Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Puskaradio suhisee, osa 18

Avointa työsyrjintää? Ei kai sentään.
Puskaradio suhisee, osa 18

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 83 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Kesävihanta pupu 16.6.2022 0:22
      Tulos: -733 (1011 ääntä)
      No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.

      Lainaa

    2. Valittu mestari 16.6.2022 0:25
      Tulos: -440 (566 ääntä)
      Miksi ei saisi pyytää kuvaa kun CV:ssä on nykyään aina kuva mukana?

      Lainaa

    3. Tulos: +764 (824 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Mä kyllä päätän mansikoiden perusteella eikä myyjän ulkonäön.

      Lainaa

    4. Meluisa norppa 16.6.2022 0:36
      Tulos: +520 (606 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Sori, ei toi ollu fakta vaan sun omaa kusipäisyyttä.
      Ja no, et sä kovin välkky voi olla, jos teet ostopäätökses myyjän ulkonäön mukaan. 
      Ite katon ennemmin miltä ne mansikat näyttää ja ostan sen perusteella, mutta you do you. 

      Lainaa

    5. Tulos: +182 (208 ääntä)
      Missä nuo Karitsan häät on ja milloin? Ja kenen kanssa se menee naimisiin? Todella epäinformatiivinen hääkutsu. Ei sentään ole narikkaa tai pääsymaksua mutta oletan että itse pitää ostaa juomat.

      Lainaa

    6. Meluisa norppa 16.6.2022 0:42
      Tulos: +324 (374 ääntä)
      Valittu mestari: Miksi ei saisi pyytää kuvaa kun CV:ssä on nykyään aina kuva mukana?
      Mitä työnantaja sillä kuvalla tekee? Ei ulkonäöstä voi päätellä sitä, millainen henkilö on työssään.

      Lainaa

    7. Tulos: +276 (296 ääntä)
      Joo, en mäkään aatellu sitä myyjää syödä, joten ihan sama kuka ja minkä näkönen tyyppi ne mansikat mulle myy. Kunhan ne mansikat on hyvännäkösiä. 🍓

      Lainaa

    8. Kykenemätön peura 16.6.2022 1:04
      Tulos: +146 (178 ääntä)
      Hmmm. Eikö jotkut perustelleet tasa-arvoisen avioliittolain vastustusta sillä, että seuraavaksi halutaan mennä naimisiin eläinten kanssa. Nyt sitten järjestetään jo karitsojen häitä 🤨

      Lainaa

    9. Raksu valas 16.6.2022 1:06
      Tulos: +286 (306 ääntä)
      Meluisa norppa: Sori, ei toi ollu fakta vaan sun omaa kusipäisyyttä.Ja no, et sä kovin välkky voi olla, jos teet ostopäätökses myyjän ulkonäön mukaan. Ite katon ennemmin miltä ne mansikat näyttää ja ostan sen perusteella, mutta you do you. 
      Karoliina: Mä kyllä päätän mansikoiden perusteella eikä myyjän ulkonäön.
      Ne, jotka ostavat mansikat myyjän perusteella, eivät niitä mansikoita edes halunneetkaan. Nämä ovat ennemmin niitä setämiehiä, jotka ostavat söpöltä tytöltä mitä vaan, kunhan saavat sen avulla vähän lirkutella. Menisi mielenkiintoiseksi, jos minunkin pitäisi mennä kojulle pohtien "ai että kun tekisi mieli herneitä." mutta heti kun näen myyjän naaman, joka ei olekaan unelmien poikamies tasoa, niin totean sillä sekunnilla, että herneet voivatkin jäädä kassalle.

      Lainaa

    10. Tulos: +266 (286 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Se on kans fakta, et idiooteille saa myytyä ihan mitä tahansa tuubaa tai huijauksia kunhan vaan markkinoi niitä kauniilla naisilla.

      Lainaa

    11. Maanalainen ylioppilas 16.6.2022 1:11
      Tulos: -133 (235 ääntä)
      Meluisa norppa: Sori, ei toi ollu fakta vaan sun omaa kusipäisyyttä.Ja no, et sä kovin välkky voi olla, jos teet ostopäätökses myyjän ulkonäön mukaan. Ite katon ennemmin miltä ne mansikat näyttää ja ostan sen perusteella, mutta you do you. 
      Periaatetasolla olen todellakin samaa mieltä. Jos kuitenkin näin leikkimielisesti ajatellaan, että samaa tuotetta myy vierekkäin erittäin kaunis nainen ja vaikka hieman ylipainoinen iho-ongelmilla varustettu mies, niin mitäpä veikkaat kummalla käy kauppa paremmin?

      Lainaa

    12. Tulos: +245 (265 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Suurin osa torimyyjistä on aina vanhoja, raihnasia ja rumia kuin saapas, mutta silti niiltä ostaa mielellään mansikoita ja muuta sälää kun ovat niin mukaavia. Niiden ulkonäöllä ja minun seksuaalisella mielenkiinnolla ei ole mitään merkitystä kun haluan mansikoita ja väittäisi tämän pitävän paikkansa käytännössä kaikkien kohdalla, muutamia kaltaisiasi poikkeuksia lukuunottamatta.

      Lainaa

    13. Pihi salaatti 16.6.2022 1:42
      Tulos: +114 (122 ääntä)
      Missä häissä ylipäätään on pääsymaksu? En kyllä muista maksaneeni narikkaakaan. Voi Jeesus, kyllä sua koijattiin tuossa diilissä.

      Lainaa

    14. Tulos: -60 (112 ääntä)
      Ehkä just mansikoita ja jädee saattaa vähän enemmän saada myytyä jos on oikein hyvännäköinen myyjä. Nuoret saattaa käydä jonkun lantin tuhlaamassa vain jotta pääsee vaihtaa pari sanaa. Varsinkin jossain pikku kylällä missä ei ole mitään elämää. En tiedä lähtiskö kuitenkaan sen varaan laskee bisneksiä tai sitä et on muuten hyvä työntekijä. Itseä mainonnassa ottaa aivoon jos seksillä yritetään myydä ja tulee vastareaktio et tuota en ainakaan osta. Kivahan nättejä tyttöjä on katella mutta jos mua aliarvioidaan niin pahasti ni ei vaan herätä luottamusta.

      Lainaa

    15. Tulos: +186 (194 ääntä)
      Jäin miettimään tuota Matomäen mansikkatilan nimeä. Osaakin olla epämiellyttävä mielleyhtymä.

      Lainaa

    16. Leikkaava puimuri 16.6.2022 2:26
      Tulos: -44 (66 ääntä)
      Puluparka: Jäin miettimään tuota Matomäen mansikkatilan nimeä. Osaakin olla epämiellyttävä mielleyhtymä.
      Eipä ne mansikat maukkaiksi kasva elleivät madot multaa pöyhi. Itse jäin miettimään miksi yli 4 vuotta vanha julkaisu on päätynyt feissarimokiin ja vieläpä yrityksen nimen kanssa? Jokin mustamaalauskampanja?

      Lainaa

    17. ulkonäkö on in 16.6.2022 3:34
      Tulos: -190 (212 ääntä)
      Meluisa norppa: Mitä työnantaja sillä kuvalla tekee? Ei ulkonäöstä voi päätellä sitä, millainen henkilö on työssään.
      "ei voi päätellä" no kyllä tasan voi :D
      Jos kädetön ihminen hakis mulle töihin mansikoita myymään niin kyllä mä siitä kuvasta huomaisin että kädet puuttu ja mansikoita on hieman vaikea punnita ja ojentaa asiakkaalle ilman käsiä niin jättäisin kyllä palkkaamatta.

      Lainaa

    18. ulkonäkö on in 16.6.2022 3:37
      Tulos: -99 (131 ääntä)
      Raksu valas: Ne, jotka ostavat mansikat myyjän perusteella, eivät niitä mansikoita edes halunneetkaan. Nämä ovat ennemmin niitä setämiehiä, jotka ostavat söpöltä tytöltä mitä vaan, kunhan saavat sen avulla vähän lirkutella. Menisi mielenkiintoiseksi, jos minunkin pitäisi mennä kojulle pohtien "ai että kun [...]
      niin. ja mitäs väliä sille mansikkatilan omistajalle on halusko se setämies niitä mansikoita jos se niitä kuitenkin osti.
      tuolla esimerkillähän suoraan myönsit että hyvännäkönen myyjä myy setämiesten verran enemmän mansikoita kun ei hyvännäkönen :D

      Lainaa

    19. Sisällötön hylje 16.6.2022 6:31
      Tulos: -83 (157 ääntä)
      Ihme hyvistelyä kommenteissa. Kyllä se niin on että iloisen näköinen myyjä myy paremmin kuin murjottaja. Ei tarvitse mallin näköinen olla, kunhan positiivinen asenne näkyy ja hymyily onnistuu.

      Lainaa

    20. Sairastava monni 16.6.2022 6:56
      Tulos: -25 (39 ääntä)
      Meluisa norppa:
      ... et sä kovin välkky voi olla...
      ...you do you...
      'Nuff said.

      Lainaa

    21. Tulos: -64 (114 ääntä)
      Karoliina: Mä kyllä päätän mansikoiden perusteella eikä myyjän ulkonäön.
      Sinä luulet päättäväsi, se on ihan perus markkinointia, että saadaan asiakas "itse päättämään", vaikka todellisuudessa näin ei tapahdu. Tästä asiasta on kirjoitettu monta kirjaa, miten meitä kaupassa jekutetaan ostamaan jotain.

      Lainaa

    22. Spesifi orava 16.6.2022 7:17
      Tulos: +118 (124 ääntä)
      Myyjän ulkonäöstä viis mansikoita haluava niitä ostaa, mutta myyjän käytös (ja tuotteiden kunto) vaikuttaa siihen tuleeko asiakas takaisin.

      Lainaa

    23. Morbidi mehiläinen 16.6.2022 7:22
      Tulos: +36 (40 ääntä)
      Kykenemätön peura: Hmmm. Eikö jotkut perustelleet tasa-arvoisen avioliittolain vastustusta sillä, että seuraavaksi halutaan mennä naimisiin eläinten kanssa. Nyt sitten järjestetään jo karitsojen häitä 🤨
      Melkoinen polygnia, kun sulhanen on Jeesus ja kaikki paikalle saapuvat ovat morsioita.

      Lainaa

    24. Varustettu kotka 16.6.2022 7:27
      Tulos: -52 (72 ääntä)
      Nimi: Se on kans fakta, et idiooteille saa myytyä ihan mitä tahansa tuubaa tai huijauksia kunhan vaan markkinoi niitä kauniilla naisilla.
      Niinpä. Siksi ne kauniit myy niitä mansikoitakin enemmän. ;)

      Lainaa

    25. Nurja päärynä 16.6.2022 7:49
      Tulos: +169 (177 ääntä)
      Jos ruma myy mansikoita puoleen hintaan niin totta hemmetissä ostan. Toiseksi, pointti ei ole se, että myykö nätti paremmin, vaan se, että kyseinen työnantaja rikkoo lakia ilmoittaessaan, että vain nuoret nätit tytöt kelpaavat. Jos hän jo tuossa vaiheessa rikkoo lakia, niin itse en ainakaan luottaisi pätkän vertaa että esim lomarahat, vapaat, työturvallisuus tms olisi kunnossa.

      Lainaa

    26. Tulos: -46 (90 ääntä)
      Meluisa norppa: Sori, ei toi ollu fakta vaan sun omaa kusipäisyyttä.Ja no, et sä kovin välkky voi olla, jos teet ostopäätökses myyjän ulkonäön mukaan. Ite katon ennemmin miltä ne mansikat näyttää ja ostan sen perusteella, mutta you do you. 
      Kyllä se ihan faktaa on. Myyntityöstä löytyy vaikka minkälaista tutkimusta ja kyllä kaunis nainen myy paremmin. En sano että toi ois oikein ja eihän tolleen saa työtä hakea mutta totta se on.

      Lainaa

    27. Tulos: +87 (93 ääntä)
      Sam: Sinä luulet päättäväsi, se on ihan perus markkinointia, että saadaan asiakas "itse päättämään", vaikka todellisuudessa näin ei tapahdu. Tästä asiasta on kirjoitettu monta kirjaa, miten meitä kaupassa jekutetaan ostamaan jotain.
      Kaupat on järjestetty niin että matkalla tulee kuljettua mahdollisimman monen houkutuksen ohi ja kassoille on vielä lykätty kivaa pikkusälää ja naposteltavaa houkuttimeksi. Vaikea kuitenkaan kuvitella että rahastajan ulkonäkö saisi ostamaan jotain mitä ei aikonut ostaa ja minkä perusteella tuollaiseen lainvastaiseen työpaikkailmoitteluun ei tarvitsisi puuttua. Itse mansikkakojulla harvoin edes huomaan myyjiä ennen kuin olen ostotilanteessa, huomaan tarjolla olevat marjat ja jos tekee mieli ja tuotteet näyttävät hyvältä, marsin ostoksille myyjän sukupuolesta ja ulkonäöstä riippumatta.

      Lainaa

    28. Riskaabeli raadonsyöjä 16.6.2022 8:23
      Tulos: +34 (40 ääntä)
      Mun työkaveri aikanaan punnitsi rintansa. Kuulemma toinen oli 300 g enemmän kuin toinen. Edelleen mietin, miten moinen punnitus onnistui tarkasti? (En ole setämies vaan tätinainen.)@

      Lainaa

    29. Tulos: -95 (117 ääntä)
      Toj Karin: Suurin osa torimyyjistä on aina vanhoja, raihnasia ja rumia kuin saapas, mutta silti niiltä ostaa mielellään mansikoita ja muuta sälää kun ovat niin mukaavia. Niiden ulkonäöllä ja minun seksuaalisella mielenkiinnolla ei ole mitään merkitystä kun haluan mansikoita ja väittäisi tämän pitävän paikkansa [...]
      Kyllä koska mansikoita olet menossa hakemaan. Edustava ja sosiaalinen tori myyjä taas voi houkuttaa enemmän ohikulkijoita jotka eivät olleet edes miettineet mansikoiden ostamista.
      Kaunis tyttö haluaa jutella, vaihdat pari sanaa nauttien samalla kesäauringosta. Tajuat vasta kotona Mazdan takapenkiltä kauppakasseja purkaessa että sullehan myytiin 10 purkkia mansikkahilloa, ämpärillinen irtomansikoita ja DNA-liittymä.
      Seksi myy, vesi on märkää, mansikat on hyviä. Osta kiukkuiselta maalaisemännältä jos haluat, mutta markkinoinnin kannalta eltaantuneet harvahampaat eivät edusta myyntityön evoluutiota, vaan ennemminkin Karpolla on asiaa.
      On outoa jos työnantaja ei saa määrittää työntekijän sukupuolta tai pyytää kuvaa. Mansikanmyyjätytöt muutenkin n15v. Koko maailmalle kuvia 7 somessa mutta ei sun mahdollinen pomo kuulu tähän valikoituun porukkaan.

      Lainaa

    30. Peruuttamaton riikinkukko 16.6.2022 8:44
      Tulos: +71 (75 ääntä)
      Myönnän olevani toisinaan kaikkea muuta kuin rationaalinen ostaja, mutta kyllä mulle myydään paljon enemmän puheella kuin ulkonäöllä. Ja aika usein parhaita helppoheikk... henkilöitä on hiukan ehkä vaatimattomamman näköiset tyypit kuin sellaiset, jotka luottavat ulkonäkönsä hoitavan puolet työstä. Eikä sillon ole sukupuolella väliä, jos myyjä on sanavalmis ja hyvä suustaan.

      Lainaa

    31. Päiväämätön mustikka 16.6.2022 9:08
      Tulos: -49 (69 ääntä)
      Eiköhän se ole ihan sääntö että tytöt ovat suositumpia asiakaspalvelussa. Nuorempana en itse päässyt myymään mitään jos joutui kilpailemaan nättiä tyttöä vastaan

      Lainaa

    32. Päiväämätön mustikka 16.6.2022 9:09
      Tulos: -56 (84 ääntä)
      Meluisa norppa: Mitä työnantaja sillä kuvalla tekee? Ei ulkonäöstä voi päätellä sitä, millainen henkilö on työssään.
      Asiakaspalvelutyössä kyllä. Siellä pärställä on paljon väliä

      Lainaa

    33. Estävä hampurilainen 16.6.2022 9:48
      Tulos: -47 (71 ääntä)
      Nurja päärynä: Jos ruma myy mansikoita puoleen hintaan niin totta hemmetissä ostan. Toiseksi, pointti ei ole se, että myykö nätti paremmin, vaan se, että kyseinen työnantaja rikkoo lakia ilmoittaessaan, että vain nuoret nätit tytöt kelpaavat. Jos hän jo tuossa vaiheessa rikkoo lakia, niin itse en ainakaan [...]
      Missä kohtaa sanottiin että vain nuoret ja nätit tytöt kelpaavat? Eihän siinä ollut puhe kuin iästä ja sukupuolesta. Kai niitä rumiakin 18-vuotiaita on? Samaa mieltä täällä vähemmistön ja realistien kanssa, että ulkonäkö myy. Jos väität toista, valehtelet itsellesi.

      Lainaa

    34. Turvaisa kirahvi 16.6.2022 9:49
      Tulos: +60 (78 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Ei, se ei ole 'fakta' vaan mielipide. Vieläpä varsin hölmö, mutta paljonpuhuva mielipide.

      Lainaa

    35. Taivukas ankerias 16.6.2022 9:55
      Tulos: +103 (113 ääntä)
      ulkonäkö on in: "ei voi päätellä" no kyllä tasan voi :D Jos kädetön ihminen hakis mulle töihin mansikoita myymään niin kyllä mä siitä kuvasta huomaisin että kädet puuttu ja mansikoita on hieman vaikea punnita ja ojentaa asiakkaalle ilman käsiä niin jättäisin kyllä palkkaamatta.
      Ihan rehellisesti: Kuinka monessa CV:ssa olet nähnyt kokovartalokuvan?
      Naamakuvia niissä on. Et sä sen naaman perusteella tiedä onko henkilöllä käsiä vai ei. CV:ssa voi olla vaikka Miss Universum jolta puuttuu kädet. Hyvän diilin kuule teit. 
      Muutenkin on niin hemmetin lapsellinen argumentti, meinaatko ihan oikeasti että joku jolla ei ole käsiä olisi hakeutumassa johonkin torimyyjän duuniin? Onneksi et ole yrittäjä. Surkea asenne esimies-asemaan.

      Lainaa

    36. Viisas ananas 16.6.2022 10:01
      Tulos: +60 (62 ääntä)
      Ei kahta sanaa siitä, etteikö rekryilmoitus olisi väärin. Yleensä FB ei edes salli tuollaisia. Tositarina: Mystery shopping -firma haki täysi-ikäisiä, mutta nuoria (18–20) suorittamaan alkoholiostoja tai muuta ikärajavalvonnan onnistumisen arviointia. Firman tili poistettiin, kun rekryssä oli ikärasismia, eikä "kuka vain" saanut hakea. Tämä sanottuna, kukaanhan ei estä valitsemasta hakijoista sellaisia, joiden kokee myyvän eniten tai edustavan sitä mielikuvaa, jonka firmastaan haluaa antaa. Kirjoittamalla ton jo rekryyn mielikuva firman rekryäjästä on valitettavan limainen.

      Lainaa

    37. Tulos: -2 (40 ääntä)
      Meluisa norppa: Mitä työnantaja sillä kuvalla tekee? Ei ulkonäöstä voi päätellä sitä, millainen henkilö on työssään.
      Kuvista on hyötyä ainakin itselleni, kun kahden viikon ja kymmenen haastattelun jälkeen alan pohdiskelemaan, että kenet sitä palkkaisi. Itsellä on ainaki niin huono nimimuisti, että se kuva auttaa yhdistämään mielessä CV:n haastatteluun. Haastatteluissa tulee kuitenkin esille paljon sellaisia pieniä nyansseja, joita ei välttämättä tule kirjoitettua mihinkään ylös, koska ne ovat ennemmin mielikuvia kuin faktoja.

      Lainaa

    38. Välitön robotti 16.6.2022 10:27
      Tulos: +72 (80 ääntä)
      En usko että myyjän ulkonäkö vaikuttaa myyntiin. Se mikä vaikuttaa on myyjän myyntitaidot ja asiakaspalveluhenkisyys, eikä niitä voi päätellä CV:n valokuvan perusteella. Mieti vaikka tilannetta, jossa kävelet mansikkakojujen ohi ja vilkuilet sivusilmällä miltä mansikat näyttävät. Ensimmäisellä kojulla on töissä todella kaunis nuori nainen, joka selailee tympääntyneen näköisenä puhelintaan eikä katso sinuun. Toisella kojulla on myyjänä ruma mies, joka moikkaa sinua iloisesti ja kommentoi jotain hauskaa koirasta, joka sinulla on mukanasi. Mies jatkaa jutustelua ja kysyy paljonko mansikoita laitetaan. Kumman myyjän kanssa päädyt tekemään kaupat? Toki se kaunis nainenkin voi olla se hyvä myyjä, mutta silloin on kyse hänen myyntitaidoistaan eikä ulkonäöstä.

      Lainaa

    39. Lainsuojaton lohikäärme 16.6.2022 10:52
      Tulos: +55 (57 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Itse voisin ostaa "rumalta". Mansikoita olen mennyt ostamaan, ihan sama vaikka myyjä olisi noita nokinenä. Yleensä ei pahemmin tule edes katsottua myyjiä, kun silmät kiiluen katson niitä marjoja siinä tiskillä. Ainoastaan maksaessa ja kiittäessä.

      Lainaa

    40. Itseasiassa 16.6.2022 11:48
      Tulos: +35 (35 ääntä)
      Pihi salaatti: Missä häissä ylipäätään on pääsymaksu? En kyllä muista maksaneeni narikkaakaan. Voi Jeesus, kyllä sua koijattiin tuossa diilissä.
      Eikö niitä ole täälläkin nähty, kun joku haluaa laittaa pääsymaksun vieraille, koska häät ovat maksaneet niin paljon? Näissä muistaksenu puhuttiin jostain 200 € hinnoista per vieras. 
      Eikö Jennan kannattaisi mennä noihin karitsan häihin ja ottaa tonkka vettä mukaan? Hyvällä säkällä saa siellä kadonneiden kaljojen tilalle Jeesuksen muutamaan veden viiniksi. 

      Lainaa

    41. Itseasiassa 16.6.2022 12:33
      Tulos: +68 (68 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Ootko muuten niitä, jotka eivät tyydy pelkkien mansikoiden osteluun? Viime kesänäkin uutisoitiin, kuinka nuoria myyjiä ahdisteltiin, niin en tiedä kuinka paljon muut ovat sitten myyjän sukupuolesta ja ulkonäöstä kiinnostuneita.

      Lainaa

    42. Tosikko kiivi 16.6.2022 12:43
      Tulos: +76 (78 ääntä)
      server: Kyllä se ihan faktaa on. Myyntityöstä löytyy vaikka minkälaista tutkimusta ja kyllä kaunis nainen myy paremmin. En sano että toi ois oikein ja eihän tolleen saa työtä hakea mutta totta se on.
      Mansikoita voi vielä ehkä myydäkkin. Mutta kun ne samat seksistiset ääliöt jotka ostaisivat mansikoita vain saadakseen tekosyyn tuijottaa myyjän rintoja menee johonkin vähän asiantuntevampaan kaupppaan, ne vaativat isoon ääneen miesmyyjää koska "naiset ei tiedä mitään autoista/kodinkoneista/työkaluista/mitälie." Ja molemmissa paikoissa ovat yhtä väärässä. Tätä käyttäytymismallia ei tule julkisesti tukea, vaikka kuinka saisi pari ylimääräistä mansikkarasiaa myytyä.

      Lainaa

    43. Tulos: +18 (18 ääntä)
      Mister: Missä nuo Karitsan häät on ja milloin? Ja kenen kanssa se menee naimisiin? Todella epäinformatiivinen hääkutsu. Ei sentään ole narikkaa tai pääsymaksua mutta oletan että itse pitää ostaa juomat.
      Ja varmaan lahja viedä jos on häät. Ja uusi hieno outfit pitää hankkia kans, ei voi ihan missä tahansa ryysyissä mennä

      Lainaa

    44. Tulos: +46 (52 ääntä)
      Sisällötön hylje: Ihme hyvistelyä kommenteissa. Kyllä se niin on että iloisen näköinen myyjä myy paremmin kuin murjottaja. Ei tarvitse mallin näköinen olla, kunhan positiivinen asenne näkyy ja hymyily onnistuu.
      Mutta eihän tuo mansikkatilallinen hakenut iloista myyjää?

      Lainaa

    45. Tuoksuva pöllö 16.6.2022 14:21
      Tulos: -42 (52 ääntä)
      Itselle myy ulkoinen olemus. Ei siis pelkkä ulkonäkö, mutta se on osa kokonaisuutta. Menen esim hakemaan sim-korttia uuteen liittymään, kun fiksun ja huolitellun näköinen mies on todella kohtelias ja avulias, ottaa myös lapset huomioon. Poistun liikkeestä uuden sim-kortin, nettiliittymän ja viihdeboksin kanssa, ja palaan samaan liikkeeseen vielä uudelleen asioimaan, jotta voisin hoitaa kesken jääneet bisnekset vielä saman myyjän kanssa. Rumalle ja haisevalle olisin ollut sillain, että anna nyt tänne se sim-kortti vaan, heippa! En siis todellakaan sano, etteikö ruma voisi olla loistava myyjä, (koska ei kukaan ole oikeastaan ruma, toiset vain huolehtii enemmän ulkonäöstään, ja siksi tulee mielikuva, että tuo henkilö huolehtii varmasti hyvin muistakin asioista) vaan että ensivaikutelma vaikuttaa ostohalukkuuteen.

      Lainaa

    46. Itseasiassa 16.6.2022 14:51
      Tulos: -21 (29 ääntä)
      Meluisa norppa: Mitä työnantaja sillä kuvalla tekee? Ei ulkonäöstä voi päätellä sitä, millainen henkilö on työssään.
      Olen kuullut paikasta, jossa pyydettiin kuvaa vain sen vuoksi, että työskentelytila oli rajallinen ja sinne ei olisi kuka vain mahtunut pyörimään.

      Lainaa

    47. Tulos: +77 (79 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      No voi vittu sä ostat mansikoita etkä yritä pokata jotain teiniä. Mene pois ja mielellään kauas.

      Lainaa

    48. Tulos: +24 (28 ääntä)
      Maanalainen ylioppilas: Periaatetasolla olen todellakin samaa mieltä. Jos kuitenkin näin leikkimielisesti ajatellaan, että samaa tuotetta myy vierekkäin erittäin kaunis nainen ja vaikka hieman ylipainoinen iho-ongelmilla varustettu mies, niin mitäpä veikkaat kummalla käy kauppa paremmin?
      Estävä hampurilainen: Missä kohtaa sanottiin että vain nuoret ja nätit tytöt kelpaavat? Eihän siinä ollut puhe kuin iästä ja sukupuolesta. Kai niitä rumiakin 18-vuotiaita on? Samaa mieltä täällä vähemmistön ja realistien kanssa, että ulkonäkö myy. Jos väität toista, valehtelet itsellesi.
      Ei sitä erikseen tarvitse sanoa. Riittää, kun osaa lukea rivien välistä.

      Lainaa

    49. Tulos: +58 (64 ääntä)
      Tuoksuva pöllö: Itselle myy ulkoinen olemus. Ei siis pelkkä ulkonäkö, mutta se on osa kokonaisuutta. Menen esim hakemaan sim-korttia uuteen liittymään, kun fiksun ja huolitellun näköinen mies on todella kohtelias ja avulias, ottaa myös lapset huomioon. Poistun liikkeestä uuden sim-kortin, nettiliittymän ja [...]
      "toiset vain huolehtii enemmän ulkonäöstään, ja siksi tulee mielikuva, että tuo henkilö huolehtii varmasti hyvin muistakin asioista"
      Et oo tosissasi! 😂 Mikä ihmeen "logiikka" toi nyt on? 

      Lainaa

    50. Tulos: +17 (33 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Mansikoiden kanssa myyjän ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä, mutta silloin on kyllä aihetta miettiä kahdesti, jos finninaamainen möisi kauneustuotteita (esim. Clerasilia). Silloin tulisi ensimmäisenä tuotteista mieleen "Toimiiko nuo tuotteet, jos myyjäkin on tämän näköinen?".

      Lainaa

    51. Tulos: +57 (59 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Joo on sillä väliä, ehkä jollekkin setämiehille jotka tykkää käydä lirkuttelemassa 15-vuotiaille kesätyöntekijöille. Hyh.
      Ei normaaleita ihmisiä kiinnosta pätkääkään millanen klyyvari siellä kojun takana on, kunhan palvelu pelaa. Sitäpaitsi ennen noita myi (ja jossain toki edelleen) usein eläkeikäset ja ihan yhtä hyvin kävi kauppa vaikka ei varmasti kaikille mitään silmänruokaa myyjistä ollutkaan. 
      Vähän valoja tauluun. 

      Lainaa

    52. Tuoksuva pöllö 16.6.2022 16:36
      Tulos: -14 (22 ääntä)
      Laura: "toiset vain huolehtii enemmän ulkonäöstään, ja siksi tulee mielikuva, että tuo henkilö huolehtii varmasti hyvin muistakin asioista" Et oo tosissasi! 😂 Mikä ihmeen "logiikka" toi nyt on? 
      Ei kertakaikkiaan mitään logiikkaa. Tarkoitin alitajuntaa. Ei kai kukaan tietoisesti noin ajattele?

      Lainaa

    53. Tulos: -38 (58 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Tää ON fakta ja huomaa miten tekopyhää porukka on kun on noin paljon miinusta. Totta helvetissä asioin mieluummin nätin/ miellyttävän ihmisen kanssa olkoonkin tyttö tai poika. Ilmeisesti täällä on ihmisiä jotka vetävät suoran viivan siihen, että jos sanoo että onpas kivan näköinen tyyppi niin sitä ollaan heti panemassa tai vähintään puristelemassa. Minä ostan herneeni ihan yhtä mieluusti reippaalta pojalta kun nätiltä tytöltä, että ei se sukupuoli ole se ratkaiseva tekijä, mutta ulkoinen olemus vaikuttaa sen verran että jos on joku väsyneen näkönen "Osta nyt vaan ne kusiset herneet"- myyjä niin kävelen ohi.

      Lainaa

    54. Leipäressu 16.6.2022 17:00
      Tulos: +56 (60 ääntä)
      Maanalainen ylioppilas: Periaatetasolla olen todellakin samaa mieltä. Jos kuitenkin näin leikkimielisesti ajatellaan, että samaa tuotetta myy vierekkäin erittäin kaunis nainen ja vaikka hieman ylipainoinen iho-ongelmilla varustettu mies, niin mitäpä veikkaat kummalla käy kauppa paremmin?
      Se ylipainoinen mies saattaa olla mukava ja hyväntuulinen, ja se erittäin kaunis nainen ylimielinen ja hymytön. Kyllä mä sitten mieluummin ostaisin siltä mieheltä, eipä iho-ongelmatkaan ihmistä huononna pätkääkään.

      Lainaa

    55. Tulos: +17 (21 ääntä)
      Asiakaspalvelijan ulkonäkö vaikuttaa yleisesti omaan käyttäytymiseeni todella vähän, jos käytös on neutraalia tai omalle luonteelleni sopivalla tavalla ystävällistä. Selkeä epäystävällisyys voi vaikuttaa siten, että valitsen eri myyjän/myymälän jos mahdollista. Passiivisuutta en yleensä pidä mitenkään huonona ominaisuutena, koska hoidan asiat ihan mielelläni omassa rauhassa sen kummemmitta seurusteluitta. Joku muu, joka kaipaa enemmän huomiota ja seurallisuutta, valitsisi varmasti suulaamman myyjän mieluummin. Itselleni selkeästi negatiivisia tuntemuksia tuottavat myyjät, joilta ei saa tarvitessaankaan apua/palvelua, selkeästi flirttailevat tai ehkä kaikkein pahimpana tuotteita tuputtavat myyjät. Näitä vältän ehdottomasti jatkossa, jos vaan mitenkään mahdollista. Ainoa tilanne, jossa heti huomaan ulkonäöllä oleva mitään merkitystä, on se tilanne, jos hyvällä maulla pikkuisen flirttaava myyjä sattuisikin vetoamaan myös omaan kemiaan. Tässäkään tapauksessa en mielelläni asioisi uudestaan vaan parisuhteessa olevana (ja muutoinkin kaikkia nolostuttavia kohtaamisia välttävänä) mieluummin hoitaisin asioinnit myyjän kanssa, johon osaan suhtautua asiallisesti. Enkä tiedä olisiko tässäkään tapauksessa ratkaisevaa niinkään ulkonäkö, vai pikemminkin henkilön olemus tms.

      Lainaa

    56. Tulos: +58 (62 ääntä)
      Voi LOL. Olen myynyt vappuisin ilmapalloja vuodesta 2000. Kun aloitin, olin nuori ja hoikka opiskelijatyttö ja jaksoin kulkea tolppakoroissa koko vapun. Tiedä nätteydestä, mutta varmasti nätimpi kuin nyt. Nyt olen nelikymppinen, ylipainoinen täti. Ja myyn paljon paremmin kuin vuonna 2000. Miksi? Siksi, että osaan myydä paremmin. Myynnissä merkitsee aktiivisuus, aloitteellisuus, pelisilmä ja se, jaksaako olla iloinen. Ulkonäkö on näihin verrattuna yksi ja sama.

      Lainaa

    57. Alice Wonderland 16.6.2022 21:18
      Tulos: +3 (19 ääntä)
      Tuommoinen työnhakijoiden luokittelu on nyt vaan väärin. Pakko kommentoida kuitenkin, että myös kuvalliset cv:t on tietyissä tilanteissa kannattavia. Itse olen alalla jossa minun työpaikan kautta kulkee vuodessa hurja määrä opiskelijoita. Cv:t joissa lukee vain pakollinen liibalaaba "opiskelen alaa x, tulen nyt harjoitteluun" eikä siinä ole kuvaakaan ei jää millään lailla mieleen. Sitten, kun haetaan kesätöihin viittä ihmistä ja hakijoita riittää, katsotaan haastatteluun kutsuttavien määrittelemiseksi myös se opiskelijan cv. Ala kun on sellainen, että vaativa työ pitää ottaa haltuun suhteellisen lyhyessä ajassa ja haluamme oikeasti parhaat meille, joten luemme tarkkaan myös ne opiskelijoiden tavoitteet, itsearviot ja palautteen. Hutaisten tehdyt cv:t antaa huonon vaikutelman, mutta samanarvoisessa kirjallisessa tuotoksessa sitten se kuvakin auttaa, kun osaa yhdistää kasvot siihen tosi osaavaan ja reippaaseen ihmiseen. Kurssin läpipääsyn ja potentiaalisen työkaveruuden väliin jää aikamoinen harmaa alue. Enkä nyt tarkoita kuvallisella cv:llä mitään passi - tai herutuskuvia vaan joskus siellä on hauskoja, persoonallisia kuvia, joista se ulkonäkö ei edes varsinaisesti tule ilmi. Pikku asia voi kuitenkin erottaa ne 10 ketkä kutsutaan haastatteluun, kun muut punnittavat asiat on samanarvoisia.

      Lainaa

    58. Tulos: -36 (40 ääntä)
      Nurja päärynä: Jos ruma myy mansikoita puoleen hintaan niin totta hemmetissä ostan. Toiseksi, pointti ei ole se, että myykö nätti paremmin, vaan se, että kyseinen työnantaja rikkoo lakia ilmoittaessaan, että vain nuoret nätit tytöt kelpaavat. Jos hän jo tuossa vaiheessa rikkoo lakia, niin itse en ainakaan [...]
      Kerrotko vielä mitä lakia tässä nyt rikottiin?
      Melko varmasti ei mitään, ja täysin varmasti saat facen, epäviralliseen, työilmoitukseen laittaa vaatimukseksi mitä haluat.

      Lainaa

    59. Tauluton laama 16.6.2022 22:25
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Mister: Missä nuo Karitsan häät on ja milloin? Ja kenen kanssa se menee naimisiin? Todella epäinformatiivinen hääkutsu. Ei sentään ole narikkaa tai pääsymaksua mutta oletan että itse pitää ostaa juomat.
      Jenna hoitaa juomapuolen

      Lainaa

    60. Harmaa kivi 16.6.2022 23:18
      Tulos: +18 (30 ääntä)
      Suoraan sanoen, jos yksiä mansikoita myisi joku laitettu megabeibi/ hunk ja toisia vähän vähemmän ulkomuodolla varustettu, ajattelisin, että ensimmäisissä mansikoissa on jotain vikaa josta haetaan huomiota pois, tai muuten vain tuntisin oloni epämukavaksi, kun piti kuitenkin ostaa mansikoita eikä selata Tinderiä.. Myyjän olisi hyvä olla ystävällinen muttei liian hölö, siisti (hiukset kiinni ja kädet pesty), ja antelias litramitan täytön kanssa. Jos näin ja hyvät marjat, niin tulen uudestaan.

      Lainaa

    61. Peitetty kuguaari 17.6.2022 0:03
      Tulos: +43 (45 ääntä)
      Kake: Kerrotko vielä mitä lakia tässä nyt rikottiin?Melko varmasti ei mitään, ja täysin varmasti saat facen, epäviralliseen, työilmoitukseen laittaa vaatimukseksi mitä haluat.
      Ihan on Suomen laissa kielletty syrjintä työhönottovaiheessa mm. sukupuolen ja ulkonäön perusteella. Eikä Facebookin "epäviralliset" työilmoitukset ole millään tavalla kyseisten lakien ulkopuolella...

      Lainaa

    62. Varustettu kotka 17.6.2022 1:20
      Tulos: -26 (40 ääntä)
      Aivan uskomatonta, kuinkä paljon täällä on ihmisiä jotka eivät halua tunnustaa tosiasioita. Ainakin peukuista päätellen. Kun todistettu fakta ihan tutkimustenkin myötä on, että nuoret kauniit naiset saa enemmän myyntiä kojuissa, kun vähemmän viehättävät. Siitä ei tarvitse tykätä, mutta niin se vain on. Miinustajat ei ehkä suvaitse tai hyväksy tätä. En minäkään, ja se on väärin. Mutta näin se on toiminut aikojen alusta lähtien, ikävä kyllä. Ulkonäkö määrittää aika paljon meidän elämäämme. Oli sitten kyseessä kumppani, talo, auto, tai muu asia, niin ulkonäöllä on väliä, vaikka sitä ei aina haluaisi itselleen myöntää. Lähtee ihan alitajunnasta.

      Lainaa

    63. Varustettu kotka 17.6.2022 1:24
      Tulos: -5 (17 ääntä)
      Leipäressu: Se ylipainoinen mies saattaa olla mukava ja hyväntuulinen, ja se erittäin kaunis nainen ylimielinen ja hymytön. Kyllä mä sitten mieluummin ostaisin siltä mieheltä, eipä iho-ongelmatkaan ihmistä huononna pätkääkään.
      Täysin totta. Mielikuvat ihmisestä vaikuttivat tässäkin, eikä ne marjat. ;)

      Lainaa

    64. Kastunut hai 17.6.2022 1:25
      Tulos: +24 (28 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Suurin osa mansikan myyjistä ostaa mansikoita ja myyjä on toisarvoinen asia. Kyllä ne isännät itse ovat monesti myymässä ja eivät ne ole nuoria nättejä tyttöjä

      Lainaa

    65. Tunteeton raadonsyöjä (pluri) 17.6.2022 2:48
      Tulos: -14 (24 ääntä)
      Meluisa norppa: Mitä työnantaja sillä kuvalla tekee? Ei ulkonäöstä voi päätellä sitä, millainen henkilö on työssään.
      Olet harvinaisen väärässä ja ilmeisesti pumpulissa kasvanut. Mansikkaa myydään "kuvalla" vanhemmille "herrasmiehille". Mansikan ostajat ostaa vaikka siellä olisi kaljamahajuntti myyjänä mutta nämä ns. herrasmiehet tulee kaupoille vain saadakseen hetken flirttailla nuorelle myyjälle.
      Mene vaikka päiväksi seuraamaan ja mieti uudelleen kommenttiasi. Asia on ikävä mutta tosi

      Lainaa

    66. Kaino noita 17.6.2022 3:50
      Tulos: +26 (34 ääntä)
      Kesävihanta pupu: No kyllä kauniit ovat edustavampia asiakaspalvelutehtävissä kuin rumat. Esim. ruma pottunokka finninaama, kuka siltä haluu ostaa mansikoita!? Sori tää on vaan fakta.
      Ulkonäkö ei pätevöitä asiakaspalveluun, ellei tarkoitus ole palvella runkkarilaumaa.

      Lainaa

    67. Vieras piimä 17.6.2022 5:58
      Tulos: +33 (41 ääntä)
      Ehdottomasti parhaat argumentit on kyllä:
      Estävä hampurilainen: Missä kohtaa sanottiin että vain nuoret ja nätit tytöt kelpaavat? Eihän siinä ollut puhe kuin iästä ja sukupuolesta. Kai niitä rumiakin 18-vuotiaita on? Samaa mieltä täällä vähemmistön ja realistien kanssa, että ulkonäkö myy. Jos väität toista, valehtelet itsellesi.
      ”Jos olet kanssani eri mieltä, valehtelet itsellesi. Millään oikealla tavalla en siis perustele, vaan väitän oman näkemykseni olevan niin ’perustietoa’ tai ’maalaisjärkeä’, ettei sitä edes tarvitse perustella – toisin väittävä on vain tyhmä tai väärässä.”
      Varustettu kotka: Aivan uskomatonta, kuinkä paljon täällä on ihmisiä jotka eivät halua tunnustaa tosiasioita. Ainakin peukuista päätellen. Kun todistettu fakta ihan tutkimustenkin myötä on, että nuoret kauniit naiset saa enemmän myyntiä kojuissa, kun vähemmän viehättävät. Siitä ei tarvitse tykätä, mutta niin se vain [...]
      ”Siis ihan tieteellisin tutkimuksin on tämä minun näkemys todistettu! Yhtäkään tutkimusta en tietenkään itse ole lukenut tai edes nähnyt. Enkä sellaisia voi tähän linkata, jotta joku muu osaisi analysoida näiden väitettyjen tutkimusten laatua, sitä missä, miten ja millä otoksella ne on tehty, mikä on ollut koeasetelma, kuinka johtopäätöksiin on päästy, ym. Mutta tutkimusta on tehty joka tapauksessa, joten toista mieltä olevat ovat väistämättä hakoteillä!”
      Että sellaista kaikkea. 
      Epäilemättä eri ihmisille merkkaa erilaiset asiat: osa meistä on vaan ostamassa sitä tuotetta, osa uskoo, että se teini-ikäinen myyjä varmaan antaa puhelinnumeronsa kun tarpeeksi vonkaa. Kuitenkin siinä missä joskus 50-luvulla myyjän ulkonäkö on saattanutkin merkata enemmän (”menen siihen kyläkauppaan missä on se nätti myyjä, enkä siihen toiseen, jossa 65-vuotias kauppias itse on kassalla”), on nykyisin kaupat isoja, ja/tai ne ovat auki valtaosan vuorokaudesta, jolloin työvoimaakin yhdessä liikkeessä on enemmän. Tällöin tietyn ”myyjätytön” hameen perässä juokseminen on heti vaikeampaa. Ihmiset ovat myös eri tavalla kiireisiä, ja suurin osa ihan oikeasti menee sinne pienempään erikoisliikkeeseenkin vaan hoitamaan sen asiansa – ei haaveilemaan ihmisestä kassan takana. Puhumattakaan siitä, kuinka iso osa myyntityöstä tehdään netin välityksellä niin, ettei ostaja ja myyjä ehkä kertaakaan pääse arvostelemaan toisensa ulkonäköjä. 
      Jos juuri sinulle kaupankassan ulkonäöllä on niin paljon merkitystä, että jonotat mieluummin pidemmässä jonossa päästäksesi sanomaan ”kiitos, hei” mielestäsi paremman näköiselle ihmiselle, niin olkoon sitten niin. Sen olettaminen, että kaikki tekisivät näin vain, koska itse teet niin, ei ole kuitenkaan argumentti. 
      Oikeastaan mun on ihan pakko sanoa, että näiden joidenkin ”argumenttien” laatu näyttäytyy mulle vähän sellaisena, kuin laatijoitaan olis alkanut ahdistaa huomatessaan, ettei kaikki muut ajattele ja toimikaan samoin kun itse, jollon se oma toiminta on alkanut tuntua ehkä vähän ’limaiselta’ (paremman sanan puutteessa), ja siksi on täytynyt yrittää täällä ääneen vakuuttaa, että ”kyllä kaikki muutkin näin ajattelee, ja jos muuta väittävät niin valehtelevat itselleen”, jotta olisi helpompi olla itsensä kanssa. 
      Ikävä kyllä pakko yhtyä lukuisiin ylläoleviin, ja todeta, että todella moni (jopa suurin osa) ei sitä myyjän ulkonäköä edes huomaa – ihan jo siitäkin syystä, että aikuisella ihmisellä on arjessaan yleensä noin miljoona tähdellisempää asiaa mielessään kun se, että ”toi myyjä on söpö.”

      Lainaa

    68. Varustettu kotka 17.6.2022 7:08
      Tulos: -8 (24 ääntä)
      Kaino noita: Ulkonäkö ei pätevöitä asiakaspalveluun, ellei tarkoitus ole palvella runkkarilaumaa.
      Ei kai kukaan ole väittänytkään kauniiden olvan pätevämpiä. Usein juuri päinvastoin. Mutta kauneus myy. Se oli se pointti.  Kauniimmat saattaa saada pätevämpien paikat ihan muuallakin työelämässä. Ikävä kyllä.

      Lainaa

    69. Inha flamingo 17.6.2022 8:06
      Tulos: -29 (43 ääntä)
      Laki on tehty tuomaan mielenrauhaa "rumille" ihmisille. Todellisuudessa sillä ei ole mitään muuta merkitystä kuin että rekryäjät joutuvat tekemään enemmän työtä, jota pyritään helpottamaan vaatimalla kuvan laittamista hakemukseen. Silti myyntityöhön pääsee todennäköisemmin söpö tyttö kuin ruma mies, paitsi jos myynti perustuu johonkin tietoa vaativaan alaan kuten esim työkaluihin. Itse rumana miehenä pidän enemmän vanhan ajan ilmoituksista missä heti kerrotaan minkälainen ihminen sinne pääsee töihin, etten tuhlaa aikaani ja toivoani hakemalla kyseiseen työhön. Nykyaikana saa turhaan herätellä toivoa että pääsisi vaikkapa mansikanmyyjäksi, vaikka realistisesti siihen ei koskaan ollut mahdollisuuttakaan. Nykyinen mielensäpahoittamisen kulttuuri todennäköisesti edesauttaa tämän lain ylläpitoa.

      Lainaa

    70. Harmillinen 17.6.2022 23:29
      Tulos: +10 (12 ääntä)
      Kykenemätön peura: Hmmm. Eikö jotkut perustelleet tasa-arvoisen avioliittolain vastustusta sillä, että seuraavaksi halutaan mennä naimisiin eläinten kanssa. Nyt sitten järjestetään jo karitsojen häitä 🤨
      Juu, ja karitsahan on vielä alaikäinenkin 😥

      Lainaa

    71. Tulos: 0 (2 ääntä)
      jaa et Jusu päässy jo tännekki? useempiki samantyylinen postaus tullu vastaan samas ryhmäs

      Lainaa

    72. Komia dinosaurus 18.6.2022 23:39
      Tulos: 0 (2 ääntä)
      Pölli kaljat ja jätti ilmoituksen mihin ne kaljat tarvittiin. Hämää nyt vaan että riittääkö ne?

      Lainaa

    73. Tulos: +17 (25 ääntä)
      Inha flamingo: Laki on tehty tuomaan mielenrauhaa "rumille" ihmisille. Todellisuudessa sillä ei ole mitään muuta merkitystä kuin että rekryäjät joutuvat tekemään enemmän työtä, jota pyritään helpottamaan vaatimalla kuvan laittamista hakemukseen. Silti myyntityöhön pääsee todennäköisemmin söpö tyttö kuin ruma mies, [...]
      Siis mitä vittua nyt taas? Rumat myy teknisiähärpäkkeitä ja komeat/kauniit mansikoita ja rättejä? Koska naamastahan sen näkee onko tietoa vai ei, kaikki nätit nuoret tytöt on ihan hupsuja eikä ne voi mistään mitään tietää? Nyt oikeesti pää perseestä ja herätys. Sellaista kuraa taas etten oo aikoihin moista kuullut.

      Lainaa

    74. Saivartelija 20.6.2022 19:22
      Tulos: +7 (9 ääntä)
      Maanalainen ylioppilas: Periaatetasolla olen todellakin samaa mieltä. Jos kuitenkin näin leikkimielisesti ajatellaan, että samaa tuotetta myy vierekkäin erittäin kaunis nainen ja vaikka hieman ylipainoinen iho-ongelmilla varustettu mies, niin mitäpä veikkaat kummalla käy kauppa paremmin?
      Mä ostaisin siltä mieheltä, kun sen naisen edessä on ilmeisesti pitempi jono. 😂😅

      Lainaa

    75. Lasitettu sitruuna 21.6.2022 23:26
      Tulos: +1 (3 ääntä)
      Valittu mestari: Miksi ei saisi pyytää kuvaa kun CV:ssä on nykyään aina kuva mukana?
      Ei kuvaa CV:en. Missä ladossa asut?

      Lainaa

    76. Listaamaton etana 22.6.2022 10:24
      Tulos: +8 (12 ääntä)
      Minulla on naispuolinen ystävä, joka nyt 30-vuotiaana näyttää noin 50-vuotiaalta. Eikä kyllä kauniilta sellaiselta. Sanotaanko, että hän on kaikin puolin perinteisistä kauneusihanteista poikkeava. Siis aivan päästä varpaisiin eikä pukeutuminenkaan tai meikkaaminen ole aivan tavallisten esteettisten arvojen mukaista. Mutta samaan aikaan hän on taitavin myyjä, jonka olen koskaan tavannut. Aivan järjetön tykki. Ja sen ovat huomanneet kyllä työnantajatkin, sillä töitä riittäisi ihan missä tahansa firmassa ja kuinka paljon tahansa. Voi tietysti olla, että täydellisen kauniina myisi vielä enemmän, mutta toisaalta mitä väliä, kun voittaa tälläkin hetkellä ihan jokaisen olemalla puhtaasti ammattitaitoinen.

      Lainaa

    77. Listaamaton etana 22.6.2022 10:27
      Tulos: +4 (8 ääntä)
      Valittu mestari: Miksi ei saisi pyytää kuvaa kun CV:ssä on nykyään aina kuva mukana?
      Oletko koskaan ajatellut, että näissä kahdessa asiassa on eroa: 1) työnantaja pyytää kuvaa 2) hakija laittaa kuvan automaattisesti omasta tahdostaan. Ei työnantaja saa kysyä lapsista tai perheestäkään. Silti moni kertoo asiasta aivan oma-aloitteisesti jopa jo työhakemuksessaan. Olen lukenut kymmeniä hakemuksia, jotka alkavat tyylillä: "Olen 28-vuotias kolmen pojan äiti..."

      Lainaa

    78. Soikea mestari 22.6.2022 11:22
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      Maanalainen ylioppilas: Periaatetasolla olen todellakin samaa mieltä. Jos kuitenkin näin leikkimielisesti ajatellaan, että samaa tuotetta myy vierekkäin erittäin kaunis nainen ja vaikka hieman ylipainoinen iho-ongelmilla varustettu mies, niin mitäpä veikkaat kummalla käy kauppa paremmin?
      Se joka osaa hymyillä. Hyvään asiakaspalveluun ei vaikuta ulkonäkö yhtään. Luultavasti se kaunis nainen tietää olevansa kaunis ja käyttäytyy sen mukaan, ja se mies taas tietää mitä on ja omaa huumoria. Esimerkilläsi siis ostaisin mieluummin mieheltä

      Lainaa

    79. Uuttera leopardi 22.6.2022 12:53
      Tulos: -6 (10 ääntä)
      Tämä kauniiden myyjien valikointi on täysin ok, kunhan sitä vain ei sano ääneen. Tekopyhät muuten suuttuu

      Lainaa

    80. Vanhentumaton kirahvi 26.6.2022 20:18
      Tulos: -8 (10 ääntä)
      Sama mitä laki sanoo niin, niin surullista kuin onkin hyvän näkönen nainen myy eniten.

      Lainaa

    81. Tulos: -1 (3 ääntä)
      Meluisa norppa: Mitä työnantaja sillä kuvalla tekee? Ei ulkonäöstä voi päätellä sitä, millainen henkilö on työssään.
      Hmm, mites tinderissä tms? Se että se tuntuu väärältä ei tarkoita etteikö ihmiset toimisi tuolla tavalla. Valitettavasti, on sitten markkinoilla mansikoita tai elämän lihatiski.

      Lainaa

    82. Tolerantti ilonpilaaja 9.7.2022 17:10
      Tulos: -4 (6 ääntä)
      Soikea mestari: Se joka osaa hymyillä. Hyvään asiakaspalveluun ei vaikuta ulkonäkö yhtään. Luultavasti se kaunis nainen tietää olevansa kaunis ja käyttäytyy sen mukaan, ja se mies taas tietää mitä on ja omaa huumoria. Esimerkilläsi siis ostaisin mieluummin mieheltä
      Höpö höpö. Olet tyttö täysin väärässä ja tiedät sen itsekin.

      Lainaa

    83. Tulos: +1 (3 ääntä)
      Harmillinen: Juu, ja karitsahan on vielä alaikäinenkin 😥
      Täällä vaan tapellaan mansikkamyyjien ulkonäöstä, kun kristityt kutsuu juhlimaan lapsiavioliittoja.

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: jääkaappi, karitsan häät, kesätyöt, kuva, laki, mansikanmyyjä, mansikat, matomäen mansikkatila, sukupuoli, syrjintä, työnhaku, töitä, varas, varastaa