Facebook-mokat ja muut sosiaalisen median helmet.

Sekalaisia, osa 576

"Tällaista mielipidettä ei saa sanoa."
Sekalaisia, osa 576

Arkiston aarre

  • Nimi Juuri nyt
    Tulos: 0 (0 ääntä)

    Kommentti

  • 89 kommenttia

      Ei kommentteja
    1. Tulos: +445 (499 ääntä)
      Ne jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan, ymmärtävät ensinnäkin sen, että Miika on idiootti.

      Lainaa

    2. Tulos: +210 (224 ääntä)
      Miksi se bioroskis ei käy pihan loppusijoituspaikaksi?

      Lainaa

    3. Kykenemätön peura 16.6.2022 1:10
      Tulos: +261 (301 ääntä)
      Lähtökohtaisesti en tykkää Miikoista ollenkaan. Etenkään miehistä. Alapeukkujen määrä tulee olemaan kymmeniä tähän. Tällaista mielipidettä ei saa sanoa.

      Lainaa

    4. Maanalainen ylioppilas 16.6.2022 1:15
      Tulos: -49 (219 ääntä)
      En minäkään tykkää tatuoinneista, varsinkaan naisilla. Mutta en todellakaan ala kenenkään tatuointeja arvostelemaan.

      Lainaa

    5. apinaattori 16.6.2022 1:15
      Tulos: +39 (63 ääntä)
      Kykenemätön peura: Lähtökohtaisesti en tykkää Miikoista ollenkaan. Etenkään miehistä. Alapeukkujen määrä tulee olemaan kymmeniä tähän. Tällaista mielipidettä ei saa sanoa.
      Saapas.

      Lainaa

    6. Vankkumaton harakka 16.6.2022 1:23
      Tulos: +175 (179 ääntä)
      JakkeTee: Miksi se bioroskis ei käy pihan loppusijoituspaikaksi?
      oksat, kivet ja hiekka voivat aiheuttaa ongelmia jätteenkäsittelylaitoksen laitteistossa

      Lainaa

    7. Tulos: +299 (313 ääntä)
      Tosi hämmentävää että kaikki ketkä "osaa ajatella omilla aivoillaan" tekevät yleensä kaikkensa vaikuttaakseen mahdollisimman tyhmältä ja vähä-älyiseltä.

      Lainaa

    8. Tulos: +330 (346 ääntä)
      Jännä yhteensattuma, että kaikki joiden olen kuulleen sanovan etteivät tykkää asiasta X naisilla ovat aina olleet miehiä. Hyviä uutisia heille kaikille näille jotka eivät tykkää tatuioinneista, lihaksista tai värjätyistä hiuksista naisilla, niin kauan kuin et ole nainen, onneksi olkoon olet välttänyt inhoamasi asiat! Isolla todennäköisyydellä nämä naiset eivät myöskään tykkää sinusta joten ei huolta.

      Lainaa

    9. ei töhryille 16.6.2022 3:31
      Tulos: -185 (239 ääntä)
      Näköjään oli miika aika oikeassa. ei kukaan suoraan estänyt häntä sanomasta mutta väärä mielipide se tuntuu silti olevan :D ja kummasti ne tatskatut älähtää kun tälläsen kalikan heittää

      Lainaa

    10. Tulos: +51 (61 ääntä)
      Aurinko on valkoinen, mutta säteilee voimakkaimmin sinisen ja vihreän valon aallonpituudella.

      Lainaa

    11. Tulos: +131 (161 ääntä)
      Vankkumaton harakka: oksat, kivet ja hiekka voivat aiheuttaa ongelmia jätteenkäsittelylaitoksen laitteistossa
      Meillä on eri käsitys kitkemisjätteestä. Isot oksat ja kivet eivät varmaan mätäne riittävän nopeasti, mutta jos ei nyt kitketäkään japanialaista kivipuutarhaa?

      Lainaa

    12. Tulos: -105 (149 ääntä)
      No jos haluaa olla uskottava, niin kyllä ne tatuoinnit kannattaa peittää, tietenkin. Esittelee niitä sitten, kun ei tarvi olla uskottava.

      Lainaa

    13. Alice Wonderland 16.6.2022 7:25
      Tulos: +8 (24 ääntä)
      JakkeTee: Meillä on eri käsitys kitkemisjätteestä. Isot oksat ja kivet eivät varmaan mätäne riittävän nopeasti, mutta jos ei nyt kitketäkään japanialaista kivipuutarhaa?
      😅😅😅

      Lainaa

    14. Joutava karhu 16.6.2022 7:34
      Tulos: -60 (120 ääntä)
      En pidä kaikista tatuoinneista, en myöskään kaikista ihmisistä. Massamuotitatuointi = pinnallinen ihminen Kasvoissa tatuointi, kirosanoja = kierrä kaukaa koska aiheuttivat harmia Persoonallinen tatuointi jonka kuvalla on merkitys, kuten lapsi, lemmikki, jne. = hyvää seuraa. En esittelisi tatuointeja konservatiivisessa maassa, jossa tatuointeja pidetään rikollisten harrastuksena.

      Lainaa

    15. Varustettu kotka 16.6.2022 7:40
      Tulos: -36 (110 ääntä)
      En ymmärrä, miksi Saran pitäisi jossain konferenssissa tatskojaan esitellä. Eikö tommosiin ole muutenkin tapana pukeutua "asiallisemmin", eikä hihattomaan paitaan.

      Lainaa

    16. Obskuuri delfiini 16.6.2022 7:53
      Tulos: +99 (111 ääntä)
      Varustettu kotka: En ymmärrä, miksi Saran pitäisi jossain konferenssissa tatskojaan esitellä. Eikö tommosiin ole muutenkin tapana pukeutua "asiallisemmin", eikä hihattomaan paitaan.
      Eiköhän se tarkoittanut että muuten/vapaa-ajalla siellä Espanjassa liikkuessa. Siellä konferenssissa tuskin menee 24/7. 
      Espanjalaisilla on enemmän tatuointeja kuin suomalaisilla. Ei mitään ongelmaa. 

      Lainaa

    17. Kaikkivoipa robotti 16.6.2022 7:57
      Tulos: +114 (132 ääntä)
      ei töhryille: Näköjään oli miika aika oikeassa. ei kukaan suoraan estänyt häntä sanomasta mutta väärä mielipide se tuntuu silti olevan 😁 ja kummasti ne tatskatut älähtää kun tälläsen kalikan heittää
      No kenenkään tatuoinnit ei tasan kuulu ulkopuolisille. Jos et tykkää niin et, mutta sulla ei ole sananvaltaa siihen asiaan mitä muut tekee. Ja mulla ei ole tatskoja mutta ihan sama jos toisilla on. Oma asia.

      Lainaa

    18. Tilattava järvisieni 16.6.2022 8:04
      Tulos: +5 (45 ääntä)
      JakkeTee: Meillä on eri käsitys kitkemisjätteestä. Isot oksat ja kivet eivät varmaan mätäne riittävän nopeasti, mutta jos ei nyt kitketäkään japanialaista kivipuutarhaa?
      Jos kitket vaikkapa voikukat juurineen, kyllähän siinä hiekkaa on mukana

      Lainaa

    19. Sinervä myyrä 16.6.2022 8:04
      Tulos: +91 (103 ääntä)
      Maanalainen ylioppilas: En minäkään tykkää tatuoinneista, varsinkaan naisilla. Mutta en todellakaan ala kenenkään tatuointeja arvostelemaan.
      Miks sun tarvis tykätä jos itselläsi ei ole? "En tykkää siitä että muilla on karkkipäivä/lenkkarit/hiusväri". On varmaan oman elämänpiirin asioita, joista voi tykätä😊

      Lainaa

    20. Obskuuri delfiini 16.6.2022 8:08
      Tulos: +79 (85 ääntä)
      JakkeTee: Miksi se bioroskis ei käy pihan loppusijoituspaikaksi?
      Puutarhajätettä ei saa laittaa biojätteeseen. Kaupungista riippuen myös pienet määrät esim huonekasvien kukkamultaa voi olla hyväksytty (oman kaupungin lajitteluohjeet kannattaa tarkistaa koska kaikkialla ei ole sekään, eri paikoissa on erilaiset käsittelyprosessit), mutta pihan haravointijätettä ei missään. Ei ne biolaitoksen käsittelyprosessit siedä puutarhajätettä, ei ole sellaista varten tehty. Puutarhajäte tukkii esikäsittelylinjoja, hajottaa pumppuja biokaasulaitoksella ym. Ihan aiheesta nuo säännöt on, ei sitä ihmisten kiusaksi ole keksitty ettei puutarhajätettä saa laittaa bioroskiin.
      Kompostiin voi toki laittaa. 

      Lainaa

    21. Tulos: +104 (108 ääntä)
      ei töhryille: Näköjään oli miika aika oikeassa. ei kukaan suoraan estänyt häntä sanomasta mutta väärä mielipide se tuntuu silti olevan 😁 ja kummasti ne tatskatut älähtää kun tälläsen kalikan heittää
      Mielipiteensä saa sanoa. Myös mielipiteensä toisten mielipiteistä, vautsi. Ehkä eniten tässä kritiikkiä herättää se, että tulee tunkemaan mielipidettään sellaiseen väliin, mihin se ei millään tavallaan liity eikä kukaan ole sitä kysynyt. Tai silleen, älä tykkää, jos et tykkää, mutta ei taida liittyä Espanjan kulttuuriin yhtään millään tavalla, kunhan oli pakko päästä kertomaan.

      Lainaa

    22. Tulos: +46 (52 ääntä)
      Obskuuri delfiini: Eiköhän se tarkoittanut että muuten/vapaa-ajalla siellä Espanjassa liikkuessa. Siellä konferenssissa tuskin menee 24/7.  Espanjalaisilla on enemmän tatuointeja kuin suomalaisilla. Ei mitään ongelmaa. 
      Onko edes olemassa espanjalaista kulttuuria joka pätisi kaikkialla? Oman kokemukseni mukaan Andalusia on hyvin erilainen kuin Galicia. Esim suhtautuminen uskontoon on jossain paikoissa psykofanaattinen ja sellaisissa paikoissa saattaa tatuoitu nainen saada mummoilta hiukan ikävää kommenttia. Ehkä suhtautuminen tatuointeihin ei riipu niinkään siitä onko Espanjassa vai Suomessa vaan siitä onko maalla vai kaupungissa. Mutta samaa mieltä että ei ole Saralla huolta. Konferenssit pidetään isoissa kaupungeissa ja niissä ei kukaan edes huomaa Saran tatuointeja (paitsi jos ovat huonoja).

      Lainaa

    23. Läsnä oleva herkkuruoka 16.6.2022 8:45
      Tulos: +143 (163 ääntä)
      No onpas nyt tämän päiväisten mokien kommenttiosio taas täynnä näitä "naisen kuuluu näyttää tältä" ja "ei kukaan osta rumalta naiselta" -tyyppejä. Jotenkin ajattelin tai ainakin toivoin, että tämä "naisen tehtävä on miellyttää miestä" ajatukset olisivat jääneet unholaan jo vähintään kymmenen vuotta sitten.

      Lainaa

    24. Lajikas näyttelijä 16.6.2022 8:47
      Tulos: +83 (103 ääntä)
      Joutava karhu: En pidä kaikista tatuoinneista, en myöskään kaikista ihmisistä. Massamuotitatuointi = pinnallinen ihminen Kasvoissa tatuointi, kirosanoja = kierrä kaukaa koska aiheuttivat harmia Persoonallinen tatuointi jonka kuvalla on merkitys, kuten lapsi, lemmikki, jne. = hyvää seuraa. En esittelisi tatuointeja [...]
      Ihmettelen ettet pidä pinnallisista ihmisistä kun itse olet oikea malliesimerkki pinnallisuudesta.

      Lainaa

    25. Peruuttamaton riikinkukko 16.6.2022 8:53
      Tulos: +54 (60 ääntä)
      Mun asuinpaikkakunnalla vieraslajien kitkentäjäte kuuluu pakata jätesäkkiin ja laittaa energiajakeeseen/sekajätteisiin. Tämä on ihan jätteenkäsittelylaitokselta saatu ohje. Sen sijaan en ymmärrä, että jos kerta on piha jota kitkeä, niin eikö sinne johonkin nurkkaan mahdu paikka, johon muun kuin vieraslajien kitkentäjätteen voi kasata maatumaan. Pieneliötkin tykkää sellaisesta.

      Lainaa

    26. Tulos: +63 (69 ääntä)
      Jos aurinko on vihreä, miksi mä muutun punaiseksi kun otan aurinkoa itseeni?

      Lainaa

    27. Viallinen kärpänen 16.6.2022 9:22
      Tulos: -1 (25 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Mun asuinpaikkakunnalla vieraslajien kitkentäjäte kuuluu pakata jätesäkkiin ja laittaa energiajakeeseen/sekajätteisiin. Tämä on ihan jätteenkäsittelylaitokselta saatu ohje. Sen sijaan en ymmärrä, että jos kerta on piha jota kitkeä, niin eikö sinne johonkin nurkkaan mahdu paikka, johon muun kuin [...]
      Esimerkiksi Espoo on täynnä rivitaloja, joissa on postimerkin kokoinen piha. Sinne mahtuu juuri ja juuri pieni kukkapenkki terassilaudoituksen ja aidan väliin. Ei sinne enää mitään kompostia kukaan laita.

      Lainaa

    28. Tiedostava meduusa 16.6.2022 9:56
      Tulos: +62 (64 ääntä)
      Tylsimys: Onko edes olemassa espanjalaista kulttuuria joka pätisi kaikkialla? Oman kokemukseni mukaan Andalusia on hyvin erilainen kuin Galicia. Esim suhtautuminen uskontoon on jossain paikoissa psykofanaattinen ja sellaisissa paikoissa saattaa tatuoitu nainen saada mummoilta hiukan ikävää kommenttia. [...]
      Katoliset ei muuten suhtaudu tatuointeihin yhtä nuivasti kuin luterilaiset, ainakaan nykyään. Espanjan maaseudullakin näkee kyllä tatuointeja - usein jopa uskontoaiheisia. Koko selän kokoinen valtava Neitsyt Maria jollain paidattomana palloilevalla paikallisella heinähatulla jäi mieleen Andalusiassa. :) Koskaan en ole nähnyt luterilaisilla tai kellään muillakaan yhtä paljon uskontoaiheisia tatuointeja kuin katolisilla. Ei ne mummotkaan siellä missään kuplassa elä, kyllä ne sen kestää että jollain on tatuointeja käsivarsissa, tykkäsi tai ei. Tietenkään kaikki ei tykkää, mutta ei täälläkään ihmiset peitä tatuointejaan sen takia että joku takahikiän pirkkomummo ei tykkää, ei Espanjassakaan.

      Lainaa

    29. Kuohitsematon makkara 16.6.2022 10:02
      Tulos: -81 (113 ääntä)
      bleb: Jännä yhteensattuma, että kaikki joiden olen kuulleen sanovan etteivät tykkää asiasta X naisilla ovat aina olleet miehiä. Hyviä uutisia heille kaikille näille jotka eivät tykkää tatuioinneista, lihaksista tai värjätyistä hiuksista naisilla, niin kauan kuin et ole nainen, onneksi olkoon olet välttänyt [...]
      No, täällä nainen, joka inhoaa tatuointeja naisilla, koska ne ovat rumia. Onneksi olen hetero, joten muiden naisten vapaaehtoinen itsensä rumentaminen ei jäydä sielua ihan niin pahasti. Enkä ole ainut nainen, jonka mielestä kaikki tatuoinnit ovat rumia. Tämä nyt vaan on niitä mielipiteitä, joita ei saa sanoa ääneen, ja naiset ovat miehiä herkempiä välittämään siitä, mitä muut heistä ajattelevat, joten epäsopivat mielipiteet pidetään useammin omana tietona.

      Lainaa

    30. Viisas ananas 16.6.2022 10:17
      Tulos: +68 (70 ääntä)
      Vaakku: Jos aurinko on vihreä, miksi mä muutun punaiseksi kun otan aurinkoa itseeni?
      Oot ehkä tietämättäsi punavihervärisokea, ja siis oikeasti vihreä.

      Lainaa

    31. Tulos: +77 (89 ääntä)
      Ystäväni sanoin, tatuointi ja räikeä hiusväri on kuulemma ihan hyvä suojaväri idiootteja vastaan. Toimii siis molempiin suuntiin, idiootti ei ota yhteyttä ja nainen itse säästyy idiootin yhteydenotoilta.

      Lainaa

    32. Lainsuojaton lohikäärme 16.6.2022 11:11
      Tulos: +102 (102 ääntä)
      Itsellä on tatuointeja ja värjätyt hiukset. Se ei ole minulta pois, jos joku niistä ei pidä tai ei itselle halua, se on ihan ok. Kaikki ei voi pitää kaikesta. Mutta se ei ole ok, että tullaan sanomaan päin naamaa että onpas rumat ja vaan huorilla on tatuointeja, ei todellakaan. Itselle käynyt näin töissä, setä tuli paria minuuttia jälkeen aamu 9 ostamaan kaljaa ja päätti sitten kokea oikeudekseen sanoa näin samalla siinä. Töissä ei voi käydä sanomaan takaisin, mutta sedän ostokset ja ulkonäkö kertoivat, että ehkä kannattais vilkasta peiliin, ennen toisten haukkumista julkisesti. Joku viisas joskus sanonut että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin ei sitten sano mitään.

      Lainaa

    33. Raihnas luovuttaja 16.6.2022 11:20
      Tulos: +77 (77 ääntä)
      Kaikista parhain suojaväri miehiä vastaan tähän mennessä on ollu sininen. Ei yhtään huutelua, koskettelua, kadulla seuraamista tai muuta ahdistelua. Suosittelen lämpimästi naisille. 😁

      Lainaa

    34. Laajahko sakaali 16.6.2022 11:55
      Tulos: +37 (43 ääntä)
      Kilokalori: Ystäväni sanoin, tatuointi ja räikeä hiusväri on kuulemma ihan hyvä suojaväri idiootteja vastaan. Toimii siis molempiin suuntiin, idiootti ei ota yhteyttä ja nainen itse säästyy idiootin yhteydenotoilta.
      Nimenomaan. Itselläni ei ole tatuointeja, mutta ihan vain tuosta syystä olen toisiaan harkinnut tatuoinnin ottamista.

      Lainaa

    35. Laajahko sakaali 16.6.2022 12:00
      Tulos: +77 (83 ääntä)
      Kuohitsematon makkara: No, täällä nainen, joka inhoaa tatuointeja naisilla, koska ne ovat rumia. Onneksi olen hetero, joten muiden naisten vapaaehtoinen itsensä rumentaminen ei jäydä sielua ihan niin pahasti. Enkä ole ainut nainen, jonka mielestä kaikki tatuoinnit ovat rumia. Tämä nyt vaan on niitä mielipiteitä, joita ei [...]
      Eli kun jotkut ovatkin eri mieltä kanssasi, niin koet, ettet saisi sanoa mielipidettäsi ääneen? Taidat unohtaa, että muillakin on oikeus mielipiteisiin ja niiden ääneen sanomisen. Ja tässä tapauksessa olikin ongelmana se, että kukaan ei tullut pyytämään mielipidettä tatuoinneista. Entä jos joku tulisi arvostelemaan sinun ulkonäköäsi ilman, että olet kysynyt kenenkään mielipidettä siitä?

      Lainaa

    36. Korvamerkitty henkilö 16.6.2022 12:42
      Tulos: +73 (75 ääntä)
      Läsnä oleva herkkuruoka: No onpas nyt tämän päiväisten mokien kommenttiosio taas täynnä näitä "naisen kuuluu näyttää tältä" ja "ei kukaan osta rumalta naiselta" -tyyppejä. Jotenkin ajattelin tai ainakin toivoin, että tämä "naisen tehtävä on miellyttää miestä" ajatukset olisivat jääneet unholaan jo vähintään kymmenen vuotta sitten.
      Voi kun olisikin jo jäänyt, mutta tätä kuulee ihan tuolla ulkona päin naamaakin. Vasta viime vloppuna sain kuulla, et pitäis pukeutua seksikkäämmin ja kasvattaa pitkät hiukset jotta "olisi sunkin elämällä joku tarkoitus".

      Lainaa

    37. Puli leopardi 16.6.2022 12:54
      Tulos: -62 (76 ääntä)
      Miika on aivan oikeassa,,,, monet feministit eivät kunnijoita oman maan kulttuuria mutta pukeutuvat burkhaan abu dabissa. Näillä feministeillä on usein tatuointeja ja värjätty tukka!!

      Lainaa

    38. Tosikko kiivi 16.6.2022 13:18
      Tulos: -60 (70 ääntä)
      Laajahko sakaali: Eli kun jotkut ovatkin eri mieltä kanssasi, niin koet, ettet saisi sanoa mielipidettäsi ääneen? Taidat unohtaa, että muillakin on oikeus mielipiteisiin ja niiden ääneen sanomisen. Ja tässä tapauksessa olikin ongelmana se, että kukaan ei tullut pyytämään mielipidettä tatuoinneista. Entä jos joku [...]
      Eivät "en tykkää" -mielipiteiden esittäjätkään ole pyytäneet mielipidettä omista mielipiteistään. Jos siis pyytämättä mielipiteen kertominen on mielestäsi ongelma kun joku muu tekee niin, eikö se silloin ole ongelma myös silloin kun itse teet saman? Sitäpaitsi kyseisen mokan aloittaja nimenomaan OLI tullut pyytämään mielipiteitä "tatskoista ja niiden peittämisestä töissä." Silti ei ilmeisesti olisi kukaan saanut sanoa ettei tykkää.

      Lainaa

    39. Tulos: +22 (32 ääntä)
      Toj Karin: Tosi hämmentävää että kaikki ketkä "osaa ajatella omilla aivoillaan" tekevät yleensä kaikkensa vaikuttaakseen mahdollisimman tyhmältä ja vähä-älyiseltä.
      Ehkä koska maailma on muuttunut suvaitsevammaksi ja valistuneemmaksi, niin yleisestä mielipiteestä poikkeava mielipide on yhä useammin typerä.

      Lainaa

    40. Tulos: +76 (78 ääntä)
      ei töhryille: Näköjään oli miika aika oikeassa. ei kukaan suoraan estänyt häntä sanomasta mutta väärä mielipide se tuntuu silti olevan 😁 ja kummasti ne tatskatut älähtää kun tälläsen kalikan heittää
      Muiden ihmisten ulkonäkövalintojen julkisen kommentoinnin välttäminen on hyvien tapojen mukaista ja olisi hyvä kaikkien oppia. Tämä myöskin veisi kulttuuriamme vähemmän ulkonäkökeskeiseen suuntaan. Sarahan ei kysynyt "pidättekö tatuoinneista" vaan ihmisten mielipidettä siitä, kehtaako antaa tatuointien näkyä työtilaisuudessa.

      Lainaa

    41. Tuoksuva pöllö 16.6.2022 14:28
      Tulos: +16 (20 ääntä)
      Peruuttamaton riikinkukko: Mun asuinpaikkakunnalla vieraslajien kitkentäjäte kuuluu pakata jätesäkkiin ja laittaa energiajakeeseen/sekajätteisiin. Tämä on ihan jätteenkäsittelylaitokselta saatu ohje. Sen sijaan en ymmärrä, että jos kerta on piha jota kitkeä, niin eikö sinne johonkin nurkkaan mahdu paikka, johon muun kuin [...]
      No ei ainakaan meidän rivarin takapihalle mahdu mitään maatumiskasaa, vaikka biomassaa tulee todella paljon kesän mittaan. Oliskohan tossa se 10 neliömetriä.

      Lainaa

    42. Arkkienkeli 16.6.2022 14:38
      Tulos: -28 (32 ääntä)
      Vankkumaton harakka: oksat, kivet ja hiekka voivat aiheuttaa ongelmia jätteenkäsittelylaitoksen laitteistossa
      Höpsis! Paikallisessa laitoksessa biojäte menee sellaisenaan useamman kymmenen tonnin kompostiin ja joka tuottaa lämpöenergiaa kaukolämmitysjärjestelmään. Lopputuote on multaa ja joka menee myyntiin kukkamultana.

      Lainaa

    43. Kykenemätön peura 16.6.2022 14:51
      Tulos: +82 (88 ääntä)
      Tosikko kiivi: Eivät "en tykkää" -mielipiteiden esittäjätkään ole pyytäneet mielipidettä omista mielipiteistään. Jos siis pyytämättä mielipiteen kertominen on mielestäsi ongelma kun joku muu tekee niin, eikö se silloin ole ongelma myös silloin kun itse teet saman? Sitäpaitsi kyseisen mokan aloittaja nimenomaan [...]
      No eihän tässä kysytty sitä, että tykkääkö joku yksittäinen Miika tatuoinneista vaan sitä miten Espanjassa niihin suhtaudutaan. Jos Miika ei ole Espanjan ainoa asukas tai ylin diktaattori, joka päättää kaikkien mielipiteet, ei hänen kommentillaan ole mitään merkitystä tässä kohtaa.
      Vertaa:
      Mitä mieltä te olette tatuoinneista?
      Minä en tykkää.
      Tai
      Miten Espanjassa suhtaudutaan tatuointeihin?
      Minä en tykkää.

      Lainaa

    44. llama naama 16.6.2022 15:18
      Tulos: +16 (40 ääntä)
      Itsellä on tatuointeja ihan sen takia että pysyy tuollaiset idiootit kaukana. Lisäksi tietyillä aloilla tatuoinnit lävistykset ja persoonallinen look on suotavampaa kun perinteinen konservatiivinen ulkonäkö.

      Lainaa

    45. Tulos: -1 (15 ääntä)
      Kykenemätön peura: Lähtökohtaisesti en tykkää Miikoista ollenkaan. Etenkään miehistä. Alapeukkujen määrä tulee olemaan kymmeniä tähän. Tällaista mielipidettä ei saa sanoa.
      Mielipiteitä on monia. Alapeukkujen lätkijöillä se on väärä. Anna palaa vaan.

      Lainaa

    46. Tulos: +34 (48 ääntä)
      Joutava karhu: En pidä kaikista tatuoinneista, en myöskään kaikista ihmisistä. Massamuotitatuointi = pinnallinen ihminen Kasvoissa tatuointi, kirosanoja = kierrä kaukaa koska aiheuttivat harmia Persoonallinen tatuointi jonka kuvalla on merkitys, kuten lapsi, lemmikki, jne. = hyvää seuraa. En esittelisi tatuointeja [...]
      Ihanko itse olet päätellyt, mitä mikin kuva ihmisen kehossa tarkoittaa? Vai oliko jossain opas, miten tulkitset erilaiset tatuoinnit? Voi herranenaika taas.

      Lainaa

    47. Tulos: +21 (33 ääntä)
      Puli leopardi: Miika on aivan oikeassa,,,, monet feministit eivät kunnijoita oman maan kulttuuria mutta pukeutuvat burkhaan abu dabissa. Näillä feministeillä on usein tatuointeja ja värjätty tukka!!
      No jospa sinä nyt ensin opettelisit suomenkielen alkeet, edes välttävälle tasolle ja lähde sitten senjälkeen huutelemaan jos vielä koet sen aiheelliseksi. En tässä toki itsekään kaikkea täydellisesti kirjoittele mutta on edes pieni käry siittä, miten esim "kunnijoita" kirjoitetaan oikein. Tässä taas klassinen esimerkki " elämän koululaisesta".

      Lainaa

    48. Itseasiassa 16.6.2022 16:41
      Tulos: +19 (19 ääntä)
      Vaakku: Jos aurinko on vihreä, miksi mä muutun punaiseksi kun otan aurinkoa itseeni?
      Musta tuntuu että sä hyljit sitä vihreää ja aurinko vain tehostaa sitä.

      Lainaa

    49. Itseasiassa 16.6.2022 16:44
      Tulos: +48 (56 ääntä)
      Puli leopardi: Miika on aivan oikeassa,,,, monet feministit eivät kunnijoita oman maan kulttuuria mutta pukeutuvat burkhaan abu dabissa. Näillä feministeillä on usein tatuointeja ja värjätty tukka!!
      En edes halua tietää, mikä on sitten sun kulttuuria jota muut eivät kunnioita. Vahvoja arvauksia: kalja, valkoinen heteromies ja huonot käytöstavat.

      Lainaa

    50. Tulos: +46 (48 ääntä)
      Merimiehet - nuo yhteiskuntamme pohjasakka.

      Lainaa

    51. Itseasiassa 16.6.2022 16:48
      Tulos: +22 (24 ääntä)
      Arkkienkeli: Höpsis! Paikallisessa laitoksessa biojäte menee sellaisenaan useamman kymmenen tonnin kompostiin ja joka tuottaa lämpöenergiaa kaukolämmitysjärjestelmään. Lopputuote on multaa ja joka menee myyntiin kukkamultana.
      Yleensä ne eivät mene ihan sellaisenaan vaan ennen niitä pönttöjä biojätettä seulotaan. Sen lisäksi joissain se kompostointivaihe on niin lyhyt, ettei sinne sen vuoksi saa laittaa kaikkea maatuvaa. Kannattaa lukea oman alueen kierrätysohjeet tarkasti, jotta ei vahingossa vahingoita prosesseja.

      Lainaa

    52. Tulos: +19 (25 ääntä)
      Itse asiassa lehdet ei välttämättä ole vihreitä, fotosynteesissä ei vain pystytä käyttää valon vihreää allonpituutta oikein hyväksi joten se heijastuu takaisin ja katsojan silmään, joten lehti näyttää vihreälle. Muut aallonpituuden taas imetään.

      Lainaa

    53. Tulos: -13 (47 ääntä)
      En itsekään pidä tatuoinneista, kenelläkään. Jos niitä alkaa olemaan niin paljon ettei tyhjää kohtaa ihosta löydy (tyyliin Duudsonien HP), niin se näyttää jo rumalta.
      Joutava karhu: En esittelisi tatuointeja konservatiivisessa maassa, jossa tatuointeja pidetään rikollisten harrastuksena.
      Hyvä esimerkki on Japani - siellä tatuoinnit ovat pääasiassa yakuzan eli mafian juttu, joten jos sinulla on siellä tatuointi esillä, niin sinua saatetaan jopa pitää rikollisena.

      Lainaa

    54. Tulos: -15 (25 ääntä)
      Niin, Japanista puheen ollen, eräs japanilainen ääninäyttelijä esitteli aikoinaan tatuointejaan somessa - osan niistä hän kuvasi alasti ja siitä syntyi pidätys "säädyttömyydestä", jonka seurauksena mies menetti maineensa ja työuransa ääninäyttelijänä. Hän ei ole sen koommin yhtään roolia tehnyt.

      Lainaa

    55. Stressitön etana 16.6.2022 18:17
      Tulos: +39 (43 ääntä)
      Puli leopardi: Miika on aivan oikeassa,,,, monet feministit eivät kunnijoita oman maan kulttuuria mutta pukeutuvat burkhaan abu dabissa. Näillä feministeillä on usein tatuointeja ja värjätty tukka!!
      Jos nyt sivuutetaan se että Puli leopardi on varmaankin rölli, mua kiinnostaisi mitä osaa ”suomalaisesta kulttuurista” näiden tyyppien mielestä nyt niin hirveän kamalasti sorsitaan.

      Lainaa

    56. Kirpeä Ahven 16.6.2022 18:26
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      S: Ehkä koska maailma on muuttunut suvaitsevammaksi ja valistuneemmaksi, niin yleisestä mielipiteestä poikkeava mielipide on yhä useammin typerä.
      Yleisestä mielipiteestä poikkeavia mielipiteitä on aina pidetty yleisesti typerinä.

      Lainaa

    57. Tulos: +5 (7 ääntä)
      Arkkienkeli: Höpsis! Paikallisessa laitoksessa biojäte menee sellaisenaan useamman kymmenen tonnin kompostiin ja joka tuottaa lämpöenergiaa kaukolämmitysjärjestelmään. Lopputuote on multaa ja joka menee myyntiin kukkamultana.
      Biojätettä ei myydä multana. Yhdyskuntabiojäte on myrkkyä.

      Lainaa

    58. Jäävi muurahainen 16.6.2022 20:18
      Tulos: +5 (25 ääntä)
      Tatuoinnit on sexyjä naisilla! Tykkään vaimon tatskoista erittäin paljon.

      Lainaa

    59. Tervetullut undulaatti 16.6.2022 21:59
      Tulos: -27 (37 ääntä)
      Heh. Tatuointifanit taas vauhdissa. Voi heitä.

      Lainaa

    60. Harmaa kivi 17.6.2022 0:05
      Tulos: +53 (59 ääntä)
      Tervetullut undulaatti: Heh. Tatuointifanit taas vauhdissa. Voi heitä.
        Heh. Muiden ulkonäöstä mussuttajat taas vauhdissa. Voi heitä. Vrt: pystyn seurustelemaan ystävällisesti sekä tatuoitujen että leimattomien kanssa. Pystyn seurustelemaan ystävällisesti sekä vegaanien että sekasyöjien kanssa. P.s.yst. seur. erityyppisten kristittyjen, muslimien, buddhalaisten, hindujen, agnostikkojen ja ateistien kanssa (varmaan muidenkin, ei ole tullut tarvetta yrittää vielä).P.s.yst ihmisten kanssa joilla on matalampi koulutus, korkeampi koulutus, parempi palkka, matalampi palkka. Myös heteroiden, homojen, bissejen, aseksuaalien, transporukoiden ja lopun aakkossalaatista. Ainoat joiden kanssa vähän tökkii ovat he, joiden pitää saada ilmoittaa, miten muiden ihmisten pitäisi olla, asioissa jotka eivät heitä koske. 
        Kummallakohan meistä on elämä helpompaa?

      Lainaa

    61. Tulos: +31 (45 ääntä)
      Kuohitsematon makkara: No, täällä nainen, joka inhoaa tatuointeja naisilla, koska ne ovat rumia. Onneksi olen hetero, joten muiden naisten vapaaehtoinen itsensä rumentaminen ei jäydä sielua ihan niin pahasti. Enkä ole ainut nainen, jonka mielestä kaikki tatuoinnit ovat rumia. Tämä nyt vaan on niitä mielipiteitä, joita ei [...]
      Ketään ei kiinnosta mikä sun mielestä on rumaa, eikä sun mielipiteet saa kenessäkään aikaan yhtään minkään tasoista herkistymistä mielipahalle.
      Se mitä saat muissa aikaan on lähinnä sääli kaltaisiasi kohtaan. Nobody cares what you think.

      Lainaa

    62. Kaino noita 17.6.2022 3:54
      Tulos: +27 (31 ääntä)
      Karoliina: Ne jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan, ymmärtävät ensinnäkin sen, että Miika on idiootti.
      Onkin koomista, miten nämä tolloimmat miikat aina korostavat omilla aivoilla ajattelemista. 
      Ovat ilmeisesti vasta opettelemassa taitoa ja se on heille valtava ponnistus.
      Me muut osataan jo ja se käy aika automaattisesti. Ei nouse savu korvista ja sieraimista.

      Lainaa

    63. Tulos: +5 (9 ääntä)
      JakkeTee: Miksi se bioroskis ei käy pihan loppusijoituspaikaksi?
      Mahdollisuuksia on useita. Bio on esimerkiksi mitoitettu käyttäjiltä tulevan normaalin biojätteen määrän mukaan. Kun mättää sen täyteen rikkaruohoja yms ei muuta mahdu. 
      Toinen mahdollisuus on se, että monet rikkaruohot yms ovat varsin sitkeähenkisiä ja ne pitäisi polttaa tai mädättää. Niitä ei välttämättä haluta prosessiin mukaan koska ne voivat pilata lopputuotteen laatua. 

      Lainaa

    64. Tulos: -6 (22 ääntä)
      EK: Niin, Japanista puheen ollen, eräs japanilainen ääninäyttelijä esitteli aikoinaan tatuointejaan somessa - osan niistä hän kuvasi alasti ja siitä syntyi pidätys "säädyttömyydestä", jonka seurauksena mies menetti maineensa ja työuransa ääninäyttelijänä. Hän ei ole sen koommin yhtään roolia tehnyt.
      Suomessakin nimeltä mainitsemattoman Japanilaisen suuryrityksen ylemmän portaan työntekijöillä ei saa olla näkyviä tatuointeja. Työllistää Suomessakin useita kymmeniä tuhansia työntekijöitä. Ilmailualalla myös tatuointikielto on yleensä ehdoton sekä lentäjillä että matkustamohenkilöstöllä. Eli kyllä tatuointi voi estää jo ihan hakemasta tiettyjä työpaikkoja. Ja useimmilla asiakaspalvelualoilla tatuoinnista seuraa automaattisesti "kiitos hakemuksestasi, valitettavasti emme päätyneet teihin" - vastaukseen, vaikkei ehdotonta tatuointikieltoa ole. Lääkiksessäkään ei 200 opiskelijan joukossa yleensä ensimmäistäkään näkyvää tatuointia ole.

      Lainaa

    65. Tosikko kiivi 17.6.2022 13:28
      Tulos: -3 (19 ääntä)
      S: Ehkä koska maailma on muuttunut suvaitsevammaksi ja valistuneemmaksi, niin yleisestä mielipiteestä poikkeava mielipide on yhä useammin typerä.
      "Yleisen mielipiteen" julistaminen ainoaksi sallituksi ei ole valistunutta saati suvaitsevaista.

      Lainaa

    66. Tulos: +19 (23 ääntä)
      Tosikko kiivi: "Yleisen mielipiteen" julistaminen ainoaksi sallituksi ei ole valistunutta saati suvaitsevaista.
      Kuka on julistanut muut mielipiteet ei-sallituiksi? Se, että joku on eri mieltä kanssasi tai perustelee sinulle miksi olet väärässä ei tarkoita, että mielipiteesi ei olisi sallittu. Ei edes se, että enemmistö on kanssasi eri mieltä, tarkoita, ettet saisi pitää mielipidettäsi tai ilmaista sitä.

      Lainaa

    67. Luvattu seuraeläin 17.6.2022 17:58
      Tulos: +9 (15 ääntä)
      Obskuuri delfiini: Eiköhän se tarkoittanut että muuten/vapaa-ajalla siellä Espanjassa liikkuessa. Siellä konferenssissa tuskin menee 24/7.  Espanjalaisilla on enemmän tatuointeja kuin suomalaisilla. Ei mitään ongelmaa. 
      Sara Kysyi nimen omaan Tatskojen peittämistä TÖISSÄ.

      Lainaa

    68. Pyörivä kirsikka 17.6.2022 20:04
      Tulos: +23 (29 ääntä)
      Saa olla muiden ulkonäöstä mitä mieltä tahansa, mutta sitä ei tarvitse koskaan tuoda ilmi. Ellei nyt joku aivan tieten tahtoen kysy sitä asiaa. Mutta noin muuten antaisin kaikille elämän ohjeeksi että ei kommentoida rumasti toisten ulkonäköä koskaan, ei livenä eikä netissä. Jos ei ole kivaa sanottavaa, ole hiljaa. Annetaan kaikkien kukkien kukkia jne..

      Lainaa

    69. Tosikko kiivi 17.6.2022 23:50
      Tulos: -17 (23 ääntä)
      S: Kuka on julistanut muut mielipiteet ei-sallituiksi? Se, että joku on eri mieltä kanssasi tai perustelee sinulle miksi olet väärässä ei tarkoita, että mielipiteesi ei olisi sallittu. Ei edes se, että enemmistö on kanssasi eri mieltä, tarkoita, ettet saisi pitää mielipidettäsi tai ilmaista sitä.
      Tässäkin kommenttiketjussa aika moni.

      Lainaa

    70. Pehmeä jänis 17.6.2022 23:54
      Tulos: 0 (4 ääntä)
      apinaattori: Saapas.
      Ruska pakkanen

      Lainaa

    71. heimosenkeimo 18.6.2022 11:46
      Tulos: -29 (39 ääntä)
      Tatuoinnit kertoo paljon älykkyydestä. Ei siinä nyt mitään jos on yksi tatuointi jossain mutta sitten kun niitä alkaa oleen kädet täynnä niin voi katsoa peiliin ja todeta että olempa minäkin yksi saatanan idiootti.

      Lainaa

    72. rottanpää 19.6.2022 3:38
      Tulos: +6 (6 ääntä)
      Jessen tutulla mennyt murot ja myslit sekaisin? Siis tuli mieleen, et mitä jos se on jotenkin onnistunu muistaan sen, et kasvit heijastaa valtaosa vihreestä valosta takaisin, noin pahasti väärin. :D

      Lainaa

    73. Vieras piimä 19.6.2022 8:57
      Tulos: +24 (26 ääntä)
      Kuohitsematon makkara: No, täällä nainen, joka inhoaa tatuointeja naisilla, koska ne ovat rumia. Onneksi olen hetero, joten muiden naisten vapaaehtoinen itsensä rumentaminen ei jäydä sielua ihan niin pahasti. Enkä ole ainut nainen, jonka mielestä kaikki tatuoinnit ovat rumia. Tämä nyt vaan on niitä mielipiteitä, joita ei [...]
      Selitäs nyt vielä, että miten niin ”ei saa sanoa?” Kun juurihan sä sen tossa sanoit. Niin vähän nyt jäi epäselväksi, että kuka sinua estää sanomasta ja millä tavoin, kun nyt kuitenkin ilmiselvästi _voit_ sanoa – vieläpä julkisessa tilassa. 
      Harva asia on niin hauska kun nää tyypit sanomassa jollain julkisella areenalla että ”mitään ei saa sanoa” tai että ”tätä mielipidettä X ei saa sanoa” samaan aikaan kun sanovat juuri ne asiat, mitä muka ei saa sanoa. 
      Ja sitten nämä tyypit sanoo  herkkähipiäisiksi niitä, jotka ovat eri mieltä, koska muka loukkaantuvat kaikesta – vaikka itse alkavat heti selittää että ”mitään ei saa sanoa” kun joku vaan on eri mieltä. Sehän se nyt vasta dramaattista herkkähipiäisyyttä on, että kun joku esittää eriävän mielipiteen ja sille perustelut niin, siihen heti reagoidaan että ”mitään en saa sanoa.” 

      Lainaa

    74. Vieras piimä 19.6.2022 9:22
      Tulos: +16 (18 ääntä)
      Tosikko kiivi: Eivät "en tykkää" -mielipiteiden esittäjätkään ole pyytäneet mielipidettä omista mielipiteistään. Jos siis pyytämättä mielipiteen kertominen on mielestäsi ongelma kun joku muu tekee niin, eikö se silloin ole ongelma myös silloin kun itse teet saman? Sitäpaitsi kyseisen mokan aloittaja nimenomaan [...]
      Et nyt ihan tainnut ymmärtää tuota mihin vastasit. 
      Kyse on siis siitä, että toisen ihmisen ulkonäöstä ei ole kohteliasta esittää kysymättä mielipidettään. 
      Mielipiteiden vaihto ja toisten mielipiteiden kommentointi on keskustelua, ja jos mielipiteitään julkisesti esittää, kannattaa yleensä olettaa, että joku siihen vastaa. Toisten ihmisten ulkonäköön liittyvä kommentointi on asia erikseen, eikä koskaan asiallista – ellei ihminen nimenomaisesti mielipidettä jostain pyydä. 
      Mokan tyyppi kysyi ihmisten mielipidettä siitä, kannattaako tatuointi peittää tietyssä työkontekstissa. Hän _ei_ kysynyt kenenkään mielipidettä tatuoinneista yleisesti, jolloin aloittajan kysymykseen vastaaminen tyyliin ”musta tatuoinnit on rumia” on paitsi tökeröä, myös viittaa siihen, ettei vastaaja ymmärrä eroa työpukeutumiseen liittyvän kysymyksen ja ulkonäön arvostelun välillä. Kommentistasi päätellen et taida ymmärtää sinäkään – vai onko sittenkin niin, että muita ihmisiä on vaan kiva haukkua ja kaikki tilaisuudet siihen käytetään, ja sitten loukkaannutaan kun joku tulee sanomaan, ettei tuo ole kovin asiallista tai hienoa?

      Lainaa

    75. Tulos: +8 (10 ääntä)
      Kilokalori: Ystäväni sanoin, tatuointi ja räikeä hiusväri on kuulemma ihan hyvä suojaväri idiootteja vastaan. Toimii siis molempiin suuntiin, idiootti ei ota yhteyttä ja nainen itse säästyy idiootin yhteydenotoilta.
      Jaa, mä oon idiootti ja voisin hyvinkin nähdä itseni ottamassa yhteyttä tatuoituun ja shokkivärjättyyn naiseen. Ei ehkä ihan täyttä suojaa siis anna. Pahimmat öyhöttäjät ehkä jää välistä mutta meitä idiootteja on joka lähtöön. Ettäs tiedät. Sellaista oon miettinyt että kun jengi toteaa ettei asiaa x saisi muka sanoa, ja sitten kuitenkin sanoo sen, ni onkohan se osittain sitä et ne toivoo muiden ajattelevan ettei idiootille saa sanoa sen olevan idiootti. Et vähän niinku elättelee toiveita muiden olevan kohteliaampia kuin mitä itse on ja ehkä vähän tiedostaa sitä. Tuskinpa, dorka on dorka vaikka voissa paistaisi.

      Lainaa

    76. Nuutunut kivi 19.6.2022 19:03
      Tulos: +4 (4 ääntä)
      apinaattori: Saapas.
      Sandaali.

      Lainaa

    77. Nuutunut kivi 19.6.2022 19:06
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      Vaakku: Jos aurinko on vihreä, miksi mä muutun punaiseksi kun otan aurinkoa itseeni?
      Koska kasvit imee kaiken vihreän värin. Sulle jää punainen.

      Lainaa

    78. Nuutunut kivi 19.6.2022 19:09
      Tulos: +6 (8 ääntä)
      Kuohitsematon makkara: No, täällä nainen, joka inhoaa tatuointeja naisilla, koska ne ovat rumia. Onneksi olen hetero, joten muiden naisten vapaaehtoinen itsensä rumentaminen ei jäydä sielua ihan niin pahasti. Enkä ole ainut nainen, jonka mielestä kaikki tatuoinnit ovat rumia. Tämä nyt vaan on niitä mielipiteitä, joita ei [...]
      Eikö ole hyvä, kun muut naiset 'rumentaa' itsensä? Sulle jää enemmän miehiä.

      Lainaa

    79. Nuutunut kivi 19.6.2022 19:12
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Kumma Kuu: Biojätettä ei myydä multana. Yhdyskuntabiojäte on myrkkyä.
      Sitä käytetään kuitenkin viheralueiden perustamiseen.

      Lainaa

    80. Nuutunut kivi 19.6.2022 19:14
      Tulos: +9 (9 ääntä)
      kilokalori: Suomessakin nimeltä mainitsemattoman Japanilaisen suuryrityksen ylemmän portaan työntekijöillä ei saa olla näkyviä tatuointeja. Työllistää Suomessakin useita kymmeniä tuhansia työntekijöitä. Ilmailualalla myös tatuointikielto on yleensä ehdoton sekä lentäjillä että matkustamohenkilöstöllä. Eli [...]
      Sekoitat tässä iloisesti tatuoimattomuuden ja tatuointien peittämisen.

      Lainaa

    81. Nuutunut kivi 19.6.2022 19:15
      Tulos: +7 (7 ääntä)
      Tosikko kiivi: Tässäkin kommenttiketjussa aika moni.
      Kerro toki ketkä.

      Lainaa

    82. Tulos: +9 (15 ääntä)
      Kuohitsematon makkara: No, täällä nainen, joka inhoaa tatuointeja naisilla, koska ne ovat rumia. Onneksi olen hetero, joten muiden naisten vapaaehtoinen itsensä rumentaminen ei jäydä sielua ihan niin pahasti. Enkä ole ainut nainen, jonka mielestä kaikki tatuoinnit ovat rumia. Tämä nyt vaan on niitä mielipiteitä, joita ei [...]
      No, täällä mies joka inhoaa rumia naisia. Myös tyhmät naiset ärsyttää, mutta jos on nätti ja tyhmä niin sitä jaksaa sentään katsella. Onneksi olen komea hetero niin voin valita jonkun niistä kauniista punapäistä käsivarttani koristamaan, olisi karsea ajatus jos joutuisi tyytymään johonkin tavallisen näköiseen justiinaan kun ei muihin ole saumoja. Tämä nyt on vain niitä mielipiteitä joita ei muka saa sanoa. Jos mä näen ruman ihmisen, miksi mä en voi heittää sille downari-vitsejä tai paiskoa pikkukivillä. Enkä ole ainoa mies joka ei rumista akoista välitä.

      Lainaa

    83. Katuvaloissa tanssiva makkara 20.6.2022 13:12
      Tulos: +8 (14 ääntä)
      Stressitön etana: Jos nyt sivuutetaan se että Puli leopardi on varmaankin rölli, mua kiinnostaisi mitä osaa ”suomalaisesta kulttuurista” näiden tyyppien mielestä nyt niin hirveän kamalasti sorsitaan.
      "Suomalaiseen kulttuuriin" kuuluu että naiset on kauniita Elovena-neitoja kaurapellossa, saunanraikkaana luonnontilassa ilman töherryksiä ihollaan. Jäätelökioskilla myyjinä kauniissa "luonnollisen vaaleiksi värjätyissä" palmikoissaan eikä missään shokkiväreissä. Semmosia nättejä mansikanmyyjiä. Luonteenpirteistä ois tärkeimmät semmonen iloisuus ja vastaanpanemattomuus, jotta niitä voi sitten oikeat suomalaiset miehet rauhassa vokotella ilman turhia konflikteja.

      Lainaa

    84. Tulos: +5 (5 ääntä)
      Obskuuri delfiini: Eiköhän se tarkoittanut että muuten/vapaa-ajalla siellä Espanjassa liikkuessa. Siellä konferenssissa tuskin menee 24/7.  Espanjalaisilla on enemmän tatuointeja kuin suomalaisilla. Ei mitään ongelmaa. 
      Saran viestistä asian voi tulkita kummin päin vaan, joko "siellä" viittaa konferenssiin tai sitten Espanjaan. "Olen menossa KONFERENSSIIN Espanjaan, kehtaako siellä olla tatuoinnit näkyvillä" vs "Olen menossa konferenssiin ESPANJAAN, kehtaako siellä olla tatuoinnit näkyvillä". Hihattomissa tms voi olla konferenssiin liittyen jos esim vietetään aikaa muiden vieraiden kanssa konferenssin ulkopuolellakin, jos on jotkin avajais- tai päätösjuhlat tms.
      Itse antaisin sellaisen neuvon, että konferenssissa ja konferenssivieraiden kanssa muutenkin kannattaa peittää tatuoinnit, koska kyseessä on ilmeisesti kansainvälinen konferenssi jossa paikalla on muitakin kuin Sara ja espanjalaisia ja monissa maissa, erityisesti Lähi-idässä ja Aasiassa, tatuoinnit ovat edelleen epäsuosiossa. Omalla ajalla sillä ei tosiaan ole niin väliä (paitsi jos tatuoinnit ovat jotenkin asiattomia, esim kirosanoja tai alastonkuvia, mutta siitä tuskin on kyse)

      Lainaa

    85. moka-addikti 22.6.2022 10:45
      Tulos: +1 (5 ääntä)
      Salama: Saran viestistä asian voi tulkita kummin päin vaan, joko "siellä" viittaa konferenssiin tai sitten Espanjaan. "Olen menossa KONFERENSSIIN Espanjaan, kehtaako siellä olla tatuoinnit näkyvillä" vs "Olen menossa konferenssiin ESPANJAAN, kehtaako siellä olla tatuoinnit näkyvillä". Hihattomissa tms voi [...]
      Pukeutuminen konferenssissa riippuu aika paljon alasta. Esim. meidän alalla jengi tulee ihan rennosti farkuissa, lyhythihaisisissa paidoissa tai kesämekoissa konferensseihin Suomessa, Espanjassa ja siellä Japanissakin. En ees oo kiinnittäny huomiota, näkyykö jonkun tatuoinnit, mutta ei ainakaan kaverit oo erikseen nähneet vaivaa niiden peittelyyn. Eikä oo mitään konflikteja tullu.
      Jollain toisella alalla voi sit olla konservatiivisempaa pukeutumista muutenkin, jollon tatuoinnit tuskin näkyy, jos ei oo naamassa. 

      Lainaa

    86. Mustanpuhuva lihapiirakka 28.6.2022 13:07
      Tulos: +2 (6 ääntä)
      "Kitkemisjätteen" voi ihan itse kompostoida hyväksi humukseksi.

      Lainaa

    87. Luonnoton valas 9.7.2022 17:12
      Tulos: -2 (4 ääntä)
      moka-addikti: Pukeutuminen konferenssissa riippuu aika paljon alasta. Esim. meidän alalla jengi tulee ihan rennosti farkuissa, lyhythihaisisissa paidoissa tai kesämekoissa konferensseihin Suomessa, Espanjassa ja siellä Japanissakin. En ees oo kiinnittäny huomiota, näkyykö jonkun tatuoinnit, mutta ei ainakaan [...]
      Puhelinliittymämyyjien konferenssi onkin eri juttu. Tarkoitettiin oikeita töitä.

      Lainaa

    88. Väsyttävä karpalo 12.5.2023 14:43
      Tulos: +2 (2 ääntä)
      Jos se piha on niin iso, että sieltä tulee jätesäkeittäin kitkemisjätettä, niin vaikea ymmärtää, miten sinne ei mahtuisi jotain pientä kompostoria. Mulla on alimmassa kerroksessa sijaitsevan kerrostaloasunnon takapihalla tollanen lehtikompostori, joka vie ehkä max. neliön verran tilaa. Piha on jotain 10-15 m2, eli pienempi kuin keskiverto rivarin piha ja hyvin mahtuu.

      Lainaa

    89. Tulos: 0 (2 ääntä)
      kilokalori: Lääkiksessäkään ei 200 opiskelijan joukossa yleensä ensimmäistäkään näkyvää tatuointia ole.
      Ainoa opiskelijaryhmä, jolla olen itse nähnyt paljon tatuointeja, ovat RSKK:ssa opiskelevat vanginvartijat. 😂 Olin jonkin aikaa työharjoittelussa Kriminologisessa kirjastossa ja siellä käyvillä opiskelijoilla oli usein tatuointeja (osalla jopa niin paljon ja sen tyylisiä, että näyttivät enemmän vangeilta kuin vartijoilta).

      Lainaa

    Lue lisää

    Kommentoi

    Avatar

    Vastaa

    Nimikone

    Laiskottaako? Täytä nopeasti nimikoneella!

    Avainsanat: apinarokko, aurinko, espanja, jäte, kasvit, kulttuuri, puutarha, tatuoinnit, tunkio, vihreä

  • Uusimmat

  • Kategoriat