisiin nykypäivänä korjaamaan, haluaisimmeko pakkosiirtää koko kasan ihmisiä, jotka ovat siellä syntyneet ja täydellä syyllä pitävät sitä kotinaan, vai hyväksyä että meillä on nyt iso venäläinen vähemmistö, joka ei tiedä Suomen kielestä ja kulttuurista hölynpölyä eikä edes halua olla Suomessa (ne venäläiset jotka meillä nyt on haluavat olla, siinä on ero)? Molemmat kuulostavat vähän hasardeilta ideoilta.
        Sen sijaan Israelin pitäisi lopettaa lisävalloittaminen sekä varsinkin elämän tekeminen ihan mahdottomaksi palestiinalaisille; ei sellaisesta tule mitään, että ihmisiä kohdellaan kuin ö-luokan kansalaisia ja ihan tarkoituksella heidän elämänsä tehdään niin vaikeaksi kuin suinkin, jotta he lähtisivät isiensä mailta pois. Israelin tulisi hyväksyä että a/ palestiinalaisilla on oikeus asua jossain ihan siinä kuin heilläkin ja b/ palestiinalaiset ovat ihmisiä. Suuri osa israelilaisista hyväksyisi tämän ihan nikottelematta, jos hallitus ei jatkuvasti rummuttaisi propagandaa ja sotamielialaa -hyvin samaan tapaan kuin normivenäläisellä ei vielä pari kuukautta sitten ollut suurtakaan kiinnostusta koko Ukrainaan.

      Lainaa

    47. Sivistynyt pingviini 29.3.2022 15:11
      Tulos: +11 (15 ääntä)
      Mun mielestä noi Annen pullat näyttää vaan todella herkullisilta. Enkä edes tarkoita tätä mitenkään kaksimielisesti

      Lainaa

    48. Tosikko kiivi 29.3.2022 17:15
      Tulos: -17 (21 ääntä)
      Itseasiassa: Ei tuo (mahdollinen) cokislasi yhtään tuossa häiritse. Enemmän ärsyttää, kun alkoholittomien vaihtoehtojen tarjonta vaihtelee edelleen ja niistäkin ollaan montaa mieltä. Holitonta viiniä saa, mutta todellisten viiniasiantuntijoiden mukaan pitäisi mielummin juoda limsaa, kun siinä holittomaksi [...]
      Mielipiteiden kirjo on kulttuurin rikkautta, myös juomakulttuurin. Tottakai jokainen saa juoda mistä itse tykkää mutta saa myös olla tykkäämättä muiden juomista. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä.

      Lainaa

    49. Introvertti jääkarhu 29.3.2022 18:00
      Tulos: +6 (22 ääntä)
      Turvaton kookos: Setä ei taida oikein ymmärtää naisten anatomiaa
      Äläs sano. Tuollainen pinkki donitsi se kohdunsuu kyllä on kun spekulan kanssa tiirailee. Ilman rakeita, toki. T. lääkäri

      Lainaa

    50. Tulos: -19 (25 ääntä)
      Jutteleva panda: Miksi noin hyökkäävä äänensävy? Puhutkö myös Venäjää boikotoivista samalla äänensävyllä? Täysin sama asia siinä on taustalla. X maan hallituksen mielivaltainen sortopolitiikka.
      Ei ole kyse hyökkäävästä äänensävystä. Yritin vain kertoa, että Israelista tulee vaikka mitä tekniikan saralla. Köytätte niitä kuitenkin, ja tekniikassa ja lääketieteessä liikkuu aika paljon enemmän rahaa kuin jossain hedelmäkaupassa tms. Eli noista boikoteista ole mitään hyötyä.

      Lainaa

    51. Harmaa kivi 29.3.2022 21:51
      Tulos: +11 (19 ääntä)
      Tosikko kiivi: Mielipiteiden kirjo on kulttuurin rikkautta, myös juomakulttuurin. Tottakai jokainen saa juoda mistä itse tykkää mutta saa myös olla tykkäämättä muiden juomista. Ei kaikkien tarvitse olla samaa mieltä.
        Samaa mieltä kiivin kanssa. Olin melkein 2 vuotta täysin holittomalla linjalla (lapsia toivovilla saati raskaana olevilla naisilla on huonosti muuta mahdollisuutta) ja limska alkoi tökkiä pahasti joskus kolmannen viikon kohdalla. En halunnut toisaalta jäädä kotiinkaan möllöttämään -tämä oli hetkeä ennen ensimmäistä Covid-aaltoa joten ulos vielä pääsi -ja silloin vasta tajusin, miten juomakeskeinen kulttuurimme on. Viides bisse on monen mielestä ihan jees, viides tuoppi Fantaa...argh. Opin arvostamaan ensin holittomia oluita ja lopuksi tekemään itsekin varsin monimutkaisia mocktaileja. Samaa tököttiä ei selvinpäin juo kippotolkulla joten kaikki tarvitaan mitä vain voidaan keksiä.

      Lainaa

    52. Heleä rätti 29.3.2022 22:23
      Tulos: -13 (35 ääntä)
      Jutteleva panda: Ymmärrätkö mitä Israel puuhailee vähemmistöjä kohtaan lähi-idässä? Israel on yksi niistä syistä, miksi minua suorastaan ällöttää median kaksoismoralismi. Mm. Israel pommittaa ja sortaa Palestiinalaisia milloin sattuu ja mm. Kuvat ihmisistä seisomassa Israelin panssariajoneuvojen edessä ovat [...]
      Iha Palestiinan terroristivaltio siellä raketeilla touhuilee isommin. Tiedätkös, mitä Palestiina tekee vähemmistöille? Oksettavaa yksipuolista symppailua. Ihan noin muutenkin, Egypti, Jordania ja Syyria alunperin hyökkäs Israeliin vuonna 1967, jonka seurauksena Israel luonnollisesti iski vastaan ja sen pikasen sotimisen seurauksena Israelille jäi nykyset kiistan alaset alueet.
      Israel ei toki oikein toimi, mutta tuo jatkuva täysin yksipuolinen Palestiina sympatiseeraus on väsynyttä ja lähinnä osottaa vaan, että et itse tiedä mistä puhut.

      Lainaa

    53. Tulos: -11 (21 ääntä)
      Onkohan Tainan bmi kuinka suuri? Noi pullat näyttää kyllä tällaisesta irstailijasta just sellasilta joita haluaisi vähän nuolaista.

      Lainaa

    54. Intolerantti orja 30.3.2022 12:39
      Tulos: +4 (6 ääntä)
      Petkele: Missä Taina, siellä nillittäjä.
      Siis nillijätti.

      Lainaa

    55. Miehittämätön orava 30.3.2022 15:08
      Tulos: -5 (11 ääntä)
      kansaa vastaan, tuoko ei sitten muka olekaan rasismia?!

      Lainaa

    56. Miehittämätön orava 30.3.2022 15:09
      Tulos: -11 (15 ääntä)
      Kutsa: Ei ole kyse hyökkäävästä äänensävystä. Yritin vain kertoa, että Israelista tulee vaikka mitä tekniikan saralla. Köytätte niitä kuitenkin, ja tekniikassa ja lääketieteessä liikkuu aika paljon enemmän rahaa kuin jossain hedelmäkaupassa tms. Eli noista boikoteista ole mitään hyötyä.
      Boikotointi on kyllä hieman hankalaa, edes läppäriä eivät voisi käyttää.

      Lainaa

    57. Miehittämätön orava 30.3.2022 15:11
      Tulos: -12 (18 ääntä)
      Soinnikas sarvikuono: Minäkin boikotoin israelilaisia tuotteita niin kuin kaikkien muidenkin pitäisi. Palestiinalaisalueiden miehitys on yhtä tuomitttavaa kuin Venäjän hyökkäys Ukrainaan. Juuson tärkeilevä ulosanti ärsyttää.
      Minä ostan niitä taasen joka kauppareissulla, tutkinut asioita myös toiselta kantilta. Vieraile alueilla niin saattaisit yllättyä, propaganda ei kaikkiin pure.

      Lainaa

    58. Miehittämätön orava 30.3.2022 15:13
      Tulos: -10 (18 ääntä)
      Jutteleva panda: Ymmärrätkö mitä Israel puuhailee vähemmistöjä kohtaan lähi-idässä? Israel on yksi niistä syistä, miksi minua suorastaan ällöttää median kaksoismoralismi. Mm. Israel pommittaa ja sortaa Palestiinalaisia milloin sattuu ja mm. Kuvat ihmisistä seisomassa Israelin panssariajoneuvojen edessä ovat [...]
      Vähemmistöjä, oletko tietoinen miten esim. palet kohtelevat vähemmistöjään?? Pride muuten keksittiin aikoinaan Israelin Tel Avivissa!

      Lainaa

    59. Tulikuuma neuvonantaja 31.3.2022 16:35
      Tulos: +8 (8 ääntä)
      Tulenkin sitten Tainan illalliselle suurennuslasin kanssa. Pienestäkin tyylivirheestä tuomitsen koko kattauksen noloksi ja vaadin muhkeat korvaukset mieleni pahoittamisesta.

      Lainaa

    60. Suutahtanut satiainen 1.4.2022 7:35
      Tulos: -6 (10 ääntä)
      Huipukas kantojuhta: Siitä mitä Raija yritti sanoa, en ottanut tolkkua. Ja nimenomaan Israelin kansaa vastaan ei kellään pitäis olla mitään. Sen sijaan jotkut boikotoi Israelia valtiona sen harjoittaman kolonialistisen politiikan takia. 
      Minusta Israelin politiikka on varsin maltillista, sillä itse vastaavassa tilanteessa olisin ajanut arabirosvot jo ajat sitten Välimereen.

      Lainaa

    61. Suomalainen 5.4.2022 15:26
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Taina: "sanoim" ei ole sana.

      Lainaa

    62. Ajettu ampiainen 8.4.2022 10:44
      Tulos: 0 (0 ääntä)
      "Aikoa ota" veti maton alta jo heti alussa

      Lainaa

    63. jukkapalmu 21.9.2024 9:57
      Tulos: +1 (1 ääni)
      Ihan tavallista lohta tuo on. On vaan leikattu joka toinen kerta niin että nahka jää ehjäksi ja taitettu yhteen. Hyvä tapa saada tyhmiltä ihmisiltä enemmän rahaa varsinkin kun sillä on "hieno" nimitys.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: appelsiinit, coca-cola, espanja, israel, jaffa, juoma, kokis, kuva, mandariinit, orri, pinkit pullat, pinkki, pullat, ruoka, väri